Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Advocaat zet vraagtekens bij voorkeur Songfestival: ‘Wat is nou belangrijker?’

Laatste update:

Dick Advocaat laat zich dinsdagmiddag duidelijk uit over de problematiek rondom een mogelijke finaleplaats van Feyenoord in de play-offs om Europees voetbal. Mocht Sparta Rotterdam woensdagavond worden verslagen in de halve eindstrijd, dan zal de finale zaterdag niet in De Kuip worden afgewerkt. De gemeente Rotterdam heeft bij de KNVB aangegeven dat ze niet wil dat er zaterdagavond wordt gevoetbald in het stadion van Feyenoord als er een paar kilometer verderop in Ahoy het Eurovisie Songfestival gaande is.

Als Feyenoord woensdag op eigen veld wint van Sparta, neemt de ploeg van Advocaat het in de finale op tegen de winnaar van de ontmoeting tussen FC Groningen en FC Utrecht. Als Sparta wint, dan wordt de finale buiten Rotterdam gespeeld. De KNVB liet maandag aan het Algemeen Dagblad weten dat er naar een oplossing wordt gezocht. Eenvoudig is dat niet, aangezien het volgens de reglementen niet is toegestaan om de wedstrijd te verplaatsen.

"Ik kan me niet goed voorstellen dat de burgemeester (Ahmed Aboutaleb, red.) het Songfestival belangrijker vindt dan Feyenoord", laat Advocaat aan duidelijkheid niets te wensen over op het persmoment in aanloop naar Sparta-thuis. "Of hij moet geen verstand van voetballen hebben." NOS-verslaggever Bert Maalderink haalt vervolgens aan dat Aboutaleb als burgemeester verantwoordelijk is voor twee grote evenementen op dezelfde dag. Advocaat heeft daar desondanks geen boodschap aan. "Maar wat is nou belangrijker?", vraagt de Feyenoord-coach zich hardop af. "Het voetballen heb ik hoger staan dan het Songfestival."

"Als je ziet hoeveel mensen naar het voetballen kijken. Naar het Songfestival kijken maar een beperkt aantal mensen", legt Advocaat verder uit. "Maar ik laat het verder aan de geleerden over." Maalderink concludeert vervolgens dat Advocaat er nog niet van uitgaat dat de finale van de play-offs niet in Rotterdam zal plaatsvinden. "Zo is dat. Een vraag en een antwoord. Maar dan moeten we wel eerst van Sparta winnen."

Eurovisie Songfestival zit Feyenoord dwars bij bereiken finale play-offs

Het muziekevenement is wellicht een spelbreker voor Feyenoord in de jacht op Europees voetbal.Lees artikel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je het mij vraagt zijn geen van twee echt belangrijk. Het zijn beide een vorm van entertainment en hebben als zodanig geen van beiden prioriteit. Ik snap dat als je trainer van een voetbalclub bent dat anders ziet.

18 mei 2021 om 14:34

Wat ik meer bijzonder vind is dat Rotterdam deze dingen niet samen kunnen organiseren.

Bij songfestival is er geen politie nodig en bij de wedstrijd misschien iets meer. Aboutaleb heeft een hekel aan de Feyenoord supporters en dit is een mooi moment om ze te pakken.
Feyenoord moet trouwens maar eerst de finale zien te halen

18 mei 2021 om 14:38

Bij grote internationale evenementen is geen politie nodig? Dat is natuurlijk onzin. Alleen al de beveiliging voor de Israëlische delegatie bijvoorbeeld is substantieel.

18 mei 2021 om 14:40

Er zal vast Politie bij aanwezig zijn en ook beveiliging. In de Kuip mogen 6000 man komen hoef je ook geen hele delegatie voor te hebben toch?

Als je deze 2 dingen niet kan organiseren als stad zijnde heb ik daar mijn bedenkingen bij.

18 mei 2021 om 14:52

De stad maakt een andere risico inschatting als jij blijkbaar. Heeft ook te maken dat bij feyenoord bij 0% supporters er alsnog een politie inzet van 30-40% is, en dat is omdat het zulke lieve jongens zijn. Dat is overigens ook zo bij ajax voor mensen dat argument van stal halen.

18 mei 2021 om 14:59

@bliek Afgelopen wedstrijd mochten er 0 supporters aanwezig zijn en liep het nog uit de hand in de kuip. Lijkt me duidelijk dat er in Rotterdam wel degelijk een hele delegatie nodig is voor 6000 man.

18 mei 2021 om 15:03

Idd dit is juist een evenement waar ze bang voor aanslagen zijn omdat er bijna 200 miljoen mensen kijken. En het rommelt nogal in het midden oosten op dit moment en Israël doet mee aan het festival.

18 mei 2021 om 15:14

Vergeet niet dat zo'n beetje elk land in Europa vertegenwoordigd is op het songfestival. Ook Rusland en Israã«l. Vooral die laatste zou, zeker gezien het nieuws van de laatste dagen, voor iemand al een reden kunnen zijn om met een bomgordel o.i.d. naar binnen te willen lopen. Is natuurlijk worst case scenario, maar dat soort dingen wil je natuurlijk niet hebben. Er is aardig wat in geã¯nvesteerd door Rotterdam en er kijken tenslotte richting de 200 miljoen man naar. Overigens hebben de Feyenoord supporters zich afgelopen weekend ook niet erg van hun beste kant laten zien.

18 mei 2021 om 17:10

Dick moet gewoon zijn mond houden en stilzitten hier. Dan had hij er maar voor moeten zorgen dat er geen play-off nodig was voor Feyenoord. Er was al een jaar bekend dat er 22-5 niet gevoetbald kon worden in Rotterdam.

18 mei 2021 om 18:59

@Bliek vergeet niet dat je naast die 2 evenementen ook nog een hele stad hebt waar je politie moet kunnen inzetten.

18 mei 2021 om 18:59

En wat nou als Feyenoord verliest en die capuchonnetjes besluiten Rotterdam in een oorlogszone te veranderen?

18 mei 2021 om 20:24

Dat eerste heb je gelijk in, dat tweede niet. Gemeente heeft dit pas afgelopen week bij de KNVB aangegeven, staat ook duidelijk in het artikel

18 mei 2021 om 18:57

Voetbal is de belangrijkste bijzaak van het leven, maar voor 1 dag per jaar is de finale van het songfestival nog belangrijker. Het is niet anders. Ik kijk ook niet naar het festival wansmaak, maar ik snap het wel, want er zijn 150-200 miljoen mensen die voor de buis zitten en die kun je niet onbelangrijk gaan noemen omdat jij iets anders wil.

Simpel toch, de overheid wil de rest van de wereld laten zien dat het hier goed gaat met de coronastrijd. Het songfestival is sowieso 1 groot propaganda festival waar landen elkaar knuffelen. Kan me nog goed herinneren dat Oekraine in 2015 ofzo won terwijl Rusland een veel beter optreden en liedje had.

18 mei 2021 om 14:18

Die laatste zin is slechts een mening. Daarnaast is het voor een deel een publieksprijs en komt dus niet altijd kwaliteit boven drijven. Daarom is het songfestival ook een zinloos evenement. Daarnaast lijkt het me ook logisch dat de overheid graag wil dat dit doorgaat gezien alle kosten die zijn gemaakt, het propaganda deel waar jij het over hebt zie ik niet.

18 mei 2021 om 14:55

Songfestival is pure propaganda. Het gaat over wie het meest politiek correct liedje van het jaar heeft. Vrouw met een baard, kippen lied van Israël, Oekraïne gedoe, etc.

18 mei 2021 om 15:00

Maar wat is dan het doel? Stel ik zie een vrouw dansen als kip en ze komt toevallig uit Israël. Maakt het dan voor mij het verschil in mijn standpunt als het gaat om het land Israël? Dat gaat toch nergens over.

18 mei 2021 om 16:06

Het Songfestival gaat ook nergens over. Hollywood, Silocon Valley, Songfestival, Amsterdam Zuid, allemaal mensen die ver van de werkelijkheid vandaan zijn en politiek correct zijn voor de bühne. Het kippenlied ging over feminisme en metoo. Toen was dat populair om daar een (juiste) mening over te hebben. Ik was wel eerlijk wel 'trots' toen wij 2 jaar geleden wonnen met een lied die niet politiek geladen was.

18 mei 2021 om 17:02

Wat is dit nou weer voor afgekapte poging om tegen "politiek correct"aan te schoppen? Muziek is heeft vaak een lading die er aanvast zit, nee veel van die liedjes vind ik ook niets en vond het wel top dat wij wonnen, maar ga nu niet doen of muziek niet een middel is om een mening over een verhaal te vertellen buiten het songfestival wat dat gebeurd daar ook.

18 mei 2021 om 17:31

Alle propaganda is een vorm van kunst. Maar niet alle vormen van kunst zijn propaganda. Dat muziek propaganda of politiek kan zijn, betekent niet dat het dat moet zijn. Er zijn genoeg liedjes die gewoon mooi zijn en niet een diepere politieke lading hebben

18 mei 2021 om 20:20

Het gaat om samenhorigheid, dat kan je als politiek correct geneuzel zien maar om het propaganda te noemen gaat wel heel ver.

18 mei 2021 om 14:32

Het is sowieso 1 grote poppenkast, maar dan vooral omdat het zogenaamd uit moet stralen dat Europa een eenheid is. Ik vind het altijd wel vermakelijk om naar te kijken, maar al die politieke statements zijn schrijnender dan schrijnend. Die hele entertainment-wereld wordt sowieso steeds meer een politiek platform waarin spreekpoppen zeggen wat hun overheden de wereld wijs willen maken.

18 mei 2021 om 14:35

Dus ondanks dat je het een propaganda festival vind. Blijf je wel trouw kijken en weet je zelfs iets uit 2015 te herinneren.. karakter.. daar hou ik van! 😉

18 mei 2021 om 14:57

@appelsap12....omdat Jij dat een beter optreden en liedje vindt wil niet zeggen dat die andere 200 miljoen mensen hetzelfde vinden he. Ieder zn smaak en mening

Snap dat het irritant is, maar vind het maar een kinderachtige reactie van Advocaat. Sowieso kijken er echt wel meer mensen naar het Songfestival dan naar Feyenoord. De stad heeft er ook flink voor geïnvesteerd dat ze het zouden krijgen. Ja en met het een jaar uitstellen en corona is het nu wel erg lastig natuurlijk. In principe had voor dit scenario al een plan moeten klaar liggen zou je zeggen.

18 mei 2021 om 14:36

Advocaat zei eerder dit jaar ook dat Feyenoord 'qua fans' wereldwijd groter is dan Ajax. Hij loopt dus sowieso een beetje met waanideeën. Het is vervelend voor Feyenoord en ik heb ook niets met die hele soap, maar vind dit ook flauw van Advocaat.

18 mei 2021 om 14:43

Tis tijd dat Feyenoord snel klaar is en dat Advocaat op de achtergrond verdwijnt.
Hij heeft dit jaar veel kapot gemaakt met zijn optredens in de pers.

18 mei 2021 om 15:02

Zijn ook waanideeën. Qua fans niet groter, qua supporters weer wel. Dat maakt ook het mooie verschil tussen de 2 clubs.

18 mei 2021 om 16:18

De definitie van supporter, volgens de Van Dale, is "iemand die een sportclub aanmoedigt, aanhanger" geloof me daar zijn er een stuk meer van bij Ajax.

18 mei 2021 om 15:11

Ach Advocaat kennende zal het ook wel met een lach en knipoog bedoeld zijn denk je niet? Is het overigens niet mogelijk om de wedstrijd een dagje te verplaatsen naar zondag of vrijdag?

18 mei 2021 om 15:34

Nou de video lijkt mij vrij duidelijk dat het gewoon serieus bedoeld is.

Wereldwijd is er natuurlijk veel meer belangstelling voor het songfestival. Dat argument telt natuurlijk niet. Lokaal kijken mensen misschien op sommige stukken in Nederland meer naar Feyenoord. Maar laten we eerlijk zijn: het is allebei waardeloos om naar te kijken.

Ik vind voetbal duizenden malen belangrijker dan het Songfestival. Maar zeggen dat zijn wedstrijd in de play-offs meer kijkers gaat trekken dan het Songfestival, gaat wel echt een paar stappen te ver haha. Alleen binnen Nederland klopt dat al niet, laat staan internationaal.

18 mei 2021 om 14:38

Ik denk inderdaad dat in Nederland al meer dan 10x zoveel mensen het Songfestival gaan kijken. naar de playoff gaan niet meer dan een half miljoen mensen kijken denk ik.

18 mei 2021 om 15:24

Half miljoen vind ik dan alsnog heel erg veel zat eerder aan 100.000 mensen te denken. De play offs zijn nooit zo boeiend vind ik

Het is maar net vanuit welk oogpunt je bekijkt. Als Feyenoordfan vind je die wedstrijd belangrijker. Als je niks met voetbal hebt waarschijnlijk eerder het songfestival. Ik denk dat er meer mensen kijken naar het songfestival. Dat is in de wereld en Europa belangrijker dan een "wedstrijdje" van Feyenoord. En voor de Nederlandse economie ook denk ik (ondanks corona). Feyenoord moet eerst maar eens zorgen dat ze die ronde halen

18 mei 2021 om 16:24

Ik heb echt helemaal niks met het songfestival, maar het wordt inderdaad Europees of zelfs wereldwijd uitgezonden, terwijl Feyenoord-Sparta slechts de nummer 5 en 8 van een Mickey mouse competitie is.

18 mei 2021 om 16:27

Ik ben toevallig fan van zowel Feyenoord als het Songfestival, maar ik vind de finale van het songfestival echt 100x belangrijker zaterdag. Het is het grootste muziekevenement op aarde met jaarlijks 200 miljoen kijkers. Ook wordt het nu voor het eerst in 46 (?) jaar weer georganiseerd in Nederland. Verder is het natuurlijk een enorme exposure voor de stad Rotterdam, wat in de toekomst weer geld kan opleveren. Die play-offs kunnen me even gestolen worden, scheelt ons weer een afgang tegen Wolfsberger of Young Boys.

ik zou eerlijk gezegd niet weten wat belangrijker is. de zoveelste zaadpot van Feyenoord of een hele avond naar zaadartiesten luisteren

18 mei 2021 om 18:47

Mee eens.

Maar gedoe om niets, Smeets maakt morgen de winnende voor Sparta.

18 mei 2021 om 20:04

Japie, ligt er aan of je doof of blind bent. ik denk dat een dove liever naar het Songfestival kijkt en een blinde liever naar Feyenoord luistert 😉

440.000 kijkers gemiddeld naar feyenoord.
182.000.000 kijkers eurosongfestival 2019.
Scheelt maar een nulletje of 3

18 mei 2021 om 14:20

Ik denk toch dat Dick beter kan tellen als het om zijn geld gaat.

18 mei 2021 om 14:26

Wow dit aantal verbaast me echt moet ik zeggen. Vooral omdat ik voornamelijk berichten las dat ze de kaartjes niet verkocht kregen en nog duizenden kaartjes gratis weggaven. Ik denk dat Dick dezelfde berichten heeft gelezen en vervolgens deze uitspraak heeft gedaan

18 mei 2021 om 14:30

Duizenden kaartjes weggeven terwijl er slechts 3500 naar binnen mogen. Dan wordt het wel heel triest ja. Ik denk dat, dat niet helemaal klopt.

18 mei 2021 om 14:44

@straaljager, 3500 per show en er zijn in totaal 9 shows. Dus in totaal 30000 kaartjes. Ik las dat ze er 3500 weggaven aan Rotterdamse minima en dat daar ook nog zo'n 1000 van over zijn.

18 mei 2021 om 14:53

Ah bedankt voor de reactie. Dan zou het heel goed kunnen inderdaad.

18 mei 2021 om 16:31

Hoe kom je aan 9 shows? Het zijn altijd 2 halve finales en de grote finale op zaterdag.

18 mei 2021 om 16:38

Alle repetities zijn ook aparte shows voor publiek...

18 mei 2021 om 16:45

@perrry19, dat vertellen nieuwssites mij. ''vandaag is bekendgemaakt dat het Eurovisie Songfestival 2021 in mei toch door kan gaan met beperkt publiek. De Nederlandse overheid heeft besloten dat het Songfestival als Fieldlab-evenement publiek kan uitnodigen bij alle 9 shows. De 9 shows in Rotterdam Ahoy omvatten de live shows en de generale repetities. Bij iedere show kunnen er maximaal 3.500 toeschouwers naar binnen. Tijdens de Fieldlab-evenementen wordt onderzocht hoe grotere evenementen op een veilige en verantwoorde manier met publiek erbij kunnen plaatsvinden.''

Zelf heb ik al ruim 10 jaar geen tv aansluiting dus heb werkelijk geen idee in welke format het op tv wordt uitgezonden

18 mei 2021 om 16:55

@Dutch_PSV

Oh, ja dan begrijp ik wel waarom de kaartjes niet uitverkocht raken. Ik zou ook geen geld willen betalen en naar Rotterdam reizen voor een repetitie.

18 mei 2021 om 16:34

Precies. Je leest op internet altijd heel veel negatieve reacties op het Songfestival, maar als het puntje bij paaltje komt kijken er toch weer gewoon een paar miljoen Nederlanders. Ik zeker in ieder geval, ik kijk er altijd lang naar uit

18 mei 2021 om 18:28

@Perry, ik kijk er dit jaar niet echt naar uit wat Nederland betreft. Wat een waardeloos lied hebben wij! Als Nederland geen gastland zou zijn, zouden we ons zeker weten niet plaatsen voor de finale zaterdag.

Advocaat begint me echt de keel uit te hangen. Ik heb ook echt helemaal niks met het Songfestival, maar het gaat niet alleen om mij of om Feyenoord, en ook niet om Dick Advocaat. Het zou Dick misschien verbazen, maar tal van mensen hebben niets met voetbal, laat staan met Feyenoord. Sterker nog, ik vermoed dat er zaterdag veel meer mensen hun TV afstemmen op het Songfestival dan normaliter op een wedstrijd van Feyenoord. Hoe moeilijk is het dan om eens aan een ander te denken, Dick?

Overigens vind ik het wel vreemd dat volgens de gemeente dit evenement niet tegelijkertijd met de voetbalwedstrijd plaats kan vinden. We hebben het hier per slot van rekening nog altijd over evenementen met een zeer gelimiteerd publiek van nog geen 10.000 man opgeteld. Dat lijkt mij toch wel te handhaven.

18 mei 2021 om 15:14

Op schrift is het lastig beoordelen, maar toen ik de opmerkingen van Advocaat zag staan, dacht ik eerst dat hij supersarcastisch was. Met z'n "Feyenoord is belangrijker" en "naar het songfestival kijken maar een handjevol mensen". Ik heb een schurfthekel aan het songfestival, maar dat zijn echt absurde opmerkingen van Dick als hij ze werkelijk meent.

Dick, maak je niet druk. Vanaf donderdag ben je klaar.

Zo'n finale van het songfestival wordt door 200 miljoen mensen bekeken. Ik denk niet dat zoveel volk zal afstemmen op een westrijdje van Feyenoord. Bovendien, eerst moet nog worden afgerekend met Sparta.

Als internationale reclame voor de stad Rotterdam en Nederland is dat songfestival dat door honderden miljoenen mensen bekeken wordt belangrijker dan een onbeduidend play-off wedstrijdje van Feyenoord Dick. Dat jij liever voetbal kijkt kan en mag Dick. Maar er kijken veel meer mensen naar het songfestival dan naar Feyenoord.

18 mei 2021 om 14:28

Precies, ik denk dat Dick in de war is met het WK voetbal. Daar kijken inderdaad waarschijnlijk meer mensen naar, maar niet naar een play-off wedstrijd in de eredivisie. Helaas is Dick wel vaker in de war de laatste tijd.

18 mei 2021 om 16:39

Inderdaad, echt een lachwekkende reactie van Advocaat. Het grootste muziekevenement op aarde wordt voor het eerst in bijna een halve eeuw weer georganiseerd in Nederland en hij denkt serieus dat een play-off wedstrijd van Feyenoord belangrijker is.

Dit was toch aan het begin van het seizoen al bekend? Beetje raar dat ze nu in de problemen komen, doordat Feyenoord vijfde eindigt. Eerlijk gezegd had ik ook verwacht dat ze derde of vierde zouden eindigen, maar het was dus al bekend dat als ze vijfde zouden eindigen dat er dan twee evenmenten op dezelfde dag zouden plaats vinden. Dan hou je daar toch rekening mee als Knvb zijnde. Waarom kan die wedstrijd niet op zondag gespeeld worden?
Maar goed.. wie weet, wint Feyenoord niet eens van Sparta.

Natuurlijk is het Songfestival belangrijker, Advocaat moet niet gaan overdrijven nu. Wat een kinderachtig gejammer komt er soms toch uit de monden van voetbalminnend Nederland als het over het Songfestival gaat. Een kleine 200 miljoen kijkers over de hele wereld, Feyenoord moet jaren voetballen willen ze dat cumulatief voor elkaar krijgen.

Waar kijken meer mensen naar? Wat dacht je van half Europa en Australie, pipo? Ongelooflijk hoe kortzichtig Advocaat tegenwoordig tekeer gaat. Eerst vijfde worden en überhaupt al in de play-off-situatie terechtkomen en nu ook nog denken dat - als ze Sparta al verslaan - dat heel het land uitkijkt naar Feyenoord-FC Utrecht met het risico dat ook die wedstrijd door een roedel gemaskerde zwakzinnigen verstoord wordt en de stad intrekken om verder stennis te trappen op het moment dat Nederland en in het bijzonder Rotterdam op de kaart wordt gezet door een festival met mondiale belangstelling? Hou op hoor, zorg er liever voor dat Feyenoord zijn zaken eens op orde krijgt en die club opnieuw opbouwt. Dan hoef in de toekomst niet steeds je eigen falen te bagatelliseren en de schuld bij externe factoren te leggen.

18 mei 2021 om 14:33

Allemaal waar, toch blijft het fascinerend hoe het kan dat grote groepen heel graag live naar iets waardeloos willen kijken.

18 mei 2021 om 14:39

Heb je het nou over het voetbal of over het Songfestival?

18 mei 2021 om 14:41

Schijnt dat ze er een groen shirt voor terugkrijgen

18 mei 2021 om 14:52

Vooral over het feit dat mensen hun eigen voorkeuren onrealistisch belangrijk vinden. Ja ik snap dat Europees voetbal voor Feyenoord belangrijk is. Ik snap ook dat fans dit belangrijk vinden en graag bij een dergelijke wedstrijd als tegen Sparta aanwezig willen zijn. Maar zo belangrijk als nu de reacties zijn is het toch echt niet. Kom op zeg. Hetzelfde geldt voor het songfestival. Welk waardeloos nummer met nog krankzinnigere act gaat het nu winnen. En voor deze beide groepen is dus een markt die het allemaal overdreven serieus nemen. Dat vind ik fascinerend.

18 mei 2021 om 15:10

Je bent dan in ieder geval op de goede site. Het zit hier vol met mensen die hun eigen voorkeuren onrealistisch belangrijk vinden. Het zit in de mens om voorkeuren te hebben en dat is inderdaad fascinerend, maar ik denk dat psychologen daar meer over kunnen vertellen.

18 mei 2021 om 15:26

"allemaal waar, toch blijft het fascinerend hoe het kan dat grote groepen heel graag live naar iets waardeloos willen kijken."

@straaljager - je hebt het over die Sparta-Feyenoord wedstrijd toch? Denk dat de grote van die groep wel mee zal vallen. Die heeft totaal geen entertainment niveau..

18 mei 2021 om 14:39

Jij legt de lat veelste hoog, jij denkt dat ze kampioen kunnen worden. Advocaat doet het fantastisch en haalt het maximale uit de selectie.

18 mei 2021 om 14:44

@Pablonino
Volledig mee eens. Matige selectie en meedoen met de conference League play offs is gewoon erg knap. 😋

18 mei 2021 om 14:49

@pablonini Interessante opmerking. Betekent dit dat jij vindt dat de 5de plek voor dit Feyenoord het hoogst haalbare is? Dan was de 7de plek nog acceptabel geweest als je realistisch kijkt?

18 mei 2021 om 14:59

Nee ik krijg dit meestal te horen als ik kritiek uit op Feyenoord. Ik dacht de rollen zijn een keer omgedraaid.

18 mei 2021 om 15:02

Wat vind jij dan wel realistisch met deze selectie?

18 mei 2021 om 17:02

Da's apart. Hoe weet je dat ik dat denk? Dat heb ik nergens gezegd volgens mij. De vijfde plaats is de laagste klassering van het afgelopen decennium voor Feyenoord. Als je kijkt naar de selectie van vorig jaar vind ik de huidige niet verschillen in kwaliteit.

Ik begrijp wel dat Advocaat niets moet hebben van het Songfestival, dat is zijn goed recht. Het gros van de bijna 200 miljoen internationale kijkers van het Songfestival zal het dan weer een zorg zijn of Feyenoord Europa in mag. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Aboutaleb daar zijn persoonlijke mening in meeweegt, die kijkt gewoon naar wat er mogelijk is qua veiligheid, qua belangen en qua alternatieve oplossingen.

Ik vind het raar dat beide evenementen niet tegelijk in dezelfde stad zouden kunnen plaatsvinden. Als de Kuip nou helemaal vol zou zitten zou ik het nog snappen,maar nu?

Dat Dick niet van het songfestival houdt is natuurlijk geen reden om Feyenoord voorrang te geven. Het songfestival trekt toch echt veel meer kijkers dan Feyenoord 😉

Wat een knorrepot is die Advocaat toch... Empathisch vermogen van helemaal niets.

Natuurlijk is internationaal gezien het songfestival vele malen groter dan een play off wedstrijd van Feyenoord. Zie overigens eerst nog maar eens dat je die haalt, want dat moet ik nog zien gebeuren.

Is dit een grap ofzo? Er kijken altijd alleen in Nederland al minimaal 3 miljoen mensen naar het songfestival, ik denk dat voor Feyenoord dat misschien alleen gold bij de finale van de UEFA Cup begin deze eeuw...

Naar het songfestival kijken vele huisvrouwen en mensen uit de homo-scene van over de gehele wereld Naar Feijenoord kijken er wat mensen uit Nederland . Advocaat moet een beetje groter denken , de wereld stopt niet aan de grens van Nederland

18 mei 2021 om 14:52

Rare opmerking hoor. Ik ben geen huisvrouw/man en zit niet in de homo scene maar wij zitten met ons gezin gewoon gezellig naar het songfestival te kijken. Valt meer aan te beleven dan een voetbalwedstrijd in de playoffs. Misschien iets minder denigrerend het songfestival in een bepaalde hoek stoppen.

18 mei 2021 om 16:13

@ soccerfan,

Niks minder denigrerend over het songfestival, als hij dat vindt moet hij dat zeggen. Je kan ook je schouders ophalen en denken wat een onzin, maar jij slaat de weg in van het gelijk weer beledigd zijn en iemand daarop aanspreken, wat een onzin.

Kijk jij lekker met je gezin naar het festival, het is een algemeen gegeven dat mensen uit de homo-scene en veel niet voetbal kijkende mensen (voornamelijk vrouwen) naar dit erbarmelijke festival kijken, ieder zijn/haar ding.

En technisch gezien zegt bossie niet dat alléén maar homo's en huisvrouwen ernaar kijken, dus take a chill pill en concentreer je op belangrijkere dingen.

18 mei 2021 om 16:42

Heb je ook nog cijfers om je zogenaamde 'algemene gegeven' te onderbouwen of loop je maar wat te raaskallen zonder dat je gegevens hebt over wie er naar het songfestival kijken. Ik geloof namelijk niet dat die 200 miljoen kijkers voor 80 of 90 procent actief in de homo-scene of vrouw zijn. Ben ook zeer benieuwd naar hoeveel van die 200 miljoen ook niet voetbal kijkende mensen zijn. Hoezo mag je mensen niet aanspreken op dat ze denigrerend over het songfestival praten. Alleen maar omdat jij er een grafhakel aan hebt en het wansmaak vindt? Dat kun je toch ook op een normale manier brengen? Er valt immers genoeg paralellen te trekken van dat niveau op het songfestival en het niveau wat wij in de Eredivisie te zien krijgen. Het houdt beiden niet over zullen we maar zeggen. Maar nee het festival is van erbarmelijke niveau...

18 mei 2021 om 20:13

Prima geloof jij het niet, want stel je toch eens voor dat ik niet met harde cijfers kom, wauw, dan loop ik te raaskallen. En waar heb je het over met op een normale manier brengen? Is mijn manier van communicatie te kwetsend voor jouw tere zieltje wellicht?

Ik hoef maar te kijken naar wat voor een publiek erop af komt en je ziet dat een fijn gala is met weinig hetero mannen, als je het 18.00 journaal hebt bekeken zie je ook weer heel toevallig een deel dat er twee homo's het helemaal geweldig vinden en als ik de binnenstad van Amsterdam in loop zie ik erg veel mannen die het aanbidden en met regenboog vlaggen lopen. Tot zover mijn betoog over wat de grootste fansschare dit festival heeft.

Ik vind het een kwalijke zaak dat tegenwoordig iedereen zichzelf maar beledigd voelt en een rectificatie wil als de mening van een ander niet de sociale 'ik aai iedereen' status heeft.

Iedereen mag een mening ventileren, als ik dat festival een belachelijke vertoning vind, waar erg veel homosexuele mannen plezier aan beleven,mag dat. Iemand anders mag het geweldig vinden, en denken dat het anders is, ook prima, maar gelijk aangeven dat er niet zo denigrerend over mag worden gepraat is volkomen belachelijk.

18 mei 2021 om 20:32

Is het denigrerend wat ik zeg ? Wat vind jij denigrerend aan homo's en huisvrouwen ? En inderdaad ik zeg niet dat het publiek alleen uit deze groepen bestaat , maar volgens mij gevoel zijn er wel veel uit deze groepen die er naar kijken . Ik vind het raar dat Advocaat zegt dat er meer mensen naar voetbal kijken als argument gebruikt wanneer het om een wedstrijd van Feijenoord gaat. Ik denk namelijk dat een songfestival meer kijkers trekt dan dat er mensen kijken naar een wedstrijd van Feijenoord wereldwijd .

18 mei 2021 om 15:08

@bossie Kan je deze opmerking onderbouwen met cijfers?

18 mei 2021 om 16:46

Deze hetero mannelijke Feyenoord-fan kijkt anders elk jaar weer weken lang uit naar het Songfestival. Ja er zit een hoop troep tussen, maar elk jaar zitten er ook weer 1 of meer pareltjes tussen en ontdek je artiesten die je anders nooit zou hebben gevonden. Maar goed ik luister ook graag naar muziek in andere talen dan Nederlands en Engels, dus dat scheelt wellicht ook.

18 mei 2021 om 20:34

Ik zeg ook niet dat er geen hetero mannen kijken , dat maak jij er van . Ik ben vaak verbaast wat sommige mensen lezen , of misschien wel willen lezen

De bezoekersaantallen zijn bij beide evenementen geminimaliseerd; 3500 om 6500.
Hoezo kan dat niet gelijktijdig doorgang vinden?
Rotterdam pretendeert een wereldstad te zijn en zou dit dus gewoon moeten kunnen handelen.
Agressie o.i.d. is van de Songfestivalgangers absoluut niet te verwachten en de aantallen bezoekers bij Feyenoord - Sparta zijn dusdanig klein dat dat ook geen probleem mag zijn.
Is Aboutaleb niet capabel genoeg om dat aan te kunnen sturen?
Overigens is het ook de vraag of men binnen de Knvb wel capabel genoeg is.
Het zijn zeer uitzonderlijke tijden, maar daar verschuilt men zich achter dat het volgens de reglementen niet is toegestaan om de wedstrijd te verplaatsen.
Hoezo niet?
Het is maar 1 wedstrijd die bij uitzondering verplaatst hoeft te worden en het probleem is opgelost.

Waar kijken nou meer mensen naar....het songfestival Dick. Dat is nu eenmaal een feit. Wereldwijd alleen al 200 miljoen mensen en hier op de buis ook enkele miljoenen. Dat gaat een voetbalwedstrijd in de playoffs niet halen. Stop met doen alsof voetbal het enige op deze wereld is. Dit songfestival stond vorig jaar al gepland en door corona gewoon een jaar uitgesteld. Dat ga je niet aan de kant schuiven voor een potje voetbal. Dan had Feyenoord maar beter moeten presteren Dick.

Vraag me vooral af waarom er zoveel politie nodig is voor het songfestival. Dat staat nou niet bepaald als een brandhaard vol onrust bekend.

18 mei 2021 om 15:34

Misschien omdat er een aantal landen aan meedoen, waar de politieke situatie wat onrustig is? Het zou zo maar kunnen dat een paar idioten dit podium, waar naar het schijnt toch bijna 200 miljoen mensen naar kijkt, zouden willen gebruiken om een statement te maken. Dat heb je liever niet, dus vandaar de beveiliging.

18 mei 2021 om 16:26

Ik zie dat Israël ook mee doet... Ik hoop dat er niet daardoor niet te veel problemen komen.

18 mei 2021 om 17:06

Ik denk dat alleen de delegatie van Israël al een leger aan beveiliging nodig heeft. Sowieso is elk evenement dat 200 miljoen kijkers trekt natuurlijk high-risk voor iedereen die kwaad wil.

Haha Dickie maakt zichzelf weer compleet belachelijk. Meer mensen kijken naar het Songfestival. De burgermeester zal dan ook het Songfestival veel belangrijker vinden. Simpel toch? Kom uit die trieste bubbel man.

18 mei 2021 om 15:39

Haha, ja.... Dickie leeft duidelijk in zijn eigen wereldje

Feyenoord in de nacpmpetitie? Daar blijven mensen voor thuis (als ze het al mogen zien van Espn)

Nee dus, terwijl naar het Songfestival toe duizenden mensen al maanden aan het werk zijn, voor een internationaal miljoenenpubliek...

Dick, je maakt je zelf nu echt belachelijk... Je had er voor moeten zorgen dat Feyenoord die wedstijd helemaal niet had moeten spelen

En Dick, je hebt ook nog eens de mazzel dat Sparta twee belangrijke spelers verloor door blessures afgelopen zondag

En het thuisvoordeel voor beide wedstijden nu ook nog met publiek: veel meer kan de Knvb niet doen om Feyenoord te helpen

Dick maakt zich nu een paar keer echt belachelijk. Hoeveel mensen kijken er op tv naar Feyenoord? Een of twee miljoen. En hoeveel naar het Songfestival? Laatste keer ongeveer 300 miljoen. Dan is het antwoord op wat belangrijker is snel gegeven.

18 mei 2021 om 15:56

Ik schat Feyenoord op 500.000 max

Als ze het al halen.....

18 mei 2021 om 16:52

Inderdaad! Okay het is een derby maar Dicks waarheid is wel vaker wat scheef. Het lijkt mij een geintje van hem want iedereen weet wel dat dat songfestival superpopulais is. Kijk er zelf nooit naar maar inderdaad, dat loopt in de honderden miljoenen. Feyenoord daar kijken misschien 250 duizend man naar, meestal met een half oog.

Wat een reacties toch weer. Niet alleen hier hoor, maar ook in andere fora en door de media.

Óf er wordt negatief over het Songfestival gepraat; vorig jaar keken 'slechts' 198 miljoen mensen naar de finale. Hoe kun je daar nou negatief over praten? Dat het niet je ding is prima, maar laat het daar dan ook bij.

Óf mensen begrijpen niet dat een evenement veel politiekracht kost; tegenwoordig gaat het allang niet meer om de zichtbare agenten op straat. De grootste dreiging bij het Songfestival zijn niet de "vele huisvrouwen en mensen uit de homo-scene" die wellicht gaan rellen (geciteerd uit de reacties), maar dat is terrorisme. Het luchtruim in een ruime straal van Ahoy wordt bijvoorbeeld gesloten aanstaande zaterdagavond, toegangswegen worden geblokkeerd tijdens de finale-uitzending en eventuele dreigingen worden live gemoniteerd. Je kan het er dan niet bij hebben dat nog geen kilometer verderop duizenden fans / supporters / hooligans een voetbalwedstrijd bezoeken wat ook zomaar uit de hand kan lopen (zowel bij plaatsing voor Europees voetbal als bij geen plaatsing voor Europees voetbal).

Waar ik dan weer niemand over hoor is het volgende zinnetje in het artikel: "de Knvb liet maandag aan het Algemeen Dagblad weten dat er naar een oplossing wordt gezocht. Eenvoudig is dat niet, aangezien het volgens de reglementen niet is toegestaan om de wedstrijd te verplaatsen."

Lees het zinnetje aub nogmaals: "volgens de reglementen niet is toegestaan om de wedstrijd te verplaatsen". Oftewel, er is ooit opgeschreven dat de wedstrijd op zaterdagavond gespeeld moet worden. Heeft ooit iemand bedacht dat zondag 14:30 ook een prima tijdstip zou kunnen zijn?

Hier overschat Advocaat ruimschoots het belang van Feyenoord. Het Eurosongfestival is voor de gemeente Rotterdam vele malen belangrijker, omdat er vanuit de gehele wereld belangstelling voor is. Voor een wedstrijdje van Feyenoord in de finale van de Play-offs gaat niet eens heel Nederland op de bank zitten. Bovendien moet Feyenoord eerst maar eens winnen van Sparta, wat in de huidige vorm al lastig zat gaat worden.

Maar de enige partij dit dit had kunnen voorkomen is de Knvb. Het is al een jaar bekend dat het Eurosongfestival op die datum is. Waarom plan je deze wedstrijd uitgerekend in een lang weekend op dezelfde avond???

"als je ziet hoeveel mensen naar het voetballen kijken. Naar het Songfestival kijken maar een beperkt aantal mensen"

Naar het Songfestival kijken 200 miljoen mensen, waarvan 4,5 miljoen Nederlanders. Ik denk niet dat Feyenoord dat gaat halen met z'n playoffwedstrijd.

Als hij gewoon beter had gepresteerd met feyenoord. Dan had je hem nu niet gehoord. Songfestival staat nou eenmaal een jaar lang op de agenda.

Advocaat in welke tijd leeft je nog kom is eens onder je schelp van dan. Jij vindt voetbal belangrijk omdat je verders nergens om geeft. Ik denk dat er wel iets meer mensen kijken naar het songfestival wereld wijdt. Dan naar dat armoedige clubbie van jouw.

We zullen heel het probleem woensdag wel de wereld uit helpen.

18 mei 2021 om 19:13

Toch geen arrogantie uit West hè 😉

Ik kan ze daar bij Feijenoord niet zo goed volgen de laatste tijd. Het lijkt wel of ze daar een beetje in hun eigen wereldje leven. Eerst die vreemde reactie op de supporters in het stadion. Nu deze reactie van Advocaat. Ik heb ook niet veel met het songfestival, maar hij verliest de verhoudingen hier wel behoorlijk uit het oog.
Als hij nu had gezegd "hey Knvb verplaats het naar zondag. Hoe moeilijk is het?" dan had ik het nog kunnen begrijpen.

Er kijken veeeeeeeeeeel meer mensen naar het songfestival Dick.

200 miljoen kijkers Songfestival.
Dick mag al blij zijn dat er überhaupt bij de eerste wedstrijd publiek mag zitten na afgelopen Zondag.
Dick is een hoop punten aan het inleveren dot seizoen, hij weet alles beter, loopt overal tegenaan te schoppen en zijn uitspraken zijn ook niet altijd handig om zo maar te zeggen.
Helemaal het goedgepraat over die aanhang, zo voed je het juist.

Ik begrijp niet dat dit niet samen kan. Normaal gaan er 45.000 man de Kuip in. Zelfs als Sparta voor uitverkocht huis speelt zijn er meer bezoekers dan nu aan deze 2 evenementen. Bovendien zijn de terrassen om 8 uur dicht en is het na die tijd rustig in de binnenstad

Tja, wat is nou belangrijker. Een voetbalwedstrijd waarbij je je kan kwalificeren voor een derde rangs Europese competitie, waar je er in de eerste ronde tegen Fc Vluttekut uit gaat vliegen. Of een groot wereldwijd bekeken muziekevenement, wat je waarschijnlijk eens in de 50 jaar mag organiseren....

Songfestival finale jaarlijks 200 miljoen kijkers, feyenoord zo'n 2 miljoen. Denk dat je je antwoord dan heb.

Tenzij de bekerfinale in eigen huis gespeeld word dan is het voor de tegenstander maar te accepteren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren