Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV lijdt mede door dramatische eerste helft eerste nederlaag van het seizoen

Laatste update:

PSV heeft voor het eerst dit seizoen verloren in de Eredivisie. Op bezoek bij FC Twente was het team van trainer Ruud van Nistelrooij niet in staat potten te breken: 2-1. Vaclav Cerny was met een dubbelslag de grote man aan de kant van Twente; de enige Eindhovense treffer kwam op naam van Guus Til. Door de driepunter komen de Tukkers, die derde staan, in punten gelijk met nummer twee PSV.

Bij Twente werd de ploeg op twee plekken gewijzigd na de 4-0 zege op Excelsior. Robin Pröpper keerde terug in het hart van de verdediging; Daan Rots kreeg rechtsvoorin de voorkeur boven Denilho Cleonise. Van Nistelrooij voerde slechts één wijziging door ten opzichte van het gewonnen duel met FC Volendam (7-1). Xavi Simons kreeg wederom de kans zich te laten zien vanuit de spitspositie, terwijl de flanken bestreken werden door Cody Gakpo (links) en Johan Bakayoko (rechts). Centraal achterin moest Jarrad Branthwaite plaatsmaken voor André Ramalho. Verder zat de van Aston Villa overgekomen Anwar El Ghazi direct bij de selectie, al begon de vleugelspeler als wissel.

Twente begon fel aan de wedstrijd, die enkele minuten later begon dan gepland vanwege verminderd zicht door afgestoken vuurwerk. De eerste serieuze kans van de ontmoeting werd genoteerd door Christos Tzolis. De Griek ontsnapte aan de aandacht van de Eindhovense defensie en kreeg de ruimte om uit te halen, maar zijn poging werd uit de benedenhoek gedoken door doelman Walter Benítez. PSV leek verrast door de aanvalslust van Twente en slaagde er in de openingsfase geen moment in grip te krijgen op de wedstrijd. Het arbeidsethos van De Tukkers werd in de zeventiende speelminuut beloond.

Vanaf de linkerkant bezorgde Gijs Smal een lage voorzet in de voeten van Cerny, die rond de penaltystip volledig vrij werd gelaten. Hoewel hij met zijn eerste poging tot schieten over de bal maaide, had hij nog voldoende tijd om het vervolgens nogmaals te proberen. Hij verschalkte Benítez in de rechterbenedenhoek: 1-0. Nog geen zeven minuten later zorgde Cerny ook voor de 2-0. De Eindhovense verdediging slaagde er niet in om de bal uit het zestienmetergebied te werken, waardoor Cerny onbedoeld in stelling werd gebracht. De aanvaller nam de bal uit de lucht en volleerde hard raak in het dak van het doel.

De eerste goede mogelijkheid voor PSV ontstond pas na een half uur spelen. Oog in oog met doelman Lars Unnerstall verzuimde Gakpo af te ronden. In de tegenaanval viel vervolgens bijna de 3-0, maar Daan Rots stuitte op Benítez. In de openingsfase van het tweede bedrijf stond er een sterker PSV op het veld. De bezoekers namen meer initiatief en voerden de druk op het vijandige doel op. Tien minuten na rust vond PSV de aansluitingstreffer. Een van richting veranderd schot van Simons belandde voor de voeten van Til, die vervolgens met enig fortuin de 2-1 aantekende.

Na een goed sterk derde kwart van de wedstrijd en werd PSV in de loop van de tweede helft minder dominant. De bezoekers, met El Ghazi als invaller binnen de lijnen, slaagden erin een slotoffensief eruit te persen, al werd de gelijkmaker niet meer gevonden. Invaller Yorbe Vertessen zag dat zijn kopbal gepareerd werd door Unnerstall, terwijl Ramalho nog de bovenkant van de lat trof.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3127318684
2Feyenoord3123625675
3FC Twente3119662863
4AZ3016772455
5Ajax3113108749
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3111911342
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3110615-1436
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3171212-2033
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gefeliciteerd Twente fans! Jullie speelden een hele goede wedstrijd. Vooral eerste helft behoorlijk goed en had de score hoger kunnen/moeten zijn. Vooral het goede spel van Cerny en Zerrouki viel op. Puike wedstrijd die twee. Echter, credits voor het hele team. Verdiend gewonnen.

PSV viel mij wat tegen. Eerste helft nergens te bekennen en tweede helft iets beter en meer balbezit, echter nauwelijks gevaarlijk. Werk aan de winkel voor Ruud van Nistelrooij.

3 september 2022 om 20:47

Hoezo viel PSV tegen? Er is volgens mij al het hele seizoen geen lijn te bekennen in het spel in topduels. Tegen de kleintjes winnen ze vaak wel op basis van individuele kwaliteiten, maar ik zou niet weten hoe PSV nou graag wil spelen

3 september 2022 om 20:52

@Aad ik denk lange ballen op Luuk. Voetballen van achteruit kunnen ze niet. Maar als luuk er niet is heb je een probleem. En als die er wel is, dan is het voetbal met die lange ballen niet om aan te gluren..

3 september 2022 om 20:53

Wat dat betreft is het alsof je nog naar schmidt zit te kijken. Had door van Nistelrooij gehoopt op meer flair in het spel. Of dat dan toch de gereserveerde stempel van Rutten is?

3 september 2022 om 20:56

@ Aadhandgranaat

Normaal gesproken creeert PSV veel kansen en scoren zij ook best veel. Ook zonder Luuk de Jong. Vandaag was het qua spel en kansen creeren niet best, Spelers oogden gelaten.

Dat zal ook door Twente komen. Die waren fel en beter. Zeker eerste helft. Daarom alle credits voor hen.

4 september 2022 om 08:53

Volgens mij had PSV gewoon Gakpo en Sangare moeten verkopen. Dan had je geld gehad om te investeren met 4 of 5 gerichte aankopen van 10 tot 15 miljoen. En dan had je nog overgehouden ook.En hoe zit het trouwens met die Braziliaanse buitenspeler die gehuurd word van City? Is die toch niet zo goed?

3 september 2022 om 20:48

Lekker Ramalho blijven opstellen. Zelfde geldt voor Bakayoko. Nogmaals: Ruud liet niet eens een bepaalde voetbalstijl zien in de KKD, wat verwacht je van zo iemand

3 september 2022 om 20:48

Eerste club uit het linker rijtje waar Psv tegen moest. Net als tegen Monaco en Glasgow is het weer niks. Wat is de speelstijl? Hopen op vrije trappen en corners want daar zijn ze levensgevaarlijk in.

3 september 2022 om 20:58

Ajax toch voor de jc schaal?

3 september 2022 om 22:05

Ook toen was er geen speelstijl en was het niveau van Psv dramatisch. Tis dat Ajax cadeautjes weggaf zodat de scorebordjournalistiek van Nistelrooij een goed begin gaf. Ben benieuwd hoe de Psv fans nu kijken naar de seizoenstart?

3 september 2022 om 20:58

Gelukkig is Zerrouki niet voor een fooi naar Feyenoord gegaan.

3 september 2022 om 20:59

Marc 433

Ze missen natuurlijk ook Luuk. Bij iedere club, als je gevaarlijkste speler wegvalt, wordt het gewoon moeilijk.

Luuk is behalve de leider ook de gevaarlijkste man. Iedere team gaat automatisch aanpassen, omdat hij altijd wel paar kopduels wint.

Twente kan wat vrijer voetballen zonder angst van Luuk.

Maar laat ik niet de terechte credits weghaal bij Twente, strijders! Feyenoord zal wel spijt hebben, dat ze niet doorgezet hebben. Wat een speler.

3 september 2022 om 21:03

@ Mrkrillin

Dat ben ik met je eens. Normaal gesproken wordt Luuk als een kapstok gebruikt om het spel naar voren te verschuiven. Daarnaast dient hij als afleiding.

4 september 2022 om 01:16

Luuk de Jong is heel belangrijk dat zag je vandaag ook. Maar kom op zeg je kan toch niet een seizoen beginnen met een op leeftijd zijnde spits en geen spits achter de hand hebben. Zo lekker is het aankoopbewijs dus niet bij PSV.

Tja het pretpakket programma is voorbij en dan nog wel tegen een gehavend Twente. Knap gestreden van Twente en extra dankjewel naar Cerny ouwe Ajax krijger!!

3 september 2022 om 20:59

Net of ajax geen kampioen zou worden... blijf realistisch.
Als de verdediging niet aangepakt wordt het nooit iets.

3 september 2022 om 21:11

Mannen kom op zeg, ik snap jullie teleurstelling uiteraard. Dit is volgens mij pas de 5e partij van de 34, en wij gaan echt niet allemaal winnen. Het kampioenschap is logischerwijs nog helemaal open, pas in februari maart zullen we de verhoudingen beter kunnen inzien. No worries, en bij ons moeten ook nog veel spelers ingepast worden.

3 september 2022 om 21:43

Dankjewel, zo denk ik er ook over. Nu al zeggen, dat Ajax kampioen wordt, dat gaat nergens over. Ik zie dit gewoon als een off Day en dan ook nog zonder Luuk. Pas in Feb/Mrt kan je je money pas zetten op wie je denkt dat kampioen wordt. Maar nu....effuh realistisch blijven. PSV heeft nogsteeds een sterke ploeg. Maar Twente ook en dat konden we de afgelopen weken al zien. Daar kan iedereen punten verspelen...je krijgt ze daar niet cadeau, net als vandaag en dan heb je ook nog een Off Day, dan ga je helemaal verliezen.

3 september 2022 om 22:27

Zo vroeg in het seizoen en dan al zoveel off days? Wie houd wie nu voor de gek. Tegen de volendams van deze wereld lukt het nog wel . Worden de tegenstanders wat sterker heb ik toch het idee dat dat geen off days meer zijn .ze hebben gewoon een hele slechte verdediging

4 september 2022 om 00:54

Eens Fairplay, ik snap al die zogenaamde voorspellingen niet! Alles kan gebeuren nog, we zijn nog zo vroeg in het seizoen.

3 september 2022 om 21:01

Ach ja… Ajax gewoon de kampioen. Daar gaan wij niks aan doen natuurlijk. Grote bakkes na de eerste 4 wedstrijden en dat is nu toch ook wel weer klaar

3 september 2022 om 21:09

Let maar op. Volgende week wint PSV weer heel makkelijk van RKC om daarna opnieuw klop te krijgen van Feyenoord. Je kunt het gewoon uittekenen. Ajax hoeft zich echt geen zorgen te maken

3 september 2022 om 21:41

Kan ik hier ergens voor tekenen

Maar hoe lang ligt de Jong eruit? Dat is natuurlijk wel de leider en gevaarlijkste speler.

Zonder hem tegen Feyenoord zal erg lastig worden. Vind selectie van Feyenoord ook stuk beter. Dus zonder Luuk helemaal

4 september 2022 om 01:20

Maar mocht je voorspelling uitkomen Andres, dan moeten we ons wel degelijk zorgen maken. Om Feyenoord in dat geval. Wij spelen dat weekend trouwens in Alkmaar. Ook een aardige potentiële bananenschil hoor. Neen, we zijn pas net begonnen en het kan nog alle kanten op.

4 september 2022 om 08:42

Verschil tussen Ajax/AZ is qua kwaliteit enorm dit seizoen. Zeker zonder Pavlidis durf ik mijn geld niet op AZ in te zetten. Verwacht helaas een 0-2 in Alkmaar voor Ajax. We hebben een leuke ED ploeg maar absoluut geen ploeg die het Ajax lastig gaat maken:

3 september 2022 om 22:41

Het vervelende voor ons is, is dat nummers 6 t/m 18 in jouw pretpakket horen, dus het wordt alsnog een zeer spannend seizoen. Ajax, AZ, Feyenoord en Twente gaan lastig worden voor Psv(en uiteraard andersom onderling ook), de rest is in principe te makkelijk om veel punten aan te verspelen; zelfs Utrecht en met name Vitesse lijken afgehaakt. Dat was vorig seizoen ook duidelijk, toen bleef het spannend omdat PSV praktisch alles won tegen 6 t/m 18.

Ik snap nog steeds de arrogantie van de Nederlandse clubs niet dat ze zich te goed wanen voor een BENE Liga. Met hun NL League idee, waarbij ik direct aan de 'underpant gnomes' van South Park moet denken.

Step 1: NL League
Step 2: ?
Step 3: profit

Tuurlijk ging de coeficient lekker door de toevoeging van de Europese Aldi Cup en dat blijft lekker gaan zolang de UEFA zo dom is om evenveel punten voor een overwinning op Drita te geven als een overwinning op Real Madrid, maar dat gaat natuuklijk niet altijd goed gaan. Wij hebben een betere competitie nodig om struktureel aansluiting te houden bij de top 6 landen.

Gakpo moet snel de wereldtop uit zijn hoofd zetten en mikken op een club in de middenmoot uit de topcompetities als die een transfer wil maken. Zo'n beperkte speler: Zijn eerste aanname is matig en wanneer hij na zijn aanname aan een actie wil beginnen op snelheid springt die bal altijd zo ver van zijn voet. Ook heel vaak egoïstisch en met oogkleppen. Mag dus blij zijn met teams als Leeds en Southampton. Alles daarboven moet die vergeten.

3 september 2022 om 20:50

Ik vond dat Gakpo het tenminste wel probeerde. Snap de kritiek op hem niet zo. Ook tegen Glasgow was hij tenminste die iets probeerde.

3 september 2022 om 20:53

Een speler die door de media naar de wereldtop wordt gepraat, moet meer doen dan alleen proberen. Hij moet wedstrijden in de eredivisie beslissen. Zeker als kapitein.

4 september 2022 om 10:52

Waar waren deze kreten bij onze grote vriend Antony?

4 september 2022 om 13:37

FR Berend, wat wil je precies kwijt? Dat jij Gakpo nog steeds ziet als net zo goed als Antony en ook laat zien 🤔

3 september 2022 om 21:04

Hopelijk stoppen de Psv-ers met het onnodig hypen van hun speler.

Cody 'is beter dan Antony, Tadic en Sinisstera' Gakpo komt echt te kort. Hier in NL kan hij nog veel met zijn fysiek, maar in de PL weinig.

Xavi moet al de nummer 10 worden van Oranje.

Veerman moet de nummer 8 worden van Oranje.

Tegen niveau Volendam, Excelsior, Emmen allemaal leuk en aardig, maar wanneer niveau omhoog gaat, zakken deze spelers.

Enige die echt topniveau hebben, vind ik zijn Benitez, Luuk en Sangare.

3 september 2022 om 21:08

En weet je wat het leuke is. Als je de eredivisie wil winnen en CL wil halen. Moet je 11 of zeg anders 9 van die spelers hebben. Zwakke plekken kosten je de kop en halen het collectief naar beneden. Daar hebben ze er te veel van in Eindhoven

3 september 2022 om 21:25

Ze komen duidelijk kwaliteit te kort. Riep al paar weken geleden - toen de PSV-ers aan het zweven waren na overwinningen op KKD clubs - dat Ajax en Feyenoord gewoon een veel betere selectie hebben.

Tuurlijk missen zij Luuk en Madueke wat gewoon 2 topspelers zijn.

Xavi aan bal is leuk en opwindend, maar je ziet hij komt heel veel fysiek te kort. Kan makkelijk weggezet worden, door subtop clubs in NL, laat staan in Europa.

Veerman vind ik ook niet echt Oranje niveau eerlijk gezegd. Kan goed voetballen, maar als niveau hoger ligt, beloopt hij het niet meer.

Waaarom, maar werkelijk waarom heeft PSV een Til gekocht? Bij Feyenoord al duidelijk dat hij voetballend te kort komt.

Kijk middenveld nu bij Feyenoord, die spelen zeker PSV middenveld zoek.

3 september 2022 om 21:53

Feyenoord heeft nu ook al een veel betere selectie, jij bent dan ook meteen de andere uiterste. Ze missen naast Luuk en Madueke, ook nog Mauro en Boscagli die ook echt een verbetering zijn vergeleken met wat er nu staat. Ik zeg niet dat het beter is dan Feyenoord, maar andersom net zo min. Laten we gewoon ophouden met dat onnodige hypen en het onnodige waan van de dag comments. Ja Gakpo heeft een vormdip en irriteert me in grote wedstrijden dit seizoen, maar hij heeft ook een andere kant laten zien. Veerman en Simons spelen same letterlijk beide niet een jaar op het hoogste niveau, dus het is allemaal niet zo raar dat het met ups en downs gaan. Het overdrijven is een vak geworden. Enige wat ik wel weet is dat Ruud gewoon niet zo raar moet doen met Ramalho en Til en die gewoon op de bank zetten, elk weldenkend persoon kan dat zien.

3 september 2022 om 21:59

psvld

Hoeveel spelers van PSV zouden dan basisspelen bij dit Feyenoord?

Benitez vs Bijlow is close. Vind Benitez wel echt wat uitstralen.

Achterin zou ik niemand nemen van PSV. Beste speler Teze legt af tegen Geertruide vind ik. Die kan heel goed op meer posities ook.

Middenveld kom ik alleen bij Sangare die echt bovenuit steekt.

Voorin uiteraard Gakpo (ken de Braziliaan niet van Feyenoord) en Luuk.

Madueke in potentie natuurlijk ook.

Dus zoveel zie ik er bij Feyenoord niet inkomen.

3 september 2022 om 22:42

Snap werkelijk niet waar Benitez die credits aan te danken heeft, nog niet 1x de 0 gehouden en al een paar x fatale blunders, voorlopig zie ik het niet in hem.

3 september 2022 om 23:03

Hoeveel van die spelers bij Feyenoord heb je nu echt zien spelen? Simons heeft het tot nu toe gewoon meer dan prima gedaan en moest in de spits spelen, en nu is elk random persoon bij Feyenoord beter dan hem.. Veerman kan ook niet meer voetballen zeker, Timber ook boven Veerman? Gakpo doet zeker onder voor Idrissi en Dilrosun.. Ik hoop dat je me punt snapt, is allemaal waan van de dag. Ik denk dat Feyenoord in Potentie een prima team heeft, maar PSV waar iedereen fit is vind ik zeker niet onder doen.

4 september 2022 om 08:22

Sangare steekt er idd bovenuit ,voor al met zijn lengte. De beste man is heel de wedstrijd zijn eigen bal verlies aan het corrigeren. Vorig seizoen al gezien dat ook een sangare het verschil niet gaat maken

3 september 2022 om 22:14

Het moet toch haast een fabeltje zijn geweest dat Man U hem wilde hebben…
Antony moet ik ook nog maar zien maar die schat ik op top niveau (CL) wel iets hoger in.

John de Jong out. Die man heeft echt meer dan genoeg kansen gehad nu en zet weer geen goede selectie neer. Hoe kun je nou met 1 spits het seizoen in gaan, Max niet vervangen en de centrale verdediging alleen versterken met een 2e elftal speler van Everton. Twente meer dan terecht gewonnen.

3 september 2022 om 20:51

Voorin viel het toch nog wel mee. Ik vind het verbazingwekkender dat iedeeeen al jaren roept dat het achterin schuurt en dat die linie structureel wordt genegeerd.

3 september 2022 om 20:54

Helemaal mee eens Benzema, tuurlijk paar goede aankopen gedaan. Maar hoe kun je nou je maar 1 echte spits hebben bij PSV en van max snap ik nog steeds niks dat die niet verkocht is.

3 september 2022 om 20:56

Ai ik snap dat men PSV sterkere spelers had willen aantrekken voor CL maar tegen Twente zou je met deze selectie geen moeite moeten hebben. Dit was geen verschil in kwaliteit maar wilskracht en als team spelen. Zuinig beginnen om weer te moeten inhalen.

PSV swingt tegen Volendam en 1 wedstrijd verder en het is zogenaamd helemaal niets. Daar geloof ik niet in.

3 september 2022 om 21:03

Twente heeft gewoon een heel aardig team met dito coach. Vindt het nogal denigrerend om te stellen dat psv hier van had moeten winnen. Twente gaat het een Ajax ook gewoon heel lastig maken.

3 september 2022 om 22:58

Oh wil absoluut niet denigrerend zijn richting Twente met zeker leuke spelers maar die hebben toch geen Gapko met een waarde van 40 miljoen. Een talent als Xavi en grote namen als Sangare en Veerman. Laten we nu niet net doen of Twente een wereld elftal heeft waar PSV het
moeilijk mee zou moeten hebben?

3 september 2022 om 23:16

Tuurlijk wil je wel denigrerend doen naar Twente, sterker nog, je doet het gewoon nog een keer

3 september 2022 om 23:18

@thamike

Oh wil absoluut niet denigrerend zijn richting Psv, wij hebben inderdaad niet zo"n overgehypepte Gakpo, die toch wel vrij beperkt is, aannames slecht, voortzettingen laat bal te ver van zich af, egoistisch, en hij is zeker ook geen 40 miljoen waard, en dan Veerman een grote naam noemen (volendam , Herenveen, en net in de basis bij psv), werd werkelijk omvergeblazen door Zerrouki en zijn mannen, en iedere club heeft het moeilijk in Enschede, dus ja daar heeft Psv ook al jaren last van, vorig jaar was het 3-0 toen konden ze het nog rechtbreien door de extra tijd van de scheids, maar je moet niet overdrijven dit psv is zeker geen kampioensploeg, en gaat het ajax dus zeker niet lastig maken, en voor jou 1 troost, de anderen gaan ook nog naar Enschede

4 september 2022 om 01:28

Ga nou alsjeblieft niet beweren dat Twente een betere selectie heeft. Als psv naar mogelijkheden speelt hebben jullie niks te vertellen. Dus laten we beide inderdaad niet overdrijven. Vandaag hebben jullie gewoon terecht gewonnen, totaal onbekwaam en zonder wilskracht spelen levert simpelweg geen punten op in Enschede.

4 september 2022 om 08:28

Je beseft dat volendam een degradatie kandidaat is en een Twente niet .

4 september 2022 om 14:20

Woenselaar als psv naar mogelijkheden speelt heeft Twente altijd nog wat te vertellen als zij ook naar hun mogelijkheden spelen. Twente heeft geen betere selectie maar kunnen zich met deze selectie prima meten met de topclubs. Denk dat jij hier ook schromelijk overdrijft

3 september 2022 om 21:01

John de Jong heeft gewoon bloed aan zijn handen. 0,0 defensieve versterkingen gehaald terwijl de verdediging vorig seizoen al de zwakste linie was. En dan zie ik gisteren een interview op PSV TV voorbij komen waar meneer aangeeft met een goed gevoel op de transferwindow terug te kijken. Ik viel van mijn stoel. Het is te triest voor woorden. Met deze TD gaat PSV niet verder komen. En Marcel Brands gaat overigens ook niet vrijuit, die heeft het verwaarlozen van de verdediging zo'n beetje uitgevonden. Gewoon te veel incompetente mensen aan het roer in Eindhoven. Dit wordt een tussenjaartje en het is tijd om schoon ship te maken

3 september 2022 om 21:05

Het hoeveelste tussenjaar op rij wordt dit dan nu al?

3 september 2022 om 21:18

Ik denk dat het geld op is ofzo?

3 september 2022 om 21:26

Het vijfde, niet geheel toevallig ook precies het aantal seizoenen dat John de Jong verantwoordelijk is voor het aankoopbeleid

4 september 2022 om 08:25

Als we de psv ers onder ons moesten geloven hadden ze een prima transfers periode beleeft. . Hoe ze daar bij kwamen ,durf het niet te zeggen .

4 september 2022 om 12:11

Geen enkele PSV fan zegt dit, enkel die malloten die bij PSV werken en er verantwoordelijk voor zijn.

Slappe titel. Een wedstrijd verlies je over twee helften. Twente chapeau!

De tegenstander heeft een keer een normaal niveau en je zakt weer diep triest door je hoeven. Wat een kutseizoen nu al.

Heel eerlijk, volgens mij is RvN tactisch gewoon niet sterk. Twente daarentegen is een mega georganiseerde ploeg die precies weet wat het wil en wat de kwaliteiten zijn. En naast de tactiek, zet verdorie nou eens de mensen op de goede plek. Teze is geen rechtsback. Simons is geen spits, Vertessen wel. Teze is geen rechtsback. Teze is geen rechtsback. Bakayoko is een pupil, die speelt angstig. Max laat een schildpad nog uit zijn rug ontsnappen. Veerman zeikt veel maar geeft ook niet thuis. Gakpo ook weer niet, met z’n rare bewijsdrang. Leg gewoon een keer breed man.
Simons wel top, wat een heerlijke dribbel heeft die, Propper had daardoor geel en Hilgers bijna. Dat wordt echt een goede speler.

Complimenten aan Twente, leuke ploeg.
John de Jong en Marcel mogen wel in de spiegel kijken. Coach zonder ervaring in zo’n belangrijk jaar, en een selectie met een verdediging van niveau subtop ED. Hoever, Ramalho en Max zijn brandhout. Teze en Obispo zouden nog naar een goed niveau kunnen groeien. En dit gaat gewoon niet beter worden dit seizoen, want het zijn fundamentele problemen. Bedankt hè. Competitie wordt hem niet en CL is al weggegooid ondanks al het geluk.

3 september 2022 om 20:52

Het is elk jaar hetzelfde. Wanprestatie in elke moeilijke uitwedstrijd in Eredivisie en in Europa. Ik denk dat het vooral te maken heeft met een gebrek aan mentaliteit en (defensieve) kwaliteit. De eerste test in de Eredivisie is gelijk een dikke onvoldoende. Ik vrees dat we zomaar CL kunnen mislopen dit seizoen. Wij zijn zeker niet beter dan bijvoorbeeld Feyenoord.

3 september 2022 om 20:57

@Andres13. Het is echt om gek van te worden. Snak echt naar een perfecte Europese uitwedstrijd. Maar het is dat we voor PSV zijn, maar anders zou je schaterlachen om de verdediging. Die bal van Ramalho ook, en tegen Rangers hoe ze die goal kado doen. Die Rangers zullen toch ook gedacht hebben wat is dit nou. Het heeft soms niks met profvoetbal te maken joh.

Nee het was dit seizoen aanhaken of afhaken, financieel tov van Ajax (daarom moesten we op z’n minst CL halen) en sportief tov van Feyenoord. Die hebben onder Arnesen/Slot (vooral Slot) sportief echt een inhaalslag gemaakt en daardoor ook financieel. Voordeel is wel dat Feyenoord echt nog totaal onbekend is met elkaar, die moeten haast wel punten verliezen. Maar er is echt veel werk aan de winkel en John de Jong moet gewoon wegwezen. Het is al jaren hetzelfde liedje.

3 september 2022 om 20:55

@justus
Helemaal eens! Ik twijfel alleen over het subtop niveau. Ramalho is helemaal niks meer. Ik vind Smal van Twente beter dan Max. Als je dan ook nog ziet dat Hoever invalt, alsof ze een tennisser voetbalschoenen hebben gegeven. Dan staat er ook nog een parodie op een voetballer Til op en moet El ghazi na 2 trainingen en 10 minuten vorig jaar het verschil maken. Collectief falen op bestuurlijk niveau en op het veld!

3 september 2022 om 20:56

Goede analyse Justus. Eens over Xavi ook, wat een goede speler. Twente had alle mogelijke middelen nodig om hem af te stoppen. Gelukkig gaf de rest van psv niet echt thuis.

3 september 2022 om 22:35

@Ruiz—FCT. Dankje. Jammer dat Twente de UCL niet heeft gehaald, vind het echt een hele leuke ploeg met goede spelers op de bank ook (eigenlijk alleen voor de backposities niemand).

Xavi is echt heel goed, die had het middenveld kunnen helpen domineren als er gewoon een spits had gestaan bij PSV (Vertessen oid).

3 september 2022 om 20:56

Het is echt belachelijk dat er niet eens een concurrent voor Max is gehaald. Die man staat al 2 seizoenen te schutteren bij PSV en er is nooit iemand geweest die hem eruit kan spelen. Hetzelfde voor de andere kant. Centraal is ook een lastenpost, maar Ramalho, Obispo en Teze zouden daar gewoon prima uit de voeten kunnen.

3 september 2022 om 20:59

Het is echt belachelijk dat er niet eens een concurrent voor Max is gehaald. Die man staat al 2 seizoenen te schutteren bij PSV en er is nooit iemand geweest die hem eruit kan spelen. Hetzelfde voor de andere kant. Centraal is ook een lastenpost, maar Ramalho, Obispo en Teze zouden daar gewoon prima uit de voeten kunnen.

3 september 2022 om 20:55

Ik geef je gelijk dat PSV in de verdediging had moeten investeren. Maar hoe zit het financieel? Ik las in het AD dat de club, bij gebrek aan het halen van de CL, eigenlijk een toptransfer had moeten hebben om zwarte cijfers te schrijven. Klopt dat?

3 september 2022 om 20:56

Nou nou, seizoen is net begonnen. Ajax gaat ook niet alles winnen en heeft ook nog geen echte test gehad.

3 september 2022 om 21:00

Precies, Ajax komt ook nog naar Enschede. Dan zijn de verliespunten weer gelijk.

3 september 2022 om 21:05

Eerst zien dan geloven.

3 september 2022 om 21:06

Haha TwenteWatcher, jullie zijn toch altijd zo nuchter in het Oosten? Owee owee als een Ajacied bovenstaande had gezegd... 😅🤦🏾‍♂️

3 september 2022 om 21:10

Tegen die tijd dat Ajax naar Enschede moet zijn ze allang kampioen. Dat is namelijk pas op de laatste speeldag

3 september 2022 om 21:42

Andres13, ik zou het wel fijn vinden om revanche te nemen voor de laatste speeldag van 2011. Misschien is dit jaar een optie? Maken we er een gezellige kampioenswedstrijd van

3 september 2022 om 22:24

Ik ben voor, weet nog hoe zuur we in Enschede terugkwamen vanuit Amsterdam. Daarna toch nog geweldig feest gehad in Enschede.

4 september 2022 om 08:36

Dat is het fijne van een Twente en feyenoord, dat je daar ook gewoon een 2de plek mag vieren

3 september 2022 om 20:57

Heeft Psv überhaupt de middelen om te investeren in de selectie? Volgens zowel Marco Timmer als Rik Elfrink (zitten volgens mij allebei vuistdiep in John de Jong) moest Psv minstens één van hun sterspelers verkopen gezien de financiële situatie. Het aantrekken van 3 goedkope krachten die op de bank zitten in Engeland zullen ze ook wel niet gedaan hebben omdat ze overlopen van de centen. Komt overigens niet echt overeen met zijn uitspraken dit jaar ("gat met Ajax niet verkleinen, maar over ze heen".

Zolang John TD blijft in Eindhoven moet je oppassen dat Feyenoord er niet overheen gaat denderen de komende jaren.

Beste eerste helft van dit seizoen! Gaat wat mij betreft ook niet gauw een betere komen. Ben zelf geen Twente supporter maar wat heb ik genoten zeg!Cerny MOTM vanwege de goals, maar wat speelde Zerrouki en Brenet ook geweldig zeg!

3 september 2022 om 21:24

Ik ben ook nog steeds onder de indruk van die eerste helft. Niet normaal wat een energie hadden de jongens in het rood. Jammer genoeg was het verval direct na rust groot maar gelukkig is de winst alsnog binnengesleept.

4 september 2022 om 01:25

Brenet speelde inderdaad weer erg sterk. Heeft zich in de loop der jaren toch ontwikkeld tot een zeer degelijke back. Had imo niet eens misstaan bij Feyenoord of PSV.

Een keer geen degradatie kandidaat en gelijk puntverlies

Wat een heerlijke overwinning! De eerste helft volledig gedomineerd! PSV kwam er niet aan te pas. De tweede helft was meer gelijkwaardig waar PSV aardig uit de kleedkamer kwam en snel scoorde. Echter heeft het daarna niet veel kansen meer gecreëerd. Alleen een kopbal op de lat. Echt een hele knappe, dik verdiende overwinning! En wat was Zerrouki weer ouderwets goed zeg! Klasbak! Overigens heeft Kjolo zich opnieuw laten zien, net als tegen Excelsior. Een dikke pluim voor het hele team!

3 september 2022 om 20:58

Hoppa. Moet je vandaag echt gelijk geven over Kjolo, hield zich erg knap staande op wat we toch wel topniveau Nederland kunnen noemen.

3 september 2022 om 21:52

Om niet voorbij te gaan aan Cerny.. die deed de eerste helft volgens mij echt alles goed! Zocht de ruimte, goed in de passing, overzicht en nog 2 doelpunten. Het is toch 2 jaar geleden dat we deze klasse van hem hebben gezien.

4 september 2022 om 09:26

Cerny was uiteraard ook top! Lekker nagenieten van deze overwinning mannen!

Tja…. Eerste echte test dit seizoen en meteen verlies je hem…. PSV…. Het blijft kommer en kwel met dat team

3 september 2022 om 21:26

Pscchamps. Dit is pas de eerste wedstrijd die verloren wordt van een redelijk sterk spelend Twente. Het lijkt mij een beetje onredelijk om PSV nu al te kleineren. Eerst maar eens een wedstrijd of 10 bekijken. Elk team heeft nog spelers die ingepast moeten worden. Dat zie je ook bij b.v. Ajax.

4 september 2022 om 08:39

Als je beseft dat je niet 1 wedstrijd de 0 kan houden . Dan heb je een probleem in de verdediging. Zonder een psv te kleineren

3 september 2022 om 21:26

Pscchamps. Dit is pas de eerste wedstrijd die verloren wordt van een redelijk sterk spelend Twente. Het lijkt mij een beetje onredelijk om PSV nu al te kleineren. Eerst maar eens een wedstrijd of 10 bekijken. Elk team heeft nog spelers die ingepast moeten worden. Dat zie je ook bij b.v. Ajax.

4 september 2022 om 08:40

Ja tegen de volendams van deze wereld kunnen ze wel gewoon winnen . Word het niveautje hoger hebben ze al een groter probleem

3 september 2022 om 21:27

Pscchamps. Dit is pas de eerste wedstrijd die verloren wordt van een redelijk sterk spelend Twente. Het lijkt mij een beetje onredelijk om PSV nu al te kleineren. Eerst maar eens een wedstrijd of 10 bekijken. Elk team heeft nog spelers die ingepast moeten worden. Dat zie je ook bij b.v. Ajax.

3 september 2022 om 22:54

Pscchamps. Dit is pas de eerste wedstrijd die verloren wordt van een redelijk sterk spelend Twente. Het lijkt mij een beetje onredelijk om PSV nu al te kleineren. Eerst maar eens een wedstrijd of 10 bekijken. Elk team heeft nog spelers die ingepast moeten worden. Dat zie je ook bij b.v. Ajax.

PSV heeft hier echt verloren door een gebrek aan wilskracht. Twente werkte keihard en vind je het gek, met zulke geweldige steun van de supporters. Ik ben blij om de Grolsche Veste weer zo te horen en te zien dat Twente zich weer in de subtop nestelt. Wat betreft PSV: na Rangers worden ze nu weer afgebluft, van Nistelrooy moet echt op scherpte gaan hameren, qua voetballend vermogen zit het goed.

3 september 2022 om 20:51

Misschien moet PSV eens stoppen om zulke onervaren trainers aan te stellen. Begint een aardige lijst te worden dat gewoon (nog) niet goed genoeg is.

3 september 2022 om 20:54

Cocu was onervaren en werd 3x kampioen. Schmidt was ervaren en werd geen kampioen. Denk niet dat de trainer het grootste probleem is. Eerder het gebrek aan topsportmentaliteit

3 september 2022 om 20:55

Ik vind rvn een prima trainer. Alleen was psv al jaren niet goed doet, is dat ze een goede aanval hebben met een slechte verdediging. Daar moeten ze echt meer in investeren.

3 september 2022 om 22:47

Op basis van wat vind jij RvN een prima trainer, ik zie het 'nog' niet geen omzetting die de wedstrijd doet kantelen, kan nog komen hoor, maar voor nu ben ik nog niet overtuigd

4 september 2022 om 08:42

En waar kun je dat aan zien dat rvn een prima trainer is ?? Dat je het hoopt alle begrip voor

Volledig terechte overwinning. Twente was heer en meester in eigen stadion.

Hemeltergend matig PSV vandaag. Dik terechte overwinning van Twente.

Heerlijk. Totaal onverwachts gezien de afwezige. Kjolo goed. Zerrouki speelde ook weer top, vrij in zijn hoofd weer lijkt wel.

3 september 2022 om 20:53

Psv miste trouwens ook veel spelers.

3 september 2022 om 23:29

@janssen.,
(Psv miste trouwens ook veel spelers.)

Hoe krijg je de lachers op je hand

Twente miste bijna zijn hele middenveld, Vlap,sadilek,steijn, dat is middenveld ++ wissel

4 september 2022 om 01:35

Mauro, luuk de jong, madueke en kijk vooral wat je er voor terug krijgt. Dan mag je best stellen dat psv veel spelers mist toch?

4 september 2022 om 01:53

De jong, Madueke, Mauro en boscagli zijn gewoon 4 basisspelers.

Dat is meer dan jouw 2 middenvelders. Dus wie heeft de lachers op zijn hand. Maar dat wil niet zeggen dat dat de reden voor het verlies is.

4 september 2022 om 04:45

Kom op man, vlap en sadilek, zijn voor twente essentieel, wij hebben niet zoveel op de bank als psv, dus waar is het gemis het grootst?

4 september 2022 om 08:46

Spelers lijken altijd beter ,als ze niet mee doen . Een mandueke is zo veel geblesseerd geweest dat je niet eens kunt stellen dat je hem mist . Ook met mouro kreeg psv veel doelpunten tegen vorig seizoen . Enbals je een de Jong al kunt missen . Heb je verder een groot probleem

5 september 2022 om 08:02

@tribune klant, ik zeg niet dat PSV verloren heeft door het ontbreken van Luuk de jong, maar ik vind dat je hem maar zeker ook Mauro heel erg te kort doet. Mauro was eind vorig jaar misschien wel de beste back die er in Nederland rond liep. Deed verdedigend goed zijn ding (speelde toch ook de Ajax aanvallers uit de wedstrijd) maar is aanvallend ook beter dan alles wat er bij PSV nu rond loopt.

Gefeliciteerd Twente! Verdient gewonnen. Psv was echt slecht vandaag. Twente blij, Ajax blij. Lekker zo!

Terecht verloren, wat een slechte wedstrijd. Max, Ramalho en Til komen zwaar tekort.

3 september 2022 om 21:11

Hoever ook. Bakayoko, obispo en teze op rechtsback komen (nog) te kort. Dan heb je 7/11 man dat verklaart toch wel de prestaties denk ik zo

3 september 2022 om 21:57

Zeker mee eens. Teze en Obispo gewoon CV en Mwene op rechts, zo moeilijk is het niet. Max kan je nu helaas nog niet vervangen maar duurt niet lang meer hopelijk. Xavi op 10 en in de spits verzin je maar wat. Lijkt allemaal zo logisch..

Klasse Twente, gestreden. Prachtig om te zien en dik verdiend gewonnen. PSV was erg ondermaats, had er meer van verwacht met dit elftal. Zeer zwak!

En terecht, je mist Madueke en De Jong echt. Wat een onthutsend slecht spel, vooral de eerste helft. Zelf vrij weinig gecreëerd. Twente duidelijk beter over 90 minuten, van harte Tukkers! Hopelijk is dit niet het niveau want dan wordt het een heel zwaar seizoen.

Wat een belachelijk goede eerste helft van Twente zeg. Psv volledig overklast en de 2-0 voorsprong was eigenlijk nog te weinig. Op basis daarvan zeg ik: verdiende overwinning voor Twente. Cerny heeft de prijs gekregen maar de absolute heerser van het veld was toch echt Ramiz Zerrouki.

3 september 2022 om 20:52

Man die Zerrouki, geen bal verloren en elk duel vol ingaan. Nu de transferperiode over is, heeft hij de knop omgezet denk ik, waar hij afgelopen weken misschien toch iets meer inhield voor als Feyenoord zou aankloppen (hij had immers al een lichte blessure). Maar deze wedstrijd toont toch weer aan dat hij een van de beste middenvelders van de Eredivisie is.

3 september 2022 om 21:12

en feyenoord fans dachten dat deze man max 3 mil waard is

Ben blij dat hij gebleven is! Ben onder de indruk van Feyenoord, maar deze jongen had ze nog beter gemaakt

3 september 2022 om 21:19

Haha precies, en waar zijn die sneue gastjes nou? Stil natuurlijk. Pas als Zerrouki weer een keer matig speelt hoor je ze weer. Zerrouki in deze vorm kan hoger mikken dan Feyenoord, wat een klasbak.

3 september 2022 om 21:44

"kan hoger mikken dan Feyenoord"

Ajax

Maar zie hem wel richting Frankrijk of Spanje gaan. Echt een klasbak en groot gemiste kans voor Feyenoord (wederom, eerst met Veerman en nu met deze speler)

4 september 2022 om 11:48

Ik als Feyenoorder vind Zerrouki nog steeds een zeer welkome versterking, alleen de prijs die Twente vroeg was gewoon veels te hoog

Tja…. Eerste echte test dit seizoen en meteen verlies je hem…. PSV…. Het blijft kommer en kwel met dat team

Volledig terechte nederlaag. Op alle gebieden afgebluft door mentaliteit, scherpte en kwaliteit. Voorspelt nog weinig goeds voor alle grote wedstrijden die gaan komen. Met deze slapzakmentaliteit ga je kopje onder in Europa en alle clubs met een beetje kwaliteit in de Eredivisie

En nu gaat PSV zich meten met Arsenal werd er eerder geroepen… Have fun!!!

Verdiend deze! Vorig seizoen hadden we die reeks van PSV tegen ons al moeten breken, maar dit keer kon PSV totaal niet doorzetten na de aansluitingstreffer. De gevaarlijke punten van PSV (simons/gakpo) slim ongedaan gemaakt. Kjolo en Zerrouki heersten de eerste helft en Wout Brama kwam er op het perfecte moment in, waarna PSV weer moeite kreeg in de opbouw. Wat een topavond!

Obv eerste heelft meer dan terecht. Twente was echt ijzersterk en had bij rust 4-0 voor kunnen staan. 2e helft psv sterker, maar teveel mensen geven noet thuis. Gakpo speelt al het hele seizoen alsof ie niet zo'n zin heeft. Ik ben wel echt aan boord gestapt van de Xavi Simons hypetrein. Dat ventje kan fantastisch voetballen em eist gewoon alles op met zn 19 jaar.

4 september 2022 om 00:32

Fantastisch voetballer ja, alleen je ziet als hij een schouder duwtje krijgt is hij weg. Veel te weinig body. Soort unuvar, word niks, leuk tegen degradatie kandidaten, maar regen het linker rijtje geeft hij niet thuis. Stap die trein uit nu het nog kan

4 september 2022 om 01:37

Die trein beweegt met meer dan 100km/h, uitstappen betekend op je bek gaan.

4 minuten extra tijd waarvan uiteindelijk een halve minuut wordt gevoetbald na een blessurebehandeling. Fluit dan na 90 minuten af, als je toch niet consequent kunt zijn. Verder overigens terechte overwinning van Twente.

Slechte wedstrijd van psv. Alleen Xavi liet af en toe zien dat hij echt kan voetballen. Ik snap ook niet dat Ruud bij het eind niet Branthwaite bracht om toch maar iets te forceren. Je kon toch zien dat je er voetballend niet door kwam. Dan maar iets forceren met extra lengte

Genante prestatie van PSV. De echte topsport cultuur en dito instelling is ver, heel ver weg in Eindhoven.

PSV heeft hier echt verloren door een gebrek aan wilskracht. Twente werkte keihard en vind je het gek, met zulke geweldige steun van de supporters. Ik ben blij om de Grolsche Veste weer zo te horen en te zien dat Twente zich weer in de subtop nestelt. Wat betreft PSV: na Rangers worden ze nu weer afgebluft, van Nistelrooy moet echt op scherpte gaan hameren, qua voetballend vermogen zit het goed.

3 september 2022 om 21:02

Vind het voetballend vermogen juist heel erg tegenvallen, de gehele achterste linie en de keeper kunnen eigenlijk niets met een bal, daar hoef je niet eens echt druk op te zetten het gaat vanzelf wel fout.

Wat heeft PSV een armoedige selectie...Twente verdiend gewonnen.

Heeft de Jong het bonnetje nog van hoever en el Ghazi ?

3 september 2022 om 21:47

Hij heeft met Benitez en Xavi wel 2 spelers 'gratis' opgepikt die nu al miljoenen waard zijn.

Benitez is gewoon goed

Xavi als hij blijft ontwikkelen erg interessant voor veel clubs

4 september 2022 om 00:35

Hoe kom je er nou bij dat benitez goed is, hou geen 1x de nul. En heeft toch al aardig wat blunders laten zien.

4 september 2022 om 08:53

Volgens mij hadden ze beter de verdediging van Lion in zijn geheel kunnen halen . Zie niet waarom deze keeper nu zo bijzonder zou zijn

Benieuwd hoeveel tijd rvn gaat krijgen. Die moet toch ook een traantje wegpinken als je met max, ramalho, mwene en hoever aan je verdediging moet sleutelen. Wat een misser van j de Jong om door te gaan met die kneuzen. Rvn moet met de kerst zelf de stekker er uit trekken, wordt niet echt gesteund zonder fatsoenlijke aankopen in de verdediging.

Eerste goeie tegenstander en gelijk 3 verlies punten. Dat geeft toch wel te denken.de spelers die het moeten doen Gakpo, Simons Veerman weer aardig tot totaal ontzichtbaar

Heerlijk weekend dankzij Twente! Enorm genoten van Cerny, Zerrouki en Smal. Vorig jaar was Twente ook al ijzersterk maar vandaag stond het defensief ook goed, zeer terecht gewonnen. Schmidt was nooit het probleem trouwens, het probleem zit veel dieper. Maar ik klaag er niet om

Diva elftal. Tegen fatsoenlijke tegenstanders, is dit PSV helemaal nergens te bekennen. Waarom ook iedere keer met een andere verdediging beginnen. Wat is Ruud's verslaving met Teze op rechtsback? Slappe hap. Dramatische instelling. Niks geleerd van vorige jaar. Dit soort potjes, zijn de reden waarom Ajax kampioen gaat worden, wederom. Die winnen wel hun potjes zoals Utrecht uit, wat altijd een traditionele lastige uitwedstrijd is voor Ajax.

Zit niks anders op dan strijden om plek twee, samen met Feyenoord, AZ en wellicht Twente. Volgende week tegen RKC, kan de diva's weer shinen. Want blijkbaar kunnen ze alleen goed spelen tegen rechterrijtjes.

Leuk dat de directe tegenstander voor de 3e plek meteen een overwinning weet te boeken tegen psv.

Vind Ajax ook geen bijzonder elftal hebben maar van dit PSV hebben ze niets te duchten. Hoop wel dat PSV het een beetje op de rit krijgt anders word dit een van de makkelijkste kampioenschappen die Ajax heeft gehad.

4 september 2022 om 00:38

15 uit 5, heerlijke selectie heeft ajax bassey het monster bergwijn het monster Brobbey het monster kudus,het monster. Ajax heeft een top selectie, gaan we woensdag ook zien tegen rangers. Bereid je voor op mannen voetbal

Het verkregen pretpakket van de KNVB voor de 1e 4 wedstrijden is over. De 1e de beste test in de competitie tegen een gehavend FC Twente en gelijk een verliespartij dus laten we PSV maar niet al te hoog inschatten en die mogen blij zijn als ze op de 2e plek eindigen. Heeft iemand trouwens Cody “de Eintovenaar” Gakpo vandaan gezien? Laat die jongen aub heel de snel de top en de CL uit zijn hoofd zetten want die komt die in voetballend opzicht echt in elk opzicht tekort om in mee te kunnen op zijn snelheid na.

Voetbalzone had ook een koptitel kunnen maken met "Twente overklast PSV in de eerste helft". Daardoor winnen we vandaag van dit PSV. We hebben gewoon een goed team. Mag ook wel eens gezegd woeden.

3 september 2022 om 21:11

Absoluut, was ook een betere titel geweest, echter is dat geen smeuïge titel.
Gefeliciteerd met de mooie prestatie van Twente.

3 september 2022 om 21:19

@RicottoFC Thx man. Natuurlijk is PSV een grotere club en gaat daar alle aandacht naar, maar soms kan de tegenstander ook gewoon beter zijn. Dat was vandaag gewoon het geval.

3 september 2022 om 22:01

Helaas moet ik dit toegeven, de betere heeft gewonnen, en dat kwam zeker door hoe jullie zelf speelden.

Echt ik weet niet waar ik naar zat te kijken. Iedereen speelde slecht met Xavi en obispo die ook niet top was, als redelijke uitblinkers. Ik weet niet wat gakpo aan het doen is maar die komt geen lantaarnpaal voorbij, max levert alles in en teze weet niet hoe hij als back moet spelen. Ramalho levert alles ij en ga zo maar door. Alles begint vanuit achteruit maar die kunnen daar niks mee, ook hetgeen dat we geej spits hebben op dit moment baart me zorgen over de goals.

Zonder Luuk de Jong een stuurloos schip en n onervaren kapitein die niet weet hoe het schip bestuurd moet worden,zo lijkt het.....

Die eerste helft was wel heel extreem, 5-0 of meer bij rust was volledig terecht geweest PSV werd echt compleet ondersteboven gelopen vooral het middenveld, Veerman en Sangare werden helemaal weggevaagd met de manier van druk zetten. Gakpo geeft weer niet thuis wanneer het moet en die 2 achterin, Obispo en Ramalho die kunnen echt niets met een bal waarom staat Teze daar niet gewoon??

Alle credits aan Twente mooie teamprestatie.

Het zijn de echte testen waarin PSV vaak tekort schiet. Buiten de JCS om is alleen de bekerfinale vorig seizoen de goede kant op gevallen en dat was niet eens een sterke partij van PSV.

Twente uit is voor iedere ploeg lastig, kijk maar naar Fiorentina. Dat maakt het een goede test voor iedere titelkandidaat.

Wat mij opvalt is de duelkracht; Sangare heeft dat vol, maar wat hij over heeft komt Simons tekort. Aan de bal behendig, maar makkelijk weg te blazen. Gakpo heeft zijn body mee, maar is geen bikkel. Veerman vooralsnog een speler voor mooi weer.

De eredivisie is met Volendam, Cambuur, Emmen, Fortuna, Sparta, Eagles een competitie waarin weinig ruimte voor misstappen is.

3 september 2022 om 21:46

Simons zou ook niet zoveel duels moeten uitvechten eigenlijk. In de tweede helft was hij veel beweeglijker vanuit het middenveld, waar hij z'n behendigheid en snelheid kon uitbuiten. In de eerste helft was hij een aanspeelpunt in de spits, en dan zijn zowel Propper als Hilgers in de duels veel sterker

PSV volledig voor joker gezet in de eerste helft. Zerrouki heer en meester op het middenveld. Kjolo die Sadilek fantastisch vervangt en Cerny die er eindelijk weer lijkt te zijn. Xavi Simons eigenlijk de enige bij PSV die iets voor elkaar speelde. Geweldig talent.

Een club als psv 1 echte spits in de selectie en wekelijks een doorelkaar gegooide achterhoede als je hier mee 3e word heb je het goed gedaan wat een afgang voor ons.

Lekker!!!!!!!!!
Wat mooi!!!!

Eerste helft geweldig.
Kjolo speelt alles naar de goede kleur!
Zerrouki is prima weer
Cerny is back.

Lekker!!


Mooi Uitvak, respect!!!

3 september 2022 om 21:22

Inderdaad mooi uitvak. Sowieso lekkere sfeer in het stadion.

3 september 2022 om 21:54

Vind zo’n Uitvak zo mooi.
Deze was echt prima, beste van de laatste jaaaren, hulde PSV!!

Beide clubs plukken de vruchten van hun beleid. Het is Twente daarom ook van harte gegund. Wij ontberen visie qua selectiesamenstelling, en daardoor simpelweg kwaliteit. Zie mensen nu alweer Van Nistelrooy afvallen. Na Van Bommel, Schmidt, zal Ruud dus wel de volgende worden die de val op zich moet nemen. Teflon John blijft altijd buiten schot. Echt, het sleutelwoord is: kwaliteit. Dat hebben we gewoon te weinig.

3 september 2022 om 21:16

Is het niet vooral mentaliteit? Dit geweldige Twente ging er anderhalve week geleden nog met 1-0 af tegen een nou niet bepaald sterk Volendam. Die onderschatting komt voor op alle niveaus.

3 september 2022 om 23:29

Daar doe je Twente echt tekort mee. Zo'n Volendam zie ik meer als een incident. Ik zie Twente een prachtige opmars maken na de donkere jaren. Dat team staat gewoon. Vind je bescheidenheid wel mooi, maar zoals Jans zei: nooit nederig

Twente is gewoon goed.

PSV lijkt heel wat, maar toch vooral als ze alle tijd en ruimte krijgen. Vind het echt schrijnend om te zien hoeveel spelers door het ijs zakken bij de minste weerstand. Toch zeker de helft. Daarbij... mentaliteit is ook een kwaliteit. Toch? Hopelijk komt Luuk snel terug want die sleurt de rest mee.

3 september 2022 om 22:10

PSV heeft kwaliteit genoeg, meer dan Twente. Maar Twente heeft gewonnen door een betere tactiek en vooral door te strijden als team. Dat maakte het verschil vandaag.

3 september 2022 om 23:33

We hebben betere spelers, als in, meer individuele kwaliteit, maar dit team is niet in balans en komt op cruciale posities kwaliteit tekort. Twente zit gewoon goed in elkaar. Qua teamsamenstelling, maar ook qua karaktervoetballers.

Gevalletje ' het geheel is meer dan de som der delen ' .

Verdediging van PSV is wel heel zwak hoor. Xavi zie je dat hij talent heeft. Ron Jans krijgt het toch weer voor elkaar om van een topper te winnen. Zerrouki en Cerny speelden een goede pot.

Toen Twente degradeerde hebben NAC fans twee kratjes Jupiler en een zak zout bij het supportershome van Twente stiekem neergezet, die zijn opgedronken, en het zout is gebruikt toen het sneeuwde.
Het zou me niet verbazen als er vannacht een paar dozen met taart worden ,,bezorgd" uit Amsterdam.

Ben het niet helemaal eens met titel.
Sterk twente kraakt psv, was beter geweest.
Dit was één van de beste wedstrijden van de laatste 3 jaar. Die Hilgers speelde xavi helemaal uit de wedstrijd.

3 september 2022 om 21:39

Ik vind xavi het enige lichtpuntje van psv. Hij was met vlagen nauwelijks te stoppen. Echter stond hij er bijna altijd alleen voor.

Goede overwinning van Twente, niks op af te dingen, PSV erg matig, begrijp absoluut niet dat er voor Vinicius geen vervanger gehaald is achter de Jong, deze situatie is een beetje zoals Feyenoord afgelopen seizoen op 9.

De makkelijke wedstrijdjes zijn nu natuurlijk voorbij en dan zie je dat PSV het niet alleen in Europa voetballend laat afweten tegen tegenstanders die wel wat met een bal kunnen. Ik blijf het zeggen: hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om als club geen spits te hebben en dan genoodzaakt met een middenvelder in de spits te moeten spelen. Het was overigens een retorische vraag want ik ga hem zelf beantwoorden: Dit gebeurt er als John de Jong niet fatsoenlijk anticipeert op blessures/uitgaande transfers van spelers. Die mafkees heeft alleen maar gereageerd en niet geanticipeerd. Hij heeft weliswaar Luuk binnengehaald toen Zahavi vertrok maar Luuk raakte ruim voor de transferwindow sloot pas geblesseerd, op 24 augustus welteverstaan. Laten we zeggen dat hij een dag of twee later gecheckt werd en dat hij toen te horen kreeg dat hij een voor onbepaalde tijd uit zou liggen. Zelfs als je dat gegeven af rond, dan nog was er nog ruim een maand over om een vervanger te huren of kopen. Wil ook nog effe melden dat de Jong een penalty box spits is die bij een counterploeg speelt dus een domme aankoop ook nog. Ze hadden voor Openda of Dessers moeten gaan of het in ieder geval moeten proberen want nee heb je, ja kan je krijgen. Madueke, die van suiker is, was al geblesseerd en er had al een vervanger moeten komen. Pas toen Gakpo mogelijk zou weggaan, of in ieder geval dat risico groter werd, toen werd El Ghazi pas gehaald. In de laatste uren van de window had Gakpo ook nog echt weg kunnen gaan en wie hadden ze dan nog kunnen halen? Dan was alleen El Ghazi er nog geweest. En kom niet aan met het feit dat PSV nou zoveel pech had met blessures voor Vertessen, Madueke en de Jong want die eerste twee zijn al een tijd geblesseerd waardoor John de Jong eerder had kunnen handelen. PSV had ook nog behoefte aan een voetballende CM of een CAM zodat Veerman niet misbruikt had hoeven worden op 10 en ook niet alles van hem hoefde te komen. De verdediging kon ook nog versterking gebruiken want de bank ik prut. Sterker nog, zelfs enkele basisspelers in de verdediging staan ter discussie. Super gedaan John de Jong en PSV. Lekker weer Europese puntjes gekost voor NL, net als vorig seizoen. John de Jong ontslaan graag!

4 september 2022 om 11:17

Nee, niet ontslaan graag

Twente mag dan met de hakken over de sloot gewonnen hebben, ik heb wel wat kanttekeningen bij de opstelling:

Smal - Waarom Smal opgesteld? Deze wedstijd vraagt om een Medium of zelfs Large.
Kjolo - Deze speler heeft ontzettend veel geluk dat de j en de l in zijn naam niet verwisseld zijn
Rots - Waarom Rots opstellen? Deze kan men beter in de branding zetten
Misidjan - Gelukkig zit er geen Jan bij Twente, anders zou deze niet gelukkig zijn denk ik
van Wolfswinkel - Waarom droeg deze niet de Twente outfit, maar was gekleed in schaapskleding?

Beetje typisch PSV weer, krijgen een beetje tegenstand en zakken als een kaartenhuis in elkaar.

P.s.v. moet de beelden van deze wedstrijd héél goed analyseren, en de juiste spelers op de juiste plaats zetten... Alles wat je kunt verwachten als je niet met 100% inzet en strijd begint, hebben ze over zich heen gekregen. Geheel allemaal aan zichzelf te danken, zonder Twente te kort te willen doen. Vorig jaar hetzelfde wedstrijdbeeld, maar hier dus niets van geleerd. Het team is intact gebleven, maar het leek wel of Gakpo en Sangaré nog met andere zaken bezigwaren, net zoals vele andere spelers overigens....
We kunnen/mogen van Ruud geen wonderen verwachten, maar samen met Fred Rutten moet er toch wel een beter ingespeeld elftal met de juiste mentaliteit en inzet op de mat kunnen staan. Laat dit een hele goede les zijn, zodat we in Europa en tegen Feyenoord over 2 weken weer trots kunnen zijn op "onze jongens"!!!

P.s.v. moet de beelden van deze wedstrijd héél goed analyseren, en de juiste spelers op de juiste plaats zetten... Alles wat je kunt verwachten als je niet met 100% inzet en strijd begint, hebben ze over zich heen gekregen. Geheel allemaal aan zichzelf te danken, zonder Twente te kort te willen doen. Vorig jaar hetzelfde wedstrijdbeeld, maar hier dus niets van geleerd. Het team is intact gebleven, maar het leek wel of Gakpo en Sangaré nog met andere zaken bezigwaren, net zoals vele andere spelers overigens....
We kunnen/mogen van Ruud geen wonderen verwachten, maar samen met Fred Rutten moet er toch wel een beter ingespeeld elftal met de juiste mentaliteit en inzet op de mat kunnen staan. Laat dit een hele goede les zijn, zodat we in Europa en tegen Feyenoord over 2 weken weer trots kunnen zijn op "onze jongens"!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren