Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Soms denk ik: Ajax, haal een trainer van naam zoals Carlo Ancelotti’

Laatste update:

Ajax neemt het dinsdagavond voor de tweede keer in een week tijd op tegen Standard Luik in het kader van de derde voorronde van de Champions League. Danny Muller, voormalig middenvelder van beide clubs, verwacht dat Ajax in de Johan Cruijff ArenA de klus gaat klaren na het 2-2 gelijkspel in Luik. “Ajax heeft meer kwaliteit. Ik voorspel een 3-1 overwinning”, aldus Muller.

De 49-jarige Muller hoopt dat de Amsterdammers slagen en zich kwalificeren voor de laatste voorronde, waarin Dynamo Kiev of Slavia Praag de tegenstander zal zijn. “Ik ben Ajacied, het is de club waar ik als kleine jongen ben gaan voetballen en de hele jeugd heb doorlopen. Bovendien kan Ajax een goed resultaat wel gebruiken”, zegt Muller in gesprek met ELF Voetbal.

Hij weet dat trainer Erik ten Hag veel kritiek krijgt momenteel, maar de oud-voetballer heeft vertrouwen in de oefenmeester van Ajax. “Het is een voetbaldier, met ontzettend veel verstand van het spelletje. Hij heeft daarom bijna alles om een goede trainer te zijn. Alleen communicatief heb ik mijn twijfels. Je moet de spelers vertrouwen geven, ze af en toe de hemel in prijzen. Dat zorgt er voor dat ze met vertrouwen gaan spelen en voor je door het vuur gaan. Ik vraag me af of Ten Hag dat wel doet.”

Muller constateert dat Ajax nog een middenvelder mist die de ploeg op sleeptouw neemt. “Maar die komen niet naar Nederland. We zijn inmiddels één van de zwakste competities van Europa. Soms denk ik: haal een trainer van naam zoals Carlo Ancelotti. Zo'n trainer kost een hoop geld, maar het is op de lange termijn best een goed idee. Het geeft je in het buitenland meer status, waardoor goede spelers misschien voor hem naar Nederland komen.”

Verwacht jij dat Ajax de groepsfase van de Champions League haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me ook erg haalbaar voor een Nederlandse club ... nee dus.

14 augustus 2018 om 13:37

Oke, ancelotti misschien niet. Maar zou Overmars niet een poging kunnen wagen bij zijn vroegere trainer Arsene Wenger? Wel een typische Ajax-trainer en hij heeft ook uitstraling naar het buitenland toe.

14 augustus 2018 om 13:40

Want jij denkt dat Wenger zoveel goedkoper zal zijn dan Ancelotti?

14 augustus 2018 om 13:48

Niet goedkoper nee. Maar als we al vijf miljoen tekengelden uitdelen of een wisselrechtsback voor het tweede halen voor zes miljoen, is een goed bedrag aan toptrainers uitgeven dan te duur?

14 augustus 2018 om 13:49

Wenger is gewend bedragen van meer dan tien mio per seizoen te verdienen. Dergelijke trainers zijn voor Ajax onhaalbaar, dat is gewoon niet realistisch,

14 augustus 2018 om 14:06

Ja tot het dan er niet uitkomt en iedereen moord en brand schreeuwt omdat het wanbeleid is..

14 augustus 2018 om 15:22

Ajax heeft de ambitie om kampioen te worden. Met Wenger kom je niet verder dan plek 4.

14 augustus 2018 om 15:53

@speedyafc

niet eens alleen financieel. Ancelotti en Wenger zitten echt niet te wachten op wedstrijdjes tegen Emmen en De Graafschap

14 augustus 2018 om 13:41

Lijkt mij voor Ajax wel haalbaar ja. Niet in de laatste plaats omdat hij in de CL altijd veel waardering uitte voor het systeem en spelletje van Ajax tegen Milan. Juist het feit dat hij alle grote clubs zo'n beetje heeft gehad, lijkt me een goede reden om aan te tonen ook bij een klassieke topclub als Ajax succesvol te zijn.

Daarbij is het financieel voor Ajax prima op te lossen hoor. Ajax kan behoorlijk wat tekengeld bieden en dat is nog makkelijker bij zo'n coach dan bij spelers.

14 augustus 2018 om 13:53

@myvision:
Hij heeft ook respect gehad voor andere clubs waar hij tegen speelde in de CL maar daar gaat hij ook niet zomaar heen. En ja hij heeft de grote clubs gehad inderdaad, maar is ook 1 van de duurste trainers die er is. Die krijgt niet minder dan 4 miljoen per jaar als het niet veel meer is. En dat gaat hij niet opgeven om Ajax te trainen.

Plus als je zijn clubs ziet pas het Ajax van tegenwoordig daar nou niet echt meer bij:

Parma (toen Parma nog wereld top was)
Juventus
AC Milan
Chelsea
Paris Saint-Germain
Real Madrid
Bayern München
Napoli

14 augustus 2018 om 14:03

Wanneer was Parma echt wereldtop dan?

14 augustus 2018 om 14:11

@kasteelheer.88: ik kan me nog herinneren dat Parma vorige eeuw de Uefa cup won. Ze hadden spelers als Crespo, Cannavaro, Veron, Chiesa, Thuram en Baggio. Parma heeft ooit een zeer goede lichting gehad ja, maar dat was eigenlijk meer na Ancelotti. Ancelotti bracht ze langzaamaan naar dat topniveau toen.

14 augustus 2018 om 14:18

Financieel voor Ajax op te lossen? Weet je wat die man bij Bayeren verdiende? 15 mil, dat is 10x zo veel als het salarisplafond, laat me niet lachen.

Ajax kan dit soort trainers niet structureel betalen los van het feit dat er voor dat soort trainers helemaal niks te bereiken valt bij Ajax, landskampioen worden in Nederland en hooguit iets presteren in de EL daar komt hij echt niet zijn bed voor uit lijkt me.

14 augustus 2018 om 14:19

@kasteelheer:
zou je even in de geschiedenis van voetbal verdiepen....
Voetbal bestaat langer dan de afgelopen 15 jaar dat Real en Barca domineren en het grote geld van Engeland.

Italie had vroeger(jaren 80/90) de beste spelers ter wereld lopen. Niet alleen de clubs uit Milaan en Juve, maar zelfs een Parma, Lazio en mindere maten Roma!

14 augustus 2018 om 14:19

@capis:
Dan geef je hem toch 10miljoen tekengeld voor 2-3 contract?

Parma is nog nooit echt wereldtop geweest. Als een Uefa cup winst/finale je wereltop maakt, was Ajax recenter wereldtop.

Daarbij gaat het mij er om dat Ancelotti weet dat er een bepaald type voetbal van Ajax vandaan komt, wat nu in een moderne versie nog steeds wordt gehanteerd door clubs als City, Bayern en Barcelona. Ik denk dat een trainer als Ancelotti het juist superinteressant kan vinden om dat bij een club terug te krijgen, waar het ooit begon. Want van dat rijtje die je noemt zijn Milan, Juventus, Madrid en Bayern klassieke topclubs. Daar zou een Ajax prima tussen passen.

14 augustus 2018 om 14:28

Ajax is niet recenter wereldtop geweest maat. Ajax was wereldtop in ‘95 en Parma won de UEFA Cup voor het laatst in ‘99. Het halen van een finale maakt je geen wereldtop nee, dus Ajax is ook niet “recenter wereldtop” dan Parma.

Daarbij komt een Ancelotti echt niet naar Ajax. Het is geen FIFA of Football Manager. De club, de stad en het weer hebben zo’n man te weinig te bieden. Ik zou het mooi vinden als Ajax het nogmaals bij Bosz probeert. Spijkerman en Bergkamp zijn nu verdwenen en Overmars kan eindelijk wat gas geven wat betreft transfers.

14 augustus 2018 om 14:31

'' Want van dat rijtje die je noemt zijn Milan, Juventus, Madrid en Bayern klassieke topclubs. Daar zou een Ajax prima tussen passen.''

Haha man man man, klassieke topcubs? Dat zijn nog steeds topcubs (milan zit even in een dipje).

Ajax is vergaande glorie op wereldniveau en geen topclub meer.

Ajax mag dan wel in verhouding tot de rest van Nederland een hoop centen hebben en in een vorige eeuw een hoop prijzen hebben gehaald op Europees niveau stellen ze al decenia sctructureel niks meer voor.

14 augustus 2018 om 14:40

Ajax is absoluut, evenals Feyenoord, Benfica en Celtic een klassieke topclub.

Hoe kan je verder zeggen dat als Ajax een dik jaar geleden in een Europese finale stond, Europees niks meer voorstelt? Dat was met 75 procent van de spelers die er nu nog zitten! Ik zeg nergens dat Ajax Europese top is, maar Ajax stelt zeker nog wel wat voor.

Daarbij ga je totaal voorbij aan mijn punt dan mannen als Ancelotti en Capello zo zielsveel respect hebben voor alles wat Ajax heeft voortgebracht. Ik denk dat een club als Ajax daar eens gebruik van zou moeten maken.

14 augustus 2018 om 14:44

@myvision:

Dan geef je em toch 10 miljoen teken geld..... ja hoor.... (dit meen je?) 10 miljoen is belachelijk veel voor Ajax ondanks de 110 miljoen op de bank. Ze krijgen niet zoveel geld binnen als die andere clubs. Plus geef je hem 10 teken geld en 3 jarig contract blijkt het niet te werken na 1 jaar en ben je 10 miljoen kwijt, nee super idee dat.........

De spelers van Parma waren toen wel wereld top! Net als Ajax rond 95 toen waren ze ook wereld top ja! Maar als je Uefa cup winst en final al gelijk aan elkaar gaat zetten houd het op ... Winnen is wat anders heh! Dan heb je een prijs!!! Gaat niet eens omdat Parma het won, maar wel hoe ze toen speelde in Italiã« ook niet alleen Europa. Ik heb het nergens over Europese prijzen.....

Daarbij staat Anceloti zelf juist niet voor het "ajax" voetbal.hij is een echte prijzen pak coach en speelt vaak juist heel behouden.
Ja die club zijn klassieke topclub, maar verschil is dat die dat nog steeds zijn! Ajax zit er niet eens net onder maar ruim er onder. Plus dan zit je ook nog in de armoedige Eredivisie.....

14 augustus 2018 om 14:47

@myvison:
Och och och ja hoor die finale is heilig geloof ik heh...!

Je weet ook dat afgelopen jaar Ajax geen Europees voetbal heeft gehaald met precies die zelfde selectie!

Dus wat panerai zegt (sctructureel) klopt gewoon. Of wil je met droge ogen beweren dat Ajax ieder jaar wel tot de halve finale minstens kwam?

14 augustus 2018 om 14:56

@myvision

En Ajax stelt net als Feyenoord, Benfica en Celtic europees niks meer voor.

Ja Ajax heeft vorig jaar toevallig een Europese finale gespeeld, maar we hebben het hier over de Europaleague. Dan zitten er dus al minimaal 32 clubs boven je die CL spelen.

Begrijp me niet verkeerd, Ajax heeft een zeer goed toernooi gespeeld en dat is bijzonder knap maar decenia daarvoor presteerde ze structrureel niet of nauwelijks in Europa dus laten we nou niet door welgeteld 1 finale plek in de afgelopen 20 ineens doen alsof Ajax Europees niveau (nog) wat te vertellen heeft.

14 augustus 2018 om 14:57

Ajax heeft een kleine 200miljoen eigen vermogen. En het is niet zo raar als een 5-10 procent naar een superster zou gaan voor de groep.

Parma heeft denk ik vooral dankzij Ancelotti die toptijd gehad, evenals Ajax met Louis van Gaal.

Het enige waar ik het mee eens ben is dat Ancelotti niet het typische Ajax spel met zijn teams speelt. Toch denk ik dat mannen als hij die alles al hebben meegemaakt, het best interessant kunnen vinden.

Trapattoni ging naar Benfica, Advocaat ging naar Zenit, Henk ten Cate naar Panathinaikos,

14 augustus 2018 om 15:06

@myvision:

Tuurlijk is dat wel raar, en die 200 miljoen is inclusief hun assets. Dat is geen daadwerkelijk bedrag dat ze hebben. Maar dat daar gelaten.

Parma, en heel de Serie A was toen top, dat was niet door Ancelotti. Maar ook daarna zijn het puur wereld teams geweest vooral. die overal voor spelen en voor het hoogste kunnen mee dingen.

Het grote verschil is dat al die teams veel en veel meer betalen dan een Ajax, voor zowel spelers als trainers.

14 augustus 2018 om 15:09

Ik weet niet of je weet wat eigen vermogen voorstelt. Dat zijn de schulden van de activa aftrekken. Het kan dus zelfs dat je 0 euro op de bank hebt en een hoop eigen vermogen. Jij zegt dus dat er 10 tot 20 miljoen naar een superster voor de groep zou kunnen. Het is toch onverantwoord om 20 miljoen naar een coach te doen voor Ajax. Hoewel je onduidelijk bent over wat voor periode het gaat vind ik dat echt niet slim. Toch zie ik het graag gebeuren.

Als PSV’er

14 augustus 2018 om 15:24

@myvision

Kerel, ga je eerst eens even verdiepen in boekhouden voordat je wat gaat roepen.

Eigen vermogen betekend niet dat je een rekening hebt waar 200 miljoen op staat.

Ajax zal vast wel ergens een leuk potje hebben en zal makkelijk geld kunnen lenen bij een bank maar dat Ajax 200 miljoen te spenderen heeft zonder financieel in de problemen te komen is lariekoek.

14 augustus 2018 om 15:35

Myvision,

Ik denk dat jij de drang naar bewijzen bij en klassieke topclub overschat.
Topcoaches hoeven zich namelijk niet te bewijzen en de eer die ze bij een Ajax kunnen winnen is mondiaal gezien marginaal.

Dit soort coaches gaan echt eerder naar het midden-oosten of China voor de keiharde pieken dan dat ze op latere leeftijd naar NL komen.

Over die drie namen:
- Benfica betaalt meer, heeft een duurdere en betere selectie. of had, ik ken de situatie daar niet zo goed.
- Advocaat ging louter voor de pieken, We weten hoe Advocaat is.
- Ten Cate is geen toptrainer,

14 augustus 2018 om 15:41

@gloryunited:

Plus de echte top trainers hebben bij een Ajax meer te verliezen dan te winnen. Kampioen word verwacht en niks speciaals, en in Euopa is zo goed als onmogelijk dus wat valt er te halen?

Je kan eigenlijk alleen maar falen. Wat jij zegt dan gaan ze lekker naar China en pakken ze 10 miljoen + per jaar

14 augustus 2018 om 15:55

@gloryunited: Benfica heeft volgens transfermarkt op dit moment een marktwaarde van 231,5miljoen tegen 229,15miljoen van Ajax. Die twee clubs zijn nagenoeg vergelijkbaar. Ik weet inderdaad dat Benfica meer geld uitgeeft en vaak via totaal andere constructies dan Ajax hanteert.

Het gaat mij niet zozeer om het bewijzen. Je hebt gelijk dat een China aantrekkelijker is qua centen, maar soms vinden dergelijke trainers het juist mooi om sportief iets daadwerkelijk op te bouwen bij een bekende naam. That's all.

14 augustus 2018 om 16:02

@panerai: Ga jij je eens verdiepen in begrijpend lezen. Want waar zeg ik precies dat het eigen vermogen op een bank staat? Ik duid alleen het eigen vermogen van Ajax en ik zeg al helemaal niet dat ze 200miljoen kunnen spenderen zonder in problemen te komen. Leg eens mensen niet allemaal onzin in de mond, alsjeblieft.

14 augustus 2018 om 16:45

@myvision:
dit zeg je:
Ajax heeft een kleine 200miljoen eigen vermogen. En het is niet zo raar als een 5-10 procent naar een superster zou gaan voor de groep.

Dus zeg je dat ze wel 5/10% kunnen besteden aan een superster. Dus doel je er wel degelijk op dat ze dat geld kunnen besteden en dus op de bank hebben staan......

Panerai kan in deze dus heel goed begrijpend lezen!

14 augustus 2018 om 17:06

Nee, want Panerai zegt dat ik denk dat Ajax 200miljoen te spenderen heeft zonder in problemen te komen. Dat zeg ik dus nergens. Hij legt me die onzin in de mond.

Eigen vermogen is wel degelijk relevant wanneer je een grote vis zou willen binnenhalen als Ancelotti. Maar dat was mijn punt verder helemaal niet.

14 augustus 2018 om 14:29

Gewoon Bosz terughalen, hij gaf Ajax kleur op de wangen.
Met Ten Hag wordt het niets, de spelersgroep heeft geen respect voor die zonderling.
Maar het zal wel weer lang wachten worden voordat men er bij Ajax achter is dat ze wederom een ongelukkige keuze gemaakt hebben, het is echt tenenkrommend.

14 augustus 2018 om 13:32

Ja laten we Co Adriaanse er neerzetten. Die man is al 5 jaar werkloos en daarvoor 10 jaar overal mislukt.

14 augustus 2018 om 13:40

Dat is echt onzin... waar is hij mislukt?

14 augustus 2018 om 13:41

In die 10 jaar (2003-2006) is hij toevallig nog wel 2e geworden met AZ en heeft de dubbel gewonnen met Porto en hij is kampioen geworden met Salzburg. Verder heeft ie vooral een beetje gekke baantjes gehad maar super mislukt is ie niet echt volgens mij.

14 augustus 2018 om 15:26

Bij Twente deed Adriaanse het wat matig, maar goed, dat was achteraf waarschijnlijk ook meer de schuld van het bestuur.
Ik denk dat Ajax hem vooral niet meer wil vanwege de vorige periode dat hij bij Ajax hoofdcoach was. Toen eindige hij met een zeer sterke selectie echt als vierde ofzo. Een toen nog vrij onervaren Ronald Koeman verving hem en won vervolgens meteen de dubbel.

14 augustus 2018 om 13:55

De Telegraaf is al druk bezig om Ten Hag er uit te werken. Dus de Boer is dan wel een serieuze optie. Eerder berichten gaven al aan dat hij de opvolger zou worden mocht Ten Hag ontslagen worden. Waar rook is is vuur

14 augustus 2018 om 14:17

Haha frank de boer, om in zijn 1e week gelijk ruzie te krijgen met zijn topspelers (ziyech, tadic?). Nou nee doe maar niet.

14 augustus 2018 om 14:42

@melvinwsp

Ja dat gaat erg hard inmiddels. Gisteren werd hij nog vol aangevallen op dat hij slecht in de groep zou liggen. Vandaag kwam het verhaal naar buiten dat hij nummer 34 wilde gebruiken in de EL. De Telegraaf draait overuren, de druk op Ten Hag begint maximaal te worden.

14 augustus 2018 om 14:57

@hugooost

Met welke spelers, op El Hamdaoui na, heeft Frank de Boer nog meer ruzie gehad dan? Daarnaast denk ik dat De Boer juist blij zal zijn met spelers zoals Tadic en Ziyech. Mocht Ten Hag daadwerkelijk ontslagen worden en De Boer hem vervangen, dan denk ik dat Frank de Boer nog nooit zo'n sterke Ajax selectie onder zijn hoede heeft gehad.

14 augustus 2018 om 16:08

@hugo oost

Frank krijgt never nooit ruzie met Ziyech. Die adoreert creatieve spelers die hard werken. Deed hij bij Eriksen, doet hij bij Ziyech ook. Frank zou inderdaad dik ruzie krijgen met Tadic als hij bij em een keer flikt, wat hij tegen Heracles deed, de super vedette spelen. Sta je er gewoon naast.

Maar laten we wel wezen, ondanks het slechte voetbal in zijn laatste twee seizoenen en het redelijke voetbal in zijn eerdere seizoen, maakte Frank dus daadwerkelijk spelers beter. De rechtsback Veltman die we onder de boer zagen hebben we daarna bij geen enkele andere trainer meer gezien. Durf er serieus geld op in te zetten dat hem dat ook lukt bij een van de 3 backs die we nu beschikbaar hebben. De opstomende en scorende Vertonghen die met afstand de beste verdediger was van de eredivisie, hebben we nu in kopie in de Ligt. Die doet het ook graag, let maar op dat Frank het voor elkaar krijgt om weer zo'n Monster af te leveren die gewoon wedstrijden voor je beslist. Frank toverde Eriksen om van speeltuinvoetballer tot superster van het team die altijd het verschil maakte. Talent en creativiteit werd gekoppeld aan inzicht, overzicht en wedstrijden lezen. Vooral dat laatste kan Ziyech onvoldoende, kan hij zich sterk in verbeteren. Lukt dat gaat hij van leuke speler voor het buitenland naar speler voor minimaal de subtop.

Ik denk serieus dat de Duitse vlag uit kan in Amsterdam mocht Ten Hag het zo bont maken dat hij ontslagen wordt en de Boer zijn vervanger wordt. Al zijn teams hadden 1 ding en dat was mentaliteit. Resultaat was alles, maximale inzet. Ik wil niet weten hoe vaak het voorkwam dat bij een 1-0 stand de wedstrijd gespeeld was en compleet doodgemaakt werd. In de laatste wedstrijden onder de Boer was dat echt over en eigenlijk is dat nooit meer teruggekomen.

14 augustus 2018 om 14:05

Dan eerder Louis van Gaal.

Ancelotti is waarschijnlijk een van de slechtste trainers die er is, kijk maar naar Bayern toen zijn assistent (die alles deed) wegging, werd bijna direct ontslagen. Niemand nam hem in de selectie ook nog serieus. Niet te vergeten dat hij gelijk een silver card kreeg op fut

14 augustus 2018 om 13:34

Sinds wanneer is FUT een graadmeter voor een coach? Die man heeft in elk topland goed gepresteerd. Hij is verantwoordelijk voor zn staf en als die assistent goed is, dan heeft Ancelotti zn staf goed voor elkaar.

14 augustus 2018 om 13:52

man man man, van een grap hebben jullie nog nooit gehoord zeker.
Het is een methode om een statement ietwat luchtiger te maken.

14 augustus 2018 om 13:42

Een silver card op fut? Serieus, dat is een criteria van jou?

Tijd voor het laatste kunstje van Louis van Gaal zou ik zeggen.

14 augustus 2018 om 13:39

Lijkt me niet handig om zo'n enorm ego binnen te halen. Die wil weer overal de vinger in de pap hebben en begint het gezeik in de organisatie weer van voor af aan.
Bovendien moest Louis zijn belofte aan zijn Truus maar eens gaan inlossen.

''het geeft je in het buitenland meer status, waardoor goede spelers misschien voor hem naar Nederland komen.''

Volgens mij heeft Ajax, ondanks de resultaten, in het buitenland best wel een behoorlijke status. Snap wel dat zo'n trainer 'grote' spelers makkelijker naar Nederland kan halen, maar ik denk niet dat het nodig is om zo'n trainer voor puur de status naar Nederland te halen.

Ajax heeft de ideale trainer onlangs in huis gehad.
Peter Bosz was de eerste trainer die Ajax (in de tweede seizoenshelft) in vele jaren echt goed liet voetballen.
Ik maakte mij toen meer zorgen over Bayern achtige overheersing door Ajax dan nu met de geldsmijterij.

Maar hey, Bosz vond Bergkamp niet zo’n leuke gast en dus moest Bosz weg.
Iets met een kip en gouden eieren?

14 augustus 2018 om 13:47

Precies. Ajax had met Bosz de ideale trainer in huis, maar het wilde niet werken tussen de club en coach. Onbegrijpelijk. Nu ben je ruim een jaar verder, heb je sindsdien al 2 coaches voor de groep gehad en hebben we geen enkel idee waar we naar toe willen met dit team. Wat natuurlijk te danken is aan Ten Hag, die al 8 maanden maar wat aan kloot. Zonde, Ajax had met Bosz veel kunnen bereiken.

14 augustus 2018 om 14:02

Ja, als je toch ziet wat Bosz uit de Ajax selectie wist te persen, daar was ik best jaloers op. Het liep in de tweede helft van de ED gewoon echt goed. Leuk om naar te kijken ook.

Ik hoopte dat als Cocu weg zou gaan bij PSV dat ze bij Bosz uit zouden komen. Maar nu we Mark van Bommel bezig zien lijkt het wel of hij ook fan is van Bosz.
Wat Bosz de vijf seconden regel noemde is bij MvB bij balverlies onmiddellijk druk zetten en de bal terugveroveren.
Tot nu toe (het is nog heeeel vroeg in de ED, ik weet het) maakt MvB een goede indruk.

14 augustus 2018 om 13:56

Bosz heeft zelf ook wel alle schepen verbrand. Hij had gewoon kunnen blijven, de posities van bergkamp en spijkerman waren onhoudbar dus bosz had geduld kunnen hebben. Echter kreeg hij een prachtkans. Die had hij hoe dan ook gegrepen, onafhankelijk van wat ajax deed met bergkamp.

14 augustus 2018 om 15:14

"Die had hij hoe dan ook gegrepen"
Nee, Bosz heeft meerdere keren aangegeven dat hii het liefst bij ajax was gebleven. Toen de club niet naar hem wilde luisteren is hij pas met Dortmund in gesprek gegaan

16 augustus 2018 om 22:11

Dat geloof je toch niet?

14 augustus 2018 om 13:58

Tsja, hoe zuur het ook is. Het Bosz tijdperk is voorbij. Ik weet zeker dat als Bosz de tijd en ruimte had gekregen hij er een machine van had gemaakt, maar laten we zijn inbreng niet groter maken dan het is. Ook hij eindige 'gewoon' met 0 prijzen. Al blijf ik er bij dat het kampioenschap puur en alleen is misgelopen door de Europese campagne. Maar laten we ons niet blindstaren. Ook zonder conflict was Bosz nu waarschijnlijk al weg, het is een clubhopper en dat is natuurlijk zijn goed recht. Keizer was een groentje en Ten Hag heeft er tot nu toe geen structuur, duidelijkheid en spelplezier en discipline ingekregen, datgeen waar het onder Bosz bekend om stond. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie je als concurrenten niet druk maken. Dit is wel het eerste seizoen waarin Ajax gericht heeft ingekocht en zal de druk immens zijn.

14 augustus 2018 om 14:14

Bosz liet Ajax ontzetten naief voetballen. Hij is natuurlijk weggegaan nadat hij de EL finale had gehaald, maar dat ook wel twee keer kantje boord (schalke en Lyon), en de finale zelf ging kansloos verloren. Bovendien ook weer geen enkele prijs gewonnen. Ajax voetbalde absoluut leuk maar Bosz had een flinke dosis geluk en ik denk eerlijk gezegd niet dat hij nog veel prijzen had gewonnen als hij langer was gebleven.

14 augustus 2018 om 14:46

Nogal kortzichtig om zijn vertrek op deze manier te redeneren.

14 augustus 2018 om 14:49

Helaas kan ik niet anders dan je gelijk geven. Echte een foute beslissing van Ajax om toen voor Bergkamp te kiezen. Eerder had Bergkamp al die ruzie met Jonk. Na het wegwerken van Bosz kreeg Bergkamp weer ruzie, nu over het ontslag van Keizer.

Had Ajax in de zomer maar partij getrokken voor Bosz in plaats voor Bergkamp. Dat blijft toch eeuwig zonde.

Schrijf ten Hag nog niet af he...
It aint over, till its over!!!

14 augustus 2018 om 14:51

Het is nog niet voorbij maar als je de Telegraaf zo sterk tegen je hebt, dan wordt het erg lastig. De Telegraaf gaat echt ver, vandaag brachten ze het verhaal dat Ten Hag het nummer van Nouri weer wilde gaan gebruiken, daarmee maken ze echt heel veel supportes woedend op Ten Hag, echt een lage streek van de Telegraaf.

14 augustus 2018 om 15:27

@speedy:
Ja dat klopt inderdaad!
als je binnen Ajax de Telegraaf tegen je hebt gaat het heel lastig worden allemaal!
Het kan heel positief werken die steun normaal van de krant. Maar als ze je weg willen, kunnen ze je echt helemaal kapot maken!

14 augustus 2018 om 16:15

@capis. Kan Ten Hag zelf voorkomen natuurlijk he. Zet gewoon een dijk van een wedstrijd neer en alle kritiek van de Telegraaf kan de prullenbak in. Laat zien dat je een elftal naar je hand kan zetten en ervoor kan zorgen dat er een team staat dat elke meter gras op vreet. Je weet wel dat Utrecht dat in de Arena tegen Ajax speelde en Ajax volledig, maar dan ook volledig overklaste. 100% dat toen de overtuiging bij Marc is ontstaan dat Ten Hag hoe dan ook gehaald moest worden als het niets werd met Keizer. De Boer was toen ook gewoon vrij, in Reiziger hadden ze zelfs een Ajax icoon voor de groep die goed bij het publiek ligt en goed presteerde in jong op dat moment. Toch werd het gewoon Eric ten Hag en niemand anders.

Zowieso moet de nederlanse achterhaalde school op de schop, en daarbij ook het roestige idee om een nederlander (bij ajax dan) voor de groep te zetten. Onze NL trainers zijn matig buiten koeman, trek gewoon buitenlandse trainer aan, een frisse visie en stijl zou wonderen doen.

14 augustus 2018 om 13:46

Onzin dit. De hollandse school is niet achterhaald, we houden alleen vast aan de verkeerde dingen. Guardiola heeft zn complete systeem van Cruijff overgenomen en heeft er alle records mee gebroken in engeland.

Nee, het probleem is dat niemand meer weet wat de hollandse school inhoudt. De hollandse school staat voor durf, positiespel en innovatie. Het probleem ligt bij het jeugdplan van van Gaal wat er voor zorgt dat we alleen nog maar dertien in een dozijn systeemvoetballers opleiden a la Klaassen, Wijnaldum en Hendrix. Daar ligt het probleem. Niet bij een 'achterhaalde hollandse school'.

14 augustus 2018 om 14:14

@lucasandersen:
1 Guardiola heeft buiten het aanvallen niks te maken met het systeem van Cruyf.
Cruyf zijn systeem en het NL systeem is met ouderwetse buitenspelers die er overheen komen. Guardiola heeft juist met alles naar binnentrekt en veel beweging.

Plus hij zit bij teams die 9 van de 10x de bovenliggende partij is. Als wij met het gebrek aan kwaliteit steeds in Europa zo naïef blijven spelen komen we nergens meer. Je ziet het zelfde met Frankrijk, gewoon goed en degelijk afgelopen WK. Net als de Duitsers het WK er voor

14 augustus 2018 om 14:27

" Guardiola heeft buiten het aanvallen niks te maken met het systeem van * Cruijff"??

Guardiola 14 mei 2018 bij Ziggo:
De 47-jarige Spanjaard vertelde deze week in gesprek met Ziggo Sport dat hij zich ook bij de successen van The Citizens schatplichtig voelt aan wijlen Johan Cruijff. 'ik zit hier omdat ik heb het geluk gehad dat hij er was tijdens mijn voetbalcarriã¨re. En als manager voel ik me verbonden met hem. Ik heb geleerd van zijn kennis en adviezen. In mijn eerste en tweede jaar bij Barcelona waren we vaak samen om mijn twijfels te bespreken. Er zit heel veel Cruijff in dit team, dat kun je je niet voorstellen.'

Guardiola herhaalde dat hij sterk beã¯nvloed is door Nederlandse spelopvattingen. 'het gaat niet om het systeem, om 4-3-3. Ajax speelde onder Cruijff en Van Gaal ook 3-4-3. Het gaat niet om waar je de spelers neerzet, het gaat om de filosofie. Ik ben omringd geweest door Cruijff en Van Gaal en ben erg beã¯nvloed door het Nederlandse voetbal. '

'hoe we overspelen en hoe de spelers vrij bewegen; iedereen moet begrijpen waarom we op een bepaalde manier spelen', vervolgde Guardiola zijn uitleg. 'het moet aantrekkelijk zijn voor de toeschouwers. Daarom zal ik altijd dankbaar zijn voor jullie cultuur. Die heeft me een bijzondere visie gegeven.'

Guardiola ademt Cruijff en zegt overal dat hij zelf niets zou zijn geweest zonder Cruijff. Zeer respectloos hoe je praat over de Hollandse School en over de invloed van Cruijff.

14 augustus 2018 om 14:51

Jawel @lucasandersen hollandse school is zeer achterhaalt. Het voetballend uitverdedigen en het tikkie breed hoort ook bij het NL voetbal. Hierdoor leiden we vaak middelmaat verdedigers op, omdat ze MOETEN kunnen voetballen en het tikkie breed vaak voor balbezit, is slaapverwekkend

14 augustus 2018 om 16:18

@myvision,
Wow, je haalt z'n stelling keihard onderuit.

Overigens leuk om te lezen, wist niet dat Guardiola zoiets gezegd had. Bijzonder hoeveel invloed Cruijff toch op het hedendaagse voetbal heeft gehad.

14 augustus 2018 om 16:29

@maurootje

Bah bah bah het voetballend uitverdedigen is gebruik maken van positiespel. Het tikkie breed is geen gebruik maken van positiespel en totaal niet weten hoe om te gaan met zone dekking.

In Nederland leiden we zogenaamd matige verdedigers, maar de ene na de andere Nederlandse verdediger staat klaar om de top te bestormen. Begon met de groep van de vrij en bruno martins indi, waarbij de vrij het echt waar maakt, vervolgens kwam daar van Dijk als duurste verdediger bij. De verdediging van Belgie bestaat voor minimaal de helft uit verdedigers die opgeleid zijn in Nederland en inmiddels staat een mega talent als de Ligt klaar om de wereldtop te bestormen. En dan heb ik het geen eens voer bijvoorbeeld een Karsdorp die echt de rechtsback was geweest als die niet zo geplaagd werd door blessures, de kongolo die zich flink herpakt heeft.

Nederland heeft zich laten aanpraten dat ze geen verdedigers kunnen opleiden, juist doordat Ajax een periode vooral Belgen als verdediger had en deze niet in het Nederlandse elftal terecht kwamen en er net niemand klaar was om dat gat op te vullen en over grote talenten bij kleinere clubs heen werd gekeken, Maar dat stempel mag er toch echt allang vanaf sinds de van Gaal heeft bewezen heel ver te kunnen komen met een verdediging die vooral bestond uit talentvolle eredivisieverdedigers.

Net zo als die onzin dat Nederland geen fysieke spelers opleid. Ik zou zeggen hou je hart maar vast want de Ligt is een van de eerste die er fysiek heel anders voorstaat maar zeker niet de laatste. Er komen me toch een stel beesten aan en dan niet alleen sterk en breed, ook nog meer dan voldoende techniek. Het enige waar Nederland in faalt is aanvallers. Daar had je er veel meer van mogen en kunnen verwachten en dat ging gewoon slecht. Er zitten in de jeugd teams wel een aantal echte talenten, maar dat is altijd afwachten.

15 augustus 2018 om 10:48

Is dit een grap? Tikkie breed is hollandse school?

Ga jij is wat wedstrijden van het EK 88, het WK 74 of het WK 78 kijken voor je zulke uitspraken doet? Belachelijk zeg, met elke uitspraak bewijs je minder te weten.

De drie beste verdedigers in de premier league zijn 1. een Nederlander en 2. 2 belgen die bij Ajax zijn opgeleid. Wat een onzin dit zeg. Ooit gehoord van Neeskens, Koeman, Israel, Stam of de Boer? Vraag iemand die ouder is dan 12 naar Nederland op het EK 2006, het WK 98 of enig ander WK dan 2010 en gaan ze je vertellen dat Nederland slaapverwekkend speelde? Mijn god zeg, wat een domheid.

15 augustus 2018 om 10:57

@capis

Je bewijst hier precies mijn punt. Mensen weten hier niet meer wat de Hollandse school inhoudt.

Ga eens wat oude videos van Cruijff bekijken. Waarin hij praat over tactiek, over zijn systeem. Je zult hem Nooit horen over buitenspelers die per se buitenom moeten gaan. Cruijff praat over driehoekjes, positiespel, positiewisselingen en dynamiek. Over spelers op het middenveld die in kunnen zakken naar de verdediging als het nodig is, een linksback die mee gaat de aanval in.

Sowieso heeft Cruijff niet één systeem. Dat vond hij te dom voor woorden. Weet je wat Cruijff over van Nistelrooy en het Nederlands elftal zei? Dat je van Nistelrooy niet moet laten meevoetballen. Dat ie het beste is in de 16 dus als hij je beste spits is dan moet je daar het systeem op aanpassen. Zo rigide in systemen denken als mensen die zeggen 'hollandse school is verouderd' is iets wat Cruijff nooit zou doen. Dus laten we daar alsjeblieft mee ophouden.

De reden dat het Nederlands voetbal niet meer top is heeft niets te maken met de hollandse school. Dat heeft enerzijds te maken met de kloof die ontstaan is tussen 'kleine' competities en de top en anderzijds met het meesterplan van van Gaal voor de jeugd wat onze opleidingsfilosofie compleet verwoest heeft.

En dat Guardiola niks te maken heeft met Cruijff, tsja. Daar zou Guardiola zelf je alleen maar om uitlachen.

14 augustus 2018 om 14:32

Het is eigenlijk wel opvallend Maurootje dat Ajax de laatste 50 jaar vrijwel alleen Nederlanders had en daarmee ook alles won wat er te winnen viel. De buitenlanders zoals Olsen, Linder en Kohn waren geen lang leven beschoren. Alleen Kovacs was echt succesvol met de Ec1, maar die borduurde ook voor op het succes van Michels, jawel, de Hollandse School. Opvallend ook gezien van 1910-1964 vrijwel alleen maar Britten voor de ploeg stonden!

14 augustus 2018 om 14:48

Tja als je vrijwel alleen nederlanders voor de groep gooit, valt het kwartje wel eens de goede kant op @myvision

Een buitenlandse coach met andere inzichten kan zeker geen kwaad, zoals bij Vitesse zie je dat dit goed kan werken. Droomkandidaat voor Ajax zou natuurlijk Guardiola zijn, maar denk dat hij hier zijn handen niet aan wil branden. Laudrup is vaker genoemd, een Wenger zou wel bijzonder zijn. Maar ik zou zelf als Ajax toch kijken of iemand als Klinsmann zin heeft om te komen.

Klinklare onzin..spelers komen niet voor trainers als de compititie niet de moeite waard is

Een "toptrainer" is ook afhankelijk van de spelers waarmee hij moet werken. Zet je een "toptrainer" bij Sparta neer dan zullen de spelers echt niet de sterren van het dak spelen omdat de kwaliteit er gewoon niet is.

14 augustus 2018 om 14:16

Dat is vorig jaar nog bewezen door Dickie inderdaad!

Dit is gewoon helemaal de waarheid. Ik roep dit al zolang. Ze geven fors geld uit aan spelers die het vaak niet waard zijn, en dan bij één van de meest essentiële zaken zetten we altijd groentjes neer, of mensen die niets bewezen hebben.

Het wordt tijd dat de knip eens goed getrokken wordt voor een trainer met naam en inzicht. Dan kunnen we voorzichtig weer de weg omhoog bewandelen. Nu moet Ajax niet al het geld over de balk gooien en straks weer met lege handen eindigen.

Ik riep al vanaf het begin dat Ten Hag totaal ingeschikt is voor Ajax, en ja hij zal vast wel eens een goed resultaat halen, wat zelf iemand die niet voetbalt zou doen bij Ajax.

Hij heeft geen uitstraling en zeggenschap over de groep. Van Gaal heeft iedereen respect voor als speler, en daar neem je alles blind van aan. Van hem lachen de meeste waarschijnlijk en denken ach laat maar lullen.

Het wordt echt tijd voor een toptrainer, met voorkeur voor van Gaal. Die zou Ajax nog echt een keer willen trainen voor hij met pension gaat. Geel Louis 2 jaar de tijd, en kijk wat er dan van komt. De man heeft nagenoeg overal succes gehad. Maar er zijn natuurlijk ook andere goede trainers die Ajax kan halen.

Niets ten nadele voor Ten Hag en consorten, maar die kunnen beter bij Utrecht blijven en mooi vechtvoetbal spelen...iets wat niet des Ajax is.

Onder Bosz waar ik ook grote twijfels over had, heb ik wel erg mooie wedstrijden gezien, en die man had toch echt een goede visie op het voetbal. Jammer dat we niet dit soort trainers zoeken.

Ik heb in de wedstrijden van Ajax inmiddels wel ontdekt wat TH probeert te doen. En ondanks dat het systeem er nog niet lekker in zit bij de spelers denk ik dat het eind resultaat schitterend voetbal kan opleveren. Laten we vooral niet vergeten dat Bosz het ook absoluut niet meteen op de rails had. Van wat ik er nu van zie heb ik wel vertrouwen dat TH hier een prachtig elftal van kan maken dat mooie resultaten zal boeken.

We zijn in Nederland nogal van de Hossana als het 1 wedstrijd goed gaat en de trainer moet ontslagen worden als het de volgende wedstrijd fout gaat. Laten we daar nou is mee stoppen. De knikkers worden voor Nederlandse clubs tijdens 2 a 3 momenten in een seizoen verdeeld. Dat is eind Augustus na alle voorrondes voor Europees voetbal, tijdens de winterstop met eventuele plaatsing voor de knock out fase van het Europees voetbal en aan het einde van het seizoen. Misschien zijn dat de momenten dat we trainers en spelers moeten evalueren over hun prestaties tijdens de voorgaande periode. En niet na elke wedstrijd.

14 augustus 2018 om 14:20

He he, eindelijk een verstandig iemand. Helemaal met je eens. Het seizoen is net begonnen, ook al vliegen we er nu uit dan nog heeft het geen zin om weer een nieuwe trainer voor de groep te zetten. Bovendien was Ten Hag inderdaad een genie toen Sturm Graz weggespeeld werd, en nu na twee keer een gelijkspel is het ineens weer een tactisch onbenul. We evalueren hem aan het einde van het seizoen. Indien Ajax geen kampioen is lijkt het me reeel om afscheid van hem te nemen - voor die tijd gewoon volle vertrouwen en vol gas vooruit!

14 augustus 2018 om 14:27

er word ook gedaan alsof we alles nu meteen met 6-0 moeten winnen na alle investeringen, de kranten roepen al weken dat Ajax wel even kampioen word. Als er vanavond gewonnen word van Luik is alles weer koek en ei , als er van t weekend punten verspeeld worden tegen VVV moet die weg, en als we de daarop volgende CL wedstrijd tegen Dynamo Kiev winnen is het weer top

14 augustus 2018 om 14:39

Dat is precies mijn punt. Mensen zijn zo extreem in hun reacties.

14 augustus 2018 om 14:48

Helemaal bij Ajax!

14 augustus 2018 om 18:56

Tja dat is het gevolg van reeds een half seizoen gehad hebben waar geen enkele vooruitgang hebben gezien. Dan zijn de messen geslepen en krijg je geen half seizoen meer om de boel op de rit te krijgen. Bosz had de boel op de rit ruim voor de kerst, anders was die er keihard uitgevlogen. Ten Hag kreeg miljoenen aan investeringen en raakte daarvoor drie spelers kwijt. Viergever, younes en Kluivert. En kreeg Tagliafico, Schuurs, Kristensen, Blind, labyad, Bande en Tadic voor terug. Letterlijk meer dan de helft van de begroting van Ajax aan investeringen. Dan is geduld niet langer aan de orde. Geheel terecht, met dergelijke investeringen wordt direct iets verwacht. Dat is zo bij daadwerkelijke elke club en helemaal een topclub.

Kunnen we anders niet gewoon Reiziger met als assistent Bogarde doorsturen? Reiziger heeft dan nog geen groot CV maar wel zijn carriere zorgvuldig opgebouwd bij OA Sparta O17 en Nederland O17, 2 jaar assistent trainer bij Sparta en dan een kampioenschap van Jong Ajax. Beetje hoe Frank de Boer is komen bovendrijven en net als Mark van Bommel.

Verdomme man waar gaat dit over.
We hadden een betaalbare trainer namelijk Peter bosz die bewezen heeft Ajax leuk en actractief te kunnen laten voetballen.
Die moest zo nodig weg... van de kut directie.
schepen ze ons eerst op met onbenul 1 is die weg komt onbenul 2 het jammete is dat sar en kornuiten hun lot aan deze clown hebben verbonden dus zullen ze hem laten zitten tot het schip gezonken is.

Ajax had afgelopen winterstop Van Gaal trainer moeten maken. Die had nog wel zin in een laatste klusje. Nu zitten ze weer met een onervaren tactisch onbenul opgescheept. Dit teken ik Vd.Sar en Overmars zwaar aan!!

14 augustus 2018 om 16:33

Zo, Marc en Edwin zijn erg onder de indruk zeg. De cirkel was al een paar keer rond bij Louis, Ajax moet verder naar een mooie toekomst en Louis mag lekker op de tribune genieten

Wie niet waagt..

Tuurlijk is de kans klein dat een trainer van zo'n formaat naar Nederland komt. Maar zou t wel mooi vinden als er wel naar geïnformeerd wordt. Of een gesprek aangaan. Gewoon polshoogte nemen. Contacten maken. Wie weet wat daar uit vloeit. Zie t niet snel gebeuren. Hangt van meerdere factoren dan allen geld af. De competitie, prijzen, kunstgras! Maar dit soort dingen kunnen wel van belang zijn voor andere dingen. Wie weet?! Gewoon netwerken.

Eigenlijk zou ik van Gaal daar wel voor de groep willen zien staan. Jammer alleen dat hij daar zelf niet zo veel zin in heeft al is het allen maar omdat hij niet herinnerd wil worden als de trainer met een mislukte tweede termijn.

Eerst roept iedereen dat we ervaren spelers moeten halen die in t buitenland wat meegemaakt hebben. Due hebben we nu en nou moet er ineens een buitenlandse topcoach komen die ook niet voor 2 miljoen per jaar te halen zijn. Gewoon vanavond lekker ballen en de komende weken in de competitie lekker ballen. Dan lult niemand meer over andere coaches

'Muller constateert dat Ajax nog een middenvelder mist die de ploeg op sleeptouw neemt.'

Hebben ze Tadic niet voor die rol gehaald?

Dit is dus waarom de media niet iedere gek een podium moeten geven. Je kunt Ancelotti nog zo hard willen aantrekken, maar die gaat never ever ooit tekenen bij Ajax.

Ajax mag blij zijn als, op de dag dat Ten Hag vertrekt (en dat gaat vroeg of laat gebeuren, die gaat zijn contract ongetwijfeld niet uitdienen), Peter Bosz nog beschikbaar is én trek heeft om weer in te stappen. Waarom zou Ajax per se een of andere bigshot uit het internationale topvoetbal moeten aantrekken? Neem liever een trainer met visie en bewijsdrang.

Een zak geld laat spelers niet beter voetballen.

Veel recente Ajax successen werden gehaald onder trainers die in die rol helemaal nog geen naam hadden. Van Gaal, Bosz, de Boer.

Als Bergkamp niet dwars had gelegen dan hadden we nu Laudrup bij Ajax gehad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren