Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Woede na Ajax - FC Groningen: ‘Een kutinterview, ik vind het schandalig’

Laatste update:

Bij FC Groningen is men vol ongeloof na de wedstrijd van zaterdagavond tegen Ajax. De ploeg van trainer Danny Buijs hield lang stand in de Johan Cruijff ArenA, maar nadat Django Warmerdam vanwege tijdrekken met rood van het veld was gestuurd, liep men alsnog tegen een 2-0 nederlaag aan.

"Belachelijk, ik kan er alleen maar om lachen", reageert aanvoerder Mike te Wierik direct na het laatste fluitsignaal voor de camera van FOX Sports op de beslissing van scheidsrechter Björn Kuipers om Warmerdam zijn tweede gele kaart te geven vanwege tijdrekken. De verdediger benadrukt dat hij op zijn tong moet bijten uit vrees voor een eventuele schorsing. "Je moet uitkijken met wat je zegt, want anders kun je volgende week niet voetballen, dus laat ik er maar niet al te veel van zeggen. Ik moest er om lachen, ja. Laat maar gaan."

Na het wegsturen van Warmerdam sloeg Ajax razendsnel toe via Lisandro Martínez. Klaas-Jan Huntelaar bepaalde daarna de eindstand. "Je weet dat je vandaag een beetje geluk moet hebben. We hebben lang stand gehouden, maar in de 77ste minuut viel de bal toch binnen", zegt Te Wierik over het doelpunt van Martínez.

Op de vraag van verslaggever Hans Kraay junior of Kuipers ook een tweede gele kaart had getrokken voor een Ajacied vanwege tijdrekken, antwoordt Te Wierik als volgt: "Wat denk jij? Nogmaals: je moet uitkijken met wat je zegt. Ik wil er niet al te veel over zeggen, maar ik ben het er in elk geval niet mee eens. Sorry, ik kan er niet te veel over zeggen. Het wordt een kutinterview, sorry, maar ik vind het schandalig", besluit hij op niet mis te verstane wijze.

Vond jij de rode kaart terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom op, ze hebben met Groningen in de rust afgesproken om nog meer tijd te gaan rekken
Waarom dan iemand het zo opzichtig laten doen, die al geel heeft en al verbaal gewaarschuwd is? Oliedom

28 september 2019 om 22:07

Idd ze doen net alsof kuipers Ajax geholpen heeft. Hij heeft Groningen nog gematst door eerst tig keer te waarschuwen

28 september 2019 om 22:10

Er was maar 1 ploeg die wilde voetballen, en dat was Ajax.

28 september 2019 om 22:38

Ajax is altijd aan het tijdrekken. Onana voorop. In Europa zeker en vorige week in Eindhoven ook. Zo grappig hoe er altijd wordt teruggevallen op Calimero’s... elke vorm van kritiek wordt zo weggewuifd.

28 september 2019 om 22:41

Ja Onana inderdaad voorop, maar die krijgt er ook regelmatig geel voor. Echter is Onana niet zo achterlijk om het te doen met al een gele kaart op zak. Als je iets doet, moet je ook de eventuele consequenties aanvaarden, ik heb Onana nog nooit horen zeuren nadat hij een gele kaart kreeg voor tijdrekken

28 september 2019 om 22:50

Als Ajax tijd aan het rekken was zoals in jouw voorbeelden Chriizzzpizzz dan doen ze dat als ze voorstaan en ze weten dat de tegenstander beter is of op dat moment beter is.in het geval bij PSV ging het bij hun pas lopen na de omzetting met Gakpo waardoor PSV beter werd en dan probeer je de winst over de streep te trekken, gewoon zakelijk spelen wat PSV ook altijd doet en deed.

28 september 2019 om 23:24

Onana gaat gewoon door als hij geel heeft hoor, aangezien je toch nooit je 2e geel krijgt voor tijdrekken. Oh wacht..

28 september 2019 om 23:53

Je bedoelt tig keer nagelaten om tijdrekken de kop in te drukken

29 september 2019 om 01:34

En wat is dan het verschil tussen Ajax en Groningen? Beide rekken tijd tegen betere teams.

29 september 2019 om 08:03

Mooi dat iedereen Onana als voorbeeld neemt, ja die rekt ook tijd en nee er is geen verschil, maar dan is de conclusie toch dat de tweede gele kaart terecht is en dat Onana tot nu toe mazzel heeft gehad dat hij nog geen tweede geel heeft gehad. Bij al die reacties zou je haast gaan denken dat Ajax niet totaal de betere ploeg was en dat dit het omslagpunt was is de wedstrijd ow en dat Groningen niet al heel de wedstrijd aan het tijdrekken was. En dus zelf het risico nam.

29 september 2019 om 10:16

Jij zegt dat hij altijd mazzel heeft, andere noemen het altijd gemazzeld worden

28 september 2019 om 22:10

Precies dit. Het was niet een beetje tijdrekken wat Groningen deed, het was schandalig. Daarbij doen we alsof het zo knap was wat Groningen liet zien, met 8 spelers verdedigen en het geluk hebben dat Ajax er niet al veel eerder een in prikt. Er moet heeel veel commentaar komen op deze speelstijl, ipv op de scheids. Die goal was tegen 11 man ook gevallen.

28 september 2019 om 22:22

Je ziet toch zelf ook wel dat Ajax veel meer kwaliteit heeft dan Groningen? Die gat is veel te groot en 12 van de 18 clubs zullen zo spelen tegen Ajax, want anders verlies je met 8-0.

28 september 2019 om 22:26

Prima dat ze zo verliezen maar dan moet zo'n gap niet gaan huilen om een terechte gele kaart.

28 september 2019 om 22:28

Express je schoen uitdoen om die dan vervolgens in iets van twee minuten weer aan te trekken, ik zie andere clubs dat niet doen. Kuieprs vertelde net dat ie keer op keer gewaarschuwd had maar ja, Groingen wilde niet luisteren. Dan kan je erop wachten.

28 september 2019 om 22:30

Padt had sws een gele kaart verdiend na die achterlijke actie van hem met zijn schoen. Kuipers vertelde misschien niet eens de waarheid en wist hij niet eens meer dat hij al geel had.

28 september 2019 om 22:31

Dan had hij Padt geel moeten geven en niet Warmerdam. Warmerdam deed er trouwens niet eens extreem lang over om die inworp te nemen. Wat moet hij dan doen? Die bal blind naar Ajax gooien?

28 september 2019 om 23:34

Laten we dan voortaan ook geel gaan geven na herhaling van de bekende fopduik, of massaal klagen bij de scheids... ik ken wel wat ploegen die dan geen wedstrijd meer met 11 man eindigen... het enige wat ze van mij mogen optellen is het gezeik bij de 4e official van een bepaalde coach, voortaan naar de tribune als hij uit zijn vak komt

29 september 2019 om 00:32

@BurdyM hij deed er wel extreem lang over. En nog heel dom ook. Neem dan de houding aan alsof je wilt ingooien en de vrije man zoekt. Zo ver was die geen eens. Wat het aller grappigste is, is dat iedereen, ook bij Groningen, heel verbolgen is dat Warmerdam geel krijgt voor tijdrekken, omdat het zijn 2e is. Dat is een non argument. Het andere veel gehoorde argument, anderen deden het nog veel langer, geef dan eerder geel aan een van die anderen. Dat is nog veel slechter als argument. Het vele tijdrekken ontkent niemand. Dat tijdrekken een gele kaart kan kosten trekt niemand in twijfel, maar een 2e geel mag dus niet. Dat is geen regel. Dat andere een waarschuwing krijgen en er na 70 minuten nog steeds volloop gebruik van wordt gemaakt, geeft nog duidelijker weer dat een gele kaart de enige optie is. Na tig keer waarschuwen ging het nog steeds door, dus laat je de scheids geen keus meer. Die kan niet anders meer. Een keiharde les. Onana heeft die les ook gekregen, in de CL. Wilt er ook niet van leren, al merk je wel dat zijn teamgenoten hem meer aansporen als hij weer veelvuldig belachelijk tijd aan het rekken is.

29 september 2019 om 05:59

Officieel mag je ook geen optelsom maken om tot een kaart te komen. Hele leuke redenatie van je, maar je moet iemand straffen die iets verkeerd doet en daar consequent in zijn. Je kan niet spelers minuten laten tijdrekken en dan inconsequent 1 iemand er uitpakken, die op dat moment nog niet eens zo heel erg aan het tijdrekken, en dan een kaart tonen. Was die eerste gele kaart die Warmerdam kreeg ook al niet een onterechte gele kaart? Hoe je het went of keert, de scheids was doorslaggevend daar Ajax toch wel goed afgehouden werd van 100% kansen tot aan de rode kaart.

29 september 2019 om 08:53

Een nou argument. Je klinkt als een stadswacht die geen gevoel voor zijn baan heeft en daarmee agressie uitlokt. Een 2de geel geef je gewoon net even minder snel dat is normaal gesproken altijd zo! En als je dan zo principieel bent en rechtvaardig moet je ook Nico met rood het veld afsturen. Blijf erbij ok heb dit nog nooit gezien en denk ook niet dat Warmerdam verwacht had om hem zo snel te krijgen en de rest va NL ook niet. Gek genoeg vinden alleen de Ajaxieden het compleet begrijpelijk. Zegt maby ook wel wat.

29 september 2019 om 09:35

@ninjakai, aangezien hij er wel extreem lang over doet, wil je voor mij dan even benoemen hoeveel tijd het kostte?

29 september 2019 om 11:10

Er is nergens een regel of wet waarin staat hoe je moet voetballen. Al ga je met zijn allen in je eigen 16 metergebied staan. Dat mag allemaal. Of het leuk is om naar te kijken dat is een ander verhaal. Maar deze kaart was natuurlijk wel een omslagpunt. Tegen elf man was het niet zeker dat het doelpunt zou vallen. Waarom zou je in 10 minuten een doelpunt scoren als het je in de 80 minuten ervoor ook niet lukt.

29 september 2019 om 11:22

Ik ben voor ook al ben ik Ajacied. Maar het is nu eenmaal feit set negen van de 10 ploegen tegen AJAX een muur optrekken op de counter spelen en alles eraan doen. Om de vaart eruit te halen.
Daarnaast vind ik dat kleinzielig gedrag over geel voor tijdrekken echt zielig. Een overtreding moet altijd op zich beoordeeld worden dus niets met optelsom en. Maar als je dan toch al vanaf minuut 17, en in de rust nog eens duidelijk uitgelegd krijgt door de arbitrage dat het klaar moet zijn met tijdrekken en je doet het dan nog een paar keer. He dan moet je niet raar opkijken van een kaart. En hoe dom ben je dan als je al geel hebt. En reeds gewaarschuwd..

28 september 2019 om 22:13

Meneer te Wierik kan beter boos worden op zijn medespelers dan dat hij dat doet op de scheidsrechter. Als hij echt boos is kent hij de regels blijkbaar niet. Ik vind het bloedirritant als ik naar een neutrale wedstrijd zit te kijken en een team wil niet voetballen maar alleen maar de wedstrijd vertragen. Daar staat gelukkig een straf op en die mag wat mij betreft veel vaker en veel sneller getrokken worden. Dit valt wat mij betreft in het rijtje:”net zo dom als met een gele kaart op zak bij een doelpunt je shirt uit trekken”. Mijn hemel, dit is toch echt wel amateuristisch van Groningen. En maar naar andere wijzen. Wellicht kan de club vandaag beter bij zichzelf te raden gaan.

28 september 2019 om 22:44

Onana standaard geel geven dan? Ken hem als neutrale kijker niet anders dan met zijn standaard gebaar; twee handen naar beneden zwaaien om iedereen te manen om tijd te rekken. In gelijkwaardige wedstrijden is Ajax altijd de tijdrekkende ploeg...

28 september 2019 om 22:48

Wanneer onana de wedstrijd ophoud moet men hem daar direct voor straffen middels een gele kaart. Maar waar wil je nu eigenlijk heen in deze discussie? Ga je nu wijzen als:” maar hij deed het vorige week ook?”

28 september 2019 om 23:36

Nou wat maakt ajax anders dan groningen? Moet er nou wel of geen geel getrokken worden voor tijdrekken? Of is dat ploeg gebonden? Imo mogen we met zuivere speeltijd gaan werken, zou het spelletje een stuk leuker maken (daarbij dus ook veel eerder geel voor tijdrekken)

29 september 2019 om 08:06

Lees mijn reactie gewoon even Vakkie D. Ik denk dat ik het prima verwoord. Gewoon gelijk trekken bij de eerste de beste manier van het spel ophouden. Waar dan ook, bij wie dan ook.

29 september 2019 om 08:39

Meneer te wierik had gewoon rood moeten hebben na 10 min. Wat een idiote overtreding was dat zeg. Gewoon ziyech de wedstrijd uit willen trappen. Mooi dat het anti voetbal niet beloont is. Dik verdiende overwinning

29 september 2019 om 10:09

@chrizzzpizzz, Onana krijgt altijd geel als hij dat doet, dus wat is je punt behalve dat je hier heel veel verdriet van hebt? Iets wat wij allemaal allang doorhebben. Daarnaast is het irrelevant, want Onana heeft gisterenavond geen tijdgerekt. Is logisch denken zo moeilijk als je verdrietig bent?

29 september 2019 om 18:32

Ik word van voetbal gelukkig niet verdrietig. Ik wordt wel verdrietig van het meten met 2 maten. Het blijkt voor KNVB scheidsrechters keer op keer moeilijk om bij wedstrijden van Ajax onpartijdig te fluiten.

28 september 2019 om 22:18

Ja. Maar dan scoort de media niet hè.

29 september 2019 om 10:07

Groningen begon al na 5 minuten te rekken. Die schoen van Pad leek het toppunt, totdat Danny Buijs met een uitgestreken smoel comedy liep te maken op televisie en erover begon dat hij dacht dat Frans Bauer tevoorschijn zou komen. Buijs heeft zijn spelers al vanaf dat hij trainer werd geinstrueerd om aan deze vorm van spelbederf te doen. Hij is de aanstichter en wellicht de bedenker van die schoenuittrekken truc. Het was gisterenavond niet de eerste keer dat Pad dit deed. Er zitten allerlei mensen zielig te doen in interviews en op social media, maar die moeten zich schamen. Deze vorm van spelbederf is strafbaar en als je een keer hard gestraft wordt, moet je niet miepen; het is namelijk een keuze waar consequenties aan kunnen kleven en dat weet men van tevoren. Mensen komen naar het stadion om voetbal te zien, niet om tijdrekkers te bekijken. Dat gezegd hebbende vermoed ik net als MvB dat Kuipers niet direct doorhad dat van Warmerdam reeds geel had. Ik was ook hogelijk verbaast toen Warmerndam moest vertrekken. Voor praten heb ik wel mensen hun 2e geel zien pakken, maar voor dit nog nooit.

Iedereen heeft af en toe wat hulp nodig....

29 september 2019 om 10:14

Dus jij denkt dat als Warmerdam, die aan de buitenkant was opgesteld, bij Martinez voor de voeten zou lopen bij die 1-0? Ik denk dat het niets uitmaakte en dat die goal toch had gevallen als Warmerdam in het veld had gestaan.

30 september 2019 om 08:40

Met 10 man is je veld bezetting volledig anders en ontstaan er ruimtes dus wordt compact spelen lastiger. Dus ja ik denk dat het wegsturen van een Groningen speler zeker invloed heeft gehad...

Oh wat leven er toch een hoop Calimero’s op de wereld. Natuurlijk was ie andersom niet gegeven aangezien Ajax de hele tijd aan het aanvallen is en niet 45 minuten lang gaat lopen tijdrekken. Is dat zo lastig te begrijpen voor die mensen?

28 september 2019 om 22:10

Ik zou dat interview van Onana ff lezen

28 september 2019 om 22:12

Lees hem zelf ook even terug, want je vergelijking slaat als een tang op een varken.

28 september 2019 om 22:22

Dan maar wachten tot Onana rood krijgt.

28 september 2019 om 22:50

Kreeg Onana hem vorige week wel?

29 september 2019 om 08:20

Was Onana vorige week 60min aan het tijdrekken? Nee! Daarbij hebben de meeste Ajacieden er ook een hekel aan als hij zo opzichtig aan het tijdrekken is! En wat is nu het punt van alle mensen die Onana erbij jh halen? Dat hij geen geel krijgt voor tijdrekken want dat is niet waar, en daarmee zeg je dan ook de gele kaart van Warmerdam terecht was, dus zeg het maar.

29 september 2019 om 08:45

Alle Ajacieden schreeuwen hier dat tijdrekken geel is. Dus had Onana hem ook moet hebben. Denk dat dat ook de discussie is. Waarom bij de een wel en bij de ander niet. Scheidsrechters zijn veel te inconsequent en dat is waar alle frustratie zit. Tenminste bij mij.

Bruggink maakt zich ook belachelijk. Het zou wel meevallen met het tijdrekken. Vanaf minuut 1 was dit al de tactiek van Groningen. Het is natuurlijk zuur dat een speler met al geel op zak de kaart kreeg, maar ze hadden er allang meerdere verdiend. Met name het momentje met padt was toch wel hey dieptepunt.

Wat een rare poll. Ik vond de gele kaart voor tijdrekken meer dan terecht. Dat het zijn tweede was staat er buiten, dat maakt het alleen nog maar dommer

28 september 2019 om 22:11

Net zo dom als het shirt uittrekken van kjh. Ik vind wel dat scheidsrechters tijdrekken sneller moeten aanpakken

Ik moest lachen om de zielige poging tot voetballen van Te Wierik. Ja, schoppen kan ie wel en tijdrekken ook, maar voor de rest schiet ie alles over de zijlijn. Rode kaart was zuur, maar dat er een keer iemand op de bon geslingerd werd voor tijdrekken was meer dan terecht na 5 waarschuwingen. Dan zou het snugger geweest zijn om degene met geel op zak niet in zo'n positie te brengen.

Als je al ziet dat de keeper expres z'n schoen uit doet om tijd te rekken... Het is kut dat het z'n 2e gele kaart is, maar de hele wedstrijd waren ze bezig met tijdrekken... Terechte optelsom met een vervelende uitkomst voor Groningen.. Misschien moeten ze maar ff naar zichzelf kijken ipv afgeven op de scheids

28 september 2019 om 23:41

In de toekomst vanaf de 2e swalbe standaard geel 😂... terechte optelsom bestaat niet, elke actie zou individueel beoordeeld moeten worden. Klein voorbeeld, 1e helft geen penal geven waar dat wel had gemoeten, moet je dan de 2e helft een penal geven waar het er geen is om het "goed te maken"? Iedereen begrijpt het maar het zijn 2 fouten ipv 1

Warmerdam is misschien het slachtoffer geworden van het onsportieve gedrag van z'n vrienden. Fox heeft schitterende beelden gegeven wat Padt deed tijdens de wedstrijd. Snap de boosheid van Groningen, maar ze waren met vuur aan het spelen...

Ik vindt het niet eens meer leuk om hier op voetbalzone te reageren door de hele grote Ajax gehalte, en bijna alleen maar ajaxieden die reageren, die zullen nooit toegeven dat het onterecht is, dus waarom zou je met ze gaan discussiëren? Precies ja nutteloos. Groningen is hier heel erg benadeeld, ik heb nog nooit een 2e gele kaart gezien voor tijdrekken. Als een Ajaxied tijd zou rekken, denk je dan echt dat hij dan een 2e kaart zou trekken? Vast niet.

28 september 2019 om 22:17

Ajax komt goed weg, al scoort Martínez niet vanwege een tekort aan mensen. Dat het daarna makkelijker wordt, snap ik wel.

28 september 2019 om 22:21

Het is gewoon een feit dat het tijdrekken js. Niet 1x niet 2x maar continu. Als scheids moet je pp een gegeven moment ingrijpen anders gaat t maar door. Gewoon terecht en heel erg dom. En of het andersom wel of niet zou gebeuren zal je nooit als feit kunnen neerzetten.

28 september 2019 om 22:30

Waarom dan niet bij Padt of andere spelers? Beetje willekeur op deze manier die wel erg goed uitpakt aangezien Ajax er daarvoor niet doorkwam

28 september 2019 om 22:40

Ajax er daarvoor niet doorkwam? Hoe kom je daarbij? Groningen werd bij vlagen echt weggetikt en Padt keepte een hele sterke wedstrijd.

Niet doorslaan in je onzin.

28 september 2019 om 22:41

Idd, padt had rood moeten krijgen voor het opzettelijk uittrekken van zijn schoen. Heel de wedstrijd al aan het rekken, en dan ook nog een trucje extreem spelbederf uithalen.

28 september 2019 om 22:52

Maar als onana dat nou doet en die krijgt dan ook 2e geel vind je dat ok terecht dan hoop van wel dan is het eerlijk vanjekom op zeg dit gebeurt elke wedstrijd en elke week net als var elke scheidsrechter doet het anders passen zich aan van niveau eredivisie begin t steeds meer op Schotse competitie te lijken 2 clubs en dan de rest

29 september 2019 om 00:27

Ja, dan is het balen maar wel eerlijk. Maar het gaat niet om Onana, maar over Groningen die het de hele wedstrijd deed.

28 september 2019 om 22:23

Dan ben je nog niet oud genoeg. Ik heb het vaker gezien, met als voor Nederlanders bekendste voorbeeld een interland van Spanje, waardoor we een wk of ek misten.

28 september 2019 om 22:25

@snelste, Ajax heeft de meeste supporters van alle clubs in Nederland. Zo raar is het dus niet als er op een voetbalsite veel Ajacieden zitten. On topic: wat mij betreft mag er vaker een kaart worden getrokken voor tijd rekken. Ik erger me er mateloos aan als spelers dat doen. Groningen deed het vanaf de eerste minuut al.

28 september 2019 om 22:37

Als een Ajacied met geel op zak gaat tijd trekken dan krijgt die ook gewoon een gele kaart.

28 september 2019 om 23:16

Reageer dan niet meer snelste. Is voor iedereen beter.

28 september 2019 om 23:49

Goed dat je dan, ondanks dat het nutteloos is, de tijd neemt op deze zaterdagavond om je ongefundeerde mening te spuien.

Ach. Kan je lekker in je slachtofferrol kruipen. Na die beelden te hebben gezien van Padt zou me 't echt een rotzorg wezen dat er slechts een mannetje met rood er af ging. Heel zielig als je zo komt' voetballen'. Meer dan terecht dat ze er af gingen.

28 september 2019 om 23:08

Wat heeft Warmerdam met Padt te maken? Heel zielig als je dat niet uit elkaar kunt houden.

28 september 2019 om 23:14

Nou. Ze spelen bijvoorbeeld voor hetzelfde team dat collectief had afgesproken alleen maar tijd te rekken want voetballend konden ze niks. Prima als je dat besluit neemt. Moet je niet slachtoffertje spelen als het eens bestraft wordt.

28 september 2019 om 23:20

Ze spelen inderdaad voor hetzelfde team maar een scheidsrechter moet de individueel beoordelen. Het is dus niet prima dat Warmerdam daar voor gestraft word. Het komt jou nu toevallig goed uit, daarom vind jij het prima en noem je anderen zielig. Dat is best zielig :-)

28 september 2019 om 23:29

Hoezo? Warmerdam rekt minder dan Padt maar alsnog loopt hij na vele waarschuwingen wijfelend rond bij dat ongooimoment. Prima gele kaart. Heel dom vooral als je al geel hebt he.

28 september 2019 om 23:35

Hoe weet je of dat afgesproken is? Was je erbij bij de tactische bespreking van Danny?

Triest dit! Er wordt zovaak tijdgerekt en tegen een topclub krijgt hij ineens rood. De topclubs worden altijd bevoordeeld. (Ja berghuis had ook rood moeten krijgen. Al weet ik niet of feyenoord nog een topclub is maarja)

28 september 2019 om 22:55

En die 2e penalty van Malen in zijn vijfklapper.scheidsrechters behoren onpartijdig te zijn, maar dat is niemand.

28 september 2019 om 23:14

Ineens rood? Het is gewoon een tweede gele. Dat maakt het nog dommer van Warmerdam zelf.

28 september 2019 om 23:36

Hoeso hij rekt niet eens tijd.

Tja, ik vind het zeker niet goed dat Kuipers hier een tweede gele voor geeft, omdat een tweede gele kaart in het voetbal over het algemeen een stevige gele kaart is, maar volgens de regels kun je 'm geven en dus zullen Kuipers en van Egmond hier gewoon rustig uitleggen dat het terecht is en zo.ik vind dat je tijdrekken op een andere manier moet aanpakken. Zuivere speeltijd zou ideaal zijn, dan is het volledig voorbij, maar als dat niet zo is, dan moet je als scheids het lef hebben om minimaal álle tijd bij te trekken en misschien daar een ruime marge in te nemen ten faveure van de aanvallende ploeg. Als je dat consequent doet en uitlegt dat en waarom je het doet, dan houdt het tijdrekken echt een keer op.

28 september 2019 om 22:23

Er is geen verschil tussen een eerste of tweede geel

28 september 2019 om 22:33

Op papier niet, in de praktijk wel.

28 september 2019 om 22:24

Zuivere speeltijd is het beste wat de sport kan krijgen tegen tijdrekken. Dat zeg ik dus nu ook als Ajacied.

28 september 2019 om 22:46

Met al die ballerina's op het veld zitten we dan 3 uur in het stadion! Zit je toch ook niet op te wachten?

28 september 2019 om 22:27

Kuipers heeft het op een andere manier geprobeerd door meer dan 4x te waarschuwen. Tijdrekken kost niet alleen tijd, maar breekt ook het ritme van de wedstrijd. Met jouw voorstel mag men 5 minuten doen over een spelhervatting, als deze er maar later worden bijgeteld. Geel voor dit soort spelbederf moet je gewoon blijven geven als het de spuigaten uitloopt. Echter moet je als je tijdrekt zorgen dat degene met geel het minder opzichtig doen.

29 september 2019 om 00:26

Hij had hem gewoon aan een ander kunnen geven die ook tijd rekt. Als er dan iemand met geel aan de gang blijft kun je hem geven. En je kunt er lang en breed over discussiëren maar een tweede geel geef je als scheids normaal niet voor deze actie. Ik dacht in eerste instantie dat ie hem voor iets anders kreeg, want echt tijdrekken viel me in deze situatie niet eens zo op. Maar dat kwam misschien omdat teamgenoten van Warmerdam het veel extremer deden. Maar waarom worden deze dan niet bestraft? Kuipers wilde waarschijnlijk de voorpagina’s halen en dat is gelukt

Sneue mensen in Groningen. Lopen alleen maar te rekken. Na 5 waarschuwingen krijg je geel. Er is geen verschil tussen een eerste of tweede geel krijgen.
En dan niet te spreken over de schoen van padt

28 september 2019 om 22:36

Kijk eerst even lekker naar jezelf in plaats van Groningers als sneue mensen te bestempelen.het verschil tussen een eerste en tweede gele kaart is groot doorspelen of verplicht het veld verlaten.dat je een tweede gele kaart geeft voor tijdrekken zou alleen in grote uitzondering gegeven mogen worden niet hiervoor deze bestraffing is veel en veelte groot tijdrekken tijd zou je moeten noteren en x3 of x5 moeten vermenigvuldigen en deze bovenop blessuretijd toevoegen.

Feit is dat Groningen tijd aan het rekken was. Feit is dat hij spelers van Groningen waarschuwde. Feit is dat hij 3 spelers van Groningen die geen geel hadden een gele kaart had kunnen geven. Feit is dat hij Warmerdam zijn 2e gele kaart gaf voor tijdrekken. Mijn mening Kuipers zag zijn kans en greep deze om Warmerdam rood te geven. Deze maatregel is disproportioneel en volledig bedoeld om Ajax te bevoordelen. Kuipers was blijkbaar geã¯rriteerd door het tijdrekken van Groningen en verloor zijn objectiviteit. Jammer en niet professioneel. Zeker niet van onze beste internationale scheidsrechter. Gebeurt toch vaak dat hij niet hetzelfde niveau in de Eredivisie haalt als in internationale wedstrijden.

28 september 2019 om 23:43

Ik denk eerder dat jij je objectiviteit kwijt bent. Bedoeld om Ajax te bevoordelen? Geel disproportioneel vanwege tijdrekken? Je reactie begon prima maar je emotie heeft gaandeweg de overhand gekregen. Het hielp Ajax enorm dat Warmerdam eraf ging maar wat jij ervan maakt.......

28 september 2019 om 23:55

Zit nul emotie bij. Daarom zeg ik ook dat het een mening is en geen feit. Ik vond de arrogantie er opnieuw bij Kuipers afstralen en voor mij was het duidelijk dat hij Groningen wilde straffen. Het interview dat ik net heb gezien met hem bevestigd het voor mij helemaal. Hij geeft aan dat hij ze al vanaf de eerste helft heeft gewaarschuwd. Daarnaast geeft hij aan dat hij wist dat Warmerdam al geel had. Hij wacht pas tot een kwartier voor tijd met het geven van geel terwijl hij dat al veel eerder had kunnen doen. Vooral bij de actie van Padt was een gele kaart op zijn laatst geweest. Nu bij Warmerdam die niet eens extreem aan het tijdrekken was geeft hij wel geel. Voor mij lijkt dit een bewuste actie. Een tweede gele kaart voor tijdrekken is een disproportionele maatregel. Groningen is de dupe geworden van de arrogantie van Kuipers. Iets waar ik hem in de Eredivisie vaker op betrap.

29 september 2019 om 00:33

Hij had gerust een ander geel kunnen geven. Vooral Padt, maar hij lijkt er bijna voor te gaan om een opvallende beslissing te nemen. Ik snap dat Ajacieden er blij mee zijn en het terecht vinden, maar dat gaat vooral over het tijdrekken in het algemeen. Warmerdam vond ik nou niet degene die extreem aan het tijdrekken was, maar daar dacht Kuipers anders over. Het ego van Kuipers is weer gestreeld want hij haalt weer alle voorpagina’s.

29 september 2019 om 01:36

Je ziet toch duidelijk dat Warmerdam de scheidsrechter en zijn assistent aan het uitdagen was? Daarmee nam hij een enorm risico......

29 september 2019 om 02:31

Eigenlijk noem je alle feiten correct op, en hoewel ik het eens met je ben dat hij die drie andere spelers op de bon had mogen slingeren is dat geen reden om te zeggen dat Wamerdam een legitieme reden had om tijd te rekken. Je kan dan als Groningen zijnde heel boos zijn, maar het was collectief spelbederf en als je daarmee door gaat dan weet je dat er ergens een lijn getrokken gaat worden. Warmerdam is zo dom om met geel op zak die lijn op te zoeken en heeft de pech dat de maat toen vol was. En het is logisch dat Kuipers geïrriteerd over het tijdrekken was, dat is namelijk tegen de regels en valt onder spelbederf. Prima als je daarvoor kiest als Groningen, maar ga dan niet klagen na afloop dat het bestraft wordt.

29 september 2019 om 09:44

Hij had de bal letterlijk 8 seconden in zijn hand toen Kuipers met een gele kaart naar hem toe liep. Dat betekent dus dat die enkele seconden daarvoor al had bepaald dat die hem gaf, zeg na 5 of 6 seconden de bal vast hebben. Dat is gewoon idioot. Kuipers was geïrriteerd en heeft zijn best gedaan dat Groningen aan te rekenen. Als je vanaf minuut 17 naar eigen zeggen begint met waarschuwen en je geeft dan na 57 minuten de eerste gele kaart voor tijdrekken aan 1 van de 2 Groningen speler die al geeft heeft. Dan heb je gewoon lopen zoeken.

30 september 2019 om 00:32

Het ingooien duurde dacht ik een seconde of 10 (ik heb het niet precies geteld) maar voordat hij de bal opraapt pakt hij ook zeker 10 seconde. Zo ging dat bij iedere ingooi en vrije trap. Ik als Ajacied had persoonlijk liever gehad dat Kuipers al veel eerder had ingegrepen en daarna gewoon iedere keer opnieuw een kaart trok. Dan was Warmerdam wss niet zo dom geweest dit risico te nemen. Van mij had het echt niet zo hoeven lopen, maar tegelijk vind ik ook niet dat als je zo onsportief speelt (wat tijdrekken gewoon is) dat je serieus recht van klagen hebt. Dan krijg je de pin ook een keer op de neus. Nee, totaal niet perfect gehandeld door Kuipers maar dat zielig is voor Groningen is daar doe ik niet aan mee. In mijn optiek karma.

Lekker om je achter zo'n incident te verschuilen als Groningen. Hoef je verder ook niks te zeggen dat je 80 minuten in je eigen 16 hebt gestaan. Hij moet Warmerdam en Padt aanspreken, die zorgden voor de druppel bij Kuipers en dus geel.

29 september 2019 om 09:47

Ik heb de eerste helft niet gezien. Aan het begin van de 2e helft (minuut 45-55) was Groningen echter gewoon de dominante ploeg in de Arena. Dat Ajax met zulke spelers 75minuten en een man meer situatie nodig heeft om tot een goal te komen lijkt mij iets waar de Ajacieden zich beter op kunnen richten.

29 september 2019 om 13:15

Dasrom zeg ik ook dat Groningen 80 minuten in de eigen 16 heeft gestaan. Ze zijn er een paar keer kort uitgekomen, ja zeker. Denk trouwens ook niet dat de rode kaart de doorslag heeft gegeven. Groningen stond al zwaar onder druk en moest de ene na de andere doelpoging toestaan. Afstandschot van Martinez had ook niks met overtal te maken.

Dan mogen ze wel wekelijks rode kaarten (2 gelen) uit gaan delen voor tijdrekken... Beetje overdreven... niet dat dit gene 2de gele waard is, maar is nogal willekeur gezien alle andere momenten van tijdrekken die je elke week ziet

gewoon conform de regels een terechte 2e gele kaart, die aan de andere kant ook gegeven zou worden als een Ajacied met geel op zak gaat tijdtrekken

29 september 2019 om 09:48

Jij gelooft echt dat Kuipers die aan de andere kant ook had gegeven?toevallig fan van een topclub?als dat ooit gebeurd is, zie ik het voorbeeld graag voorbij komen namelijk.

Scheids waarschuwt drie keer en trekt dan geel. Of die knakker dan al geel heeft of niet, dat maakt helemaal niks uit. Normaal wordt er altijd hier gezegd geel is geel, dus waarom moet een tweede gele kaart “zwaarder” wegen? Nu wordt het gedaan en dan is het weer niet goed??

Laat ik duidelijk zijn dat ik voorstander ben van var en het bestraffen van tijdrekken maar het gebeurt zo inconsequent door scheidsrechters en daar mag wel wat aangedaan worden.1 lijn trekken dan is het goed maar geen willekeur en dit is steeds vaker het geval en meestal zijn kleinere clubs de dupe.verschilt kwaliteit wordt steeds groter maar als je d s n niet iedereen gelijk behandelt wordt het er niet leuker op

28 september 2019 om 22:59

Opzich is het niet gek dat kleine clubs vaker geel krijgen voor tijdrekken toch? Zijn vrijwel ook de enigen die dat nodig hebben.

Als je hier een kaart voor gaat geven dan kan je Onana 17 keer per jaar rood geven. Belachelijke beslissing...

28 september 2019 om 23:38

Precies.. die doet ook veel te lang over zijn uittrappem

28 september 2019 om 23:01

Onana is niet zo dom om met geel op zak tijd te gaan rekken na meerdere waarschuwingen voor Groningen

29 september 2019 om 00:35

Voor meerdere waarschuwingen voor Groningen ja, maar bij dit moment vond ik het wel meevallen.

Diep en dieptriest interview. Ik snap dat je teleurgesteld bent dat je verliest maar Ajax had op dit moment al 30 schoten gelost en Groningen stond vanaf minuut 1 tijd te rekken. Kijk eens naar jezelf en je eigen ploeg en ga gewoon voetballen.

Als het om Ajax en Groningen gaat ben ik neutraal. Wat mij in deze discussie opvalt is dat de Groningers tot nu toe voornamelijk schrijven: "als een speler al een keer geel heeft gehad mag hij straffeloos tijd rekken".

29 september 2019 om 09:50

Volgens mij is dat niet zo.maar met de eerste gele kaart die je geeft voor tijdrekken, iemand met rood het veld af sturen is wat dubieus. Zeker als je, naar eigen zeggen, daarvoor 50 minuten de tijd hebt gehad en diverse situaties om de verbale waarschuwing om te zetten in een gele kaart.

Waren die groningers ook zo woedend nadat cadeautje van Bas Nijhuis??

29 september 2019 om 02:44

Nee, natuurlijk niet. Dat kon uiteraard gewoon door de beugel. En vorig seizoen werd er bij de goal van Huntelaar (uit) nog een hoop theater gemaakt door die verdediger van Groningen, in de hoop dat de VAR deze onterecht zou afkeuren. Ajax werkt nu eenmaal als een rode lap op een stier. En als er ook maar iets enigszins in het voordeel uitpakt van Ajax, dan staan de eierdopjes in no-time klaar om daar eens lekker over te klagen. Zelf notabene een schoen uitdoen om tijd te rekken, en dan gaan huilen. Bah bah

Groningen maakte zich als team structureel schuldig aan spelbederf. Er staat nergens in de spelregels dat je als speler eerst op persoonlijke titel gewaarschuwd moet worden voordat je geel krijgt. Padt speelde de hoofdrol, maar het hele elftal maakte zich er schuldig aan. Ik vind het vooral sneu dat het zover heeft moeten komen. Padt had echt na een uur allang geel moeten hebben, de wissel met Hrustic en diverse ingooien ... wat mij betreft had Kuipers al die keren geel getrokken, hij bleef maar waarschuwen en deed niks. De spelers van Groningen dachten ook, zolang hij blijft waarschuwen en niks doet gaan we lekker door. En toen was het op een bepaald moment klaar voor Kuipers. Zuur voor Warmerdam, maar ergens is het ook gewoon klaar. Met geel op zak moet je dan sowieso het lot niet tarten. Prima als je tactiek spelbederf is als team, maar ga dan niet mopperen op de arbitrage als die daar na minuten vertraging hard tegenop treed.

Wat zeuren die Groningers nou, ze verliezen drie punten. Ajax verloor een plaats in de finale CL.

Weet je wat deze discussie nou echt triest maakt, is dat het niet meer gaat over tijdrekken en wel of niet een gele kaart, maar over dat het in het voordeel van Ajax was. Had dit gebeurd bij Heracles - Heerenveen had niemand er zo'n punt van gemaakt. Het anti Ajax gevoel is gewoon triest. De zielige complot theorieën, man man get a life.

29 september 2019 om 09:55

Zolang types als jij alles blijven verkopen als de grote ‘kijk ons eens slachtoffer zijn’ show, blijven reacties van de andere kant ook komen natuurlijk. Ajax had simpelweg geluk dat er hier een opmerkelijke tweede gele kaart viel. Het lijkt namelijk er verdacht veel op dat Kuipers bewust iemand met al geel op zak er uit haalde. Kaart blijft overigens wel terecht, net als de overwinning (die zonder de rode kaart ook waarschijnlijk wel tot stand was gekomen). Relativeren is niet zo moeilijk. Ik heb er een beetje een hekel aan om dan die slachtoffer rol te zien. Aan beide kanten dus.

Ik lees een beetje de reacties door en dan valt me gewoon 1 ding op. Ajacieden die het gerechtig vinden dat de rode is gevallen aangezien groningen anti voetbal speelde. Wat verwachten die mensen dan? Dat een ploeg die in de problemen zit en een begroting heeft waar ajax om lacht vol op de aanval gaat? Ironische is dat als ajax enkele jaren geleden op deze manier een puntje had gehaald uit bij city het "professionaal" was en dat ze "gestreden" hebben. Feit blijft dat ajax uiteraad de overwinning verdiende maar op deze manier blijft gewoon heel wrang.

Als je spelbederf pleegt kun je rood krijgen, simpel. De rest is gelul! Ajax verdiend gewonnen. Groningen succes verder.

Niemand die hier zegt; pfoe, daar kwamen we goed weg. We hadden moeite door de verdediging heen te breken en we hadden mazzel met die rode kaart. Drie punten en volgende week gaan we het beter doen...

Sorry hoor je mag het kit vinden, maar wanneer je al geel hebt ontvangen en je bent al vaker gewaarschuwd voor het feit van tijd trekken, dan kan je er op wachten en Kuipers is toch wel een van de beste scheidsrechter van nederland.

Belachelijke rode kaart. Het gebeurt wel vaker dat een ingooi wat langer duurt. Dit was helemaal niet zo lang, dat het een gele kaart waard was. Je mag als scheids toch geen optelsom maken van rekken van tijd door andere spelers. Je kan alleen een speler bestraffen voor overtredingen begaan door de betreffende speler. Niet voor overtredingen van zijn ploeggenoten en die erbij optellen tot geel. Schandalig is dit!

Dat er nog mensen zijn die vinden dat Groningen benadeeld is. Ik zeg beste mensen kijk eens wat padt doet puur om tijd te trekken, daarbij de scheidsrechter heeft hun meerdere keren gewaarschuwd. Ik denk dat ze juist blij mogen zijn dat er maar 1 speler rood heeft gekregen. Ze waren al vanaf het begin tijd aan het trekken echt schandalig was het, ik hoop dat die speler meerdere wedstrijden geschorst wordt dan is dat zo afgelopen met dat tijdrekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren