Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem kraakt Messi: ‘Dat zie je in de Jupiler League ook’

Laatste update:

Willem van Hanegem ging er zaterdagavond goed voor zitten, maar de Champions League-finale tussen Juventus en Barcelona (1-3) kon de trainer in ruste niet bekoren. Het geprezen MSN-trio viel de Kromme helemaal tegen. “Neymar ging steeds, uit stand, zijn tegenstander in de maling nemen. Messi had zijn avond niet. En die andere vriend voorin heeft bijna alleen maar op de grond gelegen.”

/

Van Hanegem had veel meer van Messi verwacht. "Iedereen heeft het nu dan wel over twee of drie goede passes van Messi, maar dat vind ik overdreven", zo vertelt de oud-voetballer maandag in het Algemeen Dagblad. “Zo bijzonder waren die niet hoor.”

Van Hanegem erkent dat Barcelona ‘veruit de beste ploeg is van deze tijd’. “Maar die ballen die Messi gisteren gaf, die zie je in de Eredivisie of Jupiler League af en toe ook. Er zijn zat voetballers die dat kunnen." Volgens Van Hanegem heeft de individuele klasse van Barcelona de doorslag gegeven in Berlijn en zeker niet goed spel.

Lionel Messi speelde zaterdag een slechte wedstrijd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zelfs de allergrootste hebben wel eens een offday. Messi was inderdaad niet in goeie doen en liet slechts glimpjes zien van zijn kunnen. Jammer, maar eigenlijk hoort dat een beetje bij een finale.

8 juni 2015 om 08:09

Wel een mooi contrast met het stukje van Cruijff hierover. Daarin zie je ook een verschil van benaderen. Persoonlijk heb ik genoten van de wedstrijd. Barcelona was zoals verwacht te sterk, maar Juve heeft zich knap verweerd en niks dan lof daarvoor. Wanneer Messi niet zelf de doelpunten maakt helpt hij zijn elftal en houdt daardoor ook constant 2 a 3 man bezig.....

8 juni 2015 om 11:17

Er zit al een behoorlijk contrast in de reactie van v Hanegem, de spelers waren slecht, , maar de individuele klasse heeft het verschil gemaakt,
Dan moet Juve ongeveer JL niveau geweest zijn.

8 juni 2015 om 15:33

Bent het met je eens

8 juni 2015 om 08:38

Dit is dus het probleem van messi. Als hij goed speelt dan heeft hij een offday aangezien iedereen gewend is dat hij geweldig speelt. Hij was zo belangrijk in de finale en de hele cl. Lees het artikel maar over cruijff. Dat zijn de nadelen van de beste speler aller tijden zijn.

8 juni 2015 om 10:07

@janam. Dat is altijd bij de beste spelers (op elk niveau)), die worden extra kritisch bekeken en krijgen dan vaak ook minder snel een hoog cijfer.

8 juni 2015 om 12:11

@ janam

Leer lezen. Cruijff zegt dat Messi zijn team helpt doordat hij vroeg druk zet en door dat Messi constant gedekt wordt door 3 man waardoor ruimte ontstaat voor anderen. Cruijff zegt nergens dat Messi uitstekend speelde. Van Hanegem heeft gelijk. Messi was volledig uit de wedstrijd gespeeld door de Italiaanse verdedigers.

8 juni 2015 om 12:59

Matthaus, leer lezen. Ik zeg nog messi was zo belangrijk in de finale. Als je het artikel van cruijff nog 1 keer goed leest, kan je daar niet uit halen dat cruijff messi belangrijk vond? Ik heb geen idee hoe jij ineens op het woord uitstekend komt. Leer lezen jongen.

8 juni 2015 om 15:38

@matthaus

Janam heeft het toch over belangrijk met één assist, een voorassist en de crosspass op Neymar die de eerste goal inleidde is hij belangrijk geweest in alle drie de goals. Messi was constant aanspeelbaar en zette regelmatig druk, waarmee hij belangrijk was voor Barcelona. Juventus slaagde er redelijk in Messi bij de goal weg te houden (hoewel hij er drie keer doorheen is gekomen en in goeden doen sowieso eenmaal had gescoord), maar slaagden er niet in Messi uit de wedstrijd te spelen.

8 juni 2015 om 18:10

Messi was gewoon slim en trok veel spelers naar zich toe en hij paste op, dat ze hem niet ongelukkig zouden trappen. Daar waren een paar rechtstreeks op uit.

8 juni 2015 om 09:55

Messi heeft inderdaad al betere wedstrijden gespeeld maar dat overdrijven ook een kunst is, dat bewijst "de kromme" met deze uitspraken.

Bij deze dan misschien ook het bewijs geleverd dat Barcelona misschien toch wel meer is dan enkel Messi ?

8 juni 2015 om 12:16

Verschrikkelijke gozer die van hanegem. Altijd alles negatief bekijken en benaderen. Is ook niet gek als feyenoord supporter wordt je wel negatief van natuurlijk

8 juni 2015 om 12:27

Van Hanegem klaagt alleen maar heeft nog niets goed gezegd over Suarez. Hij moet ze feyenoord bril eens af doen barca was gewoon beter maar Juve heeft goed tegenstand geboden.

Klopt als een bus. Messi was op 1 goede crossbal na onzichtbaar in de finale. In kleinere wedstrijden gaat het nog wel, maar als er echt druk op zijn schouders ligt(zoals bijvoorbeeld ook op het WK) presteert Messi weinig.

8 juni 2015 om 07:50

Messi creerde door zijn 2 akties 2 goals ..einde verhaal..was en is de gevaarlijkste aanvaller ook in deze finale!

8 juni 2015 om 07:52

Iedereen weet dat Messi de beste is, maar is het zo moeilijk toe te geven dat die poep was in de finale?

8 juni 2015 om 07:53

Als immers schiet en de keeper verwerkt de bal niet goed naar de zijkant ligt het aan immers. Als Messi het doet is het de klasse van Messi. Hij speelde gewoon niet bijzonder. Meestal wel, maar zaterdag niet

8 juni 2015 om 07:56

@barca. Vreemd dat je dit zegt, gezien je naam 'b@rca'.

Het valt met gewoon op dat Messi niet met de druk om kan gaan als er veel last op zijn schouders ligt. Dat zie je op Wk's, finales en grote wedstrijden. Hij heeft mazzel dat Barca een goed collectief is waardoor het minder opvalt.

8 juni 2015 om 08:10

Moer hij altijd magistraal zijn dan? Als je met 2 acties 2 goals voorbereid dan ben je hoe dan ook al magisch. Dan kan je de rest van de wedstrijd best wat minder spelen. Een spits doet eigenlijk de gehele wedstrijd niks behalve op dat ene moment.

8 juni 2015 om 08:19

Vreemd dat je dit zegt.

Ik kan mij herinneren dat in de twee voorgaande Champions League finales, Messi in allebei gescoord heeft.

In de knock-out fase tegen Nederland, scoort hij zijn penalty gewoon.
Tegen Bayern red hij Barcelona van de dood. Waar was dat collectief waar je het over had?

Hetzelfde 3 seizoenen geleden toen Barcelona 2-0 van Milan -uit had verloren, en Messi dit hoogstpersoonlijk rechttrok. Waar was dat collectief waar je het over had?

2 goals gemaakt in een halve-finale tegen Real in het Bernabeu. De enige 2 goals die daar gescoord werden.
Messi is all-time topscorer van de Classico. Zijn dat geen grote wedstrijden?

Tegen Arsenal, Man City, Bayern, Lyon (toenmalig kampioen van Frankrijk), PSG allemaal meerdere keren in grote wedstrijden gescoord, en Barcelona bij de hand genomen.
En ik kan zo wel dagen doorgaan.

Ik denk dat je jezelf nogal overschat wanneer je jezelf Objectief noemt. Wat ik opnoem zijn feiten, wat jij opnoemt zijn drogredenen: Omdat Messi 1x in de finale niet zo bepalend is als hij normaal is, kan Messi opeens niet met de druk omgaan en presteren in grote wedstrijden? Dat is gewoon een onzinnige opmerking.

8 juni 2015 om 08:29

Statisch gezien heeft hij anders wel in 23 finales 24 goals gemaakt maarja

8 juni 2015 om 08:30

@objectief7

8 juni 2015 om 08:42

@fcba

Dit gaat over jaren geleden. Ik bedoelde meer de laatste tijd, dus vanaf WK 2014 tm nu. Daarnaast val je erg terug op doelpunten, maar veel daarvan waren ook penalty's of vrije trappen.

Ik heb niet de moeite genomen om de feiten uit te zoeken maar ik baseer dit op wat ik gezien heb van Messi in grote wedstrijden, dus jij mag dat drogredenen noemen.

Jou naam geeft overigens wel een voorkeur aan als het over Barcelona gaat.

@voetbalrespect

Welke finales? dit is erg makkelijk praten natuurlijk.

@woel

Sorry dat ik kritiek heb op Messi, en dat jou niet aanstaat. En als je mij een 'troll' vindt, zegt dat meer over jou dan over mij. Dus Messi heeft met 1 dribbel voor 3 goals gezorgd?

De eerste goal was meer te danken aan Neymar en Iniesta. Tweede goal had Messi wel een aandeel in opzich. En de laatste goal kunnen we ook op het conto van Neymar schrijven, en niet op die van Messi

8 juni 2015 om 08:48

Uh.. CL finale tegen United.. 2x... Wereldbeker clubteams.. Uh arsenal 4x scoren.. Topscorer in el classico... Uh topscorer allertijden la liga.. Uh gevalletje boateng? Moet ik nog even doorgaan? Wk onder 20 in Nederland? Olympische spelen? Copa del Rey finale..

8 juni 2015 om 08:54

Messi was in 2 CL finales beslissend. Zaterdag wat minder maar je kunt hem moeilijk slecht noemen. Volgens de Italiaanse pers was hij bijv de beste op het veld. Vond hem zelf ook wat minder goed dan anders. Maar Juve heeft wel Pogba opgeofferd om achter Messi aan te lopen. Het is maar net hoe je het wilt zien.

8 juni 2015 om 09:21

@objectief7

Iedere grote speler zou het het moeilijk hebben in een finale als die de hele tijd wordt geschaduwd door 3 man. Maar het is messi dus dan moet hij ze allemaal maar voorbij en ook nog eens de bal erin schieten, anders heeft die een poep wedstrijd gespeeld zoals iemand anders hier boven vermeld. Ik weet niet hoe jullie naar wedstrijden kijken van messi??? Maar de realiteit is gewoon dat Juventus met zijn allen, messi redelijk tot goed hebben afgestopt en dan nog is die beslissend bij de 2de goal, en vond ik hem zeker bij de beste 3 spelers horen, piqué, Iniesta & Messi.

8 juni 2015 om 09:27

@objectief7

Jij maakt het wel heel mooi, de andere komen inderdaad met feiten terwijl je zelf met geen één feit komt maar met slechts je mening en dan vervolgens met de opmerking komen 'ik heb het niet opgezocht, maar ik vind zus en zo'. Bij die mening voeg je dan ook nog even de extra regel 'ja maar het mag pas tellen sinds 2014?'. Nou ben ik het met je eens dat hij zaterdag niet fenomenaal was, door de mand vallen tijden grote wedstrijden? Nou dan zal ik het speciaal even na de WK finale van 2014 doen: Bayern München halve finale thuis, Atletico kampioenswedstrijd uit en Athletic finale Copa del Rey. Alle belangrijk geweest en tevens gescored.

8 juni 2015 om 09:42

@Objectief, Dus van de laatste tijd, vanaf het WK 2014, speelde hij volgens mij 4 finales. 2x copa, 1 x wk dan en 1x CL. Nou als hij daarin 2 keer scoort, dan is dat toch helemaal niet slecht? En dan nog de basis voor alle 3 de doelpunten in de CL finale, dan is dat fantastisch. Dan is hij dus bij 5 van de 7 finale doelpunten betrokken geweest. Als dat niet fantastisch is dan weet ik het ook niet meer.

8 juni 2015 om 09:46

Objectief wat vind jij eigenlijk van Ronaldo?

8 juni 2015 om 09:52

@ troy Wat is aan de basis staan van een doelpunt, het eerste doelpunt van Barca gaf Messi de assist op de assist van de voorassist. Is dit dan aan de basis staan van een doelpunt? Maar daar kunnen we in mening van verschillen maar dat maakt niet uit.

@ dennis Gelijk aan Messi, maar andere speler(positie, kwaliteiten etc). Het zijn beide geweldenaren. Ik ga er verder niet op in, omdat dit topic niet over Ronaldo gaat.

8 juni 2015 om 10:16

Messi
24 finales
20 goals
Zegt genoeg denk ik voor de mensen die zeggen als er druk op hem ligt dat die niks presteert.

8 juni 2015 om 10:26

De Copa del Rey finale heeft hij ook 2x gescoord.

8 juni 2015 om 12:16

2 goals voorbereiden? Wat een leugenaar. Het tweede doelpunt was een 1 twee tussen neymar en suarez. Stop met liegen man. Als je zo wil praten, dan krijgt voortaan elke keeper een assist.

8 juni 2015 om 12:32

Ach Objectief7 kom op man lees terug wat je schrijft man. Messi en CR7 hoeven niets meer te bewijzen zij brengen hun clubs tot in de eindronde. Messi maakte de laatste maanden zoveel goals dat CR7 er zenuwachtig van werd. Kampioenswedstrijd tegen Atletico zeker vergeten Bayern zeker vergeten.
Psg, City. beker Atletic. hij staat er altijd en dankzij Messi staan we daar gelukkig denkt de selectie de staf en de fans er ook over. Ook CR7 heeft zijn ploeg vorig jaar naar de CL geleid.

8 juni 2015 om 16:01

haha,heb je dat net gewoon verzonnen? niet elke prijs die hij won was een in een finale1

9 juni 2015 om 13:46

Bekerfinale tegen Athletic Bilbao. Was een aardige dribbel.
Heeft tien doelpunten gemaakt in de CL dit jaar. Ook niet onaardig.

objectief is hier gewoon om te kutten, meer niet.

8 juni 2015 om 09:16

Toch toont deze wedstrijd voor ééns en voor altijd dat Messi de grootste van deze tijd is. Let op, onderstaande is mijn mening en ik snap dat mensen het niet met me eens zijn:

Als Messi, zoals gisteren, niet in bloedvorm is, dan houdt hij nog altijd 2 verdedigers bezig en geeft hij bij alle(!) goals de beslissende pass. Als Ronaldo, Hazard of Robben niet in vorm is, dan heeft het elftal daar doorgaans vooral heel veel last van. Nu speelt daarin natuurlijk ook wel meer dat de aanvalspartners van Messi beter zijn dan bij Chelsea, Madrid of Bayern, maar ook bij het nationale elftal pakt Messi die rol. Hij cijfert zich dan weg, maar blijft op de beslissende momenten gewoon top. Dat toont zijn echte klasse. Zonder twijfel de grootste voetballer van deze eeuw.

Haha Willem wat een mooie vent. Jammer dat zijn opmerkingen niet serieus genomen worden want hij zegt vaak goede dingen. Kijkt puur objectief en spaart niemand. Alleen tegen Ajax heeft hij een bril op

Kom maar op met de reacties dat hij geen gelijk heeft. Maar Messi was weer ouderwets aan het sjokken. En de klasse van de goals lag niet aan de voorassists van Messi. Normaal de beste speler van de wereld, maar zaterdag niet.

8 juni 2015 om 08:11

Hij spreekt zichzelf ook gruwelijk tegen. Hij zegt dat individuele klasse van Barcelona de doorslag heeft gegeven en vervolgens roept hij in dezelfde column dat de drie aanvallers niets kunnen of hebben laten zien.

Ach, de man moet iets om nog gelezen te worden. Barca was bij far, individueel en als team, het grootste deel van de wedstrijd de bovenliggende partij.

8 juni 2015 om 08:18

Je snapt het niet. Individuele acties gaat om momenten. Barça heeft weinig goedlopende aanvallen gehad.

Het spel van Juve is er helemaal niet voor gemaakt om te domineren. Daarom kun je niet snel zeggen dat Barça veel beter was.

8 juni 2015 om 08:20

Alles wat Van Hanegem aankaart klopt. Die acties van Neymar en het rollen van Suarez zijn dingen die de wedstrijd niet ten goede zijn gekomen voor Barcelona, want het vertraagt bijvoorbeeld het spel. Dan kan alsnog de individuele kwaliteit de doorslag geven, want dat ze heel opzichtig dingen fout doen, betekent niet dat ze niet de klasse bezitten om nog steeds beslissend te zijn.

Maar de algemene tendens hier op Voetbalzone is wel weer duidelijk; Van Hanegem moet hoe dan ook weggezet worden als een oude zeikerd.

8 juni 2015 om 08:28

Ik snap het wel degelijk. Barcelona speelde goed verzorgd combinatievoetbal, waarmee het ook op de helft van de tegenstander openingen creëerde. Onder andere omdat Messi constant 2/3 man bezig hield. Het voetbal heeft Zaterdag gewonnen. Nee, ze wandelde er niet 20x vlekkeloos doorheen, maar bij Juventus staan dan ook geen koekenbakkers achterin.

Nog los daarvan, bij heel Juventus spelen maar 2/3 spelers die bij Barca voor een basisplek in aanmerking zouden komen.

Mooi ook als je het commentaar van van Hanegem vergelijkt met dat van Cruijff. Cruijff ziet dat Messi zijn kwaliteiten inzet om het elftal te ontlasten. Messi zorgt gewoon dat hij wat mensen bezighoudt, omdat hij weet dat hij er tegen deze categorie tegenstander toch niet zomaar 3 voorbij loopt. Hij creëert ruimte en geeft beslissende passes. Nee, geen spectaculaire solo's, panna's of scharen, maar nuttig in dienst van het elftal toch een beslissende rol gespeeld.

Dat van Hanegem dat niet ziet, zegt vooral heel erg veel over van Hanegem.

8 juni 2015 om 08:48

Wat een geweldige onzin kraam je uit man. Als barca in met de rust met 4-0 voor staat dan mag juve zijn handjes dichtknijpen. Alleen maar geweldige aanvallen. Na rust is juve 10 minuten tot een kwartier echt in de wedstrijd geweest. Messi die 10 dribbels succesvol afgerond heeft, meer dan 2 keer zoveel als al z'n teamgenoten bij elkaar. Vervolgens staat hij aan de basis van iedere goal. Nee inderdaad ik heb Messi wel eens beter zien voetballen maar om hem slecht of niet beslissend te noemen, dan is niemand ooit nog beslissend.

8 juni 2015 om 08:48

Van Hanegem heeft het prima gezien. Kennelijk mogen mensen geen kritiek meer geven ofzo. Het was anders zeer terecht. Messi is de beste speler ter wereld. Die speelt nooit in dienst van het elftal. En dan doet ie dat in de belangrijkste wedstrijd van het jaar wel? Wat een flauwekul. Het was niet messi's wedstrijd. Dat is ook helemaal niet erg. Maar maak het niet mooier dan het is.

8 juni 2015 om 09:05

Messi speelt vaker in dienst van het elftal. Kennelijk zie je niet veel Barca. Dat is ook de kracht van Barca, dat als Messi zich wegcijfert er ook genoeg mensen zijn die er van kunnen profiteren.

Maar goed, stel dat Messi zich heeft weggecijferd omdat hij een slechte dag had. En dat hij, op een slechte dag, 3 verdedigers van Juventus bezig kan houden zodat zijn collega's kunnen scoren en dat hij daarbij dan ook nog bij 3 goals de beslissende pass kan geven. Hoe onwaarschijnlijk goed is hij dan wel niet?

8 juni 2015 om 10:44

Goed gezien kromme. Ronaldo is veel dreigender ook als hij niet scoort. Drm is hij ook na Maradona/Zidane de allerbeste speler ooit.

8 juni 2015 om 10:54

Je probeert heel de tijd maar te bewijzen hoe goed messi is, maar dat weten we allemaal. Niemand beweert dat hij niet de beste is.

Alleen een objectieve man kan zien dat hij zaterdag geen geweldige pot speelde. En dan nog blijven mensen kwijlen over alles wat hij doet. Ik kan uren naar hem kijken, maar zaterdag ergerde ik me wel aan m. Als het niet lukt, dan gaat ie maar een beetje lopen.

8 juni 2015 om 11:27

Messi's cijfers in 2014-15 voor Barcelona

57 wedstrijden
58 goals
27 assists
143 gecreëerde kansen
313 dribbles
3771 passes
169 ballen teruggewonnen
3 prijzen

Ballen teruggewonnen

2014/15: Messi 169, Neymar 171
2013/14: Messi 62, Neymar 82

Nee inderdaad Messi speelt niet in dienst van het elftal.

8 juni 2015 om 13:46

Je snapt niet zo goed wat er in deze context bedoeld wordt met in dienst van het elftal of wel? Messi doet normaal de mooie dingen. Assists leveren, goals maken etc. Hij is altijd op de voorgrond.

Iemand als Marcos Senna speelde op het WK van 2008 heel erg in dienst van het Spaanse elftal. Was misschien wel de belangrijkste schakel, maar had belabberde statistieken. Zo'n type speler is Messi niet. En dat hoeft ook niet.

Hoe erg is het om toe te geven dat hij niet zo goed speelde? Dat kan toch een keer?

8 juni 2015 om 14:43

Hoe erg is het om toe te geven dat hij juist wel goed speelde, maar dat jij dat niet kunt zien omdat je niet begrijpt dat Messi zo goed is, dat hij zijn spel aan kan passen op dat wat een wedstrijd nodig heeft? Want dat deed hij en dat deed hij goed.

Maar goed, nogmaals, stel dat ik mee ga in jou beperkte blik en hij inderdaad slecht speelde...hoe goed is hij dan wel niet als hij op zo'n avond toch drie beslissende passes geeft en constant 2 of 3 verdedigers van Juventus bezig houdt en ook nog diverse scoringskansen krijgt?

8 juni 2015 om 15:42

Feye88 Messi speelde simpelweg niet slecht. Hij was veel aan de bal, had veel dribbels, was betrokken bij de doelpunten en hield constant 2 of 3 man bezig. Als elke andere speler ter wereld een dergelijke wedstrijd speelt zijn we hartstikke positief. Overigens moet je eens kijken op een site als whoscored, die geven een cijfer per wedstrijd aan de hand van heel veel statistieken. Zij vonden Messi de beste man op het veld.

8 juni 2015 om 15:52

@feye88

Volgens mij mis jij het punt. Ten eerste je aanname dat Messi zich nooit wegcijfert voor het team, terwijl hij juist de afgelopen twee seizoenen bezig is naar een transitie naar een teamspeler die zijn kwaliteiten in dienst stelt om het team te laten excelleren in plaats van het hele team gebruikt om zichzelf te laten excelleren. Waar hij een aantal seizoenen Villa nog uitschold omdat die een bepaalde looplijn van Messi niet zag, is die onverzadigbare honger naar presteren en op de voorgrond staan verdwenen: hij gunt penalties aan Neymar, bij die laatste counter blijft hij op de eigen helft staan waar hij in eerdere seizoenen geheid mee naar voren was gegaan en vermoedelijk de bal had opgeëist. Als de premisse van je argument is dat Messi zich nooit wegcijfert voor het team, dan heb je de afgelopen anderhalf jaar geen Barcelona gekeken. Dan zou je juist hebben gezien dat Messi meer en meer de spil wordt van Barcelona die de rest van het team doet draaien. In die context las ik in een artikel op Eurosport een mooie quote: "he out-Iniestas Iniesta". Juist dit seizoen is meer en meer zichtbaar geworden dat Messi in dienst van het team speelt, een ontwikkeling die niet alleen Hoppa! en mij is opgevallen maar ook tal van journalisten en analytici.

En in dat licht past ook heel goed de manier waarop Messi zich in de finale opstelde. Toegegeven, hij was niet de speler die doorslaggevend is geweest in de finale, dat zijn drie vlagen van klasse geweest. Juventus heeft zijn spelplan er op aangepast om Messi weg te houden bij de goal en daarin zijn ze geslaagd. Dat betekent ook dat het onmogelijk was voor Messi om op de voorgrond te treden (hoewel, hij had één assist en een voorassist, noem het onzichtbaar). Wat hem juist tekent, is dat hij erkent dat hij niet direct doorslaggevend kan zijn omdat Juventus daartoe simpelweg te georganiseerd hem uit de wedstrijd speelt. En dat moet je als speler dan gewoon onderkennen.

Ik ben er van overtuigd dat Ronaldo, maar ook een Depay, in dezelfde situatie was gaan forceren met idiote afstandsschoten om maar de glansrol op zich te nemen die van hem verwacht wordt. Wat Messi juist zo ongelooflijk groots is, is de erkenning van de belangrijkste speler van Barcelona dat hij zich klein op moet stellen in deze wedstrijd om tot succes te komen, dat het geen nut had om te gaan forceren omdat dat toch niet zou lukken. En door zich die rol aan te meten, die teamrol waar hij zich het hele seizoen al in ontwikkelt, kon hij toch een belangrijke rol spelen in de overwinning van Barcelona. Niet in termen van goals, maar wel met een assist (tweede goal), voorassist (laatste goal) en de crosspass op Neymar waarmee Juventus organisatie in een keer uit elkaar lag, en een perfecte steekbal waar Neymar een teenlengte tekort kwam. Niet met goals, maar wel met het verdelen van het spel, het aanjagen en het altijd aanbieden van een aanspeelpunt in balbezit.

Jij noemt het niet goed spelen, ik noem het juist het perfect lezen van wat de wedstrijd nodig heeft. Voor mij is dat een kwaliteit die maar heel weinig grote spelers bezitten, om zich zo ondergeschikt te maken aan het team.

Gaat ie hem nou afrekenen op deze wedstrijd? Messi was misschien niet de hele wedstrijd fantastisch, maar hij was toch zeker weer bepalend bij die 2-1 en dat geld ook voor Suarez.

8 juni 2015 om 07:54

Hij kraakt hem niet af. Hij was objectief en constateerde dat het niet bijzonder was wat Messi deed. En dat klopt ook.

8 juni 2015 om 09:35

Niet afkraken? Hij vergelijkt zijn spel van zaterdag met dat van spelers uit de Eredivisie en JL die dat ook kunnen doen?! En buiten dat. Van Hanegem had waarschijnlijk verwacht dat Messi er 3 in zou leggen en de verdediging van Juve helemaal scheel speelde. Jij volgens mij ook gezien je reacties, maar niemand kan dat hoor, in elke wedstrijd. Hij stond aan de basis van de 3 doelpunten, moet hij ze dan ook nog afmaken?

8 juni 2015 om 10:13

Beslissend zijn in een CL finale vind ik toch redelijk bijzonder, was toch zijn actie die ervoor zorgde dat Suarez kon intikken.

8 juni 2015 om 07:58

Hij beoordeelt gewoon het spel wat Messi liet zien, hij rekent niemand af. En het klopt, Messi was echt niet zo goed in de finale.

8 juni 2015 om 08:17

Nee, dat viel mij ook op. Toch was hij bij alle drie de goals beslissend in de aanval. En dan kan van Hanegem wel roepen dat dat soort ballen ook in de Juup en de Eredivisie worden gegeven, maar ik zie het Tim Janssen toch niet doen hoor.....

8 juni 2015 om 09:54

Hoezo beslissend bij alle 3 ? Bij de eerste goal gaf die alleen een crossbal, daar was Neymars steekpass op Iniesta beslissend. Bij de 3e goal was Pedro beslissend door de bal weer terug te geven aan Neymar. Bij de tweede goal was het een mooie actie van Messi, daar speelde die wel een significante rol.

8 juni 2015 om 09:57

Niet alleen de eindpass is een beslissende actie. Ook de bal die daaraan vooraf gaat kan beslissend en zelfs belangrijker zijn.

8 juni 2015 om 10:29

Oké zullen we dan. Afspreken dat de keeper ook altijd belangrijk is bij een goal? Messi heeft gewoon weinig laten zien. Maakt niet uit hoor, dus dat kun je te gewoon accepteren?

8 juni 2015 om 11:02

Als de keeper degene is die de opening vindt waardoor uiteindelijk de goal valt, dan wel ja. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Willem heeft gelijk, vooral, mbt individuele klasse van Barca heeft hij gelijk, maar dat wist je van te voren, dat die hoger was dan bij Juve.
Juve speelde een goede wedstrijd en had geen geluk met de beslissingen van de scheidsrechter
Juve heeft gestreden en verloren met opgeheven hooft.
Wel goed om te zien, dat Barca op tijd de selectie een beetje een lift gegeven.
Een paar spelers inpassen per seizoen en je kunt weer verder elk jaar.
Mooie beelden van Xavi en Pirlo na afloop, dat was eigenlijk het mooiste van de wedstrijd dus.
Pogba groot talent, voor de toekomst, dat Man Utd die heeft laten gaan..

Messi speelde gewoon in dienst van het elftal, was belangrijk bij de doelpunten en had nog een of twee kansen om te scoren. Neymar scoorde de 1-3, was ook constant aanspeelbaar en betrokken bij de aanvallen van Barca die talrijk waren. Suarez was de gevaarlijkste man. Heeft Buffon tot een aantal wereldreddingen gedwongen en scoorde de cruciale 2-1 maar volgens de kromme lag hij alleen maar op de grond.

Wat een drama dat trio hahaha.

Jammer dan deze man, die vroeger blijkbaar goed tegen een bal kon trappen, ons nu niet kan voorzien van fatsoenlijke analyses. Altijd die negatieve dingen belichten, altijd van die logische dingen verkondigen. Snap niet dat zijn uitspraken hier nog geplaatst worden want ze voegen toch niet echt veel toe. Want ben het wel met hem eens, ik had ook meer verwacht van Messi, maar heb wel kunnen genieten van Macherano bijvoorbeeld. En tuurlijk kun je wat zeggen van de Barca spelers die makkelijk naar de grond gaan maar dat lok je als Juve zijnde ook gewoon uit. Als je kijkt hoe Vidal er bijvoorbeeld de eerste 10 minutenen invliegt.

Hehe wat ontnuchterende opmerkingen. Messi was wederom waardeloos. Evenals in de wk finale. Dat zijn de wedstrijden om iets speciaals te brengen. En je te onderscheiden. Vond Raketic veruit de beste aan de kant van Barca.

Barca won dankzij individuele klasse, maar de drie voorin lieten niets zien???

8 juni 2015 om 09:01

Haha ja indd dacht ook van jah je spreekt jezelf wel tegen he Mr. De Kromme....

Ik vond barca het eerste uur gwn goed spelen tuurlijk niet super dominant maar wat wil je in een CL finale tegen Juve. Vond t samenspel en paar combinaties wel lekker gaan.
En indd was zeker niet de Beste wedstrijd van MSN maja SN score en messi meer als verdeler en ach haha de cup is binnen.

En al die mensen die Neymar gwn letterlijk wensen dat zn rug op het wk erger werd geraakt, maakt mij nog misselijker dan Neymar zelf. Al dat gegeil op Robben hierzo maar ho maar we vergeten allemaal dat Robben bijna de grondlegger is van de schwalbes. Mensen veranderen en Robben was nog stuk ouder toen ie er pas mee kapte. Dus met Neymar komt t hopelijk wel goed. En dit is een finale je staat voor.. Dit noemen ze ook wel eens een slimmigheidje

Messi was niet geweldig maar haalde een ruime voldoende.
van Hanegem probeert te zeggen dat we gewoon normaal moeten doen en niet elk balcontact wat Messi heeft te koesteren alsof niemand dat na kan doen.
Ik heb niks met het verheerlijken van voetballers. je doet het met het hele elftal.

Barcelona als team was gewoon beter als Juventus, en daarom hebben ze gewonnen, niet dankzij de klasse van messi deze reis.

8 juni 2015 om 08:50

Ik wordt dood ziek van onze nationale azijn zeiker , ik heb echt een leuke partij gezien , en Messie mag dan een mindere wedstrijd hebben gespeeld , hij heeft alleen maar schoppen lopen ontwijken wat al moeilijk genoeg was , maar hij v Hanegem heeft altijd wat te zeiken pff

Ze hadden Go Ahead Eagles eigenlijk mee moeten laten doen om de CL hé van Hanegem?
Zo speciaal was het ten slotte allemaal niet.

Willem van Hanegem, kan je niet een keer weggaan bij de media.

Hij is duidelijk aan het dementeren en het wordt een beetje zielig om elke week weer een column te zien over, Clasie is zo goed, Clasie kan makkelijk Barca aan, Messi loopt nooit enz.

Wat een onzin, Willem was zelf een grootste speler maar heeft duidelijk het intellectuele niveau van iemand die gezakt is op Kader niveau (No offense).

Deze man is eigenlijk gewoon heel erg dom, dat geeft ook helemaal niet niemand hoeft het wiel uit te vinden maar ga dan niet wekelijks een podium zoeken om je onzin te verkopen.

Willem u bent zojuist Gezlataneerd

Is van Hanegem de laatste jaren nog nagekeken op dementie? Die gaat er steeds minder van snappen en wordt steeds depressiever.
Cruyff heeft gewoon gelijk. Barca heeft het heel slim gedaan. Gewoon zorgen dat Messi 20 meter naar achter staat, daardoor 3 verdedigers met zich meeneemt om ruimte te creëren voor Neymar en Suarez. Tactisch heel sterk en alle respect voor Messi. Daarom is Messi ook de allergrootste ooit. Maradona en Ronaldo zouden zich nooit dienend opstellen. Zelfs niet als dat een prijs op zou leveren. Dus op de vraag of Messi goed gespeeld heeft is het antwoordt wat mij betreft JA.

Nou van hanegum, een punt heb je wel, maar de meerdere keren liep ook een van juve vervelend in de rug bij suarez en dan weet je vanzelf dat die gaat vallen en dan zo een vrij trap probeert te krijgen. Nu waren ze wel meer dan terecht, vond ik. Messi heeft niet gescoort en deed in een belangrijke wedstrijd ook weinig, maar moet dat dan iedere keer, hij stond toch bij de 3 goals aan het begin, zonder hem waren die misschien niet gevallen en zeker niet de winnende van suarez.

8 juni 2015 om 09:19

Ja, de manier waarop Suarez dan rolt slaat nergens op, maar hij heeft nogal wat knieën, ellebogen en schouders in zijn rug gehad. Maar goed, daar hoor je de Juve-supporters natuurlijk niet over.

Ik vond het een overwinning voor het voetbal. Barca speelt gewoon mooi en verzorgd voetbal, met op elkaar ingespeelde individuele toppers. Juventus heeft het heel goed gedaan dit seizoen, maar moest gewoon terecht de meerdere erkennen in Barca.

10 juni 2015 om 18:37

we weten allemaal dat suarez altijd zo doet en probeert een vrije trap te krijgen en je hebt gelijk dat hij vaak genoeg in de rug is gelopen, daar hoor je niemand over.
Barca heeft verdiend gewonnen en ik gun het suarez van harte dat hij de winnende heeft gemaakt en eindelijk eens landkampioen is geworden en de cl en de beker ook nog.

Messi was niet dominant maar toch beslissend.

Als voetbal leek kon ik nog zien hoe de focus van juventus op messi lag. hij trok steeds 2 man of meer mee waardoor er veel meer ruimte voor anderen kwam.
Bij het aanspelen van Messi zag je gelijk hoe juve op hem terugviel om de dribbel er uit te halen. Geweldig om te zien hoe die Messi, zogenaamd ongeinteresseerd terug viel naar de rechterzone van het middenveld. Om vervolgens tig keer Alves te lanceren.

Messi was tactisch erg goed en waarom zou hij altijd moeten scoren? Nu was hij op deze manier beslissend.

Oh Messi speelt eens een wedstrijd niet super en meteen miet mopperkont weer zeuren. Mag Messi ook eens een off day hebben?????

Iedereen zegt dat Messi een offday had. Maar Evra is geen back van Atletico de Bilbao.
Je kan het ook zo zien dat Evra goed was.

8 juni 2015 om 09:22

Evra (en de rest van Juventus dat om Messi heen cirkelde) was goed en Messi koos de beste oplossing. Niet de individuele actie tegen Evra, want de kans dat je dan faalt is te groot en Juventus is levensgevaarlijk in de omschakeling. Dus speelde Messi om die mannen bezig te houden en dat deed hij goed. Slimme loopacties, goed het spel verplaatsen.

Dat hij dan ook nog 3x een beslissende pass geeft.... dan ben je gewoon een topper. Ook al zijn het dan passes die Tedje van de Pavert volgens van Hanegem ook kan geven....

8 juni 2015 om 09:29

Maar als de back van Bilbao of Nelom i.p.v. Evra zou staan wat had Messi gedaan?
je kan ook accepteren dat Evra een ervaren en goede speler is die Messi uit de wedstrijd heeft gespeeld. Messi is ook maar een mens.

8 juni 2015 om 09:33

Als je 3 beslissende passes geeft, dan ben je niet uit de wedstrijd gespeeld.

Wat een onzin zegt die can Hanegam.
Alsof Messi in elke wedstrijd iets moet laten zien wat buitenaards is of subliem is.

Op die manier kan je elke breedte pass of simpele pass die door topspelers van topclubs gegeven worden zeggen van

En toch was hij bij alle drie de goals betrokken. Laat staan als hij wel goed had gespeeld dan was het 6-1 geworden

Vond Messi inderdaad niet super. Toch was hij bij elke goal van Barcelona betrokken, evenals toen bij Argentinië op het WK waar hij ook niet in beste doen was. Zegt veel.

Jeetje meneer heeft een slechte dag gehad. Wat een gezeik weer zeg. MSN was niet geweldig maar wat maakt t uit. Moeten hun iedere wedstrijd uitblinken dan? Suarez die de hele tijd op de grond valt? Ik heb geen enkele keer iets gezien waardoor die niet op de grond zou mogen vallen. Slap gelul van die kromme pff. Barca heeft de CL wel weer gewonnen. Het zal MSN een worst wezen hoe dat gelukt is

Willem moet gewoon naar een bejaardenhuis. Daar kan hij de hele dag k***en op alles en iedereen. Daar zeggen ze om 7 uur gewoon, Jaaaa meneer van Hanegem het is toch wat. Doe nu maar even uw gebit uit dan kunt lekker op uw vanillevla sabbelen en dan gaan we daarna lekker slapen he? Morgen weer een nieuwe dag.

Dat zijn finales Willem. Dan speelt de spanning mee. Als er maar gewonnen wordt. Vraag dat maar aan juve.

Volgens mij had Willem niet zijn goede bril op. Messi speelde inderdaad niet geweldig, maar was wel beslissend met 2 acties voorafgaand aan de doelpunten.

Daarbij had hij de hele wedstrijd 2-mansdekking, waardoor er altijd makkelijk de vrije man gevonden kon worden. Hij had dus wel degelijk een hele belangrijke rol.

Hahaha deze man.

Die Kromme heeft een andere wedstrijd gekeken dan de meesten, Neymar lag het vaakst op de grond met dank aan bijvoorbeeld Vidal, Messi en Suarez wachtten hun momenten voor afjagen af en zo konden ze beslissend zijn op de momenten die er toe deden, ze waren inderdaad alledrie niet grootst zoals de wedstrijden ervoor maar als team heeft barca het slim gespeeld

Barcelona heeft een fantastisch elftal. En Messi is werelds beste voetballer. Juventus speelde erg sterk, en had de scheidsrechter niet mee. Maar het is geen schande om onderuit te gaan tegen werelds beste team.

Persoonlijk is en blijft de beste voetballer ooit voor mij. Pele Daar kan niemand aan tippen. Die kon trouwens ook fantastisch koppen. En werd zeker mede door zijn toedoen 3 x wereldkampioen. Ook dat kan niemand hem nazeggen.

Messi speelde inderdaad niet zijn beste wedstrijd, maar haalde toch zeker wel een voldoende, had hij gescoord dat had iedereen iets heel anders gezegd, want als een Ronaldo belabberd speelt maar wel scoort hoor je niemand iets zeggen. Ben het echter wel deels met hem eens. Messi was inderdaad niet op zijn best, probeerde het wel maar niet alles lukte. Zelfs dan nog had hij de meeste succesvolle dribbels van allemaal en is hij doorslaggevend geweest bij de goal van Suarez.

Bovendien heeft Barcelona gewonnen, wat uiteindelijk het allerbelangrijkste is. Wat maakt het uit of die tridente voorin super speelde of niet, uiteindelijk lacht Barcelona toch wel het laatst.

Compilatie met al Messi's acties van de wedstrijd. https://www.youtube.com/watch?v=rswa9tvrw2i
Het was zeker niet zijn beste wedstrijd, maar het was zeker wel een goede wedstrijd. Maar goed, je kan tegenwoordig beter een hele wedstrijd voetballend niks brengen en een intikker scoren, dan heb je altijd een goede prestatie neergezet.

Ach dat vond ik niet eens het meeste opvallende aan de wedstrijd.
Wat mij vooral opvalt is de gelaten manier waarop Juve hun lot accepteren.
Na de wedstrijd wordt er met geen woord meer gerept over de 2 penalties op Pogba.
Toch beslissend in deze. Vooral de 2e: bij een 1-2 stand een penalty en een rode kaart voor Alves, en de kansen waren gekeerd.

Ben ik dan de enige met een anti Barca bril die een complot ziet in een Turkse scheids, ongetwijfeld benoemd door de rechterhand van Platini, een Turk en hoofd van de scheidsrechters commissie van de Uefa?

Nou en? Wisten jullie dat deze Senes Erzik een Unicef project manager is?
Zoek op: Uefa Executive Committee.
En wat zien we op de meest recentelijke foto van de Uefa: Platini geflankeerd door Senes Erzik en Angel Maria Villar (catalaan en beschermheilige van Barca)

Een paar jaar geleden begon Mourinho over de link tussen Unicef en FC Barcelona.
Ondertussen is voor de buhne de link tussen de twee verleden tijd maar nog altijd geniet Barca nog steun op cruciale momenten.

Tja Blatter is wel afgetreden maar daarmee is de corruptie in de voetballerij verre van over hoor.

8 juni 2015 om 13:33

Je ziet wat je wilt zien, ouwe Portugees.

8 juni 2015 om 13:37

Jaloezie is een ziekte... Veel succes ermee.

11 juni 2015 om 12:42

Haha precies man, die arme Portugezen toch. Blatter pakte zelfs de chick van Ronaldo. Is jullie dan niets bespaard gebleven?

http://www.powned.tv/nieuws/media/2015/06/blatter_... html

Je kunt Van Hanegem niet meer serieus nemen na de opmerkingen die hij bij Sport1 maakte tijdens de wedstrijd van Barcelona tegen Psg. Alles wat Suarez doet, is volgens de Kromme geluk. De bal die hij geweldig inschoot was volgens de analyticus anders bedoeld en de passeeracties, inclusief panna's waren ingegeven door slechte aannames. Als je dan de naam van de speler niet eens kunt noemen dan betekent dat dat Van Hanegem een persoonlijke aversie heeft tegen Suarez. Over Messi heeft hij overigens wel gelijk, die was niet bijzonder in de finale.

Daar zal Messi van wakker liggen hoor.. Hij wordt afgekraakt door Van Hanegem

Hij is echt niet goed
Messi was een van de beste spelers op het veld.
Hij was overal te vinden en wist dat hij door 3 man verdedigd zou worden,
Juist het spel van Messi heeft de openingen gemaakt voor de andere aanvallers.
Hierdoor werd het onmogelijk om een muur te bouwen.

Dat hij Suarez afkraakt had ik wel verwacht.
Iemand met een verleden bij Ajax zal het bij deze zuurpruim nooit goed kunnen doen.

De ballen die Messi geeft.... die zijn gewoon van wereldklasse. Wat Busquets goed kan over de grond, kan Messi goed door de lucht. De passes van Messi zorgen altijd voor gevaar en zette spelers vrij voor het goal. Nu komt ene Willem zeggen dat het in de Jupiler League ook gebeurt?. De passes die messi geeft, geeft niemand zo nauwkeurig met zo'n snelheid.

Barzagli is gewoon de beste pure verdediger van de wereld en dan word het ook moeilijk voor Messi.
Messi speelde goed maar vergeet niet dit Juventus niet een Elce, Malaga, Rayo is waar Messi wel even door de verdediging heen wandelt.. Barcelona speelde tegen een blok van een half fitte Barzagli, Bonucci, Vidal en Pogba.. Ronaldo heeft niks klaar gespeeld tegen dit blok en Messi was gewoon de meest dreigende speler samen met Iniesta..

Dus als hij 1 wedstrijd niet scoord.heb je gelijk een off dayy!!! Van hanegem kan zijn commentaar beter thuis in de keuken laten. Sukkel. Messi speelde gewoon goed. Punt.

Ondanks ales blijft hij de beste speler ter wereld. Willem moet zijn commentaar voor zich houden.hij laat zich weer eens van zijn slechtste kant zien.

Ik ben dan geen fan van Messi maar ik weet wel op wat voor niveau hij speelt en hoe goed hij is maar wat hij in de cl finale deed weet ik ook niet ik begrijp niet dat mensen bij de poll hebben gezegd dat hij niet slecht speelde

Messi speelt abnormaal goed --- normale wedstrijd naar zijn doen
Messi speelt gewoon goed ---- waarom scoort hij niet?
Messi speelt een mindere wedstrijd ----is hij het kwijt? wat scheelt er? heeft hij ruzie met de trainer, z'n vrouw, z'n hond?

Het is altijd wel iets.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren