Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Sar hoopt op meer animo: ‘Voor de club is het belangrijk’

Laatste update:

Ajax verloor in de derde voorronde van de Champions League van Rapid Wien en werd daardoor geëelimineerd voor het miljardenbal. Donderdag moet een goede eerste stap worden gezet naar de Europa League-groepsfase: dan komt FK Jablonec op visite. Edwin van der Sar hoopt dat Frank de Boer en zijn spelers gesteund worden door een volgepakte ArenA.

/

De commercieel directeur van de Amsterdammers geeft in De Telegraaf aan dat er 28.000 kaarten over de toonbank zijn gegaan voor de wedstrijd van donderdag. Van een vol huis is dus nog absoluut geen sprake. “Onze supporters weten pas sinds vorige week maandag dat we thuisspelen. Dus dat is snel gegaan.”

“Maar we willen dat het stadion voller zit”, vervolgt Van der Sar in de ochtendkrant. “De spelers kunnen de steun goed gebruiken. Voor de club is het belangrijk dat we in de groepsfase terechtkomen”, weet de commercieel directeur. In het seizoen 2010/11 keerde Ajax na jaren afwezigheid terug in de Champions League en vervolgens was het vijf jaar op rij present.

Denk jij dat Ajax ten koste van FK Jablonec de groepsfase van de Europa League bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel even een verschil. Jablinec of een topclub over de grasmat krijgen. Denk niet dat t val zal zitten...

19 augustus 2015 om 08:13

Ja,want supporter ben je alleen tegen topclubs.

19 augustus 2015 om 12:44

Supporter ben je als je ook 40 euro neer legt als ze dit soort wedstrijden spelen..

Als vd Sar de Arena echt vol wilt, gooit hij die 2e ring er in voor een prijsje die past bij dit soort wedstrijden.

19 augustus 2015 om 13:18

E zijn kaartjes beschikbaar voor 16,50..

19 augustus 2015 om 16:52

Helemaal mee eens.

19 augustus 2015 om 17:11

Paulurs

Waar heb je het over kerel? Ik heb een prima kaartje voor 21 eu te pakken.

19 augustus 2015 om 23:43

Vind dat ze voor dat geld best de lange zijde beschikbaar konden stellen voor de 2e ring..

Maar op de een of andere manier gaat die niet in de verkoop.

19 augustus 2015 om 23:57

Ik ga achter het doel op de tweede ring voor 16,50 euro!! Bij PSV zat het in de Europa League ook altijd half vol. Dat is nou eenmaal met Europa League en al helemaal na een grote teleurstelling.

19 augustus 2015 om 13:49

Ach dit Ajax kan ook van jablonec verliezen. Je neus daar voor ophalen spreekt van een arrogantie die Ajax zich allang niet meer kan permitteren.

19 augustus 2015 om 14:00

Het is nog steeds vakantie tijd. Daarnaast weet ik niet hoe laat deze wedstrijd wordt gespeeld, maar het is een doordeweekse dag en sommigen zullen de volgende dag gewoon weer moeten werken. Als de goedkoopste kaarten dan ook iets van 17 euro zijn, dan snap ik heel goed dat mensen deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Als vd sar slim was had ie kaarten voor 5-10 euro gedaan. De fans verdienen ook wel wat nadat je ze zo teleursteld

Dat is toch iedere thuiswedstrijd dat er rond de 30000 man zitten ?
Tegen Rapid Wien was toch de belangrijkste wedstrijd ? Ik snap die van den sar nier.

19 augustus 2015 om 08:06

Dit slaat werkelijk waar nergens op. Bij Feyenoord valt het minder op doordat de mensen op de tweede ring vooral vaak wedstrijden aan zich voorbij laten gaan bij Ajax laten minder mensen wedstrijden laten gaan dan de trouwe Feyenoordfans. En ik wil wel zien hoeveel andere clubs verkopen na een tegenslag in de CL in de vierde voorronde van de EL binnen twee dagen.

19 augustus 2015 om 08:09

Ajax heeft ook veel meer succes supporters die alleen maar gaan als het goed gaat.

Zodra het wat minder gaat gaan ze niet meer of zeggen ze hun kaart op. Dat heb je bij iedere club maar bij Ajax zijn dat er in aantallen gezien veruit het meeste.

Is ook niet geheel onlogisch gezien Ajax veruit de grootste 'fan' base van het land heeft.

19 augustus 2015 om 08:39

Dat is de grootste onzin panerai! Bij ajax hebben ze de meeste seizoenkaarthouders van Nederland, al tientallen jaren! Ik denk niet dat een successupporter en seizoenkaart aanschaft! !

19 augustus 2015 om 08:45

@ Panerai
Kun je ook met een bron komen? Of klets je maar wat met je "in aantallen gezien veruit het meeste"? Je komt namelijk over alsof je voor dit 'feitje' een bron geraadpleegd hebt. De ArenA is het grootste stadion in Nederland en vaak uitverkocht. De mensen met seizoenskaart die er soms niet bij kunnen zijn heb je bij iedere club. En dat heeft verschillende redenen.

19 augustus 2015 om 08:46

Ik vind dan ook dat de club hun supporters tegemoet moet komen met gratis kasrten voor seizoenkaarthouders bijvoorbeeld.

19 augustus 2015 om 08:56

Daar heb je geen bron voor nodig dat heeft gewoon met logisch nadenken te maken. Ajax is veruit de grootste club van Nederland qua fans en qua prijzen. Dan is het volgens mij niet meer dan logisch dat je daar ook de meeste succes supporters heb zitten. Als je het daar niet mee eens bent kom dan maar eens met een 'bron' die het tegendeel bewijst.

19 augustus 2015 om 09:01

Het is ook nog vakantie, ik kan er om die reden bv. niet bij zijn.

19 augustus 2015 om 09:02

De feiten spreken je tegen panerai, ajax verkoopt en de meeste seizoenskaarten en heeft het hoogste bezoekersaantal.

19 augustus 2015 om 09:11

@afcanats grootste onzin ooit, stadion zit nooit echt vol in de ArenA. Kijk alleen al afgelopen weekend tegen Willem II, de hele onderste ring zat maar voor 60% vol.

19 augustus 2015 om 09:14

Dan ben jij misschien niet zo goed in feiten analyseren.

Dat komt dus omdat Ajax veruit de meeste supporters heeft van het land. 1,5 miljoen geloof ik uit eerdere onderzoeken.

Geen kunst om een stadion van 50.000 vol te krijgen qua seizoenskaarten dus en veel zeggend dat je niet eens het stadion half vol kan krijgen met een EL wedstrijd.

Een hoop succes supporters dus.

19 augustus 2015 om 09:37

Deel van mn vrienden kan het niet redden vanwege het tijdstip! Als je uit het noorden van het land moet komen maar je moet gewoon werken (zeker in de vakantieperiode kan het lastig zijn om eerder weg te mogen) is het tijdstip gewoon niet te doen zeker met het oog op files

19 augustus 2015 om 09:44

Helemaal mee eens! Heb al jaren een seizoenkaart en had voor loting al kaarten voor beide wedstrijden gekocht. Maar als ik nu zie dat ze nog eens 35 euro per kaartje durven te vragen tegen een nietszeggend clubje dan houdt het toch echt op

19 augustus 2015 om 09:46

Klopt, maar Ajax heeft 1,5 miljoen supporters volgens mij, jij gaat niemand wijsmaken dat die allemaal een goede reden hebben om niet te komen. Gewoon een hoop succes supporters en fans die de wedstrijd niet interessant vinden.

19 augustus 2015 om 09:58

Dat is jouw waarneming, zijn niet de feiten. Daarnaast het aantal verkochte kaartjes is leidend voor deze feiten, er zijn er wss meer verkocht dan aanwezig ivm. bv. Vakanties.

19 augustus 2015 om 10:00

Toch wel, het aantal supporters doet er niet toe. Aantal verkocht seizoenskaarten en tickets wel, je moet het niet moeilijker maken dan het is panerai. Over feiten gesproken meer dan 53.000 plaatsen.

19 augustus 2015 om 10:09

@afcanats

Wees gewoon niet zo koppig. Iedereen weet dat er bij Ajax meer successupporters rondlopen dan bij andere clubs, zodra het even minder gaat of wanneer de tegenstander minder aantrekkelijk is blijven mensen liever thuis.

19 augustus 2015 om 10:17

@panerai
Na de jaren zonder kampioenschap is het aantal verkochte seizoenskaarten en gemiddelde toeschouwersaantal per jaar gegroeid. Natuurlijk is dit een in-your-face ervaring voor alle schreeuwers hier op voetbalzone die alles menen te weten.

Gelukkig had PSV vorig seizoen in alle Europa League wedstrijden een volle bak thuis, of nee wacht..

19 augustus 2015 om 10:18

Daarbij komt het oh zo beroerde 19:00 tijdstip van de EL er ook nog bij.. Ik woon en werk in Amsterdam en ja ik heb een kaartje, maar ik hoop dat ik voor de 20ste minuut binnen ben..

19 augustus 2015 om 10:24

@fr12jules Hoe veel man waren er ook alweer bij Feyenoord - Sevilla? De eerste grote Europese wedstrijd voor Feyenoord in jaren?

Ik heb het even voor je opgezocht! Toeschouwers19.500

Maar de Kuip zit toch altijd vol? Hoe kan dat nou?

19 augustus 2015 om 10:26

Dat snap ik als je de rekenmethode gebruikt van Ajax. Kom op zeg, vorig jaar aan het eind van het seizoen. Er zat geen hond in het stadion en er wordt gewoon vrolijk omgeroepen dat er 50.000 man zit. Sorry, maar zo ken ik er nog wel een..

19 augustus 2015 om 11:07

@panerai. Het klopt dat veel mensen de tegenstander niet interessant vinden. Je kan geen 50.000 die hard fans hebben. Ik had zelf ook kaarten, heb ze echter verkocht omdat ik weekendje weg ga. Als dat echter een CL wedstrijd was geweest was ik wel gegaan.

19 augustus 2015 om 11:11

om dan even buiten beschouwing te laten dat er nog genoeg mensen vakantie hebben en 19:00 uur ook een achterlijke tijd is voor mensen die moeten werken en reizen..........

19 augustus 2015 om 11:12

@blueutd,

In de wedstrijd tegen Sevilla waren er 38.000 toeschouwers ipv 19.500

19 augustus 2015 om 11:38

@likdat

Waar zeg ik dan dat PSV wedstrijden tijdens EL wel volzaten? Ik zeg toch precies dat PSV ook niet vol zat.

En dat het voor veel supporters van Nederlandse topclubs niet interessant is om naar dat soort wedstrijden te gaan ook die van Psv.

Echter is het verschil dat Ajax 20x zo veel fans heeft ten opzichte van Psv.

Ik snap volledig dat de Arena niet vol zit tegen zo'n nietzeggende club in de Europa league trouwens, maar in verhouding vind ik het nog steeds opmerkelijk dat Ajax, die naar eigen zeggen 1,5 miljoen fans heeft een stadion niet eens kan vol krijgen met 50.000 stoelen.

PSV kan dat ook niet met 35.000 stoelen in dat soort wedstrijden, alleen heeft Ajax in verhouding veel meer fans.

19 augustus 2015 om 11:40

@bram je kan ook een succes supporter zijn als je niet het stadion bezoekt.

19 augustus 2015 om 11:54

@blueutd

Raar toeschouwers aantal heb jij. Kijk eens naar de samenvatting van de wedstrijd, dan kun je wel zien dat er meer dan 19.500 zitten.

Het zat niet vol nee, maar dat roep ik ook niet. Het gaat er hier om dat Ajax erg weinig kaarten verkoopt in verhouding met het aantal fans jullie schijnbaar hebben.

Ajax is de grootste club van Nederland toch? Waarom is er dan zo weinig animo voor wedstrijden als deze?

19 augustus 2015 om 12:30

Minder aantrekkelijke tegenstander heeft niks met succes te maken. Plus dat het uit de cijfers gewoon niet blijkt, in 7 jaar zonder kampioenschap zat het stadion ook vol. Percentage successupporters stijgt altijd bij succes, neemt niet weg dat er ook een grote en trouwe kern is.

19 augustus 2015 om 20:41

Dat hele successuppoters gebeuren is onzin. Nou ja, het klopt wel, maar het heeft weinig met Ajax an sich te maken. Het gebeurt overal. De naam zegt het al: een club met succes trekt successupporters aan. (ja, Ajax heeft nu geen succes, maar wel de laatste 5/6 jaar kampioen geworden en CL gespeeld etc, dus er zitten er nog wel zat ondanks dat het nu minder gaat).
Barcelona heeft ook successupporters. Bayern Munchen ook. Heeft niks met Ajax te maken. Ze zitten er wel natuurlijk, maar dat komt door de status / mate van succes. Als Feyenoord nou 3x op rij kampioen wordt krijgen die ook successupporters.

Daarom vind ik het zo lachwekkend altijd dat zoveel hier (met name Feyenoorders neem ik aan) roepen dat Ajax alleen maar successupporters heeft; daarmee geven ze zelf alleen maar aan dat Ajax succes heeft (niet momenteel weliswaar, maar de afgelopen jaren), en zij zelf niet.

19 augustus 2015 om 21:26

Wat een ongelofelijk onzinnige discussie weer. Dat er überhaupt nog hier over gediscussieerd wordt.

1. Ajax is de afgelopen 2 decennia (vooral halverwege jaren 90 zeer) succesvol geweest en dit heeft er toe geleid dat bedrijven meer geïnteresseerd zijn geraakt in Ajax. Meer bedrijven betekent meer supporters, maar met deze bedrijven komen ook businessdeals. Seizoenskaarten voor werknemers, et cetera. Die kunnen zelf bepalen of ze wel of niet komen. Deze seizoenskaarten worden meegerekend in de bezoekersaantallen of ze nou wel of niet bezet zijn en voila, zie daar al het eerste misverstand over bezettingsgraden. Seizoenskaarten kunnen overigens per wedstrijd verkocht worden aan derden via Ajax, dus dat betekent niet dat die plek per definitie leeg is.

2. In de Arena is de eerste ring duurder dan de tweede ring, omdat je dichter op het veld zit. In de Kuip is dit andersom omdat het de tweede ring overdekt is. Daarmee vervalt het argument dat de Kuip er altijd uitverkocht uitziet, want de tweede ring wordt nauwelijks in beeld gebracht. Zeer vertekenend.

3. Door het succes van Ajax heeft Ajax fans door het hele land. Deze passen nooit allemaal in de Arena, maar zouden ook nooit allemaal naar de Arena komen vanwege de afstanden. Logisch dus dat Ajax procentueel gezien minder supporters heeft die frequent een wedstrijd bezoeken.

20 augustus 2015 om 01:57

@3 ''door het succes van Ajax heeft Ajax fans door het hele land''

Is dat niet de defenitie van een succes supporter?

19 augustus 2015 om 10:33

Ik woon in Amsterdam en kan je zeggen dat ik een flink aantal vrienden heb, waar ik helemaal niks van snap, die nu zinnen uitspreken als 'helemaal klaar met ajax' 'ik kijk wel weer als het beter gaat'. Deze jongens zijn boos op de club. Voor mij als Feyenoorder is dit waanzin. Moet zeggen dat er bij Fey nu wel een stijgende lijn in zit waar Ajax al jaren stil staat als dan niet achteruit gaat. Best demotiverend. Ajax is statistisch gezien de beste club van NL dus nogal wiedes dat de supporters verwend zijn! Bij een club als Real of Bayern zouden ze dit ook niet slikken.

19 augustus 2015 om 11:00

Schei toch uit met je 'voor mij als Feyenoorder is dat waanzin'. Al die protesten bij het maasgebouw vergeten? De bedreigingen aan het adres van Gudde en van den Herik? Roomser dan de paus.

19 augustus 2015 om 11:33

Man man man... Voor Mij. Mij als in ik heb nog nooit op de Coolsingel mogen staan, heb nooit Rotterdams succes gekend en ben dus blij met elk beetje succes wat we kunnen pakken. Waar heb je het over man? Ik hou me niet bezig met dat soort randzaken en al helemaal niet met protesten bij het Maasgebouw of individuen die het nodig vinden mensen te bedreigen.

19 augustus 2015 om 11:55

@cacciat0re

Haha, dus omdat je protesteert betekend het meteen niet dat je naar het stadion gaat?

Ik ben het ook vaak oneens met het beleid wat er gevoerd wordt in de Kuip, maar dat betekend niet dat ik daarom niet naar wedstrijden ga.

19 augustus 2015 om 11:14

Dat is dan heel knap als de gemiddelde bezetting bij ajax bij thuiswedstrijden 50.000 man is, of zo rond de 95% of hoger!

Dus ik weet niet uit welke onzin gedachte jouw opmerking komt, maar daar klopt dus echt werkelijk niks van.

---
On: snap best dat er nu wat minder animo is voor deze wedstrijd, maar het is toch wel belangrijk dat er veel supporters komen, want het geeft de spelers vaak die extra boost.

Tja dat was bij PSV dus ook altijd het geval.

Alleen de echte supporter gaat naar het stadion uitzonderingen daargelaten( mensen zonder geld, medische problemen of die ver weg wonen), bij clubs als PSV en Ajax zitten nou eenmaal veel supporters die alleen maar komen als het goed gaat of als er een leuk affiche is.

PSV en Ajax supporters zijn de afgelopen decennia nou eenmaal gewend aan Champions league dus alles minder dan dat wordt EL door veel supporters als iets onbelangrijk gezien.

Overigens vinden/vonden de clubs dat ook, en dat is ook een van de reden waarom het Nederlands voetbal er hedendaags zo slecht voor staat.

Edit:

19 augustus 2015 om 08:22

"Alleen de echte supporter gaat naar het stadion", wat een flauwekul. Ik ben ook een echte supporter met vele jaren een sc gehad, iedere wedstrijd present, maar omdat ik nu sinds kort in Denemarken woon en dus niet naar wedstrijden meer ga, ben ik dan geen echte supporter meer??? Dat mag jij mijn Deense vriendin uitleggen, volgens haar ben ik nog steeds zeer fanatiek, soms te fanatiek.

19 augustus 2015 om 08:34

Helemaal met je eens vanuit Noorwegen

19 augustus 2015 om 08:58

Lees mijn verhaal hier onder. Ik woon zelf in Singapore en ben ook een echte PSV fan. Er zijn uitzonderingen maar dat doet niet af aan het feit dat de supporters die altijd gaan ook naar deze wedstrijden gaan.

19 augustus 2015 om 09:10

Je spreekt jezelf nu behoorlijk tegen. Eerst zeg je dat alleen de echte supporter gaat, daarna zeg je dat jezelf een echte supporter bent die in Singapore woont en maar enkele wedstrijden bezoekt

19 augustus 2015 om 09:18

Ik spreek me zelf niet tegen ik had het anders moeten formuleren. Nogmaals lees mijn verhaal hier onder dan snap je wat ik bedoel.

19 augustus 2015 om 09:23

Maar wat is het nu: gaan nu wel of niet alleen de echte supporters naar het stadion?

19 augustus 2015 om 09:28

De 99 van de 100 wel ja. Alleen uitzonderingen zoals mensen die ver weg of in het buitenland wonen en wellicht als je echt geen geld hebt of slecht ter been bent maar het gros van de echte supporters zit er gewoon.

De rest die niet opkomen dagen zijn wellicht wel supporter of fan maar niet in tijden dat er geen CL wordt gespeeld of dat het goed gaat met de club, valt onder de categorie succes supporter dus.

19 augustus 2015 om 09:43

Waarom vermelde je die uitzonderingen dan niet in je eerste stukje?
Misschien om de Ajax-supporter in een kwaad daglicht te stellen????

En ja, die successupporters zijn er overal, dus ook bij Ajax. Een beter voorbeeld is eigenlijk Barcalona en successupporters. Hoeveel mensen in de wereld lopen met een shirtje van Barcalona en hebben nooit een wedstrijd bezocht?

19 augustus 2015 om 09:48

Moet ik alles voorkauwen voor je? Als je een beetje logisch beredeneerd kan je wast wel bedenken ik niet Alle echte supporters tot op de man precies. Ik heb het over het algemeen. Ik zal de volgende keer wat duidelijker zijn voor de mensen die alles zo letterlijk nemen en niet verder kunnen denken dan hun neus lang is.

19 augustus 2015 om 11:27

Onzin Panerai, je bent gewoon aan het provoceren met bullshit en probeert je nu in allerlei bochten te wringen om recht te lullen wat krom is..

19 augustus 2015 om 11:58

Haha lekker die ene uitzondering maken die je zelf bent. Wat nou als 35€ te duur is voor je (gezin op bijstandsniveau), als je een keertje geen zin hebt om die hele rit te maken (mensen uit andere delen van Nederland) of als al je vrienden niet willen/kunnen en je dus in je eentje zou moeten gaan (lijkt me vrij saai). Ben je dan geen echte supporter? Ik vind van niet en ik vind sowieso de term echte supporter misplaatst. Ik vind trouwens wel dat het jammer is dat er zo weinig mensen gaan komende donderdag, maak die kaartjes 20€ en ik weet zeker dat het vol zal zitten.

19 augustus 2015 om 12:13

@Panerai

Ik snap je redenering wel, je redeneert het ook goed. Alleen sinds er een in sommige posts ( in het begin) een sluwe sneer in naar Ajax.

De grootste club heeft: De meeste druk, de meeste successupporters, het hoogste budget. Etc. Daar heb je geen bron voor nodig.

Maar vergeet niet dat Ajax wel gemiddeld gezien hoogste bezettingsgraad heeft, daar zijn wel bronnen van. En nee dit zijn niet het aantal verkochten kaarten, dit zijn gewoon hoeveel mensen er zitten.

Ik wil trouwens zelf ook dolgraag weer een seizoenskaart voor Ajax. Ik heb er altijd één gehad. Het punt nu gewoon is, is dat het veel te duur is. Ik ben nog een student die aan de andere kant van Nederland woont (Hengelo) en ik heb net me eerste eigen appartement. Moet echt voorzichtig proberen rond te komen, dan kan ik niet 17x per jaar naar amsterdam gaan de kosten van een seizoenskaart. Ik zou het heel graag willen, maar dat red ik gewoon niet. Donderdag ga ik trouwens wel

19 augustus 2015 om 08:37

'alleen de echte supporter gaat naar het stadion'

Sorry, maar dit slaat echt nergens op.
Ik ben een Ajacied in hart en nieren, heb sinds een aantal jaar een seizoenskaart en ik vind 17x per jaar naar de Arena reizen (vanuit Limburg) genoeg.
Ik ben de afgelopen jaren ook niet naar de CL geweest... oei oei oei, wat ben ik een slechte supporter zeg

Daarbij zijn er natuurlijk ook mensen die moeten werken.

19 augustus 2015 om 08:44

Er zijn altijd uitzonderingen. Ik woon in Singapore dus ik ga op een enkele wedstrijd per jaar na helemaal niet maar het Philips stadion.

Echter komt het gros van de Ajacieden wel degelijk uit Amsterdam en omgeving en daar kan je echt wel een stadion mee vullen. Mijn punt is dat het affiche niet leuk genoeg is, alleen rouwdouwers die daadwerkelijk elke wedstrijd er zijn zullen gaan maar succes supporters en mensen die ver weg wonen kunnen er niet bij zijn.

Als Ajax tegen Man United in de EL zou spelen zat de Arena ongetwijfeld vol.

19 augustus 2015 om 08:57

Het mooiste zijn de Ajacieden uit de provincie (in mijn geval Friesland) die je alleen rond ziet lopen met een sjaal als de schaal is gewonnen. De Arena bezoeken ze hooguit eens per twee jaar, als ze eens kaartjes hebben gekregen. Dan heeft Ajax de grootste achterban van alle clubs, oftewel een stadion vullen zou geen punt moeten zijn, maar het lukt ze toch niet.

Verder spreekt Jablonec gewoon niet aan, eerlijk is eerlijk, bij ons zou het ook niet vol zitten denk ik. Zeker niet als er een vol tarief gelapt moet worden. Tijdstip is brak, prijs wat te hoog, tegenstander spreekt niet aan.

19 augustus 2015 om 09:40

Ik vind het sowieso onzin dat je geen echte supporter bent als je geen seizoenskaart o.i.d. hebt. Ik volg alle wedstrijden van Ajax oefenwedstrijden tegen amateurs echt alles maar niet iedereen wil al zn geld aan Ajax uitgeven en vind het dan ook logisch dat die mensen maar een enkele wedstrijd mee pakken. Maakt dat je een mindere supporter? Ik vind van niet...

19 augustus 2015 om 09:50

Maakt je geen mindere supporter nee, maar Ajax heeft 1,5 miljoen fans en krijgen het stadion niet eens vol met EL. Dan heb je naar mijn mening gewoon met veel succes supporters te maken of zijn Ajax supporters allemaal zo arm dat ze de wedstrijden niet kunnen bezoeken.

19 augustus 2015 om 11:05

Je wil wel heel graag je punt maken he jongen. Ga zo door, m'n popcorn is nog niet op!

19 augustus 2015 om 11:16

Het enigste waaruit je zou kunnen opmaken is dat de fanbase een enorm grotere groei doormaakt dan normaal zou zijn... en bij mijn weten was het tijdens onze 7 magere jaren bijna net zo grote fanbase... de rest zijn allemaal leuke speculaties van je...

ps volgens mij zat het bij psv zenith ook lang niet vol vorig jaar? Psv had toen wel een succesvol team en een tegenstander die meer aanspreekt dan Jablonec en buiten de vakantieperiode om...

19 augustus 2015 om 11:30

Ik had mn punt al 4 berichten eerder duidelijk gemaakt maar mensen snappen blijkbaar niet wat ik bedoel. Fijn dat je het vermakelijk vindt.

19 augustus 2015 om 11:32

Ik kan heel goed begrijpen dat je niet naar deze wedstrijd gaat. Alle wedstrijden bezoeken kost al een vermogen en als dan zo'n tegenstander op bezoek komt snap ik best dat je niet gaat. Jij ziet het veels te zwart wit Penerai. Volgens jou bestaan er twee soorten supporters de die hards en de successupporter. Er bestaan ook mensen die het af en toe leuk vinden om in het stadion te gaan kijken.

19 augustus 2015 om 11:33

@ factor. Zenith mag dan wel de kampioen van Rusland zijn, dat doet niks af aan het feit dat het EL is. Daarnaast is een Russische club überhaupt niet echt een interessant affiche. Clubs uit Engeland, Duitsland Frankrijk of Spanje zouden dat wel zijn.

19 augustus 2015 om 12:03

Zenith geen interessant affiche? Oké. Ontvang je daar in Singapore ook internationaal (voetbal) nieuws? Dan zou je weten dan Zenith een hele mooie club is met nog mooiere spelers. Zeker wel een interessant affiche. Maar goed, EL is inderdaad minder aantrekkelijk dan de CL, dat blijkt. Ik zelf ben ook vaak genoeg naar CL wedstrijden geweest en maar een paar keer naar de EL.

19 augustus 2015 om 09:41

Normaal gesproken volg ik Ajax uit en thuis , zowel nationaal en Europees.
Door medische omstandigheden kan ik er nu een tijdje niet bij zijn en kijk de wedstrijden nu noodgedwongen via de tv. Volgens jou zou ik dus geen echte supporter meer zijn omdat ik er donderdag niet bij kan zijn. Ik denk dat de meesten hier op voetbalzone nog heel wat jaartjes te gaan hebben om aan het aantal wedstrijden te komen die ik de afgelopen 25 jaar heb bezocht.jammer dat ik in jouw ogen nu ineens een nepsupporter ben.

19 augustus 2015 om 10:28

Denk dat er meerdere oorzaken zijn. Grootste reden zal het tijdstip zijn, als je gewoon moet werken en je komt niet uit de omgeving dan is het gewoon niet te doen.
Daarnaast heb je Nog vakantie periodes en dat zal veel mensen ook kunnen verhinderen.

En denk dat de prijzen van tickets ook nog wel een issue kan zijn.

Je zou als club gewoon moeten zeggen bij die kwalificatie duels dat ticket tussen de 5 en 10 euro kosten. Dan gaat er altijd een vol stadion komen en kan je gaan cashen op inkomsten wanneer je team daadwerkelijk in de CL of EL is daar wat hogere prijzen te hanteren.

Denk als elke club dat doet alle stadions gewoon vol zitten. Maarja elke club wilt nu altijd het volle pond vragen bij dit soort duels.

19 augustus 2015 om 10:30

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik kan het geld missen maar ben niet bereid om naast mijn seizoenskaart en vele uitwedstrijden, OOK nog eens kaarten te kopen voor Psv- Fc dkdoidoidi. Zoals ik het al zei, ik kan het missen maar vind het in verhouding heel erg duur. Ik ken heel veel mensen die er zo over denken en dat zijn absoluut geen successupporters. Een beetje seizoenskaart alleen al kost je 4 a 500 euro..

Dat de EL niet leeft in Eindhoven daar moet ik je gelijk in geven. Ik vind het persoonlijk ook niet echt geweldig wanneer ik de namen zie die voorbij komen.

Misschien dat je de supporters tegemoet kunt komen door scc houders gratis naar binnen te laten en de overige kaarten wat goedkoper te maken? Na die wanprestatie tegen Wien! Nu gewoon de hoofdprijs vragen....belachelijk!

19 augustus 2015 om 08:13

Zou niet eerlijk zijn tegenover de mensen die al wel een kaartje hebben gekocht lijkt me.

19 augustus 2015 om 08:22

Ik bedoel dat ze dit van tevoren al hadden moeten bedenken.

19 augustus 2015 om 11:18

Dan nog had het mijn niet uitgemaakt als ze nu 5 euro hadden gevraagd voor een kaartje... ik heb de kaarten blind gekocht voor de loting bekend was maar heb liever een vol en extra sfeervol stadion anders had ik net zo goed voor de tv kunnen gaan kijken. Volgens mij bezoek je wedstrijden voor de sfeer en niet voor het goede zicht

19 augustus 2015 om 08:26

Dat is voetbal he. Soms win je en soms verlies je. Als Feyenoord de afgelopen 10 jaar mensen een gratis kaartje moesten geven na een wanprestatie in de competitie dan waren ze nu failliet.
Of geef jij bij jouw amateurclub op zaterdag/zondag ook bij iedere wanprestatie de hele kantine een gratis rondje?

Europa ligt niet meer wakker an Ajax. We hebben de plakboeken nog staat er een grote kop vandaag in het Ed.
Successupporters zitten er veel in de arena. Moet je eens kijken hoe halfvol het stadion afgelopen weekend zat tegen W2. Overal lege plekken.

Lijkt me duidelijk waarom er weinig animo is. De kaarten zijn in verhouding te duur. Als het een wedstrijd tegen Man Utd of zelfs Rapid Wien in de voorronde CL is, is € 30 voor een kaart prima. Nu spelen ze in de voorronde EL tegen Jablonec (!!), betaal je ook € 25 - € 35 voor een redelijke plek..

19 augustus 2015 om 08:36

Geloof mij maar dat het daar echt niet aan ligt Er zullen ongetwijfeld fans zijn die het daadwerkelijk te duur vinden maar de meeste supporters die niet gaan hebben gewoon geen trek in het affiche.

19 augustus 2015 om 10:41

De meeste supporters die niet gaan, wonen niet in Amsterdam en moeten de volgende dag gewoon werken.

19 augustus 2015 om 13:33

Het is een combinatie van de twee, als het een topwedstrijd is ben ik zeker bereid om meer te betalen, maar ik vind het in dit geval (prijs vs affiche) echt scheef.

19 augustus 2015 om 13:33

haha dat ook, maar dat neem ik (uur reistijd) voor lief hoor

Het tijdstip is ook echt belachelijk... ik heb met een aantal vrienden voor de lotingen bekend waren al blinde passepartouts gekocht maar nu door het tijdstip van 1900 uur kan de helft het gewoon niet redden aangezien we allemaal gewoon werken en het nog deels in de vakantie valt van collegas is er niet altijd te regelen dat je eerder weg kan

Geef dan seizoenkaarthouders gratis toegang en verkoop de kaartjes voor weinig geld. Dan zal het echt wel vol komen te zitten lijkt me.

19 augustus 2015 om 11:03

Ze hebben de kaarten al zowat gratis weggegeven. De goedkoopste kaarten waren €26 voor twee wedstrijden.

19 augustus 2015 om 11:56

@vak403

Raar dat er dan nog zo weinig animo is, dat het niet uitverkocht is okè. Maar ik had wel meer verwacht dan in het bericht genoemde 28.000.

@ Panerai
Kun je ook met een bron komen? Of klets je maar wat met je "in aantallen gezien veruit het meeste"? Je komt namelijk over alsof je voor dit 'feitje' een bron geraadpleegd hebt. De ArenA is het grootste stadion in Nederland en vaak uitverkocht. De mensen met seizoenskaart die er soms niet bij kunnen zijn heb je bij iedere club. En dat heeft verschillende redenen.

19 augustus 2015 om 09:00

Dat niet alle seizoenkaarthouders gaan/kunnen is volstrekt normaal (ik werk zelf ook en 19.00 is gewoon brak), je mag echter wel verwachten dat als je als club zo'n reusachtige aanhang hebt / zoveel sympathisanten, dat die gretig zouden zijn om die lege plukken op te vullen om "hun zo geliefde" Ajax ook eens te zien.

19 augustus 2015 om 09:16

Als tegen Willem II het stadion vol is met lege plekken dan kan het toch niet uitverkocht zijn of wel dan?

Na een wedstrijd tegen Rapied Wien ben ik er wel even klaar mee om vanuit Friesland naar Amsterdam te reizen. Ik geef toe dat ik niet vaak heen ga, maar dat is ook omdat ik liever thuis voor de buis zit. Persoonlijk vind ik het ook vrij duur.
Mocht de groepsfase gehaald worden, dan hoop ik dat Ajax de prijs van de kaartjes verlaagd. Zeker na zo'n wanprestatie tegen Rapied Wien.

19 augustus 2015 om 09:44

Ik moet zeggen voor mij geld precies hetzelfde tenminste dat riep ik meteen na Rapid alleen ga er morgen toch maar weer heen. Maar snap het helemaal als het zoals voor ons niet om de hoek ligt dat je er dan niet elke wedstrijd bij bent. Het tijdstip vind ik wel erg zuur. 1900 is vrijwel niet te doen en ik weet nu al dat ik vol in de file kom te staan

De mensen laten zich niet meer in de maling nemen door Ajax. Jaar in jaar uit krijgen ze een jeugelftal voorgeschoteld zonder sterren. De jeugd is zeker talentvol en heeft toekomst ,maar het is niet genoeg om eens wat verder te komen in Europa. Geef eens wat geld uit aan duidelijke versterkingen .Maar dat durfy Ajax niet omdat het in het verleden te vaak mis is gegaan .Dit ligt toch echt aan de belabberde scouting en handelsgeest van Ajax. PSV beqijst dat het kan en ook Feyenoord is dat nu gaan doen. Voor de Nederlandse competitie is Ajax goedgenoeg maar het publiek wil meer.

Ik ben er niet bij, ben helaas op vakantie. Denk dat er daardoor wel meer niet bij zijn, ook is jablonec geen aansprekende tegenstander en dreunt het debacle tegen rapid nog wel door. Dan is de starttijd ook nog eens 19:00, dat zou ik vanuit het oosten (1,5 uur rijden en 0,5 uur parkeren) niet eens kunnen combineren met een baan.

19 augustus 2015 om 10:11

Vakantieperiode is een slap excuus, door de vakantie zullen er ook mensen die normaal gesproken niet kunnen nu wel kunnen.

Stel Manchester United was de tegenstander, liep de kaart verkoop dan nog steeds zo stroef? Of gingen mensen dan wel omdat United op bezoek komt?

19 augustus 2015 om 10:23

Wel eerder ja, ik noem de tegenstander als een van de factoren. Er zijn er meerdere.

20 euro voor een kaartje in een van de goedkoopste vakken... Voor een wedstrijd in de voorronde Europa League tegen het onbekende Jablonec. Ik snap wel dat het niet vol zit....

Ben er ook niet bij donderdag. Waarom ? Frankie speelt het saaiste voetbal ooit.

van der Sar, wie wil dit Ajax nu zien. Matig voetbal en op een doordeweekse avond veel geld uittrekken voor een jeugd team?
Op zaterdag zie je leuker voetbal bij alle jeugdelftallen. Daar spelen ze met plezier en kan je genieten.
Ajax geleid door een kindercrèche.

Altijd janken op andere clubs dat ze het niet vol krijgen. Nou je ziet wel dat de helft vd arena succes supporters zijn. Iets minder lullen over andere clubs als je het zelf ook niet voor elkaar krijgt....

19 augustus 2015 om 11:32

Over wie heb jij het nou dan? Over alle Ajacieden of over enkele?

Successupporters hebben vele clubs. Kijk maar naar AZ toen ze kampioen werden, of FC Twente. Of kijk maar naar de verkochte kaarten bij PSV of kijk naar de daling bij Feyenoord.

Dus ik weet niet waarom jij je zo druk maakt om de term successupporters.

Naja voor die 40 euro die ik gister uitgaf voor een kaartje 1e ring... kan me voorstellen dat veel mensen zoiets hebben van dat ga ik niet uitgeven voor een fatsoenlijke plek..

Feyenoord- Sevilla zat ook niet vol idd.
"blueutd" hierboven had het over 19.000 maar dat waren er 38.000.

"de spelers kunnen de steun goed gebruiken."

De spelers zijn vaak genoeg gesteund en desondanks maakte ze er een puinbak van, dus dat die steun zo belangrijk is zal wel meevallen. Ik zie dat alle clichés weer over tafel vliegen, maar ik denk dat het relatief kleine verkochte kaarten meer is omdat er een hoop supporters kwaad zijn en zich bedonderd voelen. Het gaat alleen om het geld, en dat is ook 1 van de redenen waarom zoveel Ajacieden kwaad zijn.

Hier op Voetbalzone mag het onder de meeste Ajacieden wel een grote fanclub zijn voor het beleid van de Boer en Overmars, maar er is een hele grote groep Ajacieden die klaar zijn met met het eeuwige gedonder binnen Ajax. Dan met name omdat er weer mensen zijn die denken hun eigen draai aan het geheel te moeten geven, en die stront eigenwijs van alles blijven beweren terwijl elk seizoen de ondergrenzen dieper worden.

Velen voelen zich bedonderd met de loze beloftes, daarnaast zijn er steeds meer supporters die toch meer moeite ermee hebben om elk jaar zoveel geld te spenderen aan verwende jochies, waarvan je voorafgaand aan elke wedstrijd maar moet hopen dat de prinsesjes er een beetje zin in hebben. Als we zo graag tiener voetbal willen zien kun je ook naar de A1 kijken en wat veel leuker is om naar te kijken, plus het scheelt je een hoop geld en ergernis. Ajax zou eens naar zichzelf moeten kijken, en eens serieus analyseren waarom zoveel supporters nou toch zo boos zijn.

19 augustus 2015 om 11:23

Ben het helemaal met je eens. Kan me ook niet meer herinneren dat ik zo lang zo boos ben geweest om een wedstrijd als de thuiswedstrijd tegen Rapid. Je gaat zo verwachtingsvol erheen en weer wordt je zo teleurgesteld.

19 augustus 2015 om 13:43

@ Xfactor

Precies, persoonlijk geloof ik al die babbels van veel mensen binnen Ajax en de spelers allang al niet meer. Het zijn altijd weer dezelfde riedeltjes en elke keer blijkt maar weer dat alleen maar lege woorden zijn, alles wat we nu horen; hoorde we ook voor de revolutie. Dan laat ik voor de verandering het wanbeleid van de Boer en Overmars deze keer maar even buiten verdere beschouwing.

Dan moeten ze niet van die belachelijke prijzen vragen!

Beetje trots doen ze dat je vanaf 16 euro naar de wedstrijd kan, maar dan wordt je ergens achter de goal weggestopt.. De rest van de kaartjes is rond de 40 euro, tegen dit soort tegenstanders is dat belachelijk.

Als vd Sar de Arena echt vol wilt hebben, gooit hij die 2e ring er voor een mooi prijsje in!

Als je de arena echt vol wilt krijgen dan maak je de kaartjes 10x goedkoper, absurde prijzen voor een kaartje terwijl je tijdens de wedstrijd niet eens meer spektakel te zien krijgt laatste jaren

Mensen kunnen wel zeggen dat het stadion nooit vol zit bij Ajax, maar de bezoekersaantallen per wedstrijd zijn nog altijd een aantal duizend hoger dan bij Feyenoord. En dit verzin ik niet zomaar, zoek maar op, op internet, of VI jaaroverzicht...

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren