Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gefrustreerd Fortuna Sittard komt met venijnige tweet na bezoek aan Ajax

Laatste update:

Bij Fortuna Sittard kijkt men met onvrede terug op de uitwedstrijd tegen Ajax. De ploeg van trainer Kevin Hofland ging in Amsterdam met 5-2 onderuit, mede door drie strafschoppen. Hofland is van mening dat twee van de drie strafschoppen onterecht was, terwijl hij David Neres een natrappende beweging richting Jaroslaw Jach zag maken. Ook op Twitter reageert Fortuna nog venijnig richting de VAR.

“VARwel Amsterdam!”, schrijft Fortuna op Twitter, gevolgd door een briesende emoji. Daarmee verwijst de club naar de rol van videoscheidsrechter Pol van Boekel tijdens het duel. De VAR greep in bij de tweede strafschop van Ajax. Met nog vijf minuten te spelen belandde een schot van Dusan Tadic op de hand van Martin Angha. Aanvankelijk werd de aanval afgefloten wegens buitenspel, maar de VAR constateerde dat hier geen sprake van was en dat er strafbaar hands was gemaakt. Eerder had Van Boekel nagelaten om in te grijpen bij een natrappende beweging van Neres richting Jach.

Hofland zegt na afloop in gesprek met FOX Sports dat hij ook de eerste strafschop van Ajax dubieus vond. De oefenmeester zag dat Traoré eerst Ben Rienstra vasthield, alvorens laatstgenoemde hem ten val bracht. Davy Klaassen schoot na ruim een halfuur de gelijkmaker binnen, nadat zijn strafschop in eerste instantie nog op de paal belandde. Op de laatste strafschop, die in blessuretijd gegeven werd na een handsbal van Lazaros Rota, was volgens Hofland niks af te dingen.

“Natuurlijk heb je fases dat je onder druk komt bij Ajax en de kracht wegvloeit. Maar we kwamen met 1-0 voor en hadden daarna nog wat mogelijkheden. Een aantal weken geleden heb ik zo na PSV-uit gestaan. Ik heb er wel een rotgevoel over, zeker als je ziet dat we twee dubieuze penalty’s tegen krijgen. Dat frustreert wel, ja”, geeft Hofland te kennen. Zijn ploeg kwam nog op voorsprong via George Cox, die beide Limburgse treffers in Amsterdam voor zijn rekening nam. “Bij de eerste strafschop wordt volgens mij ook vastgehouden door Traoré in het begin. Bij die bal met Angha heeft hij zijn hand op een meter, wat moet hij doen? Hij kan die arm er niet afhakken.”

Verbijstering bij FOX Sports na Ajax - Fortuna: ‘Hij moet zich kapot schamen’

Ook bij FOX Sports werd er na afloop gesproken over de discutabele momenten tijdens Ajax - Fortuna. Lees artikel

“Dan krijg je het moment met Neres op de achterlijn. Nou goed, hij trapt na. Ik hoor dat de regel is dat het bij een tikje niks is. Geef dan in ieder geval geel. Maar wij krijgen dan een gele kaart en daardoor staat irritatie. Ik vind dat terecht, die jongens hebben keihard gevochten en gewerkt. Je krijgt dan twee discutabele momenten tegen in de wedstrijd. Bij de laatste penalty is er duidelijk sprake van hands van Lazaros, daar hoor je me niet over”, gaat de trainer van Fortuna verder. “We zijn hierheen gegaan met lef. Natuurlijk speelden we verdedigend, maar we hebben de dingen gedaan waarmee we ze pijn konden doen.”

Collega Erik ten Hag was een andere mening toegedaan en vond dat alle strafschoppen terecht werden toegekend door scheidsrechter Siemen Mulder. “Ik heb ze teruggezien en heb ook een penalty van Traoré gezien”, zo wees Ten Hag op een moment in de eerste helft waarop Traoré ten val werd gebracht binnen het strafschopgebied. Dit werd door zowel Mulder als VAR Van Boekel niet beoordeeld als een penalty. “Maar uiteindelijk vind ik dat we niet die penalty's nodig moeten hebben om tot een hoge score te komen.” Ten Hag kwam wel met een afkeurende reactie richting Neres: "Dit moet hij niet doen."

Snap jij de frustratie bij Fortuna?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon niet doen. Want als je ooit de VAR meehebt zul je er niks over zeggen. Toch opvallend hoeveel clubs/coaches/spelers er met kinderachtige opmerkingen komen alsof ze supporters zijn.

31 oktober 2020 om 23:49

Mwah kinderachtig vind ik nogal overdreven. Het heeft inderdaad 0 zin, maar je mag best je frustraties uiten toch? Zaten echt wel dubieuze beslissingen bij.

31 oktober 2020 om 23:52

Als je een gewone fan bent dan wel ja. Maar niet als professionele voetballer, coach of beheerder van de social media van het team. Jij zult thuis waarschijnlijk ook wel eens mopperen op je baas, maar dan ga je er toch niet over tweeten. Hou die frustraties intern want hier los je toch niks mee op? Nee je brengt alleen een goed systeem nog meer in diskrediet.

31 oktober 2020 om 23:58

Naja als ik over mijn baas tweet dat het een eikel is wordt ik waarschijnlijk ontslagen, maar ik snap wat je bedoelt. Het heeft 0 zin, maar toch doet elke club/coach het bijna. Na een 5-2 heeft het natuurlijk helemaal geen zin, maar ik vind het wel menselijk.

31 oktober 2020 om 23:49

Helemaal mee eens. Snap echter de frustratie wel. Vandaag werd echt met twee maten gemeten.

31 oktober 2020 om 23:57

De frustratie is inderdaad perfect te begrijpen. Maar houdt het toch maar een beetje professioneel zou je zeggen.

31 oktober 2020 om 23:59

Tuurlijk snap ik de frustratie ook, na Chelsea uit had ik er ook de ongelofelijke zeik in. Neemt niet weg dat het ontzettend dom is om je zo te laten kennen als profclub zijnde

1 november 2020 om 00:01

Helemaal mee eens Lierse! Clubs/spelers/trainers moeten eens proberen te leren zich niet zo druk te maken over dingen waar je totaal geen invloed op hebt en zich alleen focussen op de dingen waar je wel invloed op hebt. Dat komt je proces alleen maar ten goede. En zeker het (kinderachtig) reageren na afloop heeft al helemaal geen zin en ziet er alleen maar amateuristisch uit

1 november 2020 om 01:18

Ik snap ze juist volledig. Je speelt een prima pot en vervolgens zijn er een aantal zeer discutabele situaties die allemaal in het voordeel van Ajax uitvallen:
1. Traore houdt eerst vast (eerste overtreding) en wordt vervolgens minimaal geraakt.
2. De 2-1 lijkt buitenspel. Op beelden lijkt zijn schouder achter de laatste verdediger te staan en dat is een deel waarmee je mag scoren, dus m.i. buitenspel.
3. Neres trapt na, dat is gewoon rood. Punt.
4. Mazraoui maakt hands, gebeurt niks.
5. Angha maakt soort gelijk hands, penalty... waar moest hij zijn hand laten?

De laatste pingel was gewoon terecht. Maar ik heb het gevoel dat een paar clubs in de Eredivisie, waaronder Fortuna Sittard structureel benadeeld wordt door de VAR en dat aan het eind van de rit het voor- en nadeel verre van in balans is. Daarnaast durf ik ook te stellen dat clubs als Ajax, PSV en mijn eigen Feyenoord veel vaker de VAR mee hebben dan andersom.

1 november 2020 om 03:18

Nou, dan ben ik blij dat je geen scheids ben. Want jouw ziens is het buitenspel maar gelukkig redeneert de scheids op basis van de beelden van de VAR.En daarnaast dat Ajax de VAR vaker meeheeft? Ik denk dat je de eerste paar wedstrijden van Ajax vergeten ben? Anders wordt bijv niets voor niets een rode kaart geseponeerd.

1 november 2020 om 08:05

Goh, toevallig dat je uit Rotterdam. Komt, heeft waarschijnlijk niets met je mening te maken. Daarnaast vind ik die bevoordeling van de grote clubs wel meevallen. Als je ziet wat ajax allemaal al twijfelachtig tegen had. Maar goed ik kijk duidelijk door een Ajax bril.

1 november 2020 om 08:58

Londonunited je zegt dat wel heel stellig maar vooralsnog valt het dit seizoen allemaal wel mee. Tegen Sparta krijg je een makkelijke rode kaart wat dubieus is, tegen Vitesse wordt er een rode kaart geseponeerd(!) en bij RKC worden er doelpunten onterecht afgekeurd. Dat zijn 3 wedstrijden van de 7 die er gespeeld zijn. Heeft Ajax dan in alle andere 4 wedstrijden de VAR iedere keer dubieus mee?

1 november 2020 om 09:14

Dit seizoen valt het inderdaad nog wel mee, maar sinds de intrede van de VAR zit het vaker mee dan tegen bij de topclubs. Europees is voor jullie een ander verhaal, daar zijn jullie bovengemiddeld vaak genaaid.

1 november 2020 om 09:30

@Raffa: sterke eerste opmerking man, zeker na een duidelijke en nette uiteenzetting van LondonUnited. Gelukkig heb je zelf door een Ajax-brilletje op te hebben, maar als je niet ziet dat de topclubs de Var vaker mee hebben kun je beter een ander brilletje kopen haha.

1 november 2020 om 09:39

Als we allemaal al weten dat de scheidsrechters vooringenomen zijn waarom doen we dan nog mee aan deze competitie?...

1 november 2020 om 04:12

Je vind dat bijzonder vanavond 😛? Zelfs Ajax supporters geven aan dat ze de beslissingen niet snappen....

1 november 2020 om 11:10

Frustraties begrijp ik volledig 😉, maar nu laat de club zich wel wat kennen imo.

1 november 2020 om 14:25

Ag schei toch uit. Als iets zwaar kut is dan is iets zwaar kut. Daarbij komt dat het de zoveelste keer is dat we keihard worden genaaid. Ik durf ook te stellen dat scheidsrechters niet objectief kunnen zijn doordat beslissingen tegen grote clubs leiden ot concrete impact op het privéleven van de scheids. Je hoopte dat daar met de komst van de VAR een verandering in te zien. Maar het lijkt het alleen maar erger te maken. Zo’n Pol van Boekel bijvoorbeeld naait ons gewoon structureel.Wat mij betreft gaan we maar met buitenlandse scheidsrechters werken. Ben je hopelijk van dit gezeik af.

1 november 2020 om 04:27

We weten ook niet wie die pagina van Fortuna beheerd, Maar je hebt gelijk over proffesioneel gedrag , je moet je niet laten kennen . Uit je ongenoegen binnenshuids en ga door naar de volgende wedstrijd.

1 november 2020 om 09:03

Is toch de officiële pagina van Fortuna dus die zijn er toch verantwoordelijk voor? Als Fortuna het uitbesteed aan een externe partij moeten ze toch beter opletten denk ik. Al ben ik het ermee eens dat sommige penalties wel heel makkelijk waren. Maar goed dat is het hele hands gebeuren nu eenmaal ontzetten onrechtvaardig en zo willekeurig. Bij de ene wedstrijd krijg je meteen een penalty en in een andere wedstrijd niet. Maar zoals vandaag was het een beetje apart en moet je hem (de 2de penalty) niet geven want dat is gewoon in mijn ogen geen hands. Je ziet nu gewoon spelers veel van afstand schieten in de hoop een hand te raken en een penalty te krijgen en dat lijkt me toch geen goede zaak.

1 november 2020 om 09:16

Fortuna blijft verantwoordelijk daar heb je gelijk in . Maar misschien die gene die dit bericht heeft verzonden is geen professional. Voor het zelfde geldt is het een kelner die vanwege de lockdown nu tijdelijk de zaken waarneemt.
Toen die regel bekend werd van het hands , werd er al gewaarschuwd dat er veel meer pingel zouden worden gegeven.

1 november 2020 om 06:55

Het is emotie en dat moet je gewoon kunnen uiten zolang niemand daar last van heeft. Als dat niet eens meer kan wordt het ook wel een hele saaie bedoening. En wat betreft Twitter, dat is juist voor de fans, daar hoef je geen hele volwassen dingen van te wachten want die zijn er juist voor de stemmingmakerij.

1 november 2020 om 11:12

Van een voetbalclub moet je altijd volwassen dingen verwachten. Dat supporters dit doen is natuurlijk volkomen normaal. Maar ik ben benieuwd wat de Twitter van Fortuna te zeggen heeft na een wedstrijd waarin het heel hard meezit. Ik durf te opteren dat het dan hypocriet stil blijft.

1 november 2020 om 08:02

Inderdaad, ze moeten ook eens gewoon beslissingen aanvaarden. Iedereen was voor de VAR en nu hij er is, doen ze het nooit goed. We hadden verwacht dat de VAR twijfels rondom beslissingen zou wegnemen maar wat blijkt? Iedereen loopt de beslissingen te bediscussiëren.
Als het door de VAR besloten is, moet je gewoon je mond houden. Tijdens een evaluatieronde kun je dan gaan kijken wat er allemaal mis is. Maar nu loopt iedereen constant de VAR aan te vallen waardoor de scheidsrechters zich onder druk voelen en steeds vreemdere beslissingen nemen. Daarnaast is het er nu effectief twee jaar en kun je niet verwachten dat zoiets ingrijpends in 1 keer perfect is. Daarnaast vind ik dat er sancties mogen staan op het iedere keer afzeiken van de VAR. Want hoe duidelijk een beslissing of overtreding ook is de benadeelde partij vind er bijna altijd iets anders van. Geen consensus omdat iedereen alleen aan zijn eigen resultaten kijkt

Dit moet kunnen toch. Net als dat cynische applausje van Hofland bij de 3e penalty. Genaaid kan je niet perse van spreken bij een 5-2, maar de scheids en VAR van vandaag mogen van mij de komende weken ff naar de KKD. Dit leek nergens op.

1 november 2020 om 00:23

Zou bijna denken dat de dienstdoende scheidsrechter even naar Feyenoord heeft gekeken donderdag.. wat een drama weer.

Als er een scheidsrechter Ajax vaak benadeeld heeft in het verleden, dan is het wel Pol van Boekel. Dus om die man pro Ajax te noemen gaat wel heel erg ver. Straks noemen ze Nijhuis ook nog pro Ajax. Je hebt gewoon 5-2 klop gehad. Met geen mogelijkheid had je kunnen winnen dus waarom zoveel frustratie na de nederlaag?

1 november 2020 om 01:02

We hebben vorig seizoen gezien dat doelpunten redelijk bepalend zijn in de eindstand. Voor Fortuna kunnen deze discutabele tegendoelpunten cruciaal zijn in lijfsbehoud. Dat is geen kwestie van winnen of verliezen, maar een eerlijk verloop van de wedstrijd en competitie. Voor beide is tot op heden de VAR dramatisch geweest. Over de hele linie voor de competitie en vandaag redelijk in voordeel van Ajax en in het nadeel van Fortuna.

Zowel eerste als laatste strafschop gewoon 100% terecht. Vooral die laatste is gewoon pure onkunde. Sliding maken in de 16 met arm uitgestoken omhoog, dom dom dom.

1 november 2020 om 00:15

Dat is zo, maar dan moet je Fortuna ook een penalty geven wegens hands. De eerste penalty vind ik erg weinig aan de hand en als je dan het var moment pakt van vorige week bij psv, waarbij licht contact door toedoen van de Var wel teruggedraaid wordt.. het gaat dus niet zo zeer om ieder individueel incident deze wedstrijd, maar wel over een grotere lijn binnen de wedstrijd en helemaal over meerdere potten heen getild. Er wordt enorm met twee maten gemeten en dat is best frustrerend lijkt me.

1 november 2020 om 00:38

Traore wordt bij die eerste penalty op z'n voet gestaan in de loop. Heeft dus niks met het heen en weer al dan niet vasthouden te maken. Ik vind dat een heel logische penalty en dat PSV voorbeeld van vorige week waarin het wordt teruggedraaid gaat vanavond absoluut niet op. De twee hands gevallen waarvan eentje heel lullig, tsja, zijn gewoon de regels sinds dit jaar. Bij hockey is een bal op de voet een strafcorner. Het gaat namelijk altijd fout als scheidsrechters willen interpreteren, dat zie je bij Neres wel. Hoe licht ook, daar moet je altijd rood voor geven.

1 november 2020 om 08:34

Maar Traore houdt eerste penalty overduidelijk vast. Je had ook af kunnen fluiten voor een overtreding van hem. Hij maakt de eerste overtreding.

1 november 2020 om 08:55

Die verdediger houdt Traore toch ook overduidelijk vast? Dan lijkt het me gewoon een fair duel over en weer. En laten we wel wezen als hij hem op de stip legt dan ga je hem niet terug draaien, omdat ze mekaar beiden vast pakken. Dat zou pas meten met 2 maten zijn.

1 november 2020 om 08:59

Ze houden elkaar overduidelijk vast Janssen, dat heb jij ook prima kunnen zien maar dat krijg je helaas niet uit je mond.

1 november 2020 om 09:22

@myvision, maar wil jij hockey wedstrijden waarbij je gaat kijken of je elke bal in het strafschopgebied tegen een arm aan gaat schieten ? Dat is wel waar het naar toe gaat. Maar als dat zo is, moet je de handbal van mazraoui ook bestraffen.

1 november 2020 om 12:56

Klopt. Dan had Fortuna ook een penalty kunnen krijgen. Maar laten we dan ook niet vergeten dat Ajax nog een penalty had verdiend, waarbij die overtreding zwaarder was dan de 1e.

Wat is de var toch een ramp. Sparta - Ajax en Ajax - Vitesse die rode kaarten van tagliafico en alvarez slaan helemaal nergens op... vandaag de 1e en 3e pingel voor Ajax slaan ook nergens op. Neres verdiende vandaag meer rood dan Nico en Alvarez. Voor of tegen Ajax... beide slaat is het belachelijk wat er gebeurd terwijl je gebruik kan maken van videobeelden.

1 november 2020 om 00:27

Grappig dat je juist de enige pingel weglaat die weinig voorstelde 😂

1 november 2020 om 00:42

Haha ik bedoel de eerste en de 2e. Foutje! De 3e was overduidelijk penalty!

Tja wat moet je hier van zeggen. Ik vind het een beetje kinderachtig om als een kind die zijn zin niet krijgt op twitter te lopen muiten. Anderzijds snap ik de frustratie. Je krijgt 3 penaltys tegen en 1 krijg je niet terwijl je ook tegen 10 man had kunnen en moeten staan. Vind het wel erg typisch dat er een grote groep ajacieden zijn die dit verdedigen terwijl ze tijdens Chelsea-Ajax en eigelijk elk moment waarop ze 'genaaid' worden van de grote toren blazen en iedereen maar tegen ajax is incl alle scheidsrechters. Hand in eigen boezem en erkennen dat 2 van de 3 penaltys nergens op sloegen en er een rode kaart voor neres gegeven had moeten worden zou toch wel op zijn plaats zijn zoals sommige ajacieden hier duidelijk wel doen.

Het is ook gewoon schandalig hoeveel onzinnige penalty’s Ajax mee krijgt in een seizoen en positieve var momenten. Dit is met afstand zoveel meer dan welke andere club dan ook.

1 november 2020 om 01:17

Ik ben heel benieuwd op welke momenten je allemaal doelt. Kan je ze per wedstrijd even opnoemen. Vandaag had Ajax de arbitrage zeker niet tegen en zo zullen andere teams dat in andere wedstrijden net zo goed hebben over een heel seizoen gezien

1 november 2020 om 07:48

Laten we het eens over de rode kaarten hebben tegen Sparta en Vitesse! Het heeft Ajax tot op heden zeker niet meegezeten... Kennelijk heb je ws een gruwelijke hekel aan Ajax maar je weet totaal niet waar je t over hebt.

1 november 2020 om 08:37

Ajax heeft deze week al 2 wedstrijden profijt gehad van fouten van de var. Zowel in de cl als in gisteren zat de var er volledig naast in het voordeel van Ajax. Waarbij gisteren vaker dan 1 keer de fout in ging.

1 november 2020 om 09:26

"volledig ernaast" is overdreven. Deze Pingels konden gewoon gegeven worden maar het zat Ajax vandaag zeker mee. Afgelopen dinsdag heeft de scheids na de penalty vrijwel elk moment voor Atalanta gefloten. Ajax heeft de scheidsrechter eerder dit seizoen vaak niet mee gehad. Als je zo'n afgunst hebt voor Ajax is het lastig om te zien, maar soms zit het mee en soms zit het tegen.

1 november 2020 om 10:17

De rode kaart van Tagliafico tegen Sparta was volledig terecht. Dat je uitgerekend op die situatie gaat wijzen: ik denk dat Tagliafico veel vaker is ontsnapt aan rood dan dat hij die kaart onterecht heeft gekregen. Alleen de rode kaart tegen Vitesse zat tegen, maar in deze wedstrijd tegen Fortuna heeft het zeker vier keer meegezeten, waarvan twee strafschoppen die echt lachwekkend waren.

1 november 2020 om 09:14

Dat is pure logica, Ajax speelt veel in en rond de 16 van de tegenstander, de kans dat de bal een hand raakt is een stuk groter. Oftewel Ajax dwingt het af. Zo worden twijfelachtige goals ook vaker afgekeurd.

Ik zou de momenten met Alvarez nou niet echt een positief moment noemen.

Je kan als trainer wel mopperen maar ik als voetbal liefhebber wordt inmiddels doodmoe van het anti voetbal van dit soort clubs. Je wil als supporter een wedstrijd zien en niet 1 ploeg die zich ingraaft voor hun goal en dan maar hopen dat 1 counter goed valt. Laten zich daar is druk om maken.

1 november 2020 om 08:14

Ik was blij dat AZ tegen Napoli zich liet inzakken ipv "lekker mee te voetballen". Je moet als Fortuna tegen een club van het kaliber Ajax toch gewoon realistisch voetballen, anders krijg je er zomaar +7 tegen. Je krijgt er nu ook 5 tegen, maar daar zaten 3 pingels bij. Zonder die pingels staat het 2-2 en kan je spreken van een redelijke tactiek.

1 november 2020 om 09:57

@alkmaardertje. Ik begrijp het volkomen dat een underdog niet mee gaat voetballen en tactisch anders speelt. Maar ingraven in je eigen 16, betekent een verhoogd risico op penalties... Resultaat 5-2

1 november 2020 om 10:15

Ik zou het iets anders verwoorden Bogarde - Ajax-uit is een verhoogd risico op penalties, ongeacht hoe je speelt. Dat heeft vele decennia aan Eredivisie voetbal inmiddels wel uitgewezen.

1 november 2020 om 12:47

We zijn al decennia de meest aanvallende ploeg, dus dan zul je eerder een penalty krijgen, ja.

1 november 2020 om 08:39

Ik vond dat Fortuna naar behoren goed mee voetbalde, en had nog veel vaker kunnen scoren. Maar verwacht jij dat een ploeg met een begroting van Max 20% van die van Ajax vol open huis gaat houden zoals vvv ?

1 november 2020 om 12:59

Ajax heeft in de CL toch ook een veel en veel lagere begroting in vergelijking met sommige tegenstanders? En zij proberen gewoon aanvallend te spelen.

Als je je tegenstander 80% geeft dan bestaat de kans dat je ook meer in het strafschopgebied komt en dus ook meer penalty's kunt oplopen en omdat jezelf de bus parkeert in de zestien vraag je om problemen en roep je dit dus op jezelf af en wint gelukkig het voetbal, het aanvallende voetbal welke de intentie heeft om een wedstrijd te willen winnen IPV tegenhouden , zege voor Ajax en het voetbal , de rest is geschiedenis

Ik heb de wedstrijd weggezapt na de eerste panalty. Als dat een penalty is en de VAR doet niks, is mij wel duidelijk hoe het zit. Het met twee maten meten is er alleen maar erger van geworden met de VAR, omdat je het zo goed/lang kunt analyseren. En daarmee is de lol eraf. Ook bij buitenspel of niet.... Traore zijn hoofd was echt verder richting het doel van Fortuna. Bravo VAR...

1 november 2020 om 09:00

Waarom is het geen penalty? Hij staat toch overduidelijk op de voet van Traoré?

1 november 2020 om 14:39

Traore houdt van tevoren vast, verder is er licht contact. Daarnaast inconsequent, want dan had Onana ook geel moeten hebben (+penalty) voor het aanraken van Flemming zonder de bal te raken. En dan nog te zwijgen over de handsballen. Angha had de arm naast zijn lijf, dus GEEN penalty. Mazraoui krijgt de bal ook tegen zijn hand. Dus waarom wordt daar in godsnaam geen penalty voor gegeven?En daarbij was het sowieso buitenspel van Traore. De schouder was sowieso voorbij de Fortuna spelers, daarvan circuleren duidelijke foto’s.Ook schandalig dat FOX zo weinig herhalingen laat zien van de dubieuze momenten.

1 november 2020 om 14:54

Ik heb sinds gisteren veel onzin van je gelezen, hilarisch dat je het ook nog gelooft. Flemming staat op de voet van Onana, natuurlijk geen penalty. Het is allemaal een groot complot knul, zwaar leven.

Huilebalken zeg.Alsof er hun heel wat aangedaan is zeg.Ajax starte gewoon zoals wel meer tegen dit soort niks zeggende cluppies gewoon erg slap. Hofland zijn taktiek werkt maar eens in de 50 thuiswedstrijden van Ajax.Misschien is die hofland prive een toffe peer,maar zijn trainersuitstraling is nul.Ik denk ook dat dit meteen zijn top is en ook tevens zijn laatste eredivisie club is als hoofdtrainer. Die man komt over zonder visie en taktisch vermogen zwaar onvoldoende. Maar huilen en zeiken dat zit vastgeroest in zijn genen. Dit zal hij vast hebben afgekeken van zijn vriendje van Bommel. Die ook via een kruiwagen aan zijn eerste en tevens laatste serieuze klus kwam. Toataal geen meerwaarde voor het nederlandse voetbal. Das mijn mening dan war.

1 november 2020 om 11:23

Huilen, nikszeggende clubjes, zeiken. Ga je lekker vanaf je ivoren torentje?
Wat moet het heerlijk zijn om maar gewoon voor de club in Nederland te worden die het meeste wint. 90% van de Ajacieden wonen buiten Amsterdam, dichterbij een andere club. Maar supporten de succesvolste club of de club die hun vriendjes ook supporten. Helemaal prima, maar om zo uit de hoogte te gaan doen is echt kansloos.
Ik heb veel meer respect voor supporters van clubs als Emmen, VVV, Excelsior, etc. die vaak teleurgesteld worden, maar er toch altijd zijn voor de club. Tien keer liever dan zulke arrogante nepsupporters die zichzelf helemaal de harde fan vindt, omdat ie het hardste brult op sociale media.

1 november 2020 om 14:30

Haha echt de spijker op de kop

De VAR levert tot op heden meer frustraties op dan dat het ontneemt. Bovendien heeft het een grote invloed op het tempo van de wedstrijd, maar ook de emoties bij spelers en publiek. Bij veel belangrijke gebeurtenissen ben je toch aan het inhouden bij het juichen. Ik was in het begin heel erg pro VAR. Maar zo langzamerhand weet ik het ook niet meer. Na Feyenoord afgelopen week denk je weer: was er maar een VAR. Feit is, waar mensen bij betrokken blijven blijft het maar willekeur.

Dat heet piepen door een coach die onderaan staat. Ik vind Fortuna een leuke club, maar met deze huilebalk gaan ze niet ver komen. Is Ultee nog beschikbaar voor ze? Hofland dacht zeker na de eenvoudige 0-1 dat hij geschiedenis zou schrijven? Ajax had het lastig, maar niet meer dan dat.

1 november 2020 om 14:31

Wat is dan mis met jou eigenlijk?

Als Ajax en de supporters het terecht vinden en als ze vinden dat Fortuna niet moet klagen dan wil ik graag zeggen. Na die 4-4 in Londen tegen Chelsea niet zeiken maar voetballen. Maar wie klaagde er toen ook alweer over de arbitrage en de VAR? Oja

Gelukkig zijn sekreten gesloten 🔒 anders hadden we hier in Venray weer het gezeik van van Boekel moeten aanhoren hoe fijn het is om Ajax te helpen. Zit hier regelmatig bij kop koffie op te scheppen en komt er voor uit Ajax-fan te zijn.. en als je dan ook nog zo’n waardeloze scheidsrechter als Mulder erbij zet ja is vragen om ellende .

1 november 2020 om 10:15

Van Boekel en Ajax fan.... Haha, wat heb jij gedronken, geslikt of gesnoven ?

Ajax heeft verdiend gewonnen en misschien ook wel als de VAR minder mee zat. 1e penal kan worden gegeven al vond ik het wel makkelijk, 2e had voor mij niet hoeven worden gegeven (vooral niet als je die van Mazraoui wegwuifd) en 3e terecht. Actie van Neres was dom en kan zomaar rood opleveren. Al weet ik niet wat de maatstaf hiervoor is. Ik vind een overduidelijke trappende beweging naar een andere speler zonder de intentie om de bal te spelen gewoon rood, maakt niet uit hoe hard de trap dan wel niet is. Maar blijkbaar is de regel bij een zacht tikje dat het geen rood is, geen idee hoe dit zit. Maar we moeten niet doen alsof het zeker was dat Fortuna wel resultaat had geboekt als deze voorvallen niet hadden plaatsgevonden. De kans was groter geweest ja, maar ook dan had het ook best kunnen zijn dat Ajax ook wel gewoon gewonnen had. Dit is natuurlijk achteraf bekijken en we weten nooit hoemde wedstrijd was verlopen zonder deze momenten.

Ik heb niets gezien, maar vraag me nu af of de mogelijkheid er is om Neres alsnog te schorsen als hij daadwerkelijk heeft nagepraat of is zoiets komen te vervallen nu er een VAR is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren