Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Erik ten Hag onder druk: ‘Het is wel pokeren met veertig miljoen euro’

Laatste update:

Mike Verweij, clubwatcher van De Telegraaf vraagt zich hardop af of Erik ten Hag nog wel de juiste trainer is voor Ajax, nadat er ook werd verloren van FC Utrecht in de halve finale van de TOTO KNVB Beker. De volger van Ajax denkt dat er op bestuurlijk niveau steeds meer twijfels zijn. Na het Europese echec en de eliminatie in het bekertoernooi staat ook de landstitel op de tocht.

"Dit kon er ook nog wel bij voor de directie van Ajax", opent Verweij zijn analyse. "Het begint allemaal heel zorgelijk te worden, na het succesvolle seizoen met de halve finale in de Champions League en de dubbel. Dit jaar is het gigantisch teleurstellend. Iedereen was ervan overtuigd dat deze selectie met twee vingers in de neus kampioen moest worden. Dat kan een groot probleem worden. En als er dit seizoen geen enkele prijs wordt gewonnen, dan zou dat een grote schande zijn."

Maher over Ajax: ‘Je ziet dat het vertrouwen heel dun is bij hun’ | In the Zone

Verweij kan niet zeggen of ontslag in de lucht hangt voor Ten Hag, maar benadrukt wel dat de huidige situatie behoorlijk zorgelijk is. "Elke andere trainer zou met dergelijke resultaten al weg zijn. Sterker nog, er zijn trainers voor minder weggestuurd, vraag maar aan Marcel Keizer. Toen hij verloor bij FC Twente in de beker lag hij eruit." Keizer werd in december 2017 op non-actief gesteld, waarna Ten Hag als opvolger werd aangesteld.

Vanwege het winnen van de dubbel en de halvefinaleplaats in de Champions League heeft Ten Hag nog wel enig krediet bij de Ajax-leiding, zo oordeelt Verweij. "Maar de directie van Ajax moet wel de afweging maken: Gaan we door met hem of niet? En zetten we de landstitel op het spel? Het is wel pokeren met veertig miljoen euro." Ajax vervolgt de Eredivisie zaterdag met een uitwedstrijd tegen sc Heerenveen.

Zie jij Erik ten Hag het seizoen afmaken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij de kampioenschap ook niet binnen sleept moet hij het veld ruimen.

5 maart 2020 om 09:10

O ja? Das wat overdreven. Hij kan er niks aan doen dan Daley Blind ineens niet meer weet hoe je moet verdedigen. Dat Ziyech niet fit is. Dat Neres langdurig weg is. Dat hij Babel er voor terug krijgt.

5 maart 2020 om 09:44

@JohanVlerksen ga jij nou echt op zoek naar excuses ? Dat is nou precies wat er fout gaat bij dit Ajax, de excusescultuur past helemaal niet bij deze club. Ajax investeert dit seizoen gewoon ruim 50 miljoen in nieuwe spelers, terwijl AZ Ramon Leeuwin haalt. Daarnaast schieten ze door hun eigen salarisplafond, alleen Tadic en Ziyech verdienen met zijn 2-en al meer dan heel AZ bij elkaar. Babel was zijn eigen briljante idee , geboren uit blinde paniek na 2 verlies partijen die hij Noa Lang in de schoenen wou schuiven. Met terugwerkende kracht is dat natuurlijk lachwekkend. Lang heeft in 7 wedstrijden voor Ajax 4 goals gemaakt en 2 assist afgeleverd, en speelde nog geen 2 weken terug dit FC Utrecht helemaal zoek met FC Twente en was betrokken bij enorm veel kansen. Maar blijf het lekker zoeken in excuses.

5 maart 2020 om 09:55

@baradona. Waarom naar individuen uberhaupt kijken? Het vertrouwen is op dit moment laag en alles zit dan gewoon tegen. Iets waar elk mens mee te maken heeft. Jah dan zullen de resultaten idd minder zijn, want ik ga er gewoon van uit dat iedereen stinkend zijn best doet, als alles dan de verkeerde kant op valt, dan lijkt het er al snel op dat sommigen er niks meer van kunnen. Hoop dat ze rustig bij Ajax blijven, dan komen de resultaten van zelf wel weer.

5 maart 2020 om 09:59

Precies dat! Nu ten hag vervangen door Louis van Gaal en t kampioenschap redden anders helemaal niets in Amsterdam...:-(

5 maart 2020 om 10:01

Omdat ik reageer op iemand die het heeft over Blind , Ziyech , Neres en Babel.

5 maart 2020 om 10:05

Martinez is echt geen miskoop. Gaat nu mee in de malaise maar je kan van hem ook niet verwachten dat hij de kar trekt. Dat is voor Ajax echt wel een aanwinst.

5 maart 2020 om 10:42

Rustig blijven na een kleine drie maanden voetbal dat niet is om aan te zien, met resultaten Ajax onwaardig. Met de duurste huishouding van de laatste wedstrijden er zo’n beetje de helft verliezen, kansloos uit de EL () en Knvb beker worden geknikkerd? Spelers die niet meer te motiveren zijn en met de landstitel op de tocht? Ik weet niet of dit het moment is om als Ajax bestuur nog rustig op de stoel te blijven zitten. Deze coach verandert niks. Is daar te eigenwijs, blind en narcistisch voor. Dan kun je hem aan laten modderen of de knoop doorhakken door hem subiet weg te sturen. Met hem wordt je zeker geen kampioen, maar in Amsterdam houden ze elkaar als drenkelingen vast met de ogen dicht en hopen dat het goed komt. Met die houding is niemand geholpen. Of je gaat zo door en spoelt veertig miljoen door de plee en hebt AZ als directe concurrent in huis gehaald, of je probeert het tij nog te keren. Ik vrees dat het doodstil blijft in Amsterdam...

5 maart 2020 om 11:37

Is het niet gewoon logisch dat het de minder gaat? Na alle geblesseerden die weer terug moeten komen? Top sport ligt gewoon erg dicht bij elkaar. Als een schaatser 5% minder is dan normaal grijpt hij naast alle prijzen. Kan gebeuren. Als dit bij een ploeg gebeurt, zelfde verhaal! We vergeten dat ze dit seizoen ook fantastisch voetbal op de mat hebben gelegd, vooral in de CL. Nu is het zaak rustig te blijven en elkaar vertrouwen te geven om die 5 a 10% weer goed te maken.

5 maart 2020 om 12:07

@baradona: Hij heeft laten zien dat hij kan coachen na een topjaar en nu het allemaal net niet lukt met een gehavende selectie kan ie er niks van en moet ie t veld ruimen? Hou op met je belachelijke heksenjacht zeg

5 maart 2020 om 14:00

Ga geen reden zoeken wat al weken de discussie is en ajax zelf niet over wil uitspreken. En nu ineens wel dikke onzin. Ajax heeft spelers zat die gewoon goed is voor de beker en de competitie. Maar de passie de motivatie de gretigheid is compleet weg. En dat is na Qatar al zo. En de motivatie etc, daar is de trainer verantwoordelijk voor. Als jij als trainer dat niet meer erin gaat krijgen dan is het tijd om te vertrekken.

5 maart 2020 om 09:22

Iedereen onderschat hier behoorlijk de rol die Schreuder vorig jaar bij Ajax had! Dat was het tactisch brein waar alle spelers mee weg liepen.

5 maart 2020 om 09:27

Dat tactische brein dat met 6-0 op de kloten van Bayern Munchen kreeg en daarbij blij moest zijn dat er het laatste kwartier niet gevoetbald is? Heb je het over dat tactisch brein?

5 maart 2020 om 09:34

Vind je het echt heel verwonderlijk dat je van dit Bayern met 6-0 verliest? Kijk naar het verschil tussen die teams en denk na voordat je zo geïrriteerd reageert. Schreuder past beter in de rol van assistent, nu is hij hoofdtrainer. Vorig jaar heeft hij zeker een belangrijke rol gehad.

5 maart 2020 om 09:35

Informant hij zal best zijn inbreng gehad hebben, maar ik geloof niet zo groot als beweert word.

5 maart 2020 om 09:41

@vijfmeterlijn Ja dat vind ik echt heel verwonderlijk als we over een tactisch meesterbrein spreken die bij Hoffenheim toch wel over degelijk materiaal beschikt. Het is ook niet zo dat Bayern elke week dit soort scores neerzet thuis, dus laat staan uit. Misschien moet je zelf eens naar het verschil tussen die teams kijken en tot de conclusie komen dat 6-0 dan wel erg veel van het goede is. Dat kan minder met 3-0 of 4-0. Schreuder heeft vorig jaar zijn inbreng gehad, maar is ook geen wonderdokter. Echter wordt de status gewekt alsof hij een genie is. Zo groot was zijn rol nu ook weer niet.

5 maart 2020 om 09:53

Had hij dit seizoen ook niet een keer van Bayern gewonnen?

5 maart 2020 om 10:00

Schreuder is een matige coach. Faalt ook gewoon momenteel bij Hoffenheim.

5 maart 2020 om 10:31

Bij Twente zijn ze ook nog altijd zwaar onder de indruk van dat tactische brein inderdaad. Volgens mij wordt hij daar nog elke gemist.

5 maart 2020 om 10:35

Op TV Oost konden ze prima vertellen dat Schreuder niets anders doet dan lekken naar de media om er zelf beter uit te komen, ook de journalist van de Tubantia beaamde dit. Ook Hans Kraay heeft dit al meerdere malen gemeld. Logisch dat de Telegraaf zo haar best doet om Schreuder als topper te omschrijven.

5 maart 2020 om 10:46

Stefandefree inderdaad haha. Dat was oprecht de meest donkere periode in het stadion waarin we 10e werden met spelers als Gutierrez, Ziyech en Corona en zelfs in eigen huis verdedigend speelden waardoor de sfeer heel grimmig werd. De meest vervelende periode als je het mij vraagt en iedereen weet dat we veel donkere periodes hebben gehad en nu weer hebben.

5 maart 2020 om 12:58

@twenteov: Corona. Daarom dat Twente zo ziek werd in die periode😎ot: dat verhaal over schreuder als tactisch brein achter ten Hag is gewoon uitbreiding duim gezogen om ten Hag voor joker te zetten. Zoals al meer mensen schrijven laat schreuder het niet nu, en in zijn Twente tijd was tactisch hetzelfde als saai.

5 maart 2020 om 14:17

Je bent waarschijnlijk weer zo'n iemand die blind aanneemt wat de Telegraaf schrijft, niet te vergeten dat wat de Telegraaf over Schreuder op papier kalkte van Schreuder zelf afkwam. Schreuder die niet eens 75 procent van de kwaliteit uit een selectie kan krijgen en tactisch fout na fout opstapelt. Bij Hoffenheim zijn ze niet onder de indruk en in Enschede hoeft hij nooit weer te komen. Tactisch brein? Alsjeblieft zeg...

5 maart 2020 om 15:58

Ik weet niet of het klopt, die verhalen over Schreuder die het 'tactische brein' was van Ajax afgelopen seizoen. Maar het argument dat Schreuder nu, als hoofdtrainer, faalt bij Hoffenheim en dús helemaal geen tactisch brein is, is een drogreden. Dat een assistent coach faalt als hoofdcoach, hoeft toch niet automatisch te betekenen dat die assistent coach als assistent gewoon een tactisch brein is? Neem een Tonnie Bruins Slot. Die staat er niet om bekend goed te zijn geweest als hoofdcoach. Hij stond maar exact vijf wedstrijden van Ajax als hoofdtrainer langs de lijn. Maar als assistent van eerst Cruijff en later Ronald Koeman werd hij overal geroemd om zijn analyses van de tegenstanders. Dat maakte dat Bruins Slot vaak het tactische brein was achter de hoofdtrainers waar hij voor werkte. Zoals men nu sugerreert dat Schreuder dat voor Ten Hag was. Daaraan doet het falen van Schreuder als hoofdcoach echt niks af.

5 maart 2020 om 09:31

Tja als je als club 55 miljoen uitgeeft, stelt dat je de aansluiting met de Europese top wil maken en , wat is het?, 200 miljoen op de bank staan hebt dan mag je verwachten dat Ajax de Eredivisie domineert zoals een PSG de Ligue 1 domineert ( financieel zijn de verhoudingen idem, Ajax geeft meer uit dan PSV, Feyenoord en AZ samen net zoals PSG meer uitgeeft dan Lyon en Marseille). Echter moet je vaststellen dat Ajax Europees vroegtijdig uitgeschakeld is, in de competitie een voorsprong van 6 punten heeft weggegeven en nu ook in de beker uitgeschakeld is. Lijkt me nogal logisch dat hij ter discussie staat. Ten Hag had beter het ijzer gesmeed wanneer het heet was want ik denk dat zijn naam ondertussen van de lijstjes van clubs als Bayern en Barcelona geschrapt zal zijn...

5 maart 2020 om 10:20

"tja als je als club 55 miljoen uitgeeft, stelt dat je de aansluiting met de Europese top wil maken en , wat is het?, 200 miljoen op de bank staan hebt dan mag je verwachten dat Ajax de Eredivisie domineert zoals een PSG de Ligue 1 domineert ( financieel zijn de verhoudingen idem, Ajax geeft meer uit dan Psv, Feyenoord en AZ samen net zoals PSG meer uitgeeft dan Lyon en Marseille). Echter moet je vaststellen dat Ajax Europees vroegtijdig uitgeschakeld is, in de competitie een voorsprong van 6 punten heeft weggegeven en nu ook in de beker uitgeschakeld is. Lijkt me nogal logisch dat hij ter discussie staat. Ten Hag had beter het ijzer gesmeed wanneer het heet was want ik denk dat zijn naam ondertussen van de lijstjes van clubs als Bayern en Barcelona geschrapt zal zijn... ". Alles wat je hier roept, is volstrekt onjuist. De begroting van Ajax is 35 miljoen hoger dan die van PSV en Feyenoord en dat verschil is zo klein dat je daarmee onmogelijk de competitie kan domineren. En je verhaal over die 55 miljoen gaat natuurlijk ook niet op als de spelers waaraan je dat geld hebt uitgegeven allemaal geblesseerd of uit vorm zijn. Dan valt dat voordeel weg en heb je er dus niets aan. Het verschil tussen de topclubs in het buitenland is in de meeste gevallen honderd procent of meer. De vergelijking met NL is dan ook een vergelijking tussen appels en peren.

5 maart 2020 om 10:58

Als ze geblesseerd zijn ok. Uit vorm telt ook niet? Ah ok, beetje Calimero ‘het is iedereen zijn schuld behalve die van Ajax’. Wel heel makkelijk op zo de discussie uit de weg te gaan. Het is toch de taak van de technische staf om spelers fit en in vorm te houden of niet? Zo niet, sta me dan toe dat ik, als Arsenal fan, van heden dat non excuus ook inroep om de tegenvallende prestaties te verdedigen. Een begroting die 35 percent groter is dan die van je rechtstreekse concurrent is toch al iets, nee? Om nog maar te zwijgen van het eigen vermogen van Ajax, dat 172 miljoen euro groter is dan dat van PSV. Maar nee, Ajax is financieel nauwelijks sterker dan de concurrentie in NL en is dus geen te gebruiken argument in de discussie... Zucht!! Tot slot: waarom kopieer je steeds volledige stukken tekst? Refereer gewoon naar iemand door zijn naam te noemen. Al doe je uiteraard wat je zelf wil.

5 maart 2020 om 11:01

Daar op aansluitend heeft je vermogen op de bank niks te maken met de selectie op het veld en Is de rest van de competitie dusdanig slecht dat je altijd zal blijven concurreren met een PSV en in mindere mate Feyenoord en AZ. Ten Hag wordt door iedereen bekritiseerd, dan is het opeens een geweldenaar en een wereldcoach, en nu kan hij er niks meer van? Ajax heeft vorig seizoen gewoon een enorme uitschieter gehad, net als Leicester City ineens kampioen werd bijvoorbeeld. Getafe staat 4e in de Spaanse competitie, is het echt zo'n ramp dat je daar van verliest nadat je Europees overwinterd hebt? Halve final beker, prima toch? Je staat, ondanks veel blessureleed, nog steeds 1e in de competitie. Vervolgens mij vergeet iedereen dat vóór vorig seizoen Ajax 5 seizoenen op rij geen prijzen heeft gepakt. Denk daar maar eens over na!

5 maart 2020 om 11:23

Nee maar dat gigantische vermogen dat Ajax in surplus heeft tov de concurrentie ( en voor alle duidelijkheid: een vermogen dat ze op eigen kracht en met een schitterend beleid hebben vergaard) maakt dat je van Ajax niets anders kan verwachten dan de titel. Alles wat minder is, is een mislukt seizoen. Daarnaast stel ik nergens dat Ten Hag er niets van kan, ik stel enkel vast dat de prestaties minder zijn en dat het daardoor logisch is dat hij onder druk staat en dat de grote ploegen misschien twee maal gaan nadenken voor ze met hem in zee gaan. Je mag toch kritisch naar Ajax kijken of is dat niet toegelaten? Waar ze vorig jaar terecht alle lof van de wereld kregen, is het nu even normaal dat ze kritisch gekeken wordt. Het werkt in beide richtingen he?

5 maart 2020 om 10:02

Het wordt sowieso tijd dat hij vertrekt. Heb hem nooit sterk gevonden, maar momenteel is het echt al maanden slecht met deze selectie. Waarbij het natuurlijk ook aan de sprekers ligt. Maar zou hem wel het seizoen af laten maken.

5 maart 2020 om 13:22

En hetzelfde geldt toch ook voor Overmars naar mijn mening? Kijk alleen al naar de Ajax onwaardige centrum verdedigers waarmee hij opgescheept wordt

En wie wordt dan de trainer als je hem nu ontslaat? Ik zie weinig serieuze trainers beschikbaar. Ik geloof niet dat het iets gaat helpen. Ook met Ten Hag gaat Ajax vanzelf weer wat potjes winnen.

Klopt helemaal wat Verweij schrijft. De enige reden dat Eric er nog zit is dat hij het seizoen mag afmaken. Het heeft namelijk geen nut om nog meer onrust te creëren, wetende dat je in de zomer veel meer tijd hebt om opnieuw te bouwen. Ik denk alleen wel dat Vd Sar en Overmars het wel warm beginnen te krijgen m.b.t. de landstitel. Die leek al in de zak.

5 maart 2020 om 09:18

Wat een onzin zeg, noem jij eens een trainer die tijdens het seizoen ontslagen werd terwijl die eerste in de eredivisie stond?

5 maart 2020 om 09:28

Ik ken zelfs Ajaxtrainers die in de eerste seizoenshelft het veld moesten ruimen ondanks ze eerste stonden.

5 maart 2020 om 09:28

Sowieso Co Adriaanse in zijn tijd bij Ajax. Die werd na een 3-2 overwinning op FC Twente en als lijstaanvoerder van de Eredivisie de deur gewezen.

5 maart 2020 om 14:11

Dat is gewoon niet waar, Feyenoord stond toen bovenaan, twee punten los van Ajax. Verder werd Adriaanse zwaar aangerekend dat hij zich niet voor de CL wist te plaatsen, verloren in de voorronde van Celtic. En toch heb je 19 duimpjes terwijl het gewoon niet waar is, mensen denken altijd maar dat het normaal is dat Ajax bovenaan staat. Terwijl het vaker niet dan wel het geval is.

5 maart 2020 om 16:10

Speedy. Volgens mij heeft Masterd gelijk en stond Ajax inderdaad 'gewoon' bovenaan toen Adriaanse ontslagen werd. Met Feyenoord en PSV daar vlak achter. Naast de 'matige resultaten' (er waren drie nederlange op rij geleden) was ook de moeizame relatie van Adriaanse met de pers en met bepaalde personen binnen Ajax (onder andere diens kritiek op Van Basten, over dat goede paard dat nog geen goede ruiter hoefde te zijn) debet aan dat ontslag.

5 maart 2020 om 14:22

De rek is er gewoon uit. De Jong, De Ligt en Schone vertrokken al, Ziyech sluit deze zomer aan bij Chelsea en verder vertrekken Onana, Tagliafico en Van De Beek ook zeer waarschijnlijk.

Ze zitten er lekker kort op. De teksten hadden ze waarschijnlijk al een jaartje erbij in de kast liggen. Want wat zijn ze aan het jagen zeg. Zijn ze na een goed jaar zo enorm verwend dan? Vind het best beschamend allemaal!

5 maart 2020 om 09:10

Inderdaad. Het is best logisch dat Ajax even in een soort ‘rouwperiode’ zit sinds die uitschakeling tegen Valencia in december. Wanneer de lente aanbreekt komt het spelplezier terug.

5 maart 2020 om 10:48

Nu zie je hoe duur dat bizarre gelijkspel tegen Chelsea uit is geweest voor Ajax. Ik heb het idee dat dáár de grote klap al is gevallen, dat de spelers en ETH zich daar niet van hebben weten te herstellen. Dat is trouwens ook wel zorgwekkend; een goede people manager die ook zelf sterk in zijn schoenen staat, moet een ploeg - zelfs met een aantal geblesseerden - terug op de rit kunnen krijgen. Ook spelers die eigenlijk alleen voor de CL "uit hun bed komen".

5 maart 2020 om 09:11

Lekker kort op? Sinds de winterstop bijna niets gewonnen en overal voor uitgeschakeld. De straatlengte voorsprong in de competitie is ook verdampt. Dat met de grootste en duurste selectie. De kritiek is gewoon terecht. We moeten aan de bak voor volgend jaar.

5 maart 2020 om 09:21

Straat lengte voor in de eredivisie? In december na speelronde 17 stonden Ajax en AZ allebei op 41 punten. Over welke straatlengte heb jij het? Een trainer ontslaan die eerste staat in de eredivisie, die zich kwalificeerde in de CL voorronde, de winter overleefde in Europa en een halve finale Knvb beker haalde, het moet echt niet gekker worden.

5 maart 2020 om 09:30

@speedyafc. Gaat er bij ontslag niet om waar je nu staat of wat je allemaal behaald hebt. Het gaat om de verbeterpotentie, als Ten Hag niet meer kan verbeteren moet hij eruit.

5 maart 2020 om 09:32

In ieder geval iemand die tevreden is Speedy. Ik hou wel van optimistische mensen.

5 maart 2020 om 09:33

En in speelronde 14 stonden ze er 6 voor. Als je punt is dat het verval al voor de winterstop begon, dan heb je een goed punt Speedy.

5 maart 2020 om 09:38

Ik ben zeker optimistisch dat we dit jaar de titel gewoon kunnen winnen. Programma is niet zo verschillend met AZ en ook AZ laat weleens punten liggen. Ging de eerste seizoens helft gelijk op en nu na 7 wedstijden in de tweede seizoenshelft ook nog altijd. Spelers die terggekomen zijn van blessures zullen echt wel weer in vorm komen.

5 maart 2020 om 09:41

@walvis_theo Het punt is dat het ook voor andere ploegen zoals AZ geldt. Ook die laten punten liggen. Na speelronde 19 in januari stond Ajax er weer zes voor op AZ en nu staan we weer gelijk. Het gaat dit jaar gewoon gelijk op met AZ. Ook AZ heeft sterspelers die uit vorm zijn en matig spelen. Alleen is het daar feest want ze staan tweede. Ook al liggen ook die uit de beker en spelen ze niet meer in Europa.

5 maart 2020 om 10:03

Wat een lariekoek Speedy. Gaan we nu net doen alsof AZ net zo'n goede selectie heeft als wij? Zij doen het voor hun kwaliteit ontzettend goed, wij spelen ver ondermaats.

5 maart 2020 om 10:09

Ze zijn beiden wisselvallig, daarover geen twijfel, 6 punten heen, 6 punten terug en dat twee keer over, waarbij AZ beide onderlinge wedstrijden wint. Maar de kritiek op ten Hag en Ajax zit er ook in dat het eigenlijk niet zo zou horen te zijn dat AZ en Ajax gelijk opgaan, gezien de financiële middelen die Ajax heeft en heeft gebruikt, waarbij AZ dat niet heeft. De verhouding tussen in- en uitgaande transfers bij beide clubs was gelijk (1 op 3), waarbij de duurste transfer voor AZ 2 miljoen was voor een uitgerangeerde speler van Ajax en voor een talent van PSV (en 2,5 miljoen voor Evjen in de winterstop), terwijl Ajax drie spelers haalde van rond de 15 miljoen. Ajax is dus "aan haar stand verplicht" om eenvoudig en met een straatlengte voorsprong kampioen te worden, in de beleving van fans en analisten en dat ze nu gelijk staan in punten met AZ is vanuit dat perspectief een slechte prestatie.

5 maart 2020 om 14:22

@walvis_theo Je hebt ook te maken met de vorm van de dag, momenteel is Bisot een wereldkeeper. Wijndal speelt als linksback verschrikkelijk goed, die wordt overal aangeprezen, zelfs als vervanger voor Taglifico. Voor Mitsjo vraagt Az 20 miljoen euro voor, PSV wilde hem al hebben. Koopmeijers dito. Idrissi is in de vorm van zijn leven. Stengs vraagt AZ tegen de 30 mio voor, net zoals voor Bodu. Zijn bijna allemaal gewoon internalionals bij AZ. Zouden bij Ajax zo mee kunnen doen. Dus ja, AZ heeft kwalitatief een elftal dat nauwelijks onder doet voor Ajax. Wellicht als wij Neres terug zouden hebben, dan hebben wij meer kwaliteit in de breedte voorin.

5 maart 2020 om 14:25

@oelie Wapper Wat is dat nou voor onzin. Zoals een bekende voetbal legende ooit zei, een zak geld heeft nog nooit een doelpunt gescoord. AZ heeft een heel duur elftal bij elkaar gesprokkeld. Hebben ze geweldig gedaan. Maar de waarde van de spelers op het veld is ver boven de 100 miljoen euro. Maar omdat de een duur moet inkopen omdat de eigen spelers weggekocht worden maakt het nog geen verplichting dat ze kampioen moeten worden. We hadden liever geen Alvares en Marin gekocht voor heel veel geld maar gewoon verder gegaan met de gratis de Ligt en Frenkie de Jong. Voor jullie geldt volgend jaar hetzelfde, veel spelers zullen voor heel veel geld vertrekken. Moet AZ dan ineens verplicht kampioen worden omdat er zoveel geld binnen komt terwijl er geweldige spelers vertrekken die destijds bijna gratis waren?

5 maart 2020 om 16:19

Speedy. Ajax moet duur inkopen?? Tuurlijk moet en hoeft dat niet. Ajax kan toch ook gewoon de jeugd kansen geven en niet gaan voor dure aankopen?? nee even serieus, ik snap wel wat Oeli Wapper hier aangeeft. Tuurlijk is Ajax, als het direct op niveau bij wil bijven, gehouden om voor veel geld vervangers te halen als het gaat om spelers die je, in potentie, direct in wilt kunnen passen. Spelers van dat niveau haal je niet meer voor vijf miljoen. Maar anderzijds, Ajax laat sinds drie jaar geleden echt enorm het geld rollen. Kijk even wat Overmars sindsdien heeft uitgegeven aan transferfees, huursommen en vooral aan salarisssen (plus tekenbonussen en andere incentives)! Zet dat af tegen wat AZ heeft uitgegeven en dan is de opmerking dat Ajax, dus, 'aan haar stand verplicht is helemaal geen gekke hoor. Toen PSV midden jaren '80 besloot dat het roer om ging en het niveau omhoog moest door stevige en goede aankopen te doen hoorde je ook standaard dat Psv, dus, aan de stand (want geeft veel geld uit) verplicht was om prijzen te pakken. En het is wel vaker voorgekomen dat PSV meer geld uitgaf dan Ajax aan spelers en salarissen en/of meer geld kreeg voor de verkopen van spelers, maar momenteel spant Ajax keurig de kroon. Bij die kroon hoort dus dat je dan ook prijzen pakt en dat je zwaarder faalt dan de clubs die minder geld te besteden hebben. Adel verplicht nu eenmaal.

Nu een nieuwe trainer zorgt misschien voor een shockeffect wat twee kanten op kan vallen. 1 de groep krijgt een boost en gaat er voor.. 2 de zooi stort verder in elkaar (wat vaker voorkomt dan punt 1)wil niet roepen dat Ten Hag eruit moet maar binnen 100 dagen eruit liggen in de Cl, El en beker plus de voorsprong kwijt zijn in de Eredivisie is pijnlijk te noemen. Nog meer zorgen om het aantal doelpunten wat we niet maken.verlies tegen Az 2x, verlies Valencia en Getaffe, Groningen, Heracles, Willem 2, Fc utrecht..

"elke andere trainer zou met dergelijke resultaten al weg zijn. Sterker nog, er zijn trainers voor minder weggestuurd" Wat een grap deze journalist. Alsof het vanzelfsprekend is dat een Ajax coach halve finale haalt van CL en ook sterke tegenstanders als Real weggespeeld heeft. Na grote achterstand nog kampioen worden en heel de wereld was lof over het spel. Dit seizoen begon ook goed, haalt CL na VCL (terwijl veel coaches gefaald hebben) en begon ook goed. Mooie wedstrijden en met pech geen 2e ronde (normaal met 10 punten ga je door) gehaald. Na veel blessures en onnodig gewissel van Eth gaat nu even niet goed. Maar deze man verdient - ondanks zijn zwakke punten - gewoon nog kans.

Standaard teksten en wederom niet doordacht, want elke andere trainer die het jaar daarvoor halve finale CL en nationale dubbel gepakt heeft heeft krediet. Kan overigens best dat Ten Hag ook met de titel eruit gegooid wordt.

5 maart 2020 om 09:38

Bwa Ranieri stond 4-5 maand na de historische titel met Leicester ook gewoon op straat hoor. Feit is dat Ten Hag niet presteert ( feitelijk zijn het de spelers maar die worden nu eenmaal niet ontslaan dus iemand moet het slachtoffer zijn). En de kritiek is in mijn ogen terecht: er is afgelopen zomer geen 55 miljoen uitgegeven ( meer dan dat PSV, Feyenoord en AZ samen hebben gespendeerd btw) om Europees vroegtijdig uitgeschakeld te worden, in de beker uitgeschakeld te worden en in de competitie niet dominant te zijn. Gezien de financiële verhoudingen zou Ajax de Eredivisie moeten domineren zoals PSG te Ligue 1 domineert. Dat ze bij Ajax eerst dat eens realiseren voor dat ze spreken van ‘ aan te sluiten bij de Europese top’...

5 maart 2020 om 09:46

Dat is de PL tegenover de ED en Ranieri had alleen de competitie gewonnen. Daarnaast vind ik die teksten over het uitgegeven geld een beetje vermoeiend en die had ik eerder van een ander lid verwacht, die met een insect in zijn naam, heeft wat met Pinokkio te maken. Waarom je ook de discussie over het Bayern van Nederland weer aan wilt wakkeren is me een raadsel, heeft heel weinig met dit artikel te maken.

5 maart 2020 om 09:59

Ik vind het uitgegeven geld nochtans vrij relevant in deze discussie. Ten Hag heeft, naar NL normen, ontzettend veel geld mogen uitgeven. Dan mag je toch verwachten dat hij beter presteert dan wat hij nu doet? Daarnaast wakker ik de Bayern discussie niet aan ( ik maak trouwens de vgl met PSG😉). Ik vind enkel dat Ajax, gezien de enorme financiële middelen, veel dominanter zou moeten zijn in de Eredivisie en maak de vgl hierbij met PSG, die hun financieel surplus wel weten om te zetten in dominantie.

5 maart 2020 om 10:18

Ten Hag geeft dat geld niet uit. Overmars geeft dat geld uit.

5 maart 2020 om 11:06

Nochtans werd Marin gekocht op vraag van Ten Hag. En daarnaast weet je zo goed als mij dat een trainer meestal inspraak heeft in het aankoopbeleid van de club. Maar goed, als je zo technisch wil worden: het lijkt me sterk dat Overmars zelf elke geldtransactie ondertekend en beheerd. Dit zal eerder in handen zijn van de financiële mensen binnen Ajax. Dus strikt gesproken geeft Overmars ook dat geld niet uit aangezien hij de transactie op zich niet valideert met zijn handtekening.

5 maart 2020 om 14:24

Zo'n Marin word ook gewoon uitvoerig gescout door Ajax zelf.

Lachwekkende vergelijking met Keizer, die in Europa niet eens de groepsfase wist te halen, niet op kop stond en in de beker voor de winter werd uitgeschakeld. Allemaal aantoonbaar mindere resultaten dan Ten Hag dit seizoen. Daarmee wil ik niet zeggen dat Ten Hag het goed doet dit jaar en geen fouten maakt. Sterker nog, het lijkt al maanden nergens op. Echter doe niet alsof Keizer voor minder ontslagen is, want dat is pure nonsens.

Wat vermoeiend zeg om die enge piranha's van de Telegraaf, weer zo gelukkig te zien. Hier is waar ze op gewacht hebben, ik hoop en gun Ten Hag het van harte om het tij om te keren. Ik ga niet mee in het opportunistische gel*l van het korte termijn geheugen volk, echt alleen als de spelers groep niet meer achter een trainer zou staan.

5 maart 2020 om 09:36

Het leven van een journalist is makkelijk.
Je wacht tot de onherroepelijk mindere tijden aanbreken en je kan je gelijk halen.
Je moet soms wat geduldig zijn.

5 maart 2020 om 09:39

Ja man, en het was te verwachten met deze gasten. Zelfs toen het nog goed ging, waren ze naar alles en van nog wat aan het zoeken. Volgens mij hebben jullie nooit zoveel last van het Algemeen Dagblad.

5 maart 2020 om 10:14

Alleen van Willem 🤔

5 maart 2020 om 10:35

Van Willem heb je toch geen last?van praktijken als bij De Telegraaf kun je hem sowieso niet betichten en eigenlijk ben ik het ook maar heel zelden niet met hem eens.

5 maart 2020 om 17:02

Hoezo van Willem? Hij is erg cynisch en nostalgisch, maar niks ernstigs toch voor de rest.

5 maart 2020 om 10:08

Het is op zich toch wel legitiem om de vraag te stellen of Ten Hag nog wel de juiste persoon is om het tij te keren? Feitelijk is de constatering juist dat je pokert met miljoenen, als je door verkeerd te gokken volgend jaar CL misloopt zet je als club gelijk 3 stappen terug. En als je het interview met Ten Hag direct na de wedstrijd gisteren gezien hebt, is het helemaal legitiem om die vraag te stellen. Die man heeft een bord voor zijn kop dat zo dik is dat het voor een groot deel de ontbossing van de Amazone zou verklaren. De vraag is niet of Ten Hag een goede coach is (of kan zijn, of is geweest), maar of hij op dit moment nog de juiste man is voor de klus. Vind het dan te makkelijk om mensen die die vraag stellen te betichten van een korte termijn geheugen.

Als Ajax komende zaterdag punten verspeelt is het over in mijn optiek. EtH laat zien mazzel gehad te hebben vorig jaar. Ik wil niet zeggen dat EtH een slechte trainer is, maar het klikt gewoon niet bij Ajax. De vedettes krijgt hij niet op éã©n lijn en hij durft geen harde beslissingen meer te nemen. En dan Ronald Koeman losweken bij de Knvb voor de resterende wedstrijden. Word je in ieder geval tweede.

5 maart 2020 om 09:25

Mazzel? Een halve finale CL, op enkele seconden na niet de finale gehaald mazzel? Een dubbel winnen mazzel? Wederom de CL poule fase gehaald mazzel? Overwinteren in Europa, mazzel? halve finale Knvb beker gehaald, mazzel? Bovenaan in de eredivisie, mazzel? Man, Ten Hag is de best presterende Ajax trainer sinds van Gaal in de jaren 90.

5 maart 2020 om 10:21

Wel de best presterende maar wel met een uitzonderlijke selectie. Dat bedoelde ik met mazzel. In mijn optiek moet er iemand voor de groep staan die weet wat topvoetbal inhoudt. EtH wordt nu gewoon niet meer serieus genomen.

5 maart 2020 om 10:24

Kom op zeg, de selectie is nooit beter geweest dan die van Bayern, die van Juve of die van Real Madrid. Zelfs Valencia en Chelsea hebben betere individuele spelers dan Ajax. Het is de combinatie geweest van een fijne spelers groep en een uitstekende trainer die ons verleden jaar alles gebracht hebben. De dubbel gewonnen en op tien seconde na bijna de finale CL.

5 maart 2020 om 10:51

De dubbel winnen was geen speciale prestatie. Ajax heeft veruit het beste team en veel maar dan ook veel meer geld. Of vinden we het ook knap dat bijv PSG kampioen word? De CL was inderdaad een geweldige prestatie maar of dat allemaal aan ten Hag is te denken is niet zeker. Het was een combinatie tussen vele dingen. Nu is het duidelijk dat het ongelooflijk slecht gaat en dat ten Hag maar ook de spelers schuld kunnen krijgen. Daarnaast vind ik overmars ook deels verantwoordelijk. 5 spelers gehaald waarvan 2 basisspeler zijn. 2 kosten samen 30 miljoen en zijn vaste bankzitters.

5 maart 2020 om 10:52

@Blackmorerulez...wat je zegt slaat echt kant nog wal. Ajax had vorig seizoen echt geen selectie die zich kon meten met een Bayern, real Madrid en Juventus en Tottenham enz enz. Daar zat geen mazzel bij. Het was de manier van spelen wat ze zo goed maakte. Waarom kunnen we hier in Nederland nou nooit eens krediet geven. Kijk hoe ze in het buitenland over Ajax spraken. Daar hadden ze het niet over mazzel hoor.

5 maart 2020 om 10:53

Je kunt blijven twisten of Ten Hag nu wel of niet een goede coach is - ik heb hem nooit serieus genomen - maar de vraag is, kan hij de boel nog aan de praat krijgen? Vermoedelijk niet, afgaande op de houding van bepalende spelers. Gisteravond dartelden b.v. Ziyech en van de Beek bijna ongeïnteresseerd over het veld. En van samenhang is al lang geen sprake meer. Dat verander je niet 1, 2, 3. Ook blijft Ten Hag maar halsstarrig vasthouden aan “zijn” systeem, dat al wekenlang is uitgewerkt. Dus in het belang van Ajax is het beter om per direct (liefst nog een paar weken geleden;-)) afscheid te nemen van hem. Of je moet gewoon doorgaan met het spelen van Russische roulette....

5 maart 2020 om 11:20

Een trainer ontslaan die eerste staat in de eredivisie, echt waanzin. Het wordt hoog tijd dat mensen gaan beseffen dat Ajax echt niet elk jaar om de CL speelt, niet altijd kampioen wordt en de beker wint, sterker nog, volgens mij is deze eeuw PSV vaker kampioen geworden en Ajax heeft absoluut niet de meeste bekers gewonnen. Get real. Gewoon met de voetjes terug op de grond. Ook van Gaal won na de CL niet elk jaar de dubbel met Ajax.

5 maart 2020 om 11:26

Vertel dat dan eens aan het bestuur van Ajax, dat na een incidenteel CL succes en twee transfer voltreffers het nodig vond om Ajax richting de Europese top te praten. Beetje meer realisme zou heb sieren. Zoals je terecht stelt: dat Ajax eerst op nationaal gebied een dominantie opbouwt, dat blijkt al moeilijk genoeg.

5 maart 2020 om 11:37

Het doel was structureel CL poule fase en een top 20 plek. Ajax staat nu 21ste. Juist Ajax was erg duidelijk dat verleden jaar een incident was, Overmars zei eind April verleden jaar in de Telegraaf: Overmars beseft wel dat dergelijk succes in de Champions League niet ieder seizoen verwacht kan worden. 'we hebben de lat voor onszelf nu wel heel erg hoog gelegd. Deze prestatie elk jaar verwachten, is niet realistisch. Overwinteren is al redelijk uniek.

5 maart 2020 om 16:23

Klopt Speedy, PSV tien keer kampioen, Ajax zeven keer. (az, Twente en Feyenoord allemaal één keer)

Wat een onzin ook weer... Natuurlijk is het crisis bij Ajax en presteert op dit moment geen enkele speler. Maar om nu te zeggen dat Marcel Keizer voor minder weggestuurd was? Die werd al in de voorrondes in Europa uitgeschakeld, in de achtste finale tegen Twente EN stond een straatlengte achter op PSV... dat vind ik nogal een verschil

Ten Hag ontslaan is natuurlijk onzin. Ik zie Ajax ook nog steeds kampioen worden. Verbaas me wel over hoe gelaten de club en de meeste van supporters de huidige serie lijken weg te wuiven. Tuurlijk was vorig seizoen fantastisch, maar dit seizoen is ondermaats. Zeker gezien de ambities. Overmars is een fantastische TD, maar de aankopen dit seizoen zijn niet goed genoeg. Daar mag toch wel wat meer kritiek op komen.

5 maart 2020 om 09:31

Jij wuift deze serie ook gemakkelijk weg door te roepen dat je Ajax nog steeds kampioen ziet worden. Ik zie geen enkel aanknopingspunt in het spel de afgelopen weken. Ook de reacties van de spelers en trainers zijn niet best. Die hebben niet door hoe slecht het is. Gisteren hebben ze 0 kansen bij elkaar gespeeld en tegen AZ maximaal 1 of 2. Dan hebben ze het over pech en domme vrije trappen als reden waarom je verliest. Nee, je verliest omdat je niet scoort en je scoort niet om dat je niet eens in de buurt van het doel van de tegenstander komt.

5 maart 2020 om 09:53

Ik zie Ajax nog steeds als favoriet omdat ze de beste selectie hebben en AZ de laatste weken ook slecht speelt. Dat lijkt iedereen vergeten na de overwinning op Ajax. Reactie van de trainer en spelers ben ik met je eens. Als die nu niet ‘wakker geschud’ zijn, dan trek ik mijn voorspelling direct in. Maar totdat ik zie dat AZ zich inderdaad weer herpakt heeft, blijft Ajax voor mij de favoriet. Persoonlijk hoop ik op Feyenoord, maar die gaan 6 punten (eigenlijk 7 incl doelsaldo) nooit meer overbruggen.

Ten Hag is het lieverdje van Overmars en Sar, dus hij zal gewoon mogen blijven zitten. Zoals gememoreerd, er zijn trainers voor minder weg gestuurd. Wat is er in Qatar allemaal gebeurd, want sinds die tijd is de vorm en het vertrouwen compleet weg. Hoogtepunt van dat trainingskamp was de zogenaamde ingooi-coach, nou dat heeft zijn vruchten af geworpen. Spelers zijn uit vorm en lijken drukker te zijn met een transfer en tactisch klopt er niets van. Wil je het seizoen redden, dan zal Ten Hag vandaag nog moeten vertrekken...

5 maart 2020 om 11:03

Misschien wel wat om te zeggen om geen verre reis meer te maken in de winterstop. Vorig seizoen gingen ze ver weg en bakten er niks van tot aan de ommekeer tegen Real Madrid en nu na Qatar bakken ze er ook niks meer van. Al begon het probleem natuurlijk al voordat Ajax naar Qatar ging, maar heb het idee dat dit niet echt goed is voor de rust van bepaalde spelers terwijl even je rust pakken in de winterstop gewoon belangrijk is vooral na een periode met heel veel wedstrijden.

5 maart 2020 om 14:26

Ja, want dan vechten de spelers weer voor elke meter en zitten ze met hun hoofd niet meer bij de transferperiode en het aankomende EK deze zomer...

Wat een grote onzin...je verkoopt 3kwart van je team en verwacht zelfde resultaat als voorgaande jaren. Bij verkoop van zoveel spelers en de blessure leed die er bij komt. Zal je toch echt reeel je doelstelling moeten bijschaven. Met alle respect voor Ekkelenkamp, Blind, Marin etc..daar ga je de strijd toch niet mee winnen! Blind deed niet eens de moeite meer om in te halen. Kastje moet effe opgevoerd worden..

5 maart 2020 om 09:50

Driekwart van het team? Noem eens op dan...

5 maart 2020 om 10:31

Hij bedoelt waarschijnlijk: in anderhalf jaar is er 130 miljoen geïnvesteerd maar als we 4 blessures hebben dan stort alles in elkaar. Ben die excuses over die blessures zo onderhand wel zat. Feyenoord heeft de afgelopen periode ook 6 of 7 basisspelers moeten missen, maar ik heb daar niemand over blessures horen klagen.

5 maart 2020 om 11:28

Bij Ajax tellen blessures dubbel denk ik. 2 spelers afwezig met een blessure, staat blijkbaar gelijk aan 4 afwezige spelers. Geblesseerde spelers zoals Labyad worden ook opeens basisspelers van zodra ze geblesseerd zijn.

Wat weer een onzin. Het gaat momenteel niet lekker nee, maar: 1. Overwinterd in europa, 2. Halve finale beker en 3. Nog steeds aan kop in eredivisie. Er zijn denk ik geen trainers bij ajax geweest die obv hiervan ontslagen zijn. Telegraaf neem eens wat serieuze mensen aan.

Hoppa daar zijn ze weer van de Telegraaf.
Ajax en de supporters moeten juist achter de trainer blijven staan en koste wat kost het seizoen afmaken met ten hag. Ten hag verdiend alle steun vooral nu journalisten op hem gaan vuren. Komt echt wel goed
Je ziet duidelijk dat er een aantal ver onder hun niveau spelen en niet fris en fit zijn. Blind maakt elke wedstrijd wel een fout. Ziyech is het kwijt na die blessure. Promes komt beetje voor beetje terug.

Als Ajax niet genaaid was in de CL hadden ze ook dit jaar weer overwinterd. Dat was wederom een geweldige prestatie geweest. Ze staan nog steeds 1ste en halve finale beker kan gebeuren. Tevens JC schaal gewonnen en veel talenten de kans gegeven. Niet verloren van Feyenoord en Psv. Je mag je eerder afvragen wat Overmars voor middelmaat gekocht heeft.

5 maart 2020 om 10:12

Klopt ik ben ervan afovertuigd dat het sinds die dag bergafwaarts is gegaan.
Genaaid en veel blessures.
Komt bij dat we dit seizoen niet kunnen en mogen vergelijken met het vorige seizoen.
Het valt mij ook op ondanks dat het tegen zit er wel gewerkt wordt en dat vindt ik positief.

Het voetbal gaat nergens over de laatste paar wedstrijden, maar dit is wel de man die ons vorig jaar een geweldig seizoen gegeven heeft. De verassing is er echter wel af, dus een andere tactiek als het niet loopt is misschien wel aan te raden.

Ach de enige negatievelingen zijn de succes supporters die straks allemaal afhaken als het slecht gaat , als je als ik al bijna 25 jaar een seizoenkaart hebt , dan weet je dat je goede en slechte tijden hebt ik blijf gewoon achter mijn club staan en laat de succes supporters maar lekker kritiek spuien maar erg serieus neem ik die niet , vind het zelf ook klote dat het nu zo gaat maar er komen vast wel weer betere tijden aan hoor slechter als nu wordt het echt niet , en je hebt nog altijd kans op het kampioenschap kom op echte fans blijf achter je club staan .

5 maart 2020 om 11:30

En zo hoort het. Moet je eens Arsenal fan zijn😂... ik hoor al 5-6 jaar niets anders dan kritiek op mijn favoriete club, maar een groot deel van die kritiek is terecht dus I deal with it. Goede tijden en slechte tijden he?

Als je de speelwijze niet aanpast dan wordt het nooit meer beter. Iedere tegenstander staat met 8 tot 10 man rond de eigen 16-meter. En afhankelijk van de kwaliteiten voetballen ze de counter (getafe, AZ) of rammen ze de bal naar voren (gronngen, Heracles en Utrecht). Heel simpel. Je scoort dan altijd wel 1 of 2 goals tegen deze Ajax verdediging en omdat Ajax niet scoort win je altijd.gaan Heerenveen, Emmen, Feyenoord en VVV etc ook doen. Advocaat zit nu al iedere dag hard te lachen om Feyenoord - Ajax. Wordt geen 6-2 maar dit jaar 6-0.Voetbal aanpassen of wegwezen Ten Hag!

Ik kan niet oordelen over wat er de laatste maanden aan de hand is met Ajax. Het zullen echt niet alleen de geblesseerde spelers zijn. Maar frappant is wel dat er een aantal spelers de kar niet meer kunnen trekken zoals Zyech, Tadic, Blind, Promes. Er wordt nu wel gejubeld over Utrecht en ik zie dat de scores van de spelers van Utrecht vrij hoog zijn. Ze kunnen zich alleen tegen Ajax motiveren. Er dat noemt zich profvoetballers met een formidabel salaris. Om te janken.

5 maart 2020 om 10:52

Zo goed was Utrecht gister ook helemaal niet, maar elke ploeg kan wel wat met de ruimte die je krijgt van Ajax. Het zegt ook wel wat van Utrecht dat ze alleen maar hebben weten te scoren uit een vrije trap en een penalty. Wel moet ik zeggen dat ze goed verdedigden en veel ballen weghaalden achterin, maar vraag me dan wel af is dat te danken aan de sterke defensie vam Utrecht of van het onmachtige aanvalsspel van Ajax? want ze creeeren al weken geen grote kansen meer. Maarja het is toch vaak zo dat als een ploeg "stunt" hebben ze wereldpartij op de mat gelegd, terwijl je misschien helemaal niet zo geweldig was. Gister was het een redelijk Utrecht tegen een slecht Ajax

Vind het onzin om hem nu al weg te sturen. Jammer dat notabene de Telegraaf dit vuurtje weer start met stoken. Wat ik wel jammer vind is de hoeveelheid onzin uit de mond van Ten Hag komt. Hij doet wel enigszins denigrerend richting commentatoren. Het was niet eens heel verkeerd wat Kenneth Perez opperde, en dat Ten Hag dat simpelweg wegwuifde vond ik jammer. Het wisselbeleid is daarnaast ook niet om over naar huis te schrijven. Neemt verder niet weg dat alle belangrijke spelers ook een hele slechte pot op de mat spelen. Waar zou dat toch aan liggen? Ik hoop dat volgende week het kwartje wel de juiste kant op valt en dat we niet meer verzaken in wedstrijden en genoeg kansjes gaan creëren.

De organisatie bij balverlies lijkt natuurlijk helemaal nergens op. Dat is bij uitstek wel iets wat je de trainer aan kan rekenen,

Dat gezeur over ten hag. Ja hij maakt fouten ja maar z’n ploeg laat hem ook in de steek. Het ligt aan meerdere dingen. Vorig seizoen kon ie niets fouts doen en nu ineens moet ie weg na een paar nederlagen? Wat heb ik een respect dan voor een Arsenal die jarenlang Wenger behield ondanks slechte jaren. Alsof alles alleen aan een trainer ligt. Valt het niet op dat elke keer na succes er een jaar komt dat het minder gaat? Dat zie je bij oranje ook. Na een geweldig toernooi volgt vaak een absolute afgang. Na het jaar onder bosz volgde een rampjaar, daarna was het weer hemels en nu is het weer drama na de winterstop. Misschien is het volgend seizoen weer hosanna. Maar nu niet meteen de trainer weer afvallen. Ja hij maakt fouten, ja hij husselt te veel, ja hij wisselt te laat, maar die persoonlijke fouten van een blind of wie dan ook daar kan ten hag helemaal niks aan doen. Het voetbal wat hij Ajax liet spelen dat zullen we echt gaan missen als hij weg is. Moet er niet aan denken weer Frank de boer voetbal te gaan zien.

Ik vind Ten Hag een prima trainer en de tactiek die hij hanteerde heeft ook gewerkt. In dat geval hoeft hij van mij ook niet weg, al ben ik wel bang dat Ten Hag niet de man is die Ajax uit deze slechte periode kan halen. Hij blijft volharden in een tactiek wat nu niet werkt met spelers uit vorm. Iedereen moet zijn taken goed uitvoeren bij deze tactiek en mocht er al 1 verzaken loop je al snel in het mes. Ook lijdt Ajax veel te vroeg balverlies waardoor het snel een counter opleverd. Dit spel is nu gewoon kamikazevoetbal waardoor tegenstanders wel heel vaak de kans krijgen om te counteren en heeft Ajax nog veel geluk dat meerendeel van de counters jiet afgemaakt worden. Ten Hag moet misschien minder koppig zijn en zijn tactiek iets veranderen waardoor je niet telkens in het mes loopt, want elke tegenstander weet nu wel hoe je Ajax moet bestrijden.

Ik ben die mannetjes van de Telegraaf wel zat... Hij heeft wel gelijk: elke andere trainer zou al weg zijn bij Ajax, zeker weten. Maar Ten Hag is niet elke andere trainer. Dankzij het resultaat van vorig jaar en begin van dit jaar heeft hij credit opgebouwd en daarom blijft hij gewoon zitten als trainer van Ajax. Daarnaast denk ik juist dat het goed is als club, trainer en spelers een crisis samen te overleven om daarna weer door te bouwen.

Omdat ook geen enkele andere trainer in zijn eerste volledige seizoen de dubbel pakte en op een haar na de finale van de CL haalde. Ik lees de laatste dagen met stijgende verbazing hoeveel mensen Ten Hag wel niet weg willen hebben. Doen zijn prestaties van vorig jaar er dan helemaal niet meer toe? Toen Valentijn Driessen 2 maanden geleden wat kritiek leverde op Ten Hag kreeg hij de hele goegemeente over zich heen. We zijn nu twee maanden verder en het sentiment lijkt na een handvol nederlagen 180 graden te zijn gedraaid. Sorry, maar dat lijkt me veel te kort door de bocht. Ten Hag heeft wel wat meer krediet verdiend dunkt me. Sowieso zie ik zo gauw nog geen geschikte en beschikbare opvolger.

Deze man kan er niks aan doen. Heeft Ajax gewoon briljant laten voetballen vorig jaar en begin dit jaar. De scouting en de mensen die verantwoordelijk zijn voor de aankopen moeten eens kritisch bekeken worden. Ekkelenkamp, Huntelaar, Marin, alvarez, labyad, kristensen, magallan, orejuela, Cassiera. In traore zie ik het ook gewoon niet. Het is niet dat het alleen middelmaat is, maar als je vervolgens kijkt wat voor bedragen er voor worden uit gegeven. Niet normaal joh.

#tenhagout maar ja wie zou t moeten overnemen daarom maar gestemd op ja

Ach, ik kan het wel blijven zeggen..maar bij Ajax zelf moeten ze snel de knoop doorhakken! Het is toch overduidelijk dat ten Hag gewoon zeer matig is? Het blijkt nu dat wanneer Schreuder weg is er zeer weinig overblijft?ajax verliest de afgelopen 12 wedstrijden meer dan ze winnen, dat is toch echt ongehoord?hoeveel meer moet je nog zien voordat je gaat beseffen dat Erik niet geschikt is voor Ajax?ik hoop tegen beter weten in dat van Gaal zou terug komen. Maar anders een ander zwaargewicht...en geen Grim...want dan ga je gewoon door met deze ellende!mensen die vinden dat ten Hag Ajax goed heeft laten voetballen, moeten beseffen dat Ajax zo een goed elftal had, waar je eigenlijk niet anders mee kon. En als je in een flow zit, dat gaat alles van zelf!een goede trainer laat zich zien in goede en slechte tijden. Wel het is maanden lang al kommer en kwel...in slechte tijden is ten Hag niets meer dan een 3e rangs trainer...en die moet je zo snel mogelijk zien te lozen...

Ondanks dat ik vind dat Erik het goed gedaan heeft, vraag ik mij toch echt af of je hem kunt laten zitten. Als ik hem voor en na de wedstrijd hoor (ook de discussie met Perez) dan blijft hij in mijn ogen te veel vast houden aan zijn voetbal visie. Ook hij ziet dat het niet loopt en dat hij met deze opvatting hoog spel speelt. Waarom niet iets voorzichtiger (bijvoorbeeld de backs minder diep). Je kunt de laatste weken niet zeggen dat het spel goed is en dat je pech hebt, waardoor je toch ook blijft geloven in de opvatting. Tegen Getafe win je dan wel, maar als je naar alle echte grote kansen kijkt, dan had je deze wedstrijd ook zo kunnen verliezen en had je tegen AZ en Utrecht ook met gemak minimaal 2 doelpunten meer tegen kunnen krijgen. Tegen AZ was een 2-6 geen gekke uitslag geweest, en gisteren had 0-4 (2x Gustafson die naast schoot) ook niet misstaan. Dit is wel een ontwikkeling die niet te lang door mag gaan. Waarbij Utrecht ook nog niet eens heel goed was, maar vooral ajax wederom tegen viel.

Als ik zo zonder gevoelens voor een club naar kijk is het onzin om Ten Hag eruit te gooien!verliezen in Europa kan gebeuren, Ajax is geen Barcelona of Real Madrid waar je kunt eisen om de halve finale CL te halen.op cruciale momenten vallen de kartrekkers weg uit je team....blind, Ziyech, Promes...dit kon men met cruciale wedstrijden in het verschiet niet snel genoeg opvangen.dit is in de koppies gaan zitten.nu iedereen weer terug is zie je:blind, totaal uit vorm Ziyech, transfer Chelsea te pakken en lijkt klaar te zijn met Ajaxpromes: Vind zichzelf te gek, maar komt er achter dat hij daarvoor m.n. Ziyech nodig was.ben er van overtuigd dat elke haalbare trainer voor het NL niveau dit was overkomen.met Heerenveen voor de boeg:gebruik Huntelaar of Traore als spits, gebruik dan links op links en rechts op rechts voor wat voorzetten.zet Donny vd Beek een plaats terug, laat hem van 16 naar 16 lopen.hij is de enige die altijd wel een 6 haalt.

Onana
Dest
Schuurs
Blind
Tagliafigo
vd Beek
Ziyech
Martinez
Promes
Traore/Hunt
Tadic

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren