Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jaap Stam: ‘We moeten bij Feyenoord wel reële doelen stellen'

Laatste update:

Jaap Stam verheugt zich op zijn nieuwe uitdaging als trainer van Feyenoord. “Ik kijk er naar uit om met de mensen bij de club te gaan werken en er iets moois van te maken met z'n allen. We hebben niet alleen de medewerkers binnen de club en de spelers nodig, maar ook de supporters. De fans zijn er altijd bij Feyenoord en dat lijkt me wel fantastisch om mee te maken.”

Door Peter van Drunen

Stam won zeven wedstrijden, verloor er zeven en speelde drie keer gelijk toen hij na de winterstop het stokje in Zwolle overnam van John van 't Schip. De oud-verdediger denkt dat hij bijna het maximale uit de selectie heeft gehaald. “Je moet altijd kijken naar de potentie van de groep en wat we eruit kunnen halen. Als je kijkt naar het aantal punten voor en na de winterstop, denk ik dat we er heel veel uitgehaald hebben.”

In de video blikt Jaap Stam terug op zijn spelerscarrière, zijn kortstondige loopbaan als hoofdtrainer van PEC Zwolle. Daarnaast richt hij het vizier op zijn toekomst bij Feyenoord.

Stam komt bij Feyenoord niet in een gespreid bedje. In het afgelopen seizoen kwam regelmatig de kwetsbaarheid van de huidige selectie aan het licht. Zo leed het team van Van Bronckhorst nederlagen tegen laaggeklasseerde clubs als Fortuna Sittard, Excelsior en PEC Zwolle. Bovendien werden ze in de voorrondes van de Europa League met flinke cijfers uitgeschakeld door laagvlieger Trencin uit Slowakije. Nu sterspeler Robin van Persie zijn loopbaan heeft beëindigd en enkele andere sterkhouders, onder wie Tonny Vilhena, in de zomer dreigen te vertrekken, moet Feyenoord op zoek naar versterkingen.

De club heeft echter nauwelijks budget voor spelersinvesteringen en moet noodgedwongen een beroep doen op de eigen jeugd. Ondanks deze beperkingen blijven de verwachtingen van de fans onverminderd hoog. “Dat hebben we dan gemeen, want ik heb zelf ook hoge verwachtingen”, reageert Stam. “Maar het zal echt niet makkelijk worden om weer prijzen te winnen. Ik wil zelf wel het maximale geven om er zoveel mogelijk uit te halen om wel weer tot goede resultaten te komen. Ik leg de lat voor mezelf al heel hoog, maar je moet wel reëel zijn en je moet ook niet teveel naar andere clubs kijken.”

Verwacht jij dat Jaap Stam het goed gaat doen bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal niet zo'n slechte situatie daar een pot met geld vaak leidt tot vreemde aankopen. Feyenoord heeft een aantal uitstekende jeugdspelers klaarstaan die nu mogelijk ervaring kunnen opdoen en wat meer speeltijd krijgen. (onder andere Burger, Kokcu, Geertruida, Hanson) Kost niets en over een paar jaar pluk je er de vruchten van.

21 mei 2019 om 10:44

Zolang de verwachtingen reeel zijn is de situatie idd niet heel slecht. Men moet wel realiseren dat je met zoveel jeugd/onervarenheid misschien wel op 5/6 terecht komt.

21 mei 2019 om 15:21

Dat is ook helemaal geen schande. Az en Vitesse hebben doorgaans een prima selectie staan. Groningen zie ik volgend seizoen ook hoger eindigen en dan heb je altijd nog een verrassing. Kampioen worden ze toch niet, dan kunnen ze beter jonge talenten de kans geven. Ook heel vreemd dat een eigen jongen (ayoub) plaats moest maken voor een huurling (die totaal geen restwaarde heeft), terwijl het seizoen al zo goed als verloren was.

21 mei 2019 om 19:36

Eens, de slechte jaren van even geleden hebben toen een vracht jeugdspelers opgeleverd die in het 1e kwamen (Drenthe, Fer, Wijnaldum, Van Beek, Boetius, Clasie) die destijds door de malaise een kans kregen en Feyenoord er weer bovenop hebben gekregen. Ze moeten in Rotterdam in mijn ogen ook veel meer op de jeugd inzetten. Ik kan echt van een Malacia bij vlagen genieten bijvoorbeeld.

Ik denk dat het voor Stam een lastig verhaal wordt. Veelal goede spelers die vertrekken en het is maar afwachten wat daarvoor terugkomt. Dan hebben ze ook nog steeds geen technisch directeur gevonden, wat spelers aantrekken lastig maakt, en waardoor Stam geen sparring partner heeft om überhaupt na te denken over de samenstelling van de selectie. Maar ja misschien dat er vanuit de jeugd een paar pareltjes doorkomen die Feyenoord nieuw leven geven, maar op dit moment zie ik het somber in voor ze.

Ik begrijp nog steeds niet zo heel goed hoe Feyenoord zo finaal de boot heeft kunnen missen de afgelopen twee jaar. In 2017 waren ze nog de beste van Nederland. Daarna kwam er 25 miljoen binnen uit de CL en 29 miljoen voor Kongolo en Karsdorp. Hoe kun je dan in 2018 alweer 17 punten en in 2019 zelfs 21 punten onder de kampioen eindigen?

21 mei 2019 om 10:45

De aankopen dat jaar waren rampzalig. Goede keuzes zijn er nagenoeg niet gemaakt. De vervangers hebben niet kunnen brengen wat had gemoeten.

21 mei 2019 om 10:46

Dat jaar zat het bepaald niet tegen en leken veel spelers boven hun kunnen te presteren. Daarnaast is de scouting van Feyenoord op zijn minst belabberd te noemen waardoor er allerlei aankopen zijn gedaan waar je vooraf ook je vraagtekens kon zetten.

21 mei 2019 om 11:54

@Champies

Welke scouting? 😂

21 mei 2019 om 12:56

Dat hele riedeltje dat het dat je mee zat is inmiddels ook al zo uitgekauwd als een pakje Mentos kauwgom. Feyenoord was dat jaar gewoon de sterkste met 82 punten, en zonder dat ze aanzienlijk veel arbitraire 'meevallers' hadden. Verder stond er ook gewoon een veel beter team dan nu, met sterkhouders als Karsdorp, Kongolo, Elia, Kuijt, El Ahmadi en een Jorgensen in een heel andere vorm dan nu. Niemand stak boven zich uit, het was gewoon een sterk team dat op elkaar was ingespeeld.

21 mei 2019 om 16:25

Jorgensen stak boven zichzelf en el ahmadi ook zeker, kijk naar hoeveel die scoorde toen ivm de andere jaren. Toornstra haalde ook een hoger niveau.

21 mei 2019 om 17:10

Het was het professionalisme van Kuyt die deze spelers tegen hun top liet aanspelen. Toen deze wegval was het alleen nog maar Van Bronckhorst. Van Persie is natuurlijk een veel grotere speler dan Dirk, maar heeft niet diens kwaliteiten om anderen maximaal te laten voetballen.

21 mei 2019 om 19:58

@orgullo

Sluit het een het ander uit? Natuurlijk was Feyenoord dat jaar het sterkste met 82 punten, maar het heeft ze toch ook mee gezeten? Dat is het over het algemeen met kampioenen dat los van de klasse het mee zit. Man City is dit seizoen kampioen van Engeland geworden, maar daar zat het ook gewoon op bepaalde dooie momenten mee met een bal wel of niet over de lijn, of Kompany met een wereldschot die de 0-1 tegen Leicester maakt. Dat soort momenten heeft Feyenoord het jaar dat ze kampioen ook mee gehad (die bal over de lijn van Zoet, toevallig in het enige stadion waar doellijntechnologie aanwezig was), Doet dat afbreuk aan de terechte titel van Feyenoord? Wat mij betreft niet, want ze hadden de meeste punten en die hebben ze dikverdiend gehaald. Maar ja, het zat op momenten ook niet tegen.

21 mei 2019 om 11:47

Kijk wat van geel heb gekocht voor dat geld dat is de reden

21 mei 2019 om 12:31

@cabinessence: Er ontbreekt simpelweg een langetermijn visie. Er wordt teruggegrepen op oud spelers waarbij dat met Kuyt toevallig goed uitpakte maar dat is simpelweg niet voldoende om het PSV en Ajax lastig te maken. Een nieuwe TD met een plan is het devies

21 mei 2019 om 12:36

Feyenoord staat nog gewoon derde en heeft de pech dat bij Ajax de wind in de rug staat en dat bij PSV de eenmalige investering van de verkoop van de grond onder het stadion er nu ook een betere selectie staat.

Feyenoord komt van -2. -1 omdat er een schuld was van enkele miljoenen en de andere -1 is omdat het financieel achterloopt op PSV en Ajax. Daardoor vist Feyenoord in een minder potente vijver. Ze vissen in een vijver waarbij de spelers goed spelen in de subtop, maar die het moeilijk krijgen als ze in de top moeten gaan voetballen. Er zit ook nauwelijks restwaarde op de selectie, al zie ik dit omhoog schieten als de nieuwe talenten kansen krijgen en zich ontwikkelen.

Het mooie van Gullit was dat hij K3 heeft laten voetballen en die ook miljoenen opbrachten. Je hebt een trainer nodig die risico's neemt en investeert in de spelers zonder te veel excuses hebben dat er versterkingen moeten komen.
Geef de jeugd een kans, twee of drie routiniers ernaast en gaan met die banaan. Ze moeten twee goede lichtingen opleiden en verkopen zodat er wat spek op het vlees komt, anders blijf je vissen in de miserabele transfervijver.

Als ik Feyenoord was, zou ik eens rondneuzen bij Ajax. Vermeer is een redelijk voorbeeld geweest, maar ik denk met de drukte op het middenveld het misschien mogelijk is om een leuke middenvelder los te peuteren bij Ajax.

21 mei 2019 om 12:47

"en dat bij PSV de eenmalige investering van de verkoop van de grond onder het stadion er nu ook een betere selectie staat."

Maar PSV heeft helemaal niet zo'n duur team. Van de spelers die dit seizoen regelmatig in actie kwamen heeft Lozano 8 miljoen gekost, Angelino, Dumfries, Pereiro, De Jong en Gutierrez elk zo’n 5-6 miljoen en Zoet, Hendrix, Rosario, Ihattaren, Sadilek, Malen, Bergwijn, Gakpo, Schwaab en Viergever waren allemaal eigen jeugd of transfervrij.

21 mei 2019 om 14:32

Feyenoord had dat budget niet voor zulke spelers cabinessence. En kan de salarissen niet betalen die PSV dokt. Al dan niet met dekking van sponsoren als Philips die constructies verzinnen om een speler meer te bieden. Lozano verdient een paar miljoen, maar slechts een deel via Psv.

21 mei 2019 om 14:59

Dat is toch mooi 33 miljoen schoon aan de haak aan transfers, oftewel geld dat Feyenoord niet heeft.

De grond heeft echt wel meegespeeld als kapitaal infuus.

21 mei 2019 om 15:29

"dat is toch mooi 33 miljoen schoon aan de haak aan transfers, oftewel geld dat Feyenoord niet heeft."

Nou, zoals ik in mijn eerste reactie al schreef: Feyenoord heeft in 2017 alleen al aan CL-inkomsten en door verkoop van Kongolo en Karsdorp 54 miljoen binnengeharkt. Waar is dat dan allemaal gebleven?

"de grond heeft echt wel meegespeeld als kapitaal infuus."

Dat is al 8 jaar geleden en dat geld was vooral nodig om gaten te dichten. Sindsdien heeft PSV gewoon op eigen kracht een hoop geld verdiend (door drie keer CL-deelname, lucratieve verkoop van o.a. Dzsudzsak, Lens, Mertens, Strootman, Depay, Wijnaldum, Bruma, Propper, Willems, Locadia en Arias, werven van meer sponsoren...)

21 mei 2019 om 15:56

@cabinessence

Ik ben een Ajacied en doorgaans niet extreem goed ingelicht over Feyenoord. Maar naar mijn weten heeft Feyenoord een groot deel van de CL-inkomsten en verkoop van Karsdorp en Kongolo, gebruikt om (de door jou zogenoemde) gaten te dichten. Anders had PSV dus ook niet op eigen kracht geld kunnen verdienen, maar hadden ze dat ook gelijk moeten inleveren om gaten te dichten.

Bij PSV is dus door de verkoop van het stadiongrond dit dus niet bepaalt op eigen kracht gebeurt to be honest. Maar door het 'kapitaal infuus', Feyenoord heeft het op eigen kracht gedaan, maar had daardoor dus een minder budget.

21 mei 2019 om 16:08

Feyenoord heeft de Champions League gelden gestoken in (voornamelijk) de bouw van twee nieuwe trainingscomplexen (1908 en nieuwe Varkenoord) en het (vervroegd) terugkopen van een deel van de aandelen van de Vvf. Vooral de trainingscomplexen waren natuurlijk broodnodig.

Uit de transfersommen van Karsdorp en Kongolo zijn dus o.a. St. Juste, Haps, Amrabat, Boetius, Berghuis, etc. gehaald.

21 mei 2019 om 16:27

Lozano heeft in z'n totaliteit echt wel meer dan 'maar' 8 miljoen gekost

21 mei 2019 om 17:06

@ultimatefreak

hoe bedoel je? Van Geel heeft 2 jaar terug 30 miljoen uitgegeven aan transfers in 1 transferperiode

21 mei 2019 om 17:41

Klopt Japie, maar zonder Haps, Juste, Larsson en Berghuis zou het er helemaal somber uitzien bij jullie. Mischien dat Jaap Stam met het weinige geld dat ie heeft, Van den Berg en Namli kan verleiden tot een dienstverband bij Feyenoord. Bij de kleine broer Schouten oppikken. Matusiwa is overbodig bij ons (jammer genoeg), die zou je mischien kunnen verleiden tot een overstap. El Jebli kan denk ik ook een stapje hoger aan en mischien dat ze Druijf kunnen aantrekken bij een vertrek van Jorgensen.

21 mei 2019 om 18:19

@nl_modric

of je had betere spelers gehaald voor 30 miljoen wat erg veel geld is door goed te scouten en we hadden nu een betere selectie bij Feyenoord gehad

21 mei 2019 om 13:03

Naast het al gememoreerde niet-doorselecteren en het matige aankoopbeleid wordt wel eens vergeten dat Feyenoord een aanzienlijke investering van 20 miljoen in Varkenoord heeft gedaan. De vruchten daarvan worden hopelijk in de nabije toekomst geplukt.

21 mei 2019 om 15:17

Dan moet deelname aan de pyramide er snel komen. Dat is volgens mij de missing link.

21 mei 2019 om 14:30

Heeft meerdere oorzaken:
- Champions League miljoenen zijn naar nieuwe trainingsaccommodaties gegaan. Had ook met een lening gekund maar is niet voor gekozen.

- Men is begonnen met terugkopen van aandelen bij Vvf, ging ten koste van transferbudget.

- Aankopen waren minder dan wat er vertrok. St Juste is geen Kongolo, Larsson geen Elia en Haps geen Karsdorp.

- Vrij veel blessures. Jorgensen, Van Persie, Botteghin en Haps hebben allen vrij lange tijd aan de kant gestaan. Hun vervangers waren niet gelijkwaardig.

- Bij PSV zijn andere potjes op tafel gekomen om flink te investeren na dat jaar. 30 miljoen voor stadionontwikkeling is in spelers gestoken en sponsoren hebben ook nog bijgelegd.

- Ajax is begonnen hun giga vermogen in spelers te steken gecombineerd met doorbraak van hun beste jeugdlichting in jaren. Tegen dat kapitaal kan Feyenoord niet op. Salarisbudget van Feyenoord is ook 19 miljoen, bij Ajax al richting de 30 als ik me niet vergis. PSV zit op iets van 25 miljoen.

21 mei 2019 om 15:36

Cabinessence,

Ik begrijp wel waar dat aan ligt. Dat geld dat destijds binnen is gekomen had in de club zelf moeten worden geã¯nvesteerd in plaats van in de spelergroep. Vanuit die structurele verbeteringen had feyenoord weer dichter naar Ajax en PSV kunnen groeien. Maar iedereen denkt alleen aan de korte termijn. Dat is doodzonde.

Nu heeft het natuurlijk een deel in de jeugdopleiding gestopt, dat klopt. maar Feyenoord zit ook voortdurend te slapen op de markt. Gisteren tikte ik hier al niet hoe het mogelijk was dat jongens als Depay, Strootman, Dumfries, De Roon en Willems geen van Alleen in een Feyenoordshirt hebben geschitterd. Dat terwijl ze bij sparta vandaan komen, onder de neus van grote broer feyenoord. Het zit al jaren te slapen en de concurrentie gaat er wel mee aan de haal. Dat is natuurlijk doodzonde,.

21 mei 2019 om 15:54

De aankopen die gedaan zijn komen niet uit de verf mede vanwege slecht scoutapparaat en gebrek aan visie vanuit het management.
De algemene directeur is een trekpop van de commissarissen en Van Geel had beide handen gebonden vanwege financiële wanorde en kon zodoende niet "echte" versterkingen halen en was vaak genoodzaakt om oude liefdes terug te halen; Kuijt, Clasie, Van Persie en Boëtius.

Bij Feyenoord lopen ook teveel zogenaamde harde werkers rond maar weinig creativiteit naar voren.
Larrson dribbelt wat naar binnen en loopt zich vast, zodra Jorgenson op kunstgras moet voetballen is hij 2 maanden geblesseerd, Berghuis is voor zichzelf bezig, het hele middenveld spelen stofzuiger en de achterhoede is een ramp.

Geen td en de talenten lopen mijlenver achter omdat Feyenoord destijds niet in de belofte competitie uit wilde komen. Dit wordt echt een lastig verhaal nu er geen geld is en de huidige spelersgroep ook niet echte toppers om door te verkopen heeft. Langzaam aan maar naar plan B gaan en de kuip renoveren ipv een grote tombe aan de Maas te bouwen. Wie gelooft daar nog in?

21 mei 2019 om 10:52

Waarop baseer je dat er geen geld is?

21 mei 2019 om 10:58

Er staat in het stukje van VZ dat er nauwelijks budget is voor spelersinvesteringen.

21 mei 2019 om 11:12

Ja dat is ook een onjuist gegeven dat zijn eigen leven is gaan leiden. Als Feyenoord géén geld zou hebben zouden ze niet 1 miljoen neertellen voor een nieuwe coach.

21 mei 2019 om 11:37

Volgensmij is er al in een eerder stadium door van Geel aangegeven dat er weinig budget is om spelers te halen, onder andere door het mislopen van de Europa League

21 mei 2019 om 12:15

Ik begreep van een Feyenoord-supporter dat zonder verkopen Feyenoord zo'n 8/10 miljoen heeft om te besteden. In de huidige tijd is dat niet heel veel. Ik hoop wel dat ze creatief zullen zijn. Misschien met een paar transfervrije spelers van Swansea?

21 mei 2019 om 12:22

Daannl-12

Ben blij om te lezen dat het een eigen leven is gaan leiden....
Feyenoord heeft momenteel bijna 8 mln in kas. Zoals Kyle66 schrijft. En niet anders. Dus als jij info hebt dat ze meer hebben zou ik dat graag lezen.

21 mei 2019 om 13:00

Vbd79,

Ik hoop niet voor jouw dat he alles maar gelooft wat er op een nieuwssite terecht komt. Daarbij wat zegt nauwelijks nu, dat er weinig budget is? Wat is weinig? Voor iedereen verschillend

21 mei 2019 om 13:05

Ik doel op hetzelfde als Kyle66? Imo is 8 miljoen idd niet veel (of wat het precies mag zijn), maar geen geld is weer overdreven (er is de afgelopen zomer ook veel geld naar 1908 en Nieuw Varkenoord gegaan).

21 mei 2019 om 17:09

@fr_jc

dan kunnen ze die 8 miljoen mooi gebruiken om een keer een capabele scouting op poten te zetten. elke zondagavond naar de samenvattingen op Studio Sport te kijken om nieuw talent te ontdekken is namelijk geen succes gebleken

21 mei 2019 om 17:23

@Japie

Scouting zal waarschijnlijk wel hoog op het lijstje staan, dat hopen we samen dan maar

Eerst maar eens zien wie we als TD krijgen, is maar stilletjes rondomtrent dat kleine euvel.

21 mei 2019 om 20:28

Hahahaha, nee hoor wees maar niet bang! Veel is met een korrel zout te nemen qua voetbal nieuws, ook bij andere sites/ kranten.

21 mei 2019 om 14:35

Alle financieel experts noemen de business case van nieuw stadion solide en degelijk en jij probeert er van te maken dat het een waardeloze tombe langs de Maas wordt? Wordt het beste stadion van Nederland en tevens het grootste. Veel meer inkomsten uit dagen dat Feyenoord niet speelt en daarmee een solide business case. Zal flinke financiële slagkracht geven als het er staat. Feyenoord zelf is helaas de zwakste schakel in het geheel. Gemeente, architect en projectorganisatie leveren vooralsnog gewoon goed werk af.

21 mei 2019 om 14:48

De Kuip renoveren daar wil geen bank z'n centen in steken. Het is treurig maar we gaan de Kuip verlaten one way or another. De Kuip is als een sinaasappel waar de laatste druppel is uit geperst.

Ik vind het niet erg om een stap achteruit te doen om daarna weer 2 vooruit te maken als team. Alleen dat er geen leiding is, is wel zorgelijk. Ik hoef geen plan te horen over hoe we kunnen aanhaken bij Ajax of Psv. Maar wel hoe we met Feyenoord op termijn weer structureel stappen kunnen maken.

Tuurlijk heeft Feyenoord een minder elftal dan PSV en Ajax. Maar ze hebben wel een beter elftal dan de andere 15 ploegen. Ze moeten minstens de wedstrijden tegen de rest kunnen winnen en dan kun je een heel eind komen. Feyenoord moet nu eerst een betrouwbare verdediging krijgen. Daarna creativiteit op het middenveld om de verdediging van de clubs uit het rechterrijtje te verslaan.

21 mei 2019 om 10:50

Als ze “minstens” de wedstrijden tegen de rest moeten winnen dan worden ze ieder jaar met 90+ punten kampioen... Ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren jij wel?

21 mei 2019 om 10:52

Nee, maar op basis van kwaliteit moet dat kunnen. Als je op en top gemotiveerd bent en geconcentreerd lukt dat. Taakje weggelegd voor de coach.

21 mei 2019 om 16:04

@champies

Moeten kunnen winnen is iets anders dan moeten winnen he... Jij gebruikt hele andere woorden dan arsenal890. misschien volgende keer wat beter lezen voor je mensen afvuurt op uitspraken die anders zijn gedaan, anders kom je niet heel pienter over.

21 mei 2019 om 11:01

Lekker makkelijk gezegd. Maar zit gewoon weinig ontwikkeling in Feyenoord en nu hebben ze ook nog altijd geen TD. En als je de komende jaren weer geen Europees voetbal haalt en concurrenten als AZ dit wel gaan doen ga je als Feyenoord met je dure nieuwe stadion straks toch wel een probleem hebben.

21 mei 2019 om 11:13

Daar komt het wel op neer toch? PSV heeft ook bijna alle wedstrijden gewonnen in de 1ste seizoenshelft. Tuurlijk is het makkelijk gezegd maar het is wel haalbaar.

21 mei 2019 om 14:36

Dat stadion moet juist de spiraal doorbreken van geen geld. Omdat er ook veel geld verdiend kan worden in een jaar dat Feyenoord niet zo lekker presteert.

21 mei 2019 om 14:49

Feyenoord heeft nu een duur stadion in verhouding met wat ze ervoor terug krijgen.

Ik hoop op de volgende selectie voor volgend seizoen

Houden uit de huidige selectie:
Vermeer, Bijlow, Delle
St. Juste, Botteghin, Geertruida, Van der Heijden, Malacia, Haps
Kokcu, Ayoub, Burger, Wehrmann
Berghuis, Larsson, Sinisterra, Jorgensen, Vente

Verkopen:
Nieuwkoop, Verdonk, Vilhena, Toornstra; Clasie en Martina laten gaan

Aankopen:
Memisevic
Johannes Geis (transfervrij) of Fer (transfervrij)
Maher (transfervrij)
Van Rhijn (transfervrij)
een buitenspeler

Als Jorgensen wordt verkocht, Lammers proberen te kopen van Psv.

21 mei 2019 om 10:51

Alsjeblieft geen Van Rhijn zeg. Die is rampzalig bezig bij AZ. Memisevic is ook niet het niveau. Geis ken ik niet. Fer zou wel een goede optie zijn. Maher acht ik niet noodzakelijk.

21 mei 2019 om 11:40

Andere suggestie voor een goedkope 2e rechtsback? Kon zo even niets bedenken

21 mei 2019 om 11:56

Ik zie graag Janmaat komen. Dan heb je st juste en Nieuwkoop.

21 mei 2019 om 12:03

Zeefuik van Groningen als eerste rechtsback en st juste naast botteghin in het centrum zetten. Zij zijn bijna helemaal complementair aan elkaar. Beide misschien geen sterren maar denk dat ze elkaars zwakte kunnen aanvullen

21 mei 2019 om 12:06

Alsjeblieft niet zeg. We kunnen toch wel een rechtsback van niveau halen.

21 mei 2019 om 12:31

Gewoon doen. Dan heb je samen met Van Beek de garantie op minimaal 5 doelpunten per seizoen. Eigen doelpunten welteverstaan...ach, een kniesoor.

Maar serieus: kom Van Rhijn halen, wereldverdediger. Nu met gratis strik.

21 mei 2019 om 11:09

Van Rhijn? Komop zeg, daar ga je niks mee op vooruit.

21 mei 2019 om 12:18

@FeyCoev, is het een idee om als Jorgensen wordt verkocht om Bony te halen?

21 mei 2019 om 12:24

Bony komt wel van een salaris van 5,5 miljoen euro en heeft de afgelopen 5 jaar weinig gepresteerd dus geen idee of hij fit en gemotiveerd is

21 mei 2019 om 14:05

Hij zal wel salaris moeten inleveren. Dat ben ik met je eens. Maar Berghuis deed het ook niet geweldig in Engeland, terwijl hij van een gigantische waarde is voor Feyenoord. Misschien kan Bony hetzelfde bereiken. Ik weet het ook niet, maar gelet op het weinige geld dat Feyenoord te besteden heeft, lijken transfervrije spelers mij een oplossing.

21 mei 2019 om 23:16

Bony pakt nu 130.000 pond per week. Das een slordige 7 miljoen euro per jaar. Je kunt wel inleveren hoor maar die gaat ook niet voetballen voor hooguit 1/7e van zijn oude salaris.

21 mei 2019 om 17:11

@feycoev

Larsson, Ayoub, Bijlow en Vente mogen wat mij betreft ook vertrekken. die voegen niks toe aan dit Feyenoord

die transfers die jij noemt zou ik niet doen. ik zou dat geld liever investeren in een capabel scoutingsapparaat

21 mei 2019 om 20:33

Ik denk dat een scoutingsapparaat het beste zal zijn. Dan maar even een minder jaar, maar het is wel een investering voor de toekomst. Eentje die een veelvoud zal opleveren van de investering zal kosten.

'De club heeft echter nauwelijks budget voor spelersinvesteringen en moet noodgedwongen een beroep doen op de eigen jeugd. Ondanks deze beperkingen blijven de verwachtingen van de fans onverminderd hoog.'

De journalisten praten elkaar in dezen dagen allemaal na. De verwachtingen zijn niet onverminderd hoog. Het overgrote deel van de aanhang ziet in dat de kans dat je kampioen wordt op dit moment aanzienlijk kleiner is dan bij PSV en Ajax. Het merendeel van de supporters wil enkel wat beter (ofwel leuker) voetbal zien en minder punten laten liggen tegen ploegen als PEC Zwolle, ADO Den Haag, Excelsior, De Graafschap, Fortuna Sittard, Willem II en FC Groningen. Ook is 5-1 tegen Trencin als Feyenoord zijnde gewoon een schande. Deze zaken kunnen en moeten gewoon beter.

Met betrekking tot het budget: de club Feyenoord is financieel kerngezond. Zodra er sterkhouders vertrekken zullen zij logischerwijs in ieder geval wel een leuke transfersom opleveren. Het geld wat dan binnenkomt kan vervolgens grotendeels weer worden geïnvesteerd in nieuwe spelers indien nodig. Sowieso is het verhaal dat Feyenoord geen geld zou hebben een eigen leven gaan leiden nadat MvG afgelopen zomer stelde dat er geen geld was voor nieuwe spelers. Men gaat dan echter voorbij aan het feit dat er de afgelopen zomer 10-12 miljoen is gestoken in de nieuwe trainingscomplexen en na deze uitspraak ook nog 7 miljoen is verdient aan de transfers van Amrabat en Boetius.

21 mei 2019 om 11:37

In totaal zou Feyenoord zo'n 10 miljoen hebben geinvesteerd in het trainingscomplex, zo'n 4 miljoen in gedeeltelijk het aflossen van schulden en dan blijft er 40 miljoen over (als je uitgaat van 55 miljoen aan inkomsten na transfers van karsdorp, kongolo en champions league). Na de aan- en verkoop van amrabat en boetius (kun je tegen elkaar wegstrepen) heeft feyenoord geld uitgegeven aan Sinisterra (2), Berghuis (6) Larsson (5), Haps (6) en Stjuste (5). Dat is zo'n 24 miljoen, blijft er 16 over.
Het spelersbudget is ook opgeschroefd waardoor er meer geld gereserveerd wordt voor salarissen dus dat gaat er ook vanaf. Ook zullen er flinke bonussen uitgekeerd zijn na het behalen van de titel.
Er zal vast niet 16 miljoen klaarliggen, maar het lijkt me stug dat alles inmiddels op is.

21 mei 2019 om 14:38

Er zijn 2 trainingscomplexen betaald. Is eerder 2x 10 miljoen dus. Volgens mij 14 miljoen voor Nieuw Varkenoord en iets van 8 miljoen voor 1908.

Ik word de laatste dagen – en ook al jaren – zo moe van dat zogenoemde ‘(bizar) hoge verwachtingspatroon’ wat de media en buitenstaanders zo graag op ons plakken. Ik hoor het gister van der Gijp nog zeggen; ‘wij’ zijn niet dom. We weten wel dat met deze groep niet (structureel) om het kampioenschap spelen. 3e worden kan, mag en is realistisch. Maar niet op deze manier.

Geen lijn en ontwikkeling te zien in het spel na 4 jaar Gio, structureel punten verspelen tegen het rechterrijtje (dit seizoen al 17!) o.b.v. alleen al motivatie en een voorspelbare tactiek, Europees uitgeschakeld worden door - met alle respect - een veredelde amateurclub, te weinig perspectief geweest voor de jeugd (dordrecht is nu een ‘creatieve’ oplossing en een Geertruida en co hadden al meer mogen spelen), en wel meer. Ik ga het niet enorm uitbreiden, maar nogmaals: 3e worden kan. Maar er moet ook progressie te zien zijn en op bepaalde punten mogen wij echt bepaalde dingen eisen.

21 mei 2019 om 11:14

Ja het is alleen zorgelijk dat er in het maasgebouw geen duidelijke leiding is. We hoeven geen plan te maken om ons weer te meten met Ajax en Psv maar wel een plan hoe we structureel stapjes omhoog kunnen maken, en dan zien we wel hoe dichtbij we kunnen komen. En nu is het vooral bidden dat ons nieuwe TD en Jaap Stam een schot in de roos zijn.

21 mei 2019 om 13:00

@mgvm

dan moet er eerst een visie komen en progressie in het aankoopbeleid. je verdedigingscentrum is tergend traag, St.juste en Malacia zijn matige backs, je hebt geen creativiteit op je middenveld en geen snelheid en diepgang op de vleugels en je hebt geen veelscorende spits. wat kan Gio er dan verder aan doen dat het je niet lukt om het spel te maken met Feyenoord?

ik vind dat Gio het op de zeperd tegen AS Trencin het gewoon weer uitstekend heeft gedaan dit jaar met deze armoedige selectie

21 mei 2019 om 13:11

Gio had veel kunnen doen. Om te beginnen eens een huurling genaamd Clasie uit het elftal te halen en daar een voetballer zoals Ayoub neer te zetten.

Gio had ook Toornstra of Vilhena vaker kunnen banken om een creatieve speler op te stellen met Kokcu. El Bouchataoui steekt met kop en schouders bij O19 er bovenuit. Hij is ook een creatieve speler maar die heb ik alleen in de voorbereiding gezien. Toen viel hij tegen maar dit seizoen heeft hij zich razend sterk ontwikkeld. Van mij part probeer je Larsson op het middenveld als '10'. Maar probeer eens tijdens het seizoen iets. Dit waren trouwens de opties om meer creativiteit te generen.

Overige punten zoals Martina halen terwijl wij zeer getalenteerde verdedigers hebben vind ik onbegrijpelijk. Door dit soort acties zorgde Gio ervoor dat er weinig kapitaal op het veld staat. Dat vind ik onacceptabel.

21 mei 2019 om 13:21

Iets wat ik al langer verkondig de laatste tijd is dat we echt behoefte hebben aan een goede centrale verdediger omdat van Beek en v/d Heijden niet meer kunnen. Met St. Juste (vind hem wã£â©l goed) en Haps heb je dan goede tot uitstekende backs (malacia prima 2e keus) en dus ook een goede defensie. En dat diepgang ons ontzettend kan helpen is ook waar

Maar als je ziet hoe wij spelen tegen â€ëœkleinereã¢â‚¬â„¢ clubs: voorspelbaar voetbal, geen beweging, geen positiespel en bovenal op maximaal 70. En dat is niet 1 wedstrijd, maar dat ging structureel zo. Er werd nooit iets anders geprobeerd, nooit gezocht naar oplossing. Nee hoor.. Vasthouden aan dezelfde spelers, zelden tot nooit op een andere manier proberen te spelen en altijd alle ballen inleveren bij Berghuis (of Larsson) en hopen dat er iets gebeurt. Als je bijvoorbeeld niet het spel kan maken, ga je op zoek naar oplossingen. Koeman had ook geen weergaloos elftal die het spel maakte, maar presteerde er wel beter mee. Focuswoord: presteren. Vechtvoetbal is ook voetbal, counteren is ook voetbal. Als er maar een idee of lijn in te vinden is.

Als je echt vindt dat Gio het uitstekend heeft gedaan dit seizoen, weet ik niet zo goed hoe jij over voetbal denkt.

21 mei 2019 om 13:23

@rbn_

wat betreft Kokcu ben ik het wel met je eens inderdaad maar Ayoub is ook pure middelmaat

ik denk dat Van Geel met Martina is aankomen zetten want die doet het transferbeleid. Martina zal wel speeltijd hebben geeist bij die overgang want die zat in het buitenland alleen maar op de bank. die gaat niet naar Nederland komen om weer alleen te gaan banken. Clasie hetzelfde verhaal verwacht ik

21 mei 2019 om 13:42

Als Ayoub pure middelmaat is, test je El Bouchataoui, Wehrmann of een andere speler daar. Van mij part Toornstra in een wat meer verdedigender rol. Maar doe iets. Probeer iets uit. Maar nee, Gio hield vast aan een elftal zonder creativiteit op het middenveld. Zonde.

21 mei 2019 om 14:22

@mgvm

Koeman had met Schaken wel een snelle vleugelspeler met diepgang en met Pelle een spits die elk seizoen rond de 25 goals maakte. achterin had hij De Vrij en BMI lopen en Janmaat als rechtsback. dat maakt wel een verschil natuurlijk

21 mei 2019 om 14:46

‘’koeman had met Schaken wel een snelle vleugelspeler met diepgang en met Pelle een spits die elk seizoen rond de 25 goals maakte. achterin had hij De Vrij en BMI lopen en Janmaat als rechtsback. dat maakt wel een verschil natuurlijk’’

Ja, en Erwin Mulder en Lamprou als keepers, een bijna zelfde middenveld als nu, een grillige Boetius op de vleugels en hij had Goossens, Sleegers en te Vrede op de bank. Maar Koeman had wel een plan en een oplossing voor als het niet lukte en is ermee 2e geworden (denk aan de 5-3-2 met Schaken en Pelle in de spits). Onder Gio hebben we nu al een aantal seizoenen structureel slecht gepresteerd tegen kleinere ploegen en toch bleven we maar hetzelfde spelen, hopende dat het wel goed kwam. Welke poppetjes er ook staan; dát is een groot verschil.

21 mei 2019 om 15:12

@mgvm

Gio had ook niet veel keuze want in de breedte lag de kwaliteit ook laag. een spits die structureel een stuk of 25 keer scoort scheelt ook wel een slok op een borrel. zonder die 20 plus goals van Jorgensen in het kampioensjaar toen hij boven zichzelf uitsteeg waren we ook nooit kampioen geworden.

bovendien had Koeman nog de beschikking over een El Ahmadi en Clasie op de piek van hun carriere, waar de eerste is verkocht en de laatste geen schim meer is van de speler die hij was in zijn eerste Feyenoord periode

deze Feyenoord selectie rammelt aan alle kanten en mist de diepgang, snelheid, scorend vermogen en creativiteit om een tegenstander de wil op te leggen. het elftal van Koeman zat veel beter in elkaar en had wel bepaalde van die eigenschappen in huis en dan word het een stuk makkelijker voetballen

21 mei 2019 om 15:33

Ja, ik ben ermee eens dat goals van een spits kunnen schelen (feyenoord was ook bijzonder afhankelijk van Pelle), dat el Ahmadi een ontzettend belangrijke schakel was, etc., etc. Maar nogmaals: poppetjes maken niet uit. Over de aanval kan je ook weer stellen dat we Berghuis en van Persie hebben, etc. Over creativiteit en scorend vermogen gesproken trouwens, maar goed.

Ik begrijp dat je direct of in dit geval indirect dolgraag naar van Geel wilt blijven wijzen omtrent de selectie, maar Gio heeft het met deze selectie gewoon echt beter (moeten) kunnen doen dit seizoen. Je kan een keer door de ondergrens zakken tegen een laagvlieger, maar niet structureel.

21 mei 2019 om 15:34

Het elftal van Koeman had Immers, Boetius, Schaken en Pelle als 'creatieve' geesten
Pelle scoorde in het laatste jaar van Koeman 23x en Boetius 10x. In totaal scoorde het team 76 keer. Net zoveel als de laatste seizoenen onder Gio, alleen zijn we nu niet afhankelijk van 1 speler mbt de productie.
En die gewenste diepgang kan natuurlijk ook prima van de backs afkomen. Stjuste en Haps hebben die fysiek.

21 mei 2019 om 15:58

@mgvm

het gaat mij niet om vingerwijzen maar ik vind de huidige selectie van Feyenoord pure armoede, daarom vind ik het nog knap dat we boven AZ zijn geeindigd

je kan geen pressie spelen omdat Vd Heijden en Botteghin niet met ruimte in hun rug kunnen spelen. er is geen creativiteit op het middenveld, geen scorende spits en geen diepgang of snelheid op de vleugels. zowel Larsson als Berghuiskomen constant op met de bal aan de voet wat uitermate voorspelbaar is en dus makkelijk om te verdedigen voor de tegenstander

ik zou niet weten hoe Gio dan moet bewerkstelligen met dit materiaal hun tegenstanders de wil op te leggen. je zag dit ook terug aan het feit dat spelers constant de bal breed en terug aan het spelen waren. niemand had de oplossing naar voren

21 mei 2019 om 16:02

@ijsmuts

diepgang hoort niet van je backs af te komen. haal bij Ajax Ziyech, Neres en Vd Beek uit het elftal en je zal zien hoe lastig die het krijgen een tegenstander uit elkaar te spelen. ze hebben dan geen enkele diepgang en creativiteit meer. dat gaan de backs Tagliafico en Mazraoui niet oplossen

dit Feyenoord mist niet alleen creativiteit maar ook de diepgang van een Immers en Schaken, het scorende vermogen van een Pelle en de verdedigende kwaliteiten van een De Vrij, Janmaat, BMI en Kongolo. de selectie van Koeman was echt een klasse beter als de selectie van Gio afgelopen seizoen imo

21 mei 2019 om 16:25

‘’ik zou niet weten hoe Gio dan moet bewerkstelligen met dit materiaal hun tegenstanders de wil op te leggen’’

Alleen al door beweging. Diepgaan hoeft niet alleen te zijn weggelegd voor de links- en rechtsbuiten, maar kan ook voor een Toornstra of Vilhena gelden, of voor de backs die over de naar binnen trekkende buitenspelers gaan. Maar nee: ons spel was ongelooflijk statisch. Niet geheel toevallig speelden we onze beste wedstrijden ook als er veel beweging was als we de bal hadden.

‘’je zag dit ook terug aan het feit dat spelers constant de bal breed en terug aan het spelen waren. niemand had de oplossing naar voren’’

Dat is gewoon de controle en juist de durf die Gio mist en er niet ingebracht heeft. Rutten had een veel mindere selectie en onder hem speelden we gewoon bijzonder goed voetbal. Zelfs de speler die waarschijnlijk de meeste ballen terug speelde dit seizoen (van Beek) speelde daar alle ballen naar voren. Rutten wilde naar voren voetballen en liet dit overduidelijk terugkomen.

Maar goed, alles is weer zwart/wit. Je denkt enkel in beperkingen en niet in oplossing/wat wel mogelijk is.

21 mei 2019 om 16:36

@mgvm

ik denk niet in beperkingen maar een speler heeft diepgang of heeft geen diepgang. dat is niet te trainen, dat is een aangeboren kwaliteit net zoals creativiteit of een neusje voor de goal hebben dat is

ik denk niet dat ik te zwart wit denk maar dat mensen deze Feyenoord selectie erg overschatten. er zijn zoveel teams die beter voetbal willen spelen maar als je een bepaald type spelers mist word dat gewoon erg lastig

onder Rutten waren de resultaten overigens minder als onder Gio. hij werd ook niet voor niks ontslagen. Feyenoord had toen veel de bal maar rond het 16 meter gebied was het een stuk minder indrukwekkend

21 mei 2019 om 18:00

@mgmv; ik las een mooi artikel over het voetbal onder Gio dat werd geanalyseerd. Ook kwamen de passmaps te voorschijn. Feyenoord speelt hetzelfde achterhaalde (zouteloze) systeem als Ajax deed (en Inter later ook) onder de Boer. Voetbal in een kommetje, of over de vleugels zoals we in Nederland zouden zeggen. Nauwelijks balbezit in de as van het veld, daar waar je het gevaarlijkst bent. Kijkend naar de topteams wereldwijd en de betere competities en ook Ajax en zelfs psv zie je dat de dominantie centraa gezocht wordt en niet bij de backs op de eigen helft. Ik vind het kwalijk dat feyenoord jarenlang zo’n achterhaald traag systeem heeft gespeeld.

21 mei 2019 om 18:18

@ijsmuts

niet toevallig ook dat dat kommetjesvoetbal bij Ajax verleden tijd is sinds er met Neres diepgang op de vleugels is en er een creatieve middenvelder bij Ajax genaamd Ziyech speelt die de aanvallers in stelling kan brengen

21 mei 2019 om 19:46

Je bedoelt het kommetjesvoetbal bij het Ajax met Eriksen?
Of het voetbal door de as onder Rutten met Immers in het team?
Je denkt toch niet dat de problemen verholpen zijn wanneer we een speler als schaken op gaan stellen ipv een berghuis? Je zoekt een combinatie tussen die 2? Dat kan Feyenoord niet betalen.

21 mei 2019 om 20:02

@ijsmuts

je hebt dan iig wel je benodigde diepgang en snelheid op 1 vleugel met een type Schaken. ik vond Schaken het overigens beter doen bij Feyenoord dan Larsson. van hem ging er veel meer dreiging uit. Berghuis en Larsson in je voorhoede is teveel van hetzelfde. een van die twee zal je moeten vervangen in je elftal en dan zou ik Larsson vervangen. niet dat hij gelijk weg moet, je kan hem houden voor de breedte maar Berghuis vind ik beter dus die zou ik opstellen

Kokcu kan eventueel voor de creativiteit op het middenveld zorgen

21 mei 2019 om 21:58

Je mag best vinden dat Schaken het beter deed. Cijfermatig overvleugelt Larsson Schaken echter volledig. In zn beste jaar was Schaken betrokken bij 8 goals. Larsson in dit 'armoedige' jaar alleen al 14x. Los daarvan is Larsson een van de spelers geweest in de Eredivisie die de meeste kansen creeerde voor zijn medespelers. Je hoort mij verder niet zeggen dat Larsson een topjaar heeft gehad, want dat had dit seizoen niemand, maar je overschat Schaken schromelijk. Net zoals je dat doet bij de Vrij (die in zijn eerste jaren bij lange na niet de speler was die hij nu is) en Indi.

21 mei 2019 om 14:25

@MGMV "De media en buitenstaanders"? Het is volgens mij niet zo lang geleden, na de overwinning op PSV, dat een deel van de eigen aanhang het had over een kampioenschap. En ook dat gebeurt al jarenlang onder het mom van Feijenoord moet altijd voor het kampioenschap gaan. Totaal niet realistisch, maar wordt dan niet alleen moe van de media en buitenstaanders.

21 mei 2019 om 14:42

In onderlinge duels in de top 7 heeft Feyenoord de meeste punten gehaald. Meer dus dan Ajax. We hebben het vernaggeld tegen alles daaronder. Dat mag niet zo vaak gebeuren als bij Feyenoord dit jaar wel gebeurde. Je verneukt het kampioenschap op mentaliteit en gebrek aan tactisch vermogen tegen ingegraven tegenstanders.

21 mei 2019 om 15:05

Ja, ik word moe van media en buitenstaanders die ons dat zogenaamde te hoge verwachtingspatroon maar te pas en on te pas op willen plakken. Dat we maar kampioenschappen eisen ondanks het aanwezige materiaal, dat we maar toppers verwachten ondanks het geringe budget, etc. Nee, ik weet zeker dat ‘wij’ (en vrijwel iedereen die ik spreek) over het algemeen realistisch genoeg zijn om te weten dat je met dit materiaal niet zomaar kampioen wordt. Dat mensen dat op dat moment na PSV riepen, is omdat we ook dicht tegen de top aan schurkten. Dan zou (!) je dus mee kunnen doen. Er is namelijk ook een verschil tussen ‘feyenoord moet meespelen om’ en ‘feyenoord zou moeten meespelen om’. Maar als je dan nog op zo’n achterstand eindigt dat je nog bijna om playoffs moet spelen, is dat ongelooflijk.

Lang verhaal kort: ik weet gewoon dat de verwachtingen binnen de Kuip minder extreem zijn dan wat ze buiten de Kuip denken. Dat valt bijna in dezelfde categorie als dat wij alleen maar blij zouden zijn met harde werkers.

De fans zijn er altijd bij Feyenoord, is dat bij pec niet zo dan?!

Als je met de juiste instelling van Ajax weet te winnen, dan heb je het als club gewoon slecht gedaan in de andere wedstrijden. De passie en de beleving heb ik maar in een paar wedstrijden gezien(ajax en Psv) en dat is iets wat toch zeker iedere week moet kunnen. Misschien is de trainersstaf wel te lang blijven zitten en ontbrak het aan motivatie.

21 mei 2019 om 11:26

Het is niet alleen maar instelling. Tegen Ajax en Psv komt er natuurlijk wel wat meer los maar heb je ook wat meer ruimte om te voetballen. Feyenoord heeft dit jaar vooral punten verspeeld tegen clubs uit het rechterrijtje. Die spelen een stuk meer verdedigend en daar kon Feyenoord slecht mee omgaan. Een hoog tempo spelen en die verdediging uit mekaar spelen zat er totaal niet in. Het was altijd een veelste laag tempo en veelste voorspelbaar.

21 mei 2019 om 17:04

@pablonini

eindelijk iemand die het snapt. ik ben ook al heel lang van mening dat het gebrek aan scorend vermogen, creativiteit en diepgang en snelheid op de vleugels de reden is dat we zelf niet het spel kunnen maken. dit Feyenoord kan zich prima vast bijten in een sterkere tegenstander op fysieke kracht en hard werken maar de kwaliteiten om voetballend een behoudende tegenstander uit elkaar spelen zitten helaas niet in deze selectie

21 mei 2019 om 17:09

Dat zit er wel maar moet Gio ze wel opstellen.

21 mei 2019 om 17:14

@rbn_

de jeugdspelers misschien maar die renderen meestal pas in een elftal dat goed draait met goede ervaren spelers om hun heen en die zijn er niet. verwacht je dat die jeugdspelers Feyenoord gaan dragen dan maak je die talenten kapot

21 mei 2019 om 20:02

Vermeer, Botteghin, Toornstra, Clasie in mindere mate, Jorgensen, Berghuis en Van Persie.

Feijenoord moet gewoon vanuit een gesloten verdediging gaan spelen. Niet echt spectaculair , maar wel realistisch. Proberen om met snelle aanvallers te kunnen uitbreken. Dan hebben ze nog een kans op een goede klassering

Ach, ik verander mijn verwachtingen nooit. Feyenoord moet meedoen voor de titel en minimaal 6 wedstrijden Europa. Is de materiaal niet toereikend, heeft de verantwoordelijke voor dat gefaald. We werden 2 jaar geleden kampioen, we winnen genoeg topwedstrijden, paar bekers gepakt. Dan mag ik dit gewoon verwachten.

21 mei 2019 om 12:10

Je bent met 20 pnt achterstand geëindigd op de top2, er is niet of nauwelijks budget en jij gaat verwachten dat ze volgend seizoen vrolijk meedoen voor de titel? Klinkt realistisch....

21 mei 2019 om 13:00

@ R_zuid brengt het een beetje gechargeerd, maar ik begrijp hem ergens wel. Ik vind het nogal gênant voor een club met een begroting van bijna 70 miljoen euro, een achterban a la Feyenoord dan maar blij te wezen met een plekje in de subtop. Als je de ambitie er helemaal uit snijdt krijg je ook weer een foute dynamiek binnen je club. De lat kan echt wel omhoog in vergelijking met wat Gio de laatste twee jaar neerzette aan veldspel. Als je dat bewerkstelligt en je haalt de groepsfase EL kan ik er prima mee leven.

De realistische doelstelling luidt: zo ver mogelijk in de beker en mogelijk beker winst, in de competitie directe plaatsing voor Europees voetbal.

Ik typ dit niet omdat ik graag op Feyenoord wil bashen, maar ik vind dat er realistische verwachtingen moeten zijn. Je mag als Feyenoord zijnde de ambitie uitspreken kampioen te willen worden, maar het moet momenteel niet bovenaan het lijstje staan. Strijden om plek 2 is denk ik al lastig genoeg gezien het huidige Ajax en Psv. Al is het nog wachten hoe Ajax en PSV zich na de zomerstop presenteren, welke aankopen en verkopen etc.

Echter, dit zeiden we allemaal een paar jaar geleden ook en wat gebeurde er toen? Feyenoord werd kampioen na 18 jaar. Niet omdat ze de beste spelers hadden, want die hadden ze echt niet, maar omdat het een erg sterk collectief was. Teamspirit, geloven in eigen kracht.

Feyenoord moet afscheid nemen van Clasie en Vilhena. Een goede CV en rechtsback kopen en vooral Kenneth Vermeer als 1e doelman laten staan. Ik snap best dat ze Bijlow als eerste doelman hadden, ook toen Kenneth fit was. Hij werd als pareltje gezien waarbij ze hoopten dat hij voor enkele miljoenen verkocht kon worden. Het liep echter anders, ik vind Bijlow een leuke reservekeeper maar geen topkeeper. Kenneth moet gewoon keepen, simpel als dat. Verder moet Feyenoord zich versterken met een leiderstype, want na Kuyt en Persie mis je die nu. Een naam? Geen idee, misschien Leroy Fer, maar die kan die rol nog niet op zich nemen en bovendien verdient hij 5x zoveel in Engeland als hij in Rotterdam kan krijgen.

Ik denk dan Guus Til wel een aanwinst voor Feyenoord kan zijn, of Davy Propper, Mahi? Ik las hierboven de naam van Van Rhijn, ja waarom niet? Als wissel? Ik geloof nog wel in die jongen, van mij mag hij ook naar Ajax komen in plaats van Kristensen. Hij is misschien geen wereldtop, duh, maar geef die jongen betere spelers om zich heen en hij kan zijn niveau ook wel weer opkrikken. Bovendien weet hij wel hoe je kan scoren in de Kuip

Feyenoord kan ook kiezen om veel jeugd in te laten stromen. Daarmee neem je wel het risico dat je niet voor de top 3 gaat spelen, maar je kan ook kijken wat die jeugd kan bereiken en vervolgens een eventuele ruwe diamant goed verkopen, wat natuurlijk weer voor geld zorgt waarmee versterkingen gehaald kunnen worden. Ze moeten echter vooral geen te dure spelers gaan halen mbt salaris, dat is nu zonde.

21 mei 2019 om 13:07

Er was afgelopen jaren in de media nogal wat commotie ontstaan omdat Feyenoord nooit uitsprak om voor het kampioenschap te gaan. Deden ze dat uiteindelijk wel, werd er lacherig over gedaan omdat het niet realistisch was. Als je het zo bekijkt kan je het natuurlijk zelden goed doen.

Van der Gijp verwoordde het mijn inziens goed gisteren. Ik, als supporter, weet echt wel dat de kans nihil is dat Feyenoord kampioen wordt. Daar ben ik ook content mee, alleen niet met de instelling van de spelers, met de speelwijze van het elftal en dat soort zaken. Hoe kan je in de onderlinge wedstrijden tegen de top 4 de meeste punten pakken maar 17 punten verschil laten liggen tegen het rechterrijtje. Dat is een mentaal probleem.

Ook de speelwijze en de keuzes van Gio was ik niet tevreden over. Dat zie je nu ook met een type Kokcu die zich gewoon prima staande houdt. Waarom een type Martina halen terwijl Geertruida als talentvolle verdediger er dicht tegen aan zit. Waarom Clasie als huurling telkens laten ballen terwijl hij het verschil niet maakt. Ondertussen zit een aankoop, waar nog wat potentie en restwaarde aan zit zit te verpieteren op de bank. Dat soort zaken ga ik niet begrijpen.

Als Feyenoord volgend seizoen hard voor de punten strijdt met een paar getalenteerde spelers waarvoor je naar het stadion komt dan is het voor mij prima. Hopelijk halen we ook Europees voetbal.

Je niet van Geel de schuld blijven geven. Spelers bij Feyenoord krijgen zulke hoge verwachtingen van de fans/bestuur, dat ze onder de druk niet goed kunnen presteren. Kijk naar Larsson.

Ik snap Stam niet zo goed dat hij trainer wordt van deze club. Hij kan maximaal 3e worden en misschien een beker winnen maar dan heeft bij het niet bijzonder gedaan. Er is voor hem weinig eer te behalen daar.

Iedere Feyenoorder weet dat alles boven plek 3 mooi is meegenomen. Zo ook volgend jaar. We zijn gewoon minder dan Ajax en Psv. Ik moet nog maar zien wat Stam ervan gaat bakken, want ik heb geen idee waaruit blijkt dat het een goede trainer is.

Veel jeugd klaarstaan ? Dan heb je weing aan Japie . In zijn tijd als trainer bij Jong Ajax presteerde hij het ook om de voorkeur te geven aan Danny Bakker , Milan Vissie of Clement boven vd Beek Nouri of de Jong . Echt af en toe drama . Heeft ie nu ook weer Pelle Clement meegenomen . Ik heb nu al weer medelijden met mijn Feyenoord vrienden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren