Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Matavz niet met PSV naar Griekenland: 'Hij moet eerst trainen'

Laatste update:

Tim Matavz heeft een valse start gemaakt onder Dick Advocaat. De nieuwe hoofdtrainer van PSV liet de aanvaller eerder deze maand al meedoen met de beloften, omdat hij van mening was dat Matavz moeite had met de loopoefeningen en niet erg alert was tijdens de partijspelen op de training. Bij de Sloveen is in de ogen van Advocaat echter nauwelijks verbetering zichtbaar.

/

Tijdens de Polish Masters, een oefentoernooi in Polen dat werd gewonnen door PSV, viel Matavz tegen in de wedstrijd tegen Athletic Bilbao. In het duel van zondag, de finale tegen Benfica, kreeg de spits vervolgens geen speeltijd. "Hij pikt het niet op", liet Advocaat zondag weten aan een verslaggever van Voetbal International. "Dit gaan we anders aanpakken. In Eindhoven ga ik een gesprek met hem aan, maar het is een optie om hem met Jong PSV een aantal wedstrijden te laten spelen."

PSV betaalde een jaar geleden naar verluidt zes miljoen euro voor Matavz, die in zijn eerste seizoen in Brabant elf keer scoorde in 28 competitiewedstrijden. De Sloveens international hoopt zijn doelpuntenproductie in het nieuwe seizoen verder op te voeren, maar Advocaat is dus niet tevreden over de aanvaller. Tegen Benfica begon Ola Toivonen in de punt van de aanval.

Update 23 juli 17:30 uur - Advocaat houdt woord en neemt maatregelen tegen Matavz
Dick Advocaat heeft maatregelen genomen tegen Tim Matavz. Een dag na de reprimande van de PSV-coach moest de spìts als enige speler trainen, op de rustdag van de selectie. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. Hij kampt met een conditie-achterstand en Advocaat wil dat hij fysiek snel in orde is.

Update 25 juli 12:20 uur - ‘Advocaat verbant Matavz wederom naar beloftenelftal PSV’
De samenwerking tussen PSV-spits Tim Matavz en zijn nieuwe trainer Dick Advocaat verloopt tot dusverre allesbehalve vlekkeloos. De centrumaanvaller ligt al vanaf de eerste dag van de voorbereiding onder vuur, omdat hij in de ogen van de coach niet fit genoeg is. Het Eindhovens Dagblad meldt dat de Sloveen woensdag niet van de partij was tijdens de ochtendtraining van de Eindhovenaren, en dat hij in de middag waarschijnlijk met Jong PSV oefent tegen de reserves van Borussia Mönchengladbach.

Update 25 juli 13:52 uur - Matavz niet met PSV naar Griekenland: 'Hij moet eerst trainen'
Tim Matavz is inderdaad tijdelijk naar de beloften gestuurd door Dick Advocaat. PSV vertrekt woensdag naar Griekenland voor de oefenduels met PAOK Saloniki en Union Berlin, maar Matavz blijft achter in Nederland. "Hij moet eerst trainen", zei Advocaat in het Eindhovens Dagblad. Matavz keert maandag weer terug in de eerste selectie van PSV. Advocaat neemt ook de geblesseerden Orlando Engelaar en Peter van Ooijen niet mee.

Tim Matavz past niet bij PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Matavz moet echt ze vorm weer terughalen anders zit hij dadelijk gewoon op de bank. Deze jongen heeft een slechte start gemaakt ook i.v.m privé dingen thuis. Als hij ze draai weer terug heeft is het gewoon een killer voor de goal en logisch dat Advocaat met hem een gesprek aan gaat.

23 juli 2012 om 07:29

Inderdaad dat denk ik dus ook.. Hij moet echt harder gaan werken want hij heeft laten zien dat hij bij groningen wel degelijk kan voetballen.. Overigens moet zoals het er nu voorstaat Lens gewoon spelen, die is momenteel echt in bloedvorm in de voorbereiding..

Overigens hoop ik niet dat Advocaat met Toivonen in de spits zal gaan spelen net als tegen Benfica, want dat was echt drama zeg nondeju..

Ik hoop dat Psv zo gaat spelen, ben echt benieuwd wat er met Toivonen gaat gebeuren.

Tyton
Hutchinson
Marcelo
Zanka
WillemS
van Bommel
Strootman
Narsingh
Wijnaldum
Mertens
Lens
25 juli 2012 om 13:23

waar is manolev in je opstelling :P

25 juli 2012 om 14:35

Psv gaat 433 spelen met punt naar achter niet 4-2-3-1

23 juli 2012 om 17:48

Tim Matavz kan niet zomaar z'n vorm terugkrijgen.

Dat kan je nu dan wel dan zo makkelijk schrijven, maar zolang Tim Matavz geen type als Luciano Narsingh of Dusan Tadic naast zich heeft, functioneert hij niet. Want voetballend is hij niet geweldig, hij moet het meer van voorzetten van spelers als Narsingh en Tadic hebben.

Nu heeft PSV Narsingh dan gehaald, maar vorig seizoen hadden ze geen type Narsingh die Matavz kon bedienen. Want aan de rechterkant speelde de ene keer Zakaria Labyad en de andere keer Jeremain Lens, beide gaven bijna nooit 'n voorzet en gingen voor eigen succes, aan de linkerkant hetzelfde bij Dries Mertens, die ging ook alleen voor eigen succes.

Als je dan zo'n type speler als Matavz bent, ja dan wordt het lastig om dan je normale vorm te halen.

23 juli 2012 om 22:03

snap je opmerking richting mertens niet echt. (21 doelpunten en 14 assists afgelopen seizoen) voldoende lijkt me.

23 juli 2012 om 22:12

Ja, maar Dries Mertens ging meestal voor eigen succes, als hij voorzetten gaf, dan waren het geen voorzetten waar Tim Matavz iets meekon.

Dat deed Dusan Tadic bij FC Groningen wel voor Tim Matavz.

26 juli 2012 om 02:22

@ Rochester, wat is je punt nou precies.. Je zegt dat hij niet zomaar zijn vorm kan terugkrijgen omdat hij een speler als Narsingh of Tadic nodig heeft. Psv heeft Narsingh gehaalt, dus ik snap heel je verhaal niet..

Hij kan wel degelijk zijn vorm terug vinden door harder te trainen, het feit dat hij nu niet mee gaat is omdat hij een conditie achterstand heeft.. En zonder conditie wordt het lastig om je vorm terug te vinden

26 juli 2012 om 11:22

@ Panerai,

Mijn punt is dus, als Tim Matavz geen Dusan Tadic of Luciano Narsingh naast zich heeft, dan maakt hij geen goals, want Matavz moet het van voorzetten van Tadic en Narsingh hebben en Matavz is 'n spits en moet dus goals maken, maar dat doet hij niet zonder 'n speler als Tadic of Narsingh.

Dries Mertens en Jeremain Lens geven ook wel is voorzetten, maar dat zijn geen voorzetten waar Matavz iets mee kan.

23 juli 2012 om 21:52

Killer? Misschien bij FC Groningen. PSV is een maatje te groot voor hem.

zet hem maar op scherp dickie

22 juli 2012 om 17:50

Hij is in potentie de beste spits van de Eredivisie.. En deed het vorig seizoen gewoon uitstekend in verhouding met het aanvoer die hij kreeg.. Hij is op dit moment gewoon niet fit/ in vorm..

22 juli 2012 om 18:01

De beste spits in de eredivisie is ook wel een klein beetje overdreven... Ik denk dat Sigthorsson meer potentie heeft dan Matavz. Sigthorsson is fysiek sterker en kan ook nog wat buiten het zestienmetergebied.

22 juli 2012 om 18:06

Nah sigthorsson is van glas. Kan je in potentie zo goed zijn als Messi als je vaak geblesseerd ben heb je er niet veel aan. Hoop overigens voor die jongen dat ie een heel seizoen fit blijft.

22 juli 2012 om 20:06

nee echt niet in potensie is achacbar of texera ofzo maar echt matafz niet

22 juli 2012 om 20:07

En Bony dan, die heeft alles in zich om meer te gaan slagen dan Matavz, kijk hoe hij zonder te weinig aanvoer toch redelijk wat goals heeft gemaakt afgelopen seizoen, als je naar Matavz kijkt is het gewoon duidelijk dat hij meer aanvoer nodig heeft dan Bony... Mulenga vind ik opzich ook een betere spits, alleen is het balen dat hij na 2 zware blessures en z'n 28 jaar toch wat minder in de pictures staat, ik denk dat als hij z'n blessures niet had meegemaakt dat hij dan allang in de top van de Eredivisie zou gaan spelen (feyenoord, Ajax, Psv, Twente en misschien nog Az).

22 juli 2012 om 21:10

Nou volgens mij is dat Bony. Matavz vind ik vergelijkbaar met Poepon, waarbij Poepon ook nog meer werklust heeft. Jammer dat Poepon het niet bij een grote club mag/kan laten zien, want is ook echt een geweldenaar.
Daarachter zou misschien Sightorsson en Altidore komen en misschien daarna komt een keer Matavz...

22 juli 2012 om 21:50

De Ronaldo was praktisch van glas en kijk wat hij heeft betekent voor het voetbal.
Een vooractie met wat goals op het goede moment kunnen je al onomstreden maken.

22 juli 2012 om 22:26

is ook 1 x geblesseerd, wat en flauwe kul zeg!

23 juli 2012 om 07:30

Sigthorsson is fysiek sterker? Nou hij is alles behalve dat..

23 juli 2012 om 18:09

Hij wint ongetwijfeld meer duels dan matavz dat is zeker. Matavz mag met windkracht 7 niet buiten komen..

23 juli 2012 om 18:49

vvga 1 keer geblesseerd? Hmmm zal eens in het verleden duiken van Sigthorsson als ik jou was en me dan nog eens vertellen hoe je erover denkt.

Als je niet gretig bent heb je bij Dickie een probleem. Dat blijkt nu wel. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Geen fijne voorbereiding van Matavz.

23 juli 2012 om 20:55

Het is natuurlijk wel het probleem wat PSV vorig jaar had..,. veruit de beste selectie maar totaal geen gretigheid! dus wat dat betreft ben ik enorm blij met Dickie. en helemaal mooi dat hij d ejeugd wel degelijk een kans geeft. ik zie voor volgend seizoen echt een leuke strijd losbarsten tussen Lens en Matavz en zelfs Locadia! tegen Benfica was hij echt een van de positievere punten! en tegen Bilbao waren van ooien en Ritzmaier al mijn favorieten!

erg blij dat PSV eindelijk eens in de voorbereiding laat zien WEL over een goeie opleiding te ebschikken. want met vorig jaar Labyad en nu Ritzmaier, Locadia, Depay, Koch, Van Ooien en misschien zelfs Bakkali die tegen het eerste aanhikken. ben ik enorm benieuwd

Tja dit zag ik al aankomen. Al helemaal toen Locadia mocht invallen.
Ik snap niet waarmee Matavz bezig is. Als hij zo doorgaat, dan ga je weinig minuten maken.
Zeg nou eerlijk Locadia heeft vandaag wel meer laten zien dan wat Matavz gister liet zien.
Gisteren speelde PSV gewoon met 10 man. ZO heb je niks aan Matavz.

Vandaag was Locadia ook een aanspeelpunt. Bewoog zich ook goed. En zag ik hem ook op andere posities dan alleen op 9 hangen.

Als het niet gaat lopen, dan ben ik bang dat hij gewoon gaat banken. En al helemaal als Locadia zo nu en dan mag invallen. Dat wordt vóór kerst een transfer indienen als hij zijn knop nog steeds niet heeft omgezet.

22 juli 2012 om 18:40

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar wat deed Matavz fout? Verprutste hij allemaal kansen?

22 juli 2012 om 18:45

Hij heeft totaal niet deelgenomen aan het spel. Hij deed niks fout en verprutste geen kansen maar hij heeft amper de bal gehad. Matavz is enkel en alleen goed om ballen in de 16 af te maken voor de rest kan hij niks. Jammer dat Twente nou voor Castaignos gaat ik zie hem liefst z.s.m vertrekken. Die jongen word 3e spits let maar op. Locadia en Lens gaan uitmaken wie er eerste spits worden en daar ben ik zelf blij mee want met Matavz speel je eigelijk altijd met 10 man.

22 juli 2012 om 20:33

Maarja ik snap dan ook niet waarom PSV hem gekocht heeft want dit deed die bij Groningen ook.. Dit is puur een afmaker. En met spelers als Narsingh erbij zal die wel zat voorzetten krijgen.

22 juli 2012 om 18:41

Denk dat Matavz zichzelf gewoon al te hoog heeft zitten, omdat hij ook al naar een grote club als Napoli kon gaan. Gaat het dan een seizoen minder met PSV en Matavz dan ligt het aan iedereen behalve aan Matavz zelf, want hij is die grote meneer die al naar een Europese topclub kon. Terecht dat Dick dit doet en het is te hopen dat Matavz het besef krijgt dat hij er net als de rest voor moet gaan knokken anders speelt hij straks bij Bari ipv Napoli.

Haha,

''omdat hij van mening was dat Matavz moeite had met de loopoefeningen en niet erg alert was tijdens de partijspelen op de training''

En dan de foto bij dit artikel.. ziet er ook niet erg scherp uit.

Maar ik heb vertrouwen in dickie, komt allemaal wel goed denk ik.

Matavz kwam al niet volledig fit terug van vakantie en lijkt nu niet eens te proberen om dat wel te worden.. Lens pakt wel zijn kansen en werkt wel hard en dat betaalt zich uit! Hij is zo'n beetje het lievelingetje van de coach geworden, terecht! Lens is in mijn ogen nu gewoon de eerste spits als er geen verandering komt bij Matavz..

Dick, Je hebt nog tijd om na te denken tot 31 Augustus!

22 juli 2012 om 18:45

Je kunt beter zeggen: Matavz, je hebt nog maar twee weken om je plaats te verdienen!

Als iedereen fit is zou ik hem niet eens opstellen, hij rendeert niet goed. Toivonen is ook een prima spits en dan kan je met Van Bommel, Strootman en Wijnaldum op het middenveld spelen

22 juli 2012 om 17:54

Toivonen rendeert in de spits ook niet goed. Speelde daar begin vorig eredivisieseizoen tot Matavz werd gehaald, maar met weinig succes. Ik zou, als Matavz niet blijkt te renderen, altijd Lens opstellen. Die heeft het vorig jaar de laatste maanden uitstekend gedaan en heeft ook een goede voorbereiding achter de rug.

22 juli 2012 om 18:09

Die heeft het inderdaad uitstekend gedaan vandaar dat psv aan het eind de punten liet liggen... Nee psv heeft een probleem. De verdediging is niet sterker geworden en de spits is ook geen zekerheidje en narsighn geeft de voorzetten maar die zal lens echt niet zoveel af gaan maken als dost dat deed.

22 juli 2012 om 18:47

Dat is het probleem ja. Narsingh zal veel minder renderen met Lens in de spits, omdat hij niet kan koppen. Zou dan toch Toivonen in de spits zetten alhoewel die ook wel een paar wedstrijdjes met jong PSV zou mogen meedoen. Die jongen moet echt eens wat gretiger worden en zijn verantwoordelijkheden nemen. Als het even minder gaat dan is Toivonen vaak degene die het enorm af laat weten.

24 juli 2012 om 02:04

PSV heeft idd een probleem, een luxeprobleem wat eigenlijk belachelijk is voor een Eredivisieploeg, zoveel spelers met zoveel kwaliteit voor 4aanvallende posities: Wijnaldum, Toivonen, Mertens, Depay, Matavz, Locadia, Lens en Narsingh.

En met Tyton op goal en Hutchinson, Zanka, Pieters en Willems als beoogde basisverdediging (eventueel Marcelo voor Zanka of Pieters) lijkt me dat de verdediging ook goed staat, en al helemaal met het verdedigende blok wat ervoor staat in de vorm van V.bommel en Strootman.

Tyton
Hutchinson
Zanka
Pieters
Willems
V.Bommel
Wijnaldum
Strootman
Narsingh
Lens
Mertens
24 juli 2012 om 11:29

Pieters ipv Marcelo ja?

Haha Matavz is wel een goede spits maar oogt soms een beetje sloom. Ach, Advocaat krijgt hem wel scherp hoor, ik denk dat hij ongeveer 15 goals gaat maken dit seizoen.

22 juli 2012 om 17:55

En wie mag er 20 maken als hij ongeveer er 15 gaat maken? Lens? Dat zou fantastisch zijn!
Een speler als Matavz moet gewoon 20+ goals maken.

Matavz is meer een speler die kaatst en verder gewoon op 9 blijft hangen.
Dat moet echt beter.

22 juli 2012 om 18:02

Matavz is juist een speler die niet hoort te kaatsen.. Of uberhaupt veel mee te voetballen..
Matavz komt het beste tot zijn recht als hij vanaf de zijkanten word bediend.

22 juli 2012 om 18:07

Zo was Mario Gomez ook niet. Die moest ook bediend worden.
Maar hij heeft bij Bayern knop om moeten zetten. En speelde hij meer voor het team. Hij is gewoon aanspeelbaar.

Matavz moet ook goed aanspeelbaar zijn. Voortdurend blijven bewegen en niet hangen. Daar heb je als team niks aan.

Een echte Psv-spits creëert zijn eigen kansen. Lens is zo iemand.

22 juli 2012 om 18:32

Ja, maar Gomez is fysiek veel sterker dan Matavz dus is het veel makkelijker om aanspeelbaar te zijn, Matavz is heel slap. Ik vind Matavz echt een type Makaay die gewoon wacht op zijn kans. Maar als je Lens erin zet heb je ook weer niks aan Narsingh.

22 juli 2012 om 19:05

Vind ook dat je hem het best met makaay kan vergelijken.
Je ziet hem de hele wedstrijd niet en als hij een kans krijgt scoort hij die,mits hij fit is.

22 juli 2012 om 22:49

Een echte psv spits? Zoals Kezman en VOH de laatste succesvolle spitsen waren? Een spits moet scoren, ook bij Psv,

25 juli 2012 om 14:01

een spits moet niet alleen scoren, maar deze discussie heb ik al zoveel gedaan. Dus daarom hou ik het hierop.

Matavz is gewoon een uitstekende spits alleen hij moet wel op conditie zijn natuurlijk

De manier hoe Matavz vorig seizoen is bediend is niet de juiste manier. Hij heeft buitenspelers nodig die de voorzet geven en niet, zoals dat bij PSV gebeurd, voor eigen succes gaan door binnendoor te komen.

Is toivonen dan de spits voor dit seizoen?

22 juli 2012 om 18:00

Tuurlijk niet. Toivonen gaat nog verkocht worden.

22 juli 2012 om 18:02

Zou mooi zijn, maar ik ga er niet meer vanuit. Als Matavz zo zwak blijft, zal Lens ongetwijfeld eerste spits worden. Als Matavz fit wordt, kan het nog een interessante concurrentiestrijd worden tussen Lens en Matavz.

22 juli 2012 om 18:10

@rmandes,

Het zijn natuurlijk wel twee verschillende spelers.
Al helemaal als Dick een bepaalde tactiek heeft.
Voor dreiging, snelheid en diepte zal Matavz echt niet in de basis starten.
Dan start eerder Lens als 9.

22 juli 2012 om 18:02

Nee, Ik denk dat Lens voorkeur zal krijgen. En hij zal onder Advocaat aan spelen toekomen.
Ben vooral benieuwd hoe Matavz gaat ontwikkelen nadat hij met Advocaat een gesprek heeft gehad.

Heb ik al vanaf het begin geroepen dat dit zeker Niet de juiste spits is voor psv.

Alleen jammer dat Ola Toivonen zichelf niet als spits ziet anders was de probleem opgelost, maar gelukkig kan Lens nog daar spelen.

Matavz direct verkopen!!

22 juli 2012 om 18:13

Matavz moeten ze zeker niet direct verkopen; wat die jongen bij Groningen kon, kan hij in Eindhoven ook! Hij heeft alleen een heel moeilijk seizoen achter de rug en begon de voorbereiding met een valse start. Gewoon energie insteken, vertrouwen (en goede ballen) geven en dan komt het helemaal goed met die jongen.

Lens denk ik! Advocaat en matavz ligt mekaar vanaf het begin al niet lekker! En als je narsingh opsteld komt lens of op de bank of in de spits..aangezien psv lens niet weg wou hebben zijn ze hem wat verplicht toch?

22 juli 2012 om 18:24

PSV is Lens helemaal niks verplicht, als hij op de bank moet zitten, dan gaat hij op de bank te zitten, zo simpel is het, het begint steeds erger te worden met die voetballers die zichzelf boven een club verheven voelen, en er is maar een enkeling die echt een stap omhoog maakt.

Ondanks dat ik zelf niet onder de indruk ben van Matavz is het natuurlijk wel een vorm van kapitaalvernietiging....nieuwe trainer komt en de grote aankopen van de vorige trainer gelden niet meer. Misschien nog snel verkopen nu het nog kan?

Advocaat moet wel duidelijk wezen.
Als hij Matavz niet bruikbaar vindt in zijn systeem, oid.
Het is in in elk geval een beetje vaag.

Maar als hij hem niet gaat gebruiken moet hij hem maar verkopen.

Als dit zo doorgaat krijg je dus gewoon kapitaal vernietiging. psv neemt een groot risico om spelers te kopen in de hoop dat ze binnen 1 a 2 seizoenen het dubbele waard zijn.

Edit: je mening geven prima , mensen gaan provoceren niet, volgende keer volgt een sanctie mvg Araman

22 juli 2012 om 18:15

De eerste voetbalclub die spelers enkel en alleen koopt in de hoop dat ze in waarde verdubbelen moet nog opgericht worden.

Edit : reageren op een provocatie is ook niet toegestaan voortaan melden ipv reageren aub. Mvg Araman

@avram
Je hebt gelijk, maar ik meld me het rambam maar er gebeurt niets mee.... als dank ben ik zelf een keer geband omdat iets niet provocerend zou zijn maar ik het provocerend zou opvatten

Passende foto ook

Advocaat is altijd op zoek naar een pispaaltje om een voorbeeld te stellen naar de rest van de groep waar hij op dat moment mee werkt.
Ik vind hem weer heel onduidelijk doen over Matavz en die wordt denk ik zijn eerste slachtoffer.
Die wordt denk ik de eerste die vertrekt rond de winterstop.

22 juli 2012 om 18:24

Wat had je dan verwacht? Dat Advocaat eventjes aan de pers uit ging leggen wat hij mist bij Matavz? Lijkt me niet echt slim.....bovendien is het niet meer dan logisch dat je zo'n speler een kans geeft om zich te bewijzen en te laten zien dat hij 'het' wel oppikt voordat je dat soort zaken openbaar maakt (als je dat überhaupt al doet).

Verder ben ik het niet met je eens dat Advocaat bewust zijn spits 'eruit pikt' om een voorbeeld te stellen; dat kan heel goed helemaal verkeerd vallen binnen een groep (die je niet kent).

Nee hoor, met Matavz komt het (uiteindelijk) helemaal goed als hij maar vertrouwen, minuten en goede ballen krijgt!

22 juli 2012 om 19:03

idd, was het in zijn zenit tijd niet kerzhakov waar hij het bij flikte? toch een hele goede speler, ook matavz kan wel voetballen maar moet juist gebruikt worden en je moet niet verwachten dat hij zijn kansen creerd of dat hji mee gaat voetballen, gewoon aanspelen vanaf de flanken en hij schiet er 20 per seizoen in.

23 juli 2012 om 20:36

Waar baseer jij jouw verhaal op,dat Advocaat altijd een pispaaltje zoekt?
Kom eens met voorbeelden,en of feiten daarover. Ik heb er nog nooit iets over gehoord namelijk.ik vind het wel interessant om te weten.

Lekker spelen met Lens in de spits, veel meer beweging en Mertens, Lens, Narsingh is toch niet bepaald een slechte aanval ? veel snelheid en veel creativiteit, beter dan met Matavz erin die een houte klaas is in vergelijking met de rest van de aanval

22 juli 2012 om 18:21

Nee, Dost ziet er lekker beweeglijk uit, laatst zei Sibon nog "als je al die voorzetten van Narsingh erin schiet, moet je toch minstens zo snel zijn als hij om er optijd te zijn.

22 juli 2012 om 18:30

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat je mijn opmerking ook wel snapt, als jij allemaal bewegende spelers hebt die door elkaar heen lopen , schiet het niet op als je Matavz er stil tussen hebt staan, het is de verkeerde spits vind ik voor dit elftal...ondanks dat je kan zeggen dat narsingh en Mertens veel voorzetten zouden kunnen geven...

22 juli 2012 om 18:36

Dat hangt er vanaf hoe je die bewegende spelers en de statische centrale aanvaller gebruikt. Je kan spelers ook om hem heen laten bewegen bijvoorbeeld.

P.s. Mertens en 'veel voorzetten' zie ik nog niet helemaal voor me

Met een Narsingh op de flanken moet je niet met Lens spelen, maar met Matavz, schiet 'ie er zo 20/25 in. Met Wijnaldum erachter, die goed is voor 10 doelpunten en mertens ook voor 10 a 15, heb je al minstens 40/50 doelpunten gemaakt.

Tyton
Hutchinson
Zanka
Marcelo
Willems
Strootman
Wijnaldum
van Bommel
Narsingh
Matavz
Mertens
22 juli 2012 om 18:27

Ik wil niks zeggen hoor, maar Toivonen is er ook nog...deze jongen was vorig jaar de aanvoerder dus die gaat echt geen wedstrijden lang op de bank zitten. Ik schat dan ook dat de Zweed weg gaat anders kan het nog leuk gaan worden met die ego'tjes op de bank. Denk namelijk ook niet dat Wijnaldum een type is die lang op de bank kan zitten.

22 juli 2012 om 18:51

Toivonen moet als spits worden opgesteld en anders gewoon niet. Meneer maakt misschien 15 goals als nummer 10, maar verder draagt hij helemaal niks bij aan het spel. Hij kan namelijk geen man passeren en is zo traag als een weet ik niet wat. Dan heb je veel veel meer aan de dynamiek van Wijnaldum op 10.

22 juli 2012 om 19:09

''dan heb je veel veel meer aan de dynamiek van Wijnaldum op 10. ''

het is toch al bewezen dat wijnaldum niet goed genoeg is voor de ''10''?? hij mist overzicht en dat is het belangrijkste wat een 10 nodig heeft, en een goede pass.

22 juli 2012 om 21:21

Dit aantal schoten vorig jaar Toivonen en mertens er samen al in.

25 juli 2012 om 14:37

Helemaal gelijk maar als je voor de goals wil gaan moet je echt toivonenn ipv wijnaldum

Erg netjes van Advocaat om het via de pers te spelen. Hoef je in Eindhoven ook niet meer met elkaar te praten. Ik wist het wel als ik Matavz was, Advocaat kon mij lekker de pot op.

22 juli 2012 om 18:25

Denk je niet dat hij al met Matavz gesproken heeft?

22 juli 2012 om 18:30

Niet als er in het artikel dit staat: "dit gaan we anders aanpakken. In Eindhoven ga ik een gesprek met hem aan, maar het is een optie om hem met Jong PSV een aantal wedstrijden te laten spelen."

22 juli 2012 om 18:35

Dat impliceert niet dat hij niet al eerder met hem gesproken heeft ; Wat ik eruit haal is dat hij met Matavz in gesprek gaat om te achterhalen waarom hij niet de stappen maakt die Advocaat had gehoopt/verwacht en dat ze vervolgens gaan kijken wat hieraan te doen. Een van de opties zou dan inderdaad kunnen zijn om in Jong PSV te spelen om wedstrijdritme en conditie(?) op te doen; niets meer niets minder

22 juli 2012 om 19:00

En een van die opties gooit hij dus via de pers. Het is gewoon niet netjes van Advocaat dat hij de pers als drukmiddel/waarschuwing naar een speler gebruikt, los van het feit of ze er al dan niet over gesproken hebben.

22 juli 2012 om 19:22

je weet niet hoe het gesprek gegaan is......wellicht is er gevraagd of dat een optie was en is daar enkel.opgeantwoorx dar hij alle opties openhoudt maar,dat dit ook een optie is

22 juli 2012 om 21:57

Wellicht heeft hij na een telefoontje met Mark Rutte en Geert Wilders besloten dat hij het nog verder met Matavz gaat bespreken. Feit blijft dat het via hem in de media komt, dat dit druk legt op Matavz en dat er verwezen wordt naar een gesprek wat nog plaats moet gaan vinden, ik vind dat niet netjes. Jij vind dat zoiets heel gewoon is, prima.

Laat ik zo zeggen. Of Advocaat weet Matavz op de rails te krijgen of we krijgen een soap. Het is duidelijk dat psv nu een trainer heeft die niet met zich laat sollen. Ik ken Matavz niet echt dus weet niet hoe hij dit gaat oppikken, maar Advocaat laat nu wel meteen zien wie de baas is.

22 juli 2012 om 18:34

Reken er maar niet op, Advocaat gaat als een ouderwetse schoolmeester even een voorbeeld stellen. Zijn bijnaam is niet voor niks de kleine generaal. Wat een naar autoritair mannetje is het toch.

Wel apart. Berg is bij PSV ook helemaal de mist in gegaan en daar niet meer bovenop gekomen. Benieuwd of het ook zo gaat met Matavz

22 juli 2012 om 18:38

Berg was bij HSV al verpest ;

Matavz is vorig jaar 'vermoord' door Mertens, Wijnaldum, Labayad/lens en Toivonen. Eerste 3/4 deel van het seizoen speelde Matavz heel goed, heeft goede looplijnen, stond daardoor ontzettend vaak vrij voor de keeper, maar kreeg nooit die steekbal. Die andere Psv'ers gaan allemaal voor eigen succes, e/o hebben niet de kwaliteit om die steekbal te geven.
Laatste kwart van het seizoen deed Matavz ook gewoon te weinig, maar hij zou wel gedacht hebben dat het toch geen zin had om vrij te lopen.

Op eredivisie-niveau zou Van Bommel denk ik nog wel de vrije ruimtes van Matavz zien. Maar ja, dan moet Matavz wel opgesteld worden en dat doet Advocaat (terecht) alleen als je inzet toont op de training.

22 juli 2012 om 18:53

Zal er inderdaad mee te maken kunnen hebben dat Matavz zijn medespelers is gaan wantrouwen. In dat geval is het wel zaak dat hij dat aan de orde stelt en dat Advocaat met hem eraan gaat werken, zodat hij weer met succes in de spits kan spelen.

Koop je toch een andere spits. Aangezien jullie nog niet genoeg hebben gekocht.

23 juli 2012 om 20:49

Klopt,we hebben niet veel gekocht dit seizoen.

23 juli 2012 om 21:45

We hebben idd nog niet veel gekocht. Gelukkig hebben we lens als eerste spits en daarachter matavz en ons talent locadia

Je moet Matavz wel op zijn kwaliteiten gebruiken.
Maar ja , dat doet PSV al jaren niet met hun spitsen.
Berg en Matavz zijn spitsen die ruimte nodig hebben en dat krijgen ze bij psv niet.
Omdat alle buitenspelers naar binnen komen en voor eigen succes gaan.
Dus tja... ligt tpch echt aan PSV denk ik dan.

22 juli 2012 om 18:50

Over Matavz heb je gelijk. Maar wat je over berg zit te zwetsen is gewoon lulkoek.
Die vent heeft zoveel ballen van Dzusdzak gekregen. Hij verkloote het keer op keer.
Matavz is gewoon te lui.

23 juli 2012 om 20:51

Berg doet het ook zo goed bij Hamburg cker?

Heeft Matavz in 1 van de oefenwedstrijden met een potentieel basiselftal gespeeld?

Dicky wil weer laten zien dat hij in Nederland is hoor. Ik snap al die commotie niet in de voorbereiding.
Hij zet ze wel op scherp. De spelers hoeven toch nu niet de juiste vorm te hebben , als ze er voor de Fruit schaal en voor de competitie klaar voor zijn.

Dick is gewoon niet gecharmeerd van de manier van spelen van Matavz, hij wil dat Matavz meer doet in het veld.tja Dost deed ook niet veel en was topscoorder. Ik vind dat je Matavz gewoon enkel en alleen op zijn goals moet beoordelen. Matavz vond ik ondanks de mindere aanvoer vorig jaar ook niet heel slecht. Hij staat altijd op scherp en heeft maar weinig kansen nodig.

Eindelijk erg goed van Advocaat en ik schreeuw al weken over matavz. Veel supporters denken met narsingh beter word is natuurlijk onzin. Het gaat om kwaliteit van matavz en ben echt blij met advocaat aangepakt en terecht. Hulde generaal.

22 juli 2012 om 19:14

Ik heb dit ook paar keer geroepen.
Ook al geeft Narsingh de ballen perfect aan, dan nog is het aan Matavz om het in te rossen.
Dat Narsingh puur voor Matavz is gekomen is ook onzin eigenlijk.

Advocaat was al lange tijd ontevreden over Matavz. En Narsingh laat Matavz echt niet in 1,2,3 opbloeien. Het begint Uiteindelijk bij Matavz zelf.

22 juli 2012 om 19:52

Ik zeg voorbeeld waarom is hij voor FC Groningen goed en bij PSV niet? Romario of andere spits kan prima zonder voorbeeld Narsingh, echt spits met loopvermoging en scoren zo gaat het. Matavz heeft niet maar wel goed nivo voor Heervenveen of FC Groningen.

Tja, je moet Matavz gebruiken zoals zijn kwaliteiten zijn. Je moet van hem niet verwachten dat hij met het team mee gaat. Matavz is (denk ik ) een speler die gebruikt moet worden als bij Groningen. Anders kan niet. Als Dikkie anders wil, zal hij een andere spits moeten hebben. Als Matavz gewoon lui is dan begrijp ik Dikkie wel.

Seizoen nog niet echt begonnen en het rommelt nu al in eindhoven.

Waar is het mis gegaan met Matavz, had echt niet verwacht dat hij het niet zou redden bij Psv, al liggen die spitsen van groningen sowieso niet bij Psv, Berg kon er ook geen bal in krijgen :P

gewoon met een snelle voorhoede spelen. Met lens in de spits speelt heel het team beter. Matavz een spits die totaal niet meevoetbalt. Je speelt altijd met 10 man en je moet maar hopen dat hij er dan eentje maakt. Ik zie liever een bewegelijke lens die de hele wedstrijd de verdediging bezig houd. Lens en Narsingh kunnen prima samen spelen, die twee vinden elkaar makkelijk, alleen heb je iets minder aan de voorzetten van narsingh alhoewel lens ook prima kan koppen.
Ik zou matavz gewoon verkopen en als tweede spits locadia achter lens gebruiken. Liet vandaag zien goed te kunnen meevoetballen en heeft de potentie om eerste spits te worden bij psv.

tyton
hutchinson
marcelo
zanka
willems
v bommel
wijnaldum
strootman
narsingh
lens/ locadi
mertens/depa

Ach lui is Matavz nooit geweest! Dus dat vind ik gelul dat hij conditioneel een achterstand heeft is niet goed en dat daar gevolgen aan kleven is logisch.
Maar Matavz lui..denk eerder dat je daar in de spits niet normaal kan fuctioneren met al die dravers om je heen die alle gaten induiken dat gaat compleet tegen de kwaliteiten van Matavz in die heel goed is met ruimte in de rug omdat hij een goeie start snelheid heeft.
Ook in de korte ruimte in de 16 is hij dodelijk gevoel voor positie en koel voor de goal alleen het probleem is en was dat hij daar de ballen niet krijgt (al zeker niet op het juiste moment) vorig seizoen kon je vaak zien dat hij juist goed positie kiest maar dan ziet de vleugel geen optie meer om op goal te schieten (wat al omgekeerde wereld is) dan kapt hij nog een keer en ondertussen staat Matavz alweet gedekt.
Dat zijn soms momenten van een seconden die het verschil kunnen maken.
Ik hoop voor beiden dat het tot een transfer komt want dit gaat echt voor beiden helaas! niet werken.

Ik vind Matavz in zijn korte Psv-tijd al tijden een zeer zwakke indruk maken omdat:

- Niet fysiek
- Acties maken heb ik hem nooit zien doen
- Slappe instelling
- Niet echt een killer voor de goal
- Niet aanwezig in het veld, bied zich vrijwel nooit aan waardoor je het je ploeggenoten alleen maar moeilijker maakt
- Als Psv-spits in het vorige seizoen in de 28 wedstrijden 11 goals maken is veel te weinig

Nu ben ik klaar met klagen over Matavz.

Houdoe.

23 juli 2012 om 17:51

ik denk dat het kom dat de druk bij psv hoger is als bij groningen.

wanneer je voor groningen voetbal kan je gewoon lekker voetballe zonder dat je op je hielen gezeten wordt..

dus denk gewoon dat die de druk niet aan kan.
als dat zo is moet tie daar aan werken anders wordt het niks voor hem.

Prima spits in de Eredivisie denk ik. In potentie één van de betere spitsen in de Eredivisie. Persoonlijk denk ik dat het probleem is dat hij geen bediening vanaf de zijkanten krijgt bij Psv. Mertens/lens/labyad/wijnaldum gingen meestal voor hun eigen kansen. Er kwamen te weinig voorzetten.
Ik zou hem persoonlijk dolgraag bij Feyenoord zien spelen, alhoewel ik ook weet dat die kans nihil is.

denk dat de poll beter anders kan zijn.. : matavz past niet bij advocaat..
hij past zeker wel bij psv.. ik denk dat hij ziezo een speler is die belangrijk kan zijn voor ieder team..
ik denk dat advocaat op zoek is naar geslagen room in plaats van ongeslagen room die je nog helemaal eerst moet bewerken voordat je er iets mee kan..
in zijn ogen is dat dan niet goed genoeg en hou je zo weinig over..

Lens werkt gewoon meer , vind Lens een onderschatte voetballer vind hem ijzersterk als aanvaller ook gister met de goal van wijnaldum ,.... geweldig dit is sinds jaren dat ik weer geniet van psv , vooral van Willems pffff wat een gruwelijke back. Een mooie goede selectie en de verdediging is zeker wel versterkt:

Willems sterk verbeterd en de beste LB van nederland en de eredivisie
Pieters al tijden international
Marcelo word met het jaar sterker
Zanka groot talent die ook naar oa arsenal kon
Hutchinson is omgebouwd tot RB en dat doet hij heeeel degelijk.

Dan daarachter het talent Ritzmaier.
En we hebben dan nog Back ups Derijck en voor de ervaring Bouma

Manolevje zullen we het maar niet over hebben maar die zal ook verkocht moeten worden.

Lens lijkt herboren kwa voetballer sinds hij in de spits stond dit was al te zien sinds '''' prutser Rutten '' ontslagen werd en Philip hem in de spits zette. Dit is de positie voor Lens

Hoewel ik denk dat Matavz best van waarde kan zijn voor Psv, vind ik hem gezien de samenstelling van de selectie en de speelstijl die het nastreeft niet heel goed bij deze ploeg passen. Mocht Napoli de veronderstelde interesse concretiseren en overtreft het bod de aanschafwaarde, dan zou ik Matavz zeker van de hand doen. Met Lens, Locadia en nog vijf weken de tijd om een alternatieve spits te vinden hoeft PSV niets te vrezen bij een vertrek van de Sloveen.

Ik had niet verwacht dat Matavz echt een trainingsbeest was. Maar het valt me wel erg tegen dat een spits die de overstap maakte naar een topclub en een erg teleurstellend eerste seizoen draaide, gewoon niet fit op de eerste training verscheen. Eigenlijk is dat in mijn beleving onacceptabel. Ik vind het daarom goed dat Advocaat dit zo direct aanpakt. Wel moet zijn aanpak constructief zijn. Nu al dreigen met terugzetten naar Jong PSV vind ik voorbarig. Elke speler moet wennen aan de aanpak van een nieuwe trainer en de visie die de coach erop na houdt. Voorlopig vind ik een reserverol genoeg 'straf'...

23 juli 2012 om 00:44

@ gomes1psv

"ik vind het daarom goed dat Advocaat dit zo direct aanpakt. Wel moet zijn aanpak constructief zijn. Nu al dreigen met terugzetten naar Jong PSV vind ik voorbarig. Elke speler moet wennen aan de aanpak van een nieuwe trainer en de visie die de coach erop na houdt. Voorlopig vind ik een reserverol genoeg 'straf'... "

Helemaal mee eens, ik vind dat sommigen wel ongenadig hard al over hem oordelen. Hij zal niet de eerste speler zijn die toch even moet wennen na een transfer van de middenmoot naar de top. Als ik het zo lees heb ik meer het idee dat het een mentale kwestie is waardoor die jongen niet topfit is en afwezig is tijdens de afgelopen oefen potjes. Daarnaast kan er natuurlijk ook meer aan de hand zijn dan alleen de veranderingen die bij een overgang horen, wellicht is er iets prive wat niet goed gaat. Het is goed dat Advocaat eerst het gesprek met hem aangaat, deze jongen moet gewoon gesteund worden en die steun zal hij op een gegeven moment terug betalen.

23 juli 2012 om 22:15

@gomespsv

volgens mij heeft Advocaat niet gedreigd Matavz terug te zetten (degraderen) naar Jong Psv.
Hij wil Matavz eventueel aan zijn wedstrijdconditie laten werken bij Jong PSV omdat Matavz door zijn conditionele achterstand waarschijnlijk (nog) niet in aanmerking komt voor speelminuten bij de A selectie.

Matavz krijgt behoorlijk wat aandacht van Advocaat, ook al is deze nu niet bepaald complimenteus.
Een speler waarin een coach het niet (meer) ziet zitten krijgt deze aandacht niet.

25 juli 2012 om 12:59

"gewoon niet fit op de eerste training verscheen"

Zijn daar die eerste trainingen niet voor ? Om fit te worden ?

Bij elke club heb je vroeg in het seizoen te maken met spelers met een conditie achterstand. Kijk even naar Ajax van afgelopen jaar, waar Janssen en Sulejmani met overgewicht kampten.

Ik vind het zwaar overdreven hoe Advocaat hier met Matavz omgaat. Wanneer hij dadelijk de eerste competitiewedstrijden niet naar behoren presteert kun je hem duidelijk maken dat het anders moet, maar toch niet tijdens een oefenwedstrijdje. Kom op zeg, waar zijn we mee bezig. Een voorbereiding is er om weer op conditie te komen en weer het balgevoel terug te laten komen. Als je ook al top moet presteren tijdens de voorbereiding kan je beter een voorbereiding inplannen voor het spelen van wedstrijden in de voorbereiding.

Matavz is een sluipschutter die 89 minuten geen bal fatsoenlijk raakt om vervolgens de winnende erin te knallen.
Dit is niet het type waar dickie op zit te wachten dus het zou wel eens een moeilijk jaar kunnen worden voor tim.

tim kan beter verhuurd worden. Als dick het niet in je ziet zitten. Dan kun je maar beter opkrassen. Hij past ook niet bij psv.

tuurlijk gewoon matavz banken en misschien wijnaldum ook wel als toivonen blijft, dan bank je gewoon de aankopen van vorig jaar. Wat een beleid zeg. Matavz is misschien wel de ebste spits in NL, maar door dries die geen voorzet geeft heeft hij weinig aanvoer. Met narsingh die voorzetten geeft legt matavz er genoeg in.

25 juli 2012 om 13:08

" dan bank je gewoon de aankopen van vorig jaar. Wat een beleid zeg"

Hij doelt hiermee op het feit dat er niet na wordt gedacht over een potentiele aankoop. Spelers die je voor 11 miljoen hebt gekocht een jaar later laten verpieteren op de bank is kapitaalvernietiging.

Met andere woorden; er wordt daar geen fatsoenlijk beleid gevoerd.....

Hij zegt nergens dat hij het niet eens is met het handelen van Dickie...

Dick zet ehm gewoon op scherp. Klasse van Dickie en Matavz die komt er wel. Let maar op hoe gretig hij zal zijn 5 augustus!

23 juli 2012 om 17:47

Inderdaad, hoe vaak hij dan achter de bal gaal hollen En proberen af te maken maar gaat hem dan niet lukken.

zo moet het.de spelers zullen wel ff moeten wennen dat het luilekkerland leven van Rutten voorbij is.

23 juli 2012 om 18:03

Want Rutten is samen met hem op vakantie geweest? Een speler kan ook gewoon fit een vakantie ingaan en er zo uitkomen als Matavz nu is, daar heeft dus niemand invloed op behalve de speler zelf.

doet me een klein beetje denken aan een sulejmani die wat trappen moest gaan lopen destijds

ik blijf me verbazen over het feit dat profs die miljoenen betaald worden door hun clubs niet eens fit aan komen bij hun club als de vakantie voorbij is (die niet eens bijzonder lang is)
kom op hey, dit kan toch niet?
dit geldt niet alleen voor matavz hoor want als ik dan lees dat er bij ajax vorig seizoen meerdere spelers te zwaar waren dan is dat toch ook vrij dom.

ik kan er gewoon niet bij, dat je eens wat minder doet en niet 100 fit terugkomt snap ik maar het moet wel zo zijn dat je binnen 1 of 2 weken gewoon weer fit bent. (en dan bedoel ik dus op gewicht)

goed zo. zo moeten de spelers aan gepakt worden. laat hem maar fijn wat extra's doen.

jammer!!! hopen dat hij toch weer terug komt;

nieuwe opstelling

tyton
aankoop
zanka
marcelo
willems
wijnaldum
v/bommel
strootman
narsing
lens
mertens

Wat een hypocriet zootje zeg Vorig jaar werd Matavz met een hoop bombarie binnengehaald dit was de spits die PSV nodig was om kampioen te worden En nu met zn allen Matavz de grond intrappen ? Omdat het even iets minder gaat met Timmie. En kom nou niet met argumenten aan zetten van Matavz past niet bij PSV of hij kan het niveau niet aan bla bla Dat hadden ze van te voren moeten bedenken voordat ze Matavz bij Groningen weg haalde Matavz is een hele goeie spits samen met Sightorsson een van de beste in de eredivisie die nog wel eens zeer belangrijk voor PSV kan worden

23 juli 2012 om 19:16

Waar staat te lezen dat Matavz de grond in wordt geboord?

Hij is met conditite-achterstand teruggekeerd van z'n vakantie (dom). Traint niet scherp (dom). PSV had 'm voor 7 miljoen kunnen verkopen, deed dat blijkbaar bewust niet, omdat ze in Matavz een prima spits zien.

Toivonen staat niet voor nix op de transferlijst.

De aanpak van Advocaat moet 'm op scherp zetten. Als hij dít niet aanpakt, dan ligt 't aan hem zelf.

Neem aan dat Matavz er alles aan zal doen om (waarschijnlijk en hopelijk) getergd terug te keren!

23 juli 2012 om 21:57

Als we hem met winst kunnen verkopen moet psv dat meteen doen. We hebben genoeg optiea vor de spitspositie met lens locadia en toivonen.

Koop van dat geld moisander, viergever of nuytinck+een goeie goedkope rb en we worden kampioen

Advocaat wil laten zien wie de baas is middels een stukje amateurpsychologie. Matavz is wat dat betreft een makkelijk slachtoffer, een introverte speler die doordat hij uit vorm is en niet op de juiste manier wordt benut onzeker is en moeite heeft zijn draai te vinden bij Psv. Matavz is niet een speler, die met honderd kilometer per uur binnen de bebouwde kom rijd, medespelers beschadigd via de pers, bekend staat om openbare dronkenschap of wat dan ook, nee meneer Advocaat vind hem niet alert genoeg en vind zijn conditie niet in orde, vreemd genoeg nooit dit soort problemen vanuit Groningen over hem vernomen waar hij aan de lopende band scoorde, links bij PSV ene Mertens die altijd naar binnen trekt om te schieten, rechts ene Lens die hetzelfde doet, daarachter Wijnaldum die nog nooit een steekpass heeft gegeven en Toivonen die altijd voor eigen succes gaat dan heb je weinig aan een diepe spits als Matavz. Wat mij betreft een valse start van Dick maar hier zullen veel psv ers het wel mee oneens zijn.

23 juli 2012 om 19:28

Zo zo zo, ene mijnheer Ramon Diax, een VZ postertje uit Lelystad, schijnt Advocaat zo goed te kennen en van nabij mee te maken dat hij zomaar kan concluderen dat er amateurpsychologie wordt toegepast...

Nou mijn beste, ik heb onze vriend Matavz in twee oefenwedstrijden 'live' gezien en het was niet zo moeilijk te constateren dat op dit moment zijn conditie allerbelabberst was.
En niet alleen dat.
Matavz ontrok zich geregeld aan het spel, was op veel momenten te laat, kreeg bijna geen enkele bal onder controle en het irritantste was dat de onverschilligheid zowat van zijn gezicht was af te lezen.
En dan mag een hoofdcoach niet een gebrek aan alertheid en conditioneel vermogen verwijten?
En bovendien is ook uit de verklaring van van Ginkel (z'n zaakwaarnemer) op te maken dat onze vriend Matavz het verplichte conditie programmatje tijdens zijn vakantie gewoon niet opgevolgd heeft.

Waar Rutten in de afgelopen seizoenen zich nogal eens bediende van de ''pappen en nathouden'' strategie, heeft PSV nu eindelijk eens een coach die spelers heel duidelijk op hun verantwoordelijkheden wijst en er niet voor terugdeinst om gewoon maatregelen te nemen als de betreffende speler een gebrek aan arbeidsethos laat zien wat past bij het salaris wat hij bij PSV geniet.

Voor mijn part wordt Matavz verkocht, het liefst aan een Italiaanse club.
Daar komt hij waarschijnlijk wel weg met zo''n houding...

Doe mij dan maar een ''onsje'' Lens, de grootste concurrent van Matavz.
Die verschijnt superfit en gemotiveerd aan de start van het seizoen en laat wilskracht en dadendrang zien.
Precies die twee eigenschappen die Matavz in zijn persoonlijke prullenbak gesodemieterd schijnt te hebben..

23 juli 2012 om 20:01

Leuk dat je de wijsneus probeert uit te hangen maar je spreekt je eigen verhaal tegen, je hebt het over pappen en nathouden door Rutten en nu is Matavz de zondebok, dus blijkbaar hang je de slechte prestaties van PSV op aan Rutten en Matavz. Matavz is gewoon niet op zijn plek dan kun je wel interessant lopen doen maar hij is net zo goed of slecht als vorig seizoen en dat jij dan twee wedstrijdjes hebt gevolgd is dan leuk maar dan heb je denk ik je ogen dicht gehad. Het is duidelijk dat deze jongen een slecht seizoen heeft gehad en behoorlijk uit vorm is, een beetje trainer snapt dan dat het geen zin heeft om dan iemand af te branden tenzij je zo iemand wil misbruiken om een statement te maken. Als Matavz vertrekt bij PSV moet je niet gaan janken wat voor een wereldpits je hebt laten lopen. Dus olohomoguopa steek dat maar in je eigen persoonlijk prullenbak.

23 juli 2012 om 20:09

Bij deze heb ik dit laatste bericht van jou inderdaad in mijn persoonlijke prullenbak gesodemieterd.

Het ga je verder goed daar in Lelystad....

23 juli 2012 om 20:47

@ramondiaz
Dat zal inderdaad de reden zijn; Advocaat wil laten zien wie de baas is en hoe je zaken aanpakt en pikt er een makkelijk doelwit uit die zijn mond niet durft open te trekken en er toch geen zak van kan :

Beetje vreemd dan dat Matavz erkend dat hij er in de vakantie de kantjes vanaf heeft gelopen en dat hij inderdaad een conditionele achterstand heeft. Zou het daarnaast niet ook een beetje vreemd zijn als een spelersgroep ziet dat een nieuwe trainer een speler tot zondebok benoemt terwijl daar geen reden voor zou zijn?

Maar ja, je hele post zegt eigenlijk wel genoeg; je snapt verdomd weinig van het spelletje, roept dingen om stoer te doen en hebt waarschijnlijk geen enkele wedstrijd van PSV in de voorbereiding gezien. Had je dat laatste wel gedaan dan het je Oleguapa gelijk moeten geven over Matavz, had je gezien dat Narsingh op de rechtsbuitenplaats speelt en dat Wijnaldum (maar ook van Bommel) weldegelijk steekpasses geeft (maar ja dan moet je wel de conditie hebben om erachteraan te kunnen hollen).

Maar inderdaad, het ga je goed in Lelystad......

23 juli 2012 om 21:21

@dummie
Jij snapt het helemaal, Narsingh speelt al jaren voor PSV en geeft al jaren voorzetten op Matavz, oh nee wacht, Narsingh speelt al anderhalve wedstrijd voor Psv. Nee jij snapt het spelletje, laat het dan ook in posts merken voordat je bijdehand komt doen met je kleuterreacties.

23 juli 2012 om 21:50

En advocaat is al jaren trainer van Psv....wat loop je nou te ijlen man?

Lekker Dick, aanpakken die luie jongens. Tim is gewoon Fred Rutten gewend die gewoon geliefd wilde zijn door elke speler, Dick denkt daar terecht anders over.. Hopelijk vat Matavz dit goed op en verovert hij een basisplaats en maakt hij doelpunten. Op dit moment lijkt Lens namelijk gewoon weer de spits te worden.

PSv moet hem verkopen..lens hebben we als 1ste spits, Ola is 2de spits en we hebben Locadia.
Geen ruimte dus voor Matavz. Lens moet behouden worden, het is een powermens en bovendien veelzijdig inzetbaar. Er is een club in enschede die nog aardiw wat miljoenen te besteden heeft..ik zeg 10 miljoen en naar Twente laten verkassen.

23 juli 2012 om 19:16

Twente is inmiddels al voorzien van spitsen hé, bovendien geven die echt geen 10 miljoen uit aan 1 speler. Ze hebben al dure aankopen gedaan, ik denk dat die niet meer verder gaan dan 5 miljoen. Matavz kun je denk ik alleen slijten aan een rijke club, ergens in Rusland ofzo.

23 juli 2012 om 20:08

10 miljoen voor een overbodige spits die er het laatste jaar erg weinig van gebakken heeft??

23 juli 2012 om 20:31

Valt natuurlijk te proberen.... die 10m...

Maar niet helemaal realistisch, want Matavz heeft zijn transferwaarde behoorlijk gedevalueerd naar mijn idee.

Nu wordt Lens op handen gedragen maar dat blijft niet duren.
Soms loopt hij als een paard zonder kop over het plein.
Als hij dan voor de zoveelste keer in de fout gaat straalt hij een lichaamstaal uit van onbenul.
Ik kan mij ergeren aan die speler en medespelers zullen dat ook wel doen.

Advocaat heeft groot gelijk! Matavz is een prof en verdient zijn geld met voetbal, dan mag Advocaat er ook vanuit gaan dat Matavz zijn conditie op peil houdt en zijn oefeningen doet die hij heeft meegekregen van de club

Ik vrees dat deze jongen zijn langste tijd bij psv heeft gehad. Advocat zijn voorkeur is duidelijk (lens) dus het zou me niks verbazen dat deze jongen gaat vertrekken. Iets voor feyenoord(huur) ?

23 juli 2012 om 20:51

Ik verwacht dat Advocaat gaat rouleren en zeker regelmatig een beroep op Matavz gaat doen. Als hij het niet in hem zag zitten, dan zou hij er ook niet zoveel energie in steken lijkt me. Bovendien kan Lens op meerdere plaatsen in de aanval uit de voeten.

Matavz maakte zn kansen ook bij Groningen af , dan moet dat ook bij PSV kunnen , een kans is een kans he
Ik had hem op dit moment wel liever bij Twente gezien , nu helemaal met Verhoek en Tadic op de flanken , ik denk dat Matavz bij Twente er wel minimaal 20 + erin schiet!

25 juli 2012 om 14:44

Snap ook niet dat ze castoignos willen halen, matavz kan je voor een paar miljoen ophalen lijkt me, komt niet meer in de plannen van advocaat voor denk ik

Matavz moet hier gewoon van leren en zich meer inzetten. Dit zal allemaal vast wel goed komen.
Lens is ook goed bezig maar word te veel opgehemeld op het moment. Lens zal geen 15 doelpunten of meer in de competitie maken omdat hij daar gewoon niet geschikt voor is. Ja, misschien als schaduwspits en zal dan ook goed moeten lopen met het team zelf. Hij is te klein voor hoge voorzetten en dat is nu net een van de wapens van Narsingh. Matavz moet het nu even voelen en gepasseerd worden en dan na een tijdje laat je hem er weer langzaam in komen. Hij zal toch moeten leren om meer doelpunten te maken. Een seizoen als vorig jaar qua goals van Matavz mag niet meer voorkomen. Het seizoen van vorig jaar is hem vergeven maar de kwaadheid van de supporters kwam pas nadat hij met een slechte instelling dit seizoen begon. Als hij 20 doelpunten of meer had gemaakt dan had hij ook meer krediet gehad maar die goals zijn helaas achterwege gebleven.

Er staat in ieder geval druk op want onze spits is ook alweer 23 jaar en dan moet je toch wel iets hebben laten zien. Dit jaar word het jaar van de waarheid voor Matavz en red hij zich niet dan is de eerste inverstering al mislukt en krijg je er minder geld voor als je hem wilt verkopen.

23 juli 2012 om 20:49

Ik zie Lens er wel 15 doelpunten maken als spits; hij heeft bij AZ (12) en in zijn eerste seizoen bij PSV (10) al laten zien dat hij kan scoren. Je moet hem inderdaad alleen geen voorzetten door de lucht geven maar hij heeft snelheid, techniek en kracht genoeg om als spits te renderen (beetje a la Koné).

23 juli 2012 om 21:22

Want Matavz heeft nooit gescoord bij Groningen en Kone was een enorm succes bij Psv.

23 juli 2012 om 21:49

Uhm waar heb je het over en wat heeft het aantal doelpunten van Matavz bij Groningen met de potentie van Lens te maken?

Zeg Dick (), kijk ook even naar het aard van het beestje.......

PSV heeft op papier een geweldig elftal waar veel meer uit te halen moet zijn!
Door verkoop van deze spelers moet het mogelijk zijn een goede rechtsback en centrale middenvelder aan te trekken.
Verkopen:
- Toivonen (€ 7.000.000,-)
- Manolev (€ 2.000.000,-)
- Hutchinson (€ 1.500.000,-)
- Engelaar (€ 750.000,-)
- Pieters (€ 5.000.000,-)
- Issakson (€ 2.000.000,-)
- Derijck (€ 1.500.000,-)
- Lens (€ 7.000.000,-)
____________________ +
€ 26.750.000,-
Narsingh € 4.500.000,-
____________________ -
€ 22.750.000,-

Dus bij 23 miljoen aan transferinkomsten. Een deel om de schulden af te lossen, een deel dat dient als buffer en een deel om een paar versterkingen te halen.
Probeer R. Elm los te weken bij AZ waardoor je kunt rouleren met Van Bommel, Strootman, Ritzmaier en Wijnaldum. Op een sterke, betaalbare rechtsback kan ik zo snel niet komen.
Bij de volgende opstelling heb je een bank met:
Waterman, Koch, Bouma, Ritzmaier, Elm/van Bommel, Depay, Locadia.

Ik weet dat er vele jonge jongens bij zitten maar dat is alleen maar goed. Zo kunnen ze alvast een beetje ruiken aan het grote werk.

Tyton
?
Marcelo
Zanka
Willems
V.Bommel/Elm
Wijnaldum
Strootman
Narsingh
Matavz
Mertens
24 juli 2012 om 04:03

Manolev en Hutchinson zou ik niet allebei verkopen en het is ook link om veel meer verdedigers te verkopen (pieters, Derijck), want dan verlies je de bijna de gehele tweede garde van de verdediging. Ik zou Hutchinson houden, ook Derijck houden en als aanwinsten Gouweleeuw en een rechtsback te trekken (waar goed scoutingswerk aan vooraf moet gaan, want in de Eredivisie zijn er op die positie geen versterkingen voor Psv).

R. Elm gaat alleen een stap naar het buitenland maken als hij een stap gaat maken vrees ik voor PSV en dus gaat die er denk ik niet komen voor het middenveld van Psv. Maher heeft echter gezegd PSV en Ajax als een stap omhoog te zien, dus wellicht dat die nog wel aangetrokken kan worden. Zou ook goed zijn voor Psv.

24 juli 2012 om 11:24

En het geld dat ze krijgen uit spanje en turkije en matavs eruit lens er in

25 juli 2012 om 12:39

Isaksson krijgt PSV niets voor, die is transfervrij vertrokken naar Turkije meen ik. Hij had een aflopend contract

25 juli 2012 om 14:06

Dus jij wilt de halve selectie op marktplaats zetten?

Erg slim! xD

25 juli 2012 om 14:39

Psv koopt absoluut geen elm dat is een ding wat ik je zo al kan vertellen als ze iemand op de positie kopen is het wel maher!

Begint het gedonder nu al bij Psv.

De generaal Advocaat dus is nu zijn pt op de i aan het zetten, ook voordat de competitie begint en het avontuur in europa moet de lei wel schoon begonnen worden, ja als Matavs irriteerd aan de trainingswijze van Advocaat kan het wel eens een zwaar seizoen gaan worden voor hem.

@ Bwassens,

Vind dat je je bericht mooi in elkaar heb gezet, ben zelf niet op de hoogte van die grote bedragen.

Tjonge jonge wat een ophef over een speler die wat trainingsachterstand heeft na een zomer waarin hij niet aan trainen toe gekomen is vanwege moeizaam tot stand gekomen vaderschap.
Net alsof de heren profs zich allemaal een slag in de rondte getraint hebben.

25 juli 2012 om 12:59

Volgens mij wordt het vooral aangedikt door de media omdat we in de komkommertijd zitten. Wanneer we volop in de competitie zitten, dan zou dit nieuws zijn. De spits van PSV die gedegradeert is naar Jong Psv. Maar dit is de voorbereiding, het betreft dus geen degradatie maar een aangepast programma, Matavz moet fitter en (daardoor) scherper worden.

Hij heeft een conditionele achterstand en daar wordt aan gewerkt. Ik snap ook niet waar zoveel mensen het idee vandaan halen dat Advocaat het niet in hem ziet zitten. We weten niet wat Matavz en Advocaat tegen elkaar zeggen. We krijgen alleen de berichten van de media door. Men gaat er maar vanuit dat Dick met ijzeren vuist regeert en dat Matavz een zwak schaap is dat over zich heen laat lopen. Ik denk dat Advocaat weet dat hij Matavz (ook) nodig heeft, wil hij kampioen worden.

De door jou genoemde reden voor zijn conditionele achterstand vind ik een geldige. Gelukkig voor Matavz hebben we nog wel even voordat de competitie begint, en dan staat hij er. Zelf zei hij zich nergens druk om te maken, doe ik dus ook maar niet.

Ik ben benieuwd hoe Matavz hiermee omgaat en of hij zelf ook vindt dat zijn conditie beneden peil is. Ik zou wel eens een reactie van hem willen horen hierover. Ik denk dat hij niet in opstand zal komen omdat hij altijd wat emotieloos en stil overkomt. Hopelijk boekt hij snel weer wat progressie en kan hij weer spelen zoals bij Groningen.

25 juli 2012 om 12:48

"ik blijf er rustig onder", zegt hij in gesprek met De Telegraaf. "waarom zou ik nerveus worden? We zitten nog in de voorbereiding. Ik weet wat de trainer van mij verlangt. Dat ik nu niet altijd speel, maakt mij niets uit. Het is normaal dat ik voor een basisplaats moet vechten. Mijn conditie was bij terugkeer in Nederland niet goed. In de vakantie heb ik niet veel gedaan, maar het gaat nu beter en beter."

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=169517

25 juli 2012 om 12:52

Ah, bedankt. Door die titels zie je niet wie het zegt en daarom mis ik wel eens zulke uitspraken

dick mag toivonen ook weleens aanpakken, die pikt dat niet en zal snel weggaan

De titel is wat tendentieus. Wat Advocaat werkelijk doet, is Matavz een extra oefenpotje laten spelen. Iedereen die FM speelt weet waarom: procentjes omhoog krijgen!

25 juli 2012 om 13:02

Niet helemaal dit keer, Matavz mag namelijk niet mee met de oefencampagnes in Griekenland en Duitsland.

Oh oh oh zonder van Matavz, hoe kan dit ineens? Bij Groningen was hij totaal anders, hij werd eerst uitgeleend aan Emmen en kwam sterker als ooit terug. Zo'n mentaliteit heeft hij wel en dan is hij bij PSV en dan dit? Ik snap het niet echt hoor...

Verder goed dat hij weer mee doet bij de beloften, krijg je alleen maar wedstrijd ritme van.

25 juli 2012 om 12:51

Eerder in het nieuws:
Van Ginkel gaf als reden voor de matige conditie dat Matavz net vader is geworden. "dat is geen reden om niet te trainen, maar daarbij zijn wat complicaties geweest. Hij had dat misschien beter met de trainer moeten communiceren en dat heb ik ook met hem besproken."

Geen reden voor paniek of om aan Matavz te twijfelen volgens mij?

Wordt hier niet een klein beetje overdreven gedaan door dickie?
Is het niet gewoon dat dick een andere spits wil hebben en matavz wil verkopen, niet dat hij het dan handig aanpakt om naar de beloften te sturen

25 juli 2012 om 12:52

Ach, het is maar hoe je het verwoordt. Als er had gestaan dat Matavz een extra wedstrijd speelt bij Jong PSV omdat hij wedstrijdritme en conditie moet opbouwen dan hadden we allemaal anders en instemmend gereageerd volgens mij

25 juli 2012 om 12:56

Het is de toon van het bericht, wat de reactie beinvloed.
Dat heeft bij goed gewerkt, ik verwacht ook nl niet dat matavz een basisplaats gaat krijgen.
Ik heb sowieso geen fan van een speler als matavz.

Toch prettig om te zien dat we in Amsterdam niet de enige club zijn die hun miljoen door de spreekwoordelijke ''plee'' spoelen! Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen. Voetballend zeer matige spits , goede afmaker. Je weet wat je in huis haalt met deze jongen. Is gewoon van nature lui en dat wisten ze in Groningen maar al te goed. Goede deal van Nijland, wederom...

25 juli 2012 om 12:59

Beetje vreemde reactie dit want waar baseer je op dat hij van nature lui is en dat het geldverspilling is? Ten eerste heeft Matavz zelf aangegeven dat hij in de vakantie niet zoveel gedaan heeft vanwege een bevalling met complicaties en daardoor een slechte conditie heeft; amaakt dat een speler lui? Of is het een redelijk excuus en moet er nu alles aangedaan worden om die conditie weer op niveau te krijgen? Verder denk ik niet dat je kan spreken van het door de plee gooien van geld als die jongen straks zijn voeten kan laten spreken en doelpunten kan maken....?

25 juli 2012 om 14:19

Met een beetje mensenkennis voetbal kennis kun je concluderen dat Dick Advocaat niet Matavz zijn grootste fan is. Dat maakt over het algemeen helemaal niet uit maar als spelers met drogredenen komen zoals complicaties bij bevallig etc. waardoor hun conditie droevig is begint het toch wel kritisch te worden. Dat Matavz lui is laat hij wekelijks 90 minuten op het veld zien en daarnaast is dit, zoals ik al eerder heb gezegd, onder Groningen volgers bekend. Net zoals al lang en breed bekend was dat El Hamdaoui een lastige en 'trotse' jongen was toen hij nog bij AZ zat en zelfs al Excelsior en Spurs. Dat hoeft wederom geen bottleneck te zijn maar dan moet je wel presteren en daar ontbreekt het op dit moment aan. Er zijn genoeg voorbeelden van luie spelers die de wereldtop hebben gehaald. Toch vind ik de aankoopprijs van 7 miljoen te hoog voor zijn beperkte kwaliteiten. Maar misschien krijg ik ongelijk en gaat hij alsnog het nodige geld opleveren voor psv. Hou dan wel rekening dat pas alles boven de 10/11 miljoen winst is en niet eerder.

25 juli 2012 om 14:40

Knappe rekensom voor iemand die de transfersom, transfervoorwaarden en het contract van Matavz niet kent....bovendien is een BVO niet op de wereld gezet om geld te verdienen aan spelers.

Toch vind ik het bijzonder vreemd dat je hem een luie speler vindt want ik denk dat je daar niet over kan oordelen. Hij is geen loopwonder en het ziet er allemaal wat houterig uit, maar hij maakte vorig jaar wel veel meters in wedstrijden hoor. Hij was verdedigend misschien zelfs wel wat te actief. Daarnaast kan jouw oordeel over luiheid ook te wijten zijn aan andere omstandigheden; we zijn niet allemaal marathon mannen en zijn ook afhankelijk van trainingsmethodes en opdrachten in het veld.

Ik ken de privé situatie van Matavz verder niet, maar ik vind het nog al wat om te stellen dat het een drogreden is om je gezin voorrang te geven boven een trainingsschema. Ik kan me best situaties voorstellen waarbij dat een hele begrijpelijke keuze is die de werkgever begrijpt. Alleen heeft hij een fout gemaakt door daar niet over te communiceren waardoor er wat ruis is ontstaan.

25 juli 2012 om 15:02

Die ''knappe'' rekensom is gemaakt in het meest gunstige geval voor psv. En ja, dat is toevallig mijn expertise zonder daar al teveel over uit te wijden. Doe er vooral niets mee zou ik zeggen.

Jij vind hem niet lui, ik vind hem wel lui. Heeft niets met kilometers te maken in een wedstrijd. Wel hoe, waar en in welk tempo deze KM gemaakt worden. Zit hem ook in de trainingsarbeid. En nee, ik heb godzijdank iets beters te doen dan alle training van psv te bekijken. Je hoeft voor veel informatie helemaal niet dicht bij het vuur te zitten. Een goed begin is al de juiste mensen kennen die zich daar wel begeven.

Naar mijn weten heeft een dag nog steeds 24 uur. Het is nogmaals een drogreden voor slappelingen. Conditie op peil houden zit hem niet in uren en je hoeft zeker geen marathon te lopen. En dit is wat ik ervan vind. Gelukkig heb ik in de toch wel uitgebreide huisregels van voetbalzone nooit gelezen dat leden het eens moeten zijn. Prima dus.

Je kan alles met de mantel der liefde bedekken maar we hebben hier te maken met topsport en bij hem ontbreekt duidelijk de topsport mentaliteit. Als ik jou goed begrijp kan je nergens een mening over hebben omdat we zogenaamd de informatie niet zouden hebben? Tja....

25 juli 2012 om 15:24

Ik ben niet echt onder de indruk van je argument dat het maken van rekensommetjes je expertise is want dat kan elke wiskunde leraar ook gaan roepen. Dus daar ga ik inderdaad helemaal niets mee doen anders dan vragen of je in je ROI berekeningen ook alle premies, bijkomende kosten en de inflatiecorrectie meeneemt.

Verder mag je overal een mening over hebben maar ik ben allergisch voor mensen die een mening hebben (of in dit geval gewoon beschuldigingen uiten) maar deze niet kunnen onderbouwen maar kennelijk wel de drang voelen om die op het web te gaan plaatsen. De trainingsarbeid van Matavz ken ik ook niet want op de Herdgang ben ik nog nooit geweest en ook in Groningen hebben ze me nooit langs het trainingsveld zien staan. Wat ik makkelijk en vreemd blijf vinden is dat je iemand voor lui uitmaakt zonder dat je daar een echte aanleiding/onderbouwing voor hebt. Dat is op z'n zachtst gezegd erg makkelijk

Ik ben het met je eens dat het bij de topsport mentaliteit hoort om ook in de zomermaanden aan je lichaam en conditie te denken. Dat laat onverlet dat er geldige redenen zijn te bedenken waarom dat erbij inschiet. Het woord drogreden is dus erg makkelijk gebruikt in deze. Ik bedek verder niets met de mantel der liefde en vind het verder volkomen terecht en begrjipelijk dat Advocaat zijn maatregelen neemt en laat blijken dat hoe goed de excuses zijn, het teambelang voorop staat en Matavz fit moet worden.

Er wordt deze week nog bekend gemaakt dat matavz de overstap gaat maken naar Feyenoord. Of Feyenoord hier goed aan doet vraag ik mij af.

Een leuke spits voor Groningen, NAC of Utrecht, maar de top is toch echt wat anders

25 juli 2012 om 13:01

Hoe kun je nu in hemelsnaam na 1 seizoen goede aanvoer concluderen dat hij de top niet aan kan?

Enne Feyenoord? Die kunnen hem niet betalen

Ze moeten echt zo spelen. Kopsterke spits die Toivonen op voorzetten Narsingh en dan lekker of matavz of Lens verkopen. Want anders rem je de ontwikkeling van Deepay. Want anders teveel grote namen op de bank en dan wordt het gezeik.

Tyton
Manolev
Zanka
Marcelo
Pieters
Strootman
Wijnaldum
bommel
Narsingh
Toivonen
Mertens
25 juli 2012 om 13:02

Depay is een linksbuiten dus die wordt alleen 'geremd' door Mertens. Verder is Matavz ook kopsterk en is het juist handig om twee verschillende soorten spitsen te hebben. Als je iemand verkopen wil dan zou ik Toivonen laten vertrekken want die rendeert (volgens zichzelf) niet in de spits en heeft te weinig loopvermogen voor het middenveld.

25 juli 2012 om 13:15

ben het bijna eens met je opstelling. Ik zou echter Willems linksback neerzetten en Hutch rechts. Daarnaast als Pieters terug is van zijn blessure hem laten strijden met Marcelo om centraal links te spelen.

Het zou me niks verbazen als Advocaat bij PSV een meer algemeen motivatieprobleem heeft ontdekt en op deze manier de spelers op scherp wil zetten. Advocaat is een erg ervaren coach, die precies weet hoe en wanneer hij een selectie op scherp moet zetten. Matavz is het nu het slachtoffer, maar die komt wel terug.

Ik zou wel eens van iemand anders dan Advocaat over deze situatie horen. Hij komt binnen en ineens is één van onze grootste talenten een probleemgeval en wordt er kapitaal vernietigd. Het is heel normaal dat een spits in zijn eerste jaar bij een nieuwe club geen 20 doelpunten maakt, vooral als hij geen voorzetten krijgt. Het is ook heel normaal dat een type goaltjesdief op de training minder is. Hun kwaliteit is juist om onder druk te presteren, en dat kan je op de training niet nabootsen.
Als Advocaat een voorbeeld wil stellen kan hij beter iemand kiezen die we minder hard nodig hebben, want op deze manier wordt het een herhaling van onze vorige spits

25 juli 2012 om 13:46

Buiten het feit dat Matavz zeer waarschijnlijk écht niet fit is, getuige ook zijn optreden tegen Bilbao. Behoort Advocaat iedereen eerlijk te beoordelen. Zo ook als je een voorbeeld wilt stellen. Ik heb vertrouwen in de professionaliteit van Advocaat en als hij vindt dat Matavz of een andere eerste elftal keus niet voldoet aan zijn eisen mag daar hard tegen opgetreden worden.

Dat slappe gedoe van Rutten en Co is klaar. Tijd voor wat peper in het elftal om prijzen te pakken!

25 juli 2012 om 15:04

Als hij niet fit is, en er niet aan werkt, vind ik het een geweldige actie van Advocaat. Ik heb alleen bevestiging nodig van iemand anders binnen de club voordat ik overtuigd ben

Ik heb Matavz alleen nog tegen Bilbao zien spelen tot nu toe. Daar raakte hij geen bal inderdaad. Geen enkel moment in scoringskans geweest. Het is ook geen harde werker, nooit geweest. Hij is een afwachter, wachten op dat ene momentje dat hij vrij kan lopen. Hij is dus volledig afhankelijk van de aanvoer. Echt in het spel wordt hij niet betrokken, puur een eindstation. Bij Groningen heeft hij laten zien dat perfect te beheersen. Weinig kansen nodig om te scoren. Als hij dan niet scoort speelt hij automatisch een slechte wedstrijd. Tel daarbij op dat Matavz niet 100% fit is en er blijft niks over. Dan heb je ook niks aan hem. Misschien houdt Advocaat meer van een meevoetballende spits die zo nu en dan ook een assist kan geven of ruimte creëren voor een ander. Toivonen kan dat natuurlijk stukken beter. Die kan er ook zo maar 25 maken als hij een seizoen lang in de spits staat. Jammer dat hij zichzelf een middenvelder vindt, in mijn ogen is hij de beste spits in de PSV selectie.

Kans is groot dat hij verkocht wordt. Twente of Feyenoord?

25 juli 2012 om 13:48

Zo groot acht ik die kans niet. Hij speelt er pas één jaar, is nog jong, heeft potentie en een vierjarig contract.

Twente of Feyenoord kunnen hem zeker niet betalen. Twente wellicht maar Munsterman doet al moeilijk over de 7 miljoen van Castaignos dus laat staan dat hij hetzelfde bedrag zomaar voor Matavz neertelt.

25 juli 2012 om 14:07

Twente en Feyenoord kunnen hem niet betalen.
PSV heeft een paar weken geleden een bod van 7+ miljoen afgewezen, ze wilde liever Narsingh halen om Matavz beter te laten renderen.

25 juli 2012 om 14:22

Twente heeft heel leuk verkocht en flink gevangen voor de Jong en John. Ik denk dat Twente financieel beter zit dan psv.

Denk dat Psv de perfecte coach heeft aangetrokken met Dick. Zet zijn spelers op scherp en vergt het uiterste waar Rutten nog wel eens de teugels liet varen.. Tja Matavz als je niet gaat werken staat Lens op je plek

Die update voegt niet heel veel toe; iedereen had kunnen bedenken dat Matavz omdat hij met Jong PSV mee doet niet mee kan naar Griekenland. De keuze is op zich ook logisch want nu traint hij meer en speelt hij waarschijnlijk ook nog een (deel van een) wedstrijd terwijl hij anders nauwelijks getraind had en waarschijnlijk ook weinig minuten had gemaakt. Ideale mogelijkheid dus om wat achterstand weg te werken.

Geen topsportersmentaliteit.. Als je toch in de top van het Nederlandse voetbal speelt, dan is het toch belachelijk dat je je conditie niet op peil houdt? PSV heeft hier pech mee, zij kunnen natuurlijk niet controleren in de vakantie, dit moet een speler echt zelf in zich hebben. Goed aanpakken die luie spelers, verdient een hoop, raakt geen bal.

25 juli 2012 om 14:02

Er zit een klein ''maartje'' aan zijn verhaal; hij is van de zomer vader geworden na een zwangerschap met complicaties.

25 juli 2012 om 15:34

Tja, de topsport is hard. Hij kan dan toch wel z'n conditie op peil houden? Hij is vast niet de enige topsporter die een zwangerschap met complicaties van zijn vrouw achter de rug heeft gehad.

25 juli 2012 om 15:39

Ik praat het ook niet helemaal goed, maar geef alleen aan dat er verzachtende omstandigheden zijn; ik weet ook niet wat die complicaties zijn maar dat kan behoorlijk veel tijd en energie vergen waardoor trainen er even bij in schiet. Dan zou ik wel even overleggen met de club (heeft Matavz niet gedaan) en vervolgens de gevolgen aanvaren (doe hij wel). Maar ik vind het te kort door de bocht om hem dan meteen lui te noemen.

Ik zou mijn slag slaan als ik FC Twente was.
Hij heeft een uitstekende klik met Twente en ik denk dat PSV hem weg wil doen. Ook denk ik dat hij goedkoper is als Castaignos.

25 juli 2012 om 14:03

Goedkoper dan Castaignos? Dat lijkt me zeker niet....psv wil hem volgens mij niet kwijt en zeker niet aan een concurrent.

25 juli 2012 om 14:17

Waarom zou PSV hem niet kwijt willen!
Ik denk dat Matavz blij mag zijn als hij volgend jaar nog af en toe in mag vallen. Jongens als Lens en Locadia hebben in de voorbereiding laten zien beter te zijn. Ik zie eigelijk veel liever Locadia in de basis deze jongen heeft alles wat een complete spits moet hebben. Matavz past ook totaal niet in het PSV spel de spelers van PSV willen graag combinatie voetbal spelen maar dat lukt totaal niet met Matavz. Ook ligt hij overhoop met Advocaat Twente kan hem echt wel loskweken bij Psv.

25 juli 2012 om 14:29

Nu doe je Matavz echt te kort want die jongen heeft in zijn Groningen tijd laten zien dat hij echt geen slechte spits is. Oké, hij heeft een matig seizoen achter de rug, maar dat is ook (deels) te wijten aan buitenspelers die naar binnen trekken en voor eigen succes gaan.

Nu heeft hij een conditionele achterstand opgelopen waardoor hij achterloopt in de voorbereiding en dan is de rest ineens veel beter en moet PSV hem verkopen? Laat Matavz eerst maar eens fit worden en geef hem dan een kans met Narsingh op de flanken. Als de rest van het team lekker combinatie voetbal speelt en hij goede voorzetten krijgt maar die verprutst of gewoon steeds te laat is, dan kun je pas oordelen dat hij te kort komt. Maar ga niet van hem verwachten dat hij briljante openingen maakt en zes man omspeelt want dat heeft hij nooit gekund en daarvoor heeft PSV hem ook niet gehaald. Locadia moet gewoon lekker meetrainen en zijn minuten pakken als invaller; daar leert hij voldoende van en kan hij langzaam naar basisspeler doorgroeien.

Ik had het ook wel geweten als ik Matavz was, in Griekenland is het nu bijna overal 35+ graden. Niet echt weer voor een trainingskamp

25 juli 2012 om 17:54

Scheelt dat het hier wel ijskoud is. ;

Zou matavs gewoon meenemen en proberen te slijten terwijl je in Griekenland bent. Zie hem zelf ook liever niet in psv shirt dan wel. zo'n statische speler past niet bij psv en moet ergens spelen waar hij bedient word.

25 juli 2012 om 14:24

Juist voor dat laatste is Narsingh aangetrokken ;

25 juli 2012 om 14:27

We hebben niet voor niets Narsingh gehaald, die is niet gekomen om alleen Lens te serveren.
PSV wil matavz echt niet weg doen. Ze hebben laatst nog een bod van meer dan 7 miljoen gehad van een Italiaanse club. Met Narsingh op rechts en Depay op links zou hij veel meer aanvoer krijgen, maar nu staat op links Mertens nog die wat meer naar binnen kruipt en voor eigen succes gaat.

25 juli 2012 om 14:31

Dat bod van boven de 7 miljoen is gewoon lulkoek!
Geloof me Als ze echt een bod van 7 krijgen is Matavz zo weg.
Ik hoop dat PSV hem verkoopt want Lens speelt hem uit de basis en zelfs Locadia gaat meer scoren dit seizoen let maar op mijn woorden!

25 juli 2012 om 14:33

Wat ga je doen met Mertens dan als je Depay op links zet? Zou een domme zet zijn om Mertens uit de basis te halen, hij had afgelopen seizoen aardig wat doelpunten en assists achter zijn naam staan. Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe Narsingh gaat presteren bij een kwalitatief beter team dan Heerenveen. Hij heeft bewezen dat hij er tijdens een counter snel uit kan komen en een goede voorzet kan geven. Maar wat doet hij als Psv de bovenliggende partij is en hij moet een mannetje passeren? Daar ben ik dus benieuwd na, want ik vind hem niet de technische speler die zijn tegenstander op het verkeerde been kan zetten.

25 juli 2012 om 14:42

@memphisdepay
Doe even normaal gast; waarom is dat bod lulkoek en waarom zouden we jou geloven dat hij voor dat bedrag weg is? Heet jij soms Marcel Brands?

Wat tijd in 't krachthonk doorbrengen zou ook niet verkeerd zijn.

Advocaat laat er duidelijk geen gras over groeien. Ondanks dat ik Advocaat soms wel een schoolmeestertje vind heeft hij nou natuurlijk gewoon gelijk.

6 mil heeft ie gekost , een vermogen wat hij per maand verdiend en dan geen eigen inzicht hebben dat hij kracht en conditie tekort heeft . Gewoon dumpen Dikkie . Gewoon een waardeloze investering is het .

25 juli 2012 om 14:54

Eerder in het nieuws:
Van Ginkel gaf als reden voor de matige conditie dat Matavz net vader is geworden. "dat is geen reden om niet te trainen, maar daarbij zijn wat complicaties geweest. Hij had dat misschien beter met de trainer moeten communiceren en dat heb ik ook met hem besproken."

Geen reden om aan te nemen dat hij geen eigen inzicht heeft volgens mij?

Complicaties bij bevalling en wel dag of 10 in grote onzekerheid en stress gezeten. Lekker blijven oordelen PSV supporters en hem als waardeloos stuk vreten behandelen nu. Op Bony na een van de beste spitsen van de eredivisie. Met nu Narsingh naast hem die wel fatsoenlijk en op tijd een bal kan voorgeven gaat hij heel veel belangrijke goals maken voor jullie. Ik lag me dood als hij naar Twente gaat, dan schamen jullie je de ballen uit de broek om te zien wanneer hij er met behulp van Tadic er 20 in prikt. Lens in de spits is met voorzetten armoede, want is een ster in het kiezen van de verkeerde positie

25 juli 2012 om 15:23

Ik snap dat complicaties erg zijn , en dat dat emotioneel veel van je vergt. Maar hoe komt het dat hij totaal niet fit is ? Raak je je fitness compleet kwijt na 10 dagen ? Ik denk dat dit namelijk een onzin verhaal is en dat Dick het gewoon niet ziet zitten in Matavz of van Matavz een andere voetballer wil maken.

Matavz is indien goed bediend 1 van de beste spitsen van de Eredivisie , ben ik het helemaal mee eens. Maar als het een wedstrijd niet loopt , moet hij ook karakter tonen en zijn ballen uit zijn broek rennen om er nog wat van te maken.

Vooral als je zelf aangeeft dat je een conditie achterstand hebt , doe je er toch alles aan om aan de trainer te laten zien dat je groeiende bent.

Matavz heeft gewoon weinig laten zien en gewoon volgens mij volledig terecht niet meegaat naar Griekenland

Matavs moet gwn naar real gaan... hij gaat daar slagen, want in mijn ogen kan hij op hetzelfde niveau spelen als benzema hoor

25 juli 2012 om 15:56

Dan gaat Benzema op de bank terecht komen denk ik. Matavz kan ook veel beter meevoetballen.

Dickie is het ook wel een beetje verleerd merk ik. Met van Bommel en Dick Advocaat halen ze 2 mensen die al over hun top heen zijn. Iedereen weet dat Matavz een geweldige spits is, mits hij 2 flankspelers heeft die de voorzetten geven. Hij is een echte killer, en dat zeg ik als Ajacied.
Iedere topcoach weet dat een speler als Matavz alleen maar vertrouwen nodig heeft, dan scoort hij de kansen wel (daar gaat het toch om met voetbal?). Maar Dick wilt straks dat hij ook nog eens slidings gaat nemen en terug verdedigen. Zeg dan tegen zo'n jongen die die niet in zijn plan voorkomt en dat die kan vertrekken. Nee, nu moet Dick even laten zie hoe streng hij is, maar dan wel ten koste van Matavz. Jammer Dick, je was vroeger zo'n goede coach.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren