Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Manchester United vindt doorbraak in gesprekken over Frenkie de Jong’

Laatste update:

Manchester United nadert een akkoord met Barcelona voor topdoelwit Frenkie de Jong, zo meldt het Britse GOAL. Er is een groeiend vertrouwen bij de Engelse grootmacht dat er een deal komt voor de 25-jarige middenvelder, waarbij Barcelona inmiddels niet meer halsstarrig vasthoudt aan zijn vraagprijs. In Engeland wordt een transfer voor 80 miljoen euro exclusief bonussen verwacht, maar zover is het dus nog niet.

Al weken voert Manchester United gesprekken met Barcelona over De Jong. De onderhandelingen begonnen stroef, maar inmiddels zijn beide clubs in een vergevorderd stadium aangekomen, zo claimt GOAL. United beseft dat Barcelona het geld voor De Jong goed kan gebruiken en onderhandelt met die insteek. Aan de andere kant hebben de Catalanen op de gelekte video van United-directeur Richard Arnold kunnen zien dat de Engelsen er alles aan zullen doen om de Oranje-international binnen te halen.

Barcelona hield tot nu toe vast aan een vraagprijs rond de 86 miljoen euro, maar komt United nu enigszins tegemoet. The Red Devils openden met een bod van 60 miljoen euro plus 10 miljoen euro aan bonussen en verhoogden dat deze week naar 70 miljoen euro plus hetzelfde bonusbedrag. Sindsdien kwamen beide partijen steeds nader tot elkaar en nu lijkt een overeenkomst niet ver weg meer. Daarna zal United nog een persoonlijk akkoord moeten bereiken met de middenvelder zelf, die in de media telkens aangeeft graag bij Barcelona te willen blijven.

De Jong zou de eerste zomerse versterking worden van Erik ten Hag, die het daar niet bij zal laten. United meldde zich al bij Ajax voor Antony, al lijkt de Braziliaanse vleugelspits te duur bevonden en wordt voorin gekeken naar alternatieven. Voor de posities achterin kreeg Ten Hag een afwijzing van Ajacied Jürrien Timber, waardoor de coach zijn aandacht lijkt te verleggen naar ploeggenoot Lisandro Martínez. Denzel Dumfries van Internazionale is in beeld om de rechtervleugel in defensief opzicht te gaan bestrijken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit moet je als Frenkie de Jong zeide toch niet willen?
Je speelt bij de beste club van de historie van voetbal, mooie weer en je speelt Champions League voetbal.
Terwijl het in de Rode club uit Manchester Europa League gaat spelen.
Als ik Frenkie was zou ik wachten op Chelsea of Manchester City.
De twee blauwe clubs in. Engeland zijn één van de beste clubs van deze universum. Zeker met de rumours dat Chelsea samen met de Duitse bezetter Mathijs de Ligt wilt halen.
Dan kan Frenkie samen met zijn maat schitteren in de heilige gras van Stamford Bridge.
Als Manchester United zijnde begrijp je dat je speler van kaliber Frenkie wilt hebben, maar je moet ook begrijpen dat je al sinds 2013 niet bent geroeid maar keihard naar beneden bent gegaan. Clubs als Tottenham, Manchester City en Liverpool hebben je al lang dik ingehaald.
Verder is Frenkie als 25 jaar oud, en moet hij komende jaren prijzen pakken en dat kan niet met de club uit Manchester die Europa League gaat spelen, wel met de club uit Manchester die Champions League gaat spelen of de vorige Champions League winnaar Chelsea.
Dus de keuze die Frenkie nu maakt gaat beslissen of hij in de geschiedenis boeken als één van de beste spelers uit zijn generatie gaat of niet.
Als Chelsea fan hoop ik dat Chelsea 30 miljoen plus Ziyech gaat betalen om Frenkie te krijgen.

26 juni 2022 om 09:01

Barcelona is het toch ook een bende zie hem veel liever in the premier leageu dan bij een club met zoveel schulden en ellende

26 juni 2022 om 09:09

De Bluemeister heeft een onsamenhangend verhaal neergezet. Klopt van geen kant en staat vol met onzin. Al vind ik persoonlijk Barca ook een mooiere club, bij United gaat hij op zijn positie spelen onder een manager die weet hoe hij Frenkie moet gebruiken.

26 juni 2022 om 11:08

Maar dan moet meneer het daar ook echt laten zien. Ligt hier bij VZ altijd aan de club/trainer maar nooit aan de Jong zelf.

26 juni 2022 om 11:45

Als zoveel het roepen zal er wel een kern van waarheid in kunnen zitten denk je niet?

26 juni 2022 om 14:25

Let niet op Bar Bar dat is een komediant ingehuurd door VZ om Barcelona relevant te houden. Gelukkig weet iedereen maar al te goed wat voor puinhoop het bij Barcelona is en het allang al niet meer bij de wereldtop hoort.

26 juni 2022 om 17:54

Ga je nooit moe van jezelf worden?
Op internet kan je zoeken en vinden wat je wilt.
Feiten zijn momenteel gewoon dat barca (verlopig) even pas op de plaatst moet maken om hun financiële rompslomp op orde te krijgen.
Leuk dat ze populair zijn, dat teert nog op de messi tijdperk en is puur op :succes supporters ".
In de jaren 90 waren dit ongetwijfeld milan en ajax, later united, en de galacticos die Madrid hadden.

26 juni 2022 om 09:02

Objectief gesteld is er volgens mij geen enkele graadmeter ter wereld waarin Barcelona de beste club in de historie van het voetbal is. Zelfs niet de beste club in de historie van het Spaanse voetbal.

26 juni 2022 om 09:09

Ik denk meer dat hij bedoelt dat Barcelona de beste voetbal uit de historie gespeeld heeft.
En daar heeft hij gelijk in. Geen enkel club uit verleden heeft de voetbal tit dat niveau gekrikt zelfs Real Madrid niet.

Real madrid won wel de prijzen maar niet met mooi voetbal van aller hoogtse niveau
Barcelona van Guardiola is toch de aller beste team uit voetbal geschiedenis. Vraag alle mensen met voetbal kennis. Ze hebben toen iedereen kapot gespeeld met gemak en iets van 35 prijzen gewonnen...

26 juni 2022 om 09:13

Nee dat bedoelt hij niet. Want hij schrijft “de beste club van de historie van het voetbal”. Dat is eenduidig en op 1 manier te interpreteren.

26 juni 2022 om 09:32

Gewoon inhoudelijk negeren, probeert alleen maar te provoceren met dit soort belachelijke teksten. "De heilige gras" wat een niveau zeg.

26 juni 2022 om 10:15

@Messi10-30, Hoe kon je nou 35 prijzen winnen in 4 seizoenen lol? Zoveel prijzen kun je niet eens winnen in die periode...

26 juni 2022 om 10:29

Modric.

Heb me vergist...gaat om totale prijzen van Guardiola...niet wat hij heeft gewonnen met Barca.

Maar neemt niet weg dat zij de beste wordem gezien door hele wereld betreft beste voetbal ooit.

Zelfs Real Madrid heeft toen een trainer ontslagen omdat hij zei.." we zijn gewoon kansloos tegen dit Barca"

Real is de grootste beterft prijzen maar hebben nooit niveau van barca met Guardiola gehaald. Geen enkel team. Alleen bayern kwam ooit ietsjes in de buurt.

26 juni 2022 om 10:34

Tja leuk en aardig maar dat betekent zeker niet dat je de beste club ooit bent. Want er is geen criteria waar dat op wijst. Zelfs in de CL staan jullie achter op Milan, Bayern en Liverpool.

26 juni 2022 om 10:35

@Messi. Mourinho wist dat beste barca ooit te verslaan in de competitie met het hoogste aantal doelpunten. Tot zover het beste voetbal ooit..

26 juni 2022 om 11:14

Het Barca van Pep werd meerdere keren verslagen door een van de mindere Real selecties van de laatste 10 jaar. Het Real Madrid van 2013-2018 had dat Barca helemaal zoek gespeeld.

26 juni 2022 om 11:38

Zo slecht was de selectie ook niet hoor in 2010-2012. Real had het prima met Ronaldo, Di Maria, Xabi Alonso, Ramos, Pepe etc. Barcelona was destijds gewoon fenomenaal. Maar het was wel knap van Mourinho dat ze kampioen werden in 2012 met 100 punten.

26 juni 2022 om 11:55

Hahah wat een grap, dat Barca speelde Real Madrid helemaal weg dat Ronaldo zo gefrustreerd raakte en zijn teamgenoten begon te schreeuwen terwijl Barca bezig was met een tiki taka.. voetbal is meer dan voor de prijzen spelen en dat tijdperk was Barca de baas. Real mocht alleen maar kijken en sporadisch een counter zetten. Of Ben je vergeten hoe dominant Barca was onder Pep? Want ik niet hoor.

26 juni 2022 om 11:58

Bedankt Messi10-30, ik heb even hard kunnen lachen....allerbeste team, allerbeste voetbal....echt heel grappig.

26 juni 2022 om 12:05

Ik weet alles 11...

Ik hoop niet dat die 11 jouw leeftijd aanduidt. Dan snap ik wel waarom jij hard lacht.

Of je lijdt aan geheugenverlies.
Als jij barca van onder Guardiola bent vergeten... of je bent pas begonnen met voetbal kijken kan ook.

Waar moet ik beginnen...
Real madrid 5-0, 6-2, m.united?
Zij speelden de mooiste voetbal ooit. Analisten liegen niet om en google ook niet.

Toets in google wie heeft ooit de beste voetbal gespeeld dan komt barca onder Guardiola naar boven. Tiki taka. En kijk welke teams ooit alles in 1 seizoen hebben gewonnen...en hoe kan dat volgens jou.

Ik zou zeggen blijf lachen en in jouw verhaal geloven hahahahhahahahahahahaja

26 juni 2022 om 12:53

Dit is toch complete bullshit. Je moet naar de tijdgeest kijken. Het Real van '55 tot '66 is het beste team ooit, met 8 CL overwinningen in 11 jaar tijd waarvan 5 op een rij. Ajax het beste team begin jaren '70. Cruijff wordt nog steeds gezien als de beste Europese voetballer ooit. Maar de Cruijff van toen zou niet meekunnen met het voetbal van nu. AC Milan was eind jaren '80 begin jaren '90 het beste team met het beste voetbal.

Barca was goed en speelde prachtig voetbal (mits je ervan houdt).

Maar nogmaals, om zoiets te beweren dien je naar de tijdgeest te kijken van het voetbal. Niet alleen de mens evolueert, maar ook het voetbal.

26 juni 2022 om 13:14

Haha kijk ze brabbelen zeg. Te grappig, ze hangen ook graag in het verleden want afgelopen jaren is er niks te vieren. Maar vertellen ze ook dat, Madrid in 8 jaar tijd, afgelopen 8 jaar maar liefst 5x! De CL heeft gewonnen, wat evenveel is als het totaal van barca's hele geschiedenis!? Vast niet he lol. 🙈

26 juni 2022 om 13:26

Wat een dom vergelijk is het zelfde een formule 1 auto van 1970 kan nu niet meekomen. Die Cruijff was gewoon een wereldklasse speler en ik denk dat hij wel kan meekomen nu.

26 juni 2022 om 09:02

Nou daar speelt ie dus niet. Dat is Real Madrid namelijk.

26 juni 2022 om 11:43

Haal de Franco prijzen daar vanaf en zo veel blijft er niet van dat clubje over...

26 juni 2022 om 12:03

Nog altijd meer champions leagues dan enige andere club in de wereld.

Valt wel mee lijkt me dus.

26 juni 2022 om 12:24

Barcelona heeft maar 1 prijs minder gehad dan Real tijdens het Franco tijdperk. Echt weer een non-argument @Martijn R…

26 juni 2022 om 09:03

Beste club uit de historie van het voetbal is toch echt Real Madrid, zeg ook ik als United fan. Barca speelde dit jaar ook Europa League, dus Frenkie is alvast warm gedraaid. En natuurlijk heeft Barca het mooie weer en de mooie stad aan de kust, alleen puur voor het voetbal is de Premier League 3 stappen omhoog tov La Liga.

Ik zie deze deal wel doorgaan. Ik hoop alleen dat Ten Hag zich niet alleen op Nederlanders/Ajacieden focust, dit kan negatief uitpakken wanneer het niet gaat draaien. Frenkie (en ook De Ligt) snap ik dan nog wel, maar Martinez, Dumfries.. daar moeten met het budget van United toch betere alternatieven voor te vinden zijn.

26 juni 2022 om 09:21

Aan de andere kant..Ajacieden/nederlanders kunnen wel voetballen.. beter dit dan een stel dure Engelsen kopen die alleen de bal naar voren kunnen schieten en dan rennen en of hopen op een corner of vrije trap.

26 juni 2022 om 10:21

Het is niet alsof de keus alleen tussen Nederlanders en Engelsen gaat. Als je kijkt naar de grootste talenten van afgelopen jaren, lijken toch vooral Fransen en Portugezen het goed te doen. Waarom niet voor een Mukiele gaan bijv, ipv de gebruikelijke Nederlandse rechtsback. Van Gaal/Koeman all over again.

26 juni 2022 om 09:13

Tja historie boeit niet echt voor de huidige voetballers he. Op de wind van gister kun je vandaag niet zeilen. Je wilt nu prijzen winnen als speler. Daarom zou ik ook niet naar united gaan, maar afwachten of je mogelijk andere stappen kan maken. Want bij barca zou ik ook niet willen blijven. Dat is echt een puinhoop. Maar zolang er niks beter langs komt gewoon blijven zitten.

26 juni 2022 om 10:33

Je hebt gelijk wat betreft barca. Laporta heeft er een zooitje van gemaakt, en jordi cruijff bekende al dat er geen beleid is. Laporta doet maar wat, alles is korte termijn gericht. Wel een kanttekening: frenkie heeft niets laten zien bij barca. In zijn schoenen is utd misschien wel een goede keuze omdat ten hag er zit. Bovendien is utd financieel wel kapitaalkrachtig. En wellicht dat ten hag de organisatie meer impuls weet te geven zodat het scouting beleid wordt verbeterd. Want op dit moment twijfel ik of frenkie bij een andere topclub er direct staat, het risico is te groot. En hij is op dit moment zeker geen 80m waard, 40m max.

26 juni 2022 om 09:18

@bluemeister
Als Frenkie dit gaan doen , dan wilt hij dit maar al te graag . Hij is dus bereidt om alles op te geven wat jij daar neerzet om bij United te spelen. Dan wil je toch erg graag weg of niet ?

26 juni 2022 om 09:18

Het gras in de Goffert is nog heiliger dan stamford bridge..plastic club

26 juni 2022 om 09:22

Je noemt nu wel City en Chelsea, maar wat dacht je van Arsenal? Bij Arsenal denk ik dat De Jong echt perfect op z'n plek is. Daar kan hij Xhaka vervangen en een geweldig blok vormen met Partey. Bij Arsenal denk ik echt dat hij het beste kan excelleren.

26 juni 2022 om 10:13

Frenkie is niet goed bij zijn hoofd als hij naar Arsenal zou gaan.

26 juni 2022 om 10:34

Echt wel. Heb je Arsenal gezien tegen City thuis? Hebben alle potentie om een top 10 club in Europa te worden.

26 juni 2022 om 10:40

Arsenal wordt niks zolang die copycat van pep daar aan het roer zit. Potentie ja, maar teveel verkeerde poppetjes op de verkeerde plekken

26 juni 2022 om 13:45

Nee United die er 11 punten achter eindigen is beter natuurlijk..

26 juni 2022 om 15:33

Niet met Arteta aan het roer, kansloos.

26 juni 2022 om 16:17

Jij onderschat Arteta enorm, als hij de spelers krijgt die hij nodig heeft dan piep jij wel anders. Let maar op Arsenal dit seizoen en dan praten wij verder

26 juni 2022 om 09:30

Beste club in de historie op basis van wat. Aantal CL overwinningen?

26 juni 2022 om 09:31

Beste club uit de historie vh voetbal....grap zeker?

26 juni 2022 om 10:26

@bluemeister met je transfer met Ziyech en 30 miljoen zou ik als ik jou was Fifa weer opstarten. Frenkie kan Man Utd kiezen omdat Ten Hag daar zit. Hij heeft Frenkie als top doelwit bestempeld en weet de sterke punten van Fenkie omdat hij al met hem samen gewerkt. En dat is het verschil tussen Chelsea en City waar hij als een doelwit en breedte aankoop wordt gezien. Frenkie zal bij Man Utd meteen in de basis staan

26 juni 2022 om 10:51

beste club in de historie is het sowieso niet. Daarnaast: hij wordt niet goed gebruikt in Barcelona en kan juist een van de groten worden als hij Manchester weer aan het voetballen krijgt.

26 juni 2022 om 10:54

Alleen in Nederland is barca de beste club in de rest van de wereld zijn real utd Liverpool groter. Frenkie doet er goed aan barca is een rotzooi en zal niet snel beter worden.

26 juni 2022 om 11:05

Sja, wat is de beste club? Het is maar op 1 manier meetbaar eigenlijk en dat is aan de hand van meeste internationale prijzen. Dan is er maar 1 antwoord mogelijk: Real Madrid. Dat maakt verder niet veel uit of je het in Nederland, Spanje of Engeland vraagt lijkt me

26 juni 2022 om 15:30

Complete onzin wat je hier roept. De schuldenlast van Barcelona is extreem dat het maar de vraag is of Barcelona uberhaupt nog iets waard is na aftrek van de schulden.

27 juni 2022 om 00:06

Kots barca is noch populair noch de grootste en of beste real utd Liverpool dat zijn de grootsten. Dan komt bayern en misschien dan een keer dat clubje uit catalunha.

26 juni 2022 om 11:16

Beste club historie voetbal, ja wij Nederlanders zijn er gek op. Maar het is die andere Spaanse club die er ver boven steekt zoals je je ziet aan de gouden sterren op het shirt.
Als TH dit Manu aan de praat krijgt en CL haalt volgend jaar wordt het qua spel MC 2.0.
MC is het toch ook net niet, Chelsea nieuwe eigenaar, dus geen garantie dat alles zo blijft draaien. Ik denk dat Manu de nieuwe rising star wordt komende aantal jaren. Daar kan Frenkie de drijvende kracht achter zijn

26 juni 2022 om 12:44

Hij speelt bij een club die na aan paar jaar nog steeds te beroerd is om hem in zn kracht te laten spelen. Dan moet je gewoon weg. Die jongen kan zoveel beter krijgen.

26 juni 2022 om 12:58

Dat mooie weer vind ik geen argument. Bij Barca wordt hij niet in zijn kracht gebruikt, daar zijn alternatieven. Ik denk ook dat hij op de bank gaat belanden, zeker als het kwartet Busquets, Gavi, Pedri en Ansu Fati gaat lopen. Bij United kan hij een jaartje investeren in zich zelf en de man op het middenveld worden. Daarnaast is het 1 van de grootste clubs, dus het kan zomaar een succes story worden. Zeker als ten Hag hem gaat gebruiken zoals hij dat bij Ajax deed.

Toch een kleine Nederlandse enclave mochten Frenkie en Denzel beide komen. Zou prachtig zijn als Hag wat neer gaat zetten. Derde of vierde worden eerste seizoen zou super knap zijn. Hopelijk krijgt Hag wat meer tijd dan zn voorgangers om echt iets op te bouwen. Tis en blijft een vakman.

26 juni 2022 om 09:06

Top 4 gaat echt gigantisch moeilijk worden denk ik. Liverpool en city zijn een klasse apart, Tottenham is weer een jaar verder met Conte en die hun selectie lijkt toch ook weer goed te staan (zeker als er nog een goede centrale verdediger bij komt) en Arsenal heeft toch ook de weg naar boven ingezet en die zullen zich ook nog wel versterken. Alleen Chelsea is momenteel een beetje bergaf aan het gaan (kan nog veranderen door transfers, al betwijfel ik het).

Als je daar dan Man U tegenover zet dat letterlijk aan het begin van een heropbouw onder ten Hag staat dan zou het zomaar kunnen dan ten hag een goed seizoen doormaakt, maar toch gewoon zesde wordt.

26 juni 2022 om 09:15

Top 4 is altijd moeilijk in Engeland, maar voor een club als United zeker mogelijk natuurlijk. Alleen Liverpool en City lijken me echt te ver weg, daarachter ligt ruimte. Als je het puntenaantal ziet hoef je zeker niet foutloos te zijn om daar te geraken, maar met de zware tegenstand moet je vooral constant en stabiel zijn.

26 juni 2022 om 09:28

Geen speld tussen te krijgen. Zou t uberknap vinden mochten ze 4e worden. Arsenal komt eraan ook btw. Idd kan een 6e plaats eerste seizoen ook niet verkeerd zijn. Concurrentie is moordend en ook van nr18 kun je zomaar verliezen.

26 juni 2022 om 09:34

Precies, uit bij nr 18 kun je zomaar met 1-0 onderuit gaan.

26 juni 2022 om 10:15

Bij de nr 17 ook.

26 juni 2022 om 10:47

Dat is overal zo.

26 juni 2022 om 11:34

Als TH de ploeg aan het voetballen krijgt zoals Ajax voetbalt, dan pakken ze echt top 3 wel

Als je dan leest dat Barcelona Bernardo als vervanger wil dan snap ik wel dat je hem laat gaan. Gewoon een stap vooruit dan natuurlijk. Al wordt het dan wel druk op het meer aanvallende deel van het middenveld.

26 juni 2022 om 09:04

Geen enkele kans dat Bernardo naar Barca gaat. Overigens gaat hij daar niet in z’n eentje het verschil maken. De kwaliteit van het gehele team is natuurlijk benedenmaats met wat Barca ooit was.

26 juni 2022 om 09:08

Waarom zou er geen enkele kans zijn? Xavi wil hem blijkbaar heel graag, zelf zou hij er ook wel oren naar hebben en Pep heeft al aangegeven geen spelers te willen houden die zelf weg willen.

Als je daarbij optelt dat Laporta duidelijk iemand is die het geld van die verkopen die eraan zitten te komen gaat willen uitgeven op de korte termijn, hoe dom ik dat ook zou vinden, dan kun je zo een deal allerminst uitsluiten lijkt me.

26 juni 2022 om 09:37

Xavi kan zoveel willen, net als Laporta maar voorlopig zijn ze tot heel weinig in staat. Zelfs een Lewandowski is nog niet vastgelegd. Laat staan dat ze misschien wel 100+ miljoen moeten neertellen voor Bernardo plus salaris. Ik zie dat gewoon niet gebeuren, niet in de situatie waarin Barca zich bevindt.

26 juni 2022 om 09:11

Dat lijkt me behalve een onrealistische, ook een vreemde transfer. Sowieso is Bernardo natuurlijk geen vervanger van de Jong en op zijn positie heeft Barca twee of misschien wel drie van de grootste talenten van dit moment. Als ze al een middenvelder gaan halen dan moeten ze voor een fysiek sterke box-to-box speler gaan, want die hebben ze nog niet. Maar beter gaan ze investeren in één van de andere linies. En waarom zou Bernardo naar Barca gaan op dit moment?

26 juni 2022 om 09:15

Iedereen zanikt altijd dat de jong te aanvallend gebruikt wordt bij Barcelona, dan is het niet zo onlogisch een meer aanvallende speler te halen als vervanger.

Verder zou Kessie al getekend/een akkoord hebben. Niet dat ik denk dat die goed genoeg is, maar dat is toch die fysieke box-to-box die je benoemt.

26 juni 2022 om 09:28

Niet onlogisch dat er een meer aanvallende speler wordt opgesteld ipv De Jong inderdaad, maar die hebben ze toch al? En Bernardo speelt vooral aan de rechterkant waar Frenkie bijna het hele jaar aan de linkerkant heeft gebivakkeerd.

Begrijp me niet verkeerd, Bernardo is absoluut een versterking voor Barca. Maar is hij het waard om zo'n groot deel van je budget weg te blazen, terwijl je heftig kwaliteit tekort komt in andere linies?

Wat betreft Kessié heb je gelijk als dat inderdaad echt rond is. Maar dat vind ik nog meer reden om geen vervanger te halen voor De Jong.

26 juni 2022 om 09:36

Als Barcelona niet in zo een slechte positie zat op financieel gebied en Bernardo geen miljoen of 80 zou moeten kosten (over zijn salaris nog maar te zwijgen) dan zou ik het wel een goede transfer vinden. Een middenveld Busquets-Bernardo-Pedri, veel beter ga niet snel vinden. En dan nog met Gavi als stand-in.

26 juni 2022 om 09:46

Op zich is dat inderdaad een mooi middenveld, maar wel onwijs offensief. En de laatste linie is niet sterk genoeg om dat te compenseren. Dan gaat het tegendoelpunten regenen. En voorin hebben ze ook serieuze problemen als je de blessuregevoeligheid van Ansu Fati en aanstaande vertrek van Dembele in ogenschouw neemt.

26 juni 2022 om 11:51

Bernardo is wel multifunctioneel inzetbaar, kan ook als rechtsvoor, als 10 en als centrale middenvelder. Ik juich de transfer toe en ik denk ook dat Frenkie een nieuw omgeving nodig heeft. Ook mee eens dat een Arsenal meer bij Frenkie past. Manchester United moet voor Lisandro Martinez gaan voor de CVM positie, iemand die simpel wilt voetballen met een goede pass in de benen.

26 juni 2022 om 20:25

Frenkie kan ook gewoon simpel voetballen. Wat Martinez kan, kan Frenkie nog beter.

26 juni 2022 om 20:47

Frenkie kan zeker simpel voetballen maar af en toe wilt hij teveel lopen met de bal. Dat heb je bij Martinez minder, opbouwend is Martinez ook enorm sterk en vind dat hij een betere traptechniek heeft dan Frenkie en is een echte leider. Iets wat United ook echt mist.

26 juni 2022 om 09:20

B. Silva is een andere type speler dan De Jong. B. Silva is veel creatiever en is beter hoger op het veld. De Jong kan daarentegen veel beter vanuit de controle spelen en op "6" spelen. Niet te vergelijken dus.

26 juni 2022 om 09:21

Hoeveel potjes heeft De Jong al als “6” gespeeld bij Barcelona dan?

Daarnaast is het niet dat ik dat verhaal gewoon lekker zelf verzin hoor, gewoon gebracht door Romano.

26 juni 2022 om 09:38

Lierse1997. Het is toch wel duidelijk dat Frenkie een middenvelder is voor de verdediging (of die er nu 1 of 2 zijn) en Silva veel beter tot zijn recht komt hoger in het veld? Twee verschillende type middenvelders. Silva wordt ook wel eens rechtsbuiten gezet, zou jij daar Frenkie ook neerzetten? Dus voor de aanvallende posities zeker een stap vooruit

26 juni 2022 om 09:44

Beweer ik ergens iets anders? Hij wordt bij Barcelona gewoon nooit zo gebruikt. Dat is wat relevant is.

26 juni 2022 om 09:48

Voor Barcelona zou het zeker een vooruitgang zijn als ze met B. Silva op het middenveld spelen i.p.v. De Jong, gezien het feit dat Busquets samen met De Jong gewoon moeizaam werkt, omdat ze allebei het eerste punt in opbouw willen zijn.

26 juni 2022 om 10:18

Inderdaad. Dat Barcelona Bernardo Silva ziet als vervanger van Frenkie de Jong geeft eigenlijk al aan dat ze hem verkeerd gebruikt hebben.

26 juni 2022 om 09:35

Twee spelers die je totaal niet met elkaar kunt vergelijken vanwege posities. Hoe kan je dan spreken van een stap vooruit? Ze gaan Frenkie nog missen daar in Barcelona maar ik zou een vertrek wel toejuichen voor Frenkie zelf. Nieuw project richting een plek waar je wel op waarde wordt geschat binnen een prachtige voetbalcultuur, iets om naar uit te kijken.

26 juni 2022 om 09:38

Frenkie wordt vaak aanvallend gebruikt en niet als zes, daar hoor ik iedereen altijd over vallen. Dan lijkt het me logisch dat je Frenkie vervangt door een speler die aanvallend wel echt wereldtop is. Want Bernardo is wel echt een stuk beter dan Frenkie in een aanvallende rol vind ik persoonlijk.

Vandaar dat ik het een stap vooruit vind.

26 juni 2022 om 09:44

Als je Frenkie aanvallend gebruikt is Bernardo indd een stap vooruit. Echter is daar lang niet altijd sprake van en denk ik dat Xavi juist Kessie dan als vervanger zal zien. Al zal hij denk ik zijn middenveld anders in gaan vullen met Gavi, Pedri en Busquets.. Ik denk dat Frenkie toch beter past onder ten Hag bij United samen met Fred naast hem en Fernandes voor hem.

26 juni 2022 om 10:37

Fred? Eerder McTominay of nog beter: een nieuwe middenvelder. Renato Sanches, Rabiot of Paredes naast Frenkie zou al een stuk beter zijn dan Fred / McTominay. Zelfs Eriksen naast Frenkie zie ik veel beter werken dan Fred of Scott naast Frenkie. Alleen is dat misschien weer net te aanvallend. Maar je aanval is je beste verdediging

26 juni 2022 om 09:56

@Lierse, ik ben er niet van overtuigd dat Barcelona dan per se een stap vooruit maakt. Ik geloof er nog steeds heilig in dat Frenkie, mits goed gebruikt, één van de beste controlerende middenvelders ter wereld is. Probleem is dat je bij Barcelona ook Busquets hebt rondlopen, die al dan niet terecht vaak de voorkeur krijgt. Frenkie gaat zijn belofte bij Manchester alsnog volledig waarmaken, ik zeg het je nu alvast.

26 juni 2022 om 10:11

Ik wel. Want zoals je zegt gebruiken ze hem niet op die manier. Als je dan iemand haalt die de rol waarin Frenkie nu moet spelen beter invult dan ga je er per definitie op vooruit vind ik persoonlijk.

26 juni 2022 om 10:46

Hoewel ze niet dezelfde speler zijn voor dezelfde positie snap ik je hierin wel ja. Bernardo brengt aanvallend en hoger op het veld veel meer. Eigenlijk voelt de vergelijking wat oneerlijk omdat Frenkie op de verkeerde plek gebruikt wordt. Hoop dat hij onder Ten Hag weer gaat floreren, met het oog op het WK zou dat wel heel prettig zijn.

Zo ,Frenkie kan straks leuk vertellen dat ie met de twee goats geeft gevoetbalt in zijn club carriere mits ronaldo blijft.

26 juni 2022 om 09:09

Weet iemand welke clubs hier nog een keer van gaan profiteren? Gaan willem 2 en rkc hier weer miljoenen aan pakken? En ajax?

26 juni 2022 om 09:54

Willem II/RKC wel, Ajax niet volgens mij

26 juni 2022 om 09:59

Lijkt me ook inderdaad, Willem II en RKC zullen iets voor opleidingsvergoeding ontvangen. Ajax zou -enkel als er überhaupt een doorverkooppercentage bedongen is- alleen meedelen als De Jong voor meer dan het aankoopbedrag zou vertrekken, maar dat is waarschijnlijk sowieso niet het geval.

26 juni 2022 om 12:40

Ajax ontvangt ook ‘gewoon’ een opleidingsvergoeding aangezien hij daar 4 jaar heeft gespeeld als ‘jeugd’ (die krijg je tot je 22e of 23e geloof ik).

26 juni 2022 om 16:37

@tilburg013
Ajax ook, hij heeft immers vanaf zijn 18de bij Ajax onder contract gestaan.

Weggepest bij Barcelona. Wat een droomclub he Frenkie..

26 juni 2022 om 10:24

Dat valt ook wel mee, al wordt hij inderdaad niet op waarde geschat. Maar feit is dat ze hem eigenlijk gewoon niet kunnen betalen.

26 juni 2022 om 11:05

Hij wordt 'weggepest' omdat hij niet heeft gepresteerd en al helemaal niet in verhouding met zijn prijs + salaris

26 juni 2022 om 12:29

Denk niet dat hij dat de club zelf kwalijk neemt, eerder het huidige bestuur. Beetje zoals Van Gaal en United destijds.

26 juni 2022 om 12:42

Hij wordt helemaal niet weggepest. Als United niet met genoeg geld over de brug komt, dan blijft hij gewoon. Iedereen even tevreden. Maar Barcelona ziet in de interesse van United wel een financiële opsteker. Als je hem kan slijten voor 80 miljoen dan heb je nog wat winst op de transferprijs en ben je meteen van een van de laatste monstersalarissen verlost. In de huidige situatie van Barcelona zou het vreemd zijn als ze daar geen oren naar hadden - hoe triest het ook is om een topvoetballer als Frenkie te verliezen. Het zou ook jammer zijn dat ze dat geld integraal weer doorsluizen voor een andere transfer, maar als het dan toch zo moet zijn, is Silva een uitstekende keuze. Dat 'pesten' waar jij het over hebt, zie ik echter nergens terug.

26 juni 2022 om 13:47

Frenkie wil gewoon blijven alleen Barca wil hem verkopen. Dat is de enige reden dat hij weggaat. Hij gaat niet voor z’n plezier in Manchester wonen en EL spelen als je dat denkt.. ik zou ook niet op een plek willen blijven waar ze me niet waarderen of willen houden.

26 juni 2022 om 21:41

Hij is nog niet weg toch? En mocht toch zo uitdraaien, dan is het een neveneffect van een onhoudbare financiële situatie.

Zou een prima transfer voor United zijn aangezien de Jong naadloos in de spelopvatting van ten Hag past. Dat is al meer dan we van de aankopen van United in de afgelopen jaren kunnen zeggen.

26 juni 2022 om 10:49

Houd Ten Hag dan van passjes breed?

26 juni 2022 om 10:52

Lekker man, provoceren met onnozele opmerkingen.

26 juni 2022 om 10:58

Er zijn nog steeds mensen die De Jong's spel (en dan met name hoe hij onder Ten Hag speelde bij Ajax, en ook in Oranje) omschrijven als "passjes breed"?! Kanonnen zeg, dan mag je langzaamaan ook wel gaan inschrijven om zo'n labrador voor aan je zijde aan te schaffen hoor

26 juni 2022 om 11:16

Nu is het natuurlijk een beetje een flauw grapje van mij, maar Je kan niet zeggen dat het gebaseerd is op een leugen. Bij Barca is dat te vaak het geval geweest. En we hoeven geen passjes te zien a la Prime Pirlo, maar Frenkie is ook geen De Roon, er mag wel wat van verwacht worden toch?en dan is wat tegenvallend geweest. En mensen piepen wel eens dat hij te aanvallend is gebruikt, dan is het helemaal kwalijk dat hij zo weinig lekkere ballen/dreigende ballen gaf. BPL is misschien goede stap. Waarin Frenkie door de snelheid wordt getriggert om ten eerste de bal sneller af te geven en ten 2e hopelijk naar voren toe. Eigenlijk had die naar City moeten gaan, daar zie ik haast nooit passjes breed gegeven zien worden. Maar wellicht kan Ten Hag het zelfde discipline op de mat leggen.

26 juni 2022 om 11:21

Bij Oranje floreert hij wel, wellicht wordt hij inderdaad gewoon niet goed gebruikt bij Barca.

26 juni 2022 om 11:46

Kijk eens hoe hij speelt bij Oranje. Van Gaal en ten Hag weten wel hoe je hem moet gebruiken en dan is het gewoon een topper.

26 juni 2022 om 11:53

Hij heeft ook niet de paas van Messi, afrondend vermogen van Ronaldo7 en ook niet de tackles van Gatusso.
Kom op man, je weet best dat Frenkie op 6 een topspeler is, die daarin zijn eigen kwaliteiten heeft die andere ook niet bezitten.
Je hebt gewoon ergens een mening aangenomen en die probeer je stellig vast te houden. Daarom haal je ook alleen Barca erbij, maar zijn prestaties bij Oranje sla je dan ook over. Ook vergeet je ergens dat hij op 8/10 speelt bij Barcelona en nu op 6 gaat spelen.
We gaan het zien volgend seizoen of hij echt een topspeler is op 6.

26 juni 2022 om 14:51

En zo is het maar hij is echt een volledige speler hij kan ook terug spelen en naar achteren. Naar voren lukt alleen als hij alleen op het veld staat. Dan gebruik je hem op de juiste positie.

Zou ik zeer zwak van Frenkie vinden als je weggaat bij je droomclub. Dan heb je geen echte ambities.
Als MU nu een goed functionerend team was had ik het begrepen, maar nu stap je van het ene opbouwende in het andere opbouwende team.
Wel lekker voor Ajax, want alle Bonussen worden bij een transfer toch altijd geactiveerd?

26 juni 2022 om 10:15

Waarom heb je dan geen echte ambities?

26 juni 2022 om 10:22

Zou ik ook zeker jammer vinden, denk namelijk dat Frenkie het nog wel waar gaat maken als hij blijft spelen op de plek van Busquets en het project waar barca mee bezig is vind ik veel meer belovend dan dat van united maar ja
financieel gezien is het wel een mooi bedrag dat je kan ontvangen

26 juni 2022 om 10:26

Je droomclub, waar het een grote puinhoop blijkt te zijn. Die droomclub waar Messi speelde, maar die daarna al snel vertrok. Waar Frenkie regelmatig niet speelt of op een positie waar hij niet kan schitteren.

Die droomclub leeft vast nog in z'n gedachten, maar zo'n geweldige droom is het tot nu toe ook niet geweest.

26 juni 2022 om 10:44

Dus je kan de grootste speler van de lichting worden bij je droomclub. Vind dat ie erg snel weggaat (als dit blijkt te kloppen)
Had het ook nog 2 jaar kunnen proberen om er iets van te maken.
Meestal heb je maar 1 droomclub, dus het is wel een soort van droom die je opgeeft.
Of was de droom om in een goed functionerend team te komen?

26 juni 2022 om 16:38

Hij moet weg bij Barcelona omdat ze daar het geld nodig hebben en nog belangrijker, de besparing van zijn salaris om nieuwe spelers in te mogen schrijven.

26 juni 2022 om 10:51

Was had ibra dan ook gebrek aan ambitie om naar Milan te gaan om hun volgens kampioen te maken? Juist als je naar club gaat wat minder is of worstelende is als MANU, is er veel winst te halen. Nu ook bij Barca, daar niet van

26 juni 2022 om 11:02

Hij wil helemaal niet weg, maar Barca di puinhoop wil hem verkopen omdat ze geld nodig hebben.

Dan moeten die laffe Barcelona coaches eindelijk Frenky op de plaats van Busquets zetten. Frenky is (nu) veel betere dan Busquets. En voor de rest neem ik mijn petje af voor Busquets.
Weet je nog wel Busquets, Xavi, Iniesta.

26 juni 2022 om 10:26

Busquets was toen de beste op zijn plek maar de aandacht ging toen heel vaak uit naar Xavi, Iniesta en Messi maar nu wordt het zeker tijd om plaats te maken voor Frenkie

Lekker weg bij Barca! Al vind ik Man United gezien de afgelopen jaren ook niet de allerbeste keuze, Barca is gewoon niet wat het had kunnen zijn en ik zie liever Frenkie op z'n vertrouwde plek spelen bij een coach waar hij al heeft geschitterd, daar plukken we met Oranje ook alleen maar de vruchten van.

Na een paar jaar kan hij eventueel altijd nog naar een City of Chelsea of wat voor team dan ook. Een waar hij naar waarde geschat wordt en waar hij op z'n beste positie speelt.

Mooie stap voor Frenkie. United heeft een mooie historie en is nog steeds de grootste club van Engeland. Ze slaan nu een richting in die ik goed vind en daar zoeken ze nu gericht spelers voor. Dat hebben ze al jaren niet gedaan. Ten Hag is duidelijk op zoek naar spelers die het Ajax systeem kunnen spelen. Een verdediger erbij is belangrijk. Maguire moet vervangen worden.
De Ligt staat nu in de belangstelling van Chelsea, maar dat zou ik een mooie target vinden. Ik zou Rashford als handelswaar proberen te gebruiken. Want die zie ik niet geschikt voor een 4-3-3.

Weg bij zijn droomclub waar het gewoon een bende is.
Zeker 1 vd mooiste clubs ter wereld als hij weg gaat maar zeker niet de beste.
Grote kans dat hij opbloeit als hij naar MU gaat want komt daar meer tot zijn recht heb ik het gevoel

Denk dat dit de beste keus is voor zowel de Jong als FC Barcelona. Waarschijnlijk zal Busquets voorlopig wel op zijn positie blijven staan en dat is terecht natuurlijk, want hij is gewoon nog prima en heb het idee dat Pedri en Gavi sowieso wat meer credtis hebben. Ook hebben ze die Pablo Torre binnengehaald en die heeft al prima seizoenen achter de rug bij Racing Santander (weliswaar op het 3de niveau van Spanje) en die sluit in het nieuwe seizoen aan bij FC Barcelona B, maar daar zijn ze ook heel lovend over en heeft ook veel potentie en die zal op den duur denk ik ook meer credtis hebben dan Frenkie.

Bij Manchester United heeft hij een trainer die hem goed kent en niet dat dat een garantie voor succes wordt, maar denk wel dat hij gewoon een goede keus maakt. Moet dan wel een goede middenvelder die defensief wat sterker is, naast zich hebben denk ik. In januari werd Haidara genoemd en dat zou denk ik ook een goede aanwinst kunnen zijn en anders Samassékou van 1899 Hoffenheim?

Rice is ook weleens genoemd, maar die zal achterlijk duur moeten kosten. Dat kost Frenkie ook, maar een soortgelijk bedrag voor Rice zie ik United niet betalen en vind hem verder niet heel bijzonder. Daarbij heb je dan Haidara of Samassékou waarschijnlijk goedkoper, terwijl het gewoon prima spelers zijn.

En verder moet United spelers als Bailly, Jones, Martial, Pereira, Shaw of Telles, Pellistri, Tuenzebe en Chong verkopen, iemand als Diallo wederom verhuren en spelers als Williams, Garner, Mejbri, Shoretire, Fernández, Garnacho, etc. in de voorbereiding gewoon kansen geven en eventueel verhuren als ze nog niet voldoen.

de Gea
Wan Bissaka
Aankoop
Varane
Telles
de Jong
Haidara
Aankoop
Fernandes
Rashford
Ronaldo

Wat word ik hier pissig om zeg als Barca fan. Je hebt verdomme één van de beste controlerende middenvelder ter wereld en die ga je nu wegdoen.. Hopelijk trekt Frenkie er zelf een streep doorheen. Waarom gebruikt Xavi hem gewoon niet op de juiste manier..

26 juni 2022 om 12:34

Ik als fan zit er ook echt mee man ze gaan alles proberen om hem te verkopen terwijl hij al heb aangeven niet weg te willen en gelukkig is. Echt zo niet respect naar je eigen speler. Waar zijn ze mee bezig.

Zoals ik hier al vaker heb geschreven.
Frenkie is een uitstekende speler, maar niet wat united nu nodig heeft. Als eerste zou er gekeken moeten worden naar Rice , zodat McFred uit de basis kan. Centraal achterin moet er sowieso kwaliteit komen. Als er dan budget was geweest had ik eens gekeken naar een Frenkie.

26 juni 2022 om 11:23

Ik denk dat juist Frenkie nodig is. Vorig seizoen was het over het algemeen los zand. De spelers deden maar wat. Frenkie is juist een verbindingsspeler waardoor het elftal beter gaat spelen.

26 juni 2022 om 11:52

Rice mag de schoenveters van de Jong nog niet strikken en is ook nog eens veel duurder. Niet omdat hij beter is maar omdat hij Engelsman is. Rice zou nu echt zo'n volledig onzinnige United aankoop zijn.

26 juni 2022 om 12:46

@korenaar
Net dit. Nagel op de kop.

27 juni 2022 om 13:04

Volledig onzinning? Ja, wel (te) duur, maar qua positie en type wel iets waar united al jaren behoefte aan heeft. Ik vind frenkie trouwens ook te duur, maar ok.

Denk echt dat de Jong straks een ster kan gaan worden in de PL .
Zal direct weer op zijn eigen plek komen te staan , dan komt vanzelf het plezier ook weer terug .
Ten Hag heeft echt een visie in mijn beleving.
Barca is toch ook niet meer het Barca van jaren terug .
Een Manchester United is straks sterker en beter georganiseerd , dan een Barca.
Barca zal echt compleet overnieuw moeten beginnen.

Volgens de berichten zou het zelfs voor 30 juni rondkomen. Als United dan doorpakt en nodig 3-4 versterkingen ophaalt hebben we alsnog een goede zomer gehad.

26 juni 2022 om 20:39

Koulibaly, Renato Sanches/Paredes/Rabiot, Eriksen en Dembele/Raphinha/Gnabry zouden uitstekende versterkingen voor Utd in mijn ogen. Dan zie ik ze echt stappen maken. Vooral het blok Scott Mctominay en Fred moet aangepakt worden.

Hij wilt zelf niet eens dit gaat nergens over barca is zijn droom club sinds jong al hij hoort bij het plan van Xavi over onze nieuwe opbouw die k*t laporta verziekt het weer mooi als dit door gaat.

26 juni 2022 om 20:41

Laporte let gewoon goed op financien. Niks mis mee.

Volgensmij was geld überhaupt het probleem niet. Frenkie zelf wil niet dus is United afhankelijk van hoe ver Barca wil gaan om hem weg te werken.

Blijkbaar is het net rond. United bood 80 miljoen plus Harry Maguire, maar Laporta zei dat gewoon 80 miljoen genoeg is

Frenkie dit frenkie dat, het hele jaar gaat het over die over gehypte voetballer. De Tom du Moulin van het voetbal of de Richard Krajicek van de tennis. Ze staan in de rij, wie dan? Het is middelmaat als hij echt zo goed was werd er constant geboden. NUL!! Barcelona mag blij zijn als ze van hem af zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren