Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen kraakt ‘referaat’ van Arman Avsaroglu over Advocaat en Feyenoord

Laatste update:

Johan Derksen is nog altijd niet onverdeeld positief over Feyenoord. De Rotterdammers wonnen dit seizoen voorlopig alle officiële wedstrijden en maakten donderdag gehakt van IF Elfsborg (5-0), waardoor een plek in de groepsfase van de Conference League heel dichtbij is. Derksen stoorde zich aan het commentaar van NOS-verslaggever Arman Avsaroglu, die zich negatief uitliet over Dick Advocaat.

“Die mensen speelden echt heel slecht. Maar dat vonden ze zelf ook. Dat is niet hun norm. Dat dwingt Feyenoord wel af. Het grote verschil is dat zowel Senesi als die Oostenrijkse jongen (Gernot Trauner, red.) in de middencirkel spelen. Dat is dertig meter verder vooruit dan het was”, zo begon René van der Gijp in het programma Veronica Inside over de wedstrijd tussen Feyenoord en IF Elfsborg. Derksen noemt Feyenoord vervolgens ‘best een aardig elftalletje’.

“Ik zat in de auto en heb de wedstrijd daardoor via de radio gevolgd. Ik heb me zo ontzettend geërgerd aan die radioverslaggever met die Marokkaanse naam”, wees Derksen op Avsaroglu. “Welbespraakte jongen, hij doet het niet zo slecht. Maar hij heeft dan een heel referaat. Ze spelen tegen het tweede elftal van Alblasserdam, hè. Daar lopen ze overheen en dan concludeert hij dat Advocaat het hartstikke slecht gedaan heeft bij Feyenoord. Dat vind ik een beetje goedkoop.”

“Dan zit er in de studio mevrouw Van Trigt (Annette van Trigt, presentatrice van het programma Langs de Lijn, red.), die zit daar niet omdat ze wat kan, maar omdat ze getrouwd is met de baas van de NOS. Dus ze mag ook presenteren en herhaalt dat als papegaai. Die twee hebben daar Advocaat zitten afmaken, terwijl hij het in die jaren bij Feyenoord uitstekend gedaan heeft”, vervolgde Derksen. Presentator Wilfred Genee wees op het feit dat Feyenoord onder de nieuwe trainer Arne Slot en met Gernot Trauner in het hart van de verdediging verder naar voren speelt.

“Dit is een aanpassing die nog werkt tegen slechte tegenstanders. Maar ik vraag me af of je niet met 6-0 op je kloten krijgt als je zo tegen PSV en Ajax gaat spelen”, reageerde Derksen. “Feyenoord doet het hartstikke goed, hoor. Maar deze tegenstander zou niet van IJsselmeervogels winnen. Ze hebben het nog niet zwaar gehad. Feyenoord is van het niveau van Heerenveen, Groningen en Twente. Het sfeertje is goed en de nieuwelingen hebben zich heel goed aangepast. Laten we blij zijn dat het beter gaat. Maar het is niet zo dat het lek boven is en Feyenoord ineens meedoet.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Nou Johan, volgens mij ga je op deze heuvel sterven. Dick zal het in ieder geval waarderen.

20 augustus 2021 om 22:25

Derksen wil z’n ongelijk gewoon niet toegeven. Het is toch verdorie vele malen leuker en sprankelender om naar te kijken. En de uitslagen zijn dan ook nog top!

20 augustus 2021 om 22:27

Tsja, daar kan hij niet over meepraten want hij kijkt geen voetbal. Dat is toch wel gebleken het laatste jaar?

20 augustus 2021 om 22:37

De tegenstanders zijn ook niet van niveau geweest tot nu toe. Maar het is zeker veel leuker om naar te kijken.

20 augustus 2021 om 22:51

Het lijkt me geen enorme overdrijving om te stellen dat deze ploegen best wel eens van het niveau Twente of Groningen zouden kunnen zijn. Zeker weten doe ik het niet natuurlijk.

20 augustus 2021 om 23:00

Inderdaad. Als je ziet hoeveel spelers die uitblonken op het EK hij niet kende... Belachelijk. En oordelen over St. Juste, veroordelen zelfs, terwijl hij het geweldig doet bij Mainz. Een club die hij vermoedelijk ook nooit ziet

20 augustus 2021 om 23:02

Feyenoord gaat echt niet met 5-0 van Twente of Groningen winnen. Dus nee, dit was wel een niveautje lager.

20 augustus 2021 om 23:09

Thuis kan dat best eens gebeuren hoor, waarom niet? Het zal niet de norm zijn, maar als je tien keer tegen Elfsborg speelt, win je ook niet tien keer met 5-0. Die gasten staan gewoon heel dicht op Malmö en die zijn Europees ook zo verkeerd niet

20 augustus 2021 om 23:21

Alles kan, ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb. Maar als ik de selecties naast elkaar zet dan zie ik daar wel kwaliteitsverschil in, maar niet heel veel.

20 augustus 2021 om 23:24

Eens, Johan Derksen doet alsof Feyenoord onder Advocaat ook wel ff met 5-0 zou winnen.

20 augustus 2021 om 23:26

Senesi, Sinisterra, Til, Jahanbaksh, Kökcü, Malacia, Bijlow, Trauner, Geertruida. Maar ook spelers als Linssen en Toornstra zijn beter dan wat er bij die andere clubs rondloopt. Veel beter. Twente en Heerenveen hebben misschien één zo'n speler. Unnerstall, of Veerman. Ik vind het verschil erg groot. Ondanks dat ik Twente een sterk elftal vind hebben overigens

20 augustus 2021 om 23:46

Dat mag jij vinden, veel beter is wel overdreven. Feyenoord is zeker beter dan Twente, maar ze winnen zelden 5-0 in de competitie. Laat staan van clubs uit het linkerrijtje. Ik vind Vlap, Van Wolfswinkel ook goed genoeg voor Feyenoord. Daarnaast is een fitte Cerny niet minder dan Linssen.

20 augustus 2021 om 23:52

Speculeren is ook niet nodig. We gaan het wel zien dit jaar!

21 augustus 2021 om 00:11

Klopt, Feyenoord moet 3e kunnen worden met dit materiaal. Twente zal het linkerrijtje willen halen. Kijk al weer uit naar Twente - Feyenoord in een volle Veste!

21 augustus 2021 om 01:14

Cerny is ook een goeie ja. Maar waar Linssen voor Feyenoord nuttig is, is Cerny voor Twente top. Dat is het verschil. Ik zeg ook niet dat Feyenoord alle subtoppers van de mat gaat vegen, maar het zal best eens kunnen voorkomen dat Feyenoord dik van Heerenveen wint. Dat gebeurde volgens mij zelfs vorig jaar

21 augustus 2021 om 07:08

Nou oke, je stelling dat Cerny voor Twente top is en Linssen voor Feyenoord nuttig ben ik het mee eens. We gaan zien hoeveel verschil er zit tussen deze teams dit seizoen!

21 augustus 2021 om 11:15

@Faustino dat is niet wat die ouwe asbak zei. Hij vindt Feyenoord van niveau Twente/Groningen & acht Elfsborg van niveau IJsselmeervogels .. Kortom; hij lult maar weer s wat negatieve onzin aan elkaar om alles en iedereen naar beneden te halen.

21 augustus 2021 om 13:31

Teesboer! Zoals ze momenteel spelen vrees ik Ajax echt niet. Meen vorig jaar of het jaar ervoor had Feyenoord gewoon moeten winnen in Amsterdam. Ik heb ze in jaren niet meer zo leuk zien voetballen. Feyenoord had de laatste jaren ook echt bizar veel blessures, en niet het vermogen van Ajax dit op te vangen. Verder een schandalig slechte coach die thuis standaard ging inzakken op eigen helft. Nu is Sini er gelukkig weer bij, en hopenlijk blijft Bijlow fit. Het enige wat Feyenoord dit seizoen kan opbreken zijn blessures met deze smalle selectie.

Johan, ouwe pik, neem je verlies, het is echt 100 keer beter dan onder advocaat. Onder hen verloren we van het 2e van Alblasserdam. Alle spelers lijken 150% meer energie te hebben dan vorig jaar.

20 augustus 2021 om 22:23

Ik denk dat Johan sterft in het harnas, want meningen wijzigen.. Dat is uit den boze helaas.

20 augustus 2021 om 23:11

Ik moet ineens denken aan een aantal weken geleden. Iedereen praat elkaar en Johan na. Waren er hier mensen die riepen: "zou Slot al spijt hebben" Inmiddels heb ik het antwoord: "ik denk niet dat hij spijt heeft"

20 augustus 2021 om 23:31

Gelukkig kunnen wij nu gewoon 'zie je wel' zeggen. 😉 Ik word weleens moe van die structurele 'Feyenoord is minder dan Utrecht' discussies. Niet omdat ik voor Feyenoord ben, maar omdat het gewoon onzin is

21 augustus 2021 om 00:02

@FR010 - Haha ja, verschrikkelijk. Er als de kippen bij zijn als het niet loopt, maar als het wel loopt in de verdediging schieten en het denigrerend afdoen.

@Bobiku - Ken je nog die 'AZ is jullie op alle fronten voorbij' die we ook vaak genoeg zagen?

21 augustus 2021 om 00:12

MGMG, ja die vergeet ik zeker niet, haha. Nu hebben ze geweldig verkocht, maar zag ik hier AZ supporters vrezen voor het rechterrijtje. Dat is het verschil dat altijd zal blijven. Feyenoord kan spelers halen die er staan, omdat het Feyenoord is. AZ moet steeds opnieuw beginnen. Hopelijk gaan mensen dat nu ook gewoon inzien. Ook qua jeugd trouwens. AZ heeft gewoon een prachtige lichting gehad, met Koopmeiners, Boadu en Stengs. Maar wat komt er nu dan?

21 augustus 2021 om 12:52

AZ heeft een top jeugdopleiding, alleen hebben ze wel een trainer nodig die dat ook ziet. Pascal Jansen vond en vind ik ongeschikt op dit niveau als trainer

20 augustus 2021 om 22:24

Als wij dit seizoen vaker dit soort lekker wedstrijden voorgeschoteld krijgen en we regelmatig de tegenstander wegblazen, 3e of 4e worden met dit spel… dan verlies ik met alle liefde 2 keer met een nulletje of 4 of 5 van ajax.

20 augustus 2021 om 22:36

Nou …. Met alle liefde …

20 augustus 2021 om 23:03

Liefde is af en toe een beetje pijn lijden ik vind die hele argumentatie van Derksen nergens op slaan. Omdat Feyenoord er tegen Ajax niet flink af mag gaan moeten ze in de andere 32 wedstrijden zich ingraven om zich voor te bereiden op een Amsterdamse stormloop? Ik draai het liever om. Ga vol gas tegen alle ploegen en ga een paar keer hard onderuit. Puntje bij paaltje hou je meer punten over aan het einde van de rit.P.S. heeft iemand Advocaat ingelicht dat een overwinning inmiddels 3 punten oplevert ipv 2?

21 augustus 2021 om 13:04



Ijsmuts, Inderdaad.

Onder Advocaat was het resultaat niet goed en het voetbal ook niet. Er is vrijwel geen kapitaal opgebouwd op het veld dus de club heeft twee jaar stilgestaan. Iedere jan met de korte achternaam had 5e kunnen worden met dit feyenoord. Momenteel is het voetbal beter, de resultaten zijn vooralsnog goed en er wordt lekker veel gescoord. Een 4-0 onder advocaat was een zeldzaamheid. En natuurlijk Europees stelt het allemaal weinig voor tegen die tegenstanders maar je moet het nog wel even doen. Al met al straalt dit feyenoord wel de frisheid uit die ik graag bij die gasten zie. Het is niet meer zo verwrongen als dat het was. Natuurlijk duurt het seizoen nog lang maar dit nemen ze feyenoord vooralsnog niet meer af. Hopen dat ze het vol kunnen houden en dat zeg ik als Spartaan Want de Eredivisie heeft een sterk feyenoord keihard nodig.

20 augustus 2021 om 22:39

Vorig jaar was het tot de winterstop ook hosanna. ff afwachten hoe het seizoen verloopt om te kijken of er daadwerkelijk vooruitgang is geboekt.

20 augustus 2021 om 22:50

Tot de winterstop? Na 6 wedstrijden hadden we al thuis gelijk gespeelt tegen Twente en Sparta en uit bij Rkc. Het spel was slaap verwekkend. De chagrijn hing al heel snel over de ploeg heen.

20 augustus 2021 om 22:52

Vorig jaar voor de winterstop hosanna? Niet in mijn beleving hoor ,want we speelden tig keer gelijk en de groepsfase EL was dramatisch. En dat allemaal met een verschrikkelijke saaie speelstijl

20 augustus 2021 om 22:57

Onder advocaat hebben we nul minuten zo gespeeld als de afgelopen 5 wedstrijden.

20 augustus 2021 om 23:11

Uit tegen Ajax en Vitesse, allebei één helft. Goed voetbal waarmee ze domineerden. Het was dan echter te laat om de achterstand goed te maken die was opgedaan tijdens het achterover leunen. En dan zei Advocaat doodleuk 'nu speelden we vooruit en hebben we verloren'. Alsof het aan die tweede helft lag

20 augustus 2021 om 23:13

Tot januari waren hier nog tig supporters die over het kampioenschap schreven. Het spel is de laatste wedstrijden wel leuker om naar te kijken dan onder advocaat. Maar echte tegenstand moet nog komen, en de selectie is net als afgelopen seizoen niet breed genoeg. Dat ga je als het qua blessures even tegen zit, en later in het seizoen waarschijnlijk terugzien.

20 augustus 2021 om 23:22

En er waren supporters die zich al lang en breed ergerden aan het terugzakken tegen Heracles, RKC en Sparta. Aan Advocaat die na een 0-0 tegen zulke ploegen zei dat zijn materiaal niet zo goed was, om zichzelf in te dekken.

20 augustus 2021 om 23:33

Het is maar welke doelstelling je er aan hangt. We moeten gewoon weer europees voetbal halen voor de rest gaat het om de ontwikkeling. Er zullen heus nog genoeg wedstrijden tussen zitten waarin het niet loopt en we punten zullen verspelen. Feit is nu wel dat we de potjes zonder tegenstand eenvoudig winnen, wat vorig seizoen tegen hetzelfde niveau veel puntverlies opleverde. Waar ik dacht dat we dit seizoen een stap terug moesten doen, begin ik wel te geloven dat we hoger kunnen eindigen dan 5e. En met veel leuker voetbal.

21 augustus 2021 om 14:36

We zulen het gaan zien dit seizoen. Advocaat won eerst ook alles. Feyenoord was in de periode tot januari 2021 onder Advocaat de beste van allemaal, pakte de meeste punten. Januari 2021 ging het fout en sindsdien is Advocaat niets meer dan een koekenbakker voor de Feyenoord fans.
Nu is de vlag uitgestoken onder Slot, het loopt lekker, ziet er aanvallend goed uit en de enorme ruimte in de rug schijnt alleen een probleem voor Bijlow te zijn die rood pakte toen een aanvaller van deze ruimte dreigde te profiteren.
Maar straks speel je niet tegen een Elfsborg (had er nog nooit van gehoord) maar tegen een PSV. Dan gaan we zien hoe Feyenoord de ruimte tegen spelers als Madueke gaat verdedigen. En als dat mislukt en Feyenoord krijgt er vijf of meer om de oren, dan zullen we zien hoe het verder gaat met Slot.

22 augustus 2021 om 10:59

@SpeedyAFC:heb jij nou echt niets beters te doen dan de hele dag nietszeggende, ongefundeerde reactie te plaatsen op Feyenoord topics? Het is gewoon galbakken wat je iedere x doet, begint echt op te vallen. Mij zal je nooit zien reageren op Ajax topics, omdat ik daar domweg gewoon helemaal niks te zoeken heb en ze interesseren mij ook geen moer. Ga iets nuttigs doen met je tijd, ga fietsen stelen op de dam of zoiets.

Aldus meneer Derksen die vindt dat dit team nog niet van IJsselmeervogels wint, maar ondertussen de wedstrijd enkel via de radio heeft gevolgd. Nee, het was geen hoogstaand elftal, maar zorg als analist in ieder geval dat je meer ziet dan enkel de samenvatting en reageer anders gewoon niet ....

Ze meten zelf echt met 2 maten. Onder Advocaat zeiden ze elke week dat hij het met een slecht elftal fantastisch doet. Ook al speelde ze gelijk tegen de nummer de laatste. En nu onder Slot is het, nog geen tegenstand gehad. We moeten het nog zien tegen Ajax of Psv. Alsof dat eerlijke graadmeters zijn.

20 augustus 2021 om 22:57

Atletico thuis was dan wel een oefenwedstrijd, maar speelde met een aardig elftal. Wat mij betreft mag je die gerust meetellen....

20 augustus 2021 om 23:01

Inderdaad, die gaven het niet cadeau. Gewoon een heel mooie overwinning

20 augustus 2021 om 23:10

Nee klopt ook dat was erg netjes. Maar ik bedoel als je lovend bent over Advocaat omdat hij met een slecht elftal matige resultaten haalde. Waarom wil hij het nu eerst eens zien tegen Ajax of Psv? Hij vind Feyenoord een middenmoot club. Dan lijkt het me ook een fantastisch resultaat om met 5-0 te winnen of met 0-4 bij Willem 2.

20 augustus 2021 om 23:12

Haha, goed punt Pablonino. Ik zie Heerenveen niet zo snel 0-4 winnen bij Willem II

20 augustus 2021 om 23:39

Haha ja en als ze het doen is dat ook heel erg netjes. Maar dan zeggen ze toch ook niet. Leuk en aardig dat Heerenveen maar ik wil het nog weleens zien tegen Ajax of Psv.

21 augustus 2021 om 00:06

Haha absoluut. Als je het zo bekijkt, wat volledig klopt, is het al helemaal onzinnig. Mooie invalshoek 😅

Dat Feyenoord niet de polonaise moet lopen snapt iedereen wel. Maar niveau Twente en Groningen, Heerenveen? Waar komt die haat ri Feyenoord van Johan toch vandaan?

20 augustus 2021 om 22:52

Die haat heeft te maken met het verdedigen van vriend Dick Advocaat. Derksen gaat nu alles van Feyenoord bagatelliseren en naar beneden haken, om Advocaat op een soort voetstuk te laten staan. Zelfs als Feyenoord dit seizoen kampioen zou worden met 34 overwinningen en een doelsaldo van 100+, dan nog zal Derksen zeggen dat Slot het niet zo bijzonder heeft gedaan en Advocaat er alles uitgehaald had.

Wat flauw dit van Derksen. Iedereen en dan ook iedereen kan toch zien dat de spelers nu weten wat ze moeten doen? Dat er een idee achter zit. Kijk alleen al naar de standaardsituaties. En tuurlijk helpt het dat Trauner precies weet wat er gevraagd wordt achterin, en Trauner met zijn ervaring en no-nonsense en Senesi met zijn traptechniek en felheid een mooi complementair duo zijn. Maar ook het middenveld en de aanval is nu niet perse veel beter dan wat Advocaat had, maar er zit gewoon een idee achter. Zelfs achter de nieuwe spelers zit een idee (ik heb het idee dat Slot heel erg aangeeft wat hij verwacht van Arnesen).

Is Arvasoglu trouwens een Marokkaanse naam? Zo klinkt het niet maar goed dat weet die ouwe knar vast niet.

20 augustus 2021 om 22:30

Exact wat ik dacht. En dat weet Derksen ook wel, maar het is extra provocerend als hij het zo zegt. En daarom zegt hij het dus juist.

20 augustus 2021 om 23:25

Waarom is het provocerend om iemand Marokaans te noemen die eigenlijk Turks is? Het getuigt niet van al te veel kennis van Derksen, maar hij vind het vermoedelijk helemaal niet interessant waar die man vandaan komt.

21 augustus 2021 om 00:50

Omdat je daarmee indirect aangeeft dat het allemaal om het even is, van buiten Nederland. Om vervolgens ook nog, terwijl Turkse namen zeer verschillen van Marokkaanse (en heel toevallig zijn dit net de twee grote gast arbeider nationaliteiten), te verwisselen zorg je voor onnodige steigerende paarden in een al versnipperd land, terwijl Johan met zijn labiele kop zich wel makkelijk kan verschuilen in onschuld, en mocht er te veel gewezen worden op racisme zal hij vertellen dat hij wel altijd is opgekomen voor de slavenarbeid in Qatar. Dat sommigen mensen niet door hebben dat deze vent een intrigant is en steeds met zijn modernistische kijk een trouwe groep kijkers laat hangen in denkbeelden van de 20e eeuw.

Daarbij, als je in ergens veel kennis opdoet over achternamen en waar ze vandaan komen dan is het wel in het voetbal. Achternamen staan vrijwel altijd op de achterkant van het shirt, op een enkeling na die zichzelf te groot voelen en daarom met een belachelijke bijnaam spelen, spelers worden vaak aangesproken met hun achternamen en de spelers komen tegenwoordig van overal. Ik wist zelfs toen ik vandaag in Middelburg (de hoofdstad van Zeeland mocht je het even kwijt zijn) flaneerde in mijn vakantie dat de achternaam Bliek hier (in Zeeland, niet specifiek Middelburg) veel voorkomend was door de Zeeuw Julius Bliek (ex-Go Ahead, Fc Dordrecht.)

O en PS: Realiseer je dat Johan Derksen daadwerkelijk een punt wilde maken over Feyenoord, Dick Advocaat en Slot. En rats gooit hij er even zo’n opmerking door waar je niet te lang bij blijft hangen omdat hij vervolgens belachelijke dingen claimt over Dick Advocaat. Nee, Derksen is een slinkse vent en het lijkt me voor hem, de geloofwaardigheid van de televisiezender en het publiek het beste als hij er gewoon mee ophoudt. Hij heeft niet eens plezier als hij naar voetbal kijkt, het is dat hij op deze manier lekker kan meedrijven op de grote geldstroom die hierin aanwezig is, anders was hij echt wel iets met muziek gaan doen.

21 augustus 2021 om 01:31

Dat punt over achternamen en voetbal is echt een goede. Ik weet vaak door voetbal, de achternaam en het land te plaatsen. Klopt wel. Maar natuurlijk niet altijd.

21 augustus 2021 om 06:58

Ik denk serieus dat hij dit soort uitspraken niet bewust zo doet. Daarnaast spreekt hij zich veel vaker uit tegen racisme, niet alleen als hij het over Qatar heeft. Er is natuurlijk ook gewoon nog een trouwe groep kijkers die wel de denkbeelden heeft van het heden. Ik ben blij dat we nog een heel seizoen mogen genieten van zijn uitgesproken mening. De laatste der mohikanen in televisieland wat mij betreft.

21 augustus 2021 om 14:00

Ach schei uit, uitspreken tegen racisme. Derksen die maakt opmerkingen alsof ie in een bouwvakkerskantine in 1975 zit. Alleen heeft ie dat z´n leven lang geen moment gedaan, hard werken. Matige voetballer, halfslachtige journalist, bejaarde opiniekotser. Wat een leven, wat een bijdrage. En dan maar wegbrommen in Grolloo. Ben daar wel eens geweest, voelt echt als het einde van de wereld. Geen wonder dat Derksen zich daar zo op zijn plek voelt.

20 augustus 2021 om 22:30

Ben zelf absoluut geen kenner van Arabische namen maar als na tien jaar voetbal kan ik wel stellen dat zulke ‘Soglu’ namen juist Turks zijn, dat weet meneer Derksen heus ook wel en hij weet dat hij de onschuld kan spelen maar tegelijkertijd dat er mensen over zullen struikelen en dat we weer lekker een avond over Johan Derksen kunnen praten. Hij is idolaat van zichzelf.

20 augustus 2021 om 22:56

Hij weet ook dondersgoed wie Kökcü is, maar die noemt hij dan 'die nummer 10'. Til is dan weer 'die jongen van AZ', Malacia is 'dat linksbackje'. Heel raar hoe ze vaak doen alsof ze niet precies weten hoe iemand heet. Dat weten ze prima. Behalve als Boskamp het over Rodrigo de Paul heeft, dan kennen ze hem niet. Zegt genoeg over hun voetbalkennis

20 augustus 2021 om 22:55

Verre van, het is een Turkse naam. Maar goed, alles wat buitenlands klinkt wordt al gelijk aangezien als Marokkaans.

20 augustus 2021 om 23:12

Namen eindigend op - oglu zijn Turks. Ook daarvan is hij dus niet op de hoogte.

21 augustus 2021 om 03:07

Volgens mij is het Turks en betekent "oglu"zoon van. Vrij vertaald dus Zoon van Arvas. Maar garanties hierop geef ik niet

21 augustus 2021 om 09:22

Zeggen dat Arvasoglu Marrokaans is, is gelijk aan zeggen dat 'Bakker' Frans is. Het is niet racistisch maar zeker wel bekrompen en 'ignorant'.

Ten eerste het is een Nederlander met Turkse roots zeker niet Marrokaans.Ten tweede VI beschermt altijd Dik omdat ze vrienden zijn met hem Dereksen is totaal niet objectief.Het spel is onder Slot veel beter met natuurlijk een aantal betere spelers.Maar het middenveld dat goed loopt had advocaat ook kunnen doen. Er zijn natuurlijk verschillen Sinistera is eindelijk fit.Maar conclussie Dik zou met dezelfde spelers als Slot achteruit spelen.Daarnaast is Dik voor de camera als het tegen zit echt en naar mens. Hij valt iedereen publiek af in de media en intern spelers en directie.Slot is veel netter voor de camera zorgt voor meer rust.En natuurlijk gaan we tegen Ajax en PSV niet zo spelen dan gaan we eraan.Maar we gaan niet meer zoals dik doet tegen RKC of Emmen thuis op de counter spelen.Tegen Emmen thuis op de counter!!!!Ja Johan besef even dat we tegen tegenstanders als Drita en Elsborg met Dik gewoon op de counter zouden spelen.Hou subjectieve mening voor je.Bel eens dik prive

21 augustus 2021 om 02:17

Het was in dit geval niet Vi dat dick beschermde maar alleen johan. Wat rene zei klopte gewoon, je zeg dat elfsborg dit niveau niet van hun zelf gewend is en dus is het slechte spel gewoon afgedwongen door feyenoord. Daarnaast ben ik dat over het middenveld niet helemaal met je eens want til voor fer is wel een flink verschil. Maar voor de rest helemaal met je eens hoor slot is gewoon een verademing voor feyenoord en is dit traject gewoon vol vertrouwen samen met arnesen in gegaan en dat is niet niks om bij feyenoord te doen, zeker in deze financiële situatie, maar hij maakt er gewoon het beste van, slot is blijkbaar met pedersen gekomen en daar ben ik zeer blij mee. Heel veel lof voor slot en arnesen, ookal is het later in het seizoen ff wat minder, gewoon door bouwen

21 augustus 2021 om 12:51

Ghalid laat je niet zo kennen man! Verder leuk hoor dat Feyenoord 3 potjes leuk gespeeld heeft maar het seizoen is nog jong. Loop niet te hard van stapel Feyenoorders ;-).

“Die presentator met een Marokkaanse naam” over Arman Avsaroglu, die van Turkse origine is. Begin me steeds meer te ergeren aan het feit dat dat clubje nooit de moeite neemt om de naam van iemand gewoon te leren. Is gewoon een gebrek aan respect imo. En dat extra provocerende toontje bij vooral Turken en Marokkanen is natuurlijk ook geen toeval. Voor de rest is Derksen heel zuur dat de opvolger van z’n maatje het veel beter doet. Niks nieuws dus. Ben blij dat die binnenkort van de buis verdwijnt.

20 augustus 2021 om 22:32

Dit is geen boomer opmerking, dit is expres de andere gast arbeider nationaliteit noemen opdat er heisa ontstaat, terwijl hij met zo’n opmerking altijd de onschuldige kan spelen. Vies spel.

20 augustus 2021 om 22:33

Heb ook mijn reactie aangepast, is idd geen toeval dat hij het op deze manier benoemd.

nog 1 seizoen, dan zijn we van derksen af. de nummer 2 van zweden, nee tis geen Ajax of PSV maar net als Luzern zouden die het prima doen in de eredivisie. en het is nu toch al snel duidelijk dat Dick het niet aan het juiste eind had toen hij beweerde dat hij het beste uit Feyenoord gehaald heeft. de laatste 5 wedstrijden zouden vorig seizoen op 1 t/m 5 staan qua mooiste wedstrijden van Feyenoord.

Zo voorspelbaar. Alsmaar Advocaat blijven verdedigen. Dick heeft in zijn eerste jaar een topprestatie geleverd, maar in zijn tweede jaar een echte wanprestatie. En dan doel ik niet zozeer op de resultaten, maar wel in het vertoonde spel, gebrek aan doorontwikkelen van (jeugd)spelers en met name het continu afvallen van zijn spelersmateriaal om zijn eigen straatje schoon te vegen. Derksen moet gewoon realistisch zijn dat Feyenoord veel frisser en beter oogt onder Slot. En ja, ze zullen vast nog een paar keer zwaar op de bek gaan. Maar Luzern en Elfsborg zijn geen amateurploegen en ook tegen Willem II was het gewoon prima. Niet dat ik verwacht dat Feyenoord ook wel even gaat winnen van Utrecht en PSV de komende weken, maar het zou zeker kunnen. En dan ben ik benieuwd hoe die zure zeiksnor zich daar onderuit gaat lullen.

Volgens mij kan iedereen die een beetje iets weet van voetbal zien dat dit Feyenoord beter is dan onder Advocaat maar Derksen kan het weet niet laten om zijn "vriend" advocaat in bescherming te nemen.

Al verliezen ze vam psv en ajax. Als ze tegen de andere tegenstanders zo spelen ga je met feyenoord gewoon een mooi seizoen tegemoet. Advocaat had natuurlijk wel bottegin achterin die een stuk langzamer is dan trauner (wat ik wel een baasje vind) maar speelde vaak zo angstig. Alles via berghuis en verdedigend wisselen omdat zijn team niet goed genoeg was (hij durfde ook niet aan te vallen tegen de mindere goden) en iets wat je nu bij slot ziet en bij advocaat niet.. je ziet de spelers genieten en lachen.

20 augustus 2021 om 23:15

Correctie Advocaat stelde Botteghin op. Hij had ook kunnen kiezen voor Geetruida en een andere back. En ipv Fer boot bijvoorbeeld Wehrmann of AEB

20 augustus 2021 om 23:28

En is Botteghin veel trager dan Trauner? Denk het niet. Botteghin was in 2017 ook al traag, maar stond toen ook gewoon hoog te verdedigen met Van der Heijden naast hem. Met snelle backs kan dat prima

20 augustus 2021 om 23:47

Maar Botteghin kon niet opbouwen. Als je dat als trainer ziet dan stel je hem niet meer op.

20 augustus 2021 om 23:58

Niet? Bottegin oogde bijzonder traag. Trauner lijkt sneller maar buiten dat kan hij iig opbouwen iets wat bottegin niet kon. En 2017 is alweer 4 jaar geleden. Ik denk dat de tijd hem geen goed heeft gedaan. Verdedigen zelf kon hij natuurlijk wel

21 augustus 2021 om 00:01

Daar heb je best een punt. Zelf had ik best graag gezien dat Geertruida naast senesi ging spelen en haps en malacia op de vleugels. Ideaal is dat natuurlijk niet als linkspoten .. maarja. Dat hij met fer speelde kon ik nog best inkomen zeker gezien zijn fysiek. Maar hij valt wel erg tegen.

21 augustus 2021 om 00:04

Dat is waar, in de opbouw is Trauner beter. Vind overigens ook dat Senesi daar enorme stappen in heeft gezet. Gaf eerder vaak van die halfhoge ballen waar je net niks mee kan, maar speelt nu strakker in, slaat af en toe een station over. Heeft zelfs al wat assists

Elfsborg is vermoedelijk zeker niet beter dan Wolfsberger. En Feyenoord van het niveau Twente en Groningen... Feyenoord wordt geen kampioen, maar zoals het er nu uitziet moeten ze wel 'gewoon' derde kunnen worden. Advocaat heeft het een half jaar fenomenaal gedaan en een jaar heel matig. Hoe moeilijk is het om dat toe te kunnen geven? Advocaat is een grote trainer en een topvent, maar hij heeft een zwak seizoen gehad

Ik had niks anders verwacht van Derksen dat hij voor zijn grote vriend Advocaat zou opnemen. Maar ik had toch en klein beetje hoop dat zelfs Johan zou zien dat Slot het toch wel aardig doet, en dat hij zijn mening en klein beetje zou bij draaien, ik moest beter weten Ook al wint Feyenoord zijn aankomende 10 partijen met overtuigende cijfers, dan zal Johan het voor Advocaat opnemen.

Ja Johan, Wolfsberger & Dinamo Zagreb zijn natuurlijk tig keer beter dan Luzern en Elfsborg. Thuis tegen Wolfsberger 1-4 verliezen met ook nog eens een defensieve speelstijl.
Thuis tegen Emmen ,die natuurlijk veel beter zijn dan Luzern en Elfsborg, op de counter.

Ik zou graag een keer zien dat iemand daar bij VI wat tegengas geeft want ze knikken nu allemaal maar een beetje. Iedereen in Nederland kan zien dat het (nu al) een wereld van verschil is met Dick ,behalve de heren van VI.

20 augustus 2021 om 23:04

Nou, Zagreb is wel een stuk beter ja, haha. Die hebben een goed elftal. Maar tegengas zou lekker zijn ja. Dat vond ik met Amrabat wel lekker daar

20 augustus 2021 om 23:46

Dinamo Zagreb is ook wel beter ,maar het is ook geen wereld van verschil natuurlijk. Thuis tegen Dinamo Zagreb moet je gewoon winnen. Laat staan tegen Wolfsberger..

20 augustus 2021 om 23:53

Wolfsberger zeker, maar tegen Dinamo zou Feyenoord een goede dag moeten hebben. Uit daar hadden ze die overigens, met een 0-0 zonder iets weg te geven

Bah wat kan die Derksen vreselijk zijn zeg. Als hij iemand niet of juist wel mag kan hij ook nooit zijn mening aanpassen. Vorig jaar wonnen we niet of nipt van zulke teams..nu het lekker loopt weigert hij dat aan Slot en co toe te wijzen. Fijn dat Genee of Van der Gijp hem dan ook niet op zn plek zetten.
En dan ook oneerbiedig zo spreken over andere tv/radio collega's zoals annette van trigt.

Johan verwijt van Gaal dat hij niet toegeeft dat zijn ‘veredeld stelletje sterren’ uitspraak op het Nederlands elftal doelde, maar kan zelf ook niet toegeven dat hij hier gewoon fout zat. Hypocriet is het wel.

Tja de Conference League is totaal geen graadmeter natuurlijk, met subtoppers uit B en C landen. Maar een Heerenveen of Groningen zie ik toch ook niet met speels gemak voorbij Luzern en Elfsborg vliegen.

21 augustus 2021 om 01:16

Precies. Ik zie die twee niet zo snel Luzern of Elfsborg declasseren. Dat doe je niet 'even'

Na weer een volledige vi uitzending gekeken te hebben, stoor ik mij steeds vaker aan Derksen. Waar hij vroeger scherp, geïnformeerd, geïnteresseerd in de wedstrijden en vooral onafhankelijk was, is daar echt niks meer van over. Het is enorm voorspelbaar geworden. Niks interesseert hem, maar hij stoort zich in werkelijkheid overal aan. Hierdoor komt hij vaak over als een constant klagende ouderwetse man. Merk dat de magie waar ik die jaren zo mee vermaakt ben, echt al een lange tijd is verdwenen.

On: Ook dit is onjuist, denk dat iedere mede-Feyenoorder het met mij eens is dat het spel wel degelijk vooruit is gegaan. We kunnen in ieder geval stellen dat Slot uitstekend gestart is en het legioen weer uitkijkt naar de thuiswedstrijden en een mooi seizoen in Europa.

21 augustus 2021 om 06:36

Ik heb hetzelfde. Sinds jaar en dag kijk ik met plezier naar VI, ik heb echt weinig afleveringen gemist in de laatste 15 jaar. Ik begin me echter ook steeds meer te ergeren. Altijd ook dezelfde riedeltjes. Advocaat heeft het geweldig gedaan, google Amnesty international.. zelfs de dingen waar ik het mee eens ben gaan me vervelen. Hij weet bovendien werkelijk niks van het huidige voetbal. Al helemaal niet van het buitenlands voetbal, maar hij pretendeert van wel. En al die politiek, leuk en aardig, maar daarvoor kijk ik geen VI

Mooi om te zien hoe jullie wat hij als eerst zei naar de zijkant schuiven en gwn doen net alsof het niet is gezegd, echt mooi

Het is niet vergelijkbaar mensen....Advocaat heeft het met de mogelijkheden die voor hem voor handen waren destijds inderdaad niet verkeerd gedaan....en daarnaast hanteerde Advocaat ook een wat andere speelwijze.En in zijn tijd was er schijnbaar 0,0 te besteden!In het nieuwe tijdperk Slot, wordt er een andere speelwijze geïntroduceerd...en zeggen ze als Feijnoord zijnde wederom dat ze niets te besteden hebben. Maar worden er wel nu ineens een blik nieuwe spelers gehaald...die het tot nu toe niet verkeerd doen...zie: Guus Til, die centrale verdediger, Jahanbaksh etc etc.En die spelers brengen een kwaliteits injectie.Dus is niet vergelijkbaar.....En nee...ik ben geen Advocaat aanhanger... en ik geef mijn neutrale mening qua dit Topiq.

21 augustus 2021 om 09:11

En we moeten ook realistisch blijven, we gaan ook weer wel n keer verliezen maar dat hoort er ook bij. Voor nu fijn om naar te kijken. Ik ben er positief over

Aan het vriendje van Derksen mag je niet komen. Dan gaat hij hem verdedigen. Het is toch wel duidelijk dat Advocaat zwaar ondergepresteerd heeft. Slot overtreft hem op alle vlakken.

21 augustus 2021 om 11:09

De Eredivisie is net 1 wedstrijd onderweg, Slot begint inderdaad prima, maar wat een voorbarige reacties van velen hier.

Tja maar advocaat had ook heel andere spelers waar hij mee moest werken. Kijk naar Feyenoord tegen Dritta, dat sloeg nergens op, maar die selectie leek nog het meest op die van afgelopen jaar. Slot heeft dus wel een verbeterde selectie, en niet de negatieve stempel van berghuis.

Haal die man van de buis .. T is echt genoeg geweest met die xenofobe asbak. Hij kijkt overduidelijk geen voetbal, en zit daar alleen maar op alles te haten. Vaak op mensen die volgens derksen “teveel in zichzelf zijn gaan geloven”, terwijl hij zelf blijkbaar tot zn 130ste met zn ranzige teersnor voor de camera moet. Zelfreflectie doet ie niet aan. Wat een intens naar mens is Johan Derksen.

Ohja en Avsaroglu klinkt absoluut in de verste verte niet Marokkaans. Als hij ook maar een greintje wereldkennis had wist hij dat de uitgang -oglu niet Marokkaans is, maar eerder Turks. Calhanoglu, Emre Belezoglu etc. Maar hee, bij Derksen is t allemaal 1 pot nat natuurlijk.. Marokko en Turkije liggen per slot van rekening maar zo’n 4000km uit elkaar, in andere werelddelen, met een andere taal.

Wat een ramp van Derksen. Advocaat heeft het behoorlijk slecht gedaan bij Feyenoord. Negatief voetbal, 'alle ballen op Steven'. Europees totaal drama. Door een vrijwel gedegradeerd ADO 3-0 weggespeeld worden. Nu sprankelt het een beetje onder Slot (al wordt er misschien wel iets te hoog van de toren geblazen, wat dan nog) en nu doet ie alsof IJsselmeervogels van Elfsborg zouden winnen?

Ook gaat Feyenoord dit seizoen vast een topper of 2 verliezen maar een nulletje of zes betwijfel ik. Wat een dommigheid.

Naja ze doen t gewoon veel beter. Onder Advocaat haalden ze resultaat. Ik heb Advocaat nog nooit een goede trainer gevonden. Maar ook niet waardeloos. Waarom? Als je hem binnenhaalt blijft alles stabiel. Alles degelijk. Hij vernaggelt t niet. Hij maakt t ook niet beter. Heb nog nooit een speler gezien die onder Advocaat ineens grote stappen maakte. Hij investeert ook nooit in de jeugd. Prima gedaan, Advocaat. Nu gaat het alleen beter.

Blijft toch bijzonder dat Feijenoord maar gezien wordt als een subtopper. Dan moet dat ook van Liverpool gezegd worden. Die hebben in de afgelopen 30 jaar ook 1 x het landskampioenschap behaald. Feijenoord is en blijft gewoon een enorme volksclub waar het soms een aantal jaren slechter gaat. Maar er gaan in de aankomende jaren echt geen clubs aanhaken bij Feijenoord als 3de club in Nederland. Dat is Vitesse niet gelukt. Twente niet, AZ heeft nu ook een leegloop. Gaan ze niet opvangen. Het lukt Groningen toen ze naar de Euroborg gingen ook niet. De aantrekkingskracht van Feijenoord blijft groot. Slot kiest ook Feijenoord boven AZ. En dat is niet voor niets. Als er 1 club ooit kan aanhaken bij de top 4 is dat Twente. Ondanks hun financiële problemen. Die hebben de aanhang. Het stadion en de regio mee. AZ voetbalt in de achtertuin van Ajax. Die gaan dat uiteindelijk gewoon niet redden. Tijd dat het een keer klaar is met het gezeik dat de provincie clubs denken dat ze Feijenoord voorbij zijn. Amen

Het is nu velen malen leuker om naar te kijken dan o der Advocaat, maargoed dat weet je als je met die man in zee gaat. Alleen maar verdedigend spelen en puur op resultaat. nou dag vindt ik dit een veel betere aanpak

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren