Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech in spanning: ‘Het verbaast mij ook dat hij nog niet is verkocht’

Laatste update:

De transfermarkt is deze woensdag nog precies een week geopend en Hakim Ziyech speelt nog altijd bij FC Twente. De middenvelder heeft duidelijk gemaakt dat hij hogerop wil en Twente is bereid om mee te werken aan een transfer, maar het is er nog altijd niet van gekomen. Toch denkt technisch manager Ted van Leeuwen dat Ziyech nog wel zal gaan vertrekken.

/

De sportbestuurder is daar echter niet zeker van; hij heeft geen concrete aanwijzingen dat Ziyech nog een transfer zal gaan maken. “Het is meer mijn gevoel dan een vaststaand feit”, zegt Van Leeuwen in gesprek met TC Tubantia. De sluimerende interesse in Ziyech is er dus nog steeds, maar het is de vraag of er nog een club komt die echt gaat doorpakken.

“Het verbaast mij ook dat hij nog steeds niet is verkocht”, zegt Van Leeuwen. “Feit is, dat dit de raarste transferwindow van de laatste tien jaar is. Er gebeurt vrijwel niets. Ja, in het hoogste en laagste segment wel, maar daar tussen ligt de handel vrijwel stil. En wie je in de voetballerij ook spreekt: niemand snapt hoe dat komt.”

Van Leeuwen verwacht in de aankomende dagen nog wel wat koopjesjagers te kunnen begroeten, maar benadrukt dat Twente een bepaald bedrag in het hoofd heeft en dat het daar niet van zal afwijken. Als de gevraagde transfersom niet geboden wordt, dan zal Ziyech gewoon in Enschede moeten blijven. Zolang de spelmaker er nog is, zal Twente ‘in principe’ zelf niets ondernemen op transfergebied. “Of er moet een olieveld in Enschede worden gevonden”, grapt Van Leeuwen.

Denk je dat Hakim Ziyech nog een transfer zal gaan maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
24 augustus 2016 om 07:55

Het middenveld is al goed bezet voor de komende jaren. Daarnaast wil Ziyech zelf perse op '10' spelen. Dus voor de flanken is het ook niet top.

24 augustus 2016 om 08:07

@ De Toekomst. Ziyech speelt zelf al een geruime tijd bij Twente rechtsvoor. Heeft daar natuurlijk wel een redelijke vrije rol.

24 augustus 2016 om 08:39

En speelt bagger. Is overduidelijk geen winger vrije rol of niet. Zogenaamd veelzijdigheid laten zien om twijfelende clubs te overtuigen. Ziyech is gewoon een pure nr 10 die zo min mogelijk moet meeverdedigen. Dan is hij op zijn best.

24 augustus 2016 om 08:40

Ik snap je opmerking, maar gezien het selectiebeleid zijn Nouri en De Jong nog niet zo ver. Sinkgraven lijkt het maar niet op te pakken helaas en de rest is meer dan nuttig, maar niet bijster creatief.... Als overbrugging kun je hem er best bij hebben toch?

24 augustus 2016 om 09:12

Ik zou zeggen Ajax koop Ziyech en dan Sinkgraven verhuren aan Twente. Die kan echt wel voetballen maar wordt bij Ajax als hij speelt niet op de goeie positie gezet. Misschien leeft hij daar weer op

24 augustus 2016 om 10:43

Het schijnt een broodje aap verhaal te zijn dat Ziyech alleen maar op het middenveld wil voetballen. Speelt hier bij Twente ook nooit.

24 augustus 2016 om 12:16

Deze jongen had nooit voor FC Twente moeten kiezen. Nu niet met verhalen komen dat ik wrok koester, dat is onzin. Hakim was vanaf het begin af aan al te goed voor Twente. Als hij niet naar Twente was gegaan maar naar Ajax PSV AZ of Feyenoord dan was hij al verkocht. Het instapmoment was daarbij ook uiterst ongelukkig.

Ik gun hem het allerbeste. Een prima gozer die niet schuwt zijn mening openlijk te uiten, en daarbij zijn voetjes laat spreken.

24 augustus 2016 om 08:05

Ik weet ook wel dat hij inmiddels net meer naar ajax gaat.
Maar om nu met de rede te komen dat ajax al goed bezet is op middenveld en voor de komendejaren goed bezet is is toch zonde.

Ja er zijn een hoop middenvelders bij ajax maar neit met zijn kwaliteit. Het is dat Klaassen steeds zijn doelpunten meepikt maar voetballend is hij nog niet best dit seizoen.
Ik denk idd net als ze bij voetbal inside zeiden dat hij echt de missende schakel is.
Laat ik het anders zeggen dat niet persee hij maar wel een speler met zijn kwaliteit.

En ik hoor dan mentaliteti probleem ook zo'n drogrede. Wie heeft hem dit jaar en vorig jaar horen piepen bij twente? Hij heeft gewoon voor gezorgt dat twente nog punten pakten en is gewoon 1 van de beste middenvelders van de eredivisie.

24 augustus 2016 om 08:43

Het feit dat je Voetbal Inside aanhaalt als bron van hoe voetbal werkt zegt meer over jou dan over Ajax.
Kijk even wat er nog rondloopt bij de jeugd.
Met wat er nu al bij Ajax 1 loopt en wat er nog gaat komen vanuit Jong Ajax, kun je inderdaad de conclusie trekken dat Ajax inderdaad genoeg middenvelders heeft. Of ze allemaal de kwaliteit hebben van Ziyech, dat is weer een andere discussie.

24 augustus 2016 om 09:01

Overmars mag daarin ook niks zeggen. Misschien heeft Ajax allang er contact mee gehad en is de deal allang rond.

24 augustus 2016 om 09:08

Ik ben het niet vaak met voetbal inside eens maar op dit punt wel.
Of dat wat over mij of over jou of over ajax zegt maak denk weinig uit toch???

Het zegt dus wel genoeg dat die spelers nu het niveau van Ziyech niet hebben.
Dat is helaas geen andere discussie je moet dus doorselecteren heb je op het moment niet zo'n speler binnen je club moet je hem an gaan trekken anders kom je als club niet verder.

Leuk je beleid voeren dat eigen jeugd belangrijk is maar dan kunnen we wel naar een andere discusiie gaan natuurlijk .
Sinkgraven , Gudelj Bazoer zijn ook allemaal gehaald toch?

24 augustus 2016 om 10:02

1. Zyech is niet goed genoeg voor op de flanken bij Ajax
2. Het middenveld is al goed bezet met Klaassen/Bazoer/Gudelj/Riedewald/Sinkgraven/Schone/vd Beek/Nouri/F. de Jong. In principe speelt Klaassen altijd op 10. Wil je je captain laten banken??
3. Zo'n mannetje als Zyech moet Ajax niet eens willen.
4. Hij vraagt veel salaris

24 augustus 2016 om 11:21

Je snap het dus totaal niet met alle respect:
1) hij moet juist op 10 staan want ajax mist een spelmaker en iemand die wel creatief is
2) alle middenvelders die je noemt in de huidige selectie zijn totaal niet creatief en geen spelmakers maar zijn verdedigend ingesteld, en nouri en de Jong komen net kijken en moeten nog hun debut maken en die kun je niet zomaar voor de leeuwen gooien. klaassen kan gewoon samen Bazoer of Gudelj naast hem spelen en het vuile werk doen en af en toe zijn box to box acties doen.
3) hoe bedoel je zo'n mannetje? Iemand die geen brave schooljongen is en wel de beuk ingooit en ondanks prikkelen bij fc twente je hebt niet horen zeiken en steevast de beste speler was, noem mij maar 1 voorbeeld waaruit hij blijkt dat hij geen professioneel gedrag heeft getoond.
4) wat weet jij van zijn salariseisen? Als je met zulke spelers kampioen kan worden en verder kan komen in CL dan zijn ze hun salaris dubbel en dwars waard en kun je daarnaast over paar jaar cashen bij zijn transfer.

24 augustus 2016 om 12:30

Niet horen zeiken? De jonge backs hebben veel over zich heen gehad van deze "nietzeikende" speler. Verder koos hij voor Oranje en werd 1x niet geselecteerd en koos "met het hart" opeens voor Marokko. Het is een geweldige speler, maar niet zeiken is toch niet helemaal waar.

26 augustus 2016 om 17:07

1. Een 10 hoeft niet altijd creatief te zijn en Klaassen op 10 werkt prima. Is de enige speler bij Ajax die de laatste wedstrijden een beetje niveau heeft gehaald.
2. Nouri en Sinkgraven zijn zeker wel redelijk creatieve spelers maar daar kan je nog niet op bouwen. Creativiteit brengt Zyech natuurlijk wel maar dat is niet hetgeen wat Ajax gaat redden. Al zou het wel wat schelen natuurlijk.
3. Ben je vergeten waarom Zyech geen aanvoerder meer is? Om maar een voorbeeld op te noemen. En daarbij, als je AS Roma, Borussia Dortmund, Anderlecht en Fenerbace afwijst omdat je jezelf daar te goed voor vind (zo begrijp ik het) heb je een te groot eigendunk. Psg, Barcelona en Manchester City/united enzo gaan echt niet komen voor Zyech.
4. Ik weet alleen van zijn salaris dat hij toen destijdis teveel vroeg voor Feyenoord en hij vertrok naar Twente. Ook weet ik dat Twente, ondanks dat hij sterspeler is, hem heel graag kwijt wil. Hij is veel te duur als je kijkt naar salaris. En hij kan daarbij ook een mooie transfersom opleveren. Als je al meer salaris wil gaan betalen doe dat dan voor Huntelaar en Sneijder die hebben het ook echt verdiend

“Of er moet een olieveld in Enschede worden gevonden”, grapt Van Leeuwen.

Nou mijn pakking is lek. 't Is wel geen heel veld maar wel een hele vlek

Onbegrijpelijk dat Ajax deze jongen niet allang heeft binnen gehaald. Is precies de speler met creativiteit die Ajax ontzettend hard mist. Zou direct een versterking zijn.

Ongelovelijk dat drie lwart van de Nederlandse voetbalvolgers dit ziet behalve Overmars. En dann wel hele hoge biedingen doen op een speler van club Brugge. Echt Onbegrijpelijk
d

24 augustus 2016 om 07:53

Racing Genk 😊

Ik ben denk ik een van de weinigen die het niet ziet in Ziyech, ze benoemen het uitblinken in een matig team wel altijd maar in een matig team is het ook niet zo moeilijk om uit te blinken.. In de wedstrijden tegen de de top 3 heb ik Ziyech afgelopen seizoen niet gezien. Ja een panenka tegen Cillesen maar die maakt iedereen. 😉

24 augustus 2016 om 08:23

Hij is vaak een van de beste. Uit tegen PSV speelde hij bijv goed. Daarnaast vind ik dat zo'n non-argument. Wie onthoud nu die 4 wedstrijden in het jaar? Ik kan ook niet de wedstrijden van Gudelj van AZ opnoemen, maar iedereen wist dat dat een goede voetballer was. Zelfde geldt voor een Propper.

24 augustus 2016 om 08:39

Nou dat viel ook wel mee. Paar acties waar je op het schoolplein ergens mee komt maar meer ook niet. Ik denk dat vooral de Nederlandse clubs afhaken Door de werklust (lees meeverdedigen) van Ziyech leuk in NL maar niet in Europa en dat zou je toch wel verwachten voor die prijs. Daarmee is meteen het verschil tussen Propper en Ziyech benoemt. Die nog niet eens de helft van zijn vraagprijs kostte.

En Gudelj had vorig seizoen een hele mooie goal tegen AZ in Alkmaar. Volgens mij tegen Heracles ook nog zo'n schot van afstand.

24 augustus 2016 om 08:49

Goed voetballen met een minder team om je heen en dan nog je eigen niveau halen is lastiger dan met een goed team een iets hoger niveau te halen

24 augustus 2016 om 09:06

Uitblinken als je zelf iets beter bent ook. Mja laten we maar niet die kant van de kip en het ei opgaan.

24 augustus 2016 om 09:55

Het lijkt me juist dat je meer creativiteit nodig hebt tegen 'de kleintjes'. Als Ajax tegen Psv of Feyenoord speelt krijgen ze meestal meer ruimte. ''de kleintjes' graven zich vaak in en daar heeft Ajax het dit jaar erg moeilijk mee.

24 augustus 2016 om 09:06

Vind je het niet gek dat hij nog door geen enkele andere club gekocht is..? Ook niet Psv, ook niet feyenoord, ook geen enkele buitenlandse club... Duur is die voor veel clubs niet, maar waarom staan ze dan niet bij hem.. al is het voor de gok.. iets dat ze in Engeland of Spanje prima kunnen doen.
Geen club heeft bij hem iets van "we halen hem nu op".. Niemand. Ik had voor de transferperiode verwacht dat hij binnen 2 weken verkocht zou zijn, maar er is nog niet eens een normaal bod gedaan. .. Dus om te zeggen dat driekwart van de voetbalvolgers het ziet, maar er geen club voor hem komt, zegt denk ik genoeg.

24 augustus 2016 om 09:47

Zeer begrijpelijk. Ajax haalt hem niet omdat ze geen plek hebben voor nog een middenvelder, of hij nou heel goed is of niet maakt niet uit. Er zal eerst verkocht moeten worden voordat Ziyech kan worden aangetrokken. Het is wdb heel erg vervelend dat Klaassen wil blijven en er niemand voor Gudelj komt, want die twee verstoren de balans in je elftal heel erg.

1 van de beste spelers van de eredivisie, maar nog altijd bij fc Twente! Twente heeft een sterkere onderhandelingspositie als menigeen denkt en hoopt!
Hakim zal voor elke Nederlandse club een absolute versterking zijn en ik hoop dat we nog lang van hem kunnen genieten op de Nederlandse velden! Wat een geweldige voetballer!
Voor de Twente fans zou het geweldig zijn als hij bleef want met Unal lijkt hij nu al een klik te hebben op het veld!

24 augustus 2016 om 07:55

Twente heeft een sterkere onderhandelingspositie als menigeen denkt en hoopt!

Kan je die even uitleggen, ik denk nl dat niet zo is..

24 augustus 2016 om 08:01

Ja hoor:
Ik denk (eigen gevoel, nergens anders op gebasseerd) dat veel clubs dachten dat Twente elk bod op Ziyech had geaccepteerd vanwege de financiële situatie in Enschede. Die financiële situatie zorgt er blijkbaar dus niet voor dat Ziyech voor een fooitje weg kan... Ik denk dat clubs daarin een verkeerd beeld hadden/hebben.

24 augustus 2016 om 08:07

Of Twente zet weer alles op rood en het balletje valt op zwart. Twentse roulette ipv Russische.

Je kan het op meerdere manieren uitleggen.

24 augustus 2016 om 08:19

Hebben ze uberhaupt al een bod?

24 augustus 2016 om 08:25

Ja, AS roma had 8 miljoen een huurspeler aangeboden.

24 augustus 2016 om 09:41

@gaede

Twente hoeft niet perse een bod op Ziyech te accepteren. Maar als er een aanbod van 10 miljoen plus komt zal Twente dit ook haast niet kunnen weigeren. De financiele situatie is genoeg om dit seizoen te overburggen maar voor komend seizoen moeten ze weer overnieuw beginnen en voorlopig zijn ze daarvoor nog lang niet op schema.

Ziyech heeft gewoon een aantal dingen die niet in zijn voordeel spreken.
- Geen internationale ervaring op El/cl niveau
- Zijn keuze voor Marokko (africa Cup)
- Zijn goal/schoten ratio
- Zijn (misschien onterechte) schijn tegen omtrent karakter/werkethiek.

24 augustus 2016 om 10:00

10-12 miljoen zal wel geaccepteerd worden door Twente. Maar daaronder gaat hij echt niet weg. Twente heeft inderdaad wel een sterke onderhandelingspositie. Hij hoeft echt niet perse weg.

Tuurlijk zijn er schulden, maar er is zoveel kwijtgescholden afgelopen zomer. Twente voldoet ook alweer aan de eisen van categorie 2 bij de laatste meting. Je wordt er pas in geplaatst als je dit 2 keer hebt.

24 augustus 2016 om 10:06

het is alsnog een grote risico voor twente. Ze mogen dan verbeterd hebben, maar hoelang kan je zyiech zijn salaris betalen? En zal zyiech ook altijd even gemotiveerd blijven bij zo een matige team (vergeleken met de twente waar hij naarote kwam)? Straks mislukt alles en krijg je helemaal niks voor hem volgend seizoen

Niet raar wanneer je 15 miljoen vraagt terwijl je tegen degradatie speelt ...

24 augustus 2016 om 07:53

Ja.. Dus als ze nu zeggen dat ze voor het kampioenschap gaan dan kan Twente 30 miljoen vragen? 😐🙈

24 augustus 2016 om 08:09

Ik denk dat de financiële situatie meer invloed heeft dan de plaats op de ranglijst

Toch zonde dat de kans bestaat dat een speler van zo'n klasse straks gewoon 2 seizoenen onderkant Eredivisie speelt.

15 Miljoen is veelste veel voor een speler die bij een degratie team speelt en niemand kan met 100% zekerheid zeggen dat hij wel bij Ajax of PSV slaagd we hebben het allemaal kunnen zien met Maher en Sinkgraven.

24 augustus 2016 om 08:10

En bij Strootman...

24 augustus 2016 om 09:31

@moustro:

Het is nou eenmaal zo dat niet alleen de kwaliteit van de speler de prijs bepaalt, maar ook het niveau waarop hij zich al heeft bewezen. Daarom kan Twente gewoon niet het bedrag voor een speler vragen dat Ajax of PSV voor precies dezelfde speler zou kunnen vragen.

Dat hebben we onlangs ook goed kunnen zien bij Wijnaldum. PSV kreeg 20 miljoen voor hem, Newcastle United kreeg een jaar later 30 miljoen. Is hij dan zo verschrikkelijk veel beter geworden in dat jaar? Natuurlijk niet, hij is gewoon meer waard omdat hij bewezen heeft dat hij zich staande kan houden in de Premier League.

24 augustus 2016 om 10:15

Over Stroitman gesproken. Dat is vermoedelijk de nieuwe teammaat ban Hakim. Roma betaalt 10 milj aan Twente alleen club en Ziyech moeten er nog uit zien te komen. Als ajax hem wil halen moeten ze meer bieden en snel handelen

24 augustus 2016 om 10:58

@cabinessence

Sowieso 2 clubs kwamen al erg dicht bij, al dan niet aan de gevraagde 15 miljoen euro. Everton ging niet door vanwege de zaakwaarnemer van Ziyech (winterstop), terwijl Ziyech zelf niet naar Burnley wil (deze zomer). Dan kan ik mij best voorstellen dat FC Twente hoog inzet ondanks de financiele situatie. Als het geld echt een must was, zou de club geen blufpoker spelen.

Ziyech heeft zich dan misschien niet op een hoger niveau bewezen, maar weerlegt wel cijfers die andere spelers op zijn positie bij lange na niet halen. Het is alleen een dodelijke cocktail voor Ziyech. Zijn gedrag is niet bepaald aantrekkelijk voor clubs en bovendien zet FC Twente hoog in.

Ik persoonlijk hoop dat hij vertrekt voor een bepaald bedrag en enkele huurspelers, zodat FC Twente degradatievoetbal kan vermijden. Ik vraag mij namelijk af of Ziyech het wel kan opbrengen om nog een (half)jaar bij FC Twente te kunnen vlammen. Hij oogt nu namelijk alles behalve geinteresseerd.

24 augustus 2016 om 11:37

"ziyech heeft zich dan misschien niet op een hoger niveau bewezen, maar weerlegt wel cijfers die andere spelers op zijn positie bij lange na niet halen."

- Twente heeft afgelopen seizoen 35 officiële wedstrijden gespeeld. Ajax 46 en PSV zelfs 47. Dat wil dus zeggen dat je per seizoen ruim tien keer vaker ook doordeweeks moet pieken i.p.v. dat je lekker uit kunt rusten.
- Ajax en PSV móeten elke wedstrijd winnen, je speelt immers om een landstitel, om Europese overwintering en de vele miljoenen euro's die daar bij komen kijken. Dat is qua druk niet te vergelijk met spelen bij Twente, waar winnen nu mooi mee is genomen en fouten veel makkelijker vergeten worden.
- Bij Twente is Ziyech de grote jongen waar iedereen ze snel mogelijk de bal aan wil geven, bij Ajax of PSV zou hij één van de elf zijn en harder moeten werken voor balbezit. Dat pakt niet voor elke speler goed uit, zie bv. Maher.

Zijn cijfers kunnen bij Twente heel mooi zijn, maar of hij ze bij Ajax of PSV ook kan halen is een tweede. Die garantie heb je zeker niet.

24 augustus 2016 om 13:24

@cabinessence

Daar heb je ook zeker goede punten. Maargoed, daarom (en door andere factoren) is hij ook nog bij FC Twente. Anders was hij al weggeweest voor 15 miljoen euro. Ik probeer alleen aan te geven dat de kwaliteiten van Ziyech niet overschat moeten worden, maar ook natuurlijk niet onderschat.

Hij gaat dus niet weg, want er is geen concrete interesse momenteel. Enkel als een club lichtelijk in paniek raakt omdat ze er plotseling achterkomen nog wat creativiteit nodig te hebben, dan zal Ziyech nog verkocht worden. Mooi om te te weten. Ik had zelf ook niet de verwachting dat Ziyech verkocht zou worden. Hij zou namelijk afgelopen winter en de zomer ervoor ook verkocht worden.

Stel, Ziyech wordt deze transferperiode niet verkocht, is dat dan niet heel erg slecht voor twente?
ik denk dat deze kerel met zijn salaris geweldig op de kosten drukt, en dat er als hij blijft het financiele probleem alleen maar groter wordt. Graag verneem ik van twente kenners of dat nog speelt?
(en ik denk dat andere clubs dat ook denken en daarom wachten tot de laatste dag van de transferperiode en dan twente met een laag bod met de rug tegen de spreekwoordelijke muur zetten)

24 augustus 2016 om 11:06

FC Twente heeft naar buiten gecommuniceerd niet afhankelijk te zijn van de verkoop van Ziyech. Dit klopt waarschijnlijk ook, want de Knvb zou nooit een plan goedkeuren als het afhankelijk zou zijn van de verkoop van een speler (dat is namelijk nooit een concrete zekerheid). Bovendien houdt FC Twente niet veel over aan de transfer en is het vooral zijn salarispost waar de club vervolgens mee kan gaan "winkelen".

Andere clubs houden rekenschap met andere factoren. Ziyech heeft soms gedragsproblemen, de club zit in een niet al te sterke financiele positie en bovendien speelt Ziyech niet in de top van de Eredivisie. Ondanks zijn cijfers, blijft het dus wel een gok voor buitenlandse clubs.

24 augustus 2016 om 13:03

Ja en gelukkig is dat Twente een hele betrouwbare club 0_o

24 augustus 2016 om 13:22

En wat heeft dat te maken met mijn betoog? Ik geef alleen aan hoe de situatie ervoor staat. De Knvb heeft overal toezicht op betreft FC Twente nu. Leuk zo'n opmerking uit frustratie, maar in een discussie heeft niemand daar wat aan.

Ik denk dat Ziyech gaat naar een club in frankrijk of zo die totaal niet bij hem past maar waar hij financieel onafhankelijk gaat worden. Daarmee noem ik hem geen geldwolf maar hij lijkt me eigenwijs genoeg om daarmee een dikke middelvinger naar de nl topclubs op te steken. AJAX pak nou die 10 tot 15 milj. en haal Hakim. Zijn marktwaarde zal alleen maar stijgen en hij kan ajax aan de titel helpen.

24 augustus 2016 om 09:09

En dan... leuk die middelvinger.. maar kan je mij vertellen waarom niet een psv of een feyenoord, een middenmoter uit de pl, een franse, spaanse of een italiaanse club ook nog maar 1 bod neergelegd heeft bij twente voor deze jongen.

Niemand. er is nog geen concreet bod gedaan.

Het zegt eigenlijk wel voldoende dat Ziyech nog niet verkocht is.

Zijn (trap)techniek en talent is onmiskenbaar.....
Blijkbaar wordt door veel clubs getwijfeld aan zijn fysiek, houding en capaciteiten. En wellicht schrikt de vraagprijs van 15 miljoen voldoende af.

Als hij niet verkocht wordt, zullen we volgende week donderdag een narrige Ziyech zijn met irritante trekjes. Zoals hij zich ook vorig jaar december gedroeg (waardoor hij later geen aanvoerder meer was).

24 augustus 2016 om 09:22

Die gaat nog wel naar Engeland. Als je bedenkt dat iedere club daar zo'n 150 miljoen aan televisiegelden krijgt, weet je dat er veel clubs zijn die zo'n 'koopje' er op de gok wel bij durven.
Twente gaat straks echt wel akkoord voor 8-9 miljoen plus wat bonussen. En het kan natuurlijk een grote tegenvaller worden zoals bijvoorbeeld Ola John, Assaidi, Alves en vele anderen die NL voor EN verlieten maar hij kan ook maar zo de tweede Mahrez worden. En die is nu wel een miljoen of 50 waard. Als een West Ham die jongen een kans bied geven ze zichzelf de kans op een grote winst, of een klein verlies.

24 augustus 2016 om 10:04

dat is het nou juist, omdat iedere engelse club zoveel geld heeft kijken ze nauwelijks naar types als zyiech die nog geen naam hebben. Hele slechte beleid natuurlijk maar het is de realiteit.
West ham bijvoorbeeld heeft geprobeerd om lacazette binnen te halen en hebben al eens eerder gezegd voor grotere namen te gaan, die gaan niet opeens met zyiech komen. Zyiech zal naar een middenmotor in een andere competitie moeten of naar een nederlandse of belgische topclub. En omdat hij meer past bij teams die 90% van de tijd domineren, is een nederlandse club een betere optie. Hij moet misschien zelf ff wat druk zetten op twente om zijn vraagprijs te verlagen

24 augustus 2016 om 11:10

Ziyech zit niet in de positie om druk te zetten op FC Twente. Beide partijen willen dat hij verkocht word, dus onderlinge worstelingen zouden beide partijen absoluut niet helpen. Verder ben ik het inderdaad met je eens dat clubs met veel geld voor grotere namen gaan.

Lees niks over buitenlandse clubs
dus hij valt alleen in NL op.

Misschien wilt niemand 15 miljoen euro betalen voor Ziyech.

Twente denkt hem voor deze prijs wel weg te kunnen doen maar hoe dichter we bij het eind komen voor hoe lager Ziyech kan worden verkocht. Twente moet wel neem ik aan.

Hoop nog steeds dat Fener hem strikt, hij is precies degene die we missen op het middenveld. Maar die rot regels van de UEFA houden volgens mij deze transfer tegen voorlopig.

Twente zal ongetwijfeld wel roepen dat Ziyech helemaal niet weg hoeft en dat ze blij zijn als hij zou kunnen blijven, maar daar geloof ik niks van. Als Ziyech niet vertrekt, dan lopen ze dit jaar 10+ miljoen aan inkomsten mis die waarschijnlijk stiekem al een beetje ingecalculeerd waren en bovendien verdient hij 800.000 euro per jaar. Dat is niet niets als je een begroting van maar 28 miljoen hebt. Bovendien verwacht ik dat ook Ziyech niet zal kunnen voorkomen dat Twente dit jaar zal moeten vechten tegen degradatie. En je moet ook maar afwachten of hij dan gemotiveerd kan blijven.

24 augustus 2016 om 09:59

inderdaad, ik denk dat ze hem moeten aanbieden nu. Misschien proberen om een deal bij ajax te halen, sinkgraven huren en zyiech verkopen tegen misschien 8 miljoen? Dan kan ajax misschien nog ook de salaris van sinkgraven betalen, en heeft twente uitstekende zaken gedaan. Kan je ook bij psv proberen met maher, alleen die hebben net twee middenvelders gehaald en dat lijkt me moeilijker.

Toen ze vorige jaar een spits van ajax huurden ging dat ook best goed. En howel sinkgraven nog niet helemaal waar heeft gemaakt bij ajax, kan je zijn talent zeker wel zien en denk dat hij voor een degradatieteam prima zou zijn. Maher is nog een stap verder dan sinkgraven, maar die lijkt me onhaalbaar

24 augustus 2016 om 10:07

Maher is inderdaad onhaalbaar, PSV heeft al aangegeven dat hij verhuurd mag worden, maar niet aan een Nederlandse club.

24 augustus 2016 om 10:22

waarom is dat eigenlijk? Het is niet zo dat maher opeens een andere team kampioenswaardig zal maken

24 augustus 2016 om 10:34

Wat de officiële reden is weet ik niet, maar ik gok dat PSV het nut er niet van inziet om hem weer terug te sturen naar de subtop van de eredivisie. Hij heeft bij AZ immers al bewezen dat hij op dat niveau wél kan presteren. Hij moet het nu maar eens op een hoger niveau laten zien. Ik denk dat PSV hem daarom liever naar een sterkere competitie stuurt.

24 augustus 2016 om 11:13

Je vergeet alleen dat de Knvb echt geen plan van aanpak gaat goedkeuren als het afhankelijk is van de verkoop van een speler. Het geld gaat naar de schulden en naar overige partijen. Het betekent dus dat FC Twente sneller bepaalde schulden kan wegwerken, maar verder kan het niet veel met dat geld. FC Twente was/is afhankelijk van de twee garantstellingen en het crediteurenakkoord. De rest is gewoon een bonus om sneller van de schulden af te zijn. In de laatste categorie vallen dus uitgaande transfers en hoge salarissen die wegvallen.

24 augustus 2016 om 11:24

Dat een plan van aanpak dat afhankelijk was van de verkoop van Ziyech geen schijn van kans zou hebben gehad, dat begrijp ik ook wel. Maar die schulden die je noemt, die zullen ook afbetaald moeten worden. Twente kan het zich niet veroorloven om te zeggen "weet je wat, we gaan Ziyech toch maar lekker houden", want dan krijgen ze ongetwijfeld problemen met de schuldeisers.

24 augustus 2016 om 13:19

Het voordeel dat FC Twente haalt bij de verkoop van Ziyech, is het wegvallen van een hoge salarispost en het geld gaat regelrecht naar schulden. Door de garantstellingen worden die schulden al afbetaald, maar met een deel van het transferbedrag gaat dat sneller dan gepland. Van schuldeisers zullen ze dus niet al teveel last hebben.

De clubs ,die hem willen kopen ,weten dat hij weg moet. Er zijn teveel partijen, die geld willen hebben..
Ze wachten tot en met 31-08 voor ze actie ondernemen..

Onbegrijpelijk dat Ajax hem niet haalt. Ze kunnen wel leuk opnoemen dat Ajax 8 middenvelders hebben maar je ziet in de wedstrijden gewoon dat niemand met zijn buitenkant een goeie steekpass geeft aan El Ghazi. Gudelj en Klaassen moeten erin blijven, Bazoer niet als je hem de laatste maanden ziet spelen daar word je ook niet vrolijk van. Sinkgraven is gewoon niet goed genoeg en dan heb je Schone die de laatste jaren als rechtsbuiten heeft gespeeld. Ik ben een groot fan van Nouri maar die kan je nu niet voor de leeuwen gooien misschien een jaartje verhuren naar een Eredivisie club? zelfde geld voor de Jong en van de Beek. Het publiek snakt naar een speler als Ziyech, want daar wachten ze sinds het vertrek van Eriksen nog steeds op.

24 augustus 2016 om 13:23

Ben het niet met je eens. Ik vind Sinkgraven namelijk wel gewoon goed genoeg. Je ziet hem groeien met de minuten die hij mag maken. Als die jongen gewoon het vertrouwen krijgt en op de tien positie mag spelen zie ik hem wel eens dit seizoen dat laatste stapje maken.

Sinkgraven durft zijn akties te maken, hij was tegen Sparta goed op dreef, deed het tegen Roda ook aardig en vervolgens verdwijnt hij weer een beetje uit beeld.

Hoop het niet maar krijg zo langzamerhand het gevoel dat Ziyech al niet meer kan slagen bij een topclub. Hij wordt zo de hemel ingeprezen dat hij waarschijnlijk nooit aan die verwachtingen kan voldoen. Misschien wordt het op die manier een gevalletje "maher" , waar de verwachtingen meteen zo groot zijn dat je er al bijna niet aan kunt voldoen.
Daarnaast heeft hij zich met alle respect bewezen bij FC-Twente..en we weten allemaal dat de druk daar toch net ff (ondanks alle shit van afgelopen seizoen) anders is.

Wat gebeurde er 10 jaar geleden dan dat het toen een nog vreemdere transferwindow was? Volgens mij gebeurt dit toch heel vaak tot de laatste week.

Doodzonde dit verhaal,

Allereerst is het voor de eredivisie gewoon een groot gemis dat geen van de topclubs deze jongen wil ophalen. Maar voor Ziyech is het ook gewoon zuur dat je na zo'n topseizoen niet beloond wordt.

32 miljoen voor Milik en nauwelijks concrete interesse in Ziyech, het blijft een raar wereldje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren