Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bayern legt contact met zaakwaarnemer Haller en gaat mogelijk voor Ajax-trio’

Laatste update:

Bayern München heeft naast Ryan Gravenberch en Noussair Mazraoui ook interesse in Sébastien Haller, verzekert BILD-journalist Christian Falk. Volgens Falk heeft der Rekordmeister al contact opgenomen met het management van de spits van Ajax, die door Bayern wordt gezien als mogelijke opvolger van Robert Lewandowski.

“Ik heb gehoord dat Bayern München bij de zaakwaarnemer van Haller heeft aangeklopt, als Lewandowski vertrek is hij een hele interessante speler”, zegt Falk, Bayern-watcher van BILD, in de podcast Stammplatz. “Haller heeft alles waar Bayern naar op zoek is. Fysiek, lengte en hij past in het spelsysteem.” Falk stelt bovendien dat de spits van Ajax betaalbaar is voor de kersverse kampioen van Duitsland.

De 27-jarige spits - een kleine anderhalfjaar geleden voor 22,5 miljoen euro overgenomen van West Ham United en sindsdien goed voor 46 doelpunten en 16 assists in 62 wedstrijden - heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2025 en de Amsterdammers zijn niet van plan om hem zomaar te laten gaan. Haller werd in de winter ook in verband gebracht met een zomerse transfer naar Borussia Dortmund. Op dat moment bedroeg de vraagprijs van Ajax volgens BILD veertig miljoen euro.

De komst van Haller naar Bayern lijkt alleen realistisch bij een mogelijk vertrek van Lewandowski. De Poolse doelpuntenmachine werd eerder deze maand door verschillende media in Spanje nadrukkelijk in verband gebracht met Barcelona, maar van een vertrek lijkt vooralsnog geen sprake te zijn. Het Duitse Sport schreef eerder wel dat de spits van Bayern zijn zinnen heeft gezet op een transfer naar de Catalaanse grootmacht, al werden de geruchten omtrent een mogelijke transfer halverwege april door zowel Bayern München als Barcelona de kop ingedrukt.

Haller zou weleens de derde Ajacied kunnen worden die na dit seizoen de overstap naar Bayern maakt. De Duitsers zijn al dicht bij het aantrekken van Gravenberch en Mazraoui. Gravenberch beschikt bij Ajax nog over een contract tot medio 2023, maar heeft zijn zinnen gezet op een overstap naar Bayern, terwijl Mazraoui transfervrij ingelijfd kan worden. Transfermarktexpert Fabrizio Romano meldde maandag dat de club de transfers van het duo op de korte termijn wil completeren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Lewandowski naar Haller? Begrijp me niet verkeerd Haller is een prima speler maar toch geen basisspeler voor een Europese topclub als Bayern lijkt me

26 april 2022 om 08:58

Zou ajax meteen moeten doen. Kan het alleen maar slechter doen na dit seizoen.

26 april 2022 om 09:44

Helemaal mee eens. Het zal voor ajax lastig zijn om een andere goede spits te halen, maar als je nu iets kunt verdienen op haller dan moet je er voor gaan. Overigens kan ik bijna niet geloven dat Bayer hem echt wil hoor. Lijkt me meer een afleiding om andere onderhandelingen te beïnvloeden.

26 april 2022 om 09:56

Vooral ook omdat Brobbey wel graag bij Ajax lijkt te willen blijven, maar je hem ook wel iets moet kunnen aanbieden. En zolang de recordaankoop nog rondloopt, zou bijvoorbeeld PSV interessanter voor hem zijn qua perspectief. Ajax zal toch moeten bouwen, dus als je winst kunt maken op haller en je een goedkopere optie met meer groeipotentie klaar hebt staan, lijkt me dat een prima optie voor iedereen.

26 april 2022 om 10:25

Inpakken heel gauw! snap dat hij bij bayern trouwens handig kan zijn. speel ala ajax continue op helft tegenstander dus hoeft ze er weer alleen in te schuiven. Vast niet de opvolger maar wel een prima stand in want je ziet dat bayern zonder lewa gelijk een spits mist. Niemand anders die ze er echt in kan tikken na hem.

26 april 2022 om 10:50

rayvg

"inpakken heel gauw!"

Man loopt 1 op 1 qua g/a vs wedstrijden en dan zo een opmerking...

26 april 2022 om 11:01

Hij doet het inderdaad wel goed, maar als het slecht loopt, de tegenstander graaft zich in en je moet spelen in de kleine ruimte dan heb je niets aan Haller. Tegen NEC bijvoorbeeld, geen drol aan die man gehad. Laatste drie wedstrijden niet gescoord. Hij kan het niet zonder een goede buitenspeler als Anthony, maar goed, dat is geen zonde. Als hij dat wel kon speelde hij al bij een wereldploeg. Ik vind hem dus niet goed genoeg voor Bayern. Hij loopt trouwens op 20 goals in 27 wedstrijden met 7 assistst in de Eredivisie. We mogen dus echt niet klagen over Haller. En hij heeft er 11 gemaakt in de CL met 2 assistst in 8 wedstrijden. Als ik dit zo opschrijf snap ik eigenlijk niet waarom hij niet goed genoeg zou zijn voor Bayern.....maar toch heeft iedereen dat gevoel.

26 april 2022 om 12:38

MrKrillin

Sportief hoeft ie ook niet weg, maar financieel is dit hèt moment. Komend jaar gaat Ajax in renovatie, dan ga je nooit zo presteren als dit jaar. En dus ook de waarde omlaag.

26 april 2022 om 12:46

Kezman had betere cijfers; Alves, Vleminckx; Bulykin scoorde er ook op los. Haller is géén exceptionele spits, hij speelt wel een exceptioneel seizoen

26 april 2022 om 13:21

Maar als een tegenstander zich ingraaft tegen een Nederlandse topclub in, heeft de Nederlandse club het altijd moeilijk. Hoe vaak zijn wij op voetbalzone niet aan het klagen bij een 'onterechte' uitschakeling lopen te klagen. Dat heeft niks met Haller te maken, maar met de manier waarop Nederlandse clubs spelers opleiden. De jeugdspelers van Ajax, PSV of Feyenoord willen altijd dominant en aanvallend voetballen. Maar zodra dat niet lukt, komen ze (europees) vrij snel in de problemen omdat ze niet goed zijn in 'vechtvoetbal'.

26 april 2022 om 14:08

Ja want Muller scoort nooit? Er loopt genoeg naast de spits die ze er ook in schieten bij Bayern. Alleen vertrouwen ze iets te veel op Lewa om het te doen.

26 april 2022 om 14:48

@mrkrillen. Ik zelf loop ook 1 op 1 in mijn competitie dus barca kan mij ook maar beter kopen? je snap toch dat je deze man moet verkopen als daar nu nog de bayern munches etc voor komen, hierna komt die kans nooit meer. doet het prima bij ajax maar ik vind brobbey niet minder (alleen minder zekerheid kwa aantal minuten dat hij besdchikbaar is) als je hier 30/35 voor kan krijgen en brobbey van 8 kan kopen is dat heel lekker. Iedereen kan zien dat haller niet nog zo een seizoen gaat hebben in de CL. Krijg je straks een neres of vischer 2 situatie. als je toch alleen naar statistieken kijkt trouwens, kijk even naar alle statistieken van iedereen die sinds renovatie tadic etc in de spits heeft gestaan, bijna iedereen leip 1 op 1 in de competitie, Labyad, huntelaar, traore en ook tadic werd topscorer dat seizoen terwijl hij minder dan een half jaar maar in de spits mocht staan dat seizoen. En niet vergeten de wedstrijden dat spelers als labyad op andere positie stonden er af te rekenen of dat iemand de laatste 10 minuten inviel. Ik heb dit namelijk al eens uitgezocht en kwam er achter dat ze allemaal 1 op 1 liepen omdat je nergens zo lekker in de spits staat als bij ajax.

26 april 2022 om 09:03

Ach Haler zou wss ook top scorer worden bij Bayern. Haller heeft zich bewezen in de CL en daar zal Bayern op hebben gelet.

26 april 2022 om 09:06

Tja frenkie en ziyech hadden zich ook bewezen in de ucl toen. Of wat dacht je van donny? Frenkie zit in een neerwaarste spiraal bij barca en ziyech is bankzitter bij chelsea. Donny kan niet eens overtuigen bij hekkensluiter everton. Toch niet zo vanzelfsprekend dat haller gaat slagen, nee.

26 april 2022 om 09:12

Hoe vaak gaan mensen dit nou nog noemen? Bewezen in de CL zegt 0.0 over het feit of ze het bij een topclub gaan redden. Dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden lijkt mij?

26 april 2022 om 09:17

Vind ik wel makkelijk gezegd hoor. Goh, Frenkie kan zich niet wekelijks onderscheiden bij het slechtste Barcelona van de afgelopen 20 jaar.. goh, de aanvallende Donny van de Beek laat het niet zien bij het Sparta van Engeland en het slechtst draaiende Man Utd van de afgelopen 10 jaar..

26 april 2022 om 09:19

Dat vind ik ook makkelijk gezegd. Als een club het slecht doet en je bent o zo goed dan kun je je wel onderscheiden toch? Dat moet juist makkelijk zijn omdat het totaal niet loopt.

26 april 2022 om 09:23

maxxii en daar komen de excuusjes weer voor onze ex ajacieden. Dit was te verwachten. de 6 jaar jongere pedri kan zich anders wel onderscheiden bij het slechtste barca van de 'laatste 20 jaar'. Araujo kan zich ook onderscheiden en dembele die in de helft van de wedstrijden top assister is van la liga ook.. zucht. Het wordt onderhand triestig dat frenkie hier als heilig gezien word maar van zodra memphis een slechte pot speelt bij barca is hij niet goed genoeg of hij is een semi-amateur.

26 april 2022 om 09:54

Haller heeft precies helemaal niks bewezen in de CL laat hem dit drie jaar achter elkaar doen dan heeft hij bewezen potten te kunnen breken.

26 april 2022 om 09:59

@aycaramba. Kijk naar zijn CL goals en je ziet dat hij toen veel meer ruimte had en daar juist goed mee om kon gaan. Bij Bayern speel je in extreem kleine ruimtes als spits en juist in de wedstrijden tegen kleine clubs met compacte verdedigingen geeft Haller niet thuis.

26 april 2022 om 10:11

@Pieterverbeek Ze moeten gewoon het Camp Nou stadion 30 graden draaien. De Arena lag net in een iets andere hoek en daar lijden Frenkie zijn prestaties nu onder. Dat mensen dat niet snappen

26 april 2022 om 10:16

In de eredivisie heb je bij Ajax ook weinig ruimte. Dat scheelt niet veel met Bayern. Met beter spelers om hem heen verwacht ik juist méér goals nog van Haller.

26 april 2022 om 10:23

@jornnn.. En juist in die wedstrijden is hij minder. En hij is koppend ook geen Luuk de Jong waarbij je tegen GAE, Utrecht of Twente je de bal gewoon 90 minuten vanaf de zijkant erin kan pompen. Mede daarom weet Ajax dit seizoen totaal geen raad met teams die inzakken. Het wordt of hangen/wurgen en zelfs puntverlies, of een 5-0 omdat de bal er vroeg invliegt en er vervolgens ruimte komt om te voetballen. En die 1-0 komt vaker van Klaassen die beter in de kleine ruimte is dan van haller.

26 april 2022 om 10:27

Donny was dat seizoen niet voor niets ook bank bij ajax een tijd. Speelde daarvoor en daarna altijd maar was niet zo heel goed als mensen vonden. Pas sinds juventus begon die goed te spelen maar niet meer dan huistuin keuken op 10. ik was blij dat we hem voor een mooi bedrag kwijt waren maar niemand behalve zijn zaakwaarnemer en hij zelf begreep zijn keuze voor man u, bank was al van te voren te bedenken zeker met bruno als beste speler destijds daar. Frenkie en ziyech zijn gewoon prima spelers bij top ploegen? Overigens vind ik haller ook niet goed genoeg voor bayern maar snap dat hij bij prima stand in van lewa kan zijn gezien ze geen een speler hebben na hem die daar kan spelen. en bij bayern hoeft hij ze 90 procent van de wedstrijden alleen in te tikken net als ongv bij ajax.

26 april 2022 om 11:55

Al ben ik wel van mening dat een je bij een club als bayern minder hoeft te doen voor een goede aanvoer. En dan int zijn sterkste punt er wel goed uit

26 april 2022 om 13:04

Letterlijk 1 op 1 dezelfde discussies die op deze pagina gevoerd werd toen Liverpool Suarez wilde hebben. Ajacieden die overtuigd waren dat hij overal zou slagen en veel sceptici die dachten dat hij door het ijs zou gaan. Feit is dat het mooi is dat zo’n grote club interesse toont, dan doe je toch iets goed.

26 april 2022 om 13:17

Dat viel reuze mee. Iedereen zag het talent van Suarez wel toen hij Ajax eenmaal droeg. Je kunt Suarez en Haller qua talent nauwelijks met elkaar vergelijken. Suarez was nota bene 24 jaar toen hij naar Liverpool verkaste en had daarvoor alleen in Uruguay en Nederland gespeeld. Haller heeft een heel ander verloop. Niet de beste vergelijking dus...

26 april 2022 om 13:27

Haller heeft zich al bewezen in de Bundesliga. Heeft bij Frankfurt uitstekend gepresteerd. Mits in een geschikt systeem is Haller gewoon een prima spits.

26 april 2022 om 14:28

Mits in een geschikt systeem zoals je al benoemt. Bayern gaat zijn systeem niet aanpassen, omdat haller niet kan passen. Trouwens geloof ik niet dat Bayern Haller wilt hebben. Lewandowski blijft nog 1 jaar en dan kijken ze pas. Ik denk dat Nunes de spits moet gaan worden.

26 april 2022 om 16:12

@dutchman020 - Bij Frankfurt had hij in 60 wedstrijden 24 doelpunten. Dat is acceptabel, maar zeker niet uitstekend. De omstandigheden bij Ajax zijn meer dan ideaal voor hem en nog komt hij niet verder dan 20 doelpunten in 30 wedstrijden. Sommigen gebruiken het CL seizoen als enige graadmeter, terwijl de kans klein is dat hij dat trucje nog een keer flikt. Bovendien heb ik sterk de indruk dat je z'n prestaties bij Frankfurt overschat had. Z'n cijfers zijn niet zo indrukwekkend.

27 april 2022 om 10:49

Klopt Jovic en Andre Silva hadden bij Franfkurt veel betere cijfers.

26 april 2022 om 09:06

Denk met de stabiele aanvoer van voorzetten, en spelers die vanaf centraal zoals Muller en Goretzka, Sane, Gabry en Kimmich hij daar perfect in past. Hij is sterk, heeft lengte en zal gewoon net als Lewandowski een goede aanvoer hebben.

Denk dat als je een opvolger zoekt voor Lewandowski ik op dit moment niet echt een alternatief zie voor Bayern dat ook nog het risico (betaalbaarheid) waard is behalve Haller.

26 april 2022 om 09:12

Snap eerlijk gezegd niet dat Bayern geen poging voor Haaland doet. Ja dat gaat wat kosten maar je hebt wel een topspits voor de komende jaren die wss alleen maar beter word.

26 april 2022 om 09:49

@LosBlancos1999 Haaland is vaak geblesseerd.. heeft op 2 jaar meer matchen gemist dan Lewy in heel zijn leven. Vlaho zou perfect geweest zijn maar helaas. Bij Bayern krijgt elke spits 2-3 top kansen per wedstrijden dus scoren doe je sws, Choupo heeft zelfs ook geen slechte stats in totaal( goals+assists). Bij Bayern heeft elke spits zijn goals gemaakt van vroeger tot nu.

26 april 2022 om 11:52

Vlahovic zou inderdaad een fantastische optie zijn geweest, maar dat komt natuurlijk ook gewoon omdat het een geweldige spits is, vind het ook doodzonde dat United niet gewoon direct doorgedrukt heeft voor Vlahovic, hij zei niet meteen nee en United had alle andere geïnteresseerde clubs (arsenal, Juventus, Internazionale) makkelijk kunnen overbieden qua transfersom en salaris.

Als Bayern echter wil blijven meedoen om de knikkers in Europa moet er wel wat bij, ook in de spits. Je hebt een fantastisch middenveld met Kimmich, Goretzka, Musiala en Müller, een fantastische linksback met Alphonso Davies en twee hele goede buitenspelers met Sané en Coman (ervanuitgaande dat Gnabry en Lewandowski vertrekken in de zomer). Dan is een topspits prio 1 en een centrale verdediger prio 2. Haller zou ik dan wel een enorme gok vinden, al gaat hij natuurlijk wel zijn goals scoren, je hebt echter bij Bayern iemand nodig die dat ook in een kutwedstrijd bijvoorbeeld tegen PSG kan en een wedstrijd over een dood punt heen helpt. Dat kan Haller niet, niet op het niveau van Bayern München.

26 april 2022 om 13:12

Ja Vlaho zou wel geweldig passen bij Manu en zeker met het spel dat ETH gaat hanteren maar koos helaas voor Juve( in de zin van dat Bayern-Manu hem goed konden gebruiken). Ik ben echt benieuwd welke spits het zal worden want er worden 4-5 kandidaten genoemd voor moest lewy vertrekken. Het centrale duo Upa-Hernandez speelt sinds Süle out is/was alle weken samen en doen dit echt fantastisch.. worden beter&beter samen omdat ze nu pas weken aan een stuk samen spelen( daarvoor wast roteren met Süle erbij). Pavard speelt de laatste weken ook echt heel sterk, schuift meer binnen als RCV & dit is ook gewoon zijn plek RCV/CV en aangezien Mazaroui wss de nieuwe rechts achter wordt zal Pavard naar centraal schuiven wat ik zeker toejuich. Dan heb je nog Kouassi, heeft mss de grootste potentie van allemaal, zo sterk in duel, fantastische opbouw maar heeft niet de snelheid van een Upa bv maar aan hem zie je dat hij een hele grote kan worden, is nu 19 jaar dus heb je 4 goeie Cv's. Ik vind dat we een stofzuiger missen op de 6, een soort Kanté want daar ligt het probleem en niet achterin. Maar als Gravenberch& Mazraoui zouden komen dan nog worden er 2-3 extra nieuwe verwacht zeker als Lewy & Gnabry zouden vertrekken. Persoonlijk vind ik dat Musiala vaste basis moet worden want hij is op de korte ruimte en rond de 16 de beste van de ploeg

26 april 2022 om 13:19

Het grote probleem is echter dat van Lewandowski naar Haller wel een gigantische stap terug is. Dan lever je minimaal 20 doelpunten in. De kans is heel groot dat ze in hem een tweede spits zien. Als eerste spits komt hij duidelijk tekort op dat niveau.

26 april 2022 om 13:51

@alcantara91

Maar waarom zou je een type Kanté missen?

Jullie hebben in Kimmich de absolute wereldtop op die positie staan. Komt dat dan niet vooral door het gemis van Goretzka een deel van het seizoen? Want het duo Kimmich - Goretzka is in mijn optiek gewoon ontzettend sterk. Daar hoeft echt geen type Kanté bij. Als je dan daarvoor Müller afwisselt met Musiala, dan heb je gewoon een geweldig middenveld wat nog jaren door kan. Dan heb je alleen back-ups nodig eventueel.

In mijn optiek mis je eigenlijk alleen een spits voor wanneer Lewandowski weg gaat, een fatsoenlijke of getalenteerde back-up voor Davies en dan een back-up voor Mazraoui als die komt. De rest is toch geweldig bezet?

26 april 2022 om 14:06

@Jackieboy10
Ik weet niet wat er met Kimmich speelt maar hij speelt al 4-5 maand echt zwak… volgens Duitse media is er iets binnen het team gebroken en dit zie je wel op het veld want het loopt de laatste maanden echt niet goed. Klopt, Gore werd hard gemist maar zou graag een goeie back up voor Kimmich willen op de 6 , die hebben we niet want ook Kimmich heeft rust nodig. Tolisso gaat weg( is geen 6), roca mag weg( een raadsel waarom hij amper speelt want voetballend een topper). Ik denk dat we intern kunnen kijken want Kouassi zou op de 6 kunnen spelen want hij is sterk in duel , rustig aan de bal.. heeft er al 1x gespeeld bij ons maar wie weet krijgt hij de komende weken daar de kans. Richards vind ik geen slechte back up voor davies want in elke wedstrijd die hij speelde, was hij goed. Als Gnabry weggaat hoop ik op Nkunku. Musiala zou van mij ook een valse 9 mogen spelen want is zo goed in de box maar een zuivere spits moeten we zeker halen indien Lewy weggaat.

26 april 2022 om 14:30

Nunes zie ik liever komen dan Haaland. Blijkt heel blessuregevoelig te zijn en dat kan je de kop kosten in een halve finale bijv.

26 april 2022 om 10:16

Haller is een leuke spits, maar echt geen Bayern niveau. Bayern hoort voor de absolute top te gaan, de Haalands van deze wereld.

26 april 2022 om 10:55

Lewandowski is de beste spits van de wereld dus natuurlijk ga je er altijd op achteruit, wie je ook neemt.

26 april 2022 om 14:15

Het probleem waar Bayern nu al een tijdje mee te maken heeft, is de enorme salarissen die men in het buitenland betaald. Topspitsen vragen tegenwoordig al gauw 30 miljoen euro aan salaris en tientallen miljoenen aan tekengeld en zaakwaarnemers commissie. Moet je ook nog een transfersom betalen, dan komt er zo dik boven de 100 miljoen euro bij.
Dergelijke bedragen wil Bayern niet betalen. Dus komen ze terecht in het B segment. Aangezien Haller het in de Bundesliga goed gedaan heeft en het ook in de CL laat zien, is het niets meer dan een goedkope optie voor Bayern.

26 april 2022 om 14:52

Nogmaals Bayern wil niet langer mee in de als maar stijgende salarissen. Dat speelt al een tijdje. Daarom gaan spelers transfervrij weg, ze accepteren de aanbieding van Bayern niet omdat ze die te laag vinden.
Bayern wil Lewandoski niet vervangen door een topspits met dito salaris. Ze zoeken een goedkopere optie in het B segment. Of dat Haller wordt of een ander, we zulen het gaan zien.

26 april 2022 om 16:52

Je weet nooit hoe zo'n speler zich manifesteert bij een andere club, in een systeem wat wellicht bij hem past. En fysiek sterk en toch wel een neusje voor de goal. Je kan niet zeggen dat hij bij Ajax slecht gepresteerd heeft in ieder geval. Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn als ik Bayern was, maar ergens snap ik het wel.

26 april 2022 om 18:46

Is een prima aanwinst voor de selectie van Bayern. Haller heeft zeer verdienstelijk gepresenteerd in de Bundesliga en is alleen maar beter geworden erna.
Het is niet direct de vervanger van Lewandowski maar hij hij zou ons kunnen verassen als hij mee kan in het spel van Bayern.

Ik neem aan dat Haller dan als soort van back-up wordt gehaald, je zou maar van Lewa terug moeten naar Haller.

26 april 2022 om 10:23

Heeft het Europees en nationaal toch prima gedaan? Denk dat ze er bij Bayern meer verstand van hebben dan jij.

26 april 2022 om 10:38

Hahaha ja man Bayern gaat graag van Lewa naar Haller. Echt een hele sterke zet zou dat zijn. Jep.

26 april 2022 om 12:34

@DRL80Neejoh al die mensen die thuis op de bank zitten en geen enkel realistisch idee hebben hoe goed deze profvoetballers zijn die weten het beter dan mensen die dagelijks rondom deze spelers lopen.Tuurlijk hebben voetbal kijkers meer verstand van voetbal dan wie dan ook. Tenminste als je het aan hun vraagt.Letterlijk dezelfde argumenten werden aangedragen waarom Ajax Haller niet moest halen, vervolgens schiet hij bijna elke wedstrijd een goal binnen en verbreekt bijna een record van Cristiano Ronaldo en nu worden dezelfde argumenten gebruikt om aan te dragen waarom hij het bij Bayern niet zou redden.

26 april 2022 om 13:22

Lekker makkelijk. Dan zouden we ook moeten denken dat West Ham er meer verstand van had dan jij en ik. Daar raakte hij geen knikker. Da's dus een slecht argument. Het verschil tussen Lewandowski en Haller is gewoon gigantisch groot. Haller komt in de Eredivisie niet eens enigszins aan de cijfers die Lewandowski weerlegt in de Bundesliga. Bovendien kun je betwisten of Haller nog zo'n Europees seizoen gaat spelen. Toch wel grappig hoe snel beeldvorming kan draaien trouwens...

26 april 2022 om 14:16

Nee hoor, Bayern wil financieel niet mee gaan met het top segment van de spitsen. Dan kom je dus uit in het B segment. En in dat segment is Haller een relatief goedkope optie.

Misschien dat ze ook interesse hebben in Tadic, Alvarez, Berghuis, Tagliafico, Martinez, Antony, Blind en evt Pasveer.

Lewandowski is natuurlijk veel beter dan Haller en is ook niet logisch als opvolger. Ik zou als Bayern zijnde dan alles op alles zetten op Haaland.

26 april 2022 om 09:23

Haaland is niet realistisch met zijn pakket aan eisen. Ik ben het met je eens dat Haller niet de meest voor de hand liggende keuze is, maar een prima optie. Haller heeft een hele goede periode in de Bundesliga gekend en is zelfs een tijd topscoorder geweest in de CL. Ik zou me niets een verbazen als ze naast Nous, Gravenberch en Haller ook voor Antony gaan als vervanger van Gnabry..

26 april 2022 om 09:24

Haaland gaat een godsvermogen kosten, daar doet Bayern in principe niet aan mee. Bovendien heeft Haaland de bundesliga nu al wel gezien denk ik. Die zal wel wat anders willen nu.

40 miljoen is een prima bod.
Nu de aanvoer van andere spelers minder is, zie je steeds meer zijn beperkingen.

26 april 2022 om 09:21

Haller is een afmaker, maar wel een hele goede. Indien de aanvoer goed is, dan scoort hij ook. Probleem is nu inderdaad dat zowel Tadic als Berghuis geen bruikbare ballen geven. Dan benut je Haller niet waarvoor hij nodig is. Als Ajax zijnde zou ik Haller bij een goed bod verkopen. Hij drukt met zijn salaris zwaar op de begroting en Ajax heeft behoefte aan een meer beweeglijke spits die balvast is bij het inspelen maar die je ook op snelheid kunt wegsteken. De lange kopsterke spits heb je pas nodig als je de laatst 20 mnuten iets moet forceren.

26 april 2022 om 09:22

Haller gaat ook alleen maar minder waard worden. Dit is HET moment om te cashen, anders haal je die investering er nooit meer uit. Ajax gaat in de verbouwing, dus zoek dan ook gelijk een nieuwe spits. Ik geloof die 40 miljoen niet echt, maar als het waar is: doen.

26 april 2022 om 09:25

Ik zou graag zien dat ze Brobbey halen en Bas Dost als plan B. Je kan Rasmussen ondertussen betrekken bij Ajax 1, want zie in hem ook toekomst!

26 april 2022 om 10:08

Ik denk dat het voor Ajax beter zal zijn wanneer ze Tadic weer in de punt zetten volgend seizoen. Daramy als vleugelflitser op links, met Mo of een aankoop op rechts zou een prima aanval zijn. Dost zou ik persoonlijk zonde vinden (ondanks dat hij echt wel kwaliteiten heeft), dan kun je idd beter Rasmussen als backup erbij betrekken.

26 april 2022 om 11:27

Precies. Geen over de Hill spelers die in hun prime al geen toevoeging waren.

26 april 2022 om 10:24

Dat bod van 40 miljoen is oud, daar mag wat bij. Bovendien de miljoenen die ze weigeren te betalen voor Ryan gewoon hierbij optellen. Laat ze het uitzoeken daar. Betalen of wegwezen.

Bayern denkt we moeten heel Ajax binnen halen dan kunnen we shinen in de CL.

Ik moet hier wel om glimlachen hoor. Een grote club als Bayern die allemaal spelers van Ajax binnen wil hengelen.
Dan kan je zien wat voor indruk ze hebben achtergelaten Europees. Toch wel lekker.
Maar eh….. flink betalen hè voor deze gast. Geen fooi dit keer.

26 april 2022 om 09:21

Geen fooi dit keer? Dat is nou juist precies wat Ajax steeds niet heeft gedaan. Geen een van de verkochte topspelers presteert in het buitenland en toch overal de hoofdprijs voor ontvangen. Tegenovergestelde lijkt mij haha.

Verder zien clubs als Bayern dit vooral als koopjes. Nous is gratis en Gravenberch voor 23 miljoen is de gok wel waard. Zo overdreven veel indruk hebben deze gasten toch niet laten zien? Haller heeft het goed gedaan in de CL dit seizoen maar het lijkt me echt sterk dat hij heel veel meer waard is dan het bedrag dat je ervoor betaald hebt..

26 april 2022 om 09:26

@yassine

Nous is in mijn ogen een uitstekende speler die in een betere ploeg nog beter gaat presteren. Gravenberch is idd een gokje maar het talent druipt er vanaf en lijkt er steeds meer uit te komen.

Haller echter moet Ajax direct verkopen bij een goed bod. Die is nu topscorer in de CL en dit is gewoon het moment. Is volgens mij een enorme stap terug tov Lewa, maar als Bayern daar in trapt, direct doen. Als je hem houdt zal hij het vast nog best prima doen, maar de CL is voorlopig voorbij als speeltuin voor Ajax.

26 april 2022 om 09:36

Nous is een prima voetballer als hij speelt maar is ook veel geblesseerd geweest. En Gravenberch is zeker de moeite waard. Denk dat ze Gravenberch ook niet teveel druk op zullen leggen in München. Die hebben nooit zoveel haast met het brengen van spelers en dat haalt vaak ook wel de druk weg. Denk dat van alle topclubs Bayern wat dat betreft de beste optie is voor jonge talenten.

En wat Haller, verkopen zodra je een bod hebt van 25 miljoen of hoger. Die heeft van zijn 11 geweldige CL doelpunten die hem tot god hebben gemaakt er 8 tegen Sporting Portugal en Besiktas gemaakt.

26 april 2022 om 10:38

@Yasinne1995….Ik bedoel meer de situatie van Gravenberch met wat Bayern daar voor wil geven. Ze mogen daarin best wat meer bieden voor de potentie van die jongen. Want het is geen 23 miljoen. Het is 17 miljoen….en de rest moet je maar afwachten of je dat überhaupt gaat krijgen. En dat is dus niet de bedoeling.

26 april 2022 om 10:40

@DRL80 Ik sta nu op 10 uit 11

26 april 2022 om 10:43

Op die fiets, interpreteerde het verkeerd. Dacht dat je in de algemene zin bedoelde dat er weer een speler voor een fooi wegging haha.

26 april 2022 om 10:53

Je kan wel continue de CL erbij halen maar dat is geen garantie voor dat die gaat slagen. Frenkie, Van de Beek en Ziyech mooi voorbeeld van.
Haller komt gewoon te kort voor de absolute top.

26 april 2022 om 14:03

Dat is toch precies wat ik zeg? Omdat hij CL even 11 doelpunten heeft gemaakt tegen sporting etc maakt hem geen absolute top. Dat is een voorbeeld die ik geef. Iedereen met een beetje kijk kan zien dat Haller absoluut te kort komt voor de top. Premier league was ook geen succes.

26 april 2022 om 16:28

Wat is het punt? Hij komt te kort klaar. Van Lewa naar Haller is gewoon 100 klasse terug.

26 april 2022 om 13:24

Mazraoui is gratis en Gravenberch loopt volgend jaar uit z'n contract. Niet vreemd dus dat uitgerekend Bayern er als de kippen bij is om dit soort deals in orde te maken. Haller is een wat vreemde overigens. Ik denk dat ze in hem een back-up zien, want van Lewandowski naar Haller is een heel groot verschil op kwalitatief vlak.

Bayern wil graag Europa League niveau worden? Dit zijn toch geen spelers voor de basiself in München… kom op zeg.

26 april 2022 om 09:08

Ik vind een topscorer in de Champions League niet helemaal van Europa League niveau. Lekker denigrerend. Afgelopen jaren heeft Ajax zichzelf toch echt wel gevormd tot een CL-subtopper.

26 april 2022 om 09:18

In de groepsfase tegen Besiktas, Sporting en Dortmund… nou niet echt teams van heel hoog niveau. In ieder geval geen Champions League-subtop.

En kom op, van Lewandowski naar Haller… dat is toch een wereld van verschil. Misschien dat die in de Duitse competitie nog aardig meekan, maar hoger, denk ik niet.

26 april 2022 om 09:30

Snape, dat is gewoon CL hoor. De CL bestaat niet alleen uit City, Liverpool, Bayern en Madrid. Al die topclubs hebben in de poulefase mindere tegenstanders, maar daar is er niemand die er 10 in legt. CL is CL, wat jij doet is gewoon de zaken omdraaien.

Tuurlijk is Haller een grote stap terug tov Lewa. Als Bayern dit echt biedt, moet Ajax dat direct doen. En het typische is dat je zegt dat hij "misschien" in de Duitse competitie nog aardig mee kan. Maar Dortmund, dat team van niet heel hoog niveau van jou, is de voornaamste uitdager van Bayern. En daar heeft Haller het dus al tegen laten zien. Dus waarom zou hij het in de Bundesliga dan ineens moeilijk hebben?

26 april 2022 om 09:37

Omdat je daar wekelijks tegen teams van hoger niveau speelt dan in de Eredivisie, maar hij heeft het eerder aardig gedaan bij Frankfurt. Echter is Bayern wel een team van een veel hoger niveau. Het is toch niet zo gek dat Haller mij niet goed genoeg lijkt voor Bayern?

26 april 2022 om 09:57

Dat is wat anders. Hij is zeker niet het niveau van Lewa. Maar jij zei dat hij "misschien in de Bundesliga aardig mee kan", en dat is natuurlijk zwaar overdreven voor iemand die heeft laten zien wat Haller heeft laten zien.

26 april 2022 om 10:02

@s.snape: Ik zeg dat Ajax een CL-subtopper is, niet per definitie die tegenstanders. Daarbij is Dortmund gewoon steevast #2 van Duitsland en die zijn finaal de vernieling ingespeeld door Ajax, wat vrijwel nooit gebeurd is. Haller is geen directe vervanger voor Lewandowski nee, maar dat is niemand dus misschien dat hij wel buitengewoon goed gaat renderen bij Bayern. Dat deed hij namelijk ook in de topwedstrijden bij Ajax. Verder mag hij van mij gewoon blijven als hij niet meer dan 40 miljoen oplevert.

26 april 2022 om 10:19

Ajax heeft wereldprestaties geleverd tegen Dortmund, maar clubs als Leipzig en Leverkusen wonnen daar dit jaar ook gewoon met 1-4 en 2-5. Overigens vind ik dit Leipzig team sterker dan Dortmund. Dus de keiharde nummer 2 van Duitsland zijn ze al paar jaar niet meer.

26 april 2022 om 10:24

Toch staat BVB "gewoon" 8 en 9 punten boven resp. Leverkusen en Leipzig in de Bundesliga, vrijwel zeker van de tweede plek. En dat in een vrij chaotisch seizoen van hun kant.

26 april 2022 om 10:41

Dan moet je er wel bij vermelden dat Leipzig 11de stond onder Jesse Marsch, vervolgens onder Tedesco de beste ruckrunde levert van alle Duitse ploegen. Ze in de bekerfinale staan en halve finale van de EL. Dortmund daar en tegen krijgt klop van ploegen als Rangers en Sankt Pauli. Bovendien was Leipzig vorig jaar nog 2de en recentelijk halve finalist CL. Wint Leipzig de beker en Europa League dan hebben ze als nog een veel succesvoller seizoen dan Dortmund.

26 april 2022 om 11:46

"Ik vind Leipzig sterker dan Dormtund" dus dan is het zo? Daarbij vind ik een halve finale EL benoemen niet heel erg sterk om te bewijzen dat Leipzig eerder een subtopper CL ploeg is. Dortmund is over de jaren een veel grotere ploeg dan Leipzig, Ajax is over de jaren een subtopper CL als je de afgelopen jaren zulke potjes speelt als tegen Bayern, Juventus, Real Madrid, Dormund maar ook Chelsea, Spurs, Valencia en Benfica. Je kan gewoon niet zeggen dat wanneer een club in de CL 18 uit 6 haalt, dat het een EL club is. Bayern wordt ook uitgeschakeld door Villareal in de CL, maar dat is toch ook niet ineens een EL-ploeg?

26 april 2022 om 12:04

Ik zeg helemaal nergens dat Ajax een EL club is. Die horen ook gewoon bij de beste 16 teams van dit moment. Ik reageer op het feit dat hij Dortmund de dikke nr 2 van Duitsland is terwijl dat al paar jaar niet meer het geval is. Halve finale CL, 1/8ste finale CL en nu minimaal halve finale EL zijn gewoon uitstekende prestaties, daar kan Dortmund niet aan tippen met een 1/8ste finales CL, kwartfinale CL en nu al voor de 1/8ste finales eruit in de EL. Tel daarbij op 3 bekerfinales in de laatste 4 jaar en 2x de 2de plek in 5 jaar. Dus zekers niks minder dan Dortmund. Ajax had ik niet eens betrokken in mijn discussie.

26 april 2022 om 13:27

Da's wel een heel simpel argument. Wat is de kans dat hij zoiets nog een keer gaat doen? Wat is uberhaupt de kans dat ze in Haller ook daadwerkelijk de opvolger van Lewandowski zien? Dit lijkt me gewoon een gevalletje back-up. Waar zijn trouwens ineens die argumenten van voor de winterstop, toen zo'n beetje iedere supporter hem voetballend niet goed genoeg vond? Zo zie je maar hoe snel beeldvorming verandert als de wind even in de rug is en hoe snel dat weer om kan draaien. Dat hebben we rond de discussies jegens Ten Hag wel 10 keer gezien.

26 april 2022 om 09:21

Mijn hemel, alle verhoudingen zijn weer zoek. Ajax heeft de poulefase van de CL 18 uit 6 gehaald en Haller is topscorer. Maar dat is natuurlijk Europa League niveau.

Je kan best kritisch zijn over zo'n keuze, maar mag het een klein beetje normaal in perspectief gehouden worden?

26 april 2022 om 09:39

Ik vind Haller Europa League niveau, maar dat hoeft niet negatief te zijn hoor. Top Europa League staat inderdaad ook gelijk aan groepsfase Champions League.

26 april 2022 om 10:40

De reacties voorafgaand aan die poule waren ook heel anders dan na de poulefase toen Dortmund ineens helemaal niet zo goed was volgens sommigen….whahaha

26 april 2022 om 12:07

Het interesseert me vrij weinig wat anderen vonden. Ajax heeft gewoon een knappe prestatie geleverd. 18 punten halen is een unicum. Voor de rest was ik ook niet zo onder de indruk van Dortmund, maar met name door hun verdediging, maar dat komt vast ook mede door Ajax.

26 april 2022 om 14:20

Snape,
Er zijn wel meer ploegen die ruim winnen van Dortmund, dus ik denk dat het toch aan de verdedigers van Dortmund ligt. Waarbij de uitwedstrijd natuurlijk bepaald werd door een zeer onterechte rode kaart. Daarvoor was Dortmund beter dan Ajax.

26 april 2022 om 10:05

Mazraoui vind ik wel echt een topaanwinst voor Bayern. Het enige waar ik mijn twijfels over heb, is zijn blessuregevoeligheid, maar verder heeft hij alles om het te maken bij Bayern. Wat overigens een wereldprestatie is als je bedenkt dat hij tot aan Jong Ajax eigenlijk nooit als toptalent omschreven werd, maar hij iedere kans gepakt heeft vanaf het moment dat hij in Ajax 1 kwam.

26 april 2022 om 12:06

Zeker. Gravenberch in potentie misschien ook, maar bij Ajax is die al vrij wisselvallig, dus dan lijkt me de stap naar Bayern te groot, maar wie weet.

26 april 2022 om 14:23

Volgens mij begrijp je de filosofie van Bayern niet. Ze willen niet meegaan in het financiële geweld in het top segment spelers. Dus gaan ze voor de B categorie. Relatief goedkoop en salaris goed te betalen.
Het geld dat ze daarmee overhouden, steken ze in de rest van het elftal. Dan krijg je een goed gebalanceerd team zoals ze al vele jaren hebben en waarmee ze succes hebben. In tegenstelling tot andere clubs met een top aanval maar gemankeerde verdediging.

26 april 2022 om 14:59

Mensen snappen de filosofie wel, maar het verschil tussen Lewandowski en Haller is kwalitatief echt heel groot. Dat is ook voor het creatieve Bayern een onoverbrugbaar verschil. Dan lever je minimaal 20 doelpunten per seizoen in en die ga je niet terugpakken op andere posities.

26 april 2022 om 15:46

Twintig goals minder is wel erg overdreven. In de CL doet Haller het gewoon goed. Maar dat Bayern er nu op achteruit gaat dat moge duidelijk zijn.
Dat is normaal als je minder betaald dan andere clubs maar over twintig jaar bestaat Bayern nog steeds, spelen ze nog altijd om de titel en hebben ze ook nog steeds Europese successen.
Clubs die maar met geld blijven smijten komen zichzelf vroeg of laat tegen. Zoals Barca dat overkomen is.

26 april 2022 om 16:05

Hoezo erg overdreven? In de Eredivisie staat hij slechts op 20 goals momenteel. Verder ben ik het met je eens, maar dat maakt een eventuele aankoop van Haller door Bayern niet ineens een goede transfer. Ajax wil vast de hoofdprijs na afgelopen CL seizoen en dan zit je al snel op 40 miljoen euro als je de media mag geloven. Dat is gewoon veel geld voor het kaliber Haller. Dan ben je als club toch aardig met geld aan het smijten. Ik vind het nogal subjectief om hem enkel te meten aan de hand van zijn 11 CL doelpunten. De kans is erg klein dat dat nog een keer gaat gebeuren.

In het licht van berichten die niet gaan gebeuren. Waarom zou Bayern de halve selectie van Ajax willen hebben? Die mikken toch zeker wel veel hoger?

26 april 2022 om 13:28

Als dit al waar is, is de kans groot dat ze in hem een back-up zien. Hoe dan ook lijkt dit me onwaarschijnlijk. Ajax laat hem vast niet voor 20 miljoen vertrekken en Bayern gaat zeker niet de hoofdprijs voor een Haller betalen.

26 april 2022 om 14:25

Hij wordt alleen als backup gehaald als Lewandoski blijft, anders ze hem als eerste spits. Ajax heeft 22,5 miljoen euro betaald voor Haller en dat voor zijn CL succes. Bayern gaat echt veel meer voor Haller betalen dan 20 mio.
Maar het wordt niet het geld dat een potentiele topspits zoals Nunez moet kosten.

26 april 2022 om 14:55

Maar denk je serieus dat Bayern hem als eerste spits ziet? Die gaan echt geen 40+ miljoen euro betalen voor een alternatief in plaats van een topspits. Haller heeft niet eens enigszins de cijfers van Lewandowski en dat in een beduidend mindere competitie. Het is een beetje alsof Ajax de hoofdprijs zou betalen voor de topschutter uit de Keuken Kampioen Divisie of een Strand Larsen of iets dergelijks.

26 april 2022 om 15:08

Jazeker. Bayern wil niet meegaan in de alsmaar stijgende salarissen. Dat speelt al een tijdje. Dus kunnen ze Lewansoski niet vervangen door een spits uit het A-segment.
Als je gaat kijken in het B segment, dan is Haller in relatief goedkope optie terwijl die bekend is met de Bundesliga en het in de El en CL ook aardig gedaan heeft. Maar ze zullen ongetwijfeld ook naar andere opties kijken, maar dat het geen top spits gaat worden, dat lijkt wel duidelijk.

26 april 2022 om 16:00

Ik vind om en nabij de 40 miljoen voor Haller anders erg veel geld. De kans is groot dat je dan meer dan 1 miljoen euro per doelpunt betaalt over 2 seizoenen. Bovendien is het salarishuis van Bayern best behoorlijk. Als Lewandowski vertrekt, ontstaat er tevens veel ruimte. Die verdient 24 miljoen euro per jaar, dus die zijn best bereid te betalen voor kwaliteit. Naast Lewandowski zijn er nog minimaal 6 spelers die meer dan 10 miljoen euro per jaar verdienen bij Bayern. Het is dus ook onjuist dat Bayern niet meegaat in de alsmaar stijgende salarissen. Ze zijn er alleen terughoudender in.

26 april 2022 om 18:33

40 miljoen euro voor Haller vind ik wel erg weinig. Voor dat geld zou Ajax er beter aan doen hem te houden.

26 april 2022 om 18:53

@sirius
Het probleem is dat Real en City hun nieuwe spitsen nu 25 procent meer gaan betalen dan Bayern doet terwijl Bayern samen met Benzema, de beste spits van de wereld heeft.
Andere spelers willen ook mee omhoog qua salaris. Dat geeft steeds meer problemen en leidt tot transfervrij vertrek van spelers.
Bayern gaat pas op de plaats maken en dus de loonkosten terug brengen. Dus kijken ze naar goedkopere alternatieven in een andere categorie.

Van lewandowski naar haller. Ik zou niet weten waarom een rijke man bijvoorbeeld zijn audi RS6 zou willen inruilen met een opel corsa. Absurd

26 april 2022 om 09:14

Precies, waarom zou Bayern nu interesse hebben in Haller..
Die heeft toch helemaal niet gepresteerd in de Cl?..

O wacht..

26 april 2022 om 09:26

je begrijpt toch dat we het hier hebben over de beste spits van de laatste jaren die record na record verbreekt en al 2 ballon d'ors zou moeten hebben, die dan vervangen wordt door haller die er een goed seizoen bij ajax op zitten heeft.

26 april 2022 om 09:30

Waarvan in de CL 5 goals tegen het grote sporting Portugal en 3 tegen het geweldige Besiktas. Gelukkig wist hij tegen Benfica te schitteren.

O wacht..

26 april 2022 om 09:33

993410

Ik ben Ajacied maar denk dat ze hem direct moeten verkopen. Haller heeft het fantastisch gedaan dit seizoen, maar gezien zijn verleden en de staat van Ajax deze zomer is het onrealistisch om te denken dat hij dat nog een jaar gaat doen. Een keer zo'n topseizoen maakt je nog geen Lewandowski. Haller is een goede speler, maar niet van dat kaliber.

26 april 2022 om 13:09

Waarvan al die ploegen last hadden van 7 of meer blessures en corona besmettingen Oh wacht

26 april 2022 om 13:29

Lewandowski heeft toch niet een veel beter rendement in een veel betere competitie?

O wacht...

26 april 2022 om 14:39

Waarom vergelijk je een top spits met Haller? Lewandowski was geweldig voor Bayern maar een opvolger uit dezelfde categorie kunnen ze niet betalen. Dus geen Mappe, Halland, Nunez of andere peperdure spits.

26 april 2022 om 15:16

nunez in een rijtje met mbappe en haaland noemen. bizar en ongelofelijk tegelijk.

26 april 2022 om 10:06

Frankrijk werd ook wereldkampioen met een Go Cart in de spits, dus wie weet hoe ver je kunt rijden in een Opel Corsa

26 april 2022 om 11:13

Giroud heeft toch aardig wat bereikt in zijn carrière vergeleken met Haller.. FC Utrecht, Frankfurt en West Ham middelmaat vergelijken met een topspits..

26 april 2022 om 13:10

En met de Ferrari zijn ze uitgeschakeld in de eerste knockout fase wedstrijd

26 april 2022 om 15:12

De reden die Bayern heeft is simpelweg dat men Ferrari te duur vindt en men denkt dat een Porsche ook een leuke sport auto is die veel betaalbaarder is.
Opel Corsa vergelijking slaat echt nergens op. Haller heeft het goed gedaan in de EL en in de Bundesliga en bij Ajax in de CL. Gewoon een prima spits in het B segment.

26 april 2022 om 18:35

De huidige en vorige backup van Lewandowski bij Bayern zijn Zirkzee en Choupo-Moting. Dan is Haller toch wel een flinke stap vooruit.

Zal toch meer een back up zijn lijkt mij. Komt voor Bayern natuurlijk veel te kort. Van Lewa naar haller is een gigantische downgrade. Ze zullen toch echt met wat betere transfers moeten komen lijkt mij. Gravenberch ook al, al is die meer voor de toekomst.

Waarom staat dit hier en niet in de wandelgangen? Asof Bayern na het aantrekken van spelers voor weinig, uitkomt bij Haller en voor hem wél dik geld wil neerleggen? Er zijn zat betere opties.

26 april 2022 om 14:42

Hoe kom je erbij dat men dik geld uit wil trekken voor Haller? Een topspits verdiend tegenwoordig 30 mio, transfergeld is zo 100 miljoen euro plus en het kost je ook tientallen miljoenen aan tekengeld en zaakwaarnemer commissie.
Als Bayern niet in die vijver wil vissen, dan kom uit bij een ander segment. En in dat segment kan Haller weleens een best aantrekkelijk optie zijn.
Maar dan heb je het over 40 tot 50 mio aan totale kosten i.p.v. tegen de 200 mio die een topspits kost.

26 april 2022 om 15:14

Hoezo zou Haller best aantrekkelijk zijn? Kon het niet waarmaken in Engeland, bij Ajax krijgt hij nog veel kritiek en heeft nog een landurig contract. Dat zijn een heleboel risicos waarvoor je beter verder kan kijken en dat zal Bayern denk ik ook doen, zoals gezegd, ik verwacht dat dit gewoon wandelgangen kwaliteit is.

26 april 2022 om 15:20

Een voetbalclub heeft scouts, dat zijn kenners. Die zien de goede en de slechte kwaliteiten van een spits. Die kijken met name naar de punten die de club belangrijk vind. Wat zij zoeken in een spits.
Kritiek van toestenbord heldjes doet er helemaal niet toe. Dat zegt een club als Bayern helemaal niks.
Bayern speelt geen Premier League dus dat boeit ze ook totaal niet, ze spelen Bundesliga en CL voetbal. In beide heeft Haller uitstekend gepresteerd terwijl het een relatief zeer goedkope speler is. Dat is wat telt voor een club als Bayern.

Falk stelt bovendien dat haller betaalbaar is.... ehhhhh heeft een contract tot 2026 dus wie bepaalt dat hij betaalbaar is? Buiten het feit dat Bayern dan een serieuze 4 stappen terug zou zetten ten opzichte van Lewa maar de regie ligt echt bij Ajax en die verkopen echt niet onder de prijs...gekocht voor 21 miljoen plus 6 miljoen per contract jaar is 24 miljoen en gebakken Ajax luchtje praat je al snel over 60 miljoen... vraagprijs en wordt het 50... vind het wel wat teveel maar denk dat Ajax anders gewoon niet meedoet!

geen verkeerde keuze lijkt me, in het verleden hebben ze wel vaker een type haller gehad (al dan niet als backup). In de vorm van luca toni, claudio pizarro etc.

de andere twee opzich ook prima aanwinsten voor bayern, beide nog jong met potentie.
alhoewel ik mazraoui wel veel geblesseerd uit vind vallen... maarja dat kan gewoon pure pech zijn natuurlijk.

Mooi toch als je die hark voor 40+ kwijt kan ben je spekkoper. Zo'n seizoen draait hij nooit meer, en zeker niet in de CL. Het was een veel te dure paniekaankoop van Overmars en ten Hag die je zsm moet verkopen zodra je de kans krijgt. Lekker cashen deze zomer en met gerichte aankopen een nieuw pad op.

“Bayern München heeft naast Ryan Gravenberch en Noussair Mazraoui ook Sébastien Haller ook interesse in Sébastien Haller, verzekert BILD-journalist Christian Falk.” Soepele zin.

Even dacht ik dat Bayern nog steeds boos was om de mislukte transfer van Dest en wraak wil nemen net zoals PSG met Barca.
Maar zo kindeachtig en klein zullen ze toch niet zijn?
De wedstrijden tegen Dortmund hebben indruk gemaakt.
Bayern beseft dat spelers uit Ned goedkoop zijn naar hun maatstaven.
Volgens mij zal Bayern niet alleen deze drie willen hebben. Ook Timber en Anthony liggen goed in de markt.
Ajax moet het contract van Taylor Univar en Ihataren verlengen!

26 april 2022 om 13:32

Dit lijkt me gewoon een gerucht. Waarom zou Bayern zo'n 40 miljoen euro gaan neertellen voor een back-up? Bayern zoekt waarschijnlijk een spits en na Mazraoui en Gravenberch kijken journalisten automatisch even naar Ajax. Alsof Bayern (dat bekend staat om z'n uitstekende scouting) in uitgerekend Haller de opvolger van Lewandowski ziet.. Kleine kans.

Je kunt dit zien als 'jeetje Bayern is gek' of 'misschien zijn die Ajacieden niet van die prutsers als wij Nederlanders zo graag willen geloven'. Ik denk dat Ajax - vooral voor de winterstop- heel dicht tegen Europese top kan aan zitten, maar dat praktisch iedere spits van 20+ miljoen beter is dan Haller, dus veel succes in München en dank voor de goals!

Haller is ook echt wel de spits van Ten Hag. Ik vraag me af of een andere trainer het ook in hem ziet zitten. Rendement is goed, maar je ziet wel dat hij erg afhankelijk is van wat er om hem heen gebeurd. Als het niet loopt heb je niet veel aan hem.

Mocht je hier 10 miljoen op kunnen pakken moet je het gewoon doen en toch kijken of Brobbeast niet gewoon terug kan komen.

Dit gelooft toch niemand? Van Lewa naar Haller, daar ga je 10 stappen mee achteruit.

26 april 2022 om 10:39

Valt ook weer mee, is maar 2 Goals verschil in de CL.

26 april 2022 om 13:33

Maar wel 13 goals in de competitie en dan speelt Lewandowski ook nog eens in een (veel) betere competitie. We kunnen gerust stellen dat Lewandowski een aantal niveaus beter is dan Haller.

Schijnbaar is Lewandowski 25, en word hij alleen maar jonger.

Ajax moet echt gewoon flinke bedragen vragen voor zijn spelers. Haller 60 miljoen ofzo en Gravenberg ook meer voor vragen als ze nu doen. Dat schrikt de Europese topclubs af om iedere keer spelers bij Ajax weg te halen. Zo moet Ajax steeds veel kwaliteit inleveren en weer opnieuw gaan bouwen met nieuwe spelers. Hooguit 1 of twee spelers verkopen per jaar. Dat moet in de contracten van de spelers te regelen zijn als je een goede lange termijn planning hebt.

Als ik Ajax was zou ik Haller ruilen voor Lewa 🤣🤣

Haller is een prima spits maar Bayern zou toch wel wat hoger moeten mikken denk ik.

Ze worden echt de Bayern van Nederland.

"falk, Bayern-watcher van Bild", hiermee plaats ik het naast Verweij en Driessen. Ongeloofwaardig.

Wat een fake nieuws. Hoezo zou Bayern voor Haller gaan ?? Zou ik echt helemaal niets van snappen. Gravenberg moet de stap ook niet maken in mijn ogen, die komt echt nog tekort. Zelf om een jaar te wennen bij Bayern lijkt het me nog te vroeg voor hem. Nous wens ivm oprecht heel veel succes en ik hoop voor hem dat hij vrij blijft van blessures en het daar gaat maken. Snap heel goed dat spelers niet bij willen tekenen en willen gaan voor maximaal tekengeld. Hij heeft netjes zijn contract uitgediend.

Het ijzer smeden wanneer het heet is. Volgend jaar wordt sowieso al een tussen jaar met alle vertrekkende spelers. Nu profiteren van zijn goeie jaar in de CL. Mooie transfersom ophalen in München en richten op het bouwen van een heel nieuw elftal

Bayern zal Haller uiteraard zien als een stand-in voor Lewandowski of wellicht Haaland. Kan me namelijk niet voorstellen dat Bayern het spannend wil maken in de Bundesliga.

Jammer. Imo had hij nog een jaar mogen blijven.
Maar dit is een kans die hij niet pakken, krijgt hij nooit meer en is al 27.
Gewoon € 50-60 miljoen voor vragen en meteen Brobby overnemen van Red Bullshit Lijpzeg. 👍🏼

Natuurlijk is dit klinklare onzin. Ons beleid is veel te goed voor dit. Iedereen wet donsdersgoed dat Bayern enkel en alleen Haaland als mogelijke opvolger van Lewa beschouwd en absoluut niet haller. Als Haaland niet wil dan gaan we eerder voor Darwin of Gnabry centraal laten spelen en een Musiala als flank. Haller wordt absoluut nooit de eerste spits van Bayern.

Haller speelt een jaar leuk mee in de CL en is topscorer in de eredivisie en opeens zou hij goed genoeg zijn voor Bayern? Als ze daar jarenlang Lewandowski hebben gehad en dan komt Haller dan ga je 4 niveautjes achteruit

Graag weg ermee... Pff hij is zo traag

Mooi man! Mazraoui, Timber, Haller, Gravenberch, Anthony, Onana, Tagliafico en Martinez waarschijnlijk allemaal weg. Trainer weg! Nou, dan kan je wel flink bouwen aan een nieuw team!

Ajax kan het nieuwe bayern München niet worden dan maar van Bayern München het nieuwe Ajax maken

Zolang ze goeie prijs betalen ! Bergwijn terughalen en je gaat er qua leeftijd en kwaliteit op vooruit

De vraag is dan wel wat is "betaalbaar" voor Bayern? Haller's statistieken zijn prima dus aan wat voor soort bedrag denken de Duitsers? 23 miljoen euro of zo ....?

Strik er omheen, met hoe goed Ajax speelde en 86 doelpunten en met grote regelmaat 5 doelpunten per wedstrijd. Sorry als je dan 20 doelpunten hebt is wel beetje mager. CL heeft hij het goed gedaan, maar tis nou geen brilliante voetballer

Dit had ik eigenlijk niet verwacht. Haller doet het uitstekend bij Ajax, zowel in de Eredivisie als Europees. Maar als hij een overstap naar de Bundesliga zou maken, zou ik hem eerder bij een subtopper verwachten dan bij Bayern.

En dan ook nog als een vervanger van Lewandowski. Lewandowski is een hele complete spits, die zowel een neusje voor de goal combineert met een uitstekende basistechniek. Daar zijn er niet zoveel van. Haalland is er een voorbeeld van.
Haller scoort makkelijk en heeft dit seizoen aangetoond dat hij ook nog redelijk goed kan meevoetballen. Maar dat niveau? Nee.

Aan de andere kant, Bayern heeft in het verleden aangetoond te kunnen renderen met pure afmakers in de spits. Het hangt er dan vanaf wie er omheen voetbalt en welke tactiek je hanteer.

Hier klopt natuurlijk niets van. Haller als opvolger van Lewandowski. Hoe gek wil je het bedenkern. Net als destijds Ajax Gabrich als versterking in de spits presenteerde. We weten allemaal hoe dat afliep. Brobbey is op zijn jonge leeftijd zelfs beter dan Haller. Ze zijn niet helemaal gek in Beieren.

Het Bayern van Nederland naar Duitsland

Combi-deal van 80 miljoen.

Trekt die geld buidel maar open dan. Goedkoop shoppen kunnen die Duitsers vergeten.

Die gaan nooit 45 miljoen neerleggen natuurlijk. Hopelijk komt Newcastle zich melden voor hem ofzo. Goed bedrag en gelijk verkopen.

Haller lijkt me meer een stand-in voor Lewandowski, niet een vervanger. Hij is in elk geval een stuk beter dan die Choupo-Moting. Maar ik denk niet dat Bayern München Haller kan betalen.

Ik zou zeggen als je 40- 45M kan pakken op Haller dan meteen doen. En dan 20 - 25M investeren in Brobbey en Zirkzee

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren