Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Voormalig Ajax-doelwit Lainez mag nu al uitzien naar andere club’

Laatste update:

De overgang van Diego Lainez naar Real Betis is nog geen doorslaand succes. ESPN Deportes meldt woensdag dat de Spaanse club overweegt om de Mexicaanse aanvaller in januari te verhuren. Lainez stond eerder dit jaar ook in de nadrukkelijke belangstelling van Ajax, maar maakte eindelijk voor vijftien miljoen euro de overstap van Club América naar Betis.

De Telegraaf wist in januari te melden dat Lainez tot een persoonlijk akkoord was gekomen met Ajax over een transfer naar de Eredivisie. De aanvaller kreeg destijds advies van landgenoot Andrés Guardado, die na enkele succesvolle jaren bij PSV in 2017 de overstap maakte richting Betis. De huidige nummer zeventien in LaLiga wist Ajax op het laatste moment daardoor nog af te troeven.

Lainez liet kort na zijn presentatie bij Betis aan TDN weten dat hij voor zijn gevoel de juiste keuze had gemaakt. "Ik ben een persoon die graag uitdagingen aangaat en doelen voor zichzelf stelt. Ik ga ervoor vechten om mijn naam hier te vestigen en om belangrijke dingen te winnen. Ik wil op een hoger niveau spelen en ik wil dingen winnen met Betis. Het is een grote club, dat hebben ze mij ook verteld. Ze hebben ook goede spelers."

In the Zone | Van de Streek: 'Denk dat Ajax met kop en schouders boven PSV uitsteekt'

Het verliep echter allemaal anders had Lainez had gehoopt, want de jonge aanvaller komt nauwelijks aan spelen toe. Dit seizoen staat de teller op 54 minuten. Mede door de komst van Nabil Fekir, voor 25 miljoen euro overgenomen van Olympique Lyon, is speeltijd een utopie voor Lainez. Betis kijkt nu naar een passende oplossing en volgens ESPN Deportes is er al belangstelling vanuit Spanje en Frankrijk, terwijl ook een terugkeer naar Mexico een optie lijkt te zijn. Het contract van Lainez bij Betis loopt door tot medio 2024.

In september kwamen er al geluiden naar buiten dat Lainez niet gelukkig zou zijn bij Betis. El Universal meldde toen dat aanbiedingen van onder meer Ajax zeker in overweging zouden worden genomen. Ronald de Boer zei twee maanden geleden in een interview met ESPN dat de Eredivisie een 'heel goede stap' zou zijn voor de aanvaller. "Om te snappen wat profvoetbal is, moet hij meer spelen. Nederland lijkt me een heel goed land om bekend te worden met dat proces."

Moet Ajax in januari opnieuw proberen om Diego Lainez binnen te halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelukkig is hij nooit gekomen en sorry, ik ben wel zo zuur om te zeggen dat hij vast zware spijt heeft. Kijk Ajax nu en kijk Betis, deze gozer heeft misschien wel de fout van zijn leven gemaakt

13 november 2019 om 17:38

Tja je weet nooit hoe het had kunnen lopen inderdaad. Zie maar Neres, vorige winter misschien naar China en in de zomer basis bij Brazilië. Puur doordat deze Lainez niet kwam.

13 november 2019 om 19:09

Dit is niet waar! Lainez zou 'erbij zijn gekomen en niet 'in plaats van'. Hij kreeg de tijd om aan het niveau van Ajax te wennen. Dit is gewoon weer een geval: teveel geluisterd naar de verkeerde mensen. Kom op zeg, je bent een talent en je kan naar Ajax en Betis. Dan ga je toch naar Ajax?

13 november 2019 om 19:19

Jezus wat een plaat hebben sommige mensen toch voor hun kop. Er zijn tal van redenen om Betis boven Ajax te verkiezen.

13 november 2019 om 19:45

Ja inderdaad, met Lainez om te beginnen.Er is maar één reden om Betis boven Ajax te kiezen: het land Spanje. Via Betis kom je iig niet in de top terecht.

13 november 2019 om 19:49

Gelukkig som je hier dan ook tal van redenen op 🤔
Zijn keuze om naar Betis te gaan snap ik nog wel, grotere competitie maar minder team, dus wellicht meer tijd om te wennen...

13 november 2019 om 19:59

Benz, en zo zijn er ook tal van redenen om Ajax boven Betis te kiezen. Misschien moet je je wat genuanceerder uitlaten ipv te zeggen dat mensen een bord voor hun hoofd hebben. Hij heeft voor Betis gekozen en dat lijkt niet een gelukkig huwelijk te worden. Dat is voor enkelen een vorm van gerechtigheid en leedvermaak valt hem ten deel. Maar niemand weet hoe hij het bij Ajax gedaan zou hebben. En dat vergeten de meesten nog wel eens in de emotie. Had ie Tadic, Neres, Ziyech eruit gespeeld? Nou, ik denk het niet. Maar dat maakt voor het leedvermaak van sommigen natuurlijk niets uit.

13 november 2019 om 22:11

Als Lainez was gekomen dan had Neres toestemming om te vertrekken naar China.

13 november 2019 om 23:58

Benzema, iedereen kan zijn reden hebben uiteraard. Echter was het te voorspellen dat hij nauwelijks zou spelen omdat hij een winger is en Betis speelt/ speelde zonder wingers.

13 november 2019 om 17:40

@acepluto wie weet had hij bij Ajax ook niet gespeeld of het niet gered, dat is allemaal achteraf gepraat. je kan ook niet verwachten van iedere Mexicaan dat hij iets met Nederland of de Eredivisie heeft. ik snap dat zo een jongen meer affiniteit heeft met de Spaanse taal en het klimaat in Spanje en de clubs daar zijn ook een stuk aansprekender als hier. Odegaard had volgens velen ook de verkeerde keuze gemaakt toen hij niet naar Ajax ging maar die heeft zijn carriere nu aardig op de rails en bv een Magallan zal achteraf spijt als haren op zijn hoofd hebben dat hij voor Ajax heeft gekozen

13 november 2019 om 17:50

Weet ik zo net nog niet. Doordat Magallan voor de inmiddels weer grote club Ajax koos heeft hij ondanks zijn faaljaar gewoon een basisplek bij Alaves in de Primera Division... Go figure.

13 november 2019 om 20:02

@jarijari ja maar misschien kwam hij wel naar Nederland om prijzen te winnen en mee te doen aan de CL. voor het lekkere weer zal hij iig de stap niet hebben genomen en zonder Ajax kan je ook wel bij een club als Alaves terecht komen lijkt mij. dat is nou ook weer geen hele grote club

13 november 2019 om 17:41

Ja betis doet het heel slecht maar dat had niet iedereen kunnen voorspellen gezien betis hun vorm de laatste seizoenen. Dus eenbeetje makkelijk praten achteraf. Ook is la liga veel interessanter dan de eredivisie met ploegen als de graafschap dus ik kan me er iets bij voorstellen.

13 november 2019 om 17:49

@mahrez7... Zo goed heeft Betis het toch niet gedaan de laatste jaren? Plaatsen 10, 6, 15 en 10 in La Liga.

13 november 2019 om 17:42

Je bedoeld net als Razvan Marin?

13 november 2019 om 17:44

@membersonly En jij weet nu al dat Marin volledig mislukt is na nog niet eens 4mnd? Bijzonder knap maar meer nog enorm kortzichtig en een beetje dommig.

13 november 2019 om 18:25

Ohja en waar begon Marin dan dit jaar bij Ajax? In de basis of niet? Hoevaak heeft deze Lainez nou basis gestaan bij Betis dan? Natuurlijk gaat ook niet iedereen het redden bij Ajax, vind je dat echt zo opmerkelijk? Ajax heeft de beste opleiding in Europa, dat is gewoon een feit.

13 november 2019 om 17:43

Rancune is altijd een slechte raadgever, Ajax was destijds overtuigd dat hij de potentie heeft om bij ajax mee te kunnen, indien hij in 1 vd 2 transferwindow voor een acceptable prijs valt binnen te halen zou zo'n negatieve emotie and rancune geen reden moeten zijn om het dan maar niet te doen.

13 november 2019 om 19:42

Zo is het Richardpraha. Ik heb geen idee wat die kerel kan, maar op basis van rancune iemand niet meer halen is altijd slecht. Alsof je een Malen of Bergwijn nooit meer bij Ajax zou willen zien... en zo is er nog wel een heel rijtje..

Ajax moet zo'n jongen laten vallen nu, net als jeugdspelers die zijn vertrokken. Je hebt 1 kans om voor Ajax te kiezen, en als je dat niet doet is het te laat. Is ook een sterkere strategie voor toekomstige twijfelaars

13 november 2019 om 17:38

Volkomen mee eens. Je kiest voor Ajax met volle overtuiging of niet.

13 november 2019 om 17:46

Kom op zeg, wat een nare houding zeg. Die jongen heeft alle recht om voor een andere club dan Ajax te kiezen. Net als dat Ajax in die situatie ook alle recht zou hebben om op het laatste moment een andere speler te halen.

13 november 2019 om 18:38

exact, iedereen mag alles, en dit lijkt mij voor ajax gewoon de meest verstandige strategie

13 november 2019 om 17:48

Ik vind het kinderachtig om hem 'te laten vallen' omdat hij eerst niet voor Ajax koos. Je kunt je wel afvragen of het een versterking is als hij het bij Betis niet redt. Of hij goed genoeg is of niet moet wat mij betreft altijd de enige afweging zijn.

13 november 2019 om 17:48

Ik vind het kinderachtig om hem 'te laten vallen' omdat hij eerst niet voor Ajax koos. Je kunt je wel afvragen of het een versterking is als hij het bij Betis niet redt. Of hij goed genoeg is of niet moet wat mij betreft altijd de enige afweging zijn.

13 november 2019 om 18:01

Tagliafico redde het op jonge leeftijd niet bij Gijon (?) en Promes mislukte vorig jaar compleet bij Sevilla. Beiden blijken echter uitstekende spelers voor Ajax te zijn.

13 november 2019 om 18:26

Promes is helemaal niet compleet mislukt bij Sevilla, hoe kom je daar eigenlijk bij?

13 november 2019 om 18:30

Als je het ene jaar als topaankoop wordt binnengehaald, je vervolgens voornamelijk de bank warmhoudt en het jaar erna met fors verlies weer wordt verkocht mag je toch best spreken van een mislukking?

13 november 2019 om 18:50

Promes heeft bij Sevilla in 33 comp westrijden en 6 beker wedstrijden mee gedaan.(wiki) dat voornamelijk de bank warm gehouden klopt niet helemaal lijkt me.

13 november 2019 om 18:50

"Voornamelijk de bank warmhoudt." 33 wedstrijden noem ik niet voornamelijk de banm warm houden. Met fors verlies verkocht? Valt ook reuze mee. Voor 20 gekocht en voor 16 verkocht. Gewoon bijna break-even.

13 november 2019 om 18:50

Niet geslaagd is wat anders dan een complete mislukking.

13 november 2019 om 18:55

Kwam vorig jaar in 49 wedstrijden in actie voor Sevilla: 33 La Liga (15 basis), 10 EL (7 basis) en 6 in de Copa (allen basis). Best knap voor iemand die 'de bank warm houdt' wel!

13 november 2019 om 22:11

Je ziet aan die statistieken toch ook dat hij heel erg vaak als invaller gebruikt is, en niet als de topaankoop die hij aanvankelijk had moeten zijn? Maar blijf vooral zelf geloven dat Sevilla hem met fors verlies verkocht heeft omdat hij het daar zo goed gedaan heeft haha! Echt, het wordt steeds zotter hier. Je mag schijnbaar over Ajacieden niet eens meer zeggen dat ze het bij hun vorige club niet goed gedaan hebben... Ik erken nota bene dat zijn prestaties bij Sevilla niets zeggen over zijn waarde voor Ajax, dus ik snap niet waar jullie zo opgewonden over doen.@Zytto een verlies van 20% na 1 schamel seizoen op een speler die als topaankoop gepresenteerd was en waarvan ze verwacht hadden jarenlang plezier te hebben, noem ik best fors.

14 november 2019 om 01:44

Dat mag best, je mag alles over elke ajacied zeggen wat je wil. Ga je gang! Maar eerst noem je hem een complete mislukking die voornamelijk de bank warm houdt, daarna zeg je dat hij het niet zo goed gedaan heeft. Als je zelf het verschil niet ziet valt er niet met je te discussiëren.

13 november 2019 om 17:48

@aad Hoezo? Als Ajax hem voor een mooi bedrag kan halen, gelijk doen! Met Alavarez nu bij Ajax zal stap ook makkelijker verlopen voor hem.

13 november 2019 om 17:50

Ben benieuwd wat je zou zeggen als Bergwijn of Malen langskomt. Heb het vermoeden dat velen dan opeens dat principe makkelijk laten varen.

13 november 2019 om 18:41

ik ben niet voor ajax en daarmee behoorlijk objectief. maar voor beiden zou je nu de hoofdprijs betalen, dus het is maar de vraag hoe groot je daadwerkelijke winst dan is. net als dat je voor een betaalbaar bedrag alleen de jongens krijgt die al zijn mislukt. met het oog op het behouden van eigen jeugd lijkt me een strategie van niet terugkeuren gewoon het meest verstandige, dat is zo ongeveer het enige waar je echt invloed op hebt. geldt trouwens ook voor feyenoord bv. met het willen terughalen van chong, geen verstandig beleid.

14 november 2019 om 01:49

@azchelsea toen Malen met hangende pootjes terug kwam, heeft Ajax hem de deur gewezen. Dat vind ik fantastisch, houdt de competitie nog een beetje spannend.

13 november 2019 om 17:54

Lekkere kortzichtige principes. Dat betekent dus dat je een Donyell Malen, Steven Bergwijn, Quincy Promes, Juan Familio-Castillo, Francesco Antonucci, Daishawn Redan nooit meer bij Ajax wil zien. Ik vind dat spelers een tweede kans verdienen, zeker als ze een keuze hebben gemaakt terwijl ze op dat moment nog praktisch kinderen waren. Ik zeg nou niet dat je per se achter Lainez aan moet, omdat ie wellicht niet goed genoeg is. Ik vind het alleen dom om je 'gekwetst' te voelen en daardoor potentiële toppers niet meer (terug) wil hebben.

13 november 2019 om 18:22

Promes en bergwijn zijn zelf weggestuurd, dus die hebben er niet zelf voor gekozen.

13 november 2019 om 17:58

Beetje emotie armer en wat meer rationeler mag best. Als de club te emotioneel wordt, dan kom je in een Feyenoord spiraal terecht waarbij je geen beleid meer kunt maken.
Als Ajax nog steeds denkt dat deze jongen een topper wordt en deze jongen denkt dat Ajax de juiste keuze is om een topper te worden, dan mag er best een poging 2 gewaagd worden.

13 november 2019 om 18:30

Ben ik het niet helemaal mee eens. Je moet zo een jongen niet huren of dikke transfersom betalen voor een oud jeugdspeler.
Willen ze terugkomen omdat ze misschien toch nederland interessant vinden of omdat ze toch zien dat je bij ajax eerder kansen in de top krijgt dan moet je dat gewoon doen en je niet te groot voelen als ajax.

13 november 2019 om 18:34

Als een andere club een ogenschijnlijk beter plan heeft dan is het toch niet zo raar om niet voor Ajax te kiezen? Kom op zeggen, we hebben het over Ajax. Gewoon een voetbalclub uit Nederland, dit is geen elitaire club of iets dergelijks.

13 november 2019 om 18:52

Dus bijv. een Suarez of Zlatan mag Ajax volgens jou dan ook niet terughalen? Die hebben jaren terug ook voor een andere club gekozen

13 november 2019 om 20:05

@aadhangranaat Odegaard liet Ajax ook vallen maar daar waren ze vorig jaar ook in geinterresseerd als die verhalen kloppen. helemaal te begrijpen ook imo. uiteindelijk gaat het namelijk maar om 1 ding en dat is of zo een speler je beter kan maken

Dit lijkt dan op iemand voor PSV, wanneer Pereiro vertrekt.

13 november 2019 om 17:48

Alleen is hij het beste op de vleugel en daar heb je al extreem veel lopen. Dure aankoop Bruma zit al vaak op de bank, dus zou ik niet nog een speler aankopen om naast hem te zitten. Die centen kan je beter in andere posities steken.

Altijd te proberen waart maar niet meer voor die 15 miljoen.

13 november 2019 om 17:49

@Janta eens! stel Ajax kan hem halen voor 7 mil + doorverkoop clausules gelijk doen! Alavarez kan hem onder hoede nemen en vanaf januari lekker rustig laten wennen om Neres/Ziyech te vervangen na dit seizoen.

Leuk, die gasten die Lainez hier (gaan) verketteren omdat-ie niet voor Ajax koos. Zelf allemaal vlekkeloze keuzes gemaakt op hun 20ste. Ajax zal geen poging wagen maar voor PSV lijkt me dit in prijs, talent, potentie, commerciële meerwaarde en met het oog op het vertrek van Bergwijn en verder tegenvallen van Bruma een uitstekende speler om zijn herkansing in Europa aan te bieden.

13 november 2019 om 17:46

PSV heeft net alle inkomsten verbrast aan spelers die het nog nergens hebben laten zien. Is het dan verstandig om dit nu weer te doen? Misschien lukt het dit keer wel, maar de kans is ook groot dat je weer een nieuwe Bruma haalt. Grote talenten die het nergens echt waar weten te maken.

13 november 2019 om 18:37

@vesta: dat klopt niet. Bruma, Baumgartl en Boscagli werden gefinancierd uit de transferinkomsten van Luuk de Jong en het al beschikbare budget. Het restant van de transfer die Lozano opbracht nadat Pachuca en Raiola hun deel kregen was intussen groter dan de transfer die Doan vervolgens kostte. Dus er is nog wat over; niet voor niets is PSV naar het schijnt in onderhandeling met Pachuca over de komst van Victor Guzman. Ik denk dat Lainez niet te vergelijken is met Bruma. Allereerst kan iedereen zien dat de techniek van de Mexicaan veel fijnbesnaarder is. En dat je op je 20e niet aan de bak komt bij een club als Real Betis in de Primera División zegt me niet zoveel als wanneer je na achtereenvolgens bij Galatasaray en RB Leipzig op de koffie bent gekomen nu op je 24e ook geen potten breekt bij Psv. Lainez blijft een interessant talent; met het onvermijdelijke vertrek van Bergwijn zou het ideaal zijn als je hem voor 6 miljoen uit het reserve-elftal van Betis kunt plukken. Juist een minder financieel sterkere club als PSV moet zo'n kans herkennen.

13 november 2019 om 20:59

Je zal vast in de materie zitten maar als ik dan op VI een artikel lees wat voor mij ook hout snijdt is het raar dat ze daar wat anders zeggen.
Voor jou info 8 oktober vi pro
Artikel een diepe duik in de jaarcijfers.

13 november 2019 om 17:47

Het gaat ook om de manier waarop he? Ajax was al rond met alle partijen. Toen kwam Betis en ging meneer toch liever daar naartoe. Dat is gewoon echt een waardeloze actie.

Vanwaar denk je dat hij bij psv zou passen? Heeft nog niet veel bijzonders laten zien voor dat geld. Voor de commerciële kant kan ik inkomen inderdaad.

13 november 2019 om 18:46

Ja, dat soort zaken zijn Ajax vreemd zeker? In het verleden respecteerde Ajax evenmin dat frank Rijkaard al een voorcontract had getekend bij Psv. En recenter schroomde het ook niet om Frenkie de Jong nog snel te verleiden nadat deze mondeling al akkoord was met een overgang naar Psv. Intussen schijnt ronselt Ajax er ondanks een herenakkoord lustig op los in de opleiding van AZ en benaderde het Giovanni Manson Ribeiro rechtstreeks en achter de rug van het verontwaardigde Santos om. No hard feelings hoor, maar laten we nou niet over 'de manier waarop' een discussie starten hoe het allemaal zou moeten gaan. Waardeloze acties genoeg. Waarom ik denk dat Lainez bij PSV zou passen? Omdat hij in aanleg beter is dan Bruma en Doan, waar respectievelijk techniek en snelheid ontbreken. Iets wat Lainez beide heeft. En dat Betis hem in deze fase van zijn carriere laat banken, zegt mij niets over de slagingskansen van zijn carriere via de Eredivisie. Bij PSV heeft hij - meer dan bij Ajax, waar het lastig is om basiskrachten uit de basis te spelen - een prima kans op rehabilitatie.

13 november 2019 om 21:10

@gomes1 omgekeerde wereld. PSV poogde rijkaard weg te kapen met een contractje op een bierviltje en de belofte van een stereo toren. Echt achterkamertjes geneuzel waar PSV echt de deksel op zijn neus voor had mogen krijgen voordat Malen verlengd had. Frenkie de Jong is nog belachelijker. PSV wilde niet over de brug komen richting Willem 2, waardoor de hele deal niet doorging. Ajax wilde wel over de brug komen en de rest is geschiedenis. PSV is de achter de rug club. Heeft ze veel opgebracht, maar doe nou niet of het andersom is. Wat mij betreft biedt Ajax letterlijk + 1 miljoen voor elke speler die PSV wil voor de komende 4 jaar onder het mom van betere contacten......

13 november 2019 om 17:51

@gomes1psv ik zie hem toch liever naar Ajax gaan. Maar ik begrijp zeker dat PSV ook voor deze jongen zal gaan. Talent heeft hij.

13 november 2019 om 18:49

Komt hij daar niet in dezelfde situatie als Labyad? Wie gaat hij eruit spelen? Bij PSV is de basis een duiventil en ik denk niet dat Doan en Bruma in de loop van het seizoen gaan laten zien dat zij krachten zijn die PSV wel naar de Champions League gaan schieten, laat staan in dat toernooi het verschil gaan maken. Zou je Lainez komende winter halen en hij speelt drie wedstrijden minstens een 7, dan zit-ie gebakken voor de rest van het seizoen als basisspeler. Zo broos is het momenteel.

13 november 2019 om 23:11

@gomes1psv ik zou hem graag in de winter zien komen zodat hij wat kan wennen en volgend seizoen strijden voor de plekken van Ziyech en Neres van wie ik verwacht dat beiden weggaan. Mocht hij naar PSV gaan dan hoop ik dat hij daar slaagt. Lijkt me leuke speler voor de compititie.

13 november 2019 om 17:58

Lijkt me dat PSV eerst eens een paar basis waardige verdedigers en middenvelders aantrekt. Al heb ik me daar de afgelopen jaren wel vaker in vergist.

13 november 2019 om 18:01

Ach dat zou jou als PSV-fan toch moeten aanspreken om jonge spelers te verketteren omdat ze niet voor jouw club kozen. Je weet wel met spelers als Bazoer, Aisatti, Labyad en Bakkali. Daar kon het Eindhovense publiek ook zoveel begrip voor opbrengen toen ze allen rond hun 20e andere keuzes maakten.

13 november 2019 om 18:51

Chique om iedereen over een kam te scheren, maar ik vind dat nog wel een verschil. Hier gaat het toch niet om een eigen talent dat is opgeleid door Ajax? Een jongen die uit Mexico komt en de keuze tussen twee clubs heeft. Zijn keuze pakt niet goed uit, hoewel helemaal niet is gezegd dat hij bij Ajax - dat onderhand toch een aardig niveau aantikt in Europa - gelukkiger af was.

13 november 2019 om 18:01

Je hebt helemaal gelijk. Bijna iedereen heeft wel een moment in zijn jonge jaren gehad waar hij/zij een levensverranderende fout heeft gemaakt. Ik ook. Maar ik heb daar ook geen 2e kans in gekregen. Zo is het leven nou eenmaal. Je gaat door. Het betekend niet dat je er niets meer van kan maken.

13 november 2019 om 18:07

Psv? Je bedoelt de club die aanvallend 6 toppers kan opstellen en op het middenveld en in de verdediging voorbij worden gelopen? PSV had veel meer moeten doen voor een verdediger, ze hadden alles moeten zetten op die jongen van Torino. Heel makkeelijk achteraf praten, maar denk niet dat je dan al 11 punten achter stond.

13 november 2019 om 18:57

Helemaal eens hoor! Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat PSV Bruma en Baumgartl voor in totaal 25 miljoen losweekte van hun Duitse werkgevers, maar 10 tot 15 miljoen niet over hadden voor een grote, sterke verdediger als Lyanco. PSV liet deze zomer dan ook zien dat het geen kijk heeft op de eigen talenten: in plaats van Bruma had het prima kunnen vertrouwen op een gezonde concurrentiestrijd op die positie tussen Gakpo en Mauro. En ik denk dat Obispo een geduchte concurrent voor Viergever was geweest die met een aanwinst als Lyanco een prima blok had kunnen vormen om de noodzaak van dat verschrikkelijke blok op het middenveld weg te nemen. Maar ja de keuzes van Psv's onervaren TD pakken anders uit, dus welke zes toppers? Doan? Bruma? Dimitroglu?

13 november 2019 om 20:55

Ik had her over 6 aanvallende toppers: Gakpo, Malen, Bergwijn, Lammers, (toen ook nog Mauro en Lozano) en Doan die later kwam.ik was vroeger fan van Bruma omdat ik het leuk vond om met hem te fifaen, maar die jongen is eigenlijk overal mislukt.john De John is er inderdaad niet zo goed mee bezig, maar Mark laat niks beters zien, PSV straalt echt helemaal niks uit zonder Malen en Bergwijn.

Als Ajax nog interesse in hem heeft hoop ik dat ze hem lekker laten zitten daar. Gegokt en verloren. Heeft daar geen knikker geraakt in de tijd die hij kreeg. Zou hier ook niks toevoegen. Zelfs al is ie gratis hoeft ie niet te komen, lekker terug naar Mexico. Je wou zelf niet, nu hoeft het niet meer 👋

13 november 2019 om 17:47

Mijn god zoveel domheid in 1 reactie...wat op zich ook wel weer een prestatie is.beslissingen over 10-15 milljoen die neem je niet op basis van wat negatieve ervaringen of rancune maar op basis van rationele feiten. Maar goed dat snap jij waarschijnlijk niet want je heeft geen grote beslissingen te nemen in je leventje….

13 november 2019 om 17:53

Nee maar heb wel in soortgelijke situatie gezeten qua baan. Stel je voor dat je ergens al bent aangenomen en dat je alleen het contract nog hoeft te tekenen maar dat er nog een ander bedrijf langs komt wat meer geld bied maar minder perspectief en dat je daar naartoe gaat terwijl je al rond was. Dat is gewoon een dick move.

13 november 2019 om 18:50

er is 1 groot verschil tussen jou en Lainez en dat is zijn zaakwaarnemer(s) welke vaak een enorme druk uitoefenen bijvoorbeeld.

Je zou nu gewoon 5 miljoen moeten bieden als Ajax zijnde. Die jongen is toen gescout en zal heus wel iets kunnen maar zal vertrouwen nodig hebben. En voor 5 miljoen kan je best een risico wagen straks bloeit hij wel weer op dan heb je een prima versterking.
Daarnaast is de bank aanvallend bij Ajax mager dus een poging om hem goedkoop op te halen zal ik altijd wel wagen.

Quincy Promes en Nicolas Tagliafico zijn eerder ook totaal mislukt in Spanje en blijken nu alsnog uitstekende spelers voor Ajax te zijn. Als deze jongen echt zo'n groot talent is als meerdere Ajaxfans ons deden geloven toen het er nog op leek dat hij naar Ajax zou gaan, kan het er nog altijd uitkomen.

13 november 2019 om 18:09

Tagliafico totaal mislukt in spanje? Wat heb ik gemist?

13 november 2019 om 18:20

Werd vanuit Banfield verhuurd aan Real Murcia maar dat was geen succes.

13 november 2019 om 18:25

Ajax is niet het eerste buitenlandse avontuur van Tagliafico. Ik heb het even opgezocht, hij heeft een jaar bij Real Murcia gespeeld en is daar tot twee wedstrijden gekomen, waarna hij terugkeerde naar Argentinië. Een mislukt avontuur betekent dus niet dat het niets meer kan worden. Ook spelers als Luuk de Jong en Nicolai Jorgensen faalden bij hun eerste buitenlandse club(s), terwijl het later toch uitstekende spelers werden.

Als men bij Ajax een half jaar geleden dach dat Lainez goed genoeg was dan zal dat nu niet ineens heel anders zijn. Misschien kan Ajax een beetje gebruik maken van het enigszins mislukken bij Betis. Door een stuk minder te bieden dan toen Lainez de keuze had. Zowel Lainez als Betis zullen, wil er iets gaan verbeteren, water bij de wijn moeten doen. Wat Ajax in ieder geval niet moet doen is huren. Dan laat je je m.i. misbruiken.

13 november 2019 om 18:04

Op dit moment heeft Ajax hem echter niet nodig en zou ie gezien de drukte niet echt in aanmerking komen voor veel speeltijd. Voor de positie van Lainez is er niemand vertrokken, sterker nog, met de komst van Promes is de concurrentie alleen maar zwaarder voor hem. Neem aan dat ie pas weer in beeld kan komen als er veel spelers vertrekken.

Ach, Richarldson was ook bijna bij Ajax en bleek achteraf een schot in de roos. Soms zit t mee, soms zit t tegen

Nou leuk, hij is dus niet goed genoeg voor Ajax... Nee die jongen heeft wel z'n kansen nodig, maar sws is het niet te vergelijken die Mexicaanse competitie. T Tempo licht daar zo laag die jongens hebben tijd nodig. Net als Alvarez die het gewoon best goed doet, maar in de omschakeling nu veels te veel te kort komt voor Ajax. Geef al die jongens rustig de tijd, Ajax speelt een onwijs hoog niveau en tempo alleen wereldtoppers passen zich daar makkelijk tussen.

Het is nou niet zo dat Ajax zit te springen om Lainez. Maar het zou uit tacktisch oogpunt een goede zet kunnen zijn om te laten zien dat voor je verdere ontwikkeling a look at voetballer richting Europa je bij Ajax moet zijn.

Geweldig!! Blijkt weer hoe visieloos en belust op geld zaakwaarnemers zijn!! Deze jongen zit nu huilend voor z’n tv alle wedstrijden van Ajax te kijken beseffend dat daar spelvreugde hand in hand met prestaties en meer dan behoorlijk salaris gaan! Waar van uit de stap naar de heilige Madrids,barca of city zo gemaakt kan worden! Laat hem maar lekker zitten daar wij in Amsterdam willen echte liefhebbers!

Je kan die jongen toch niet verwijten dat ie exact een jaar geleden koos voor een Spaanse subtopper boven Ajax? Wie had toen durven voorspellen dat Ajax in de halve finale van de cl zou geraken, en op een haar na de finale heeft gemist? Soms pakken de dingen nu eenmaal verkeerd uit.

13 november 2019 om 19:04

Ajax stond toen al wel in de achtste finales dus je had niet bijster veel inzicht nodig om te zien dat Ajax sportief veel verder was dat Real Betis. Maar goed, qua taal en cultuur viel de keuze voor Real Betis best te begrijpen. Maar goed, ik was vooral blij dat Neres is gebleven. Hij is niet gekomen en wij zijn doorgegaan met onze opmars. Jammer voor hem dat hij die gouden kans niet gegrepen heeft.

13 november 2019 om 19:23

Je kan het ook anders zien. Als ie voor Ajax had gekozen, was dat alleen maar omdat ze in de achtste finale van de cl stonden? En de tegenstander was Real Madrid...de mindset toen was 'leuk dat we zo ver gekomen zijn'. Dat het een Europees succes werd, kon echt niemand voorspellen. Hij heeft het uiteindelijk niet gedaan en koos toen echt logisch voor Real Betis. Het draaide op niks uit nu, maar dat kan gebeuren. Nog zoveel jaren en potentie om het ergens anders te proberen.

13 november 2019 om 20:31

Het verhaal van Ajax is dat we een nationale topclub zijn, de afgelopen jaren een Europese middenmotor (met uitschieters omhoog) waar al jaren veel jonge talentvolle voetballers de volgende stappen in hun carriere zetten naar grotere clubs. Financieel zal het aanbod van Ajax echt niet bijzonder veel slechter zijn geweest vermoed ik, het salarisplafond lag er al een half jaar uit. En tja, het verhaal van ambitie en de hedendaagse resultaten spraken voor zich. Ongetwijfeld dat Real Betis ook een leuk verhaal heeft gehouden aangezien ze in de EL onverwinterde en vorig jaar subtop geeindigd waren. En nogmaals, cultureel valt er een boel te zeggen om in Spanje te gaan spelen. Maar wat ik destijds ook al schreef : Real Betis is een jojo club die net zo vaak tegen degradatie vecht als dat ze goed presteren. Wat mij betreft zoals in de meeste gevallen : no hard feelings naar die jongen toe, vooral voor hem jammer dat de keuze zo nadelig is uitgepakt.

Hij is pas 21 , is ongetwijfeld bij zzijn keuze beinvloed door landgenoten, zaakwaarnemer, familie etcetera. Ja, hij zal allicht spijt hebben nu hij niet in de Champions League speelt maar bij een degradatiekandidaat van La Liga. Maar hebben we niet met velen ooit eens een verkeerde werkgever gekozen ? Of zelfs het verkeerde beroep ? Of de verkeerde levenspartner ?

13 november 2019 om 21:04

Ja maar dit was anders. Hij was al rond met ajax en op het laatste moment koos die voor Betis. Dit voelt als roulette. Op laatste moment snel all in van rood naar zwart en dan komt die op rood. Oke flauwe vergelijking maar goed ik weet ook niet of hij nu het niveau ajax nog aan kan. Dit ajax is veel verder dan toen.

Ik zou geen topprioriteit maken om deze kerel te halen. Ajax heeft een sterk bezette voorhoede en is niet direct op zoek. Wellicht kan een Vitesse of een AZ gebruik maken van een verlaging in de transfersom en een mooie meevaller pakken

Ajax was destijds tevreden over zijn kwaliteiten, anders hadden ze niet de intentie om hem te contacteren. Hij kan het niet verleerd zijn, dus Ajax zou het gewoon opnieuw moeten proberen. Alleen tegen een minder salaris en niet zo'n hoge transfersom meer. Maar huren nee, alleen maar kopen. Anders laat maar

Juist een poging wagen nu, de interesse was niet voor niets en misschien is zn prijs nu ook niet zo hoog? In het bedrijfsleven is geen plaats voor ego (om nu te zeggen jammer dan) Neres gaat ooit ook een keer weg.Kopen, samen met stengs en boadu. (Zomer 2020) en je bent zowaar al klaar met vervangers van Ziyech, promes en je hebt een aanvaller (kan tadic linie terug) en dus vd beek ook opgelost indien die gaat.Voor ik boze az supporters op mn dak krijg, de Wit is naar Az gegaan en dat pakt ook lekker uit voor beide partijen (az en de wit) boadu en stengs zijn na dit seizoen denk ik moeilijk haalbaar.

Toen Ajax interesse toonde, was Neres één groot vraagteken. Zou hij blijven? Zou die weggaan? Nu Neres besloten heeft zijn Sambaballen nog even in Amsterdam te laten zien is het iets anders geworden. Plus wat eraan komt! Sontje Hansen, Taylor, Ūnuvar, Brobey, Regeer . Ga maar eens kijken op Zaterdag op de toekomst, dan weet je dat het goed zit.

13 november 2019 om 20:12

Ajax blijft de komende jaren de grootste en beste club van Nederland en zie zeker ook de CL nog winnen!

Eigen schuld, je had ook kunnen kiezen voor een van de grootste en beste clubs van Europa; Ajax. Aangezien hij persoonlijk rond was met Ajax heeft hij ook echt wel de plannen van Overmars voor de komende jaren gezien. Daar zit je dan lekker op de bank bij Betis..

Lekker goed advies man van guardado. Die dacht ik doe psv een plezier en zorg dat die naar Betis gaat. Achteraf is dit heel zuur voor hem omdat als je ziet hoe ajax afgelopen 2 jaar gepresteerd heeft zowel nationaal als internationaal.

Misschien een hele domme keuze geweest, maar ik zelf zou ook liever tegen ploegen als Barca, Atletico, Real,Sevilla en Valencia spelen dan tegen Fortuna, Groningen en Emmen

Er was jaren terug een klein Argentijntje die ook niet voor Ajax heeft gekozen en ik denk dat hij van iedereen nu ook nog naar Ajax mag komen. Zijn naam begint met een M en dan volgen essi, hmmmm en toen was het stil.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren