Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Management Steven Berghuis brengt Feyenoord in lastige spagaat’

Laatste update:

PSV lijkt steeds nadrukkelijker in de markt te zijn voor Steven Berghuis. Nadat er afgelopen zaterdag al geruchten opdoken over gesprekken tussen de Eindhovenaren en zaakwaarnemer Mino Raiola in Monaco, weet Voetbal International dinsdagmiddag te melden dat het management van de aanvaller nu bij Feyenoord heeft aangeklopt.

De zakelijke begeleiders zouden de Rotterdammers hebben verzocht om met PSV in gesprek te gaan, om zo een overstap van Berghuis naar de nummer twee van het afgelopen Eredivisie-seizoen bespreekbaar te maken. De club van trainer Mark van Bommel meldde zich eerder al in De Kuip om naar de vraagprijs voor Berghuis te informeren, maar kreeg toen te horen dat de speler niet te koop is.

PSV lijkt zich hier echter niet door af te laten schrikken en het verzoek van het management van de rechtsbuiten zou er bovendien op wijzen dat hij zelf niet onwelwillend tegenover een overstap naar het Philips Stadion staat. Bovengenoemd weekblad voegt toe dat het verzoek van het management van zijn sterspeler voor Feyenoord ‘ongelegen’ komt.

De Rotterdammers zouden zich op dit moment in een lastige spagaat begeven. Een verkoop van Berghuis, die nog tot medio 2021 vastligt en deze zomer voor het laatst de hoofdprijs op zou kunnen leveren als hij niet bijtekent, zou Feyenoord de nodige miljoenen opleveren om zelf de transfermarkt op te gaan. De club wil de net aangetreden Jaap Stam echter ook niet van zijn beste speler beroven en blijft daarom voorlopig bij het standpunt dat Berghuis niet te koop is.

Vind jij dat Feyenoord bij het standpunt moet blijven dat Steven Berghuis niet te koop is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor het juiste bedrag is iedereen te koop. Voet bij stuk houden als Feyenoord zijnde. 20-25 miljoen

16 juli 2019 om 13:17

Mee eens. Maar denk alleen dat psv voor die miljoenen beter haar middenveld en verdediging kan versterken, berghuis kan op 10 maar ik zie toch meer in een type zoals v ginkel een type nr 8 zegmaar..

16 juli 2019 om 13:31

Inderdaad ... had dan Berghuis geskipt en die miljoenen bij die Alvarez die nu naar Ajax gaat gestopt. Berghuis is toch geen echte versterking. De eerste die verzaakt en gaat zeiken als het tegenzit. Bruma, Malen, Gakpo, zijn prima voor de flanken als Lozano en Bergwojn gaan, kun je als PSV zijnde met dat geld wel een echte versterking halen. Middenveld en verdediging hebben prio ... pff Berghuis!

16 juli 2019 om 13:44

Ik heb liever dat Psv met een jeugdspeler speelt dan dat ze Berghuis kopen.

16 juli 2019 om 17:19

Zijn vertrek is voor Feyenoord een aderlating maar PSV gaat er niet beter door spelen. Deze deal is alleen maar gunstig voor Ajax.

16 juli 2019 om 21:24

Berghuis is een goeie speler maar voor dat geld kan je inderdaad beter een jeugdspeler de kans geven waar je in de toekomst aan kan verdienen. Berghuis is over 2 jaar al 29 en als je die nu voor de hoofdprijs binnen haalde is er niet veel winst op te verdienen.

16 juli 2019 om 13:29

Dat gaat niemand voor hem betalen en zeker PSV niet. Daarnaast hoeft Berghuis van mij uberhaupt niet te komen wat mij betreft te oud en niet van het niveau van Psv. Ik snap sowieso niet wat we met hem moeten, alleen als Bergwijn Ãâ©n Lozano vertrekken komt er ruimte vrij en zo ver ik weet gaan die voorlopig nergens heen.

16 juli 2019 om 14:34

@Panerai: Hmmm....Berghuis niet van het niveau PSV. 2 seizoenen geleden werd hij met Feyenoord kampioen van Nederland en vorig seizoen won Feyenoord 2x van PSV en speelde 1 x gelijk. Feyenoord won zelfs met 6-2 van Ajax, dat kreeg PSV niet voor elkaar. De onderlinge resultaten van de afgelopen 2 seizoenen vwb de top 3 zijn toch echt in het voordeel van Feyenoord, zeker tov PSV. Of bedoel je dat PSV van een lager niveau is?

16 juli 2019 om 14:42

Dat hoeft ook niet Iedereen voor hem te betalen, maar PSV als direct concurrent wel...

16 juli 2019 om 15:47

@denniswi

Sinds wanneer is Feyenoord een directe concurrent? Omdat ze een keer kampioen zijn geworden de afgelopen 18 jaar? Sorry hoor maar Feyenoord is al jaren geen directe concurrent van Ajax en PSV meer.

16 juli 2019 om 17:27

@preditor dus als ik jouw vergelijking gebruik is Willem II ook een stap vooruit i.v.m. Feyenoord omdat ze 4 punten in 2 wedstrijden tegen Feyenoord hebben gepakt?

16 juli 2019 om 17:34

Als Feyenoord hogerop wil moet het standpunt wel zijn dat PSV een concurrent is. En dan vraag je de hoofdprijs. Ik denk zelf dat Berghuis heel goed bij PSV past, maar ik neem aan dat de interesse pas serieus wordt wanneer Lozano of Bergwijn zijn verkocht

16 juli 2019 om 13:33

Inderdaad aub voet bij stuk houden en 30 miljoen vragen zodat PSV iets anders moet zoeken, zit echt niet op Berghuis te wachten.
Steek dat geld eens in de dekking, zou deze aankoop gewoon niet kunnen begrijpen.

16 juli 2019 om 13:34

Ik vraag me wel af of het legaal is wat PSV doet. Tenzij een speler in zijn laatste contractjaar zit is het toch verboden om met de speler te praten zonder goedkeuring van de verkopende club? Feyenoord heeft aangegeven niet te willen verkopen waarop PSV vervolgens via zijn zaakwaarnemer met Berghuis gaat praten. Dat mag dan toch niet? Of zit ik hier nu fout?

16 juli 2019 om 13:37

Rochus. Raiola ruikt geld en gaat dus over lijken. Ik weet niet of het een regel is, maar netjes is het zeker niet.

16 juli 2019 om 13:41

@rochus

Zal ik je een geheimpje verklappen? Niet alles wat op voetbalzone of in de pers geschreven wordt is 100 procent waar.

Los daarvan mag PSV natuurlijk wel gewoon met of via zijn zaakwaarnemer(s) praten, daar zal het in dit geval wel over gaan want er staat nergens dat PSV een persoonlijk gesprek heeft gehad met Berghuis zo ver ik kan lezen.

Klein detail trouwens: Raiola is toevallig ook de zaakwaarnemer van Lozano, van Bommel, Malen, Rosario en Luckassen .

Bij onderhandelingen komen spelers sowieso pas als laatste aanbod in de gesprekken, in principe loopt een transfertraject grotendeels via de zaakwaarnemer.

16 juli 2019 om 13:58

Rochus

" Ik vraag me wel af of het legaal is wat PSV doet. Tenzij een speler in zijn laatste contractjaar zit is het toch verboden om met de speler te praten zonder goedkeuring van de verkopende club? Feyenoord heeft aangegeven niet te willen verkopen waarop PSV vervolgens via zijn zaakwaarnemer met Berghuis gaat praten. Dat mag dan toch niet? Of zit ik hier nu fout? "

Natuurlijk is het niet verboden met een speler te praten, maar met hem te onderhandelen. Volgens mij is het wel toegestaan om hem een indicatie te geven van wat hij kan verdienen.

16 juli 2019 om 14:02

Panerai

" Zal ik je een geheimpje verklappen? Niet alles wat op voetbalzone of in de pers geschreven wordt is 100 procent waar."

Het lijkt me ook vrij sterk dat PSV Berghuis gaat contracteren zolang Bergwijn en Lozano er nog zijn, aangezien Bruma ook al is gehaald. Dat zijn alle 4 basisspelers, waarvan er dan 2 op de bank terecht zouden komen. Los van het feit dat bijv. Gakpho niet of nauwelijks meer aan spelen toe gaat komen. Lijkt me sterk dat dat zal gaan gebeuren. En het lijkt me ook niet dat een spits op dit moment prioriteit heeft bij PSV en dat er vooral nood is aan verdedigende versterking. Het zou er wel op kunnenwijzen dat er beweging is in een eventuele transfer van Lozano en/of Bergwijn.

16 juli 2019 om 14:17

Legaal of netjes is een verschil.
Uiteindelijk lijkt het erop dat het management van Berghuis alles initieert. Als die een gesprek met PSV aanvragen kunnen ze dit gewoon toestaan lijkt me. Hierin kunnen ze eerlijk zijn dat ze de speler interessant vinden. Dat het management dit weer naar Feyenoord gebruikt is ook niet gek. Uiteindelijk misschien niet heel netjes van Psv, maar vooral vervelend van het management van de speler.

16 juli 2019 om 14:32

Het nuance verschil zit niet in met wie ze spreken, zaakwaarnemers en de speler worden gezien als een (zo slim waren ze bij het opstellen van de regels gelukkig nog net wel).
Clubs mogen wel informeren en/ of interesse tonen bij een speler of zijn zaakwaarnemer (hangt een beetje van de competitie af, in de PL mag eigenlijk zelfs dat niet, maar van de Fifa wel), ze mogen echter alleen onderhandelen mits ze de club waar de speler onder contract staat schriftelijk op de hoogte stellen (toestemming is vervolgens niet nodig onder de Fifa regels).
Competities mogen echter zelf strengere regels opstellen, ik weet niet of dit in Nederland het geval is. De regelts zijn hier voor premier league clubs een stuk strenger voor binnenlandse transfers.

16 juli 2019 om 14:37

@panerai, niet alleen zaakwaarnemer van Lozano en van Bommel maar ook van Malen, Rosario en Luckassen. PSV en Raiola hebben vast genoeg te bespreken

16 juli 2019 om 15:02

@primetime

Thanks ik voeg ze nog even toe.

16 juli 2019 om 15:10

@london Calling, thx voor de zinvolle uitleg / toevoeging. Ik wist overigens niet dat de regels per land verschilden. Dacht dat dit wereldwijd voor elke competitie hetzelfde zou zijn.

16 juli 2019 om 13:36

Vraagprijs zou inderdaad naar 25 miljoen moeten worden opgeschroefd. EL + competitie begint alweer bijna. PSV heeft te lang gewacht, waardoor Feyenoord weinig tijd heeft om te onderhandelen. Robert Skov als vervanger 👍🏻

16 juli 2019 om 13:56

Repuiztav

Nog Bergwijn nog Lozano zijn verkocht en zodoende wacht PSV ook lang. Maar dat Berghuis niet voot een appel en een ei zal gaan lijlt me een duidelijke zaak.

16 juli 2019 om 14:18

Ik hoop ook dat Feyenoord zich eens hard opstelt. Ik heb echter obv het verleden niet heel veel vertrouwen in de directie van Feyenoord.

16 juli 2019 om 14:05

"voor het juiste bedrag is iedereen te koop. Voet bij stuk houden als Feyenoord zijnde. 20-25 miljoen"

Mooi man. Half Voetbalzone roept al maanden in koor dat Bergwijn (21 jaar, basisspeler in de laatste interlands van Oranje, gelinkt aan Ajax, Bayern, Man United, Inter en Roma) never nooit 35 miljoen op zal leveren. Maar 25 miljoen vragen voor Berghuis (28 jaar, niet eens opgeroepen voor de laatste interlands, volgens mij momenteel alleen gelinkt aan Psv) is dan weer wél heel normaal...

16 juli 2019 om 14:13

Feyenoord bepaald het beleid bij psv niet ofwel? Daarbij is het voor feyenoord moeilijker om kwaliteit ervoor terug te krijgen dan voor psv dus zo gek is het niet. Daarbij vind ik beide spelers niet heel spectaculair

16 juli 2019 om 14:26

@cabinessence

Net zoals Berghuis nooi 20-25 miljoen op gaat leveren gaat Bergwijn ook geen 35 miljoen opleveren. Daarvoor is de internationale interesse niet goed en serieus genoeg voor. Buiten de eredivisie zitten weinig clubs op Berghuis te wachten. Met 15 miljoen mag Feyenoord in zijn handjes knijpen, zeker omdat PSV de enige voorlopige serieuze is.

16 juli 2019 om 15:12

Oow en waarom dan? Zeker omdat jij zegt dat dat zo is. PSV heeft zijn vervanger al in huis en de transfermarkt is nog lang genoeg open of dacht jij dat de buitenlandse clubs geen transfers meer gingen doen? Natuurlijk niet! Daarnaast heb ik geruchten gelezen over Bayern, Man utd, Tottenham, Roma etc. Er hoeft daar maar 1 speler te vertrekken en ze kunnen zo een bod doen of wanneer een bepaalde speler(s) niet willen komen dan zal Bergwijn een alternatief zijn. Want jonge talentvolle aanvallers zijn natuurlijk gewild.

16 juli 2019 om 15:53

''met 15 miljoen mag Feyenoord in zijn handjes knijpen, zeker omdat PSV de enige voorlopige serieuze is.''

Fijn dat 'we' ermee in onze handjes mogen knijpen, maar Feyenoord wil hem ook helemaal niet kwijt.

16 juli 2019 om 16:19

Bergkamp, ..Bergwijn, Berghuis...moet wel eentje verkocht worden, anders wordt het te verwarrend

16 juli 2019 om 17:54

Je zou denken dat een Berghuis het duurste is van die drie..

Ik zit zo enorm niet op Berghuis te wachten. Negatieve einzelgänger met maniertjes die bij Feyenoord echt tegen zijn top aan zit.

16 juli 2019 om 13:17

Vind ik ook. Lekker in Rotterdam laten en focussen op een nieuwe RCV.

16 juli 2019 om 13:25

Volgens mij kan je als Psv zijnde dan inderdaad veel beter in minuten voor Malen en Gakpo investeren. Zit meer potentie in.

16 juli 2019 om 13:53

InkeMontana

Ik schat in dat PSV ervaring erbij wil plaatsen bij Malen en Gakpo. Jeugd is nog niet constant?

16 juli 2019 om 13:26

Snap ook niet waarom we voor verhuis moeten gaan, liever een middenvelder of nog belangrijker verdedigers

16 juli 2019 om 13:30

Ik ook niet, laten we hopen dat Feyenoord voet bij stuk houd en dat PSV niet zo dom is om zo veel geld voor hem te betalen.

16 juli 2019 om 13:32

Hail hail! Op bijna 28-jarige leeftijd ook niet meer de speler die je nog wat opbrengt later, wat de interesse onbegrijpelijk maakt voor een club die zegt eens in de twee jaar een uitgaande transferklapper te moeten maken om de begroting dicht te naaien. Nu zijn alleen Lozano, Bergwijn, Malen, Gutierrez en Bruma de enige potentiële 'miljoenenbronnen' die selectie herbergt; ik zou voor de voorhoede dan liever zien dat PSV een speler als Juan Macias aantrekt en daar weer flink op verdient in de toekomst.

16 juli 2019 om 13:59

Best gek he, dat het lijkt alsof wij als PSV supporters redelijk unaniem tegen de komst van Berghuis zijn, maar PSV alsnog serieus werkt lijkt te willen maken van zijn komst. Die onverstoorbaarheid mantra lijkt een beetje door te slaan. Lekker geen focus op klasse verdedigers maar gewoon bakken met geld uitgeven aan extra aanvallers. Liever wat meer geld voor verbeterde contracten voor de sterkhouders die er al zitten ipv spelers als Berghuis.

16 juli 2019 om 14:01

De statistieken liegen niet. Is veruit de mvp van Feyenoord en daarmee ook zeker een versterking voor PSV. Misschien heeft Steven juist een nieuwe impuls nodig waarbij hij niet meer "het mannetje" is en zich hier ook naar gedroeg bij Feyenoord.

16 juli 2019 om 14:05

Gl

" Ik zit zo enorm niet op Berghuis te wachten. Negatieve einzelgänger met maniertjes die bij Feyenoord echt tegen zijn top aan zit. "

Maar wel een met een bijzonder hoog rendement.

16 juli 2019 om 14:17

Laat Overmars hem maar binnen hengelen dan. Kan Bergwijn mooi bij jullie blijven.
Berghuis kan gewoon fantastisch voetballen, dus die overdosis aan zelfvertrouwen is volstrekt logisch. Je ziet dat hij bij Feyenoord meteen 2 klasse beter gaat voetballen, wanneer er goede medespelers om hem heen staan. Ik denk daarom dat hij bij Psv of Ajax nog beter uit de verf zal komen. Hij is ook nog eens straight to the point in intervieuws. Draait er niet omheen, maar zegt waar het op staat. Ik houd daar wel van.

16 juli 2019 om 14:22

NL_Modric Deal! Kijk, wij kunnen dat veel beter en sneller dan die technische directeurs 🙂

16 juli 2019 om 14:57

Daarbij nemen wij wel genoegen met een jaarsalaris van 200.000 zonder bonussen. Bespaart de club ook weer wat geld

16 juli 2019 om 16:05

@ Nl_modric

Ik wil Berghuis echt niet in Amsterdam zien, voor de Eredivisie is het leuk maar internationaal heb ik totaal geen vertrouwen in hem. Wat dat betreft ben ik blij dat de selectie zoals het er nu naar uit ziet compleet is.

Feyemoord zal gewoon moeten accepteren dat ze hun beste spelers zullen moeten verkopen.
Kwa betaling is het al moeilijk voor ze om met Ajax en PSV te concureren laat staan een buitenlandse club en laten we eerlijk zijn berghuis is echt geen topper

16 juli 2019 om 13:22

Voor Eredivisiebegrippen is het natuurlijk wel een topper. Wellicht dat hij momenteel aan zijn plafond zit... het is wel een plafond waar ook PSV sterker van zou worden.

16 juli 2019 om 13:25

Geen topper maar noem dan eens een buitenspeler met betere statistieken in de Eredivisie? 12 goals en 12 assists afgelopen seizoen en het seizoen ervoor 18 assists en 12 goals in de Eredivisie.
Alleen Lozano haalt vergelijkbaar cijfers en die zou volgens "de kenners" zo'n 40 miljoen waard zijn.

16 juli 2019 om 13:39

Ziyech ^^

16 juli 2019 om 13:39

Masterm!nd. Precies! Mensen staren zich blind op zijn leeftijd of zogenaamde maniertjes. Maar een productievere buitenspeler dan Berghuis ga je moeilijk vinden, tenzij je 30+ miljoen voor een speler wilt neerleggen.

16 juli 2019 om 13:44

Tadic had 28 goals en 14 assists vorig seizoen, die speelde 90% van de wedstrijden ook als winger. En Ziyech 16 goals 13 assists. Maar inderdaad, voor de eredivisie is Berghuis een topper, het is dat hij 'al' 27 is en dus niet dezelfde restwaarde heeft als een Lozano. Maar ik vind 15-20 mil voor hem helemaal geen gek bedrag voor Berghuis.

16 juli 2019 om 13:49

Voetbalvlogger

Zyech inderdaad maar die gaat never nooit niet naar PSV die hoeft niet benoemd te worden in deze.

16 juli 2019 om 13:58

Inderdaad Lozano, Tadic en Ziyech. Waarbij ik Ziyech en Tadic persoonlijk niet echt als buitenspelers zie maar meer als aanvallende middenvelders. Maar goed, ik snap je punt want ze spelen op meerdere aanvallende posities.
Maar het zijn alle 3 spelers die rond de 40 miljoen moeten opbrengen in de huidige markt, dus dan is 20 miljoen voor Berghuis (helemaal als hij naar een competitiegenoot gaat) niet zo gek.

16 juli 2019 om 15:59

Ajax was afgelopen seizoen als geheel ook wel echt bizar goed. Je kan het Berghuis moeilijk kwalijk nemen dat hij grotendeels met middelmaat speelt.

Berghuis is gewoon een uitstekende buitenspeler voor Eredivisiebegrippen met een dijk van een linkervoet, goede techniek en een hoog rendement. Hij heeft inderdaad maniertjes, maar Lozano gaat weg, dus PSV heeft vast ruimte voor een nieuwe etterbak.

Zie hem graag bij Feyenoord blijven natuurlijk, maar goed, dat gaat denk ik toch niet lukken. Dan kan die beter naar PSV dan weer een tot mislukken gedoemd avontuur bij een Engelse degradant die louter betonvoetbal speelt en hij op een eiland duels uit moet vechten met mensen die in American Football thuishoren qua postuur.

16 juli 2019 om 14:55

Feyenoord MOET helemaal niks vriendelijke vriend. Als PSV hem zo graag wilt hebben MOETEN zij met geld over de brug komen, simpel zat. Feyenoord verkoopt niet voor een habbekrats aan een club uit dezelfde competitie, mits...... er genoeg geld word geboden. Feyenoord mag vragen wat het wilt en het is aan PSV of zij daaraan willen voldoen of niet.

16 juli 2019 om 16:23

Je bedoelt "tenzij", dat is het tegenovergestelde van "mits".

Feyenoord hoeft niet te verkopen idd. Maar aangezien ze waarschijnlijk toch wel derde worden ongeacht of Berghuis erbij is kunnen ze beter aan hem verdienen nu het nog kan.

16 juli 2019 om 17:56

Off:
Tenzij is het tegenover gestelde van mits?
Hij schrijft: mits er genoeg geld word geboden. Hierin staat mits voor: “op voorwaarde dat” er genoeg geld word geboden.
In jou zin zou het dan zijn: “behalve als” er genoeg geld word geboden.
Naar mijn idee kan het dus beide.
Als je zo nodig op taalgebruik wil reageren moet je misschien even nadenken of de zin waar je op reageert misschien ook gewoon kloppend is.

On: Feyenoord vooral vasthouden aan een hoge vraagprijs. Anders lekker je belangrijkste speler aan boord houden. Misschien kan er onder de nieuwe trainer gestunt worden in de competitie, maar dan zijn dit type spelers wel nodig binnen de selectie

16 juli 2019 om 17:56

Off:
Tenzij is het tegenover gestelde van mits?
Hij schrijft: mits er genoeg geld word geboden. Hierin staat mits voor: “op voorwaarde dat” er genoeg geld word geboden.
In jou zin zou het dan zijn: “behalve als” er genoeg geld word geboden.
Naar mijn idee kan het dus beide.
Als je zo nodig op taalgebruik wil reageren moet je misschien even nadenken of de zin waar je op reageert misschien ook gewoon kloppend is.

On: Feyenoord vooral vasthouden aan een hoge vraagprijs. Anders lekker je belangrijkste speler aan boord houden. Misschien kan er onder de nieuwe trainer gestunt worden in de competitie, maar dan zijn dit type spelers wel nodig binnen de selectie

16 juli 2019 om 17:57

Off:
Tenzij is het tegenover gestelde van mits?
Hij schrijft: mits er genoeg geld word geboden. Hierin staat mits voor: “op voorwaarde dat” er genoeg geld word geboden.
In jou zin zou het dan zijn: “behalve als” er genoeg geld word geboden.
Naar mijn idee kan het dus beide.
Als je zo nodig op taalgebruik wil reageren moet je misschien even nadenken of de zin waar je op reageert misschien ook gewoon kloppend is.

On: Feyenoord vooral vasthouden aan een hoge vraagprijs. Anders lekker je belangrijkste speler aan boord houden. Misschien kan er onder de nieuwe trainer gestunt worden in de competitie, maar dan zijn dit type spelers wel nodig binnen de selectie

16 juli 2019 om 19:26

Afgezien van het feit dat meneer Xyzz lekker ergens anders de taalnazi uit moet gaan hangen heeft hij wel gewoon gelijk..

Zou dit betekenen dat een transfer van Lozano en Bergwijn dichterbij is dan wij denken? Ik wil eigenlijk dat er alleen iemand wordt aangetrokken als beiden vertrekken.

16 juli 2019 om 13:18

Stel dat dat wel zo is en dat één van beide vertrekt, dan wil je er toch alsnog niet Berghuis voor minimaal 20 miljoen voor terug?

16 juli 2019 om 13:20

Zeker niet. Als ze beiden vertrekken zie ik Berghuis graag komen, anders hoeft er van mij niemand bij, mits Malen bijtekent (dat is nog wel een vraagteken). En zelfs dan is voor mij circa 13 miljoen de limiet. Daar zie ik Feyenoord niet mee akkoord gaan, trouwens.

16 juli 2019 om 13:27

Waarom zou Berghuis minimaal 20 moeten kosten? Zijn ze in de positie dat ze 15 kunnen weigeren?

16 juli 2019 om 13:29

Ja hoor. Feyenoord draait gewoon winst.

16 juli 2019 om 13:40

Xyzz. Waarom zouden ze niet in die positie zijn?

16 juli 2019 om 14:16

weigeren kan altijd, of je er wat mee wint, is een tweede, maar Feyenoord is niet zomaar een cluppie, dus een beetje respect.
Onderlinge resultaten zijn doorgaans altijd beter voor Feyenoord.
Alleen is Feyenoord wat minder constant, waar aan gewerkt moet worden en dat kan met Berghuis.

16 juli 2019 om 16:32

Repuiztav, omdat de rest van de selectie zo weinig waard is en ze geen kans hebben op cl voetbal.

16 juli 2019 om 18:04

En waar ligt de noodzaak dan om te verkopen?

16 juli 2019 om 13:19

Ik mag toch hopen dat PSV tegelijk bezig is met een CV en zich niet alleen op de aanval richt.

16 juli 2019 om 13:23

Lijkt mij evident dat PSV nu prioriteit ziet in het aantrekken van een Rcv. Dat is ook bevestigd in de media. Om welke spelers dat precies gaat en hoe het daarmee staat blijft aardig onder de radar, zoals wel vaker.

16 juli 2019 om 13:19

Dit lijkt mij ook het geval te zijn inderdaad. Zou het namelijk een rare move vinden van PSV om Berghuis te kopen indien er geen concrete interesse is voor Lozano en Bergwijn. Al zou het ook kunnen dat PSV Berghuis wil hebben om op 10 te spelen, net zoals hij gaat doen bij Feyenoord indien hij blijft.

16 juli 2019 om 13:27

Of ze zien Berghuis als opvolger van Pereiro op 10, met Ihatarren als back up. Aangezien hij graag op 10 wil spelen meen ik. Hoe dan ook lijkt me Berghuis te duur. Denk dat Feyenoord (en terecht) rond de 20 miljoen zal vragen en dat is teveel.

16 juli 2019 om 13:29

20 miljoen vind ik heel veel geld voor iemand die over een paar jaar geen restwaarde meer heeft. Daarnaast heeft Berghuis internationaal nog biks gepresteerd.

16 juli 2019 om 13:33

Ik zou het zelf ook niet neerleggen, maar ik zou het als ik Feyenoord was ook net zo goed vragen. Prima speler met een heel sterk rendement en Feyenoord hoeft er niet vanaf, zeker nu niet meer. Dan is 20 miljoen een hele logische vraagprijs maar mede door het gebrek aan restwaarde, zou ik het ook niet neerleggen inderdaad.

16 juli 2019 om 14:02

Andres13

Bergwijn of Lozano hebben natuurlijk internationaal wel gepresteerd?

Idd, Berghuis zal geen restwaarde hebben over 2 à 3 seizoenen maar zo te lezen hoeft dat voor PSV geen onoverkomelijke issue te zijn.

16 juli 2019 om 14:37

Lozano heeft op het WK en in de Champions League doelpunten en assisten verzorgt en Bergwijn is basispeler in het NL-elftal.

16 juli 2019 om 14:45

Waarom zou Berghuis over 2 seizoenen geen restwaarde meer hebben? Tadic is ouder en kan voor meer geld dan hij gekost heeft worden verkocht. Als Berghuis 29 is, kan hij nog steeds worden doorverkocht.

16 juli 2019 om 14:55

Andres13

" 20 miljoen vind ik heel veel geld voor iemand die over een paar jaar geen restwaarde meer heeft" .

Een vergelijkbaar bedrag heeft Ajax ook voor Blind en Promes betaald, die in dezelfde leeftijdscategorie zitten. Het is dus maar net wat je belangrijker vind, financieel of sportief rendement.

" Daarnaast heeft Berghuis internationaal nog biks gepresteerd."

Is ook vrij lastig als je club geen Europees speelt of voortijdig wordt uitgeschakeld.

16 juli 2019 om 15:02

"bergwijn of Lozano hebben natuurlijk internationaal wel gepresteerd?"

Lozano:
- Pas 23 jaar oud en al 35 interlands gespeeld voor Mexico.
- Met Pachuca de Concacaf Champions League gewonnen en topscorer geworden van het toernooi.
- In 2018 uitgeroepen tot beste speler van Noord- en Midden-Amerika.
- Op het WK de winnende goal gemaakt tegen Duitsland.
- Afgelopen seizoen 4 keer gescoord in de Champions League (inclusief playoffs).

16 juli 2019 om 15:04

Dank je cabinesse voor deze statistieken. Maar toch vind 'ik' Berhuis een betere speler.

Over het WK kunnen we geen vergelijking trekken, daar waren wij niet bij aanwezig.

16 juli 2019 om 15:05

Wat Ajax doet moeten hun weten maar ik vind het als PSV'er teveel geld voor iemand waar je straks verlies mee gaat draaien. Haal dan Stengs bij AZ op zou ik dan zeggen.

16 juli 2019 om 15:35

"dank je cabinesse voor deze statistieken. Maar toch vind 'ik' Berhuis een betere speler."

Dat mag je vinden. Al denk ik niet dat er veel mensen zijn die het met je eens zijn.

Berghuis heeft in 24 Europese wedstrijden maar 1 goal gemaakt. Zijn enige buitenlandse avontuur werd een enorme flop (geen enkele keer in de basis bij Watford). En in het Nederlands elftal heeft hij pas 5 keer in de basis gestaan, uitsluitend in oefenwedstrijden. Leuke eredivisiespeler, meer niet.

16 juli 2019 om 15:48

Lozano heeft anders ook nog geen basisplaats weten te bemachtigen in oranje.

16 juli 2019 om 15:54

"lozano heeft anders ook nog geen basisplaats weten te bemachtigen in oranje."

Hoofdzakelijk omdat hij geen Nederlander is.

16 juli 2019 om 16:22

Tsja, Berghuis speelde nooit in Amerika dus kon daar de Concacaf Champions League niet winnen, of scoren voor Mexico.
Ik bedoel er maar mee te zeggen dat als Fr_jc Berghuis een betere speler vindt dat een 2e dergelijke onderbouwing toch redelijk zinloos is.

16 juli 2019 om 19:28

Dat zou er inderdaad wel eens iets mee te maken kunnen hebben... :-)

16 juli 2019 om 13:56

Als er spelers verkocht worden, dan weet Feyenoord dat er (veel) geld zit bij PSV en dat ze een vervanger nodig hebben. Dan kan Feyenoord de prijs nog meer omhoog doen.

Ik zou hem voor een zo hoog mogelijk bedrag verkopen. Lijkt mij geen fijne jongen om in de groep te hebben als hij weg wou. Daarnaast kunnen ze de jeugd de kans geven

Snap niet waar PSV op dit moment aan het doen is. Er is noodzaak om een RCV binnen te halen en de laatste tijd gaat het bij inkomende transfernieuws alleen maar over Berghuis, die ik persoonlijk liever niet zie komen. Daarnaast heeft PSV nu al genoeg spelers die op nummer 10 of op de vleugel kunnen spelen dus ik zie de noodzaak niet totdat een Pereiro of Lozano wordt verkocht.

16 juli 2019 om 13:25

Dat is gewoon het beleid van Psv. Kan jij je herinneren wanneer ze voor het laatst diep in de buidel hebben getast voor een CV? Van Bommel wil met twee of zelfs drie verdedigende middenvelders spelen en dan is een goede CV minder van belang.

16 juli 2019 om 13:38

Moreno was de laatste dure verdediger. De transfersommen worden elk jaar hoger dus ik vind dat een scheve vergelijking. De noodzaak voor een RCV is erg hoog omdat je in Europa niet met een centrum Viergever-Luckassen kan aankomen, ondanks het feit dat je waarschijnlijk Guti en Rosario ervoor hebt staan.

16 juli 2019 om 14:00

Moreno was onwijs goed, maar niet duur (5 miljoen, vandaar dat hij ook voor een prikkie weg mocht). Ik ben het met je eens dat er ene RCV bij moet maar ik denk niet dat het prioriteit heeft voor Psv, ze investeren elk seizoen toch vooral in de aanval.

16 juli 2019 om 14:02

Kunnen we Moreno niet polsen voor een terugkeer? Lekker contractje aanbieden.

16 juli 2019 om 15:14

"moreno was onwijs goed, maar niet duur (5 miljoen, vandaar dat hij ook voor een prikkie weg mocht)."

Moreno heeft zelfs maar 3,5 miljoen gekost. En als je bedenkt dat hij al 29 was toen hij vertrok, is het niet eens heel slecht dat PSV hem voor 6 miljoen heeft verkocht. Op spelers van die leeftijd maak je meestal geen winst meer.

Luckassen en ramselaar de andere weg.

16 juli 2019 om 13:29

Laat die maar lekker in Eindhoven blijven. Omdat Feyenoord niet met miljoenen kan zwaaien op de transfermarkt is geen reden om de mislukte aankopen van een andere club te accepteren.

16 juli 2019 om 13:35

Ramselaar past denk ik wel bij Feyenoord. Luckassen daarin tegen niet. Maar Ramselaar + 15/20 miljoen zou wel moeten lukken voor Feyenoord

16 juli 2019 om 13:43

Waarom zouden wij in godsnaam Ramselaar willen hebben? Het middenveld is overvol en onze jeugd heeft al veel meer potentie dan hij

Is toch niet zo lastig. Gewoon de hoofdprijs vragen, als PSV dat wil betalen.. meteen doen. Kan je 2 of 3 goede spelers voor terughalen.

16 juli 2019 om 13:29

Goede? Of net niet spelers?

Luckassen en ramselaar de andere weg.

16 juli 2019 om 14:23

Luckassen plus 15-18 miljoen, dat gaat de richting op.

Is Berghuis echt zoveel beter dan een opkomende Malen en Gakpo vraag ik me af? Volgens mij kan je beter basisminuten in die 2 investeren dan Berghuis halen, hebben wel het talent om binnen de kortste keren beter te zijn.

16 juli 2019 om 13:29

Malen zal sowieso gaan spelen, of dat nou in de spits, op de vleugels of op 10 is. Gakpo is een prima speler maar zeker niet het rendement van een speler als Berghuis. Vind Gakpo nog twijfelachtig om die al als basisspeler te zien.

16 juli 2019 om 16:53

"gakpo is een prima speler maar zeker niet het rendement van een speler als Berghuis."

Onderschat de voorzet niet die Gakpo in de benen heeft. Afgelopen seizoen 5 assists in maar 386 minuten speeltijd. Dat is er eentje per 77 minuten.

16 juli 2019 om 17:28

Maar die waren als ik me niet vergis vooral op Luuk de Jong. Die koopkracht heb je nu niet in de 16.

16 juli 2019 om 13:30

Ik ben wel fan van gapko, malen heeft zijn contract nog niet verlengd, benieuwd of dat snel gaat gebeuren

16 juli 2019 om 13:39

Ja ik ben Ajacied, dus fan zal ik niet worden, maar vind vooral zijn hoge voorzetten altijd erg goed en gevaarlijk. Ben benieuwd of zonder de Jong dat ook nog effetied gaat zijn. Zit Malen niet bij Raiola? Dan is dat inderdaad wel nog trickie..

16 juli 2019 om 13:47

Effectief

16 juli 2019 om 14:14

Malen is het stereotype speler dat totaa niet loyaal is naar een club. Opzich zijn goed recht, maar als club ben je nooit meer dan een halte om zo snel mogelijk door te gaan.
Als Malen elders 2 ton meer kan verdienen is hij gewoon weg.
Het enige wat kan helpen is als psv een basisplaats garandeerd (levert hem namelijk 1 a 2 jaar later bij een verkoop nóg meer inkomen op).
Ging ook bij Ajax weg om het geld terwijl zijn sportieve perspectief bij Ajax veel beter was geweest (hij heeft nu een paar jaar verloren in zijn carriere, maar we eerder al wat meer geld).

16 juli 2019 om 14:58

Malen heeft echt aantoonbare vertraging opgelopen door zijn overstap naar Arsenal. Hij is nu 20 en heeft perspectief op een basisplaats bij een Eredivisie topclub. Hij is er nog vroeg bij zelfs.

16 juli 2019 om 15:49

Maar als er dan iets is wat je als Ajacied had kunnen leren van het afgelopen seizoen is dat je het met alleen jonge talenten niet red en dat het wel lekker is als er spelers van dik in de 20 in de selectie zitten waar de rest zich aan op kan trekken.
Door hun leeftijd zijn zit er nog bij Gakpo, Ihattarent en Malen nog zo veel rek in naar boven dat het lastig is om in te schatten waar hun plafond uiteindelijk ligt, misschien wel ver boven dat van Berghuis, maar met Berghuis heb je een speler die er wel direct een heel seizoen kan staan.

16 juli 2019 om 16:01

Tuurlijk is Berghuis beter dan Gakpo. Gezien de reacties op de afgelopen paar topics is Berghuis misschien we de meest onderschatte speler van de Eredivisie. Die gozer kan echt voetballen.

Is toch niet zo lastig. Gewoon de hoofdprijs vragen, als PSV dat wil betalen.. meteen doen. Kan je 2 of 3 goede spelers voor terughalen.

Tja gewoon vasthouden aan je vraagprijs. Hij heeft gewoon een contract en op dit moment 1 van je beste spelers verkopen is niet fijn.

Stel dat Berghuis naar psv gaat is het sowieso voor de flank. Berghuis wil daar niet meer spelen dus zou een rare stap zijn.

16 juli 2019 om 14:24

Denk eerder als vervanger van pereiro

16 juli 2019 om 15:44

Pereiro is in principe middenvelder toch?
Mocht hij naar psv gaan is het voor psv belangrijk om een balvaste spits te halen.
Een type de Jong die ook de bal terug kan leggen waar mogelijk maar die graag een voorzet wil.

Ik ben benieuwd naar hoe dit af ga lopen. Ik zelf zal als hij bij psv had gezeten hem niet bij Feyenoord willen zien met de wetenschap dat het geen makkelijke jongen is

16 juli 2019 om 18:03

Nee daarom zijn ook veel supporters, oa ik, ook tegen z'n komst. Verder worst malen waarschijnlijk 1e spits, maar die kan wel lekker met hem gaan combineren.

Zonder Berghuis (en van Persie) heeft Feyenoord geen spelers meer die ze onderscheiden van de subtop. Zal een lastig seizoen worden voor de Rotterdammers.

16 juli 2019 om 14:11

Mwoah. Vind een fitte Jörgensen nog steeds een uitstekende centrumspits hoor.

16 juli 2019 om 14:50

Maar het gaat ook om het 'fitte'. Ik las net dat hij weer geblesseerd is.

Als fey zijnde gewoon lekker veel te hoog in de boom gaan zitten. 20 a 25 mil plus een speler die jaap ziet zitten. Anders is t daaag psv succes met de titelstrijd tegen slachtvaardig ajax

Gewoon 20 miljoen bieden en dan staat Feyenoord er vast voor open. Zo niet, verder zoeken want Feyenoord gaat hun beste speler echt niet voor een fooi wegdoen.

16 juli 2019 om 13:31

20 moet psv ook niet doen, aub zeg

16 juli 2019 om 14:18

Ergens wel grappig om te zien dat psv fans net zo op berghuis reageren als Ajacieden op Bergwijn (te duur en niet nodig)
Zou het compleet maken als feyenoord dan weer veel te veel zou gaan betalen voor een speler van Vitesse die feyenoord niet echt beter zou maken (idem met berghuis naar psv en bergwijn naar Ajax.)

16 juli 2019 om 14:18

Als Bergwijn of Lozano blijft(ven) dan zal PSV ook niet even 15 - 20 miljoen uit willen geven. Voor iedereen het beste...

16 juli 2019 om 14:25

Einde van het liedje gaat Berghuis naar Ajax voor een bedrag, wat Feyenoord wilt zien.

Op zich sta ik als Feyenoordfan er niet negatief in, maar ik denk niet dat PSV hem kan/wil betalen.

16 juli 2019 om 14:20

Nou... zou voor ons een flinke aderlating zijn mocht Steven vertrekken.

Ongelooflijke aderlating als hij vertrekt. Vooral omdat ik er wel oprecht in geloof dat Feyenoord met hem in staat is om te concurreren met PSV. Ook teleurstellend omdat je bij hem toch het gevoel hebt dat hij affiniteit heeft met Feyenoord. Ik snap niet waarom hij PSV op dit moment als stap hogerop zou zien. Maar goed, ik sta er inmiddels wel zo in dat het 'graag of niet' is. Als PSV 20 miljoen neerlegt, kan ik er mee leven. Dan kan Feyenoord bouwen aan een nieuw elftal en nog drie a vier echte versterkingen halen

16 juli 2019 om 13:23

Je begrijpt niet waarom hij Psv een stap hogerop vindt? Verder moet Feyenoord idd de hoofdprijs vragen.

16 juli 2019 om 13:36

Dat begrijp ik niet nee. Lozano, Pereiro en Bergwijn vertrekken waarschijnlijk. Angelino, Schwaab en De Jong zijn weg. De spelers die bij Feyenoord vertrekken waren individueel gezien de besten, maar kunnen gek genoeg vrij eenvoudig opgevangen worden (elftal draaide met Jorgensen beter dan met Van Persie, ander type spits. Vilhena wilde zich te veel profileren als spelverdeler en dat is hij simpelweg niet). PSV gaat een hoop centen verdienen, maar zie maar eens vervangers te halen die er direct staan. De enige PSV'er die ik dan nog onbetwist bij Feyenoord in de basis zou zetten, is Dumfries. Met Jorgensen, Berghuis, Botteghin, Haps, St. Juste, Toornstra, Vermeer, Kokcu, Larsson, Hansson, Narsingh, Ayoub kun je in mijn ogen aan een team bouwen dat dominant en creatief is, met de gewenste diepte erbij. Dan zou je niet onder hoeven doen voor een team dat met Viergever en het duo Hendrix-Rosario speelt en verder goede talenten heeft waarvan je nog moet zien hoe ze het invullen komend jaar. Denk jij dat PSV ontegenzeggelijk sterker is? En zo ja, waarom? Niet dat ik die mening niet respecteer, maar ben oprecht benieuwd waarom

16 juli 2019 om 13:45

Ik hoef zelf spelers als Botteghin, St. Juste, Vermeer, Larsson, Hansson, Narsingh en Ayoub ook niet bij PSV te zien. Het is misschien allemaal subjectief welke spelers je beter vind, maar over het algemeen vind ik de basiself van PSV sterker. Ook omdat het niet vast staat dat zowel Lozano als Bergwijn vertrekken.

16 juli 2019 om 14:13

@Bobiku

Omdat bergwijn Lozano en Pereiro die je net dus opnoemde nog altijd in eindhoven spelen net zoaks ziyech bij ajax nog zit. Ik kijk puir naar wat er ro dloopt bij beide ploegen en daaruit vind ik PSV wel een sterkere selectie hebben. Van de spelers dke je net hebt opgenoemen hebben imo alleen Jorgensen en Berghuis en misschien Botteghin (kampioensjaar) echt bewezen feyenoord sterker te maken. Leuk dat je spelers als haps, larsson, ayoub en narsingh opnoemt maar die hebben nog alles te bewijzen.

16 juli 2019 om 16:07

Ik vind dat Lozano en Bergwijn veel meer potentie hebben, maar op dit moment vind ik ze nog niet doorslaggevender op Eredivisieniveau dan Berghuis. En ik snap dat je de spelers die je opnoemt niet per se bij PSV zou willen, maar ik zou Viergever en Hendrix niet per se bij Feyenoord hoeven zien. En dat is mijn punt: het is inwisselbaar. Als PSV het niveau zou hebben van Ajax, zou ik het begrijpen, maar ik vind dit geen stap hogerop

Lekker laten gaan. Is misschien wel je beste speler maar een ongemotiveerde Berghuis heb je niets aan. Wel als harde eis 20 miljoen aanhouden. Ik bedoel, als Psv denkt dat Lozano en Bergwijn 40/50 miljoen waard zijn, is Berghuis 20 miljoen waard. Zeker als hij naar een directe concurrent zou gaan. En ja, daar zullen velen commentaar op hebben, maar pak de ranglijsten er maar bij van de afgelopen seizoenen en dan zul je zien dat het gewoon klopt. Pak dan ook even de resultaten van de onderlinge duels erbij en je zult zien dat het gewoon klopt.

16 juli 2019 om 13:28

Je moet het zo zien, Berghuis is geen 20 miljoen waard omdat hij al wat ouder is en over een paar jaar ook nauwelijks restwaarde zal hebben. Daarom wordt dat bedrag wel eens al een te hoge vraagprijs gezien. Ik zie als PSV'er Berghuis liever niet komen dus ik vind die hoge vraagprijs wel prima want dan komt hij niet naar Eindhoven.

16 juli 2019 om 14:28

Persoonlijk vind ik Berghuis ook geen 20 miljoen waard, maar tegelijkertijd vind ik Bergwijn en Lozano ook ongeveer de helft waard van 40/50 miljoen, dat is mijn punt......

16 juli 2019 om 14:28

Persoonlijk vind ik Berghuis ook geen 20 miljoen waard, maar tegelijkertijd vind ik Bergwijn en Lozano ook ongeveer de helft waard van 40/50 miljoen, dat is mijn punt......

16 juli 2019 om 14:28

Plaatsen op de ranglijst, feyenoord is de afgelopen jaren over het algemeen op grote achterstand geëindigd

16 juli 2019 om 15:52

Afgelopen 7/8 seizoenen 3 keer boven psv geëindigd?

16 juli 2019 om 18:06

Dus 5 niet en sinds t kampioenschap op verre afstand. Ze hadden met t kampioenschap moeten groeien, maar juist nu zijn ze terug bij af.

17 juli 2019 om 09:03

Wat is nu je punt? 3 keer boven jullie en 5 keer eronder ben je voor mij een concurrent..... "hadden met het kampioenschap moeten groeien" Prima, maar ook niet meer dan jouw mening... Zijn op cruciale posities belangrijke spelers verloren (Karsdorp, Elia, Kuyt, Kongolo, El Ahmadi etc). Niet raar toch dat het dan even wat minder gaat? En terug bij af kan ik alleen maar om lachen... Je beseft dan niet waar we zo'n 10 jaar geleden vandaan kwamen... Maak je lekker druk om je eigen cluppie..

Iedereen is te koop, je moet er alleen heel veel voor vangen wil je er wat aan hebben. In het geval van Berghuis en een transfer naar een directe concurrent moet je helemaal hoog in de boom gaan zitten. Onder de 20 miljoen zou ik niet gaan praten.

Lekker laten gaan. Is misschien wel je beste speler maar een ongemotiveerde Berghuis heb je niets aan. Wel als harde eis 20 miljoen aanhouden. Ik bedoel, als Psv denkt dat Lozano en Bergwijn 40/50 miljoen waard zijn, is Berghuis 20 miljoen waard. Zeker als hij naar een directe concurrent zou gaan. En ja, daar zullen velen commentaar op hebben, maar pak de ranglijsten er maar bij van de afgelopen seizoenen en dan zul je zien dat het gewoon klopt. Pak dan ook even de resultaten van de onderlinge duels erbij en je zult zien dat het gewoon klopt.

Heel raar! Berghuis is niet van het niveau dat PSV zou moeten nastreven. En omgekeerd zou Feyenoord zijn beste speler kwijtraken. Voor beide partijen dus slecht, deze deal!
Maar dat krijg je met Mino als zaakwaarnemer: er moet geld verdiend worden.

16 juli 2019 om 14:13

Is niet van het niveau? Zou makkelijk meekunnen bij PSV. Ik denk zelfs dat hij nog het hoogste rendement zou halen. Dat hij geen restwaarde heeft is natuurlijk een ander verhaal.

16 juli 2019 om 14:29

Jij kijkt er gekleurd naar als Feyenoorder.

16 juli 2019 om 14:29

Lozano in vorm is ook gwn enorm doelgericht en malen is een vd meest effectieve spelers van psv

16 juli 2019 om 15:23

Hoezo kijkt hij gekleurd? Berghuis is statistisch gewoon 1 van de beste buitenspelers van de eredivisie en als Lozano vertrekt is er geen enkele speler bij Psv die die statistieken heeft dus het klopt gewoon. Berghuis zou meteen de beste aanvaller bij Psv zijn

16 juli 2019 om 23:00

Berghuis is toch een goede voetballer, lijkt me dat PSV daar altijd wat aan heeft. Maar ik denk dat het ook te maken heeft wat er met Bergwijn gebeurt. Die zie ik ook nog wel gaan, Engeland denk ik. Al zou het voor Bergwijn het beste zijn nog een jaar bij PSV te blijven denk ik.

Gewoon vast blijven houden aan die 20 miljoen. Als ze echt zo druk blijven met Berghuis dan leggen ze vanzelf wel bij. In het slechtse geval haken ze af, ook geen ramp.

Wat is mijn clupje toch afgegleden sinds Brandts weg is. Dit kan toch echt niet mensen. Waar is PSV mee bezig? Ik snap het gewoon niet.

16 juli 2019 om 14:12

Want? Berghuis is een koekenbakker?

16 juli 2019 om 15:28

We hebben verdedigers nodig. Dacht dat dat nu wel duidelijk is.

16 juli 2019 om 16:55

"we hebben verdedigers nodig. Dacht dat dat nu wel duidelijk is."

Er zijn er in de afgelopen anderhalve week toch twee gehaald?

16 juli 2019 om 15:29

Want? Verwacht jij dat PSV voor dat geld een beter alternatief kan halen wat er gelijk staat?

Berghuis zou de komende 3 jaar voor PSV een hartstikke goede speler zijn. Je gaat niemand vinden voor onder de 20 miljoen die in Nederland wilt voetballen met hetzelfde salaris als Berghuis.

Mensen mensen. Dit is t spel An Riola. Die tekent een sterk verbeterd contract. PSV heeft aanvallers genoeg. Zelfs als of Bergwijn of Lozano vertrekt. Indien beide vertrekken komt ie pas in aanmerking.

Iedereen is te koop, als het bedrag maar juist is. Voor mij moet dat toch wel rond de twintig zijn. Anders niet.

Dus zo werkt het inderdaad psv… gewoon doordrukken en schijt hebben aan een club die je zegt dat een speler niet te koop is....

16 juli 2019 om 13:44

Selectieve verontwaardiging??

Haha denk je dat als ik dat niet wist, ik hierop gereageerd zou hebben?

Iets met pot en ketel andersom kerel.... psv'ers die lopen te piepen dat het grote boze Ajax ondanks een "nee" toch volgens hen aan Bergwijn blijven trekken en dan nu precies hetzelfde doen bij feyenoord….

Denk even na voordat je dom doet en mijn cynisme weer verkeerd begrijpt.

16 juli 2019 om 16:58

"schijt hebben aan een club die je zegt dat een speler niet te koop is...."

Het gebeurt vaak genoeg dat een speler die "niet te koop is" ineens stiekem toch wel te koop blijkt te zijn als het bod wat verhoogd wordt. Als Ajax nu 40 miljoen neerlegt voor Bergwijn (wat ze waarschijnlijk niet zullen doen), dan denk ik dat ze 'm ook gewoon hebben.

En sowieso, een bod uitbrengen mag altijd, toch?

16 juli 2019 om 20:52

Klopt, dat is ook wat ik bedoel. Interesse tonen in een speler mag altijd, ook als de club in kwestie zegt dat hij niet te koop is.wordt overal gedaan en moeten we niet moeilijk over doen, maar dat verwijten veel psv supporters 'ons' wel... iets met gelijke monniken gelijke kappen.

Blijft voor ons toch een redelijke win-win situatie. Blijft hij, hou je je beste speler gewoon. Vertrekt hij, ontvang je de hoofdprijs en kan je het geld weer investeren.

Het gevaar is alleen dat we op zo’n korte termijn moeilijk een (min of meer) gelijkwaardige vervanger gaan vinden, zeker met oog op Europa League is extra kwaliteit dan gewoon nodig.

16 juli 2019 om 13:53

Ik zou als Feyenoord zijnde hem gewoon niet laten gaan. Je hebt gewoon te weinig tijd om een enigszins kwalitatief gelijk alternatief te halen.

16 juli 2019 om 14:05

Nee is ook zeker waar. Hoop absoluut dat hij gewoon hier blijft. Het zou een enorme aderlating zijn als hij vertrekt en je moet inderdaad nog maar afwachten wat ervoor terug komt.

Maar in de voetballerij is in wezen natuurlijk alles te koop. Dan verzacht zo'n hoofdprijs toch het vertrek. Maar nogmaals, hoop het natuurlijk niet Laat hem maar een seizoen onder Stam vlammen en volgend seizoen kijken we weer verder.

Ik ga er vanuit dat er dan concreet iets speelt rondom Bergwijn anders ga je Berghuis toch niet halen als je Bergwijn en Lozano al hebt?

Man man gelijk verkopen man , moet wel in de buurt van 20m zijn ook al vind in dat wel wat duur.
Het is een goede speler maar laat het ook zo vaak afweten en maakt zoveel foute beslissingen ook en laat dan zijn kop hangen.

Doorselecteren en lekker incasseren

Psv gaat echt niet de jackpot betalen voor Berghuis. Ik verwacht geen bod boven de 10 miljoen

16 juli 2019 om 13:58

Op mijn beurt verwacht ik dan weer niet dat ze dat serieus zullen nemen in Rotterdam. Er moet wel ergens een keurige middenweg zijn tussen het belachelijke (minder dan 10 en meer dan 20 miljoen).

16 juli 2019 om 14:26

Denk dat je bedoelt meer dan 10 en minder dan 20.

16 juli 2019 om 14:36

Dat is inderdaad het redelijke, ik noemde die twee uitgangspunten als voorbeelden van het belachelijke. Uiteindelijk komt je dan inderdaad tussen de 10 en 20 miljoen uit. Daarbij zullen PSV-ers 15 miljoen al veel te veel vinden en Feyenoorders 15 miljoen veel te weinig.

Ik ga er zelf vanuit dat Berghuis pas naar PSV kan wanneer ze in Eindhoven Lozano of Bergwijn van de hand hebben gedaan. Want je gaat niet zulke bedragen neertellen voor bankzitters. Maar voorlopig lijkt er wat betreft Lozano en Bergwijn weinig schot in de zaak te zitten.

16 juli 2019 om 14:16

Prima, dan doet PSV een bod van minder dan 10 miljoen. Dan blijft Berghuis nog een jaar bij Feyenoord. Geef die fooitjes maar aan iemand anders.

Kom op feyenoord niet met psv praten! Zit helemaal niet op hem te wachten bij psv 😛 Met name alleen al door de genoemde bedragen

16 juli 2019 om 14:30

Wij zitten ook niet op berghuis te wachten. Dus laat maar lekker bij Feyenoord deze waardeloze flapdrol.

16 juli 2019 om 16:23

De geruchten spreken je reactie tegen

16 juli 2019 om 20:02

Jaah ik ben voor PSV hoor haha
Dus hoop echt dat hij bij feyenoord blijft, echt niet het type speler en zoals ik zei al helemala niet voor 15+ miljoen, due psv nu nodig heeft

Lijkt mij dat Berghuis alleen interessant is als Bergwijn EN Lozano worden verkocht. Dan heb je met Bruma en Berghuis 2 vaste flankspelers waarbij de jeugd de backups zijn.
Het echte positieve in dit verhaal zou de verkoop van beide flankspelers zijn zodat er toch ook haast wel wat miljoenen voor goede Cv's neergelegd kan worden.
Wie weet dat Berghuis na 1-2 leuke seizoenen zonder verlies verkocht kan worden.

16 juli 2019 om 14:31

Welke club zou er voor een 30jarige ED speler nog 20 mln betalen?

16 juli 2019 om 16:29

Ik zie dat een PL club nog wel doen voor een 30 jarige, als hij tenminste goed speelt bij PSV en de CL bijvoorbeeld.

16 juli 2019 om 17:27

Eens mits PSV een goed CL jaar hebben én waarin hij uitblinkt, beide zie ik niet gebeuren.

Als Feyenoord hem nu niet verkoopt verlies je volgend seizoen miljoenen. En Berghuis is ontevreden. Heeft ook nog eens een lastige zaakwaarnemer. Lastig parket voor Feyenoord. PSV zal 10 miljoen dat kan oplopen tot 12 miljoen bieden. En Feyenoord kan niet anders dan accepteren. Contract loopt bijna af en verlengen doet ie niey

16 juli 2019 om 14:34

Volgens mij zijn er gewoon contract besprekingen met Berghuis, of jij weet meer dat hij dat 'zeker' niet gaat doen? 12 miljoen is een fooi wat Feyenoord niet gaat accepteren.

16 juli 2019 om 14:35

Wouter, wel realistisch blijven.
Contract loopt niet bijna af, zover ik weet.
Verder best presterende buitenspeler van de afgelopen jaren in de eredivisie.
Dus wat Bergwijn, Lozano en Neres zullen gaan opbrengen, daar moet Feyenoord op 1/3 / 1/4 gaan zitten?

Vreemd, PSV wil onder geen beding Bergwijn aan Ajax verkopen, maar wel speler(s) bij Feyenoord wegkapen terwijl die club Berghuis perse aan zijn contract wil houden. Toch een beetje hypocriet. Maar in de voetbalwereld is wat gisteren wit was, vandaag zwart;-))).

16 juli 2019 om 14:13

PSV kocht in de jaren ‘80 met Philips-geld zowel Ajax als Feyenoord leeg met directe transfers van Nielsen en Gullit (feyenoord), Koeman en Vanenburg (ajax). Rijkaard ging op een haar na ook van Ajax naar Psv.

16 juli 2019 om 14:29

Even je reactie herlezen.

16 juli 2019 om 14:34

En als ze weer de kans krijgen, doen ze dat dunnetjes over. Gelukkig is Ajax nu in staat om financieel meer tegenwerk te bieden. Wat schrijf ik? Om meer geld uit te geven;-))).

16 juli 2019 om 15:14

Gedaan. We bedoelen hetzelfde ;-)

Voor een mooi bedrag mag hij van mij naar Psv. Het is een goede speler, maar de status die hij nu voor zichzelf claimt is van die van een speler om wie het elftal heen gebouwd moet worden. Dat zou best kunnen, maar zó goed is hij nou ook weer niet, en het beperkt Stam in zijn mogelijkheden om zijn eigen visie op te leggen. Dus ik zou niet koste wat kost aan hem vasthouden. Wel vasthouden aan de hoofdprijs. Het is namelijk 1) niet erg als hij blijft, 2) niet erg als hij voor een mooi bedrag vertrekt, 3) niet in zijn belang om zich onmogelijk op te stellen als een transfer niet doorgaat. Bovendien, nogmaals: hij is goed, maar niet zó goed. PSV haalt er geen nieuwe Bergwijn mee in huis. En Berghuis is bij Feyenoord vervangbaar. Door een aankoop, of - op termijn - door een jeugdspeler. Komend seizoen is toch al een bouw-seizoen, met of zonder Berghuis, en zonder Berghuis zou het bouwen wel eens sneller kunnen gaan.

Is dit niet gewoon weer een truukje van Raiola om te schermen met interesse van Psv om meer geld voor Berghuis te kunnen krijgen?

Je hebt overduidelijk andere spelers nodig, vooral op de CV en dan kom je met een buitenspeler aanzetten. Je hebt al Malen, Bruma, Gakpo, nog steeds Bergwijn en Lozano, Ihattaren is er ook...

Berghuis naar psv 20 miljoen, Bergwijn naar Ajax 30 miljoen. Iedereen blij maar gaat niet gebeuren

16 juli 2019 om 14:29

Nee inderdaad, aan 30 miljoen heeft Ajax niet genoeg om Bergwijn binnen te halen. Tel er maar minimaal 10 bij op.

16 juli 2019 om 14:30

@ben zou ik eerder zeggen Berghuis voor zo’n 16-18 naar psv en Bergwijn voor zo’n 22-24 naar Ajax. Zijn realistischer bedragen als je naar de spelers kijkt.

Begrijp niet wat psv wilt met een bijzonder matige voetballer als berghuis. Psv heeft daar genoeg talent rond lopen, hebben Bruna gehaald en dan ga je deze zogenaamde vedette proberen binnen te halen? Dit verwende mannetje zorgt alleen maar voor problemen, vind zichzelf geweldig, maar is niet meer dan een hele matige voetballer. Laat hem maar lekker waar die nu is.

Heel Feyenoord zit in een spagaat door dit soort trucjes:

- Hij is voor ons een enorm grote kracht die we eigenlijk niet kunnen missen.
- Mocht ik 1 teken krijgen dat hij spelletjes gaat spelen en naar PSV wilt is hij direct persona non grata.

In Rotterdam hebben we daar diverse leuke spreekwoorden voor, die helaas hier niet mogen.

Blijkbaar wil hij zelf heel graag naar Eindhoven.
Strik erom en wegwezen, laten we hem niet groter maken dan hij is. Zo bepalend is hij ook weer niet, heb hem vaak vervloekt afgelopen seizoen. Geef Sinisterra maar het vertrouwen dit seizoen, die gaat je nog verbazen!
En vwb Berghuis...... Doei Doei

Als psv supporter zie ik voor dat geld liever een speler uit het buitenland naar PSV gaan. Berghuis heeft dadelijk totaal geen restwaarde meer en dat zijn spelers waar PSV niet naar zoekt normaal gesproken. Wel heeft hij een constant rendement en brengt ervaring in het team van Psv. Maximaal 10 miljoen anders lekker doorzoeken op de markt. Bovendien is het ook helemaal niet nodig om nu bezig te zijn met een aanvaller, een verdediger heeft namelijk de prioriteit. Dit bericht betekent misschien wel dat een transfer van Lozano of Bergwijn dichtbij is, laten we het hopen!

Als voor deze gozer een 12 mil wordt neergelegd moet Feyenoord hem toch gewoon direct wegsturen!
Hij laat bij vlagen zien dat het een goede voetballer is, maar laat ook vaak zien dat het een vervelende gozer is....

Met Narsingh heb je zo'n beetje hetzelfde niveau in huis gehaald.
12 mil en je knutselt weer verder aan je project in Rotterdam....

Dan ga je dat geld gebruiken om een 24 jarige centrumverdediger te halen....

16 juli 2019 om 15:52

Narsingh van hetzelfde niveau? Bij lange na niet. Berghuis wordt toch zo ontzettend onderschat, blijkt maar weer.

16 juli 2019 om 16:05

Haha bijzonder inderdaad. Ja, 'vervelende jongen' inderdaad, die overigens geweldig in de groep ligt en waarvan ik hoop dat er maar jongens waren met zijn (zelf)kritische blik.

Verder na Ziyech (correct me if I'm wrong) de meeste kansen gecreëerd in de Eredivisie, heeft dubbele cijfers in goals en assists, start vrijwel iedere aanval op.. Dan wordt Berghuis eigenlijk niet onderschat, maar Narsingh overschat

Zou lekker zijn als Narsingh 'm wat betreft cijfers zo zou kunnen overnemen.

Niet voor het een of het ander hoor, maar Feyenoord hoopt zich weer een beetje te kunnen meten met PSV en die andere club.
Maar in dit bericht staat dat Berghuis hun beste speler is...
Serieus? Hoezo durven ze daar zo te hopen als hij je beste speler is 🙄🤔🙈😂

16 juli 2019 om 15:28

Omdat het ook bij Psv de beste speler zou zijn

Er is maar een iemand die bepaald waar Berghuis volgend jaar speelt en dat is Mino Raiola. Hij regelt deals voor zijn spelers in zijn eigen belang. Zodat hij er financieel zelf beter van wordt. Als hij alle euro's moet tellen die hij zelf op deze manier verdiend dan is hij bezig tot aan de winterstop. Hele vervelende man.

Vraag me af of Berghuis ook als CV kan spelen....wat een beleid weer bij PSV. In plaats zorgen te maken over de verdediging wordt er weer een aanvaller gehaald terwijl er genoeg alternatieven zijn bij Psv.

Dus voor Psv, zoals van Bommel en de Jong bv al eerder zeiden, is het uitgesloten en not done om bij de concurrentie speler(s)weg te halen(herenakkoord?) in het geval van Bergwijn eventueel naar Ajax maar zelf wel bij Feyenoord Berghuis proberen te halen? Logisch....

16 juli 2019 om 15:58

Dat PSV Bergwijn niet naar Ajax wil laten gaan heeft niet te maken met een herenakkoord, maar met het eenvoudige feit dat PSV liever niet meewerkt aan het versterken van een directe concurrent.

En niet vervelend bedoeld, maar is Feyenoord nog echt een directe concurrent van Psv? Het verschil was afgelopen seizoen 18 punten en het seizoen daarvoor 17 punten.

16 juli 2019 om 16:24

Ik lees ook heel vaak over concurrent en laten we inderdaad wel eerlijk wezen; momenteel is dat niet 'echt' het geval.

Echter wil Feyenoord natuurlijk graag de weg omhoog inzetten (richting PSV dus) en dan helpt het natuurlijk in de verste verte niet als je je beste speler aan die club verkoopt.

16 juli 2019 om 17:04

Ik zie Feyenoord zeker nog als topclub maar een concurrent laatste jaren niet echt(al leef ik elk jaar naar de wedstrijd vanfeyenoord toe veel spanning). Wat Psv doet met bergwijn moet Feyenoord ook met berghuis doen is hun goed recht. Als je de weg omhoog wilt vinden moet je of je beste spelers houden of voor de hoofdprijs verkopen.
Ik vind persoonlijk Berghuis een goede speler maar zoals hierboven wel vaker vermeld hij moet geen prio zijn alleen als pereiro lozano ofbergwijn vertrekt moet je er pas aan denken.

Als je ‘m voor 15 mio kan verkopen zeker doen. Berghuis is creatief en zo, maar leidt tegelijkertijd heel vaak gevaarlijk balverlies. Verder op leeftijd en irritant mannetje. Geld pakken en verder met eigen jeugd. Lange termijn denken.

Als 10: NEE ivm Affelay, Ihataren; Pereiro, Lammers, Guti, Mauro.
Als vervanger van Lozano/Bergwijn: JA.

Weg met die kerel. Presteert toch enkel tegen de kleintjes of net niet, maar net waar hij zijn in heeft. Op 10 zoals hij wil is toch funest voor de tactiek want meeverdedigen wil of kan hij niet.

Voor zowel PSV als Feyenoord geen goede transfer. PSV speelt bv as dinsdag al thuis tegen Basel!! Je gaat daarvoor echt niet meer zowel Lozano als Bergwijn verkopen. En zelfs als je dat wel doet heb je met Bruma, Malen(die wss spits ook gaat staan) Itaharen, Gakpo, Afellay, Perreiro en Lammers genoeg aanvallende spelers. Berghuis heeft voor Feyenoord erg goede statistieken maar is bij PSV helemaal niet nodig. Er moet minimaal 1 cv bij komen anders moet Hendrix maar linie naar achteren gaan spelen.

Feyenoord moet Berghuis enkel laten gaan voor een bedrag waarmee je direct minimaal in 2 linies versterkingen kunt halen. In deze tijden praat je dan dus over bedragen van minimaal 20 a 30 miljoen. Prima als je een concurrent wilt versterken, maar haal dan aub wel hun oorlogskas leeg!

15 miljoen + Pereiro

Wat ben ik blij dat ik Ajacied ben

20+ miljoen aan overbodige spelers op de bank, en nog geen centje pijn

Sorry jongens, ik wil het er niet inwrijven, maar dat is wel de situatie

Ach, trek nog maar een blik van 15 miljoen open voor Alvarez, we hebben al 5 Cv's maar een lekkere felle Mexicaan erbij is nooit weg ...

Magallan voor 9 miljoen? Ach die jongen moet nog wennen

Wat een succesjaar in Europa al niet kan doen

Ik heb nu al zin in de competitie

Daarbij gezegd maak ik me wel zorgen over PSV en Feyenoord: we moeten het wel weer eens goed doen in Europa

En dit lijkt natuurlijk nergens op, ongeacht wat er in de eredivisie gaat gebeuren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren