Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax dendert door en haalt Francisco Conceição op in Portugal

Laatste update:

Francisco Conceição vervolgt zijn loopbaan bij Ajax, zo brengt de landskampioen uit Amsterdam officieel naar buiten. De van FC Porto afkomstige vleugelaanvaller (19) kwam zonder problemen door de medische keuring, waarna hij zijn handtekening zette onder een meerjarige verbintenis. Ajax betaalt de afkoopsom van vijf miljoen euro voor Conceição, die in Portugal beschikte over een doorlopend contract tot medio 2023.

Conceição is jonge en getalenteerde vleugelspeler die trainer Alfred Schreuder meer opties moet geven op de flanken in Amsterdam. In Portugal wordt hij gezien als een groot talent en Ajax zal het daar mee eens zijn, getuige de transfersom van vijf miljoen die de club voor Conceição neertelt. Dat bedrag stond als vastgestelde afkoopsom in het contract van de Portugees. Zelf wilde hij maar wat graag naar Ajax en dus vormden de gesprekken over een contract in de Johan Cruijff ArenA geen probleem.

De zoon van oud-prof en huidig trainer van Porto Sergio Conceição is alweer de vierde zomeraanwinst van technisch duo Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar: Steven Bergwijn, Owen Wijndal en Calvin Bassey werden eerder al vastgelegd. De verdediger van Rangers werd binnengehaald als beoogde opvolger van de naar Manchester United vertrokken Lisandro Martínez.

Ajax is niet klaar op de transfermarkt, want binnen afzienbare tijd zal ook de terugkeer van Brian Brobbey definitief gemaakt worden. Daarnaast moet er volgens Gerry Hamstra, die samen met Klaas-Jan Huntelaar de technische zaken regelt in Amsterdam, nog een extra aanvallende optie bij moet komen. "We zitten te kijken naar een targetman voor in de spits", liet hij weten aan het Algemeen Dagblad.

Vanuit Amsterdam klinken de geluiden dat de komst van Conceição niet betekent een vertrek van Antony aanstaande is. Ajax heeft een prijskaartje van tachtig miljoen euro om de nek van zijn oogappel gehangen en is niet van plan concessies te doen. De Portugese nieuweling moet in de schaduw van de eveneens Portugees sprekende Antony rijpen voor het onafwendbare moment dat deze Ajax wel achter zich laat.

is Francisco Conceição een aanwinst voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Wat een top transfer !!

21 juli 2022 om 20:08

Laten we dat afwachten, veelbelovend zeker.

21 juli 2022 om 20:16

Als we zelfs toptalenten weg kapen uit Portugal wat een concurrerend land en bij Porto de grootste club van Portugal is, dan doe je een hele goede zet. Super gedaan van Ajax!

21 juli 2022 om 20:29

Sowieso al een toptransfer doordat hij afgelopen winter 20 miljoen moest kosten en Ajax serieus geïntresseerd was. Echt geluk dat deze zomer die clausule van 5 miljoen in ging, want normaal betaal je voor hem ook een Brobbey/Bassey achtig bedrag.

21 juli 2022 om 20:45

De grootste club van Portugal is gewoon Benfica hoor.

21 juli 2022 om 20:53

is gewoon goed hoor thor, maar wat scheelt het? je begrijpt dat porto ook een grote club is, in bepaalde opzichten succesvoller, in elk geval in onderlinge ontmoetingen. in de ‘60 en ‘70’s was dit geen discussie maar vandaag? Feyenoord is in veel opzichten een grotere club dan psv, maar wel vooral gebaseerd op successen uit de prehistorie.

21 juli 2022 om 21:11

Ben ook echt nieuwsgierig naar hem. Technisch vaardig en snel

21 juli 2022 om 22:50

Ja drommels met bassey en deze kerel zijn jullie al kampioen. Give the cup to Ajax!

21 juli 2022 om 20:09

Nog nooit van gehoord. Wat voor speler is hij?

21 juli 2022 om 20:13

Explosieve buitenspeler. Goede dribbel en passeeractie middels korte versnellingen en verrassend goed in herkennen van loopacties en slimme steekpassjes om die runs te voeden. Moet wel serieus werken aan zijn schot en acties niet te ver doorzetten. Verre van afgewerkt product nog maar zit wel muziek in. Fijn om achter Antony te hebben gezien ze een vergelijkbaar profiel hebben (handig, explosief, oog voor pass, naar binnen komend) en dus niet bij blessure of afwezigheid ander type erin hoeft te komen.

21 juli 2022 om 20:16

In principe dus al de vervanger voor Antony voor seizoen 23/24. Slim gedaan. Die jongen kan je een jaar lang 'fine-tunen'.

21 juli 2022 om 20:17

Wat ik juist hoor van Porto fans valt het talent wel mee. Kwam fysiek erg tekort en werd met name als invaller gebruikt en kon zich ook erg goed aanstellen. Wat dat laatste betreft makkelijk inkoppertje natuurlijk...

21 juli 2022 om 20:21

Geen idee of hij directe vervanger moet zijn maar ze gaan iig dit jaar met Ihattaren en Conceicao twee jonge opties hebben die aan mogen tonen niveau te hebben hem op te volgen. Voor nog geen 7 miljoen aan aankoopprijs, mochten ze allebei niet niveau hebben om hem te vervangen val je je ook geen bult erop. Nu koop je je wel de tijd om ze in alle rust te beoordelen, minder dan deze 5 miljoen (Conceicao) en 2(Ihattaren) gaan ze niet waard worden als ze minuten maken als back-up van Antony.

21 juli 2022 om 20:28

dank Wolter, hele informatieve beschrijving. Ik had hem nog nooit zien spelen. Ben zeer benieuwd.

21 juli 2022 om 20:29

als het op jeugd aankomt vertrouw ik wolterx altijd meer dan ‘porto fans’

21 juli 2022 om 20:35

Kijk ff op YouTube....fantastische aankoop voor dat geld, prachtige links benige voetballer op rechts

21 juli 2022 om 21:05

@peetfortier, laten we voorop stellen dat ik ook erg blij ben met deze aankoop maar YouTube filmpjes moeten niet de meetlat zijn. Ik kan zelfs van mezelf een filmpje in elkaar flansen waardoor Ajax mij nog zou kopen op basis van dat filmpje

21 juli 2022 om 21:23

Maar echt, dat mensen "kijk maar op YouTube" blijven zeggen... Dat is een beetje lachwekkend natuurlijk.
On: Ik ben ook erg benieuwd! Ergens gaan er in mijn hoofd wel alarmbellen af dat Porto zo'n jonge speler laat gaan. (toch te weinig vertrouwen in hem?) En waarom hapt alleen Ajax toe? Toch wat vragen die de aankoop wat onzeker maken. Desalniettemin hoop ik dat hij zich goed ontwikkelt en ons allen laat zien dat hij een leuke speler zal zijn. Bij Ajax kan je je prima ontwikkelen als talent, dat heeft het verleden wel bewezen.

21 juli 2022 om 21:33

@suddervleesch; hij had nog een contract bij Porto maar wilde ook niet verlengen. Lijkt me sterk dat er geen andere kapers op de kust waren. Maar hoe dan ook dat Conceicao zijn keuze al gemaaakt. En net wat je zegt, iedereen weet dat je bij Ajax altijd in een voetballend elftal komt en dat je als je echt goed bent, kansen gaat krijgen. Daarom gaat hij deel uitmaken van de Ajax familie.

21 juli 2022 om 22:24

Voetbalvader

Als je op twitter kijkt, dan balen veel Porto fans. Wensen hem succes en zeggen dat Ajax zuinig moet zijn met dit talent.

Nog niet zo massaal als bij Bassey. Las heel veel reacties van Ranger fans die Ajax nu gaan volgen. Die balen zo erg dat Bassey weg is.

21 juli 2022 om 20:59

@amsterdamnr1 van de visie van Johan Cruyff is nog maar weinig over, ze kopen zo een heel elftal bij elkaar. Prima mag hoor. Ik merk zelf dat ik een beetje afhaak op al die miljoenen die bij alle clubs over de toonbank gaan. Lijkt me tof als een club gewoon echt kiest voor eigen talent en niet meer koopt, niemand.

21 juli 2022 om 21:04

Met alleen eigen talent kom je Europees nergens je zult dus altijd aankopen moeten doen.

21 juli 2022 om 21:16

Dit is natuurlijk een utopie, zoiets gebeurt wellicht eens in de 100 jaar dat je met alleen eigen jeugd Europees hoge ogen gaat gooien. Een romantische gedachte is het wel 😉

21 juli 2022 om 23:10

@ natuurlijk een utopie om te denken dat je met alleen eigen jeugd echt successen gaat halen, maar goed volgens mij hebben we bij Ajax in de selectie toch nog: Gorter, Stekelenburg, blind, timber, rensch, taylor, Klaassen, regeer, unuvar en brobbey rondlopen die aankopend jaar veel minuten maken. Zit met de eigen jeugd wel snor

21 juli 2022 om 23:22

Heeft gorter 3 jaar of meer bij ajax in de jeugd gezeten? Want vind het apart om die jongen eigen jeugd te noemen, maar ik weet niet precies hoeveel jaar hij in de jeugd bij ajax heeft rondgelopen.

22 juli 2022 om 02:33

Gorter heeft 4 of 5 jaar in opleiding gezeten voor hij moest vertrekken, vorig jaar dan jaartje jong Ajax nog.

22 juli 2022 om 11:35

@rkc82 dat begrijp ik maar is ook een keuze. Ik persoonlijk vind het leuker om fan te zijn waar ik me wekelijks kan identificeren met regionale of lokale talenten dan met een team vreemdelingen die weliswaar succes kunnen hebben in Europa maar bij ieder knisperend bankbiljet elders weer vertrekken.

Hele fijne transfer dit. Groot talent en voor een koopje. Hij wilde daar ook graag weg omdat hij niet wide dat mensen dachten dat hij een voorkeurspositie zou hebben. Hele mooie instelling eigenlijk wel. Niet de gemakkelijke weg kiezen.

En de fans van Man Utd blijven maar roepen dat deze aankoop betekent dat Antony naar Man Utd gaat Die zijn echt gek.

21 juli 2022 om 20:09

Zou toch ideaal zijn als hij dit jaar minuten kan maken achter Antony en volgend jaar het stokje kan overnemen! Erg benieuwd naar deze jongen.

21 juli 2022 om 20:17

Is wel de bedoeling van Ajax inderdaad om hem alvast binnen te halen als opvolger van Anthony.

21 juli 2022 om 21:06

Benieuwd naar deze jongen en zal zich eerst achter Antony moeten schikken. Hoewel dat eerst ook over Antony werd gezegd tov Neres

21 juli 2022 om 20:27

Denk wel dat ie weg gaat hoor.
Als ManU met genoeg geld komt is ie zo weg, Ajax moet hem ook niet perse willen houden. Anthony heeft zijn vertrek wens al uitgesproken. Heb wel mijn vraagtekens bij deze. Als je echt zo goed bent speel je gewoon in Portugal, dat is samen met Frankrijk toch wel het land waar je als talentvolle speler erg snel de kans krijgt. Nog altijd "maar" een afkoopsom van 5mlj. ik weet het niet, als ze het echt in hem zagen zitten was zijn contract wel open gebroken voor een hogere clausule denkt de pessimist in mij.... Ik hoop dat mijn ongelijk bewezen word

21 juli 2022 om 20:32

@luq......hij speelde ook in Portugal maar zn vader is daar trainer. Lastige situatie voor hem en hij wilde daarom dus ook wel verder kijken. En als Ajax dan komt. En je weet wat Ajax kan doen voor jonge spelers. Kijk niet naar het kleine bedrag. Milik was ook afgeschreven in Duitsland en kijk wat die voor Ajax heeft gedaan op het veld en qua financien.

Zo'n clausule zegt helemaal niets over hoe goed je bent.

21 juli 2022 om 20:35

Als ik de reacties van Porto fans lees zijn ze hier echt niet blij me. Die zijn vooral teleurgesteld en zeggen dat hun bestuur heeft lopen slapen. Zelf schijnt hij de stap te willen maken omdat hij "de zoon van" is en Porto zonder echte buitenspelers speelt. Dat verklaart ook waarom hij de boot heeft afgehouden van een eventuele contractverlenging. Hij zit nog steeds met het contractje van toen hij 16 was. Lijkt me een gevalletje Brobbey voor Porto.

21 juli 2022 om 20:44

Eens! Porto wilde hem ook graag voor de club behouden en deden hem een aanbieding om te verlengen. Dit heeft hij echter geweigerd. Hij schijnt maar iets van 150K te verdienen.

21 juli 2022 om 20:53

Vind het de laatste tijd wel erg rustig rondom Antony en Manchester United hoor.

Denk dat dat komt omdat United een beetje door hun transferbudget heen is; ze hadden zonder uitgaande transfers aankomende zomer een budget wat naar verluidt rond de 150 miljoen zou liggen. Nu is er nog niks verkocht, zijn ze aan Martinez en Malacia al 70-75 kwijt en ligt er schijnbaar al een tijdje een geaccepteerd bod bij Barcelona van 75 miljoen voor Frenkie. Frenkie houdt echter zelf de boot af waardoor United daar nog steeds geen zekerheid over heeft. Als hij definitief nee zegt kan er wel rond de 75-80 aan Antony worden besteed (wat ik absoluut niet hoop, maar dat terzijde), maar dat geld gaat waarschijnlijk richting Barcelona.

21 juli 2022 om 22:10

Denk dat United zich beter kan focussen op een andere verdedigende middenvelder. Aanvallers genoeg toch met Rashford, Ronaldo, Sancho, Martial, etc. Mctominay en Fred is nog steeds drama.

22 juli 2022 om 11:09

@ Psvmanunited

Ze hebben Antony nog niet uit hun hoofd gezet, en er gaan daar nog te veel geruchten rond van mensen zoals Romano dat ik er nog niet gerust op ben. Wat dat betreft zou ik opheldering willen krijgen wat exact van der Sar zijn rol was in de Martinez transfer. Waardoor men volgens Romano nog goede kans denkt te hebben om Antony aslnog los te weken, en volgens Engelse journalisten dringt Ten Hag er nog steeds op aan om Antony te halen.

De komst van Conceição heeft daar ook weer de nodige speculaties gevoed, ik hoop maar dat Ajax de poot stijf houd mochten ze zich officieel melden aangezien we al zo'n beetje een half elftal van basis waardige spelers kwijt zijn. Met het oog op het aankomende wk denk/hoop ik dat Antony het niet hard zal spelen mochten ze komen. Al met al ben ik er nog niet helemaal gerust over.

21 juli 2022 om 20:31

@ Soccerfan_1

Mooie transfer inderdaad. Pas 19 jaar en maar 5 miljoen. Dan heb je straks Ihattaren en Conceicao die op rechtsbuiten positie Antony kunnen opvolgen. Prima gehandeld door Huntelaar en Hamstra.

En die United fans worden helemaal gek inderdaad. Die hebben het alleen maar over Antony. Nu Conceicao vastgelegd is helemaal

21 juli 2022 om 20:44

En zelfs Timber beginnen ze nog steeds over.
Die wordt zelfs uitgescholden voor lafaard omdat hij Ajax boven het grote Man utd verkiest. Maar Utd is nooit concreet voor hem geweest. Ze denken echt dat ze Ajax leeg kunnen roven. Niet wetende dat Hamstra al heeft aangegeven dat er verder geen belangrijke spelers meer weg gaan of er moet echt exceptioneel veel geld worden geboden. Dat gaat bij Antony niet gebeuren haha. Blijft toch lachen hoe die fans al die ajax spelers dolgraag willen zien bij hun "grote" club.

21 juli 2022 om 20:54

Klopt inderdaad. Zo te lezen heb jij ook een Twitter account en lees je ook van alles

Het is eigenlijk een beetje dubbel; enerzijds zijn ze bij United helemaal lyrisch over Ajax. Al een jaar riepen/roepen zij om de komst van Ten Hag, Timber en Antony.
Anderzijds klinken ze nogal arrogant en denken zij makkelijk Ajax spelers te kunnen halen. Gelukkig zijn de tijden bij Ajax veranderd

Antony zie ik inderdaad niet meer vertrekken, tenzij United met een wanhopig jackpot prijs aankomt zetten.

21 juli 2022 om 21:04

Ja mooi gebaar, ik snap het wel. Altijd schijn tegen en toch moeten presteren kan irritant zijn. Daarom extra respect voor Blind, want die presteert gewoon goed. De meeste zou allang onder die druk bezwijkt zijn.

21 juli 2022 om 21:06

Welcome Francisco! Laten we hopen dat je talent ontwikeld bij Ajax +na 1 jaar bassis speler wordt!
H2 bedankt! Als er ook een verlenging van 2 jaar met Timber komt...dan is Overmars snel vergeten!

21 juli 2022 om 23:20

Dat lijkt me niet meer dan logisch. Ajax haalt na Berghuis, Ihatarren, Bergwijn nu de vierde va origine rechtsbuiten. Zoveel heb je er echt niet nodig. Antony is officieel nog niet weg maar die 70 miljoen die je daarvoor vangt heb je nodig als buffer want na de verliezen van de afgelopen twee jaar, op conto van Overmars, heeft de huidige technische leiding in feite teveel uitgegeven. Dat moet gecompenseerd worden door Antony, naast de hele gunstige inkomsten van Martinez natuurlijk. Enkel een Cilissen en een rechtsback erbij en het wordt een mooi seizoen.

22 juli 2022 om 10:05

Hoop dat je gelijk hebt. Een goede vriend van mij uit Porto lacht zich al de hele week kapot want hij vind dit echt een waardeloze speler die hij nooit in de basis verwacht had bij Porto. Ik heb letterlijk niks van hem gezien, maar of het een groot talent is wil ik nog wel eens zien......

21 juli 2022 om 20:12

Zo blijkt maar weer dat het verschil in financiën en beleid dat ajax mbt psv heeft opgebouwd de afgelopen jaren niet altijd zichtbaar is. Daar heeft ajax een goed en populair imago aan over gehouden en kunnen/durven ze sneller dit soort transfers te doen. Niet voor niets tijdens een transitie worden er 2 spelers van 20mil+ gekocht, net als toendertijd de transitie met Tadic en Blind

21 juli 2022 om 20:17

De transfersommen voor Martinez, Gravenberch en Haller helpen natuurlijk ook meer dan een handje mee.

Ik denk dat bijvoorbeeld een Gakpo prima 50+ mil kan opleveren als hij een goed seizoen draait en goed presteert in de CL. Dan kan PSV weer hogere bedragen uitgeven aan nieuwe spelers.

21 juli 2022 om 20:20

Alleen ga je met deze verdediging met PSV nooit een goed CL jaar kunnen spelen.

21 juli 2022 om 20:20

Daarom is het ook belachelijke dat er andere clubs in 1 adem genoemd worden met Ajax in Nederland. Ajax is financieel zo ver alleenheerser dat ze zich moeten schamen als ze geen kampioen worden.

21 juli 2022 om 20:25

In een meer competitieve competitie was ik met je eens geweest. Maar PSV en in mindere mate Feyenoord hebben budget om elk jaar 75+ punten te eindigen bij normale selectiesamenstelling. Verschil tussen die 3 en eigenlijk alles achter plek 6 zou normaal te groot moeten zijn en dan is uitlopen op de concurrentie lastig. In Bundesliga kan een BVB/RBL etc niet hele seizoen van rechterrijtje winnen, in NL zouden PSV en Feyenoord dat wel moeten kunnen en gaat verschil qua punten nooit dusdanig groot worden hoe groot vermogen van Ajax ook is.

21 juli 2022 om 20:30

@wolter

Weet niet of ik het daar mee eens ben. Behalve kwaliteit is ook gewoon vermoeidheid en scherpte een reden dat grotere clubs van kleinere clubs verliezen. Dat gebeurt gewoon. Ik heb het eens opgezocht, in het jaar dat Feyenoord de EC1 won (1970?) hebben ze in Nederland echt bizar veel puntverlies geleden. Dan ben je de beste van Europa en binnen je eigen grenzen win je gewoon echt niet van iedereen.

21 juli 2022 om 20:31

Precies wolterx, dat lijken maar weinigen te beseffen. En bij een zware CL campagne kan dat je ook nog eens extra kosten, net zoals een zware EL competitie. Wat Ajax nu gewoon goed doet is sterkhouders meteen vervangen en daar ook geld voor betalen omdat je anders achter gaat lopen op je eigen beleid.

Wel erg benieuwd of men nu Rensch en Regeer echt de kans durft te geven na een paar foutjes.

21 juli 2022 om 20:31

psv moet nu doorpakken, wat risico nemen en minimaal een moker van een verdediger halen. als ze geen kampioen worden moeten ze zeker stellen dat ze tweede worden en de CL ingaan volgend jaar, dan zit je gebeiteld en kun je een serieus gat slaan naar Feyenoord en AZ.

21 juli 2022 om 20:43

@Vernon, zeker zal vermoeidheid, schema en blessures grootste deel van puntverlies verklaren maar bij een gebalanceerde selectie met benodigde diepte om gebrek aan fitheid op te vangen zou top 3 van helft van de competitie onder normale omstandigheden winnen. Als PSV 80+ punten zou pakken (22 verliespunten of minder) en Feyenoord 75+ (27 verliespunten of minder) dan ga je vrijwel zeker niet op 6+ punten eindigen en blijft het verschil relatief klein.

21 juli 2022 om 21:09

Het komt waarschijnlijk een echte RB bij : )

21 juli 2022 om 20:14

Klopt, maar jullie ook! Met Luuk, Til, Simons als groot talent, en die keeper (vooral daar ben ik als Ajacied erg jaloers op😉), en straks nog die Savinho toch echt genoeg nieuwe krachten in de selectie voor een hele spannende titelstrijd komend seizoen. En hopelijk ook allebei knallen in de CL.

21 juli 2022 om 20:22

En jij bent ook eng, in positieve zin (!), gezien je één van de weinigen bent uit het PSV-honk die objectief kan meepraten over .. laten we zeggen … de rivaal.

On: denk een goede transfer. 5 mln is hedendaags peanuts voor Ajax en als ik hoor dat ie een veelbelovend talent is ga ik daar maar vanuit. Benieuwd!

21 juli 2022 om 20:22

Dat wel, maar zie deze jongen meer spelen in Jong dan in 1.

21 juli 2022 om 20:26

Met 50 potjes in eerste van Porto zal dat wel meevallen. Zal een handje vol keren meedoen bij Jong voor speelminuten maar gaat "gewoon" deel zijn van eerste ploeg.

21 juli 2022 om 20:26

Qua namen zeker , nu moet er ook nog een team van gemaakt worden

21 juli 2022 om 20:30

@lampen
Ik snap je reactie, maar in de eredivisie kan PSV gewoon dicht bij Ajax blijven. Met jullie selectie komt het echt wel goed, zeker in Nederland. Een pittige titelstrijd tussen onze clubs is geen ondenkbare scenario.

Wat is de reden dat hij met aardig wat minuten zijn thuisland en zijn vader (als coach nota bene) verlaat?

21 juli 2022 om 20:08

Dat hij bij Ajax meer groeipotentieel ziet?

21 juli 2022 om 20:11

Ja? Ik heb geen idee namelijk, niks over gelezen en ken hem ook niet als speler haha

21 juli 2022 om 20:10

Schijnt financieel er bizar op vooruit te kunnen gaan. Van minder dan een ton per jaar naar 1,35 miljoen euro als jaarsalaris.

21 juli 2022 om 20:13

Het financiële valt wel mee denk ik. Porto wilde ook erg graag verlengen en dan gaat hij er daar ook enorm op vooruit natuurlijk van een jeugdcontract naar contract voor echt een selectiespeler.

21 juli 2022 om 20:12

Zijn vader speelt zonder buitenspelers. Dat helpt wellicht mee hahaha. Meer perspectief bij Ajax (antony zal komende zomer echt wel vertrekken) dit jaar ook al genoeg minuten mogelijk ivm dat vreemde programma door het WK.

21 juli 2022 om 20:21

Denk ook dat Anthony zeker nog vertrekt deze zomer. Laat hem maar mooi meetrainen op hoog niveau en tot een aantal wedstrijden komen dit jaar

21 juli 2022 om 20:17

Combinatie van dingen. Zijn voorkeurspositie als echte rechtsbuiten is groot deel van wedstrijden geen optie bij Porto waar hij alleen als soort 10 of RM zou spelen gezien formatie. Sommige beweren ook dat hij als 'zoontje van' stempel heeft en daarom onder vergrootglas ligt en daar geen behoefte aan heeft. Misschien wel meest logisch is dat hij na transfer significant meer kan verdienen zonder uitzicht op basisplaats in nabije toekomst te verliezen. Bij grotere clubs die genoemd werden was het verhuur ipv tweede keuze geworden waarschijnlijk.

21 juli 2022 om 20:27

Top uitleg als altijd. Bedankt maar weer

21 juli 2022 om 20:19

Het is goed om onder vaders vleugels weg te gaan naar een andere club om te laten zien wat je kan. Gelukkig voor Ajax ziet hij die plek in Nederland

21 juli 2022 om 20:34

Messibazoer

Geen idee, maar ik kan me er wel een paar dingen bij voorstellen. Bij je vader spelen hoeft geen voordeel te zijn. In mijn eerste baan kwam ik ergens te werken waar mijn pa een hoge pief was geweest, en dat is niet altijd leuk hoor. Je wil gewoon beoordeeld worden als ieder ander, en ook niet je vader in de buurt hebben die overal bij meekijkt.

Kan ook gewoon zijn dat hij avontuurlijk is ingesteld. Of dat hij denkt dat het Ajax spel bij hem past.

21 juli 2022 om 21:59

Omdat hij het simpelweg nog niet echt heeft laten zien. Hij heeft talent maar komt vaak echt te kort.

ajax is tegenwoordig gewoon een ordinaire koopclub geworden. Heeft niks meer met opleiden te maken.

21 juli 2022 om 20:08

Huilie….verklaar je nader, waarom ‘ordinair’?

21 juli 2022 om 20:09

Echt hè. Vandaar dat ze voor Mazraoui geen vervanger zoeken maar dat intern oplossen met Rensch. Taylor is natuurlijk ook gekocht als opvolger van Gravenberch!

21 juli 2022 om 20:11

@MessiBazoer
Je was me net voor. Je kan in de selectie van Ajax meer jeugdspelers opnoemen dan bij menig Champions League club

21 juli 2022 om 20:16

yesss 🙌 en @verstandvzake hoe vindt je dat het ze vergaat? het gaat ze sportief en financieel voor de wind én er blijft voldoende eigen jeugd doorbreken. is dat fantastisch beleid of niet?

21 juli 2022 om 20:10

@verstandvzake
Ik begrijp dat het je dwars zit. Dit met een mix van jongens uit de eigen opleiding is de beste optie momenteel.

Zo hoort het in mijn ogen te zijn.

21 juli 2022 om 20:24

vergelijk het eens met het vreemdelingenlegioen dat van Basten/ Jol in handen hadden. ajax was de speelbal van clubs uit oost-europa met onuitspreekbare namen. met Beleid waar heel Europa jaloers op is werd de doelstelling nagestreefd structureel bij de top 16 van Europa te gaan horen en kijk eens waar ze staan. nog nooit, geen jaar, is er geen speler uit de jeugd doorgestoten naar de basis van Ajax 1. welke club in de top 16 van Europa doet ze dat na? niets dan respect voor Ajax.

21 juli 2022 om 22:16

Dat was inderdaad echt een vreemdelingenlegioen onder van Basten zeg. Amsterdam is al divers, maar wat in dat team zat was oprecht onherkenbaar. Al die vreemde namen zoals Klaas-Jan ..man man, blij dat die tijd voorbij is.

21 juli 2022 om 20:10

*Meestal 3/4/5 zelf opgeleide spelers in de basis*. Daarbij ook genoeg talenten op de bank en in de selectie. Onzin dus.

21 juli 2022 om 20:14

Welke 3-4-5 gaan er nu basis spelen uit eigen jeugd dan? Ajax verliest hun identiteit.

21 juli 2022 om 20:17

Brobbey, Blind, Klaassen, Taylor, Rensch/Regeer, Timber.

21 juli 2022 om 20:18

Timber Rensch Taylor Brobbey

21 juli 2022 om 20:18

Taylor en Rensch stromen door. Blind en Timber blijven staan. Wie stromen er (om het bij de top 3 te houden) eigenlijk door bij PSV en Feyenoord?

21 juli 2022 om 20:19

Brobbey, blind en klaassen gaan toch nooit basis spelen?

21 juli 2022 om 20:21

Timber, Taylor, Blind en Rensch en Brobby.

21 juli 2022 om 20:22

Timber eigen jeugd noemen. Zoek het is even op!

21 juli 2022 om 20:24

In ieder geval Rensch, Blind en Taylor. Waarschijnlijk Brobbey. Wissels Klaassen, Stekelenburg en een aantal jeugdspelers. Valt wel mee allemaal dus.

21 juli 2022 om 20:26

Timber speelt al vanaf zijn 13e verjaardag bij Ajax man, zit er al ruim 8 seizoenen. Als dat al geen jeugd meer is hahaha. Maar goed, je initiële reactie geeft wel aan wat voor type je bent @verstandvanzake, als je balkje leeg is (dat zal nog hooguit een paar dagen duren) kun je beter doorgaan op VP of Facebook gok ik

21 juli 2022 om 20:27

Stekelenburg, rensch, timber, blind, klaassen, brobbey, taylor & je mag zelfs Bergwijn nog ajax jeugd noemen als je dat zou willen.

21 juli 2022 om 20:29

Ja eigen jeugd. Heeft toch zo'n 6 jaar in de jeugdopleiding gespeeld?

21 juli 2022 om 20:30

@verstandvzake
Misschien zelf even goed uitzoeken. Timber geboren in 2001 sinds 2014 bij Ajax...

21 juli 2022 om 20:33

Leuk zo een beetje provoceren op donderdagavond @geenverstandvanzake. Ik snap de jaloezie, die druipt in al je reacties ervan af. Maar het is kiezen of delen. Als Ajax met alleen eigen jeugd speelt dan eindigen ze 2e of 3e. Dan heb jij je leedvermaak te pakken, maar daar heeft Ajax toch geen baat bij? Dus licht eens toe waarom Ajax de balans zoals die nu is tussen eigen jeugd en aankopen volgens jou zou moeten verstoren en hoe ze dan nog succesvol zouden moeten zijn. Doe eens je best om een volwassen discussie te voeren.

21 juli 2022 om 20:39

Potentieel zijn dat Stekelenburg of Gorter, Blind, Timber, Rensch, Regeer, Taylor, Klaassen, Brobbey. En dan noemen we Bergwijn nog even niet.

Noem mij even een paar andere topclubs die 9 a 10 spelers in de A selectie hebben die uit de eigen jeugd komen? In Nederland of buitenland? In Engeland komt het zelfs voor dat er geen een Engelsman in de basis staat.

21 juli 2022 om 20:51

Verstandandvanzake heeft niet zoveel verstand van zaken. Lekker slapen knul.

21 juli 2022 om 20:55

Vernon, ahja je timber noemt kun je bergwijn moelijk roepen. Zijn beide eind dezelfde leeftijd van opleiding gewisseld

21 juli 2022 om 21:27

Waar ligt de grens voor jullie dan bij eigen jeugd op 10 jaar?

21 juli 2022 om 21:28

Bergwijn zal vrijwel niemand in zijn lijstje noemen hoor Janssen (zoals je hier boven ook ziet), Gorter vind ik persoonlijk ook wel wat overdreven gezien hij ook lang weg is geweest. Maar van het zestal Timber, Rensch (of Regeer?), Blind, Klaassen, Taylor en Brobbey zullen er naar alle waarschijnlijkheid vrijwel altijd minstens 3 binnen de lijnen staan en degenen die niet bij de vaste basis horen zullen zeer regelmatig invallen. Dan is het natuurlijk gewoon aantoonbare onzin om Ajax een "ordinaire koopclub" te noemen. Ik denk dat er maar heel weinig ploegen in de CL spelen waar vrijwel altijd 3 jongens uit de eigen opleiding in de basis staan.

21 juli 2022 om 21:52

Stekelenburg ook nog

21 juli 2022 om 21:59

Brobby, blind, klaassen enntaylor allemaal gekocht

21 juli 2022 om 22:14

Goed verhaal huub, alle 4 de spelers die je noemt spelen vanaf dat ze net zonder zijwieltjes konden fietsen al bij Ajax

21 juli 2022 om 22:43

Stekelenburg/Gorter

21 juli 2022 om 20:10

Prima om een goede mix te hebben toch? Met alleen opleiden en jeugdspelers kom je er niet

21 juli 2022 om 20:11

wat voor onzin is dat nu weer dan, Ajax heeft de laatste jaren veel spelers uit eigen jeugdopleiding verkocht, en heel veel geld voor gekregen... is toch logisch dat je een andere speler weer koopt als die niet in de jeugdopleiding rond loopt..

Ajax is wel de top 20 van Europa dus je moet ook wel beetje wat kwaliteit hebben.

21 juli 2022 om 20:12

Sorry dubbel post mag weg!

21 juli 2022 om 20:13

Helemaal mee eens weg die opleiding zonde van de centen

21 juli 2022 om 20:37

Levert anders nog steeds meer op dan de alle jeugdopleidingen van de rest van de BVO’s bij elkaar. Goeie handel is het voor Ajax. Waarom dat wegdoen?

21 juli 2022 om 20:45

Wist je dat volgens Transfermarkt afgelopen zomer Ajax op #1 stond voor geld verdiend uit spelers die als jeugdproduct gezien worden bij UEFA sinds 2000? Als de Toekomst niet meer lucratief genoeg is zou geen enkele club meer een opleiding mogen hebben.

21 juli 2022 om 20:13

Vorig seizoen had je vier of vijf basisspelers uit de eigen jeugd. Elk jaar breken er nog spelers door. In 16/17 Kluivert en De Ligt. In 17/18 Van de Beek en De Jong. In 18/19 Mazraoui. In 19/20 Dest. In 20/21 Timber, Rensch, Gravenberch en Brobbey. Afgelopen seizoen toch wel Taylor. Komend seizoen zal Taylor helemaal doorbreken, evenals Rensch. Als daar nog twijfel over was.

21 juli 2022 om 20:17

Neemt niet weg dat ajax een koopclub is. Ajax koopt tegenwoordig meer dan het opleid. Is geen schande. Als ajax een opleidingsclub is zijn barcelona, chelsea, liverpool en man utd dat ook. Daar breken ook spelers uit jongere elftallen door in het 1e.

21 juli 2022 om 20:25

Die clubs die jij opnoemt hoeven geen basissplersbte verkopen. Onvergelijkbaar dus. Ajax is een tussenstation, die clubs een eindstation. Ajax verliest 5 basisspelers en vervangt die met 2 zelfopgelegde spelers en 3 aankopen. Databus een fantastisch gemidddelde. Het doel bij Ajax is om als opleidingsclub gemiddeld 1,5 jeugdspeler per jaar de laatste stap te zien maken. Iets wat ruimschoots gehaald wordt.

21 juli 2022 om 20:41

@varenak

Dan wordt het een definitiekwestie. Ik vind persoonlijk een club een koopclub als ze alle of bijna alle basisspelers gekocht hebben. Categorie PSG bijvoorbeeld.

Dat topclubs spelers kopen is volkomen normaal, als je probeert je basisteam voor 8-9 spelers uit eigen kweek te laten bestaan, dan red je het gewoon niet. Zolang Ajax zoals nu iets van 9 spelers in de A-selectie heeft die zelf opgeleid zijn, en de meeste daarvan ook gewoon echt minuten maken, vind ik het meer dan prima.

21 juli 2022 om 20:14

Ajax is gewoon is goed aan het spenderen na jaren lang goed beleid. Gewoon terecht dat ze is de portemonnee trekken alleen maar mooi voor het niveau van het Nederlands voetbal etc. Je comment lijkt op pure jaloezie/frustratie.

21 juli 2022 om 20:16

Overmars vond ik voor kwaliteit staan. Brobbey voor dik 20 miljoen terughalen terwijl die 12 maanden geleden nog onder contract stond vind ik geen goed beleid. Ze kopen gewoon van alles wat door het geld wat overmars heeft gecreeërd.

21 juli 2022 om 20:26

Brobby ging onder Overmars weg.

21 juli 2022 om 20:32

Hoezo vanalles? Conceicao opvolger Anthony, Bassey opvolger Martinez, Brobbey opvolger Haller. Je doet je best met argumenten maar ik vind ze niet sterk en zo blijft t lijken op een frustratie bericht van je. Wel vermakelijk

21 juli 2022 om 20:32

@verstandvzake
Na deze comment denk ik dat het wel duidelijk is dat jouw gebruikersnaam ironisch bedoeld is. Brobbey dik 20 miljoen???

21 juli 2022 om 20:36

Hoe is 17 miljoen 'dik twintig miljoen'?

21 juli 2022 om 20:39

Zullen we H2 pas over 2-3 seizoenen beoordelen? Hen nu al verwijten dat ze geen winst maken op hun aankoopbeleid is zelfs voor jou doen erg dom.

21 juli 2022 om 21:40

wat had jij dan gedaan ze hebben een spits nodig die er meteen staat en geen gokjes zoals romero of een cassiera?

21 juli 2022 om 21:42

@verrevanverstandvzake, nu spreek je jezelf toch echt tegen. Je hemelt Overmars op, terwijl Brobbey onder Overmars gratis de deur uit is gelopen terwijl ze Brobbey altijd hebben willen houden Nu heeft Ajax hem terug moeten kopen. Je kan dus ook stellen dat Overmars destijds geen goede zaken heeft gedaan met Brobbey en dat dit nu Ajax veel geld kost.

21 juli 2022 om 20:16

En toch spelen ze genoeg wedstrijden met Jay Gorter, Klaassen, Brobbey, Blind, Renscn,taylor, Timber en wellicht vergeet ik nog wat. En dat terwijl ze net Gravenberch, en mazraoui zijn kwijtgeraakt.

21 juli 2022 om 20:20

Gorter en timber zijn geen eigen jeugd. Zijn ook overgenomen

21 juli 2022 om 20:24

Wat is voor jou de definitie van eigen jeugd? Voor mij meerdere jaren in de jeugdopleiding gespeeld.

21 juli 2022 om 20:27

Bergwijn!

21 juli 2022 om 20:28

Gorter heeft gewoon 3 of 4 jaar in de jeugd gespeeld bij Ajax, het was z’n eerste BVO. Timber heeft langer in de jeugd van Ajax gespeeld dan van Feyenoord

21 juli 2022 om 20:29

Gorter is op jonge leeftijd gescout door Ajax, met 15 of 16 meen ik afgevallen en erna terug gehaald. Timber speelt sinds kort na zijn 14e verjaardag bij Ajax, gaat nu 8e seizoen in waarvan 2 bij Ajax 1.

21 juli 2022 om 20:37

@Varenak
Als Timber, geboren in 2001, sinds 2014 al geen eigen jeugd genoemd kan worden dan wordt het wel heel vreemd. Volgens de UEFA:
"UEFA defines locally-trained or 'homegrown' players as those who, regardless of their nationality, have been trained by their club or by another club in the same national association for at least three years between the age of 15 and 21."

21 juli 2022 om 20:37

Timber speelt sinds zijn 13e bij Ajax, eigen jeugd dus.

21 juli 2022 om 20:54

Timber is eigen jeugd, lolbroek. De afgunst haha.

21 juli 2022 om 20:17

Nee joh. Over 2 jaar wordt gewoon geroepen dat hij door ajax is opgeleid

21 juli 2022 om 20:17

Lijkt mij verstandig dat jij je naam veranderd in - @geenverstandvzake 👏

21 juli 2022 om 20:19

Nou.. verstand? Niet echt dus.

21 juli 2022 om 20:20

ja lijkt steeds meer een topclub

21 juli 2022 om 20:25

Ik neem aan dat je dit provocerend bedoeld? Er is voldoende jeugd voorhanden en een goede mix van ervaring en talent. Overigens is jong Ajax flink leeg gelopen en ben ik benieuwd wat de nieuwe lichting brengt? @wolterx?

21 juli 2022 om 20:36

Balans bij Jong Ajax is heel scheef(edit) vrees ik. Gevolg van o18 ipv o19, staat weer een enorm jonge ploeg en rechterrijtje lijkt mij logische uitkomst als niet versterkt gaat worden. Zeker als Regeer, Fitz-Jim en Ünüvar die gepromoveerd zijn naar eerste ploeg niet wekelijks mogen spelen. Dan heb je kern met bijna alleen maar tieners waar grootste deel eerste jaar als basisspeler gaat hebben. Verdediging gaat jaar of 2 à 3 achteruit in leeftijd en dat ga je merken. Gooijer/Jermoumi, Aertssen en Milovanovic (allen 2004) gaan gooi doen naar basisplaats. Alleen Baas (2003) lijkt ervaring in KKD te hebben. Op middenveld lijken Misehouy, Vos (allebei 2005), Brandes, Hlynsson (allebei 2004) en Delgado en Warmerdam meest voor hand liggende opties. Voorin lever je enorm veel output in als Ünüvar niet erbij is. Daar is het hopen op een fitte van Axel Dongen maar dat is ook zeldzaamheid. Komt nu nieuwe cyclus aan talenten bij Jong Ajax aan en verwacht als collectief een minder seizoen zoals in 2020/2021 ook geval was. Voor 2023/2024 Kan het wel interessante groep bij Jong Ajax geven.

21 juli 2022 om 20:25



Weet niet waarom je dit roept maar lijkt mij enkel om te provoceren en reacties uit te lokken. Ajax heeft een prima opleiding waar veel jongens in het betaalde voetbal belanden. Als zich ,zoals in dit geval, een buitenkans voordoet, zullen zij zeker toeslaan. Gewoon super gehandeld net als PSV met Xavi. Beetje respect of met een onderbouwing zou je sieren. Gezien je schamele 2 punten op je balk zal je het wel vaker bont hebben gemaakt. Je moet je dan denk ik ook afvragen wat je op deze prachtige site doet. Pak een leuke hobby op en ga iets doen wat je blij maakt. Wens je veel succes knul en maak er wat van.

21 juli 2022 om 20:31

@verstandvzake, is dat zo? Welke club uit de top of subtop doet dat niet?

21 juli 2022 om 20:36

Ga meer huilen, meer dan genoeg talenten komen door, alleen worden die snel weer verkocht omdat we nogsteeds met afstand de beste jeugdopleiding ter wereld hebben

21 juli 2022 om 20:53

Verstandvzake, lees al je reacties op dit artikel ben je niet jaoers op Ajax pikkie?

21 juli 2022 om 21:10

Toch wel lachwekkend hoeveel mensen over deze reactie vallen terwijl het gewoon een feitelijke constatering als je het aantal a-spelers dat is aangekocht even rustig analyseert. En ordinair is slechts een synoniem van gewoon he. En tja Ajax is inderdaad gewoon een koopclub, net als vrijwel alle andere clubs dat zijn. Niets mis mee. Mensen voelen zich zo snel aangevallen tegenwoordig

21 juli 2022 om 21:23

Maar de mensen die continu over koopclub beginnen daar zit ook iets van frustratie of niet? Want wie boeit het nou of ajax een eigen jeugd speler gebruikt of er een koopt? Waarom moet iemand zich daar nou druk om maken. Iets met jaloezie misschien?? Zolang er elk seizoen 1 a 2 jeugdspelers echt doorbreken is het prima. En Taylor is hard op weg om het volgende pareltje te worden.

21 juli 2022 om 21:37

Bergwijn en Brobbey zelf opgeleid. Daarnaast weer een paar zelf opgeleide spelers bij de Europese top afgeleverd. Waar heb je het over? Daarnaast heeft Ajax altijd buitenlandse talenten gehaald, niks mis mee.

21 juli 2022 om 21:47

Meer dat er grof geld uitgegeven wordt aan aankopen momenteel. Spierballentaal uit Amsterdam, zeg maar… Je zal dus denken dat ze ver weg gaan lopen van de rest, maar ik wil dat eerst nog wel zien.

22 juli 2022 om 12:20

@psvchamps
verschil van Ajax en PSV met de rest is te groot. Daardoor zal geen van beide clubs ver weg lopen bij de ander in de competitie.
Bij een succesvolle europese campagne (langer durend dan van de directe tegenstander) gaan vermoeidheid, blessures en eventueel kaartenlast een grote rol spelen of je wel of niet kampioen wordt.

21 juli 2022 om 21:48

En jij kan het weten want jij hebt verstand van zake(n)

21 juli 2022 om 22:00

Ze hebben het toen vanuit de jeugd opgebouwd na wat er nu staat. Met goed beleid en wil je doorgroeien en meedoen met de rest. Dan zit er niks anders op dan bedragen af te tikken. Wat denk je dat je een heel elftal kan opvullen vanuit de jeugd..

21 juli 2022 om 22:32

Noem je jezelf ‘verstand van zake’ en dan klets je onzin.

Timber, Rensch, Taylor, Blind, Klaassen en zelfs Bergwijn.
6 basisspelers uit de Ajax jeugd.

21 juli 2022 om 22:59

Ordinair kan ik niet plaatsen. Koopclub wel. En dat vind ik ook heel erg jammer, maar ze houden nu ook wel weer veel ruimte voor Rensch en Taylor. Laten we hopen dat zij zich weer kunnen optrekken aan de rest en gaan ontwikkelen tot bepalende spelers. En ondanks dat ze via een omweg bij Ajax zijn teruggekomen, vind ik het wel mooi om te zien dat spelers als Gorter, Brobbey en Bergwijn toch een link hebben met de club/stad. Qua identiteit doet de club wel zijn best om dicht bij zichzelf te blijven en geen vreemdelingenlegioen te krijgen, maar dat het de afgelopen jaren steeds meer een koopclub wordt klopt en is jammer.

21 juli 2022 om 23:43

Taylor wordt de hele tijd genoemd, maar die moet eerst nog maar eens een basisspeler worden. Met je eens dat het mooi is om oud-spelers terug te kopen ipv gekke namen. Alleen zie ik spelers die je terugkoopt voor veel geld als aankopen en niet als opgeleide jeugd. (Bergwijn, Blind, Klaassem, Brobbey)

22 juli 2022 om 00:27

Er stromen ondanks all verhalen nog steeds elk jaar 1 of 2 jeugdspelers door naar het eerste. Dat zijn er nooit struktureel meer geweest. Misschien een enkele keer 3. Als opleidingsclub doe je het al prima wanneer het 1 speler per jaar door stroomt. Ten Hag gaf naar verhouding, ondanks alle aankopen en de reputatie zelfs meer jeugdspelers een kans dan de Boer.

Ajax haalt ook net zo veel spelers als 5, 10 of 15 jaar geleden. Het enige verschil is dat Ajax toen speler haalde die net boven de middelmaat in de subtop uitstaken of in het buitenland uitgerangeerde spelers van eind 30 die niets meer toevoegden of andere goedkope/transfervrije opties terwijl er nu aankopen komen van 20 of 30 miljoen. Het aantal is echter nog steeds het zelfde.

Komt ook door het aantal vertrekkende spelers. Ik meen dat Tagliafico van de A-selectie de 9e speler is die weg gaat deze zomer (10e als je Tyton mee neemt) en dat is niet eens een hoog aantal voor Ajax begrippen, als je daar een paar spelers van jong bij zet die ook zijn vertrokken heb een elftal wat top 3 zou spelen in eredivisie. En zo'n elftal vertrekt vrijwel elke zomer bij Ajax. Er is geen enkele club die zo veel spelers op kan leiden in een jaar. Er is wereldwijd 1 voorbeeld van een club die 1 keer tot 6 kwam, dat was united in 92. dat was zo uniek dat ze er 20 jaar later een film over gemaakt hebben. daar voor en daarna is geen enkele club daar in een jaar in de buurt gekomen. Alle andere clubs komen tot 1 of 2. Als je dan 9 spelers kwijt bent moet je toch iets, en is 5 of 6 aankopen helemaal niet gek.

22 juli 2022 om 00:37

Awh iemand is een beetje boos

22 juli 2022 om 03:54

Genieten dit soort reacties. Hoop dat je weken niet kan slapen doordat Ajax goed bezig is en de rommel die jij support (welke het ook is ) nooit zo een mooie club dan ons allen Ajax

22 juli 2022 om 10:14

@verstandvnzaken
Je doet i ieder geval je profielnaam geen eer asn.
AJAX zal wel moeten kopen om p dit niveau te kunnen blijven acteren... dit red je niet alleen met eigen jeugd, mar ng steeds er er een goede doorstroom vn getalenteerde spelers..zelfs op dit niveau..!!

Goed bezig Ajax, lekker doorpakken. Vorig jaar zonder vervanger van Anthony was het ook een beetje slap. Jaartje wennen af en toe invallen en als hij echt zo'n groot talent is kan hij wellicht Anthony opvolgen

21 juli 2022 om 20:40

Schijnt een technisch vaardige speler te zijn en ben erg benieuwd naar hem

22 juli 2022 om 01:21

Ik ken hem niet echt, alleen van naam, maar op basis van die 9 minuten op Youtube, ben ik niet echt overtuigd. Hij dribbelt en valt graag en lijkt in de video de bal meestal met een flinke dosis geluk mee te krijgen, dus ik heb het gevoel dat het een speler is die zich vaker vastloopt dan dat hij goed is. Een beetje ala Neres tegen het einde. Ik had liever Marcos Leonardo van Santos gezien. Die zal duurder zijn maar die heeft volgens mij echt talent.

Bergwijn zal het wel goed gaan doen, maar mag ook wel met zijn prijskaartje. Deze gast gaat veel meer laten zien voor zijn prijs. Heel groot talent en hele grote verwachtingen van. Mooie speler

Wel mooi om te zien dat de Eredivisie weer een beetje kleur begint te krijgen, tegenwoordig willen buitenlandse talenten weer graag in de eredivisie spelen ipv bijv in Portugal...

Ajax heeft Nederland wel weer flink op de kaart gezet de afgelopen 5 jaar, en natuurlijk Feyenoord in (veel) mindere mate door de finale van de Conference League te spelen.

Laat het eredivisie seizoen maar beginnen heb er zin in!

21 juli 2022 om 20:19

Nou... nog ff wachten met beginnen. Wij moeten bij Feyenoord nog wat spelers bij elkaar schrapen.

Grappig hoe iedereen hier op 1 juli ontevreden waren hoe Ajax zich mengde op de markt. Zie hier.. de markt is lang open

Mooi een top transfer goed bezig nu brobbey nog en dan gewoon Anthony verkopen geld verdienen gr daarzo Jordan jans rode padde

Kijken hoe dat uitpakt. Ik had graag gezien dat ze voor Marcos Leonardo waren gegaan van Santos. Dat is echt een toptallent. Daarnaast verbaast het me dat rechtsachter niet wordt versterkt. Schuurs, Magallan, Pierie en Klaiber zijn allemaal niet goed genoeg.

21 juli 2022 om 20:16

Gelukkig gaat Rensch bewijzen waarom hij goed genoeg is.

21 juli 2022 om 20:16

Je noemt toch ook wel 3 centrale verdedigers op terwijl je het over de rechtsachter positie hebt. Met Rensch en Regeer lopen er 2 goeie talenten die beide kunnen gaan strijden om een basisplek volgend seizoen. Ben het er meer mee eens dat Schuurs, Magallan en Pierie alle 3 te kort komen voor de CV positie en dat je daar wel wat back up voor zou moeten halen.

21 juli 2022 om 20:42



Schuurs schrijf ik toch nog niet helemaal af hoor. Wel met je eens dat het wel zijn seizoen moet worde om door te breken anders gaat het bij Ajax niet meer gebeuren

21 juli 2022 om 22:35

Repelsteel

Schuur moet een millieneter kapsel nemen, baard laten groeien en ook wat spiermassa.

Komt nu te soft over.

21 juli 2022 om 22:57

Schuurs kan er geen ene kut van, met of zonder baard. Dat mensen daar nog iets in willen zien, hij heeft ons bijna de titel gekost met zijn geschutter, samen met Onana.

21 juli 2022 om 20:23

Santiago Simón van River Plate is ook een enorme talent kan als rechtsachter, cvm en als rechtsvoor. nog maar 20 jaar en loopt bijna uit zijn contract. speler die eigenlijk alles kan, van verdedigen naar aanval opzetten en heeft echt een uitstekende pass in de benen, is ook enorm snel trouwens.

21 juli 2022 om 21:26

Dit is ook een toptalent hoor Jan en je kan niet alles kopen he

Ajax pakt lekker door! Ben wel echt benieuwd naar aankomend seizoen, psv heeft toch ook weer een leuk team en denk dat RvN ze toch een stuk beter laat presteren! Hopelijk een leuk seizoen met een spannende titelrace waar hopelijk toch ook feyenoord nog leuk mee kan doen!
Heb er zin in iig en laten we hopen dat Europees weer zo'n mooi seizoen word!

21 juli 2022 om 20:46

Verwacht een mooie strijd tussen Ajax en PSV. Vraag mij af of Feyenoord mee gaat doen. Zoveel onzeker nog in Rotterdam qua spelers .

Fantastisch dit zeg!! Een frivole Portugeze speler met talent. Blijft apart dat hij ondanks dat zijn vader in Porto trainer is alsnog weggaat. Dat zegt veel over zijn standvastigheid in zijn karakter. Gepaard met Amsterdamse bluf wordt het hopelijk een toppertje.

Hele goeie transfer nu brobbey nog en Anthony nog verkopen 80 miljoen ophalen weg is weg gr Jordan jans rode padde

5 miljoen. Echt geen geld voor zo'n groot talent! Wat een enorm brede selectie krijgt Ajax zo.

21 juli 2022 om 20:46

Je bent natuurlijk ook wel wat kwijtgeraakt he? Voorin en achterin mag er nog wel wat bij hoor.

21 juli 2022 om 21:48

Hoe groot wil de selectie hebben ? eerst maar is wat kwijt raken nog aan overbodige spelers. En volgensmij zijn er 5 spelers gekomen en zijn er 6 eerste elftal spelers vertrokken?

21 juli 2022 om 21:27

Groot talent, maar weleens zien spelen of is dat zoals 80% hier die hier maat wat roept omdat het de zoon is van..

Prima aankoop. Laag risico. Groot talent die je achter Antony kan klaarstomen. Nog los van het feit dat hij met Antony goed kan communiceren.

21 juli 2022 om 23:33

Antony lekker verkopen

Nog een spits na deze jongeman? Is een goede rechtachter niet een betere optie? Of een goede keeper die zonder rollator het veld op kan?

Een toptalent die je voetballend en qua discipline vrijwel niets meer hoeft te leren, heeft alleen maar veel speeltijd nodig om z'n rendement omhoog te krijgen qua goals/assists en fysiek wat aan te sterken.

Verwacht dat hij net zoals Antony er vrijwel vanaf dag 1 klaar voor is.

Prima versterking. Dit is echt een groot talent!

Overigens hoop ik dat Ajax nog een goede keeper gaat halen. Ik heb weinig vertrouwen in de keepers die we nu hebben. Pasveer vorig seizoen natuurlijk wel goed maar als hij weer een blessure krijgt hebben we een probleem.

21 juli 2022 om 20:48

Je hebt helemaal geen probleem vind ik. Je hebt 2 ervaren keepers en Gorter als groot talent

21 juli 2022 om 23:46

Eens. Ajax heeft een geweldige, brede selectie. Maar de rechtsback en keeper zijn niet het niveau waarnaar moet worden gestreefd. Dat kan je een ronde cl gaan kosten

Kopen, kopen en nog eens kopen, de grote Cruijff had dit nooit gepikt en goedgekeurd, Barça Amsterdam!

21 juli 2022 om 20:33

De grote Cruijff zou dit met een grote glimlach hebben aanschouwd. Geen loze breedteaankopen, maar spelers met directe en toekomstige meerwaarde, waardoor de eigen jeugd zich binnen een stevig kader kan ontwikkelen. Zijn plan is werkelijkheid geworden!

21 juli 2022 om 20:50



Zo is het maar net Arjen.met betere kwalitatief goede spelers ontwikkelen eigen jeugdspelers zich ook steeds beter

21 juli 2022 om 20:40

Ajax heeft maar 5 spelers gekocht (en dan reken ik Brobbey mee) dat is afgezet tegenover het aantal vertrokken spelers veel minder. Dit is het plan Cruijff perfect uitgevoerd. Alleen directe versterkingen. Bassey, Wijndal en Bergwijn en toptalenten Brobbey en Conceicao. Kopen. De rest met eigen jeugd die doorstroomt. Unuvar, Regeer, Taylor.

21 juli 2022 om 20:55

Elk jaar jeugd wat gewoon doorstroomt is wat Cruijff heel fijn had gevonden en dat is precies wat er nu aan de hand is. Brobbey is nog altijd eigen jeugd. Regeer, Taylor is de vervanger van Gravenberch maar daar hoor ik je natuurlijk niet over he. Unuvar komt bij het eerste. Je hoeft niet voor alle posities een jeugdspeler te pakken he. Dan ga je nooit meer kampioen worden. Dat schijnt nog niet door te dringen bij sommige jaloerse mensen.

Weer een heerlijke inkomende transfer voor Ajax. Ik heb nog even contact gezocht met een bevriende Porto-fan. Die balen ervan dat deze jongen al is vertrokken. Had waarschijnlijk komend seizoen genoeg minuten kunnen maken bij Porto. Het is ook niet het enige grote talent die Porto verlaat. Want naar ik begrijp gaat Vitinha van Porto naar PSG.

21 juli 2022 om 21:13

Het is nooit leuk om een groot talent te zien vertrekken tegen een relatief kleine prijs

21 juli 2022 om 21:18

Nee zeker niet. Ik krijg dan ook geen duidelijk antwoord op de vraag waarom Porto niet veel eerder een verbeterd contract heeft voorgesteld. Want dat lijkt niet tijdig te zijn gebeurd. Toen verschillende Europese clubs zich begonnen te melden was het te laat.

21 juli 2022 om 21:56

Porto is er misschien vanuit gegaan omdat z'n vader daar zit dat hij wel zou bijtekenen

21 juli 2022 om 21:29

Las juist net bij een aantal portofans die aangaven dat hij erg gehypt wordt en vooral fysiek veel te kort komt..toch bijzonder de tegenstrijdige berichten. Benieuwd wat wordt maar vooral veel ajacieden hebben hem volgens mij nog niet zien spelen en zien de nieuwe Messi al

21 juli 2022 om 23:44

Fysiek voor een buitenspeler vind ik niet heel belangrijk, als hij maar snel is en diepte in zijn spel heeft.

22 juli 2022 om 17:30

Is een goede speler maar geen toptalent. Trincao van barca en jota van celtic zijn beter. Maar voor 5mio wel een kansje waard denk ik. Komt allemaal goed hoor lekker door beuken.

21 juli 2022 om 23:49

Vitinha is flink geld voor ontvangen, dat vind ik toch anders dan deze speler, die eigenlijk veel te goedkoop weggaat.

Als je kijkt wat Ajax doet op de transfermarkt dan ziet het er goed uit. Tot nu toe prima verkocht en gekocht. Nu is het aan de trainer en zijn staf om hier een goed team neer te zetten. Je kan nog zulke bedragen neer leggen , maar het moet allemaal wel kloppen als team

21 juli 2022 om 21:54

Schreuder lijkt mij een capabele trainer die dat wel voor elkaar krijgt. Selectie is echt sterk

Goed bezig Ajax..!

Deze jongen zat toch nog in een contract die hij op zijn 16e tekende?

21 juli 2022 om 20:51

Klopt, daarom moet je ook 5 miljoen aftikken

De leukste transfer tot nu toe, omdat hij redelijk onbekend is. Ik heb me een beetje ingelezen en ik ben heel erg benieuwd. Zaten een paar interessante gebeurtenissen bij die in het verleden hebben plaatsgevonden. Een supertalent lijkt het niet, maar duidelijk iemand wiens marktwaarde hoger ligt dan 5 miljoen. En dan doen je altijd goede zaken. Sterke deal van H2!

De vraag is of Antony nog een jaar blijft en hoe Ihattaren hier mee omgaat. Ik ken deze speler niet, maar misschien is hij ook een optie op links.

21 juli 2022 om 21:53

Ihattaren is de vraag hoe snel hij weer beschikbaar is. Duurt dat toch een paar weken dan is het heel lastig om het conditionele en ritme weer in te lopen op de rest en blijf je achter de feiten aanlopen

Artikel nummer zoveel over deze jongen maar VZ een artikel over Aursnes nee hoor..hij is persoonlijk rond met Benfica!

21 juli 2022 om 20:46

Dat artikel is allang verschenen... Dit is letterlijk de Kop van het artikel dat hier om 15:42 op voetbalzone verschenen is. " Feyenoord vreest grotere leegloop: Aursnes persoonlijk akkoord met Benfica "

21 juli 2022 om 20:48

Dat artikel was er vanmiddag al gast.. Maar ja, klakkeloos klagen is leuker he!

21 juli 2022 om 21:31

Soccerfan_1 en Sanderk91 nou niet in de app vrienden😉

21 juli 2022 om 21:35

Klopt, ik zie het artikel ook niet in de app. Laat die gasten maar lullen, ze denken soms dat ze alles beter weten 😉

21 juli 2022 om 21:40

Oh das raar, ik zag het artikel vanmiddag al en zie het nu nogsteeds. Zijn ook hartsikke veel reacties op dus denk dat de meesten hem wel zien!

21 juli 2022 om 20:49

@PirloTes
Piep piep hallo...
Artikel omtrent Aursnes is al zo'n vijf uur geleden op VZ verschenen. Mogelijk dat jouw eierdop voor jouw ogen is geschoven en dat je het daarom gemist hebt.

21 juli 2022 om 21:34

Heus heus Wijsneus...er staat niks in nieuwsoverzicht in de app daarover..dus ik zeg niks vreemds 😉

21 juli 2022 om 21:00

Dat stond wel op VZ, maar ik zie het nu niet meer staan? Verder is het algemeen bekend dat er veel meer artikelen over Ajax op VZ worden geplaatst.

21 juli 2022 om 21:18

Dat artikel staat er gewoon joh. Iets beter kijken

21 juli 2022 om 21:27

Zal wel aan de app liggen, staat niet in mijn nieuwsoverzicht. Als ik zoek naar het artikel kan ik hem wel vinden.

Ik denk dat Mo zich behoorlijk bedreigd voelt met deze aankoop. Toch een concurrent voor zijn positie.

21 juli 2022 om 20:53

Ihattaren is ook nog niet gekocht, denk trouwens dat hij als natuurlijke vervanger/back-up van Berghuis gezien moet worden ipv Antony als Ajax hem besluit te kopen.

22 juli 2022 om 08:33

Maar wat is de plek van Berghuis ? Onder ten Hag is hij als rechtsbuiten begonnen, daarna richting de 10 en uiteindelijk ook op de 8 terecht gekomen. Nu denk ik dat de 8 bij Mo niet past, heeft Ajax met Berghuis, Klaassen en Kudus 3 spelers die op de 10 kunnen spelen. Dus de rechtsbuiten leek de positie waar hij zich het beste op kon richten. Nu is daar weer een speler voor gehaald. En ja, de verwachting is dat Antony nog maximaal een jaar bij Ajax speelt maar moet je Mo dan wel halen.

22 juli 2022 om 09:07

Primair 10 met mogelijkheid om uit te wijken naar 8 en rechtsbuiten. Zelfde lijkt voor Ihattaren geval te zijn nu. Zou mij niet verbazen als Berghuis doorgeselecteerd gaat worden na dit seizoen.

21 juli 2022 om 20:56

Je denkt of je hoopt....

22 juli 2022 om 08:34

Ik vond het vooral een leuke woordspeling.

21 juli 2022 om 21:09

Die voelt zich blijkbaar wel vaker bedreigd(sorry kon het niet laten)..ik zie hem niet slagen bij Ajax. Dit soort jongens komen op een veel betere manier binnen bij Ajax, zonder al te veel bombarie e.d.

Hij zat al in de lijn der verwachtingen, maar mooi dat het nu def is. Een mooie flankspeler erbij en één voor de toekomst. Dit jaar rijpen en dan kan hij het als het goed is over gaan nemen van Antony.

Ben wel benieuwd wie de nieuwe targetman gaat worden. Eigenlijk was Dost hiervoor wel geschikt. Of ze zoeken naast een kopsterke backup ook voor één die als kapstok kan fungeren. We wachten af, H2 zijn goed bezig!

21 juli 2022 om 21:14

Anthony gaat echt nog wel vertrekken Bogarde. Ik denk dat hij niet te houden is

21 juli 2022 om 21:20

Niet te houden? Heeft gewoon een contract en Ajax is duidelijk geweest. geen belangrijke spelers meer weg tenzij.... juist ja en die 80 miljoen gaat niemand betalen. Ajax heeft de teugels in handen in deze.

21 juli 2022 om 21:24

Ik denk dat die 80 miljoen gewoon op tafel gaat komen Soccerfan

Zie veel jarloese reacties

Mooi om te zien dat Ajax de spelers kan halen die ze willen halen. Wat mij betreft is het nog niet klaar. Een spits, keeper en rechtback is ook nog nodig. Ik verwacht dat Ajax nog wel iets gaat doen, maar alle 3 verwacht ik niet. Ik wacht het af. Ik heb in ieder geval heel erg veel zin in het nieuwe seizoen met al die nieuwe spelers.

21 juli 2022 om 21:22

Zal me biets verbazen als ze ten minste 2 van de 3 gaan halen (RB en spits) helemaal als Antony voor de hoofdprijs verkocht wordt.

Wat een prachtige voetbal aan voegt Ajax toe aan de selectie. Gewoon vanwege zijn achternaam al een aanwinst! 😂

21 juli 2022 om 21:36

Als hij al de helft van de kwaliteiten van zijn vader heeft ga je er al grote winst op behalen

Ajax is behoorlijk goed bezig zo. De Psv supporters zullen wel weer terug hun hok in gaan. Die waanden zich al bijna kampioen.

21 juli 2022 om 21:37

Terug in ons hok gaan? Er is werkelijk geen enkele PSV supporter die verwacht had dat Ajax met hun kapitaal niks zou kopen. Beetje naief van je

21 juli 2022 om 21:40

Denk dat het nog wel meevalt met de PSV supporters. Vorig seizoen heel dicht bij het kampioenschap gekomen, het kan dit seizoen zomaar eens andersom zijn.

21 juli 2022 om 21:51

Ajax blijft natuurlijk topfavoriet. Psv moet tegen de kleintjes het minste morsen. Onderlinge wedstrijden in de competitie tegen Ajax en Feyenoord leveren niet zoveel op

Als ie maar niet zo'n aansteller is als z'n vader altijd was...

Conceição wilde graag maar ajax. Ja ze vader is trainer en dat wordt na een tijdje een onwennige situatie/ relatie

Nu is het een Win win situatie , zoon blij, niet meer onder de hoede van papa en papa blij,maak me trots en breek door bij ajax.

Dus ze hebben nj Antony, Bergwijn, Tadic, Conceicao, Berghuis en Ihattaren voor de 2 buiten posities.

Ik hoop dat Unuvar zich meer op de 10 positie gaat richten, anders gaat hij flink stagneren qua ontwikkeling en kansen.

Het is wel goed dat Ajax dit doet, wil je met de Europese top meedoen, moet je minimaal 150 miljoen uitgeven.

In mijn ogen hebben ze zeker nog een goede middenvelder nodig ipv Gravenberch en een rechtsback.

22 juli 2022 om 09:09

Schreuder, en vooral Kaltenbach, wilt dat Ünüvar zich meer op 10 positie gaat richten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren