Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fortuna Sittard glijdt uit en ziet veelbesproken belagers naderen

Laatste update:

Koploper Fortuna Sittard heeft duur puntverlies moeten incasseren in de Jupiler League. Het team van Claudio Braga voorkwam vlak voor tijd een nederlaag bij RKC Waalwijk: 1-1. De veelbesproken belagers NEC en Jong Ajax kwamen wel tot winst, waardoor ze twee punten verwijderd zijn van Fortuna met een (onderlinge) wedstrijd tegoed. NEC won thuis met 2-1 van FC Oss, terwijl Ajax met 2-5 zegevierde bij FC Den Bosch.

RKC Waalwijk - Fortuna Sittard 1-1
Fortuna Sittard had in de eerste helft het betere van het spel en de meeste kansen. De kampioenskandidaat slaagde er echter niet in om dat overwicht voor rust tot uiting te brengen op het scorebord. Mogelijkheden waren er voor onder meer Lisandro Semedo, maar doelman Etienne Vaessen keepte een sterke eerste helft. In de tweede helft werd wel gescoord. Dylan Seys zette RKC op een 1-0 voorsprong. Fortuna zocht daarna de aanval en liet zich gelden via onder meer Lars Hutten en Perr Schuurs. De eerste nederlaag sinds het 2-0 verlies bij Jong AZ op 12 februari leek in de maak voor de Limburgers, maar op de valreep sleepte Fortuna dankzij Hutten toch nog een punt uit het vuur.

NEC - FC Oss 2-1
De beslissing om de wedstrijd tegen Jong Ajax over te spelen bood NEC een nieuwe kans in de titelstrijd. Het is echter wel belangrijk dat de Nijmegenaren niet onnodig punten verspelen en dus was de wedstrijd tegen Oss een belangrijke. Voor rust probeerde de thuisploeg druk te zetten op de bezoekers, maar dat leverde geen doelpunten op. Na rust werd opeens aan beide kanten op fraaie wijze gescoord: zowel Fatih Kamaçi van Oss als Arnaut Groeneveld van NEC, die een verleden heeft bij Oss, plaatsten de bal knap in de verre hoek. Halverwege de tweede helft zorgde Ferdi Kadioglu voor de 2-1, nadat Lorenzo Piqué onder druk werd gezet en de bal kwijtraakte. NEC voorkwam zodoende duur puntverlies.

FC Den Bosch - Jong Ajax 2-5
De veelbesproken Teun Bijleveld was tegen FC Den Bosch wél speelgerechtigd, maar begon op de bank. Vanaf de zijlijn zag hij een doelpuntrijke eerste helft. Een goede actie van Oussama Bouyaghlafen stelde Jort van der Sande in staat om de openingstreffer binnen te glijden. Lang kon Den Bosch niet genieten van de voorsprong: twee minuten na het doelpunt kopte Dennis Johnsen raak voor de gelijkmaker en even daarna zette Mateo Cassierra het bezoek op 1-2. Na geklungel in de defensie van Ajax wist Van der Sande voor rust echter zijn tweede binnen te prikken. In de tweede helft liep Ajax weg bij Den Bosch. Jurgen Ekkelenkamp prikte de bal in de verre hoek en versierde vervolgens ook een penalty, die werd benut door Cassierra: 2-4. Invaller Kaj Sierhuis maakte er tien minuten voor tijd 2-5 van op aangeven van Dani de Wit.

De Graafschap - Almere City 4-2
Twee goede aanvallen leverden De Graafschap een 2-0 voorsprong op voor eigen publiek. Tarik Tissoudali was verantwoordelijk voor beide treffers. Voorafgaand aan het openingsdoelpunt had Youssed El Jebli een fraaie steekpass op Fabian Serrarens in huis, waarna Tissoudali de aanval afrondde. Vervolgens werd hij via een voorzet van Daryl van Mieghem en mistasten van Chiel Kramer in staat gesteld de score te verdubbelen. Robert Klaasen zorgde na de onderbreking bijna voor een wereldgoal, maar zijn volley spatte uiteen op de lat. Er kwamen meer kansen voor De Graafschap, maar Almere kwam terug tot 2-2 via Nicky van Hilten. Toch wisten de Doetinchemmers de marge weer twee doelpunten te maken, door treffers van opnieuw Tissoudali en Mark Diemers.

FC Emmen - Telstar 2-3
Twee strafschoppen zorgden voor een enerverend eerste halfuur in Emmen. Na zeven minuten versierde Melvin Platje een penalty, die hij zelf benutte. Vervolgens mocht Cas Peters aan de overzijde ook aanleggen vanaf elf meter, nadat hij werd getoucheerd door Donny van Iperen. Peters faalde evenmin vanaf de strafschopstip en gaf het startsein voor een comeback van Telstar. Door doelpunten van Jerdy Schouten en Andrija Novakovich rustte Telstar met een 1-3 voorsprong. Emmen leek niet bij machte om na rust nog terug in de wedstrijd te komen, maar mazzelde na een misser van Platje en kwam toch op 2-3 via de zeventienjarige Thijs Dallinga. Door twee gele kaarten van Youri Loen eindigde Emmen met tien man.

SC Cambuur - Jong AZ 3-2
Dankzij een dubbelslag van Kevin van Kippersluis rustte Cambuur met een 2-1 voorsprong. De aanvaller sloeg na zeven minuten voor het eerst toe op aangeven van Alvin Daniels. Uit het niets zorgde Jamie Jacobs vervolgens voor de 1-1, maar Cambuur had de voorsprong al gauw weer uit handen. Na een razendsnelle counter en meerdere schoten stond Van Kippersluis op de juiste plek om de 2-1 binnen te werken. Na rust wist AZ echter opnieuw langszij te komen. Jacobs maakte zijn tweede in een fase waarin de Alkmaarders meer van zich afbeten. Een gelijkspel leek in de maak, maar Cambuur hield de punten in Leeuwarden dankzij een late treffer van Justin Mathieu.

MVV Maastricht - FC Dordrecht 1-0
Een schitterende pass van Jonathan Okita over het hele veld bereikte Joeri Schroijen, die tegendraads de 1-0 binnenschoot. Met zijn treffer bepaalde hij zes minuten voor de pauze de ruststand. Eerder in de wedstrijd was MVV een paar keer goed weggekomen: Yahya Boumediene schoot uit kansrijke positie voorlangs en Denis Mahmudov wipte de bal oog in oog met keeper Michael Verrips naast het doel. Toch liet ook MVV zich zeker niet onbetuigd in de eerste helft, nog afgezien van het doelpunt. Schroijen liet in de tweede helft na om zijn tweede van de avond te maken: hij schoof de bal naast in een één-op-één-situatie. Daarom bleef het bij 1-0 in De Geusselt.

Jong FC Utrecht - FC Volendam 2-1
Jong FC Utrecht staat op de laatste plaats, hoewel het twee van de voorgaande drie wedstrijden wist te winnen. Ook tegen Volendam werd gewonnen en de basis daarvoor werd al vroeg gelegd. In de negende minuut kopte Giovanni Troupée raak bij de tweede paal na een goede voorzet van Sylla Sow. Daarna werd Volendam gevaarlijker. Een snoeiharde vrije trap van Joey Veerman spatte nog uiteen op de lat, maar door Teije ten Den werd het toch 1-1. Op slag van rust kopte hij raak. De tweede helft was niet al te onderhoudend. Beide ploegen opereerden slordig en kregen weinig kansen, hoewel Utrecht enkele keren dicht bij de 2-1 was. Vijf minuten voor tijd was het Karim Loukili die dat doelpunt toch nog voor zijn rekening nam. De doelpuntmaker zag in de blessuretijd rood na zijn tweede geel, maar werd toch de matchwinner.

FC Eindhoven - Helmond Sport 3-2
Zowel Eindhoven als Helmond verkeert in de onderste regionen, maar hoeft niet te vrezen voor degradatie. Desondanks oogde het spel nerveus in de openingsfase. Veel kansen waren er niet in de derby, maar toch stond het na 27 minuten 0-1. Arne Naudts profiteerde van balverlies van Rochdi Achenteh en bepaalde daarmee de ruststand. De tweede helft verliep spectaculair. Met twee schitterende uithalen zorgde Tibo van de Velde voor de 1-1 en de 2-1; Jordy Thomassen miste nog een kans voor open doel en trof de paal. Naudts maakte er 2-2 van en via Tibeau Swinnen werd het 3-2.

Wie wordt kampioen van de Jupiler League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben benieuwd of clubs nu gaan klagen, zowel NEC als Ajax winnen. De tegenstanders van deze 2 clubs konden zich niet optimaal voorbereiden omdat binnen minder dan 24 uur van de wedstrijd de selectie van deze teams opeens veranderde. Ook Fortuna heeft een mentale tik gehad doordat de voorsprong opeens met 3 punten is geslonken, 24 uur is nou ook niet optimaal om de rug te rechten in een uitwedstrijden te knallen en een mogelijke oorzaak van het gelijke spel bij Fortuna.
Knvb had deze speelronde eigenlijk moeten uitstellen na hun eigen fout want minder dan 24 uur voor de speelronde zulke gebeurtenissen laat zeker zijn sporen zien.
Knvb is gewoon een waardeloze organisatie kunnen we hieruit opmaken.

9 april 2018 om 22:07

Met 2 punten

9 april 2018 om 22:09

3 punten was meer bedoeld dat NEC nu nog 3 punten kan inlopen doordat ze een wedstrijd minder hebben gespeeld.

9 april 2018 om 22:14

Ja mooi toch !

9 april 2018 om 22:09

Maar er is niks onreglementaire gebeurd en opnieuw kunnen Jong Ajax en NEC er niks aan doen, en hebben helemaal geen extra profijt. Daarbovenop, Ajax speelt gewoon bijna wekelijks met andere namen, ga je nu over 1 keer opeens moeilijk doen. De teams kunnen zich nooit goed voorbereiden tegen Jong ploegen.

9 april 2018 om 22:11

Jong Ajax en NEC hebben wel profijt, De tegenstanders konden zich niet optimaal voorbereiden. Niets onregelmentairs nee en NEC en Ajax kunnen er ook niets aan doen.
Ik wijs niet voor niets naar de Knvb.

9 april 2018 om 22:17

Nee, maar ga het nog maar even regelen met alle clubs en met Fox dat het uitgesteld moet worden. Ik denk niet dat je überhaupt wat had kunnen doen. Ik denk dat dit gewoon heel lastig is met alle betrokken partijen.

9 april 2018 om 22:22

En moet NEC dus uiteindelijk gewoon genoegen nemen met de nederlaag en zich niet druk maken dat er een wissel in de basis stond bij Ajax die eigenlijk geschorst was. Of de Knvb is de lul en moet er voor boeten en flinke schadevergoedingen naar alle partijen die uiteindelijk van deze beslissing een nadeel hebben.
Fout blijft bij de Knvb maar iedereen is de dupe behalve de Knvb.

9 april 2018 om 22:27

Pfff, krijgen we dit weer. NEC heeft niks fout gedaan. Ik wist al dat je lekker door wil gaan met je hetze tegen NEC. Had Bijleveld wel gescoord, was het dan wel opeens rechtvaardig of iets dergelijks? Dit zijn de regels, als die niet nageleefd worden dan moet de KNVB de enige juiste oplossing geven: overspelen. NEC kan er niks aan doen en opeens is iedereen toch tegen NEC. Echt idioot eigenlijk.

9 april 2018 om 22:29

Daarbij, weet je wel niet wat het kost als je niet promoveert als NEC zijnde. Je oplossing is echt daarom echt idioot. Moet NEC dus alsnog boeten voor de fouten van de KNVB.

9 april 2018 om 22:30

Ik heb niets tegen overspelen. Alleen heeft de Knvb geen rekening gehouden met de gevolgen van deze beslissing en de speelronde hier zo kort op. De Knvb had deze speelronde moeten uitstellen hoe stom het ook klinkt.
En altijd maar weer in de slachtoffer rol kruipen als Necer terwijl het duidelijk tegen de Knvb is bedoeld, beetje zielig wel.

9 april 2018 om 22:31

@ Gerard dus jij denkt dat welke club dan ook die voor promotie speelt zou zeggen laat maar zitten ! Dat doet natuurlijk geen een club

9 april 2018 om 22:33

Stop met NEC in de slachtoffer rol te praten. De Knvb moet boeten en deze speelronde had niet door mogen gaan, en de Knvb had voor alle extra kosten moeten betalen. Dat had de juiste beslissing geweest.

9 april 2018 om 22:33

Nee Richard dat denk ik niet. Daarom wijs ik ook de Knvb aan als schuldigen en moeten ze dit beter oplossen dan dat ze nu hebben gedaan.

9 april 2018 om 22:35

Ja maar je punt slaat gewoon helemaal nergens op met je niet optimaal voorbereiden. Dan moeten alle beloftenelftallen eruit aangezien een ploeg zich nooit kan voorbereiden tegen die ploegen.

9 april 2018 om 22:39

Je wijst KNVB aan als schuldige, maar vind wel dat NEC dan maar genoegen moet nemen met de rommel van de KNVB, begrijp je zelf hoe vreemd dat overkomt?

9 april 2018 om 22:44

Mijn punt slaat wel ergens op want er moet een selectie met mogelijke spelers voor de wedstrijd worden doorgegeven. Ook de jong ploegen kunnen niet zomaar op de speeldag beslissen van deze speler heeft een goed dagje. Hij zat niet bij de wedstrijd selectie maar we doen hem er nu wel bij. Dat kan niet want de mogelijke spelers moeten worden doorgegeven.
Er hebben vanavond spelers gespeeld die 100% officieel niet zouden spelen tot het bericht van gisteravond. Dus konden de teams zich niet optimaal voorbereiden. Plus de mentale tik voor Fortuna zijn er nu 4 clubs benadeeld. Jong Ajax, 3 punten afgepakt, moeten een extra wedstrijd spelen en matsuwari moet nu 2 wedstrijden missen. Oss, verdonk zou 100% niet spelen en zo heeft Oss zich ook voorbereid, 24 voor de wedstrijd word er opeens verteld dat hij wel mag spelen dus Oss geen optimale voorbereiding. Fortuna Sittard, een mentale tik omdat de voorsprong die ze hadden opeens niet meer vast staat terwijl afgelopen vrijdag toch wel een grote stap richting de titel was die nu opeens weg is. En Den Bosch, want ook hier zitten er nu andere spelers bij de selectie dan 24 uur geleden aangezien ze officieel niet mee mochten doen tot het bericht van de Knvb. Ook hierdoor heeft Den Bosch geen optimale voorbereiding.
En dan kan je wel zeggen dat het niets voorstelt. Maar het zijn allemaal onderdelen die invloed hebben gehad op deze speelronde.
De Knvb had deze speelronde moeten uitstellen naar woensdag dat was de beste oplossing, de Knvb heeft gefaald en hebben geen goede oplossing bedacht.

9 april 2018 om 22:49

Nec is nu de enige club die hier uit positieve energie haalt, 4 clubs worden benadeeld. NEC had het probleem minder kunnen maken door gewoon genoegen te nemen met de nederlaag. Ik zeg niet dat ze het hadden moeten doen maar het was wel een stuk makkelijker geweest als oplossing en ook gewoon op sportief gebied niet vreemd aangezien er nu een mindere speler meedeed dan normaal.
Indien NEC vind dat ze dus teveel benadeeld zijn doordat hij mee mocht spelen geld dat ook voor het verhaal van de clubs van vandaag. Dus hoe je het wend of keert het is de fout van de Knvb maar NEC had het een stuk simpeler kunnen houden maar hun goedrecht om dat niet te doen.
Alleen moet de Knvb dan deze speelronde uitstellen want er zijn nu gewoon teveel teams de dupe en dit is gewoon competitievervalsing uiteindelijk waarbij NEC nu het meeste profijt heeft. Daarom speelt NEC hier ook een rol.
Punt is het is een fout van de Knvb en de Knvb had het anders moeten oplossen en de Knvb is de enige schuldige en hebben niet de juiste oplossing gekozen.

9 april 2018 om 22:56

Zelden iemand zo volhardend een naar mijn mening idioot standpunt zien verkondigen.

Ik twijfelde lang of je aan het trollen was, maar je bent denk ik toch serieus. Een speelronde uitstellen wegens deze blunder van de KNVB, waardoor volgens jou teams zich niet goed voor hebben kunnen bereiden omdat de exacte samenstelling van de selectie van de tegenstander niet bekend zou zijn. Zelden zoiets gehoord en ik kan er alleen maar hartelijk om lachen. Wat een nonsens.

Uiteindelijk heeft NEC hierbij gewoon alle geluk van de wereld. Zoals het bij Monopoly gaat: Een fout van de bank in jouw voordeel.

9 april 2018 om 23:00

Net zo belachelijk als NEC die verloor doordat er een wisselspeler in de basis stond die mee mocht doen omdat hij door de Knvb niet geschorst was en achteraf de Knvb een fout toegeeft en zegt dat ze hem wel hadden moeten schorsen voor de wedstrijd?

9 april 2018 om 23:02

Gerard ik vind het overspelen ook onzin, Bijleveld was immers speelgerechtigd. Maar je punt vind ik juist omgekeerd, Jong Ajax zou in principe meer last moeten hebben van het gezeik er om heen. Zij missen opeens Matuziwa opnieuw en er zijn drie punten ontnomen. Als een van de twee teams zich niet goed heeft kunnen voorbereiden zouden zij dat zijn niet de tegenstander.

9 april 2018 om 23:05

Haha jij gaat wel heel ver

9 april 2018 om 23:10

Gerard13, je wil dingen overduidelijk niet begrijpen en blijkbaar zie je ook niet in welke factoren er wél toe doen, en welke niet. De speler is niet speelgerechtigd want was geschorst, dat is de zaak. Niet wat de speler heeft toegevoegd en of Achahbar een grote of kleine kapsalon heeft opgegeten voor de wedstrijd.

9 april 2018 om 23:16

De speler was niet geschorst, dat is de fout die de meeste mensen maken.
Een speler word pas geschorst als hij van de Knvb een schorsing krijgt.
Achteraf is besloten dat de speler wel geschorst had moeten zijn en dat de Knvb vergeten is een schorsing uit te delen. Ze willen hun fout terugdraaien door de wedstrijd over te laten spelen.
Een speler word bij 5 gele kaarten geschorst doordat de Knvb hier een schorsing voor uitdeelt. Maar de Knvb heeft de schorsing niet uitgedeeld waardoor de speler officieel gewoon speelgerechtig was.

9 april 2018 om 23:22

Precies, en als een club een speler die niet geschorst is op de bank houdt, dan vervallen de kaarten ook niet en kan de speler alsnog geschorst worden zodra hij alsnog zijn offciele vijfde gele kaart pakt. Uiteindelijk zijn de statistieken van de Knvb leidend.

9 april 2018 om 23:22

Gerard, maak je niet zo druk jongen. Ajax wilde gewoon tegemoet komen aan de 150 NEC supporters die deze wedstrijd niet mee konden maken in het echie, omdat er maximaal 150 man aan uitpubliek bij kan zijn, door de wedstrijd 2x te spelen. Met wat hulp van de KNVB is het voor alle NEC supporters die mee wilde nu wel mogelijk om dr wedstrijd live te zien in het stationnetje. Toch aardig van Ajax en de KNVB? En dan zit jij hier zo zuur te doen.. Ik vind dat je je wel wat positiever kan opstellen..

9 april 2018 om 23:25

Ik maak me er wel druk in want dit is de leidende bond over het Nederlandse voetbal die voor de zoveelste keer laten zien dat ze incapabel zijn.

9 april 2018 om 23:44

Gerard, dat klopt, en nu zoveel clubs van slag zijn, omdat ze 24 uur voor de wedstrijd pas duidelijkheid kregen over NEC en Jong Ajax spelers, lijkt het mij oprecht het beste om gewoon het seizoen over te spelen. Al zoveel clubs zijn hier nu direct of indirect rechtsom of linksom bij betrokken. Gewoon opnieuw spelen. Ik stel voor om hier volgend seizoen mee te beginnen. Om de Eredivisie niet teveel te ontregelen, moeten we natuurlijk wel clubs laten promoveren en clubs laten degraderen. Anders moet de Eredivisie ook opnieuw gespeeld worden. Dus, om aan jou tegemoet te komen, volgend jaar alles opnieuw met grotendeels dezelfde clubs. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

9 april 2018 om 23:55

En als dat nog niet genoeg is om jouw gemoed tot rust te brengen, ga ik bij deze en namens Ajax akkoord met de straf om Jong Ajax minimaal de komende 10 jaar het recht op promotie af te nemen. Wie denken ze wel te zijn bij Jong om een geschorste speler toch op te stellen? Denken ze daar boven de regels te staan? Geschorst is geschorst. Ook voor Jong Ajax en met deze straf om promotie niet toe te staan de komende jaren zullen ze wel eens weten wie er de baas is.

10 april 2018 om 00:53

Hou toch op man, wij zijn beide niet objectief en de reaktie van de mensen die dat wel zijn spreken boekdelen. De maatregel van overspelen staat totaal niet in verhouding ten opzichte van de gemaakte fout.

10 april 2018 om 08:22

Maar Gerard toch, wat de rest niet begrijpt en jij dus mogelijk aan ons kunt uitleggen is het volgende: Ajax en de Knvb ( Fox) zijn 1 ( Een). Ik geef maar het voorbeeld van het buitenspeldoelpunt van afgelopen zondag ( Op FOX werd gezegd " het is wel buitenspel maar wij gunnen het Ajax toch " ) waarin de Knvb en Ajax toch duidelijk onder een hoedje spelen.

Nu durf jij te beweren dat de Knvb tegen Ajax is?????

10 april 2018 om 09:54

Holy shit, alsjeblieft... Verwijder je accout man, je bent niet geschikt voor een serieus voetbalplatform als dit. Ga lekker op facebook een pagina 'anti 020' zoeken ofzo en daar je kansloze opmerkingen plaatsen, jeetje wat zielig dit zeg..

10 april 2018 om 12:23

Bijleveld was niet speelgerechtigd.... 5 gele prenten is schorsing. Dat wist ajax en aja nam het risico om hem, na navraag, toch op te stellen...

De regels van de knvb zijn simpel... Zelf zorg dragen voor de administratie vna de gele en rode prenten...

Onszelf onnodig moeilijk gemaakt , jammer dat Fortuna er nog eentje maakte

Kunnen we met zijn allen afspreken dat we volgende week voor jong Ajax zijn?

9 april 2018 om 22:03

Zal velen geen moeite kosten denk ik!

9 april 2018 om 22:04

Nee, want NEC heeft niks fout gedaan. Al gun ik jullie nog steeds de kampioenschap. Hopelijk promoveren jullie beide!

9 april 2018 om 22:09

NEC Heeft niks fout gedaan? Wat denk je van verliezen? Ze verloren en dat is schandalig. Ik vond NEC echt een mooie club, maar als zij promoveren is het de meest onterechte promovendus van de laatste jaren. Wat een slecht niveau halen zij in uitwedstrijden. En ook dat schijnheilige gedrag van Lijnders en de NEC staf alsof hen het grootste onrecht in de wereld is aan gedaan.

9 april 2018 om 22:13

@ nammak denk aan je hart , waar maak je je druk om ?

9 april 2018 om 23:00

Richard, ik moest het inderdaad even laten bezinken en zelf afkoelen. Zelf ben ik een groot Fortuna fan, maar ik gun NEC het vanuit mijn hart om te promoveren. Het is een schitterende ploeg, maar ik wil natuurlijk gewoon dat Fortuna 1e wordt en direct promoveert en daarna zal ik vol NEC door de play-offs steunen.

9 april 2018 om 23:07

Ja snap ik helemaal , tis ook erg vervelend voor jullie maar jullie hadden precies hetzelfde gedaan natuurlijk , maar jullie worden wel kampioen

9 april 2018 om 23:37

Richard, ik ben er bang voor. Fortuna zie ik niet door de play-offs komen aangezien zij een jeugdige ploeg zijn met toch wat blessures bij sterkhouders. NEC zie ik wel door de playoffs komen en daarom is dat ook mijn ideale situatie.

9 april 2018 om 22:09

Ik zeg toch ook niet dat NEC iets fout heeft gedaan. Het lijkt wel alsof je alles wat Ajax is negatief benadert, NEC hoeft niet verdedigd te worden in dit geval het gaat om de Knvb die keer op keer blundert. Was niet zo lang geleden dat Elia en Kramer van deze blunders profiteerden toch?

9 april 2018 om 22:20

NEC / Fortuna, toch een beetje David tegen Goliath en dan wordt Goliath nog de Knvb met zich mee...

9 april 2018 om 22:05

Ik denk dat jullie de symphatie van bijna heel Nederland wel hebben in deze kwestie.

Ik hoop dat Jong Ajax opnieuw NEC zal verslaan, zodat we discussies achteraf kunnen besparen rondom de promotie kwestie. Ik geloof dat Ajax trouwens nog bezig is met het opstellen van een officiele reactie, die is er nog altijd niet geweest.

9 april 2018 om 22:14

Tuurlijk krijgt Fortuna mijn sympathie, niet omdat het NEC zijn fout was maar omdat NEC een dramatische pot speelt en nu een kans krijgt zich te revancheren door een fout van de KNVB, als NEC nu volgende pot opeens een hele goede pot speelt en wint is dat extreem zuur voor Fortuna. Want winst van NEC zat er niet in afgelopen wedstrijd niet in, of je er Bijleveld had gezet of een pion.

9 april 2018 om 22:14

Fortuna is geen partij, Maar bij iedere andere uitslag dan winst voor jong Ajax zijn zij wel het meeste de dupe

9 april 2018 om 22:21

Ik heb wel sympathie voor Fortuna. Precies zoals hierboven wordt gezegd. Ze zijn geen partij in de situatie maar hebben wel de kans om het meeste de dupe te worden. Ajax dat zogenaamd naief is geweest is ook een waardeloza opmerking trouwens. Ze hebben na aangeven van speelgerechtigheid van bijleveld nog eens nagevraagd of dat echt zo is (lijkt me toch een goed hint als club extra navraagd om nog eens extra te controleren ook?) en krijgen zwart op wit dat hij mee mag doen, wat moet je nog meer doen.

9 april 2018 om 22:22

Nee hoor gelijkspel is beter voor Fortuna

9 april 2018 om 22:24

Je kan niet naief zijn als je vraagt of iemand opgesteld mag worden, daarop van de bond een ja krijgt en dan dus diegene opstelt. Waakzaam is het juiste woord dat je zocht denk ik. En die waakzaamheid wordt vervolgens afgestraft. Zo simpel is het.

9 april 2018 om 22:26

@frtorres

Geen partij, wel belanghebbende. Als dit het verschil tussen promotie of in de Jupiler League blijven betekend is dat dat toch gewoon diep triest? dan is een mega blunder van de Knvb uiteindelijk doorslaggevend geweest in de titelrace.

Ik snap ook wel dat NEC niks fout heeft gedaan, ik snap ook dat ze juridisch gedaan hebben wat iedere andere club gedaan zou hebben ... maar dat maakt het niet minder onrechtvaardig wanneer deze blunder uiteindelijk positief uitpakt voor NEC en negatief voor Fortuna.

Voor Jong Ajax doet het er allemaal niet zo heel veel toe. Ja, ik zou het wel prettig vinden als Jong Ajax kampioen in de Jupiler League zou worden, maar als ze 3de of 2de worden lig ik er niet wakker van. Maar voor het hele doel en bestaansrecht van Jong Ajax is het niet zo relevant, zolang als ze in de Jupiler League blijven is de rankschikking niet erg boeiend. Hoogstens leuk voor het humeur van de spelers, maar Jong Ajax is niet opgericht om prijzen te pakken in de Jupiler League.

9 april 2018 om 22:39

@inke wel raar dat NEC contact opneemt met de KNVB net voor de wedstrijd en dat ze daarbij wel aangeven dat hij er 5 heeft ! En daarna een onderzoek startte

10 april 2018 om 07:26

Gelijkspel zou nu beste zijn.
Hopelijk wint Fortuna vrijdag zelf en laten beide andere punten liggen.

9 april 2018 om 22:27

Nee sorry. Ik wil niet alleen achterblijven...

9 april 2018 om 22:42

Jullie komen ook omhoog met de play-offs, komt goed.

9 april 2018 om 23:15

Dat zou wat zijn zeg, als straks Roda, Vvv, Fortuna EN MVV in de Eredivisie spelen.
Worden een hoop lange busritten!

10 april 2018 om 10:06

Haha in dat geval vind ik t prima!

9 april 2018 om 22:29

Stop de beloften. Dus nee.

9 april 2018 om 23:07

Wat gebeurt er als Jong Ajax eerste wordt en Fortuna tweede?

10 april 2018 om 10:00

Wat denk je? Dan is Jong Ajax kampioen en promoveert Fortuna direct, dat lijkt me niet zo moeilijk te bedenken toch haha?

10 april 2018 om 13:17

Ja ik dacht het wel maar ik kon het nergens vinden want dit is nog nooit eerder voorgekomen.

10 april 2018 om 00:44

Heb ik geen moeite mee, van af twee perspectieven: clubvoorkeur, rechtvaardigheid.

Hoop echt dat Fortuna het red. Zou mooi zijn om ze weer eens in de Eredivisie te zien!

Zou als Fortuna-zijnde hier een zaak van maken. Slaat nergens op als NEC nu promoveert door een fout van de Knvb.

Hoop dat Ajax op volle oorlogssterkte gaat aantreden met oa Eiting, Matusiwa en Mazraoui. Laat Dolberg en Younes ook maar wat minuten maken (niet omdat het moet, maar omdat het kan).

9 april 2018 om 22:06

Ik hoop het ook, kunnen ze niet deze wedstrijd in de Arena afwerken? Dan regel ik bussen vanuit Sittard voor steun

9 april 2018 om 23:24

Zeg maar waar ik op kan stappen

10 april 2018 om 13:18

Nou dan krijg je die Arena niet mee vol hoor, volgend jaar wel als ze promoveren want dan heeft Fortuna opeens weer 10.000 fans.

9 april 2018 om 22:07

Dat zou erg triest zijn. Ergens is het gewoon Jong Ajax waar we over praten die niet per se de JL hoeft te winnen. Gaat voor hun uiteindelijk nergens om. Je wilt toch dat ze zoveel mogelijk wedstrijden spelen om te ontwikkelen, ga je toch niet uit 1ste elftal spelers opstellen? Een herhaling tegen 1 van de sterkste tegenstanders in de Jupiler League is dan een mooie gelegenheid om een statement te maken door de jonge spelers van Ajax om ze gewoon voor een 2de keer weg te spelen.

Ergens een beetje triest hoe er gehaat wordt op Nec, zij hebben helemaal niks fout gedaan.

9 april 2018 om 22:15

Natuurlijk gaat het voor jong Ajax wel ergens om. Als je als jeugdspeler kampioen wordt kom je toch net even wat eerder in beeld bij het eerste. En er zit ook gewoon een beker/schaal bij (die Ajax nog niet heeft) en prijzengeld. Dus Ajax zal echt hun best wel doen om te winnen uit eigen belang. Daarnaast hoop ik dat Fortuna het gewoon redt.

9 april 2018 om 22:16

Het gaat mij persoonlijk niet eens om de titel, maar op de trieste manier hoe fortuna promotie kan mislopen door fouten bij de KNVB.

9 april 2018 om 22:28

@ the jump dus de spelers die kampioen worden zijn eerder in beeld voor het eerste haha ja tuurlijk !

9 april 2018 om 22:09

Waar maak je je druk om , het is maar een jong team . wekelijks 0,0 toeschouwers en hier is iedereen voor jong Ajax , heel apart maar dat maakt t nog mooier

9 april 2018 om 22:29

Haha heel apart dat mensen een supertalentvol team support tegenover een NEC die geen schijn van kans maakte maar nu ineens wel een uitweg geboden wordt door een fout van de Knvb.

9 april 2018 om 22:34

Zijn de rollen een keertje anders , hoe vaak word Ajax gematst door de KNVB ???

10 april 2018 om 07:27

Niet vaak. Kom met voorbeelden.

9 april 2018 om 22:32

Svp verdiepen in de jl. Dolberg mag niet opgesteld worden.

10 april 2018 om 12:29

Ik hoop het....

makkelijke punten voor nec dan

yes NEC Kampioene 😁

9 april 2018 om 22:12

Jij denkt dus dat NEC wint bij Jong Ajax, die zelf ook gewoon kampioen kunnen worden...

9 april 2018 om 22:55

NEC heeft nog nooit verloren van jong Ajax

10 april 2018 om 10:02

De replay zal tegen een beter Jong Ajax zijn dan de 2-0. Ik denk dat jullie met een nulletje of cier terug naar Nijmegen kunnen. Gisteren tegen Oss ook weer de grootste moeite, dit NEC is echt niet best man..

9 april 2018 om 22:13

Met hulp van de KNVB.

Verschrikkelijk hoe spelers van RKC vanaf minuut 1 bezig zijn met tijd rekken. Verder geen beste wedstrijd van Fortuna, laatste pass ontbrak steeds. Denk dat NEC nu wel de promotie gaat pakken.

9 april 2018 om 22:37

Ik heb alleen vallende Fortunezen gezien.

9 april 2018 om 22:11

Idd maar dat maakt niks uit , alles weer in eigen hand ! Dat is veel belangrijker .
Maar omdat Ajax niet goed genoeg is om kampioen van de eredivisie te worden .
Zitten ze ons te sarren

9 april 2018 om 22:45

Net alsof engie Ajacied ook maar 1 seconde wakker zou liggen of Jong Ajax 3de in plaats van kampioen zou worden.

Ik gun het jullie van harte om terug te keren, maar het zou gewoon sneu voor Fortuna zijn als dit de doorslag zou geven. Dus ik hoop dat jullie de rematch alsnog verliezen en dan in de resterende wedstrijden op eigen kracht de Jupiler League winnen (of 2de worden en promoveren).

9 april 2018 om 22:11

Je hebt deels gelijk hoor. Maar dat je een extra kans krijgt om een wedstrijd te winnen die je in de eerste poging volledig terecht verloren hebt. En waarbij de invloed van die bijleveld echt niet zodanig was dat NEC anders gewonnen had. Dat vinden mensen oneerlijk. En als je daar dan ook nog kampioen mee kan worden.

9 april 2018 om 22:45

Tuurlijk mag dat een reden zijn dat men in dit geval tegen NEC is; voor de regels natuurlijk niet. Maar als Ronaldo had meegedaan en hij een hattrick had gemaakt was het een totaal ander plaatje natuurlijk.

NEC heeft een enorm slechte wedstrijd gespeeld, en krijgt (terecht!) een herkansing door een domme fout, die, mogen we wel stellen, geen impact heeft gehad op de uitslag van de wedstrijd. Ik hoop gewoon wel dat ze weer met 2-0 richting Nijmegen keren, want dat was simpelweg een terechte uitslag.

Voor mijzelf is het niet anti-NEC, maar een beetje anti-anti-Fortuna. Zou heel zuur zijn als ze hierdoor niet promoveren.

10 april 2018 om 04:28

Dat terecht is juist de discussie. Velen vinden het namelijk niet terecht dat die wedstrijd opnieuw gespeeld moet worden. Een veel betere optie was om de uitslag te laten staan en Bijleveld tegen Den Bosch te schorsen. Dan had de KNVB echt de hand in eigen boezem gestoken.

9 april 2018 om 22:13

Er word niks tegen NEC gevoerd. Het is allemaal om een punt naar de Knvb te maken dat die waardeloos bezig zijn in deze situatie. NEC heeft pech dat zij de desbetreffende club zijn die er mogelijk profijt uit kunnen halen.

9 april 2018 om 22:41

@frtorres

Ik snap niet waarom je Ajax iets wilt verwijten of dat je het idee hebt dat iedereen dit wel oke had gevonden omdat het Jong Ajax betreft.

Ajax heeft navraag gedaan en als de Knvb aangeeft dat het in orde is mag je daar zonder enige twijfel vanuit gaan. Het zou idioot zijn om spelers aan de kant te houden als je te horen krijgt van de Knvb dat je ze mag opstellen. De bond is de organisator van de competitie, als die groen licht geven dan hoort het in orde te zijn. Waarschijnlijk ging Ajax ervan uit dat een gele kaart door een scheidsrechter niet was doorgegeven. In zo'n geval (zie de situatie met Demy de Zeeuw in 2010 bij Rkc) kun je een speler keurig opstellen. Nu blijkt dat die wel is doorgegeven en dat daarom Bijleveld niet had mogen spelen, omdat hij keurig als geschorst geregisteeerd stond.

Voor Jong Ajax gaat het feitelijk nergens om, talentontwikkeling staat voorop. In een zekere zin een zege dat ze nog een keer dit duel mogen spelen zou ik eigenlijk zeggen. Want dit zijn de wedstrijden die goed zijn voor de talentontwikkeling. Of Jong Ajax nou kampioen, 2de of 3de gaat worden : het is totaal onrelevant, hoewel veel Ajacieden het wel lollig zouden vinden als Jong Ajax kampioen zou worden. Als we dan toch mogen kiezen dan mogen de beloften natuurlijk wat ons betreft wel winnen.

Dat dit niet oke gevonden zou zijn bewijst de ophef van het kampioenschap van Cambuur, destijds in 2013. Dat kwam tot stand omdat allerlei clubs omvielen waar Cambuur tegen had verloren en de concurrentie van had gewonnen. Doordat deze clubs uit de competitie werden genomen onstond uit het niets een volledig ander competitie verloop. Ook destijds was er veel ophef, dat de Knvb met zijn beleid om clubs bij bosjes te laten sneuvelen het competitieverloop van de Jupiler League aan het verpesten waren. Dit gaat niet om Jong Ajax, voor Jong Ajax staat er niks op het spel. Maar Fortuna Sittard, dat zonder deze blunder 3 verliespunten minder zou hebben ten opzichte van Nec, ziet plotseling dat de kansen op promotie verkleinen.

Ik snap dat we NEC niks kunnen verwijten, en de hetze tegen NEC is volledig onterecht. Maar als dit uiteindelijk aan het einde van de rit de doorslag geeft en mogelijk het verschil is tussen promotie of niet ... dan hebben we toch een ander verhaal. Niks ten nadele van NEC overigens, maar het zou sportief gezien gewoon een drama zijn als dit de doorslag geeft.

Fortuna of Nec, wat mij betreft zijn ze allebei welkom in de Eredivisie, maar dan hoop ik dus wel dat dit niet het verschil gaat maken.

9 april 2018 om 23:00

En wat te denken van 2016, door een vormfout van de KNVB mag de FC Twente in de eredivisie blijven spelen. Blijkt nu ook weer dat de KNVB een waardeloze voetbalbond is.

9 april 2018 om 22:41

Nec heeft terecht verloren van Ajax, of die Teun nou meedeed of Jan, Piet of Mourad, ze hebben die wedstrijd verloren. De Knvb heeft een fout gemaakt en had deze uitslag gewoon moeten laten staan. Er bestaan namelijk geen regels voor wat er is gebeurd.

Fortuna kan nu een kampioenschap door de neus worden geboord puur en vanwege de knvb en het beroep dat NEC heeft aangetekend ipv de nederlaag erkennen. Fortuna heeft dus mijn sympathie.

9 april 2018 om 22:57

Hahaha ja tuurlijk PSV Feijenoord en Ajax zouden zoon kans ook niet pakken als het om het kampioenschap gaat , wat een onzin kraam je uit

9 april 2018 om 23:11

Ach in Nijmegen kunnen we wel tegen een stootje. Kans dat de buitenwereld harder is voor de club dan de eigen achterban acht ik sowieso niet groot. En ik snap het allemaal ook nog wel dat de sympathie van de mensen bij Fortuna ligt. Ik had laatst precies hetzelfde toen die penaltyreeks moest worden overgenomen. Club die in eerste instantie won kon er niet veel aan doen maar moest toch over, en toen ik las dat ze alsnog verloren hadden kreeg ik ook een beetje medelijden met ze.

En verder zeggen de mensen die tegen overspelen zijn of hopen dat Jong Ajax (weer) wint naar mijn mening ook geen hele gekke dingen. Ja, het was een terechte nederlaag (alhoewel de pot zeker in de eerste 20 minuten ook anders had kunnen lopen) en zonder Bijleveld had NEC die pot ook niet opeens gewonnen. Enige wat je kan zeggen is dat er verkeerde verbanden/conclusies worden getrokken, want de invloed van Bijleveld is namelijk niet echt relevant lijkt me. Enige relevante is of hij wel of niet had mogen spelen.

Er zal wel een flink boeketje bloemen van Nijmegen naar Zeist gaan.

9 april 2018 om 22:16

Vrachtwagens vol denk ik.

9 april 2018 om 22:22

Jammer van dit resultaat. Wat een zielig clubje is waalwijk met de keeper voorop. In hun kampioensjaar hebben we 1600 man hartelijk bij ons ontvangen en voor ze geklapt toen ze kampioen werden. Geen medewerking voor autocombi.Wij krijgen een keeper en een publiek dat er volop van geniet als we geen kampioen worden. Misselijkmakende club, jullie moeten je diep schamen.

9 april 2018 om 22:44

Jullie hebben zelf de fout gemaakt om al meer dan 100 auto/combi kaarten te verkopen zonder overleg met Rkc. Al jaren kunnen maar 80 auto/combi plaatsen bij Rkc. Er is geen overleg geweest. De zwarte Piet is nu bij RKC gelegd. terwijl jullie organisatie de fouten heeft gemaakt. En als het aan RKC had gelegen hadden jullie ook extra vakken gekregen. Jammer voor jullie was de Burgemeester en de politie het er niet mee eens.
Het gezeur daarna in de media heeft er voor gezorgd dat het publiek in Waalwijk zich tegen jullie gekeerd heeft.

9 april 2018 om 22:57

In overleg kan alles in Waalwijk, zelf meegemaakt dat de hele kant van het uitvak voor uitsupporters was.

10 april 2018 om 00:29

Ok laten we dat dan even vergeten, al bleek het uiteindelijk een fout van beide kampen.De rest reageer je wss niet op omdat je zelf ook inziet dat het een triest gebeuren is. Jullie kunnen de boom in.

Laten we gewoon hopen dat Ajax maandag gewoon met 2-0 wint. Dat lijkt me het beste scenario.

9 april 2018 om 22:25

Is nog niet zeker of die maandag gespeeld word

Moet eerlijk zeggen dat de jupiler league veel interessanter is dan de eredivisie richting het eind van het seizoen. Top 3 vechten echt tegen elkaar voor die 1e plek.

9 april 2018 om 22:35

Ern niet alleen de eerste 3. Voor de nacompetitie plaatsen doen dit jaar nog heel veel ploegen mee.

Weer een winst voor De Graafschap!!! Gaat lekker boys!

3 punten, daar moet je blij mee zijn als Cambuur supporter. Maar wat hebben wij dit jaar een wankele selectie. Van even goed naar zwaar onder.... wilde ondergrens neerzetten. Maar twijfel of wij een ondergrens hebben. Je valt gewoon steeds weer van de ene verbazing in de andere. Als je denkt dat het niet slechter kan presteren ze het toch. Grappig feit het lijkt erop dat we de playoffs halen. Vorig jaar waren we een geduchte tegenstander, die keihard faalden. Nu verwachten we niks en wie weet. Hahahahahahaha uiteraard wordt het niks. Het levert een extra thuiswedstrijd op. Hoop dat Foeke een beter oog heeft om een selectie samen te stellen deze zomer. Wens hem daar succes mee.

Ik ben benieuwd of Fortuna nog een aanmoedigings premie voor de spelers van jong Ajax aan gaat bieden. Of is dat tegenwoordig niet meer toegestaan?

Waarom
Speelt tissoudali niet bij de eredivisie club?

We winnen gelukkig wel weer maar Oh Oh wat maken we het onszelf elke keer weer moeilijk ...

Onnodige goals tegen omdat we gaan terughangen na een 2-0 voorsprong.
Ga nou eens een keertje 90 minuten volop door en rol je tegenstander op met 5 á 6-0 !

We hebben er de kwaliteiten voor, kom op superboeren!

Wat een discussies hier.
Ten eerste is bewezen dat N.e.c al voor de wedstrijd aan de bel heeft getrokken (op het moment dat de opstelling bekend werd gemaakt).
N.e.c is benadeeld doordat ze moesten spelen tegen iemand die niet speelgerechtigd was, jong Ajax wordt benadeeld omdat ze het risico lopen hun 3 punten weer kwijt te raken maar zij hebben wel zelf het risico genomen deze speler op te stellen terwijl ze heus heus wel tot 5 kunnen tellen.
Fortuna wordt in deze helemaal niet benadeeld, als ze gisteren gewoon gewonnen hadden tegen de nummer 19 van de Jupiler legue dan hadden ze alles in eigen hand gehad, en als je met moeite een punt pakt in deze fase tegen de nummer 19 verdien je dan wel een kampioenschap?
Vind het persoonlijk beetje zielig om nu te gaan zeuren over het overspelen van deze wedstrijd.
Als Fortuna geen kampioen wordt hebben ze dat enkel en alleen aan zichzelf te danken.
Vond het wel mooi gisteren de supporters van RKC die gingen zingen ze worden toch geen kampioen

10 april 2018 om 12:56

Alsof jullie niet tegen boutploegen met treurige supporters punten hebben laten liggen, verdien je dan wel een kampioenschap? En dat ook nog met een begroting 3 a 4 keer zo groot. Heb hier zelfs van meerdere supporters van NEC gelezen dat ze zich schamen voor deze beslissing, Denk dat er maar weinig zijn die het jullie nog gunnen. Daarbij, jij bent er duidelijk alleen maar uit om te provoceren. Enfin, de strijd is nog niet gestreden... Jullie hebben helaas wel de beste papieren nu.

Je kn voor of tegen beloftenteams zijn in JL. Maar heb in nog geen jaren deze competitie gevolgd als dit seizoen. Natuurlijk met dank aan de huidige top 3 die zo vaak punten laten liggen.

fijne overwinning van Telstar gisteren. Goed was het niet maar er werd in ieder geval weer geknokt. Hadden we even nodig na wekenlang geen overwinning te hebben geboekt. Play-offs zijn binnen, nog 1 punt nodig en we zijn meteen geplaatst voor de halve finale. Wat een topprestatie!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren