Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mini-Klassieker op De Toekomst definitief gestaakt

Laatste update:

De mini-Klassieker tussen Ajax Onder-19 en Feyenoord Onder-19 is zaterdagmiddag bij een 0-0 tussenstand definitief gestaakt. De scheidsrechter van dienst op De Toekomst begeleidde beide teams na ongeveer een halfuur voetballen van het veld, nadat er onrust was ontstaan op de tribunes. Omstreeks 15.35 uur werd de wedstrijd definitief gestaakt.

De onrust op de tribunes ontstond ogenschijnlijk plotseling, nadat Feyenoord dicht bij doelpunt was geweest. Het team van trainer Dirk Kuyt wist de mogelijkheid niet te verzilveren, maar volgens onder meer RTV Rijnmond 'juichten de ouders al'. Wat volgde was een bestorming door de supporters van Ajax.

Spelers en trainers van zowel Ajax en Feyenoord renden direct naar de zijlijn om de boel te sussen. Ook algemeen directeur Edwin van der Sar van Ajax deed nog een tevergeefs poging om de rust weder te laten keren; de arbiter besloot de wedstrijd vrijwel onmiddellijk stil te leggen en de spelers van beide teams richting de kleedkamer te sturen.

Ajax en Feyenoord waren net een halfuur bezig aan hun kampioenswedstrijd. Feyenoord ging vooraf in de kampioenspoule na 13 duels aan kop met 26 punten; Ajax volgde met 25 punten. De mini-Klassieker betrof de laatste competitiewedstrijd van het seizoen en zou dus de uiteindelijke kampioen gaan opleveren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

#doeislief

Belachelijk zeg.. Zijn dit dan ouders van de spelers zelf???

Edit: F-side waarschijnlijk.... Jammer dat van die dombo supporters nog meer van een club kunnen houden dan van bij wijze van spreken van hen eigen kinderen..

25 mei 2019 om 15:13

Ouders van de spelers van Feyenoord maakten wat geluid na een kans van Feyenoord waarop de supporters van ajax met een groep naar ze toe renden. Treurig zeg.

25 mei 2019 om 15:43

Het waren geen ouders maar jonge supporters van Feyenoord die leuzen over Amsterdammers zongen . In het familie vak is niets gebeurt

25 mei 2019 om 15:46

Waar doel je op droadnagel? Wat Skede zegt is exact gebeurd. Juichen voor een kans, 0 gezongen leuzen en de harde kern besloot maar ons vak te belagen met familie en vrienden erin.

25 mei 2019 om 15:59

Die leuzen heb ik op de stream anders niet gehoord. Wel bij de ajax supporters overigens. Dus dat zou het überhaupt vrij hypocriet maken. Volgens mij maakten ze gewoon wat geluid na een grote kans voor Feyenoord wat door de ajax supporters reden was om als een stel stieren hun kant op te rennen.

25 mei 2019 om 16:06

Zijn slappe excuusjes. Je ziet op de foto nota bene die gek die in Londen die journalist aanviel. Het is toch onbestaanbaar dat zo'n mafkees hier gewoon kan gaan zitten, het was een besloten wedstrijd om gesodemieter te voorkomen. Zou als Feyenoord echt kwaad zijn, de veiligheid van je familie is gewoon in het geding door zo'n slap deurbeleid.

25 mei 2019 om 16:40

Weinig besloten wedstrijd als er van dat soort types op de tribune plaats kunnen nemen. Sowieso triest dat zelfs jeugdwedstrijden straks ook zonder uitpubliek gespeeld moeten worden.

26 mei 2019 om 12:20

Hoe kan het als je begin deze maand een verslaggever slaat, omdat je ‘baas’ niet mag zien dat je doorgesnoven in Londen rondloopt:

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=351000

Je op diezelfde dag opgepakt wordt in Londen voor rellen.

http://www.addmore.news/sport/football/european/ajax-fans-arrested-tottenham-police-champions-league-semi-final-ucl-a8898266.html?amp

Gewoon bij de Toekomst naar binnen kunt, plaats kunt nemen op de tribune en je weer kunt misdragen❓❓

Het project geef die jongen een rolmodel om te zorgen dat ze niet opnieuw in de fout gaan heeft goed gewerkt. Hij is een pientere jongen. Hulde aan het OM.

https://www.nrc.nl/nieuws/2012/10/01/een-model-marokkaan-houdt-je-netjes-1159518-a480080

25 mei 2019 om 15:13

Nee op de één of andere manier zijn er bij Ajax wel supporters aanwezig (tegen de afspraken in). Die hebben de familieleden van Feyenoord spelers aangevallen.

25 mei 2019 om 15:14

Mochten er geen supporters bij zijn dan? Wist ik niet, dacht alleen geen uitsupporters

25 mei 2019 om 15:22

Ajax bestuur is doodsbang voor de harde kern. Daarom zijn ze aanwezig.

25 mei 2019 om 15:23

Nee, alleen genodigden meen ik. Is niet besloten oid, snap alleen niet dat ze geen gebruik maken van beveiligde deel (het uitvak) dat had flink wat gescheeld. Hopelijk kan de wedstrijd hervat worden, werd ook omgeroepen dat dat de insteek was.

25 mei 2019 om 15:36

Klopt, alleen genodigden (vrienden/familie). Echt bizar eigenlijk dat er dan wel gewoon supporters/harde kern tussen loopt en we op dezelfde tribune zijn gezet. Was behoorlijk angstig met de groep die aan kwam stormen en gewoon de tribunes op renden. Blij dat de stewards op tijd erbij waren.

25 mei 2019 om 15:39

We gaan nu ook de bus in en de wedstrijd is definitief gestaakt.

25 mei 2019 om 15:39

Wist dat er een deel van supporters bij was die een vak toebedeeld kregen, wel bizar dat dit alsnog zo kan gebeuren. Vooralsnog gelukkig niets gehoord over vechtpartijen (complimenten naar stewards inderdaad) gelukkig. Zonde dat de wedstrijd niet door kan gaan meer, is namelijk gestaakt. Was voor de spelers geweldige pot om mee te maken, jammer dat een deel het moet verzieken.

25 mei 2019 om 15:40

Fside is er ook

25 mei 2019 om 15:43

Dacht zelf idd ook dat het alleen genodigden waren die binnen mochten komen. Toen ik daarna opeens al die gasten van de F-side naar binnen zag lopen wist ik al dat het foute boel zou worden. Was laatst een filmpje van een "supporter" in Londen die een journalist sloeg, diezelfde man van dat filmpje is momenteel ook weer degene die zich hier misdraagt. Ik snap het heel goed als Feyenoord nu zegt geen supporters van Ajax te willen aangezien dit volk toch altijd de "voorkeur" krijgt om mee te gaan die kant op terwijl er ook genoeg supporters zijn die zich normaal kunnen gedragen. Maarja las vanochtend 35000 wachtende op een seizoenskaart, lijkt mij dat er daar nu een paar van aan de beurt zullen komen. Al zal de meeste hiervaan niet eens een seizoenskaart meer over hebben.

25 mei 2019 om 15:45

@MGMVMag ik vragen voor welke voetballer je er was en welke band? Ben namelijk nieuwsgierig . Als je niet wil beantwoorden snap ik dat ook

25 mei 2019 om 15:49

Klopt Manufcd, maar "voordeel" is dat het niet te achterhalen is. Van mij mogen ze ze stuk voor stuk alle toegang tot Ajax ontzeggen en waar mogelijk proberen te vervolgen.

25 mei 2019 om 15:57

Ze hadden de uitsupporters/ familie ook gewoon aan de overzijde moeten plaatsen zoals ze bij Jong Ajax ook doen.

25 mei 2019 om 15:59

Haha ja je gaat er in mee , stomste wat je kan doen natuurlijk ! Maar dat je naar een wedstrijd gaat van de jeugd en daar dan problemen gaan maken dan heb je echt niks te doen in je leven . pffffff

25 mei 2019 om 17:44

"ze hadden de uitsupporters/ familie ook gewoon aan de overzijde moeten plaatsen zoals ze bij Jong Ajax ook doen."

Dit is momenteel echt niet het geval bij Jong Ajax. Ook bij wedstrijden van Jong Ajax zijn het vaak het b of c vak dat vol met uitsupporters en familie/vrienden zitten. In mijn ogen gewoon veel te naief van Ajax om te denken dat zoiets goed blijft gaan. De overzijde is meestal gewoon dicht.

25 mei 2019 om 15:15

nee bij de 017-o19, maar vaak zelfs al bij de f-e en D-jeugd elftallen, komen f-side supporters en andere fanatiekelingen altijd ajax aanmoedigen als ze tegen feyenoord spelen, soms staan er zelfs wel een paar honderd man, met romijnse kaarsen en ander vuurwerk. heel leuk om die jongens vanaf jongs af aan de hectiek en de spanning rondom zo'n wedstrijd mee te geven, maar niet op zo'n manier natuurlijk.

25 mei 2019 om 15:30

Bij Jong Ajax tegen Sparta liet die waardeloze F-Side (was er zelf bij, zat er vlak naast) zich ook al van z'n meest kansloze kant zien. Stel doorgesnoven tokkies zijn het. Gewoon echt. Afvoerputje van de club, een soort gezwel. Echt hopeloos. Gewoon gastjes van 20 tot 30 ook die in hun trainingspakkie naar de club gaan. Eindelijk een keer weg mogen van hun vrouw en daar rondlopen alsof ze op de plaatselijke afkickkliniek zijn. Iedereen komt er rustig een wedstrijdje kijken en die lui lopen daar half dronken, stoned en onder invloed. Echt verschrikkelijk. Sorry voor m'n bewoording, kan het niet anders verwoorden.

Helemaal gek word ik ervan. En zo'n Van der Sar ook. Dat kon je bij de huldiging al zien toen die zwarte vlek links vooraan weer dacht een nuttige mening en een nuttig standpunt te hebben jegens Halsema (waarin ik nog wel eeeeenigszins de woede voor kan stellen, maar niet op die manier).

Niet te reddend, dat volk. En je hebt er als club maar mee te dealen. Ze vinden altijd wel een weg.

25 mei 2019 om 15:33

Overigens wil ik hierbij nog wel een toevoeging doen: Ik vind dat het bestuur zich veel te angstig opstelt. Kan het me soms wel voorstellen hoor als je er met je neus voorstaat, dat volk is onberekenbaar. Maar je hebt als bestuur zijnde meer macht, zonder dat je ze per se onder ogen hoeft te komen. De maat is wel een keer vol en ze verneuken het zelf, voor elkaar ook. Kunnen de gedupeerden die er tussen zitten en niks doen wel boos worden op het bestuur (wat ze ongetwijfeld zullen doen bij algehele straffen), maar dan moeten ze het toch echt zoeken bij elkaar.

Tijd voor harde, keiharde maatregelen. Dan maar wat minder sfeer in het stadion. Die jongens voetballen ook wel zonder.

25 mei 2019 om 15:34

Dit komt niet 100 doordat ze tegen Feyenoord spelen hoor, heb al genoeg Mini-Klassiekers dit jaar meegemaakt en die gasten zijn er nooit. Het is alleen dat de o19 nu kampioen kan worden waardoor ze zichzelf opeens zo belangrijk vinden en willen laten lijken alsof ze veel om de o19 geven.

25 mei 2019 om 16:30

@ tornido

en ik heb anderszins ook zonder kampioenschapswedstrijden vaak genoeg f-side en andere supportersgroepen gezien bij de jeugd-elftallen, van vrijwel elke lichting, dus dat gaat niet op. Het is natuurlijk zo dat kampioenschapswedstrijden extra bekijks krijgen, maar feyenoord wedstrijden worden vrijwel altijd goed bezocht door fans hoor.

25 mei 2019 om 16:33

@ sjonny ik zou je bericht ff aanpassen anders wordt hij verwijderd

verder ben ik het natuurlijk met je eens, dit zijn de jongens die er voor zorgen dat we hede ten dage nog steeds geen uit-publiek mogen hebben, en als je dit zo weer ziet, dan begrijp ik ook nog steeds waarom. Het gaat ook geheid gewoon weer mis.

Maar wat raar he dat er nog geen uitsupporters welkom zijn bij de Klassieker?

25 mei 2019 om 15:17

Ongelooflijk inderdaad. Ajax bestuur poept in zijn broek voor de harde kern. Deze wedstrijd was alleen voor familie en vrienden. De hele wedstrijd zingen ze anti- Feyenoord liedjes en ze vallen nu ook ouders van spelers aan. Lafaards zijn het.

25 mei 2019 om 15:21

Ja ontzettend treurig. Al zou het net zo goed andersom kunnen zijn.

25 mei 2019 om 15:28

Maar dat is nu niet het geval.

25 mei 2019 om 15:29

Heb je helemaal gelijk in.

25 mei 2019 om 15:57

(goat)
Ja dat denk ik ook maar wat zou jij doen ? Dit gajas zoekt je gewoon thuis op hoor ze hebben meestal geen seizoenkaart , maar een deel is ook altijd bij Europese wedstrijden dit is zulk uitvaagsel met een IQ van de gemiddelde schoenmaat , en ze zijn nog gevaarlijk ook onvoorstelbaar een jeugd wedstrijd en Ajax kan hier eigenlijk geen moer aan doen maar zit wel met een groot probleem , ik zou eens graag zien dat de ME een keer flink huis houd en ze helemaal lens timmeren .
Dit is de reden dat ik al een paar keer op het punt heb gestaan om mijn seizoenkaart in te leveren , maar toch niet ga zwichten voor een stel randdebielen die de boel verzieken en die er gewoon voor zorgen dat er geen uitsupporters mogen komen van Feyenoord wat is oprecht betreur want die horen er gewoon bij als Ajax tegen feyenoord speelt .

25 mei 2019 om 16:45

@sloep

Amerikaanse of Europese schoenmaat?

25 mei 2019 om 17:28

@sloep01
Inderdaad houden je kaart. Maar ik heb hetzelfde ook al menig maal gedacht. Helaas blijf je dealen met deze neandertalthalers.

25 mei 2019 om 15:31

Ouders van de spelers en begeleiders van de club materiaalman, filmteam en andere technische staf. Best wel logisch dat die erbij zijn. Helaas zijn er in Amsterdam een paar tokkies die denken op een zaterdag middag bij een Jeugdwedstrijd dit te moeten organiseren.

25 mei 2019 om 17:19

Ja ze moeten wat hee. Het is voor hun ook winterstop. Ze moeten ergens hun agressie kwijt. Maar even serieus. Meest treurige mensen die er zijn.

Met alle respect, maar Ajax moet zich echt kapot schamen.

25 mei 2019 om 15:13

Hoezo? Weet jij precies wat er gebeurd is?

25 mei 2019 om 15:15

live stream misschien?

25 mei 2019 om 15:15

maakt niet uit wat er precies gebeurd is. Als het bericht is: Ajax supporters vallen juichende Feyenoord ouders (!) aan, maakt het niet uit wat er exact gebeurd is. Van ouders van die jochies blijf je gewoon af.

25 mei 2019 om 15:16

Was het niet op te zien hoor.

25 mei 2019 om 15:16

Heel duidelijk wat hier gebeurd is, hersenloze Amsterdammers die ouders van Feyenoord spelers aanvallen omdat ze klappen na een kans voor Feyenoord

25 mei 2019 om 15:17

De familie van Feyenoord werd aangevallen nadat ze gingen juichen voor een kans van Feyenoord. Vervolgens renden er allemaal Ajax ultras naar het familievak om verhaal te halen. Ajax moet hier heel hard tegen optreden en de club mag zich inderdaad kapot schamen. Net zoals Feyenoord zich kapot zou moeten schamen in een omgekeerd scenario.

25 mei 2019 om 15:43

Doet Ajax niet, durven niet door te pakken.

25 mei 2019 om 16:59

Zo duidelijk genoeg?
https://www.youtube.com/watch?v=ZB2k6kuCVus

25 mei 2019 om 17:20

Wat ik zie is wat commotie, geen rellen,klappen etc?

25 mei 2019 om 17:39

Ik zie families met kinderen die aangevallen worden door gestoorde idioten die helemaal niet aanwezig hadden mogen zijn bij deze besloten wedstrijd.

25 mei 2019 om 18:48

De reden dat je geen klappen ziet is omdat de stewards goed gehandeld hebben en er direct kort op zaten. Ik kan je zeggen.. Als er ook maar een klap uitgedeeld was, waren de poppen aan het dansen geweest. Moet er dan een klap zijn gevallen of echt rellen zijn geweest? Er is een grote groep families belaagd, bespuugd en zwaar geïntimideerd. Erg zat en een ongelooflijk dieptepunt.

25 mei 2019 om 15:16

Ajax? Die debiele supporters moeten zich gewoon schamen. Alsof Ajax als club hier om vraagt.

25 mei 2019 om 15:19

Ajax is het thuisspelende team en is daardoor verantwoordelijk voor de veiligheid. Deze wedstrijd zou alleen voor vrienden en familie zijn en niet voor supporters, dus ja schaam je Ajax dat dit kan gebeuren

25 mei 2019 om 15:22

Alsof je zoiets maar ff kan voorkomen. Schaam je jezelf niet dat je lekker makkelijk ajax de schuld geeft

25 mei 2019 om 15:23

Maar waarom laat je deze harde kern supporters toe? Ajax faalt hier door niet de veiligheid van het bezoekende team te kunnen waarborgen.

25 mei 2019 om 15:27

Dit is heel gemakkelijk te voorkomen: ID-controle bij de ingang. Ajax weet dondersgoed wie er wel en niet tot de harde kern behoren of vrienden/familie zijn.

25 mei 2019 om 15:28

Dat was ook de afspraak. Allren familie werd toegelaten. Dus zitten de stewards fout. Uiteindelijk zijn zij die het werk doen?

25 mei 2019 om 15:29

Waarom stonden de Feyenoord ouders niet in het uitvak is ook een goede vraag

25 mei 2019 om 15:32

@cruyflegacy ja zij doen het werk maar Ajax blijft nog steeds eindverantwoordelijk en daarin zijn ze dus tekort geschoten. Beetje naar je bol gestegen afgelopen maanden door al die lovende berichten over je club of niet?

25 mei 2019 om 15:33

omdat het ouders zijn Ajacied.-.020. Als je in de jeugd ergens speelt staan de ouders ook gewoon overal langs de zijlijn ipv een speciaal uitvak.

25 mei 2019 om 15:35

Wie zn schuld is het dan? Excelsior? Ajax is toch gewoon verantwoordelijk voor hun supporters en voor een wedstrijd op hun terrein. Hele tijd anti-feyenoord liedjes zingen nou dat is al genoeg reden om in te grijpen, ouders aanvallen is gewoon een schande. En maar zeuren dat er geen uitsupporters mee mogen naar ADO en Feyenoord. Dit bijvoorbeeld en die handgranaat bij ADO. Bij Feyenoord is het niet anders hoor maar in dit geval gaat het om Ajax.

25 mei 2019 om 15:44

Triest dat je zelfs bij zo'n bericht probeert Ajax te steunen. Zegt veel over jouw waarden

25 mei 2019 om 15:50

Misschien omdat er alleen familie en begeleiding aanwezig zou zijn. Dan moet je toch gewoon naast elkaar kunnen staan?

25 mei 2019 om 16:25

Ajacied 020 ik hoop toch niet echt dat je je dat sirrieus afvraag we hebben het over een JEUGD wedstrijd....

25 mei 2019 om 16:01

Waarvoor moet Ajax zich precies schamen?

25 mei 2019 om 16:07

Ik weet niet wat er gebeurd is maar als ik lees dat ze supporters van de F-side in hetzelfde vak zetten met feyenoord familie en vrienden dan vind ik het wel heel naief van Ajax om te denken dat die malloten van de F-side zich gaan gedragen.

25 mei 2019 om 16:09

Bijvoorbeeld voor het feit dat ze hooligans toelaten op het terrein terwijl de afspraak was dat er alleen familie en enkele goede vrienden zouden zijn? Die knakker die in Londen die journalist van de Telegraaf een beuk gaf staat er nota bene doodleuk tussen. Dan gaat er toch iets heel erg mis lijkt me.

25 mei 2019 om 16:10

Dat ze de harde kern tegen alle afspraken in binnenlaten? Met ernstige gevolgen zo blijkt.

25 mei 2019 om 16:37

Eh, moest heel Utrecht zich niet schamen toen een paar utr supporters het nazi liedje zongen een paar jaar geleden? Ik vind het best hypocriet dat vrijwel elke ajaxcied hier oo VZ toen de schuldige vinger naar het geheel Utrecht zat te wijzen ipv die paar debiebelen, terwijl we nu (deze casus) wel de schuld bij de individuen legt. Deze supporters brengen de naam ten schande, Ajax hoeft zich er niet voor te schamen, want die hebben niets geen controle over een randdebiel die zich niet kan inhouden. Ajax en feyenoord mochten wel voor mijn gevoel de veiligheid beter met ekkaar afstemmen.

25 mei 2019 om 16:55

@xyzz

Is dit een serieuze vraag of is dit sarcasme?

25 mei 2019 om 16:56

Ajax moet zich wel degelijk schanden. De thuisspelende club is verantwoordelijk voor de veiligheid van de supporters. Dit kon ajax dus niet waarborgen. Daar mogen ze zich zeker voor schamen bij een O-19 wedstrijd.

25 mei 2019 om 16:59

@AmazingNinja, die ingehuurde beveiliging heeft wel -gelukkig- hun taak gedaan toen het fout leek te gaan. Voor zover nu bekend is zijn er geen gewonden of überhaupt slagen oid uitgedeeld. Dat is enige positieve, nu kijken wie schuldig is aan aanwezigheid van die debielen in de eerste plaats.

25 mei 2019 om 18:34

@AmazingNinja, dat is een serieuze vraag. Ik ben benieuwd wat er precies is gebeurd en wat er is mis gegaan.

25 mei 2019 om 23:23

Ajax kan toch door middel van controle voorkomen dat er niet van dit soort volk bij de wedstrijd aanwezig is. Daar is volgens mij niet zo heel veel ingewikkelds aan. De fout ligt naar mijn idee volledig bij Ajax dat de wedstrijd organiseert

25 mei 2019 om 16:21

Helaas heeft iedere club zijn rotte appelen, maar je praat over een klein percentage gekken die dit doen en de rest distantieert hier zich van. Je schaamt je alleen dat zij dezelfde club supporten, maar zou de hele club gelijk schaamte moeten hebben? Jammergenoeg lopen er zulke figuren rond, keihard aanpakken en hen nooit meer toelaten op het complex/stadion.

25 mei 2019 om 16:24

Ajax moet helemaal niks. De ‘supporters’ moeten zich kapot schamen.

25 mei 2019 om 16:27

En Ajax ook je hoef toch niet hooggeleerd te zijn om te snappen dat zo harde kern niks te zoeken heeft bij een jeugdwedstrijd

25 mei 2019 om 16:39

En toch blijft het idee om naar die wedstrijd te komen een individuele actie, echter had Ajax die mannen wel kunnen weren, hoe dat fout is gegaan, is inderdaad te verwijten aan het beleid en werk protocol.

25 mei 2019 om 17:20

Nou ja, de afspraak was alleen familie en vrienden. Waarom is de FSide toegelaten? Enige oorzaak: Het Ajax bestuur. Ajax moet zich wel degelijk schamen.

25 mei 2019 om 17:59

Tja, als Ajacied ben ik dat met je eens. Helaas schiet de organisatie hier gewoon te kort

25 mei 2019 om 18:59

@Wakanda, ik neem aan dat Ajax een particulier beveiligingsbedrijf inhuurt en dat niet het bestuur zelf aan de deur staat. Tuurlijk valt Ajax wel wat te verwijten maar alles wat ik hier lees is wel nogal kort door de bocht.

Onrust op de tribuneeeees, niemand die ons stoppeeeen kaaaan!!
Beetje jammer weer dit. Al dit soort dingen, net zoals laatst die onrust bij de amateurclub, helpen niet mee om ooit weer uitsupporters te krijgen bij de echte klassieker.

25 mei 2019 om 15:19

Bij een jeugdwedstrijd dit doen. Dan ben je echt niet 100. Op Varkenoord gebeurt al jaren niets, want Feyenoord pakt
het veel beter dan Ajax.

25 mei 2019 om 16:17

Wat doet Feyenoord precies om dit soort dingen te voorkomen?

25 mei 2019 om 16:20

Wat moet Feyenoord doen als ouders juichen bij een kans van hun kind?

25 mei 2019 om 16:40

Weet ik ook niet Xyzz, maar blijkbaar doen ze het goed want daar hoor je niks.
Beschamend zulke mensen omdat ze de club in negatief daglicht zetten.
Vaak zitten er tussen zulke groepjes ook veel mensen met een stadionverbod.
Gewoon controleren aan de poort.
Het zal me ook niks verbazen als dit gewoon een 3-0 voor Feyenoord word, en dat zou niet eens onterecht zijn

25 mei 2019 om 18:42

@voetbaldj, mijn vraag was gericht op de opmerking van goat. Hij zegt dat Feyenoord hun zaakjes beter voor elkaar heeft en ik wil weten hoe ze dat precies doen.

Bedankt jongens! Nooit meer uitsuporters bij beide clubs. Blijkbaar kan het gewoon niet. Heel jammer

25 mei 2019 om 15:29

Nooit meer supporters van beide clubs bij elkaar,de supporters van beide zijde,maken zich al tientallen jaren een criminele sfeer,de overheid,zou deze criminelen,eens op moeten pakken,of al dit schorem,de poten breken,zodat ze nooit meer bij een sportwedstrijd aanwezig zijn,CAMERA,S,en bedekking van hoofden,direct oppakken!

25 mei 2019 om 17:39

@ Noldries

Uitsupporters over en weer moet gewoon kunnen, ik vind het van de gekke dat wel willende mensen altijd maar gestraft moeten worden omdat de lokale driehoek en clubs maar niet in staat zijn om raddraaiers aan te pakken.

25 mei 2019 om 17:42

Ja ik ook, maar zo werkt het wel in dit leven, een kleine groep verpest het voor de andere en grotere groep die zich wel kunnen gedragen.

25 mei 2019 om 18:12

@ Noldries

Persoonlijk vind ik dat dus net zo onacceptabel, het betekend gewoon dat het gevoerde beleid niet werkt. Veel van dit gasten hebben al een stadionverbod, ik keek zojuist even op de site van de politie en daar staat dat een "meldingsplicht of een omgeving verbod" niet standaard opgelegd worden.

Dat is dus harstikke fout, iedere voetbalsupporter die een stadionverbod heeft wegens bewezen geweldpleging moet gewoon automatisch een meldingsplicht krijgen of omgevingsverbod wanneer wedstrijden van hun favoriete club gespeeld worden. Zolang dit soort maatregelen optioneel zijn schiet je er dus niets mee op, dat is dan weer de schuld van Den-Haag.

Buiten de maatregelen van justitie ben ik ook wel benieuwd hoe het mogelijk is dat die ouders niet in het uitvak plaats namen als er supporters worden toegelaten. Wat dat betreft heeft Ajax wel wat uit te leggen in deze, buiten die keer dat van Persie belaagt werd en er ook genoeg gebeurd op de amateurvelden snap ik dus niet waarom die mensen op een open tribune zaten.

Helaas! Weer een decennia lang geen uitsupporters mee.

25 mei 2019 om 16:03

Decennia is meervoud. Een decennium* is het.

En zie hier de reden waarom er geen uit supporters welkom zijn bij klassiekers. Echt ongelofelijk dat je als ouders zijnde niet eens een klein beetje kan juichen (grote kans na voorzet van toure). Diep triest.

25 mei 2019 om 15:20

Welkom in de huidige maatschappij, waarin het steeds gekker wordt

25 mei 2019 om 15:25

Helaas maar waar. Dit zou zomaar ook op varkenoord kunnen gebeuren, niet alleen op de Toekomst.

25 mei 2019 om 15:56

Echt kansloos zijn deze gasten. Dit soort figuren moet je een levenslang stadion verbod geven, ze verzieken zoveel: het plezier van de spelers, het plezier van de ouders en familie van beide clubs. Het hele jammere hiervan is dat de wedstrijd gestaakt is.

Ik schaam mij als supporter van Ajax maar door dit soort hersenloze idioten ga ik al jaren niet meer naar wedstrijden en ik denk meerdere.

Walgelijk! Zelf beginnen met je idiote uitspraken en gezang en wanneer Feyenoordfans juichen en klappen voor een mooie actie ga je ze aanvallen? Wat een sneue mensen waren er daar aanwezig!

25 mei 2019 om 15:24

Die idioten bij avv swift waren normaal zeker?

25 mei 2019 om 15:27

Is dat relevant voor wat er hier is gebeurd? Nee toch?

25 mei 2019 om 15:31

Precies,het komt telkens van beide zijde,pak ze eens allemaal op,en kijk eens wat voor scholing,of beroep zij hebben,misschien beiden niet!

25 mei 2019 om 15:33

Jij bent het schoolvoorbeeld wat er mis is met de hedendaagse maatschappij, als jij of iets waar jij wat mee hebt, wordt aangesproken op asociaal gedrag, dan begint gelijk het vinger wijzen. Mensen moeten eens meer verantwoordelijkheid nemen voor hun daden ipv gelijk andere dingen erbij pakken. Alsof dat het dan rechtvaardigd ofzo..in een gek tijd leven we.

25 mei 2019 om 15:40

geen boter op je hoofd hebben he. tis echt triest wat er gebeurt maar andersom hadden de ouders ook kunnen rennen bij soort gelijke wedstrijd en actie.

25 mei 2019 om 15:51

Ik zal de eerste zijn die de acties van mijn medesupporters (/tokkies/hooligans/etc) veroordeelt, en dit is in mijn ogen ook 100% de schuld van die paar Ajacieden die voor hun iq een random getal van 0 tot 10 hebben gekregen, maar já, je moet ook zeker de andere incidenten erbij pakken. Je moet erover kunnen discussiëren, zeker op een voetbalforum. Als er geen discussie mogelijk moet zijn in jouw ideale maatschappij, weet ik ook niet of je ooit happy gaat kunnen zijn.

25 mei 2019 om 16:04

Is paar weken terug nog goed gegaan op varkenoord toen ajax o19 nog 2 ptn voor stond zelfs

25 mei 2019 om 17:01

Die vielen iig geen vrouwen en kinderen aan..... Toen grote koppen in de telegraaf en nu duurde het wel heel lang voordat er een berichtje kwam......

Ah nog een reden voor geen supporters tijdens de grote klassiekers. Chapeau! en maar blijven roepen dat het altijd aan anderen ligt en dat Aboutaleb en Halsema de boosdoeners zijn. Belachelijk triest en sneu om ouders aan te vallen. Waar gaat het heen met de primitieve cultuur van voetbalsupporters. Laat de ME maar komen met waterkanonnen om het schoon te vegen. Daarnaast verleng het verbod van uitsupporters maar weer met een extra 10 jaar.

25 mei 2019 om 15:34

Dit heeft wel met Ajax en Feyenoord te maken, maar niet met het 1e. Helaas is bij deze wedstrijd ook meer politie inzet nodig. Daarnaast wordt hier wel heel eenzijdig bericht, naar wat ik heb begrepen (van iemand die er is, geen reller gelukkig), waren er meer Feyenoord supporters dan eigenlijk mocht (alleen naaste familie) en zaten ze niet in het beveiligde gedeelte.

Die hersenloze tokkies die zich Ajacieden noemen, mogen ze natuurlijk direct oppakken als ze over de scheef gaan.

25 mei 2019 om 15:38

dat er eventueel meer Feyenoordsupporters zijn dan oorspronkelijk mocht, betekent niet meteen onrust en is ook geen reden om zo agressief te reageren. Normaliter is het ook niet nodig dat ouders weggestopt worden in een uitvak op een jeugdcomplex. Exht bizar.

25 mei 2019 om 15:54

Helemaal eens hoor mbt onrust. Je blijft ten alle tijden van elkaar af en hebt respect voor elkaar. Ik ben hier ook niet om die hersenlozen te steunen, die mogen wat mij betreft heel hard worden aangepakt.

25 mei 2019 om 19:33

''daarnaast wordt hier wel heel eenzijdig bericht, naar wat ik heb begrepen (van iemand die er is, geen reller gelukkig), waren er meer Feyenoord supporters dan eigenlijk mocht (alleen naaste familie) en zaten ze niet in het beveiligde gedeelte.''

Iedere Feyenoorder mocht 5 vrienden en/of familieleden meenemen. En wij kregen allemaal een kaart voor het vak waar we zaten, dus werden daar dus eigenlijk ook geplaatst.

Het klinkt wellicht allemaal eenzijdig. Maar ik kan het ook op geen enkel andere manier omschrijven. Na 33 minuten kwam er eigenlijk geluid van onze kant voor een bal die bijna zat en ze kwamen onze kant op.

25 mei 2019 om 16:31

Bij beide kampen gaat het helaas vaak fout maar wie zegt dan dat het altijd aan andere ligt dan?
Ik krijg met die opmerking het idee dat je bedoeld dat het altijd aan Ajax ligt en dat is nou eenmaal ook niet zo.

25 mei 2019 om 16:44

nee beide kanten geven altijd de ander de schuld. Maar in dit geval ligt het toch echt aan het Ajax kamp.

25 mei 2019 om 17:27

Lekker met het vingertje wijzen, maar niks zeggen over het feit dat er teveel Feyenoord "fans" aanwezig waren en dat ze niet netjes in het uitval gingen staan. Ik praat die actie van die hooligans absoluut niet goed, maar begin eerst ff bij jezelf en in dit geval bij je eigen club.

25 mei 2019 om 19:35

''lekker met het vingertje wijzen, maar niks zeggen over het feit dat er teveel Feyenoord "fans" aanwezig waren en dat ze niet netjes in het uitval gingen staan.''

Wat vind jij teveel? Of dacht je dat er alleen ouders (dus 2 supporters per speler) bij waren? Iedere speler mocht maximaal 5 familieleden/vrienden meenemen.

En iedereen kreeg ook een kaartje voor de reguliere tribune (vak A) en werden dus niet in het uitvak gezet waar we dus konden staan.

Uberhaupt was deze wedstrijd alleen bedoeld voor genodigden.

En dan zeuren om uit supporters in de Kuip..
Horen we nu ook eens wat over hersenloze Amsterdammers ipv Haagse en Rotterdamse tokkies of bestaan die nu nog steeds niet?

25 mei 2019 om 15:20

Die bestaan zeker. Gelukkig zit een groot deel van die idioten bij Ajax niet in het stadion. Bij Ajax zitten de fanatieke supporters (waar ook idioten als deze tussen zitten) in ieder geval vespreid over een vak en zitten er op andere plekken toch vaak meer gezinnen. In de Kuip tijdens de klassieker zie ik bij iedere ingooi of hoekschop schuimbekkende capuchons met middelvingers en keeldoorsnij gebaren.

25 mei 2019 om 15:24

En weet je ook waarom? Bij Ajax zitten ze namelijk in de hoek en achter het doel. Laat daar nou net een gracht zijn waardoor deze "fans" niet in beeld komen. Bij Feyenoord zitten die idioten direct langs het veld waardoor deze wel in beeld komen.

25 mei 2019 om 15:30

Is dit nu echt het moment om met het vingertje naar Feyenoord te wijzen? Het is toch gewoon in en in triest dat er mensen zijn die echt niks anders in hun leven hebben dan Ajax supporten en het niet kunnen luchten als je klapt voor de tegenpartij? Waarom moet er altijd als een klein kind gewezen worden naar een ander? In elk stadion in Nederland zitten gekkies met een raar stofje in het lichaam, bij Ajax, bij Feyenoord, bij Fortuna en zelfs bij NAC.

25 mei 2019 om 15:24

Zeker wel. Boeit niet om welke club het gaat. Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Amsterdam, iedereen heeft ze en ze zijn net zo erg.

25 mei 2019 om 15:33

Precies. In een jaar met zoveel hoogtepunten weten ze het toch nog voor elkaar te krijgen dat je je even kapot schaamt om Ajacied te zijn. Kansloos kolere volk dat ze een levenslang stadionverbod moeten geven met meldplicht tijdens iedere wedstrijd van Ajax.

Dit seizoen alweer de zoveelste keer dat die debielen de negatieve aandacht opeisen. Graag een zero tolerance beleid, en snel..

Diep triest. Die 'fanatieke supporters' van Ajax mogen zich schamen er was helemaal niks aan de hand....

25 mei 2019 om 15:35

die sukkels kennen geen enkele vorm van schaamte. De gedachte dat dit soort amoebe ouders zijn en stemrecht hebben maakt me droevig.

En dan straks weer verongelijkt gaan doen omdat er geen uitsupporters mee mogen naar de klassieker.

25 mei 2019 om 17:50

@ wasamu

Ik vind het anders maar te idioot voor woorden dat supporters die zich altijd gedragen niet meer bij wedstrijden mogen zijn door het wangedrag van andere. Ik wens persoonlijk niet verantwoordelijk gehouden te worden op wat voor manier dan ook voor iemand anders zijn idioterie. Het word eens hoog tijd dat justitie en politie gaan handhaven.

Zelfs bij de jeugd gaat het (weer) mis.

En maar klagen over uitpubliek bij de klassieker.

Kansloos !

En daarom zijn er geen uitfans meer welkom bij klassiekers. Zelfs bij een simpel jeugdwedstrijdje loopt het uit te klauwen omdat idioten zich niet kunnen gedragen. Onbegrijpelijk dat dit niet zonder publiek gespeeld wordt. Een paar weken terug was het in Rotterdam ook al zo gezellig toen Feyenoord met 5-3 won.

25 mei 2019 om 15:26

Het meest ongezellige aan die wedstrijd waren de Ajax spelers zelf. Die hadden aan het eind nog maar met 6 spelers mogen staan.

25 mei 2019 om 15:34

Of de doodverwensingen naar familie van spelers die overstap van Feyenoord naar Ajax hebben gemaakt, nog voor de wedstrijd bij inkom. Nog niet zo lang geleden is een gezin toen uit veiligheidsoverweging van terrein moeten gaan. Dat was toen een wedstrijd in de B-jeugd. Laatste wedstrijd was er ook schade aan bus en auto's na gooien van voorwerpen, dat was bij die wedstrijd waar je het over hebt. Tuurlijk niet te vergelijken wat nu gebeurd, hoop dat ze alle betrokken gewoon volledig weren bij Ajax.

25 mei 2019 om 16:00

En dat is ook diep en diep triest, maar wel van een andere orde tov wat hier gebeurt is. Het is onbegrijpelijk hoe Ajax deze mensen heeft kunnen toelaten. Het gevolg is dat er familieleden van Feyenoord spelers zijn aangevallen wat dit bestuurlijk falen van de hoogste orde maakt.

25 mei 2019 om 16:16

Helemaal mee eens, laat dat duidelijk zijn. Is een fout van bestuur geweest door een onofficiële kaartverkoop te houden met beperkt aantal kaarten. Ze wisten dat deel van harde kern zou komen, dat wist ik zelfs gisteren dus kan me niet voorstellen dat Ajax het niet wist. Snap alleen niet waarom ze in godsnaam die groep niet in uitvak hebben gedaan met benodigde beveiliging. Als je ze laat komen om 'sfeer' te maken laat ze dat dan alsjeblieft in een controleerbaar vak doen. Voor zover ik heb gehoord hebben de stewards adequaat opgetreden en is er geen (of weinig) fysiek geweld geweest, enkel veel dreiging.

25 mei 2019 om 16:33

Door middel van het plaatsen van familieleden in een uitvak los je het probleem is toch niet op? Deze mensen moeten gewoon stelselmatig geweerd worden van het Ajax jeugdcomplex. Goed om te horen dat er verder dan geen serieuze gewonden zijn gevallen.

25 mei 2019 om 16:35

Correctie: ik dacht dat je de Feyenoord familieleden in het uitvak wou plaatsen, maar verder blijft mijn punt hetzelfde; je moet ze permanent weren van het terrein.

25 mei 2019 om 17:02

Liefst zie ik ze ook niet, toch denk ik dat het mogelijk moet zijn. Heb vaker 'harde kern' gezien op de Toekomst wat toen resulteerde in fijne sfeer. Dat dit niet mag gebeuren is duidelijk.

Zoveel rotte appels bij beide clubs. Ik denk niet dat er in de komende 10 jaar ooit weer uitsupporters welkom zijn bij beide clubs en misschien maar beter zo ook.

25 mei 2019 om 16:43

En terecht ook, want een deel van de supporters laten het maar weer zien dat ze niet met verantwoordelijkheid om kunnen gaan. Jammer maar helaas wordt de hele groep meteen gegeneraliseerd.

Wat een stelletje kanslozen daar. Hele wedstrijd spreekkoren met ziektes en kakkerlakken en nadat Feyenoord een grote kans kreeg waaruit een corner kwam klapten de familieleden om hun kinderen te steunen, waarna ze allerlei ziektes over zich heen kregen en tientallen van die gekken erna toe renden. Duidelijk op camera te zien en te horen via de microfoons en daarna ging het beeld uit. Het is de laatste jaren telkens raak met die club maar maatregelen of straffen ho maar.

25 mei 2019 om 16:45

Maar hoe straf je dit soort personen? Ze hebben al vrijwel geen meerwaarde meer in onze maatschappij. De enige manier wat helpt, denk ik, is hun "liefde'" voor de club ontnemen.

Snap 'm nog steeds niet echt... Juichen voordat een doelpunt is gevallen? En hoezo veroorzaakt dat onrust?

25 mei 2019 om 15:19

Supporters van Ajax vielen juichende supporters van Feyenoord aan nadat een grote kans ontstond. De Ajax supporters renden het veld op waardoor de kans niet door kon gaan en de wedstrijd gestaakt is

25 mei 2019 om 15:22

Ahh ok. Dank voor de uitleg. Triest dat een jeugdwedstrijd ook slachtoffer is van dit soort onnozel gedrag.

25 mei 2019 om 16:03

Sambasam dit klopt niet helemaal.

De kans werd niet verzilverd, dus ik snap niet hoe je erbij komt dat de kans niet door kon gaan. Ajax heeft hier vooral zichzelf mee dat de wedstrijd is gestaakt, Feyenoord en Kuyt wouden enigzins terecht niet meer door spelen. Zij beseffen ook dat ze hierdoor de kampioenschap binnen hebben. Ajax was de bovenliggende partij ondanks dat ze gemiddeld veel jonger zijn en vooral Brobbey viel op.

Laat ik vooropstellen dat ik de F-Side en UA ook veroordeel. Zij waren uiteindelijk vandaag al begonnen met kwetsende liederen, maar de Feyenoord aanhang (want het ging om genodigden van de spelers en dus niet louter familieleden) werden niet enkel aangevallen omdat ze juichten, maar omdat ze dus dingen terug gingen roepen uit euforie vanwege de grote kans. Daarvoor waren ze vrij timide en viel er voor hun weinig te genieten omdat ze en omringd werden door stewards en Ajax dus sterker oogde/was. Wat ervoor al afspeelde bij Swift speelde ook nog eens mee want toen werden kleine kids in Ajax kleding lastig gevallen door Feyenoord supporters.

Na de vechtpartij waren het ook vooral de aanhang van de Feyenoorders die uit boosheid en frustratie van zich lieten horen. Logisch ook want de Ajax aanhang had hun gram gehaald en begon zich ook op den duur te beseffen dat de wedstrijd niet meer uitgespeeld ging worden.

Dat er in korte tijd ongeregeldheden in een amateurwedstrijd en in een jeugdwedstrijd plaats vonden geeft eens te meer aan dat het gewoon terecht is dat er geen uitsupporters meer toegelaten worden.

Het is een vicieuze cirkel, Feyenoord fans gaan zich uitleven want "hunnie hebben onze stadion volgeplakt met stickers" en Ajax fans zijn boos vanwege wat er gebeurde bij Swift etc. en het gaat zo maar door.

25 mei 2019 om 16:39

"feyenoord en Kuyt wouden enigzins terecht niet meer door spelen. "

Ik zou inderdaad in zo'n atmosfeer de veiligheid van de spelers en meegereisde ouders ook niet meer op het spel zetten. Ook als dat geen kampioenschap zou betekenen.

Aan de Knvb om gepaste maatregelen tegen Ajax te nemen als organisator van de westrijd en aan de politie om mensen (amoeben) die over de schreef zijn gegaan op te pakken, Sommigen van die figuren moeten vrij eenvoudig identificeerbaar zijn.

25 mei 2019 om 16:45

Wil wel compliment aan stewards voor het optreden toen het fout leek te gaan, alle beelden die ik tot nu toe heb gezien treden ze snel en goed op. Gelukkig maar anders had het echt fout kunnen gaan en kon het fysiek worden, dat lijkt vooralsnog niet te zijn gebeurd.

25 mei 2019 om 17:10

Voor wat ik zag, grepen de stuwards kordaat in, zeker toen die kerel met zijn gestreepte shirt het vak op stormde om bij vrouwen en hun kinderen verhaal wilde halen. Redelijk beangstigend aals je aan de andere kant zit.

Het kan toch niet moeilijk zijn om in ieder geval die idioot op te sporen, te strffen en nooit meer bij een voetbalwedstrijd toe te laten?

25 mei 2019 om 17:44

Die idioot is bekend hoor, is namelijk dezelfde als in Londen nieuws haalde door een verslaggever een tik te geven. Verder was een deel genodigden van supportsgroep, deze hebben de kaarten vergeven aan leden. Neem aan dat ze dit ook bij houden dus zou redelijk makkelijk moeten zijn flink deel eruit te halen.

Het niveau van sommige “supporters” is te triest voor woorden. Kansloos volk. Helaas zit zo een groepje bij elke club en hebben ze teveel macht/zijn clubs bang voor hen.

Er werd ook al vrij frequent gezongen over ... kakkerlakken. Dit soort mensen moet je gewoon keihard aanpakken, ongeacht voor welke club zij zijn. Zeker bij wedstrijden van jeugdteams zou dit niet moeten kunnen. De commentator gaf aan dat alle aanwezigen hun namen hebben moeten opgeven om binnen te komen. Hopelijk kunnen ze hiermee achterhalen wie hier verantwoordelijk voor waren. Met tientallen supporters achter de familie van spelers aangaan kan echt niet.

Het niveau van sommige “supporters” is te triest voor woorden. Kansloos volk. Helaas zit zo een groepje bij elke club en hebben ze teveel macht/zijn clubs bang voor hen.

Man wat triest, een jeugdwedstrijdje... ging vorige keer van Feyenoord kant ook al mis, gewoon nooit meer supporters toelaten. Het is triest maar het kan gewoon niet

25 mei 2019 om 15:22

Ging helemaal niet mis aan Feyenoord kant de laatste keer. Ja, er werden wat scheldwoorden geroepen naar Heitinga, maar er zijn geen familieleden of wat dan ook aangevallen.

25 mei 2019 om 15:26

Er zijn aan beide kanten rotte appels. Doe niet alsof dat niet het geval is. Bij de wedstrijd van Swift tegen JF werden er antisemitische leuzen geroepen. Er zijn gewoon aan beide kanten idioten.

25 mei 2019 om 15:26

Wel een steen tegen de bus van Ajax. Er zullen altijd gestoorde gekkies naar dit soort wedstrijden komen om het te verpesten voor de andere 99%. Of het nou Ajax, Feyenoord, ADO, Utrecht etc. is. Allemaal 1 pot nat...

25 mei 2019 om 15:35

Toevallig deden Ajacieden dit vorige week tegen de bus van sportclub Feyenoord. stenen doorheen gooien....

En dan weer zeuren als er geen uitsupporters welkom zijn in de Klassieker. Man man man, wat een niveau weer.

Hier kan je toch een partij boos om worden. Ouders en goede vrienden van de spelers aanwezig. Doen de hele pot niks anders dan klappen bij een leuke actie.

Ondertussen hoor ik genoeg ongein vanaf de andere kant. Waar toch wel fans aanwezig zijn? Beetje raar, maar okã©. Niet gehouden aan de afspraak dus.

En dan ook nog een kleine groep aanvallen. Gadver.

25 mei 2019 om 15:26

Ja echt walgelijk een jeugd wedstrijd te zielig voor woorden door een paar idioten die zich niet kunnen gedragen maar dit gajes met een IQ van een garnaal komt overal binnen en doen dat met een reden , want Feyenoord komt op bezoek triest hoor hier zit toch Ajax niet op te wachten maar ze noemen zich wel supporters nou ik noem het tuig van de richel .

25 mei 2019 om 15:29

Helemaal eens! Bij elke club heb je die groep idioten rondlopen hoor, bij ons ook zeker. Maar de manier waarop het vandaag is gegaan is zo onnodig. Was totaal geen provocatie vanaf de meegereisde familie.

25 mei 2019 om 15:31

Het is te triest voor woorden Angelo. Bij een jeugdwedstrijd ook nog. Al is het bij een normale wedstrijd al triest genoeg. En vreemd idd dat er toch van dat soort lui aanwezig zijn. Die gasten hebben toch het iq van een aardappel door dit te doen. Je zet de club waar je fan van zegt te zijn alleen maar in een kwaad daglicht.... waar stopt dit. Straks lopen ze bij een wedstrijd van de f-jes de boel te verzieken.

Jeugdwedstrijd he...

En zelfs hier kunnen de trieste mannetjes zich niet gedragen..

25 mei 2019 om 15:33

Er zou toch iets moeten zijn om die gasten keihard aan te pakken of niet dan? Het blijft maar gebeuren...

25 mei 2019 om 15:41

Ik begrijp dat het hier, wederom, gaat om gasten van de F-Side. Als dat zo is, is dat al de zoveelste keer dit seizoen dat de F-Side in opspraak komt. Moeten er eerst doden vallen voordat dat vak volledig wordt schoongeveegd? Misschien lullig voor de goedwillende F-Siders, maar aan de andere kant: ook zij weten donders goed wat voor bende daar huishoudt en ze kiezen er alsnog bewust voor om zich daarmee te associëren. Dat hele vak leeg ruimen en alle banden met de F-Side verbreken, dat is toch niet zo'n gekke gedachte?

25 mei 2019 om 15:51

Waarschijnlijk zijn het gewoon dezelfde gasten die vorige week bij De Graafschap inbraken. Helaas denken deze mannetjes alleen aan zich zelf..

Kon je op rekenen. Hoe triest ook. Paar weken terug op varkenoord al spreekoren. Laatst bij Swift spreekkoren en net aan een confrontatie voorkomen door de politie. Snapte al niet dat ze dit niet besloten gingen spelen. Ongelofelijk triest en jammer.

Gewoon stadion verbod voor t leven voor de toekomst en de Arena

Je zou maar aan je kind of aan je broertje/zusje moeten uitleggen waarom boze mannen op je afkwamen als je aan het juichen bent. Feyenoord en Ajax moeten misschien maar een weiland ergens afhuren en deze lieden hun gang laten gaan. Filtering door middel van natuurlijke selectie, en misschien hou je dan een gedeelte van het publiek over die wel zonder problemen met elkaar een wedstrijd kunnen kijken. Maar het is nu definitief uitgesloten dat er uitsupporters bij de klassieker kunnen zijn de komende 20 jaar. Straks is zelfs de klassieker Onder 9 jaar een risicowedstrijd.

25 mei 2019 om 15:27

Ik zou het zelfs helemaal andersom doen. Die lui hebben nu niets, maar dan ook niets te verliezen. Aan beide kanten niet. Ja een persoonlijk stadion verbod, maar wel oneindig lang stoere verhalen kunnen vertellen. Ze zouden er eens een andere aanpak op moeten aanhouden. Uitsupporters toegestaan, tenzij wat voor ongeregeldheden dan ook bij welke klassieker dan ook. Eerste keer ongeregeldheden direct 10 jaar verbod. Na 10 jaar weer open. Weer ongeregeldheden, 25 jaar verbod. Na 25 jaar weer open. Weer ongeregeldheden 60 jaar verbod. Enz. Enz. Haal je dan met 25 man iets uit, hebben er 2000 last van. Heb je ook niet zoveel meer aan je stoere verhalen. Met een beetje mazzel krijg je dan ook nog zo iets als zelf regulering. De massa die de kleine partij afmaakt.

25 mei 2019 om 15:30

De massa zal de kleine groep niet aanpakken, omdat de massa bang is voor dat groepje. En een deel van de massa hoort zelfs bij dat groepje

25 mei 2019 om 15:30

De massa zal de kleine groep niet aanpakken, omdat de massa bang is voor dat groepje. En een deel van de massa hoort zelfs bij dat groepje

25 mei 2019 om 16:00

Dan moeten ze maar op de blaren zitten, maar dan hebben ze in iedergeval een echte kans gehad.

25 mei 2019 om 15:33

Ze hebben al een keer afgesproken in een weiland. Dat is ook niet helemaal goed gegaan toen.

Er mochten toch geen uitsupporters meer bij de Klassieker, waarom bij de jeugd wel dan?

25 mei 2019 om 15:25

Ik hoop dat we weten wie dit zijn. Graag nooit meer toelaten. Stumpers

25 mei 2019 om 15:26

Genodigde waren dit. Ouders en beste vrienden waren uitgenodigd.

25 mei 2019 om 15:27

Ouders en andere familieleden die niets verkeerds doen en hun kinderen willen zien spelen en aanmoedigen moet overal kunnen. Die zitten er ook wel tijdens een klassieker.

25 mei 2019 om 15:30

@El Fenomeno Wel apart dat die familieleden niet in het uitvak werden gezet maar aan de kant van de Ajax-supporters

25 mei 2019 om 15:34

Ze zaten in het hoekje van de tribune met wat beveiligingsmensen en die tokkies kwamen van de andere zijde van de tribune aangestormd.

25 mei 2019 om 17:26

Je wil familie in een uitvak zetten bij een jeugdwedstrijd? Ben je wel helemaal goed?

25 mei 2019 om 17:00

Ik denk dat er voorlopig maar helemaal geen supporters op de toekomst horen te komen. Vrouwen en kinderen asnvallen is beneden alle peil

Kan een wijs persoon hier melden wat de reden is dat er amper ouders mee mochten richting Amsterdam, vóór deze wedstrijd? Want hoe ging de laatste Feyenoord o19 - Ajax o19?

25 mei 2019 om 15:28

Geen idee, maar afgelopen week zijn er bij Swift ook rellen of bijna rellen geweest tussen leeghoofden van beide clubs. Heb zo een vermoeden dat het daar mede mee te maken heeft

25 mei 2019 om 15:48

Was erbij ging wel goed. Helaas wat anti Ajax liederen maar de spelers van Ajax konden gewoon hun ding doen.sfeer was goed en het was een fanatieke wedstrijd. Wat hier vandaag gebeurde was continu anti Feyenoord liederen en vervolgens de staff en ouders van Feyenoord aanvallen...

Kan hiet met mn kop niet bij... Sws dat achterlijke hooliganisme niet goed te praten maar tegenwoordig, of zelfs ook allang, bij jeugdwedstrijden is nog triester voor woorden. Snap in deze de officiële mensen van mijn cluppie niet dat ze niet zeggen: laat maar lekker zitten, we gaan t veld niet meer op en schenken de winst aan feyenoord. Zijn die jonge knapen de dupe van idd, maar dan kan hen duidelijk worden gemaakt aan wie ze dat te danken hebben: die groep leeghoofden die zo stoer zijn in groepjes en de mensen die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid op het complex

Het gaat tijd worden dat de KNVB Ajax eens ongenadig hard aan gaat pakken. Ja dan worden er heel veel welwillende supporters de dupe maar iets anders lijkt niet te helpen. Bestuurders en spelers koketteren met de harde kern en doen het dun in de broek voor dit selecte groepje criminelen en durven deze groep simpelweg niet aan te pakken. En als ze dan klapjes krijgen van de ME is het dikke calimero tranen huilen. Overigens is Ajax te vervangen door een willekeurige club waar dit soort zaken ook gebeuren.

25 mei 2019 om 16:16

Het lijkt er inderdaad op dat Ajax er maar af blijft komen met geld straffen. Daarbij mag Ajax ook wel eens optreden tegen de eigen supporters. Waar het voetballend goed gaat, komen de supporters weer negatief in het nieuws.

Stoer hoor.nu durven ze wel tegen familie leden.

Dit krijg je nou als geestelijk mislukte mensen kinderen mogen krijgen.

Woooow... dit is wel erg triest ....

Jammer dat sommige zich niet kunnen gedragen

Gewoon de punten naar Feyenoord lijkt me ook? Veiligheid van spelers en familie kan niet worden gewaarborgd.

25 mei 2019 om 15:32

Ja lekker die jongens de dupe laten worden

25 mei 2019 om 15:34

Is toch niet meer dan logisch? onze jongens zijn aangeslagen omdat hun ouders zijn aangevallen.

25 mei 2019 om 15:38

Nee dat is niet logisch. Je straft diegenen die fout zitten niet diegenen die er niks aan kunnen doen

25 mei 2019 om 16:03

Ajax is verantwoordelijk want zij organiseren dit zo slecht. En dus is het logisch Ajax te straffen.

25 mei 2019 om 18:22

@ Luke0180

Daar is helemaal niets logisch aan, de Ajax spelers zijn niet verantwoordelijk voor het gedrag van anderen. Net zoals ik niet verantwoordelijk wil worden gehouden voor het wangedrag van anderen.

Lekker rellen bij onder 19. Kun je als ‘supporter’ nog dieper zakken?

25 mei 2019 om 16:00

Je kunt jeugdspelers van Feyenoord gaan schoppen? Oh wacht...

Ontzettend dapper.zo kennen we onze Amsterdamse vrienden weer. L.a.f.c.a!!

Ontzettend dapper.zo kennen we onze Amsterdamse vrienden weer. L.a.f.c.a!!

Laten we het de komende jaren niet meer hebben over het toelaten van uitsupporters. Deze amoebes zijn het niet waard. De leiding van Ajax zal zich ook belazerd voelen door deze totale idioten, nadat ze dit seizoen voor deze groep eisten dat ze toch welkom zouden zijn in Rotterdam. Stank voor dank.

De paar idioten die elke club heeft, verkloten het weer voor de rest.. zo jammer

Hopeloos, het maakt me niet eens meer uit welke groep de schuld krijgt etc. Het is gewoon diep triest en hoe jammer het ook is, helaas zijn er te veel debielen waardoor de klassieker inderdaad beter zonder uit publiek gespeeld kan worden, voor altijd... Dit gaat namelijk nooit veranderen, er zullen altijd debielen met een IQ van een bakfiets rondlopen.

25 mei 2019 om 15:35

Maakt je niet uit? lekker makkelijk om dat te zeggen als het om jullie supportersgroep gaat lol...

25 mei 2019 om 15:37

Nee het maakt met niet meer uit, volgens mij begrijp je mijn punt totaal niet. Bij Feyenoord thuis was het ook hopeloos. Het gaat niet meer om de schuldvraag want bij beiden lopen debielen rond en de ene keer verpest Ajax het, de andere keer Feyenoord etc.

Het houdt gewoon nooit op en sorry maar ik beschouw de debielen die dit doen niet horen tot 'mijn' supportersgroep... De debielen dit dit steeds doen wens ik niet als supporter te zien, die titel verdienen ze niet.

25 mei 2019 om 15:45

Nouja ik weet dat Feyenoord supporters geen lieverdjes zijn maar we vallen geen familie leden aan

25 mei 2019 om 15:51

Mja, nu vind ik het zelf een beetje irrelevant en nutteloos om te gaan zoeken welke 'supporters' vergrijpen erger zijn of minder erg zijn en welke groep minder erg is. Je hoor met je poten van elkaar af te blijven en je hoort je bek te houden over homo's, spelers met een donkere huidskleur, 2e wereldoorlog etc. in een stadion/langs de zijlijn

Feit is, het is allemaal erg sneu en waar gaat het verdomme over... Nota bene jeugdwedstrijden... Het doel zou het opleiden van talenten moeten zijn en het is leuk om kampioen te worden maar kom op zeg, ook niet meer dan dat. Er hangt verder niks vanaf. Voor de jeugd kan ik begrijpen dat ze alles doen om kampioen te worden maar als supporter, doe normaal.

25 mei 2019 om 15:37

Geen Stadionverbod dat helpt niet is al vaak bewezen. Meldplicht tijdens de wedstrijd(en) dat helpt

25 mei 2019 om 15:41

Mja ik weet het onderhand gewoon niet meer, het is gewoon om moedeloos van te worden. Pak ze alles maar af, hun vrijheid in vorm van gevangenisstraf, hun geld in vorm van boete, stadionverbod, meldplicht, alles, doe maar. Ik ben dit gesodemieter echt kotsbeu... En dan te bedenken dat deze debielen nog stemrecht hebben ook

Hoe triest is dit man.... Ruzie krijgen bij een voetbalwedstrijd voor volwassenen is al knap zielig maar dit is toch wel de overtreffende trap. Zouden die mensen zich nu ook stoer voelen?

25 mei 2019 om 15:54

Arnout108,

Ja, en dat is nog het meest schrijnende van alles. Dit soort lui vind het maar wat prachtig dat de pleuris is uitgebroken en dat deze wedstrijd mede door hun toedoen gestaakt is. Het voetbal an sich interesseert ze normaliter niet eens zo heel veel. Dat hele subcultuurtje hooliganisme heeft een totaal andere beleving van het voetbal en alle randzaken dan jij en ik en vele leden van VZ met ons.

Volledig eens met wat je zegt. Het is dieptriest.

26 mei 2019 om 02:59

Gelukkig is bijna iedereen wel mee eens dat dit diep triest is.

Benieuwd of de Telegraaf nu zo groot uitpakt.gewoon definitief staken en dit als eindstand houden.

Raddraaiers niet meer in de gelegenheid stellen om een seizoenkaart te kopen. De wachtrij is groot genoeg. Daar zullen ongetwijfeld voldoende echte supporters bij zitten in plaats van raddraaiers

https://gyazo.com/8dff430aebbbd19fe857260d2178890a...
Definitief gestaakt

Definitief gestaakt!!!!!! Betekend reglementaire nederlaag voor Ajax .

Deze zogenaamde supporters mogen een ban voor het leven krijgen, schaam je.

Kampioen worden in Amsterdam, het zou iets moois moeten zijn voor onze jongens maar vandaag is daar geen sprake van.

En wederom is een gebeurtenis als deze koren op de molen voor clubs en autoriteiten om het over en weer toelaten van uitsupporters bij de Klassieker te ontmoedigen, in plaats van te stimuleren en te normaliseren. Zolang dit soort zaken, ook dat gebeuren bij Swift onlangs, blijven plaatsvinden komt men met geen mogelijkheid een stap verder in dit proces om de verhoudingen dusdanig te normaliseren dat het bezoek over en weer weer mogelijk wordt.

Als er zelfs dergelijke incidenten zijn bij nota bene jeugdwedstrijden en de amateurtak dan is het einde zoek hoor, onvoorstelbaar.

Mijn enige vraag is waarom Ajax deze randdebielen heeft toegelaten. Alleen familieleden en genodigden was er toch gezegd?

Zo is maar weer duidelijk geworden waarom er geen uitsupporters welkom zijn bij de Klassieker. Mijn vermoeden is dat ik dat ook niet meer mee ga maken, want die rasmongolen blijven dingen verzinnen om het te verzieken. Nu zelfs bij jeugdwedstrijden.

25 mei 2019 om 15:48

Ik lees ook dat die mafklapper die in Londen die journalist van de Telegraaf een klap gaf ertussen gespot is. Ik vraag me echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat die kerel bij deze wedstrijd heeft kunnen zijn.

Die knakker die die journalist van de Telegraaf een knal gaf is er ook tussen gespot. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat die gozer bij deze wedstrijd kon zijn?

Misschien kunnen Halsema en Aboutaleb de volgende keer bierblikjes op de fans gooien. Die verdienen dat namelijk wel. Wat een tokkiesport is voetbal toch.

Dit lijkt me overigens een reglementaire 3-0 voor Feyenoord?

25 mei 2019 om 15:59

Dat lijkt mij ook. We gaan geen jeugdwedstrijden over spelen mag ik hopen.

En dan zijn er mensen die roepen dat er weer uitpubliek mee moet naar een klassieker. Ok doei.

Je leest hier vaak dat mensen denken dat de haat veel meer uit het Rotterdamse komt. Dit soort incidenten laat wel weer zien dat die haat geheel wederzijds is.

Ze staan goed op beeld zie ik. Tijd voor Ajax om hier te laten zien dat ze dit tuig buitenspel zetten.

Buiten t feit dat dit alleen voor familie en genodigden was en de UA toch aanwezig moet zijn; wie verzint het om ze op een paar meter van t Feyenoord-publiek te zetten? Deze UA-boys zijn al licht ontvlambaar en wanen zich boven elke wet verheven, maar dan ook nog t spek om de kat binden... En waar is de erecode “geen petjes en sjaaltjes” gebleven...

25 mei 2019 om 16:20

Was ook beperkte kaartverkoop gisteren aan loket volgensmij, maar was geen officiële kaartverkoop. Of dat genodigden zijn weet ik niet maar is wel merkwaardig. UA hadden ze in uitvak moeten plaatsen imo, lekker gecontroleerd en laat ze daar maar die "sfeer" maken waarvoor ze daar zouden zijn. Kwalijke zaak

Die gast die laatst die Telegraaf verslaggever uit het niets een klap verkocht staat dus gewoon op deze foto. De directie van Ajax moet zich kapot schamen dat zulke eencellige tokkies hier aanwezig zijn.

Zulke mafkezen zitten er jammer genoeg bij elke club. Flinke taakstraffen uitdelen, en de volgende keer als ze zich misdragen gewoon een celstraf geven.

Titel gewoon naar Feyenoord, niks overspelen.. Feyenoord jeugd gewoon kampioen

25 mei 2019 om 16:25

Tuurlijk moet je die wedstrijd laten overspelen, al is het als oefenwedstrijd met officiële uitslag 0-3 voor Feyenoord na vandaag. Als opleiding wil je dit soort wedstrijden juist spelen, de spelers dupe laten worden van gedrag van die debielen is niet beste oplossing.

En maar raar blijven kijken dat we niet meer naar de Kuip mogen..
Blijkbaar kan niet iedereen zich normaal gedragen...

Als De Toekomst de toekomst van het voetbal is dan haak ik af.

Snap niet waarom er zo zogenaamd dramatisch wordt gedaan.....
Wat hier gebeurt is de juiste weerspiegeling van huidige maatschappij, dwz ene debiel loopt te janken over ander debiel. Schijnheilig en triest.

Is die man met dat gestreepte shirt uit de foto geen oude bekende? Lijkt erg op die journalistmepper in Londen..

25 mei 2019 om 16:14

Volgens mij is dat inderdaad die droeftoeter.

En daar sta je dan mooi weer met je porem vol in beeld. Deze klaploper, die ook die journalist van de Telefgraaf een klap verkocht heeft, heeft helemaal niks bij onze club te zoeken. Hoop dat Ajax deze gasten nu voor eens en voor altijd gaan aanpakken. Over de consequenties laat ik mij niet uit maar het is wel duidelijk dat er een bezem moet door deze groepen.

Is dat niet die gozer die de telegraaf journo heeft aangevallen?

Moedeloos word je hier van. Is er dan echt geen manier om dit gajes te weren van De Toekomst en de Arena? Ik hoop zo dat er vanuit Ajax eens echt een serieuze actie komt om dit vreselijke probleem aan te pakken. Waarschijnlijk zullen er dan weer goede supporters gedupeerd worden maar dat is dan maar zo. Alles rondom de club is zo positief op dit moment en dan komen zulke gasten een prachtige kampioenswedstrijd verpesten. In de jeugd nota bene. Met je hoofd schudden en het veroordelen is niet genoeg. Tijd voor actie.

Ik snap dit soort dingen nooit. Ik ben een bloedfanatieke PSV-er, maar ik heb letterlijk nog nooit de neiging gehad om op een supporter van een andere club in te slaan.
Wat een sukkels, wat een tokkies.
En zometeen weer klagen als je niet mee mag naar de kuip voor de klassieker. Tjonge.

Wel heel prettig dat ook bijna alle Ajax fans in dit topic het veroordelen. Zo moet het.

25 mei 2019 om 19:13

@ Rudeboy65

Mij zal je er dus wel over horen klagen, ik blijf het maar idioot vinden dat in Nederland het de normaalste zaak van de wereld is om mensen te straffen voor het wangedrag van anderen, omdat de overheid niet in staat is om raddraaiers effectief aan te pakken. In dit specifieke geval vind ik het onbegrijpelijk dat voetbalsupporters die een stadionverbod hebben vanwege geweldpleging niet automatisch een meldingsplicht of omgevingsverbod krijgen. Dat is dus nog steeds optioneel en daar begrijp ik dus helemaal niets van, want mede daardoor laat je de mogelijkheid open dat kwaadwillende gebruik kunnen maken wanneer er organisatorisch niet goed gaat. Want ik ben wel heel erg benieuwd waarom die ouders niet in het uitvak zaten, en hoe het mogelijk is dat dit soort gasten zijn toegelaten door Ajax.

Even wat rectificatie mag wel. Waren dus ook 10 a 15 Feyenoorder aanwezig, gok zomaar dat dit geen familieleden waren. Die liepen te provoceren. Hierop kwam de reactie. Uiteindelijk niets gebeurd omdat de beveiliging adequaat handelde. Praat niks goed, maar komt er wel op neer dat Ajax organisatorisch compleet gefaald heeft met de afspraak dat enkel familieleden/vrienden aanwezig konden zijn.

Dus spelers zijn niet veilig en hun familie ook niet. Ik had echt gehoopt dat Ajax Feyenoord weer met publiek gespeeld zou worden maar het is gewoon klaar.

Nou Van de Sar waar blijft je reactie nu?? Kaarten willen claimen maar je kan niet eens een jeugd wedstrijd in de hand houden.

25 mei 2019 om 17:25

Het gaat er meer om hoe hypocriet je als voorzitter kan zijn. Ook bij Feyenoord lopen er genoeg kansloze lui maar je hoort vanuit de club niet iets over kaarten claimen.
VdSar moet eerst maar eens zijn eigen aanhang op orde krijgen , of zou hij daar een te bang mannetje voor zijn.

Kampioenschap aan feyenoord geven.. Wat een debielen. Moet je als club ook diep voor schamen en meteen allemaal stadion verboden geven liefst voor de rest van hun leven.. Misschien nog beter om zulke "supporters" een stadion + 5 km om het stadion verbod te geven.. Mag in nede3rlsnd best harder opgetreden worden tegen zulke debielen.. En anders vanuit de club.. Elke plek die vrij komt word toch wel weer gevuld dus om het geld hoef het niet.. Je zou maar naar je broer kijken en dan word je aangevallen door een paar doorgesnovrn malloten..

Gaat ajax hier ook een filmpje over maken? Wat een idioten.

Ajax mag heel snel met een uitleg komen hoe het mogelijk is dat bij een wedstrijd waar alleen genodigden welkom zijn het mogelijk is dat een groep harde kern het terrein op kan komen om een vak met ouders en kinderen aan te vallen.

Bij een jeugdwedstrijd notabene.
Vind het zoiezo nooit ok.
Ik zou er zelf maar zitten met 3 kinderen.
Zielige figuren wie dit dan ook begonnen is.
Is maar 1 straf en dat is een leven lang stadion verbod.
Levenlang jeugdcomplex verbod.

Losers, allemaal. Geen toegevoegde waarde voor een club en ik betwijfel ten zeerste of ze deze hebben voor de maatschappij. Jammer dat deze mensen bestaan.

Pfff kan hier best somber van worden. Gasten leven in een andere wereld. Tijd voor maatregelen, de overheid moet hierbij helpen. Als je ze bij het voetbal weet weg te houden zorgen ze ergens anders voor onrust. Maatschappelijk probleem dus. Oplossing is haast niet te bedenken.

Schamen als Ajacied...en maar afvragen waarom er geen uitsupporters bij de klassiekers kunnen komen. Zonde dit :-(

Zo te horen waren de usual suspects er weer bij vanuit Fside. Dit is geen incident, er gaat al een tijdje heel wat mis binnen die groep van Ajax supporters. Ik durf bijna te garanderen dat als Fside volgende jaar de Kuip in mag, er heel wat ambulances en traumahelikopters nodig zullen zijn in Rotterdam.

Deze wedstrijd was overigens alleen bedoelt voor familie leden van de spelers en staff. Dus supporters waren niet welkom. Toch waren ze aanwezig, dus dat betekend dat Ajax wetend deze tuig binnen heeft gelaten (zoals ik al zei, deze jongens waren eerder al betrokken bij ander incidenten) en dan moet Ajax gewoon boeten. Het is genoeg geweest zo, Knvb moet hard optreden en een veelbeeld maken van Ajax.

De angst voor die debiel op de foto moet wel erg groot zijn. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij ajax niet op de radar staat. Justitie moet hier ingrijpen. Deze gast hoort in een tbs kliniek thuis.

25 mei 2019 om 18:28

@ sportweek86

TBS is wel heel overdreven, maar zolang wettelijk gezien een meldingsplicht of omgevingsverbod optioneel zijn wanneer je een stadionverbod hebt op basis van geweldpleging doe je er als wetgever en niet alles aan om dit soort mensen eruit te filteren.

25 mei 2019 om 19:23

Die man zien we nou in een tijdsbestek van een paar weken, zichzelf 2x als een complete randdebiel gedragen, kun je nagaan wat we niet te zien krijgen. Het zal je buurman maar zijn, want dit gedrag zal niet alleen tijdens wedstrijden naar boven komen. Tbs lijkt me de perfecte oplossing.

Ik ben met je eens dat de wetgever hier te kort schiet. Ik heb weleens verhalen gehoord over zaken die zich hebben afgespeeld onder dit type 'supporters', dat ik me wel kan voorstellen dat je als directie angstig bent voor deze figuren.

26 mei 2019 om 14:13

@ sportweek86

Je kunt echt niet zo maar tbs opleggen, daarvoor moet je eens een misdrijf begaan waar minimaal vier jaar gevangenisstraf op staat, of je moet een aantal zware delicten achter je naam hebben staan. Onder bedreiging zou het eventueel kunnen, ook bedreiging moet volgens het strafrecht in een bepaalde categorie vallen. Je zou dus precies moeten bewijzen wat hij tegen die ouders zei, omdat vervolgens te toetsen aan het soort bedreigingen zoals beschreven in het strafrecht.

Vervolgens moet de rechter er ook van overtuigd zijn dat hij op het moment dat hij over de scheef ging leidde aan een gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van de geestvermogens. Daar voorafgaand moet de persoon in kwestie minimaal ook nog een jaar van te voren onderzocht zijn, tbs is de zwaarste strafmaat die wij kenen In Nederland, want in de praktijk is tbs een zwaardere straf dan iemand "levens lang" geven.

Iemand tbs te geven omdat hij 1 persoon een mep heeft verkocht; en het heel lastig is om te bewijzen wat hij precies tegen die mensen heeft gezegd; en dit ook daadwerkelijk voldoet aan de criteria van het type bedreiging wat nodig is volgens de wet om tbs in zich te laten komen. Zal geen enkele rechter hiervoor tbs opleggen. Wat naar mijn mening ook volledig terecht is, ik hoor mensen altijd zo hard roepen dat ze zo voor de democratie en de rechtstaat zijn, maar in de praktijk laat men zich vaak meer leiden door emoties. Wat dat betreft is het een kwalijke zaak wanneer de publieke opinie het OM en rechters beïnvloedt, want daar zijn in het verleden genoeg gevallen van geweest. Dat kan echt niet de bedoeling zijn. Niet dat deze man geen consequenties moet ondervinden voor zijn daden, maar zoals ik al zei; mensen reageren te vaak uit emotie.

Ik zal niet ontkennen dat er inderdaad zaken zijn geweest dat Ajax officials (of van andere clubs) thuis bedreigt zijn, maar het is ook een aantal keer voor gekomen dat men dit beweerde en er geen enkel bewijs was dit ook daadwerkelijk had plaats gevonden. Persoonlijk vind ik dat de autoriteiten met dit soort zaken heel secuur moeten omgaan, en daar heeft het in de praktijk te vaak aan ontbroken.

Goed om te zien dat vrijwel iedereen de mening deelt dat wat hier gebeurd schandalig is en dat de club Ajax zich kapot moet schamen voor het gedrag van eigen aanhang.

Nota bene gerespecteerde VZ profielen van Ajax (hier) roepen nu opeens ‘waar moet Ajax zich voor schamen dan?’ Juist die lui die vooraan stonden dat Feyenoord zich kapot moest schamen voor het gedrag van de fans in Rome.

Arrogantie in A’dam: bevestigd.

25 mei 2019 om 17:29

de club Ajax is toch niet schuld aan het gedrag van een paar idioten? Hier ook uit te concluderen dat arrogantie in amsterdam bevestigd is slaat natuurlijk nergens op

25 mei 2019 om 19:24

Nota bene gerespecteerde VZ profielen van Ajax (hier) roepen nu opeens ‘waar moet Ajax zich voor schamen dan?’ Juist die lui die vooraan stonden dat Feyenoord zich kapot moest schamen voor het gedrag van de fans in Rome.

Wat is hier dan arrogant aan?

''wat volgde was een bestorming door de supporters van Ajax. '' Op zo een manier geschreven lijkt het er net op of alle supporters van Ajax gingen knokken ipv een paar hersenloze hooligans. De betrokken personen moeten zich diep schamen en onmiddelijk stadionverboden krijgen, maar dit Ajax aan te hangen gaat te ver, de club en de supporters hebben hier geen schuld aan, ookal moet nog blijken hoe deze idioten het stadion zijn binnengekomen

25 mei 2019 om 17:32

Dit moet je ajax zeker aanrekenen. T was namelijk de afspraak dat er alleen familie van de spelers welkom waren, en niet de f-side. Ze hadden beter moeten controleren

25 mei 2019 om 17:39

Dat ze die idiooten naar binnen hebben laten komen, ik ga er maar vanuit dat ze dit door een of ander trucje gelukt is, is Ajax' schuld ja, maar toch niet wat er daarna gebeurd? Je kunt een club toch niet verantwoordelijk maken voor hoé mensen zich gedragen? Of ze nou stil zitten of met bier gooien of als een stel hersenlozen beginnen om zich te slaan is iets waar die personen zelf de schuld voor dragen, ookal heeft Ajax inderdaad gefaald ze uit het stadion te weren

25 mei 2019 om 17:34

Je bent als club natuurlijk verantwoordelijk wat er op je terrein gebeurd. Dat zo een hersenloze gozer die een aantal weken geleden een journalist heeft geslagen daar gewoon bij kan zijn zegt genoeg over de maatregelen die de club heeft genomen.

Wat een stel droeftoeters zijn het toch ook een jeugdwedstrijd zo te verpesten opsporen en stadionverbod voor het leven geven

Van der Sar moet opstappen als algemeen directeur. Hij heeft gefaald ,de veiligheid van kinderen op het spel gezet. Hij wist of had moeten weten dat er debiele ajax-fans aanwezig waren.

Die gast op de foto met wie wit-blauwe gestreepte shirt kijkt sprekend op jongen die de reporter van de telegraaf een platte hand gaf

Ben al jaren en seizoenkaarthouder en groot Ajax fan. Maar ook al waren het wel of niet jonge supporters van de tegenstander die leuzen zongen, al waren het wel of niet ouders van tegenstanders die juichten, hoe haal je het in je botte kop om een vak te "bestormen". Ik schaam mij diep voor lui die op deze manier de naam AJAX misbruiken en door het slijk halen, kom nou maar eens op met die voetbalwet en geef de maatschappij de kans om die lui eens wat harder aan te pakken.

Wat een stelletje imbecielen zeg.. Nota bone nog bij een 019 wedstrijd ook. Deze mensen die kennen geneens schaamte zo eencellig zijn e

Tja, zolang de meldingsplicht en/of omgeving verbod niet automatisch opgelegd word wanneer iemand een stadionverbod heeft vanwege geweldpleging/intimidatie zal je dit soort incidenten houden. Wat dat betreft vind ik dit vooral ook weer het falen van de Nederlandse wet, al is Ajax in eerste instantie verantwoordelijk voor de veiligheid van haar bezoekers. Het is mij dus een raadsel waarom deze familieleden niet in het uitvak zaten wanneer je tegelijkertijd ook supporters toelaat.

Die droeftoeter die de verslaggever van de telegraaf in Rome een klein tikkie gaf staat ook hier weer vooraan.. Ik heb medelijden met je.. Geen enkele kans op een baan.. geen enkel perspectief in je leven.. ik hou serieus mijn hart vast als jij ooit kinderen krijgt!

Moet wel zeggen dat VZ op instagram wel heel erg partij trekt en zich niets aantrekt van objectieve journalistiek. Ze roepen in hun story moord en brand dat vrouwen en kinderen aangevallen worden wtf’ terwijl er op geen enkel beeld te zien is dat er vrouwen en/of kinderen worden aangevallen en dit alles enkel met beeldmateriaal van Feyenoord TV (incl commentaar) en enkele videos van Feyenoord supporters/familieleden erbij. Alles voor de kliks blijkbaar..

Niet goed te praten dit gedrag en natuurlijk moeten die gasten keihard aangepakt worden maar ik kan me zo ergeren aan eenzijdige journalistiek net een opruiend karakter

Moet wel zeggen dat VZ op instagram wel heel erg partij trekt en zich niets aantrekt van objectieve journalistiek. Ze roepen in hun story moord en brand dat vrouwen en kinderen aangevallen worden wtf’ terwijl er op geen enkel beeld te zien is dat er vrouwen en/of kinderen worden aangevallen en dit alles enkel met beeldmateriaal van Feyenoord TV (incl commentaar) en enkele videos van Feyenoord supporters/familieleden erbij. Alles voor de kliks blijkbaar..

Niet goed te praten dit gedrag en natuurlijk moeten die gasten keihard aangepakt worden maar ik kan me zo ergeren aan eenzijdige journalistiek net een opruiend karakter

Keihard aanpakken het Ajax publiek. Als het ajax bestuur en de knvb ballen hebben dan wordt de klassieker volgend seizoen gespeeld in een lege arena

Het wordt tijd dat clubs harder op gaan treden tegen eigen supporters. Het lijkt wel of ze er bang voor zijn. Wat heeft bijvoorbeeld de graafschap aan excuses van Ajax voor de vernielingen? Ze weten uit welk vak deze mensen komen. Ook ik heb wel eens een wedstrijd moeten missen omdat iemand uit mijn van iets deed, heel vervelend, maar daardoor komt erg wel meer onderlinge controle. Iets dat vroeger heel normaal was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren