Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Absolute afgang blijft PSV door Ihattaren bespaard op Sportpark Panhuis

Laatste update:

PSV heeft zich woensdagavond met pijn en moeite geplaatst voor de achtste finales van de TOTO KNVB Beker. De geplaagde Eindhovense formatie had op Sportpark Panhuis een verlenging nodig om zich te ontdoen van tweededivionist GVVV. Nadat beide teams in de reguliere speeltijd één keer tot scoren waren gekomen, maakte het elftal van interim-trainer Ernest Faber in de verlenging alsnog het verschil: 1-2. Mohamed Ihattaren behoedde PSV in de 117de minuut voor een absolute afgang.

PSV was op drie posities gewijzigd ten opzichte van de met 3-1 verloren competitiewedstrijd van afgelopen weekend tegen Feyenoord. Gastón Pereiro en Kostas Mitroglou speelden voor de geblesseerden Érick Gutiérrez en Donyell Malen, terwijl Cody Gakpo kon rekenen op een basisplaats omdat Steven Bergwijn rust kreeg. PSV had in de eerste helft als verwacht het overwicht op Sportpark Panhuis en was na zeven minuten voetballen voor het eerst dicht bij een doelpunt: een inzet van Mohamed Ihattaren belandde op de paal.

Namens GVVV was Robin Mulder gevaarlijk geweest in de openingsfase, maar verder had PSV maar weinig te duchten van de tweededivisionist. De verdiende openingstreffer voor de Eindhovenaren kwam er uiteindelijk vier minuten voor rust. Gakpo trok de bal na een individuele actie vanaf de achterlijn terug naar Mitroglou, die vervolgens vanaf een meter of vijftien beheerst binnen schoof: 0-1. PSV had zijn voorsprong via Gakpo nog in de eerste helft kunnen verdubbelen, maar de buitenspeler faalde oog in oog met doelman Johan Jansen.

Kort na de onderbreking kreeg GVVV plots een reuzenkans op de gelijkmaker. Berry Powel stak Mulder fraai weg achter de laatste linie van PSV, maar die stuitte vervolgens van dichtbij op Lars Unnerstall. Kort erna was GVVV opnieuw gevaarlijk: Philip Ties schoot uit kansrijke positie hoog over. De thuisploeg bleef leuk meevoetballen en dacht in de 64ste minuut eindelijk langszij te komen. De Leeuw scoorde na een fraai lobje van Powell, maar het doelpunt werd uiteindelijk afgekeurd vanwege buitenspel.

Vlak daarvoor had Ibrahim Afellay bij PSV zijn rentree gemaakt als vervanger van Ritsu Doan. De routinier moest het aanvalsspel van de Eindhovenaren van nieuw elan gaan voorzien, maar PSV oogde ongeïnspireerd en hield GVVV zo lang in de wedstrijd. De thuisploeg bleef op zijn beurt geloven in een stunt en realiseerde zes minuten voor tijd daadwerkelijk het onmogelijk geachte: na een assist van Mulder tekende de uitblinkende Soufiane Laghmouchi met een krachtig schot in de verre hoek voor de gelijkmaker. In het restant van de reguliere speeltijd hield GVVV stand, waardoor er een verlenging kwam.

Daarin bleef PSV aanmodderen, waardoor Faber zich na acht minuten spelen alsnog genoodzaakt voelde om Bergwijn binnen de lijnen te brengen. GVVV toonde zich echter niet onder de indruk van de rentree van de Oranje-international en kreeg de beste kans in de eerste helft van de verlenging: Jeremy de Graaf schoot op de vuisten van Unnerstall. GVVV leek daarna een strafschoppenserie uit het vuur te kunnen trekken, maar drie minuten voor tijd bepaalde Ihattaren toch nog anders. Het toptalent werd in de zestien vrijgespeeld door Bergwijn en schoot uit een lastige hoek uiteindelijk overtuigend raak.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weer een uitwedstrijd gewonnen na 7 verliespartijen op rij. Bij Gvvv, in de 119e minuut. Hoera. Gelukkig blijft bekeruitschakeling ons bespaard, anders was het seizoen op 28/12 helemaal voorbij geweest. Eigenlijk is het dat nu al..

18 december 2019 om 23:16

Je blijft positief, wat een bizar slechte wedstrijd, ik moet mij denk ik zelfs druk maken om degradatie.

18 december 2019 om 23:24

Doe lekker gewoon joh

18 december 2019 om 23:29

Degradatie is natuurlijk chargerend bedoeld (ga ik vanuit) maar als PSV zo aan blijft sukkelen is het heel goed mogelijk dat ze Europees voetbal volledig mislopen komend jaar hoor. Als je zo speelt als vandaag ga je er tegen elke ED ploeg vanaf.

18 december 2019 om 23:31

Dat hoort bij beker voetbal, PSV is totaal uit vorm maar gaat wel door, na de winterstop kan het zomaar anders zijn.. Daarbij tegen amateurs kan je het toch nooit goed doen, snel vergeten en weer doorgaan

18 december 2019 om 23:33

Dat is precies wat ik bedoel Sanderk91, ik ga faber wel tijd geven want na 1 wedstrijd kun je hem niet beoordelen alleen eigenlijk op wissels. Ik zie alleen een ploeg wat gewoon los zand is en met onze aanvallende kwaliteiten kunnen we er niet 'maar' 2 maken.

19 december 2019 om 00:17

Troost je, bij Ajax lijkt het ook nergens naar. Alleen heeft onze coach het briljante idee om alle jonkies dan maar meteen in het elftal te zetten. En bij zowel PSV en Ajax zie he hetzelfde. Een statische spits als vervanger is waardeloos als je het systeem inricht op een bewegelijke spits.

18 december 2019 om 23:25

Ik denk ook dat de winterstop niet snel genoeg kan komen voor dit Psv. Ik neem aan dat er nog wel wat mogelijk is op de transfermarkt, want deze ploeg heeft echt frisse moed en kwaliteit nodig. Vandaag heeft overigens niets met een gebrek aan kwaliteit te maken en alles met motivatie en vorm. Anders zou ik echt geen reden kunnen verzinnen.

18 december 2019 om 23:37

Iedereen loopt wel PSV af te zeiken, maar ik weet niet wat ze in die rookworsten stoppen daar bij GVVV, maar de gasten bleven maar gaan en speelde gewoon een hele goede wedstrijd. Je hebt het over de nummer 9 van de tweede divisie, erg knap! En ja, PSV hielp ook wel een beetje mee door het zo ontiegelijk slecht te doen haha!

18 december 2019 om 23:54

Natuurlijk blijven die jongens gaan. Die spelen niet elke week tegen PSV en als PSV dan zo voor de dag komt, krijgen die jongens alleen maar meer energie. Uiteindelijk hebben we het gewoon over de nummer 9 van de Tweede Divisie. Dat mag voor PSV totaal geen probleem zijn. Natuurlijk complimenten voor Gvvv, maar dit is voor PSV een regelrechte blamage. Dat mag echt nooit gebeuren.

18 december 2019 om 23:51

Een potje paintballen in de winter zou geen kwaad kunnen. Of even survivelen in de woestijn....

19 december 2019 om 01:32

Gatverdamme wat was dit erg.
De RVC mag samen met Toon en de rest van de directie opstappen.
Zogenaamd was het plan om bij de beste 32 clubs uit europa te gaan horen.
Ze halen niet eens de beste 3 van Nederland.
Je zet een onervaren coach, die legende is van de club veek te vroeg voor een team dat goed loopt.
Vervolgens verkoop je alle dragende spelers en zakt alles in elkaar.
En dan leg je de verantwoording neer bij de coach. Nice! Die Toon mogen ze ergens anders ten Toon stellen.

19 december 2019 om 01:54

Ja, want Toon is de hoofdtrainer die verantwoordelijk is voor de resultaten op het veld. Ze hebben gewoon misgegokt met hun aankopen. Baumgartl, Schwaab, twee linksbacks, Mitroglou, Bruma, Doan, Affelay blijken niet voldoende versterkijg te zijn. Doan, Schwaab en Baumgartl blijken hooguit nuttig te zijn, maar niet meer dan dat. PSV zou Benteke moeten overhalen. Ik las dat Brugge het wil proberen, maar PSV is interessanter lijkt mij, dus probeer het eens.

19 december 2019 om 02:51

Dus kan je de volledige verantwoordelijkheid toch niet bij Van Bommel leggen? Je zegt het zelf al: de aankopen voldoen niet. Wie is daar verantwoordelijk voor? Niet Van Bommel. Nou moet ik zeggen dat ik sowieso niet overtuigd ben van hem als coach, maar hij is keihard in de steek gelaten door de club als het op aankopen aankomt.

19 december 2019 om 08:48

At Roman. Precies dit. Beginnend coach gaat fouten maken, dat wist je van te voren, maar de TD heeft ook gefaald. Toen van Bommel deze week naar huis werd gestuurd riepen de fans halleluja maar daarmee ben je er echt nog niet.

De spelers die vandaag voor PSV in actie kwamen: Unnerstall, Boscagli (5 interlands Jong Frankrijk), Viergever (3 interlands Nederland), Schwaab (24 interlands Jong Duitsland), Dumfries (9 interlands Nederland), Ihattaren (één van de grootste Nederlandse talenten), Rosario (1 interland Nederland), Pereiro (10 interlands Uruguay), Doan (18 interlands Japan), Mitroglou (65 interlands Griekenland), Gakpo (3 interlands Jong Oranje), Bruma (9 interlands Portugal), Afellay (53 interlands Nederland), Bergwijn (9 interlands Nederland) en Baumgartl (20 interlands Jong Duitsland). Die speelden tegen een amateurclubje. En het zag eruit alsof je keek naar twee volstrekt gelijkwaardige teams. Als jij kunt verklaren hoe zoiets kan, dan mag je het me uitleggen.

18 december 2019 om 23:18

Vertrouwen.

18 december 2019 om 23:21

Inderdaad 100% vertrouwen

18 december 2019 om 23:22

Vertrouwen kan een verschil maken tegen Groningen of Heerenveen, niet tegen een amateurclub.

18 december 2019 om 23:27

Dat, maar ook zeker een gebrek aan motivatie of het idee dat ze het klusje wel even gaan klaren. Met een gebrek aan vertrouwen kun je nog wel gewoon vechten voor elke meter, maar daar leken ze geen zin in te hebben.

18 december 2019 om 23:27

@goalski blijkbaar wel

18 december 2019 om 23:20

Komt ie: geen team gesmeed. Je kan 11 prima spelers neerzetten, maar als je niet voor elkaar door het vuur gaat sta je nergens. Dan staat zo'n amateur ploeg als GVVV als een familie te spelen en dan zie je ze goed meedoen.

18 december 2019 om 23:21

Die interlands zeggen ook niet alles. Als je Rosario aanbiedt bij Gvvv bedanken ze vriendelijk

18 december 2019 om 23:21

Simpel: voor gvvv de wedstrijd van de eeuw, voor psv de grootste kut wedstrijd van de eeuw. Dan zet gvvv 3 stappen harder terwijl psv 2 stappen minder zet.

18 december 2019 om 23:24

En ja ken de clichés van "dat mag niet gebeuren" en "misplaatste arrogantie", maar zo werkt het wel.

18 december 2019 om 23:25

Maar je mag toch hopen als je trainer net ontslagen is, je kansloos bent in de eredivisie en uit europa bent gekegeld in een redelijk haalbare groep dat ze tenminste Hun best doen voor de laatste prijs

18 december 2019 om 23:25

Daarbij is het zo dat dit team van PSV gewoon los zand is. Er is nul tactiek te besporen, geen loopacties. Puur statisch spel, GVVV durfde te spelen en leken veel meer een team dan PSV.

18 december 2019 om 23:22

Wanneer je denkt dat het niet slechter kan maar ondanks plaatsing voor de volgende ronde is dit een wanprestatie. vraag me echt af of faber het beter gaat doen als van bommel want een verlenging nodig tegen gvvv belooft niet veel goeds, sterker nog( helemaal niets)

18 december 2019 om 23:23

Ik wist niet wat ik zag. Ik dacht dat Ajax matig speelde tegen Telstar maar dit is next level. Een potje wandelvoetbal van PSV, geen enkele wil om te voetballen. Viergever was de enige die een behoorlijk niveau haalde, de rest allemaal dik onvoldoende. Sneu voor GVVV dat ze de penaltie serie niet meer mochten spelen want dat hadden ze gek genoeg gewoon verdiend (op basis van het deel van de wedstrijd ná El Clásico, toen ben ik pas ingeschakeld)...

18 december 2019 om 23:27

Kijk je El Clasico en dan zie je deze zaadwedstrijd, misschien voel je nu een beetje hoe het is om PSV fan te zijn: enorm pijnlijk

18 december 2019 om 23:31

Nou moet ik zeggen dat ik El Clásico ook tegen vond vallen, maar dat terzijde! En ja, die pijnlijke tijden kennen we allemaal, als supporter van welke club dan ook. Komt op den duur wel weer goed maar het is echt kommer en kwel bij PSV momenteel inderdaad.

18 december 2019 om 23:23

Ik begrijp er echt ook helemaal niets van. Het kan toch niet zo zijn dat men ineens niet meer weet hoe je een bal moet raken. Ongetwijfeld zal er wel ergens iets aan de hand zijn. Misschien iets voor die dansende goeroe.

18 december 2019 om 23:42

Ah joh, dat is toch geen indicatie voor kwaliteit. Martijn Meerdink heeft ook oranje gehaald. Om over jong oranje nog maar te zwijgen, wat daar allemaal in heeft gespeeld en het uiteindelijk niet eens gered heeft op eredivisie niveau. Het is gewoon een kwalitatief zeer armoedig elftal. Beoordeel ze op wat je ziet in het veld. Als er al potentie is dan gaat dat pertinent verloren aan het gebrek aan ervaring, sturing, en corrigerend gedrag door leiders in het veld. Dit rommeltje bij elkaar is niets, en wordt niets. We kunnen alleen maar hopen dat met een nieuwe CM, en toch ook wel een CV, de jonkies zich eraan optrekken. Maar zo'n Bruma is bijvoorbeeld gewoon brandhout en zo'n Mitro blijkt er, ondanks een spectaculair begin, helemaal niks van te kunnen. Als je in plaats van die (jeugd) interlands een profielschets maakt van de door jouw genoemde spelers kom je tot een veel eerlijker beeld. En dan zie je dat zelfs met 100% vertrouwen deze groep nooit, maar dan ook echt nooit voor de titel kan gaan, laat staan in Europa kan overwinteren. Laten die twee targets nou de doelstellingen van PSV zijn. Het is een zeer talentvolle groep aangevuld met een zielig zooitje misfits.

18 december 2019 om 23:45

Of er is flinke hommels binnen de spelersgroep.

18 december 2019 om 23:52

@sander79, dan wel onderhuids. Scholden ze elkaar maar eens de hid vol in het veld. Zoals Stijn Schaars toen de boel op scherp zette, "allemaal eigen bvtjes!" Dat mis ik echt in deze groep. Het rommelt maar slap aan. En als er één een fout maakt staat de rest er bij wijze van spreken met de handen in de zij naar te kijken.

19 december 2019 om 01:13

Ja deze stats zeggen nou echt helemaal niks over de situatie waar PSV op dit moment in verkeerd... buiten dat alleen de stat van afellay indrukwekkend is maar die heeft echt zn eerste minuten gemaakt in jaren! Beker is in deze rondes sws altijd al lastig en zeker in de fase waarin psv zich verkeerd, weinig vertrouwen, een trainerwissel en een grote blessureboeg.

Jaaaa het ernst Faber effect. Je ziet gelijk dat ze voor elkaar willen.... oh wacht.

Dit is toch wel schandalig slecht zeg. Maar wel een leuk potje beker voetbal.

18 december 2019 om 23:26

Maar even serieus had je verwacht dat ze binnen 3 dagen ineens anders zouden voetballen dan afgelopen weekend? Ik hoop echt dat we dit weekend 3 punten pakken en dat de winterstop heeeeeeel veel zelfreflectie en een hoop vertrouwen kan geven aan de PSV spelers. Anders wordt dit echt het slechtste seizoen uit de geschiedenis.. (Ik zie dat dit in het jaar '76 was toen we als 14e eindigden, misschien niet zo slecht maar je begrijpt vast mijn punt )

18 december 2019 om 23:29

Gaat niet om anders voetballen. Gaat om de wil om te winnen. Vaak zie je dat na een ontslag de ploeg ineens wint omdat de spelers weer voor elkaar en de nieuwe trainer willen vechten.

18 december 2019 om 23:40

Als je ineens wel de wil hebt om te winnen, daar waar je de vorige keer die wil niet had. Dan voetbal je toch anders? Maar ik bedoelde inderdaad hetzelfde als wat jij bedoelt. Met anders voetballen had ik het onder andere ook over de inzet.

Dit was slechter dan slecht. Echt beschamend slecht. Ik zie geen team. Er wordt niets voor elkaar gedaan. De selectie heeft 0 karakter. Ik heb zitten kijken naar een potje voetbal tussen een nationale topclub tegen AMATEURS!! Ik heb niets gezien wat op enig kwaliteitsverschil duidt. Ze zeggen wel dat ze er alles aan doen, maar ik zie daar he-le-maal niets van. Er is echt niemand die 1 stap te veel doet. Verwijten hoeven ze elkaar ook niet te maken, het is allemaal even slap. Een spiegel is hetgeen ze met kerst cadeau zouden moeten krijgen. Een elftal vol slapjanussen. Mitroglu die niet de conditie heeft om het langer dan één helft vol te houden. Doan (7 miljoen) die álles slap doet, pure middelmaat. Bruma (12 miljoen) die alle ballen het stadion uitschiet en als klap op de vuurpijl Baumgartl (slechts 10 miljoen) die als slot op de deur een overwinning uit het vuur moet slepen. Mwa, lekker ingekocht de Jong. Pak je biezen!!!

Psv, Psv, Psv. Wat een mooie club ben je, maar wat ben je verschrikkelijk dood. Heel erg dood. 120 minuten tegen een stel amateur's het zo moeilijk hebben. Vreselijk, echt vreselijk. Het had overigens wel gepast als PSV hier nog zou uitgeschakeld worden. Het ergste van allemaal is dat het gewoon terecht was geweest als PSV hier zou uitgeschakeld worden. Wat is dit triest zeg, heel triest. Dat een mannetje van 17 nog de club redt voor je, zegt al genoeg. Bergwijn die moest nog invallen om de boel te redden. Nee sorry, super dood dit Psv. Nooit van je leven ga je op deze manier de beker winnen om het seizoen te redden. Nog 1 wedstrijdje en ik kan niet wachten op de winterstop. Stuur Bruma, Rosario en Schwaab alsjeblieft weg. Begin daar eens mee.

18 december 2019 om 23:35

Tuurlijk was het slecht maar ze zijn door en kunnen de beker nog winnen , ook mijn club kwam goed weg hoor speelde ook alles behalve goed en mochten blij zijn dat het 3-4 bleef na eerst 1-4 voor te hebben gestaan .

Alsjeblieft ontsla de Jong per direct want wat dit voor elftal voor moet stellen pfff kansloos!!!

18 december 2019 om 23:22

Als je met deze selectie zelfs tegen gvvv zo onder druk komt ligt het niet aan de spelers hoor.

18 december 2019 om 23:24

Tuurlijk wel? Gewoon gebrek aan kwaliteit, vooral achterin.

18 december 2019 om 23:28

Hoezo Skede? Dat ligt dan toch juist wel aan de kwaliteit van een team? Ja, vertrouwen en tactiek speelt ook mee, maar de kwaliteit van dit elftal is toch gewoon onder de maat (met name het middenveld en verdediging)

18 december 2019 om 23:29

Dan ligt het aan de dakpannen bij de buren ofso? Tuurlijk ligt het aan de spelers.

18 december 2019 om 23:32

GVVV en jij begint over kwaliteit? Kom nou. PSV zit in de hoek waar de klappen vallen, vertrouwen is onder 0 en er zal veel gezeik en moddergooien zijn. Dit is voor supporters echt zuur maar wilde acties gaan niet helpen. Seizoen gebruiken om zoveel mogelijk op orde te krijgen om volgend seizoen weer te strijden.

18 december 2019 om 23:34

Je sarcasme ontgaat velen volledig, Skede!

18 december 2019 om 23:48

Haha, nouja het was niet eens per se sarcastisch bedoeld. Ik bedoel, of deze selectie nou wel of niet kampioenswaardig is, of goed genoeg voor plek 1-3 etc, als je het tegen Gvvv zo moeilijk hebt dan gaat dat verder dan kwaliteit. PSV heeft gewoon kwalitatief de tweede selectie van de Eredivisie. Prestaties zoals vanavond hebben alles met vertrouwen en automatismen te maken. Ik vind dit echt geen kwestie van kwaliteit eerlijk gezegd. Je gaat mij niet vertellen dat de basiself van vanavond in hun normale doen niet gewoon van gvvv kunnen winnen.

Zakelijke overwinning voor PSV, het lek is boven!

18 december 2019 om 23:24

Je zakelijk moeten instellen als een prof. club tegen over een club waarvan de meeste spelers voetballen voor hun hobby.

18 december 2019 om 23:38

Cupfighters! Kampioenen 💪🏻💪🏻

Dit moeten de zwaarste 120 minuten van mijn leven zijn geweest. Hopelijk vanaf hier weer opbouwen naar boven. Wat een traag onsamenhangend spel. Om toch nog positief te zijn: Viergever op links bevalt er goed, fel en aanvallend, beter dan Dumfries vanaf rechts.

18 december 2019 om 23:32

Tja, Johan Derksen heeft lang niet altijd gelijk, maar betreft PSV sloeg hij vorige week de spijker op z'n kop. De verdediging en het middenveld hebben zo weinig voetballend vermogen dat het tempo extreem laag ligt. De aanvallers staan daardoor op een eiland dat erg makkelijk te verdedigen is. Die jongens voorin moeten alles zelf doen om een overwinning over de streep te trekken en dat is haast niet te doen, zeker niet voor een voorhoede waarvan de oudste speler pas 22 jaar is.

19 december 2019 om 08:20

Diezelfde Johan Derksen die enkele maanden nog aangaf dat PSV naar het niveau wereldtop toe groeide?

19 december 2019 om 14:19

Tja, hij is veranderlijk en dat heb ik overigens niet meegekregen. Ik kijk het zelden en zie soms wat hoogtepunten van het programma. Ik haalde toevallig dat punt aan en daarin vond ik hem gelijk hebben.

18 december 2019 om 23:38

Viergever als linksback is zeker een toegevoegde waarde. Echter mist Psv duidelijk een CV. Boscagli is namelijk erg zwak en werd vandaag voorbij gelopen alsof hij er niet stond. Ik ben benieuwd wat PSV gaat doen in de winterstop. Dit elftal mist duidelijk ervaring, scorend vermogen en ook een sterke verdediger achterin.

19 december 2019 om 00:07

Dat middenveld is ook wel een ramp. Hendrix en Rosario hebben nauwelijks voetballend vermogen, terwijl Thomas, Gutierrez en Doan (nog) niet beter zijn dan middenvelders die in de subtop spelen. Doan zie ik nog wel groeien, maar Thomas en Gutierrez hebben het in mijn ogen niet. Er is gewoon ontzettend weinig voetballend vermogen tot aan de aanval en dat gaat niet ineens veranderen door scorend vermogen en een sterke verdediger.

GVVV verslagen met hun eigen wapens: amateurvoetbal

18 december 2019 om 23:43

Helemaal zoekgespeeld die gasten.. hopelijk vinden ze die 35 ballen nog die we op de parkeerplaats hebben geschoten met ieder geprobeerd schot op doel

Is het toegestaan om te juichen als je in de 118e minuut de winnende maakt tegen Gvvv?

18 december 2019 om 23:21

Ik kon niet eens juichen, alleen onderuit zakken van opluchting. Wat een afgang zeg.

18 december 2019 om 23:27

Dit was precies mijn reactie, een hele diepe zucht en hopen dat er snel de bezem door heen gaat.

18 december 2019 om 23:21

Kreeg de indruk dat Ihattaren dat na een halve seconde ook door had dat hij iets minder uitbundig moest doen dan hij had willen doen. Leek in te houden met juichen..

18 december 2019 om 23:58

Haha ja dat zag ik ook. Ik stond er een meter of 10 vanaf en eerst wilde hij juichen en weglopen en daarna dacht ie 'oh wacht..'. Toen dacht ie nog ik loop naar de supporters en toen ging ie maar liggen. Overigens echt beschamend dat je dan een extra verdediger als Baumgartl erbij gooit.

18 december 2019 om 23:22

Nee! Ik vond dat beschamend om te zien. Niet juichen en gewoon rustig terug naar je eigen helft lopen voor de aftrap.

18 december 2019 om 23:24

De uitsupporters gingen toch aardig los na dit doelpunt, daar kon ik persoonlijk wel een glimlachje om laten

18 december 2019 om 23:28

Pure ontlading en opluchting denk ik.

18 december 2019 om 23:28

Ja dat is op het moment dat de bal erin vliegt denk ik wel toegestaan met een ''jaa!'''als kreet, waarna je daarna misschien beter gepast kun overdenken dat je tegen de nummer 9 uit de 2de divisie speelt en pas in de 118de minuut op 1-2 komt. Maar goed, daar dacht een groepje uitfans (respect dat ze gegaan zijn) van PSV iets anders over

18 december 2019 om 23:32

Nee, dat zou volstrekt misplaatst zijn. Het enige wat ik voelde was plaatsvervangende schaamte.

Een verlenging nodig tegen gvvv, dat verklaart al alles...😆😆😆

18 december 2019 om 23:28

Wat bedoel je

18 december 2019 om 23:36

Wat denk je zelf? Het verklaart hoe triest de situatie bij psv is..🙄

Enige pluspunt die we uit deze wedstrijd halen is dat het in ieder geval niet slechter kan gaan dan dit.

Absolute afgang blijft bespaard? Dit mag je toch wel een afgang noemen, ondanks het feit dat ze door zijn. Het was GVVV ook echt gegund, door mij althans..

Bespaart PSV een afgang? Dit is toch gewoon een afgang?

Afgang blijft PSV bespaard? PSV moet zich kapot schamen, wat een complete wanprestatie zeg. John en Toon mogen hun conclusies wel trekken.

Aan het einde van de verlening met 1-2 winnen van GVVV terwijl ze het eigenlijk niet eens verdienden is beschamend en PSV onwaardig. Maar wel gefeliciteerd. Een vroege bekeruitschakeling is jullie een keer bespaard gebleven

Helemaal niks in Veenendaal!

Dit is dus de staat waarin Van Bommel het heeft achtergelaten. Zelfs tegen amateurs is er geen positiespel te bekennen

Echt onvoorstelbaar hoe dit kan gebeuren. Ze mogen dan niet in vorm zijn, maar je speelt tegen een amateurploeg als Nederlandse topclub. Dan kun je toch op z'n minst inzet tonen, maar het leek erop alsof ze dachten dat het wel ging lukken op 10 procent. Dit soort wedstrijden hebben niet eens meer met een gebrek aan kwaliteit te maken, want zelfs Jong PSV heeft op elke positie zo'n beetje een betere speler lopen dan Gvvv.

Viergever man van de verlenging. Er was geen man van de wedstrijd.

Met de staart tussen de benen met de bus terug naar Eindhoven.

18 december 2019 om 23:29

Bus, lopend terug en strafwerk maken. Als ik dit soort fratsen uithaal op mijn werk zit ik gelijk in het kamertje bij de leiding en moet ik uitgaan leggen wat ik aan het doen ben.

18 december 2019 om 23:34

En dan maar hopen dat je nog mag blijven.

En dan is je trainer al ontslagen. Wat moet je nu dan nog...?

19 december 2019 om 00:00

Zoals de 16 jarige jochies in het uitvak de hele wedstrijd al zongen, 'Toontje rot op'!

19 december 2019 om 15:51

Dat zijn dan 16 jarige jochies, die blijkbaar niet begrijpen dat Toon de nieuwe aanwinsten niet heeft gekocht voor Psv. Ik zou beginnen met de Jong, dezelfde de Jong die zelf niet opstapt na ontslag van Mark. Schijnheilig en beschamend interview met hem gezien betreffende Mark - ontslag. Zoals vele hier in Eindhoven zeggen, Dr uit met dn dieje

Te veel mooi weer voetballers bij PSV, te weinig spelers als Hendrix wie elke wedstrijd 100% geven. We missen gewoon een soort klootzak op het veld a la Veltman. Misschien moet v Bommel maar weer komen als speler.

18 december 2019 om 23:29

Ik denk oprecht dat hij het beter zal doen dan Rosario. We hebben een sloper nodig op het middenveld. Daarbij mag er getraind worden op positiespel want iedereen stond stil, allemachtig zeg. Nul diepgang, geen loopacties, geen durf, niks.

18 december 2019 om 23:34

Hendrix heeft inzet, maar is ook geen sloper. Dat is niet erg, maar dan moet je achterin en op het middenveld wel voetballend vermogen hebben. Dat heeft PSV ook totaal niet, althans niet van het vereiste niveau.

18 december 2019 om 23:43

PSV mist echt een CV. Boscagli is echt van een laag niveau. Viergever als back is veel beter, aangezien hij diepgang heeft in zijn spel en aanvallend ook iets kan toevoegen. Echter mis je dan wel een CV achterin. Ik denk dat Obispo daar niet zou misstaan, in ieder geval beter dan wat er nu rondloopt.

De enigste die ik kan feliciteren is GVVV. Wat kan PSV daar een voorbeeld aan nemen qua passie, strijd en beleving. Hoop dat er in de winterstop een ervaren middenvelder bij komt en Sam Lammers weer onze 1ste spits wordt. Al met al wel blij met de volgende ronde maar de manier waarop vertelt me dat de crisis nog lang niet voorbij is

18 december 2019 om 23:46

Psv moet eigenlijk alle aankopen weer van de hand doen. Ze voegen allemaal niks toe en lopen alleen maar eigen jeugd in de weg. Ik zou daarnaast Pereiro in de spits zetten met Lammers en Bergwijn om hem heen. Denk dat dit de best denkbare aanval is.

Ik vond Gvvv wel vermakelijk spelen, eigenlijk hadden ze het in de 2de helft moeten afmaken want toen hadden ze er dan kansen voor. Bergwijn heeft denk ik toch serieus last van zijn voet / enkel, hij schoot 1x en zijn reactie daarna verklapte eigenlijk wel dat hij niet fit was. Maar ja, zelfs een Bergwijn die niet kan schieten door pijn is een gevaarlijkere aanvaller dan een fitte Bruma of Gapko. Faber kan opgelucht zijn, PSV zit nog in de beker en het voordeel van bekervoetbal is dat vorm van de dag en loting een niet onbelangrijk deel van je kansen op succes verklaren. Dan mag je blij zijn dat je nu Gvvv treft en gewoon door bent. In het nieuwe jaar een nieuwe ronde, waarin de vorm totaal anders kan zijn en je langzaam in het toernooi kan groeien. Groei na deze wedstrijd is gegarandeerd, want heel veel slechter kan het toch haast niet.

19 december 2019 om 00:04

We hebben 1 grote kans gehad, jammer dat ie er niet in ging. Was het overigens buitenspel (de afgekeurde 1-1)? Hoorde van een aantal dat het geen buitenspel was maar we hebben de tv nog niet aan gehad Bergwijn was gevaarlijk, Gakpo is een aanfluiting. Iedereen langs de lijn was verbaasd dat hij een profvoetballer is. Verder heel PSV, er zit geen looplijn in. Bruna snijdt naar binnen, iedereen staat stil. Het is echt niet best als je met je volledige basis hier eigenlijk met geluk door bent in de beker tegen de amateurs. Al met al voor ons als GVVV supporters was het een zeer vermakelijke wedstrijd!

In dat rampseizoen onder Cocu wist je nog dat je ergens aan het bouwen was. Dit slaat echt alles, er zitten echt wel leuke voetballers in het elftal maar er zit geen idee achter en de selectie is werkelijk compleet uit balans.

Kijk je kunt direct zien welke koers Faber wil gaan varen. Winnen is Winnen en de manier waarop is niet van belang. Goed voetbal zullen we dit seizoen echt niet meer zien bij PSV. Punten halen en klaar. Nu op naar zwolle.

18 december 2019 om 23:27

Want Faber kan in 2 dagen ook echt een verschil maken..

18 december 2019 om 23:37

Hier kun je Faber niet de schuld van geven. Die komt echt op het ergst mogelijke moment binnen. Het is werkelijk onvoorstelbaar dat de grote veroorzaker langer mag blijven zitten dan de coach. Die John de Jong heeft gezien z'n uitspraken al totaal geen zelfreflectie en schijnbaar hebben ze in het bestuur ook niet de know-how om te zien wanneer een technisch directeur volledig incapabel is. Hoeveel moet je als technisch directeur fout doen om daar ontslagen te worden?!

18 december 2019 om 23:51

Het beste wat hij kan doen is experimenteren op enkele posities. Viergever als LB is natuurlijk een verademing t.o.v. de rest. Voorin moet hij ook nog een beetje puzzelen, alhoewel ik denk dat hij daar de spelers voor heeft. Op het middenveld ontbreekt er een echte leider die voor de balans zorgt. Denk dat daar komende transferperiode de prioriteit moet liggen.

GVVV (en ook Telstar) staan weer met beide benen op de grond

PSV speelde niet goed natuurlijk, zeg maar slecht. Maar ook alle credits naar GVVV die leuk voetbal speelden met een aanspeelpunt in de spits waar ze veel ballen kwijt konden. Voor de neutrale toeschouwers was het nu zo een leuke wedstrijd, maar snap dat je als PSV supporter hier helemaal gek van wordt.

En Zoet mag van mij ook wel weer een kans krijgen want Unnerstall geeft je nu ook nog geen gevoel van zekerheid achterin

Ik mag echt hopen dat we het dieptepunt nu dan echt hebben bereikt want als het nog slechter wordt weet ik echt niet meer hoe ik aan mijn vrienden moet gaan uitleggen dat ik PSV supporter ben. Het is echt te gek voor woorden.

18 december 2019 om 23:32

Haha ik ben voor Feyenoord en ik heb een bepaalde 10-0 nederlaag overleefd dus een 2-1 tegen gvvv valt dan toch wel mee toch

Hoera, toch gewonnen.het lek is boven

Zo is dat Faber, gelijk winnen bij je debuut als hoofdtrainer.

Ik heb medelijden met Bergwijn, Malen, Ihattaren en Gakpo dat ze met een stel prutsers achter zich moeten spelen die er niks van bakken. Wat een geweldige aanfluiting. Dit ligt niet aan Van Bommel, geen enkele coach gaat met deze selectie noemenswaardige resultaten boeken. 2e plaats en plaatsing groepsfase vorig seizoen was al het maximale resultaat. Als je dan de beste 3 spelers verkoopt blijft er weinig over natuurlijk. Je kunt niet verwachten van talenten als Malen en Ihattaren dat ze het hele seizoen constant op goed niveau spelen. Daar komt nog bij dat Malen en Bergwijn geblesseerd waren, Malen nu weer. Ihattaren verliest zijn vader. Ook voor nieuwe spelers die potentie hebben, zoals Doan, is het niet lekker om in zo'n team te komen.

18 december 2019 om 23:40

Het is eigenlijk al zeer knap wat voor cijfers die jongens weerleggen in zo'n idee-loos Psv. Maar goed, John de Jong heeft nu niet meer iemand achter wie hij zich kan verschuilen. Als het niet veel beter wordt de komende tijd, zal de druk op hem alleen maar toenemen. Je moet er toch niet aan denken dat die man nog aankopen voor PSV gaat doen?!

18 december 2019 om 23:47

Zo idee-loos was het vorig seizoen niet, voorzetjes geven op De Jong. Angeliño heeft het heel goed gedaan, Lozano ook. De Jong had een slecht seizoen achter de rug, mede de verdienste van MVB dat hij het zo goed het gedaan. Waarom haal je in godsnaam Bruma (terwijl Lozano en Bergwijn nog geen van beiden verkocht zijn), als je De Jong verkoopt. Bruma moet voorzetten geven op een spits à la De Jong, want zelf scoren is niet zijn sterkste punt. De selectie is uit balans, het is te hopen dat John de Jong niet nog meer geld mag laten verdampen.

18 december 2019 om 23:55

Gakpo is ook echt een hype. Die voegt niks toe aan het spel van Psv. Malen, Bergwijn en Ihattaren daarentegen zijn grote talenten die nog veel beter kunnen. Echter moet er wel een visie zitten achter het spel. Een leider zou zeker niet misstaan in dit elftal, aangezien ik Ibi de ploeg niet op sleeptouw zie nemen.

19 december 2019 om 00:07

Eens Prosoccr47. Gakpo is echt drama. Heb vandaag op hem gelet maar die komt nog geen lantaarnpaal voorbij. Ihattaren speelde wel echt heerlijk en Bergwijn is wel echt next level. Malen is gelijk aan hem, soms eigenlijk beter in mijn ogen. Maar een leider die is er niet. Jongens als Zoet, Schwaab en Hendrix moeten opstaan maar geven niet thuis. Rosario en Dumfries zijn geen leiders. Het is los zand, dat is het probleem bij PSV.

19 december 2019 om 00:54

Bij de eerste goal loot Gakpo zijn man voorbij en legt terug op Mitroglou.

Ik hoop dat PSV na vandaag voldoende uitgekotst is door heel voetbal kijkend Nederland, en hoop ik dat ze volgende wedstrijd weer met fijne energie, plezier en vertrouwen kunnen spelen. Vooral zaak dat Faber en de Jong het op korte termijn aan de praat krijgen, en weer voor een goede balans kunnen zorgen. Anders is het voor beide exit bij Psv.

18 december 2019 om 23:43

John de Jong is sowieso afhankelijk geraakt van de interim-trainer. Als Faber het niet aan de praat krijgt, neemt de druk op De Jong met de dag toe. Het is sowieso onbegrijpelijk dat die man gewoon blijft zitten. Het doet me een beetje denken aan Jan van Halst toen hij de technische zaken bij FC Twente op zich nam. Gelukkig is PSV te goed om te degraderen, want met het beleid van John de Jong degradeert elke middenmoter.

Wat is er in hemelsnaam met Gakpo gebeurd? Het ging snel met hem, snel, zeer technisch en fabelachtige trap techniek. Nu komt hij geen lantaarn paal meer voorbij. Zeer opmerkelijk.

18 december 2019 om 23:41

Wisselvalligheid en een dramatisch elftal. Malen had dat vorig jaar ook vaak. Er ligt op dit moment een te grote last op onze jonge talenten. Ze moeten de kar trekken omdat de ervaren spelers eigenlijk allemaal tekort komen of niet meer dan degelijk zijn. Ik zag laatst een foto van dat elftal met Arias, Guardado, Moreno en De Jong. Dat waren nog eens leiders.

18 december 2019 om 23:43

Moreno wat een muur was dat, vergelijk dat eens met Schwaab en Jeffrey Bruma met Boscagli. Tsja, geen woorden voor eigenlijk. Het is wel duidelijk dat PSV ervaring moet halen in de winter.

19 december 2019 om 01:29

Moreno was inderdaad echt een topper!

Mensen dachten dat Denn01 en ik gek waren, maar Niek Oosterlee wist precies hoe je PSV moest bestrijden. Viergever en Schwaab hadden het lastig met de power van Powel en Johan Janssen is gewoon een goede keeper. Misschien iets voor PSV? En geloof me nou maar, Niek weet precies hoe die de poppetjes moet zetten in toppers. Een echte meesterbrein! Rustige trainer, maar wel iemand die precies ziet wanneer de juiste wissels er in moeten komen. Wellicht ook Niek iets voor PSV? Tot slot is Adnane gewoon beter dan welke back van PSV ook, op Dumfries misschien na dan.

19 december 2019 om 00:01

Dit heeft niets met tactiek te maken en alles met PSV zelf. Die dachten het uit vorm wel even te doen op nog geen 20 procent. Veel spelers wouden geen meter te veel lopen en als er balverlies werd geleden, vonden de meesten het wel prima. Dit is gewoon het gevolg van een gebrek aan zelfvertrouwen, motivatie en inzet. Als je als PSV zijnde zo'n wedstrijd speelt, verdien je het als speler om gewoon een week geen loon te ontvangen.

19 december 2019 om 00:11

Het is ook hoe de groep in elkaar steekt. Merendeel van de jongens speelt hier (in Veenendaal) al seizoenen lang. Jongens als Wilco den Hartog en Taoufik Adnane zijn eigen jeugd. Deze groep is gretig, soms wisselvallig en soms geniaal, maar strijd zit er altijd in. Oostinjen terughalen is ook een slimme zet geweest. Vind alleen dat we de credits niet alleen aan Oosterlee moeten geven. Zoals ik pas al zei, merendeel is blij dat ie bij GVVV vertrekt, laat staan dat ie naar PSV gaat.

19 december 2019 om 11:54

@wazza; ik kan altijd wel een beetje lachen om reacties dat een profclub een 2e divisionist wel even weg zal poetsen. Het spelen tegen bijvoorbeeld GVVV is sowieso heel anders en de druk staat des te groter bij een profclub. Velen verwachten dat een profclub wel even zal uithalen, wat dus alleen maar meer druk oplevert. Ik ben wel van plan om de wedstrijd nog terug te kijken. Toch benieuwd hoe ik het vanaf de buis ervaar.

Wat is er toch aan de hand bij psv. Als je elke week denkt van slechter kan niet presenteren ze het toch om nog slechter te voetballen. De mensen in Veenendaal hebben iig een top avond gehad.

Heb gehoord dat Mark van Bommel op dit moment beschikbaar is. Misschien is het een idee om hem als trainer aan te stellen? Toch een clublegende die veel respect afdwingt en ook een type voetballer was die een vuurtje in een team kon stoken. Dat heeft PSV op dit moment echt nodig.

Jammer dat Gvvv niet kon stunten. PSV startte de eerste 15 minuten best oké, je had toen wel het idee dat ze dit klusje wel gingen klaren. En na de 1-0 had ik dat idee nog steeds wel. Maar de tweede helft zag ik een ander Gvvv, brutaler en dat kan ook gewoon tegen een team wat geen enkel zelfvertrouwen heeft. Misschien hadden ze dat gelijk moeten doen.gvvv had de tweede helft gewoon de beste kansen en had zomaar kunnen winnen. Het was wel een leuke wedstrijd om te zien. Overigens was die ingooi voorafgaand aan de 1-2 onreglementair, klaagden de spelers ook gelijk over na de ingooi. Dat leek nergens op. Die had opnieuw gemoeten... en wellicht had dan....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren