Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jong Oranje lijkt EK te kunnen vergeten na verlies tegen Schotland

Laatste update:

Jong Oranje lijkt deelname aan het EK van 2019 in Italië en San Marino te kunnen vergeten. De ploeg van bondscoach Erwin van de Looi ging in Doetinchem met 1-2 onderuit tegen Jong Schotland. Een rake strafschop van Fraser Hornby bracht in de absolute slotfase de beslissing, waardoor Jong Oranje de tweede plaats in de kwalificatiepoule moet afstaan aan de Schotten.

Van de Looi had één wijziging doorgevoerd ten opzichte van de wedstrijd tegen Jong Engeland, die afgelopen donderdag in een 0-0 gelijkspel eindigde. Timothy Fosu-Mensah verving Jeremiah St. Juste in het hart van de defensie. Het duel op De Vijverberg kende een aantrekkelijk begin, met kansen over en weer. Arnaut Danjuma Groeneveld en Sam Lammers namen het doel van de Schotten zonder succes onder vuur, terwijl Fraser Hornby aan de andere kant een schot geblokt zag worden en Michael Johnston de paal raakte.

Na een kleine twintig minuten spelen belandde een schot van Teun Koopmeiners via een hoofd van een Schotse verdediger op de lat. Naarmate de eerste helft vorderde, werd Jong Oranje steeds sterker. Lammers dook op in een kansrijke positie, maar wist de bal niet richting het doel te krijgen. Ondanks dat Jong Oranje iets sterker was, kregen de Schotten nog een goede mogelijkheid. Een indraaiende hoekschop van Stephen Mallan raakte de bovenkant van de lat.

Kort voor rust was Thomas Ouwejan dicht bij de openingstreffer, maar zijn schot ging net langs de verkeerde kant van de paal. Negen minuten na rust bracht Jong Oranje zichzelf in de problemen. Na een matige terugspeelbal schoot doelman Justin Bijlow de bal in de voeten van Hornby. De achttienjarige spits van Everton had vervolgens weinig moeite om de bal in het verlaten doel te plaatsen: 0-1. Van de Looi wisselde na de openingstreffer aanvallend en bracht Bart Ramselaar en Richairo Zivkovic in het veld. De aanvallende impulsen resulteerden 25 minuten voor tijd in kansen voor Til en Zivkovic.

In de zeventigste minuut wist Jong Oranje gelijk te maken. Een vrije trap van Koopmeiners ging via de Schotse muur achter doelman Robby McCrorie. Na de gelijkmaker bleef de thuisploeg aanzetten. Invaller Zivkovic kreeg, al dan niet vanuit buitenspelpositie, een kans van heel dichtbij, maar schoot naast. In de slotfase wierpen de Schotten een muur op en in een van de spaarzame uitbraken, bracht Pablo Rosario Lewis Ferguson naar de grond. De middenvelder van PSV kon met een rode kaart vertrekken en Hornby schoot vanaf elf meter de EK-droom van Jong Oranje aan diggelen.

Door de nederlaag tegen Schotland is Jong Oranje naar de vierde plaats in de kwalificatiepoule gezakt. De ploeg van Van de Looi moet zijn laatste twee kwalificatiewedstrijden tegen Letland en Oekraïne in ieder geval zien te winnen en is dan afhankelijk van de resultaten van Schotland. Daarnaast lijkt de kans klein dat Jong Oranje met achttien punten tot de vier beste nummers twee zal behoren. Indien dat inderdaad niet lukt, zal Jong Oranje voor de vijfde keer op rij een EK missen. Daarnaast zal Nederland zich ook niet kunnen plaatsen voor de Olympische Spelen van 2020 in Tokio.

Terechte nederlaag voor Jong Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar gaat weer een Olympische Spelen aan onze neus voorbij, lekker weer.

Erg balen, en niet alleen een kwestie van kwaliteit maar ook van strategie. Als je niet je beste spelers (kluivert en Van Beek) wilt inzetten om een toernooi te halen dan verdien je het ook niet. Je moet gewoon slimmer zijn. Nu sta je weer met middelmaat zoals Zivkovic in het veld.

Verder valt me opnieuw het gebrek aan individuele kwaliteit op. De bal gaat maar breed en breed, en de tijd blijft maar wegtikken. Wie heeft toch die ellende erin gebracht dat spelers van Oranje tegenwoordig alleen nog maar een balletje breed kunnen geven? Dat is echt niet iets wat voor 2000 ook al zo was.

Van Persie, Sneijder en Robben stonden echt niet alleen bekend om hun geweldige passkwaliteiten (konden ze natuurlijk ook goed) maar vooral om hun creativiteit en hoogstandjes om wedstrijden open te breken. Een dribbel, een schot uit het niks, een volley uit het niets. Er is echt geen speler meer die iets creatiefs kan. Als Til een van je grootste talenten is dan heb je echt een probleem.

11 september 2018 om 20:26

Til vind ik niks speciaal en hij gaat ook niet veel toevoegen aan het Nls elftal naar mijn mening. Is een soort Klaassen.

11 september 2018 om 20:36

Was het maar een soort Klaassen, dan had ie er waarschijnlijk de 1-0 inhangen vandaag

11 september 2018 om 20:38

Precies dat. Ik hoor niemand over Erwin van Looi, dat is toch een verliezer 1ste klas. Die mag van mij heel snel vertrekken.

11 september 2018 om 20:46

Van der Looi als trainer is met als Van der Looi als voetballer. Op een of andere manier komt ie altijd weer op een positie/functie terecht, waar de buitenwereld geen flauw idee van heeft hoe hij er met zijn kwaliteiten terecht komt als middelmatige voetballer en trainer. Misschien kent ie de goede mensen?

11 september 2018 om 21:12

Of misschien geeft hij geweldige sloppytoppy 😂

Ik vind hem zelf ook pure drama ondanks dat hij met Groningen de beker had gewonnen. Zit totaal geen idee achter bij al zijn teams waar hij voor de groep vond en toch komt hij altijd aan werk.

11 september 2018 om 20:30

Het heeft juist zo goed als niks te maken met kwaliteit. Want voor een o21 team vind ik dat er erg veel kwaliteit staat. Ook de basis van vandaag was op papier sterk, maar het komt er gewoon niet uit. Degene die Vd Looi heeft aangesteld... ik snap het echt niet. Ook vandaag weer merkwaardige wissels. Je staat achter, dan hoort je 1e wissel niet Ramselaar te zijn. Ook Zivko erin snapte ik niet. Breng dan gelijk Malen en Eiting, om eventueel dan nog wat te forceren met een 2e spits.

11 september 2018 om 20:32

Wat zijn dan de kwaliteitsspelers die jij bij de vandaag beschikbare spelers zag? Ik zie ze niet hoor.

11 september 2018 om 20:38

Rosario, TFM, Til, Koopmijners, Dumfries, Idrissi, Bijlow, allemaal in de basis bij de eerste elftallen in de top-4 van Nederland (en TFM in Engeland dan). Op papier toch echt geen slechte selectie voor een O21 lijkt me?

11 september 2018 om 20:46

In de basis staan in Nederland zegt niks als je dat nog niet wist. Gaat gewoon om kwaliteit en die 1/2 spelers die boven de rest uitstijgen en het verschil maken.

Die zitten niet in deze selectie, stonden teminste niet op het veld. Groeneveld gaat nog wel dreiging vanuit maar voor de rest was er niemand op het veld die iets creatiefs met een bal kan doen.

11 september 2018 om 20:51

@freshzone Precies mijn punt. Alle spelers missen creativiteit en echte techniek. Er is meer nodig dan een balletje rondspelen.

11 september 2018 om 21:02

Er moeten in elk geval 2/3 jongens in het elftal staan die iets kunnen creã«ren. Liefste 4, 2 of 3 in de aanval en 1 of 2 op het middenveld.

Lammers is niet veel, Idrissi ook niet en ik vind Til best een geinig talent maar dat is een loper en een eindstation. Niet iemand die de bal gaat geven of het spel gaat verdelen.

Als ik U20 zie en U19 snap ik niet waarom een Boadu bijvoorbeeld niet in de spits staat hier en waarom een Chong bij U20 zit. Die had prima als aanvallende middenvelder kunnen spelen vandaag.

Kan je gewoon een aanval op het veld zitten met Malen, Boadu, Chong, Groeneveld. Daar is niks mis mee, zit alles wel een beetje in.

Maargoed coaches bij de Knvb, wat moet je ermee...

11 september 2018 om 21:03

Ja oke daar heb je wel gelijk in ja, een creatieve middenvelder staat er inderdaad niet bij, daar hebben we in Nederland sowieso een beetje een tekort aan de laatste tijd lijkt het.

11 september 2018 om 20:48

Wat Knvb heel erg verkeerd doet is dat ze heel erg naar leeftijd kijken. Stel iemand van 16 jaar is verder dan iemand van 21jaar, dan verdient die 16-jarige gewoon een basisplaats in Jong Oranje. Gravenberch, Unuvar mogen best gewoon voor de leeuwen gegooid worden. Misschien zijn zij wel klaar voor het echte werk op hun 18e. In Nederland overanalyseren wij de boel met hij heeft geen ervaring, hij is te jong, hij is te klein. Kijk naar Messi (16e), Mbappe ook jong gedebuteerd. Als die gasten klaar zijn voor het echte werk, laat ze dan spelen. Nu blijf je maar wanhopig zoeken naar spelers van dezelfde leeftijdscategorie, maar dat is hopeloos. Net als dat je blijft zoeken naar spelers boven de 25 jaar voor het grote Oranje. Hopeloos, dan kom je uit bij Klaassen, Siem de Jong, Afellay etc. Ga eens innoveren man en durf 16jarige op te stellen man. Of je verliest met oudere spelers of je verliest met jongere spelers. Wat is het verschil????

11 september 2018 om 20:57

Begrijp ik je nu goed dat je de 15 jarige unuvar doodleuk in Jong Oranje wil zetten of...?

11 september 2018 om 21:18

Ja en hoorde hij wil ook Simons en Shane Kluivert direct maar doorschuiven...

Sommigen slaan wat door als ze kijken naar jonge talenten.

11 september 2018 om 21:53

Ik ken Unuvar niet maar ik ben het in principe wel met erodinho eens. Bij Oranje hebben wij teveel middelmaat terwijl een lichting daaronder een paar grote talenten rondlopen. Een Chong, Zirkzee, Redan, Castillio. Dat zijn talenten die daadwerkelijk iets toevoegen. Hebben allemaal meer individuele kwaliteit dan die er nu rondlopen. Daarbij is het ook nog eens goed voor hun ontwikkeling.

11 september 2018 om 20:37

Ja, Schotland...

Tja deze generatie is niet best maar de bondscoach vind ik al helemaal drama. Van de Looi hoe is die in vredesnaam aangesteld als bondscoach?

11 september 2018 om 20:28

Deze generatie is niet zo heel verkeerd. Maar deze coach is van niveau 4e klasse zaterdag. Ongelofelijk slecht

11 september 2018 om 21:58

Als de generatie niet slecht is, waarom spelen ze dan zo dramatisch? Goede voetballers hebben geen coach nodig om een goede wedstrijd te spelen. De mentaliteit bij de meeste van deze gastjes is al helemaal verrot. Veel van deze jochies verdienen al een gigantisch godsvermogen en hebben geen greintje mentaliteit in hun flikker en vinden het allemaal wel best. Beetje trainen, wedstrijdje doen en lekker naar huis toe. Boeit ze geen ene kloten.

11 september 2018 om 20:29

Opzich een prima generatie hoor maar de 5 grootste talenten (met Fosu-Mensah) zijn er niet bij, "ervaren" spelers als Bazoer en Riedewald die beter zijn dan wat er vandaag stond worden genegeerd en gewoon 2 hele slappe bondscoaches deze kwalificatiereeks.

11 september 2018 om 20:35

Ik weet dat je voor ajax bent, maar om nu twee oude ajacieden op te noemen die al 2 jaar geen fatsoenlijke wedstrijd hebben gespeeld? Leuk dat ze ervaring hebben, maar dat is momenteel heel veel bankervaring.

11 september 2018 om 20:38

Bazoer en Riedewald hadden vandaag ook door het ijs gezakt. Twee jongens die mentaal ook erg kwetsbaar zijn.

11 september 2018 om 20:49

Begrijp ik hoor, maar als je deze selectie ziet dan denk ik niet dat Bazoer en Riedewald hadden mistaan zonder in principe de 5 beste spelers. Ik denk dat een Riedewald gewoon beter is dan de linksback, linker centrale en de 6 van vandaag ondanks dat hij niet veel speelt bij Palace.

11 september 2018 om 20:47

Het ligt ook aan de bondscoach. Je neemt van de Beek en Kluivert bv mee, terwijl je ze niet nodig hebt. De ligt, begrijp ik nog wel. Die andere twee gewoon naar jong oranje schuiven. Dan heb je meer opties. Zeker een van de Beek zou spelen. En Kluivert is op z'n minst een handige invaller om wedstrijden open te breken. Daarnaast meldt Bergwijn zich af. Die drie spelers maken gewoon al een groot verschil. Vervolgens zie je Zivkovic invallen en dan vraag je, je echt af waarom lammers in de basis stond. Het is gewoon schandalig. Dit is echt armetierig. Geen creativiteit, geen goed plan, te weinig doortastend. Ruk

11 september 2018 om 22:12

Deze generatie is een hele goede lichting, probleem is gewoon dat Frenkie de Jong, Bergwijn, van de Beek, Kluivert en de Ligt bij het grote oranje zaten of zoals Bergwijn geblesseerd is. Nee, dit is zeker geen slechte lichting!

Die guus til is echt met afstand de meest overschatte speler van de Eredivisie. Snap die hype echt niet. In principe gewoon een Siem De Jong/Klaassen 0.5. Wat een beperkte speler aan de bal. Dat kan echt niet op 10.

11 september 2018 om 20:27

Valt mij ook al een tijd op, kan er echt niets van. Wanneer gaan analisten weer eens letten op techniek?

11 september 2018 om 21:35

Is er zo’n enorme hype rond Til dan? Valt wel mee volgens mij. Rond Frenkie, dat is een hype. Til is denk ik, zoals jij ook zegt, een type Klaassen. Dat kan dus prima op 10, maar dan moeten anderen het spel maken. Til moet dan eigenlijk pas in de laatste fase bij het spel worden betrokken. Momenteel denk ik echter niet dat wij de luxe hebben om zo te spelen; wij hebben iedereen aan de bal nodig en kunnen dus niet zomaar steeds een middenvelder overslaan. Verder heb ik voorlopig ook niet het idee dat Til een geweldige speler wordt. Goed voor AZ nu, maar ik denk niet dat hij bij grote clubs in het buitenland gaat spelen. Maar goed, hij moet maar zorgen dat ik ongelijk krijg. Ik zou het niet erg vinden.

11 september 2018 om 23:05

De hype omtrend frenkie is er ondat hij op het beld laat zien veruit de beste voetballer te zijn. Bij til is men heel positief

Snap dat dit the heat of the moment is bij Bijlow, maar het lijkt mij het meest verstandige om die bal gewoon zo ver mogelijk uit te trappen.

11 september 2018 om 20:44

Bijlow heeft het na de supercup niet echt meer laten zien hè

Weer goed gedaan door Bijlow. Iets te veel vertrouwen gekregen wat omslaat in onnauwkeurig- en slordigheid (haast arrogantie).

Bij deze fout moet je de bal uit Doetichem schieten. Gewoon klungelig net als tegen Heerenveen.

Waarom Eiting niet als creatieve middenvelder inbrengen/opstellen? Eenheidsworsten en natuurlijk weer de ongelooflijke blunders. Deze keer keeper en Rosario schuldig aan een goal. En Nederland heeft geen goede spits; Lammers en Zivkovic ondermaats. Daarnaast lijkt het er ook op dat de verkeerde trainers worden aangesteld. Dat krijg je met een minkukel als Langeler op een cruciale positie.

11 september 2018 om 20:37

Omdat Koopmeiners en Rosario beter zijn en meer hebben laten zien.

11 september 2018 om 20:39

Ohh echt, wanneer? Eiting is er ook nog lang niet, maar zoveel beter zijn Koopmeiners en Rosario ook niet.

11 september 2018 om 20:41

Rosario was vandaag een van de uitblinkers en als hij die penaltie niet veroorzaakt had was die bal er 90% zeker in gegaan. Had gehoopt dat Bijlow de penaltie zou houden net zoals tegen psv bij de beker.

11 september 2018 om 20:47

Dit seizoen. Beiden kennen vooralsnog een uitstekend seizoen. Eiting is ook talentvol maar heeft nog lang niet zo veel laten zien en staat zeer terecht achter Rosario en Koopmeiners in de pikorde.

11 september 2018 om 20:50

Maar rosario laat die man zelf kinderlijk eenvoudig uit zijn rug weg lopen bij de ingooi waardoor hij 1 op 1 komt staan met bijlow?

11 september 2018 om 21:09

Grappenmaker. Rosario, net als die 2 van AZ op het middenveld kleurloos. Behalve bij de pingel dan...

11 september 2018 om 21:16

Kan best zijn dat koopmeiners, til en rosario verder zijn, maar met zn drieen missen ze de creativiteit die Eiting wel wat meer kan toevoegen

11 september 2018 om 21:16

Omdat Eiting ook niet het soort creatieve middenvelder is dat vandaag leek te missen. Persoonlijk had ik met Eiting - Koopmeiners gespeeld en een creatieve speler ervoor. Spelen met Rosario en Til op één middenveld moet verboden worden. Maar we hebben niemand om ervoor te laten spelen. En nee, naar mijn mening kan De Jong dat ook niet, kan perfect met Eiting of Koopmeiners samenspelen naar alle 3 samen is ook niet complementair aan elkaar. We hebben sowieso doorheen de jeugdteams heel weinig creatieve middenvelders en vleugelspelers. Dat is een probleem dat al jaren is. We moeten hopen dat het beperkte aantal talenten dat we hebben zich goed doorontwikkelen en dan kijk ik naar spelers met iets extra's op diens positie zoals Ihattaren (16, PSV) Gravenberch (16, Ajax), Chong (18, Man U), Castillo (18, Chelsea), Ünüvar (15, Ajax), Malen (19, PSV) en Redan (17, Chelsea) zich goed doorontwikkelen omdat naar mijn mening grootste probleem is dat het technisch vaak te matig is. Spelers met iets extra's ontbraken vandaag bij Jong Oranje. Middenveld kan geen ruimte voor zichzelf creëren dmv passeeractie, aanval mist dat beetje extra. We hebben maar een heel selectief groepje met echt grote talenten naar mijn mening, teveel spelers die voor Eredivisiebegrippen zeer degelijk zijn maar dat niveau is tegenwoordig niet goed genoeg meer. Maar niet alleen technisch is het niet altijd even goed, naar mijn mening klopt het bij overgrote deel van de spelers ook aan handelingssnelheid en atletisch vermogen (niet zozeer kracht of snelheid maar ook basisdingen als uithoudingsvermogen, looptechniek etc) We zijn laatste jaren op grote jeugdtoernooien voor ouder dan u17 hoogstens passanten, geen land dat meedoet voor iets, als we er al aanwezig zijn.

11 september 2018 om 21:36

Voor mocht iemand het zich afvragen waarom dit spelers, die hebben een of meerdere kwaliteiten die rest niet heeft, dat beetje extra dat je simpelweg hebt of dat je niet hebt. In geval van Ihattaren; kan een mannetje zo gemakkelijk passeren en dat icm zijn inzicht maakt hem bijzonder. Gravenberch; Lange jongen met enorm veel technische vaardigheden en goed loopvermogen en versnelling waarmee hij iemand voorbij kan. Chong heeft een sterke dribbel op hele hoge snelheid en is doelgericht voor zijn positie. Castillo is technisch voor zijn huidige positie op linksback belachelijk goed, aardig snel maar met bal aan de voet beter dan gemiddelde middenvelder terwijl hij op linksback of LM bij Chelsea speelt. Ünüvar koppelt inzicht aan hele goede passing en heeft veel scorend vermogen voor een middenvelder. Malen kan iemand voorbij, is doelgericht, heeft die snelheid en op snelheid goede controle over de bal. Daarnaast is hij inventief om uit moeilijke situaties te komen. Redan is atletisch zeer goed, tweebenig en heel rustig voor het doel, tactisch leest hij spel ook goed. Daarom noemde ik deze namen. Zou ook El Bouchatoui toevoegen met goed inzicht op 6 en sterke passing. Geen van die spelers is allround perfect maar hebben elk iets dat ze onderscheiden doet van de rest. Lopers met functionele techniek zoals Klaassen, Til, Burger hebben we geen gebreken aan, doorheen alle elftallen. Maar echt spelers met een specifiek talent ontbreekt vaak

11 september 2018 om 21:44

Klopt, ik vroeg het me ook af waarom grotere talenten niet doorstromen naar Jong Oranje. Een type Zirkzee zou er ook prima bij kunnen. Al deze spelers incl. die jij opnoemt hebben iets extra's. Wat Idrissi, Zivkovic etc. niet hebben.

Weet jij overigens waarom Bobby Adekanye niet uitkomt voor Nederlandse elftallen? Volgens Transfermarkt sinds 2015 er niet mee bij. Eigen keus?

11 september 2018 om 21:59

Hebben jullie helemaal gelijk in. Zo'n Redan had nu waarschijnlijk de JL kapot gespeeld als hij bij Ajax was gebleven. Die chong had misschien al een basisplek op linksvoor veroverd ten kosten van larsson mits hij niet naar ManU was gegaan. Als ze dit hadden gedaan hadden ze 100 procent bij Jong Oranje gezeten vandaag. Jammer want die speler hadden wel het verschil kunnen maken tov idrissi en lammers.

11 september 2018 om 22:11

Opzicht vind ik als Feyenoord volger dat Summerville, Azarkan en Kokcü wel aan je lijstje toegevoegd moeten worden .

11 september 2018 om 22:22

Als die laatste 2 niet over 3 weken voor Turkije kiezen kunnen ze op het lijstje

11 september 2018 om 22:33

Ben bang dat Kokcü uiteindelijk voor Turkije gaat kiezen, daarom die niet genoemd. Want dat vind ik wel een hele fijne speler. Azarkan zijn voetenwerk staat me heel erg aan maar wil ik graag iets meer van zien. Summerville slipte door mijn gedachte heen inderdaad, ook zo'n lekkere technische speler met kwaliteiten in de 1 op 1. Geeft geen garanties maar is iets om mee te werken, soms kan in iets uitblinken en rest gewoon oké zijn veel beter dan in meeste degelijk zeer degelijk zijn.

Wat een armoe... niet om aan te gluren deze wedstrijd. Al snap ik niet waarom we het EK kunnen vergeten: er staan toch nog twee duels op het programma, waaronder een wedstrijd tegen de nummer twee Oekraïne?

11 september 2018 om 20:36

Je moet bij de 4 beste nummers 2 eindigen. Nederland was voor vandaag de slechtste nummer 2 van alle groepen. Dus we kunnen het inderdaad vergeten.

11 september 2018 om 23:17

Het is nog mogelijk denk ik maar dan moet Jong Oranje alles winnen en Polen en Bosnie (Nr 3 en 4 van de tweedes) moeten alles verliezen.

En dan mogen de andere tweedes die boven Jong Oranje staan ook niet winnen.

En een paar dagen geleden wist zowat het hele elftal en de coach zo goed te vertellen dat deze wedstrijd zeer ernstig is. Dat dit een finale is die absoluut gewonnen moet worden en meer van dat soort praatjes. Een paar dagen later is het slappe hap en word het kaas van je brood gegeten. Conclusie is dus dat iedereen hier het allemaal zo goed weet en precies kunnen vertellen waar het aan ligt en wat beter moet maar uiteindelijk is er geen ruggegraat. Hoe de KNVB bij deze coach is gekomen is mij een raadsel (net zoals bij vorige Jong coaches) maar er word hier structureel keihard gefaald. Men doet alsof hier de beste jeugdopleidingen van de wereld zitten. Dat is totaal niet het geval als je bedenkt dat Jong Oranje al jaren zo goed als niks voorstelt. Kortom, wederom waardeloos.

Wat een onkunde. Geen creativiteit geen bezieling vooral veel onkunde. Niet het vermogen om van Schotland te winnen die eigenlijk helmaal niet wilde. Het is hetzelfde liedje als bij de grote Oranje mannen de afgelopen jaren laf en besluiteloos rondtikken. Beetje blaffen en niet bijten.

Ik snap niet dat de KNVB elke keer kiest voor een totaal incapabele trainert. Van de Looij werd uitgekotst bij ons, daarna ook bij Willem ll om zijn afbraakvoetbal. Vervolgens wordt hij als zoveelste nietszeggende trainer voor jong Oranje aangesteld.

Beschamend vooral omdat de fouten kwamen van drie spelers die echt moeten uitblinken. Serieus, zullen Dumfries en Rosario in de eredivisie ook zo ongeconcentreert spelen? Het gaat mij niet waar deze jongens spelen want ook Bijlow moet op z'n kloten krijgen. Als je dit bij Feyenoord doet weet hij wat de fans gaan roepen.

Het is zeer zeker ook een kwestie van mentaliteit. Het begint met de afwezigheid van Bergwijn. Ik geloof geen seconde dat ie geblesseerd was. Dit soort trucjes komen wel vaker voor. Heus ook Ajacieden waren in het verleden wel eens "geblesseerd" toen ze tegen hun zin voor jong Oranje moesten spelen.

Van af minuut één zag ik een ongeïnspireerd zooitje op het veld hobbelen. We hebben in negentig minuten misschien twee echte kansen gehad. Zou me een worst wezen hoe laf Schotland speelt. Dan rol je ze maar op. Echt, deze wedstrijd laat precies zien waarom we ook mentaal echt veel beter moeten worden. Ik hoop dat Ajax en PSV goed gaan presteren in de CL maar dit is beschamend.

11 september 2018 om 20:42

Waarom moeten juist Bijlow en Rosario uitblinken? Ze hebben amper ervaring. Bijlow heeft miss net 10 wedstrijden in Feyenoord 1 en daar vliegen de goals ook om zijn oren. Rosario zit net aan het dubbele aantal wedstrijden.

11 september 2018 om 20:57

Ik begreep juist dat hij minimaal net zo goed was als Vermeer. Daarom moest hij van veel supporters in het doel staan. Sterker nog, na de wedstrijd om de JC-schaal heb ik alleen maar gelezen hoe goed hij was.

11 september 2018 om 21:40

Bijlow heeft ook goed gepresteerd bij Feyenoord. Dat hij zo'n fout vandaag maakte is klote en amateuristisch maar betekent niet dat hij een slechte keeper is.

11 september 2018 om 22:13

Vermeer maakt dan ook zeer regelmatig een foutje

11 september 2018 om 22:16

Ach kyle van cilessen lezen we ook dag in dag uit wat een geweldige keeper het is. En zie tegen Frankrijk.

Nou dat was vrij slecht maargoed kunnen ze mooi gaan doorselecteren want jongens als Lammers, Idrissi en Zivkovic etc heb je toch niks aan voor de toekomst.

11 september 2018 om 21:25

Snap ook niet waarom de grotere talenten niet zijn doorgestroomd naar Jong Oranje. Een type Chong zou prima bij Jong Oranje kunnen functioneren. Denk zelfs dat ie gelijk tot 1 van de betere zou behoren.

Haha, is er daadwerkelijk iemand in Van de Looij getrapt?

Stom beleid van Koeman. Liever jonge spelers op de bank vit een onbelangrijke en kansloze wedstrijd dan deze spelers mee laten doen voor kwalificatie wedstrijden van jong oranje. Met zo'n beleid vraag je om problemen

11 september 2018 om 20:55

Met de nations league kan je je gewoon kwalificeren voor het EK. Als Koeman denkt een Kluivert nodig te hebben dan gaat het grote EK toch voor een jeugd ek'tje? Daarnaast haalt vd looi deze talenten zelf niet terug hé terwijl de mogelijkheid er was.

Deze talenten zijn echt zo talentvol dat we tegenwoordig gewoon van Schotland verliezen. Olympische spelen missen we nu door dit falen.

11 september 2018 om 20:51

We hebben best wel talent, maar het valt me al een hele tijd op dat de beste talenten niet spelen in Jong Oranje. In ruil daarvoor krijg je jongens als Kastaneer, Grot, Ouwejan, Vlap enzovoort die enkel minimale oplossingen zijn voor de korte termijn en eigenlijk niets toevoegen.

Deze talenten zijn echt zo talentvol dat we tegenwoordig gewoon van Schotland verliezen. Olympische spelen missen we nu door dit falen.

Wanneer gaat de media zich dan eindelijk 100% keren tegen, ogenschijnlijk, het grootste probleem van het Nederlands voetbal: de Knvb.
Allemachtig hoe verzin je het... Wie stelt een de Looi aan dan? Langeler zeker? Het is echt een oldboys, vriendjes van vriendjes, trainerscarrousel daar in Zeist. Zo'n van de looi die Malen en Eiting op de bank houdt en bv iemand als Zovbkovic brengt. Dan zit er toch totaal geen voetbal in? Wat voor een visie is dat?

Dat mensen als Maarten stekelnburg, wim van fuckin zwam, lodeweges etc een baan kunnen krijgen als hoofdcoaches van oranje elftallen slaat echt nergens op. We falen al jaren bij de Knvb mbt het voetbaltechnische plan, anticipeer, verander, vernieuw dan in godsnaam.
Kijk naar Duitsland waar alleen maar jonge coaches met vernieuwende tactieken doorbreken (e.g. Nagelsmann).

Laat wim Jong in alsjeblieft het technische en tactische beleid voeren, haal een David Vos uit de jeugdopleiding van Ajax, haal een Willem Weijs van NAC 019. Dit kan zo niet langer.

Tja, ten eerste zit je met de arrogantie van de coach door te denken dat je jongens die geselecteerd zijn voor het grote Oranje niet nodig hebt. Ten tweede zit je ook met een aantal spelers in de selectie die hoogstwaarschijnlijk nooit relevant gaan zijn in Oranje. Het is al erg dat Til erbij heeft gezeten.

Jongens als Ouwejan, Til, Zivkovic, Bacuna, Grot, Drommel, Nieuwkoop, Diks, Clement, Vlap en Van Amersfoort hebben simpelweg niet het talent en het vereiste niveau om er meer uit te halen. Van dat lijstje is Til waarschijnlijk nog de betere en dat vind ik ook maar een matig talent.

Ik heb het idee dat coaches van Jong Oranje veel te bang zijn voor de publieke opinie en liever niet te veel spelers van dezelfde club willen selecteren. Er is een reden waarom een aantal jongens van 21 of 22 jaar "slechts" bij VVV of NAC spelen, terwijl Ajax en PSV al jongens in het eerste hebben spelen die 2 tot 3 jaar jonger zijn.

Kijk eens waar die principiele beslissingen om spelers van het grote Oranje niet door te laten vliegen er toe heeft geleid. Verkeerd signaal, nee dit verlies partij door gebrek aan kwaliteit is een verkeerd signaal. Echt typisch weer die Hollandse arrogantie om te denken dat je het klusje wel kan klaren.

Maar het gaat GOED met het aankomende talent van Oranje!! 😂 wordt nog 10 jaar bagger voetbal! Wat een absoluut NON talent

11 september 2018 om 22:11

Nou ja Frenkie de Jong, de Ligt, Kluivert, van de Beek en Bergwijn zijn ook van deze generatie he. En in de jongere lichtingen zitten ook prima spelers.

Dit sloeg helemaal nergens op, 2x verliezen van Schotland. Waar gaat het over, grote schande die je kan koppelen aan mentaliteit.

Het is de schuld van Bergwijn, als hij niet met ‘smoesje’ zich af had gemeld dan had jong Oranje hier gewoon 2x gewonnen.

11 september 2018 om 21:12

Ja richt je vizier maar vooral weer op Bergwijn. Weet je hoe hard het grote Oranje hem wel niet nodig heeft met middelmaat als Promes en Babel voorin.

Drommel(s), Drommel(s), Drommel(s), niet te geloven dit. Nou ja nu hoeven een aantal spelers uit de Keuken Kampioen Divisie niet meer bang te zijn opgeroepen te worden. Over twee jaar zijn er een aantal toch te oud om mee te mogen doen met een eindtoernooi, dus Drommel hoeft waarschijnlijk niet meer bang te zijn nog opgeroepen te worden.hoeft de Knvb hem ook niet meer te schorsen.

11 september 2018 om 21:08

Dan pakken we toch gewoon tzt de spits van Twente (ofzo)

Belachelijke wedstrijd geen tempo geen creativiteit geen fysiek werkelijk niets zat hierin... ongelofelijk dat van de beek en kluivert er niet zijn bij gehaald dat eiting op de bank moest zitten echt wat een blunder! Ik vind die jongen van PSV Rosario wel een veelbelovend talent maar meneer til en die lammers kom op zeg...

Ik snap niet waarom Koeman in zo'n belangrijke wedstrijd dan niet Donny en Kluivert met jong oranje laat meedoen als ze toch niet met oranje mogen spelen.
En wat betreft van Looi ik heb er geen woorden voor

Ik zal wel weer te pessimistisch zijn, maar ik ga ervoor.
Wat Nederlandse voetballers missen is de absolute wil om te winnen. En we lijden aan zelfoverschatting. Na de wedstrijd tegen Frankrijk was de media euforisch, terwijl we daar geen reden voor hebben.
Alleen omdat Frankrijk de bal aan Nederland liet, leek het alsof we een kans hadden. In werkelijkheid was er maar 1 speler die het niveau heeft en dat is De Jong.de rest komt te kort. Qua talent, maar ook qua intelligentie, duelkracht en mentaliteit. Ik zie niet de absolute wil om duels te winnen. Zolang onze voetballers veel geld verdienen en het niet uitmaakt of je wint of verliest, ze op handen gedragen worden en niet leren te winnen, vrees ik dat we vaker afwezig zullen zijn op een eindtoernooi.

11 september 2018 om 21:39

Kan ook aan de trainer liggen, dat diegene spelers onvoldoende weet te motiveren. Ik zag ook een slap zooitje voetballen maar iedereen wil toch tegen de beste leeftijdsgenootjes spelen om zodoende alles uit hun carriere te halen? Een goede trainer die zoiets overbrengt op de groep, zou denk ik veel meer los maken dan een type vd Looi.

11 september 2018 om 22:07

Hahahaha wat een onzin. Zoals je zelf al aan geeft Oranje komt gewoon kwaliteit tekort dan kan je nog zo graag willen winnen dat gaat hem dan niet worden.

Om de grote Ruud Gullit nog maar eens te quoten van der Looi ‘is niet te benijden’; deze lichting is echt extreem matig.

Ik zal wel weer te pessimistisch zijn, maar ik ga ervoor.
Wat Nederlandse voetballers missen is de absolute wil om te winnen. En we lijden aan zelfoverschatting. Na de wedstrijd tegen Frankrijk was de media euforisch, terwijl we daar geen reden voor hebben.
Alleen omdat Frankrijk de bal aan Nederland liet, leek het alsof we een kans hadden. In werkelijkheid was er maar 1 speler die het niveau heeft en dat is De Jong.de rest komt te kort. Qua talent, maar ook qua intelligentie, duelkracht en mentaliteit. Ik zie niet de absolute wil om duels te winnen. Zolang onze voetballers veel geld verdienen en het niet uitmaakt of je wint of verliest, ze op handen gedragen worden en niet leren te winnen, vrees ik dat we vaker afwezig zullen zijn op een eindtoernooi.

Bijlow is gewoon een van de meest beperkte keepers in de eredivisie dat is wel duidelijk. Zelfs Jones was vorig jaar in zun slechte jaar beter

Vd looi brengt helemaal niets. Als trainer helemaal al niet. Verder is dit gewoon pure middelmaat. Niemand die het verschil maakt.

Zivcovic nog steeds speelgerechtigd voor jong oranje....

Het gebrek aan creativiteit, techniek en een goeie motoriek van de middenvelders is echt ongelofelijk. En nee, ik ga niet mee in dat onzin over mentaliteit. Dat is absoluut niet het grootste probleem, je ging deze wedstrijd niet winnen om je het zo graag wou. En bovendien, je heb geen sterke mentaliteit nodig om de O21 van Schotland op te rollen, je moet gewoon heel goed kunnen voetballen Punt!

Het schijnt dat Van persie, Van der Vaart, Sneijder en Robben ook niet geweldig waren in de jeugd elftallen. Dat geeft mij ergens een beetje hoop.

11 september 2018 om 23:39

Van der Vaart, Sneijder en Robben speelden toen ze 18 waren in Oranje en hebben weinig tot geen wedstrijden voor Jong Oranje gespeeld....

12 september 2018 om 00:52

Ik heb het over de jongere jeugdelftallen.

Goeie keeper die Feijenoorder
Dat echt iemand voor de toekomst

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren