Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech fileert directie van Ajax: ‘Niet van hun fouten geleerd’

Laatste update:

Hakim Ziyech toonde zich na de nederlaag tegen Rosenborg BK (0-1) kritisch over het beleid van directeur Marc Overmars. De aanvallende middenvelder van Ajax zei voor de camera van Ziggo Sport dat er eerder geanticipeerd had moeten worden op het vertrek van spelers als Davy Klaassen en Bertrand Traoré, terwijl nu ook verdediger Davinson Sánchez op het punt staat om weg te gaan.

“Het is jammer dat dat nu weer zo gaat. Of ik met Overmars praat? Ik heb daar nog niets van gezegd, maar er zijn jongens die daar wat van gezegd hebben. Nu doe ik het. Het is jammer dat ze niet van de fouten van vorig jaar hebben geleerd. Hard? Ja, maar wel de realiteit”, aldus Ziyech, die het ‘frustrerend’ zegt te vinden dat er nog geen grote aankopen zijn gedaan.

Joël Veltman, wat doe je?

Geplaatst door voetbalzone op donderdag 17 augustus 2017

“Het is wachten op versterkingen. De nieuwe jongens moeten dan ook wennen, daar heb ik zelf ook ervaring mee.” De fans hoeven echter niet te vrezen voor een vertrek van de Marokkaans international, zo voegde Ziyech eraan toe. “Wat ik zelf wil? Dat heb ik vaak genoeg aangegeven. Weet je dat niet? Dan ben je niet voldoende op de hoogte gebracht.”

“Ik wil slagen bij Ajax. Dat is nog niet helemaal gelukt. Of ik blijf? Dat kan ik nu wel zeggen, maar in de voetballerij kan het heel anders lopen. Zoals het er nu uitziet, blijf ik bij Ajax”, aldus Ziyech, die niet op de hoogte is van eventuele concrete interesse in zijn persoon. De linkspoot speelde tegen Rosenborg zijn 46e officiële wedstrijd voor Ajax.

Is de kritiek van Hakim Ziyech terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ziyech begint met zagen. Als dot gedrag bij hem begint weet je wat er aan komt. Hij gaat aansturen op een vertrek. Zelf niet om aan te glurennen nu commentaar geven. Je hebt een onruststoker binnengehaald Overmars en dat ga je nu merken....

18 augustus 2017 om 07:02

Ik kan wel vinden in jouw opmerking. Ik ben nl van mening dat je de vuile was nooit buiten moet hangen. De media is in 99% van de gevallen je vijand. Je moet binnenskamers strijden als een gek en iedere deur intrappen als je weet dat je gelijk hebt. En als je merkt dat dat niet werkt of dat je niet serieus genomen wordt dan is t tijd om te gaan en wederom intern door te geven dat jr wilt vertrekken. Kortom zoveel mogelijk intern. Zodra je een camera ziet, gelijk die Face Off doen en acteren voor t vaderland alsof je een oscar wilt winnen.

18 augustus 2017 om 11:04

Jij wil dat er nooit iets verandert bij Ajax? Jij wil dat iedereen zijn mond houd ook al gaat het slecht? Jij was zeker ook geen voorstander van andere mensen die kritiek uiten? (cruijff etc.). Er gaat niks veranderen als iedereen zijn mond houdt. Wat een slap geouwehoer is dit.

18 augustus 2017 om 13:20

Misschien zijn ze bij Ajax wel al op het punt dat de spelers zich niet gehoord voelen en daarom naar buiten treden. Ziyech is nog relatief kort bij Ajax en kan over het verleden misschien moeilijker oordelen, maar in de spelersgroep gaat zoiets wel rond. Hij zegt ook dat andere er al wel regelmatig over gesproken hebben en hij nog niet.
Ik dacht het gisteren al aan hem te zien in de wedstrijd. Zijn reacties als hij de bal niet kreeg.

Ajax zit ook gewoon in een moeilijke fase na de situatie met Nouri. Dat heeft echt wel invloed op jongens als Ziyech en vd Beek en anderen. En als dan de resultaten wat tegen vallen dan lukt het wat moeilijker om het tij te keren, komt echt wel goed.
Op de lange termijn is het beleid van Overmars zo slecht niet denk ik. Hij bouwt een financiële buffer van een paar honderd miljoen, wat echt niet gek is in het huidige voetbal. En hij probeert verder een balans te vinden tussen dat geld opbouwen en een goede ploeg. Nu lukt dat even minder, maar nogmaals op de lange termijn denk ik wel dat hij goed bezig is.

18 augustus 2017 om 07:12

Waar heb jij het nou over onruststoker? Nee kop in het zand daar heb je wat aan. En over zijn spel ziyech heeft zich vorig seizoen al lang en breed bewezen, en dit seizoen is pas 3 wedstrijden bezig en de beste man heeft al 1 assist 1 goal en 1 voor assist op zijn naam dat is al heel wat meer dan een schaatsende dolberg. En wat verwachten mensen nou? dat alleen ziyech wedstrijden moet winnen voor ajax. Zo ondankbaar als fans zijn zo zullen de voetballers zich ook gedragen. Kortom steun jullie spelers eens een keer in slechte tijden dan komen de goede tijden vanzelf terug.

18 augustus 2017 om 07:24

4 wedstrijden en daarin 3x verloren en 1x gelijk gespeeld. En dat hij aan 3 doelpunten bij heeft gedragen zegt iets over zijn aanvallende acties. Maar juist verdedigend laat hij het afweten.

18 augustus 2017 om 07:34

2x gelijk maar voor de rest heb je (helaas) gelijk.

18 augustus 2017 om 07:37

Zo'n opmerking van Ziyech en volgens jou is Lucunculus de onruststoker? Hmm, dat is een aparte kronkel...

18 augustus 2017 om 09:04

Helemaal mee eens, dit roepen de supporters ook al, maar als een speler het roept kan het opeens niet. Ik vind het juist mooi dan een speler er ook wat van zegt. Overmars heeft helemaal niks van vorig jaar en de jaar daarvoor geleerd.

Lijkt wel alsof Overmars in Juni op vakantie is en dan pas midden augustus terug komt om de transfers te regelen.

18 augustus 2017 om 14:36

Prithender, Luncunculus is inderdaad de onruststoker! Huntelaar en Veltman hebben ook aangegeven dat er aankopen nodig zijn, en nu omdat Hakim het zegt 'kan het niet'? 😒😩 Gisteren ookal in live meepraten, best opzichtig dat in iedere reactie een soort van Ajax aversie doorsijpelt. Opvallend.😁

18 augustus 2017 om 15:32

Sulejmani, mag jij vinden hoor. Over live meepraten? Ik deed niet mee hoor, zo belangrijk vind ik Ajax niet om mee te praten. Maar kijk maar lekker weg... Ziyech had ook gewoon intern kritiek moeten uiten en niet via tv. Het is een manipulant die overal problemen heeft, Heerenveen, Twente, Nl elftal en de Marokkaanse bondscoach heeft dat door! Dat onwetende supporters alles goed vinden, dat mag. Maar het manipulantje Ziyech gaat problemen geven... let maar op!

18 augustus 2017 om 16:30

Laat me raden.

Jij bent zeker zo'n "man" die zich door vrouw lief de les laat lezen, haar de broek aan laat hebben en alles laat doen en als ze vreemd gaat is het jouw schuld en iedereen loopt over je heen.

Dat jij geen ruggengraat hebt moet je niet aan Ziyech wijten maar aan jezelf, dat Ajax in het begin van het seizoen jaar in jaar uit faalt is een structureel probleem en kritiek erop is ten rechte. Dat jij Ziyech zijn inhoudelijke kritiek wijt aan zijn persoon en het persoonlijk ziet zegt meer over jou.

18 augustus 2017 om 07:22

Bij FC Twente had hij al een punt en bij Ajax nu weer.
Hij heeft toch gewoon gelijk. Overmars faalt keer op keer. Ajax is gewoon Amateuristisch op dit gebied. De focus ligt te veel op talent en niet op eventuele krachten die er direct kunnen staan.
Feit is dat er dragende spelers vertrokken zijn terwijl dit al voor de finale van de Europa League bekend was.
Een Ziyech is ambitieus en niet op zijn mond gevallen. Wanneer hij niet presteerd wordt hij toch ook bekritiseerd.
Zoals het er nu uit ziet is dat Ajax uit de CL is geknikkerd en waarschijnlijk ook geen Europa League gaat spelen. Wat een flop ! En zuur voor de spelers die hun ambities waar kunnen maken. Het enige waar ze straks voor kunnen gaan spelen is de titel en de beker. Nou daar gaan spelers naar Ajax voor hoor. Daarbij zal de waarde van de spelers kelderen. Uiteindelijk is overmars als technisch directeur daar verandwoordelijk voor en niet het team. Kwaliteit staat namelijk op de bankrekening.

18 augustus 2017 om 10:09

Met Sanchez verloren we ook van Nice volgens mij. Hij was toen net zo slecht. Met vd Beek hadden we de opvolger voor Klaassen al klaar staan, daar was haast iedereen het wel over eens. En 90% hier was Traore liever kwijt dan rijk voor een groot deel van het seizoen en gaf de voorkeur aan Kluivert, maar nu is het opeens een grote fout dat hij niet op tijd vervangen is? Achteraf makkelijk praten allemaal.

18 augustus 2017 om 10:49

Nou anticiperen is duidelijk iets wat ze in Amsterdam niet kunnen. Was toch al lang en breed bekend? Klaassen, dat blijkt nu wel, was net de ervaring en het talent die zij op het middenveld miste. Daarbij laten ze Keizer gigantisch ploeteren in zijn eerste grote taak. Als je zo'n onervaren trainer doorschuift naar het eerste moet je het hem niet zo moeilijk laten maken en zorgen dat je selectie klaar is voor de start van het seizoen. Dan kan je altijd nog inspelen op zulke transfers die er aan zaten te komen. Nu moeten ze nieuwe spelers aantrekken en wennen aan alles en vooral aan de speelwijze.
Nee van de beek is top hoor en gaat zich dit seizoen ontwikkelen maar dan wel in de beker en in de eredivisie. Goed gedaan hoor. Chapeau !
schone is gewoon klaar. Dat zag je vorig seizoen in de EL al en daar is niet goed op ingespeeld. Viergever is matig en de Ligt is te onvervaarden on de kar te trekken en Veltman is niet van het niveau om in het eerste te staan. Wat slecht is die jongen. Zakt telkens door het ijs in belangrijke wedstrijden. En het vertrek van Sanchez kwam trouwens niet uit de lucht vallen. Je kan nu wel met argumenten komen alleen die raken kant noch wal. Ajax staat voor ontwikkeling van jeugdspelers op het hoogste niveau...het hoogste niveau... nou daar is goed op ingespeeld en ze hadden dit alles kunnen voorkomen. Helaas is er een heel groot talent verloren ' nouri', wat als Ziyech geblesseerd raakt? Gaat Frenkie de jong de kar trekken ? Of hangen we alles aan Vd beek ? Nee er is geen speler die Ajax bij de arm kan nemen als er strijdt geleverd moet worden. Kortom Overmars heeft voor de zoveelste keer een groot aandeel gehad in het mislopen van de CL League en waarschijnlijk ook de EL en dat gaat tenkoste van de ontwikkeling van de jeugd. Gaat ze weer een jaar kosten.
Ziyech heeft gelijk met zijn commentaar.

18 augustus 2017 om 11:57

Ik vind het onzin. Als er een topspeler weg gaat uit je selectie weet je dat je daar niet iemand van gelijk niveau voor terughaalt. Anders zou elke club elk jaar immers beter worden...

Klaassen wordt al zeer goed opgevangen door Vd Beek. De Jong rammelt aan de poort. Wat erbij kan/moet komen is een verdedigende middenvelder. Die heeft Ajax vast op de korrel maar zo makkelijk zal het niet zijn. Vergeet niet dat Neres voor 12 is gehaald en meteen al wordt bestempeld als miskoop. Veel uitgeven is dus geen garantie.

In de aanval was 90% vorig jaar ontevreden over Traore en moest hij volgens velen zijn plek afstaan aan Neres of Kluivert. Nu het niet draait wordt ineens het gemis van Traore naar boven gehaald.

Jongens, face it, vorig jaar draaide het aan het einde van het seizoen lekker in Europa maar met het nodige geluk. We riepen allemaal dat Ajax weer terug is in Europa, maar dat was natuurlijk gewoon opportunisme. We staan gewoon weer waar we horen, namelijk daar waar Ajax was onder Frank de Boer en onder alle andere coaches sinds 2005.

18 augustus 2017 om 13:18

Precies dit is wat er gebeurt als je geroken hebt aan succes. De spelers die er gisteren in stonden moeten gewoon van Heracles en Rosenberg winnen. Maar nu gaat emotie en ratio door elkaar heen lopen. Iedereen weet dat we met een bepaald beleid bezig zijn en als het zo makkelijk was geweest dan hadden we een betere spelers kunnen halen dan diegene die nu naar buiten komen. De transfermarkt is super complex en een gevestigde naam kunnen we gewoon weg niet betalen. Dus je vist in een vijver van vooral talenten en die zijn ook geen zekerheid.

18 augustus 2017 om 13:45

niemand had verwacht dat Ajax zo ver zo komen. Dat Ajax zo'n ontwikkeling zou maken is precies waar ze op hoopten in Amsterdam.
Maar kom nou niet met termen als Face it , het nodige geluk, opportunisme en staan waar we horen. Wanneer je propageert de beste opleiding van de wereld te hebben en je staat aangeschreven als Worldclass dan moet je met zo'n selectie doorpakken wanneer je zo'n progressie maakt. Aanhaken aan de subtop van Europa. Door te anticiperen op een eventueel vertrek van enkele dragende spelers hadden ze naar een hoger niveau gegaan. Maar nu doen ze weer stappen terug en spelen ze zoals het er nu uit ziet helemaal geen Europees.
Er zouden echt wel ervaren topspelers oren hebben gehad om bij Ajax te voetballen met zulke talenten. ( bijvoorbeeld een Nigel de jong een Sneijder )
En gezien de ambitie die Ajax uitspreekt kan je het niet veroorloven om één jaar geen Europees te voetballen. Ajax had moeten doorpakken punt uit.
Overmars heeft gefaald en nu moet je weer hopen op zo'n elftal. Volgend of misschien dit jaar zijn Dolberg en Ziyech vertrokken.

Zonde eigenlijk dat door slecht beleid wat elk jaar zich lijkt te herhalen talenten gestagneerd worden in hun ontwikkeling. Ontwikkeling op het hoogste niveau is het belangrijkste voor zulke talenten.

Ze vertrouwen te veel op eigen jeugd en hebben niet geleerd van het verleden ( vier jaar CL op rij)

18 augustus 2017 om 13:53

@ Supervo,

Inderdaad.

@djoowey, kan je ook reageren op wat ik zeg dan, in plaats van je verhaaltje wat je daarvoor zei te herhalen?
Viergever was vorig jaar de beste verdediger van Ajax (en niet Sanchez wat velen denken), en de Ligt speelde al heel volwassen en velen waren ervan overtuigd dat hij ruim goed genoeg zou zijn voor de basis. Niks mis met centrum De Ligt - Viergever op basis van vorig seizoen. Dat het nu minder gaat en dan kritiek leveren is makkelijk natuurlijk.
Veltman is zeer matig ja maar ook weer niet zo dramatisch als iedereen loopt te beweren, denk je nou echt dat zowel Bosz als de Boer gek waren door hem de voorkeur te geven boven Tete?
En vd Beek valt nu wat tegen ja maar zoals ik zei men was lyrisch over hem, was een type Klaassen die op sommige aspecten (techniek) al verder zou zijn. En ja tuurlijk zijn een paar ervaren types belangrijk maar Ajax is nou eenmaal een club die erg op de jeugd focust, vorig seizoen zat Europese wedstrijden gespeeld met een erg jeugdig elftal en dat ging toen ook.
En Ziyech kan wel kritiek leveren maar misschien moet ie eens beginnen met zelf een beetje redelijk te spelen.

Daarnaast, zo'n ramp was het gister ook niet, eerste helft was helemaal niet zo slecht en Ajax kreeg voldoende mogelijkheden, normaal gesproken sta je bij rust met 2-0 voor en dan hoor je niemand. 2de helft was wel zeer matig, maar het is vooral dat we het op cruciale momenten laten afweten.

18 augustus 2017 om 08:04

Hij is naar Ajax gekomen met het idee dat Ajax in principe elk jaar CL speelt en kampioen wordt. Dat is vorig jaar niet gebeurt en accepteerde hij. Ik geloof dat Ziyech echt wel geijk heeft: Traore vertrekt en wordt intern vervangen, wat oke is. Klaassen vertrekt en wordt door Ziyech en vdBeek vervangen, waar hij blij mee is. Nouri is out, wordt gewoon niet vervangen. Sneijder wordt door Ajax niet benaderd, Tete, Bazoer, Westermann en Riedewald mogen vertrekken worden niet vervangen, Sanchez staat voor een vertrek; komt geijk niet meer aan spelen toe en Ajax verliest twee wedstrijden achter elkaar, Ajax haalt twee doelmannen maar in het veld komt er niks bij en het meest belachelijke: Bosz vertrekt, wordt vervangen door die nerveuze Keizer.

Keizer straalt niks uit, heeft geen relevante ervaring als veldspeler noch als trainer. Hij is als trainer zelfs recent gedegradeerd.. Zijn prestaties met Jong Ajax zijn mooi, maar hij had daar wel de beschikking over de grootste talenten die in de JL spelen. Met Nouri, vdBeek, FrdeJong, De Ligt en al die andere talenten moet je hoog einsigen daar..

Conclusie is dat Ajax met een been uit Europa ligt en dat Ajax niks creeert in het veld.

Fout lag gisteren overigens vooral bij de Ligt.; hij had dat duel moeten winnen.

18 augustus 2017 om 09:06

Bullshit, de Ligt won bijna alles de hele wedstrijd lang, maar alle duels winnen is onmogelijk. Als het aan 1 iemand nou niet lag dan is het de Ligt.

18 augustus 2017 om 10:44

En als Veltman gewoon op één lijn blijft staan heeft hij die bal gewoon.

18 augustus 2017 om 08:17

Precies een week geleden was er een interview met Ziyech waarbiij hij aangaf dat Ajax er beter voor stond dan hun concurrenten Feyenoord en Psv. Leuk dicussievoer natuurlijk op VZ. Nu krijgen we dit.

Het moet toch wel heerlijk zijn om zonder enige verantwoordelijkheid de ene week linksaf te roeppen en een week later rechtsaf.

Chips en nootjes erbij ...

18 augustus 2017 om 09:05

De totale paniek is toegeslagen. Hopelijk kost ze dit nog wat punten in de competitie.

18 augustus 2017 om 09:04

Dat is de reden waarom psv hem toch niet heeft genomen.

18 augustus 2017 om 09:55

hahaha ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik had hem er toch heeeeeel erg graag bij gehad in Eindhoven. Toch net een ander niveau als we wij hebben rondlopen op het middenveld. Stel je voor, een middenveld met Van Ginkel, Ziyech en een willekeurige harde werker (bv Hendriks). Ik teken ervoor!

18 augustus 2017 om 13:04

Dus dat! Elke topclub heeft Ziyech op het lijstje

18 augustus 2017 om 10:48

@lucuncules

Te makkelijk gedacht.

Hij zegt tenminste wat een groot deel van de supporters, waaronder ik, hierover denkt.

Volgens jou moet iedereen weer netjes volgens protocol antwoorden en braaf rechtop zitten... ik heb liever iemand die eens zegt waar het op staat. Ziyech speelde gisteren als een drol, eens.. maar dat neemt niet weg dat wat hij hier zegt, gewoon de waarheid is.

18 augustus 2017 om 12:02

Aan de ene kant is het niet aan Zyiech om dit commentaar te geven. Maar, hij heeft echt wel een punt hoor.

Het enige wat Ajax lijkt te interesseren is het winstresultaat en het dividend dat ze elk jaar uitkeren. Sportief gezien, lijken ze ondanks uitspraken naar supporters geen daad bij woord te zetten. Ze spelen een politiek spel; Supporters tevreden houden en de bankrekening laten groeien.

Ik vind het eigenlijk wel goed dat ook een speler zich eens uitspreekt. Want er moet wat gebeuren. We zakken zo steeds verder af. Eigenlijk is het gewoon al te laat.

18 augustus 2017 om 12:41

Asjeblieft fairplay, als je geen idee hent waar je over praat, kun je soms beter niets zeggen. Ajax keert geen dividend uit!!

18 augustus 2017 om 12:36

Tjonge, die jonge zegt gewoon eerlijk wat ie denkt. Of wil je liever een media-getrainde nikszegger? Ziyech is even uit vorm maar dat komt zeker wel weer terug, daar heeft ie teveel kwaliteiten voor

18 augustus 2017 om 13:22

@lucunculus

Wees blij dat er nog een persoonlijkheid in dat team rondloopt die de vinger op de zere plek durft te leggen. Binnen het zogeheten "technisch hart" heerst een soort van misplaatst superioriteitsgevoel, men is van mening dat ze het allemaal beter weten, en dat een jochie als Ziyech zich enkel bezig dient te houden met zijn eigen performance. Het is al langer duidelijk dat de spelersgroep intern nauwelijks serieus genomen wordt? Zijn ze gekend in het vertrek van Peter Bosz, of de aanstelling van Keizer? Helemaal niet, dus.
Intussen regeert de middelmaat, blijkbaar zijn figuren als Spijkerman & L'ami daar zo belangrijk geworden dat er een marionet als hoofdcoach wordt aangesteld.
Maar de absolute macht ligt natuurlijk in de handen van vd Sar, Bergkamp en Overmars. Intern -en dat kan ik je verzekeren- accepteren deze 3 geen afwijkende mening.
Tja, en wat doe je dan?

Het zou helpen als je je zelf ook wat meer inzet Hakim. Kan zo ongelooflijk goed ballen als hij dat wil maar het lijkt wel alsof alle motivatie weg is dit seizoen...

18 augustus 2017 om 07:24

Lijkt alsof hij geen vertrouwen heeft in de speelwijze vd coach. Bosz leek hem echt te kunnen overtuigen.

18 augustus 2017 om 08:53

Het grootste probleem is de trainerswissel en de rol van Schone. Alle spelers lijken het ineens kwijt en spelen onzeker omdat ze (nog) niet snappen wat de trainer wil. Daarnaast heeft Schone de belangrijkste positie als schakel tussen aanval en verdediging. Juist hij kan het niet meer belopen en laat het tempo zakken.

Het modder gooien is begonnen. Een ontevreden Ziyech veroorzaakt veel onrust binnen de club en het team. Bij Twente weten ze daar alles van.

18 augustus 2017 om 07:01

Mijn inziens brengt modder gooien alleen onrust met zich mee als niet alle spelers hetzelfde er over denken. Nu heb ik het idee dat de gehele selectie er hetzelfde over denkt: er moet kwaliteit bij. En eigenlijk in elke linie. Dus denk dat die onrust binnen het team wel meevalt. Overmars zal wel druk voelen, maar dat staat hier los van.

18 augustus 2017 om 07:12

Ik denk dat in deze spelersgroep de invloed van Ziyech groot is. Hij is de enige van de iets oudere spelers die het ook op het veld laat zien, dan heb je in de kleedkamer meer te vertellen dan Veltman, Viergever of Schone (die gisteren niet eens onaardig speelde). Ik moest ook aan de situatie Twente denken dat ik dit las, maar hij heeft wel een heel goed punt gewoon. Je verspeelt Europees voetbal door slecht en traag beleid.

18 augustus 2017 om 07:29

Ajax moet te allen tijde kunnen winnen van Rosenborg, heeft dit beleid weinig mee van doen.

18 augustus 2017 om 08:44

Jawel, Beleidd zorgt voor de kwaliteit van de selectie, de staf en de randvoorwaarden.
Ik denk dat veel Ajacieden (nog steeds) de kwaliteit van hun selectie overschatten.

18 augustus 2017 om 11:14

Je verspeelt Europees voetbal door slecht en traag beleid? Het ligt aan het beleid dat ze thuis niet eens kunnen winnen van Rosenborg? Haha wat een onzin.
Het is zo simpel om altijd de vinger te wijzen naar de trainer of het bestuur.
Het waren de spelers die faalden en niemand anders. Als je je als groep niet kunt motiveren om thuis, voor je eigen publiek, te winnen van Rosenborg dan heb je sowieso nergens iets te zoeken.
Of waren er veel meer spelers met kwaliteit nodig om dit potje te winnen?

18 augustus 2017 om 11:24

In principe heb je gelijk en zou je ook zo moeten winnen. Maar het beleid heeft wel degelijk invloed op het functioneren van spelers. Kijk naar Viergever, die krijgt geen nieuw contract en mag niet weg. Kijk naar Dijks, in principe hetzelfde verhaal. Terwijl andersom Ajax de spelers die niet bijtekenen laat wegrotten, dat is deel van het beleid. Dat Neres het gisteren niet liet zien kan je hem niet echt kwalijk nemen, hij krijgt veel te weinig de kans. Dat Dolberg uit vorm is komt misschien ook door de gebrekkige aanvoer, met buitenspelers zonder degelijke voorzet, want die heeft het beleid niet nodig geacht. Natuurlijk kunnen de spelers beter, maar onrust in de directie werkt vrijwel altijd door op het veld. Zeker als die onrust de spelers aantast die juist de rust zouden moeten brengen. Aanvoerder Veltman vreest wellicht voor zijn plek, oudere spelers als Viergever en Schone idem dito, waarbij Viergever zelfs sterk in het ongewisse wordt gelaten over zijn toekomst. Huntelaar speelt niet en de rest is te jong of niet het type om rust te brengen. We hebben hard gelachen om Westermann, maar volgens de spelers was hij belangrijk in de kleedkamer. Hou hem er dan bij, want nu lijkt het een stuurloos zooitje die selectie.

18 augustus 2017 om 12:49

Baardgrasmus, ben het niet alrijd met je eens, maar nu sla je de spijker op zijn kop! Er is teveel kwaliteit verkocht, en te weinig (niks) aan kwaliteit voor terug gehaald. De spelers die er nu nog zitten hadden echt iets anders voor ogen hoor, net als de supporters. Namelijk verder bouwen en proberen de volgende stap te zetten. Zowel in de eredivisie als in europa. Nu zijn we een klap spelers kwijt en liggen na 4 wedstrijden al nagenoeg uit europa en al punten achter in de eredivisie. Zou me niet verbazen als de overige sterkhouders nu ook nog aan een vertrek denken.

18 augustus 2017 om 07:25

Jammer dan, hij heeft gelijk. Dit falend technisch beleid van Ajax moet aangepakt worden! Te beginnen met n nieuwe trainer!

18 augustus 2017 om 07:29

Ja echt belachelijk, de EL finalist van vorig seizoen is bang om geld uit te geven terwijl ze het genoeg hebben!

Ziyech mag graag onrust veroorzaken ik vind dat die zich vaak te belangerijk voelt.. in deze heeft die overigens gelijk!

18 augustus 2017 om 08:29

Toch is dit wel heel iets anders. De fans (kijk maar eens naar de poll) en ik vermoed het team staan achter hem. Ook in de afgelopen dagen is Overmars genoeg gewaarschuwd niet 35 miljoen zomaar te accepteren. Nu ziet iedereen dat Sanchez nog een redelijk koopje is en dat Ajax amper sportieve ambities heeft op internationaal niveau. Ook al meldde zich alleen Tottenham, hij hoefde toch niet weg? En kom nou niet zeggen dat over een ontevreden speler dit dat want met die contractverhoging zou hij er binnen 2 weken weer staan.
Ook zo jammer weer dat ze geen plan B lijken te hebben terwijl ze de hele zomer al wisten dat dit kon/ging gebeuren. Die Neres is ook gewoon geen 12 miljoen waard.

18 augustus 2017 om 13:31

45 miljoen voor een speler die zich net 1 jaar bewezen heeft in de ED? Dan heb je het echt te hoog in je bok zitten. Dit is een transferrecord waarin keihard is onderhandeld. Je kunt geen vervanger voor Sanchez halen als hij nog niet weg is, tenminste geen 1 die er al meteen staat want die moet je vertellen dat hij voorlopig 2e man is achter Sanchez. Iedereen denkt echt dat dit even makkelijk tegen te houden is maar zo werkt het niet. Maar de spelers die niet wisten te winnen van Heracles moeten zich schamen want dan moet je de gehele selectie vervangen want dan zijn ze niet goed genoeg.

18 augustus 2017 om 13:56

Dat is dus die hele ding, hij heeft zich niet alleen bewezen in de ED maar vooral ook in de EL! Man dit is één van de grootste verdedigende talenten ter wereld. Varane was 18 (!) toen hij naar RMA ging en met de transfersommen van nu is het gewoon 50 miljoen klaar. Daarom zei ik ook in een ander topic: neem gewoon het vb aan Daniel Levy. Bij Modric hield hij ook zijn poot stijf en denk maar niet dat Modric nog zin had om in het grauwe Londen te blijven.

Eens, al hoor je je daar als speler niet over uit te spreken. Het is te hopen voor Ajax dat daardoor niet ook nog andere jongens weg willen. Als je ziet wat er gisteren op de bank zit is dat beschamend.

Marc Overmars heeft liever 100 miljoen op de bank staan dan op het veld, dan krijgt hij straks een schouderklopje en een flinke bonus. Met alleen de jeugd bereik je niks mee. Ik vind het vertrek van Klaassen een grote aderlating en hem kun je niet opvangen met de jeugd.

Nou fileert is wel heel erg grof uitgesproken.
Als je het interview ziet, dan worden de woorden hem in de mond gelegd.

Anyway, hij heeft wel gelijk. Want voor de zoveelste keer is Ajax niet goed uit de transferperiode gekomen en aan het seizoen begonnen. De heren op het pluche mogen daar best ff over nadenken...

18 augustus 2017 om 07:39

Hij zou het ook wel iets meer bij zichzelf mogen zoeken. Ja, er had beter geanticipeerd moeten worden door de directie maar als Ziyech minimaal de helft van de ballen inlevert bij de tegenstander, kun je daar voor de rest ook niet veel aan veranderen.

18 augustus 2017 om 10:53

Als je de wedstrijd van gisteren bekijkt, ja.. daar was hij behoorlijk slecht idd... maar wat hij zegt snijdt wel degelijk hout.

Ziyech nu veroordelen alleen op de slechte wedstrijd gisteren is te makkelijk, iedereen ziet dat Ajax niks heeft geleerd van vorig seizoen.

Leuk zakendoen hoor, alle lof.... maar volgens mijn laatste kijk op Ajax is het nog steeds een voetbalclub.

18 augustus 2017 om 13:32

Klopt Ajax is een voetbalclub en zouden moeten voetballen. Verliezen van Heracles en Rosenberg had te maken met diezelfde voetballers die inspiratieloos op het veld liepen.

18 augustus 2017 om 15:30

Het artikel heeft inderdaad een erg hoog Hollywood gehalte. Net interview even opgezocht en dat was toch een stuk milder.

Het probleem gaat veel dieper dan dit. Bij Ajax moeten ze eens afvragen wat ze nou willen. Het gouden Ajax stond voor vernieuwing (433) en aanvallend voetbal. Je mannetje uitspelen hoorde bij de basistechniek. Als je wilt vasthouden aan het idee dat je aanvallend technisch voetbal moet spelen (waar ik een voorstander van ben) dan zul je toch echt uit een ander vaatje moeten tappen. We spelen met extreem beperkte voetballers op de back posities, die niet kunnen voetballen én dat niet kunnen compenseren met een enorme fysiek / snelheid en diepgang. Dan zet je daarvoor 2 vleugelspelers die enkel naar binnen trekken maar gewoon geen fatsoenlijk schot kunnen produceren. De enkele keer dat ze verdwalen en bij toeval buitenom gaan blijken ze ook niet in staat om een voorzet op maat af te leveren. Deels doordat ze in hun eentje op de flank staan (de backs komen niet genoeg mee op en als ze er al eens overheen gaan vliegt de bal over de achterlijn) en ook deels omdat je gewoon scout op hele rare kwaliteiten. Een flankspeler moet snel zijn, technisch uitstekend en veel flair, mannetjes opzoeken en uitspelen om vervolgens in staat te zijn de juiste beslissing te nemen over een schot / pas / voorzet en deze vervolgens ook af te kunnen leveren.

Dan over expeditie Dolberg, Hoe kun je nu zeggen dat je voor aanvallend voetbal staat en vervolgens je spits in zijn eentje voorin laten staan. Geen aansluiting, geen voorzetten en zelden een goede pas. Met de wetenschap dat talenten al genoeg moeite hebben constant te presteren is dit dus het moedwillig om zeep helpen van een groot talent.

Dan heb ik het al over 5!! posities gehad van de 11 en dan kan je wel stellen dat je het materiaal niet hebt om aanvallend voetbal te spelen met de huidige formatie / selectie. Als je een back of buitenspeler hebt die geen voorzet kan geven hoort hij niet in je selectie!

Tot slot nog even over de trainer, de beste man kan er zelf niets aan doen maar het is toch belachelijk dat ze nog steeds geloven dat ze hun eigen trainers kunnen opleiden. Weer een onderdeel waar ze al 50 jaar stug aan vast blijven houden. Als geld echt op de 2e plek staat dan bespaar je niet op je trainer maar haal je een trainer die 1: voor aanvallend voetbal staat 2: dit uit zijn spelersgroep weet te behalen 3: ervaring heeft zodat hij dit over kan brengen op zijn extreem jonge spelersgroep. Nu heb je onervaren spelers die werken met een onervaren trainer. De mensen met ervaring hebben geen van allen het niveau dat we nastreven dus dan is dit wat je krijgt, en ook wat je verdiend!

Het spel is op de wagen, het interne gemorrel wordt naar buiten gebracht. Ik weet niet of ik het eerder heb gehad maar ik heb medelijden met de ajacieden om hoe het nu gaat met hun clubje. Falend beleid, een nitwit als trainer en bijkans nog grotere nitwit als aanvoerder, een selectie zonder leiders en niet op niveau bovendien. Zoveel geld op de bank, zo weinig kwaliteit op het veld. Ik wens de fans veel sterkte toe de komende tijd. Ik weet helaas hoe het is als de situatie bij je favoriete club er zo beroerd uitziet. Het enige dat je kan doen is je ploeg zo goed mogelijk ondersteunen, het lijkt nu misschien uitzichtloos, maar de situatie kan ook weer veranderen. Je bent ook nog niet definitief uitgeschakeld natuurlijk. En wie weet hoeveel spelers er straks nog gekocht worden. Al vraag ik me af of je niet beter de directie kan vervangen van het geld van Sanchez, contracten ontbinden en wegsturen dat zooitje.

18 augustus 2017 om 07:08

Verschil is wel dat jouw club geen geld had en onze wel.
Moeten het nog steeds steunen hoor maar het is niet uitzichtloos maar wordt tijd voor vers bloed in het bestuur

Iedereen wist dat er aan sanchez getrokken zou worden,
Dat klaasen zou gaan en dat schone hoe leuke gast het ook is het Europees niet redt.
Dat traore ondank dat hij te weinig rendement had super gevaarlijk was.

18 augustus 2017 om 07:09

Waarom anticpeer je niet dan.
Ik snap niet dat wij lozano niet kochten.
We hadden eerst intresse en kunnen hem gewoon kopen zonder constructie of wat dan ook

18 augustus 2017 om 07:18

Ja, maar het resultaat is uiteindelijk hetzelfde, een selectie zonder niveau aangevuld met jeugdspelers die wel talent hebben, maar dat niveau nog niet constant laten zien. Nu had er een sterke persoon moeten zijn, een trainer die voor zijn groep ging staan en door zijn reputatie krediet had. Maar er staat een trainer wiens enige wapenfeit op het hoogste niveau een degradatie uit de eredivisie is met Cambuur. En in het bestuur is het niet anders, want ik geloof niet dat Overmars veel vertrouwen haalt uit het beleid van de afgelopen drie maanden. Nou goed, ik weet ook niet wat nu het beste is. Misschien moeten we het even aankijken en komt het team weer bovendrijven. Maar als ik het elftal zo zag spelen dan vrees ik dat er daarvoor een tekort aan talent is, het is zo pover dit seizoen.

18 augustus 2017 om 15:47

Begin vorig seizoen was het ook erg pover hoor. Volgens mij zijn velen het alweer vergeten na een prima 2e seizoenshelft waar ze overigens ook buitenshuis vaak ondermaats presteerden. Het is ook geen makkelijke situatie, zoveel geld op de rekening maar zoveel haken en ogen om rekening mee te houden.

Zo zijn er bijv landen waar je als voetballer erg gunstige belastingtarieven hebt maar hier betaal je enorm veel belasting (terecht vind ik maar doet niets af aan de situatie).

Je kunt wel 100 miljard op de rekening hebben staan maar je begroting moet jaarlijks gewoon sluitend zijn, wat inhoud dat je simpelweg geen speler kan kopen voor 25 miljoen en hem 4 miljoen per jaar kunt bieden.

Dan heb je nog de competitie waar je speelt. Dus zelfs al vind je een goede speler die voor weinig geld bereid is om te voetballen dan moet je hem zijn sportieve plaatje schetsen: "welkom bij Ajax, wij spelen in de Mickey Mouse competitie. We voetballen wekelijks op andere ondergrond, de ene week kunstgras en de volgende een knollenveld. De helft van je (karig in verhouding) inkomen gaat naar de staat en zodra een speler van je ploeg boven de rest uitsteekt dan vertrekt hij en vangen we dat op met een gastje van 16." Niet echt het sportieve plaatje dat veel sporters voor ogen hebben lijkt me.

Inzet begint bij je zelf Ziyech, daar was bijzonder weinig van te merken. Praten over versterkingen is aan dovemansoren gericht, RVC en het zogenoemde Technisch Hart zijn namelijk vol van hen zelf en hebben het wiel zelf uitgevonden.

Bij een aantrekkelijke aanbieding wil Ziyech weg. Let maar op. Misschien zijn er nog wel meer die bij het mislopen van Europees voetbal ineens een buitenlandse club heel aantrekkelijk vinden.

18 augustus 2017 om 07:17

Tornado

Kan je ze ongelijk geven? Dan spelen ze dezelfde wedstrijden als pakweg Roda JC, en de meesten kunnen na vorig seizoen een mooie stap maken. Als ze de EL niet halen misschien maar beter verkopen en met een team dat in Nederland goed genoeg is gaan voor de titel.

18 augustus 2017 om 07:23

Ongelijk misschien niet maar deze spelers zijn mede verantwoordelijk voor de situatie zoals die nu is.

18 augustus 2017 om 13:35

Ligt niet aan de spelers?? Verliezen van Heracles ligt niet aan de spelers? Dus deze selectie is slechter dan die van Heracles maar is bijna dezelfde elf als finale EL?? Kom op zeg dit is geen Efteling. Deze jongens moeten het zelf doen en als je met meer pit speelt win je deze wedstrijden gewoon. Spiegel.

Het ligt niet aan Overmars maar aan de Technische Hart, Overmars kan niet bepalen welke spelers ze moeten halen.

Het is bekend dat Bergkamp en Spijkerman veel aan jeugd hechten en daar niet wil afwijken. Ze hadden veel eerder moeten inzien dat de vesterkingen nodig was.

VI Blad over Bergkamp gelezen en daarin staat ook duidelijk dat hij te veel bezig is met de jeugdspelers...

Want als er te veel aankopen worden gedaan, buiten Ajax. Dan komt er een negatieve geluiden uit de jeugdopleiding naar voren...

Dat houdt in dat Bergkamp en Spijkerman totaal hebben gefaald en dat ze ECHT moeten opstappen. Ik herken Ajax te veel aan de manier van werken als Wenger, die eerder met Bergkamp heeft gewerkt. Juist deze Bergkamp is lovend over Wenger aanpak wat resulteert te weinig prijzen. Juist deze Wenger is erg voorzichtig met de transfers.

Zo is het Hakim. Slinger het de media maar in. We hebben nu even niks aan die zwijgende jochies. Er moet nu echt fors geinvesteerd worden en die ruimte is er ook. Ook zal ik, hoe schadelijk voor zijn vertrouwen, het aanvoerdersschap opnieuw overwegen.

18 augustus 2017 om 07:15

Thug

Opnieuw overwegen? Sterker nog, gooi die Orejana maar rechtsback en maak Ziyech maar aanvoerder. Hij zegt hier niks verkeerd en brengt hopelijk Marc tot handelen.

18 augustus 2017 om 07:22

Ziyech aanvoerder? Ben je mal of zo. Totaal ongeschikt. Laat hij zelf het team eerst op sleeptouwen nemen. Levert amper strijd die vent. Kan totaal niet als kapstok functioneren. Zagen we bij Twente al. Wel ben ik het eens met zijn woorden.

18 augustus 2017 om 07:30

Ziyech aanvoerder maken is een noodgreep, Twente deed het toen om hem te behouden. Het werkte in het begin goed, werkelijk elke aanval ging via Ziyech en hij was de leider, maar uiteindelijk begon hij te muiten en moesten ze hem de band afnemen. En met deze uitspraken lijkt hij er niet veel diplomatieker op geworden (ze gaan hem toch niet passeren na deze uitspraken). Wel de enige met een beetje ervaring, die de taal spreekt én die zijn status als leider kan ondersteunen met zijn prestaties. Maar als je nu Veltman die band afneemt heb je misschien nog wel een groter probleem. Op rechts en centraal, hoe beroerd hij nu ook speelt, de spoeling is op beide plekken veel te dun.

18 augustus 2017 om 07:30

@f1

Ziyech is geen goede aanvoerder lijkt me. Zal het iets genuanceerder brengen als Lee want ik begrijp wel waarom je dat denkt. Ik zal dan eerder Onana, Schone of zelfs Vd Beek. Dat is ook misschien eel het probleem. We hebben geen leiderstype voor in de basis. Die hadden we met Sanchez en Klaassen.

18 augustus 2017 om 08:44

Ziyech aanvoerder??? Van mij mag die verkocht worden. Die is echt totaal niet in de positie om iets te mogen roepen.

18 augustus 2017 om 13:08

Ja verkoop je meest belangrijke speler. Haha

Volkomen gelijk heeft hij, vind het zelf wel fijn als iemand binnen het team zich uitspreekt. Bovendien, hij vertegenwoordigt een grote groep spelers lijkt het. Daarnaast vind ik het onbegrijpelijk dat de belangrijkste positie binnen het elftal, de '6', zo matig bezet is. Daar moet je beste speler staan vind ik.

18 augustus 2017 om 08:12

Zou hij dan niet eerst het voortouw moeten nemen op het veld, van de 10 passes zijn er 9 hoog over de zijlijn geschoten. En hoeveel balverlies heeft deze over het paard getilde speler gehad op het middenveld. Het is zelf een matige speler die het leuk deed bij Twente en een aankoop werd onder druk van de media en het publiek.

Eigenlijk zegt ziyech indirect dat donny ongeschikt is om klaassen op te vangen evenals Neres en Justin mr traore. Dat de huidige verdedigers niet vh niveau Sanchez zijn lijkt me duidelijk ja. Maar hier hou ik wel van. Spelers die hun mond opentrekken. Ipv denkend aan hun eigen minuten. Er moet gewoon kwaliteit gehaald worden klaar.

Het is ook te gek voor woorden. Dat Sanchez na 1 jaar al zou vertrekken. Oké. Dat hadden weinig mensen kunnen voorspellen hoewel je na het halen van een Europese finale weet dat er interesse komt. Linksachter. Al een seizoen lang een probleem bij Ajax. Vorig jaar al met een noodlinksback gespeeld dankzij Sinckgraven. Je weet dus al langer dan een jaar dat er iemand moet komen. Maar kom dan niet aan met Dijks die al 3X verhuurd is, niet mee mocht op trainingskamp en zelfs geen rugnummer kreeg. Klaassen, dat wist iedereen dat hij Ajax ging verlaten. Met Donny kan je dat opvangen maar zorg dan wel voor een vervanger op de bank. Traoré was gehuurd. Geen vervanger voor gehaald. Tete wist je ook al. Heeft veel te lang geduurd die soap. Riedewald weg, geen vervanger. Westermann ook weg, geen vervanger. Je kunt niet elk jaar 3,4 vertrekkende spelers opvangen met alleen maar jongens uit de A1 of Jong Ajax. De kwaliteit wordt dan altijd minder en je staat met een veel te jong team. Jonge spelers kunnen zich dan niet ontwikkelen onder de vleugels van ervaren spelers. En dan het aanstellen van Keizer. Onbegrijpelijk. Onervaren, zowel als speler en als coach. De Boer had misschien ook weinig ervaring maar had wel een prachtige carrière als speler en ervaring opgedaan als assistent bij Oranje. Ik heb het idee dat Keizer de spelers totaal niet kan inspireren. Zeer benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren deze aankomende 2 weken. Minimaal 3 spelers, moeten erbij. Succes!

18 augustus 2017 om 07:28

Vergeet ik nog de bank gisteren. Wat een pijnlijk verschil met vorig jaar. Waar vorig jaar nog internationals zaten zit er nu grotendeels jongetjes aan hun flesjes Fristi.

18 augustus 2017 om 07:37

Maar ook jij ziet toch wel dat het team totaal niet in balans is? Waar je vorig jaar nog internationals als Tete en Riedewald op de bank had zitten, zaten er gisteren vooral jongetjes. Veltman en Dijks, Ajax onwaardig. De Ligt die vorig jaar nog naast Sanchez stond, moet het nu doen met Viergever en die weet niet eens of hij volgend jaar nog Ajacied is of niet. Een Dolberg die al lang geen skippybal raakt. En zo kunnen we wel even doorgaan. En dan Keizer die de spelers totaal niet kan inspireren lijkt wel. En werd gisteren tactisch weer overtroffen toen Rosenborg gewoon bij een voorsprong hun rechtsachter wisselde voor een extra aanvaller. Daar had hij totaal geen antwoord op.

18 augustus 2017 om 08:01

Feit is ook dat Dijks steeds 1 van de betere was. Makkelijk scoren heet dat. Veltman is tot nu by far de zwakste. Dolberg vind ik, al is het mijn favoriet ook heel zwak tot nu toe.

18 augustus 2017 om 08:18

Het is heel veel geren maar voor de rest helemaal niks. Veruit de meeste dreiging kwam ook bij Rosenberg over rechts. Sterker nog, Rosenborg wisselde zelfs hun rechtsback voor een aanvaller. Zij zagen ook dat al dat geren telkens eindigde met een waardeloze voorzet.

Ik kan me er wel in de kritiek, ze weten dat er voor sommige sterkhouders kapers op de loer liggen. Ga dan zelf ook eens aankopen doen en niet alleen maar jongeren voor jong ajax.
Tevens vindt ik het nog noemenswaardig, dat hij zegt dat hij blijft, maar ze moeten nu niet meer op hun lauweren liggen en geld trekken.
De meeste die hem nu fileren, hij is een van die sterkhouders, maar kan ook niet alles alleen doen, het is een teamwork en dat missen we nu. Neres was minder dan kluivert, toen deze met de hunt in kwam zag je wat anders

Onbegrijpelijk dat spelers zulke uitspraken doen. Dit hoort niet. Hij kan wel,gelijk hebben maar moet dan Binnen kamers blijven. De aanstelling van keizer is ook fout. Onervaren speler en trainer.
Hoe kan die man taktisch en technisch ervaren zijn om dit Ajax te leiden en te coachen.
Dus net als ket spelers voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Liever 100 milj op de bank dan........
Er moet een mix zijn van jonge en ervaren spelers. We zullen zien of Ajax dit volgende week kan rechtbreien. Hoop het ! Voor Ajax en het Nederlandse voetbal.

Ziyech heeft groot gelijk, dit is elk jaar hetzelfde, Ajax moet stappen maken en dat was voor dit jaar Champions league, versterken doe je aan het begin vam het seizoen er zij spelers vertrokken en niets voor terug gekomen hij is niet de eerste speler die dit zegt.Je hebt een ongemotiveerde Viergever die krijgt geen nieuwe aanbieding maar mag ook niet vertrekken, terwijl als je het omdraait een speler wil niet verlengen mag hij plaats nemen op de tribune, Dijks is al 2x weggestuurd omdat hij niet goed genoeg is staat nu ineens in de basis, de ligt kan het niet dragen, Sanchez denkt weg wezen hier het is een zinkend schip het beleid laat niet bepaald zien dat je Champions league wilt halen anders vervang je de vertrokken spelers gelijk, plus gewoon meer poen verdienen, Veltman onze
Aanvoerder nou wie dat verzonnen heeft om hem aanvoerder te maken moet Zoiezo ontslagen worden die is al al jaren de zwakke schakel in de defensie,Schone dat is geen 6 moet ook Zo snel mogelijk plaats maken en op de bank,van beek is een toppertje maar krijgt de schoenen aan van Klaasen en die Zijn duidelijk te groot, Tja Ziyech maakt een geïrriteerde indruk nu weten wij ook waarom het aankoop beleid en de wil om stappen te maken vanuit de directie is er niet, Zyiech is naar Ajax gekomen om Kampioen te worden en Champions te spelen, de flanken voeren onze spitsen niet, dus heeft het eingelijk geen zin om met drie spitsen te spellen, Vorige jaar had ajax nog teveel middenvelders en nu ineens te weinig,Tete, Ridelwald, Klaassen worden verkocht voor ruim 40 miljoen is niets voor de terug gekomen aan het begin van het seizoen. De inkomsten die je bij Champions league zou kunnen generen moet je nu compenseren met het verkoop van jou toppers, en Euro league zul je nu waarschijlijk niet halen Dus zal ook Dolberg ,Onana, of Ziyech vertrekken want er valt namelijk niets te winnnen met Ajax. Nou Marc je portemonnee is vol maar de ellende is begonnen, knap hoor een speler kopen voor 5 mil en verkopen voor 45 mil, knap hoor Millik verkopen voor 32 mil dat was van meer geluk van Ajax kant dan wijsheid van Napoli. Nu hebben wij al het geld van de wereld maar geen selectie naar behoren dat kan ik niet anders concluderen dat beleid bij Ajax waardeloos is.

Ik ben het wel deels met Ziyech eens, maar dit is niet slim natuurlijk om zo voor de camera te roepen.

Als je ziet dat Tete voor een habbekrats laat vertrekken ( 4 miljoen ofzo ? ), en verkoopt Roedewald voor 8 miljoen,Davy Klaassen voor 30 miljoen en Traore ben je kwijt.
Je ziet dat je linksback van vorig seizoen ( Sinkgraven uit nood ) ook beter moet en je komt met je voorheen uifgekotste Dijks aanzetten dan ben je echt niet goed bezig in mijn ogen.

Nu gaat er weer een belangrijke pilaar weg in de naam van Sanchez ( voor 35 miljoen plus 10 miljoen variabelen, ik dacht dat Overmars pas bij 50 wilde praten ).

Inmiddels gaan ze nu pas anticiperen, en ben je al uitgeschakeld voor CL, EL wordt ook een lastig verhaal en competitie ook 1ste wedstrijd verloren.

Dit mag je de directie echt wel aanrekenen.

Naast dat meneer echt wel is zelf in de spiegel moet gaan kijken (brengt nu gewoon ook te weinig), heeft hij hier natuurlijk gewoon een punt.

Hij heeft gelijk en maar geld genereren maar iets ondernemen op het sportieve vlak ho maar

Op zich wel apart dat deze spelers naar de directie stappen met de vraag om betere spelers. Vooral Veltman met zijn roep om betere verdedigers...zal hij zelf doorhebben dat hij dan 1 van de 1e zal zijn die moet banken?

18 augustus 2017 om 08:50

Er is al een nieuwe rechtsback. Wat er komt zal waarschijnlijk een nieuwe cv zijn. Veltman moet serieus rekening houden met uit het elftal verdwijnen, als er goede nieuwe spelers bijkomen in de achterste linie.

18 augustus 2017 om 09:01

Juist. Veltman in het centrum. Alsof dat een oplossing is.

Het klopt dat er te weinig versterkingen zijn gehaald, maar voor Traore is Neres gekomen en voor Klaassen stond van de beek al klaar, dus op deze posities is wel degelijk geanticipeerd.

18 augustus 2017 om 08:07

Klopt maar vind jij Neres goed, ik vind hem tegenvallen met de minuten die hij speelt en dat voor die 12 miljoen.
Snap ajax ook niet want Tete had nu niet mis staan als rechts achter en Dijks houten Klaas eerste Klaas een links back moet er ook gehaald worden.
Viergever zakt ook door de mand want die speelt goed zodra er een goede vent naast hem staat anders niet

18 augustus 2017 om 08:07

Klaas is klas

Ziyech stookt? Ziyech uit zijn mening met feiten. Kom op man dat mensen hier nog over kunnen klagen...



Jaar ij jaar uit is de selectie niet op orde dan mag je daar als speler op een gegeven moment best wat van zeggen hoor.

18 augustus 2017 om 08:03

Ja maar of het handig is is een tweede. Je mag altijd alles zeggen. Ziyech is de volgende die gaat, let maar op. Wellicht is ayoub dan iets

Als er eentje heel snel zijn mond moet houden is het Ziyech wel. Presteer eerst maar op het veld voor je kritiek gaat leveren. Ik heb 4 wedstrijden nog niet de Ziyech van vorig seizoen gezien. En snap nog minder waarom hij gister niet gewoon gewisseld werd.
Zelfreflectie is toch wel heel lastig voor sommige spelers.

Ah, de revolutie gaat beginnen. Viergever, Ziyech, Schone... als Ajax de rijen nu niet gesloten weet te houden kon het wel eens een heel vervelend seizoen worden.

Is dit dezelfde Ziyech die pas nog beweerde dat het team zo goed stond? 'We zijn verder dan Feyenoord en PSV'. Bijzonder...

Oja onrust in de spelersgroep, dat kan er ook nog wel bij. Ziyech legt wel precies de vinger op de zere plek natuurlijk. Duurt allemaal veel te lang voor er versterkingen zijn. Kijk eens hoe snel Feyenoord de selectie op orde heeft. Misschien niet met de spelers die Ajax zou willen maar wel adequaat gereageerd op vertrekkende spelers. Hoe PSV er echt alles aan doet om Lozano binnen te halen, een echte versterking. Overmars twijfelt maar en wacht af of mikt op onhaalbare spelers. Als we naast Europees voetbal grijpen ontstaat er weer die typische Ajax onrust. Als ik ergens een hekel aan heb. Net nu je een seizoen hebt gehad waar op verder gebouwd kon worden. Overmars moet nu echt serieus aan de bak anders gaat het gewoon serieus mis.

Er is geen aanvoerder type speler gekocht voor de plek van Klaassen, Veltman moest al lang verkocht worden en Tete moest op zijn plek staan, Sanchez moest je te koste van alles behouden en als dat niet lukt probeer je hem terug te huren.

Beetje makkelijk Ziyech. Op Klaassen, Traore en Sanchez na speelden we in dezelfde samenstelling. Riedewald neem ik expres niet mee, omdat hij niet had gespeeld als Viergever niet geschorst was.

Ziyech moet gaan doen waar hij vorstelijk voor betaald wordt en dat is voetballen. En daar hoort ook verdedigen ook bij. Hij laat meerdere malen per wedstrijd na weer balverlies zijn man lopen en brengt daardoor de verdedigers in de problemen. De Ronaldo maniertjes afleren (verongelijkt doen bij een verkeerde pass of niet begrepen worden) en gewoon gaan doen. Anders gewoon Frenkie de Jong erin met zijn maatje Donny van der Beek en dan gaat het gewoon wel lopen.

Alleen van gaal kan de boel nu nog redden. Deze jongens hebben nl. een goede trainer met een andere visie nodig. Die bal moet namelijk tussen de palen bij de tegenstander.
Bij Ajax denken ze dat ze punten krijgen wanneer Onana de bal heeft gekregen.

Ik geef Ziyech nog gelijk ook. Sterker nog, ik gun hem een mooie transfer. Om op dit zinkend schip te blijven is zelfmoord.

En na een paar vette jaren met (enkel) kampioenschappen is men weer terug bij ontevreden supporters en bestuurlijk rotzooi (bosz out en stil liggende centen).
Ik vind het heerlijk om te lezen allemaal maar kan me de ergernis van de Ajax supporter indenken.
Twee weken terug nog hartelijk lachen naar Eindhoven bijvoorbeeld en nu in hetzelfde schuitje varen.

Zelf een van de slechtste spelers op het veld en dan ook nog kritiek leveren wat een balverlies !!

Voor de EL-finale waren er nog voetbal kenners die zeiden dat een zak geld niet kon scoren , refererend aan Cruyff, en doelend op de aankopen van Manchester United, Pogba. Vervolgens zijn we een paar maanden verder en het eerste wat ik mij nu kan bedenken dat een zak geld inderdaad niet kan scoren. Geld moet rollen, ja wel verstandig uitgeven.

Haal vervangers voor al vetrokken spelers, koop niet alleen jeugdspelers. Als PSV Lozano kan halen, moet ajax dat ook kunnen, Neres tot op heden een absolute miskoop , in mijn ogen.

Overmars laat zien dat je meer kunt dan alleen goed verkopen. Sanchez absoluut een prima verdediger al begon hij dit seizoen wel minder dan vorig seizoen. Verkopen, wonden likken, vervanger binnen halen. Snel handelen. De spelers die je aantrekt hoeven niet allemaal de Europese top te bestormen uit eindelijk. Een speler die 5 jaar bij je kan blijven is ook wel eens fijn. Die goed genoeg is voor ajax, en dan na 5 jaar misschien eens een avontuur aan wil gaan. Lijkt mij heerlijk om zulke spelers binnen te halen. Maar ja ik kan zo geen voorbeelden noemen van spelers die hiervoor in aanmerking komen.

Het komt goed met Ajax, helaas begint het seizoen weer erg dramatisch op deze manier.

Lekker makkelijk Zyech... eerst inzet tonen en dan pas zeiken....

18 augustus 2017 om 10:58

Te makkelijke opmerking... dat hij gisteren slecht speelde wil nog niet zeggen dat hij geen gelijk heeft en dat hij het niet mag uitspreken. Hij klopt gewoon helemaal wat hij zegt.

Volgens mij heeft ie een goed seizoen gedraaid vorig jaar en mag hij alleen al op basis van die credits nu zeggen wat hij vindt.

Snap de reacties vd spelers, maar misschien is het ook goed om zelf een spiegel voor te houden. Het gros speelde gister als een natte krant terwijl de trainer het volgens mij ook niet helemaal snapt.

Misschien heeft hij gelijk, maar na zijn spel van gisteren zou het beter passen als hij z'n mond zou houden of de hand in eigen boezem zou steken. Ziyech is een uitgesproken figuur en zolang hij goed speelt, vind ik dat prima. Speelt hij als een krant, dan moet hij z'n mond houden.

Ik hoop dat er nog een club voor hem komt met een bod van minimaal 30 miljoen. Ajax moet als vervanging dan Blind, Siem de Jong en Kadioglu halen. Frenkie de Jong is al in de gelederen en kan ook veel minuten gaan maken. Blind op 6 of op linksback, Siem als back up voor vd Beek en Frenkie op de positie van Ziyech. Kadioglu, Eiting en Schöne zijn dan ook nog invallers. Daarbij moet er ook nog een buitenspeler komen met ervaring en een goede voorzet, zoals Jakob Blaszcikowski.

18 augustus 2017 om 11:57

Kijk, dit is typisch zo'n uitspraak dat je het gewoon niet begrijpt en je gedachtengang nog bij F. de Boer zit.

Waarom mag Ziyech zijn mond niet open trekken? Omdat hij nu slecht speelt? Hij heeft vorig seizoen anders goed gedaan.

Ziyech zegt tenminste wat de andere spelers er van denken en niets van zeggen. En nu is het juiste moment om er van te zeggen om enigszins druk uit te voeren naar het bestuur van Ajax, terwijl het nog kan in transferperiode. Het bestuur maakt gewoon een zooitje ervan. In plaats dat ze een nieuwe speler halen op de linksback positie halen ze vierde rang speler (Dijks) terug. Ik zou hier ook boos om worden.

Hij heeft honderd procent gelijk. Daarnaast had ik als trainer Ziyech al in de rust gewisseld voor de Jong. Ziyech liep inspiratieloos over het veld, zonder ook maar een goede actie. Maar Keizer koos weer de makkelijke weg door Neres te wisselen. Bij Ajax moeten ze zich inderdaad druk maken over hun vleugelspelers, maar niet alleen daarover. Het middenveld is in disbalans en met vooral Schone en Ziyech in bijzonder matige vorm. Als de motor van het elftal je in de steek laat, heb je een groot probleem. Daarnaast blijft men ook hardleers voor wat betreft de ondermaatse kwaliteit van de defensie, waarin iedere wedstrijd willekeurige spelers kapitale fouten blijven maken. Ook ontbreekt er ieder leiderschap; Veltman is vanwege zijn - ja, vanwege wat eigenlijk? - tot aanvoerder gebombardeerd. Als er iemand geen leidinggevende en sturende capaciteiten heeft, is hij een van de topkandidaten. Zijn commentaar gisteravond na de wedstrijd, zonder enige zelfreflectie, was treurigmakend clichã©matig. Dan heb je de 3 dolenden op de bank, van wie Keizer in naam de hoofdman is, maar geen enkele vat op de selectie heeft. En nog eens 3 heren die zich comfortabel wegsteken in het technische hart, maar geen enkele toegevoegde waarde hebben op samenstelling en positieve ontwikkeling van de eerste selectie. Hoe kun je verrast zijn met de resultaten van de afgelopen wedstrijden? En ik kan je verzekeren: het einde is nog niet in zicht, want wie durft hier met een grote bezem doorheen? In eigen vlees snijden blijft hoe dan ook zeer doen!

Ziyech zou moeten weten dat dit tegenwoordig beleid is bij Ajax. Voor kort geld kopen ze talenten die daarna voor veel geld weer doorverkocht worden. De enigste prijs dat Ajax wil zien is de bankrekening.

Dat de spelers al geen vertrouwen hebben in Overmars en co zegt voldoende!!
Het wordt echt tijd voor een nieuw technisch hart!!
Overmars maakt er een zooitje van en afspraken worden niet nagekomen door hem.

gek he dat mensen hun beste speler zomaar bekritiseren en alles in eek keer vergeten.
het is heel raar en ordinair dat de meesten de vos en die k-snuiver van kieft blindeling volgen.
als de ligt (die op dit moment te licht is voor Ajax is) die kopbal had gescoord had iedereen de voorzet van ziyech de hemel ingeprezen.
als die paard zonder kop (kluivert dus) een goede balaanname had en die voorzet van ziyech van 30 meter beter had behandeld was er zeker een kans op goal.
Gullit had het steeds over voorzetten maar wat deed huntelaar met een op maat geplaatste voorzet van Ziyech: JA, raakt die helemaal verkeerd en dan zie je steeds waarom huntelaar op een zijspoor was beland in Schalke.
Voor mensen die zomaar kritiek hebben op Ziyech weet een ding:
1. de media zoekt een zondebok en durven Overmars en co niet aan en de makkelijkste prooi is Hakim en jammer genoeg zijn er veel schapen die het blindelings volgen.
2. Waarom wordt de trainer gespaard: hij heeft nu al bewezen dat hij het niet in zich heeft om ajax coach te zijn.
3. Schone is een schande en zo zie je maar waarom de boer hem nooit opstelde: vertraagt het spel, wil alle corners en vrijtrappen nemen. Vraag je je af waarom de eerste vrijtrap van Ziyech goed was toen schone al gewisseld was (tegen heracles waar die hopeloze huntelaar het helemaal verknalde).
4. Zet v/d beek ipv Schone, haal een beter middenvelder naast Ziyech, een betere rechtsbuiten en eigenlijk 4 goede verdedigers en je hebt pas het recht op kritiek op Ziyech te hebben. Wie denkt dat veltman,de ligt,viergever en dijks het niveau ajax hebben, die moet zijn seizoenkaart maar gaan weggooien. het Ajax van nu is het niveau rechterrijtje in de eredivise.

18 augustus 2017 om 12:27

Ik ben volkomen met je eens! Zo zie je het maar wat korte termijn geheugen met je doet.

1. Ik denk niet dat de media zonderbok zoekt. Ze spelen hier juist slim in. Met Ziyech voor de camera is het veel interessanter dan de aanvoerder Veltman die eigenlijk nooit zelfkritiek is.

2. Ik ken Keizer niet, maar we moeten niet zo wanhopig doen. Eigenlijk op basis van niets gun Keizer zeker de kans. Ten Hag was mijn eerste keus, maargoed we moeten met deze coach doen.

3. Ik vind Schone juist de keyplayer op die positie. Altijd vooruit denkend en in kleine ruimte zoekt hij altijd de combinatie op.

4. Van Beek out Frenky de Jong in.... problem solved.

Uiteraard zijn de meningen verdeeld.. over ziyech .. maar ik vind wel dat hij de spijker op de kop slaat..

Oei, hoe dom kan je zijn om dit tegen de media te zeggen en niet binnen de club vermeld?!
Zoiets moet je echt nooit tegen de pers zeggen, dan breng je je club volledig in diskrediet.
Natuurlijk kan hij zijn frustraties uiten, maar doet dat dan naar Overmars of een ander van de staf of directie...
En tjongejonge, je speelde zelf ook echt heel bagger, dus een grote mond is ook niet zo slim.
Ben bang dat hij zo alleen maar voor meer onrust gaat zorgen, echt dom vind ik.
Kan zo goed voetballen, maar kan zich ook op een verkeerde manier negatief uitlaten.
Dan kan de kritiek terecht zijn, maar dan moet je dat niet zo doen.

Hij heeft natuurlijk gelijk, alleen had hij nu niet het recht van spreken. Dit Ajax had gewonnen moeten winnen gisteren, ook zonder versterkingen. Als Hakim gister wat minder als een natte krant had gespeeld dan was het misschien anders afgelopen. Maar hij was gisteren de eerste die door het ijs zakte en verreweg de slechtste man op het veld.

Ziyech zou zelf ook wel wat aan z'n prestaties mogen doen, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk. Aangezien Veltman een lieverdje van de directie is, zal hij zich nooit kritisch in de media uiten. Ziyech doet het gelukkig wel, want we hebben nog twee weken en er is nog helemaal niets ondernomen, behalve een aantal cruciaal foute beslissingen:

Heel Nederland had zn vraagtekens bij Keizer, maar het Technisch Hart moest weer interessant doen en hem aanstellen.

Heel Nederland vond Tete een betere rechtsback dan Veltman, maar het Technisch Hart moest hem hoe dan ook laten gaan.

Heel Nederland vond Bosz een uitstekende coach die aan zn contract gehouden moest worden, maar het Technisch Hart liet hem voor een peulenschil en een vermeend conflict gaan, zodat onbeduidende figuren als Spijkerman, L'ami en Bergkamp konden blijven zitten.

Heel Nederland wist dat Ajax zeker 4 directe versterkingen nodig ging hebben vanwege alle successen, maar het Technisch Hart heeft twee weken voor de deadline nog helemaal niets gehaald behalve 2 keepers en een uitgerangeerde spits.

Kan me niet heugen de laatste twintig jaar zulk Wanbeleid meegemaakt te hebben bij mijn club.

Een week geleden waren ze nog veel verder dan Feyenoord en PSV en nu deugt er weer helemaal niets van. Ben blij dat die rotte appel niet is gekomen.

Eerlijk is eerlijk, Hakim zegt waar het op staat. Hij zegt wat iedereen denkt, maar toch mag hij volgens velen dit niet doen want blijkbaar speelt hij zelf niet goed. Dat is precies het toegangskaartje, je mag enkel wat zeggen als je zelf goed speelt. Een beetje tegenstrijdig want als je goed bezig bent hoef je dat juist niet te doen.

Hoe mensen een beeld kunnen schetsen van iemand, puur omdat hij zijn mening geeft. We hunkeren naar spelers die durven te zeggen wat ze denken, maar zodra ze het doen sabelen we ze neer. Pure hypocrisie.

Het lijkt mij niet handig om extra spelers te roepen als je net zelf niet een beste wedstrijd heb gespeeld. Het opvallende bij dit Ajax is dat veel spelers exceptionele kwaliteiten hebben, maar zeker ook hun zwaktes. Younes dribbelt als de beste, maar kan niet voorgeven, Dolberg is koelbloedig en technisch vaardig, maar fatsoenlijke loopbewegingen bij voorzetten van de zijkant zie ik niet. vd Beek een goed schot en vaak op de goede plek, maar op eigen helft wordt hij een draver en speelt hij in opbouw geen rol, Schone heeft de beste pas in de benen, maar kan niet snel omschakelen, de ligt speelt goed, maar lijkt op sommige momenten niet agressief genoeg, Hakim lijkt altijd een extra tussenstap nodig te hebben om te schieten en Europees heb je die ruimte niet en ga zo maar door. Ik denk met dit Ajax willen spelers op hun sterkte punten ingezet worden, dat duidelijke spelopvatting nodig is: linies veel korter kan gisteren, veel meer agressie in de omschakeling, meer onderlinge communicatie voorin. verdediging betrekken in de aanval (inzakkende ploeg zijn zij de vrije man: Veltman wilde/ kon op sommige diepteballen niet eens meer lopen aan het einde). Oftewel er is werk aan de winkel

Het is natuurlijk onzin omdat er wel degelijk is geanticipeerd op het vertrek van Davey Klaassen (donny van der Beek) en Traore (kjh/neres). Hij kan het niet eens zijn met de keuze maar dat is een ander verhaal en daar gaat een speler uiteraard ook niet over. Dit is gewoon een voorbeeld van sensatiejournalistiek en het is een bewuste daad om spelers die nog vol zitten met adrenaline en na een nederlaag natuurlijk ongelooflijk teleurgesteld zijn, tot kritische uitspraken te verlokken. Daarom krijgt een speler ook mediatraining waarin hem wordt geleerd om eerst tot 10 te tellen alvorens de vraag van opdringerige verslaggevers te beantwoorden. Waarschijnlijk heeft Zyech tijdens die lessen niet goed opgelet, maar dat moet je hem niet al te zwaar aanrekenen.

Apart dat juist Ziyech dit zegt. Hij was vorig jaar geen eens een Ajacied toen het allemaal zo lang duurde, maar juist de late versterking. Kan me niet inbeelden dat hij als Twente-speler er echt zo heeft gezeten met de inactiviteit van de Ajax-directie dat hij een jaar later al moet zeuren..

De ontevredenheid spat er af bij Zyech. Z'n wedstrijdinstelling lijkt ook niet op die van vorig jaar en als ik dit lees dan heb ik sterk het vermoeden dat Zyech ook nog wel eens zou kunnen vertrekken.

Ik hoop van niet!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren