Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Messi zal nooit beter zijn dan Maradona, al wint hij vier WK's op rij'

Laatste update:

Mario Kempes velt enkele dagen na het veroveren van de Copa América een duidelijk oordeel over Lionel Messi. De oud-aanvaller van Argentinië, tweemaal trefzeker tegen het Nederlands elftal in de WK-finale van 1978, is van mening dat Messi ondanks al zijn successen door de jaren heen niet van hetzelfde niveau is als Diego Maradona. De in november vorig jaar overleden legende loodste de Argentijnen in 1986 naar de wereldtitel. Messi daarentegen is nog nooit wereldkampioen geweest.

"Messi heeft de pech dat hij wordt gezien als de opvolger van Maradona", zo oordeelt Kempes in gesprek met ESPN Mexico. "En met de populariteit die Diego nog steeds over de hele wereld geniet is het heel moeilijk voor Messi om uit zijn schaduw te stappen. Hij is bij de Argentijnse ploeg ook heel lang verstoken gebleven van een prijs. Het winnen van de Copa América zal veel voor hem en de nationale ploeg betekenen, maar voor de supporters ligt dat anders. Hij zal nooit beter zijn dan Maradona, al wordt hij vier keer wereldkampioen op rij. Die wereldtitel heeft Messi nog steeds niet te pakken", zo krijgt de spelmaker van Barcelona in duidelijke bewoordingen mee.

Beelden van Neymar en Messi na Copa América-finale gaan viraal

De sterspelers hadden een onderonsje na de finale van de Copa América.Lees artikel

Kempes heeft zich in het verleden wel vaker kritisch opgesteld ten opzichte van Messi. De voormalig topschutter zette onder meer vraagtekens bij het winnen van de Gouden Bal van de sterspeler op het WK van 2014. "Messi haalde op het WK bij lange na niet zijn niveau. Hij mag in de groepsfase dan wel vier keer hebben gescoord, daarna heeft hij niet laten zien waarom hij tot beste speler is verkozen", zei de verbaasde Kempes zeven jaar geleden nadat de Argentijnen in de finale met 1-0 hadden verloren van Duitsland.

Messi wist zondag dan eindelijk een prijs te veroveren met de Argentijnse ploeg, nadat hij met La Albiceleste in het verleden driemaal ten onder ging in de finale van de Copa América. In de finale in en tegen Brazilië tekende Ángel Di María in de 22ste minuut voor de winnende treffer voor Argentinië.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Duidelijke taal van Kempes waar ik het grotendeels mee eens ben. Messi behoort natuurlijk wel tot de allerbesten aller tijden maar Maradona is No.1

13 juli 2021 om 16:22

Op basis van wat dan? Alle statistieken van Messi zijn (vele malen) beter dan Maradonna. Ja hij heeft het WK gewonnen, maar het blijft het een teamsport he, anders is Gotze met die logica ook beter dan Messi...

13 juli 2021 om 16:27

Sommigen sporters zijn larger than life, die zijn een persoon geworden die de sport overstijgt, waardoor hun Greatness niet meer per se samenhangt met hun meetbare prestaties. Om dezelfde reden zal Hamilton nooit zo Groot zijn als Senna en Mayweather nooit zo Groot als Muhammad Ali.

13 juli 2021 om 16:30

Ook zonder de statistieken erbij te pakken is Messi een betere voetballer dan Maradonna

13 juli 2021 om 16:31

Je gaat die discussie nooit winnen. Wat Maradona in Argentinië heeft gepresteerd en op welk voetstuk hij geplaatst is ga je nooit over treffen. Ik vind zelf altijd dat je voetballers niet moet vergelijken met elkaar het zijn allemaal stuk voor stuk grootheden en is het gewoon kwestie van voorkeur wie beter was dan wie. Zoals ik al zei Maradona is in Argentinië een God, die gaan ze altijd beter vinden dan mensen, Ongeacht de statistieken.

13 juli 2021 om 16:33

@nick Dat zijn toch zeer subjectieve factoren. Uiteindelijk gaat het om nostalgie en tijdgeest waardoor Maradona voor de Argentijnen altijd de grootste zal blijven. Dat heeft Nederland een beetje met Johan Cruijf natuurlijk. Die zal voor het volk der Nederlanden altijd de grootste blijven.

13 juli 2021 om 16:33

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Behalve dan in de Formule 1. Ik vind dat Schumacher echt duidelijk de beste racer ooit is. Heeft nu hetzelfde gepresteerd als Hamilton, maar bij Schumacher waarderen mensen het veel meer.

13 juli 2021 om 16:40

Kijk zet Messi pak em beet bij Celta de Vigo en laat hem concureren tegen het Barca van Guardiola en laat Messi dan Celta de Vigo kampioen maken.

Dat is wat Maradonna deed: die maakte Napoli kampioen terwijl zijn concurrent het Milan van Sachi was. Om even Maradonna's prestaties in perspectief te plaatsen.

13 juli 2021 om 16:43

@AmazingNinja klopt helemaal. Maradona was eigenlijk amper afhankelijk van het team. Die maakte van Napoli eigenhandig een Europese topclub. De beste allertijden imo, zonder twijfel

13 juli 2021 om 17:02

Ik was gister toevallig documentaire van Maradona aan het kijken, hij ging met knallende ruzie weg uit Barcelona, kwam bij Napoli terecht de voorgaande seizoen nog net niet gedegradeerd, netals ADO grote club maar degradatiekandidaat en in zijn 1ste seizoen eindigen ze met Maradonna middenmoot daarna komen ze 2de seizoen iets beter voor te staan. Aan de einde van zijn 2e seizoen wint die met Argentinië de WK en in zijn 3de seizoen word die kampioen van Italië en bekerwinnaar en vervolgens ook nog de Europa league. Zoiets als Leicester tussen al die topclubs kampioen worden behalve er waren geen meerdere sterspelers, hij deed het allemaal in zn eentje.

13 juli 2021 om 17:05

@japie en rambokolombo: ‘Eigenhandig’… daarmee doe je spelers als de Napoli, Giordano, Ferrara, Alemao en bijv zelfs Zola tekort. Daarnaast kwam hij over voor een (wereld)recordbedrag… dus er was in Napels wel het eea mogelijk. Dat hij een grote rol speelde zal ik niet ontkennen. Hij is ook het gezicht van die periode geworden dus ik snap de gedachtengang.

13 juli 2021 om 17:34

Oja? Hoezo Europese topclub buiten Italië nog nooit wat gewonnen buiten een uefa cupje Messi heeft de CL 3 maal gewonnen plus dat hij een beter visite kaartje is voor je club , je kunt dit niet gaan vergelijken maar zoals je zo stellig zonder twijfel , Maradona wat erg goed maar de randzaken niet je ook nemen snuiven , cocaïne van een wk verwijderd wegens doping nee lekker visite kaartje voor je land

13 juli 2021 om 17:48

Ook Maradona was afhankelijk van zijn team hoor. Meer dan 10 doelpuntjes maakte hij niet en daarmee word je verre van kampioen. Volgens mij heeft hij volgens mij evenmin de 'CL' van toen gewonnen.

13 juli 2021 om 18:02

Jammer dat Japie zich hier zo weer laten kennen. Normaal kan ie aardig objectief blijven behalve wanneer het over Messi gaat.

Japie heeft Maradona nooit zien spelen bij Napoli en Napoli had naar horen gewoon een behoorlijk team. Hetzelfde geldt voor het Argentinie als je de namen langsgaat en kijkt wat hun reputatie toen destijds was. Dat "maradona deed het in zn eentje" is een compleet fabeltje.

13 juli 2021 om 18:08

@sloep01 dat staat los van zijn sportieve prestaties. Anders moeten we dan een Van Gaal ook niet als bondscoach aanstellen bv want die gedraagd zich altijd als een doorgeslagen gek en wordt straks ook het uithangbord van Nederland als bondscoach

13 juli 2021 om 18:10

@origami ik ben opgegroeid in de tijd toen Maradona zijn successen vierde en toen Nederland het EK won dus waar heb jij het over? Jij bent duidelijk niet op de hoogte. Ga even kijken hoeveel spelers van dat Argentiniã« en Napoli in de Europese top speelden of ervaring hadden op dat niveau en kom dan maar weer bij me terug

13 juli 2021 om 18:22

Sorry Japie. Wist niet dat je al aardig op leeftijd was. Maar er zijn heel gemakkelijk artikelen te vinden over het Argentinie van 1986 en hoe goed die als team niet was. Niet alleen Maradona.

13 juli 2021 om 18:29

@ijsmuts: die spelers die jij noemt mag je zeker niet tekort doen, maar dat is daarop toch weer geheel niet in vergelijking met de supporting cast die Messi jaar in jaar uit tot zijn beschikking had en heeft.

13 juli 2021 om 18:39

@Origami geen probleem en verder wil ik niks afdoen aan de prestaties van Messi. Een legendarische speler maar voor mij persoonlijk is Maradona de beste voetballer die ik heb zien spelen

13 juli 2021 om 18:41

Maar volgens mij gaat dit over Maradona , we weten nu je afkeer wel van van Gaal hoor

13 juli 2021 om 19:10

Cruijff is de beste teamspeler aller tijden, Messi heeft individueel de beste prestaties geleverd samen met Cristiano. Maradona heeft de meest unieke solo prestatie geleverd met Argentinie en Napoli. R9 had het meeste talent en misschien wel de beste piek. En dan heb je nog Pele. Puur qua talent zijn het voor mij R9, Maradona en Messi als top-3.

13 juli 2021 om 19:16

Zola kwam pas in 1989 naar Napoli dus die is niet relevant. En buiten Carreca viel het daar wel allemaal mee in Maradona’s eerste seizoenen.

13 juli 2021 om 19:23

Zo vind ik Zidane weer de beste allertijden. Wellicht niet veel mensen met mij eens, maar mijn punt is dat eenieder zijn favoriet heeft op basis van criteria. Gelukkig zijn er geen allesbepalende criteria(statistieken komen enigszins in de buurt), dat maakt de sport zo mooi. Voor eenieder wat wils.

13 juli 2021 om 19:37

(GluubsterTJ). Nou zo gek ik dat niet hoor dit was ook gewoon een fenomenale speler hoor en ook zeker niet minder dan Maradona want hoeveel topjaren heeft hij nu gehad ? Terwijl Zidane ook gewoon met zijn land de WK won en de CL om maar te zwijgen over zijn resultaten als trainer , Maradona is meer een mythe aan het worden goede speler maar niet echt een visite kaartje voor je club vind ik .

13 juli 2021 om 19:42

@sloep01 het viel me alleen op dat je een beetje een dubbele standaard hanteert wat betreft wat een goed uithangbord is dus vandaar mijn reactie

13 juli 2021 om 19:44

Eens, zijn piek was niet lang. Ik heb hem nooit de beste ooit gevonden, staat niet eens in mijn top 5. Maar dat is juist het punt wat ik probeer te maken; we hebben allen een eigen belevingswereld(en een andere/daarbijhorende tijdsgeest). Dus bepalen wie "de beste" is, is gewoon onmogelijk in een teamsport. Wie mij ook zo in het hoofd opkomt is Ronaldinho. Die man was een entertainer pur sang!

13 juli 2021 om 19:44

inderdaad. Een behoorlijk team. Maar geen topteam zoals barcelona jarenlang was (dmv van financiële doping, maar dat is een ander verhaal). En met een behoorlijk team, was Maradonna's concurrent nog steeds het Milan van Sachi. Met Van Basten, Gullit, Rijkaard, Baresi etc.

13 juli 2021 om 20:25

Niet alleen door nostalgie en tijdgeest. Maar de Argentijnen zeggen altijd, dat Maradona een van hen is. Maradona vertegenwoordigd ze. Die is daar gevormd, als persoon en als voetballer.
Messi is een product van FC Barcelona.

13 juli 2021 om 21:14

@nick140 dat klopt wellicht maar dat heeft meer te maken met uitstraling dan met meetbare feiten.

13 juli 2021 om 21:27

Vrij duidelijk/simpel, zoals beneden ook al gezegd. Maradona maakte singlehanded van een weinigzeggend Napoli in de toen beste competitie ter wereld een vd top teams. Veel vd de Messi fanboys hebben Maradona nooit zien voetballen anders hadden ze wel anders gepraat. Zelfde geldt voor van Basten, Pele, Cruyff etc. Stuk voor stuk leiders die hun teams nationaal en op clubniveau omhoog stuwen. Messi is onder de beste voetballers in de geschiedenis zeker maar bij lange na niet de beste. Afgelopen jaar in een meer middelmatig Barcelona schiet hij ze ook niet naar het kampioenschap. In een team met Busquets. Xavi, Iniesta is 't niet zo moeilijk heh om kampioen te worden. Kempers slaat gewoon op veel punten de spijker op zijn kop.

13 juli 2021 om 22:24

@pieterprins773 maar als het puur om de meetbare feiten gaat dan kan je ook niet meer klagen op mensen die bv Ronaldo beter vinden dan Messi aangezien die qua statistieken en prijzen wel redelijk gelijkwaardig is. uiteindelijk is wie je de beste voetballer vind ook een kwestie van smaak en gevoel. tenzij je opeens gaat zeggen dat een Ard Van Peppen ofzo de beste is maar bij spelers als Maradona, Messi, R9, Ronaldo, Cruyff, Pele etc. kan je niet zomaar zeggen die of die is feitelijk de beste

13 juli 2021 om 22:49

Jij hebt vanuit jouw perspectief ook gelijk maar toen hij kampioen met Napoli werd, hebben ze 2 maanden lang de kampioenschap gevierd in die stad. In Napoli is hij ook een halfgod niet alleen in Argentinië en de impact die hij heeft gezet op de wereld daar zal Messi nooit in zijn hele leven in de buurt komen. Hij werd topscorer met 15 doelpunten maar voetbal is gelukkig geen statistieken.

13 juli 2021 om 23:12

Zola en Ferrara kwamen net kijken en je vergeet Careca 😉
Maar hoe je het ook wendt of keert zonder Maradona waren ze nu vandaag de dag nog nooit kampioen geweest van Italië

13 juli 2021 om 23:16

Het gaat hier niet om visitekaartjes of meeste prijzen maar om wat de Argentijnen zelf vinden van Messi en Maradona. Ik ben het in elk geval met ze eens 😉

13 juli 2021 om 23:17

Messi lukte het niet met Zannetti, Veron en Mascherano. Dan laat ik alle top aanvallers nog buiten beschouwing

13 juli 2021 om 23:20

Is idd een wereldvoetballer die in de absolute top hoort maar voor mij had hij niet dat magische wat Maradona wel had. Kippenvel krijg ik er nog steeds van wanneer ik filmpjes terug zie

14 juli 2021 om 00:01

@ Japie. Je kan weliswaar in die tijd opgegroeid zijn, maar dat zegt nog steeds vrijwel niks, omdat naar mijn weten de Nederlandse TV toen geen Italiaanse wedstrijden uitzond.

14 juli 2021 om 00:52

@amazingninja Dit is niet waar, Napoli deed al regelmatig mee in de top 5, Celta echt niet. Kijk vanaf 1986 en dan zo'n 10 jaar lang terug. Maradona maakte een beetje het Feyenoord van nu kampioen zeg maar. Je hebt altijd bijzondere jaren ertussen, net zoals Hellas Verona dat kampioen werd in 1985 ofzo. Wat Elia deed met FC Twente is bijvoorbeeld nog zo'n prestatie.

14 juli 2021 om 05:59

@ijsmuts Het is gewoon heel simpel, hij heeft onwerkelijke dingen gedaan en dingen wat nooit eerder werd vertoond. De goal met de hand en de hele team even eruit gepingeld en niet dat hij even de volgende ronde uitgeschakeld word maar ook nog met de allermooiste voetbal de WK wint. Eerlijk is eerlijk Napoli is gewoon een baggerteam die maakt hij ook even kampioen in de eerste keer van hun clubhistorie. In een tijdperk dat AC Milan de sterkste en rijkste van de wereld was en alle galacticos hadden en een Juve met Platini en Laudrup. Hij heeft onwerkelijke dingen gepresteerd om simpel te zeggen met een hele matige club. Ik ben een Messi-fan voor mij de allerbeste speler die ik heb meegemaakt maar de impact die Maradonna heeft gemaakt op mensen en de vreugde heeft verspreid is abnormaal. Je moet je voorstellen dat alle mensen uit Napels 2 maanden lopen te feesten omdat een voetbalclub kampioen werd! Zoveel impact heeft geen enkele voetballer kunnen maken op de mensheid. Alle voetbalkenners die ik ken noemt altijd Maradonna of kale Ronaldo als allerbeste allertijden.

14 juli 2021 om 08:23

Huntelaar heeft ook betere statistieken dan Ronaldinho. Maakt dit hem dan ook beter?

13 juli 2021 om 16:23

Bij Argentinie is Maradona misschien in, maar bij clubs komt Maradona niet in de buurt van de prestaties van Messi

13 juli 2021 om 16:42

@auba zie mijn vorige reactie. Laat Messi een middenmoter kampioen maken terwijl die concurreert tegen een van de beste teams uit de historie van het voetbal. Om even Maradonna's prestaties in perspectief te plaatsen.

13 juli 2021 om 17:42

Om Maradona’s prestaties in het juiste perspectief te plaatsen zou het goed zijn als je ook andere punten te belicht. Bv hoeveel CL’s, Ballon O’ dor, gouden schoenen, goals, assists enz enz heeft hij gewonnen/gemaakt? Ik bedoel, als je echt iets in het perspectief wil plaatsen zou je dat wel wat uitgebreider moeten doen dan een of 2 punten. Of Messi of Maradonna beter is, boeit mij niet. Beide waren/zijn geweldige voetballers.

13 juli 2021 om 17:44

Als Maradona de levensstijl van Ronaldo en Messi had gehad dan zou hij een stuk verder zijn gekomen. Maar die had hij niet. Ook was hij niet zo'n goede goalscorer als Messi. Messi's statistieken zijn van een ander niveau. Hij was wel een briljante gek en daarom is hij ook zo'n mythisch figuur. Ik vind een speler als Ronaldinho niet heel veel onderdoen voor Maradona overigens.

13 juli 2021 om 17:50

Laat Maradona meerdere cl winnen, 6 balon dor, 91 goals in een jaar, 15 jaar lang wereldtop zijn dan?

13 juli 2021 om 18:12

Mooi verhaal. Napoli was geen Europese topclub zoals Barca en Maradona was geen aanvaller maar een 10 dymus deze argumenten slaan volledig de plank mis. Laat Messi een Celta een keer kampioen maken van Spanje. Zo kan ik dan ook redeneren

13 juli 2021 om 18:26

Maradona op 10 was een aanvaller pure sang. Aangezien zijn dribbel zijn beste skill was speelde hij het liefst op 10 om zo er doorheen te dribbelen. Maradona heeft ook verschrikkelijk slechte potten gespeeld. Messi ook maar veel effectiever in een hele andere tijd. Laten we aub deze spelers niet vergelijken als in wie de beste was want voetballend gezien was Messi vele malen verder maar ook hele andere tijdgeest en manier van trainen en leven. Maradona is een legende door zijn prestatie op en off het veld. De eerste wonderkind van Argentinië en die emotie zet hem boven een bijzondere wonderkind. Geniet van beide want je kan hier geen discussie over winnen dat is echt kansloos.

13 juli 2021 om 18:33

En waarom won Maradona geen balon dor in zijn jaren bij barca dan, waarom blijf hij niet bij een topclub en wat heeft hij buiten die paar jaar napoli gedaan?

13 juli 2021 om 18:50

Dus Maradona heeft 2 prestaties neer gezet, Napoli kampioen maken en een WK pakken. Die heb je. Messi heeft 6 gouden ballen, 91 doelpunten in een jaar gemaakt, 15 jaar lang aan wereldtop, de Copa gewonnen met Argentinië en 35 prijzen met z’n club gepakt. Dus die 2 prestaties van Diogo wegen zwaarder dan alles wat Messi allemaal heeft gepresteerd ?

13 juli 2021 om 19:00

Japie vindt waarschijnlijk dat Burak Yilmaz ook beter is dan Messi, die op 35 jarige leeftijd uit China vertrok om Lille naar de kampioenstitel te helpen.

13 juli 2021 om 19:13

@AmazingNinja: om jouw redenatie dus te volgen is eigenlijk Vardy de grootste speler ooit? Bpl kampioenschap waarbij Leicester 4 topploegen achter zit liet. Zo simplistisch weer.

13 juli 2021 om 19:18

In die tijd konden alleen Europeanen de gouden bal winnen als ik het goed heb.

13 juli 2021 om 19:47

@origami ga je nou echt Yilmaz vergelijken met Maradona? iemand die niet alleen Napoli aan een landskampioenschap heeft geholpen maar ook Argentinie aan een wereldtitel en die onnavolgbare dingen deed in het veld

13 juli 2021 om 19:49

@regulator wat een non opmerking. We gaan Vardy die hard kan rennen toch niet vergelijken met Maradonna die kon toveren met een bal?

13 juli 2021 om 20:41

Japie, hoe vaak had Barca de Cl/EC 1 gewonnen voor Messi? Bij mijn weten eentje. Kampioen werden ze ook weinig. Daarna werd het anders. Maar het blijft een team sport, dus die andere, pak hem beet, 15 zijn ook belangrijk.

13 juli 2021 om 20:42

Japie, hoe vaak had Barca de Cl/EC 1 gewonnen voor Messi? Bij mijn weten eentje. Kampioen werden ze ook weinig. Daarna werd het anders. Maar het blijft een team sport, dus die andere, pak hem beet, 15 zijn ook belangrijk.

13 juli 2021 om 22:27

@steeck03 idd een topprestatie maar hoe vaak heeft Real de CL gewonnen met Ronaldo? 4 keer geloof ik. toch is Maradona voor mij de beste voetballer die ik ooit heb zien voetballen. beter dan Ronaldo en Messi. dat jij een voorkeur hebt voor een andere voetballer dat kan ik respecteren maar Messi heeft mij nooit kunnen laten genieten op de manier hoe ik van het spel van Maradona kon genieten en Ronaldo ook niet

14 juli 2021 om 07:22

Zuid Amerikaanse spelers konden de gouden bal niet eens winnen toen.

13 juli 2021 om 16:29

Lachwekkende onzin van Kempes puur gebaseerd op sentiment, en dát toont alles wat er fout is tegenwoordig: feiten doen er niet meer toe want persoonlijke voorkeur. Oftewel media hype staan boven de waarheid. Maradona is een legende, maar dit extreem vooringenomen geraaskal laat al zien dat hij weigert iemand boven z'n idool Maradona te plaatsen ongeacht of die persoon in elk opzicht zijn prestaties heeft overtroffen.

13 juli 2021 om 16:32

Ik vind dat het WK wel overschat wordt als we beoordelen wie de beste aller tijden is. Los van Messi-Maradona discussie. Uiteindelijk krijg je maar 1 keer in de 4 jaar de kans op een WK titel, dus eigenlijk heb je maar 2 kansen op een WK op de absolute top van je kunnen. 1 toernooi een mindere vorm of 1 toernooi gebleseerd of 1 mindere generatie aan teamgenoten en je bent eigenlijk al kansloos voor een WK titel hoe goed je ook bent.

13 juli 2021 om 16:41

Bovendien is het voor een speler als Lewandowski puur vanwege zijn nationaliteit bijna onmogelijk om het WK te winnen. Je hebt nou eenmaal ook met een coach en teamgenoten te maken.

13 juli 2021 om 17:01

Dat is waar. Het slaat eigenlijk uberhaubt al nergens op om een individu af te rekenen op prijzen die met 10 medespelers worden gepakt. Er zijn teveel variabelen en factoren waar je als speler geen invloed op hebt. Voor hetzelfde geld mist Di Maria in de finale en had Argentinie een penalty tegen gekregen. Bij een verloren finale was Messi de loser geweest ondanks zijn fenomenale prestaties op dit toernooi. Maradona is puur op emotie en niet op ratio voor velen de grootste maar we vergeten voor het gemak maar even dat hij nooit een WK had gepakt als er een VAR was geweest,

13 juli 2021 om 17:11

Het Argentinië van Maradona was niet best. Bijna geen enkele speler uit de Europese top speelde daarin maar Maradona stond op en deed het. En daarom is hij een legende, naast het feit dat hij van een laagvlieger uit Italië een Europese topclub maakte

13 juli 2021 om 17:32

Maar Griekenland won ook het ek 2004, ik wil de prestaties van Maradona niet bagatelliseren maar als alles mee zit op een toernooi kan ook een minder land kampioen worden.

13 juli 2021 om 17:32

Dat is het Leuke,Maradona maakte Argentinië eigenhandig kampioen, en zo geweldig waren zijn teamgenoten niet, dus met andere woorden als Lewa van zelfde klasse was als Maradona, dan kom hij het, maar dat kan hij niet, want hij komt niet in de buurt van Diego’s talent

13 juli 2021 om 17:52

Maradona had fantastische medespelers als Valdano en Pasarella. Veel Argentijnen speelden nog in eigen land toen. Met de VAR had hij het WK mogelijk ook niet gewonnen.

13 juli 2021 om 17:55

Met een handbal die tegenwoordig gewoon wordt afgekeurd en een wedstrijd op penaltys...

13 juli 2021 om 18:12

Als je meer verstand had van voetbal dan zou je begrijpen dat het tegenwoordig onmogelijk is om een team eigengandig kampioen te maken ongeacht hoe goed je bent.

13 juli 2021 om 18:34

Japie, in die tijd mocht je überhaupt maar drie buitenlandse spelers opstellen in alle Europese competities.

13 juli 2021 om 19:48

@visccatalunya mooi verhaal. misschien had Messi dan ook wel nooit de CL gewonnen als de VAR toen al had bestaan. zo kan je overal wel een leuke draai aan geven

13 juli 2021 om 19:49

@lubaldo klopt maar daar hadden alle clubs toch last van?

13 juli 2021 om 19:50

@thegoat010 Robben in 2014? we wonnen dat toernooi niet maar kwamen dankzij hem wel in de halve finale

14 juli 2021 om 06:38

Als mijn tante een lul had was het me oom mogelijk geweest. Laten we maar Casemiro en Busquets levenslang schorsen omdat ze vals spelen en constant overtredingen maken wanneer de aanval gevaarlijk word. Ze bederven het spel en houden zich niet aan de regels, het zijn de gemeenste spelers die ik ken en Maradonna is ook een gemene voetballer want met zn hoofd kon hij die goal nooit maken🙄 Vals spelen mag niet in voetballen en geniaal zijn en anderen te slim af zijn mag ook niet zolang je maar aan de regels houd. Dat is geen voetbal joh 🙄 het is te schandalig een zwarte bladzijde in de geschiedenis van voetbal. VAR waar was je?😂

14 juli 2021 om 18:33

@Japie Het ging er me meer om dat het dan niet gek is dat er op dat moment sowieso minder spelers naar Europa gingen. Temeer omdat de Zuid-Amerikaanse topteams destijds nauwelijks onderdeden voor de Europese.

13 juli 2021 om 16:40

Mee eens. Messi is een geweldige voetballer maar Maradona was buitenaards imo. Niet alleen de beste Argentijn die ik ooit heb zien voetballen maar sowieso de beste speler die ik ooit heb zien voetballen

13 juli 2021 om 19:30

De grootste onzin mogelijk. Hedendaagse spelers zijn over het algemeen beter, zelfs Memphis is nu beter dan Maradonna toen was. Voetbal is zo geëvolueerd, dat kent zijn weega niet, techniek, fysiek en ga zo maar door. Als de omstandigheden dezelfde waren geweest tijdens hun levens had je een vergelijking kunnen trekken, nu totaal niet: Messi Goat

13 juli 2021 om 19:40

Wat een niveau weer zeg, depay beter dan maradona. Mijn god zeg wat zijn die messi fans toch raar.

13 juli 2021 om 19:41

over Messi kunnen we nog discussieren maar als je serieus gaat beweren dat Memphis beter is dan kan ik het al niet meer serieus nemen. verder kan je je ook afvragen of Messi in die tijd had kunnen laten zien wat hij nu laat zien want toen werd je gewoon door midden getrapt en nam de scheids dit soort spelers nog niet in bescherming in het veld

Ik denk alleen dat het niveau qua voetbal in het geheel tegenwoordig wel aardig wat hoger ligt dan in de tijd van Maradona. Dus ik vind deze 2 onmogelijk te vergelijken

13 juli 2021 om 16:35

maar vroeger waren de velden vele malen slechter de verdedigers harder en was het materiaal waarmee je speelde stukken minder zoals bijvoorbeeld de schoenen en de Bal.

13 juli 2021 om 17:06

Harder wel, maar niet per se beter. Tegenwoordig spelen verdedigers tactisch veel beter dan in die tijd, het staat veel beter georganiseerd. Ik weet haast zeker dat Messi zich met hetzelfde gemak als Maradona door die verdedigingen had gewurmd.

13 juli 2021 om 17:34

Nooit, nu worden aanvallers veel meer beschermd, ga maar een kijken wat voor schoppen Van Basten en Diego te voorduren kregen, wat Diego heeft gepresenteerd is juist nog knapper.

14 juli 2021 om 08:27

Messi was in die jaren zeker weten kapot geschopt net als van Basten.

14 juli 2021 om 09:14

Check Messi zijn eerste 10j bij Barcelona. Wat hij toen deed, de goaltjes, de assists, de dribbels enz.. die man was echt van een ander niveau. En als je dan toch bezig bent, kijk dan naar hoe hard op hem werd gespeeld, dan kan je misschien toch concluderen dat Messi alleen afgestopt kon worden als je hem zou breken. Die jongen was niet te stoppen. Messi heeft buiten zijn sprl, wat veel weg heeft van Maradonna ook nog is een gevoel voor afwerken. Voor mij is Messi de nr1.. de rest wordt opgedeeld door Maradonna, Ronaldinho, Ronaldo9,..

16 juli 2021 om 15:46

dus geen Xavi Zidane Cruijf Di Stefano Puscas Gento Pele in dat rijtje?

Na het zien van de docu Maradona kan ik niet ontkennen dat het een geweldenaar op het veld was. Maar buiten het veld al op jonge leeftijd letterlijk kapot aan het gaan aan randzaken. Jarenlang cokegebruik tijdens zijn carrière maakt het voor mij makkelijk om te zeggen dat Messi (voor mij) de beste allertijden is.

13 juli 2021 om 16:29

Dat zijn randzaken, niets met voetbal te maken, tellen dus niet...

13 juli 2021 om 16:42

Tot een objectieve beste allertijden ga je nooit komen dus je bepaald ook zelf of je randzaken vind meetellen of niet het is immers je persoonlijke mening

Wat een vreemde uitspraken. Het zal belangrijk zijn voor messi en het nationale elftal maar niet voor het nationale elftal? Hij mag vier keer na elkaar het wk winnen en hij staat er nog steeds niet boven want hij heeft nog nooit het wk gewonnen?

13 juli 2021 om 19:32

Ach ja generatiegenoot van Maradona. Nu toegeven dat Messi beter is gaat ook ten koste van zijn eigen status. Lijkt me dat jaloezie de grootste drijfveer is voor deze uitspraken.

13 juli 2021 om 23:30

Ik dacht eerlijk gezegd dat Maradona en Kempes niet echt de beste vrienden waren (Maradona kwam pas vrij laat bij het Argentijns elftal op vraag van onder andere Kempes dacht ik namelijk). Al weet ik niet of dat later nog veranderd is.

Men doet net of Messi Argentinië naar de copa heeft geloodst, wat niet zo is, en Copa is ook weer geen WK. Messi eist alle aandacht en krijg alle lof, maar de gene die alle lof zou moeten krijgen wordt genegeerd is Di Maria in mijn ogen heeft hij door dat doelpunt Argentinië de Copa bezorgd, maar krijgt gene aandacht, zo oneerlijk en onterecht. men overdrijft in mijn ogen, buiten dat Messi scoort en assist had vond ik hem niet echt goed op de copa en ik heb alles gevolgd van de Copa, echt alle wedstrijd, vond ik hem wat afwezig en veldspel viel voor messi doen tegen, in mijn ogen een momenten speler geworden.,

13 juli 2021 om 16:24

Haha Messi niet goed op de Copa heb je wel op zitten letten?

13 juli 2021 om 16:32

Haha heerlijk echt heerlijk gevoel krijg ik bij het lezen van zijn comment! Die heeft vast de hele finale zitten hopen op die 1-1 😂 Maar dat een 34 jarige Messi niet meer zo goed is als paar jaar terug is niet meer dan normaal. Betrokken bij bijna alle goals maar hey hij was niet goed 🤷🏻‍♂️

13 juli 2021 om 16:28

Jonge jonge, hoe kan je nou zoiets zeggen? Messi heeft Argentinie naar de Copa gelootst, bij 9 (!) goals betrokken geweest dit toernooi. Standaard 2 man tegen waardoor ze in elke situatie 1 man over hadden. Natuurlijk met de Paul en Di Maria en de rest van de selectie en de staf maar... Messi verdiend veel lof, heel veel.

13 juli 2021 om 16:29

Dit is denk ik ook wat Kempes deels probeert te zeggen. Maradona had Argentinië toen letterlijk hoogstpersoonlijk naar een WK overwinning geschoten. Messi is op meerdere toernooien nu vaak afwezig of zeer onopvallend geweest. Op momenten stond hij er wel, maar het merendeel was hij toch vaak afwezig en zeer onopvallend in de wedstrijden, en dan vooral de wedstrijden waar het echt om gaat. Dat had Maradona dus niet, die op dat moment de beste was en het toen ook liet zien. Dat heeft Messi niet en daarom zal hij dus, volgens Kempes, in de schaduw blijven van Maradona.

13 juli 2021 om 16:31

Zonder Messi zou Argentinië überhaupt niet die finales hebben gehaald. Ook Maradona speelde met wereldklasse spelers destijds hoor, meerdere Real Madrid, en de absolute sterspelers van Boca en River Plate, clubs destijds nog van het kaliber Barcelona etc. Dat Argentinië was nou niet bepaald een team vol koekenbakkers.

13 juli 2021 om 16:42

@xiii dit slaat natuurlijk nergens op. Maradona heeft 1 WK gewonnen en 1 finale gehaald. Ik meen dat hij op 3 copa america toernooien maar 1 goal heeft gemaakt. Messi heeft in totaal 5 finales gespeeld waarvan 1 gewonnen. Maradona is echt mijn idool. Zijn sprookje van jongen uit de sloppenwijk die het kleine Napoli naar de top leidt is waanzinnig. Maar je bent hier niet correct en doet Messi tekort Als je Messi en Maradona hun statistieken bij Argentinië vergelijkt zal je ook zien dat je ongelijk hebt.

13 juli 2021 om 18:00

En hoeveel jaar is Maradona onopvallend geweest buiten dat wk en enkele jaren napoli? Messi presteert al 15 jaar lang qua cijfers en prijzen, vele malen meer dan Maradona. Messi zn mindere jaren scoort meer dan Maradonas beste..

13 juli 2021 om 16:36

@aqua1 , hoe kan je Di Maria noemen , oke hij heeft wel de wedstrijd beslist. Maar heeft hij Argenitië naar de finale gebracht ? Di Maria stond maar 2 keer in de basis en had maar 1 goal en 1 assist. Messi heeft persoonlijk Argentinië naar de finale gebracht , net als het WK van 2014.

13 juli 2021 om 16:36

Waar eist Messi eigenlijk alle lof? Buiten dat de rest onzin is, want messi is de eerste OOIT op een internationaal toernooi die het toernooi wint, top assister, topscorer en beste speler van het toernooi wordt. Maar ja hij zal hun vast niet naar de titel hebben geleid maar wel Di Maria die twee basisplaatsen heeft gehad. En waar eist Messi alle aandacht? Hij krijgt de aandacht van zn ploeggenoten omdat ze respect voor hem hebben, niet kmdat hij camerazoekend is. Het is niet Ronaldo die na een Champions League er altijd voor zorgde dat het toch altijd weer over hem ging nadat Bale altijd dé man was jn de finale. Dan ging Ronaldo weer geheimzinnig doen of hij wilde blijven, moest na een oenalty het bovenlijf getoond worden of moest hij laten weten dat hij 5 champions leagues had gewonnen in plaats van dat het om drie op een rij ging. In alle statistieken was messi de beste van bet toernooi maar hey zwak toernooi haha.

13 juli 2021 om 16:38

Als je Twitter hebt moet je voor de gein gare lineker opzoeken. Messi is werkelijk waar in alles wat je maar kan bedenken de beste geweest op de copa. Goals, assists, gecreëerde kansen, passen in het laatste derde van het veld, schoten op goal en nog een aantal dingen. Je reactie raakt kant nog wal. Messi heeft Argentinië deze copa echt op sleeptouw genomen. Voor het eerst misschien wel dat ik hem echt als leider heb gezien.

13 juli 2021 om 16:43

@aqua1

Dat jij niet echt objectief kan kijken naar Messi heb ik al jaren door... maar goed zal je reactie meteen tot onzin beargumenteren.

Most goals - Messi (4)
Most assists - Messi (5)
Most key passes - Messi (22)
Most chances created - Messi (26)
Most succesfull dribbles - Messi (36)

Best player of the tournament : Messi
Winner : Argentina

Ale hup terug naar je hoekje.

13 juli 2021 om 16:54

Whahaha jahoor daar hebben we hem weer.de clown.huile huile jongen.je moet vast een nachtmerrie weekend hebben gehad.heerlijk zeg.wij hebben in elk geval genoten.ach messi heeft je zovaak heartbreaks bezorgd.het komt goed jongen het duurt nog maar een paar jaartjes en dan wordt je uit je lijden verlost.

13 juli 2021 om 17:21

''buiten dat Messi scoort en assist had vond ik hem niet echt goed op de copa'' Je hebt absoluut geen gelijk he maar stel dat je gelijk hebt draait het niet daarom in het voetbal? Scoren en assists geven? Als Messi niet scoort of assists geeft en goed speelt krijg je te horen dat ie niet belangrijk is en als ie dat wel doet speelt ie slecht en overdrijven mensen. Die gast in jouw foto heeft meer dan de helft van zijn wedstrijden matig gespeeld maar hij is zo groot omdat hij altijd en overal scoort. Of vindt jij dat ook overdreven? Messi speelde daarnaast een van zijn beste toernooien dus stop met die bullshit.

13 juli 2021 om 17:26

Ik laat dit hier even achter, maar nee Messi verdient niet alle lof het is oneerlijk Di Maria verdient het meer:

Stat Leaders in Uefa Euro 2021,
Most goals - 🇵🇹 Ronaldo (5)
Most assists - 🇨🇭 Steven Zuber (4)
Most free kicks - 🇩🇰 Damsgaard (1)
Most key passes - 🇮🇹 Marco Veratti (14)
Most chances created - 🇧🇪 De Bruyne (16)
Most successful dribbles - 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Sterling (23)
Most accurate through balls - 🇪🇦 Pedri (4)
Most shot creating actions - 🇪🇦 Pedri (27)
Most goal creating actions - 🇪🇦 Pedri (5)
Stat Leaders in Copa América 2021,
Most goals - 🇦🇷 Lionel Messi (4)
Most assists - 🇦🇷 Lionel Messi (5)
Most free kicks - 🇦🇷 Lionel Messi (2)
Most key passes - 🇦🇷 Lionel Messi (22)
Most chances created - 🇦🇷 Lionel Messi (26)
Most successful dribbles - 🇦🇷 Lionel Messi (36)
Most goal creating actions - 🇦🇷 Lionel Messi (47)
Most shot creating actions - 🇦🇷 Lionel Messi (46)
Most accurate through balls - 🇦🇷 Lionel Messi (4)

13 juli 2021 om 20:51

@barcalover123 - Natuurlijk wel met de kanttekening dat de concurrentie in Europa beduidend hoger ligt, maar het zegt inderdaad wel degelijk iets. Messi is gewoon een fenomeen en een levende legende. Mensen die dat ontkennen, daar moet je niet eens mee willen discussieren.

13 juli 2021 om 22:03

Messi heeft wel tegen Chili, Uruguay, Colombia en Brazilië gespeeld. Landen als Engeland zijn max twee toplanden tegengekomen en Messi is alle toplanden tegengekomen.

13 juli 2021 om 18:04

Messi was bij elke goal betrokken behalve die in de finale. Lol.

Voetbal technisch kan je een voorkeur hebben voor Messi of Maradona. Maar Maradona gaf hoop aan de armen, een voorbeeld voor hen uit de slechte wijken. En dat zal Messi nooit evenaren aan Maradona, met zijn topsalaris en luxe leven. Maradona was van het volk, Messi een artiest.

13 juli 2021 om 16:28

Messi kwam zelf uit een heel arm gezin/wijk. Maradona verdiende ook miljoenen bij de clubs waar hij heeft gespeeld. Daarnaast als trainer verdiende hij ook een topsalaris. Maradona was ook druk bezig met drug gebruik , dat zie ik niet als een goede voorbeeld voor het volk (de armen)

13 juli 2021 om 16:49

Maradona's drugsgebruik kun je ook positief belichten, hij zorgde ervoor dat lokale 'ondernemers' ook eten op tafel hadden.

13 juli 2021 om 16:30

Andere tijden, andere wereld, andere mensen. Als we het zo zwart-wit gaan bekijken, is er niet eens een discussie wie er beter is, want de Maradona van toen zou in het hedendaagse voetbal niet meekomen. Bekijken we het wat grijzer, zul je alle factoren mee moeten nemen en dan hangt het gewoon af van persoonlijke voorkeur en welke maatstaf je hanteert als je beide heren vergelijkt. Het is sowieso moeilijk om voetballers van toen met voetballers van nu te vergelijken. Voetballers van toen waren veelal mensen die deden wat ze prachtig vonden. Tegenwoordig zijn het veelal atleten die voor de sport leven.

13 juli 2021 om 17:21

Ik vind het tegenwoordig maar softies. In de tijd van Maradona lijkt het met juist lastiger excellereren. Toen werd je door midden geschopt en er werd niet eens voor gefloten. Als een verdediger nu een scheet laat wordt een aanvaller al in bescherming genomen en het meest lichte vergrijp en zelfs aangeschoten hands is tegenwoordig al een penalty

13 juli 2021 om 18:20

Ik ben er heilig van overtuigt dat spelers met een talent zoals dat van Maradona vroeger meer voordeel eruit haalden dan nu. Nu met betere scouting en betere tactieken wordt dat gat deels overbrugt. Je zult minder snel uitschieters vandaag de dag zien dan vroeger.

13 juli 2021 om 18:42

@japie Dat waren ook tijden waarin je nog succesvol kon zijn met een ongezond dieet, als je rookte als een ketter en met alleen talent al ver kwam. Het voetbal is steeds door ontwikkelt op technisch, tactisch en atletisch niveau. Tegenwoordig is elke aanvaller een verdediger en elke verdediger een aanvaller bij wijze van spreken. Op talent alleen red je het niet meer. Daarom denk ik dat het nu juist uitdagender is om jarenlang aan de wereldtop te blijven.

13 juli 2021 om 18:53

Silvacity maakt eigenlijk precies het punt dat ik maakte, alleen wat beter verwoord.

13 juli 2021 om 20:42

Tijden vergelijken is moeilijk ja, maar talent vergelijken niet. Maradona zou, met het talent wat ie had, makkelijk mee gekund. Geef hem ook eens groeihormoon, Barca's jeugdopleiding (goeie coaching wat je nu krijgt) en een team met Xavi en Iniesta, en wie weet.

13 juli 2021 om 23:59

Die discussie is er altijd, je kunt het ook omdraaien als Messi in die tijd had geleefd was hij waarschijnlijk nooit topvoetballer omdat ze nog de behandeling met groeihormonen niet hadden kunnen doen en hij dan maar 1.40m was gebleven

We zullen dat nooit weten. Het voetbal was toen veel anders dan nu.
Voetbal hedendaags is tactischer en fysieker dan vroeger.
En met de VAR zou Argentinië destijds nooit het WK gewonnen hebben.

13 juli 2021 om 16:45

Het is maar net wat je verstaat onder fysieker. Zijn de spelers fitter: jazeker. Maar als je ziet wat voor overtredingen er gemaakt werden vroeger waarmee verdedigers wegkwamen.... Denk dat een Messi al 3 keer een carriere beindigende blessure had opgelopen in die tijd.

14 juli 2021 om 00:05

Waarom zou messi 3x zon blessure hebben opgelopen? Hoeveel in die tijd werd hun carrière beëindigd door een tackle? Cruyff en Maradona hebben toch nooit zo'n heftige blessure gehad, enkel van Basten. Waarom messi dan wel??

14 juli 2021 om 20:21

Kijk nog maar eens Barcelona - Bilbao terug. Daar wordt Maradonna zijn knie helemaal in puin getrapt.

Andere tijden, andere speler. Die twee kunnen en moeten niet zo vergeleken worden. Doen ze ook niet met Pele en Maradona? In deze tijden, kan je Messi en Ronaldo vergelijken.

Weer de discussie wie is beter Messi of Maradona? Tuurlijk was Diego een grootheid, in mijn ogen de beste speler ooit, maar Messi komt echt wel vrij aardig in de buurt. Met het winnen van Copa America vind ik dat Leo net een klein beetje onder Maradona is gekomen. Zijn inviduele prijzen zijn constante prestaties, jaar in jaar uit zon hoge niveau halen, met enige uitzonderingen nagelaten kan je met gerust zeggen dat Lionel Andres Messi 1 van de beste spelers aller tijden is. En dan de discussie:" tijden waren anders omstandigheden waren anders". Onzin! Spelers zoals Messi maar ook cr ronaldo cruyff pele maradona, ronaldo en di Stefano zijn/waren van absolute wereldklasse en zelfs daar boven, die kunnen moeiteloos mee met het voetbal toen en nu. En waren ze ook de beste.

Deze hele discussie heeft niet zozeer met de voetballende kwaliteiten van Messi en Maradona te maken, maar de nostalgie en tijdsgeest van het tijdperk Maradona. Maradona is nou eenmaal de volksheld en dat zal Messi of werkelijk voetballer dan ook nooit evenaren. We leven nu ook in een andere tijd waarin we alles anders ervaren. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld de Beatles. Het maakt niet uit hoeveel nummer 1 hits je scoort, zij zullen altijd legendarisch worden gevonden.

13 juli 2021 om 17:25

Idd dat is een grote factor dat meespeelt in de meningen van vele. Je zal later wellicht ook merken wanneer Messi 40 + jaar is. Dan gaat men hem veel groter vinden dan hij nu is etc. maar ja, wat Messi gepresteerd heeft is abnormaal en daar komt Maradona totaal niet in de buurt van, tsja.

13 juli 2021 om 19:21

Afschuwelijke groep de Beatles. De Stones en de kinks zijn vele malen beter 😉.

Ik was een groot fan van Maradona maar Messi is volgens mij inmiddels wel de grootste aller tijden.
Als er een compilatie zou uitkomen met daarin alle geniale acties van Messi zou deze minimaal 3 uur aan materiaal omvatten.

Stop eens met de vergelijkingen, dit is hetzelfde als dat iemand liever blauw ziet als geel. Laten we vooral genieten van de laatste jaren van Messi.

13 juli 2021 om 19:10

Ik geniet ook gewoon ook wanneer ik de vergelijking maak met andere spelers hoor. Messi de beste aller tijden tot dusver op het grote podium imo.

Wat een raar verhaaltje van Kempes, valt geen touw aan vast te knopen, misschien is het slecht vertaald. Messi de aller grootste allertijden voor mij.

De schaduw van Maradona, in het clubvoetbal heeft Messi Maradona al lang en breed verpulverd. 91 doelpunten in een kalenderjaar, kan Kempes wel buitenlandse tv ontvangen? Het grootste commentaar was dat het in het nationale team niet lukte. De Copa is geen WK, maar kom op zeg... Het blijft lastig vergelijken, maar deze man slaat wartaal uit.

14 juli 2021 om 00:07

Argentijnen kunnen het niet hebben dat messi in spanje is opgegroeid, dat is de grootste reden dat ze Maradona groter vinden. Daarbij de nostalgie door opa en papa die de prestaties overdrijven.

Het is appels met peren vergelijken natuurlijk. Het voetbal is natuurlijk behoorlijk veranderd. Veel sneller geworden. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Maradona, maar is meer op nostalgie gebaseerd, en dat Maradona het zo’n beetje in zijn eentje heeft gedaan bij zowel napoli als Argentinië. Maar beide weergaloos en onnavolgbaar.

Maradona is een cultheld en was een fenomeen. Echter spreken alle statistieken in het voordeel van Messi in een tijdperk waarin de lat vele malen hoger ligt dan in de tijd van Maradona.

Voor mij is Messi absoluut beter dan Maradona. Neemt niet weg dat Maradona, in zijn tijd, de absolute top was.

13 juli 2021 om 17:24

Maar Maradona speelde wel in een minder Argentijns elftal en in een club die bij lange na niet van het niveau was van Barca. Bovendien was Maradona een 10 en geen aanvaller dus die statistieken kan je niet gaan vergelijken

13 juli 2021 om 17:38

ook als je kijkt naar middenveld statistieken dan overtreft Messi Maradona dus dat argument kan de prullenbak in.

13 juli 2021 om 18:15

Ja maar als jij met mindere spelers om je heen speelt dan is het vrij logisch dat je middenveld statistieken minder zijn. Of jij denkt dat een Messi bij een Celta ofzo dezelfde statistieken had kunnen overleggen als bij een Barca? Dat lijkt me sterk

13 juli 2021 om 19:06

Maradona speelde echt niet in een minder Argentijns elftal. Een beetje vergelijkbaar met het huidige Argentijnen elftal. 2-3 spelers van wereldklasse en dan de rest van het team gevuld met subtoppers dat allemaal in dienst van Messi spelen.

14 juli 2021 om 00:58

@japie Dit blijf je maar verkondigen, maar dat is echt kul. Ik weet dat je kracht bij je argument wil zetten, maar hou het even feitelijk. Napoli deed al veel vaker mee in de top 4, kijk maar naar de stats van 10 jaar daarvoor, Hellas Verona werd daar ook kampioen na promotie (1985) en Argentiniã« had geen koekenbakkers in het elftal. Droom niet zo, je maakt een team niet in je eentje kampioen.

14 juli 2021 om 10:22

Als je de wedstrijden van Barcelona bekijkt, zie je dat Messi zelden als diepe spits staat.
Hij komt of vanaf links (buitenspeler op papier) of zwerft op de 10 positie.

Als je even over het sentiment stapt dan spreken de cijfers van Messi in het voordeel.
Wellicht dat Napoli niet het niveau had van Barca nu, maar neem ook in ogenschouw dat sowieso het hele niveau van voetbal vele malen hoger ligt dan in het tijdperk van Maradona.

Voetbal is topsport en is vele malen serieuzer en eist meer van een voetballer dan in de dagen van Maradona.

Neemt niet weg dat Maradona een legende is. 100%!! Echter is Messi simpelweg beter. Hij heeft betere statistieken in een tijdperk waarin het voetbal op een veel hoger niveau ligt.

Messi is al 20 jaar wereldtop. Maradona heeft in zijn carrière talloze seizoenen gehad dat hij destijds niet bij de beste spelers hoorde. Maradona wordt voor mij over geromantiseerd. Een paar prachtige resultaten heeft hij geboekt (kampioen Napoli, wk 1986) waar hij de absolute ster was. Maar om de beste ooit te zijn, vind ik dat je een veel constanter carrière aan de top moet hebben.

Er zullen altijd mensen blijven die in de ontkenning vast blijven houden. De enige persoon waar je Messi moeilijk mee kan vergelijken is Pelé, omdat die generaties wel heel erg ver uit elkaar liggen. Echter ieder normaal persoon kan oordelen, dat wat Messi nu heeft gepresteerd moeilijker is dan Maradonna toen. Vooral als je rekening houdt, dat je nu zaken als internet hebt dus iedereen nog veel beter voorbereid is op hoe Messi voetbalt en ondanks al die informatie nooit iemand een antwoord heeft kunnen vinden om hem te stoppen.

13 juli 2021 om 17:26

Hoezo is een Copa moeilijker winnen dan een WK en hoezo is prijzen pakken met Barca moeilijker dan prijzen pakken met een laagvlieger uit Italië?

13 juli 2021 om 18:56

Maradona heeft nooit een copa gewonnen. En niet doen alsof er bij Napoli alleen maar koekenbakkers liepen. Napoli had in die tijd het beste trio: Giordano, Carreca en Maradona. Carrera werd toen gezien als 1 van de beste spitsen in die tijd, werd 2de in de topschutter stand van het WK86 achter Lineker. Mensen doen precies alsof dat Napoli alleen maar Maradona was, er liepen echt wel geweldige voetballers tussen.

13 juli 2021 om 19:14

Waarom noem je Napoli telkens een laagvlieger? Ja ze raakten in een dip begin jaren 80 maar daarvoor plaatsten ze zich vaak genoeg hoog in het linkerkolommetje.

Ik zie de toegevoegde waarde om mensen en hun kwaliteiten in het openbaar te vergelijken en te waarderen helemaal niet. Waarom zou je dat doen? Geniet lekker van je kampioenschap en laat het daarbij.

Messi zal in Argentinië nooit zo groot zijn als Maradonna die individueel wellicht beter was. Maar de consistentie van Messi op het allerhoogste niveau zal lang niet meer worden geëvenaard, en daar komt Maradona niet eens in de buurt. En de mensen van weleer zullen Messi nooit erkennen als de grootste, ze zullen nooit "moderne" spelers erkennen als de allerbeste, want daarmee ondermijnen ze hunzelf. Wat dat betreft heeft Kempes gelijk, hij kan er een paar Wk's winnen en dan zullen ze alsnog Maradonna verafgoden en verzinnen waarom hij beter was.

Maradona is nummer 1. Daar komt niemand in de buurt. Voetballend komt Messi nog het meest in de buurt. Alleen was de status, charisma, persoonlijkheid van Maradona vele malen groter.

13 juli 2021 om 17:53

Charisma, persoonlijkheid? Laat ik voorop stellen dat ik voetbal kijk om het spel en zeker niet omdat bepaalde spelers een status of persoonlijkheid hebben. Maar Maradona zijn persoonlijkheid is niet iets waar we trots naar kunnen wijzen lijkt me. Na zijn verhuizing naar Italiã« heeft ie te maken gehad met de wilde feestjes en de maffia. Zijn verschillende affaires, zijn drugs gebruik. Het volhouden dat je zoon niet je zoon is. Dit allemaal hoort bij de status en persoonlijkheid van Maradona. Nee doe mij dan maar een jongen die getrouwd is met zijn jeugdliefde, zijn kids en familie op nummer 1 zet en verder alles doet voor de sport en zich verder alleen bezig houdt met het voetbal of zijn gezin. Buiten die belastingzaak hebben we nooit echt nare of gekke verhalen over Messi gehoord.

14 juli 2021 om 09:54

Wat je zegt klopt. Messi is inderdaad wat kleurloos en heeft een saaie uitstraling. Maradona was een bad guy, maar wel eentje waar heel veel mensen van hielden en houden. Twee jaar geleden was ik in Napels en de verering van Diego is daar tot op de dag van vandaag aanwezig.

Het is ook een kwestie van smaak. Voetballend zijn het de twee besten ooit. Alleen dat extra van Maradona tegenover het saaie van Messi geeft de doorslag.

Ieder z’n eigen mening gelukkig, maar wat Messi in het hedendaagse voetbal laat zien is ongekend en zal niet gauw geëvenaard worden,

Nu Messi eindelijk zijn prijs met Argentina te pakken heeft, kon het ook niet anders dan dat de discussie verschoven wordt naar wat hij niet heeft/kan. Hoe vaak hebben we zulke dingen niet gehoord? Dat hij het zonder Xavi niet kon? Dat hij het niet kon zonder Iniesta? Dat hij het alleen bij Barca liet zien? Dat La Liga te makkelijk was? Dat hij tegen Engelse teams niet presteert? Etc, etc. Al deze beweringen kunnen de prullenbak in. Het is de beste voetballer in elk aspect van het spelletje. Als je dat niet ziet, heb je echt een probleem met jezelf.

13 juli 2021 om 18:55

Klopt. De "goalpost" wordt bij Messi steeds verder verschoven.

Ik heb ze beiden gezien en geen enkele twijfel, Messi is the allerbeste.

Wat word ik moe van al die vergelijkingen. Geniet van Messi en Ronaldo nu het nog kan. Wat maakt het uit of Messi iets beter/minder is dan Maradonna? Ze hebben nooit in hun prime tegenover elkaar gestaan onder dezelfde omstandigheden. Ik ben te helaas te jong om de spelers Cruijff, Maradonna, Pele en zo live te zien spelen, maar ik had het echt dolgraag willen meemaken.

Nu geniet ik van Messi en Ronaldo, die beide unieke prestaties hebben neergezet. Ik weet zeker dat als 1 van de 2 er niet was geweest, dat dan de andere nooit zo goed was geworden als hij nu is.

Misschien stoppen met vergelijkenMaradona is een mythe het was een straatschoffie dat ook uitstraalde tot op het laatst maar wel 1 die zeer geniaal was en wk s besliste ja die combinatie houden mensen van Het was een heel kleurrijk persoon natuurlijk Messi is een op en top prof wat maradona niet was hij is lang niet zo kleurrijk en is enigzins timide naar buiten toe.. Maar de cijfers spreken voor zich ...Een persoon wordt ook gecreëerd door sterke verhalen die zijn er van messi niet

Als je beide spelers in hun context plaatst kwa teams waarin zij hebben gespeeld, hun medespelers, hun tegenstanders (in de jaren waarin maradona actief was was een aanvaller vogelvrij en kreeg doodschoppen te verduren alsof het niks was), kwa invloed die zij hadden en talent dan kan een objectief iemand er niet om heen dat Maradona echt gewoon een stuk beter/groter was/is dan messi.

Onzin, vroeger was niet alles beter. Messi is al wereldtop sinds ie 17 is. Als Maradona minder drank en coke had gebruikt had ie dat vast ook kunnen zijn, maar Messi is gewoon beter.

Overigens zou ik veel liever Maradona zien voetballen dan Messi, hij is zo'n kleurloos figuur.

Na maradona zijn er veel spelers gekomen en ggn. En k kan hier aardig veel bekende namen noemen! Maar nog nooit hebben 2 speler 15jaren lang aan de top gezeten!! Nog nie maradonna of pele hebbe dit kunne bereiken!! Hoelang zijn zij aan de top gebleven ?? Toch niet zolang als Messi en CR7 of ben k verkeerd ? En int verleden had je toch minder sterke verdedigers als nu! En als de afgelopen 15jare!! Komop dit kan je bijna vergelijken met de eerste iphone en de nieuwste! Hoeveel progressie is er wel nie geboekt in al die jaren tijd! En als je dan nog zolang aan top kan blijve tja dan is er geen discussie mogelijk!

Ronaldinho was de allerbeste ooit dat niveau was echt extreem alleen voor maar 2/3 jaar. Maradona is een God in Argentinië. En Pele en Cruijff zijn helden in Brazilië en Nederland. Maar als je kijkt naar de cijfers en 't aantal jaren dat Messi en Ronaldo presteren zijn dat eigenlijk wel de allerbeste ooit

MESSI leeft in ieder geval voor zijn sport,dat kon je niet zeggen van Maradona,Messi is in alles beter....

Niemand is beter dan Maradona. Pele niet Cruijff niet Ronaldo niet Messi niet , ondanks dat hij miet eens goed gezond bezig was, voor dat de wedstrijd begon heeft hij de mensen in het station al vermaakt met zijn warming up , Maradona is de koning

Wat is een maradona?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren