Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax en Bayern intensiveren gesprekken na persoonlijk akkoord’

Laatste update:

Vanuit Engeland kwam woensdagavond laat nog het nieuws dat Barcelona de beste papieren voor de komst van Sergiño Dest in handen zou hebben. Sindsdien is echter bekend geworden dat Thiago Alcántara Bayern München naar alle waarschijnlijkheid inruilt voor Liverpool en die Rekordmeister lijkt een deel van de transfersom die de middenvelder opbrengt aan te willen wenden voor een deal met Ajax.

Sky Deutschland meldt donderdagmiddag namelijk dat de gesprekken tussen Bayern en Ajax over een transfer van Dest in de afgelopen dagen ‘geïntensiveerd’ zijn. De Duitse grootmacht zou al enige tijd met Dest zelf rond zijn over een vijfjarig contract en schakelt nu bij in zijn pogingen om ook met Ajax een overeenkomst te bereiken.

De twee partijen liggen volgens de berichtgeving qua transfersom echter nog wel een flink eind uit elkaar. Ajax zou in eerste instantie dertig miljoen euro hebben gevraagd, terwijl Bayern een eerste bod van tien miljoen in de Johan Cruijff ArenA heeft neergelegd. De clubs hebben de gesprekken daarna wel voortgezet en zijn elkaar naar verluidt nu meer genaderd.

Sky voegt overigens toe te hebben vernomen dat Barcelona in de afgelopen tijd geen contact meer heeft gehad met het kamp-Dest. De werkgever van Ronald Koeman heeft op dit moment bovendien geen geld om de negentienjarige vleugelverdediger aan te trekken. Ook eerdere geruchten dat Bayern in de markt zou zijn voor Max Aarons zouden niet kloppen: de Duitsers hebben volgens de berichtgeving nooit een concreet bod neergelegd bij Norwich City.

Bayern lijkt in totaal maximaal dertig miljoen te incasseren voor Thiago en is dus ogenschijnlijk van plan om een deel van dit bedrag te reserveren voor Dest. BILD weet overigens toe te voegen dat technisch directeur Hasan Salihamidzic niet op zoek is naar een een-op-een vervanger van de Spanjaard. Corentin Tolisso krijgt aankomend seizoen de kans om zich te bewijzen op het middenveld.

Denk jij dat Sergiño Dest in de komende weken de overstap maakt naar Bayern München?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

30 miljoen voor zo'n overschatte speler, toe maar. Technisch goed en leuke voetballer, maar totaal niet constant en defensief zeer, zeer kwetsbaar. Maakt regelmatig de verkeerde keuze. Talentje is het wel, maar die zou echt nog wel een paar seizoenen in de Eredivisie kunnen blijven.

17 september 2020 om 13:59

Helemaal mee eens, 30 miljoen voor Thiago is bizar!

On topic: er staat nergens dat Bayern 30 miljoen gaat betalen voor Dest. Het zal eerder tussen de 20 en 25 miljoen worden.

17 september 2020 om 14:03

Hij bedoelt natuurlijk dat Ajax dat ervoor durft te vragen. Buitenspelgoal zet namelijk zijn goederen ook altijd voor het laagste bedrag op marktplaats.

17 september 2020 om 14:05

Hij bedoelt 30 miljoen voor Dest, niet Thiago zoals jij zegt.

17 september 2020 om 14:23

@ol1950: NO Sherlock for real? ON: 30 miljoen is gewoon een uitstekend bedrag als Overmars dat weet te fixen. Zelf vind ik 20 miljoen genoeg. Hij is nog jong en heeft wel specifieke kwaliteiten die weinig andere rechtsbacks hebben qua opstomen, techniek, snelheid.

17 september 2020 om 14:56

Is ook erg veel geld voor een speler als Dest. Niet dat hij slecht is, maar er lopen meer dan genoeg van dat soort spelers rond op de Europese velden. Het enigste verschil is dat die spelers nog als buitenspelers fungeren, terwijl Dest inmiddels back is.

17 september 2020 om 14:11

Ik kan me niet voorstellen dat er geen Polonaise wordt gelopen en champagne wordt ontkurkt op de directie etage in de Arena ...

17 september 2020 om 14:15

Hoezo, je laat een in potentie geweldige RB lopen met ook een meer dan interessante marketingpotentie door zijn USA paspoort. Heeft zich ook al bewezen bij het grote Ajax en kan daar gewoon goed mee. Dus dan is 30 mio aan de prijs maar 20 is toch wel het minimum. Als ik hoor dat dumfries 15 mio moet opleveren dan is 20 toch niet gek? En is het ook gewoon logisch dt je 30 vraagt,

17 september 2020 om 14:22

Hoe aantrekkelijk zijn backs nou echt qua marketing? Bij een marcelo of Dani Alves kan ik daar nog enigszins wat bij bedenken, maar over het algemeen zijn backs nou eenmaal niet zo populair.

17 september 2020 om 14:23

Rochus, een jeugdspeler met 1 jaar ervaring in het eerste, een verdediger, niet eens onomstreden in het eerste van Ajax, ...dan is 30 mln (als je dat er natuurlijk voor krijgt) gewoon jackpot.

17 september 2020 om 14:27

Heeft niet eens een basisplaats bij Ajax. Afgelopen seizoen al niet en dit seizoen krijgt Mazraoui de voorkeur. Daarnaast een gebrekkeige verdediger. Aanvallend ziet het er aardig uit, maar zijn kunde wordt schromelijk overdreven en zijn cijfers zijn niet indrukwekkend. Heeft hij zich 'bewezen'? Oh ja? Waarom verdwijnt een 'bewezen' speler dan naar de reservebank?? Dat zegt voldoende. Die marketingpotentie waar iedereen het over heeft bestaat vooral uit hete lucht. Hoeveel Ajaxshirtjes met 'dest' achterop zijn er daadwerkelijk verkocht dan? Hier en in de Vs?? Het is onzin allemaal. En dat 20 miljoen een goede prijs is omdat Dumfries vijftien moet opleveren (correctie: Dumfries moet helemaal geen 15 miljoen opleveren. Dat bod is resoluut van tafel geveegd), wat is dat voor argument? Dumfries is de rechtsback van oranje, en kan, anders dan Dest, gewoon meedogenoos verdedigen én, anders dan de wolven die lekker lopen te huilen dat hij niks kan met een bal, hij heeft aanvallend een grotere waarde dan Dest. Hoeveel goals maakte Dest? En hoeveel Dumfries?? Nough said. En inmiddels is wel duidelijk waarom Dest ondanks die interesse van Bayern nog steeds Ajacied is. Bayern heeft nooit 20 mlljoen geboden op Dest. Zij hebben tien miljoen geboden. Nou, dát vind ik dan weer een begrijpelijk openingsbod vanuit Bayern's positie bezien. En dan wordt het dus helemaal geen 25 miljoen of zoiets, maar beduidend minder. Prima deal dan voor Ajax, weer een reserve/twijfelaar van de hand gedaan voor een prima bedrag. Maar die 30 miljoen en zo, dat is echt dikke nonsens. Althans, als je géén Ajaxsupporter bent. Anders dan vind je waarschijnlijk, zoals jij, dat het logisch is om 30 te vragen.

17 september 2020 om 14:28

Exact Njfromvol. 30 is jackpot, met XL! Dat vragen is al behoorlijk aanmatigend. Laat staan dat je dat ervoor krijgt. Maar goed, van mij mag alles en mag iedereen dat vinden. Maar ik vind wat anders hoor.

17 september 2020 om 14:37

@rochus ik wordt een beetje moe dat elke jonge speler zogenaamd een enorme potentie heeft. backs als Davies en TAA hebben een geweldige potentie, in Dest zie ik niet heel veel bijzonders eerlijk gezegd

17 september 2020 om 14:38

@njfromvol Anderhalve meter afstand he

17 september 2020 om 14:45

Heb je het over de polonaise of de mandekkingskwaliteiten van Dest? Maar groot gelijk... 30 miljoen moet je wel pakken als Ajax zijnde.

17 september 2020 om 14:53

Constant, Bayern had 20 geboden in de winterstop en 10 nu, dat kan natuurlijk ook hè?! Maar ik hoop dat je niet te veel gaat vergelijken tussen Ajacieden en PSV'ers (hier Dest en Dumfries), want ondanks dat Dumfries in jouw ogen beter is, betere cijfers etc etc, gaat Dest voor een hoger bedrag weg. Mark my words. Dest is op transfermarkt 18 miljoen waard en Dumfries 12. Dest is gewoon echt een groter talent, veel jonger doorgebroken bij een veel grotere club en veel jonger international. Plus Ajax achter zijn naam, technisch veel beter, jonger en Amerikaan (toch marketing) en dan is het ook logisch. Nough said 😉. Edit: almost nough, want je begrijpt toch wel dat Ajax Dest echt niet weg gaat doen voor veel minder dan die 18. Kan nog veel leren, veel rek erin en gewild. En dat naast zijn kwaliteiten die ie al heeft.

17 september 2020 om 14:56

Constant is niet echt objectief te noemen met betrekking op Ajax. Ook ik kijk vanuit mijn ogen soms met jaloerse ogen naar Amsterdam. Maar zelfs als Ajax het zoals de laatste jaren heel goed doet, kan er geen positief woord uit zijn mond komen.

17 september 2020 om 14:59

@rochus - We moeten eens af van het idee dat iedere speler zich zo stormachtig ontwikkelt als bijvoorbeeld een Virgil van Dijk. Dest is gewoon een middelmatige aanvaller en een leuke aanvallende back naar mijn mening. Dest is eigenlijk verre van uniek qua talent. Het enigste verschil tussen hem en al die anderen is dat die anderen nog steeds als buitenspeler fungeren.

17 september 2020 om 15:06

@formus Van al die redenen die je noemt zijn er maar twee die feiten zijn en er toe doen. Ajax is momenteel een grotere club en hij is jonger doorgebroken. Verder: Groter talent? Hij is een betere buitenspeler dan Dumfries, maar een groot verdedigend talent vind ik hem niet. Jonger international zou alleen uitmaken wanneer ze voor een vergelijkbaar land spelen, maar ik vind de VS en Oranje niet vergelijkbaar. Dumfries is verdedigend beter, fysiek sterker, meer scorend vermogen. Tuurlijk, Dest gaat voor meer weg, want Ajax. Maar Dumfries is als back veel beter.

17 september 2020 om 15:09

f3rhooligans. Sorry, maar zullen we afspreken dat jij bij de beoordeling van anderen niet constant van jouw eigen karakter uitgaat? Jij bent jaloers zeg jij? Prima. Maar hoezo is dat iedereen die kritiek op Ajax heeft dus ook jaloers??? Hoezo zou ik jaloers zijn? Op wat exact? Op al die landstitels? Tel even na hoeveel landstitels PSV heeft, alleen al in de 21e eeuw? Even rustig nadenken voortaan. Dan reflecteren en daarna pas reageren. En je hebt het over objectiviteit. Wie in Nederland zijn er objectief ten aanzien van Ajax en het beleid van Ajax precies? Wie? Ajaxsupporters? PSV supporters?? De Telegraaf??? Jij????

17 september 2020 om 15:35

Sorry constant ik wist niet dat ik je zo diep heb geraakt. Het valt mij gewoon dat je vaak kritiek hebt op Ajax, terwijl ik op basis van de afgelopen jaren weinig reden zie voor kritiek. Jij beweert bijvoorbeeld in je reactie dat het sowieso minder word dan 25 miljoen, maar hoe weet je dat? Heb jij korte lijntjes met Bayern en Ajax? Ook beweer jij dat dumfries beter is dan dest. Op dit moment is dat misschien wel zo, maar is die vergelijking eerlijk met 5 jaar leeftijdsverschil?

17 september 2020 om 16:04

Dumfries natuurlijk veel meer bewezen en is beter... deze jongen heeft nergems een basisplaats....

17 september 2020 om 16:07

Hij heeft op alles kritiek, ajax psv feyenoord. Zie hem wel vaker. Niet altijd eens ermee, maar het is altijd het zelfse hier. ajax mening moet goed zijn of het is jaloezie. Vind dat hij het goed onderbouwt heeft en groot gelijk

17 september 2020 om 16:38

Maar had dumfries die wel op zijn 19e bij een topclub? Ik vind daarom zijn reactie juist heel matig onderbouwd aangezien er 5 jaar tussen dumfries en dest in zit. Dest heeft trouwens op een aantal punten zeker al meer bewezen dan dumfries. Kijk even naar de CL wedstrijden die hij mee deed en niet door het ijs zakte. Dumfries heeft europees en bij het nederlands elftal nog verdraaid weinig laten zien.

18 september 2020 om 00:32

FCG95, dat er maar twee punten zijn die volgens jou feiten zijn die er toe doen, is natuurlijk zeer subjectief. In mijn ogen ook volledig onwaar. Want het meest voorname is dat ie nog steeds veel jonger is en dat zegt dus veel over zijn rek en potentie. Bovendien is ie veel technischer en dat kan je niet bijleren als Dumfries zijnde. Verdedigen kan Dest nog wel leren. En alle topclubs hebben voetballende backs (die niet super goed kunnen verdedigen). Marcelo, Alba, Davies om maar een paar vb te noemen. Dest komt eerder in dat rijtje dan Dumfries, echt geen twijfel.

17 september 2020 om 14:13

Met dat geld moet Ajax echt voor een spits gaan. Ik zou voor Aleksandar Mitrović gaan. Dan zet je Neres en Antony op de flanken, en Tadić op de nummer 10 positie.

17 september 2020 om 14:28

Oh dus promes, traore en Huntelaar lekker aan de kant schuiven? Er hoeft niet nog een spits bij. Dat is geldverspilling. Ajax heeft spitsen. Verdediging moeten ze naar kijken. Als daar wat wegvalt kom je uit bij jeugdspelers en in de CL vooral heb je kwaliteit nodig en geen jeugd die alles nog moet leren.

17 september 2020 om 14:35

Promes, Kudus, Traoré, Huntelaar inderdaad maar ook Brobbey, Sontje Hansen, etc. Allemaal opties voor die spitspositie. Maar ik begrijp dat het 't allerbeste is om gewoon een hele brede en ruime selectie te hebben met zeker ook Labyad nog erbij. Vooral voor die jeugdspelers een hard gelag natuurlijk. Maar goed, uiteraard mogen wij er allemaal vanuit gaan dat al die jeugdspelers, ondanks zóveel opties met zoveel gehaalde spelers, vanzelfsprekend weer heel veel kansen en heel veel speeltijd gaan krijgen.

17 september 2020 om 14:45

Constant kante. Jij komt ook niet echt objectief over he als het over jeugdspelers bij Ajax gaat. Ajax heeft altijd gewoon 3-4 eigen jeugd in de basis staan en dat gaat dit jaar gewoon weer gebeuren. En mocht het een jaar wat minder zijn, is dat dan zo erg? Kijk eens wat er allemaal is weggegaan sinds halve finale CL. Ik heb eerder het idee dat jij gewoon een hekel heb aan ajax( wat natuurlijk mag), dan dat jij hun uitstekende beleid van de laatste jaren kan becommentariëren.

17 september 2020 om 15:05

Het staat jou uiteraard helemaal vrij om het onderwerp dat ik, geheel terecht, aansnijdt te omzeilen en daar niet echt inhoudeljik op in te gaan maar gewoon, lekker makkelijk, elke vorm van kritiek op Ajax weg te zetten als 'een hekel hebben aan'. Bijzonder slapjes, materieel zwak en fundamentloos. Want hoezo zou je het beleid van Ajax niet mogen bekritiseren trouwens? Staat Ajax boven de partijen en materie? Onzin! Tijd voor jou om te aanvaarden dat kritiek op Ajax ook gewoon mag. Want op dat uitstekende beleid is gewoon oprecht best wat af te dingen.

17 september 2020 om 15:22

Puur uit interesse kante, wat valt daar op af te dingen? Misschien zie ik het niet dat kan ook maar zoals ik het zie is er weinig mis momenteel. Veel jeugd die doorbreekt en voor mooie bedragen vertrekken en daarnaast ook vaak winst op aankopen. Zelfs de miskopen zoals Marin gaan voor zo goed als break-even weg en op een Kristensen werd zelfs winst gemaakt.

17 september 2020 om 15:39

@ constant. Ik beweer nergens dat Ajax boven alle partijen staat. Sterker nog ik zou ze her liefst ieder jaar 4e zien worden en kansloos uitgeschakeld zien worden in de voorronde europa league. Uit jou reactie maak ik op dat jij je zorgen maakt om de speeltijd van jeugdspelers bij Ajax? Maar waar zijn die zorgen op gebaseerd? Afgelopen jaar kreeg bijvoorbeeld timber ook speeltijd toen Schuurs en Alvarez niet bleken te voldoen. Daarnaast verlengen genoeg jeugdspelers hun contract bij Ajax. Dat zullen ze toch niet doen als er geen perspectief is?

17 september 2020 om 14:35

Bayern kijkt daar gewoon doorheen. Die kopen op potentie. Geef hem de tijd om echt prof te worden. Dan is Bayern de perfecte club.

Alles boven de 15 zou eigenlijk al prachtig zijn. Maak me wel een beetje zorgen om de achterhoede van Ajax, vooral bij blessures/schorsingen.

17 september 2020 om 13:56

Dest kende vorig jaar niemand. Mazraoui het jaar daarvoor ook niet. Gewoon vertrouwen op Rensch en Timber.

17 september 2020 om 14:06

Ik hoop dat mazroui eigenlijk weer zijn vorm pakt. In zijn debuut seizoen vond ik hem zeker niet onaardig.

17 september 2020 om 14:30

Aanvallend leuk. Verdedigend continu achter zn man aan rennend. Dest trouwens ook. Maar dat schijnt schijnt normaal te zijn bij backs. Aanvallen schijnt belangrijker te zijn dan verdedigen

17 september 2020 om 13:56

Helemaal niet alles boven de 15 miljoen is goed, gewoon 30 miljoen vragen en anders gaat hij maar niet weg. Dest is nog maar 19 en kan nog veel beter worden en het is ook niet zo dat Ajax vol met verdedigers zit.

17 september 2020 om 14:02

Het is wel maar een backje he ajaxwatcher11. Een bedrag tussen de 18 en 23 miljoen zou fantastisch zijn.

17 september 2020 om 14:02

Zijn contract loopt in 2022 af. Hij heeft al laten doorschemeren dat hij wel weg wil. Als je dit jaar niet casht, gebeurt dat niet meer.

17 september 2020 om 14:04

Want? Als hij volgend jaar de pannen van het dak speelt in de CL, kan je nog prima wat vangen in de zomer van 2021.

17 september 2020 om 14:32

Ik zie eerder gebeuren dat hij een terugval krijgt/verdedigend door de mand valt en vervolgens nog maar 1 seizoen een contract heeft en amper wat waard is. ZSM verkopen.

17 september 2020 om 15:02

Misschien eens aan Mazraoui vragen hoe lastig zo'n tweede seizoen is. Mensen letten niet meer alleen op wat Dest aanvallend goed doet, maar nu ook op wat hij verdedigend niet goed doet. De tijd dat alles goed was is in een tweede seizoen voorbij.

17 september 2020 om 14:00

Voor ongeveer 15 miljoen zou ik hem niet verkopen. Voor dat geld kun je echt geen betere speler terughalen.

17 september 2020 om 14:40

Voor 15 miljoen wegdoen en gewoon een jeugdspeler op die plek een kans geven wellicht?

17 september 2020 om 15:19

Als dat niet lukt, is er iets goed mis met de scouting. Natuurlijk haal je voor 15 miljoen wel een betere speler.

17 september 2020 om 16:53

Waarom haalt Bayern die dan niet?

Jaja vanochtend was het nog Barcelona, geloof helemaal niks meer van dit soort geruchten totdat het officieel is.

17 september 2020 om 14:07

wat ik me afvraag: waarom zou Ajax Dest toestemming hebben gegeven om te onderhandelen met Bayern? Daarmee wordt zijn kop toch gek gemaakt? Meer geld, betere club, betere competitie.... Dat zou Ajax onderhandelingspositie toch ontzettend ondermijnen?

17 september 2020 om 14:09

Volgens mij mag dat officieel ook nog niet.

17 september 2020 om 15:05

Ik mag toch hopen dat ze dat voor die tijd al wisten? Ik zie niet hoe dat de onderhandelingspositie van Ajax ondermijnt.

18 september 2020 om 08:51

Als Dest rond is met Bayern, dan blijkt dus dat Bayernnhem graag wilt. Dan wil ie echt weg. En als Ajax dan niet meewerkt? Heb je een ongelukkige speler?

18 september 2020 om 08:52

BME12:Staat in de tekst dat Dest akkoord is met Bayern

Oei dit verwachte ik al. Kimmich aast al jaren op een plek op het middenveld. Die is nu vrij. Op zich is Mazraoui natuurlijk geen mindere back. Hopelijk zijn ze er snel uit nu, want deze soap duurt al erg lang.

Marketingstechnisch kan ik het begrijpen dat Bayern voor een jonge Amerikaan als Dest wilt gaan. Sportief gezien vind ik het ongelofelijke flutaankoop voor Bayern. Dest rent als een kip zonder kop over het veld en is verdedigend niet best. Ik snap niet dat een topclub als Bayern zo'n niveau nastreeeft. Er moeten toch wel betere alternatieven zijn.

17 september 2020 om 14:02

Daar doe je hem echt tekort hoor. Dest heeft prima overzicht en is goed in de combinatie. Bovendien is hij ook vrij snel. Wel moet hij inderdaad nog beter leren verdedigen.

17 september 2020 om 14:03

‘Marketingstechnisch kan ik het begrijpen dat Bayern voor een jonge Amerikaan als Dest wilt gaan.’

Ik zie deze opmerking vaker voorbijkomen. Waarom zou het voor Barcelona of Bayern op Marketinggebied interessant zijn om een jonge Amerikaanse international als Dest in te lijven? Hij gaat niet het shirtverkoop van CR7 realiseren of iets dergelijks. Hij moet uiteindelijk waarde toevoegen aan het elftal... Daarvoor wordt een speler aangetrokken. Niet vanwege zijn nationaliteit (of haardos, zie reacties mbt Xavi Simons of Chong).

Wat zie ik over het hoofd?

17 september 2020 om 14:29

Is mij ook een raadsel. Volgens mij lullen sowieso heel veel leden maar wat mee, omdat het super 'interesting' klinkt. Het was voor Ajax ook prachtig, toen die voor Amerika koos. Waarom denk ik dan? Wordt net gepraat alsof die dit seizoen weer weet ik wel niet hoeveel tientallen miljoenen shirtjes gaat verkopen. Als dat wel zo is, al is het 10 mln, laat het me de dan weten ! Ik zie Dest overigens nog altijd als dat geinige backje om de hoek die te veel met zichzelf bezig is. Potentie heeft ie weliswaar wel.

17 september 2020 om 14:33

Onderschat niet wat spelers uit een land met beperkt aantal spelers in de top voor commerciële waarde kunnen hebben voor een groot land. Dest gaat op deze manier 1 van de posterboys worden voor het WK in Noord-Amerika. Dat is gewoon heel interessant om erbij te hebben. Alles wat een speler op laat vallen is marketingtechnisch interessant. Zo is een bijzondere haarbos iets dat een speler makkelijk herkenbaar maakt en soort signature (tuurlijk moet je ernaast bovenmatig goed kunnen spelen). Maar Amerikaanse interesse in de sport groeit, eindtoernooi in die regio komt eraan in paar jaar en lijken een representatieve selectie met spelers bij oa Juventus, Chelsea en dan Bayern te hebben terwijl er ook jeugd bij Barcelona en Bayern zit bijvoorbeeld. Het eerste Chinese toptalent zal ook zo'n simpelweg meer vraag naar zijn dan de exact zelfde speler uit Nepal oid.

17 september 2020 om 14:56

Wolter, er zit een aantal steekhoudende argumenten in je betoog, maar het argument dat voetbal in Amerika in de lift zit, geloof ik niet. Hooguit op recreatief niveau. Ook de WK in 1994 zou een enorme boost geven aan de ontwikkeling van voetbal in de Vs. De belangrijkste sporten zullen daar altijd A. Football, Honkbal en Basketbal blijven.

17 september 2020 om 15:10

Misschien, maar het zit wel degelijk in de lift. Daar waar eerst Landon Donovan (erg lang de beste speler ooit in Amerika) niet eens zo opviel bij een Engelse degradatiekandidaat brengen ze nu beduidend meer talent voort. De sport is er inmiddels wel goed geprofessionaliseerd, maar de grootste sport zie ik het daar inderdaad niet worden. Bij een te groot deel word voetbal toch vooral gezien als een soort van 'mietjes-sport'.

17 september 2020 om 15:11

Het gaat niet bij de grootste sporten zitten en geniet bij groot deel van de interessante poule met atleten de naam van een vrouwensport en is toch ook een relatief dure sport. Toch zit her wel degelijk in de lift, ze rekruteren nu ook wereldwijd spelers om daar te studeren en voor een Universiteit te spelen. Het aantal Amerikanen dat aan "soccer" doet is al jaren stijgende en nu eindelijk lijken er een aantal spelers bij topploegen terecht te gaan komen. Aantrekkingskracht van de MLS groeit ook al meer, niet alleen oude spelers maar ook jonge, vooral Zuid-Amerikaanse, talenten maken die stap zoals Rossi, Pavon, Barco, Rodriguez, Pellegrini en zal er zo snel echt nog wel vergeten. De MLS is geen topcompetitie maar zo slecht als 20 jaar geleden is het nietmeer. Of het ooit een grote competitie zal worden betwijfel ik maar het niveau stijgt net zoals het niveau van de talenten.

17 september 2020 om 18:02

@wolterx, niet alleen voor hun universiteiten. Ze doen dit eigenlijk vrij jong al. High schools schromen er niet voor om 15/16 jarigen uit Afrika te halen. Dat voordeel hebben ze wel ten opzichte van Europa.

17 september 2020 om 14:03

Wie dan? Ze zitten al een flinke tijd te tobben bij Bayern met de rechtsbackpositie. Zie hebben die Pavard al gehaald, wat het op rechts ook niet helemaal lijkt te zijn. Kimmich speelt liever op het middenveld. Ze kijken al een flinke poos rond en komen dan uiteindelijk bij Dest uit. Hij heeft snelheid, voelt zich comfortabel aan de bal en hij is nog te kneden. Ik snap wel dat ze bij deze jongen uitkomen. Vind dat er soms wel erg laatdunkend over Dest wordt gesproken.

17 september 2020 om 14:10

Een Klostermann van Leipzig zou bijvoorbeeld een beter alternatief zijn. Duits, ervaren en kent de Bundesliga.

17 september 2020 om 14:11

Precies. Durf zelfs te stellen dat Dest op dit moment de meest onderschatte speler is in Nederland. Ontzettend technische en goed voetballende back, nog piepjong dus valt nog genoeg te kneden. Vind het grappig om te lezen dat Ajacieden deze jongen voor 15 miljoen "met de strik eromheen" willen verkopen. Gaat Bayern veel plezier aan beleven.

17 september 2020 om 14:19

@andres13 Vraag ik mij af. Dest is in potentie veel beter dan Klostermann, wat een redelijk middelmatige back is. Met name in aanvallend opzicht. Ik denk dat Bayern op zoek is naar iemand die de hele rechterflank kan bestrijken en talentvol is. Dan snap ik dat je bij Dest uitkomt. Als je een verdedigend sterke speler nodig hebt kun je altijd Pavard opstellen.

17 september 2020 om 15:16

Maar wat zegt potentie in deze fase? Als die jongen op de bank of de tribune terechtkomt, kun je die potentie wel vaarwel zeggen. Het gaat erom wat hij momenteel toevoegt aan Bayern. Ik denk namelijk niet dat Dest verdedigend ooit redelijk wordt. Mensen spiegelen 'm aan Alphonso Davies en gebruiken dat als voorbeeld, maar wat men niet benoemt is dat Davies ook moeiteloos als buitenspeler kan fungeren bij Bayern en ook daar van toegevoegde waarde is, terwijl Dest als aanvaller al te licht werd bevonden bij Ajax. Die jongen is natuurlijk niet voor niets opgeturnd tot back. Nog een verschil is dat Davies veel beter kan verdedigen. Het zegt ook wel genoeg dat mensen komen met kwaliteiten als: "hij is goed in de combinatie". Dat is meer een vereiste dan een kwaliteit.

17 september 2020 om 14:07

Dumfries rent ook als een kip zonder kop, maar dan wordt het ‘’drive’’ genoemd.

17 september 2020 om 14:11

Mij hoor je ook niet zeggen dat Bayern Dumfries moet halen

17 september 2020 om 14:09

Een beetje zoals Dumfries bedoel je?

17 september 2020 om 14:26

@andres13: Marketingtechnisch? Bijna niemand in Amerika kent Dest hoor. In Nederland heerst er nogal vaak een veel te negatief beeld van jongens hier. Genoeg mensen hier gezien die Frenkie maar matig vonden toen hij bij ons speelde, en ze de 'geruchten dat Barca hem wilde hebben' niet geloofden. Niet voor niets hebben topclubs interesse in hem, dat is echt niet op marketinggechnisch vlak. Dat is omdat het in potentie een hele goede rechtsback is. Jij denkt het dus beter te zien dan de topclubs? Als dat zo zou zijn, had je geen tijd om hier te reageren, maar was je met miljoenendeals bezig geweest.

17 september 2020 om 14:36

Ik denk dat het overgrote deel van VZ het wel zag in Frenkie. In Dest is dat toch echt wel een ander verhaal. Daar zijn de meningen heel sterk verdeeld. Ik snap de interesse van de absolute top dan ook niet. Ik zie hem als het geinige backje om de hoek met zijn leuke acties die totaal geen rendement opleveren. Dat marketingtechnisch beeld slaat overigens echt nergens op. Dest is echt geen hot item, zoals grote spelers in Europa.

17 september 2020 om 17:09

Vergeet niet dat veel spelers bij Ajax ook gehaat worden door veel mensen.pas als ze vertrokken zijn worden ze gewaardeerd. Dest is blijkbaar wel een hot item als de geruchten kloppen. Anders zou Bayern hem toch niet zo graag willen hebben? Als er honderden betere zijn waren willen ze dan Dest hebben?

17 september 2020 om 18:27

Toen ik Davies voor het eerst bij Bayern zag spelen was ik ook niet onder de indruk - eerder een beetje geschrokken. Maar hij heeft sindsdien heel veel geleerd. Als er in Dest echt potentie zit ( ik heb hem nog niet vaak gezien en kan er dus niks over zeggen) dan is Bayern wel de juiste club om het eruit te halen. Als ik hier lees dat hij snel is, goed onder pressing uit kan voetballen en technisch ook vrij goed is dan zijn dat wat een back bij Bayern (die toch meestal op de helft van de tegenstander staat en af en toe achter zijn man moet aanhollen) wel de juiste sterktes al is natuurlijk af te wachten of deze voornamelijk in de Eredivisie getoonde (of volgens anderen hier juist niet getoonde) kwaliteiten ook voor de Bundesliga groot genoeg zijn.
Wat marketing betreft: Bayern haalt geen speler voor 15 - 20 miljoen puur om deze reden al zijn ze op de Noord-Amerikaanse markt druk bezig.

Haha. Ik volg het allemaal niet meer en nu hoef ik het ook niet meer te volgen. Depay na Barca. Barca weet van niks. Wijnaldum naar Barca. Nee Wijnaldum tekent bij. Dest na Barca nee naar Bayern. Suarez moet vertrekken. Suarez mag blijven. Neem niet alles zo over van andere voetbalzone en houd het gewoon een beetje overzichtelijk en duidelijk voor jullie lezers

Ik volg helaas Ajax niet, Bayern wel. Is dit echt een versterking? Hij gaat gewoon op de bank achter Pavard spelen lijkt mij, en als het echt moet zal Kimmich altijd nog de voorkeur krijgen op rechtsback.

17 september 2020 om 14:07

Ja. Maar als hij zich door ontwikkeld heb je over 3 jaar een topper en zit je gebakken voor de komende 6 jaar.

17 september 2020 om 14:26

Kimmich boven Dest? Dat gaat echt niet gebeuren. De keren dat ik Bayern zag vond ik Kimmich echt zeer zwak.

17 september 2020 om 14:36

Kimmich is een van de beste backs ter wereld maar verwacht dat hij op middenveld gaat spelen met dan Pavard en Dest als opties voor rechtsback. Dest als aanvallend ingestelde back en Pavard meer allround en defensief meer kwaliteiten.

17 september 2020 om 14:39

Zit je op dit tijdstip al aan de drank? Kimmich is echt 1 van de betere spelers van Bayern. Staat er altijd en gaat altijd tot de laatste seconde door. Dest mag de veters nog niet strikken van Kimmich

17 september 2020 om 17:34

Kimmich is een van de betere backs ter wereld, hij is niet snel maar wat betreft positie is het echt een topper. HIj speelt regelmatig op het middenveld, maar ik denk dat hij zelfs dan nog de voorkeur krijgt op de back positie als Pavard geblesseerd zal uitvallen.

17 september 2020 om 17:35

Ja 100% dat hij op het middenveld zal gaan spelen, maar wanneer Pavard geblesseerd zal uitvallen denk ik oprecht dat ze eerder Kimmich naar de back positie schuiven dan Dest erin gaan zetten. Maar goed, Bayern is wel van kansen geven aan spelers. Dit zie je wel met Davies (die was natuurlijk al wel beter dan Dest was) maar kwam ook maar van de Mls.

Dit zou zo dom zijn van Ajax. Dan kun je je CL ambities wel meteen in de prullenbak gooien. In de wedstrijd tegen Hertha was Dest samen met Schuurs de beste verdediger van Ajax maar tegelijkertijd was hij ook nog eens onze gevaarlijkste aanvaller. Een absoluut moderne en mega dynamische rechtsback die het team veel sterker maakt en waarvan er maar heel weinig rondlopen met zijn specifieke kwaliteiten in Europa. Bayern ziet het goed maar Ajax is (hopelijk) niet gek. Zou echt heel erg zonde zijn.

17 september 2020 om 14:05

Als je denkt dat de CL ambities afhangen van dest vraag ik mij af of het wel goed gaat met je? Dat beargumenteer je vervolgens doormiddel van een oefenwedstrijd in de voorbereiding? Dest heeft überhaupt nog geen eens een basisplek verovert tav van mazraoui. Dat is ook echt geen topper.

17 september 2020 om 14:13

@arsenal890 als je CL ambities hebt zul je een selectie moeten hebben van minimaal 16 gelijkwaardige topspelers. Als Ajax een van die spelers verliest hebben ze een serieus probleem en zeker een speler met de bijzondere kwaliteiten van Dest. Mazraoui is een goed alternatief maar er is een reden dat de clubs in de rij staan voor Dest en niet voor Mazraoui. Overigens denk ik dat Dest een nog betere rechtsback is met meer wapens dan Mazraoui die ik ook heel goed vind overigens. Die wedstrijd uit tegen Bayern wat was Mazraoui toen bizar goed. Uit tegen Real en thuis tegen Spurs idem dito. Jij noemt Dest en Mazraoui geen toppers maar beiden (en zeker Dest) zijn bijvoorbeeld een klasse beter dan Bellerin van Arsenal.

17 september 2020 om 14:18

Haha begin je nou alweer over Bellerín. Ik heb idee dat je stiekem Arsenal fan bent. Maar om daar weer terug op te komen. Bellerín is zeker beter dan beide. Ik vind dest echt allesbehalve overtuigen. Is technisch goed maar verdedigend en aanvallend erg matig. Mazraoui is erg sterk aan de bal maar is verdedigend ook weer erg matig. Van het geld dat Ajax ontvangt kunnen ze echt wel een goeie RB uit bijv Argentinië halen. Een type als tagliafico hebben ze daar genoeg.

17 september 2020 om 14:20

Dest hoeft van mij niet weg, maar je doet nu net alsof het de Tagliafico is van Ajax. Dest heeft potentie, maar heeft nog een hele lange weg te gaan. Moeten maar zien wat het uiteindelijk wordt. Als Ajax 23 a 25 mln kan krijgen, moet je hem lekker verkopen.

17 september 2020 om 14:26

@arsenal890 Ik kan ook van Arsenal genieten hoor ;-) En zie heus ook wel wat aandachtspunten bij Mazraoui. Dat blijft voor mij veel meer een nummer 8 dan een rechtsback. Maar bij Ajax heeft hij de kans op die positie nooit echt gekregen. Maar als je op rechtsback zo kan spelen zoals tegen Bayern, Real en Spurs dan kan je er echt wel wat van hoor. Maar Dest is gewoon beter. Een speler met meer specifieke wapens.

17 september 2020 om 14:29

@janter Ach houd gewoon uitverkoop ongeacht de potentie van spelers. Gewoon lekker wegdoen die talenten want ze hebben nog een lange weg te gaan en we moeten maar zien wat het wordt. Een ding weet je dan zeker, het wordt nooit wat met Ajax. Maar dan heb je wel wat extra geld op de bank en houden we wedstrijden tegen Fortuna en Willem II en zo lekker spannend. Ja dat is ook een business model.

17 september 2020 om 14:30

Ben ook zeker mee eens dat mazraoui wat kan hoor. Is voetballend erg goed alleen ja verdedigend is het natuurlijk minder. Dest heeft erg veel potentie en ik zie hem ook wel heel goed worden. Maar heeft op dit moment ook wel erg veel aandachtspunten.

17 september 2020 om 14:40

@Holland8; Nou ik vind Dest maar een heel normaal backje met heel weinig rendement. Dan koop je toch gewoon een nieuw talent? In het scoutingssysteem van Ajax heb ik immers wel vertrouwen. Tevens is Dest misschien wel wisselspeler bij Ajax. Als je die weg kan doen tegen zo'n bedrag, gewoon dien. Uitverkoop staat voor mij voor het wegdoen van belangrijke basisspelers, geen (halve) wisselspelers. Dan kan je volgens jou beter zoveel mogelijk talenten aan boord houden, of ze goed zijn of niet, want anders is het uitverkoop.

Spelers die al met hun hoofd bij een transfer zitten na één seizoen basis moet je gewoon verkopen. Heb je niks aan. Zo goed is Dest nog niet. Mazraoui lekker op de rechtsback zetten, jeugd door laten stromen naar het 1e en eventueel met het geld nog een versterking kopen waar nodig.

17 september 2020 om 14:03

Als jij een seizoen in Ajax 1 hebt gespeeld en het beste team van Europa zit achter je aan moet ik ook nog maar zien of je dat zal afwimpelen. Oordelen vanaf de zijlijn is lekker makkelijk, totdat je zelf de keuze moet maken.

17 september 2020 om 14:30

Zeg ook niet dat ik het niet begrijp als hij weg wil, maar dat je een speler die met zijn hoofd al bij een transfer is gewoon weg moet doen. Als je het tegenhoudt, zit je met een ongelukkige speler die waarschijnlijk meer kwaad dan goeds kan betekenen. Kijk naar Bale en Real.

17 september 2020 om 15:09

Excuus, verkeerd begrepen. Ben het wel met je eens hoor: gewoon Mazraoui neerzetten en je gaat er echt niet op achteruit. Een goede vriend van mij werkt bij Ajax op de Toekomst en die zegt dat Dest zich nu sinds een jaar enorm verwaand gedraagt daar. Doet er populair en kijkt neer op (nieuwe) jeugdspelers.

17 september 2020 om 17:05

Ah ok. Dat met Dest en verwaande gedrag bedoel ik dus. Als je die transfer tegenhoudt, zal ie zich waarschijnlijk rebels gaan gedragen en dat wil je niet hebben. Bij Dest lijkt het allemaal een beetje naar zijn hoofd te zijn gestegen na die hele discussie of ie voor Amerika of Oranje moet kiezen en de transfergeruchten over Bayern en Barca. Als ie zo door blijft gaan, mag ik hopen dat hij het allemaal waar kan maken want anders kan zijn carrière een flinke duik nemen.

17 september 2020 om 18:40

Als dat echt zo is qua verwaand gedrag dan is Bayern de juiste club voor hem. Dat gedrag zal hem daar wel afgeleerd worden. Bijna ieder speler daar heeft een grotere naam. Desnoods speelt hij een paar wedstrijden in het tweede elftal.

17 september 2020 om 15:00

@ Supernico31dat is toch een logische gedachte? Ajax is niet de top van Europa en veel spelers zien Ajax als springplank.

17 september 2020 om 17:07

Ik zeg toch nergens dat ik het niet begrijp dat hij die stap wil maken? Ik bekijk het vanuit het perspectief van Ajax. Wat heeft de club aan een speler die al lang bezig is met een vertrek naar het buitenland? Niets. Die jongen zit nu al met zijn hoofd bij Bayern of Barca. Hou je zo een transfer tegen, dan gaat dat voor de club alleen maar averechts werken.

17 september 2020 om 15:09

Ik ben geen Bayern fan maar dat is toch een fantastische club. Een van de grootste en populairste clubs ter wereld. Europees kampioen. En dat hebben ze allemaal op eigen kracht bereikt zonder suiker ooms of financiele stunts en zijn wat dat betreft een voorbeeld voor vrijwel alle overige topclubs.het kan best dat een speler graag bij Ajax wil blijven maar als de kans zich voor doet ook graag die stap wil maken.

Op dit moment lijkt Dest op de bank te belanden, omdat Mazraoui de voorkeur krijgt. 20 miljoen voor een bankzitter lijkt me een fantastich bedrag.voor dit geld moet ook een vervanger te vinden zijn

Hij zal denk ik nog eens best gaan verassen bij Bayern. Vergeet niet dat Davies qua speler hetzelfde was als Dest. Een speler (eigenlijk een aanvaller) die alleen maar naar voren dendert. En nu is hij 1 van de beste linksbacks van de wereld. Dest zou dus misschien de Davies op de rechterflank kunnen worden.

17 september 2020 om 14:31

Het verschil is dat Davies aanvallend geweldig is en verdedigend ook (mede dankzij zijn snelheid). Dest daarentegen is aanvallend niet sterk en verdedigend ook niet.

17 september 2020 om 14:58

Davies is verdedigend verre van geweldig. Die laat nog aardig wat steken vallen, alleen boeit dat niet zo omdat hij bij Bayern speelt. Vaak moet een ploeg dan counteren en dan kan Davies even een sprintje inzetten en klaar is kees. Dit zou in principe ook voor Dest gelden.

17 september 2020 om 15:00

(arsenal890)nee joh Dest kan niets daarom heeft Bayern ook belangstelling denk ik om dat hij niets kan Ze zijn toch niet helemaal gek daar bij Bayern om zoveel geld uit te geven of zullen ze echt iemand zoeken die niets kan ? jonge jonge er kan geen speler van Ajax ergens in het buitenland heen gaan of er wordt overspannen gereageerd dat hij niet goed genoeg is volgen mij weten de meesten hier zelf niet een of er lucht of zand in een bal zit maar wel oordelen of er iemand wel of niet goed genoeg is .

17 september 2020 om 15:26

Gooner04: ik vind Davies best sterk verdedigend wat dus ook door de snelheid komt. Daarmee compenseert hij de zwakke punten. Sloep01, waar zeg ik dat dest er niks van kan? Juist ja nergens. Ik zeg alleen dat ik hem verdedigend niet bijster sterk vind en aanvallend net zo. Hij heeft zeker specifieke kwaliteiten voor een rechtsback zoals zijn technische kwaliteiten. Wat probeer je nou te suggereren in je laatste zin? We zitten hier op een voetbalforum om je mening te geven. Als we er verstand van hadden stonden wij wel langs de zijlijn of wedstrijden te analyseren bij fox Sports.

17 september 2020 om 16:29

(arsenal890)daarom reageer ik ook ik weet niet waarom Bayern in Dest een speler ziet die goed genoeg zou zijn voor die club, maar van Davis had inderdaad ook nog nooit iemand gehoord maar die zie ik ook nog zal fouten maken en ook veel overtredingen dus als hij zo goed is als ze zeggen dan had hij die niet zo nodig , Iedereen vind ook Ramos zo vreselijk goed maar kan wel al zijn kamers behangen met gele en rode kaarten dat vind ik zelfs een bijna misdadiger in het veld dus zeg het maar wat maakt een goede verdediger .

Bayern zal zeker geen 30 betalen voor Dest, vermoed maximaal 23 met bonussen. Hij zal genoeg speeltijd krijgen aangezien er veel op korte tijd gespeeld zal worden. D&D => Davies & Dest

Bayern heeft geld zat, zet er maar flinke bonus op. Barca heeft niets dus dat verhaal lijkt me tamelijk onzin, lukt ze nog niet eens ok speler normaal te verkopen, Semedo zou al tijden weg.

17 september 2020 om 18:47

Bayern heeft ook geld zat omdat zij het niet met volle handen uitgeven. Zij doen hoogst zelden gekke dingen op de transfermarkt. Hernandez voor 80 miljoen vond ik gek genoeg. Maar zij betalen anders bijna nooit te veel.

Ca$hen! Serieus zeg, dit geeft Ajax de ruimte om een betere back aan te schaffen. Leuk dat ie hakjes kan maar weinig effectief.

17 september 2020 om 15:03

De laatste aangekochte rechtsback bij Ajax die slaagde was Trabelsi en die vertrok in 2006. Kennelijk is het lastig voor een rechtsback om te slagen bij Ajax.

17 september 2020 om 15:16

Holy shit, Trabelsi ja! Schot in de roos

Of hij weggaat of niet ik vind de reacties hier toch elke keer ontzettend grappig. Vrijwel iedereen vindt het een matige back. Kan alleen maar rennen en dat soort teksten. Als je dan ziet wie er interesse hebben snap je er toch helemaal niks van. Ik zou hem niet verkopen eerlijk gezegd. 1 degelijke back hebben we al verkocht/weggegeven. Waarom jezelf in de problemen brengen. Straks hebben we nog maar 1 degelijke back. Je wil toch gewoon alle posities dubbel bezet hebben? Dest heeft niks gekost dus die transfersom zou Ajax niks moeten boeien.

Werd Dest gisteren niet in verband gebracht met Barcelona?? Semedo zou weg kunnen gaan maar nu blijkt het dus weer dat die naar Bayern gaat

Hopen dat ajax dan investeert in een goede verdedigers

Ik moet toch even een compliment geven aan de gehele jeugdopleiding plus technisch directeur van Ajax!

Het is Ajax gewoon gelukt om dezelfde bedragen te krijgen voor spelers als de grote topclubs in de wereld!

Ik hoop dat alle clubs in Nederland goed naar Ajax kijken hoe het moet en dat ze ons voorbeeld gaan volgen...

17 september 2020 om 18:52

Juist. Ik hoop ook zeer dat mijn favoriete club in Nederland, FC Twente, nu spelers ook voor 20 - 80 miljoen verkoopt. Dan zijn ze in nul komma niks van de schulden af.

Overmars vraagt een totaal onrealistische transfersom. Hij zou zelfs voor Carel Eiting en Jurgen Ekkelenkamp 10 miljoen durven te vragen

17 september 2020 om 15:13

Aan de andere kant zal Bayern toch ook iets in hem zien wat aan geeft dat hij meer dan 10 miljoen waard is. Als je een versterking bent voor Bayern, ben je, zelfs als bankzitter, al snel 20 of 30 miljoen waard.

20 miljoen voor je tweede rechtsback op dit moment lijkt me prima. Jeugdspeler erachter en het geld investeren op andere plekken in het elftal. Misschien nog wat talent kopen of nog een goede vervanger voor achterin of het middenveld.

Ajax had al lang de vervanger moeten halen. Kenny Tete! Als je hem gister zag spelen bij Fulham dan weet je dat het echt toevoeging was geweest. 2x zo goed als mazraoui & dest. Ik vind ajax defensief echt zwak dit jaar en ze moeten zich echt achterin gaan versterken willen ze wat betekenen in de CL.

17 september 2020 om 14:56

Dus omdat hij één goed potje heeft gespeeld moet je hem halen? Ajax heeft een aanvallend sterke back nodig en dat was en is Tete juist niet.

17 september 2020 om 15:27

Hij heeft zich bij OL ondanks wat mindere minuten prima ontwikkeld, dus ik baseer dat niet op 1 potje. Hij rusht altijd mee naar voren en brengt aanvallend zijn steentje bij! Hij is vooral verdedigend waar ik de zwakte zie bij ajax zeker een toevoeging geweest. Tete is net als Taglifico een beest die duels goed aan gaat wat ajax ook nodig heeft als back. Mensen die constant beginnen over het aanvallend aspect van hem moeten is beter naar hem gaan kijken ipv hem beoordelen op een paar potjes van een paar jaar geleden. Want wat voor aanvallende statistieken heeft Dest & Mazraoui dan wat zoveel beter is? Zonde je kon hem voor 3 mil oppikken en dan zat je goed aan de rechterkant.

17 september 2020 om 16:01

Tete was iig aanvallend zwak, hoe het is nu precies staat weet ik inderdaad niet. Heeft de laatste jaren ook vrij weinig gespeeld. Wie weet is hij daar nu wel sterker in geworden.ik denk dat het bij Ajax vooral een probleem is dat de backs enorm hoog staan. Of je nu wel of niet kunt verdedigen, er ligt altijd enorm veel ruimte. De speelstijl van Ajax is de zwakte achterin, niet direct de spelers die daar staan.voor 3 mln had je hem wel zeker kunnen halen idd, maar als je nog geen idee hebt dat Dest vertrekt doe je dat niet.

Hoop dat Marc Netto het wel in z'n hoofd haalt om nog wat extra spelers te kopen. Met name de verdediging is ontzettend dun nu. Het was heerlijk om met Dest en Mazraoui te rouleren. Je ging er niet perse qua dreiging op achteruit. Mocht Maz geblesseerd raken, wie moet daar dan staan? Zeker nu Timber ook geblesseerd is.voordeel van Dest was ook dat hij linksback kon spelen. Daar hebben we achter Nico helemaal niemand staan. Ja Martinez, maar die is voor mijn gevoel meer een middenvelder. Misschien Sinkgraven terughalen als optie? Of toch die Castillo?

17 september 2020 om 18:08

Quinten timber is geblesseerd he. Die zat sws nooit bij de selectie. Zijn broer Jurrien is gewoon nog fit. Rensch kan ook lb. Maar iemand halen is idd een goed idee. Liefst iemand die ook op cv kan. Zie alleen niet wat je met Sinkgraven moet. Altijd geblesseerd, lekker in Duitsland laten

Ik vind Dest zo’n prachtige speler. Met spelers als hem in je elftal neemt je kans toe dat je voetbal gaan swingen. Ik heb tijdens die periode waarin hij moest kiezen tussen USA en Nederland ook nooit die praatprogramma’s begrepen die hem wat denigrerend zaten weg te zetten. Ik zie genoeg comments hier een beetje hetzelfde doen. Nadruk leggen op zijn mindere verdedigende capaciteiten of het feit dat hij wellicht nu eventjes 2de keus is op RB achter Nous. Ik snap gewoon de Nederlandse hive mind niet meer. Dit is zo’n mooie moderne back die zo technisch is en mee kan doen in het Ajax voetbal. Hij kan ook perfect stand in zijn voor Nico als die rode kaarten krijgt of een blessure. Dus hij is lost ook problemen aan de andere kant op. Heeft al een jaar ervaring in het eerste en dus hoef je niet terug te vallen op een 17 jarige Rensch. Ajax zit gewoon in pot 2 kan door die groepsfase van de CL komen, maar dan moet je wel enige kritieke massa behouden. Nog iets: hij heeft niet een 2 jarig contract maar Ajax kan ook nog met een jaar verlengen. Dus eigenlijk komt het op 3 jaar neer. Ajax zou super sterk moeten staan in de onderhandelingen, zeker na alle verkopen en verhuren van spelers. Over een jaar kun je Dest ook echt nog voor een vermogen verkopen en is Rensch weer een jaartje ouder en heeft meer inhoud kunnen kweken in jong Ajax. Zonde, zonde, zonde dit. Baal als een stekker als Overmars dit laat gebeuren.

Ik ben geen grote fan van Dest maar vind wel dat ierdereen er heel makkelijk aan voorbij gaat dat die jongen pas 19 en dat hij zich een jaar geleden best aardig staande kon houden in de CL. Op zijn 19e zit er in ieder geval nog genoeg potentie in om nog beter te worden.

Benieuwd wie Ajax als vervanger haalt.
Verdediging is wel n pijnpunt.
Mazraoui Schuurs blind Nico
Timber geblesseerd, Martinez meer middenvelder
Te dun in mijn ogen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren