Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax verdient ondanks uitschakeling tientallen miljoenen in CL

Laatste update:

Ajax loopt een flinke bonus mis door de 0-1 nederlaag tegen Atalanta in de afsluitende wedstrijd in de groepsfase van de Champions League. Bij winst had de Amsterdamse club een bonus van 9,5 miljoen euro kunnen bijschrijven voor het bereiken van de achtste finale. Daarnaast stond er een winstpremie van 2,7 miljoen euro op het spel. De totale Champions League-inkomsten liggen na de zes groepsduels op 47,5 miljoen euro.

Ajax ontving naast een startpremie van 15,25 miljoen euro ook nog eens een zogeheten coëfficientpremie, een bedrag op basis van prestaties uit het verleden. Hierdoor kon nog eens 19,9 miljoen euro worden bijgeschreven. Daarnaast leverden twee eerdere overwinningen en een gelijkspel nog eens 6,3 miljoen euro op en kwam er ook nog 6 miljoen euro vrij uit de market pool, waar onder meer de Europese televisiegelden onder vallen. Vanwege de coronacrisis kan laatstgenoemde bedrag lager uitvallen. De volledige pot is in ieder geval voor Ajax, als enige Nederlandse deelnemer aan de Champions League. Er zijn geen inkomsten uit kaartverkoop, omdat de Johan Cruijff ArenA leeg bleef vanwege de aanhoudende coronacrisis.

Davy Klaassen mist een grote kans op de 1-0

Als Ajax dit seizoen de kwartfinale had bereikt, dan had de UEFA nog eens 10,5 miljoen euro overgemaakt richting Amsterdam. In het geval van een plaats in de halve finale had men nog eens 12,5 miljoen euro uitgekeerd. Voor het bereiken van de eindstrijd wordt dit seizoen een bedrag van vijftien miljoen euro uitgekeerd aan de finalisten. Het verschil met de Europa League is aanzienlijk, want in die Europese competitie liggen de bonusbedragen voor de kwartfinale (1,5 miljoen euro), halve finale (2,4 miljoen euro) en finale (4,5 miljoen euro) beduidend lager.

In het uiterst succesvolle seizoen 2018/19 lag het totaalbedrag op maar liefst 78,6 miljoen euro. Het elftal van trainer Erik ten Hag reikte destijds tot de halve finale. Vorig seizoen lag het totaalbedrag vanwege de uitschakeling in de groepsfase een stuk lager. Desodanks leverden de zes poulewedstrijden destijds circa vijftig miljoen euro op, vergelijkbaar met het bedrag dat een jaar later op de rekening van Ajax komt te staan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat de vele ajax fans die dachten dat Ajax aansluiting ging krijgen met de absolute top,na het geweldige cl jaar 18/19 nu wat realtischer zijn,zo een jaar gebeurt weleens als alles mee zit,zoals Schalke as Roma Lyon Leipzig ook in de halve finale stonden afgelopen jaren,ik heb het alleen over de fans die Chelsea maximaal een stap zijwaarts vonden voor ziyech en fans die clubs als inter tegenwoordig ook geen stap vooruit meer vinden....

9 december 2020 om 21:21

We liggen er terecht uit hoor, 100%. Maar ook dit jaar en vorig jaar was overwintering toch geen vreemd scenario geweest? We moeten inderdaad wel weer wat realistischer worden. We zijn een club uit de Eredivisie waar overwintering in de CL een absolute bonus is.

10 december 2020 om 10:21

Mee eens, ook al was het niet vreemd geweest als Ajax een keer gelijk had gespeeld tegen Liverpool en ook al had je bij die laatste wedstrijd tegen atalanta de pech dat je Kudus, Neres en Blind mist. Toch drie goede voetballers. Vooral Kudus op 10 ipv Labyad scheelt een slok op een borrel.

9 december 2020 om 21:22

Denk niet dat er veel zijn die dachten Ajax zou aanhaken bij de Bayerns en City's van Europa. Ajax moest gewoon ervoor zorgen dat ze structureel deelname aan CL afdwingen en het liefst volgende ronde halen. Dit seizoen was dat vrij dramatisch, maar vorig seizoen werd er gewoon 5 wedstrijden goed voetbal gespeeld alleen zat het ff niet mee. Ajax moet zich proberen te meten met clubs als Porto, Dortmund, Spurs etc. We zullen over 20 jaar nog wel praten over hoe bijzonder de lichting van 2018/2019 was.

9 december 2020 om 21:28

@Oortap het zit Ajax opmerkelijk genoeg wel vaker "niet mee" dat excuus kan gewoon de prullenbak in. Het probleem is zo overduidelijk; niet volwassen genoeg voor CL en daarbij 2 a 3 matige spelers die tevaak minuten mogen maken; tja dan krijg inderdaad dat het " ff niet mee zit"....

9 december 2020 om 21:33

Ach Maurootje, als Ajax wint dan is het tegen de B-selectie van de tegenstander. de uitschakeling is terecht, maar het is niet op basis van kwaliteit.

9 december 2020 om 21:34

Structureel concurreren met Dortmund en Spurs is praktisch onmogelijk met het huidige salarishuis en financiële capaciteiten.

9 december 2020 om 21:37

Qua salaris en financien zijn deze clubs nooit te achterhalen, maar ik denk dat Ajax qua voetbal nooit hoeft onder te doen voor clubs van dat kaliber. Laat ik ieder geval zeggen dat ik Ajax hoger inschat dan de andere nr 3 vd poules zoals Olympiakos, Krasnodar, Brugge, Kiev en Salzburg om maar een paar te noemen.

9 december 2020 om 21:42

Natuurlijk is Ajax een stuk verder/beter/niet in te halen dan/door Olympiakos, krasnodar en club Brugge. Maar er gaapt nog een enorm gat tussen beter zijn dan de eerder genoemde teams en structureel concurreren met Spurs en Dortmund. Vooral dat woordje “structureel” is vitaal, want incidenteel kan het zeker voorvallen.

9 december 2020 om 21:49

@myvision kom op, jij ziet toch ook wel dat Laybad pure middelmaat is en dat Bobbrey en nog niet klaar is.... Schuurs die paar keer is tegen gevallen, vandaag trouwens goed.en daarmee ga je dan de CL in...

9 december 2020 om 21:54

Ja. En ik zie Ajax ook goed staan tegen de absolute wereldtop Liverpool en uit bij Atalanta hadden we moeten winnen. Dat is dus goed genoeg voor de CL. Niet voor een finale. Maar wel voor overwintering. Ze hebben dit net als vorig jaar aan zichzelf te danken.

9 december 2020 om 22:01

@myvision is dat niet het standaard riedeltje? Elk jaar spelen ze leuk maar bijna elk jaar is het niet goed genoeg en dat komt gewoon door onvolwassenheid, zie 2x Atalanta. En elk jaar loopt er altijd 1 of 2 namen dat gewoon niet veel is maar wel te veel minuten maken. Ja, dan ga je eraf. Of je moet collectief zo sterk zijn als Atalanta dat die matig namen er niet toe doet Maar dat is ook niet het geval

9 december 2020 om 22:24

Ajax kan voetballend prima meekomen, maar er komt ook meer bij kijken dan alleen leuk meevoetballen en dat isnwaar Ajax het nogal wel aant ontbeerd. Vooral het stukje volwassenheid is hier onderdeel van waar Ajax al jaren problemen mee heeft. Hier mogen geroutimeerde spelers toch meer het voortouw in gaan nemen. 2x tegen Liverpool verlies je terwijl er zeker een gelijkspel in had gezeten en Atalanta geef je in paar minuten een 0-2 zege weg. Vandaag die ene 100% kans moet je gewoom afmaken en dan nog niet te spreken over het weggeven van de 1-4 tegen Chelsea (het moment waar Ajax 2x rood en een penalty tegen kreeg was een moment waar je niet in terecht mag komen) en Spurs. Leuk meevoetballen kunnen ze zeker en bij vlagen zelfs ook beter spelen dan grote ploegen. Maar wedstrijden dood maken en een voorsprong tegen sterkere tegenstanders over de streep trekken is ook een belangrijk onderdeel om te kunnen overwinteren.

10 december 2020 om 01:24

@Myvision, Dit zwaar gehavende Liverpool was in beide wedstrijden zeker niet het ‘absolute wereldtop team’ wat het normaal gesproken is. Bovendien werd het supertrio in de uitwedstrijd er na een uurtje ook nog eens afgehaald. Liverpool was niet op volle kracht en speelde ook niet op 100%. Dat had Ajax zeker 1 pot gewoon moeten pakken. Overigens was de uitwedstrijd tegen Atalanta (prachtige pot trouwens) gewoon een verdiend gelijkspel in mijn ogen. Vond zelfs dat Atalanta het betere van de kansen had, maar al met al een gelijkspel wel naar verhouding was.

10 december 2020 om 07:31

Beter wel maar Ajax kan zeker verliezen van Salzburg en Brugge.
Liggen niet zo heel ver uit elkaar

10 december 2020 om 12:40

@ Maurootje, het klopt enerzijds wat je zegt maar wat is nu je punt. Het is toch niet raar dat ze volwassenheid missen. De in mijn ogen voornaamste rede dat we verder kwamen in de CL was dat we dat seizoen hadden geïnvesteerd in ervaring. Overmas heeft het goed kunnen rekken maar er komt een moment dat je bepaalde spelers wel moet laten gaan. Er is na 17/18 gewoon een verkeerd verwachtingspatroon ontstaan. Overwintering in EU is leidend als dat in de CL gebeurd mooi, maar geen noodzaak. En ja sommige spelers missen het juiste niveau voor CL maar niet voor de ED en daar wordt toch de kwalificatie afgedwongen voor de CL.

9 december 2020 om 21:23

Er zijn niet veel fans die dat ‘geloven’, maar velen, zoals ik, vinden het wel goed dat Ajax iig die ambitie uitspreekt.

9 december 2020 om 22:13

Gezien Ajax in pot 2 zat bij de loting is die ambitie ook gewoon erg realistisch

10 december 2020 om 09:40

De ambitie is realistisch, maar als je dan uit pot drie een club loot die een seizoen geleden de kwartfinale in de CL haalde en hun selectie bij elkaar wist te houden, moeten we ook realistisch zijn. We waren er weer dichtbij, maar extreem teleurgesteld ben ik ook niet. De selectie is vrij matig, Liverpool en Atalanta zijn gewoon beter.

9 december 2020 om 21:23

In mijn ogen heb je gelijk. Het kan soms goed vallen. Maar met deze selectie werd het heel lastig. Als je bij de allesbepalende wedstrijd dan ook nog 3 à 4 basisspelers mist, is het praktisch onmogelijk.Toch waren er zeker lichtpuntjes. Er is veel positiever gespeeld dan 5 tot 10 jaar geleden. En niet zo naïef als nog iets langer geleden.

9 december 2020 om 21:25

Leuk hoor, maar Ajax heeft ook gewoon een berg pech. En Chelsea en Inter hebben toch ook niet heel veel laten zien?
Ajax heeft prima cijfers en genoeg ruimte om te investeren. Daarnaast veel goede jeugd. Ik zie ze zomaar aansluiten bij de top 15 clubs.
Overigens heb ik helemaal niet veel van die Ziyech geluiden gehoord. Er zit altijd wel een keutel maar, maar je bent zelf ook een beetje een keutel als je dat als graadmeter neemt.
Ik vind het zo flauw om na zo'n frustrerende avond dit soort dingen in te peperen.
Ajax heeft met Kudus, Gravenberch en wat andere gasten toch gewoon veel talent in de selectie? Die draaien volgens seizoen gewoon weer mee in de groepsfase. Maar dan wel via de voorrondes want Feyenoord wordt kampioen

9 december 2020 om 21:37

Ajax zit een beetje in een spreidstand, op lange termijn is aansluiten bij Real, Barca, Atletico, PSG, Bayern, Dortmund, Leipzig (als ze de huidige evolutie doorzetten), Juventus, Inter, Man U, Man City, Spurs, Arsenal, Chelsea en Liverpool in het huidige format gewoon niet realistisch omwille van de financiële kant en de competitie. Maar een rol als “best of the rest” kunnen ze zeker ambiëren.

9 december 2020 om 21:39

@feye88: Godsamme wat is zo'n genuanceerde reactie leuk om te lezen van een supporter van een rivaliserende ploeg! Verfrissend, toch een glimlachje op mijn gezicht na deze teleurstellende pot! Dit is marieke90 met haar gebruikelijke post, dit verhaal heb ik echt al 5x eerder gelezen haha. Geen idee wat de meerwaarde ervan is om zoiets vlak na een wedstrijd te posten, maar ach. Er zijn maar weinig Ajacieden die denken dat wij aanhaken bij absolute top, sterker nog: vrijwel niemand denkt dat. Wel wil de club elk jaar proberen te overwinteren in de CL en we zien nu al 3 jaar op rij dat dat een prima doelstelling is. 1 keer gelukt, 1 keer genaaid, 1 keer gefaald (dit jaar, niet zozeer vanavond maar meer in eerdere potten, te veel laten liggen).

9 december 2020 om 21:56

Doelstelling?? overwinteren wil je toch altijd in de CL. Hebben op dit moment gewoon te weinig kwaliteiten.

9 december 2020 om 22:01

Ja dat probeer je inderdaad altijd te realiseren ja, dat is toch een doelstelling. En op dit moment kom je in deze poule gewoon net een tikkie kwaliteit tekort om te overwinteren inderdaad, klopt. Maar het had ook nog zomaar wel kunnen lukken, het is niet dat je een straatlengte achterloopt ofzo. Drie seizoenen op rij doe je gewoon tot de laatste speelronde mee voor overwintering en je haalt gewoon 12, 10 (vaak ook genoeg voor overwintering) en 7 punten. Je doet dus gewoon prima mee op dit niveau. Sommige jaren zal je overwinteren en soms moet je genoegen nemen met EL.

9 december 2020 om 22:06

Ik denk dat het tijd is om af te sluiten Sander. Die reacties met een snerende ondertoon tegen alles en iedereen. Bescherm jezelf. Ik waardeer vaak je kennis van cijfers en het googlen voor het geven van antwoorden. Maar je laat jezelf zo erg kennen na nederlagen

9 december 2020 om 22:28

Geen enkele intentie om te sneren hoor, verder wel teleurgesteld dat we niet overwinteren inderdaad. Maar zie niet in hoe ik me nou heel erg laat kennen eerlijk gezegd. Heb slechts een handjevol berichten geplaatst na de wedstrijd vandaag en volgens mij niet heel gefrusteerd toch? Mocht dat wel zo overkomen, dat was niet m'n bedoeling! Edit: wellicht begreep je me verkeerd? Ik vind het bericht van feye88 namelijk oprecht leuk om te lezen, dat was niet sarcastisch bedoeld ofzo he

9 december 2020 om 21:32

Ach Marieke90, je doet alsof Ajax kwalitatief absoluut niet mee kan. Maar dit Ajax stond gewoon 0-2 voor tegen Atalanta en verpeste het in de tweeluik tegen Liverpool. Als telt niet dus is de uitschakeling terecht en heb ik daar ook weer een hoop geld mee verdiend, maar een scheidsrechter die hetzelfde had gedaan als die van gisteren en Ajax had een pengel gehad. Klaassen had ook de overwinning op zijn schoen. Als je zo dichtbij bent, speel je niet onterecht in de CL. Daarbij toonde Ajax vorig jaar in de CL ook wel aan dat Chelsea (dat gisteren nog gelijkspeelde tegen Krasnodar) een stap opzij is. We gaan niet doen alsof die in een zwaardere poule zat met Krasnodar en Rennes toch?

9 december 2020 om 22:28

Chelsea is niet te vergelijken met vorig jaar. Chelsea had 2 keer gewonnen van Ajax, dat er wordt gelijkgespeeld tegen Krasnodar met een b team zegt niet zo veel. Atalanta is nou niet echt veel beter dan Rennes. Ajax verloor van Liverpool met een halve b team, tja dan doe je het zelf net zoals tegen Atalanta. Accepteer gewoon dat Ajax niet zo goed is als jij denkt.

9 december 2020 om 23:13

Wat een aannames Psvchelseaboy. Je kan alleen maar een kant op redeneren. Ten eerste weet je niet of Chelsea zo maar even wint, want zelfs Liverpool kan dat niet. Daarbij speelt Ajax ook continu met een B-elftal, we missen vandaag 3 sterkhouders. Atalanta niet veel beter dan Rennes? Atalanta is kwartfinalist CL, overwinteren nu weer. Rennes doet dat niet hoor. Ajax zit daarbij in een stuk zwaardere poule dan Chelsea.

9 december 2020 om 23:30

Je kunt simpelweg niet Ajax gaan vergelijken met Chelsea. Chelsea is een paar stappen hoger. Liverpool dat op 80 procent speelde omdat ze een moeilijke wedstrijd tegen Wolves hadden. Je overschat Ajax enorm en je doet net alsof Ajax mee kan doen in de top van de PL. Kom weer even met je benen terug op aarde.

Overigens heb je wel gelijk, Chelsea had een makkelijkere poule, maar je bent verkeerd aan het vergelijken want Chelsea is van een ander niveau dan Ajax. Overigens heb je ook gelijk dat Atalanta beter is dan Rennes.

9 december 2020 om 23:42

Dat kan je wel vergelijken Psvchelseaboy, want die paar stappen hogerop stond precies een jaar geleden nog tegen een 1-4 achterstand aan te kijken tot de scheidsrechter er een stokje voor ging steken. Daarbij doet Ajax voetballend 2x niet echt onder voor dat "B-elftal" van Liverpool, terwijl het zelf de belangrijkste spelers mist. Ajax had tot aan vorige week 17x niet uit verloren in de CL. Dat zegt wel wat. Daar zaten de matches van Chelsea, Valencia, Benfica, Bayern, Real Madrid, Tottenham Hotspur en Juventus tussen. Ik gun Chelsea het allerbeste, vooral door Ziyech, maar ik zie ze dat niet zo heul snel doen.

9 december 2020 om 22:32

Aansluiting bij de absolute top?? Ik heb niet veel Ajacieden daarover gehoord, wel over structurele aansluiting bij de subtop, in de categorie Sevilla, Dortmund, Porto, Arsenal, Chelsea enz enz. De absolute top, nee daar zal je niet bij kunnen aanhaken als NL club zijnde. En nee, ik schaar Chelsea ondanks enkele succesvolle jaren niet onder de absolute top.

10 december 2020 om 10:26

Met alle respect maar als ziyech en vd beek meespelen met dit ajax dan staat er een heel ander team dus je moet die uitspraken wel in context plaatsen want die werden vorig jaar gemaakt en toen was ajax on fire. Vervangen is helaas niet gelukt.. maar goed chelsea had ook problemen nadat hazard weg ging.

11 december 2020 om 02:24

Dit vind ik makkelijk scoren van jou zeg. Dat was toen wel anders toen Ajax wedstrijd op wedstrijd partij kon bieden aan de Europese top. Chelsea werd afgelopen seizoen in de CL compleet vernederd door Bayern 5-0 en 0-3. Maar premier league clubs hebben geld om te versterken en Ajax moet na jaartje reclame maken in CL zijn kwaliteitsproducten juist verkopen. Daarnaast spelen Chelsea en Inter in de grootste competities en kunnen ze meer geld krijgen dan bij Ajax. Maja als jij even wilde scoren dan mag dat hoor...

Zonder Blind is Ajax gewoon een stuk minder. Jammer dat we hem nu moesten missen evenals Neres en kudus. Het moet voor Nederlandse clubs gewoon een beetje meezitten met belangrijke spelers die je niet kunt missen. Helaas was dat dit championsleagueseizoen niet het geval.

9 december 2020 om 21:26

Blind redt het ook niet
Verdedigend zo zwak. Wordt er aan alle kanten uitgelopen. Oke opbouwend zou je hem kunnen missen. Maar je verliest omdat het aanvallend tekort komt. Ajax mist een echte spits op niveau. Van Brobbey mag je dat nog niet verwachten. Promes en Tadic brengen weinig extra als het niet draait.

9 december 2020 om 21:32

Verdedigend interesseert me niet eens, blind brengt voetballend zoveel meer. Met zijn perfecte inspeelpass of dat hij zelf opkomt, hierdoor creeer je op het middenveld een man meer die heb je nu nergens gezien.

9 december 2020 om 22:37

Een goede blind compenseert zijn gebrek aan verdedigen met zijn positie spel, en zijn aanvallende inbreng. Alleen is hij op elk gebied sinds zijn hart problemen in alle aspecten minder geworden, zowel voetballend als verdedigend. Zoals hij nu speelt heeft hij internationaal niets meer te zoeken.

9 december 2020 om 21:31

@paauwer "zonder Ziyech is Ajax gewoon een stuk minder" zo, heb het ff voor je verbeterd. Blind is iemand die je, buiten zijn ervaring, erg makkelijk kan missen.

9 december 2020 om 21:34

Nee hoor, bij Ajax loopt de hele opbouw via Blind. Vanavond werd maar eens bewezen hoe belangrijk hij is.

9 december 2020 om 22:35

Blind werd inderdaad node gemist. Je zag het in de 1e helft, geen enkele vlot opgezette aanval van achteruit. Ging nergens over. Blind zijn rol wordt zo erg onderschat door velen hier. Zelfs Gijppie begint het in te zien.

Dit is echt het laatste wat me interesseert... dat we geld mislopen. Weet je wat pas misgelopen geld is? 7 miljoen voor labyad, 12 miljoen voor Klaassen, 15 miljoen voor Promes. En ga zo maar door.

9 december 2020 om 21:24

Klaassen is gewoon prima. Dat heb je zelf ook al meerdere malen gezegd dit seizoen. Hij mist hier een 100% kans en was dramatisch vanavond. Bleef wel ff realistisch.

9 december 2020 om 21:27

Prima als je zo’n jongen binnen kan halen gratis of voor een schrijntje, maar 12 miljoen vind ik echt teveel voor hem. Realistisch blijven is overigens inderdaad lastig voor mij als ik boos ben, daar heb je zeker een punt haha.

9 december 2020 om 22:30

Het hele punt van Klaassen is dat ie vanavond juist wel goed moest zijn. Daar betaal je 12 miljoen voor. Dat ie tegen Emmen goed is wil ik wel geloven.

9 december 2020 om 22:39

Klaassen begon zeker heel goed bij Ajax en is al vaker dit jaar heel belangrijk geweest. Hij zit nu zeker niet in zijn beste vorm en lijkt zeker internationaal geen hoog vlieger.

Wat betreft EL: Ajax moet hopen dat Salzburg niet wint van Atletico vanavond. Anders hoort Ajax bij de 4 slechtste nummers 3 in de EL en heb je geen geplaatste status. Als mijn informatie klopt.. Overigens daarom ook gewoon belangrijk dat PSV morgen probeert te winnen om groepshoofd te worden. Kom je ook aan de linkerkant van het schema en dat scheelt een hoop hele sterke ploegen. Edit: mijn informatie klopte dus niet en was onvolledig, thx SanderK 😅

9 december 2020 om 21:28

12 groepswinnaars (van de EL) en de beste 4 nummers 3 uit de CL hebben geplaatste status inderdaad. Als Salzburg wint van Atleti kunnen zij, net als Ajax, op 7 punten eindigen, maar dan heeft Atletico (logischerwijs) dus maar 6 punten en dan worden zij dus 3e. Marseille/Olympiacos, Krasnodar en Dynamo Kiev zijn sowieso slechtere nummers 3. We hebben er nog 1 nodig, Salzburg/Atletico of Shakhtar Donetsk.

9 december 2020 om 21:32

Je hebt helemaal gelijk, niet goed gekeken haha. Verdwaald in alle tabelletjes 😉

9 december 2020 om 21:43

Atletico inmiddels voor, dat ziet er gunstig uit. Valt er toch nog iets te 'juichen' op deze lange avond..

9 december 2020 om 21:21

Bedankt voor je positieve instelling, die had ik ff nodig. Toch blijft de EL nog een beetje een lachertje voor veel grote clubs, eigenlijk telt alleen de finale in dat toernooi

9 december 2020 om 21:23

Het is 1 keer goedgekomen en dat was in 18/19. Voorlopig lijkt het een incident te zijn geweest.

9 december 2020 om 21:41

16/17 vergeten? Of valt een EL-finale niet onder “goedkomen”.

Een hoop geld, maar obv wat ik verwachtte vind ik het nog meevallen. Had het eerder geschat op minstens 20 miljoen

Ajax hoeft nergens teleurgesteld over te zijn; je komt gewoon aan alle kanten te kort. 1 puntje in 4 wedstrijden tegen de nr 1 en 2, dat zegt alles.

9 december 2020 om 21:46

Ajax komt niet tekort maar is niet.volwassen genoeg. In de champions league moet je je kansen afmaken. Die kans van klaassen, mijn god zeg... Hoe schiet je die niet in de lange hoek. Meer dan genoeg kansen gehad tegen liverpool en een 2-0 voorsprong geheel onnodig weggegeven omdat ajax niet volwassen genoeg is om een wedstrijd uit te kunnen spelen.

9 december 2020 om 22:12

Niet volwassen genoeg zijn is ook tekort komen... verder er wel mee eens dat als Klaassen die bal maakt de wereld er ook heel anders uit kan zien.

9 december 2020 om 23:14

Maar hij maakt hem juist op dat moment niet. Kijk, Mã¼ller of Goreztka missen zo’n bal ook wel eens, maar op zo’n cruciaal moment is het gewoon altijd hangen. Tegen Emmen schiet Klaassen zo’n bal weer achteloos binnen.

Flinke domper voor Ajax en het Nederlandse voetbal had graag gezien dat ze door waren gegaan. Maar het spelbeeld was nou ook niet echt goed. Nou maar hopen dat Ajax ver komt in de Europa leauge.

Alsnog gewoon bijna 50 miljoen binnen halen met 6 wedstrijdjes 😅. De verschillen met de EL zijn enorm. Kampioen worden dit seizoen is een must om financieel weer verder uit te lopen. Benieuwd wat we kunnen in de EL.

9 december 2020 om 21:30

Ik snap je. Maar in hoeverre is dat goed voor het Nederlandse voetbal?

9 december 2020 om 21:39

Ach waarom moet Ajax zo hard inzitten met het Nederlandse voetbal? En dat is trouwens ook maar een holle kreet. Alle teams denken uiteindelijk aan zichzelf.

9 december 2020 om 21:41

Tot op heden schijnbaar niet schadelijk om de competitie saai en voorspelbaar te maken.

9 december 2020 om 21:42

Afgelopen 20 jaar heeft er geen enkel Nederlandse ploeg financiële overmacht gehad, was dat goed voor het Nederlandse voetbal? Als Ajax de punten binnen harkt voor Nederland, spelen andere clubs ook sneller Europees en verdienen die dus ook meer geld.

10 december 2020 om 14:59

Meer geld verdienen is alleen relevant als het relatief is. Zolang die clubs minder verdienen dan hun concurrent (bijv ajax) heb je er niks aan. Dat is precies de les van het spelletje monopoly.
Als supporter zou ik hier ook blij mee zijn, maar dit is meer geld dan de hele begroting van de nummer 4 in de eredivisie. Of van de nummers 6 t/m 18 bij elkaar opgeteld. Een kampioenschap is daarmee (gelukkig) nog niet gegarandeerd maar de kans is wel groter, bewijst ook het feit dat ajax zelden 3e of lager eindigt. Ze spelen structureel om het kampioenschap.
Vanuit sportief oogpunt wordt het er niet leuker op vind ik. Ook zo’n coefficientenpremie laat zien dat de uefa de rijken rijker wil maken en de armen vooral niet laten aanhaken. Het is toch onzin dat als Madrid eruit vliegt ze meer geld overhouden dan ajax?! De CL inkomsten van de iefa zou deels ook de EL in moeten stromen, dan worden de verschillen kleiner en dat komt naar mijn mening de sport ten goede.

9 december 2020 om 21:53

@MessiBazoer, ik vind het te belachelijk voor woorden. Ik val misschien in herhaling, maar het slaat echt helemaal nergens op dat de kampioen van Nederland zo'n bedrag binnenharkt en de nummer 2 bij goed presteren in de EL op maximaal ongeveer 15 miljoen kan uitkomen. Niemand maakt mij wijs dat dat goed is voor de verhoudingen in de sport.

9 december 2020 om 21:59

Het is gewoon lullig. Maar opzich is het wel te begrijpen natuurlijk. In de CL heb je in de poule fase al toppers als Juve-Barca en PSG-United. Wie kijkt er uit het buitenland nou naar PSV - Paok bijvoorbeeld? Alles heeft natuurlijk met tv gelden te maken. Jammer, maar het gaat niet veranderen, sterker nog, het wordt nog erger ben ik bang.

9 december 2020 om 22:02

@MessiBazoer, ben het met je eens hoor. Van Halst en van Gelder benoemen het nu ook. De vercommercialisering van het voetbal zet door. Ik vind dat jammer, maar tegenhouden doe je dit niet meer.

10 december 2020 om 15:00

De Uefa zou daar wat in kunnen doen, als hoeder van de sport.

9 december 2020 om 22:47

Ajax heeft afgelopen jaren heel veel geld opgehaald, maar vind je dat ze veel uitgelopen zijn ? Vorig jaar geluk dat de competitie voortijdig afgebroken was, en dit jaar maken ze alleen indruk tegen kleinere teams.

10 december 2020 om 11:53

Het bayern munchen van nederland scenario heeft zich nog niet getoond inderdaad

10 december 2020 om 15:01

Hoezo niet? Ajax speelt als enige ieder jaar om de titel. En ze halen spelers voor bedragen die niemand anders kan betalen.

Wat er twee seizoenen geleden is gebeurd was een incident. Alles zat toen mee. Betere spelers als de Ligt, Frenkie en Ziyech en een Tadic die in de vorm van zijn leven was. Laten we vooral niet dat seizoen als maatstaf nemen aub.....

9 december 2020 om 21:30

Ach, wat een onzin. Ajax moet de lat juist hoger leggen. Net of alle clubs die wel overwinteren een stuk beter zijn. Not...

9 december 2020 om 22:45

Not? Zij overwinteren toch? Dan zijn ze dus beter. Wat heeft Ajax vanavond gecreëerd? Eén schot van Klassen....

9 december 2020 om 23:10

Dat vind ik te makkelijk. Volwassener tonen teams als Valencia, Getafe en Atalanta zich in elk geval wel.

Ten Hag is tactisch overmeestert door Gasperini en zijn troepen. Ajax moest door. Met zo een selectiewaarde moet je CL-overwinteren, punt.

9 december 2020 om 21:31

Selectiewaarde van Atalanta (387 miljoen) is stukken hoger dan die van Ajax (291 miljoen). Maar goed verhaal kerel!

9 december 2020 om 21:34

Ga je dan uit van de aankoopbedragen van de spelers? Dacht dat Ajax voor meer geld spelers heeft aangetrokken dan Atalanta. Duurdere spelers in ieder geval.

9 december 2020 om 22:08

Nee, ik ga uit van de selectiewaarde, want daar had Bzorkmaz3 het immers over. Dat is dus de som van de geschatte transwaardes van alle selectiespelers op dit moment (bron: transfermarkt). De Italianen hebben ook meerdere transfers van flink boven de 10 miljoen gedaan de laatste jaren hoor (o.a. De Roon, Zapata, Pasalic, Miranchuk, Muriel, etc.). Zoveel scheelt het allemaal niet. Ajax gaf de laatste drie seizoenen resp. 52, 59 en 40 miljoen uit aan inkomende transfers, Atalanta gaf in diezelfde jaren 58, 57 en 49 miljoen uit. Dus nee, het scheelt eigenlijk praktisch niks.

9 december 2020 om 22:25

Oke. Dat maakt dan inderdaad niet heel veel uit. Atalanta koopt meer goedkopere spelers maar geeft in totaal dus nog iets meer uit.
Twee clubs overigens met een goed beleid. Atalanta scout goed en Ajax heeft een goede jeugdopleiding en koopt ook niet slecht in.

9 december 2020 om 22:35

Dacht overigens zelf ook wel dat Ajax iets meer uitgegeven had maar dat bleek toch mee te vallen toen ik het even nazocht. Beide ploegen met een vrij goed en fris beleid inderdaad mijns inziens

De media is ook schuld door iedereen direct uit Nederland weg te willen praten en gelijk te zeggen dat spelers hier uitgeleerd zijn. Laat jongens als Malen, Gravenberch, Gakpo, Ihattaren etc. nu eerst eens goed rijpen hier en met Nederlandse clubs Europese prestaties boeken.

Ajax is onmachtig en mist kwaliteit.Promes mogen ze van mij best verkopen want die brengt echt niets meer, nico is niet de nico meer van zijn begin fase.Ik zou graag Sanchez terug zien bij ajax, zit toch op de bang bij de spurs.En een goede mee voetballende spits maar waar haal je die en bij de jeugd zit die ook niet.

Ze waren allemaal echt slecht, klaar.. niks meer over te zeggen. Ajax heeft een injectie op het middenveld nodig.. want als je al zonder verdediger Blind op het middenveld een middenvelder tekort komt tegen Atlanta dan zegt dat genoeg

10 december 2020 om 09:49

Martinez was prima, Onana ook weinig geks gedaan. Voor de rest met je eens... Blind is gewoon erg belangrijk. Je zag nu ook dat rustige rond spelen achterin. Blind durft wel een gedurfde pass naar voren te geven tussen wat mensen door. Dit was gewoon zo voorspelbaar allemaal gisteren. Af en toe kreeg ik het gevoel of ze misschien niet zouden weten dat we moesten winnen.

Gezien de instelling, inzet en intentie er gek genoeg totaal niet waren om uberhaupt voor een doelpunt en laatste kans voor plaatsing voor bij de laatste 16 te gaan, verdienen ze het ook niet. Erg jammer. Maar ik had geen moment het gevoel dat Ajax in eigen huis een overwinning ging behalen. Voor de wedstrijd al niet en dus ook niet tijdens de wedstrijd.

Valt nog best mee wat ze toch nog krijgen. 😀
Ik hoop dat ze voor een verdediger gaan waar je bang van wordt net zoals Sanchez. Dat scheelt al enorm. Verder mogen Promes en Labyad van mij vertrekken, wat een niveau hebben die 2 al een tijdje. Leuk dat Labyad het leuk deed in de voorbereiding waar niks op het spel stond maar het is echt armoedig voor dit Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren