Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Overmars spreekt interesse in aanvaller van Montpellier tegen

Laatste update:

Ajax zette een streep door de komst van Pione Sisto, maar is nog wel geïnteresseerd in Anthony Mounier. Zaterdag zaten tijdens een oefenwedstrijd tussen Montpellier en Avenir Foot Lozère scouts van de Amsterdammers op de tribune om de 27-jarige aanvaller van dichtbij aan het werk te zien.

/

Mounier scoorde één keer in Mende en werd volgens de krant L’Equipe dus in de gaten gehouden door een delegatie van Ajax. De voormalig Frans jeugdinternational speelt sinds de zomer van 2012 voor Montpellier en heeft nog maar een contract voor één seizoen. Hij zou ongeveer twee miljoen euro moeten kosten.

Mounier komt uit de jeugdopleiding van Olympique Lyon en maakte daar ook zijn debuut in het betaald voetbal. In 2009 verkaste hij voor tweeënhalf miljoen naar Olympique Nice en drie jaar en dertien competitiedoelpunten later, vertrok hij naar Montpellier. Vorig seizoen kwam hij tot acht doelpunten en negen assists in de Ligue 1.

Update 12 juli 18.24 uur - Overmars spreekt interesse in aanvaller van Montpellier tegen
Ajax heeft geen interesse in Anthony Mounier. Directeur voetbalzaken Marc Overmars ontkent tegenover het Algemeen Dagblad dat de aanvaller van Montpellier bij de Amsterdamse club in beeld is. Er was weliswaar een delegatie van Ajax bij het oefenduel tussen Avenir Foot Lozère en Montpellier, maar dat had naar verluidt niets met Mounier te maken.

Denk jij dat Anthony Mounier een goede aanwinst voor Ajax zou zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat lijkt me een verstandige versterking. Ervaring en het al laten zien in een grotere competitie. Is alleen de vraag of hij haalbaar is.

12 juli 2015 om 10:12

Verstandig? In zijn carriere loopt hij 1 op 10. Haalbaar? 2 miljoen moet lukken toch....maar hoop dat het niet door gaat. Steeds maar weer die goedkope net niet aankopen. Hou op, breedte heb je genoeg met eigen jeugd. Trek je portemonnee en haal 2 toppers van 10 miljoen. Geen garantie dat je CL haalt maar nu weet je zeker dat het niet lukt (voorrondes).

12 juli 2015 om 10:26

Als ervaring en onbekenheid niet het probleem is, is het ineens wat anders, mensen zoals jijzijn nooit tevreden, lastig voor je.

12 juli 2015 om 10:32

Inderdaad altijd die negativiteit, terwijl ze hem nooit hebben zien spelen, ik heb toch iets meer vertrouwen in de scouts dan dit soort pessimisten. Daarnaast vind ik het onzin om naar zijn stats van zijn hele leven te kijken, recente stats zijn toch veel interessanter? En laten die nou toch best aardig te zijn...

12 juli 2015 om 10:33

@guikstra
1 op 10 in de Ligue 1 betekent niet dat dat ook in de Eredivisie zo zal zijn. Hoeveel spitsen zijn er niet die in Nederland bleven scoren en in het buitenland droog bleven staan? Andersom kan dus ook lijkt mij.

12 juli 2015 om 10:38

Negatief of realistisch? Zit al 15 jaar elke thuiswedstrijd in het stadion en afgelopen seizoen was gewoon bar slecht. Ophoping van jaren beste spelers verkopen en opvullen met jeugd en B garnituur. Het kan zo niet langer...wanneer is voor het laatst een echte versterking gekocht?

12 juli 2015 om 10:42

Negatief!! Opvullen met jeugd hoort bij ajax en hoort de levensader te zijn, als je dat niet waardeerd support je de verkeerde club. Sinkgraven, Cillessen, Fischer, Gudelj allemaal gekocht.

12 juli 2015 om 10:43

Uhhh paar weken geleden? Gudelj?

12 juli 2015 om 10:45

Mensen het is een vleugel aanvaller he, geen spits. Dat lijken jullie hier te vergeten. Heeft een prima linker poot en heeft 9 goals en 8 assists op zn naam.

Dat is vergelijkbaar met Kishna, alleen speelt deze man wel tegen afrikanen van 2 meter en 90-100 kg.

12 juli 2015 om 10:52

Gudelj? Echte versterking? Volgens mij moet hij het nog bewijzen. En opvullen met jeugd is prima maar je moet een paar sterkhouders hebben. 1 a 2 gerichte topaankopen ipv veel mindere.

12 juli 2015 om 11:02

Helemaal mee eens, de beste stuurlui staan altijd aan wal. Zelfs al zou deze jongen niet bevallen uiteindelijk, twee miljoen kun je eens een blauwtje voor lopen. Elke speler die je koopt is een gok, maar een tweede Sulejmani hoeft van mij niet meer.

12 juli 2015 om 11:03

Wat wil je meer guikstra? Wie haal je die beter is dan Gudelj voor 10 miljoen? Gudelj is een gerichte topaankoop dus wat klaag je nou eigenlijk? En waarom moet het perse duur zijn? Met sinkgraven heb je nr. 2 al. Jeugd moet niet alleen opvullen, Riedewald en Bazoer moeten bepalend worden.

12 juli 2015 om 11:15

Wat bedoel je met topaankoop dan? Spelers uit grote competities komen niet naar Ajax. De competitie is te min voor ze en Ajax betaalt kut. Dus Gudelj is voor Ajax begrippen een top aankoop. Dit zijn juist spelers waar Ajax het van moet hebben. Deal with it

12 juli 2015 om 11:33

Lijkt me een prima speler die bovendien niet al te veel kost. Kent de klappen van de zweep en brengt ervaring met zich mee. Ik zie toch liever zo'n jongen komen dan een 'toptalent' van 6 á 8 miljoen euro die nog niets bewezen heeft.

12 juli 2015 om 11:39

Jij bent alleen tevreden als er een spits komt die naam gemaakt heeft in een grote competitie en er daar minimaal 20 inschoot. Tuurlijk, zou ik ook blij mee zijn! Maar probeer is reëel te zijn. Die komen niet naar de NL competitie voor 1/1,5 miljoen per jaar. En denk verder is aan Guidetti of Pelle... Ook geen topspitsen tot ze bij Feye kwamen. Een speler moet gewoon passen en een klik hebben. Dan zeggen statistieken verder niet zoveel.

12 juli 2015 om 11:46

@onsaller, dat is nou net altijd het probleem bij Ajax, er lijkt altijd gedacht te worden voor die prijs kun je een blauwtje lopen. Gevolg: een selectie net-niet spelers.

12 juli 2015 om 11:52

Porto verwoord het goed. Net niet spelers. Als je wel een speler zoals cordozo haalt dan neem veel minder een risico omdat hij zich al heeft bewezen in verschillende competities en internationaal. Bovendien kijken spelers tegen hem op vanwege behaalde resultaten en kan hij daarmee spelers op sleeptouw nemen....heel iets anders dan deze Fransman.

12 juli 2015 om 11:55

Guikstra. Dit is een vleugel hoor. Prima statistieken voor een vleugel in Frankrijk. Gewoon een sterke competitie letterlijk. Daarnaast heb jij het over 10 miljoen nou ik ben benieuwd welke zogenaamde topper je kunt halen met dat geld. Geen enkele op talenten na en dat zijn dan zelfs geen wereldtalenten. Zijn talenten die worden gevolgd door talloze clubs en waarvan het de vraag is of ze beter zijn dan je eigen talenten.

12 juli 2015 om 12:05

Sorry maar waar ik nou zo moe van wordt is het feit dat ajax wilt een speler. Zo'n speler moet dan.over carriere gaan denken en daarna over verhuizen en iedereen achterlaten. En ondanks dat dat een.hele moeilijke beslissing is zegt ajax ineens DUURT LANG en.weg zijn ze. Terwijl met iets meer geduld en evt een vriendelijke geste van kunnen we ergens mee helpen je.pistone denk ik gewoon binnen kan halen.

12 juli 2015 om 12:12

Onzin, overigens porto had gudelj zelf graag willen hebben vorig jaar voor het dubbele, ironisch genoeg. Gewoon een topaankoop en exact wat wij nodig hadden.

Cardozo is duur en wil hij? Overigens geen buitenspeler. Maar terugkomend op je 10 miljoen verhaal, heb je al wat haalbaars bedacht?

12 juli 2015 om 12:19

Meer geduld? Terwijl velen juist komen met argumenten als wat duurt het lang voordat Ajax iemand aantrekt? De VLC staan voor de deur en weet ik veel allemaal.
Nu dat Ajax zich terugtrekt is er nog steeds gezeik? Het is ook nooit goed.

Maar goed ik snap je punt wel. Zo een besluit (familie achterlaten enzo) kan indd best lang duren, maar voor hetzelfde geldt komt deze jongen niet eens.
Ik denk dat als hij met Ajax zal willen spreken dat men echt wel langer had gewacht. Misschien dat ze toch wat hebben geleerd na Odegaard.
Trouwens kan dit ook gewoon een spelletje van Ajax zijn om de druk op te voeren.

12 juli 2015 om 13:16

Ik heb het niet over transfersom. In de Ligeu 1 worden prima salarissen betaald, verder zal hij misschien ook wel andere opties hebben. Verder heeft hij prima statistieken in een veel zwaardere competitie. Kan wel eens een hele goede speler worden.

12 juli 2015 om 13:32

Wel voor een gedeelte met je eens maar dan moeten ze ook wel goed genoezijn en dat is op dit moment niet ,us zal je wel moeten kopen anders word het niks

12 juli 2015 om 14:52

Dit is een heel aardige speler anders hoor. En in de eredivisie kan hij prima betere cijfers scoren.

12 juli 2015 om 15:28

Waar hebben we Gudelj voor nodig dan nats? We hebben Klaassen toch voor de diepgang? Gudelj is geen CVM en ook geen creatieve spelverdeler. Hij is een harde werker met loopvermogen en doelgerichtheid (heeeej, dat lijkt Klaassen wel!)..

Alleen als Ajax met een 10 gaat spelen heb je wat aan Gudelj, die kan dan met Klaassen de halfposities invullen (klaassen mist ook de creativiteit voor een 10), maar dat kan Bazoer ook prima. Op 10 moet je altijd creatieve spelers zetten en het liefst je middenvelder met de minste verdedigende kwaliteiten, want de 10 verdedigt het minst mee van alle middenvelders. Dus zet je daar Andersen of Sinkgraven neer..

Ajax punt naar achter:

Cvm: Bazoer en Serero (eventueel vd Beek)
Diepgaande AM: Klaassen, Gudelj en vd Beek
Creatieve AM (spelverdeler): Sinkgraven en Andersen

Ajax met 10:

Halven: Klaassen, Gudelj, vd Beek, Bazoer en Serero
10: Sinkgraven en Andersen (eventueel vd Beek)

12 juli 2015 om 15:53

Serero is geen cvm, hij is beter rond de 10. Daar hij in Afrika ook een veel aanvallendere rol had.bazoer moet op cvm/controlleur.

12 juli 2015 om 16:33

afcanats, of jij bent gewoon niet gemaakt voor Ajax.
Guikstra heeft 100% gelijk.

Het enige wat jij zegt dat klopt is dat van de jeugd...dat hoort bij Ajax ja.
Het gaat er alleen om dat er teveel B-garnituur komt.
Je moet altijd een goede mix hebben van jeugd, talent en ervaring.
En die ervaring moet niet Zimling ervaring zijn(Q-garnituur).

Gudelj is een prima speler... maar wat heb je dan? welke ervaring...schone en Klaasen...wow, waarvan Schone mag banken van mij als er een rechtsbuiten bij komt.
Het liefst zie ik Fischer - Milik - El Ghazi.

En mensen natuurlijk is de kans dat iemand faalt altijd aanwezig.
Echter...de kans dat iemand van 2 miljoen faalt is vele malen groter dan dat iemand van 9 miljoen faalt.
Kunnen sommige hier wel eeuwig Sulejmani gebruiken als voorbeeld, maar dat slaat nergens op want dan gebruik ik voorbeelden zoals Suarez, Huntelaar & Zlatan. koste ons volgens mij ook ieder rond de 8 miljoen per stuk.

12 juli 2015 om 17:07

Liquid,

Volgens mij komt Serero op CVM het best tot z'n recht bij Ajax (bij Ajax!!). Op AM speelt ie vrij weinig klaar, geen steekballetjes, zet niemand uit het niets vrij voor de keeper en heeft amper scorend vermogen. Op CVM is hij vrij nuttig, pakt veel ballen af, kan van alle middenvelders het best opendraaien (handig voor FdB z'n manier van opbouwen) en wordt ook niet zo snel afgerekend op goals of assists. Ik zie hem ook niet als nr 1 voor de CVM positie, ik zie ook liever Bazoer, maar een AM vind ik hem al helemaal niet. Hoe goed hij bij Zuid Afrika ook is, bij Ajax laat ie dat nooit zien. En het gaat erom hoe hij bij Ajax rendeert, niet hoe hij in Afrika rendeert.

12 juli 2015 om 19:24

Als ik nu naar die laatste aankopen van PSV kijk, lijken me betere aanwinsten. In mijn ogen is er iets mis bij het scoutingssysteem van ajax. Wanneer een speler 5 miljoen kost, kan hij ook met de doorverkoop weer voor geld zorgen. Alleen zijn de scouts nou weer niet zo overtuigd van hun inzichten o.i.d.

12 juli 2015 om 23:24

Als je dat vindt kijk je nooit naar Ajax en/of heb je totaal geen verstand van voetbal.

Serero heeft het bij Ajax geweldig gedaan op 6. Als hij daar speelde was hij een van de betere van het team, ook in de Champions League! Agressief, fel, snel. De man die ballen afpakt en onderschept.

In een meer aanvallende rol is hij werkelijk dramatisch! Hij mist iedere kans die hij krijgt, simpelweg omdat hij geen vertrouwen voor de goal heeft en gewoon niet kan schieten. Ook assists geeft hij niet, daar heeft ie geen oog voor.

Toch ben ik fan. Als 6 kan hij zeker van waarde zijn. Op die positie is hij de beste van Ajax (eventueel met Bazoer maar die heeft het daar nog niet echt bewezen)!

12 juli 2015 om 11:38

Haalbaar? Lijkt me wel. Wenselijk? Lijkt me niet. Ze moeten een ECHTE versterking kopen en niet van dit soort spelers, die lopen ook in NL en de jeugdopleiding. Had dan Sigi gehouden.

12 juli 2015 om 13:18

Oh ja en jij weet al dat dit geen versterking is. Face it, de A en B spelers komen niet naar Ajax. Die gaan liever naar Stoke City of Augsburg. Dus moet je het met zulke spelers doen. Dit lijkt me een prima speler.

12 juli 2015 om 11:43

Ik betwijfel of deze man beter is dan sigthorsson. Het lijkt mij niet verstandig om een uitgerangeerde Franse spits te halen. Dan kan je beter scouten in Scandinavië of zuid Amerika.

12 juli 2015 om 12:04

Het is ook geen spits

12 juli 2015 om 12:21

Maar ook geen verbetering.. Dit kan toch niet?

12 juli 2015 om 12:25

Is inderdaad een linksbuiten, mogelijk dat men toch rekening houd met een vertrek van Kishna.

Mounier is bijna 28 jaar dus qua leeftijdsopbouw past hij wel bij de jonkies, Montpellier kocht hem voor 3,5 miljoen in 2012 met een contract tot juni 2016.

12 juli 2015 om 12:21

Verstandig? Heb je hem wel eens spelen??

In hemelsnaam, wat moeten ze hier nou weer mee? Kunnen ze nu helemaal niks beters verzinnen

12 juli 2015 om 12:30

robert41,

Zou als ik jou was maar eens op you tube kijken, denk dat Ajax blij mag zijn als ze hem binnen kunnen halen.

Scoort gemakkelijk en heeft een goed overzicht en een goede traptechniek.

12 juli 2015 om 13:20

Ja, verstandig ja. Maar jij kent hem niet, dus vind je het niks. Zegt meer over jou dan over mij. Is gewoon een prima speler.

12 juli 2015 om 14:16

Ik ken hem juist wel. Jij waarschijnlijk niet. Dat je dus gaat lopen zeiken op mij zegt erg veel over jou.

Is een matige linksbuiten die niets maar dan ook helemaal niet toevoegd aan dit ajax. Heb je wel een verder gekeken dan een youtubefilmpje???

12 juli 2015 om 14:17

Leeuw.. Schei toch uit met die youtubefilmpjes vent!! Die kun je over iedereen wel maken. Ik ken hem vrij goed.

12 juli 2015 om 20:16

Niet geschoten is altijd mis. Hij moet spelers halen want de Ajax selectie oogt niet sterke en evewichtig..
Bbrandts koopt en Mars koopt niet.

12 juli 2015 om 22:27

Wordt toch al ontkend!
Overmars schijnt in Mexico te zijn voor Dayro Moreno. Ervaren aanvaller uit Colombia. Zou pas echte versterking. Is eigenlijk wel A international maar kan niet door een deur met bondscoach Pekerman.

Zou een goede aankooo zijn. Vind dit een fantastische speler met klasse. Hij is gewoon een directe voetballer en doet Wat er gebeuren moet.

12 juli 2015 om 09:52

Je klinkt vrij positief, maar wat ik uit het artikel kan halen vind ik nou niet meteen zo fantastisch. Dit zou wel een goede versterking zijn dus? Please tell me more

12 juli 2015 om 09:57

8 doelpunten en 9 assists in een competitie die sterker is dan de Eredivisie is niet verkeerd. Hij is ook vrij ervaren en betaalbaar dus een geweldige versterking voor Ajax.

12 juli 2015 om 10:52

In Frankrijk zijn er maar 6/7 teams die sterker zijn als de traditionele top drie van nederland. De rest in Frankrijk zijn echte B teams, heeft de eredivisie ook, van die B teams. Maar als hij 8 doelpunten en 9 assists maakt in ongeveer 25 B-team wedstrijden is dat niet heel indrukwekkend. Al weet ik niet of hij geblesseerd/geschorst is geweest.

12 juli 2015 om 11:58

Als winger? Dan is dat best een prima resultaat hoor.

12 juli 2015 om 12:05

Maar hij scoorde ook tegen Psg, Lille , Lyon

12 juli 2015 om 12:47

@jordi: de meeste assists in Ligue1 ligt vaak rond de 12... afgelopen jaar een uitxondering. Met andere woorden: dus ook de toppers uit Frankrijk halen maar zo een laag aantal in 25 wedstrijden tegen b elftallen?

12 juli 2015 om 10:21

1 ding is zeker jij kijkt nooit frans voetbal als je met dit soort teksten aan komt zetten

12 juli 2015 om 12:06

Van dat soort spelers hebben ze er genoeg van lopen. Fischer, Kishna, Schone, etc... Zijn allemaal beter.

Wat is dit nu in hemelsnaam weer voor belachlijke aankoop.

12 juli 2015 om 12:48

Mee eens... je kunt beter 3x zoveel betalen voor een speler met gedragsproblemen die wel 1 x in 23 wedstrijden scoort...

uiteindelijk gaat het ook om ervaring in de voorhoede. Dat halen ze binnen met zo een speler.

12 juli 2015 om 14:20

Wat je bedoeld met 3x zoveel betalen mag Joost weten maar uiteindelijk zegt ervaring alleen ook niet alles. Ervaring zonder kwaliteit kun je ook in de jupiler league vinden...

12 juli 2015 om 18:38

Je doelt op Lestienne? Die is gehuurd. Ik verheug me op zijn aanwezigheid in de Eredivisie. Gelukkig laat Brands meer scoutingswerk doen dan alleen statistieken bekijken.

Scoort niet heel veel, lijkt mij geen versterking.

12 juli 2015 om 09:54

Het is ook een man van de assists, geen doelpuntenmaker. Daarom ook een linksbuiten

12 juli 2015 om 09:56

Maar scoort alsnog redelijk veel, acht goals is een prima moyenne voor een linksbuiten.

12 juli 2015 om 09:58

Een linksbuiten zou wel goed zijn voor Ajax. Heeft Fischer een concurrent en kan Kishna met El Ghazi gaan concurreren, op rechts vind ik hem namelijk veel beter. Aangezien we maar 1 spits hebben, zal El Ghazi daar vaak spelen en komt Kishna aan de nodige minuten.

12 juli 2015 om 11:10

Kishna mogen ze van mij uitzwaaien. Als deze knakker komt al helemaal.

12 juli 2015 om 11:23

Je hebt het over een man van de assists, maar hij heeft meer doelpunten dan assists gemaakt dit seizoen. 9 doelpunten tegenover 7 assists. En als je kijkt naar de seizoenen daarvoor lag het aantal assists nog lager. Geen geweldige speler, lijkt mij. Maar je weet nooit waar zulke spelers allemaal toe in staat zijn in de eredivisie.

12 juli 2015 om 12:52

Voor Ligue1 begrippen prima. Hij is bij 1 goal per 3 wedstrijden betrokken... ter vergelijking: gignac is bij 1 goal per 2,5 wedstrijden betrokken...

Mounier gaat eerder naar bijvoorbeeld Lille bordeaux Saint-ettiene of Marseille. Deze mounier gaat echt niet naar Ajax. Die blijft denk ik liever in Frankrijk voetballen.

12 juli 2015 om 09:56

Willen die hem ook hebben dan? En zijn ze concreet?

12 juli 2015 om 10:14

Als Gradel vertrekt is Mounier de eerste speler die Saint-Etienne wil hebben.

12 juli 2015 om 10:44

Ah, dan moet Ajax snel handelen. Ken je hem trouwens goed en kan je wat over zijn speelstijl e.d. vertellen?

12 juli 2015 om 18:09

Een speler die goed het overzicht behoudt en vaak met slimme pasjes, maar ook strakke voorzetten zijn teamgenoten weet te bereiken. Het is meer de man van de assists, maar kan ook aardig afmaken.

Saint-Etienne lijkt afgehaakt voor Mounier, omdat een tijdje geleden bekend is gemaakt dat Erding waarschijnlijk vertrekt naar Hanover. Als dit daadwerkelijk gebeurt zal Gradel niet vertrekken.

8 doelpunten en 9 assists in de franse competitie is niet slecht bij een subtopper

12 juli 2015 om 09:58

Jep als je dan in de eredibisie speelt kun je er zo 15/20 maken

12 juli 2015 om 09:59

Hopelijk kan ie er in de (v)cl ook veel maken, dat vind ik nog het belangrijkste.

12 juli 2015 om 10:00

@world eerst nog maar is zien of die komt. Als alle geruchten op VZ waar zouden zijn dan had ManU nu het bete team in Europa.

12 juli 2015 om 10:01

*beste

12 juli 2015 om 10:01

Weet niet hoe die het bij lyon en nice gedaan heeft maar als ie 2 mil kost zou k m gwn der bij halen

12 juli 2015 om 10:07

Suarez 9, als je jou theorie toepast zeg je dus ook dat hij in de grote cl wedstrijden niet te zien is, dat is namelijk een hoger niveau dan ligue 1 dus zou hij in verhouding ook een stuk minder scoren, in verhouding.

12 juli 2015 om 14:29

hahah je hebt helemaal gelijk vriend!

2 miljoen voor een speler die ervaren is en betrokken was bij 17 doelpunten afgelopen seizoen in de ligue 1. Ik zeg gelijk doen.

Jammer genoeg zijn zulke jongens meestal onhaalbaar voor de Nederlands competitie, maar het zou een welkome versterking zijn.

Zo op het eerste oog zou me dat een prima versterking lijken. Twee miljoen euro voor een 27 jarige aanvaller die betrokken was bij 17 goals in Frankrijk is niets.

Voor die 2 miljoen euro kun je wel een gokje wagen toch?! Leuke speler met een goede linkervoet. Scoorde o.a. een fantastisch doelpunt tegen PSG. Maar ook qua spelinzicht en drive kan het een versterking voor Ajax zijn.

Wat een beperkte speler is dit iedereen die de franse competitie volgt weet dat dit echt middelmaat van de middelmaat is..... Waar zijn ze mee bezig als dit het niveau ajax moet worden dan acht ik feyenoord en psv aankomend seizoen hoger in.
Ik ga ervan uit dat ze
Voor een andere speler daar zaten want ik kan mij dit niet voorstellen

12 juli 2015 om 18:34

Wat een met negativiteit doordrenkte reactie plaat jij zeg. Middelmaat van de middelmaat... Laat me raden jij het niet zo met ajax vermoed ik...

Leuke speler die bij lyon tekort kwam, bij nice geweldig speelde maar buiten afgelopen seizoen weinig indruk maakt de laatste jaren. Veels te wisselvallig...hele grillige buitenspeler

Ik snap niet waarom Ajax nu nog een aanvaller wil kopen. Aanval en het middenveld zijn voor nu prima voor de Eredivisie, Europees gezien moet ik het nog zien.

De verdediging is de linie die echt versterkingen nodig heeft. Die verdediging van Ajax is nog steeds zo ongelofelijk zwak. Heitinga is een op zich een prima aankoop geweest, vooral voor buiten het veld, maar Heitinga is ook gewoon te traag.

Ajax moet zich gaan focussen op de verdediging, de aanval en het middenveld zit voor nu wel goed.

12 juli 2015 om 10:29

Verdediging is prima met Riedewald een linie terug. Spits kunnen we gebruiken.

12 juli 2015 om 10:33

Met Milik heb je een top spits in huis. Verder kan Fischer en el Ghazi ook nog in de spits. Wat ik al zei, de voorhoede en middenveld zit wel goed. De verdediging is de linie waar Ajax zich zorgen om moet maken.

12 juli 2015 om 10:44

Een sterke balvaste spits missen we nog. Nee verdediging prima. Dijks voor boilesen en riedewald voor moisander, beter en was al het minst gepasseerd vorig jaar, lag en ligt het probleem niet.

12 juli 2015 om 10:49

Zonder Milik heb je geen echte spits meer en wordt het erg leeg op de bank met echte spitsen.

12 juli 2015 om 11:58

Minst gepasseerde verdediging van de eredivisie....hou op met verdedigers. Ik word gek van dat slappe tikkie terug spel. Geen flitsende aanval gezien afgelopen jaar, geen dreiging, futloos! Ik wil dat ze spelers kopen met drive, die altijd 100% gaan, die risicos durven te nemen.

12 juli 2015 om 12:11

Guikstra je mening is duidelijk. Hou nu je bek maar dicht

12 juli 2015 om 12:16

Tikkie terug en breed is niet verkeerd, beter dan achteruit moeten en verdedigen. Eens dat het overdreven werd en het niet dreigend was vooruit, dat weet Frank en de spelers ook. Lag echter meer aan de aanval en het middenveld.

Gudelj is zo'n speler, Sinkgraven ook en Fischer is terug. Bazoer en Riedewald zijn nu echt doorgebroken en die hebben dat ook in zich. Plus dat ik Milik ook een speler vind die gewoon schiet als er ruimte ligt.

12 juli 2015 om 12:24

Met Milik hebben heeft Ajax 1 echte spits in huis. Daar ga je ook gelijk mee in de fout want Fischer en El Ghazi zijn geen spitsen al kunnen ze daar wel uit de voeten maar dat is puur uit nood. Een trainer moet daar geen gewenning van gaan maken. De posities moeten goed en dubbel bezet zijn dus daarom is het van belang dat er nog een spits bij komt.

12 juli 2015 om 12:41

Klaassen kan ook prima als valse spits, beter plan b dan een te dure matige spits halen. Wie moeten we halen dan?

12 juli 2015 om 19:09

Haha, jij hebt genoeg van die Guikstra?

Het mag vooral niets kosten en moet vooral geen naam zijn. Denkt marc nou echt dat deze kerel ajax de CL inschiet????Met dit beleid als je zulke spelers wil halen verdien je het gewoon niet eens om aan de CL deel te nemen.

Dit is geen spits en dat is tochecht wat Ajax het hardst nodig heeft. Ik vind overigens dat Ajax met Fischer en Kishna al twee goede opties heeft voor linksbuiten. Vertrekt Kishna? Of komt Fischer niet snel meer op niveau soms?

12 juli 2015 om 10:47

Ik hoop dat Kishna vertrekt naar mannetje is het samemmet Raiola oprotten. Ga maar lekker in Italie spelen.

12 juli 2015 om 16:02

Met het verkopen van Kishna raak je Raiola niet kwijt. Tete, Becker, Acolatse (overigens alle 3 bijgetekend terwijl Raiola zaakwaarnemer was) en Malen hebben Raiola ook als zaakwaarnemer. Kishna verkopen is niet de oplossing m van Raiola af te komen. En ook spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben tekenen gewoon bij.. Niet iedereen heet Bouy..

Inkopen kan die Overmars in ieder geval niet.
Duarte, Viergever, vd Hoorn, Gudelj en Sinkgraven voor ca. 22 miljoen en wie van de heren gaat zich onsterfelijk maken? huur Zimling en nu weer heitinga, hahaha.

Overmars blijft maar vissen in 2e garnituur (naar Ajax-maatstaven) in de overtuiging daarmee ook wel kampioen te kunnen worden. Daarbij laat hij zich leiden doordat het in zijn ogen koopjes zijn.
Het lijkt erop dat de lat bij PSV op dit moment veel hoger is met de tandem Brands en Gerbrands. Deze twee heren hebben op dit moment meer voetbalverstand en een betere touch bij aankoop/verkoop.

12 juli 2015 om 11:00

Zijn ook meteen bijna alle aankopen over 2 jaar, lekker makkelijk, laat je milik achterwege. 11-13 miljoen investeren is niet zo raar hoor, Overmars geeft vooral jeugd de ruimte. Gudelj en Sinkgraven worden bepalende spelers.

12 juli 2015 om 11:12

Mee eens, vooral van Sinkgraven verwacht ik veel. Wat speelde hij heerlijk tegen Panathinaikos afgelopen vrijdag.

12 juli 2015 om 11:56

Ik ook, heerlijke speler is dat. Ik vind velen erg negatief, van niet objectieve niet ajacieden kun je dat verwachten, maar veel ajax 'supporters' gaan erin mee. Overmars levert geweldig werk en volgt het beleid (geen verlies, inzetten op jeugd).

12 juli 2015 om 16:15

Inzetten op jeugd? Ooow, daarom hebben we Gudelj gehaald voor 6(!) milj, zodat die lekker kan banken en vd Beek in de basis komt? Hoe fucking naïef! Overmars zet in op de jeugd.. M'n reet! Overmars is de bitch van Fdb! En FdB kiest voor zijn CV (hoe beter zijn CV, hoe groter de club is die hij volgend jaar kan krijgen), die koopt liever een (overbodige, zie mijn uitleg hierboven als reactie op jou, nats) middenvelder voor 6(!) milj dan dat ie de gratis(!!) vd Beek de kans geeft.. Daarom wilt FdB een buitenspeler erbij (met Muric en Cerny in aantocht die de deuren bijna uit hun scharnieren kloppen).. Daarom ging FdB al kijken voor een andere keeper terwijl hij 'voor een transfer van Cillessen zou gaan liggen'.. Als je Cil niet kwijt wilt en voor een transfer gaat liggen, hoef je niet te kijken naar een andere keeper..

Nats, je lult de hele dag al zwaar uit je nek, het begint beschamend te worden.. Je zit Lestienne en Pereiro af te kraken als zijnde onbewezen, maar geilt ondertussen op de net zo onbewezen Dijks, Gudelj en Heitinga.. Jij kunt met je gedraai en opportunisme wel voor Ajax gaan werken!

12 juli 2015 om 11:12

Lekke makkelijk scoren dit. Vd Hoorn werd gezien als talentvolle verdediger. Viergever speelde bij AZ uitstekend! Toen werd gezegd hadden wij hem maar ipv Moisander of weet ik veel wat. Duarte was ook een van de betere spelers van Heracles. Zimling was huur en dat was alleen omdat Poulsen niet meer wilde voetballen, waar hij later spijt van kreeg. Zimling bracht het niet, Viergever is niet goed genoeg voor de top en dat geldt ook voor Duarte. Zo zie je maar hoe moeilijk t is.

Ook een speler van 10 miljoen biedt geen garanties. Hou nou toch op. Bale kostte Madrid 100 miljoen, maar heeft hij het verschil nou gemaakt? Ronaldo wel, maar dat is uitzonderlijke klasse.

Geldt ook voor Di Maria bij Man Utd. Zonde van t geld geweest. Maar ja, zij kunnen lekker aankopen met al die televisiegelden. Als Ajax 3 jaar op rij geen CL haalt drukt dat op de begroting. Daarom is men bij Ajax enorm slim bezig. Slim aankopen. Veel betalen voor echte grote talenten, weinig voor de rest. De eigen jeugd komt rr ook nog aan.

Vergeet niet dat PSV een serieus probleem zou hebben gehad als dit jaar geen CL was behaald.....

12 juli 2015 om 11:26

Diezelfde Brands heeft in 6 seizoenen tijd bij PSV 72.040.000 euro aan transfers uitgegeven waarvan psv maar 1x kampioen geworden is. Overmars heeft in 4 seizoenen tijd 34.120.000 euro uitgegeven aan transfers en Ajax is 3x kampioen geworden. Dus wie doet het nu precies beter volgends jou?

12 juli 2015 om 11:53

Mooi in perspectief geplaatst en uiteraard volledig uitgeluld, complimenten!

12 juli 2015 om 12:01

Mooie stats maar net iets te makkelijk. Psv staat nu wel in de CL en heeft daarnaast dit jaar al 45 miljoen binnen aan de verkoop van spelers. Dus beetje appels en peren vergelijken dit....

12 juli 2015 om 12:18

Niks te makkelijk guikstra. Zo liggen de feiten, ajax doet het in de verkoop ook prima. Afgelopen boekjaar alleen al 33 miljoen binnen gehaald.

12 juli 2015 om 12:21

Ajax ook de laatste paar seizoenen of niet? Als PSV dit jaar geen CL had gehaald hadden ze een serieus probleem gehad. Nog maar niet te spreken over de deal met de Gemeente Eindhoven inzake het trainingscomplex. Geloof me, PSV was anders het nieuwe Feyenoord geworden.

Die tijd komt bij PSV nog wel als ze zo doorgaan en dan roeptoetert iedereen wat voor een prutser Brands is/was. Ajax wil dusdanig gezond zijn dat ze zonder CL gewoon hun ding kunnen blijven doen. Je moet ook aan de toekomst denken namelijk. Er komt een moment dat zelfs de nr 2 geen voorronde CL meer speelt. Dan moooeet je kampioen worden, anders heb je financiele problemen en moet je het jaar daarop je beste spelers verkopen. Ajax hoeft dit dan niet, omdat het kerngezond is en spelers veelal uit de eigen jeugdopleiding gebruikt. De spelers en de technische staf hoeft zich dan alleen maar te focussen op het voetbal. Als spelers vrij zijn in hun hoofd, komen ze tot betere prestaties.

Echt, hoe dom en kortzichtig mensen zijn. Het gaat niet alleen om nu, het gaat om De Toekomst.

En dan zul je zien dat Zivkovic het boven verwachting goed gaat doen bij Willem 2

12 juli 2015 om 12:08

Mooi toch, daarom is hij verhuurd.. Maar is idd wel vaak zo ja dat als Ajax een speler haalt er vervolgens iemand anders stappen maakt.

Lekker die mounier als tweede spits.

12 juli 2015 om 11:33

Je weet wat ervan komt als Mounier tweede spits wordt.

Wat verstaat de media onder "ervaren"? Ik denk dat Milik Europees meer ervaring heeft dan Mounier. En Ajax heeft zelfs niet zo goede ervaring met een naam "mounier".

13 doelpunten in 3 jaar.... Dat moet toch in 1 goed seizoen te doen zijn, zou je zeggen.
Vraag me af of dit dé versterking gaat zijn die Ajax nodig heeft.
Goedkoop is het wel, dat vinden ze 'hoog in de boom' bij Ajax vast wel fijn.

12 juli 2015 om 12:26

Zeiden veel supporters ook over Milik. Had maar 1 of 2 goals gescoord ofzo. Bij Ajax in een klap clubtopscorer. Cijfertjes zeggen niks. Een ander systeem, een andere positie kan al heel veel schelen. Denk nog maar eens aan Litmanen die niet echt uit de verf kwam, totdat Van Gaal hem op 10 zette. De rest is geschiedenis.

Pfff is ajax daar nu niet een beetje laat mee zo vlak voor de voorronde CL en al lang in de voorbereiding zit, is het nu zo moeilijk om al veel eerder te scouten

Gelukkig wordt het ontkent, was anders een drama keuze geweest.

Is hij een bankzitter? Zo niet, zie ik deze transfer ook niet gebeuren.
Ook zeer onverstandig om een ,ervaren' spits (qua lerftijd dan) verder is het niet veel soeps) te halen die veel te weinig scored. Voor een spit notabene!
Ik zeg niet doen, heb je weinig tot niets aan.

Lijkt een beetje een gevalletje Zimling. Goedkope optie die later het niveau totaal niet blijkt aan te kunnen. Al zijn zijn statistieken niet slecht.

Topspits man pff sjonge jonge. Scouts zijn zo ontzettend slecht bij Ajax. Niet normaal

12 juli 2015 om 16:39

Heb je deze spits dan ooit zien spelen? Nee, dus waarom dan zo'n onzin uiten als je niet eens weet waar je het over hebt?

Anthony Mounier lijkt me een goeie aankoop. In potentie nog beter dan Suarez. Hij moet alleen zorgen dat wat meer onvoorspelbaar gaat worden dan kunnen we de volgende ronde van de CL zeker halen.

Waarom moeten ze nu nog gaan scouten? Die scouts worden het gehele jaar betaalt om te scouten. Dan mag je toch verwachten dat er nu een lijst klaar ligt met spelers die voor Ajax geschikt zijn. Dit soort keuzes moet je niet op basis van 1 wedstrijd maken. Als je geen beslissingen durft te nemen op de bevindingen van de scouts dan is het zinloos om scouts te hebben.

Wauw! Over nog geen 3 weken begint de voorronde champions league en Ajax is nog vol aan t scouten voor versterkingen... Sisto, kadlec en nu mounir wordt bekeken.
Wat een amateurs zijn ajax met tranfers. Openlijk flirten met vd vaart en achter het net vissen. Verleden jaar ook met dat eto'o gebeuren
Aub zeg...

Goede speler voor ons. Goed genoeg voor de Eredivisie, maar een echte topper wat je bij Ajax wilt hebben is het ook weer niet.

Ik volg de Franse competitie te slecht om hier een oordeel over te vellen, maar het lijkt me eerlijk gezegd niet het niveau wat je als Ajax zijnde moet nastreven. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden waarom we Zivkovic verhuurt hebben, nu zitten we op 3 weken van de voorronde van de CL nog steeds met maar 1 spits. Alle verhalen over ''dan kan Klaassen daar toch spelen of ''el Ghazi uitproberen'' ten spijt, je hebt gewoon een echte spits nodig. Dat interne geschuif met posities levert in de meeste gevallen alleen maar drama op. Voor het centrum achterin houd ik mijn hart ook vast, met rechtsbenige verdedigers.

Het seizoen is nog niet eens begonnen of ik heb er eigenlijk nu al een hard hoofd in. Er moeten dit jaar veel meer punten gehaald gaan worden in de competitie, de CL moet bereikt worden en het voetbal moet stukken beter. Ik heb echter nog niet de voortekenen gezien die aantonen dat er verandering komt ten opzichte van afgelopen jaar.

Dus er was wel een scout aanwezig maar niet voor Mounier. Dan lijkt me de vraag gerechtvaardigd, voor wie wel. Een interessante speler lijkt mij Sanson, maar dat is aanvallende middenvelder en daar loopt Sinkgraven al.

Wat is het toch met ajax en transfers.. De laatste jaren geen grote aankoop meer gedaan die er meteen staat. Als er iets gekocht wordt is het een talent of pure middelmaat. Haal is een speler die het verschil kan maken! Dat je je begroting in orde wil hebben, kan ik helemaal begrijpen, maar zorg dan wel dat je met het geld dat je tot je beschikking hebt gewoon goede spelers binnenhaalt ipv middelmaat. Overmars je bent voor mij niet geschikt voor de functie bij ajax. En neem al die scouts ook maar mee, want de namen die langs komen is 10x niks. Dat kan een gemiddelde voetbalfan ook nog wel scouten bij ajax.

Ik ken hem totaal niet, kan er weinig van zeggen.
Geen idee wat voor type buitenspeler het is.

Maar is dit nu een type speler wat Ajax verder zal helpen?

oja Overmars moet weer even t interessante mannetje uithangen. Mag hopen dat hij voor een betere speler zijn scouts liet gaan kijken dan.

Gelukkig maar... Dit zag ik ook niet zitten, maar dat er nog minimaal een aanvaller bij moet is duidelijk.

12 juli 2015 om 20:38

Er is gekeken bij Montpellier, de enige wie denk ik in aanmerking komt is Lucas Ramón Barrios Cáceres.

Heeft afgelopen seizoen 25 wedstrijden gespeeld en 11 doelpunten gemaakt, is bijna 31 jaar en zijn contract loopt tot juni 2016.

Hij is speler van Spartak Moskou en was afgelopen seizoen verhuurd aan Montpellier.

Hij kan vast van waarde zijn, maar ik zie liever een echte (oud) topper komen. Adebayor bij de spurs weghalen? 31 jaar en 3de spits. Defoe? Welbeck?lambert? Crouch? Necid was leuk geweest.

het gaat volgens mij om die keeper jourdren als mogelijke opvolger van cilissen.

Hoewel ik niet echt een voorstander was van het halen van deze speler, wordt ik het ontkennen van interesse in spelers ook wel erg moe inmiddels. Ik vraag me zo langzamerhand af of er überhaupt nog gekeken wordt naar potentiële directe versterkingen. De tijd tot het spelen van voorronde CL begint te dringen en in aanvallend opzicht is er echt nog wel iets extra's nodig. Daadkracht van het technisch hart en CO is noodzakelijk!

Over twee weken speelt Ajax al de eerste wedstrijd in de voorronde CL en er is nog zoveel onduidelijkheid omtrent de selectie. Er moet een spits bijkomen. Nog geen waardige opvolger voor Moisander. Kishna en Cillessen worden gelinkt aan buitenlandse clubs. Geen ideale voorbereiding voor De Boer.

12 juli 2015 om 20:29

Wat een paniek onder de vele Ajacieden!. In principe is in de basis Ajax al klaar. Milik is gewoon eerste spits en Frank heeft nog opties genoeg voorin. Middenveld is klaar en verdediging ook. Er zal nog een 2e ervaren spits komen en daarna alleen nog spelers als er toch nog verkocht wordt. Denk aan Kishna of Jasper en daar zijn ze al voor aan het kijken.

Maar ik proef dat er nog steeds veel mensen op VZ zitten die of niet goed begrijpen wat voor beleid Ajax voert of andere verwachtingen hebben. Er komt geen Zlatan, Huntelaar of andere ervaren topspits.

Overmars kan alles tegenspreken aar hij zal toch een paar spelers moetenkopen anders kan hij het kampioenschap even goed aan Lestienne, Peireiro e Propper geven.
Mars talmt maar en doet helemaal niets.
Die kan een voorbeeld aan Brandts nemen..

12 juli 2015 om 21:40

Nou, nou nou. Het is de vraag of die spelers zo goed zijn hoor. Propper is vergelijkbaar met Gudelj, Lestienne is een groot vraagteken, want niet goed ontwikkeld en matig in Italie, ondanks groot talent bij de jeugd, dus een soort Bojan, en die Peireira, die is jong, dat moeten we ook nog allemaal zien. Hij heeft meerdere eigenaren en daar doet Ajax, terecht, niet aan mee. Je kunt er pas echt iets van zeggen als ze alle 3 een schot in de roos zijn en de versterkingen van Ajax niet. Daarbij komen veel versterkingen van Ajax uit de jeugd. Dat is ook een van de dingen die Ajax voor mij de club maken: ik heb zo verschrikkelijk veel goede jonge spelers zien doorbreken bij Ajax. Natuurlijk zitten daar ook schommelingen in, in het ene jaar zijn er nou eenmaal meer talenten dan in het andere. Met aangekochte spelers heb ik minder, maar er zijn wel uitzonderingen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren