Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal komt terug op lachwekkende uitspraak: ‘Dat deed ik bewust’

Laatste update:

Louis van Gaal werd in mei 2016 ontslagen bij Manchester United. De trainer was boos over zijn vertrek en liet de club daarom zijn volledige salaris voor de duur van zijn contract uitbetalen. In gesprek met Voetbal International gaat de oud-trainer in op zijn vertrek uit Manchester en zijn eis om zijn salaris te laten uitkeren. “Tot de laatste cent, ja. Omdat zij zich niet aan hun afspraak hebben gehouden”, aldus Van Gaal, die in de Engelse media regelmatig de lachers op zijn hand kreeg vanwege opvallende uitspraken tijdens persconferenties.

Van Gaal laat weten dat de clubleiding van Manchester United volledig achter zijn visie stond. Voor zijn aanstelling sprak hij uitvoerig met de directie. “Ik legde ze mijn visie voor, vroeg of ze die konden accepteren en zei dat het niet zo gemakkelijk is met mij samen te werken, omdat ik in principe geen technische inspraak van mijn directie wil”, aldus Van Gaal, die dezelfde gesprekken bij Barcelona en Bayern München, waar hij ook trainer was. “Zo’n gesprek bereid ik heel goed voor en duurt vaak erg lang. Ik wil alles vooraf duidelijk hebben besproken. Ik interview die mensen en niet andersom. Als ze dan akkoord gaan en de financiële middelen hebben, leg ik uit welke spelers ik wil hebben. Maar als ze vervolgens niet nakomen wat ze beloven, moeten ze betalen.”

Louis van Gaal: 'Ajax - Bayern was de mooiste'

Volgens Van Gaal had Manchester United bij zijn aanstelling in 2014 niet de kwaliteiten om kampioen te worden. De selectie was verouderd en verjonging was in zijn ogen noodzakelijk. Hij leverde daarop een lijst met doelwitten voor op de transfermarkt in. “Daarvan heb ik er niet één gekregen. Dan kom je in een ander segment terecht en moet je als coach je grenzen verleggen. Zoiets verwacht je niet bij de rijkste club ter wereld”, aldus de voormalig bondscoach van Oranje, die merkte dat United ondanks enorme inkomsten niet in staat was om de gewenste spelers aan te trekken. “Je moet nummer één kopen en niet nummer zeven. De verkopende club denkt natuurlijk ook: Als jullie zo rijk zijn, moet je ook het hoogst denkbare bedrag betalen voor een speler. Dat was wat er gebeurde bij transfers.”

Van Gaal zegt dat hij het moest doen met de ‘nummers zeven of acht’ van zijn wensenlijstje. Onder zijn bewind werd voor 340 milljoen euro aan nieuwe spelers gekocht. Onder anderen Ángel Di María, Luke Shaw, Anthony Martial, Memphis Depay, Daley Blind, Morgan Schneiderlin, Marcos Rojo, Bastian Schweinsteiger, Radamel Falcao en Ander Herrera werden naar Old Trafford gehaald. “Voor wie je eigenlijk ook veel te veel geld betaalt, waarop de coach dan weer wordt beoordeeld en veroordeeld. Als je dan ook nog weet dat de opleiding van Manchester United lang niet zo goed is als die van Ajax en dat allemaal doorgrondt, vind ik het nog steeds buiten elke proportie hoe ze me vervolgens aan de kant hebben gezet.”

De Engelse taal heeft Van Gaal nooit als een probleem ervaren. “Ik spreek Spaans, Duits en Engels. Ik ken maar heel weinig mensen die een volle zaal met zeshonderd mensen kunnen toespreken en dat zij een uur lang stil zijn als ik ze toespreek in het Engels”, vertelt hij. De trainer vertaalde zo nu en dan Nederlandse termen letterlijk in het Engels, waardoor men in Engeland niet wist wat hij bedoelde. “Dat deed ik bewust. Dan krijgt het juist de aandacht. Als ik zeg: Different cook, wekt dat nieuwsgierigheid op en wordt het nog duidelijker wat je bedoelt. Ik vond het wel leuk.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij deze man vergeleken was Narcissus een zeer bescheiden type. Een 'totale onmens'. Nog nooit iemand gezien die zo stuitend zelfingenomen is. Ik moet niet te vaak geconfronteerd worden met Louis, anders breken de botten in mijn tenen wegens aanhoudende kromming.

28 mei 2020 om 09:18

Laatste zin = episch ;-)
Wat mij betreft heb je helemaal gelijk, lijkt me een verschrikkelijke kerel waar ik weinig mee gemeen heb. Hij heeft echter erg veel waargemaakt en als je succes hebt, heb je gelijk gehad..

28 mei 2020 om 09:21

Zoals bijna alle Griekse helden was Narcissus eerder een tragisch figuur dan een slecht mens. Als we Ovidius mogen geloven had hij namelijk niet uit zichzelf die ziekelijke eigenliefde, maar kwam dat door een vervloeking van een nimf omdat Narcissus haar nogal bot afwees.

28 mei 2020 om 09:33

Precies dát is Louis ook gebeurt. Een nimf heeft hem vervloekt.

28 mei 2020 om 10:56

Klopt toch precies?! Bij Louis komt het door de vervloeking van de heren van Voetbal inside... maar bedankt voor je mooie bijdrage

28 mei 2020 om 10:18

Verre van onmens. Als je Van Gaal kent en zijn persoonlijke interviews hebt bekeken is het een van de weinige coaches dIe aandacht besteed aan de persoonlijkheid van de voetballers.

28 mei 2020 om 10:27

@youknowit8 dat kan maar hij profileert zich wel als een onmens jegens iedereen die geen voetballer is. hoe kan je om respect vragen en oreren over een totaal mens principe als je zelf iedereen loopt te kleineren en beledigen?

28 mei 2020 om 10:35

Zo goed als iedere coach doet dat, alleen doen de meeste coaches niet alsof dat iets sensationeels is. Dat hele 'Totale Mens-principe' is niets anders dan tonen van persoonlijke interesse.

28 mei 2020 om 10:44

valt mee hoor! Van Gaal en Mourinho spannen echt de kroon op dat gebied imo. dat zijn echt de twee meest respectloze trainers die ik heb gezien in het voetbal denk ik

28 mei 2020 om 11:57

Haha Japie, mijn reactie was tegen youknowit gericht Ik ben het helemaal met je eens. Van Gaal klopt zichzelf gigantisch op de borst met dat gelul over de Totale Mens, maar in feite is dat niets anders dan persoonlijke interesse tonen. En dat doet echt iedere coach ter wereld.

28 mei 2020 om 12:13

@hijniet! sorry, dan begreep ik je even verkeerd ik vind Van Gaal echt een hele goede trainer maar veel vrij normale dingen die hij doet worden vaak wel erg groot gemaakt idd

28 mei 2020 om 12:28

Elke coach besteed natuurlijk in meer of mindere mate aandacht aan de persoonlijkheid van zijn spelers. Het vervelende van Van Gaal is dat hij dat doet vanuit zijn gigantische ego. Hij kan zich niet inleven in het gevoel en belevingswereld van iemand die anders in elkaar zit. Niet voor niets dat veel Zuid-Amerikanen en Zuid-Europeanen waarmee hij gewerkt heeft totaal niet het gevoel hadden dat er aandacht werd besteed aan hun persoonlijkheid.

28 mei 2020 om 14:23

@japie. Iedereen loopt te kleineren en te beledigen? Daar ga je weer Japie. Je loopt helemaal leeg als de naam van Louis voorbij komt. Hij kleineert en beledigt niet IEDEREEN. Het is wel eens HIER EN DAAR voorgekomen. Dat is een groot verschil. Wat jij zegt is gewoon niet waar.

28 mei 2020 om 17:00

@okan61 ik loop niet helemaal leeg maar het is algemeen bekend dat iedereen die niet knielt voor de almachtige Van Gaal meteen wordt toegesproken met stemverheffing en wordt bestempeld als dom of iemand die er gene verstand van heeft. alleen de grote Louis Van Gaal heeft alle wijsheid in pacht

28 mei 2020 om 18:26

@japie. Wat een onzin. Als een ander met gegronde argumenten komt is Louis 1 van de eerste on dat aan te nemen. Dat hebben we zo vaak gezien op tv. Bij analyses van wedstrijden of als hij iets uitlegde. Laatst bij studio voetbal heb ik niet gezien dat hij Gudde beledigde of wat dan ook, terwijl Gudde wel tegen Louis inging. Zoals jij het omschrijft is Louis alleen maar aan het schreeuwen dus. Nou........dat zou niemand tolereren en dat weet Louis ook. Zolang Derksen Louis een eikel vind , zal jij dat ook vinden.

28 mei 2020 om 20:37

@okan61 jij weet altijd precies wat ze in VI zeggen waar ik niet eens op de hoogte ben dus jij bent hier toch echt de Derksen fanboy de Louis die jij hier omschrijft die heb ik zelden gezien. als hij zijn gelijk niet krijgt vertoond hij vaak hele nare trekjes en dat heeft iedereen die met regelmaat Van Gaal interviews heeft gekeken wel gezien. het is ook zeer opvallend dat jij een van de zeldzame reageerders bent op dit topic die er anders over denkt maar ja, de rest zullen volgens jou wel allemaal VI kijkers zijn want alles wat niet strookt met jouw mening is VI. dat is blijkbaar je enige manier om een discussie te winnen wat al genoeg zegt over de inhoud van je argumenten

28 mei 2020 om 13:51

Haha, je hebt wel gelijk hoor maar ik zou ‘m geen onmens noemen, meer iemand die zichzelf overschat. Heeft wereldprestaties geleverd maar er zitten wat diepe krassen in z’n carriere en dat weet meneer zelf ook wel. Trouwens hij wilde Blind en Depay heel graag hebben, dat waren niet zijn nummers 7, wat een puur gejokkebrok.

28 mei 2020 om 14:25

@bobson. Blind en Depay waren ook niet zijn nr 1. Die waren voor United zo 'goedkoop' dat je ze er gewoon bij neemt.

28 mei 2020 om 11:12

Eh, mensen vergeten wel heel makkelijk de epic fail van 2002 met beste selectie ook. Tegenspraak kan hij niet managen hè

Het is weer als van ouds ik Louis van Gaal doe alles goed. Gaat het fout heb dan niet het lef om dat mij te verwijten. Ik Louis van Gaal Ik Louis van Gaal. Wat een ongelofelijk zelfgenoegzaam mannetje.

28 mei 2020 om 09:26

@meralco. Waaruit blijkt dat Louis zelfgenoegzaam is? Leg dan eens uit hoe hij het had moeten aanpakken bij United? Zijn aanpak is de enige juiste omdat hij bij clubs gaat werken waar enorme krachten werken. Binnen en buiten de club. Dan is dit de beste aanpak om straks rustig met je staf en spelers te kunnen werken. Leg jij maar uit wat Louis anders had moeten doen dan.

28 mei 2020 om 09:43

Waaruit dat blijkt? Heb je het artikel niet gelezen? Of heb je Louis nog nooit horen spreken? Dat zijn aanpak goed was en hij niet kreeg wat hem beloofd was kan best, maar dat je zegt dat hij niet zelfgenoegzaam is kan je toch niet serieus menen?

28 mei 2020 om 13:41

@samcro. Je reageert niet inhoudelijk op waarom Louis zelfgenoegzaam is. Uit dit artikel blijkt dat al helemaal niet. Er is niets dat hij zegt of gedaan heeft waaruit dat blijkt. Zodra het over Louis gaat neemt iedereen automatisch de houding aan van: hij is arrogant, zelfgenoegzaam, denkt dat hij God is etc. Dat is allemaal begonnen door de clowns van VI. Sinds Gijp keihard lacht om Louis en Derksen een zuur gezicht bij hem trekt en Wilfred al die 'Louis-filmpjes' vertoont met hun negatieve commentaar, vindt iedereen Louis zo zelfgenoegzaam. Objectief gezien klopt daar echter niets van. Ook jij, Samcro, kunt maar niet OBJECTIEF aangeven waarom Louis volgens jou zelfgenoegzaam is. Dus stop met elkaar te papegaaien..

28 mei 2020 om 10:08

Topsporters en trainers zijn meestel niet de aardigste mensen. Dat is inherent aan het vak. Als je niet zo hard in jezelf gelooft haal je de top meestal niet. Ik kan er wel van genieten. Daarbij vraag ik mij af Daarbij is er in deze tijd niet zoveel voetbalnieuws. Dank je Louis, voor het brengen van nieuws in moeilijke tijden!

Louis is geweldig! Menigeen zullen zeggen dat hij met terugwerkende kracht zijn falen goedpraat. Ik denk het niet. Omdat deze uitspraken ook de Engelse media zullen halen. Als Louis dan de waarheid niet spreekt zal er zeker iemand van de directie van United reageren en Louis corrigeren. Dat risico zal Louis nooit nemen. Louis is gewoon een winnaar die door de buitenwacht niet begrepen wordt. Dat verwart men in NL met arrogantie en zelfingenomenheid. Want dat is hij totaal niet. Dat hij zelfingenomen is, is door de clowns van VI de wereld in geslingerd. Die zelfingenomenheid is meer op hun van toepassing.

28 mei 2020 om 09:48

Ik vind LVG ook zelfingenomen en arrogant. Daar heb ik VI helemaal niet voor nodig om mijn mening te vormen, kan prima voor mezelf denken.

28 mei 2020 om 10:11

@okan61 volgens mij heb je een Derksen poster boven je bed hangen. in elk topic begin je weer over VI

28 mei 2020 om 13:49

@japie. Fijn dat sjempjes zulk commentaar op mij levert he.... Daar kan jij nu mooi op in haken en mij betichten van Derksen aanbidding. Nou........nee! Jij loopt 1 op 1 met de mening van Derksen. Daarom haal ik mbt jou vaak Derksen aan. Bijna elke mening in onderwerpen van jou zijn exact hetzelfde als die van Derksen en Gijp. Zelfs als Derksen iemand neersabelt en later met zijn eigen argumenten ophemelt, doe jij exact hetzelfde. Je hebt dezelfde argumenten en zelfs dezelfde bewoordingen in je argumenten als die 2 clowns. Ik niet hoor.... Daarom zal jij eerder een poster boven je bed hebben hangen van hen. Geef mij maar posters van de Victoria's Secret angels...

28 mei 2020 om 14:09

@sjempjes Misschien dat jij VI niet nodig hebt om je mening te vormen, maar de meesten hier wel. Verder is Louis totaal niet arrogant etc omdat jij daar helemaal geen objectieve argumenten voor hebt. Desgevraagd komen mensen niet verder dan de kul-argumenten die je ook hoort bij VI. Maar die argumenten geven niet aan dat Louis arrogant of zelfingenomen is. Die geven hoogstens aan dat Louis alles wil controleren, perfectionistisch is en soms een heethoofd. Meer niet. Dit omschrijft niet een arrogant persoon. Dus probeer door die publieke opinie (gemaakt door VI) omtrent Louis, heen te breken. Ga er niet in mee want het is niet waar.

28 mei 2020 om 09:51

@okan61 nee Louis is totaal niet zelfingenomen. hij praat over een totaalmens principe maar slaat camera's kapot als iemand een kritische vraag stelt en kleineert en beledigd iedereen die hem niet in zijn billen kruipt alsof het schooljongetjes zijn en hij de leraar. hij spreekt mensen die hem niet naar de mond praten aan met stemverheffing. als hij bij een club flopt en ontslagen wordt en de volgende trainer is wel succesvol bij zo een club is Louis volgens zichzelf nog steeds de grondlegger van het succes. hij praat in de derde persoon over zichzelf en hij zoekt constant naar erkenning hoe goed hij wel niet is. krijgt hij die erkenning voor zijn gevoel niet genoeg dan gaat hij over zichzelf vertellen hoe goed hij wel niet is. als dat geen zelfingenomenheid persoon meer is dan weet ik het ook niet meer

28 mei 2020 om 12:25

Eens. Lvg is een narcist. Kan hij denk ik zelf weinig aan doen. Zo is hij eenmaal gevormd door zijn successen onder meer denk ik.

28 mei 2020 om 14:01

@japie. Welke camera's heeft hij kapot geslagen? Wie kleineert en beledigd hij? Die journalisten moeten beter hun huiswerk doen voor ze een vraag stellen en geen suggestieve vragen stellen die een eigen leven leiden. Dan zou jij net zo reageren hoor. Dat is normaal. De halve wereld spreekt met stemverheffing.....maar alleen Louis is zelfingenomen en de halve wereld niet. En het is niet meer dan normaal als hem een vraag wordt gesteld over zijn werk bij een vorige club hij vertelt over de basis die hij heeft gelegd waar volgende trainers nu nog profijt van hebben. Dat is gewoon waar en..... zo niet, is dat dan arrogant, narcistisch en zelfingenomen? Nou, dan zou ik als ik jou was maar stoppen hier op VZ want jij verkondigt hier jouw mening alsof het de enige waarheid is ( en nu niet semi-bescheiden gaan zeggen dat het maar jouw mening is ). Als jij hier overal commentaar op geeft en dat is dan gewoon een mening, waarom is het dan bij Louis zelfingenomenheid? Is gewoon onzin. Het is de populaire publieke opinie, gemaakt door Derksen ben Gijp. En daar ben jij nogal van. That's it.

28 mei 2020 om 17:05

@okan61 toen hij nog coach was bij AZ liep hij op een camera te slaan omdat een interviewer een kritische vraag stelde. verder mag een interviewer zelf nog wel bepalen welke vragen hij stelt en vaak gaan die gewoon over de wedstrijd maar als er een keer terechte kritiek is is Van Gaal zijn ego gekrenkt en dan heb je de poppen aan het dansen. als je een paar ogen in je hoofd hebt heb je echt geen VI nodig om te zien hoe de man zich gedraagt. iedereen die wel eens een persconferentie of interview met Van Gaal heeft gezien weet precies hoe hij zich gedraagt. dat jij als ongeveer de enige in dit topic niet ziet dat de man zelfingenomen is zegt eigenlijk al genoeg

28 mei 2020 om 18:35

@japie. Bij de les blijven nu Japie! Je zegt dat dat 1x bij AZ gebeurt is. En dat maakt dat hij een camera kapotmaker is? Heb jij je nooit misdragen op je werk? Ik denk het wel zoals jij met drogredenen iedereen de les wil lezen hier. Net zoals laatst over Feyenoord. Dat Feyenoord het niveau Groenendijk niet moet nastreven.... Waar leef jij? Onder een steen? Wordt wakker....ze kunnen die speler van Heerenveen (ik geloof Veerman) niet eens halen. Zie je nu wat het niveau Feyenoord is? Je loopt te raaskallen hier terwijl je in een fantasiewereld leeft. Je loopt nu zo af te geven op Louis maar zou met een enorme stijve rondlopen als het Feyenoord een paar maanden geleden gelukt was om Louis binnen te halen. Als hij zich dan zo had misdragen lag het wel aan de journalist zeker. Manmanman

28 mei 2020 om 20:41

@okan61 nee, ik heb nooit op een computer geslagen op mijn werk als iemand me een kritische vraag stelde nee. ik zit echt niet te wachten op Van Gaal bij Feyenoord. uitstekende trainer verder maar als trainer ben je ook het uithangbord van je club en ik zit niet te wachten op iemand die zich als een totale malloot gaat gedragen als een interviewer wat terechte kritische vragen stelt in een interview. ook zit ik niet te wachten op iemand die na een nederlaag heel zijn prijzenkast gaat opnoemen om vooral niet te hoeven ingaan op een verliesbeurt. Groenendijk is helemaal geen Feyenoord niveau. dat dat jou kijk er op is vind ik verder prima maar onze laatste coaches waren Ronald Koeman, Verbeek, Fred Rutte, Van Bronckhorst en Advocaat. allemaal coaches die ik beter vind als Groenendijk

"Ik ken maar heel weinig mensen die een volle zaal met zeshonderd mensen kunnen toespreken en dat zij een uur lang stil zijn als ik ze toespreek in het Engels".

Louis heeft geen godcomplex, God heeft een Louiscomplex.

"hij leverde daarop een lijst met doelwitten voor op de transfermarkt in. “daarvan heb ik er niet één gekregen." heel toevallig dat United dan Depay en Blind haalt, waar Louis net voor zijn vertrek naar United nog aangaf dat Blind zijn favoriete speler was om mee te werken op het Wk2014 omdat hij zo goed zijn orders opvolgde

28 mei 2020 om 10:18

Als je een lijstje met namen als Kroos indient, tsja. Je moet wel realistisch blijven.

28 mei 2020 om 10:25

@bon Jovi precies! wie weet wilde Louis wel onhaalbare spelers, veel te dure spelers of spelers die United niet goed genoeg achtte halen. er zullen wel twee kanten aan dit verhaal zitten maar dat hij letterlijk geen enkele speler heeft mogen halen die hij wilde zoals hij hier aangeeft daar geloof ik helemaal niks van. ik kan me niet voorstellen dat United zelf met o.a. een Blind en Depay kwam aanzetten

28 mei 2020 om 10:45

Het is bekend dat enkele van zijn targets Kroos, Hummels, Robben en Muller waren. Gewoonweg niet realistisch.

28 mei 2020 om 10:51

@bon Jovi inderdaad! de spelers van Bayern en Real die jaarlijks hoge ogen gooiden met hun clubs in de CL zie ik ook niet zo snel gaan naar een club waar een team stond die helemaal vanaf de grond af opnieuw moest worden gebouwd. die gasten willen om de grote prijzen meedoen en niet in een of ander project stappen wat jarenlang kan gaan duren

28 mei 2020 om 12:09

Niet realistisch? Kroos onthulde onlangs nog dat hij praktisch rond was met United, maar toen Van Gaal kwam was er geen contact meer en begon hij te twijfelen. Daarom koos hij uiteindelijk voor Real. Ook Hummels was eenvoudig op te pikken. In 2014 was United heel concreet, maar weigerde hij United omdat ze geen CL speelden. In 2015 haalde Dortmund echt geen CL en United wel. Toen wilde hij wel naar United, maar toonde ze geen enkele interesse meer. Bij beide spelers was er dus gewoon een gebrek aan daadkrachtigheid terwijl ze gewoon voor het oppikken lagen.

28 mei 2020 om 12:15

@vedetterut maar elke trainer heeft te maken met een transfer die wel eens afketst. dat is dan toch verder niet meteen een excuus om zo matig te presteren? natuurlijk heeft het bestuur van United ook op bepaalde vlakken gefaald maar Louis doet hier net of het echt voor letterlijk 0 procent aan hem lag dat het niet draaide en dat is natuurlijk grote onzin

28 mei 2020 om 12:27

Depay en met name blind komt uit de koker van lvg. 100% van overtuigd

28 mei 2020 om 17:47

Ach Kroos was uiteraard niet realistisch, niemand verkiest Man United boven Real Madrid. Dat Kroos daar dan een verhaaltje rond vertelt zegt me weinig, is een sprookje a la Doornroosje. Kroos zal natuurlijk niet zeggen dat hij MU enkel gebruikte om de clubs tegen elkaar uit te spelen en een betere aanbieding te krijgen, maar dat leek wel het geval. Net zoals Ramos, die zogenaamd ook dicht bij MU stond. De enige van dat rijtje die inderdaad nog relatief 'haalbaar' was, was Hummels. Al stel ik mij daar ook vragen bij. Kijk naar zijn parcours. Dortmund-Bayern-Dortmund. Hij heeft toch duidelijk een voorkeur om in eigen land te spelen. Goed ja, of Hummels nu haalbaar was of niet, Van Gaal mikte gewoon op te veel onhaalbare spelers (verschillende Bayern en Real spelers) en dan moet je niet verbaasd zijn dat je directeur jou niet de spelers kan geven die je wil. Een andere trainer was realistisch geweest en wel tevreden geweest met supertalenten als Shaw en Martial en een superster als di Maria. Want als we zien wie ze toen allemaal hebben gekocht, dat is toch geen slecht rijtje. Tevens zijn spelers als Blind en Depay toch echt op voorspraak van Van Gaal gekomen. Ook zij waren dan misschien niet zijn eerste keuze, maar die zijn toch duidelijk te licht gebleken voor een club als MU en de schuld ligt daar toch echt uitsluitend bij Louis. Maar dat zal je hem nooit horen zeggen.

United heeft inderdaad niets aan een verjonging gedaan, amateuristisch beleid. Ferguson is op het juiste moment vertrokken, die had ook niets klaargespeeld als die was gebleven.

28 mei 2020 om 09:56

El Fenomeno, back at it again. Weet je hoevaak Fergusom een team heeft herbouwd, en hoeveel coaches dat vaker hebben gedaan dan hem? Weet je dat hij met 2 vingers in de neus kampioen werd en zelfs met een selectie die niet kon meten met Barcelona/Real/Bayern, de betere was tegen Madrid tot die bizarre rode kaart van Nani? Als Ferguson bleef dan weet je zeker dat Rooney, Robin van Persie, Rafael, Carrick, Evra nog wat langer van niveau hadden geweest. Verder weet je dat spelers als Jones, Smalling, Welbeck, Kagawa ook waardevolle spelers waren geweest, want United was qua voetbal praktosch SAF. Het is onlogisch om SAF weg te halen en dan te verwachten dat een andere manager, er hetzelfde mee kon doen. Ik heb de post van de dag alweer gevonden dus bedankt.

28 mei 2020 om 10:16

Een post vol met aannames en sprookjes, over de post van de dag gesproken. Geen enkele trainer had hetzeltde kunnen doen, ook Ferguson zelf niet. Sommige teams zijn gewoon niet te vervangen, kijk Barcelona waar Xavi en Iniesta niet te vervangen waren en dat hetzelfde voor Messi geldt. Hoe kun je in hemelsnaam denken dat SAF Van Persie wel fit had gekregen? Heeft die een soort van superkracht?

28 mei 2020 om 10:28

En dan begin jij zelf met de grootste aanname en hypothetische stelling terwijl SAF al 3 keer een United team heeft herbouwd. Over van Persie zijn fitheid, lastig te zeggen. Met een nieuwe trainer en nieuwe staff hebben wij beiden geen idee in hoeverre dat een impact heeft gehad. United had geen spelers categorie Xavi/iniesta/messi omdat Fergie liet zien dat niet echt nodig te hebben om toch kampioen te worden.

28 mei 2020 om 12:32

Op de 1 of andere manier was SAF altijd in staat om een gemiddelde ploeg te laten excelleren naar een topniveau. Het voetbal van SAF was ook gwn zeer pragmatisch en effectief.

Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar de spelers die op Louis’ lijstje stonden.

28 mei 2020 om 10:20

waarschijnlijk de gehele Oranje selectie van het Wk2014

28 mei 2020 om 20:31

Gokje: Messi, Ronaldo, Robben, van Persie, Kroos, Neymar, Neuer.de rest is nummer 8 of lager.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke jonge spelers Van Gaal dan wou aantrekken bij Manchested United. Is er iemand die hier misschien wat over weet? Ik ben persoonlijk geen grote fan van Van Gaal vanwege zijn persoonlijkheid, maar als het bestuur de afspraken niet nakomt dan wordt het inderdaad lastig werken.

28 mei 2020 om 10:22

ligt er ook aan denk ik. misschien wilde Louis wel spelers halen die te duur waren of spelers waarvan United dacht die vinden we niet goed genoeg en daar gaan we geen geld in investeren. het zal echt niet zo zijn dat ze opzettelijk het werk van hun hoofdcoach gaan ondermijnen en ik geloof zelf ook niet dat spelers als Depay en Blind niet uit de koker van Van Gaal kwamen en dat United daarmee kwam aanzetten

28 mei 2020 om 10:36

Blind en Depay lijken mij ook gewoon door Van Gaal aangedragen te zijn, want de zomer er voor zaten ze natuurlijk nog met Louis in Brazilië en volgens mij was hij een fan van de Blind. Ik denk ook niet dat de directie opzettelijk tegen zijn coach gaat werken, maar ik denk ook dat als het echt zo is dat Van Gaal van te voren lange gesprekken heeft over dit soort onderwerpen en hij pas akkoord gaat (of zoals hij zegt 'nadat zij akkoord gaan' nadat zijn eisen allemaal zijn goedgekeurd het wel raar is dat deze dan niet worden uitgevoerd. Dat een speler uiteindelijk misschien te duur is kan ik nog begrijpen, maar een speler niet goed genoeg vinden is in dit scenario niet aan de directie maar aan Van Gaal aangezien hij geen inspraak van deze mensen wilt over dat soort onderwerpen. Maarja, het is natuurlijk lastig als we niet de namen weten van de spelers die hij wilde hebben.

28 mei 2020 om 10:42

@miccoli ligt er een beetje aan imo. als ik veel geld in iets investeer wil ik wel het gevoel hebben dat het een goede investering is en niet dat ik mijn geld aan het weggooien ben. verder denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt. ik geloof best dat Louis niet volledig het carte blanche heeft gekregen dat ze hem hebben beloofd maar ik denk wel dat hij toch zelf wel een aantal spelers heeft mogen halen die hij wilde hebben. uiteindelijk heeft het bestuur ook gefaald maar Louis zelf heeft het als coach daar ook niet best gedaan imo. het was gewoon geen gelukkig huwelijk en dat kan je wel eens hebben

28 mei 2020 om 12:20

@hangover96 dat is het probleem van veel trainers waaronder Van Gaal ook idd. ze denken dat ze trainer, scout en TD in 1 zijn en dat ze dat letterlijk allemaal beheersen. laat het aankoopbeleid gewoon over aan de TD en scouts en zorg als coach dat je het optimale rendement uit je spelers haalt. natuurlijk moet je als coach wel inspraak hebben in wat wel of niet past in je visie wat betreft de spelers die de scouts aandragen, maar je moet niet in je eentje het aankoopbeleid gaan willen bepalen

28 mei 2020 om 12:35

Spelers niet goed genoeg en te duur? Nou daar heeft United zat van gehaald. Shaw shneiderlin etc

28 mei 2020 om 12:37

@sam Lebowsky zeker weten! het bestuur daar heeft vaak genoeg gefaald maar Van Gaal heeft er als coach ook gewoon heel weinig van gebakken daar

"Ik interview die mensen en niet andersom" heerlijke uitspraak toch? Ik kan er alleen maar om lachen. Dat is typisch van gaal

28 mei 2020 om 12:59

Zowel werknemers als werkgevers schetsen bij een sollicitatiegesprek een zo positief mogelijk beeld van zichzelf die de ander moet proberen door te prikken voordat ze beslissen of ze daadwerkelijk met elkaar in zee willen. Vaak heeft de werkgever een beter onderhandelingspositie maar dat is een ander verhaal. Dat Van Gaal goed geïnformeerd wil worden en strenge eisen heeft geef ik hem groot gelijk in. Maar met "en niet andersom" laat hij wederom zien hoe belangrijk hij zichzelf vind ten opzichte van zijn medemens. Met name als zijn medemens andere doelen of ideeën heeft.

Helaas vermeldt hij er niet bij hoeveel speler van zijn lijstje niet wilden komen omdat ze niet met Louis van Gaal wilden werken. Of die gewoon niet weg wilden bij de club waar ze op dat moment zaten.

Louis is toch een beetje de Donald Trump van de voetballerij. Nou is voetbal bijzaak en kan ik er bij Louis wel om lachen, maar ik denk niet dat z'n hand ooit in de buurt van zijn eigen boezem is geweest.

Wat ik jammer aan dit verhaal vind is dat Louis zegt dat hij "de nummers 7 en 8 van het lijstje kreeg". Als ik dan de namen zie die hij wél kreeg ben ik nogal benieuwd wie die nummers 1 t/m 6 waren. Helaas, dat wordt er niet bij verteld......

28 mei 2020 om 12:38

Messi, Ronaldo en Neymar waarschijnlijk

Geen enkele wereldcoach zou ons naar 3e plek op WK 2014 gebracht hebben. Hij wel !!

28 mei 2020 om 17:06

dat hadden we imo meer te danken aan een geniale Robben dan aan Van Gaal. natuurlijk had Van Gaal als eindverantwoordelijke ook een aandeel in het succes maar zonder Robben hadden we er in de poulefase al uit gelegen denk ik

28 mei 2020 om 21:41

Dat Robben zo goed kon presteren kan wel degelijk op van Gaal zijn conto worden geschreven. Robben als de man waar het team omheen is gebouwd, tactiek afgestemd op het perfect kunnen functioneren van Robben, keuze voor spelers die Robben perfect aanvullen, etc. Met een Dick Advocaat aan het roer zou Robben zijn gewisseld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren