Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Media kraken PSV af: ‘FC Brandhout 6 gaat zich beledigd voelen’

Laatste update:

PSV zal voor het tweede seizoen op rij hoogstwaarschijnlijk geen prijs pakken. De Eindhovenaren verloren donderdag met tien man van Keuken Kampioen Divisie-club NAC Breda (2-0) in de achtste finales van de TOTO KNVB Beker. Eerder werd PSV al uitgeschakeld in de groepsfase van de Europa League en verloor het de strijd om de Johan Cruijff Schaal. In de Eredivisie bezet de ploeg van interim-trainer Ernest Faber een teleurstellende vierde plaats met twaalf punten achterstand op koploper Ajax.

“PSV heeft zich vanavond na rust als het zesde van FC Brandhout gepresenteerd. De laatste kans om een prijs te pakken, is op een onthutsende manier verkwanseld. Het was een ongekende wanprestatie in Breda, waar NAC dik verdiend naar de kwartfinales van het bekertoernooi gaat”, zo liet PSV-clubwatcher Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad op Twitter weten. Daar reageerde collega én Ajax-watcher Freek Jansen van het Algemeen Dagblad weer op. “FC Brandhout 6 gaat zich door deze tweet beledigd voelen, Rik.”

“PSV is het he-le-maal kwijt en moet het nog vijftien potjes uitzingen in dit seizoen”, vervolgde Elfrink zijn kritiek via sociale media. “Een enorme zeperd voor de club in Breda, waar de ploeg zich als een karakterloos, futloos en inspiratieloos team heeft gepresenteerd. Tien uitwedstrijden op rij geklungel, echt ongekend. Faber taxeerde de prestatie van PSV tegen NAC iets hoger dan FC Brandhout 6 en maakte de vergelijking met DBS 5. Hoe dan ook, dit PSV is niet alleen de weg kwijt maar ook alle kansen op een prijs.”

Ver esta publicación en Instagram

Wat. Een. Avond. ?? ??? ? #nacbreda #nac #breda #nacpraat #knvbbeker

Una publicación compartida de Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) el

“Parodie op voetbal van PSV”, zei Willem Vissers van de Volkskrant op zijn beurt. “Het zal wel met die trainerswissel, maar onder Mark van Bommel was het spel beter dan onder Ernest Faber. Althans: minder slecht. Te hopen dat de bestuurders van PSV een goede spiegel hebben.” Ook het Algemeen Dagblad is in de vrijdageditie zeer kritisch. “Het maakt inmiddels niet meer uit tegen wie PSV speelt. Of het nou Sporting Portugal is, Sparta, VVV-Venlo of NAC uit de Keuken Kampioen Divisie, bij de minste of geringste tegenslag stort de ploeg als een kaartenhuis in elkaar. Het woord sportieve crisis dekt al niet eens meer de lading in Eindhoven. Het is zielig, beschamend en op geen enkele manier meer uit te leggen wat er allemaal gebeurt.”

“Steeds als je denkt dat PSV niet dieper kan zinken, doet een kwaliteitsarm en karakterloos elftal toch weer een poging. Waar is de woede bij spelers die zo vernederd worden als gisteravond gebeurde in Breda?”, vraagt Maarten Wijffels van het dagblad zich openlijk af. “Natuurlijk deed NAC het fantastisch. Aangevuurd door 12.000 hartstochtelijk meelevende fans gaf die ploeg alles. De ereronde na afloop van de 2-0 zege leek op die van een ploeg die net kampioen geworden was.”

‘Na de zoveelste afgang dit seizoen blijven de vragen maar opdoemen’, zo valt vrijdag in De Telegraaf te lezen. “Over wat PSV is opgeschoten met het ontslag van Mark van Bommel, bijvoorbeeld. De ploeg is vooral karakterloos en de grote aankopen Timo Baumgartl en Bruma bewezen zelfs tegen een eerstedivisionist hun transfersom niet waard te zijn. Bruma krijgt nu zijn kansen, maar vooral omdat hij veel geld heeft gekost, zo lijkt het. Pakken doet hij ze nog niet en ook voor de Portugees, die opnieuw werd gewisseld, houdt het een keer op. Met Ritsu Doan en Cody Gakpo zitten jongens op de bank die over het algemeen een hoger basisniveau halen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Je durft niet eens meer uit te gaan dat je favoriet bent in een wedstrijd. Ik voelde de bui al hangen bij NAC, die club staat voor alles wat PSV nu niet heeft, werken voor je zakgeld en 90 min vol gas. Als ze zo blijven spelen mogen we blij zijn als er überhaupt Europees voetbal behaald word, Faber zal wel blijven zitten, selectie ontbreekt pit en passie, ik heb er weinig vertrouwen in op dit moment.

24 januari 2020 om 07:26

Ik associer Nac toch vooral met een vol glas ipv vol gas. Het wonderbaarlijke is dat daar ook al jarenlang wanbeleid gevoerd wordt.

24 januari 2020 om 07:41

NAC is inderdaad veel te groot om zo lang al in de keukenkampioen divisie te spelen. Ondanks dat blijven de fans geweldig. PSV is echt bijzonder diep gedaald dit seizoen. Straks gaat Feyenoord gewoon over ze heen en moeten ze vechten voor de 4e plek. Ik als Ajax fan zie dit met een glimlach tegemoet.

24 januari 2020 om 11:12

@Johan, mag ik je vragen waarom je met een glimlach tegemoet ziet. Ik als Ajax fan vind ik dit verschrikkelijk. Dat PSV en Feyenoord in een diep dal zitten maakt de Eredivisie alleen maar saaier. Leuk kampioen worden met straatlengte van 21 punten....not!

24 januari 2020 om 07:47

Ik heb als PSV fan voor het eerst een toto gezet in het nadeel van PSV. Niet omdat ik hoopte dat PSV uit de beker zou vliegen maar omdat ik het verwachte. Te triest voor woorden gewoon. Wijffels legt haarfijn de vinger op de zere plek. Wanneer je denkt dat het niet slechter kan doet PSV toch weer een poging.

24 januari 2020 om 07:57

Bij NAC is de trainer er ook uit gegooid omdat het niet liep! Des te verrassender dat PSV er zo kansloos uit de beker werd gegooid

24 januari 2020 om 12:00

NAC (5e in de Kkd) steeg gisteren ver boven haar eigen niveau uit, ook omdat PSV dat toestond. Gelet op de volledige afwezigheid van vertrouwen in de ploeg van PSV is het niet eens verrassend te noemen dat ze er uit vlogen. NAC had alles te winnen en PSV had alles - wat er dit seizoen nog over was - te verliezen.

24 januari 2020 om 13:04

NAC speelt gewoon nog voor promotie hoor, beker is een extraatje en ze hebben nu een bonuswedstrijd tegen AZ gekregen.

24 januari 2020 om 09:44

Europees voetbal zal er wel in zitten. Maar van de ploeg zelf straalt abnormaal weinig karakter. T zijn loodzware tijden voor PSV met een arsenaal aan miskopen en top spelers die door blessures misschien hun niveau niet meer aantikken en een speler als Bergwijn die aan het eind voor een schijntje wegloopt. Geen club die nu nog 25 + miljoen voor hem gaat betalen..

Dat je verliest dat kan gebeuren maar op deze manier is wel heel erg, echt niemand die een voldoende haalt zelf voorin lopen jongens die denken dat alles alleen moeten doen PSV onwaardig
(ben blij dat het aan van Bommel lag😂😂)

24 januari 2020 om 07:27

Het lag ook aan Van Bommel, want onder hem was vanaf het begin tot het eind sprake van een neerwaartse spiraal. Dat het met Faber nu ook weer zo doorgaat is omdat Faber ook geen goede trainer is en als trainer niet veel anders is dan Van Bommel. Met een betere trainer of duidelijk een ander type trainer had je de weg omhoog weer in kunnen slaan, maar nu gaat men gewoon op dezelfde voet door.

24 januari 2020 om 07:29

Het lag OOK aan van Bommel maar vooral aan de onevenwichtige selectie. Een Huub Stevens had wellicht wat vuur kunnen brengen, maar Faber ipv van Bommel slaat nergens op.

24 januari 2020 om 07:32

Klopt. Faber is echt een bizarre keuze. Ik hoop echt dat PSV eens verrast met een buitenlandse 'no-noncence' trainer. Iets wat ADO nu doet met Pardew. Want het is de mentaliteit waar het aan schort. Gecombineerd met een bizarre opstelling. Al je creatieve middenvelders op de bank tegen NAC Breda. Hoe verzin je dat in godsnaam!?

24 januari 2020 om 08:17

Alsof NAC thuis niet had gewonnen,als PSV met andere spelers was begonnen.nac speelde gewoon goed. PS kon daar gewoon niets tegen inbrengen. Enige wat we kunnen is NAC verwijten dat ze te goed waren,ipv PSV de schuld geven.

24 januari 2020 om 08:47

Faber is echt een lachwekkende keuze indd, ik denk dat je met Pardew of Allerdyce nog beter af zou zijn dan met hem.

24 januari 2020 om 09:56

Faber is geen lachwekkende keuze. Er is momenteel gewoon te weinig kwaliteit aanwezig.

24 januari 2020 om 10:09

Ja, want als PSV en NAC beide een goede dag hebben wint NAC alsnog. Je laat de nummer 6 van de KKD je gewoon omver blazen, beschamend en volledig aan PSV te wijten.

24 januari 2020 om 10:13

Het is zuur dat DE clubicoon van Psv, Van Bommel, direct verantwoordelijk kan worden gesteld voor het definitief afhaken van PSV in de strijd om de landstitel in de aankomende jaren.

24 januari 2020 om 10:32

HET clubicoon maar dat terzijde. Ik denk dat niet dat het mogelijk was om Van Bommel te behouden. Wel ben ik erg benieuwd hoe Faber en het team met deze tegenslag omgaan en de draad weer gaan oppakken.

Wat lijken mij dit zware tijden als PSV-fan. Kwaliteit zit echt wel in deze selectie. NAC moet je natuurlijk met dit team wegtikken. Maar de radeloosheid bij de spelers. Het statische. Echt totaal geen beweging. Niemand (op Dumfries na) die werkt. Hoe kan dit? Dit moet er toch in te stompen zijn? Tijd voor Slaven Bilic in Eindhoven. Of drillmeister GJ Verbeek. Laat de spelers maar eens weten wat werken is

24 januari 2020 om 07:28

Het was gisteravond echt een martelgang om naar mijn cluppie te kijken. Geen geloof, geen vertrouwen, geen kwaliteit. Ook een Bergwijn en Ihattaren, de paniek was in hun ogen te zien na de 1-0. En Faber heeft nog onbegrijpelijkere opstellingen en wissels dan Van Bommel. Dit gaan nog 15 lange wedstrijden worden en ik houd al rekening met een seizoen zonder Europees voetbal, helaas.

24 januari 2020 om 10:53

Wellicht is het beter zo, dan heb je tenminste een rustig seizoen waarin je iets kunt opbouwen in plaats van krampachtig proberen Europees te overwinteren?

24 januari 2020 om 08:40

Dumfries kan wel hard werken maar dat werken van hem was altijd rendementloos (als een gek rennen en dan weer een tikkie terug, opkomen en dan een bagger vervolg). Hard werken zonder rendement is verspilde energie en moeite.

24 januari 2020 om 08:43

Ik zou als ik PSV was alles op alles zetten om Slot binnen te halen aankomende zomer. Bergwijn voor een mooie som geld verkopen (als er aankomende zomer nog een mooie som voor te vangen valt natuurlijk) en dat geld investeren in het middenveld en verdediging. PSV zit momenteel in een moeilijke situatie maar er zit nog steeds genoeg kapitaal in de selectie.

24 januari 2020 om 08:49

Bilic zou nog best een goede keuze kunnen zijn, man met ervaring in de top en weet dus wat er nodig is om te presteren. Faber daarentegen heeft vrijwel overal gefaald los van FC Eindhoven.

24 januari 2020 om 09:20

Bij NEC handhaafde Faber zich ook , verder natuurlijk een trainer die PSV onwaardig is

24 januari 2020 om 09:31

Nou dumfries was gisteren de allerslechtste. Iedereen begon te juichen als dumfries de bal kreeg want dan was er een kans van 50% dat wij ‘m daarna zouden hebben. En volgens mij komt ie te laat bij de 1-0, ook best een belangrijk moment. Hij werd in duels zelfs afgetroefd door een jongen van 1.60 en 55 kg.

Onder verkeerde reactie.

24 januari 2020 om 10:17

Hendrix loopt zich helemaal de pleuris. Enige die echt hart voor de club heeft zo lijkt t. Echter ontbreekt het hem aan voetballend vermogen om verschil te maken. Denk dat de terugkeer van Lammers wel prettig is voor PSV.

24 januari 2020 om 10:56

Ja hij loopt wel maar qua karakter ook geen uitstraling of echt gif. Hij loopt hard omdat dat het enige is wat hij kan, niet omdat hij het team op sleeptouw neemt.

24 januari 2020 om 11:31

Is Hendrix trouwens geen optie als CV? Ik meen dat hij daar in het verleden ook wel eens gespeeld heeft, en niet onverdienstelijk (volgens mij ook ooit toen PSV met 4-0 van Ajax won). Ik vind Hendrix namelijk geen middenvelder. Komt overzicht tekort, en speelt alles of safe. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

24 januari 2020 om 12:15

Dat zie je verkeerd. Hendrix kan alleen maar de bal breed of naar achteren spelen. Als de bal naar voren gaat ben je hem kwijt. Aangezien je in de verdediging iedereen voor je hebt staan is dat dus geen optie

Als je in een crisis zit en je ontslaat je trainer, dan kun je die beter vervangen door een ervaren trainer die de klappen van de zweep weet. Zo als nu bij Feyenoord het geval is , die hebben nu rustig de tijd om voor volgend seizoen een nieuwe trainer te zoeken.
Bij PSV is de onervaren van Bommel vervangen door de iets meer ervaren Faber, die als trainer niet echt iets bijzonders had gepresteerd.

24 januari 2020 om 07:45

Faber heeft 0,0-uitstraling en de houding van een cuck. Dat is geen trainer waar voetballers voor gaan vechten. Ik zie het voor me dat de PSV-spelers in de kleedkamer bepalen hoe er gespeeld gaat worden en dat Faber dan heel zachtjes vraagt: “Mag ik ook wat zeggen?”. Het is nu gewoon hopen op Louis van Gaal en dat het gehele middenveld, verdediging en andere middelmatige voetballers zoals Bruma eruit gedonderd worden. Het is hard, maar het is niet anders.

24 januari 2020 om 08:39

Heeft ook als trainer geen carrier gehad waarvan je zegt dit is iemand die de zaak aan de praat krijgt. Ik ben geen voorstander van telkens terug te vallen op de oudere generatie trainers zoals Advocaat, van Gaal en andere , maar om tijdelijke oplossing om iets op de rails te zetten en de schade te beperken ontkom je bijna niet aan dit soort trainers

24 januari 2020 om 08:49

Net alsof er in die selectie v PSV van die sterke personalities zitten;Faber is vergeleken Met de spelers gewoon de baas in de kleedkamer hoor.

Heel het bestuur moet vervangen worden plus een hoop spelers moeten weg! Dit is te schandalig voor woorden dat je tegen dit team met 2-0 verliest.

24 januari 2020 om 08:50

Wellicht maar Dan gaat het ook minimaal 3jr duren voordat PSV weer kampioenswaardig is.

24 januari 2020 om 10:13

Ik ben bang dat dat ook minimaal 3 jaar gaat duren. PSV heeft veel geld uitgegeven aan spelers die niet het niveau blijken te hebben. Daarop gaat PSV dus dik verlies maken als het niet veranderd. Dan is er ook geen grote hoop geld om het elftal te versterken. Dus hoe wil PSV de kloof naar Ajax overbruggen?

24 januari 2020 om 10:47

Ajax is momenteel helaas ver uit zicht. Dat betekend niet dat we geen kampioen kunnen worden, want dat wordt nog steeds beslist in de andere potjes tegen de kleintjes. Dit seizoen is overigens al meer dan verloren en de komende periode gaat bepalen of wij bovenstaande de komende jaren waar kunnen maken.

24 januari 2020 om 11:20

@Richardpraha

Ja, daar zou je gelijk in kunnen hebben. Maar dat is nu noodzakelijk! Dit is imo de enige oplossing om een nog groter probleem te voorkomen.

Mentaal is het echt vreselijk slecht bij Psv, ik denk niet dat ik eerder zo erg heb gezien bij een topclub. Zoals wordt aangegeven is het in praktisch elke wedstrijd na een tegendoelpunt direct alarmfase 1 en stopt het hele team met voetballen. Natuurlijk spelen de aankopen tot nu toe niet goed, maar het is als nieuwe speler ook bijna onmogelijk om je op een goede manier te profileren in een stuurloos elftal. Daarnaast moet je met dit materiaal toch nog steeds comfortabel kunnen winnen van teams als Emmen, VVV en Nac? Als PSV zijnde zou ik toch maar naar de mogelijkheden van een mental coach of sportpsycholoog kijken, want dit team heeft op dat gebied alle hulp nodig die ze kunnen krijgen.

24 januari 2020 om 08:49

Een mental coach zou niet verkeerd zijn voor dit PSV maar op dit moment lijkt het alsof er niemand de juiste mensen kan selecteren. Straks komen ze nog met Arie Boomsma.

Dit gaat jaren duren voordat PSV weer iets voorstelt. Er moet zo veel gebeuren! De sfeer zal er verschrikkelijk zijn. Spelers hebben geen perspectief meer dit seizoen. Ook de selectie voor Oranje zal voor veel spelers in gevaar komen. Dat zal de komende weken veel invloed op de selectie hebben.

24 januari 2020 om 07:52

Nee hoor is zo opgelost. PSV was so dom om viergever te halen en basis te zetten. Die staat exact voor het Ajax van net niet. Leuk meedoen als het draait als eerste door het ijs als het tegen zit. Vervolgens halen ze nog meer van dat soort types. Tja dan krijg je een slap elftal. Ajax speelt echt niet veel beter dan PSV momenteel. Willen er alleen harder voor knokken.

24 januari 2020 om 08:24

En hoe denk jij dat dit dan "zo is opgelost" ?

24 januari 2020 om 08:25

Maar Ajax heeft dan wel weer een keeper en een verdediging die stabiel zijn en een aanval waarvan je bijna zeker weet dat een van de voorste een moment krijgt wanneer de wedstrijd wordt opengebroken. Dat ontbeert PSV toch wel.

24 januari 2020 om 08:30

Simpelweg verschil in kwaliteit. Dumfries is misschien de enige die wellicht bij Ajax in de basis kan, alle andere posities is gewoon in het voordeel van Ajax als het gaat om kwaliteit. PSV kon er de afgelopen jaren nog iets van maken met Luuk, Lozano en de voorzetten van Angelino, maar die zijn allemaal weg. Malen is dan ook geblesseerd, en al je aankopen zijn gefaald. Wat blijft er dan over? Niks.

24 januari 2020 om 08:57

Hahaha wishful thinking dat het “ zo opgelost” is. De organisatie moet op de schop, nieuwe TD en trainer(wellicht ook AD?).

Financiele middelen zijn zeer bescheiden Met een eigen vermogen van circa 40 miljoen.

Niet genoeg kapitaal op het veld om te herinvesteren en kampioenswaardig elftal neer te zetten.

Geen CL inkomsten

PSV heeft gewoon een heel, heel groot probleem maar meeste PSV supporters op VZ lijken nog in ontkenningsfase te zitten.

24 januari 2020 om 08:57

Hahaha wishful thinking dat het “ zo opgelost” is. De organisatie moet op de schop, nieuwe TD en trainer(wellicht ook AD?).

Financiele middelen zijn zeer bescheiden Met een eigen vermogen van circa 40 miljoen.

Niet genoeg kapitaal op het veld om te herinvesteren en kampioenswaardig elftal neer te zetten.

Geen CL inkomsten

PSV heeft gewoon een heel, heel groot probleem maar meeste PSV supporters op VZ lijken nog in ontkenningsfase te zitten.

24 januari 2020 om 09:38

Niet genoeg kapitaal op het veld. Spelers als Bergwijn, Malen en Ihatarren gaan je in totaal zeker een miljoen of 100 opleveren. PSV hoeft ook helemaal niet te herinvesteren met 2 of 3 nieuwe aankopen ziet dit elftal er al een stuk beter uit!

24 januari 2020 om 09:51

@patroo dat ze de kwaliteit van Ajax niet hebben kan je verwachten op dit moment. Het probleem is dat ze zover in kwaliteit gezakt zijn dat ze door teams die normaal gesprokken onder PSV horen te staan voorbij gelopen worden. Als je het al lastig hebt met de (sub)top van de KKD dan ben je ver weggezakt,

24 januari 2020 om 09:57

Weet ik niet, Bergwijn 25 miljoen max. Ihattarren ligt aan het rendement die hij gaat behalen. Als hij goed speelt maar geen grootste cijfers haalt zie ik hem niet voor bijster veel gaan. Malen zie ik wel 40/50 miljoen halen als hij zo doorgaat volgend seizoen.

24 januari 2020 om 10:06

Bergwijn 25 miljoen max? Je kraamt gewoon onzin uit. Als je naar de feiten zou kijken dan weet je dat PSV vorig seizoen al biedingen heeft gehad boven de 30 miljoen. Daarnaast wordt hij gewoon een basisspeler op het EK bij Nederland, let maar op. Hij hoeft er daar maar 1 in te schieten en dan heeft PSV echt kassa. Ihatarren ligt aan het rendement die hij gaat behalen ? Als hij zijn contract gaat verlengen als hij 18 is, dan is het gewoon kassa voor PSV heel veel grotere talenten van zijn leeftijd lopen er in Europa niet rond.

24 januari 2020 om 10:18

@memphis "je kraamt gewoon onzin uit. Als je naar de feiten zou kijken dan weet je dat PSV vorig seizoen al biedingen heeft gehad boven de 30 miljoen. " Welke clubs hadden geboden dan? Bij mijn weten alleen Sevilla. De vader van Bergwijn was er zelfs gaan kijken naar geschikte huis. Alleen Sevilla wilde niet meer dan 30 miljoen betalen en PSV hield vast tussen 35 en 40 miljoen. Vorig seizoen speelde Bergwijn beter ook in CL. Dit seizoen is bagger en ook Bergwijn lijkt nu kwijt te zijn. Dus ben wel eens met Ajaxcunian dat hij nu max 25 waard is. Ik hoop zelfs dat Ajax 20 excl gaat bieden op hem. Laat hem lekker opleven in zijn stad en met zijn maat Promes. Ook Ihattran mag gehaald worden

24 januari 2020 om 10:24

Leuk, proberen likes te scoren met "meeste PSV supporters op VZ lijken nog in ontkenningsfase te zitten". Volgensmij krijg je geen reëlere supporters dan ons momenteel. Iedereen weet dat er een ziekte aan het manifesteren is en niemand lijkt het geneesmiddel te hebben. Heb jij ook maar iemand horen zeggen dat wij momenteel meespelen voor CL-voetbal, de titel of uberhaüpt de tweede plek?

24 januari 2020 om 10:25

Oh ja, dat gokken op een succesvol EK en dat een speler dan heel veel extra waarde krijgt. Dat verhaal kennen we. Vraag in Rotterdam maar even na hoe dat met Jorgensen ging op het WK. Of bijvoorbeeld een Ziyech die in Rusland wel even een transfer zou verdienen. Ik zou mij daar niet al te veel van voorstellen, want garanties dat ie het daar goed doet zijn er niet. Het komt weleens voor dat je bij zo'n toernooi een grote transfer verdiend, maar het gebeurd vaker dat het toch niet zo heel succesvol is, omdat je ook nog van teamgenoten afhankelijk bent en slechts een handvol wedstrijden de kans hebt.

24 januari 2020 om 10:26

@krillin, leuk hoe je elke keer weer oprakeld dat Ajax de spelers van PSV maar moet kopen voor een bescheiden bedrag. Jij snapt hopelijk ook wel dat dit niet gaat gebeuren?

24 januari 2020 om 10:27

Watford, die hebben daarna 30 miljoen neergelegd voor hun 2e keuze Sarr van Metz. Verder heb je mooie praatjes maar PSV gaat hem nooit aan Ajax verkopen voor 25 miljoen. Dit seizoen is misschien bagger maar een Neres is bijvoorbeeld ook niet ineens 20 miljoen waard of wel soms. Hij heeft gewoon een status opgebouwd de afgelopen jaren en is bijvoorbeeld ook basisspeler geworden bij het Nederlands elftal. Daarnaast heb jij duidelijk totaal geen besef wat voor bedragen er om gaan in deze voetbalmarkt. 20 miljoen dat ontving PSV zowat al voor Locadia. De toekomst zal uitwijzen dat jij ongelijk hebt !

24 januari 2020 om 10:29

@master D, ik denk dat hij met gokken op een succesvol EK bedoeld dat de transferwaarde enigszins bewaard blijft. De waarde heeft natuurlijk een flinke deuk opgelopen en die deuk kan wellicht nog gerepareerd worden door het EK.

24 januari 2020 om 10:30

Er zijn zeker geen garanties maar ik verwacht ook niet dat hij de ster van het EK wordt ofzo. Ik zeg alleen dat als hij 1 of 2 goals maakt iets wat niet geheel onaannemelijk is dan kan dat wel wat extra interesse opwekken waardoor het bedrag bijvoorbeeld achter in de 30 miljoen kan eindigen in plaats van het begin.

24 januari 2020 om 11:59

Je vergeet voor het gemak even dat bergwijn bijna geen goals maakt. En dat zijn contract weer een jaar korter geworden is. Als ze boven de 30 zouden krijgen vind ik al knap.

"PSV zal voor het tweede seizoen op rij hoogstwaarschijnlijk geen prijs pakken."
Waar komt die hoogstwaarschijnlijkheid vandaan?
Maar om toch nog een lichtpuntje te noemen, de enige prijs die ze kan helpen is een flinke bezem om de selectie schoon te vegen.

Wat een ongeloofelijk pijnlijk seizoen zo. Het is nu echt de vraag hoe laag dit eindigt ipv hoe hoog. Er zal echt harde actie nodig zijn van bovenaf. Gerbrands moet nu laten zien dat hij ook de moeilijke beslissingen kan nemen, snel een goede en ervaren coach aanstellen voor komend seizoen en De Jong heel kort op de huid zitten...

Wat is de bedoeling eigenlijk met Faber? Is hij een tussenpaus of zit hij daar nu voorlopig als vervanger van Van Bommel?

24 januari 2020 om 08:59

Faber zit in ieder geval tot het einde seizoen als trainer op de bank.

24 januari 2020 om 09:11

Ben benieuwd.. Zou het niet verstandig zijn nu al een nieuwe aan te stellen die zich de groep (voor zover het zo blijft in de zomer) eigen kan maken?

24 januari 2020 om 09:19

Denk niet dat PSV 2 trainers in 2 maanden aan de kant zet maar hadden Faber in eerste instantie al niet voor de groep moeten zetten (hoor ik veelvuldig rond me heen gaan in Eh). Daarnaast 'welke trainer zou er momenteel in kunnen of willen stappen'? Want in realiteit is het hele elftal uit balans en zullen er weinig vrije trainers zijn die de de vingertjes willen branden.

24 januari 2020 om 09:32

Eens v.w.b. dat laatste, maar dat is eind van dit seizoen toch niet veel anders? Denk dat die Rodriguez ook nog wel 2x zal nadenken alvorens hij zijn jawoord geeft aan Psv. Duurt niet voor niets zo lang..

24 januari 2020 om 09:47

Ook eens. Alleen met de zomer kunnen ze weer gericht gaan kopen, dan zou de trainer enigszins inbreng kunnen hebben in wat het elftal daadwerkelijk nodig heeft. De Jong heeft er een beetje een zooitje van gemaakt.... Vwb Rodriguez, die zie ik niet komen, om de simpele reden van het salaris. PSV heeft al aangegeven dat het salarishuishouding niet op zn kop wil zetten. Mes snijd aan 2 kanten in dit geval denk ik.

24 januari 2020 om 09:57

Hein Vanhaezebrouck lijkt me wel een leuke optie voor PSV. Kan zijn ploegen normaal gezien leuk laten voetballen en haalde resultaten in het verleden. Alleen laat zijn periode bij Anderlecht zien dat men bij PSV van geen enkele trainer wonderen moet verwachten, er is gewoon iets enorm mis met die selectie momenteel. Maar als je hem laat bouwen zoals bij Gent kan er zeker iets moois ontstaan.

Als NAC fan die PSV voor het eerst live zag spelen, viel het me vooral op hoe slecht PSV achterin is als ze de bal hebben. Elke keer als er enige druk kwam, werd de bal naar voren gepeerd en daar stonden de centrale verdedigers van NAC de bal lachend weg te koppen. Zo'n Dumfries kan gewoon helemaal niet voetballen en die keeper is ook dramatisch. Heeft vast goede reflexen, maar tegenwoordig moet je ook met je voeten wat kunnen.dat gezegd hebbende, zou PSV dan nog altijd moeten winnen met hun surplus aan kwaliteit voorin. Maar ik heb niet gezien waarom Ihattaren zo gehypet wordt en Bergwijn leek ook op een simpele draver. Mooi Avondje NAC en heel wat Psv'ers stil op hun stoeltje zien zitten tussen de springende NAC aanhang.

24 januari 2020 om 09:35

Grotendeels met je eens, maar zeggen dat Bergwijn een draver is en Ihattaren gehyped wordt vind ik ver gaan. De tactiek van psv is: geef de bal aan een van die twee en laat het ze uitzoeken. Bergwijn en Ihattaren (17 jaar oud hè) zijn de enige twee die kansen creëerden/kregen en stonden continu tegen 4/5 man. Als ik Ajax was zou ik nu toch echt 35 miljoen bieden op die twee.

24 januari 2020 om 10:23

Ik zeg niet dat Bergwijn een draver is, maar dat ie leek op een draver. Omdat er geen lijn in het spel van PSV zit. Ihattaren is wel degelijk gehypet. Als je niet beter wist leek het alsof de opvolger van Diego, Messi en JC in Eindhoven was opgestaan. Nu zie je dat ie ook maar gewoon een jongen van 17 is met heel veel talent, maar die nog geen team kan dragen als het niet draait. Daarmee zeg ik zeker niet dat ie geen grote carrière tegemoet kan gaan. Anderzijds dachten we dat van Aissati en Afellay ook.

24 januari 2020 om 12:32

Ajax kan best 35 miljoen gaan bieden op die 2, maar daar gaan ze alleen een ja-woord op krijgen als het 35 per persoon is. Natuurlijk niet voor deze twee spelers samen. Veel en veel te weinig. Maar bieden kan natuurlijk altijd

Geen schaal | Geen beker | Geen cup | Geen geld | Geen CL volgend seizoen | Geen goed basiselftal.. Alles wijst erop dat PSV definitief is afgehaakt..

24 januari 2020 om 09:18

Ik volg psv al meer dan 30 jaar. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. De afgelopen jaren kon psv al niet aanhaken op financieel gebied bij Ajax of Europese top. De ambitie hebben ze wel en zorgde ook voor soms vreemde constructies, risico's, etc. Vaak pakten deze goed uit maar de afgelopen 2 jaar is echt alles mis gegaan en daarmee ook kapot gemaakt.Het zou best wel eens kunnen dat psv de aankomende jaren is afgehaakt. Een veelvoud aan domme keuzes en slecht beleid zorgt ervoor dat er nu weinig tot niets overblijft. Psv moet opnieuw gaan bouwen en dat zal tijd kosten. Psv is qua omvang eerder te vergelijken met een club als twente....gelukkig nu niet zo ver weggezonken maar ze moeten weer gaan investeren in de regio/ jeugd. De rijke historie kan helpen betreft aantrekkingskracht. Al is het ook hoop dat ik heb en het Lichtpunt aan de horizon zie ik nu niet in de Lichtstad.Heel voetvalminnend Nederland zou toch moeten balen van de teloorgang van deze Nederlandse topclub die vaak in Europa wat voorstelde. Houden we straks alleen Ajax over? Nou wie weet Az.

24 januari 2020 om 09:24

Helemaal opnieuw opbouwen zou inderdaad het beste zijn en misschien wel de enige optie gezien de belabberde financiële situatie. Tis echter "de kip of het ei"; 1) Opnieuw opbouwen duurt (te) lang aangezien de concurrentie (ajax) juist nu een ongekende demarrage heeft ingezet en de aankomende jaren wel verzekerd zal zijn van de CL miljoenen. 2) Doormodderen en jezelf in de schulden steken met dure aankopen is te risicovol waardoor de kans op een Feyenoord scenario veel meer voor de hand ligt..kortom: PSV heeft een wonder nodig maar ik heb geen flauw idee hoe dat kan worden bewerkstelligd..

24 januari 2020 om 09:33

Een Feyenoord scenario is totaal niet logisch. Spelers als Bergwijn, Malen en Ihatarren gaan je minstens 30 miljoen opleveren. Je moet uiteindelijk proberen spelers als Hendrix en Rosario te verkopen, het middenveld te versterken en een goede linksback te halen dan gaat dit elftal zeker al beter spelen!

24 januari 2020 om 10:03

Bergwijn, Malen en Itaharen heb je heel hard nodig in het elftal en dat geld staat dus op het veld. Hendrix en de rest leveren veel te weinig op om kwalitatief hoogwaardige spelers bij te kopen. Overigens, als Bergwijn en Malen wel laat vertrekken is 30mio met het huidige spelniveau (en blessures) nog maar de vraag en zullen vervangers minstens net zoveel moeten kosten. Kortom; PSV zit gevangen in een diepe crisis waar ze niet zomaar uit zullen komen

24 januari 2020 om 10:46

Zo erg is het ook niet hoor. Qua talenten heeft PSV een niet veel mindere selectie dan AZ. Bergwijn, Malen, Ihattaren, Gakpo. Dat zijn gewoon heel goede spelers die nog beter kunnen worden. In de rest van de selectie zitten vast ook nog wel wat jongens die beter kunnen dan ze nu laten zien. Maar die geen kartrekkers zijn. Met een paar goede spelers erbij achterin en op het middenveld kun je al een hele stap vooruit zetten. Zeker voor de Nederlandse competitie.

24 januari 2020 om 10:46

Ik weet niet wat er beschikbaar is om aankopen van te doen. Maar als je bijvoorbeeld een Bergwijn verkoopt dan kan je naar mijn mening nog steeds een fatsoenlijke aanval vormen en de mindere punten van de selectie aanpakken.

Harde conclusie, maar de journalisten hebben allen gelijk. Dit is PSV onwaardig en er moet toch heel snel iets veranderen binnen de club om volgend jaar weer een PSV-waardig elftal op het veld, en in het bestuur te hebben staan.

24 januari 2020 om 09:19

Ik krijg niet het idee dat ze een plan klaar hebben liggen.

24 januari 2020 om 09:28

Dat baart me misschien nog wel de meeste zorgen. De personen die dat plan moeten verzinnen en uitvoeren zijn totaal incapabel.

24 januari 2020 om 09:51

Gerbrands is toch niet compleet incapabel. John de Jong is ook jaren hoofdscout geweest. Daarnaast kun je hem ook lastig kwalijk nemen dat iedereen door zo’n diep dal gaat. Ik vraag me bijvoorbeeld echt af wat Schwaab aan het doen man wat speelt die vent slecht, zo heb ik hem nog nooit gezien en dat idee heb ik helaas bij meerdere spelers.

24 januari 2020 om 10:05

Is het te verwachten dat De Jong en/of Gerbrands op korte termijn gaan vertrekken? Ik zie wel een vacante positie voor Van Geel.

24 januari 2020 om 10:28

" Ik krijg niet het idee dat ze een plan klaar hebben liggen ". Zelfs bij een amateurclub ligt er een plan klaar, dus mag je aannemen dat PSV dat ook heeft. Het wordt alleen heel erg lastig als je geen geld hebt om dat plan uit te voeren en er ook geen vooruitzicht is dat dat geld er op korte termijn wel is. Natuurlijk kan je je beste spelers verkopen, dat zijn de enigen die een redelijke transferwaarde vertegenwoordigen. Maar door je beste spelers te verkopen, wordt je elftal er natuurlijk niet sterker op en zal de crisis zich, zeker aan het begin, alleen nog maar verdiepen. De reacties van veel supporters zijn voorspelbaar, ze willen koppen zien rollen. Maar dat levert natuurlijk geen enkele cent op waardoor de opvolgers met exact dezelfde situatie worden opgezadeld en voor exact dezelfde problemen gesteld zullen worden, die ze, tenzij ze in staat zijn om uit steen goud te maken, waarschijnlijk ook niet kunnen oplossen. En dan begint bijltjesdag opnieuw en opnieuw.

24 januari 2020 om 10:32

Juist het feit dat John de Jong jaren hoofdscout is geweest is het probleem en maakt de situatie van deze selectie nog erger. Hij was niet onbekend met de door hem aangekondigde spelers, hij werkte niet met lijstjes van Brands. Nee, dit zijn spelers die hijzelf op de lijstjes heeft gezet met zijn scoutingsploeg. Een Schwaab hield vorig seizoen al niet over, waarom hem dan terugvragen als blijkt dat hij in augustus nog geen club gevonden heeft? Nee, zo slecht als nu was ie vorig seizoen niet, maar een kartrekker was hij toen ook niet. Het is vorig seizoen vanaf de winterstop misgegaan en vooral John de Jong heeft er niks bijgekocht om de tekortkomingen op het gebied van persoonlijkheden in het veld te compenseren.

24 januari 2020 om 10:32

Ik acht de kans groot dat Bergwijn volgende week bij Leicester voetbalt

24 januari 2020 om 10:41

Een kartrekker was hij zeker niet maar een goede wissel is hij zeker wel. Daarnaast was het gewoon een betrouwbare verdediger voor PSV en ook een speler die gewoon kampioen is geworden met PSV ook als basisspeler. Je kan wel alles af proberen te kraken maar het was toch gewoon logisch om hem terug te halen voor 0.

Ik lees nergens dat NAC gewoon veel beter voetbalde en verdiend gewonnen heeft !!

PSV kan niet langer wachten met het aankondigen van harde en ingrijpende maatregelen, Als ze nu niets doen is de hele selectie aan het einde van het seizoen vetrokken, spelen ze geen Europees voetbal en komen de supporters in opstand. Er gaan, nog tijdens deze transferperiode, hele gekke dingen gebeuren. Verlies tegen Twente, Ajax en Willem II is (gezien de resultaten van de afgelopen periode) realistisch en als dat gebeurt is PSV definitief de connectie met de top kwijt..

Volgens de Italiaanse transfergoeroe Gianluca Di Marzio is Leicester City concreet geïnteresseerd in de PSV-aanvaller. De Premier League-club zou nog deze winter willen toeslaan in Eindhoven. Dat maakte hij donderdagavond bekend via Sky Sports News.Leicester-manager Brendan Rodgers zou Bergwijn willen aantrekken met het oog op de grote belangen dit seizoen. ‘the Foxes’ staan op een knappe derde positie in de Premier League en liggen daarmee op koers voor Champions League-kwalificatie.Het is onduidelijk hoe PSV naar dit verhaal kijkt. Het verkopen van Bergwijn zou nóg meer emotie losmaken, maar tegelijkertijd zal dit wel een financiële boost betekenen na de vele sportieve drama’s dit seizoen. Overigens werd de Oranje-international tijdens het bekerduel met NAC Breda hard aangepakt op sociale media.

24 januari 2020 om 10:49

Voor Bergwijn zou het niet onverstandig zijn om te verkassen. Maar dan wel naar een club waarbij hij aan spelen toekomt. Dan kan ie ook Champions League spelen en in een betere competitie.

24 januari 2020 om 10:53

Maar voor PSV is het een ramp

Toch vreemd, want op zich hebben die spelers individueel toch echt wel kwaliteit. Als team presteren ze alleen totaal niet.

24 januari 2020 om 10:56

Eens. Ik denk dat er best wel kwaliteit in dit team zit. Op enkele uitzonderingen na. Doorselecteren dus. Wat ervaring erbij in de as. Het is volgens mij ook helemaal mis met de pikorde. Naar mijn mening einde oefening van td De Jong. En wat zal Bergwijn spijt hebben van zijn keuze bij PSV te blijven.

24 januari 2020 om 11:04

Ja maar nul balans. Want waar is de kwaliteit achterin. En waar is de kwaliteit in omschakelen op het middenveld en spel verdelen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren