Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Sar: ‘Niet mijn bedoeling om zeven spelers te verkopen’

Laatste update:

Ajax plaatste zich door af te rekenen met grootmachten Real Madrid en Juventus voor de halve finales van de Champions League en Edwin van der Sar en Marc Overmars worden gezien als twee van de architecten achter de Europese successen van dit seizoen. De algemeen directeur en directeur voetbalzaken kozen er afgelopen zomer in om een andere weg in te slaan door flinke transfersommen uit te trekken voor gearriveerde spelers als Daley Blind en Dusan Tadic. Van der Sar legt dinsdag in gesprek met The Guardian uit dat de club eerst wat huiverig was om deze beslissing te nemen.

“Economisch gezien was het niet het beste idee. We waren misschien wat terughoudend om geld te steken in oudere spelers en we dachten dat we alles wel konden oplossen met onze jeugdopleiding. Maar we hebben ook teruggegrepen op onze eigen ervaringen, in 1995 (toen Ajax voor het laatst de Champions League won, red.) hadden we een erg jong en getalenteerd team met Edgar Davids, Clarence Seedorf, Overmars, Patrick Kluivert en Frank en Ronald de Boer. Maar we hadden ook Frank Rijkaard en Danny Blind”, legt hij uit.

“Zij hadden WK’s gespeeld en ervaring in de Champions League. We hebben een beetje teruggedacht aan de successen van ’95. We wilden de overdaad aan jong talent koppelen aan ervaring.” Erik ten Hag is een van de andere factoren achter de succesvolle resultaten van Ajax, maar hij kreeg in het begin van zijn dienstverband in Amsterdam nog met veel kritiek te maken. Van der Sar en Overmars lieten de trainer in de eerste weken weten dat de ploeg op een aanvallende en avontuurlijke manier moest gaan spelen, zonder al te veel passes opzij en achteruit.

“Hij heeft een duidelijke boodschap van ons gekregen. Nu hebben we een niveau bereikt dat niemand in de buitenwereld eigenlijk van ons verwacht had”, gaat de oud-doelman verder. De goede resultaten van Ajax hebben echter ook hun keerzijde, aangezien veel spelers nu in verband worden gebracht met een vertrek. Van der Sar wil hier echter niet nu al bij stilstaan: “Het is niet mijn bedoeling om zeven spelers van dit team te verkopen, we moeten competitief blijven en dit niveau volgend seizoen weer bereiken. Maar het seizoen is nog niet voorbij. Er komt nog een opwindende maand aan waarin we kans maken op drie prijzen.”

Denk jij dat Ajax volgend seizoen een team van hetzelfde niveau als dit jaar op kan stellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

En toch zal je denk ik wel moeten. Ja Ajax heeft veel geld staan op de rekening, en ja de spelers staan lang onder contract. Maar de hoge bedragen zullen Ajax helpen bij nieuwe aankopen. Waar spelers als Richarlison eerst niet haalbaar waren, zijn ze dat nu wel! Blind, Dolberg, Tadic en Onana behouden, jeugd inpassen en grote talenten halen.

30 april 2019 om 14:18

Je kunt toch ook Mazroui, Schone, Neres en vd Beek nog wel een jaartje behouden? Desnoods met een nieuw contract incl realistische minimale afkoopsom ofzo..?

30 april 2019 om 14:21

Ik zou Neres en vd Beek ook verkopen. Ook voor deze spelers zal er zich nu een mogelijkheid voor doen, die volgend jaar misschien niet meer aan de orde is. Mazroui vind ik zelf nog te zwak, ook voor Ajax. Zelf vind ik het ook tijd dat Schone wordt vervangen.

30 april 2019 om 14:37

Van de Beek zou ik wel verkopen omdat ik toch meer de indruk heb dat hij in een minder Ajax terug zal vallen. Van Neres verwacht ik wel dat die de lijn nog naar boven kan zetten dus die zou ik wel houden zeker omdat er al een paar belangrijke spelers vertrekken.

30 april 2019 om 14:42

Maar die jongens zijn allemaal te vervangen. Daar lopen er genoeg van rond en dat zijn ook niet de spelers die dit Ajax maken wat het op dit moment is. Juist voor die jongens kun je sommen ontvangen die je normaal nooit zou krijgen, terwijl je voor een kwart van die sommen (bijna) gelijkwaardige spelers terughaalt.

30 april 2019 om 14:49

Voor een kwart dezelfde kwaliteit binnenhalen lijkt me sterk, dit is een ploeg die halve finale CL speelt. Of je moet denken dat een van de Beek 60 miljoen gaat opleveren? Noem mij een speler die direct brengt wat van de Beek brengt voor 15 miljoen of minder. Tadic en Blind zijn echt niet de enige doorslaggevende factoren geweest, je moet altijd zelf ook nog meekunnen in het niveau. Misschien dat een Klaassen meteen kan brengen wat hij brengt voor Ajax, maar die haal je ook niet voor 15 miljoen lijkt me. Mazraoui en Schöne zijn dan wel wat makkelijker en goedkoper te vervangen lijkt me.

30 april 2019 om 15:09

Van de Beek is juist groeiende dit seizoen en zou ook zomaar als hij binnen het team een nog belangrijkere rol krijgt nog beter kunnen worden. Wat die jongen in Europa laat zien (deed hij bij vlagen onder Bosz trouwens) is gewoon geweldig en als je van die vaste gezichten van die gouden lichting al De Ligt en De Jong kwijt raakt lijkt het mij prachtig om Donny te kunnen behouden. Anders wordt het wel hã©ã©l veel schakelen in de as. Nog een jaar behouden en langzaam een Gravenberg beginnen te brengen.

30 april 2019 om 15:13

Precies weer een mooi voorbeeld van de onderschatting van VD Beek. Terugzakken in een minder team? Hij ís juist de aanjager. 2x MOTM tegen Juve.

30 april 2019 om 17:31

Dus je zou eigenlijk het hele elftal vervangen ? Zoiets kun je toch beter geleidelijk aan doen

30 april 2019 om 17:41

Beter zo min mogelijk verkopen.. ik geloof het wel met die centen.. Ajax heeft al meerdere teams gehad die Europa zeer bepalend zouden zijn, als ze gewoon allemaal zouden blijven.. helaas is dat niet het geval!

30 april 2019 om 14:20

Je moet niks, die jongens hebben ook een contract waar je ze aan kan houden. Op een gegeven moment houd t ook op. zal er niet van opkijken als ze op een gegeven moment zeggen, t'is wel goed zo er gaat niemand meer weg.

30 april 2019 om 14:23

Ze moeten helemaal niks. Ze hebben zelf al +200 miljoen op de bank, voor de FdJ krijgen ze max 86, voor MdL zal de prijs ongeveer hetzelfde zijn, en dan gaan alleen Tagliafico en/of Ziyech weg voor beiden max 40 miljoen. Dat is al 200 miljoen aan transfergeld. Tel daarbij de 100 miljoen aan CL inkomsten erbij op, en ik zie geen noodzaak om spelers te moeten verkopen. Als ze 54 miljoen op Dolberg konden afslaan destijds, kunnen ze vd beek, neres en tadic ook behouden. Mits ze een flinke salarisverhoging ertegen aan gooien

30 april 2019 om 14:58

Ben ik blij dat jij mn boekhouding niet doet.

30 april 2019 om 15:11

Waar haal je vandaan dat ze 200mln op de bank hebben?
De winst op Frenkie + Wober is 45.8mln (bron halfjaarcijfers).

Kap met die onzin, lees de verslagen en kijk wat de werkelijke financiele positie is: liquide middelen staat het onder.
Eigen vermogen is inclusief de huidige boekwaarde van spelers (blind en tadic samen zijn dan al bijna 25mln aan eigen vermogen)

30 april 2019 om 15:16

Wil je nou zeggen dat ze er financieel slecht voorstaan?

30 april 2019 om 15:16

ze hebben nooit 54 miljoen van Dolberg afgeslagen. Dat bod is er nooit geweest, louter een mediagerucht. Verder is het verhogen van salaris een structurele kostenpost. Je kan nu wel veel geld hebben maar je hebt geen hogere structurele inkomsten. Dus op een gegeven moment ga je ten onder aan je grotere salaris post.

30 april 2019 om 15:26

Ten eerste heeft Ajax geen 200 miljoen op de bank staan.. ten tweede is het een gerucht dat Dolberg voor 50 miljoen wegkon! (Was eerst 25+25 variabelen, totdat iemand er gewoon 50 van maakte en jij doet er nu doodleuk nog 4 miljoen bovenop).. dat ze aanbiedingen op spelers kunnen afslaan..? Zeker waar!

30 april 2019 om 16:08

Nou sorry, geen 200 miljoen eigen vermogen, maar wel 178, komt gewoon op hetzelfde neer. Ajax heeft geld zat, en het geld blijft binnenstromen. Daardoor is de noodzaak om te verkopen zeer zeker niet aanwezig

30 april 2019 om 16:38

Denk je dat Barca in 1x die 75 miljoen bij Ajax op de rekening stort? Dat wordt over verschillende boekjaren uitgesmeerd. Zelfde dat Ajax dat ook met bepaalde transferbedragen doet.

30 april 2019 om 17:02

magikhetwete, de winst op Frenkie en Wober is echt geen 45.8 miljoen. 75+12 en dan minus die 5 miljoen aankoopbedrag en dan de 10 miljoen die willem2/rkc krijgen is toch wel meer lijkt me. Ben benieuw welke halfjaar cijfers jij hebt gehad.

En die 5 miljoen aankoopbedrag is ook al een groot deel afgeschreven op basis van het aantal jaren contract wat Wober er al had opzitten dus eigelijks is de winst nog hoger.

30 april 2019 om 17:07

als het een half jaar rapport is, is het toch logisch. Barca betaalt in Termijnen in het afgelopen half jaar is er dus maar een gedeelte betaald. Dus de winst tot nu toe kan prima 45.8 miljoen zijn.

30 april 2019 om 17:55

Je moet je opbrengsten verantwoorden in het termijn dat je ze behaalt. Ze hebben hem afgelopen winterstop verkocht net als Wober, in die periode moet je dus ook verantwoorden. Dat de betaling gespreid gaat doet niks af van de winst. Als je op 30/12/2018 iets verkoopt als bedrijf valt de opbrengsten in het boekjaar 2018, als de koper in 2019 het pas betaalt wordt het als debiteuren verantwoord en zal geen invloed hebben op de opbrengsten (winst&verliesrekening).

30 april 2019 om 14:28

Niks zal wel moeten. Ajax speelt volgend seizoen gewoon weer op het hoogste niveau (cl) en spelers als Neres, Tadic, Onana, Nous, Blind, vd Beek, Tagliafico hebben meermaals aangegeven zichzelf best nog een seizoen zien blijven bij Ajax of het geduld hebben om te wachten op die ene club. Zelfs Ziyech heeft een langer verblijf niet uitgesloten. Voor het salaris hoeven ze het ook weer niet te doen, want Ajax betaald dat soort jongens een Premier League-waardig salaris. De enige die ik met zekerheid nog zie vertrekken is Matthijs

30 april 2019 om 14:49

Zou dom zijn van Ziyech om het uit te sluiten , straks komt er niemand langs en heb je lopen roepen dat je 100% weggaat… Hij is ook niet dom natuurlijk.
Ziyech wilde vorig jaar al graag weg maar de clubs die langs kwamen boden niet genoeg en/of Ziyech zag die clubs niet zitten.
Ik denk dat na dit seizoen wel mooie(re) clubs lang komen en wel het geld willen betalen wat Ajax vraagt.
Ik verwacht dat Ziyech en De Ligt sws weggaan , daarnaast zie ik Tagliafico ook wel vertrekken na dit seizoen. Neres wordt iets te veel van het goede na dat je 4 sterkhouders kwijt raakt.

30 april 2019 om 14:51

Ajax is nog helemaal niet zeker van de CL, dat kunnen ze alleen verdienen door de cup met de grote oren te winnen. Zelfs de kampioen is niet zeker dit jaar.

30 april 2019 om 14:35

Als er toch iemand is die ik bij het eerste bod boven de 10 miljoen zou verkopen dan is het Dolberg wel. Iedereen roept allemaal wel koele kikker maar ik denk vooral "rare kikker". Koelheid is iets heel anders dan hij laat zien. Als hij een prachtige goal scoort (zoals tegen Excelsior) gebeurd er niks. Geen vreugde, geen opluchting, niks. We moeten ook stoppen met liefdadigheid, die jongen heeft lang genoeg de kans gehad en heeft het gewoon niet waar gemaakt. Verlies nemen en doorgaan dus.

Onana, Blind, Tadic en Tagliafico zijn absoluut een must om te behouden. Van de Beek en Neres alleen laten gaan voor de absolute jackpot. Frenkie en Matthijs gaan natuurlijk weg. Ziyech krijgt vrij baan mits voor hem de juiste club komt.

En ja, Pierie en Scherpen zijn natuurlijk niet de opvolgers van eerder genoemde spelers. Maar ik krijg elk seizoen meer en meer de indruk dat er ondertussen echt wel goed vooruitgekeken wordt. Ik heb er echt wel vertrouwen in dat de hoge heren bij Ajax ook snappen dat het bereiken van de halve finale een keerzijde met zich meebrengt en dat er interesse komt in bijna de complete basis elf. Ik gok dat we nog een hoop vuurwerk gaan krijgen met transfers.

30 april 2019 om 15:14

Dolberg is superjong en je zegt verkopen voor 10mln en verlies nemen. Als je Dolberg verkoopt voot 10mln heb je dikke winst.
Los daarvan wil ik dat soort spelers graag behouden, Ajax is en blijft een eredivisieclub met een overwinterdoelstelling, dan is stabiliteit ook prettig en niet altijd alles maar dumpen.

30 april 2019 om 15:19

Probleem met Dolberg is denk ik dat hij het gewoon niet leuk vindt om te voetballen, maar het gewoon goed kan. Zie inderdaad helemaal geen winnaarsmentaliteit of vreugde. Hij kan het wel, maar ik denk dat hij degene is die met de minste motivatie het veld opstapt van Ajax. Ik kwam hetzelfde als hem over, het laatste half jaar bij mijn ex

30 april 2019 om 15:22

Maar mensen die hem afrekenen op hoe hij zijn emotie (niet) uit hoeven we toch niet serieus te nemen? Een speler afdanken omdat hij ‘raar’ is manmanman. Die gozer moet zeker doelpunten gaan maken, dat is waarvoor hij betaald wordt. Hoe hij er verder bijloopt kan me roesten. Overigens vol vertrouwen in dat Dolberg terugkomt op zijn topniveau volgend jaar en we veel om hem gaan juichen. Wie de geschiedenis kent van Ajax, weet hoe het werkt. Spelers vertrekken en er staat altijd een ander op. Vaak niet eens een grote aankoop en vaak niet eens dezelfde positie. Mij gaat het niet verbazen als terwijl iedereen zoeken naar de nieuwe Frankie de Jong, Dolberg ze er uit alle hoeken inpeert komend seizoen.

30 april 2019 om 19:41

@manodedios,

Ho ho, ik kraak hem niet af vanwege z'n uiterlijk. In dit geval loopt er bij Ajax nog wel iemand anders rond die lui oogt... Nee, ik zeg dat ik iedereen hoor zeggen dat hij zo'n koele kikker is, maar het bij mij meer over komt alsof er mentaal echt iets mis zit. Precies wat ik zeg: hij straalt niet eens plezier uit. Niet na het scoren van 1 goal, niet na het scoren van 3 goals. Als één van zijn teamgenoten scoort komt er een plichtmatige high-five van af, 9 van de 10 keer zonder lach.

En ja, we hebben absoluut wel glimpjes op kunnen vangen van zijn talent, maar 1 zo'n glimp elke 10 wedstrijden is niet genoeg voor Ajax. Z'n statistieken zijn zo slecht nog niet, maar dit is nu zijn 3e jaar waarin hij echt wel kansen heeft gehad. Kijk hoe Ziyech vorig jaar werd uitgekotst vanwege zijn houding. Kijk hoe Ziyech nu wordt bejubeld.

Ja, dan zie ik liever een Huntelaar met het vuur in z'n ogen op z'n 35e die zelfs bij een 7-0 voorsprong in de 92e minuut de bal nog voor de tegenstander uit het net haalt om er nog een te kunnen maken, dan het zogenoemde "ijskonijn" Dolberg.

30 april 2019 om 14:39

Vergeet niet dat deze prestatie de wereld overgaat. Clubs zullen dus ook hoog in de boom gaan zitten als Ajax aanklopt. Zeker nu jongens voor bijna 80 miljoen euro bij Ajax vertrekken, weten ze dat Ajax geld te spenderen heeft. De salariseisen van spelers zullen ook wat hoger zijn en vooral als ze erachter komen dat er spelers bij Ajax zijn die drie miljoen euro per jaar verdienen.

Er is zoveel euforie, we zijn zo blij met de halve finale, helemaal terecht natuurlijk.. zo nu en dan krijg ik gevoel alsof het doel bereikt is, alsof het zo goed genoeg is.. maar ik hoop van harte dat de spelers dat niet zo ervaren, want dan is dit ook het eindstation..

30 april 2019 om 14:49

Haha ja he, en in de tekst staat van der sar en Overmars worden gezien als de architecten. Afgelopen zomer hebben ze alleen maar de portemonnee getrokken omdat ze dit jaar kampioen moesten worden! Anders kon de directie opstappen.

30 april 2019 om 16:58

En wie heeft Ajax eigenhandig, als een slimme strateeg en ondanks dat de achterban jaren riep dat hij op dat moment onverantwoord moest investeren, door enorme winsten op slimme aankopen in een positie gebracht dat het in staat is ‘die knip te trekken’? Juist, architect overmars.

30 april 2019 om 17:44

Niet helemaal waar natuurlijk. Overmars wilde zelf al een speler aantrekken die van betere niveau is dan zimling toentertijd. Alleen rvc hield toen alles tegen. Sinds 2 jaar terug nogmaals benadrukt door overmars dat t nodig is. En is groenlicht uiteindelijk gegeven. Al met al, het was een samenloop van omstandigheden en achteraf goede beslissingen van alle partijen. Alle credits naar overmars is overdreven.

Dat zou een hoop geld opleveren, maar je doet dan ook aan zelfvernietiging. De Ligt en Ziyech zie ik zeker vertrekken deze zomer. Tagliafico zal wss ook vertrekken dus dat is al nummer 3. Neres en Dolberg zouden beter blijven voor hun ontwikkeling. Je moet sowieso een paar spelers behouden dus die twee zou ik zeker nog niet verkopen.

met zoveel geld op de bank kan je misschien nog wel een beter team neerzetten als je nu hebt . alleen of je de zelfde resultaten kunt halen is een ander verhaal

30 april 2019 om 15:30

Denk het niet want nu zit ook alles mee ondanks dat ze prima spelen maar al valt een bal net binnenkant paal of onderkant lat dan kan het al afgelopen zijn.. zonder geluk vaart niemand wel

30 april 2019 om 17:03

Geld is niet de enige factor die goeie spelers naar een club haalt.

De toptalenten zullen niet warm lopen voor de Eredivisie en ondanks de goeie Europese resultaten kan Ajax ze ook niet lokken met het feit dat ze structureel Europees overwinteren in de Champions League.

Er kan stevig betaald worden en daarnaast kan er een aardig salaris uitgekeerd worden maar er zal wel met beleid omgegaan worden met het geld, het is niet zo dat de bomen de hemel ingroeien nu opeens.

Ben benieuwd of ze dat voor elkaar gaan krijgen. De ligt en Frenkie sowieso weg, dat is 2. Dan zal Ziyech ook weg 'mogen', dus dat is drie. Verwacht ik zelf dat het ook lastig zal zijn om Neres en Tagliafico te houden. Zit je op 5. Ik hoop zo dat van de Beek dan nog 1 seizoen blijft.

''van der Sar en Overmars lieten de trainer in de eerste weken weten dat de ploeg op een aanvallende en avontuurlijke manier moest gaan spelen, zonder al te veel passes opzij en achteruit''

Wat ben ik blij dat ze vertrouwen in hem hebben gehouden. Hij doet het uitstekend, zet de poppetjes vaak op de juiste plek (op uitzonderingen na: PSV uit) en speelt leuk attractief voetbal. En het zal een hele opgave worden om volgend seizoen weer zo te presteren. Er gaan een hoop spelers vertrekken deze zomer en daarvoor moeten kwalitatief goede spelers voor gehaald worden. Ik ben benieuwd war Overmars uit zijn hoge hoed kan toveren!

30 april 2019 om 14:31

PSG en City kopen kopen kopen maar nog altijd geen CL en dat vind ik wel leuk hoor dat niet alles met geld te koop is , dus met andere woorden Ajax zal wat spelers moeten aantrekken in het mindere segment maar dat kan ook best succesvol zijn je komt niet ieder jaar in de halve finale van de CL zo realistisch zijn ze wel bij Ajax dus laten we genieten van dit jaar en volgens jaar zien we wel weer , er zal vast wel weer een team staan hoor .

30 april 2019 om 14:48

De CL is gewoon te koop. Alleen concurreren Mancity en PSG met 10 andere clubs die ook kopen. PSG vliegt al jaren tegen andere koopclubs eruit. Manchester United heeft nog meer uitgegeven dan Psg, net zoals Barca. Het duurt gewoon ff. Chelsea heeft er ook een tijd over gedaan voordat ze wonnen.

30 april 2019 om 14:32

koeral,

Ajax doet het fantastisch en ten Hag mag wat mij betreft ook wel langer blijven.

Heb van der Sar al diverse malen horen roepen dat er geen 7 tot 8 spelers weg mogen, er is dus helaas ruimte voor 6 spelers.

Zekerheid heb je al bij de Jong, de Ligt en Ziyech en verder zou je kunnen denken aan van de Beek en Tagliafico.

Als er genoeg geboden wordt is Neres ook weg, de rest blijft waarschijnlijk.

Er wordt al druk gewerkt om een aantal goede spelers binnen te halen, waarbij Odegaard zo vaak genoemd wordt dat ik denk dat die sowieso niet komt.

Maar heb alle vertrouwen in van der Sar, Overmars en het complete scouting team.

Er zal volgend seizoen weer een goed elftal staan, maar laten we eerst nog maar even genieten van de geweldenaren die nu in het veld staan.

Zal lastig zijn vanavond maar heb wel goede hoop.

30 april 2019 om 17:06

Denk dat je Tagliafico ook bij de zekerheidjes kan scharen indien er kampioen geworden wordt en de beker wordt gepakt, dan is zijn avontuur bij Ajax op een mooi punt om door te gaan en zijn status niet te verzilveren zeker gezien zijn leeftijd.

Ook als er om wat voor reden niks gewonnen wordt dan zie ik hem dat als reden geven om te willen vertrekken, alles wijst er op dat Tagliafico zijn status komende zomer wil verzilveren, misschien nog met een goeie Copa America onder zijn riem.

30 april 2019 om 17:17

Klopt, denk dat Ajax daarom al bezig is in Zuid-Amerika met als prioriteit een linksback.

Als je het mag geloven zijn er al diepgaande contacten en is het afwachten of Nico inderdaad zijn hakken in het zand gaat zetten.

Gezien zijn leeftijd en het feit dat hij het als een verdere opstap naar een andere club ziet( Atletico) zal het me niet verbazen.

Weinig keus denk ik, spelers willen natuurlijk hogerop naar clubs met een grotere naam.

Het grote geld is het grootste gevaar. Sportief gezien hebben veel jongens nu (bijna) het ultieme bereikt. Ajax kan natuurlijk d.m.v. bonussen of iets dergelijks wat terugdoen, maar probeer maar is niet gek te worden van aanbiedingen waarbij je misschien tot wel 10x meer kan gaan verdienen. Wordt hoe dan ook weer een zeer interessante transfer zomer.

30 april 2019 om 15:18

de kans van herhaling is natuurlijk niet zo groot. Als zo'n jongen naar een topclub kan is de kans dat hij weer eens de halve finale haalt veel groter.

Ik snap dat er euforie is, maar de verbazing voor de Europese resultaten vind ik toch wel wat overtrokken. Ajax heeft gewoon een elftal staan waar weinig Europese topclubs echt beter van zijn. Dat die topclubs dan wel stuk bredere selecties hebben is wel weer zo. Maar de beste 11 van Ajax zijn gezond en in vorm echt wel de top van Europa.

30 april 2019 om 15:20

Dat is dus niet waar Juga,

Ajax heeft individueel op heel veel plekken niet top Europa spelers, maar juist als team zijn ze top.

Een schone, Mazraoui, Blind komen daar niet eens bij in de buurt. Tadic komt van de nummer 17 uit de Bpl. Ziyech is 26 en speelt nog in de Eredivisie. Neres en Onana zijn leuke talenten maar nog met een lange weg te gaan. Tagliafico is europees gezien een subtopper. Alleen de Ligt en De Jong zie ik direct meedraaien in de europese top.

30 april 2019 om 15:39

Eigenlijk is het ook bizar dat je met deze selectie je staande kan houden tegen Benfica, Bayern, Juve en Real. Het klopt gewoon allemaal lijkt wel.

Echter vergeet je Van de Beek, want waar plaats je die? Ik ben erg benieuwd waar zijn plafond ligt. Twee keer ( en terecht ) motm tegen Juve...

30 april 2019 om 16:06

Ik zie van Beek, mits hij de juiste trainer/club kiest hoge ogen gooien. Geen absolute top maar wel de laag daar onder.

Correctie: ik zie van Beek dat niet doen maar van der Beek. Van beek komt uiteindelijk wel bij Nec terecht oid

30 april 2019 om 15:22

Nu is het makkelijk praten,had je dit ook gezegd als ze in de eerste ronde waren uitgeschakeld...

30 april 2019 om 15:32

Dat had je voor aanvang van het CL seizoen moeten zeggen. Denk dat weinig mensen je gelijk zouden geven

30 april 2019 om 17:38

Dat zei ik ook sinds september vorig jaar aangezien ik als PSV-er het kampioenschap voor de eerste speelronde al opgaf bij het vergelijken van de selecties. En als
ik een gerespecteerde CL deelnemer voor wie ik ook nog supporter ben vrijwel 0% kans geef kan dat alleen maar als ik de tegenstander absolute top vind. Vandaar dat ik ook zo kan genieten van dit seizoen. De Eredivisie zelf is ook gewoon van een goed niveau in vergelijking met de Europese top. Hoe ik deze gedachtegang moet bewijzen, ik heb geen flauw idee. Maar heb het er wel vaak over gehad met een vriend van me die Ajacied is.

30 april 2019 om 16:41

Whaha...te vroeg gestart met drinken. Alle topclubs hebben op elke positie een betere of gelijkwaardige spelers staan(in geval De Jong en De Ligt.)

Ajax kan denk het het beste: Neres, Donny v/d Beek, De Ligt, Tagliafico en Ziyech verkopen. Deze spelers willen graag een nieuwe stap maken en deze zomer is de unieke kans voor Ajax om grof geld aan hun te verdienen. Daley Blind, Tadic etc zou koste wat het kost behouden voor de as als ervaring. Als Ajax dan Pavon, Odegaard, Isak, Vertonghen en twee nieuwe backs haalt als vervangers, zijn ze in mijn ogen klaar voor volgend seizoen.

Onana
Aankoop
Magallan
Vertonghen
Aankoop
Marin
Blind
Pavon
Odegaard
Tadic
Isak
30 april 2019 om 14:29

Isak kan je vergeten en Vertonghen ook. En ik moet nog maar zien of Neres en van de Beek weggaan. Ik snap sws niet hoe je kan zeggen dat deze spelers verkopen het beste is wat ajax kan doen. Het beste voor ajax is namelijk deze te behouden.. Of dat dan wel of niet mogelijk is dat is dan een ander verhaal.

30 april 2019 om 14:46

@zermatt: Je stelt een koopploeg op. Zes(!) aankopen. Waar is je Ajax-filosofie van het opleiden van eigen jeugd als je zoveel nieuwe spelers koopt? Stel dat de spelers die jij beschrijft idd verdwijnen (wat een worst case is), dan zou het raar zijn dat bv Mazraoui wordt afgeserveerd. Misschien zou het middenveld wel een betere plek voor hem zijn. Daarnaast hoop ik dat Dolberg ook nog vertrouwen krijgt. Eigen jeugd als Lang, Ekkelenkamp, Eiting en Gravenberch mogen zich in de basis vechten. Ik denk dat Overmars van de Beek nog een jaar erbij moet houden. Dan zou een opstelling als volgt kunnen zijn.en ja... het wordt weer bouwen

Onana
Aankoop
Magallan
Blind
Aankoop
Mazraoui
Marin
Aankoop
Van de Beek
Tadic
Dolberg
30 april 2019 om 14:57

Op rechts kun je nog prima uit de voeten met Masraoui, die zal komend seizoen nog beter zijn. Neres heeft deze week aangegeven nog wel te willen blijven, al is dat natuurlijk afwachten.

Wil VD Beek daadwerkelijk weg? Na de afgelopen CL wedstrijden heeft die zich in de kijker van menig topclub gespeeld, maar die kan komend seizoen dé grote man van Ajax worden.

30 april 2019 om 15:18

Goed idee man! 6 spelers verkopen fftjes 4 toppers terughalen. Dat past wel bij een club als Ajax.
Echt wat een idioterie lees ik op deze site. Ajax is een opleidingsclub dus er moeten gewoon nieuwe talenten doorstromen en we hebben er zat.

30 april 2019 om 16:30

Pfft zou niets kostte wat kost houden. Laat lekker alles gaan maakt dat uit. Ervaring weg, kun je het eens proberen bij bv van Ginkel, moet je hopen dat hij fit blijft. Misschien krijg je Felipe Luis wel zo gek dat hij komt. Er zijn gewoon opties. Zelfde geldt voor talenten. Neres weg, ga je toch vol voor Vargas ofzo. Je moet gewoon niet bouwen op alleen broekkies, maar met wat ervaring heb je grote kans dat je de voorronde weer doorkomt.

Onana
-mazraoui-aankoop-blind-tagliafico-
Van de Beek-sinkgraven-Marin-
Neres-(in vorm) Dolberg-Tadic.
Dit team is gewoon voor eredivisie begrippen geweldig en zou weer kampioen moeten worden en Europees door de groepsfase heen moeten kunnen komen. Echter vrees ik dat tagliafico sowieso weggaat en daar is gewoon geen vervanger voor die ik kan bedenken. Toch vind ik dit ook wel wat hebben elk jaar een nieuw team samenstellen en smeden!

30 april 2019 om 14:37

Zou Marvin Zeegelaar geen gokje waard zijn? Ik zou hem terug halen en kosten wat kost Nico proberen te houden voor een jaartje. Kan je volgend jaar zelf van dichtbij zien of Zeegelaar basis materiaal is.

30 april 2019 om 14:59

Heel eerlijk gezegd ken ik deze jongen niet zo goed, maar het rijtje clubs ziet er redelijk uit (Sporting, Watford) toch hoop ik weer op zo'n fel zuid-amerikaans vechtertje, maar dit zou ook een prima speler zijn. Als ze maar geen links achter uit de eredivisie halen want die vind ik allemaal niks!

30 april 2019 om 14:59

Puur op inzet alleen al zal Tagliafico echt een gemis worden, maar als je de rest van je selectie houdt moet het toch mogelijk zijn een uitstekende vervanger aan te trekken? Zal vast wel in Zuid Amerika een soort gelijke speler rondlopen.

Of een back in de middenmoot van de Premier League die wel eens CL wil spelen.

30 april 2019 om 15:51

Waarom niet informeren naar van Aanholt bijvoorbeeld?

30 april 2019 om 17:31

Omdat die van de zomer ook niet wou, daarnaast haal je dan weer een speler met 0 restwaarde voor veel geld, hij is 28 en ligt nog 2 jaar vast dus zal Palace de hoofdprijs willen zeker omdat ze weten dat Ajax zat heeft om uit te geven.

Denk dat het nog wel een moeilijke zomer kan worden, clubs weten exact wat Ajax binnen krijgt qua transfersom en inkomsten van de CL dus die zullen allemaal veruit de hoofdprijs vragen.

Van der Sar geeft eindelijk aan wat we als supporters al langere tijd roepen. Laat die jonge gasten nou eens begeleiden door kwalitatief ervaren spelers die de kar kunnen trekken en daardoor wat druk wegnemen bij de talenten.

Ajax heeft zich jaren gekenmerkt door enorme wisselvalligheid, wat met name gewijd werd aan de jeugdigheid van spelers. Nu Ajax een keer geïnvesteerd heeft in ervaren krachten die ook kwalitatief erg goed zijn, zie je meteen dat de jongere gasten zich direct optrekken aan dat niveau. Ik vind die wisseling van jong en oud echt fascinerend om te zien. Hopelijk heeft dit voor de juiste omslag gezorgd binnen Ajax en durven ze ook in de toekomst te investeren in ervaren jongens die kwalitatief echt wat toevoegen.

De jong de ligt Ziyech zijn weg. Tagliafico, neres en van de beek zullen moeilijk te houden zijn hoor dat is al 6

30 april 2019 om 14:55

Ziyech is nog niet weg, dat is echt zo'n jongen die zijn carriereverloop tot in de kleinste details plant; komt er geen ploeg voor hem waarbij hij een 100 procent goed gevoel heeft blijft hij gerust nog een jaar bij Ajax. Al verwacht ik wel dat zo'n ploeg zal komen, maar weg is ie nog niet. Van de Beek en Neres moet Ajax echt nog wel een jaar kunnen behouden hoor, zijn beide net 22 jaar oud en hebben nog een 3-jarig contract komende zomer. Nico is, mede door zijn wat hogere leeftijd, wellicht wat moeilijker te behouden. Maar ik ga er vanuit dat de 6 die jij noemt echt niet allemaal in dezelfde zomer zullen vertrekken. Als er 4 weg zijn zal Marc echt wel dwars gaan liggen en dan zal men echt met buitenproportionele biedingen moeten komen om hem aan het twijfelen te brengen.

Gewoon genieten van de rit tot het einde van het seizoen.
Pak de landstitel en de beker. De CL is al de verwachting ver voorbij gestreefd, dus in dit toernooi heeft Ajax niks meer te verliezen.

Lig je er uit na Tottenham.. geen schande. Halve finale is al geweldig en Spurs hebben ook Mancity eruit geknikkerd. (aankomend kampioen van Engeland).

Haal je de finale; waanzinnig... een prijs op zichzelf al.

Volgend seizoen gaat een grote uitdaging worden.
de Jong, een van de meest begeerde middenvelders in europa vertrekt.
de Ligt, een van de meest getalenteerde verdedigers in europa zal ook vertrekken.

Dit vang je niet op, omdat niemand klaar staat om deze rollen over te nemen.

Zyiech, zal een gemis zijn, maar is op te vangen
Neres, zou ik proberen te behouden, daar zit nog zoveel potentie in
Dolberg, gaat het niet waarmaken, ook aankomend seizoen niet. Verhuren zou een mooie opties zijn
van de Beek; ook proberen te behouden, gaat de volgende drager worden van het team
Tagliafico is niet meer te behouden, laten gaan en opvangen vanuit de de jeugd met oa mazraoui

30 april 2019 om 14:39

Mazrouai is geen lb. In uiterste nood kan hij daar een wedstrijdje spelen. Uit de jeugd komt niks wat op LB kan

30 april 2019 om 15:15

Sinkgraven ook niet.
Heel veel spelers beginnen hun carrière niet op hun vaste plek, maar blijken vervolgens best goed te passen op nieuwe positie.

Backs vandaag de dag krijgen lang niet de waardering die ze verdienen. In voetbal zien we graag opkomende en aanvallende backs (marcelo, Dani Alves)

Karsdorp speelde in de jeugd ook op het middenveld, maar stond bij Feyenoord en nu bij AS Roma (als hij speelt) toch echt rechtsback.

30 april 2019 om 17:09

Ja Mazraoui was ook een middenvelder. Als het om aanvallende backs gaat dan moet je niet een rechtsbenige speler op linksback zetten. Hoe vaak komt dat voor? Dat deed bv Mourinho met Azpi met Chelsea. Het komt het aanvalsspel over het algemeen niet ten goede

7 spelers? na de Jong en waarschijnlijk de Ligt kun je Ziyech verkopen en de rest moet je houden. Ja een Sinkgraven, Schone, Nous kun je verkopen, maar die wil niemand. Neres, Nico, Tadic, van den Beek en Onana moet je houden. Anders bouw je een tussenjaar in, Ziyech, de Ligt en de Jong zijn niet even te vervangen, laat staan als je er nog 4 wil verkopen

Dit is echt een ontwikkeling die ik de komende transferperiode met veel interesse zal volgen. Met namen als Tadic, Ziyech, Neres, van de Beek, Onana, Tagliafilco en de Ligt heb je er zomaar zeven te pakken die in aanmerking komen voor een stap hogerop. Dat is niet eens onrealistisch, hoe graag Ajax ze ook wilt behouden.

Echter, Ajax heeft een dusdanig vermogen dat verkopen niet noodzakelijk is dus ze kunnen voor iedereen de hoofdprijs vragen. Stel dat het merendeel van die jongens wel wordt verkocht, dan wordt het pas echt interessant. Dan moet blijken hoe de directie van Ajax het geld uitgeeft, wie er aangetrokken wordt, of de staf er dan weer zo'n fantastisch draaiend elftal van kan smeden zoals dit jaar is gelukt. Dan zal ook blijken in welke mate Ten Hag (mits hij blijft) deze ontwikkelingen aan kan, en hoe de scouting van Ajax klaar is voor deze ontwikkelingen et cetera. Ik ben zo benieuwd!

Het interview in The Guardian is erg de moeite waard om even te lezen. Daar staat o.a. in dat Vd Sar en Overmars de topspelers Ners, De Ligt, Ziyech, Kluivert, Vd Beek middels een persoonlijk toegespitste video en meeting vorig jaar probeerden te overtuigen Ajax pas te verlaten na een prijs (you have to win something big).

Misschien dat de doorgewinterde Ajax volger dat verhaal al kende, maar ik nog niet. Is idd een goede aanpak, naast het aantrekken van enkele ervaren krachten.

Het zou mooi zijn als Ajax het geraamte van dit team bijeen weet te houden. De Jong en De Ligt en waarschijnlijk Ziyech ben je kwijt. Maar het zou fantastisch zijn als de rest blijft.

Ik denk dat het voor Ajax heel moeilijk zal worden om volgend seizoen een gelijkwaardig elftal op het veld te zetten. Ja, ze hebben nu genoeg geld om spelers van 20-30 miljoen te halen. Alleen: willen spelers uit die prijscategorie wel in de eredivisie spelen?

30 april 2019 om 15:10

Ik denk het ook. En Ajax kan wel 600 miljoen op de bank hebben staan, maar 7 spelers van 20-30 miljoen halen is niet realistisch.

De enige manier dat Ajax mee kan blijven doen in de Europese top is als ze niet teveel basisspelers tegelijk verkopen. Maximaal 3/4 spelers. En dat ze tegelijkertijd zelf goede versterkingen binnen gaan halen.
Ik zie graag spelers als Edson Alvarez, Vertonghen, Odegaard, Vargas, Redan, Anthony naar Ajax komen.

30 april 2019 om 16:09

@suchsupport,

Eens, maar wie zijn Vargas en Anthony?

De enige die echt niet te vervangen zijn, zijn de Ligt en de Jong. Je kunt nooit een betere halen voor de Ligt, zijn vervanger zal altijd minder zijn. Of je moet 100 miljoen uitgeven maar dat is niet realistisch. En ook de Jong is lastig. Niet zozeer dat er geen betere spelers zijn maar omdat hij een hele bijzondere stijl heeft. Die zijn er niet veel en die zul je ook niet makkelijk vinden.

Ajax moet gewoon Onana, Tagliafico, Blind, Mazraoui, Van de Beek, Schone, Tadic en Neres houden. En ook moeilijk doen over Ziyech. Waarom verkopen? Doorlopende contracten, geen clausules, we hebben geld zat. Als je nu meer dan 3 basisspelers verkoopt wordt je sportief zover teruggeworpen... Liever gewoon sportief doorpakken.

30 april 2019 om 15:08

Ziyech moet je gewoon laten gaan. Die is al zeker 2 jaar bezig met een transfer. Plus je moet hem dat ook gunnen na bewezen diensten vind ik. Misschien dat er nu een moooe club komt die daarna nooit meer voor hem komt.

30 april 2019 om 15:16

Daarom staat hij ook niet bij de spelers die Ajax echt moet houden, maar makkelijk laten gaan is ook niet nodig.

30 april 2019 om 15:14

Moeilijk doen over Ziyech? Na alles wat hij heeft gedaan? Dat zou Ajax wel een heeeeel klein clubje maken. maken.

30 april 2019 om 15:17

Wat moeten we dan? Hem voor 15 miljoen verkopen? Ik zou zeker op 45 miljoen gaan zitten ja. En Ziyech oogt zelf gewoon gelukkig bij Ajax. Hij verdient ruim voldoende, wordt enorm gewaardeerd en sportief maakt hij hoogtepunten mee.

30 april 2019 om 15:24

25mln is prima! Waardering is belangrijker. Ziyech zal dan superpositief over Ajax zijn en mensen Ajax als tussenstap adviseren. Gewoon een redelijk bod en Ziyech zijn transfer gunnen

30 april 2019 om 19:19

Geen idee wat je voor hem moet vragen. Het is jammer dat hij Marokkaans international is, voor een Oranje international kon je gerust 40 meer vragen dan wat je nu kan vragen. Maar Ziyech verdient een mooie transfer vind ik. hij heeft harder gewerkt dan welke Ajax speler dan ook in de laatste 20 jaar, terwijl hij lang niet altijd werd gewaardeerd door jullie Ajacieden (met het incident na Groningen uit als dieptepunt). Als hij nu naar het buitenland wil, moet je hem dan gewoon gunnen en niet zo moeilijk doen om geld.

30 april 2019 om 16:24

Voor zover ik weet hebben Ajax en Ziyech de afspraak dat Ajax zich soepel gaat opstellen bij een geschikte club voor Zyiech. Nu ga jij ons vertellen dat ze moeilijk over een verkoop van hem moeten doen? Als ze moeilijk gaan doen dan halen ze zichzelf gigantisch onderuit, om niet te zeggen dat ze dan vol op hun bek gaan.

Overigens vind ik het wel een grappige opmerking van Van der Sar dat hij niet van plan is om 7 spelers te verkopen. Zijn vriendje Overmars zei een maand geleden dat er niet meer dan 5 zouden vertrekken. Dat is niet helemaal hetzelfde. De heren kunnen zich opmaken voor een oververhitte transferperiode.

30 april 2019 om 16:35

De vraag is wat iemand onder soepel verstaat. Als dat betekent dat hij voor een goed bedrag weg gaat, is dat logisch. Maar ik vind niet dat ze mee hoeven te werken als een club 20 miljoen biedt.

30 april 2019 om 17:08

Kyle66,

Denk dat Ziyech sowieso voor minimaal 40 miljoen weg gaat, als je al ziet wat hij internationaal dit seizoen heeft neergezet.

Hij zal helaas vertrekken aan het einde van het seizoen, er zitten al teveel grote clubs achter hem aan.

Bayern zou ook hem met grote belangstelling volgen, we gaan het zien maar voor 20 mio zal hij zeker niet weggaan.

30 april 2019 om 20:42

@kyle66

Ik ga gelukkig niet over de transferbedragen en gezien de huidige prijzen durf ik daar ook geen enkele voorspelling over te doen. Het gaat mij meer om het feit dat ze onderling een afspraak hebben gemaakt en het lijkt me dat beide partijen zich daaraan moeten houden maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze hem voor een appel en een ei moeten laten gaan maar ook zeker niet voor de hoofdprijs. Naar mijn bescheiden mening kan je de minimaal 40 miljoen van Leeuw087 rustig op je buik schrijven maar daarmee zeg ik net dat het onmogelijk is want Overmars gaat dat natuurlijk wel proberen.

Toch denk ik dat je beter nu alles kan verkopen en de hoofdprijs kan vangen. Als je een jaar wacht en je hebt niet meer zulke successen zijn ze een stuk minder waard. Want een Neres, van de Beek, Onana zijn toch types die je echt nog wel ergens kan scouten.
Liever nu gewoon 400 miljoen cashen en 100 miljoen uitgeven zodat je er weer een paar jaar tegenaan kan met die spelers en dan kan je het zo op die manier doen jaarlijks. In ieder geval om jaarlijks kampioen te worden in Nederland en af en toe een mooie uitschieter in de CL.

Een paar gerichte versterkingen en maximaal 3/4 basisspelers verkopen en dan staat er weer een selectie dat mee kan doen in de Europese top.

Onana
Mazraoui E.Alvarez Vertonghen Tagliafico
Vd.Beek Blind Odegaard
Neres Redan Tadic

Varela
Veltman Schuurs Magallan Sinkgraven
Gravenbergh Schone Marin
Vargas Huntelaar Anthony

30 april 2019 om 16:26

Waarom heb je Redan in de spits staan? Die speelt bij Chelsea O19, heb je op CL niveau toch vrij weinig aan.

Het succes eist zijn tol en daardoor zullen spelers weggelokt/verkocht worden.

De Jong is al weg en De Ligt gaat ook richting Barcelona. Atletico wil Tagliafico hebben, dus dat wordt ook wel een deal.

Ziyech is zeker aan een opwaartse stap toe, alleen welke topclub ziet het zitten om voor hem 35 miljoen neer te tellen. Voor Ajax te hopen dat hij blijft, maar dat zal wel niet lukken, want er zal best een mooie club voor hem komen.

En tot slot zal Veltman zijn vorm van de laatste weken gebruiken om toe te happen bij concrete interesse.

Onana - Blind - Tadic moet je houden. En ook Neres en Van de Beek moet je minimaal nog 1 jaar houden.

Wat resteert na Marin/ Pierie/ Scherpen is: een sterke RCV - een felle aanvallende linksback - een jonge Braziliaanse buitenspeler die je a la Neres rustig kunt laten wennen.

30 april 2019 om 15:40

"ziyech is zeker aan een opwaartse stap toe, alleen welke topclub ziet het zitten om voor hem 35 miljoen neer te tellen."

35 Miljoen voor één van de belangrijkste spelers van een CL-halve finalist? Het zou mij echt verbazen als er geen club is die dat wil betalen.

30 april 2019 om 15:47

Anders blijft het wel opvallend rustig rondom zijn persoon.

Voor Van de Beek- Neres - Tagliafico hoor je al clubnamen de ronde doen (voor zover dat waar is).

30 april 2019 om 16:00

"anders blijft het wel opvallend rustig rondom zijn persoon."

Dat zegt niet zoveel. In de ruim vier maanden tussen nu en het sluiten van de transferwindow kan nog heel veel gebeuren.

Het is makkelijk roepen dat je spelers niet gaat verkopen, maar spelers hebben zelf natuurlijk ook nog wat te willen. Als een Barcelona, Psg, Bayern, Madrid, MC voor een van beek, neres of Tagliafico komt dan zullen die spelers er toch zelf ook wel heel erg op gaan aandringen dat ze weg willen. Dan kun je ze wel aan een contract houden maar wat voor speler heb je volgend seizoen dan nog in je selectie zitten? Hoe gemotiveerd zullen die zijn, tevens zullen andere spelers ook nog wel eens extra gaan nadenken of ze naar ajax willen als ze horen dat die droomclubs worden geweigerd. Ik heb het er dan niet over dat MC 10 miljoen bid voor een Neres, maar als ze gewoon 50-60 miljoen bieden kan een ajax dat toch gewoon niet weigeren? Niet omdat ze het geld nodig hebben maar ook omdat zoiets een seizoen later misschien niet weer komt. Het is toch anders dan een chinees clubje dat veel geld bied(en een speler alleen heen gaat voor het geld)

3 mei 2019 om 09:58

Als er clubs uit de subtop voorbij komen dan ben ik het eens met je verhaal, dan zullen spelers nog wel doorgaan zoals Ziyech heeft gedaan. Maar als de top clubs voorbij komen is het toch wel echt een ander verhaal.
Die top clubs zijn deze zomer namelijk op zoek naar een specifieke speler en als ze het dan niet eens worden met ajax is de kans groot dat ze overschakelen naar een andere speler, als die speler dan voldoet dan zal die top club volgend jaar niet meer voorbij komen. Stel RM zit te twijfelen of ze Neres of Hazard moeten halen en Ajax laat Neres niet gaan dus doet RM maar wat extra geld erbij om Hazard te halen dan zal een jaar later RM niet weer komen voor Neres want dan hebben ze Hazard al rondlopen.
Hetzelfde voor Ten Hag, stel deze zomer komt Bayern voorbij omdat ze Kovac eruit gooien, als Ten Hag niet gaat dan komt er een andere trainer bij Bayern. Als die andere trainer het goed doet is die vacature zomaar voor de komende 3 jaar bezet. Over 3 jaar is het dan maar afwachten of Bayern nog een keer geïnteresseerd is.

Dat maakt van der Sar niet uit en dat word uitgemaakt wat de markt bied voor de spelers , Clubvoetballers bestaan niet meer wie het meest betaald mag mij hebben Er zijn veel goede spelers van 25 - 30 jaar oud en die hebben al 5 tot 8 clubs gehad en hun vraagprijs werd steeds hoger en hoger !!!
Er word zoveel geld geboden dat Ajax zijn spelers niet kan houden en de spelers dat zelf ook niet willen !
alleen de mindere blijven want daar is ook geen vraag naar , je moet nou niet op z'n mokums gaan denken dat het allemaal wereldvoetballers zijn !!!

Tadic, Blind, Van de Beek, Schone, Mazraoui zullen denk ik sowieso blijven van de basisspelers. Grote kans dat Neres en/of Onana blijven. Frenkie, Ziyech, De Ligt en Tagliafico gaan. Dat is de situatie nu zoals ik het zie.

30 april 2019 om 16:37

Onana heeft al gezegd dat hij komend seizoen blijft. Die afspraak is gemaakt bij het vernieuwen van zijn contract.

30 april 2019 om 17:21

Prima toch, hoef je je over de keeperpositie ook geen zorgen te maken, al leek me het wel een goed moment om Jasper terug te halen deze zomer. Maar wen jaar extra Onana is voor Ajax prima. Ook voor Onana geldt dat er geen buitenlandse topclub op dit moment een keeper nodig heeft. Misschien vervanger van Oblak als deze daadwerkelijk wordt opgehaald, maar zou beter bij Ajax blijven als ik hem was. Lekker keepen en ontwikkelen.

Lijkt me sterk dat er zoveel spelers gaan vertrekken. Hoe ga je anders deze lijn doortrekken die nu eindelijk zijn vruchten afwerpt. Frenkie en De Ligt gaan deze zomer de deur van de arena achter zich dicht trekken maar voor de rest zie ik misschien Ziyech ook wel de stap maken naar het buitenland. Ik zou de rest aan hun contract houden en weer een CL avontuur aangaan, als er weer een leegloop plaats vind en er teveel basis gaat vertrekken dan is het maar weer duimen of het lekker gaat lopen en dat zou zonde zijn

Ajax heeft de middelen om zich financieel te weren tegen een grote leegloop. Spelers als b.v. Tagfiaglico en van de Beek met verbeterde contracten paaien, en zeker na dit seizoen niet verkopen. Contract is contract en afspreken dat na volgend seizoen een verkoop bespreekbaar is. Maar na de Jong, de Ligt en misschien Ziyech niemand meer laten gaan. Wel gerichte versterkingen halen - en dan doel ik niet op Magallan, Pierie of Scherpen. Dat zijn bankzitters. Scouten in een hogere categorie, en dat mag best +/- 50 miljoen kosten. Je verkoopt immers voor 150/200 miljoen en haalt 75/100 miljoen binnen met de huidige CL deelname, dan hou je nog pakweg 150/200 miljoen over. Moet toch kunnen? Maar wel de juiste vervangers halen - en daar vrees ik een beetje voor.

Alles valt precies goed dit seizoen op een paar wedstrijdjes na (6-2,3-0). Europees gezien vindt ajax steeds de overdrive. Nog 2x en je staat in de finale tegen Liverpool want die gaan Barca elimineren. En hou ze dan maar eens tegen die 7,8 of nog erger. Schöne blijft, net als Onana. Mazraoui eveneens maar de rest springt op de trein als die langskomt zelfs Blind en Tadic

Het is niet zijn bedoeling maar grote kans dat het toch gaat gebeuren. Het probleem is dat er als eenmaal 3 a 4 gaan dat de rest dan ook weg wil. En ja. Zelfs Tadic en Blind. Ajax gaat gewoon helemaal leeg gekocht worden en met 400 miljoen op de bank met Jong Ajax spelen volgend jaar, aangevuld met Schone, Huntelaar en Onana.

30 april 2019 om 19:16

O ja en met die 400 miljoen kopen ze de Arena.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren