Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Vertrek van Advocaat bij Feyenoord aanstaande; opvolger staat klaar’

Laatste update:

Frank Arnesen gaat ervan uit dat Dick Advocaat na het seizoen vertrekt als trainer van Feyenoord, zo meldt Voetbal International. De technisch directeur van de Rotterdammers betrekt Advocaat niet bij de plannen voor komend seizoen. Dirk Kuyt maakt goede kans om de opvolger te worden van Advocaat, zo schrijft het weekblad.

Het contract van Advocaat bij Feyenoord loopt aan het einde van het seizoen af. Hoewel Arnesen stelt dat de oefenmeester 'geweldig' is, heeft de technisch directeur nog altijd niet gesproken met Advocaat over de toekomst. "Los nog van de vraag of hij dan wel wil blijven, moet het ontbreken van enige vorm van communicatie voelen als een totaal gebrek aan respect voor de man onder wiens leiding Feyenoord nu al meer dan een jaar ongeslagen is gebleven in de Eredivisie", concludeert VI.

Advocaat wordt op geen enkele manier betrokken bij de toekomstplannen van Feyenoord. Kuyt, de trainer van het Onder-19-elftal, schuift wél aan bij de scoutingsvergaderingen, weet het voetbalblad. Feyenoord heeft Kuyt de belofte gedaan dat hij ooit hoofdtrainer van de club wordt. Die belofte wil Arnesen niet breken, al is de vraag of hij de oud-aanvaller met slechts twee jaar ervaring als trainer van de Onder-19 nu al voor de leeuwen gooit. Ook de namen van FC Volendam-trainer Wim Jonk en oud-Feyenoorder Jon Dahl Tomasson, die nu werkzaam is als coach van Malmö FF, zingen rond.

De connectie tussen Arnesen en Advocaat is gespannen. De trainer mocht in de zomerse transferperiode weliswaar Bryan Linssen en Mark Diemers aantrekken, spelers die Arnesen liever niet zag komen, maar kreeg ondanks fel aandringen niet zijn gewenste spits. "Het is bijna sneu voor Dick", zegt een ingewijde tegen VI. "Hij presteert fantastisch, maar krijgt meer respect van de buitenwacht dan intern het geval is. Want wat heeft Arnesen nou voor hem gedaan? Niks."

Arnesen wil vanaf volgend seizoen een geheel nieuwe weg inslaan met Feyenoord. Er moet meer focus komen op spelers uit de jeugdopleiding. Mogelijk gaan de Rotterdammers afscheid nemen van Luciano Narsingh, Sven van Beek, Bart Nieuwkoop en Eric Botteghin, wier contracten aflopen. Ook zet Arnesen in op de zomerse verkoop van één of twee spelers, hetgeen nodig zal zijn om zwarte cijfers te schrijven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kuyt als hoofdtrainer bij Feyenoord, dat wens ik zelfs als Ajacied Feyenoord niet toe..

1 december 2020 om 12:58

Eens, Fraser bijvoorbeeld lijkt me een veel betere trainer voor dit Feyenoord dan Kuyt. Kuyt teert binnen de club nog op zijn status als speler maar als trainer lijkt het me geen goede optie. Bij de O19 ging het ook niet allemaal vlekkeloos.

1 december 2020 om 13:09

Behalve leuk voor de media wat heeft Fraser nou dat hij naar Feyenoord moet gaan?
Is echt een middelmatige trainer.
Feyenoord moet echt een keer gaan voor een coach die wat durft met jeugdspelers.
Hij moet dan wel de tijd en ruimte hiervoor krijgen.

1 december 2020 om 13:10

Maar waarom is Fraser dan zo'n goede kandidaat? Omdat hij (vermoedelijk) enkel een betere trainer dan Kuyt is en meer ervaring heeft? Fraser teert ook maar op z'n Feyenoord verleden.

1 december 2020 om 13:13

Maar als Fraser nou niet bij Feyenoord had gespeeld in het verleden, was hij dan nog steeds een goede kandidaat? Zou je hem bijvoorbeeld ook een goede opvolger van Schmidt, Ten Hag of Slot vinden? Want als je Kuyt (imo volledig terecht) af serveert als iemand die teert op zijn clubstatus, moet je Fraser ook volledig onafhankelijk bekijken. Hij heeft een oke carriere, maar is toch meer categorie Vd Brom.

1 december 2020 om 13:14

@Critic0 2x lijfsbehoud met ADO, de beker met Vitesse, promotie en lijfsbehoud met Sparta. Misschien niet dezelfde doelstellingen als Feyenoord heeft, maar dat is geen middelmaat als je het mij vraagt. Daarnaast breekt er ontzettend veel jeugd door bij Sparta onder Fraser, al is dat misschien vooral vanwege de uitstekende jeugdopleiding.

1 december 2020 om 13:17

Fraisser heeft de beker gewonnen, met Vitesse. Heeft het daar goed gedaan. Geef hem een beter elftal en dan kan hij bepaalde spelers belangrijk maken en hij kent de club heel goed.

1 december 2020 om 13:17

@critic0 ik vind ik het moeilijk inschatten. Fraser heeft alleen maar bij teams gewerkt met beperkt spelersmateriaal dus veel meer kan je er ook niet van verwachten. hij maakt op mij wel een goede indruk maar hoe hij het zou doen op en hoger niveau durf ik niet te zeggen. toch zie ik hem tien keer liever als een Dirk Kuyt. die heeft echt helemaal niks bewezen nog als coach

1 december 2020 om 13:20

@siepie wat heeft Schmidt al bewezen dan bij PSV om hem al in een rijtje met Ten Hag en Slot te zetten? zo bijzonder vind ik het niet wat ik bij PSV zie dit seizoen

1 december 2020 om 13:23

Je geeft het zelf al aan, omdat Fraser een zeer ervaren trainer is die het klappen van de zweep kent. 8 jaar gewerkt in de jeugdopleiding van Feyenoord, daarna 13 jaar als (assistent) trainer gewerkt.

1 december 2020 om 13:25

@japie.. Ik zette hem in het rijtje van trainers die op dit moment actief zijn bij een topclub (niveau feyenoord). De vraag was dus meer, zie je fraser ook als geschikte kandidaat voor Psv? Want dan weet je of je fraser daadwerkelijk als kandidaat voor de top ziet op basis van kwaliteit of dat het vooral sentiment is vanwege zijn verleden als speler.

1 december 2020 om 13:30

@siepie sorry, dan begreep ik je verkeerd. ik durf idd niet te zeggen of Fraser het goed zou doen bij Psv. hij heeft nog nooit met een topselectie gewerkt dus ik kan dat niet echt beoordelen. ik vind Fraser zeker geen koekenbakker. hij neemt logische beslissingen en zet de poppetjes op de goede plek en dat vind ik al heel wat in een tijd waarin ik coaches vaak de meest vreemde keuzes zie maken en het voetbal ingewikkelder willen maken dan dat het daadwerkelijk is. ik zou hem wel eens willen zien bij een top 3 club want hij maakt op mij wel een goede indruk als coach. Koeman en Gio waren ook no nonsense coaches en die hebben het imo uitstekend gedaan bij Feyenoord, Koeman eigenlijk zelfs meer als uitstekend door twee keer tweede te worden met amper financiele middelen. die wist zelfs van Ruben Schaken en Pelle die nog nooit ergens had gescoord hele belangrijke spelers te maken

1 december 2020 om 13:31

Klopt, goed gedaan door Fraser. Maar ondanks al het succes is hij bij bijna elke club alsnog zowat met pek en veren weggejaagd vanwege het belabberde, saaie spel en uiteindelijke tegenvallende resultaten. Daarbovenop komt z'n starre houding nog als het wat minder lekker loopt. En die bekerreeks van Vitesse vond ik altijd al overtrokken. Het is knap dat hij van Feyenoord en in de finale van AZ won, maar verder kende Vitesse enkel zwakke(re) tegenstanders en zelfs 2 of 3 amateurclubs. Nee, Fraser hoop ik echt niet te zien. Dat zou zo'n zwaktebod zijn om wederom toe te geven aan het relaas 'hij past zo goed bij de club'. Want eens met siepie; Zouden jullie 'm dan ook graag bij AZ, Ajax of PSV willen/kunnen zien? Ik denk het niet.

1 december 2020 om 13:38

Ik zal eerder John Dahl Tomasson de kans geven zijn begin bij Roda en Excelsior was slecht maar inmiddels veel ervaring opgedaan als assistent van het Deense elftal en heeft Malmo kampioen gemaakt. Was paar dagen terug nog een heel stuk over hem op VZ ik zal hem wel de kans geven.

1 december 2020 om 14:37

Je spreekt je behoorlijk tegen. Fraser maakt juist wel gebruik van jeugdspelers. En je kunt hem een matige trainer noemen, maar hij doet het bij matige clubs toch heel aardig. Bij Vitesse heeft Fraser het ook gewoon prima gedaan.

1 december 2020 om 15:27

Je kan Fraser heel makkelijk vergelijken met Van den Brom. Beide ado en beide vitesse. VDB haalde met ado Europees voetbal fraser won de beker met vitesse. We hebben allemaal gezien dat VDB het goed deed met AZ maar met Utrecht niks klaar speelde. Het succes van AZ wordt nu toegeschreven aan Slot. Bij ado kan je zijn succes toeschrijven aan Bulykin. Ik ben dus bang dat Fraser het ook niet red bij Feyenoord zonder een Slot naast hem of een Bulykin/Van Persie type. Het is dus niet alleen een trainer kiezen maar ook een man erachter en een ervaren topper in het veld. Zonder dat ga je het niet redden met Fraser. Helaas. Want ik vind het een fijne vent en gun hem succes. Zoals hij nu succes heeft met die myland ofzoiets is fijn om te zien.

1 december 2020 om 15:30

Japie, we weten allemaal dat je zeer graag zeer kritisch (negatief) bent over Schmidt, maar daar ging het in dit geval niet om. De vraag is alleen of je Fraser nu liever bij PSV zou zien, het ging niet eens om de namen van de coaches. Daarnaast, wat heeft Slot nou voor fantastische resultaten geboekt en prijzen gepakt in zijn carrière?

1 december 2020 om 16:06

Als je met geloof ik een vijfde van het budget van Ajax op gelijke hoogte staat vind ik dat gewoon een wereldprestatie. Hij heeft idd geen prijzen nu maar als de Corona crisis er niet was geweest had AZ zomaar de titel kunnen winnen en dat is knap want ze hebben minder financie middelen als een Ajax, PSV en Feyenoord

1 december 2020 om 18:02

Ik ben ook voor Fraser net als alle Ajax fans trouwens
Advocaat heeft met 10 man achter de bal Feyenoord er weer bovenop geholpen, maar wil je meer, wil je jonkies inpassen, wil je waardecreatie van spelers, wil je attractiever spelen dan heb je weinig aan advocaat (net als fraser, als ik heel eerlijk ben)

1 december 2020 om 12:59

Ik heb ook niet het idee dat Kuyt een goede trainer gaat zijn. Ondanks dat hij in zijn carriere als teamspeler bekend stond, vond ik hem in laatste seizoenen bij Feyenoord maar een verbitterd egoïstisch mannetje. Maar vooralsnog kunnen we alleen maar speculeren over zijn trainerskwaliteiten, dus laten we hem hier pas volgend jaar op beoordelen als hij al een tijdje voor de groep staat.

1 december 2020 om 15:22

Kuyt is niet echt een man met inzichten. Gewoon een gebrek aan intelligentie. Hoe gaat hij er nou voor zorgen dat Feyenoord herkenbaar voetbal gaat spelen?
Wie denkt Feyenoord dat ze bedienen met dit soort populistische keuzes.
Het enige wat we willen is iemand met visie verdorie. Iemand die Feyenoord qua spelopvatting en tactiek naar het volgende plan helpt.
Trek Wim Jonk aan en gebruik Fred Rutten als veldtrainer. Dan heb je tenminste figuren die een idee hebben over het spelletje.

1 december 2020 om 13:27

Er waren ook een hoop ajacieden die zo reageerden toen hij voor z'n laatste kunstje een contract bij Feyenoord tekende.wat moest feyenoord nou in hemelsnaam met een 35jarige bejaarde waren de reacties. De rest is.... Geschiedenis

1 december 2020 om 13:50

Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. Als spelers was hij uitstekend. Als trainer zijn alle verhalen tot nu toe negatief. Als Advocaat nog een jaar door wil, zou ik het bijna respectloos vinden om hem te vervangen door Kuyt. Kuyt zou niet bij mijn 1e 5 namen staan denk ik.

1 december 2020 om 15:04

@genieterr, als Ajax-supporter zou ik het echt geweldig vinden als Kuyt trainer van Feyenoord zou worden. Denk dat jullie er niet op vooruit zullen gaan. Maar ik heb het "vage vermoeden" dat mijn partner, een diehard Feyenoord-supporter, er "ietsje" anders over denkt... ;-) Edit: wie zou jij, als Advocaat weggaat, graag zien als trainer?

1 december 2020 om 16:00

Ik snap het ook niet helemaal Kuyt nu al hoofdtrainer, bij O19 was ook geen groot succes. Daarbij staat in de tekst dat Kuyt als trainer van O19 aanschuift bij scoutingsvergaderingen, vind ik zeer knap aangezien er geen O19 meer is en Kuyt verder geen team meer traint!

Kuyt als opvolger?😂😂 laat me niet lachen. Dick blijft gewoon nog een jaar als hij dit seizoen overwintert en lang meedoet om de bovenste 2 plekken.

1 december 2020 om 15:41

Wat een tendentieuze kop op dit artikel. Alsof Advocaat de kerst niet zou halen en er een opvolger klaar staat. Vooralsnog niets nieuws onder de zo’n.

Nou, daar word ik niet vrolijk van. Ik heb niks tegen Kuyt als persoon maar ik zie niet in hem de man om Feyenoord naar een hoger plan te tillen.Ik vermoed zelfs dat hij zich megalomaan gaat gedragen want die trekjes heeft hij al een beetje.Maar goed, de tijd zal het leren.

Ik hoop echt dat dit goed uitpakt. Als Kuyt het echt gaat overnemen is het toch afwachten. Feyenoord moet gewoon veel geld gaan verdienen komende jaren met spelers als Kokcu, Senesi, Sinisterra en Bijlow. Dit zijn spelers die je gewoon moet verkopen bij mooie bedragen voor de groei van de club. 20 miljoen voor Senesi bijvoorbeeld zou ik meteen aannemen, daar kan je zoveel goeds mee doen voor de gehele club. Een Veerman van Heerenveen zou je kunnen aantrekken etc.

1 december 2020 om 13:01

Ondanks dat Feyenoord nooit zo'n grote bedragen heeft ontvangen voor zijn spelers als Ajax of Psv, denk ik wel dat ze iets hoger zouden moeten gaan zitten met Senesi. Een volgende ronde halen in de EL lijkt me dan wel een beetje een vereiste, maar dan denk ik dat je voor hem gerust 30 miljoen kunt vragen. Als je er dan uiteindelijk 25 voor vangt hebben ze prima gehandeld in Rotterdam. Die Senesi is duidelijk de speler met de meeste marktwaarde daar.

1 december 2020 om 13:22

We gaan het zien, hoe meer hoe beter natuurlijk. Het blijft alleen wel een verdediger en Feyenoord heeft nog nooit inderdaad voor zulke bedragen verkocht. Als ze er 25m uithalen mogen de supporters een bloemetje sturen naar Arnesen.

1 december 2020 om 13:24

Meeste clubs in europa gaan dit jaar verlies draaien. Ik denk dat je met 20 miljoen in je handen mag knijpen. Daarbij komt dat Feyenoord geen geld heeft en aankopen moet doen vanwege de spelers waarvan de contracten aflopen.

1 december 2020 om 17:39

Ik knijp mij zeker in de handjes als het bod bij 20 mio blijft steken want dan kunnen we nog een jaar van hem genieten. Verkoop is niet nodig en 20 mio is al een keer geweigerd, senesi kan zich nog ontwikkelen en het is een genot om de beste cv van de ed bij feyenoord te zien spelen

Als de naam Jonk en kuyt valt dan wist ik het wel. Met Jonk kun je indien je de juiste spelers hebt leuk voetbal spelen. Heeft hij ook al enigszins bewezen. Bij Kuyt heb ik twijfels of hij dit aankan. Heeft nog niks bewezen.

Dan heb je dus zometeen dat 4 spelers vertrekken, je meer salaris overhoud maar er totaal geen transfersom voor vangt. Dan verkoop je 1 topspeler (zal wel Senesi worden want Berghuis is al redelijk op transfer-leeftijd en Kokcu speelt niet zijn beste seizoen) en dan moet je daarmee zowel zwarte cijfers halen en 5 posities gaan versterken. Succes ermee zou ik zeggen...

1 december 2020 om 14:06

Zinedane. Is het niet zo dat er in het contract van Berghuis staat dat hij voor 8 miljoen mag vertrekken? Voor dat geld doe je niet zoveel meer om spelers aan te trekken en zwarte cijfers te schrijven.

1 december 2020 om 15:10

Ik heb dat ook gelezen: dat hij voor 8 miljoen weg zou mogen. Kan me wel voorstellen dat dat niet geldt bij een Nederlandse club.

Ik ben een groot voorstander van Kuyt als nieuwe trainer... maarja, ik ben dan ook voor de concurrent

1 december 2020 om 17:36

Even voor mijn duidelijkheid, hoe slecht is Kuyt als trainer dan?

1 december 2020 om 18:02

Nou ja.. Zodra zelfs het merendeel van het legioen straks nog meer trainerservaring heeft dan de hoofdtrainer, dan is dat risicovoller dan je al je geld op 1 nummer zetten in het casino. Tuurlijk kan het goed gaan, maar of het de grootste kans op succes is..

1 december 2020 om 20:35

De Boer,Cocu en van Bronkhorst hadden ook 0 ervaring en hebben het toch erg goed gedaan. Zegt niets dat hij het tot nu toe met een jeugd 11tal niet heeft waar te maken. Of Kuyt überhaupt een slimme keuze is,is een tweede....

2 december 2020 om 09:19

Cocu zakte zo erg in dat Hiddink ineens koffie moest komen drinken. Gio had zo'n dramatische reeks dat Advocaat ineens aan de staf moest worden toegevoegd. En deze trainers hadden al vele malen meer vlieguren gemaakt tov Kuyt

Advocaat heeft dit Feyenoord boven verwachting goed laten presteren. Zo lang ongeslagen is niet niks voor Feyenoord. We hebben allemaal gezien dat advocaat dit feyenoord naar een hoger niveau heeft gebracht. En dan is iets meer respect voor zijn visie op zijn plaats. Advocaat krijgt vanuit de leiding stank voor dank. Helaas..

1 december 2020 om 13:04

Tja dat ongeslagen vind ik ook wel een beetje overdreven hoor. Ja het is waar, maar zo hebben ze bijvoorbeeld nog niet eens tegen Ajax of AZ gespeeld sinds Advocaat trainer is, dat zijn de 2 ploegen die vorig seizoen bovenaan eindigden. En PSV hebben ze 1x gehad geloof ik, en inderdaad die wonnen ze. Bovendien kun je beter zoals Ajax 1x verliezen en 9x winnen, dan 4x gelijk spelen.

1 december 2020 om 18:41

Ik ben het wel eens met alle mitsen en maren in die reeks. Natuurlijk zaten Ajax en AZ er niet in. En natuurlijk zaten er ook veel gelijke spelen tussen. En natuurlijk was het vaak niet om aan te zien en zitten er zo uit mijn hoofd geen enorme uitslagen tussen.
Maar wanneer was de laatste keer dat Ajax of PSV zo'n reeks hadden?
Zelfs in topjaren verliezen alle topclubs clubs wel een of meerdere wedstrijden tegen kleinere teams.
Buiten Ajax en AZ hebben ze inmiddels wel PSV en de hele subtop minimaal een keer gehad.
Wat dat betreft is het ook gewoon een mooie reeks.

1 december 2020 om 18:52

Silverfront

Persoonlijk denk ik dat de feyenoord fans de lat hoog leggen. Onze selectie vind ik minder sterk als die van ajax. Dus is het ook logisch dat ajax meer wedstrijden wint.
We moeten wel reëel blijven met onze verwachtingen. En hierbij rekening houden met de kwaliteit van onze selectie.

1 december 2020 om 20:39

London.... heeft natuurlijk niets met Advocaat te maken deze reeks als je mij vraagt. Domweg geluk etc. Dat je bijvoorbeeld afgelopen zondag niet verliest,na 6 zeer grote kansen voor Utrecht en zelf een goal maakt uit de enige kans levert inderdaad een gelijkspel op,maar heeft meer met Utrecht te maken dan met Feyenoord. In die hele reeks hebben ze vooral in begin vaak punten gepakt terwijl de tegenstander minimaal meer verdiende.

Een artikel met veel aannames weer. Uit niks blijkt nog dat Kuyt echt direct als opvolger zal worden aangesteld van Advocaat maar alleen dat Arnesen die belofte niet wilt breken.

Uit niks blijkt dat Kuyt het in de vingers heeft om hoofdtrainer te zijn, presteerde vorig seizoen al matig en kreeg als cadeau een promotie naar de U21 die hij zelf niet zag zitten. Op basis van wat acht hij zichzelf dan nu wel klaar om het eerste elftal te gaan leiden? Hij heeft misschien verstand van de jeugd en welke talenten er rondlopen maar als trainer van het eerste komt er meer bij kijken.
Jonk zou ondanks zijn Ajax achtergrond de perfecte kandidaat zijn voor Feyenoord, staat voor attractief voetbal en weet hoe het is om met beperkte middelen te moeten presteren. Durft daarnaast de jeugd de kans te geven, straalt rust uit en weet wat er nodig is om in de top te moeten presteren.

Jonk is de trainer die er eindelijk voor zou kunnen zorgen dat er niet alleen maar hard gewerkt gaat worden in de Kuip maar dat er ook weer eens goed voetbal gespeeld gaat worden.

1 december 2020 om 13:08

Denk je dat Jonk het ziet zitten te vertrekken bij Volendam? Die is daar toch aan een mooi project begonnen en heeft toch al aangegeven dat te willen afwerken.

1 december 2020 om 13:23

Met alle respect naar Volendam toe hoor, maar als je van Volendam naar Feyenoord kan gaan (als trainer of speler) is de keuze toch niet zo moeilijk?

1 december 2020 om 13:28

Ik kan me vinden in je gedachtengang Lierse. Denk alleen dat er na dit seizoen erg veel jongens gaan vertrekken. Wanneer hij zijn hele elftal kwijt gaat raken, wordt de motivatie ook minder denk ik. Dan is de eredivisie wel een mooie stap.

1 december 2020 om 15:02

Volendam of Feyenoord, die keuze is niet zo moeilijk toch....
Heel de dag paling eten wie wil dat nou niet....

1 december 2020 om 15:30

Wat heeft Volendam wat Feyenoord niet heeft? Alles wat je zou kunnen opnoemen kan Feyenoord kopen zodat hij het mee kan nemen.

1 december 2020 om 16:03

Ja natuurlijk is Feyenoord een veel grotere club, maar geloof het of niet sommige mensen werken graag een project waar ze aan beginnen af. Jonk lijkt me mogelijk wel zo iemand te zijn.

1 december 2020 om 16:32

Ach Lierse kom op. Iedereen in de voetbalwereld heeft ambities. Jonk week uit van Ajax naar Volendam. Het is niet alsof hij een clubman in hart en nieren is.

1 december 2020 om 18:03

Ik snap Lierse wel. Jonk is echt een man van principes. Zou me niet verbazen als hij zijn werk daar af wil maken. Maar.. een kans bij Feyenoord zou voor hem wel erg mooi zijn

1 december 2020 om 18:16

Ik denk dat iedereen in Nederland Feyenoord ziet zitten als trainer, of dat nou je eerste of je laatste klus is. Zo'n kans krijg je niet snel nog een keer, zeker niet op de leeftijd van Jonk, dis is toch al een eind in de 50 en heeft maar beperkt ervaring als trainer. Als hij een beetje ambitie heeft om nog iets als trainer te bereiken is de keuze simpel lijkt me. Ik kan me alleen voorstellen dat hij geen zin heeft om met die druk om te gaan en een rol op de achtergrond zoals eerst bij Ajax, of bij een club zonder enige druk zoals nu bij volendam wel prima vindt.

Zo bijzonder is het toch ook weer niet? Feyenoord heeft prima spelers om in de top 4 te spelen en een uitstekende trainer. Als je dan tweede, derde wordt is dat volgens verwachting lijkt me. Met Dirk Kuyt is dat een heel ander verhaal, nul ervaring als hoofdtrainer, dus dat blijft een enorme gok. Wordt t een gevalletje Van Basten of een gevalletje Van Bronckhorst?

Waarom moet Kuyt direct hoofdcoach worden? alleen omdat hij 'credit' heeft volgens het bestuur. Pure armoe, en gebrek aan ideeën.

Ah joh, dit is weer een typisch Krabbendam verhaal wat gebaseerd is op niks anders dan gebakken lucht. Die gozer heeft in de laatste 5 jaar geen enkel baanbrekend artikel over Feyenoord kunnen publiceren door zijn gebrek aan connecties binnen de club, dat zal nu niet anders zijn. Advocaat heeft zijn hart op zijn tong en als hij echt genegeerd zou worden zou hij zich zeker anders opstellen in de media. Kijk nu al uit naar de winterstop waarbij Mkrabby waarschijnlijk heel cool vertelt dat hij al wist dat een speler zou komen, maar er wel pas over begint te praten zodra het contract al getekend en de speler al gepresenteerd is...

Aldus Krabbendam die zoals altijd enkel op basis van aannames, speculaties en eigen ideeã«n z'n artikelen in elkaar flanst. Het inmiddels veel betrouwbare Feyenoordtm spreekt al vaker uit dat Kuyt (voorlopig) helemaal niet in de picture is en volgens Krabbendam wordt hij betrokken bij de plannen van volgend jaar. Uhu. Dick en Arnesen hebben gezamenlijk ook al eerder uitgesproken zich te focussen op dit seizoen en eventuele gesprekken pas later (sowieso na de winterstop) te voeren. En is het uberhaupt al winterstop? Volgens mij niet.. Ook dit al: ''want wat heeft Arnesen nou voor hem gedaan? Niks.'' Nou, Diemers en Linssen binnen gehaald die op voorspraak van Dick moesten komen? En de zin ervoor prediken dat Arnesen niks voor 'm doet. Hou toch op, Krabbendam.

1 december 2020 om 13:37

Het leuke is ook dat Krabbendam altijd alleen een keerzijde benadrukt. Lekker makkelijk scoren met pessimisme, de zogenaamde realist uithangen. Als Arnesen alles voor Dick had gedaan, zou Krabbendam gezegd hebben dat dat onverstandig is omdat Advocaat er alleen is voor de korte termijn en je daar niet je beleid aan op moet hangen. Het is inderdaad ronduit genant hoe hij tot artikelen komt en nooit echt nieuws heeft. Iedereen die Feyenoord echt volgt en een beetje kan schrijven, zou minstens zo'n goede Feyenoord watcher zijn als Krabbendam

1 december 2020 om 13:51

Ja, inderdaad. Verschrikkelijk. Enige nuance is 'm altijd erg vreemd.

Pure speculatie dit. aanname na aanname zonder feitelijk bewijs. Arnesen lijkt me ook helemaal niet iemand die zo met zijn medewerkers zou omgaan. is altijd open en eerlijk geweest en heeft een goeie relatie met advocaat. waarom zou hij dan zoiets lulligs doen?

Hoop dit echt niet voor Feyenoord. Denk dat de club in deze staat gebaat is bij een ervaren trainer en denk dat Kuyt binnen de kortste keren allerlei gekke dingen gaat doen.

Een toptrainer als advocaat haalt nu het maximale eruit. Een trainer als Kuyt gaat een enorm fiasco worden haha, die vent heeft nog niks bewezen

ik wil goed voetbal zien bij Feyenoord of iig een visie waarmee je daarnaar toe gaat werken en als Kuyt de coach wordt ben ik bang dat hij mouwen opstroop voetbal wil gaan spelen en dat hij denkt dat hard werken gaat zorgen voor goede resultaten. wat heeft hij ook bewezen als coach eigenlijk om hem aan te stellen? Gio werd toen aangesteld omdat er geen andere coaches beschikbaar waren na het ontslag van Rutte maar die had dan het dan in de jeugd iig nog goed gedaan

Ik hoop en verwacht dat Dick Advocaat er toch voor kiest om er een extra jaartje bij te plakken bij Feyenoord. Mocht hij het flikken om kampioen te worden zie ik hem wel stoppen op het hoogtepunt. Kuyt als opvolger vind ik toch wel een groot risico aangezien hij niet echt ervaring heeft als trainer op het hoogste niveau.

De aanwezigheid van Kuyt als beoogde toekomstige trainer lijkt me moeilijk werkbaar voor een volgende trainer. Feyenoord moet dus of Kuyt aanstellen na Advocaat of Kuyt moet eerst elders ervaring op doen (FC Utrecht?). Als ik Feyenoord was dan zou ik hem nog niet voor de leeuwen durven gooien.

Feyenoord doet het uitstekend met Dick aan het roer. Er valt eindelijk weer wat te juichen voor Feyenoord in Europa en in de Eredivisie gaat het ook prima met het materiaal dat ze hebben. Ik hoop dat Dick nog een jaar doorgaat en dat Kuyt eerst assistent wordt. Het lijkt me een veel te groot risico om Kuyt voor de leeuwen te gooien. Zo'n puike en slimme vent is het namelijk niet dat ik denk dat hij van nature een goede trainer is. En hij heeft ook geen verdiensten waar uit blijkt dat dit wel zo is. Daar bedoel ik niet mee dat hij geen goede trainer kan worden, maar wel dat hij wel de nodige ervaring moet opdoen voordat hij aan het roer meot gaan staan.

Arnesen snap ik wel.dat hij meer met de toekomst bezig is dan op.dit moment met het eerste.
Feijenoord is bezig met een inhaalslag en gezien de financiële situatie kunnen ze niet nieuwe spelers halen voor het eerste en ter gelijke tijd spelers halen voor de beloftes.
Dat Kuijt de nieuwe trainer wordt, dat lijkt me niet echt een strak plan . Heeft hij trouwens al zijn papieren in orde ?

1 december 2020 om 13:39

Nee, nog niet. Althans, hij heeft voorlopig enkel nog UEFA-A - waar hij max. assistent mag zijn - en zou dit jaar z'n Uefa Pro-License (zo heet het geloof ik) gaan, maar waarschijnlijk mede door corona zal hij dit nu nog niet gehaald hebben.

1 december 2020 om 14:13

Dus dan eerst afwachten of hij die haalt. En voor de rest vraag ik me af waar het vertrouwen van Feijenoord in Dirk vandaan komt?
Het lijkt me erg mager dat ze met een trainer zonder ervaring de inhaalslag ingaan. Dan hebben ze of heel veel vertrouwen in Arnesen, die voor het beleid moet zorgen en heel veel vertrouwen in de mensen rondom Dirk

1 december 2020 om 17:51

Dat papiertje was de afgelopen jaren bij Twente en Fortuna ook geen probleem. Er zit vast wel iemand in de staf die dat papiertje al wel heeft.
Ik denk eerder dat Arnesen een belofte van zijn voorganger niet zomaar over neemt en er gewoon zelf iemand neer zet.

Trainen is een ervaringsvak, een uitzondering daargelaten Je kunt nog zo'n goed idee over voetbal hebben, het overbrengen is een tweede. Je moet in ieder geval een goede psycholoog zijn en met mensen om kunnen gaan. Stam dramatisch, Van Bommel is op zijn zijn bek gegaan, Van Bonckhorst had hulp nodig en Cocu ging met zijn team in het begin ook zwaar door de ondergrens. En in deze namen (stam wellicht daargelaten) had ik bij voorbaat al meer vertrouwen dan in Dirk Kuyt. dat is toch geen trainer...

Dirk Kuyt, lieve help. Wekelijks de dorpspastoor in interviews na de wedstrijd, ik moet er niet aan denken. Volgens mij heeft dit Feyenoord ook behoefte aan ervaring en niet aan een nieuwbakken trainer.

1 december 2020 om 13:43

mee eens! die wil zelfs na een 5-0 nederlaag straks nog een positief verhaal gaan ophangen

Kan Kuyt niet gewoon technisch directeur worden ofzo? Ik wil Boskamp als trainer bij Feyenoord, zet de frituur maar vast aan

1 december 2020 om 13:44

laten we dat ook maar niet doen. dan ga je hem miljoenen toevertrouwen voor aankopen en dan komt hij straks met spelers als Johnston op de proppen

Ben bang dat Feyenoord zichzelf in de vingers gaat snijden. De club is langzaam maar zeker aan het opkrabbelen, dan heb je een stabiele en ervaren coach nodig om dit project door te zetten. Als je dan voor een jonge coach gaat, zorg dan dat deze nuchter, eerlijk en talentvol is. Waar heel Nederland Kuijt kent, trapt het bestuur van Feyenoord wel in het kontenlikken. Die man is zo met zichzelf bezig dat het als een kaartenhuis in zal storten.

Dat zou toch wel een blunder van formaat zijn. Hoe kan je zo'n goede ervaren trainer vervangen door een trainer zonder enige ervaring. Kan me bijna niet voorstellen dat dit waar is

Als Ajacied zeg ik dat Feyenoord gewoon vol moet inzetten op de jeugd. Berghuis, Fer en Toornstra als veteranen behouden en gewoon weer een nieuwe Wijnaldum, Fer, De Vrij, Martins Indi en Castaignos opleiden. Eventueel sterspelers weghalen bij Utrecht en Vitesse en strijden om de 3e/4e plek en geld vangen voor de uitgaande transfers, terwijl salarissen en aankoopsommen laag liggen.

Op basis van wat stellen ze Kuyt aan als hoofdtrainer? Ik dacht dat die club vooruit wilde. Ook zal een investeerder voor de 49% van de aandelen een gelouterde hoofdtrainer met een duidelijke visie voor de groep willen zien. Ik heb Kuyt nog nooit op een mening, laat staan een visie kunnen betrappen. Toegegeven, het kan prima uitpakken zoals met F. de Boer, Cocu en Gio. Maar de kans is groter dat het niet werkt. Niet mijn club maar zou het zonde vinden als Feyenoord geen grote stappen weet te maken.

Heel goed van arnesen stoppen met dicky heeft rust gebracht in de selectie maar verder niks ja media is ie wel de comediant. Nee feyenoord heeft echt een choach nemen die verstand heeft naar de kwaliteiten van z.n spelers heeft en goed team kan smeden.

Ondanks dat de selectie niet top is, haalt Feyenoord er ondanks de blessures toch alles uit qua resultaat lijkt het. En dan komen ze met Kuyt aan? Kan toch nooit wat worden. Focus op eigen jeugdopleiding, maar afscheid nemen van Sven van Beek en Bart Nieuwkoop? Van Beek wel logisch hoor, maar dit zijn ook producten van de jeugdopleiding!

Advocaat is ondanks zijn ongeslagen reeks , de bananen schil waarover de club uiteindelijk zal uitglijden.
Kijkt alleen naar het heden ,niet naar de toekomst. Arnesen is in mijn ogen teveel het tegen over
Gestelde geen echt club mens .

Kuyt heeft nog nergens gepresteerd in zijn korte loopbaan als trainer. Bij Quick Boys de mist ingegaan, bij Feijenoord jeugd ook geen toegevoegde waarde, en nog nooit een club op niveau getraind. Die ga je toch niet aanstellen als hoofdcoach??? Op basis van een belofte? Net als Ten Hag deed aan Ekkelenkamp uit bij Midtjylland. Hij loste de belofte in, ondanks dat Klaassen eerst niet, maar dan wel kon spelen. Het leidde net niet tot puntverlies. Dat soort gevoeligheden moet je bij een profclub dus achterwege laten. Voortschrijdend inzicht, zeggen politici dan;-)).

Vind het eerder gebrek aan creativiteit om Kuyt dan maar naar voren te schuiven als trainer. Ze zouden eens wat verder moeten kijken dan hun oud-spelers met een trainersdiploma. Feyenoord zou er goed aan doen om die Duitse trainer van Vitesse aan te stellen.

Ik had juist laatst nog het idee dat Advocaat nog een jaartje zou willen blijven. Dan zou ik Kuyt naast Dick neerzetten. Het is in mijn mening wel een zeer grote stap om Kuyt meteen zo voor de leeuwen te gooien.

Dan neemt Feyenoord wel een heel groot risico. Je gooit hiermee Dirk Kuyt wel een beetje voor de leeuwen. Ik was toch iets safer gegaan als ik Feyenoord was en voor Henk Fraser gegaan, blijft in mijn ogen toch wel een goeie trainer waar ik wel respect voor heb, gewoon zeggen wat hij denkt en geen gekke dingen.

Tomasson lijkt me beter, die heeft wat meer ervaring. Advocaat wilde Linssen overigens juist wel graag, dus dat klopt niet in de tekst.

Serieus...? 1 april is nog ver weg, Kuyt als trainer van F'noord, hoe diep kun je zinken zeg. Die kerel bakt er niets van, kun je toch niet voor de leeuwen gooien. Laat Dirk eerst eens een fatsoenlijk teampje begeleiden om te beoordelen of hij uberhaupt wel hoofdtrainer waardig is. Johny de Wolf doorschuif is dan 1000x beter....kuyt, hahahaha welk virus Rotterdam heeft aangedaan...is geloof ik nog onbekend

Jonk of Tomasson lijken mij beide prima keuzes. Kuyt gewoon nooit doen. Die onder 19 ervaring is lachwekkend, zeker nu met corona. Laat hem eerst maar zijn prive leven in balans krijgen. Want ook dat speelt nog mee.

Ik zou het snappen omdat er bij Feyenoord niet veel mogelijk is kwa financiën en goede nieuwe aankopen. Maar ik snap totaal niet op basis van wat Kuyt die rol bij Feyenoord gaat bekleden. Je hebt toch al zovaak gezien dat beginnende trainers (veel) fouten maken laat ze het dan eerst lekker in de KKD leren en als ze het daar goed doen hogerop, dit kan zo een gigantische flop worden want een goede voetballer betekend niet dat je een goede trainer bent. Ik zou het echt niet gedaan hebben dan kan je beter Advocaat nog een jaar verlengen (of hem overhalen en Kuyt er een jaar naast zetten als assistent om te leren). Of haal die Frazer van Sparta die heeft tenminste ervaring.

Er is toch werkelijk geen enkele goede reden waarom Kuyt klaar is voor hoofdtrainer Feyenoord...
Hij heeft laten zien bij Jong Feyenoord dat de spelers hem al niet serieus namen en erger nog, hij nam het vak niet eens serieus. De helft van de tijd schnabbels aan het pakken.

Tomasson is wel een gok... Hij heeft nog niet veel kilometers gemaakt, voornamelijk als assistent gewerkt maar doet het wel goed met Malmo ...

Jonk is zeker een optie, maar laat hem eerst eens een club kaliber Sparta tot Utrecht proberen

In mijn ogen is er maar 1 iemand geschikt....
Henk Fraser!

De man met uitstraling, spijker hard als het moet, en de totale rust wanneer er paniek in de tent is.
Hij kan met jongens uit elke cultuur overweg.
En is meer een persoon die de lijn van Advocaat kan door trekken.

Als de assistenten willen blijven
Fraser
Petrovic a Jan Pipo de Clown
en John De Wolff

Ik heb echt medelijden met de Feyenoord supporter mocht Kuyt ineens hoofdtrainer worden. Laat die eerst maar eens wat meer ervaring op doen voordat die trainertje gaat lopen spelen bij een club als Feyenoord.

Kuyt hoofdtrainer van Feyenoord. Dat klinkt mij als muziek in de oren.

Alsjeblieft niet zeg. Voelde zich te groot om 023 te doen en heeft bij de 019 ook niet veel gebracht volgends mij? Ik zie liever Wim Jonk of Fred Grim naar feyenoord komen. Laten Volendam en RKC toch leuk voetbal spelen.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij Feyenoord nu al zit te wachten op dorpspastoor Kuyt. Heeft nauwelijks ervaring en zal volgend seizoen klaar moeten zijn om Feyenoord te moeten leiden? Op basis waarvan. Probeer dan een Fraser te regelen of iemand met uitstraling en know how

Wanneer houden ze eens op met dat ongeslagen status van Feyenoord. Hebben een half jaar niet gespeeld en dit seizoen nog geen wedstrijd tegen een top 4 club. Zo kan ik het ook.

Het spel onder advocaat is verschrikkelijk. Niks aan en slaapverwekkend. Tegen Ajax ga je er met 10-0 aan zo.

Als Kuyt hem gaat opvolgen kan ik zeggen dat die met 3 maanden weer kan vertrekken. Geen ervaring en totaal niet betrokken. Feyenoord moet eerst eens trainers halen die individuele kwaliteiten gaan leren en fatsoenlijk overspelen

1 december 2020 om 18:25

Ik denk wanneer Feyenoord verliest...
Los van de tegenstanders is de reeks natuurlijk ook gewoon knap. Dat het met hangen en wurgen en tegen veelal kleinere clubs is zal best. Maar wanneer hebben Ajax en PSV voor het laatst zo'n reeks neergezet? zelfs als je daar de wedstrijden tegen de overige top 3-4 clubs buiten beschouwing laat verliezen die elk jaar wel een paar wedstrijden tegen kleinere clubs (zoals nu tegen respectivelijk bij Ajax-Groningen of PSV-Vitesse). Ajax en AZ zijn ze inderdaad in die reeks niet tegengekomen, maar alle overige clubs inclusief PSV wel en clubs uit de subtop als Vitesse en Utrecht ook.

Ik hoop toch echt dat er een ervaren trainer gaat komen, of in iedergeval een trainer die z'n sporen al heeft verdiend. De club is erg onrustig en de selectie is alles behalve stabiel en dat lijken mij am meer dan genoeg ingrediënten om een onervaren niet aan te stellen. Ik als groot feyenoord fan ben dan ook van mening dat de tijd van sympathie een keer voorbij moet zijn.

Vreselijk. Onervaren en natuuuurlijk weer omdat hij ooit een Feyenoord-shirt droeg. Die club blijft ook maar dezelfde fouten maken. Haal of tenminste overweeg eens vers bloed, een outsider met nieuwe ideeen, een andere benadering. Als ik Feyenoordfan was zou ik liever Thomas Letsch, Frank Wormuth, Arne Slot of zelfs Ron Jans naar Rotterdam zien komen, voordat ik Dirk Kuyt op het schild zou hijsen. Ben serieus benieuwd: zijn er écht Feyenoorders hier die Kuyt graag trainer zien worden? En zo ja, wat spreekt je daar zo in aan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren