Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax troeft reeks aan Europese topclubs af en strikt derde aanwinst

Laatste update:

Mohammed Kudus mag zichzelf officieel speler van Ajax noemen. De Amsterdamse club meldt donderdag dat de negentienjarige middenvelder annex aanvaller, afkomstig van het Deense FC Nordsjælland, zonder problemen door de medische keuring kwam en daarna een vijfjarig contract ondertekende. Naar verluidt is met de transfer een bedrag van negen miljoen euro gemoeid, een bedrag dat door bonussen nog verder kan oplopen. Kudus gaat spelen met rugnummer 20.

De kersverse aanwinst van Ajax maakte indruk bij het Ghanese Right to Dream, waardoor FC Nordsjælland hem in de gaten kreeg. In 2018 volgde de overstap richting de Deense competitie. Twee jaar later staat hij op 14 doelpunten en 3 assists in 57 duels in verschillende competities. De afgelopen jaren werd Kudus in verband gebracht met tientallen clubs uit de grootste competities in Europa.

Ajax-aankoop Antony onder de loep: 'Buitencategorie, mensen worden verliefd op hem'

Onder meer Liverpool, Tottenham Hotspur, Manchester United, Newcastle United, Everton, Borussia Dortmund, Borussia Mönchengladbach, Sampdoria, Internazionale en Olympique Marseille zouden de verrichtingen van de tweevoudig international van Ghana volgen. Het is uiteindelijk Ajax dat aan het langste eind trekt.

Kudus neemt op de site van FC Nordsjaelland afscheid van de Deense club. "Mij wacht een nieuw avontuur. Ajax is een bijzondere club met een heel bijzondere cultuur die ik graag omarm. Ik kijk ernaar uit om me bij Ajax verder te ontwikkelen en mijn dromen na te jagen. Dat ben ik verschuldigd aan mijn trainers en mijn teamgenoten bij FC Nordsjaelland."

Kudus is de derde aanwinst van trainer Erik ten Hag voor het seizoen 2020/21. Eerder dit jaar maakte Ajax al de komst van vleugelaanvaller Antony bekend. Het Braziliaanse talent wordt voor minimaal 15,75 miljoen euro en maximaal 21,75 miljoen overgenomen van São Paulo. Oude bekende Maarten Stekelenburg werd onlangs transfervrij overgenomen van Everton.

Is Mohammed Kudus de Ajax-versterking van Champions League-niveau?

Mohammed Kudus is de derde aanwinst van Ajax deze zomer. Is de veelzijdige middenvelder annex aanvaller een versterking voor de Amsterdammers?Lees artikel

Denk jij dat Mohammed Kudus een aanwinst is voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijk! Hulde aan Marc. Deze man kan echt alles en is beresterk, topaankoop!

16 juli 2020 om 15:52

Had gisteren wat Youtube beelden van hem bekeken. Ik dacht even dat Usain Bolt voetballen had geleerd haha. Wat gelijk opviel was zijn enorme snelheid en zijn enorme balvastheid a la Moussa Dembélé. Maar zag verder ook dat hij de skills heeft om zich in de kleine ruimtes vrij te spelen en zichzelf dan te lanceren. En dat hij ook het overzicht kan behouden, fysiek sterk is, goede passes en steekpasses in huis heeft, scorend vermogen heeft en het spel kan verdelen. Ik denk zeker dat hij wat aan Ajax toe zal voegen. Zijn toch geen misselijke clubs wat Ajax afgetroefd heeft met deze transfer.

16 juli 2020 om 16:13

Precies dat ja haha, denk dat Ajax hem als middenvelder gaat gebruiken maar hij heeft ook nog scorend vermogen. Het is echt in potentie een topspeler voor Ajax. Heeft ook bewust voor Ajax gekozen ipv topclubs die ook interesse hebben getoond, dus dat is ook veelzeggend imo.

16 juli 2020 om 16:33

Heeft echt nog niet verfijnde techniek, maar wel de mogelijkheid tot. Meer ongepolijst, maar je kunt een ruwe diamant slijpen. Soms een beetje kruip door, sluip door, ala Suarez. Maar wel met potentie. Heeft snelheid en is fysiek sterk. Twee eigenschappen die altijd nodig zijn in de top. Bij Bande had ik gerede twijfels, maar deze speler is zo op het eerste gezicht veelzijdiger. Al blijft het afwachten hoe hij zich verder bij Ajax ontwikkelt. Een gelikt videootje geeft altijd een vertekend beeld. Als ik terugkijk hoe diverse door Ajax gekochte Zuid-Amerikaanse op video werden geportretteerd, kreeg je de indruk dat je naar ontluikende wereldtop zat te kijken. Maar we kwamen er al snel achter dat de werkelijkheid heel anders was. De enige speler waarvan ik wel de potentie zag, was Richarlison. Maar die liet een sloom Ajax zich door de vingers glippen. Terug naar Kudus. Voor hem geld ook gewoon: eerst zien en dan geloven.

16 juli 2020 om 17:05

Zolang je je nog niet heb bewezen in de top is 'eerst zien, dan geloven' bij iedereen van toepassing. Ajax, Feyenoord, Psv noem maar op. Open deurtje in trappen vind je niet?

16 juli 2020 om 17:41

@pinko, Kudus heeft in ieder geval een heel erg hoog succesvol schoten/doelpunten percentage, zijn dribbels zijn de beste en meest succesvolle van de competitie en ook fysiek wint hij bijna 60 procent van zijn duels. Fysiek sterk en een flink loop vermogen. We hoeven van hem niet de creatieve steekpass te verwachten ala Ziyech. Wat we wel kunnen verwachten is met een dribbel een man voorbij en dan een man meer situatie creeeren op het middenveld. Het is een jongen met (veel) potentie, waar zeker ook nog wel wat bij te schaven is.

16 juli 2020 om 15:53

Jij hebt hem aan het werk gezien dus?
De statistieken zijn niet echt wild en ik ken deze speler eerlijk gezegd niet..
Is het wat voor ajax?

16 juli 2020 om 15:55

Zijn prima cijfers van een hele jonge voetballer. Hij had in de afgelopen jaren ook bij de o19 kunnen spelen. Nu doet hij het al twee jaar bij de senioren.

16 juli 2020 om 16:01

Hij is geen spits he. Hij heeft welliswaar op veel plekken gespeeld, in de spits, maar ook als centrale middenvelder. Dus dan zijn die statistieken helemaal zo slecht niet.
Hij wordt meestal omschreven als een aanvallende middenvelder en zou dus de vervanger van Ziyech kunnen worden.
Ik weet niet hoe creatief hij is, maar nav de beelden lijkt hij wel wat creativiteit te hebben. Verder is hij snel en sterk (moeilijk van de bal af te krijgen en goed in de kleine ruimte)

16 juli 2020 om 16:07

Er is hier laatst een relatief uitgebreide samenvatting van zijn statistieken door een medelid neergezet en daaruit bleek hij echt niet de creatieve middenvelder te zijn die Ajax nodig heeft. Als Donny blijft, is het dus maar een vreemde transfer naar mijn idee.

16 juli 2020 om 16:16

Ik vind hem aardig creatief eerlijk gezegd als je de beelden bekijkt. Hij kan een mannetje passeren, is snel en sterk aan de bal, heeft lef, draait makkelijk, steekpass zit erin en lijkt me niet egoistisch. Wel iets te vaak van die pirouettes als je het mij vraagt maar goed als het functioneel is dan is het prima lijkt me. Maargoed dit was op basis van de Deense competitie.

16 juli 2020 om 16:18

@ajax2006 precies wat je zegt. Zodra er een paar namen rondgaan van clubs die interesse zouden hebben worden we in NL helemaal wild. Het zijn vaak gewoon de zaakwaarnemers die dit soort geruchten de wereld in helpen om de prijs op te drijven. Dit lijkt me helemaal geen speler die er gelijk staat en voor 9 miljoen mag je dat wel verwachten. Links en rechts wordt er met miljoenen gesmeten alsof het geld niet meer op kan.

16 juli 2020 om 16:35

Waarom kan je dat verwachten? Omdat het 9 miljoen is? Neres koste 12 en moest ook een half jaar wennen. Voor Ajax is 9 miljoen een redelijk bedrag maar is het geen gok meer zoals een paar jaar geleden. Magallan en Bandé zijn voorbeelden die voor dezelfde bedragen zijn aangetrokken maar totaal mislukt. Sanchez en Tagliafico kosten allebei rond de 5 en zijn 2 absolute topaankopen.

16 juli 2020 om 16:39

@Lierse, wat voor type vind je het dan?

16 juli 2020 om 16:47

Ik heb zelf veel te weinig beelden gezien om een eigen mening te vormen, maar als ik afga op de info van Wolterx is het speler met een goede fysiek en dribbel met een degelijk eindproduct voor een middenvelder. Maar qua kansen creëren en assists leveren was het niet top. In het vorige topic rond deze speler (dat met de meeste reacties) heeft hij een eigen visie erop gegeven. Ik raad aan die te bekijken want het was wel interessant.

16 juli 2020 om 16:48

Gisteren vond hij het nog wel een goede aankoop, kan snel gaan blijkbaar. Het is ook interessant om eerst even zelf te kijken in plaats van afgaan op een mening van een ander. Dan zul je zien dat wat je zegt over zijn creatiefheid als een tang op een varken slaat. Wolterx is geen Cruijff he

16 juli 2020 om 16:54

Gisteren vond ik het een goede aankoop? Geen idee hoe je daartoe komt. En nee Wolterx is geen Cruijf, maar als hij iets zegt is dat vaak juist gebleken. De hoeveelheid kennis die hij over jonge spelers heeft is indrukwekkend (het zou me niet eens verbazen mocht hij een jeugdscout zijn of iets dergelijks). Dus ja ik durf te zeggen dat ik zeer veel waarde hecht aan zijn oordeel over een speler.

16 juli 2020 om 17:13

Statestieken van een medelid die hij hier maar even neerdropt weegt voor mij niks tegenover de redenen en argumenten waarom Marc hem heeft gehaald.

16 juli 2020 om 17:16

Tja moet jij weten. Ik kan ook genieten van zijn kennis over de jeugd maar er staan zat filmpjes op yt waarbij je echt wel kan zien dat hij creatief is

16 juli 2020 om 17:16

Lierse iedereen kan statestieken over jeugdspelers/spelers opzoeken en neerzetten. Wolterx heeft blijkbaar alle tijd daarvoor. Maar moeten we daarom dan alles aannemen wat hij schrijft.

16 juli 2020 om 17:24

Iedereen doet maar voor zichzelf wat hij/zij wilt. Maar ik heb hem in de tijd dat ik op VZ zit op praktisch geen onzin kunnen betrappen.

16 juli 2020 om 17:45

@lierse1997, mensen die niet naar statistieken willen kijken willen bepaalde dingen niet horen. Kudus is inderdaad niet de creatieve nummer 10 ala Ziyech, dat heb je heel goed gezien. Kudus is een fysiek sterke speler met een redelijk groot loop vermogen. Hij wint als nummer 10/am ongeveer 60 van zijn duels wat voor die positie behoorlijk hoog is. Daarnaast is zijn aantal dribbels (met afstand) het hoogste van de competitie. En daar mee ook zijn aantal succesvolle dribbels, zowel absoluut als percentueel het meest) Als laatste heeft hij een redelijk goed schot/doelpunt ratio ook 1 van de beste van de competitie. Je kunt deze jongen eerder vergelijken met een Frenkie de Jong dan met een Hakim Ziyech. Door een dribbel zijn man voorbij te komen en daarmee een man meer situatie te creeeren. Wolterx vergelijk hem een beetje met Moussa Dembele, aan de bal enorm sterk.

16 juli 2020 om 19:13

@spielen, als je naar Ajax kijkt dan heb je afgelopen jaren dan zijn zowel de Jong, Schone als Ziyech weggegaan. Dit zijn spelers die vooral anderen voor het doel zetten met een pass. Jij geeft aan dat hij vooral creatief is met een dribbel en een steekbal kan geven. Dit is een totaal andere creativiteit dan dat ze ingeleverd hebben. Moet hij dan op eigen helft de bal ophalen, dan het hele veld over dribbelen en dan een steekbal geven ?

16 juli 2020 om 19:31

Ik heb wat beelden gezien en hij lijkt wel in het Ajax spel te passen. Snel, goed in de kleine ruimtes, kan een man passeren. Verder woont en speelt deze jongen al in het buitenland. Terwijl een Neres voor het eerst de stap naar het buitenland maakte toendertijd. Wat ook helpt is dat Kudus Engels praat (neem ik aan vanwege zijn Ghanese afkomst). Dat zijn al enkele factoren die het makkelijker zullen maken voor hem om zich aan te passen. Natuurlijk heb je geen garanties. En is het altijd afwachten of en hoe snel hij zich aan past aan het Ajax systeem. Maar ik denk dat hij redelijk snel van waarde kan zijn. (Misschien in eerste instantie als reserve)

16 juli 2020 om 19:54

Magallan is bagger inderdaad maar dat was vooraf toch al min of meer bekend. Bande is een ander verhaal. Heeft door een ontzettend lompe overtreding in zijn 2e wedstrijd in de voorbereiding van alles afgebroken en lijkt daardoor zijn oude niveau niet meer te halen. Kan me Martijn Reuser herinneren die zijn scheenbeen brak en nooit meer zijn niveau van voor de breuk heeft gehaald. Hopelijk krijgt Bande bij FC Thun weer iets van zijn oude niveau terug.

16 juli 2020 om 21:27

Maar van Bendé zeiden ook alle kritische kenners zoals Johan Boskamp Die het Belgisch voetbal kennen......niet doen en toch......inderdaad. Net als bij zmagallan. Gaat toch iets verkeerd bij Ajax waarom dit soort aankopen worden gedaan. Gebrek aan visie ?

16 juli 2020 om 16:24

Ziet er inderdaad beresterk uit op Youtube. Maar allemachtig zeg. Ik dacht dat de eredivisie een speeltuincompetitie was maar in de Deense competitie krijg je echt zeeeeeen van ruimte zeg. die gaat ie hier vele malen minder krijgen. Hoop dat het een leuke versterking is want voor de geruchten kende ik hem niet.

16 juli 2020 om 16:48

Omdat hij beresterk is is het een top aankoop ? ik heb nog geen flimpje gezien (maar dit zegt op zich niet zoveel (zelfs van Rogier Meijer is een mooi flimpje te maken) en lees mooie maar ook mindere dingen (trage handelingssnelheid).

16 juli 2020 om 16:51

Hij zegt toch letterlijk dat hij volgens hem 'Alles kan én beresterk is'. Dat samen maakt Kudus volgens hem een topaankoop.

16 juli 2020 om 16:56

Janssen is gewoon weer lekker aan het zoeken en het bijdehandje aan het uithangen. Beter reageer je niet op die tukker met een Ajax obsessie

16 juli 2020 om 19:16

@speilen, ben jij 1 van de nederlanders die niet weet wat het verschil is tussen een achterhoeker en een tukker ? Heel erg jammer. Misschiem moet je eens de omgeving buiten Rotterdam verkennen. Of komt Ajax niet uit Rotterdam ?

16 juli 2020 om 19:18

@ajax812, ik moet toe geven dat ik niet goed gelezen heb. Ik zag vooral beresterk staan. Maar dan heb ik nog wel een ander puntje, een speler die alles kan (die bestaan volgens mij niet) maar die speelt waarschijnlijk niet op z'n (bijna) 20ste in de deense competitie.

Ken deze speler niet dus kan er moeilijk over oordelen. Hoop dat Ajax met deze investeringen toch mee kan gaan doen om in ieder geval de Europa league en overwinteren in de CL. Toch alweer best fors geïnvesteerd voor een Nederlandse club, gat begint financieel nu toch wel echt fors te worden tussen Ajax en de rest!

16 juli 2020 om 15:55

Dit zal je natuurlijk blijven horen, maar het is makkelijk om te vergeten dat Ajax ook gewoon veel geld binnenhaalt met de verkoop van spelers. Natuurlijk zijn dit flinke bedragen en zie je deze niet bij andere clubs in NL, maar het is niet zo dat deze ‘forse’ investeringen uit het niets komen. En ja, ik weet dat jij dat ook niet beweert, maar zulke verkopen plaatsen deze investeringen wel in perspectief

16 juli 2020 om 16:37

Klopt, het is ook geen verwijt naar Ajax. Bedoel meer dat 25-30 miljoen nu al best veel is voor Nederlandse clubs. Dat Ajax het zich kan permitteren begrijp ik ook maar bedoelde ook meer in vergelijking met andere Nederlandse clubs!

16 juli 2020 om 15:59

Ja opzich veel geïnvesteerd voor een Nederlandse club. 25 miljoen voor 2 spelers. Maar met de verkoop van Ziyech en de CL gelden van komend seizoen is er al weer 40+ miljoen meer binnen gekomen..

16 juli 2020 om 16:02

Als Ajax geld uitgeeft wordt het gat toch juist kleiner? Het is nog maar de vraag of hij met winst verkocht gaat worden.

16 juli 2020 om 16:09

Ik denk dat Tilburg het niet alleen heeft over wat er op de bankrekening staat, maar over de waarde van de spelers icm de nulletjes op de bank. Als je iets koopt word je niet perse armer, je vermogen zit slechts in iets anders.

16 juli 2020 om 16:15

Plus de CL inkomsten die je gegarandeerd krijgt, of steekt AZ daar nog een stokje voor? 😜

16 juli 2020 om 16:20

@Hoogindeconcen Ajax zou in 'worst' scenario nog volgende spelers allemaal verkopen: Onnana (40), Dest (22), Veltman (8), Botman (8), Nico (25), vd Beek (40), Eifting (6), Ekkelenkamp (2), Johnson (1), Kotarski (2), Labyad (5) en Marin (9) naast de al vertrokken Ziyech en Kuhn. Pff wat wat leegloop zou dat zijn.

16 juli 2020 om 16:22

O ja vergeet Magallan nog. Die mag ook weg. Wat zou hij nog opleveren, ook 5? Maar ja Ajax zou dat nooit toelaten zo veel vertrekken in 1 seizoen.

Hopen dat dit het nieuwe mannetje op het middenveld wordt á la Moussa Dembele

16 juli 2020 om 15:54

Welke Moussa Dembele?

16 juli 2020 om 15:57

Van Tottenham. Wolterx maakte deze vergelijking deze week.

16 juli 2020 om 17:39

Dit lijkt mij meer een type Moussa Sissoko. Een speler die op kracht en snelheid speelt en multi inzetbaar is

Overmars is weer lekker bezig, al heb ik hier nog wel wat twijfels bij. Maar de selectie is denk ik gewoon al rond zo en het is nog niet eens augustus. Zolang er niemand meer vertrekt zal dit het misschien al wel zijn denk ik. Het wordt wel een heel ander verhaal als Onana/Nico/Donny nog vertrekt/vertrekken, dan moeten er wel opvolgers komen. Veltman en Dest zijn al vervangers voor en verder zie ik geen belangrijke spelers weggaan. Maarja opvolging van die 3 wordt nog wel een dingetje. ONANA --> Rajkovic? Hopelijk kan Scherpen het op korte termijn overnemen dus zou hier niet al te veel aan uitgeven en Rajkovic is geloof ik niet zo duur. Ken m niet, dus dit is wel alleen op basis van positieve verhalen moet ik eerlijk zeggen. Andere (duurdere) opties: Cillessen, Schwolow, Van Crombrugge, Vlachodimos, Maignan (?) ....
NICO --> Sinkgraven? Hoop echt dat Martinez gewoon in de as blijft en er dus een nieuwe lb komt. Ik weet dat er weinig mensen enthousiast worden van Sinkgraven maar vind t echt een goede speler die met vertrouwen echt wel veel kan toevoegen, plus hij is goedkoop. En ook hier geldt dat er binnen 2 jaar ofzo een groot talent aankomt met Salah-Eddine. Echt een goede aankoop lijkt me Zinchenko maar die lijkt me niet haalbaar toch? Wijndal kan ook wel maar zal wel te duur zijn. En evt kan Martinez ook wel maar dan moet er nog een goede middenvelder komen, zie lijst hieronder. VD BEEK --> Hojbjerg? Als Donny weggaat is het middenveld wel echt matig bezet dus zou hier dan wel echt nog in investeren. Zijn vrij veel multifunctionele spelers dus type middenvelder maakt denk ik niet zoveel uit en daarom beetje van alles wat: Hojbjerg, Kostic, Pröpper, Igor Gomes, Puig, David, Rafinha, ... Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Hoop eigenlijk dat Hojbjerg sowieso ook nog komt, maar zie Ajax in deze tijden niet zomaar 18 miljoen neerleggen als je al 2 aankopen hebt gedaan..

16 juli 2020 om 16:05

Je hebt nu Marin, Kudus, Gravenberch en Donny voor twee meer aanvallende rollen op het middenveld en als ik wat naar Ajax-supporters luister, is er nog een meer creatieve speler nodig (wat deze man niet is). Dan begint dat middenveld toch aardig vol te geraken.

16 juli 2020 om 16:09

Marin mag terug naar België. En er zullen nog wat middenveld talenten verhuurd of verkocht worden. Valt dus allemaal wel mee.

16 juli 2020 om 16:15

Leuk dat hij terug naar België mag, maar dat is dan met een miljoen of 6-7 verlies. Geen idee of Ajax daar nu al op zit te wachten.

16 juli 2020 om 16:25

@Lierse97 Nee Ajax gaat niet zoveel verlies pakken binnen een seizoen, wetend dat hij er ook goed voorstaat in o.a. Rusland en Italië.

16 juli 2020 om 16:31

Je zou hem ook gewoon een kans kunnen geven op zijn eigen positie, maar dat is blijkbaar onmogelijk.

16 juli 2020 om 16:41

Een kans geven op de 10 positie? Uh nee. Daar hebben we Donny of Promes al voor. Als je in 1 jaar tijd niet een goeie wedstrijd kan spelen dan is het toch niet raar dat je verder gaat kijken? Hij heeft zelf (oa z’n vader) toch al aangegeven dat hij niet nog zo’n jaar wil?

16 juli 2020 om 16:41

Je weet toch niet wat er allemaal achter de schermen speelt. Misschien is Donny wel dichtbij een transfer dan krijgt Marin heus nog wel de kans in de voorbereiding

16 juli 2020 om 16:50

Het is dan ook geen echte 10, dus dat zou inderdaad geen al te best plan zijn. Maar de rol die Donny heeft (een lopende middenvelder die heel veel infiltreert en een goed eindproduct heeft), zou hem echt goed moeten liggen. Daar heeft hij gewoon nog amper gespeeld omdat Donny altijd de voorkeur krijgt. En het is toch vreemd een speler volledig af te schrijven omdat hij niet op zijn eigen positie speelt en mogelijk mede daardoor teleurstelt?

16 juli 2020 om 16:53

Maar volgens mij vergis je je dan echt. Want de wedstrijden die Marin speelde waren juist op de positie die jij schetst. Hij werd er eerst uitgespeeld door Alvarez en later kwam zelfs Gravenberch meer in actie. Je bent een beetje aan het zoeken lijkt het.

16 juli 2020 om 16:59

Ik kan me oprecht heel weinig wedstrijden herinneren waarin Marin in een Donny-rol speelde? Hij speelde voornamelijk meer teruggetrokken. Dat hij dan ook vervangen werd door Alvarez, die echt meer verdedigend georiënteerd is, onderschrijft dat toch ook wel naar mijn idee. De wedstrijden die hij mocht spelen waren dan ook vaak samen met Donny, terwijl het dus vergelijkbare types zijn naar mijn idee.

16 juli 2020 om 18:40

Het zou mij niets verbazen wanneer deze speler is gehaald als vervanger van Labyad. Multifunctionele 12-13e man die je op verschillende aanvallende posities kan laten spelen. Het mag inmiddels duidelijk zijn dat die de basis niet gaat halen en nu krijg je mogelijk nog een leuk bedrag voor Labyad waardoor je onderaan de streep niet veel kwijt bent. Of er nog een creatieve speler bij moet komen weet ik niet. In ieder geval niet perse een type Ziyech. Volgens mij is er meer behoefte aan een type schone, iemand met passend vermogen op het middenveld, voor die rol zit eigenlijk alleen Eiting in de selectie. Het is niet voor niets zo dat ze kennelijk ook achter hojbjerg aanzitten. Ik denk dat naast Labyad ook Marin en Ekkelenkamp weg mogen. Dan kom je met deze jongen er bij op 4 middenvelders, dat is niet overdreven veel voor twee posities of drie posities.

17 juli 2020 om 00:39

Wat een chaotisch verhaal...

Mooi dat de transfer nu ook is afgerond, al hing het al een paar dagen in de lucht natuurlijk. Ik denk zelf dat hij gehaald is voor de nummer 10 positie, aangezien hij best een creatieve kracht is, zoals een paar dagen geleden werd geschreven in dat artikel ... en de spitspositie is ook al behoorlijk goed bezet, met Traorã© die daar waarschijnlijk gaat terechtkomen.

16 juli 2020 om 18:20

Ik moet nog zien of Traore in de basis komt, en dat geld voor deze jongen ook. Met Antony, Neres, Promes en Tadic heb je in principe al 4 spelers voor de voorste 4 posities.

Wat ik van deze jongeman heb gezien is veel goeds, maar in Denemarken met alle respect. Ik hoop dat ie het kan waarmaken bij Ajax en met zijn kwaliteiten moet dat wel goed komen.

16 juli 2020 om 17:00

dat is ook waar ik mee zit. Vandaar dat de andere clubs de boot bog afhouden en deze jongen kiest voor Ajax omdat hij bij de rest niet aan de bak komt.

16 juli 2020 om 22:28

Als deze jongen zich goed door ontwikkeld bij Ajax komt ie sowieso aan de bak bij een Europese topclub. Hij heeft de beste keuze gemaakt imo op 19 jarige leeftijd. Het kan zijn dat bepaalde clubs die risico niet willen nemen, maar een land als Nederland en de club Ajax bied genoeg mogelijkheden om je optimaal te ontwikkelen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk ook, maar deze jongen geef ik zeker een groot kans.

Ben ik de enige die het zeer apart vindt dat Ajax 4 miljoen aanvraagt uit het steunpakket van de overheid om vervolgens voor 9 miljoen een speler te kopen? Dit lijkt mij niet de manier om om te gaan met de belastingcenten uit dit fonds. Laat staan het feit dat andere bedrijven het 10x harder nodig hebben.. 🤔

16 juli 2020 om 16:03

Als je het raar vind moet je er misschien in verdiepen. Ajax heeft net zoveel recht op dat fonds en is legitiem verkregen.

16 juli 2020 om 16:04

Ajax heeft geld gevraagd uit het steunpakket zodat ze salarissen van medewerkers konden betalen. Dit hebben ze dus niet uitgegeven aan deze Mohammed Kudus.

16 juli 2020 om 16:06

Hebben ze gewoon recht op, en business blijft business. Alle clubs vragen dit aan, maar omdat Ajax de zaken veruit het beste op orde heeft moeten ze maar bedanken? Ik hoop niet dat jij ooit in ons bestuur komt te zitten...

16 juli 2020 om 16:08

Uiteraard heeft Ajax hier recht op en zit het bestuur er voor Ajax en niet de Nederlandse belastingbetaler - maar je mag best concluderen dat die regeling krom is.

16 juli 2020 om 20:58

Als je alleen clubs steunt die het slecht hebben, werk je oneerlijke concurrentie in de hand. Maar begrijp zeker dat het vreemd over komt.

16 juli 2020 om 16:06

Er worden geen spelers gekocht van dat steunpakket.

16 juli 2020 om 16:07

Haha enigste wat jij nu doet is bashen. Er is een steunpakket samengesteld voor "alle" voetbalclubs om salarissen te kunnen betalen. Dus ook Ajax heeft hier 100% recht op. Ajax heeft het duurste salarishuis, dus kreeg ook het meest. Doet vast weer zeer dat Ajax gewoon een zeer talent volle jongen heeft binnengehengeld voor de neus van de Europese top.

16 juli 2020 om 16:09

Je kunt wel stellen wat je wilt, maar het blijft krom. Uiteindelijk is dit hetzelfde alsof een miljonair steun krijgt van de overheid voor bepaalde lasten die hij heeft omwille van de coronacrisis. Want hoe je het ook wendt of keert, Ajax had dat geld klaarblijkelijk niet nodig.

16 juli 2020 om 16:13

Inderdaad, blijkbaar heeft Ajax genoeg centen gezien deze aankoop.. waarom dan de belasting betaler laten opdraaien voor de hoge salaris kosten van Ajax waar ze nota bene zelf voor gekozen hebben ? Lijkt een beetje op wel de baten maar niet de lasten willen dragen zo

16 juli 2020 om 16:16

Ajax draagt genoeg lasten met zich mee hoor, of denk jij ook dat Ajax geen extra verlies heeft geleden met de coronacrisis? Wees blij dat ze nog zo gul zijn naar andere eredivisieclubs, ook die steun hoefden ze niet te geven

16 juli 2020 om 16:19

Wel de baten, niet de lasten? Want Ajax betaalt geen belastingen? Is het overigens zo dat als Ajax die 4m niet kreeg, dat dat verdeeld zou worden onder de rest? Dan zou het jou of mij dus niks meer of minder kosten. Ik vind dit echt emotioneel gezwets van de bovenste plank, stel dan dat alle voetbalclubs geen geld vanuit belastingcenten hoeft te ontvangen. Bovendien zijn er genoeg miljonairs die een bedrijf hebben en ook overheidssteun hebben aangevraagd. Ik heb ook een TOFA regeling aangevraagd terwijl ik de vaste lasten in die periode best kon dragen. Als je geld geboden wordt, sla jij het dus af? Schijnheilig gedoe hier, puur om de naam Ajax.

16 juli 2020 om 16:24

Dat het gezegd wordt omdat het over Ajax gaat, is in mijn geval toch al onjuist. Het is toch gewoon belachelijk dat er ongeveer 24,5 miljoen euro naar de eredivisieclubs stroomt, terwijl die zo goed als allemaal transfer gaan doen? Gewoon een lening aanbieden aan die clubs en een transferverbod uitroepen tot die lening is terugbetaald. Nu geef je geld aan clubs die het niet nodig hebben.

16 juli 2020 om 16:24

Omdat de belastingwetgeving naar neutraliteit streeft. Anders gezegd: geen willekeur.

16 juli 2020 om 16:29

Je voorbeeld van een miljonair snap ik niet helemaal. Als een ondernemer A er recht op heeft waarom moet ondernemer B dan achterblijven omdat hij meer geld gespaard heeft? Iedereen die belasting betaalt dient toch gelijk behandeld te worden of niet? Ajax mag eigenlijk alleen maar betalen maar geen ontvangsten krijgen ook al betalen ze zelfs meer aan belasting dan ieder ander. Over krom gesproken.

16 juli 2020 om 16:33

Het gaat me niet over Ajax specifiek. Maar gewoon over de voetballerij in het algemeen. Voetbalclubs zijn niet 1 op 1 te vergelijken met echte bedrijven. En ik blijf erbij dat het belachelijk is dat er clubs steun ontvangen maar tegelijk ook transfers doen. En of dat nu Ajax of PEC Zwolle is, maakt me niet uit.

16 juli 2020 om 16:42

Dat jij dat belachelijk vindt, komt doordat je redeneert vanuit een socialistisch gedachtegoed. Simpel gezegd; de bedrijven die hun zaakjes goed op orde hebben moeten het zelf maar betalen, en de bedrijven die dat niet hebben kunnen lekker vreten op kosten van de belastingbetaler. Dat vind ik vooral krom.

16 juli 2020 om 16:48

Neutraliteit bij de belastingdienst?? Ik denk dat de mensen die zijn gedupeerd door de toeslagenaffaire daar iets anders over denken.

16 juli 2020 om 17:04

Nee dat vind ik niet. Er moet sowieso geen geld gegeven worden aan Eredivisieclubs (al zijn er uitzonderingen denkbaar). Een lening geven voor de noodzakelijke kosten te dekken en zolang die niet is terugbetaald een transferverbod.

16 juli 2020 om 21:05

Lierse, dus bedrijven die steun hebben gekregen moeten maar niet investeren in materiaal wat hun verder kan brengen in hun bedrijfsvoering. Want dat is wat Ajax en andere clubs doen nu. Investeren in hun bedrijf. Dat er verschillende budgets zijn voor verschillende afdelingen is gewoon normale bedrijfsvoering. De steun is voor de salariskosten, dus daar gaat het naartoe.

16 juli 2020 om 22:14

Wel lezen: het steunpakket is niet hoor de spelers en staf maar voor de gewone werknemer zoals de schoonmaker, de toiletjuffrouw, het meisje of jongen aan de servicedeskmedewerker, enz hierdoor hoeven ze niemand te ontslaan. Daarnaast wordt schijnbaar de andere clubs vergeten dat Ajax al een bijdrage heeft geleverd voor het solidariteit pakket, dat hebben de andere clubs weer niet gedaan

17 juli 2020 om 01:06

Ik heb het over de belastingwetgeving, niet over de belastingdienst. Dat zijn twee verschillende dingen.

16 juli 2020 om 16:14

@Alex040 Lekker mensen gaan nalullen. Toevallig zeg dat Koos Spee, precies 6uur geleden nog hetzelfde heeft getweet. Kom je met je eigen mening man. Moet Ajax dan maar helemaal niet gaan investeren en de club laten zakken terug laten zakken naar het oude niveau?

16 juli 2020 om 19:01

Ten eerste, ik zit niet op twitter en ken geen Koos Spee dus geen idee waar je het over hebt. Ten tweede, ik zeg absoluut niet dat ik wil dat Ajax door deze crisis terugzakt in niveau. Wat ik wel zeg is dat ik niet snap dat een bedrijf, in dit geval Ajax, een dergelijk grote uitgave mag doen en alsnog miljoenen aan steun krijgt. Om het bedrijf overeind te houden was dit dus niet nodig geweest aangezien de klap opgevangen had kunnen worden. Als Psv supporter denk ik er hetzelfde over bij mijn club, ik denk gewoon dat er genoeg bedrijven en notabene hele sectoren in Nederland zijn die failliet gaan door deze crisis en het geld veel harder kunnen gebruiken. Daarom, ik snap Ajax dat je er gebruik van maakt (evenals psv), echter vind ik dat het vanuit de overheid anders geregeld had moeten worden.

16 juli 2020 om 16:16

Ajax heeft 5,4 miljoen in een steunfonds voor Eredivisieclubs gestort en 4 miljoen aangevraagd. Hadden ze dan 1,4 miljoen in dat fonds moeten storten en geen hulp aan moeten vragen? Ook goed hoor.

16 juli 2020 om 16:23

Stil nou. Liever op die 4 miljoen focussen en de handreiking van Ajax compleet negeren.

16 juli 2020 om 16:29

@ Alex tuurlijk hebben ze daar recht op. Ik ben absoluut niet pro-ajax maar zij hebben het meeste bijgedragen aan steun voor andere clubs. Dan is het niet meer dan redelijk dat ook zij recht hebben op geld uit een steunpakket. Zou wel raar zijn als iedereen dat mag maar zij niet.

16 juli 2020 om 16:31

Elk bedrijf heeft zich aan voor mogen melden om er voor te zorgen dat het kantoorpersoneel, met modaal salaris, zekerheid kregen dat zij hun baan konden behouden.

Dat geld is enkel daarvoor gebruikt. Het transfer potje staat hier totaal los van.

Maar goed, je mag het zeker raar vinden 😉. Neemt niet weg dat je als bedrijf zijnde gewoon mag investeren om jouw toekomst veilig te stellen. Voor het ene bedrijf zal dat gaan om apparatuur, mensen of technologie. Bij de andere in spelers...

16 juli 2020 om 16:39

Is het zo een vreemde denkpiste dat er misschien minder geld in dat transferpotje had gezeten als ze die steun niet hadden ontvangen?

16 juli 2020 om 16:44

Ja dat is heel vreemd. Ajax heeft al voor meer verkocht dan dat het heeft ingekocht. En heeft genoeg spelers zoals Botman die ze nog voor meer dan 4 miljoen zouden kunnen verkopen.

16 juli 2020 om 16:51

Waarom hebben ze dan steun nodig? En ja je kunt aankomen zetten met “omdat het toegestaan is”, maar dat is toch geen al te beste reden naar mijn idee.

16 juli 2020 om 16:55

Omdat de kosten van salarissen misschien uit een anders potje komen dan die van transfers. Of had jij het eerlijker gevonden dat alleen clubs die op omvallen staan geld krijgen? Dus clubs met slecht beleid belonen en clubs met goed beleid zoeken het nu maar uit en mogen overal zelf voor op draaien.

16 juli 2020 om 17:00

Nee het alleen geven aan clubs die het nodig hebben. En trouwens ook niet gewoon geven, maar lenen met strenge voorwaarden eraan verbonden. Zolang het bedrag niet is terugbetaald een transferverbod instellen.

16 juli 2020 om 17:11

Dat ben ik dan wel weer met je eens. Geen spelers kopen als je geld krijgt. Maar goed, misschien hebben wel veel meer clubs deze extra miljoenen nodig dan dat wij denken.

16 juli 2020 om 22:23

@Lierse1997
Dit steunpakket is niet voor de spelers en technische staf maar voor de gewone werknemers; het kantoorpersoneel, de schoonmakers, de toiletjuffrouw, de jongen of meisje aan de service telefoon, enz. Door dit steunpakket hebben zich ook verplicht niemand te ontslaan. Dus het is niet ontvangen “omdat het toegestaan is”.

16 juli 2020 om 16:54

Zo zijn er ook genoeg bedrijven geweest die gebruik hebben gemaakt van dat potje maar alsnog kapot zijn gegaan. Zo zijn er ook een hele zooi bedrijven geweest die er misbruik van hebben gemaakt en dat heeft ook miljoenen gekost. Ik ben met je eens dat het krom is maar elke club die een speler gaat kopen dit jaar kun je dit over zeggen. Vrijwel iedereen heeft steun aangevraagd. Die 4 mil was trouwens niet voor de selectie maar voor het overige personeel.

16 juli 2020 om 17:08

Zou raar zijn als bedrijven die steun hebben gehad niet mogen investeren. Gaat de economie alsnog kapot

16 juli 2020 om 17:44

Ik snap je punt, maar geldt dat niet voor elke club? Elke club heeft steun gekregen en elke club koopt spelers. Je ‘vraag’ is vooral apart omdat je deze hier post terwijl er al meerdere topics zijn geweest over andere clubs die spelers aantrekken.

Leuk al die genoemde clubs, maar waren lang niet allemaal concreet. Deze jongen moet het ook allemaal nog maar even laten zien natuurlijk in plaats van de Deense competitie.

16 juli 2020 om 17:45

Wat een dooddoener. Geldt niet voor elke aankoop dat ze het bij hun nieuwe club nog maar moeten laten zien? Zeker de jonge gasten.

Welke topclubs zijn er nou echt afgetroefd ?
Dat er laatste jaar wat interesse hadden zegt verder niets.

16 juli 2020 om 16:10

boeiend, een beetje chauvinisme mag toch wel? het hoeft niet allemaal zo bescheiden!

16 juli 2020 om 17:02

er is niets triester dan misplaatste trots. Mocht het zo zijn dat overige clubs niet concreet waren, waaro. Dan doen alsof je de race hebt gewonnen, er was namelijk niet eens een race. De race werd gewonnen door Ajax; de enige deelnemer...

16 juli 2020 om 17:46

Het is toch ook niet Ajax die dit communiceert?

16 juli 2020 om 18:32

Nee klopt, de titel is misplaatst

Blijf het frappant vinden dat er 4M corona-geld naar Ajax gaat maar we vervolgens doodleuk een 19-jarige voor 9M kopen.

Ja het is gratis geld en Ajax heeft er ‘recht’ op, maar blijft krom.

On-topic: ken de speler niet maar op YouTube ziet het er uit als een goede versterking met diepgang op het middenveld

16 juli 2020 om 16:08

Als je het krom vindt bedenk dan ook een oplossing. Die regeling van het UWV toepassen met allerlei uitzonderingen is ondoenlijk.

16 juli 2020 om 16:11

precies, ondoenlijk. Volgens mij werd er ook gevraagd aan bedrijven om zelf in te schatten of ze dachten dat ze het nodig zouden hebben en er dus gebruik van maken. Ajax heeft het blijkbaar nodig

16 juli 2020 om 16:13

Ik citeer de KNVB: "Gebruikmaken van de NOW-regeling is onderdeel van het Deltaplan om het betaald voetbal te redden", laat de KNVB in een reactie weten. "Het betaald voetbal is zeer zwaar getroffen: vanuit de overheid mocht er sinds half maart niet meer gevoetbald worden. Dat betekent leegstaande stadions, terwijl de kosten doorlopen." Dat is echt never nooit van toepassing op teams als Ajax, PSV en AZ (dat ze gered moeten worden). Voetbalclubs zouden gewoon uitgesloten moeten worden van die regeling en op een afzonderlijke manier een aanvraag indienen, waar zeer strenge voorwaarden aan zouden vastzitten.

16 juli 2020 om 16:18

Oplossing is dat je niet verplicht ben om hier aanspraak op te maken. Omdat het voetbalzone is gaat het om Ajax maar natuurlijk hetzelfde voor Booking.com of andere multinationals met miljarden winsten die hun hand op houden bij de overheid omdat het kan.

Oplossing had dus kunnen zijn dat je alleen aanspraak maakt wanneer 3maanden personeelskosten je winst van vorig jaar overstijgt oid.

18 juli 2020 om 00:24

Voor bedrijven geldt ook dat je veel rechten hebt op hulp bij 20 procent omzetdaling. Hierin staat uiteindelijk wel een regel dat er recht op hulp is met inachtneming van enige moraliteit. Als volgend jaar blijkt dat bedrijven die hulp hebben ontvangen forse winsten hebben gemaakt, dan zal de belastingdienst hier zeker op terug komen

16 juli 2020 om 18:15

Och, klm kreeg 3,4 miljard en die moeten toch ook nieuwe vliegtuigen of iets dergelijks kunnen kopen.

16 juli 2020 om 23:43

KLM is nou net een slecht voorbeeld - die hebben juist een bestelling van 40+ vliegtuigen afgezegd 😃 Daarnaast is die 3.4 miljard een lening - van de NWO hebben ze iets van 300M gehad.

Nogmaals vanuit Ajax snap ik het prima, denk alleen dat de overheid de regel wat specifieker had mogen maken (i.e. verrekenen met de winstbelasting voor 2019 of 2020). In theorie is het ook een voorschot dat kan worden teruggehaald als de impact op de omzet kleiner is dan geschat

18 juli 2020 om 00:27

Er staat een regel in die vraagt om moraliteit van de bedrijven die hulp vragen. Als volgend jaar blijkt dat er gewoon dikke winst is gemaakt. Dan is de kans groot dat de steun word terug gevorderd

Hij doet me denken aan Mohamed Salah...

Overmars is lekker bezig, nog 2-3 van dit soort aankopen aub! Een cv een cm en een aanvaller van dit kaliber en je zit bij de laatste 16 in de CL

16 juli 2020 om 16:59

Hoe kan een speler die normaal gezien als CM speelt bij zijn club en in (jeugd)selecties van Ghana, en verder redelijk wat potten noodgedwongen als (valse) spits heeft gespeeld, je nou doen denken aan een rechtsbuiten als Salah haha?

We gaan het zien, hopelijk geen tweede Bande, die was zo duur. Kijk als je bij de nummer 6 van Denemarken speelt, is het een groot risico natuurlijk en al die topclubs die ze noemen die hebben net als elke andere club hun lijstjes liggen, hij zal er dus best wel ergens op staan.ik denk ook dat in de komende dagen we te horen krijgen wie er gaat of gaan vertrekken. Deze aankoop was onnodig mochten ze alle spelers houden die er nu zijn. Neres, vd Beek, Eiting, Promes, zeg het maar.

Komt nog zwaar te kort voor de overige namen, uitzondering daargelaten, in het rijtje, dus slimme keuze. Ik ben niet zo kapot van deze jongen, als in, vind hem geen speciaal talent, tis gewoon een groot talent, ik laat me graag verassen

Beelden van hem gezien en echt wel een jongen met body. Fysiek erg sterk en scorend vermogen. Op de beelden die ik gezien heb speelde hij als nummer 10.

een speler die op verschillende posities uit de voeten kan. Heerlijk om er bij te hebben om zodoende meer te kunnen variëren. Lijk me ook wel een nuchtere jongen die weet waar die mee bezig is..

16 juli 2020 om 19:25

Ik vind het altijd onzin dat er gezegd wordt dat een speler op meerdere plekken uit de voeten kan. De selectie van Ajax is zo groot dat ik het liefste specialisten zou zien. Maar ik vind dat het hele nederlandse voetbal daar te veel mee bezig is. Een Marco van Basten en een Arjen Robben waren specialisten en die moest je op 1 plek neerzetten. Een bepalende speler is meestal een specialist en zelden een multi inzetbaar persoon.

Ik heb liever dat ze weer eens wat goede verdedigers kopen ipv alleen maar aanvallers.

16 juli 2020 om 17:37

Dit is een centrale middenvelder (die recent noodgedwongen ook aardig wat als spits gespeeld heeft) maar goed. Een versterking in de verdediging zou ook geen kwaad kunnen verder inderdaad, zeker als Nico vertrekt.

16 juli 2020 om 19:28

Het afgelopen jaar is wel gebleken dat de verdediging echt te kort kwam (waarbij denk ik ook wel het e.e.a. van het middenveld afhing). Want een Schone en Frenkie de Jong zijn ook verdedigend veel beter (en vooral veel slimmer) dan de spelers die er vorig jaar stonden.

Eénmaal per twintig wedstrijden een assist..?

Heerlijk weer zo'n aankoop. Ajax zit duidelijk niet stil qua inkomende transfers en is niet te zuinig. Zin in het nieuwe seizoen!

Marc Overmars is weer lekker bezig. Hulde voor onze technische directeur. Hoop dat we volgend seizoen met Anthony en deze Kudus weer een mooi team krijgen. Nu nog Van de Beek, Onana en Tagliafico behouden en we zijn weer klaar voor een mooi seizoen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren