Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Krappe voldoende Ten Hag: ‘Ajax is door oog van de naald gekropen’

Laatste update:

Ajax plaatste zich woensdagavond ten koste van APOEL Nicosia voor de groepsfase van de Champions League, maar in de optiek van Aad de Mos is dat niet de verdienste van trainer Erik ten Hag. Volgens De Mos mag Ajax zich gelukkig prijzen met het toegangsbewijs voor de poulefase, want het had volgens de oud-trainer ook heel anders kunnen aflopen.

“Hij (Ten Hag, red.) heeft verzuimd APOEL veel eerder de doodsteek te geven door Quincy Promes niet te brengen en maakte over twee wedstrijden veel meer ongelukkige keuzes”, analyseert De Mos in gesprek met De Telegraaf. “Bij elkaar opgeteld is Ajax tegen een heel matige tegenstander door het oog van de naald gekropen. Zeker met het uitduel (0-0, red.) erbij. En dat was tegen deze ploeg absoluut niet nodig.”

Waar Ten Hag slechts een 6 als rapportcijfer krijgt van De Mos, daar ontvangt Hakim Ziyech met een 7,5 een veel hogere waardering. “Hakim leed in tegenstelling tot wat Erik ten Hag zei ontzettend veel balverlies (32 keer, red.), maar speelde desondanks een uitstekende wedstrijd”, zo oordeelt de trainer in ruste. “Hij werd ingesloten door de vele APOEL-middenvelders in hun 4-5-1-formatie. Hakim werd aangepakt en dat voelde hij zo goed aan dat hij ging zwerven. Vanaf de rechterkant was hij weer op zijn best. En zijn vrije trappen zijn briljant.”

De Mos vergelijkt de trefzekere Edson Álvarez met voormalig Ajacied Frank Rijkaard, die eveneens op meerdere posities uit de voeten kon. De ideale positie voor Álvarez lijkt echter nog niet te zijn gevonden. “Stopper? Verdedigende middenvelder? Op ‘tien’? Dat gaat nog een puzzel worden, maar naar mijn idee is hij meer een centrale verdediger dan een middenvelder. In de basis debuteren met zo’n belangrijke goal is geweldig voor zijn vertrouwen. Hij valt die bal geweldig aan.”

David Neres ontvangt een 5 als rapportcijfer en De Mos legt uit waarom de vleugelaanvaller met een onvoldoende is beoordeeld. “Neres was zwak, overdreef acties en was continu met zichzelf bezig. Hij verspeelde heel veel ballen en was niet de Neres die we bij FC Bayern München, Real Madrid en Juventus (afgelopen seizoen in de Champions League, red.) hebben gezien. Hij worstelt nog wat met zijn vorm, maar die komt wel weer.”

Ben jij het eens met de kritiek van Aad de Mos?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Promes is volgens mij een speler die het van zijn snelheid moet hebben. Lijk me geen speler die een defensie uit elkaar speelt. Is een leuke speler als de tegenstander hoog druk zet , zodat hij gebruik kan maken van de ruimte erachter.

29 augustus 2019 om 15:18

Daarnaast net terug terug van een blessure. Als Promes had gespeeld dan waren mensen weer aan het klagen dat Hunter of Neres niet speelde. Het is ook nooit goed he. Zijn opstleling was gewoon meer dan prima. Straks met Donny erbij heb je een mogelijkheid om Alvarez terug te schuiven om zodoende meer voetbal in je ploeg te hebben. Ten Hag zal eigenlijk niet eens kritiek mogen krijgen. Man hoort met zijn prestaties gewoon een standbeeld te krijgen. En ook dit seizoen prima gepresteerd. Met veel wijzigingen de CL behaald in tegenstelling tot bijv een Psv. JC Schaal gewonnen en in de Eredivisie gewoon prima begonnen. Vitesse uit kan je immers gelijk spelen.

29 augustus 2019 om 15:29

Het seizoen is pas begonnen , vele spelers hebben weinig rust gehad. Er is nog een heel seizoen te gaan . Gelukkig heeft Ajax veel spelers die ze op verschillende plaatsen kunnen gebruiken.
Ook Promes zal nog aan spelen toe komen. Als je die goed gebruikt kan je daar denk ik veel plezier aan beleven, maar niet tegen een tegenstander als gisteren

29 augustus 2019 om 18:00

Snap niks van dat gelul vanaf de zijkant door zogenaamde analisten. 1 schot tegen, direct na 1 minuut. voor de rest hele wedstrijd gedomineerd en gecontroleerd. Pech met de afgekeurde goal en vooral ook de belangrijke uit-tegengoal ontweken, waardoor je al weer een keertje extra moet scoren. Prima gedaan, totaal niet naïef zoals Nlse teams dat vroeger nog wel eens deden. Perfect dus van Ten Hag. Laat ze maar zeuren. Komen ze weer in de spotlights, daarom doen ze het vooral.

Wat een gezeik en gezever de hele tijd. Het had inderdaad anders af kunnen lopen, maar dat is niet gebeurd. Als als als.. Ze zijn door, hoe maakt niet uit.

29 augustus 2019 om 15:05

Sorry maar als je bijna uitgeschakeld bent moet je wel kijken naar wat er mis ging zodat dat niet nog een keer gebeurd. Hetzelfde geldt voor de wedstrijd tegen paok. Het is niet zo dat als je het moeilijk hebt dat je dan eventjes 3 penalty’s krijgt dus het zal zeker beter moeten.

29 augustus 2019 om 15:11

Bijna uitgeschakeld? Je doet net alsof ajax door het oog van de naald is gekropen. Gisteren heeft Apoel niets aanvallend gedaan, hoe kan je dan spreken van een bijna uitschakeling?

29 augustus 2019 om 15:12

Het moet ook beter, absoluut. Maar Aad's argument is Promes eerder brengen....er was echt he-le-maal niets aan de hand gister, echt nul reden om hem erin te brengen nadat ie terugkwam van een blessure. Wat hebben al die analisten toch met Promes?

29 augustus 2019 om 15:14

Bijna uitgeschakeld? Ajax is op geen enkel punt 'bijna' uitgeschakeld tegen Apoel. Ja, Ajax speelde de heenwedstrijd niet goed, maar dat was een gelijkspel. De wedstrijd van gister had Apoel echt niks, maar dan ook helemaal niks in te brengen. Kom op zeg.. Nu krijgt Ten Hag kritiek dat hij wissels doorvoerde in de basis, maar had hij dat niet gedaan en het was misgegaan had hij weer de kritiek gekregen dat hij niks gedaan had.

29 augustus 2019 om 15:15

Doen92

Een tweeluik bestaat uit 2 wedstrijden. Ben je de vorige wedstrijd vergeten hoe bagger ze speelden? Ben je ook de wedstrijden tegen paok vergeten?

Ik heb het niet alleen over deze wedstrijd. Tegen paok waren ze wel bijna uitgeschakeld. Tegen apoel had je ook met 2-0 kunnen verliezen dus bijna uitgeschakeld is misschien iets overdreven maar makkelijk was het zeker niet.

29 augustus 2019 om 15:24

Arsenal890.
De heenwedstrijd was qua expected goals gewoon gelijk. Daar had Ajax dan even goed met 0-2 kunnen winnen. Dus ook daar was een gelijkspel gewoon een terechte uitslag. Tegen Paok hebben ze ook geen 1x op uitschakelen gestaan. Ze draaien nog niet op volle toeren, maar bijns uitgeschakeld slaat echt nergens op.

29 augustus 2019 om 15:39

Geen 1x op uitschakelen gestaan? Vandaar dat ze 3 penalty’s nodig hadden om te winnen.

29 augustus 2019 om 15:43

Bijna uitgeschakeld? Ze spelden tegen amateurs joh ik heb zelden zon zwak ploeg gezien echt zelden. Het was gewoon een drama wat die Grieken lieten zien. Dat een ploeg als Apoel in de CL mag spelen is gewoon zielig.

Ajax heeft gewoon volledige controle gehad maar was zelf ook zwak. Ze hadden gewoon geluk dat Apoel echt gewoon helemaal niks van kon. Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit het idee gehad dat Ajax het niet zou halen.

29 augustus 2019 om 15:45

@arsenal890

"een tweeluik bestaat uit 2 wedstrijden. Ben je de vorige wedstrijd vergeten hoe bagger ze speelden? Ben je ook de wedstrijden tegen paok vergeten? Ik heb het niet alleen over deze wedstrijd. Tegen paok waren ze wel bijna uitgeschakeld. Tegen apoel had je ook met 2-0 kunnen verliezen dus bijna uitgeschakeld is misschien iets overdreven maar makkelijk was het zeker niet. "

Probeer je eens aan de feiten te houden. In de heenwedstrijd kan je niet worden uitgeschakeld, dat kan uitsluitend in de return. Ajax heeft in de return tegen Paok het grootste deel van de wedstrijd met 3 - 1 voor gestaan, de 3 - 2 viel pas in blessuretijd. Gemiste kansen tellen niet als doelpunt en daar kan je dus ook niet door worden uitgeschakeld. Ajax was gisteren heer en meester en Apollon heeft geen enkele kans gehad en van Ajax werd ook nog eens een doelpunt door de VAR afgekeurd. De trainer van die club heeft nota benen zelf toegegeven dat Ajax verdiend door is. Dat Ajax bijna was uitgeschakeld, is demagogie van de bovenste plank, omdat uitschakeling er in werkelijkheid geen moment heeft ingezeten. Ajax heeft tot nu toe nog niet weten te overtuigen in de CL en mag achteraf wellicht blij zijn dat de club vorig jaar zo goed heeft gepresteerd en daarmee bij de loting een beschermde status heeft weten af te dwingen. Maar dat is een heel ander verhaal dan wat men ons nu probeert te doen geloven. Het is complete onzin dat Ajax door de oog van de naald is gekropen omdat de ploeg zowel tegen Paok als tegen Apollon veruit het grootste deel van de wedstrijd op voorsprong heeft gestaan. Tegen Apollon zelfs de hele wedstrijd. En zolang je op voorsprong staat, kan je niet worden uitgeschakeld. De Spurs zijn vorig jaar tegen Ajax door het oog van de naald gekropen omdat Ajax geruime tijd met 2 - 0 voor stond en de beslissing pas in de blessuretijd viel. Daar was nu geen enkele sprake van. Kennelijk weet De Mos niet wat het begrip "door het oog van de naald kruipen" betekent. Dat betekent ternauwernood aan een groot gevaar ontkomen en dat grote gevaar is er in de return tegen Paok nooit geweest en in de wedstrijd van gisteren al helemaal niet.

29 augustus 2019 om 15:51

@arsenal890, penalty's 'nodig hebben'....even serieus gozer, dat zeg je maar lekker tegen je tegenstander in de kelderklasse aankomend weekend als je gefrustreerd bent.

Penalty's waren alle drie terecht en ontnamen in twee van de drie gevallen een directe scoringskans. Vertel je dat er dan ook wel even bij als je suggestieve voorbeelden gaat noemen?

29 augustus 2019 om 15:58

Arsenal890, penalties heb je niet nodig, die krijg je omdat je aanvalt en de tegenstander niet volgens de regels verdedigd. Jij gaat er van uit dat ze zonder de pingels niet nadden gewonnen, wat natuurlijk onzin is. Je slaat nogal door in je poging Ajax slechter neer te zetten dan d werkelijkheid.

29 augustus 2019 om 15:59

Arsenal890
Ik vindt dat jij vaak negatief oordeelt over Ajax, Zit nooit iets positiefs bij maar dat is jou mening.
Als je Ajax goed volgt staat het team nooit echt goed de afgelopen jaren bij de start vd competitie als zowel Europees maar Ajax heeft altijd een fantastische wind sprint en dat begint vaak vlak na de winterstop.

29 augustus 2019 om 16:00

Wind is eind

29 augustus 2019 om 16:06

@arsenal890

"geen 1x op uitschakelen gestaan? Vandaar dat ze 3 penaltyã£â¢ã¢â€šâ¬ã¢â€žâ¢s nodig hadden om te winnen. "

Ik weet dat het niet altijd meevalt om logisch te redeneren, maar een doelpunt telt gewoon als een doelpunt als het wordt goedgekeurd, hoe het wordt gemaakt is daarbij volstrekt irrelevant. Je kunt nooit uitgeschakeld worden zolang je meer doelpunten maakt dan de tegenstander en Ajax heeft zowel tegen Paok als tegen Apollon het grootste deel van de wedstrijd voor gestaan. Natuurlijk had Ajax uitgeschakeld kunnen worden als er een helicopter over het veld was gevlogen, een wiel had verloren en dat op het hoofd van Onana terecht was gekomen terwijl er al drie keer was gewisseld. Maar dat is niet gebeurd, zoals de drie penalties wel zijn gegeven. Je kunt niet uitgeschakeld worden door dingen die niet zijn gebeurd en je reactie raakt dan ook kant noch wal. " As is verbrande turf ", placht mijn vader zaliger in dat kader altijd te zeggen.

29 augustus 2019 om 15:40

Vind het ook gezeur van de bovenste plank. Zat gister te kijken en die Cyprioten kregen geen poot aan de trapper. Hoezo dan oog vd naald....zucht...ben moe van opruiende journalistiek.

29 augustus 2019 om 17:53

Iedereen is vergeten dat de voorrondes vorig jaar ook heikel waren, dus dat zegt nu ook niet zo veel. Het overkomt meer ploegen. PSV kroop meer door de naald door een Noorse middenmoter waar ze een penalty kregen. Het hoort gewoon bij de voorrondes van een groot toernooi. Bij de meeste Nederlandse clubs is de cadans er nog niet na de wisselingen en een korte vakantie voor veel internationals. Het probleem is gewoon dat we van die vervelende voorrondes af zullen moeten als Nederland, dus hopen op veel punten voor Nederlandse clubs. Nederland zit er precies tussenin: te klein om de selectie vast te houden, maar ook te groot waardoor grotere clubs graag winkelen in Nederland.

Al die zogenaamde kenners moeten ook allemaal wat te zeuren hebben. Ajax heeft gister zelf 22x geschoten waarvan 10x op goal en maar 1 schot weggeven die geeneens op goal ging. Hij bouwde met martinez en alvarez genoeg defensieve zekerheid in , en liet de 4 voorin hun gang gaan. We zagen de afgelopen wedstrijden hoe kwetsbaar Ajax was in de omschakeling , dus snap ik dat hij koos voor een defensief middenveld met een blok van 2 waarfoor Ziyech veel vrijheid kreeg en niet veel mee hoefde te verdedigen.

29 augustus 2019 om 15:13

Inderdaad, al die zogenaamde kenners. Voetbalzone zit er vol mee.

Ik vond Ajax gisteren heel solide, geen moment in de problemen geweest. En kwalificatie gaat over twee duels, dus ik zie t probleem niet zo. Ten hag heeft t toch goed neer gezet. En wat maakt t uit als hij hierbij input heeft genomen van zijn spelers, of andere critici? Open staan heet dat.

29 augustus 2019 om 15:21

Hij kon het sowieso niet goed doen. Nu heeft hij aanpassingen gedaan, al dan wel of niet door feedback van anderen. Had hij het niet gedaan en gewonnen was het de "eigenwijze tukker" die met geluk door was gegaan. Er zijn bepaalde mensen die hem blijkbaar niet mogen en die vinden altijd wel wat om op te zeuren.

29 augustus 2019 om 15:33

Ajax was gisteren oerdegelijk en stabiel. Frivool was het niet, maar was dat nodig? Nee resultaat dat is wat er gevraagd wordt en dat levert ten Hag met zijn team. Dus een perfecte 10. Kan me niet voor de geest halen dat van Bommel zo werd afgeslacht na notabene te hebben verloren van een inferieur geacht Basel

ach, elke coach is net zo goed als zijn spelersmateriaal. Ajax heeft afgelopen zomer kwalitatief een flink jasje uitgedaan dus het is logisch dat het niveau momenteel een stuk minder hoog ligt

29 augustus 2019 om 15:14

Maar toch nog steeds zichtbaar hoger dan dat van hapoel. En dat mag ook wel, gezien de gedane investeringen.

29 augustus 2019 om 15:20

Ja ach en daarbij kom dat het vorig jaar rond deze tijd ook nog niet denderend was hoor. Nog heel erg zoeken. Die play-off wedstrijden waren ook gewoon moeizaam. Stond veel spanning op omdat het al jaren geen Nederlandse ploeg meer gelukt was zich zo te plaatsen en Ajax met dure aankopen al 'moest leveren' om het seizoen geen afgang te laten zijn. Zo werd er toen geschreven. Toen was de blijdschap gewoon enorm bij te de plaatsing, dat was al een prestatie op zich. Wedstrijden waarbij het echt vloeiend begon te lopen of er goed weerstand werd geboden aan grote tegenstanders zag je pas vanaf oktober of zo.

29 augustus 2019 om 15:34

Ajax heeft zich vorig jaar nog weten te plaatsen met zelfs 3 voorrondes.

29 augustus 2019 om 15:38

@23vdv23

dat is zo maar Alvarez is geen De Ligt en Marin is geen Frenkie De Jong. als je spelers van dit kaliber vervangt als Nederlandse club krijg je daar nooit dezelfde kwaliteit voor terug. Ajax had vorig jaar een gouden lichting en zette een historische prestatie neer. mensen kunnen dat nu niet weer gaan verwachten van Ten Hag en Ajax

29 augustus 2019 om 16:02

Natuurlijk doen ze een jas uit en mag je niet verwachten dat ze weer zo’n geweldig seizoen draaien. Ik denk dat de meesten dat ook wel weten, maar je houdt natuurlijk altijd hoop dat het weer goed op z’n plek gaat vallen.

De kritiek is wel weer heel makkelijk momenteel. Vorig jaar speelden we ook pas goed vanaf de winterstop, en werd het een historisch seizoen genoemd. Nu gaat het een paar wedstrijden niet net zo goed als vorig jaar en opeens kan Ten Hag er niks meer van. Ik vind dat we gister prima speelden, APOEL maakte echt geen kans. We moeten gewoon nog even de juiste opstelling en automatismen vinden, vrij normaal in deze fase van de competitie, wanneer je twee/drie sleutelspelers kwijt bent geraakt.


Ow en nog een ander dingetje, dat gezeur dan Ziyech veel balverlies lijdt, het is een buitenspeler!! Wat verwacht je van een buitenspeler, dat hij alleen maar tikjes breed en terug geeft? Nee, hij moet risicovolle pasjes geven om mensen voor de goal te zetten of acties maken om zelf in positie te komen, ja dan lijd je wel eens balverlies ja, maar daarom staat hij ook helemaal voorin, daar mag het!

29 augustus 2019 om 16:07

Vanaf de winterstop? Ik heb volgens mij toch behoorlijke overtuigende potjes in de poulefase gezien hoor. Toen knalde het plezier en fun er al af. tegen de winterstop was dat juist weg, helemaal net na de winterstop toen ze wat punten verspeelden.

29 augustus 2019 om 23:50

Voor die overtuigende potjes waar het plezier van af knalt heb je ook twee ploegen nodig die willen voetballen, zoals tegen bayern benfica. Tegen deze handbaldefensie is dat gewoon lastiger

29 augustus 2019 om 16:56

In de CL ging het voor de winterstop toen ook goed (bayern uit, wedstrijden tegen AEK gewonnen) en ook in de Eredivisie was niveau goed (alleen tegen PSV wanprestatie en de eerste wedstrijd tegen Heracles).

Haha het wordt steeds lachwekkender met Aad Prietpraat.
Door het oog van de naald gekropen? Volgens mij mag Apoel juist van geluk spreken dat de uitslag niet hoger is uitgevallen.
Apoel heeft alleen maar lopen verdedigen in twee ontmoetingen en amper tot niets weten te creëren. Gister helemaal geen kans gecreëerd zelfs.
En dan ook nog Promes aandragen als iemand die de wedstrijd eerder had kunnen beslissen en Alvarez al met Rijkaard vergelijken haha.

Vind het onzin. Ajax was heer en meester en een andere uitslag dan deze was op basis van de wedstrijdinstelling nauwelijks denkbaar.

29 augustus 2019 om 15:08

Het was geen risico om promes te laten spelen want Ten Hag had al aangegeven dat hij 100% fit was.

Wat een gezeik allemaal! Laten we ergens mee beginnen waar ik niemand over hoor.... voor het eerst dit seizoen was Ajax niet kwetsbaar in de omschakeling!! Paok 2 wedstrijden, op Cyprus, bij vvv, bij Vitesse en zelfde thuis tegen Emmen was het in de omschakeling af en toe gatenkaas! En nu gooit ten hag de boel om op een manier zoals meneer de mos en vele anderen het niet zouden durven, en daardoor is het geluk??? Al die azijnzeikerds proberen hun haggie te redden omdat ze maanden hebben geroepen dat blind op 6 moest. Jullie hadden allen ongelijk!!

29 augustus 2019 om 15:09

Sorry maar ik heb juist veel gelezen dat mensen zeiden dat blind gewoon in de verdediging moest staan?

29 augustus 2019 om 15:15

Ja, nadat het wedstrijden slecht ging. Begin van het seizoen, voordat er wedstrijden waren gespeeld, werd massaal geroepen dat Blind op het middenveld moest staan.

29 augustus 2019 om 15:21

De zogenaamde kenners niet. Advocaat en van der gijp zeiden het gisteren na de wedstrijd nog dat ie beter op 6 kon. Van de mensen hier op voetbalzone was ik begin aug. nog ongeveer de enige die zei dat blind op 4 moest. Degene die t niet met mij eens waren hadden t telkens over de 2 wedstrijden tegen Bayern. Uit had blind er met 2x geel afgemeten maar was er geen VAR en thuis had Ajax door 2 fouten van blind en de goal van lewandowski al met 0-3 achter kunnen staan, maar dat was iedereen alweer vergeten! Nu zien steeds meer mensen dat hij gewoon te traag is en het kamikaze in je eigen omschakeling is en worden meningen bijgesteld.

29 augustus 2019 om 16:55

Ja dat riepen dezelfde mensen die een jaar lang riepen dat Blind naar het middenveld moest. Zo gaat dat nou eenmaal in het voetbal. De coach zet Ziyech op tien, Ziyech speelt geweldig op die positie. Ziyech krijgt een 7,5. De coach een 6.

En daar hebben we de 2e zeiksnor, kon niet uitblijven na Driesen, is hij de meest negatieve man met een woord.

Waarom blijven dit soort mensen maar een podium krijgen, statistisch gezien lult hij zo vaak uit zijn nek om niet goed van te worden, en nog krijgen ze riant betaald.

Waar kan ik mij aanmelden voor zo een riant salaris?

Ach negeren. Ja hij heeft fouten gemaakt, en ik ben ook geen top fan van hem, maar gisteren was er geen vuiltje aan de lucht, en speelde Ajax zeker in de 2e helft gewoon een goede pot, en won men dik verdiend.

In Nederland zijn we meester in alles onderuit praten en halen...wat een naar gedrag is dat zeg...bah.

Door het oog van de naald... Hoe vaak is Apoel dan voor het doel van Ajax gekomen gisteren, 2 max 5 keer? Wat een gezeik. Telegraaf heeft blijkbaar een nieuwe negatieveling gevonden om hun beeldvorming te versterken. Bij elke andere trainer of club zou de conclusie zijn geweest dat ze het professioneel hebben uitgespeeld en geduldig hun kansen hebben afgewacht tegen een muur. Maar nee, omdat het ten Hag is moet het negatief worden benadrukt.

Volgens mij hoefde Onana niet eens te douchen na de wedstrijd. Serieus, door de oog van de naald gekropen? Het is voor bepaalde mensen in de media ontzettend moeilijk om gewoon inhoudelijk te reageren. In Cyprus hebben we vreselijk slecht gespeeld. Gisteren ging het veel beter.

Het had zowel tegen Paok als tegen Apoel verkeerd kunnen aflopen. Maar Ajax was in beide tweeluiken de bovenliggende partij en de terechte winnaar. Ajax had op Cyprus zeker kunnen verliezen maar tegelijk ook na een kwartier met 0-2 kunnen voorstaan. Uit bij Paok had Ajax met zijn doelpunten het nodige geluk, maar tegelijk was Ajax toen de bovenliggende ploeg en waren er prima kansen op een zege.

Al met al heeft Ajax keurig zijn plicht gedaan en heeft Ten Hag andermaal doelstellingen behaald. Welke Nederlandse club staat er per saldo nou zoveel beter voor aan het begin van dit seizoen? We hebben de JC Schaal gewonnen, staan op basis van verliespunten bovenaan en hebben ons eerst verzekerd tegen Paok van EL voetbal en nu tegen Apoel van CL voetbal. Dan kijk ik met een schuin oog opzij en dan zie ik dat:
- PSV de CL niet behaald heeft
- Feyenoord heeft een stroeve competitiestart
- FC Utrecht ligt uit Europa
- AZ heeft een stadiondrama

Kortom, reden voor al teveel gezeur lijkt me niet op z'n plaats. Er zijn echt nog wel veel verbeterpunten, er moeten nog flink wat stappen gezet worden. Maar het succes van vorig seizoen was ook een proces. Als je er op die manier naar kijkt is Ajax gewoon op de goede weg. Wij zullen ook nog tegenslag krijgen, maar voorlopig gaat het uitstekend.

Seizoen is net begonnen en we gaan alweer zagen aan de stoelpoten van ten hag.
Met voetbal kan alles altijd anders lopen beetje open deuren intrappen dit.
Het spel is zeker niet zoals afgelopen seizoen maar wat niet is kan nog komen.
Vorig seizoen begonnen ook niet al te best.
Je verliest niet, plaats je voor CL voetbal wat moet die nog meer doen dan?
Elke tegenstander helemaal oprollen?
Ook de grote teams lopen wel is tegen problemen aan als een elftal niet wil voetballen of alleen maar verdedigd.

29 augustus 2019 om 15:35

4 maanden geleden speelde je nog de pannen van het dak, drie transfers later en het elftal is een middenmoter geworden die blij mag zijn dat het de voorrondes is doorgekomen. Het is niet zo dat Ajax begint vanaf nul, dus dat het nu stroperig gaat en het spel tegen een niveau RKC Waalwijk al voor moeilijkheden zorgt, dat zou iedereen wel zenuwachtig moeten maken. Hosanna roepen omdat Ajax in 180 minuten 2 keer heeft weten te scoren tegen een team die niet eens over het middenveld heen kwam, dat is voor de korte termijn leuk, maar zeker niet voor de lange termijn.

29 augustus 2019 om 15:52

Zoals ik al zei goed is het zeker nog niet helemaal mee eens.
De spelers die vertrokken zijn zijn wel spelers die het afgelopen seizoen super speelde dat je dat gemis op moet vangen lijkt me logisch.
Al zijn het maar 3 spelers je heb er nu wel spelers voor terug die net gekomen zijn en die beginnen wel op 0.
Je doet het met 11 man als er 3 dan haperen gaat het altijd lastiger.

Praat het spel niet goed of wat dan ook maar om nu alweer zo negatief te doen vind ik ongepast.
Doelstelling was CL halen dat is gelukt en hoe maakt dan op dit moment weinig uit.

Mijn mening.

De kritiek van De Mos snijdt gedeeltelijk zeker hout. Met het huidige materiaal had Ten Hag al veel eerder moeten ingrijpen in de samenstelling van het elftal. Cruciaal daarin is de invulling van het middenveld. Er is van diverse kanten al op aangedrongen om Martinez en Blind van positie te laten wisselen en Alvarez naast Martinez als blok voor de defensie te posteren. Appeltje eitje, maar niet voor Ten Hag, die steeds maar weer de falende Marin te veel kansen gaf, en Blind naast hem posteerde. Ondanks de vele levensgevaarlijke counters die Ajax in diverse wedstrijden tegen kreeg (paok!) weigerde Ten Hag eerder in te grijpen. Dit had tegen een effectiever Paok tot uitschakeling geleid. Pas gisteravond deed hij wat hij moest doen, en Onana heeft, in tegenstelling tot vorige week, amper een tegenstander gezien. Het is Ten Hag dus zeker kwalijk te nemen dat hij niet eerder ingreep. Tactisch komt hij zwaar te kort, en als ik hem - ook gisteravond weer - de wedstrijd hoor analyseren, heb ik de indruk dat hij naar een heel andere wedstrijd heeft zitten kijken. Ondanks de prima prestaties van Ajax vorig seizoen, vind ik Ten Hag volledig ongeschikt als trainer van Ajax. Als je de meest simpele oplossingen niet kunt (of wilt!) zien, ben je niet berekend voor je taak.

29 augustus 2019 om 16:21

Ja want eerder had ten Hag Alvares al tot zin beschikking. En ja, ten Hag heeft inderdaad een heel andere wedstrijd dan jij gezien. Hij vanaf de zijlijn als verantwoordelijke die zijn spelers kent. Jij als toeschouwer met 3 triljard camera's, overzicht, close-ups etc.

29 augustus 2019 om 17:36

In volgorde beantwoord: ja, ja, nee, nee;-). Maar vind jij hem tactisch dan wel goed?

Gisteravond was een hele zakelijke overwinning op een extreem defensief Apoel. De Cyprioten hebben zich amper bij het doel van Ajax gemeld, terwijl Ajax zelf ruim 20 kansen creeerde, waarvan er 2 in gingen. Als Juventus zoiets presteert, dan is heel Turijn blij. Ongeacht de tegenstander.
In Nicosia had Ajax het een stuk lastiger, dat klopt. Maar uit gelijk en thuis winnen is gewoon prima, en uiteindelijk kun je niet zeggen dat Apoel echt een kans heeft gehad om door te gaan.

Waar Ajax echt door het oog van de naald is gekropen, was tegen Paok. Dat ging echt onwijs moeizaam. Maar goed, twee beste spelers kwijtgeraakt, nieuwe spelers in moeten passen. Het heeft wat tijd nodig.

Vorig jaar was de Telegraaf al het hele jaar aan de stoelpoten van Ten Hag aan het zagen, en Ten Hag heeft ze keihard in hun hemd gezet door de dubbel te winnen en de halve finale van de Champions League te halen. Als de Telegraaf een uitgebreid artikel had geplaatst waarin ze hun ongelijk hadden toegegeven, dan had ik ze nu misschien nog wel serieus genomen. Maar nee, ze gaan gewoon door. Telegraaf: sorry, maar jullie zijn een stelletje onwijze dropveters!

29 augustus 2019 om 16:25

Je analyse verbloemt een hoop, 20 schoten op doel zijn geen 20 kansen. In de eerste 135 minuten voetbal tegen een matige ploeg als dit heeft Ajax 3 kansen weten te creëren en er 4 tegen gehad. Pas na de 1-0 kwam er iets wat leek op kansen...uiteindelijk gewoon verdiend maar kom op....tegen dit team mag dat ook wel toch?

Wordt enorm moe van die mentaliteit hier in dit land waar alles mooi moet zijn en overtuigend. Resultaat is heilig en het doel is gister behaald. Dat als gedoe is ook voor kleine kinderen. Ajax perfect gespeeld tegen deze handbalverdediging en op naar de volgende hordes👍🏻

Een team van het niveau RKC Waalwijk heeft het Ajax simpelweg te moeilijk gemaakt. Credits voor het winnen, maar als het even anders was afgelopen dan moesten Overmars en Ten Hag hun biezen pakken. Net zoals jaren geleden met het halen van Ziyech, is Overmars nu star in het halen van een goede cvm. Jammer! En het middenveld is nog steeds het probleemkindje, want ik heb onze argentijn ook veel fouten zien maken, met een hoge bal op 10 meter die hoog over zijn medespeler heen vliegt. En Alvarez ziet er rustig uit, omdat hij simpelweg niet de handelingssnelheid heeft voor het Ajax middenveld. Wel prima kopbal overigens!

29 augustus 2019 om 16:13

Als m’n zuster een piemel had, was ze m’n broer.........
Ajax is nu zegge en schrijven 3 weken compleet met alle spelers die op andere toernooien speelden en de transfers. Er zitten nog nauwelijks automatismen in.
Vervolgens vallen er twee basis spelers in de CL weg maar moet er direct gepresteerd worden. Uiteindelijk winnen ze de JC schaal, staan gedeeld aan kop in ED en plaatsen zich voor de play-offs voor de CL. Nou nou, wat is het allemaal slecht......

Dat het vloeiender en beter kan zien we allemaal, geloof me ook ten Hag. Maar ja, sport en voetbal is nu eenmaal geen zaak van zekerheidjes.

29 augustus 2019 om 17:00

Niveau RKC Waalwijk Toe maar zeg. De selectie van Apoel is 23,33 miljoen euro waard, die van RKC is 8,55 miljoen euro waard. RKC zo compleet kansloos zijn tegen Apoel.

Lol Alvarez op 10 die komt met stip op 1 van domste uitspraken van aad! Alvarez doet mij heel veel denken aan Marquez. Hij zou in een verdedigend team uitstekend op 6 kunnen spelen maar hij moet bij een voetballend team zoals Ajax gewoon als cv spelen.

Hahahahahah ja Aad De Mos, natuurlijk kan Edson ook op 10??? Wat zegt die man allemaal???
Je kan in dit tweeluik alleen maar verliezen he, of je gaat door en iedereen vind het prima en dat je doet wat je moet doen, of je blammeert je zelf gewoon. Laten we nou niet doen alsof dit moeilijk was, Apoel heeft een keer een schot gelost en heeft echt 15 balcontacten gehad op onze helft terwijl het makkelijk 3,4,5-0 had kunnen zijn alleen hebben ze wel een goede keeper.
Het is ook van de domme he, iedereen zijkt of dat het niet mooi genoeg is, of dat we geen resultaten halen.
Doe eens een keer wat positiever Nederlanders.

Wie is de Mos om zulk commentaar te geven. Krtitek mag maar deze man heeft zelf nooit iets gepresteerd. Als we nu eens allemaal ophouden met aldoor kritiek geven op wie dan ook dan wordt het veel aangenamer. Ik ben geen Ajax fan maar vind het wel prachtig dat ze door zijn en dat gun ik ze van harte zowel bestuur, spelers als alle supporters.
Al die kritikasten met als dit, als dat, als zo; nu eens naar hun eigen kijken en zeggen ALS IK Mijn Mond Hou met negatieve uitlatingen dan staat er ook geen negatieve kritiek op de persoon nog club.
Iedereen weet het altijd beter dan de technische staf en/of spelers terwijl ze niet eens alle in- en outd weten. Dus meneer de MOS staak die praatjes van u maar snel want er klopt totaal niets van en als ik u een cijfer mag geven dan is het een 1 wegens ondeskundig commentaar.

Zou Aad zelf de Telegraaf gebelt hebben, met de vraag of hij zijn kritiek mocht gaan geven? Word er wel heel erg moe van. Wat mij betreft krijgt de Telegraaf een ban hier op VZ. Helaas scoren ze goede kliks en trap ik er bij deze ook weer in, het is hun tenslotte om te doen......

Af, daar is ie weer, Aadje Afkoopsom. Door het oog van de naald gekropen? Uit ja, maar gisteren zeker niet. Ajax speelde niet goed, maar had zelfs daarmee geen enkel probleem met Apoel. Maar ja, De Mos, media geil als hij is, wil zich graag blijven in allerlei media als HÉT voetbabreein bijven profileren. Beetje jammer voor Aad is dat hij totaal niet beseft dat geen hónd in Nederland hem nog serieus neemt.

De beste stuurlui staan weer aan wal.....
Wat een gezeik. Ten Hag verdient een compliment voor het durven veranderen van de opstelling. Blind achterin is veel beter dan Blind op het middenveld. Dest doet het fantastisch. Het middenveld kan beter maar ik zie veel potentie bij zowel Alvarez en Martinez. Vooral Martinez is een echte strijder en brengt de nodige vechtlust. Vergelijkingen met vorig jaar zijn onnodig. Een speler als Frenkie is gewoon niet te koop en kan je niet opleiden. De verkoop van Lasse is misschien wel een hele dure fout geweest aangezien je daardoor het hele middenveld opnieuw moet inrichten. En dit is toch de link tussen aanval en verdediging. Geef Ten Hag de tijd en geef hem het vertrouwen. Vorig jaar zal niet snel evenaart worden en is ook niet realistisch. Als Ten Hag weer de dubbel pakt en overwintert in Europa dan doet hij (en heel Ajax) het gewoon heel erg goed.

Wat een gezeur. Promes is geblesseerd geweest en dan breng je hem bij 2-0 niet meer in.

Wat een gezeur. Promes is geblesseerd geweest en dan breng je hem bij 2-0 niet meer in.

Lekker VZ al maar dan ook al mijn reacties verwijderen!

On topic

Ik word zo.moe van dit gebash op Eth he. Hij heeft gister aangetoond een absolute topcoach te zijn. De druk stond er goed op en hij wijzigde het elftal zonder vd beek op de manier zoals het hoorde! Lekker nu promes opzetten tegen eth , dat is wat ze nu aan het doen zijn

Als ik me niet vergis werd Promes vorige week na een paar minuten afgeschilderd als een miskoop . Nu gespaard door Eth en roept men dat Ajax met hem erbij de Cypriotische bus had gesloopt. Hoe moeilijk is het om gewoon blij te zijn met de prima prestatie die Eth en zijn team heeft neergezet . Laat Aadje en zijn Telegraaf vrienden voortaan alleen voor een wedstrijd aan het woord en brand hem er na net zo hard af als Valentijn { die Zuid-Hollander } Johan Bromsnor en Aadje met onze Tukker doen.

Wat een onzin eigenlijk die kritiek op Ten Hag, ik vind juist dat Ten Hag het goed gedaan heeft en zich aangepast heeft naar de mogelijkheden die er waren. Het was duidelijk dat het middenveld totaal niet liep in de uitwedstrijd tegen Apoel. Dus logisch dat hij een aantal namen gaat wijzigen dan wel positie wisselingen toepast. Zoals Blind terugschuiven naar de verdediging en Alvarez inzetten tegenover de tot nu toe matig presterende Marin.

Promes was daarbij waarschijnlijk ook nog niets eens volledig fit na zijn blessure tegen VVV en daarnaast vraag ik mij af of deze tegenstander wel past bij het spel dat het beste bij Promes past. Neres daarentegen vond ik wel matig, de tweede helft herstelde hij zich nog enigzins. Echter is het wel duidelijk dat Neres de vorm van vorig seizoen nog niet gevonden heeft.

Tja, zonder het artikel te lezen hoor ik al van wie het afkomstig is, Aad 'afkoopsom' de Mos. Voorspelde een keer voor Euro 2000 dat Frankrijk er meteen uit zou liggen, die waren vermoeid na het winnen van het WK 1998 en zouden nooit weer zoveel geluk meekrijgen.nou wie won het toernooi juist? Inderdaad.

Even tussendoor, het verontwaardigde Paok dat CL kwalifcatie door de neus zou zijn geboord staat inmiddels voor de tweede keer met 1-0 achter tegen Slovan Bratislava.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren