Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax is de veel grotere club, waarom spelers zo'n stap misgunnen?'

Laatste update:

Andy van der Meijde vindt het knap dat Dick Advocaat Feyenoord in korte tijd weer op de rails heeft weten te krijgen. De oud-aanvaller laat zich daarnaast uit over Calvin Stengs en Myron Boadu, die al meermaals zijn gelinkt aan Ajax. Van der Meijde snapt dat Hakim Ziyech binnenkort de stap naar het buitenland maakt, maar twijfelt aan Chelsea als volgende stap in zijn loopbaan.

"Feyenoord staat nu nog maar vier punten achter nummer twee AZ hè", vertelt Van der Meijde aan VTBL. "Toen ik vlak na zijn opstappen met Jaap Stam sprak, was het seizoen voorbij. Moet je nu eens kijken!" De oud-speler weet wie de sleutel van het succes in handen heeft. "Dit is allemaal de verdienste van Dick Advocaat. Het is zo ontzettend belangrijk dat de sfeer goed is binnen een ploeg... Onderschat dat niet. Dick krijgt dat voor elkaar."

Transferprofiel - Hakim Ziyech

Van der Meijde snapt niet dat de AZ-leiding bezwaren heeft tegen het eventueel verkopen van Stengs en Boadu aan Ajax. "Ik lees dan dat AZ Calvin Stengs en Myron Boadu het liefst niet wil verkopen aan Ajax. Maar dan vergelijken ze zich wéér met Ajax. Dat gaat niet en is onzin", zo oordeelt hij. "Ajax is de veel grotere club en speelt volgend seizoen weer op het hoogste Europese niveau. Waarom zou je spelers zo'n stap dan misgunnen?"

Dat Ziyech bij Ajax vertrekt is voor Van der Meijde niet meer dan logisch. "Het is tijd voor hem om weg te gaan. Hakim is klaar hier, hij moet de volgende stap zetten. In de Eredivisie zijn het trainingspartijtjes voor Ziyech. Het is logisch dat hij nieuwe tegenstand zoekt. Die heb je toch nodig als topsporter." Chelsea als nieuwe club had hij evenwel niet verwacht. "Ik vind dat geen topploeg en ook geen stabiele club. Ik had eerder Bayern München of iets van die grootte verwacht."

Zie jij Calvin Stengs en Myron Boadu naar Ajax vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van mij hoeven Stengs en Boadu niet naar Ajax te komen. Ik vind zelf Ihattaren de meest geschikte vervanger voor Ziyech die er rondloopt in de eredivisie. Dan zeggen mensen wel dat Psv Ihattaren nooit aan Ajax zal verkopen maar ik zie wel degelijk een mogelijkheid voor Ajax om Ihattaren te kunnen halen. Ihattaren heeft namelijk nog een jeugdcontract en Ajax zou Ihattaren dus kunnen verleiden met dat ze in hem de nieuwe Ziyech zien en dat ze eenzelfde traject met hem voor ogen hebben als met dat van Ziyech met een dito oplopend salaris. Wie weet kan Ihattaren dat dan toch overtuigen om de overstap te willen maken naar Ajax. Psv kan dat niet de absolute hoofdprijs voor Ihattaren vragen vanwege zijn jeugdcontract. Boadu hoeft van mij ook niet te komen naar Ajax. In Traore heeft Ajax al een veel betere meevoetballende en sterkere spits dan Boadu. En ik verwacht niet dat Boadu voor een plek op de bank naar Ajax wilt komen. Bovendien staan AZ spelers erom bekend dat ze zelden slagen als ze een stap hogerop maken. Ook iets om mee te wegen voor Ajax bij de beoordeling van deze AZ talenten.

17 februari 2020 om 13:07

Ihattaren heeft vorig jaar zijn contract verlengd, en zal dus geen jeugdcontract meer hebben. Hij ligt vast tot 2022 dus PSV kan gewoon vragen wat ze willen in principe.

17 februari 2020 om 16:26

Andres, JE zegt hierboven al dat PSV de vraagprijs bepaalt. Natuurlijk klopt dit, maar Ihattaren heeft hier ook invloed op. Als hij naar ajax zou willen en je weigert dat dan gaat hij minder zin in het spel krijgen, word hij slechter en gaat de prijs sowieso omlaag. En je zegt nu dat je geen aanleiding hebt om te zeggen dat hij naar ajax wil omdat er geen onrust in zijn situatie bij psv is. Maar als je kijkt wat psv is haar huidige selectie heeft zitten. Ik zie ze dit jaar niet even 1,2,3 europees voetbal halen. Dit betekend dat je nog spelers nodig hebt, je alleen het geld van Bergwijn hebt om te investeren, en niet iedere speler wil komen als je europees niet haalt. Daarbij lijkt mij dit niet echt een selectie waar je graag mee voetbalt. zit veel te weinig niveau in.

17 februari 2020 om 16:57

" Maar als je kijkt wat psv is haar huidige selectie heeft zitten. Ik zie ze dit jaar niet even 1,2,3 europees voetbal halen ". Die mening was ik tot voor kort ook toegedaan, maar het is natuurlijk niet zo dat PSV alleen maar slechte spelers heeft. De problemen worden veroorzaakt omdat de selectie niet in evenwicht is. Door de aankoop van Rodriguez en de aangepaste speelwijze begint het er echter op te lijken dat de club het ergste achter de rug heeft en dat de weg naar boven is ingezet. Terwijl concurrent AZ juist in een mindere periode terecht lijkt te zijn gekomen en nog wedstrijden tegen Feyenoord, PSV en Ajax voor de boeg heeft. Het zou me daarom geenszins verbazen als jouw voorspelling wordt gelogenstraft en ik sluit zelfs niet uit dat de club alsnog beslag weet te leggen op de tweede plaats. Je redenatie is bovendien behoorlijk krom. Omdat je zegt dat PSV geld nodig heeft om spelers te kopen, maar als je dat geld als club probeert te verkrijgen door de beste speler die je al in huis hebt, schiet je jezelf natuurlijk alleen maar in de voet. Het is duidelijk dat sommige Ajaxsupporters de zon niet in het water kunnen zien schijnen en PSV maar wat graag zouden beroven van de pareltjes van andere clubs. Dat is niets anders dan pure hebzucht als je eigen club zelf al zoveel goud in handen heeft, maar dat is nog niet eens het ergste, dat is dat ze het met drogredennaties proberen goed te praten ipv er gewoon eerlijk voor uit te komen. Ze doen net alsof Ajax PSV een grote dienst zou bewijzen door de club van haar grootste kroonjuweel te beroven en dat is niet alleen misdleidend maar bovendien nog stuitend arrogant ook.

17 februari 2020 om 17:37

Scepticus psv staat 8 verliespunten achter op az en ze moeten zelf nog naar alkmaar (en psv heeft na 4 maanden voor het eerst weer eens een uitwedstrijd gewonnen bij de nummer 17). Van mij mag psv best over az, maar na 2 overwinningen zijn alle problemen nog lang niet opgelost. Nu komt er een reeks met vitesse (uit), feyenoord (thuis) en groningen (uit). Als ze deze reeks goed door weten te komen dan kunnen ze 2de worden, maar een overwinning tegen het slechtste team van de Eredivisie zegt niks.

17 februari 2020 om 13:11

PSV kan vragen wat ze maar willen zijn contract loopt nog 2 jaar door. Maar de vraag is waarom zouden ze het doen als je ook Unuvar hebt. Laat Ajax nu eens lef tonen door de eigen talenten weer eens voorrang te geven.

17 februari 2020 om 13:12

Unuvar speelt aan de andere kant. Zal zich eerst door moeten ontwikkelen als linksbuiten. Is bovendien nog erg jong en moet fysiek nog de nodige stappen zetten. Mogen we niet van verwachten dat hij de vervanger van Ziyech gaat worden. Ihattaren is verder in zijn ontwikkeling en fysiek ook verder.

17 februari 2020 om 13:12

Nee dat moet je niet doen! Je moet PSV juist ook sterk laten worden, dat is veel beter voor de competitie en dan kun je als Ajax zijnde ook veel meer groeien. Daarnaast heb je Unuvar, die moet je nog 1/2 jaar geven maar daarna moet er ruimte zijn voor hem. Daarom vind ik die Quintero perfect, die is regelmatig geblesseerd wel ongelofelijk goed, wel last van heimwee(dat is zijn nadeel). Dam kun je hem 1/2 jaar basisspeler laten zijn, daarna voor een mooi bedrag verkopen. En door de blessure gevoeligheid kan unuvar tussendoor ook al wat potjes meepakken. Ihattaren is meer voor een langere periode, dan loopt hij Univar in de weg

17 februari 2020 om 13:20

Unuvar komt juist van de andere kant. Van de linkerflank. Als je als Ajax zijnde dus Ihattaren aan de rechterflank kan neerzetten en Unuvar over een tijdje op de linkerflank of op 10 doet Ajax voor de toekomst uitstekende zaken lijkt mij. Ik zie in Ihattaren ook meer een geschiktere opvolger van Ziyech dan Unuvar om eerlijk te zijn. Unuvar moet fysiek en in meeverdedigend opzicht nog veel stappen zetten.

17 februari 2020 om 13:15

Ik ben wel benieuwd waarom PSV niet gewoon voor de hoofdprijs kan gaan, oprecht. Wat is dan het verschil tussen de eventuele transfersom met een jeugdcontract en met een 'volwassen' contract? Hij staat toch gewoon tot 2022 op de loonlijst of niet dan?

17 februari 2020 om 16:19

Ihattaren gaat ook echt niet naar Ajax, dat geloof ik niet. PSV zal terecht de absolute hoofdprijs vragen. Denk dat het voor hemzelf ook goed is bij PSV te blijven en PSV bij de hand te nemen komend seizoen (of meer). Daarnaast vind ik het gek dat mensen praten over Stengs of Ihattaren als opvolger van Ziyech, nu Anthony wordt aangetrokken op die positie voor een sloot geld. Waarom dan nog een speler halen?

17 februari 2020 om 13:20

Ajax is niet per se een stap omhoog, het enige verschil is dat ze meer geld hebben, en MISSCHIEN champions league spelen. Als ajax komende zomer leegloopt moet je nog maar zien wat er voor team er volgend jaar staat. die jongen speelt vanaf z’n 9e bij psv, dit is de jongen die psv de miljoenenklapper moet bezorgen en ze gaan hem echt niet aan ajax verkopen ongeacht wat voor contract hij nu heeft

17 februari 2020 om 13:41

De kampioen van de Eredivisie gaat de CL in. Op dit moment is dat Ajax. Zo raar is het dus niet om te stellen dat Ajax weer in de CL gaat spelen.

17 februari 2020 om 13:57

@kyle66, de kampioen van de Eredivisie gaat helemaal de CL niet in. Die moet gewoon een voorronde nog spelen hoor. Nu is de kans zeker aanwezig dat Ajax daar wel doorheen komt, maar geplaatst voor de CL zijn ze niet als ze kampioen worden

17 februari 2020 om 14:25

De kampioen gaat wel de cl in hoor, dat heeft Ajax behaald vorig seizoen, dat was na juve thuis al officieel volgens mij. Dus de kampioen speelt direct groepsfase, en de nr 2 stroomt in vanaf de 3e voorronde. Zelfde geldt voor 2021, voorlopig dan.

17 februari 2020 om 15:40

volgens mij gaat de kampioen van dit jaar de CL in. hoe dat volgend seizoen zit durf ik niet te zeggen.

17 februari 2020 om 15:53

Juiste antwoord nog steeds niet gegeven zie ik.kampioen van dit jaar gaat de CL in, Mits de winnaar van de CL dit seizoen zich ook via de eigen competitie geplaatst heeft voor de CL. Iets dat vrijwel altijd voorkomt.

17 februari 2020 om 16:37

" Van mij hoeven Stengs en Boadu niet naar Ajax te komen. Ik vind zelf Ihattaren de meest geschikte vervanger voor Ziyech die er rondloopt in de eredivisie. Dan zeggen mensen wel dat Psv Ihattaren nooit aan Ajax zal verkopen maar ik zie wel degelijk een mogelijkheid voor Ajax om Ihattaren te kunnen halen. Ihattaren heeft namelijk nog een jeugdcontract en Ajax zou Ihattaren dus kunnen verleiden met dat ze in hem de nieuwe Ziyech zien en dat ze eenzelfde traject met hem voor ogen hebben als met dat van Ziyech met een dito oplopend salaris.". Echt complete nonsens. Ihattaren heeft vorig jaar zijn contract verlengd en heeft inmiddes een volwaardig profcontract. Het feit dat hij nog geen 18 is en de duur va zijn contract dus niet langer mag zijn dan 3 jaar wil niet zeggen dat het daarom een jeugdcontract zou zijn. Dat is echt de grootst mogelijke onzin. En zelfs als Ihattaren een jeugdcontract zou hebben, zou PSV nog gewoon de hoofdprijs kunnen vragen. Een transfersom is niets anders dan een schadevergoeding om een bestaand contract af te kopen en het is aan de verkopende club om te bepalen met hoeveel men daarvoor genoegen wenst te nemen. Ihattaren is een prachtig talent dat Ajax heel goed zou kunnen gebruiken, maar dat is iets anders dan dat de club hem nodig zou hebben. Dat is niet zo omdat bij Ajax geen positie zo sterk bezet is als die waar Ihattaren speelt. Ajax moet van de zomer heel wat spelers vervangen en daar zijn posities bij die veel minder goed bezet zijn in de opleiding. En die dus een veel hogere prioriteit hebben. Iedereen roept maar dat Ajax Ihattaren moet kopen als vervanger, terwijl iedereen inmiddels zou moeten weten dat niemand in NL daar voldoende bagage en kwaliteit voor heeft. Ook Ihattaren niet met zijn 17 jaar. Tegen de tijd dat hij dat wel heeft, is hij al lang opgehaald door een grote club in het buitenland. De kans dat Ihattaren naar Ajax gaat, is nihil omdat zijn club hem terecht niet zal willemn laten gaan en al helemaal niet voor een prijs die Ajax kan en wil betalen, en om dat zijn komst vanwege zijn jonge leeftijd en de bezetting van de positie waar hij op speelt, geen enkele prioriteit heeft. Daarnaast moet hij het zelf ook willen en de kans dat dat zo is, acht ik bijzonder klein. Niet iedere speler is zo idolaat van Ajax is zo idolaat van de club dat hij perse voor Ajax wil spelen. Er zijn naast Ajax nog andere mooie clubs. En Ajax barst zelf van het talent en dan ga je natuurlijk niet vele miljoenen over de bank smijten voor een ander talent die de doorstroming van het eigen talent in de weg gaat zitten. Dat zou neerkomen op regelrecht wanbeleid. Antony is een vleugelspeler en daar heeft Ajax er in de jeugd niet heel veel van. Zijn komst is dus logisch en te rechtvaardigen. De komst van Ihattaren is dat niet met het overschot aan middenvelders dat Ajax in de jeugd heeft rondlopen. En zelfs als Overmars dat zou willen, gaat hij daar geen toestemming voor krijgen van de Rvc. En dat is niet alleen goed voor PSV en de Eredivisie, maar bovenal voor Ajax. Hebzucht is een lelijke karaktereigenschap en laat je niet toe met wat ook tevreden te zijn. Als Ajacied zou je blij moeten zijn met de weelde die je bezit en andere clubs niet hun pareltjes moeten misgunnen, al helemaal niet als je die niet direct nodig hebt.

Ik weet niet of het de spelers misgunnen is. Het is wel zo als je die spelers naar Ajax laat gaan je het voor jezelf nog moeilijker maakt om kampioen te worden. De kansen om kampioen te worden zijn al klein maar als je dan nog eens deze spelers naar je concurrent laat gaan.en ik denk ook nog eens dat buitenlandse clubs meer betalen. Maar dat zal de toekomst uitwijzen als de spelers de markt opgaan.

17 februari 2020 om 12:39

Denk je dat nog steeds na de laatste spelers die voor veel geld bij Az gekocht zijn en redelijk geflopt zijn? Denk aan Till, Jahanbaks en Janssen, dat zullen buitenlandse clubs ook wel onthouden.

17 februari 2020 om 12:46

Dat zijn nou ook niet bepaald de grootste talenten en/of spelers. Bovendien zullen ze Dembele, Weghorst, Gouweleeuw en noem ze allemaal maar op ook wel onthouden. Die buitenlandse clubs kennen het AZ van de afgelopen jaren niet eens goed. Ze overwinteren nu en talenten doen het altijd beter op de scoutingsrapporten dan jongens als Jahanbakhsh of Janssen die toch meer op eendagsvliegen beginnen te lijken.

17 februari 2020 om 12:55

Zou kunnen hoor. De markt zou het uitwijzen.beide mannen komen nu in de plannen van Koeman voor en als ze mogen invallen en ze doen het prima op het EK. Er zijn ook spelers van ajax die in het verleden mislukt zijn die worden ook onthouden.echter gaan er meer spelers van Ajax naar het buitenland en de laatste worden beste onthouden.ik ben benieuwd en ik weet zeker als ajax de juiste prijs wil betalen ze echt wel naar ajax gaan.

17 februari 2020 om 13:14

Als je echt op die manier gaat nadenken kun je beter stoppen als scout. Je kijkt naar de speler, niet naar andere spelers die toevallig ook voor az hebben gespeeld. Wat een onwaarschijnlijk dom verhaal is dit zeg.

17 februari 2020 om 13:56

Gelukkig werden Gudelj, van der Hoorn, Fischer, Boilesen en El Ghazi wel allemaal wereldtoppers.

17 februari 2020 om 15:56

@orgullo. Grappig dat je ze met die spelers vergelijkt, want in tegenstelling tot een Janssen, Jahanbaksh, Till of Altidore, werden deze spelers voor redelijk lage bedragen verkocht. En deze Ajax spelers gingen ook allen naar een 'mindere' club of competitie.

17 februari 2020 om 16:04

@feye88. Onzin, als blijkt dat toptransfers van AZ de laatste jaren nagenoeg allemaal door de mand vallen in een grote buitenlandse comptetitie, kijken scouts of clubs echt wel extra goed naar een speler. Wil inderdaad niet zeggen dat ze dan nooit meer een speler van AZ gaan halen, maar een kritische blik is niets meer dan logisch.

17 februari 2020 om 12:41

Dat is voornamelijk sentiment dat bij de supporters leeft. Of Ajax het geld nou investeert in Stengs of een buitenlands - evengroot - talent haalt en AZ Stengs aan het buitenland verkoopt is voor de kampioenskansen van AZ van geen enkele invloed. Het enige verschil zou zijn dat Stengs al een beetje is gewend aan de competitie en Nederlands spreekt.

17 februari 2020 om 13:37

@bliek "het is wel zo als je die spelers naar Ajax laat gaan je het voor jezelf nog moeilijker maakt om kampioen te worden. " Of niet. Ajax betaalt waarschijnlijk voor een vergelijkbaar talent (of beter) minder dan voor een Steng. Dus zou Ajax meer geld overhouden voor andere posities. Als AZ liever voor minder geld aan een Everton verkoopt, dan lopen ze ook miljoenen mis. Geld wat ze beter kunnen besteden aan versterken van het team. Hoe je wendt of keert, AZ is geen concurrent voor Ajax. Stelling die ze nemen (geldt ook voor Psv) is gewoon niet volwassen.

17 februari 2020 om 14:10

Dus dan zal AZ zich neer moeten leggen om standaard als 4e club van Nederland te acteren. Alleen in Alkmaar bruist het we van ambitie en dan ga je omhoog kijken. Wil je mee doen met de grote jongens, dan zul je je beste spelers daar (liever) niet aan verkopen. In Alkmaar kennen wij heel goed onze plek, maar wij hebben ook ambitie. Helaas wordt dit verward met arrogantie.. vergeet niet dat een stap naar Ajax en PSV nog steeds een optie is, maar dat AZ niet welwillend is om de concurenten te versterken. Anders kunnen we in Alkmaar beter gelijk stoppen in het investeren en verbeteren van alle faciliteiten en ontwikkelingen als omhoog kijken / ambitie tonen niet “mag”.

17 februari 2020 om 14:12

@mrkrillin Ze zijn voor nu een concurrent in het kampioenschap dat ze dat niet jaarlijks zijn dat weten we allemaal.als AZ Stengs voor stel 15 mil. verkoopt gaat AZ niet voor 15 Mil een speler halen. Everton Zal hetzelfde betalen als Ajax in Engeland is ie paar mil niet zo n probleem.stengs en Boadu komen wel in de kijker van buitenlandse clubs die hetzelfde willen betalen dus dan toch liever naar het buitenland.als ze voor een vergelijkbaar talent minder betalen moeten ze die toch kopen dan zie ik helemaal geen probleem en is de gehele discussie totaal zinloos. Maar al hadden ze die in het vizier hadden ze die toch al wel gekocht.en het is een prima stelling. En geloof me als er gewoon een goed bedrag op tafel komt gaan die spelers echt wel. Maar waarom voor een dubbeltje op de eerste rang.4ajax gaf de Ligt en De Jong toch ook niet weg en haalde ook het onderste uit de kan.

17 februari 2020 om 14:27

@elhamdoui "dus dan zal AZ zich neer moeten leggen om standaard als 4e club van Nederland te acteren" huh nee dat zeg ik toch niet!? Ik reageerde op iemand die aangaf "jezelf nog moeilijker maakt om kampioen te worden". Door te verkopen aan Ajax hoef je niet zelf moeilijker te maken, zie mijn voorbeelden. @bliek Op dit moment is Feyenoord een grotere concurrent voor AZ voor de 2e plek dan AZ voor 1e plek met Ajax...az Moet juist onderste uit de kan halen! Dat geef ik toch ook aan. Zoals mijn voorbeeld. Stel Everton biedt 13 miljoen en Ajax bereid om 16 miljoen te betalen, dan is toch beter aan hoogste bieder te verkopen en niet kinderachtig doen en zeggen we verkopen niet aan Ajax. Nee je stelling moet zijn we verkopen wie meeste biedt.

17 februari 2020 om 14:48

@mrkrillin Ligt eraan wat het je waard is om dus toch je concurrent niet sterker te maken.weet je het zou mij een zorg zijn als ze naar Ajax gaan echter ik begrijp het wel.tuurlijk koopt ajax andere spelers als ze niet komen echter kennen die over het algemeen het Nederlandse voetbal niet en moet je nog maar zien of ze zich gaan aanpassen.of Feyenoord nu de concurrent voor AZ is vind ik nog te vroeg. Bij Ajax loopt het ook nog niet op rolletjes en die zie ik ook niet alles even winnen tot einde van het seizoen. Maar dat is weer een andere discussie.dat Feyenoord eraan komt is wel duidelijk.

17 februari 2020 om 16:45

@bliek Bij Ajax komen de sterspelers weer terug zoals Ziyech, Blind, Promes en Neres. Dus we hebben straks juist een fitte en grote groep voor laatste deel van het seizoen. AZ lijkt juist er doorheen te zitten. Geen grote groep en de sterspelers zijn nu uit vorm. Feyenoord is ook pop stoom en moeten nog naar Alkmaar. Winnen ze daar is verschil nog maar 1 punt. Trouwens ik hoef Stengs niet bij Ajax te zien hoor. Boadu vind ik wel heel goed, maar dat zou tenkoste gaan van Traore. Ik zie hem liever slagen. Enige waar Ajax echt portemonnee voor mag trekken is Ihattaran, maar die komt niet. Blijft een droom

Laat Ajax maar lekker proberen. Bergwijn zou ook komen. Nu is het Stengs, Boadu, Itaharen en misschien Berghuis. Ze willen /gaan 30 miljoen voor Anthony betalen , nou succes dan om Boadu of Stengs voor minder dan 25 te kopen.

17 februari 2020 om 12:50

Bergwijn is door de media erin gebracht, vanuit Ajax is dat nooit bevestigd, hetzelfde gebeurd nu met Mo, die 2 van Az en Berghuis, allemaal namen die de media aan Ajax linkt.. Stengs in deze vorm gaat Ajax geen 25+ aan uitgeven, Boadu komt ook niet aangezien we zelf al Traore en daarachter Brobbey hebben, Berghuis komt toch niet en Mo zou evt kunnen maar dat zie ik zelf niet gebeuren, dat lijkt me namelijk een echte Psv-er die in NL niet voor een concurrent wil gaan spelen

17 februari 2020 om 13:00

Ihattaren zie ik nog wel naar Ajax komen als hij een Ziyech salaris kan verdienen de komende jaren. Is echt een groot verschil met wat hij bij Psv kan verdienen. En hij heeft nog een jeugdcontract geloof ik dus zou een koopje kunnen worden voor Ajax als Ihattaren de overstap wel ziet zitten.

17 februari 2020 om 13:12

Geloof niet dat je Ihataren voor minder geld gaat krijgen dan Ajax voor De Ligt heeft ontvangen.

17 februari 2020 om 13:27

De prijs voor Anthony gaat waarschijnlijk minimaal 15 en maximaal 21 miljoen kosten. Scheelt wel wat met die 30 miljoen die steeds genoemd wordt

17 februari 2020 om 13:44

@Fc Scheidsrech, waarom heb je het over 30 miljoen? Het gaat om 16 miljoen vast en een variabele bonus van 6/7 miljoen.

17 februari 2020 om 15:58

Precies. Daarnaast betaald Ajax ongeveer 5/6 miljoen voor de resterende 20% van de transferrechten van Neres. Deze worden dus uiteindelijk opgeteld bij het totale transferbedrag van Neres, en niet van Antony.

Ik word een beetje moe van al die spelers en analisten , die Stengs maar naar Ajax blijven praten. Stengs heeft echt 3 tot 4 goede momenten per wedstrijd , en daar krijg je 20 x onnodig balverlies en verkeerde keuzes voor terug. Boadu is een spits die het vooral van zijn snelheid moet hebben, is in de kleine ruimtes waarin Ajax speelt vooralsnog te beperkt.

17 februari 2020 om 12:50

[Baradona] ik heb veel AZ spelers naar Ajax zien komen en maar weinigen was ik echt onder de indruk , ik denk dan alleen aan Demi de Zeeuw die vond ik wel een aardige aankoop die het goed deed maar verder viel dat wel mee hoor

17 februari 2020 om 13:46

Viergever heeft het ook niet slecht gedaan bij Ajax, net als Moisander. Dat waren ook aardige aankopen. Maargoed, die spelers waren geen toptalenten, iets wat Boadu bijvoorbeeld wel is.

17 februari 2020 om 13:47

Maar dat zegt niet veel. Elke speler is anders. Dat andere spelers het niet haalden, wil niet zeggen dat een Stengs of Boadu dan automatisch ook niet slaagt. Frenkie de Jong kwam nota bene van Willem II. Moet je zo'n jongen dan niet kopen omdat er zelden een speler van Willem II bij Ajax slaagt?

17 februari 2020 om 14:03

(sirius) Wat is dit nu voor een rare vergelijking Frenkie is een natuurtalent waarvan er niet zoveel zijn maar dat zijn Stengs en Boadu op dit moment zeker nog niet en zijn voor Ajax nog lang niet goed genoeg en kunnen beter nog 1 0f 2 jaar bij AZ blijven , Maher waren ze ook zo lyrisch over waar speelt nu ? niets mis mee hoor FC Utrecht maar velen hadden hem toch hoger ingeschat ik zelf ook eerlijk gezegd .

18 februari 2020 om 15:48

Dus omdat de ene een natuurtalent bleek en een ander (misschien) niet, is de vergelijking ineens scheef? Alsof men wist wat ze met De Jong binnenhaalden toen ze hem kochten. Die moest ook eerst rijpen bij Jong Ajax, kwam van de bank bij Willem II en was het ook afwachten hoe goed hij nou werkelijk was. Zo raar is die vergelijking dus helemaal niet. Integendeel zelfs. Dat jij die vergelijking als supporter minder goed kunt slikken, daar kan ik niets aan doen...

Ze trekken bij AZ te grote schoenen aan. Denken dat ze al op gelijke hoogte staan met Ajax. Hoogmoed komt voor de val is het gezegde. De val naar beneden is al ingezet met twee nederlagen achter elkaar. Een overgang van Stengs naar Ajax is voor de speler in questi een verbetering. Buitenland is nu te hoog gegrepen, Blijven bij AZ is stilstand

17 februari 2020 om 12:38

Makkelijk lullen, als een Ziyech maar Chelsea kan, of een Blind maar Arsenal, is dit ineens geen verbetering? Hoogmoed om dit te denken zou ik zeggen..

17 februari 2020 om 12:41

Nogal een kinderachtige reactie. Nergens hoor ik iemand binnen AZ zeggen dat ze op gelijke hoogte staan met Ajax. Dat wil niet zeggen dat AZ hun beste spelers zomaar voor een lage prijs naar Ajax moeten laten vertrekken. Mensen lijken te vergeten dat clubs voor zichzelf spelen, niet voor Ajax...

17 februari 2020 om 16:30

Ajax-supporters lijken af en toe te vergeten dat clubs voor zichzelf spelen. Niet voor Ajax.

17 februari 2020 om 13:19

Questi ja?
Volgens mij praat vooral een gast als vd Meijde nu Ajax naar een te hoog niveau. Ze zijn 2 van de 4 exceptionele spelers (de jong, de ligt, ziyech en tagliafico) al kwijt en nummer 3 is net verkocht. Ik heb echt nog niet gezien wie in die enorme schoenen moet gaan staan. Ajax had een exceptionele generatie en ze hebben bakken met geld. Maar met een zak geld koop je geen kampioenschap zoals dat zo mooi heet.
Ajax is inderdaad de beste club van Nederland. Maar hoeveel beter valt nog te bezien.

Als Ajax zijnde zou je toch ook wel 3x moeten nadenken voordat je deze spelers haalt. Hoeveel van die zogenaamde topspelers van AZ hebben het uiteindelijk waar gemaakt? En dan vind ik Maher nog het beste voorbeeld. Daarvan was ik toch echt 100% overtuigd, maar we weten hoe dat ging.... Boadu past volgens mij sowieso niet bij de manier van voetballen van Ajax.stengs zou ik nog het voordeel van de twijfel geven, maar az wil waarschijnlijk meer dan 20 miljoen hebben. Voor dat geld kun je wel iets beters krijgen.

17 februari 2020 om 12:40

Precies voor 25 miljoen plus doorverkoop heb je berghuis binnen denk ik

17 februari 2020 om 12:47

waarom zou je een doorverkoop opnemen bij Berghuis, die gaat echt niet 2 grote transfers maken nog

17 februari 2020 om 12:57

Om feyenoord te overtuigen. Ik denk namelijk dat hij bij ajax de pannen van get dak gaat spelen en dan nog een keer op zijn 29e kan cashen in het buitenland. Moet het wel doorverkoop percentage van het hele bedrag zijn en niet alleen van de winst.

17 februari 2020 om 13:21

Berghuis gaat echt niet naar Ajax. We gaan praten als je 35 biedt. Je beste speler voor zo weinig naar je grootste concurrent laten gaan zeker.

17 februari 2020 om 13:40

@martijnovic waarom zou Ajax Berghuis voor zoveel geld halen? Mocht hij verkocht worden, dam zal bedrag ongeveer tussen de 15 en 18 miljoen liggen (bedrag wt ze ook aan PSV vroegen).

17 februari 2020 om 13:42

@feye88 "berghuis gaat echt niet naar Ajax. We gaan praten als je 35 biedt. " Feyenoord is geen concurrent voor Ajax, dat is alleen Psv. Verder wilde Feyenoord praten met PSV bij bedrag rond de 15 miljoen. Dus zou bijzonder zijn als hij ineens 20 miljoen duurder zou zijn. Verder is Feyenoord niet eens in staat om biedingen rond de 15 te weigeren, want jullie hebben lege kas en veel plekken moeten nog versterkt worden. Tot slot, voor 35 miljoen haalt Ajax 2 a 3 spelers die beter en jonger zijn. Die later met winst verkocht zullen worden. Dus slaap vooral lekker verder met je 35 miljoen haha. Voor 35 miljoen zou Ajax Berghuis, Sinestra en Sensei kopen.

17 februari 2020 om 14:54

Geloof dat maar. Arnesen is niet iemand die voor zulke bedragen zaken doet. Maar als je dat wel denkt moet je dat vooral doen. Veel plezier met antony, een garantie voor assists en doelpunten

17 februari 2020 om 15:05

@fey88 Arensen kan zoveel willen, alleen met lege portemonnee kan je weinig he. Ook komt er niet veel door vanuit de jeugd, dus Feyenoord moet kwaliteit kopen. Dus die gaan nooit biedingen rond de 17 mil op Berghuis weigeren."veel plezier met antony, een garantie voor assists en doelpunten" Wij gaan zeker veel plezier aan beleven! Die gaat sensatie worden

17 februari 2020 om 16:11

Komt wel veel door uit de jeugd. Malacia, bijlow, Geertruida, kokcu, bannis. Levert straks makkelijk 35 miljoen op. Daarnaast senesi, sini, toornstra, die bij elkaar nog 30 kunnen opleveren. Hoeven we echt niet Ajax in het zadel te helpen
Dat zou echt heel dom zijn

17 februari 2020 om 16:35

Ik denk dat Berghuis bij Ajax ook de pannen van het dak zou schieten. Als je ziet hoe hij als erg voetballende speler in het niet geweldig voetballende team van Feyenoord zo bepalend is en blijft, voor nu al 4 jaar op rij. Maar Krillen je praat niet alsof je weet waar je het over hebt. Er is gigantisch veel jeugd, en zeker jonge spelers, die doorbreken of doorgebroken zijn. Feyenoord is hier 10 jaar te laat mee, maar het lijkt een beetje op gang te komen. Jezelf inlezen zou best handig zijn voordat je onzin spouwt.

17 februari 2020 om 16:45

Eigenlijk is het nog hypocrieter van je. Ajax heeft een geweldige jeigdopleiding. Wellicht de beste van de wereld. Laten we eens kijken dan, he? Neres Tadic Ziyech Frenkie Tagliafico Onana Alavarez Martinez Schuurs Promes. Allemaal gekocht. Natuurlijk zijn er grote talenten vanuit de jeugd, Donny en Mathijs, en ongetwijfeld meer, die meteen hogerop kunnen. Eiting kan dit ook bijvoorbeeld. Maar geld verbloemt veel, ook bij Ajax. Ajax is al heel lang niet enkel een opleidingsclub. Zeker voor Nederandse begrippen is het 100% een koopclub. Goede aankopen, dat dan weer wel.

17 februari 2020 om 16:56

@powned_nl zo zo hypocriet nog...snap je punt niet mbt tot jeugdopleiding. Ik geef aan op dit moment is er geen grote talenten die de stap kunnen zetten. Ik weet waar ik het over heb. De namen die boven genoemd wordt zijn geen mega talenten. Enige die ver kan komen is Kocku op dit moment. Rest komt nog te kort. Je wilt graag over de jeugd van Ajax kletsen, prima. Jongens als Fdj, Onana, Schuurs zijn jongens die veel profijt gehad hebben aan de Ajax opleiding in belangrijke fase van hun opleiding. Je kan veel interviews opzoeken van bijv Schuurs en FdJ die dit zelf aangeven. Dat ze in de tijd bij Jong Ajax veel geleerd hebben. Deze 3 kunnen ook gezien worden als jeugd (ook conform de Fifa regels). Je vergeet daarnaast dat Blind en Promes ook jeugd hebben doorlopen en later terug gekocht zijn. Verder nog jeugdspelers: Mazzroui, Dest, Veltman, Eifting, Donny, Ekkelenkamp, Gravenberch, Lang en Traore die nu regelmatig bij de selectie zitten. In de selectie dus momenteel 13 spelers die (groot) deel Ajax jeugdopleiding doorlopen hebben. Dus ik snap niet even wat jouw kritiekpunt is mbt de jeugdopleiding. Al deze spelers krijgen voldoende speelminuten om te ontwikkelen. Volgend seizoen schuiven mogelijk nog paar door zoals Botman, Castillo-Familia, Unuvar, Taylor, Timber, Hansen en Brobbery. Die zullen ook wat meer minuten gaan krijgen. Jeugd krijgt bij ons altijd voorkeur als ze goed presteren. Je ziet spelers als Alvarez en Marin gewoon op de bank. Iets wat amper voorkomt bij jouw club. Die huren liever matige spelers als Martina en Clasie vorig seizoen en dit seizoen weer aantal huuurspelers. Dus snap je punt echt niet dat het Ajax niet kan opleiden en alleen maar kopen. Je bent echt in de war met je eigen club.

17 februari 2020 om 17:35

Niet gek dat je mijn punt niet snapt. Het was in zijn geheel mijn punt ook niet haha. Het valt me enkel op dat je eerst roept er geen jong talent doorbreekt bij Feyenoord, wat zeker in vergelijk met afgelopen jaren, pertinent onwaar is. Dat was jouw statement. Dat Martina en co gehuurd werden was dom, en onnodig. Volledig eens. Het is jouw punt dat er niks doorbreekt, wat niet waar is. Om de rollen om te draaien keek ik Ajax. Frenkie vind ik geen jeugd, ook al heeft hij vast veel geleerd bij Ajax. Noemde ik niet dat Ajax wellicht de beste opleiding ter wereld heeft? Wel he. Dan is het bijzonder te zien dat eigenlijk alle sterren gekocht zijn. En niet voor gigantische bedragen, perse. Maar cumulatief gigantisch veel. Een Nederlandse koopclub, met zat eigen jeugd. Heb niks anders gezegd. Ik vind het gewoon vervelend als je dingen roept die gewoon niet kloppen. En dan is het helemaal fijn als je naar de veranderingen bij Ajax kijkt. Niet dat er niets doorbreekt, absoluut niet. Iets wat ik meermaals aangeef. Maar de sterren, de benoemde sterkhouders, zijn nou eenmaal grotendeels gekocht.

17 februari 2020 om 17:43

En echt.. er zijn maar weinig supporters op deze aardbol die het halen van een speler op zijn 20e en het subsequente doorverkopen 3 jaar later als eigen jeugd bestempelen omdat ze 'profijt hebben gehad van de jeugdopleiding'. Ja, goh. Bovenstaand sentiment lijkt me genoeg bewijs voor de veranderde strategie binnen Ajax. En terecht, overigens. Met zoveel geld is dit de manier. Je selectie aanvullen daar waar talent niet afdoende is. En volledig terecht. Echter zijn de supporters nog niet geheel op de hoogte volgens mij.

Stengs en boadu staan stil in hun ontwikkeling zou ik als ajax niet aan beginnen. Ik zie Berghuis heel graag naar ajax komen waarom word die nooit genoemd in de media?

17 februari 2020 om 14:14

Stengs en Boadu zijn nog volop in ontwikkeling* als Ajax zijnde zou dit een gok zijn en zou ook beter naar andere alternatieven kijken* ik zie Berghuis...

17 februari 2020 om 14:40

Jaaa berghuis!!! Ik hoor geen enkele voetbal analist over berghuis naar ajax. Terwijl hij zo goed speelt dat hij wat mij betreft basis oranje mag als rechtsbuiten. Hij speelt momenteel veel beter als itaharan en stengs. Wie zou er anders rechtsbuiten in oranje moeten?

Van Der Meyde moet snappen dat er grotere clubs dan Ajax op de stoep gaan staan voor Stengs en Boadu. Ik vind een beetje een basisschool-redenatie. Als Ajax de juiste bedragen biedt, zal AZ echt niet dwars gaan liggen. Echter gaat Ajax die bedragen waarschijnlijk niet betalen. Stengs en Boadu hebben het ook in de Europa League laten zien waardoor het prijskaartje sowieso stijgt.

17 februari 2020 om 12:43

Heb je stengs en boadu zien spelen laatste tijd? Zelfs ajax wil ze niet meer. De beide heren noeten weer met beide voeten op de grond gaan staan. Az is een prima club voor hun waarmee ze samen door kunnen groeien. Als ze blijven zie ik az wel uitgroeien tot een club die de eufa cup kan winnen.

17 februari 2020 om 12:49

Die beide heren spelen hun eerste volledige seizoen en dan is een dipje heel gewoon, hoe groot het talent ook is. Elk talent heeft er moeite mee als 'mogen' verandert in 'moeten' en mensen een mening over je gaan hebben. Het is dus wel erg arrogant om dan te stellen dat Ajax ze ineens niet meer moet. Ook bij Ajax krijgen talenten die welbekende dip.

17 februari 2020 om 12:59

Ik denk dat AZ met dezelfde soort leegloop te kampen gaat krijgen als Ajax. Die spelers kunnen allemaal een mooie transfer maken deze zomer. Ze zullen waarschijnlijk niet allemaal gaan, maar de kans dat ze naar een grotere club gaan waar ze veel meer kunnen verdienen is wel behoorlijk groot.

17 februari 2020 om 13:00

Klopt zelfs frenkie had die. Je kunt er goed vanaf kijken hoe goed iemand word naarmate hoe lang die dip duurt. Voorlopig zou ik me handen niet branden aan stengs en boadu. @sirius Denk jij dat berghuis bij ajax zou slagen als nr 10?

17 februari 2020 om 13:06

@ Adzevedo ik denk dat clubs nig wel 2 keer nadenken over een talent van az. Ten eerste betaal je super veel en te tweede zijn voirgaande az talenten niet erg succesvol.

17 februari 2020 om 13:37

Berghuis maakt geen transfer binnen Nederland naar z'n eigen zeggen, dus het maakt eigenlijk niet uit of hij daar zou slagen.

17 februari 2020 om 13:50

@martijnovic - Dat niet erg succesvol is niet zo relevant, het succes van hun voorgangers bepaald niet of zij ook succesvol zullen zijn. Het is misschien vooral voor beide heren zelf een wijze les om niet naar de Premier League te willen (zijn beide denk ik nog niet klaar voor). Als de kopende club uit Duitsland komt dan praten we trouwens ook over andere bedragen dan wanneer zo'n degradatie kandidaat uit Engeland weer tientallen miljoenen over de balk smijt. Ik denk dat Stengs zeker zal vertrekken, Boadu is wat jonger die zou misschien nog blijven. Wat de vraagprijs zal zijn en of AZ die werkelijk gaat krijgen is nog afwachten.

17 februari 2020 om 14:38

Az zal de hoofdprijs voor stengs willen. Minimaal het jahanbaksz bedrag en dat kunnen de meeste duitse clubs niet betalen. Laat die jongens lekker nog een jaar bij az spelen en als ze 2e worden dan ook lekker in de CL laten spelen. Dat is voor alle partijen het beste.

17 februari 2020 om 16:34

Ik nam toch al niet aan dat Stengs naar Ausburg of Mainz zou willen, maar clubs als Schalke, Leverkusen of Gladbach kunnen dat soort bedragen best betalen. Of het minimaal 25 miljoen gaat worden, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Het kan ook best tussen de 20 en 25 miljoen gaan worden. Wat betreft blijven in Alkmaar ... ik betwijfel sterk of hij zelf nog een jaar wilt blijven. En of ze AZ CL speelt, dat is al helemaal verre van zeker. Eerst moeten ze 2de worden, terwijl de vorm weg is en Feyenoord dichterbij komt. Daarbij volgen voorrondes waarin ze ongeplaatst minimaal 2 voorrondes moeten overleven, waarbij tegenstanders met meer kwaliteit verslagen moeten worden. Ga er maar gewoon vanuit dat Stengs deze zomer weg is en dat dit voor meerdere AZ sterkhouders gaat gelden.

17 februari 2020 om 13:44

@sirius "van Der Meyde moet snappen dat er grotere clubs dan Ajax op de stoep gaan staan voor Stengs en Boadu. " Welke grotere clubs komen voor Stengs? Boadu kan ik me nog wel voorstellen, maar welke grotere clubs halen Stengs? Ieder grotere club dan Ajax heeft spelers rondlopen die niet 1 maar wel 4 a 5 klassen beter zijn dan Stengs. Hij is ook niet goedkoop he met bedrag rond de 25 miljoen.

17 februari 2020 om 13:52

Hij is niet goedkoop voor Ajax. Dat is heel wat anders. Genoeg clubs nemen gokjes met talenten voor dat soort bedragen. Ajax kan zo'n gok echter niet nemen, ook niet met de huidige financiele situatie. Van Der Meyde is gewoon een Ajacied en praat dus in het voordeel van Ajax in dit geval. Hij kan zich niet voorstellen dat die jongens ook andere opties hebben of dat een AZ helemaal niet bezig is met Ajax, maar met zichzelf. Dan haal je de objectiviteit al uit de discussie.

17 februari 2020 om 14:23

@sirius "genoeg clubs nemen gokjes met talenten voor dat soort bedragen. " Welke clubs dan? en kom eens met voorbeelden met talenten voor dat soort bedragen. Ik kan me niet snel bedenken. Die 3 talenten van Real Madrid bijv zijn ander soort talenten dan een Stengs. Dit zijn de grootste talenten van Brazilie. Qua potentie en talent ook paar klassen beter dan Stengs. Ben benieuwd naar je voorbeelden.

Volgens mij is het nogal logisch om spelers niet aan eeen club in de eigen divisie te verkopen als er ook voldoende buitenlandse intresse zal zijn. En ajax zal aan az ook niet de volle mep betalen. Dat is allemaal gewoon erg logisch en begrijpelijk. Natuurlijk is ajax een stap hoger. Daar zal ook geen az'er iets over zeggen. Het gaat er puur om dat je niet jezelf gaat verzwakken door je spelers te verkopen aan de club waar je naartoe wilt groeien. Zo zal feyenoord en psv ook niet aan ajad verkopen tenzij de absolute hoofdprijs word betaald. Alleen spreken deze clubs zich niet uit.

17 februari 2020 om 12:51

Hangt ook af van de contractsituaties af van spelers. Zijn genoeg spelers die van Ajax naar Psv of Feyenoord transfervrij zijn vertrokken en vice versa. Of dat ze nog een jeugdcontract hebben. Dan wordt de absolute hoofdprijs niet gevraagd.

17 februari 2020 om 13:12

Naja, misschien zit daar dan toch wel de crux ... ''aan de club waar je je naartoe wilt groeien''. Dat gaat, of je de sterkhouders nou wel of niet aan Ajax verkoopt dus nooit gebeuren. Ajax werkt dit seizoen met een begroting die op EL basis 110 miljoen is, AZ zit rond de 25 miljoen. Bovendien mist AZ het achterland en achterban om echt door te groeien, helemaal in een verzadigde markt als Nederland. Ik kan ook wel willen dat Ajax gaat toegroeien naar Barcelona en Real Madrid, maar dat gaat echt niet gebeuren. Uitgesloten, daar zijn we nou eenmaal te klein voor. Met de hoofdprijs willen vangen is overigens niks mis. Maar de factor ''binnenlandse transfer'' hoeven we in het geval tussen Ajax en AZ niet op te blazen. Ik snap dat ze in Alkmaar spelers liever niet aan Ajax verkopen vanwege wat rare sentimenten van enkele supporters (die een rivaliteit verzonnen hebben), maar objectief gezien is het gewoon een stap van de subtop naar de nationale top.

17 februari 2020 om 14:42

Jij mag het rare sentimemten noemen, maar hier in Noord Holland zijn de mensen over het algemeen of voor Ajax, of voor AZ. Heel vreemd is het dus niet dat er bij ons wel rivaliteit is en dat wij daarom liever niet zien dat spelers aan Ajax worden verkocht. Overigens heb ik als kaaskop juist graag dat deze spelers naar Ajax vertrekken want dan kan ik nog van ze genieten - of ik kan zien hoe Ajax veel te veel geld heeft betaald voor een flop. En natuurlijk is het een stap van de subtop naar top, ik snap niet helemaal wat dat er mee te maken heeft. Je vergelijking tussen AZ, Ajax, Barcelona en Real is natuurlijk anders, omdat zij in een andere competitie spelen. Feit is dat AZ, net als Ajax, actief is in de EL en 6 puntjes achterstaat. We moeten Ajax niet groter maken dan het is. Leuk die begroting, maar zo geweldig gaat het nou ook weer niet.

17 februari 2020 om 16:25

Ik weet er alles van, aangezien het mijn eigen regio is waar ik woon en opgegroeid ben. Dat er af en toe over en weer wat onderlinge pesterijtjes zijn dat hoort erbij. Iets wat je overal trouwens hebt met Ajax, aangezien we een club met een landelijke achterban zijn. Dan heb je altijd met wat lokale clubs dat soort verhoudingen. Een beperkt deel van de AZ achterban is er een beetje in doorgeslagen. Dan lees je ineens lachwekkende dingen als ''derby van Noord-Holland'' of dat soort onzinnige dingen. Er is geen enkele sprake van rivaliteit, hoewel het vanwege lokale verhoudingen wel fijn is voor lokale Ajax supporters als Ajax de wedstrijd tegen AZ wint (want dat scheelt op werk / school / de voetbalclub altijd wel). We hoeven Ajax zeker niet groter te maken dan het is, maar daar ging het ook niet om. Mijn punt wat ik maakte ging over AZ, AZ zal nooit een topclub worden. Er zal ook geen traditionele top 4 komen (of soortgelijke onzin die ik voorbij zie komen) en AZ kan slechts op zeer incidentele basis in de buurt komen van Ajax. De rol van die begroting gaat de komende jaren nog wel blijken.

20 februari 2020 om 01:10

Hoe groot het gat ook is, gezonde ambitie is nooit weg. Az wil groeien, dat is al jaren aan de gang met vooral de jeugdopleiding. Moet je als club dan zeggen: naja 25 miljoen per jaar is mooi toch we stoppen ermee. Nee. Je moet ambitie hebben. Je moet omhoog willen kijken. En omhoog kijken voor elke nederlandse club is simpelweg ajax. Betekend niet meteen dat het gaat lukken, of dat Az op dezelfde hoogte zal staan als ajax. Maar heel simpel gezien is het hierdoor logisch dat je niet in nederland spelers verkoopt. Als ajax meer betaald, hebben ze naar waarschijnlijkheid de speler toch te pakken. Zo is in het verleden ook een hele waslijst van az naar ajax gegaan waaronder sterspelers. De illusie dat er absoluut niet aan ajax verkocht wordt is er echt niet. En die sentimenten waar je het over hebt zijn er simpelweg omdat het 2 clubs uit noord holland zijn die al jarenlang leuke en spannende wedstrijden op de mat leggen onderling. Het is geen ajax feyenoord. Het is geen willem 2 nac. Maar het is en blijft een noord hollands affiche met bijbehorende sentimenten.

20 februari 2020 om 17:16

@azb100 - Tuurlijk niet, op een gezonde en verantwoordelijk manier groeien lijkt me een prima streven. En ik snap dat je omhoog wilt kijken, maar volgens mij staan er nog 2 clubs structureel tussen Ajax en AZ, namelijk Feyenoord en Psv. Ajax is al van een andere categorie als de andere twee topclubs uit Nederland, hoewel ze dat liever niet zo graag horen in Rotterdam en Eindhoven. Maar op basis van de feiten kun je nu al zeggen : AZ gaat nooit op structurele basis in de buurt van Ajax komen, daar is de club simpelweg te klein voor. Net zoals Ajax als club simpelweg te klein is om de positie van pakweg Real of Barca over te gaan nemen in de Europese top. Dat zit er niet in, zo eerlijk moet je gewoon als supporter zijn. Dromen en je best doen zo dicht mogelijk bij te komen is prima, zolang je de werkelijke verhoudingen maar in het oog blijft houden. De sentimenten ben ik mee bekend, hoewel die vooral redelijk eenzijdig zijn, aangezien ik uit de streek kom. Het zijn leuke wedstrijden over het algemeen omdat beide clubs willen voetballen en dat ook kunnen. Maar voor een echte derby mist het voor mij serieuze sentimenten.

Heeft niks met misgunnen te maken. Az laat ze vast gaan, mits de juiste prijs betaald wordt.

Je hoeft jezelf niet te vergelijken met Ajax om liever niet te zien dat je topspelers een binnenlandse transfer maken. Ik denk dat AZ deze jongens ook niet graag naar Feyenoord of PSV ziet vertrekken (als die het al zouden kunnen / willen betalen), hoewel dat mogelijk voor een buitenlandse transfer wel meer mogelijkheden biedt. Het deed ook pijn toen jongens van de club als Fer en Wijnaldum hun sentimenten opzij zetten en een binnenlandse transfer maakten, daarbij kon ik die van Wijnaldum nog wel begrijpen en dat heeft hem ook een mooie stap vooruit opgeleverd.

Moeten we medelijden met Ajax hebben .Of Ajax de beste talenten verkopen om dat ze zo een grote club zijn.of moet PSV of AZ aan zichzelf denken .moet psv iedere jeugdspeler een miljoenen contract geven zo dat ze niet naar Ajax gaan en zet PSV een jeugdcomplex neer van miljoenen om voor Ajax op te leiden . Leuk al die Ajax meningen in de ziggo en John de mol programmaatjes.help Ajax zo veel als je wil maar niet over de rug van andere Nederlandse voetbalclubs verander dan jullie naam in studio Ajax

17 februari 2020 om 13:08

Als ze kampioen worden zijn ze direct geplaatst dankzij de goede prestaties de afgelopen jaren

17 februari 2020 om 13:28

Bijna zeker. Als de CL winnaar zich nationaal ook plaatst

17 februari 2020 om 13:48

Dat is dus wel zo goed als zeker inderdaad. De enige ploegen in de k.o. fase van de CL die niet op CL plaatsing in eigen land af stevenen zijn Spurs, Napoli en Lyon (edit: en Valencia en Atalanta ook niet per se overigens, kan wel maar niet zeker). Die ploegen zie ik de CL ook absoluut niet winnen dus kunnen we er wel gemakshalve vanuit gaan dat onze kampioen geplaatst zal zijn!

Tuurlijk, of je een hekel aan Ajax hebt of niet, feit is gewoon dat Ajax by far de grootste club van Nederland is. Ik snap alleen de verontwaardiging niet als een club met ambities als AZ liever niet aan Ajax verkoopt, dat is toch logisch? Als je je beste spelers aan Ajax blijft verkopen dan wordt het verschil alleen maar groter. Ik snap best dat AZ hun spelers liever verkoopt aan een Europese subtopper.

17 februari 2020 om 13:12

Az wil heus wel aan Ajax verkopen alleen moet het bedrag wel goed zijn. Als AZ evenveel of zelfs meer kan verdienen bij een verkoop aan het buitenland waarom dan aan Ajax verkopen.

17 februari 2020 om 13:26

Het maakt niks uit voor de ambities van AZ of ze wel of niet aan Ajax verkopen. Een topclub gaat AZ nooit worden, of ze nou wel of niet aan Ajax verkopen. Als ze zo'n goed seizoen hebben zoals nu het geval is dan kun je incidenteel een keer de strijd aangaan. Maar incidenteel en structureel zijn twee wezenlijk andere zaken. Als je structureel concurrent bent is het versterken van je concurrent een heikel punt door het feit dat je aankomend jaar dezelfde doelstelling hebt waar je om strijd. Wanneer je slechts zeer incidenteel concurrent bent kun je rustig verkopen, je hebt een andere doelstelling en dus is het versterken van de andere ploeg niet zo vreselijk erg.

17 februari 2020 om 13:43

Maar dan kun je maar beter zorgen dat zo'n incidentele periode zo lang mogelijk duurt. Dat hoeft niet per se slechts 1 seizoen te zijn. Natuurlijk gaat AZ geen topclub worden, want daar hebben ze het achterland simpelweg niet voor. Ajax zit te dicht in de buurt en die hebben nou eenmaal de voorrang op sponsoren, de meeste talenten en noem het allemaal maar op. Verder is de begroting veel te laag om aan te haken. Alleen wil je als AZ niet de eigen kweek zien spelen bij een andere Nederlandse club. Sentiment is in zo'n geval ook een factor.

17 februari 2020 om 14:06

Dat kan ook 2 seizoenen zijn, dat zeker maar dan is het normaal gesproken wel afgelopen. Dat heeft met de simpele redenen te maken dat je een succesvol elftal in zo'n 2 seizoenen volledig verkocht ziet worden. Dat ga je komende zomer ook zien met Ajax. Hoeveel spelers uit de succesvolle CL campagne van vorig jaar blijven er na deze zomer over? Ik gok zelf dat het bij Blind, Tadic en Mazraoui zal blijven. Zo gaat het ook met AZ, wat nu succesvol is. De kern van het elftal (idrissi, Stengs, Boadu, Koopmeiners, Midstjo, Svensson, Wijndal en Bizot zullen binnen 2 jaar allemaal weg zijn. Ik gok dat de helft deze zomer zal vertrekken, als de vervanging heel succesvol is kun je misschien nog een jaar mikken op een top 3 klassering. Maar goed, dat is dus al een andere doelstelling dan Ajax (kampioen worden) gaat hebben. De factor sentiment begrijp ik deels wel, dus ik kan alle statements wel begrijpen en zelfs de voorkeur om toch spelers aan buitenlandse clubs te verkopen. Alleen moet je ook pragmatisch zijn (20 miljoen is 20 miljoen, ongeacht wie dat betaald) en oog houden voor de werkelijkheid dat Ajax geen echte concurrent is. AZ kan zijn doelstelling prima realiseren als Ajax dat ook doet.

17 februari 2020 om 13:51

Als ik AZ was verkocht ik ze aan de club die het meeste bied, wie dat ook is. Maar de spelers hebben natuurlijk ook wat te zeggen. Stel dat een van deze spelers zegt; ik wil alleen naar Ajax en nergens anders heen. Kun je onderhandelen wat je wil maar dan houdt het op. Andersom kan natuurlijk ook, dat de speler zegt ik wil absoluut naar het buitenland en niet naar Ajax. Ben je als Ajax zijnde ook klaar.

Iedereen is te koop ook Stengs en Boadu, alleen wel voor de juiste prijs en die bepaald AZ. Als Ajax 70 miljoen overmaakt voor beide spelers bij elkaar denk ik dat ze gewoon naar Ajax vertrekken alleen is de vraag of Ajax zoveel wil betalen?

17 februari 2020 om 13:31

Ajax heeft Boadu toch helemaal niet nodig. En beide zijn geen 35miljoen waard.

17 februari 2020 om 13:36

Ajax heeft met Traore al een veel betere meevoetballende en sterkere spits in huis dan Boadu. En Ihattaren vind ik zelf veel geschikter als vervanger van Ziyech dan Stengs. Dus ik zeg beide AZ spelers niet halen.

17 februari 2020 om 13:39

Dus is vooral de vraag wat de vraagprijs van AZ zal zijn. Persoonlijk zou ik niet verrast zijn als beide spelers deze zomer vertrekken voor bedragen rond de 20 miljoen, 25 miljoen. Heb je het geluk van een eindtoernooi waar beide goed op presteren dan kan dat nog iets hoger liggen. Dan wordt er altijd gewezen naar ''ja maar Guus Til'' maar zo werkt het natuurlijk niet. Clubs betalen niet extra omdat je vorig jaar een middenvelder voor een absurd bedrag hebt verkocht. Ik gok zelf trouwens op Duitse interesse in het AZ duo, wat eigenlijk automatisch betekend dat het gewoon keihard onderhandelen is voor een marktconforme prijs.

17 februari 2020 om 13:45

Ik denk niet eens dat Ajax zoveel kan betalen. Mensen blijven vallen over het eigen vermogen, maar dat is wel heel wat anders dan de liquide middelen die een club ter beschikking heeft. De miljoenen die bij Ajax binnenkomen, komen ook niet in 1 hoop binnen. Dat geld komt ook in termijnen, verspreid over meerdere jaren. Ajax gaat zoveel risico niet nemen voor twee spelers van een Nederlandse subtopper, althans dat mag ik voor ze hopen.

17 februari 2020 om 14:06

Gaan ze inderdaad niet nemen. Zeker niet met in het achterhoofd dat AZ spelers zelden tot nooit slagen bij Ajax en Stengs ook nog een zware knieblessure heeft gehad in het verleden. Is toch ook een extra risico.

Ik hoop dat Boadu en Stengs beiden nog een jaar bij AZ blijven, zich verder ontwikkelen en dan kijken we volgend jaar wel of ze goed genoeg zijn. Verder snap ik niet dat AZ hun spelers niet wil verkopen aan Ajax. AZ is dit jaar goed begonnen, maar is geen concurrent van Ajax. Daarnaast heb ik weinig AZ-spelers bij Ajax het verschil zien maken, dus ben ik ook benieuwd wat Ajax in deze 2 spelers zou zien. Alhoewel Stengs wel exceptioneel is. Zou mij ook niet verbazen als Feyenoord en PSV 2 en 3 worden...

Ik vind beide spelers niet goed genoeg voor Ajax momenteel. 10-15 miljoen per speler is prima omdat er afbreukrisico inzit (niet benodigde niveau halen) en ze nog niet startklaar zijn. Bij Ajax zijn de ruimtes veel kleiner. Ik geef toe dat ik Stengs briljante steekballen heb zien geven, maar het speelveld was ook vrij breed en lang. Persoonlijk hoop ik dat als Ajax voor 150 miljoen spelers verkoopt, er ook voor 150 miljoen spelers gehaald wordt. Voor Nederlandse begrippen is dat ongekend, maar ik zie graag dat Ajax op niveau blijft zodat het in de nabije toekomst tenminste sterk aan de onderhandelingstafel blijft bij de opzet van een Europese competitie. Zelf ben ik voorstander van een Beneliga, maar ik loop ook met de voet de Belgische grens over.itaharen zou ik overigens een geweldige aankoop vinden ter vervanging van vd Beek.

Onzinverhaal. Ja Ajax is een grotere club, maar dat betekent niet dat AZ geen ambitie mag hebben. Daarnaast is AZ dit jaar toch echt gewoon een concurrent voor de titel. Andy zegt toch ook niet dat Ajax al z'n spelers, maar zonder bezwaar naar Real Madrid of Juventus moet laten gaan, omdat het veel grotere clubs zijn? Het zou zot zijn als AZ graag zijn sterren aan Ajax verkoopt.

17 februari 2020 om 16:41

Maar de vraag bij de verkoop van Stengs en of Boadu aan Ajax is niet of ze dit seizoen een concurrent voor de titel zijn, maar of ze volgend seizoen een concurrent van elkaar zijn in de titelrace. Van Ajax en PSV kan ik op voorhand zeggen, dat zijn volgend jaar sowieso concurrenten van elkaar aangezien beide de doelstelling zullen hebben om kampioen te worden. De ene club kan zijn doelstelling niet realiseren zonder die van de andere te laten mislukken. Mijn vermoeden is dat AZ toch echt volgend jaar de doelstelling zal hebben om zich te plaatsen (al dan niet rechtstreeks) voor Europees voetbal en dat ze volgend jaar niet om de titel mee zullen strijden. Dus welk gevaar loopt AZ door aankomende zomer een sterkhouder te verkopen aan Ajax (of Psv) ? Terwijl ze er vanuit gaan dat beide clubs geen concurrent zullen zijn om de doelstelling te realiseren.

17 februari 2020 om 17:01

Maar heeft AZ dan niet de ambitie om wel een vaste concurrent te worden? Ajax heeft een vergelijkbare, vrij onrealistische ambitie uitgesproken om aan te sluiten bij de Europese top. Dat is op voorhand ook vrijwel onmogelijk, maar dat ze het proberen en daarom niet zomaar hun toppers aan grotere clubs verkopen, is juist mooi vind ik. Natuurlijk moet AZ verkopen aan Ajax als ze 30 miljoen bieden voor Stengs, maar enige weerstand vind ik begrijpelijk. Want zo incidenteel is de onderlinge concurrentie nou ook weer niet.

17 februari 2020 om 17:25

" Dus welk gevaar loopt AZ door aankomende zomer een sterkhouder te verkopen aan Ajax (of Psv) ? ". Dat gevaar is er niet, dat is een idee-fixe. In het buitenland lopen genoeg spelers van het niveau Stengs en Boadu rond en die zijn waarschijnlijk ook nog eens de helft goedkoper. Als AZ zich op het standpunt zou stellen dat de club de selectie in tact wil houden en haar sterspelers helemaal niet wil verkopen, zou ik daar begrip voor hebben. Dat de club haar spelers niet aan een concurrent wil verkopen, is echter ronduit amateuristisch omdat er in het buitenland genoeg alternatieven rondlopen die vaak ook nog eens goedkoper zijn. Maar dat had ik al gezegd. Ajax wordt er echt niet zwakker van als AZ weigert om Stengs aan de club te verkopen, het zou me zelfs geenszins verbazen als men helemaal geen interesse heeft bij de bedragen die AZ tegenwoordig voor haar spelers verlangt. Van een dergelijke houding wordt dan ook niet niet Ajax, maar Stengs en Boadu de dupe omdat Ajax de enige club is die ze zou kunnen betalen en ze daarom wel verplicht worden om de stap naar het buitenland te maken als ze hogerop willen. Met alle mogelijke gevolgen van dien.

17 februari 2020 om 18:39

Je zegt het eigenlijk zelf al, die ambitie is vrij onrealistisch. Inderdaad net zoals de ambitie van Ajax zelf om structureel tot de Europese top te gaan horen. Dat zit er niet in, incidenteel kun je ze eens uitdagen zoals vorig seizoen. En daarin lever je sterkhouders en kwaliteit in en moet je genoegen nemen met een bescheiden rol in de subtop (als het meezit). Maar goed, ik heb bij Ajax nog geen bezwaren gehoord om niet te verkopen aan specifieke andere clubs. Dat zou mogelijk bij AZ wel het geval zijn. Nou kan het zijn dat het inderdaad alleen maar loze woorden zijn en dat AZ ook gewoon gaat onderhandelen en verkopen (als de deal voor AZ goed genoeg is). Ik ga daar zelf wel een beetje vanuit en beschouw de statements grotendeels als verkooppraat richting de eigen achterban.

17 februari 2020 om 19:01

@scepticus38 - Vandaar ook mijn stelling dat Ajax en AZ geen concurrenten van elkaar zijn dat je rustig Stengs wel aan Ajax kan verkopen. Op het moment dat AZ wel serieus zegt, onze doelstelling is om volgend jaar kampioen te worden ... dan wordt het wat mij betreft een ander verhaal. AZ is ook een geheel decennium achter Ajax geëindigd, met vaak meer dan 10, 20 of zelfs 30 punten voorsprong. Slechts 2x kwamen ze een beetje in de buurt (8 en 9 punten achterstand). Het is natuurlijk wat anders als AZ echt Stengs niet wilt laten gaan, om de selectie intact te houden. Dat zou volkomen begrijpelijk zijn, maar puur Ajax van een transfer uitsluiten zou ik bijzonder raar vinden.

17 februari 2020 om 17:15

" Onzinverhaal. Ja Ajax is een grotere club, maar dat betekent niet dat AZ geen ambitie mag hebben. Daarnaast is AZ dit jaar toch echt gewoon een concurrent voor de titel. Andy zegt toch ook niet dat Ajax al z'n spelers, maar zonder bezwaar naar Real Madrid of Juventus moet laten gaan, omdat het veel grotere clubs zijn? Het zou zot zijn als AZ graag zijn sterren aan Ajax verkoopt". Ik ben het met het grootste deel van je verhaal eens. Ajax heeft al heel wat talenten bij AZ weg gehaald zonder daar veel voor te betalen. Dat is nu eenmaal all in the game en heeft iedere club mee te maken, daar moet je dus niet over zeuren. Maar het is natuurlijk van den zotte om bij die wetenschap over " misgunnen " te beginnen en te verwachten dat AZ de rode loper uitlegt als Ajax zich voor een van hun toptalenten meldt terwijl ze er al zoveel hebben opgeeist. De club Ajax is qua grootte en mogelijkheden natuurlijk van een heel andere orde dan AZ, dat AZ zichzelf veel te rijk rekent door zich als concurrent van Ajax op te werpen, daar heeft Andy natuurlijk volledig gelijk in. Dat AZ om die reden geen spelers aan Ajax wil verkopen begrijp ik dan weer niets van, zoals ik dat bij PSV met Bergwijn ook al niet begreep. Dat is een gebrek aan professionaliteit. Als AZ zo graag een topclub wil zijn, moet men zich daar ook naar gedragen en geen barricaden opgooien als een concurrent zich voor 1 van haar spelers meldt, maar die speler gewoon laten gaan als die concurrent bereid is om aan de voorwaarden te voldoen. Ajax gaat sowieso niet de prijzen betalen die AZ voor Stengs en Boadu in het hoofd heeft, waardoor die starre houding helemaal niet noodzakelijk was. Zoals dat vorig jaar ook voor PSV en Bergwijn gold.

17 februari 2020 om 20:40

Nee, eens dat AZ niet echt de hakken in het zand moet / kan zetten. Ajax is een grotere club en als zij echt een goed bod doen, moet Ajax het ook vanuit financieel perspectief gewoon accepteren. Het ging me meer om het woordje misgunnen inderdaad, dat je zelf ook aanhaalt.

Ik vind dat Ziyech echt de juiste keuze heeft gemaakt met Chelsea. Chelsea is een team in opbouw en met Lampard spelen ze echt fris voetbal. Met achterin wat aankopen en een nieuwe topspits kunnen ze echt hoog eindigen volgend seizoen. Ziyech zou als spelmaker daar perfect tussen passen, hij kan de vleugelspelers weg sturen en combineren op het middenveld. De kans is ook groot dat ze volgende seizoen CL gaan spelen, aangezien wss een 5e plek genoeg is om CL te halen ( CL ban voor Man City ).

Iedereen wordt momenteel wel erg makkelijk naar Ajax gepraat... Het maakt de concurrentie positie van een Az of PSV niet sterker wanneer je je beste spelers naar Ajax laat verkassen natuurlijk.
Deze mensen doen nu net overkomen of elk team maar in dienst van Ajax moet werken. Ik zal hier als Az of PSV ook niet in meegaan.

17 februari 2020 om 18:46

Nah, bij PSV zou ik er alle begrip voor hebben als ze niet aan Ajax willen verkopen. De doelstelling van PSV volgend seizoen zal ongetwijfeld zijn om kampioen te worden, net als de doelstelling van Ajax. Dan mag je toch spreken van het direct versterken van je concurrent en het verzwakken van je eigen positie. Maar ja, heeft AZ dezelfde doelstelling als Ajax en Psv? Volgens mij wilt AZ zich (al dan niet rechtstreeks) plaatsen voor Europees voetbal. Een doelstelling die ook best gehaald kan worden als Ajax versterkt zou worden. In het geval van PSV heb ik er dus alle begrip voor dat ze moeilijk zullen doen (tenminste zolang de doelstelling hetzelfde is als Ajax in de Eredivisie).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren