Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Özil creëert erop los en verbreekt Premier League-record van Lampard

Laatste update:
/

Arsenal liet zondag punten liggen tegen Sunderland en daardoor deden the Gunners uitermate slechte zaken in de strijd om de plekken die recht geven op Champions League-voetbal. Aan Mesut Özil lag het niet, want de aanvallende middenvelder creëerde maar weer eens een aantal uitstekende kansen.

Opta weet dat Özil zelfs een record in de Premier League heeft gebroken. Frank Lampard had ooit 134 kansen gecreëerd in een seizoen, maar Özil staat na de wedstrijd tegen Sunderland op 137. Özil is pas de dertiende speler in de historie van de Premier League die meer dan honderd kansen in een seizoen heeft gecreëerd.

Uit zijn 137 gecreëerde kansen werden 18 doelpunten gemaakt. Özil is dus ook op weg het aantal assists in een seizoen te gaan verbeteren. Dat record, twintig assists, is nu nog in handen van Thierry Henry.

Mesut Özil is de beste aanvallende middenvelder van de Premier League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Staat al maanden op achttien assists. Wordt echt heel weinig gedaan met al die gecreëerde kansen door de voorhoede.

24 april 2016 om 18:28

Inderdaad, de spitspositie moet duidelijk versterkt worden met een topspits in plaats van middelmatige spitsen als Welbeck en Giroud. Met een Higuain, Aubameyang, Lacazette, Lukaku, Morata ervoor zou Özil allang minimaal 25 assists op zn naam. Wenger is het gewoon kwijt qua motivering, aankopen, keuzes en vertrouwen uitspreken in spelers die duidelijk tekortkomen voor het hoogste niveau. In de zomer lijkt het me beter als Wenger vertrekt samen net Giroud, Walcott, Ramsey, Mertesacker, Arteta, Flamini en Arsenal een spits, CVM, CV en misschien nog een extra vleugelspeler aantrekt.

24 april 2016 om 18:51

ramsey is gewoon goed dus waar heb je het over

24 april 2016 om 20:02

Ramsey doet alleen van die cheeky shit dat Arsenal niet helpt waarom denk je dat iedereen hem irritant vindt?

24 april 2016 om 19:14

Dit is het keiharde bewijs van hoe matig de voorhoede van Arsenal wel niet is, echt belachelijk. En dan gaat die mr. Bean in z'n slaapzak beweren dat we 3 aanvallers van wereldklasse hebben.

25 april 2016 om 05:24

Wou net zeggen ja, met een betere spits dan Giroud zou Ozil meer assists hebben gekregen

Ozil is zeker 1 van de beste middenvelders van de BPL

24 april 2016 om 18:40

Ik vind m indd ook de beste. Daarna komen Silva, KDB, Kante e.t.c.

24 april 2016 om 19:36

Ben benieuwd wie de mensen die nee hebben gestemd op de poll een betere CAM vinden dan Ozil

24 april 2016 om 22:39

Ik heb op nee gestemd, ik vind Kevin de Bruijne beter.

25 april 2016 om 00:58

Payet

25 april 2016 om 03:10

Payet en Kevin de Bruyne?!?!?! Ozil presteert al op wereldklasse sinds 2010.. In la Liga elk jaar minstens 30 assists. Hij heeft in die paar jaar meer assists gegeven dan iniesta en Xavi in hun hele loopbaan samen bij elkaar!

Kevin de Bruyne speelde nauwelijks dit seizoen.. Payet? Presteert 1 seizoen. Wil hem de komende 4 jaar zien presteren en dan kijken we verder

Kevin de Bruyne is zeker goed, dat kan ik niet ontkennen. Hij wordt zeker wereldklasse. Heerlijke speler

25 april 2016 om 08:49

KDB was 6 weken geblesseerd , voor de rest speelde hij praktisch alles.
Ik wil niet bevooroordeeld overkomen , Özil is fantastisch en heeft al meer gepresteerd dan De Bruyne maar dan ben ik ook van mening dat je geen feiten uit je duim moet zuigen om je eigen mening te staven.

Haha te belachelijk voor woorden, dit genie wordt gewoon omringd door spelers als Giroud en Walcott waardoor hij 18 in plaats van 38 assists heeft. Stel je eens voor dat hij een Kane of Agüero voor zich heeft..

Als we 1 iemand niet kunnen verwijten dat er weer geen titel is gepakt, is het Özil wel. Ik zou het hem dan ook niet kwalijk nemen als hij naar een club mét ambitie trekt, Bayern of zo.

24 april 2016 om 18:23

Barca wil hem! http://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/292599/ozil-wil-contract-niet-verlengen-barcelona-toont-interesse/

24 april 2016 om 18:32

Dit neem je toch niet serieus? Dit bericht kwam toevallig de week voor de CL ontmoeting tussen Arsenal en Barca naar buiten... Niks van aan.

24 april 2016 om 18:30

Inderdaad heel triestig. Özil is gewoon wereldklasse en bewijst het al jaren. Hij is sinds 2010 gewoon constant aan de lopende band assists aan het geven. Ja hij heeft wel eens een mindere wedstrijd, maar zelfs dan creëert hij nog wel kansen. Stel u voor dat hij die kansen voor MSN of BBC had gecreëerd. Dan stond hij misschien op 30 assists of zo.

24 april 2016 om 18:35

Klopt, misschien wel nog meer dan 30. Alleen al het feit dat hij slechts nummer 13 (!) is die ooit meer dan 100 kansen creëerde zegt veel over hem, en deze man zit al aan 137.

Aangezien hij er elke wedstrijd tussen de 4 en de 5 creëert, kunnen we dus wel stellen dat hij rond de 150 eindigt, met nog 3 wedstrijden te gaan. Ongelofelijk.

Dat is geen record verbreken maar een record verpulveren.

Het blijven toch echter de Duitsers die de punten scoren, of niet soms?

Echt absurd hoe weinig kansen van hem verzilverd worden...

137 gecreëerde kansen en 18 goals daaruit gemaakt...hm, juist.

24 april 2016 om 18:42

Hoeveel assists had hij bij jullie ongeveer per seizoen?

24 april 2016 om 18:50

Stats Ozil bij Real Madrid:

In 148 wedstrijden 60 assists.

In zijn eerste seizoen La Liga: 17 assists.
CL: 6 assists.

Tweede seizoen: La Liga: 17 assists.
CL: 3 assists.

Derde seizoen: La Liga : 13 assists.
CL: 3 assists.

24 april 2016 om 18:53

25 volgens mij.

24 april 2016 om 18:55

Ik heb ook even uitgerekend: in alle competities staat Ozil dit seizoen op 19 assists en bij Real had hij er gemiddeld 27 per seizoen in alle competities.

24 april 2016 om 19:07

Thanx heren, veel hogere gemiddeldes dus, kunnen we nagaan wat een topspits voor de productie van Özil betekenen zou, zo jammer dat hij het met Wellbeck, Walcott en Giroud moet doen.

24 april 2016 om 23:35

Real heeft meer bekerwedstrijden (uit en thuis), en werd ook wat later uitgeschakeld in de CL dan Arsenal. Dus meer wedstrijden gespeeld = meer assists

25 april 2016 om 08:43

In Engeland hebben ze 2 bekertoernooien dus denk dat die elkaar wel opheffen.

Lijkt wel een soort vloek te staan op dat assist record. Vorig jaar was fabregas er erg dichtbij (stond na december op iets van 14 assist) en nu lijkt ozil ook niet het record te kunnen verbeteren.

24 april 2016 om 19:39

Bij Fabregas ging hij slecht spelen na de winterstop en daarom creeërde hij ook bijna niks meer. Özil daarintegen speelt al het hele seizoen constant en blijft elke wedstrijd kansen creeeren

24 april 2016 om 19:41

Maar door de spelers voor hem (Walcott, Welbeck, Giroud en ook Chamberlain scoort niet vaak) gaat zijn assists aantal niet omhoog zolang zij niet blijven scoren.

Komt door die prutsers voor hem. Giroud mist talloze kansen en Walcott kan ook niks afmaken.

Een geweldige voetballer die pech heeft dat hij voorin met prutsers als Giroud, Welbeck en Walcott moet spelen.
Zet hem neer achter MSN of BBC en dan heeft makkelijk 30 assist achter zijn naam staan.

Wauw, slechts 18 doelpunten uit 137 kansen. Wat ronduit slecht. Al heeft Arsenal al jaren een matige selectie. In spanje zal het doelpunten gemiddelde hoger hebben gelegen. In italie al helemaal. het doelpunt aantal zeker rond de 60 a 70 gezeten. In italie wordt er goed verdedigd waardoor kansen schaars zijn. spitsen weten dat ze eigenlijk dus elke kansen moet scoren. Higuean en dybala beamen dat fatastisch. Bacca lange tijd ook met 13 doelpunten uit 18 kansen maar helaas is die vaart eruit.

Wat zou ik deze man graag zien bij Juventus goeie nr 10. Speelt die ook weer samen met zijn goeie vriend Khedira.

Ozil is de ideale man met renners om zich heen; spelers met diepgang. Ronaldo, Benzema en Di Maria waren alle 3 renners; 3 spelers die een goal wouden scoren en diep gingen; dat zorgt voor ruimte voor Ozil en met zijn juiste pass is het een goal; Niet bij Arsenal want buiten Sanchez zijn het allemaal prutsers.

Er moet daar héél véél gebeuren willen ze wat voorstellen; Wenger heeft net als SAF een bagger selectie samengesteld.

24 april 2016 om 18:52

Klopt, alleen SAF won prijzen, Wenger niet. SAF had ook grote persoonlijkheden in zijn selectie. Mensen met leiderschap. Wenger niet. Al heel lang niet.

24 april 2016 om 18:53

SAF won prijzen met een bagger selectie, moet ook daarbij staan.

Je koopt weinig voor die records is het niet?

Overschat in mijn ogen.

24 april 2016 om 19:37

Overschat?zet een topspits in de aanval en je wordt kampioen door al die kansen.

24 april 2016 om 20:17

Hoezo koop je weinig voor die records. Dit is juist een record dat heel veel zegt over de kwaliteiten van Ozil. Met betere spelers om hem heen worden meer van de kansen afgemaakt en win je wedstrijden.

volgens mij heft ozil het hoogste rendement van de nummers 10

Allemaal leuk en aardig, maar als je geen prijzen wint schiet je er niks mee op.

24 april 2016 om 20:08

Allemaal leuk en aardig? Wat moet hij nog meer doen om kansen te creëeren voor zijn teamgenoten die het verprutsen. Ja scoren, maar Ozil is iemand die assits geeft daar heb je de voorhoede voor die doelpunten maken. Dus daar kan hij niks aan doen. Aan hem heeft het niet gelegen.

Even los van die statistieken en dit verhaal: er staat gewoon dat de 0-0 van vandaag niet aan Ozil heeft gelegen. Nou sorry hoor, ik ben een liefhebber van Ozil, maar hij was samen met Giroud de slechtste van heel Arsenal vandaag. Hij speelde echt verschrikkelijk slecht en vooral ongeinteresseerd en deed totaal geen moeite. Als hij nou eens, naast zijn geweldige kwaliteiten aan de bal, wat meer strijd erin legde zou hij nóg veel beter zijn.

26 april 2016 om 14:41

Ach man, wat een complete nonsens zeg! Ozil oogt wat flegmatiek, maar hij loopt het meest van al onze spelers. Hoezo meer strijd leveren? Ozil is een stylist, die moet je vrijheid geven. Waarom zou je a la Mourinho bij Mata hem gaan beperken door hem te laten vechten en meeverdedigen in eigen 16? Ozil doet echt alles, en hij heeft dit seizoen ook belangrijke goals gemaakt. Als je 137 kansen creeert, en je prutser teamgenoten scoren daar maar 18 van, dan ligt het echt niet aan jou! Had iemand als Aubameyang daar gestaan dan had Ozil 30 assists en was Arsenal kampioen.

Kijkend naar de afgelopen 3 seizoenen:

Özil, 115 wedstrijden (9837 minuten) met 20 goals en 42 assists
De Bruyne, 110 wedstrijden (9655 minuten) met 35 goals en 41 assists

Bron: Transfermarkt

Dus De Bruyne is statistisch beter, en valt naar mijn mening ook beter in de smaak als je hem met eigen ogen ziet voetballen.

26 april 2016 om 14:51

Puur jouw mening dus over in de smaak vallen. En je kunt statistisch nou ook niet bepaald vergelijken. KdB speelde van die 3 seizoenen er 2 in Duitsland ipv BPL. En dit seizoen heeft de Bruyne er 3 maanden uitgelegen. De Bruyne scoort vaker, maar qua assists ligt het toch heel erg aan de spelers die voor hem staan. Heb je ook gekeken naar aantal gecreeerde kansen over die 3 seizoenen van beide heren? Het kan namelijk maar zo zijn dat Ozil meer kansen creeert maar die lompe spelers als Giroud en Walcott ee gewoon minder scoren.

26 april 2016 om 16:01

Een groot deel van die assists gaf hij bij Wolfsburg. Daar had je Dost of Bendtner in de spits. Had je hen graag bij Arsenal gezien dan?
En is de Bundesliga zoveel zwakker dan de Premier League?

Als het aantal gecreëerde kansen zo doorslaggevend is volgens jou, dan mag je ze best aan mij tonen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren