Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: KNVB maakt speeldata voor achtste finales bekertoernooi bekend

Laatste update:

Donderdagavond werd er in Deventer na afloop van de wedstrijd tussen Go Ahead Eagles en Feyenoord (2-1) geloot voor de achtste finales van de KNVB-beker. Het lot koppelde Ajax aan AZ en FC Twente aan PSV. De wedstrijden worden gespeeld op 20, 21 en 22 december.

/

Er ging een golf van opwinding door het clubhuis van De Adelaarshorst toen de topwedstrijden uit de koker rolden. Achttienvoudig bekerwinnaar Ajax neemt het in de Amsterdam ArenA op tegen AZ, koploper in de Eredivisie. Titelverdediger FC Twente neemt het in De Grolsch Veste op tegen PSV.

Eredivisionisten Heracles Almelo en De Graafschap betwisten elkaar in Almelo, terwijl Sparta Rotterdam (GVVV) en NEC (Achilles’29) op papier de eenvoudigste loting hebben. Vitesse moet naar Eindhoven voor een krachtmeting met FC Eindhoven, terwijl sc Heerenveen het in eigen huis opneemt tegen FC Oss. Go Ahead Eagles, bedwinger van Feyenoord, gaat naar RKC Waalwijk.

Update 31 oktober 16:06 uur - KNVB maakt speeldata voor achtste finales bekertoernooi bekend
De KNVB heeft maandag naar buiten gebracht op welke dagen de zestien overgebleven clubs in het bekertoernooi in actie komen. Donderdag werd de loting voor de achtste finales verricht, maar konden de speeldata nog niet gekoppeld worden. Nu de bond het schema van de in Europa actieve clubs heeft doorgenomen, zijn de speeldata bekend.

Programma achtste finales KNVB-beker:

Dinsdag 20 december
18.45 uur: RKC Waalwijk - Go Ahead Eagles
20.00 uur: Sparta Rotterdam - GVVV
20.45 uur: Heracles Almelo - De Graafschap

Woensdag 21 december
18.45 uur: sc Heerenveen - FC Oss
20.00 uur: NEC - Achilles ’29
20.45 uur: Ajax - AZ

Donderdag 22 december
18.45 uur: FC Eindhoven - Vitesse:
20.45 uur: FC Twente - PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En ik voorspel hier alweer reacties van "ajax loot weer eens thuis". Ach, het is in ieder geval anders dan "ajax loot weer eens makkelijk". Die reacties gaan dit seizoen niet op, want het is niet wéér thuis en ook niet wéér makkelijk.

27 oktober 2011 om 23:59

Nu kan in ieder geval niemand meer zeggen dat de Knvb aan vervalsing doet en hoopt dat de toppers zo laat mogelijk tegen elkaar zullen loten. Beste 4 ploegen van Nederland dus tegen elkaar. Ik zie Ajax thuis wel van winnen omdat ik denk dat er tot die tijd de lek bij Ajax boven zal zijn en ze uiteraard thuis spelen.

Twente – PSV wordt heel interessant ik wil ze eerst zaterdag tegen elkaar zien hoe ze ervoor staan en dan zien we wel wat het in december wordt! Verder niet echt leuke wedstrijden al zitten er wel weer paar interessante eredivisie onderonsjes tussen.

28 oktober 2011 om 00:01

In ieder geval weten we nu wel waarom de loting zo lang op zich liet wachten. Het balletje waar Ajax op stond moest eerst goed voorverwarmd worden, zodat het zeker als eerste uit de koker kwam

28 oktober 2011 om 00:26

pffff ben jij het irritante mannetje met een drietand op de linkerschouder ofzo?!

28 oktober 2011 om 04:27

Van mij mag je zo makkelijk denken Sevan, maar ik hoop echt dat de spelers er toch met een andere mentaliteit tegenaan gaan. Ik laat het persoonlijk op de stelling: ik hoop dat Ajax dit keer wel thuis geeft. Dat een thuiswedstrijd nog niet garant staat voor een overwinning is intussen al een paar maal gebleken.

28 oktober 2011 om 10:00

Haha Chukkels, hij is leuk. Jammer dat de meesten hier de humor van je opmerking niet inzien.

31 oktober 2011 om 16:28

AZ heeft dan Martens en Holman weer tot hun beschikking en heel misschien Marcellis ook. Vooral Martens is een verbetering, dat gaat wel ten koste van Maher, maar goed hij is nog jong.

Ik denk eerder dat het verlengen word en dan wint uiteindelijk de ploeg die het meest fit is.

28 oktober 2011 om 00:00

Die theorie heb ik vorige bekerloting al ontkracht en heb geen zin om het verhaal nog eens uit de kast te halen. De laaste 8 beker seizoenen kwam voor Ajax wel geteld totaal 1x meer een uitduel uit de koker.

Net zoals ik vorige keer al ontkracht had dat Ajax makelijk loot, wat ook kul is dat bewijst vandaaag ook weer

28 oktober 2011 om 00:08

Klopt heb je helemaal gelijk in. Alleen is het logisch dat het beeld ontstaat, aangezien er in 1 seizoen ( toen ze tegen Feyenoord in de finale wonnen) NEC thuis de moeilijkste tegenstander was tot de finale, en Feyenoord zowel az als PSv als Twente lootte.

Heel logisch dat er bij zo'n extreme tegenstelling waar alles zo in het voordeel van Ajax viel een beeld onstaat dat Ajax het altijd makkelijk heeft, hoe onterecht het ook misschien is

On: wat een heerlijke wedstrijden zeg. Toen op het laatst Psv, Twente, Sparta en gvvv erin zaten hoopte ik echt dat men club gvvv thuis tegen Sparta zou loten. Dan kunnen ze namelijk best winnen. Ook nu is dat niet uitgesloten en daar ben ik echt blij om! Behalve dat gvvv niet kansloos is verheug ik me Nu al op de andere wedstrijden. Echt heerlijk dat van 16 teams de 4 topploegen tegen elkaar loten.

28 oktober 2011 om 01:00

1x meer een uitduel is net zoveel als thuisduels. sorry beetje flauw

Ik vind het wel klote, wéér twente uit, vorig jaar moet ik zeggen dat twente nog goed weg kwam met een prima bosscker toen. Als psv deze wint zijn ze in ieder geval al een stuk verder. Verwacht dat ajax ook wel vn az wint, az draait ook steeds slechter dus denk dat ze die win-flow ook wel kwijt raken, en verwacht ik van ajax juist dat ze wel een beetje terug zijn gekomen dan.

28 oktober 2011 om 08:22

Tja lekker makkelijk, maar als ajax moeilijk loot hoor je ze weer niet.

28 oktober 2011 om 09:39

Veel succes met Gvvv... Jullie zijn beter dan Sparta Nijkerk en Excelsior weer beter dan Sparta zou je zeggen maar vergeet de vorm niet... Excelsior is nu zo slecht als de flow bij Sparta beter wordt.. Veel succes in ieder geval

28 oktober 2011 om 00:01

Toevallig is het wel thuis.

On: Het moet toch niet de bedoeling zijn dat de topclubs in dit stadium elkaar treffen. Van de andere kant, kleinere clubs hebben nu wel meer kans. Ieder jaar is het weer spectaculair de bekerronde. Zoals ik al zei, het is van meerdere kanten te bekijken. Daarom is en blijft het de Beker!

28 oktober 2011 om 00:03

van mij mogen de topclubs elkaar al in de eerste ronde ontmoeten.

28 oktober 2011 om 00:04

Het ontkracht in ieder geval het gerucht van gemanipuleerde bekerlotingen enigzins. Sommige mensen hadden het idee dat toppers en subtoppers altijd van elkaar werden ontzien omdat het beter voor de omzet en het aantal kijkers zou zijn.

28 oktober 2011 om 00:18

Dus als het een x anders is is het meteen niet gemanipuleerd?
De winnaar van Ajax-az speelt pas in de finale tegen de winnaar van Twente-psv tenzij ze eruit vliegen uiteraard.

28 oktober 2011 om 00:29

Er is zover ik aan bewijs heb gezien helemaal niets gemanipuleert. Ik ga alleen mee in de gedachte gang van sommige complot denkers ;

28 oktober 2011 om 11:58

Manipulatie kan je ook niet zien, dat moet je waarnemen met je handen (champions league) of het systeem kraken bij de knvb beker. Dit zal nooit bewezen kunnen worden, tot er een profvoetballer in dit geval de ballen heeft om het bekend te maken, maar goed waarom zouden die profvoetballers er druk om maken, die krijgen geld zat. Ik kan het ook niet hard maken hoor, maar ik geloof gewoon niet in toeval. Clubs als Groningen, NAC en nog wel meer worden iedere jaar zowat uitgeschakeld door een uitwedstrijd bij een eredivisie ploeg in het linkerrijtje. Om Ajax als voorbeeld te nemen(nee Ajax is niet de enige die voordeel heeft, daar geloof ik niet in) speelt alle zware wedstrijden Bijna thuis. Om de afgelopen 2 halve finale's als voorbeeld te noemen, hoe kan het dat toevallig Ajax het 2x was dat de jupiler league ploeg op eigen veld mocht uitschakelen? Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar als Sparta of Eagles(enige 2 ploegen die ik de kwart finales zie halen) de halve finale halen en die ploeg moet naar de Arena, vertrouw ik het systeem niet meer, kan je dan roepen ja we hebben Roda en AZ gehad, maar wees wakker Roda was tijdens de loting dramatisch aan het voetballen en Ajax is de enige ploeg die AZ kan uitschakelen dus maakt dat de kans groter op een finale tussen Ajax en Twente/psv. Ik geloof gewoon niet in toeval.

28 oktober 2011 om 13:07

Wat een rottig leven heb je Grunnboy, ik heb echt medelijden met je.

"roda was tijdens de loting dramatisch"... wat heeft Ajax daaraan dan? Spelen ze al tijdens de loting dan? En waarom is Groningen steeds uitgeschakeld dan? (roda uit lijkt me lastiger dan de Graafschap uit) Omdat ze niet goed genoeg zijn om de beker te winnen? Dan moet je dat je team verwijten, niet de tegenstanders.

Gelukkig hoeft niemand je te overtuigen, want jij bent toch zo'n persoon die alleen negatief nadenkt. Ik hoop dat je in je leven, naarmate je ouder word, je gelukkiger kan worden.

28 oktober 2011 om 00:02

Het was ook wel wat geweest indien Ajax voor het derde jaar op rij wederom fluitend naar de finale kon gaan vanwege een erg makkelijke loting. Ik vind het wel jammer dat Twente en PSV en Ajax en AZ elkaar nu al treffen. Ik zag dat liever als twee halve finales.

28 oktober 2011 om 00:06

2009/2010 was extreem makelijk maar vorig jaar lotte Ajax gewoon ploegen als NAC en AZ , toch zeker niet extreem makelijk.

28 oktober 2011 om 00:08

Dat klopt, maar NAC thuis is eigenlijk geen enkele probleem voor Ajax en ook het AZ van vorig jaar stelde niet zoveel voor in vergelijking met het AZ van dit jaar. 2008/2009 was inderdaad een ongelofelijke, makkelijke loting. Volgens mij is zo'n makkelijke loting ook nog nooit voorgekomen

28 oktober 2011 om 00:28

Dat klopt , maar in principe vind ik als Ajacied dat we van elke club moeten winnen...

Dat de loting van 2009/2010 zo makelijk was naast aan geluk ook deels verwijten aan de Eredivisie clubs die faalde , zo won Go Ahead van NAC waardoor Ajax tegen Go Ahead in de halve finale mag. Ajax trof NEC de ronde ervoor , als FC Groningen gewoon thuis van NEC had gewonnen had Ajax een (in mijn ogen) sterkere tegenstander.

(ps: het was 2000/2010 , dat seizoen ervoor lag Ajax er al snel uit tegen Volendam)

28 oktober 2011 om 08:21

ja Ajax won fluitend in Deventer!! Feijenoord niet, was het nu wel een moeilijke loting of niet??
De zogenaamde topclubs mogen wmb al in de eerste ronde tegenelkaar loten.

28 oktober 2011 om 09:23

wat een gezeur. Eerst vind je dat Ajax niet steeds fluitend de finale moet halen en dan zeg je weer dat t jammer is dat de goede ploegen elkaar nu al treffen.

loten is loten. Soms loot je gunstig, andere keer loot je zwaar. Zo blijf het wel een beker en kunnen kleinere clubs ook verder komen.

28 oktober 2011 om 09:50

@El Fenomeno: Zo kan je altijd wel van een tegenstander roepen dat hij niet zoveel voorstelde. Dan stellen er maar weinig clubs wat voor waardoor Ajax het lastig zou kunnen krijgen op papier.

Neemt niet weg dat het een leuke loting is en de winnaars van die 2 topduels daarvoor ligt de weg naar de finale gewoon open. Zo toch wat zijn als de volgende ronde de winnaars van die 2 topduels meteen tegen elkaar mogen ;

28 oktober 2011 om 10:44

Het was ook wel wat geweest indien Ajax voor het derde jaar op rij wederom fluitend naar de finale kon gaan vanwege een erg makkelijke loting.
Dus, El Fenomeno. Hiermee insinueer je feitelijk indirect dat Ajax dit jaar in de beker "gestraft" dient te worden door nu lekker moeilijk en lastig te loten, dus moet de Knvb het voor elkaar boksen dat die balletjes er volgens de juiste volgorde uitkomen zodat Ajax nou ein-de-lijk eens de moeilijkste tegenstanders uit die gemanipuleerde lottomachine trekt? Natuurlij kis die gemanipuleerde machine niet helemaal waterdicht want Ajax trok een thuiswedstrijd tegen AZ, terwijl dat een uitwedstrijd had Moeten zijn, nouja niemand is perfect natuurlijk.

Zie je de ultieme belachelijkheid en jankverhalen van al die lachwekkende complottheorien ervan in?

28 oktober 2011 om 15:48

en RKC in de halve finale !!

28 oktober 2011 om 00:22

Valt mij wel op dat Twente wéér thuis mag,............................ ;

28 oktober 2011 om 03:04

valt mij op dat FC Twente weer tegen PSV moet spelen. Kan ik ook zeggen.
Weer een zware loting deze ronde.
Was op papier Genemuiden makkelijk, dat pakte anders uit. Maar nu moeten de mannen van Co echtaan de bak.
Alles moet aan dek zijn om PSV te verslaan. In de sterktste formatie moet dit gebeuren.geen gespaar van spelers , hier moet gewonnen worden.
Verwacht een wedstrijd op het scherpst van de snede, kan maar zo op strafschopen worden beslist.

28 oktober 2011 om 08:04

Ja, maar dat kan ook van Ajax-az gezegd worden, was vorig jaar exact dezelfde ronde, precies dezelfde wedstrijd. (toen won ajax met 1-0).
Dat Genemuiden alleen op papier een mindere tegenstander bleek, zal ik maar zo opvatten dat dat door Twente zelf kwam,......... toch?? Of zie jij in deze topklasser een geduchte concurrent voor Twente??

28 oktober 2011 om 08:22

Inderdaad ja. Zou de loting gemanipuleerd zijn? We weten tenslote dat de Knvb pro twente is, de Nos is pro Tnete(studio twente iedere zondag) en de scheidsrechters zijn tijdens de wedstrijd ook pro-twente.
Apart hoe het "lot"twente weer helpt..

28 oktober 2011 om 10:03

Enlil, ben je nu sarcastisch of meen je het echt? :P Want studio voetbal staat toch wel bekend als studio Ajax, met nmmr 1 Ajax-fan meneer van Gelder.

28 oktober 2011 om 10:07

weer een reden om er vanuit te gaan dat hij sarcastisch is ;
Maar hoe dan ook al met al mooie loting met leuke en spannende wedstrijden

28 oktober 2011 om 11:38

Sinds 6 jaar geleden het gerucht ging dat hij in een Ajax pyjama sliep is hij alleen maar bezig om Ajax onderuit te halen en zwaar negatief te praten. Ik als Ajacied kijk dit ook niet meer omdat het elke week wel over Ajax gaat alleen nooit positief.

28 oktober 2011 om 10:56

@chukkels

Ik wil toch nog even reageren...

Doordat jij met je eerste post dit aanhaalt lok je zelf die discussie weer uit, doe dat de volgende keer toch niet... Heb je toch niets aan...?

ON: super loting!

31 oktober 2011 om 16:23

@chukkels maar wel Weer moet az uit tegen ajax in deze ronde!!!

Wat een geweldige loting voor Ajax , een leuke tegenstander waar we ons kunnen revancheren nadat we onszelf in de competitie tekort deden. Daarnaast blij dat het thuis is , aangezien we al 2 uitduels gehad hebben. Nou alleen nog een fatsoenlijke tijd zodat ik de wedstrijd ook kan bezoeken.

Zitten naast Ajax nog meer leuke wedstrijden tussen , ik heb er nu al zin !

28 oktober 2011 om 00:04

Je bedoelt tegen een tegenstander die door de scheidsrechter tekort werd gedaan?

28 oktober 2011 om 00:09

Je bedoelt zeker dat erbij az 2 rode kaarten gegeven moest worden?

28 oktober 2011 om 00:10

je bedoelt de tegenstander die door de scheidsrechter geholpen werd

28 oktober 2011 om 00:18

Hoe bedoel je ? dat het geen strafschop was ? Dat is puur eenzijdige belichting , AZ mocht blij zijn dat Marcellis de wedstrijd mocht uitspelen en niet binnen 50 minuten in de kleedkamer zat.

Daarnaast vind ik het diep triest om alles op de scheidsrechter af te schuiven ... Mij prima , maar je moet het willen om zo afhankelijk te zijn als club van een 1 beslissing van de scheidsrechter.

28 oktober 2011 om 01:16

Correctie, Marcellis mocht blij zijn dat hij niet binnen 5 minuten al in de kleedkamer zat. Ik herinner mij een tackle van hem op de enkel van een speler van Ajax, zonder ook maar een bal te spelen. Hij kreeg alleen een waarschuwing, want scheidsrechters durven niet meteen al rood of zelfs geel te trekken.

28 oktober 2011 om 09:44

ik nam het met 50 min nogal ruim , stel dat Kuipers na 5 minuten geel had getrokken , en bij de overtreding van de strafschop (die geen pingel was) nog eens geel dan was hij eraf gestuurd binnen de 50 minuten. Voor die eerste overtreding had je al rood kunnen trekken, en bij de pingel is Boerrigter doorgebroken.

28 oktober 2011 om 00:09

Hoe kijkt dat nou zo'n Ajax bril?

28 oktober 2011 om 00:18

Ik heb soms wel wat vette vingers erop zitten, maar voor de rest is het in mijn opinie de beste en uiteraard de mooiste bril van Nederland.

Edit:
Word spannend deze wedstrijden, je moet van de beste kunnen winnen om kampioen te worden. Jammer dat het nu al langs komt, en niet in de (1/2) finale

28 oktober 2011 om 00:11

Helaas weer naar die graftombe. AZ deed zichzelf tekort in de competitie in Amsterdam. AZ kan zich revancheren in deze bekerwedstrijd, laten zien wie de baas is in Nh. Wordt een belangrijke wedstrijd voor Ajax, anders zit er misschien dit seizoen niet eens Europees voetbal in.
Misschien hebben wij nu de scheids een keer mee..

28 oktober 2011 om 00:35

@toldos: Je bent pas baas van NH als je 31 schalen hebt.... Nog maar 29 te gaan voor AZ. Mooi moment voor Ajax om zich zo vlak voor kerst te revancheren.

28 oktober 2011 om 00:41

#toldos

Dit is in mijn ogen een calimero reactie en je staat niet alleen ook. Allemaal over die ene beslissingen van de scheidsrechter lopen zeuren en van de wedstrijd alleen de kansen van AZ onthouden. Vergeten dat Ajax het de meeste kansen had ? kijk de samenvatting nog maar terug. Ajax creerde veel meer , had alleen de pech dat de bal 3x op het houtwerk van AZ terecht kwam. Nee, van veldoverwicht van AZ was behoudens de eerste 20 minuten geen sprake.

Je hoort mij ook niet zeuren dat Ajax de scheidsrechter tegen AZ tegen had omdat hij Marcellis (en misschien ook wel Holman) op het veld liet staan. Alleen maar naar het eigen verhaal kijken. Ik weet dat die strafschop onterecht was , maar moet je daar nou het hele resultaat aan ophangen ?

Droom maar lekker van ''baas van Noord-holland '' zijn , dat Ajax Europees voetbal misloopt (dan kunnen we weer een flink aantal punten voor Nederland in Europa wegstrepen voor komend seizoen) en dat er een scheidsrechter word aangesteld die wel door keurmerk Verbeek word goedgekeurd

28 oktober 2011 om 00:41

haha leukste thuis zeker, kijk nooit naar het verleden geeft geen garantie voor de toekomst. Moeten ze bij Ajax ook een keer doen, naar toekomst kijken dan met vergane glorie vergelijken.
Misschien bedoelde ik dit seizoen?
@ adzevedo was cynisch bedoelt he over europees voetbal.

Het blijft vaag als je een kansberekening op loslaat (wie kan die precies berekenen) is de kans bijna nihil dat de vier beste ploegen van NL tegen elkaar loten bij een loting van 16 ploegen.

28 oktober 2011 om 01:07

Was trouwens baas van Noord-holland ook cynisch bedoeld ? De AZ supporters komen met de ene term na de andere voor een wedstrijd die voor ons Ajacieden geen eens speciaal is. Termen als kampioenschap van Noord-holland, beste van Noord-holland....

Dat zou toch eens wat zijn , als we al die verschillende titels konden winnen tegen de zovele clubs die ons als rivaal zien. Ik kan haast niet wachten tot we tegen FC Utrecht de wedstrijd om de beste kant van het Amsterdam-rijnkanaal spelen

Gelieve geen bekers en schalen uit te reiken voor het winnen ervan , de vorige kampioenschap moest al worden ingedeukt om er bij te passen

28 oktober 2011 om 01:25

Ik had wel antwoord verwacht van jou als bedrijseconoom op mijn vraagje

Nee dat was niet cynisch bedoelt, is niet zo gek toch? Vinden wij dus wel belangrijk. Een spreekwordelijke titel. Voor de echte AZ fans is winnen van Ajax belangrijker dan een hoge positie op de ranglijst.
Voor ons AZ supporters is het al jaren de belangrijkste wedstrijd van het jaar tegen Ajax, voor jullie blijkbaar niet.
Dat was al zo eind jaren 70, jaren 80, jaren 90 natuurlijk niet toen waren we helemaal niets toen was de wedstrijden tegen Telstar de wedstrijd, maar had toen ook een seizoenskaart.
Sinds 10 jaar weer wel voor ons dan. Komt Utrecht uit dezelfde provincie?
Dit seizoen bijft dat plekje in die overvolle prijzenkast leeg bij jullie, wij hebben ruimte zat.

28 oktober 2011 om 04:20

@jaakke

in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Zegt dus niks over het huidige verschil in spel!

28 oktober 2011 om 08:25

lekker makkelijk: niet naar je vergane glorie kijken! ja, als je die zelf niet hebt is dat lekker makkelijk!

28 oktober 2011 om 08:29

Voor ajax is het daarom nog moeilijker kampioen te worden, vrijwel niemand hoeft zich te motiveren tegen ajax.

- AZ ziet het schijnbaar als de wedstrijd
- utrecht ook
- Bij groningen en twente is het ook altijd beladen
- Feyenoord uiteraard
- Ado heeft ajax als aardsvijand, ajax ado overigens niet.
- PSV is een grote rivaal.

De enige echte wedstrijd die extra gevoelens opwekt is toch altijd feyenoord uit of thuis.

28 oktober 2011 om 08:31

zoals vrijwel elke ploeg in NL is de wedstrijd tegen Ajax de belangrijkste van het jaar. Dan kan andersom natuurlijk niet want dan zou Ajax 34 belangrijkste wedstrijden van het jaar hebben....nou ja alle wedstrijden zijn wel belangrijk.
Kijk maar naar bijv Feijenoord, prima wedstrijd ;voor hun doen, zondag tegen Ajax en nu eruit tegen Go Ahead. Is een voorbeeld maar gebeurd veel vaker. Denk dat bij de meeste Ajacieden de wds tegen AZ niets speciaals is maar omdat Azfans zo fanatiek tegen Ajax zijn (frustratie van kleine broertje? hij is groot en ik is klein...)) is het wel extra leuk om van AZ te winnen.

28 oktober 2011 om 09:06

@ stanafca.

Vroerger hoorde je Ajacieden daar nooit over hoor. Het is voor jullie moeilijker. Pfff. In Groningen leeft de wedstrijd tegen Ajax niet meer dan tegen Twente kan ik je vertellen.

Daar komt bij dat Ajax ook aardig wat meer te besteden heeft dan de meeste clubs. Volgens mij heeft Ajax zelfs de grootse begroting al kon PSV dit jaar meer investeren door de verkoop van een aantal goede spelers. Bij Groningen uit is het 'beladen' omdat de sfeer er goed in zit. Net als tegen de andere ploegen waarbij wedstrijden tegen Psv. Twente en Ajax leuker zijn dan wedstrijden tegen VVV of Excelsior.

28 oktober 2011 om 10:08

Wat een gelul, in de jaren die jij opnoemt was az zo klein dat meer dan de helft van de huidige supoorters eerst al die aren bij ajax kwam.
Pas toen er succes kwam groeide de aanhang en verdwenen er een hoop " ajax" aanhangers naar et noorden waar de echte fans zitren....right...
Net als de zogenaamde strijd tussen de ajax en de twente aanhang, weleens vegeten dat supporters van beide clubs regelmatig tezamen ( belachelijk) andere
Supporters gingen aanpakken.
Volges alle clubs in nederland is ajax de grote rival, voor ajax is er maar een echte klassieker en rivaal en dat is en blijft gelukkig Feyenoord, de rst betekent voor ajax en het ajax publiek allemaal minder...

28 oktober 2011 om 10:28

@toldos

Dat vraagje is eerder een wiskundige vraagstuk en heb je er naderhand bijgezet toen ik bezig was mijn reactie te typen, dus daar heb ik nog niet op kunnen reageren.

Maar ik heb het voor je berekend , aangezien ook ik Wiskunde heb gehad op de middelbare school mbt tot kansberekening:

4/16 * 3/15 12/14 * 11/13 2/12 * 1/11 = 0,02 , Nee groot was de kans niet maar het mooie van een loting is dat het werkelijkheid kan worden.

Voor ons blijkbaar niet ? Mag jullie weten toch dat onze rivaal Feyenoord is ? En dat zelfs als we eenzijdige rivaliteit mee tellen clubs als Utrecht , ADO en zelfs PSV daar nog boven staan. Het heeft weinig met dezelfde provincie te maken met de provincie , Feyenoord komt toch uit Zuid-holland ?

Of dat plekje leeg blijft zullen we nog moeten zien , zelfs in de jaren tussen 2004 en 2011 waarin geen kampioenschappen werden behaald stond Ajax vaker met een prijs dan zonder...



28 oktober 2011 om 11:41

Niet alleen voor jullie AZ supporters hoor, maar voor elke club in heel Nederland. En weet je hoe dat komt? Omdat wij de meest succesvolste club van Nederland zijn en dat is altijd moeilijk te bekroppen door de andere teams.
Jullie noemen dat arrogant ik noem het realistisch en een beetje Amsterdamse bluf ;

28 oktober 2011 om 18:22

Hahahaaha, geweldig, Ajax beter tegen AZ. Die kansen waar jij het over had slaan nergens op, 1x kopte werbloom op zn eigen lat omdat hij de bal over wilde koppen, en de andere 2 waren eigenlijk halve kansen uit een moeilijke hoek, waar Ajax geluk had gehad als ze erin zouden gaan. AZ speelde Ajax vooral de eerste helft helemaal zoek. De penalty na rust is ook van grotere invloed dan je denkt, hij was natuurlijk totaal onterecht, dat weet iedereen wel, maar daardoor kwam Ajax terug in de wedstrijd, tweede helft heeft AZ zelfs nog meer echte kansen gecreerd, maar faalde Benschop opzichtig, dat Ajax dan nog door een verdwaalde afstandsschot van Janssen op 2-2 komt, overtuigt me er niet van dat Ajax de betere was.

28 oktober 2011 om 06:32

En wij zien dat toch heel anders.
Het zal voor ons een wedstrijd zijn om te revancheren, jammer dat het weer in de Arena is.

Maar wel een loting die op papier geweldig is, voor ons erg jammer dat het al zo vroeg is.
Halve finales was toch mooier geweest;.

28 oktober 2011 om 16:00

is kijken of je het 23 december nog zo'n geweldige loting vond ;
volgensmij liet AZ daar de 3 punten liggen. dit keer nemen we revanche van de wedstrijd van 15 oktober en de wedstrijd in de vorige beker ronde tegen Ajax.

28 oktober 2011 om 17:13

Een loting is geweldig of bagger , en daar veranderd de afloop van het duel niets aan.

28 oktober 2011 om 23:27

vind je het dan geweldig dat je misschien door AZ eruit wordt geknikt.
ik vind deze loting alles behalve geweldig.
het is niet leuk voor het toernooi dat er nu al toppers tegen elkaar moeten.
het zou leuker zijn dat Twente - PSV en Ajax- AZ in de halve finale was.
na deze ronde of een ronde erna krijg je de live wedstrijden op tv bij Veronica van de beker. en dan heb je kans dat alle top teams weg zijn en dat je naar Sparta - de Graafschap kijkt met alle respect.
ik vind het beter voor het beker toernooi als grote clubs die Europees spelen een beschermde status hebben.
ten eerste levert dat meer kijk cijfers op als je Twente - PSV live op t.v ziet in de Beker.
en ten tweede hebben de grote clubs die Europees spelen minder zware wedstrijden. en dan kunnen ze ook Europees beter presteren. en dat isbeter voor het Nederlands voetbal.

De beker moet eigenlijk de zelfde regels hebben als de Champions League of de Europa League. dat de goeie een beschermde status op het begin krijgen, zodat ze niet gelijk de beste tegen elkaar loten in het begin. dan is het later minder aantrekkelijk als in de halve finale bijna alle grote clubs eruit zijn. en dat heeft ook weer met t.v inkomsten te maken.
maarja ik ben er bij in het uitvak, net als vorig jaar. hopen dat we nu wel een stuntje kunnen pakken.

Aan de ene kant is het een leuke loting, want zo heb je al een aantal krakers zo vroeg in het toernooi zoals Ajax-az en FC Twente-psv, maar aan de andere kant zou ik deze wedstrijden liever als twee halve finales zien. Dit is dan voor iedereen persoonlijk.
A fin, dit is de charme van het bekertoernooi en het zal een spannende ronde worden.

Lullig voor AZ en Psv, net als afgelopen jaar wederom uit tegen dezelfde ploeg.

28 oktober 2011 om 00:02

Dat is nou eenmaal het principe van een loting , die kan lullig zijn

Wat een geweldige wedstrijden.
Voor Heracles geweldig want de Graafschap heeft nog nooit gescoord in het Polman stadion.
Twente tegen Psv een geweldig affiche met een voorproefje alvast het weekend wanneer ze ook tegen elkaar spelen.
Ajax tegen Az geweldige wedstrijd misschien we de wedstrijd van het bekertoernooi.
Wordt allemaal geweldig deze wedstrijden.
Kan nu al niet meer wachten op 20 t/m 23 december

28 oktober 2011 om 00:05

Eens moet de eerste keer zijn toch? Maar ben het met je eens, Heracles (uit) is wel een soort van angstgegner voor De Graafschap. Hoewel de tweede helft een paar weken terug acceptabel was speelt De Graafschap meestal dramatisch in Almelo. Maar gelukkig kunnen er in de beker hele gekke dingen gebeuren!

28 oktober 2011 om 00:09

Ja dat is wel zo, maar ik ben blij dat de Graafschap tegen Heracles moet had van mij ook wel in Doetinchem mogen wezen daar niet om.
Vind de Graafschap een geweldig team hebben.
En het is lekker dichtbij.

28 oktober 2011 om 00:13

Nou met dat geweldige team valt het wel mee dit jaar, hoewel er op de strijdlust (meestal) niks aan te merken valt. Ik verheug me in ieder geval vast op een mooi bekeravondje. Hopelijk ook deze keer weer vrij vervoer, en een keer de kwartfinale van de beker halen zou ook wel eens leuk zijn.

28 oktober 2011 om 00:31

voor Heracles zou dat geweldig zijn ja de kwartfinale halen..
En ik verheug me er ook zeker op.
Met strijdlust hebben jullie een paar geweldige voetballers zoals Rose en Poeppon en de Leeuw.

Hopen op een mooie wedstrijd met veel strijd en veel passie..

28 oktober 2011 om 00:49

Zeker waar, en vergeet Muslu Nalbantoglu niet die tegen die tijd hopelijk weer fit is plus een uitstekende nieuwe keeper. Toch heeft Heracles een veel voetballender team met spelers als Overtoom, Duarte en Quansa. Om nog maar te zwijgen over de voorhoede met Plet, Everton en Armenteros die vaak niet eens allemaal kunnen spelen.

28 oktober 2011 om 08:13

En Ulderink is een soort angstgegner voor Heracles want hij knikkerde vorig jaar met GA Eagles Heracles uit de beker. Ook in Almelo.

28 oktober 2011 om 08:31

Kom op de graafschap, ik hoop echt dat graafschap een keer europees voetbal haalt, lijkt me geweldig voor die club, kan een stadion uitbreiding misschien wel weer een stapje dichterbij. De beker is de enige weg denk ik, heracles kan.

28 oktober 2011 om 09:23

Dan is Graafschap na de eerste ronde al uitgespeeld, dus dat is niet echt positief. Zoveel brengt de Europa League niet op namelijk ;-)

28 oktober 2011 om 13:10

Het gaat mij niet zo zeer om het halen van Europees voetbal, maar ik wil gewoon een keer die bekerfinale meemaken. Met 200 bussen vanuit de Achterhoek naar Rotterdam, of met de trekker natuurlijk.

Zonde dat die mooie wedstrijden nu al zijn. Het was toch leuker geweest als die verder in de beker waren geweest. Nu gaan er sowieso 2 goede ploegen eruit en gaan ploegen als Sparta of Dvvv door. Dat is jammer, maar dat is ook de beker.

28 oktober 2011 om 00:30

Dat is juist de charme van het bekervoetbal, op die manier heb je al mooi vroeg enkele topwedstrijden en zullen er hoe dan ook 2 zwaargewichten sneuvelen.

Mooie loting, in ieder geval 2 topploegen eruit.
Sparta thuis tegen amateurs is de mooiste loting, maar we mogen ze niet onderschatten
want in bekervoetbal kan alles gebeuren. Met een gunstige loting kunnen we zomaar
de halve finale halen! Heb er vertrouwen in.

Zo, in ieder geval 2 favorieten eruit na de volgende ronde!

Mooie loting, jammer dat we niet een keer thuis mogen spelen maar ik heb er sowieso zin in
Forza Psv
Edit: moest ajax vorig jaar ook al niet thuis tegen az, net als psv uit tegen twente.
toevallig.

Ergens een mooie loting maar ergens zonde. Ik voorspel door deze loting een verassing voor de finale

28 oktober 2011 om 00:11

Bestaat inderdaad een redelijke kans dat de winnaars van Ajax - AZ en Twente - PSV elkaar al voor de finale treffen en er nog maar één overblijft die kans maakt de finale te halen. En er zitten nog veel clubs in die je niet in een eindstrijd verwacht, maar die met een beetje gunstige loting zomaar voor een verrassing kunnen zorgen. Geeft wel een extra dimensie aan de beker.

mogen blij zijn met fc-eindhoven. maarja je mag de tegenstander nooit onderschatten.

Ja natuurlijk, wist het direct dat het Twente uit was. Jammer had gehoopt op een thuiswedstrijd tegen een andere club. Tja

28 oktober 2011 om 00:48

Mooie kans voor PSV om zich te revancheren toch ? Dit is toch veel beter dan een avondje Groesbeek waar je met een half B elftal over de amateurs een walst of een wedstrijd thuis tegen Go Ahead waar de spelers 75 minuten ongemotiveerd zijn en na 15 minuten gas geven PSV door is naar de volgende ronde ?

28 oktober 2011 om 07:58

Eens, de wedstrijd is veel mooier dan bijv. PSV - FC Lisse, maar je hebt toch liever Twente in de finale dan in de 8e finale al. Zou zonde zijn om redelijk vroeg eruit te liggen. Maar ik hoop gewoon op het beste, we zullen zaterdag zien wie de betere is.

28 oktober 2011 om 08:33

Anders financieel voor twente en ajax ook lekker hoor. Toch weer een uitverkochte thuiswedstrijd.

FC Eindhoven - Vitesse, Bony crushed die ploeg. Heerlijk, de kwartfinale ligt binnen handbereik.

Twente - Psv en Ajax - AZ. De Knvb wil geen leuke finale blijkbaar, de tijd van de koude en warme balletjes lijkt verleden tijd

28 oktober 2011 om 00:04

Ik zou maar waken voor onderschatting. Het is al vaker voorgekomen dat een kleinere club in het bekertoernooi thuis wint van een grotere club.

28 oktober 2011 om 00:06

Nee, dit Vitesse gebeurd dat niet. Het Vitesse van Ferrer had daar wel verloren

28 oktober 2011 om 00:08

Daarom ligt Feyenoord er ook uit. Vitesse moet dit toch kunnen winnen, hetzelfde geld voor Az en Psv. Die moeten ook kunnen winnen

28 oktober 2011 om 03:01

moet kunnen zeker ja. maar of dat lukt? 4 jaar geleden won eindhoven simpel met 4-2 van vitesse. ik zie zeker wel een stunt in de maak..

28 oktober 2011 om 02:59

@shakhtar

je hebt helemaal gelijk man, net zoals in 2007 toen jullie in eindhoven verloren met 4-2 voor de beker!!!!

oftewel zever niet zo slap. een bekerwedstrijd kan alle kanten in gaan! FC Eindhoven is allesbehalve kansloos tegen vitesse thuis. We hebben jullie in 2007 met 4-2 verslagen, waarom nu dus niet nog een keer?!

28 oktober 2011 om 08:41

volgens mij ben jij de enige die onzin loopt te verkondigen hier.
Het Vitesse van 2007 is toch niet te vergelijken met nu?
Als jij dat niet ziet is het ook zinloos om er verder op in te gaan..

28 oktober 2011 om 09:29

Klets niet. Eindhoven is ook niet te vergelijken met destijds.
Eindhoven stond toen laatste!!!!

In de beker is alles mogelijk...en thuis al helemaal!

28 oktober 2011 om 10:21

@djstoffel

Lijkt me beter dat jij stopt met je onzin.

Het Vitesse van 2007 is inderdaad niet te vergelijken, alhoewel ze toen ook op een 6e plaats in de eredivisie stonden toen ze FC Eindhoven troffen!

En als jij niet inziet dat FC Eindhoven ook een heel stuk vooruit is gegaan, dan is het inderdaad zinloos om verder te discussiëren.

Ik geef alleen maar aan dat deze wedstrijd niet zomaar gespeeld is, ook al heeft Vitesse een miljoenenteam uit het oostblok bij elkaar gehaald..

Haha Mooi voor nec achilles loten toch een kleine derby
dan hoop ik dat ze ofcourse doorgaan en dan tegen vittese;p

Trouwens mooie wedstrijde ajax-az en twente-psv:

Leuke wedstrijden, helaas te vroeg in het toernooi.

Leuke loting op zich, kleine clubs kunnen soms ook verder komen nu dat is altijd wel mooi om te zien. Verder denk ik dat ze beter alle wedstrijden in willekeurige stadions laten spelen zodat je geen uit of thuis voordeel hebt.

lang geleden dat we thuis geloot hebben.. Maar ja van de overige 15 clubs wel de moeilijkste..

Loting is dit keer tenminste eerlijk gegaan en niet zoals de vorige keer dat de topclubs elkaar ontlopen. Dit maakt het bekertoernooi alleen maar mooier.

28 oktober 2011 om 00:26

Wat noem je lang.. vorig jaar speelden jullie al je bekerwedstrijden thuis, finale uitgezonderd ;-) !

Inderdaad, het mooiste is gewoon als je al meteen in de eerste ronde mooie wedstrijden kan krijgen. Kijk naar Engeland, daar gebeurd het regelmatig dat je al in augustus bekerwedstrijden als Liverpool - Chelsea of Arsenal - Manchester United hebt. Dat is ook de charme: iedereen kan tegen elkaar spelen en iedereen kan, soms met een beetje geluk, van iedereen winnen. Een slechte dag in de beker kan je al gewoon fataal worden! Het zou het toernooi zoiezo ook een stuk aantrekkelijker maken dan dat wanneer je pas in december/achtste finale wedstrijden kan krijgen die voor de grote clubs enigzins interessant zijn, enkele uitzonderingen (roda - Ajax) daargelaten!

28 oktober 2011 om 01:41

aha, dus een loting is alleen eerlijk als topclubs niet tegen elkaar loten............logische redenatie.....not. Dat is nu het principe van loten, soms zit het mee en soms zite het tegen.

28 oktober 2011 om 07:15

huh, ik zeg toch dat die nu eerlijk verlopen is.. Vorige keer werden een paar clubs eerst apart getrokken zodat ze niet tegen elkaar geloot konden worden.
Zoals het nu gegaan is maakt het bekertoernooi gewoon mooi.

29 oktober 2011 om 16:55

Aha, ok, begrijp je reactie nu. Dan heb je idd gelijk. Excuus.

Wow... waren het vorig jaar niet exact dezelfde wedstrijden zo'n beetje in dezelfde ronde?
Overigens wel mooie loting

Yes! Prachtige loting thuis tegen Achilles, de club uit mijn dorp! Je bent eigenlijk zo goed als zeker door. Ik kan wel lang gaan lullen maar thuis tegen Achilles moet je gewoon winnen. En er loten veel goede clubs tegen mekaar, dus wie weet. Misschien kan NEC wat leuks doen in de beker.

Zo zie je maar weer hoe belangrijk een gunstige loting is.

28 oktober 2011 om 00:14

Ik wil niet moeilijk doen maar ik verwacht een lastigere pot dan vanavond tegen Volendam.
Achilles is wel een van de beste Topklassers van het moment en Nijmegen Groesbeek is ook nog een derby.

Desondanks mooie loting, volle bak thuis en de verplichting voor NEC om door te gaan.

28 oktober 2011 om 00:20

Achilles heeft een goede ploeg voor hun doen. Dat heb ik zelf gister ook al aangegeven. Maar ze zijn slechter als Volendam. NEC moet hier gewoon thuis winnen. Professioneel 2(of meer)-0.

Hier mag je als Nec-supporter gewoon van verwachten dat NEC zich makkelijk plaatst. Als we niet meer van amateurclubs kunnen winnen in onze eigen Goffert. Nee, NEC gaat dit winnen. Denk zelfs eenvoudig winnen.

Wat een onzin. Moeten we weer naar Twente toe, moesten we vorig jaar ook al! Persoonlijk. Vindt ik het jammer, had liever de derby gespeeld tegen Eindhoven!

28 oktober 2011 om 00:16

je kunt niet altijd gemakkelijk loten dus leg je er maar bij neer dat je naar enschede moet

28 oktober 2011 om 09:47

@limboroy

Ik denk dat het feit dat FC Eindhoven - PSV een derby is belangrijker is dan dat ze in de jupilier league spelen ;

28 oktober 2011 om 10:44

Ìnderdaad, anders had ik liever Achilles of Gvvv geloot. Maar ik kan niet ontkennen dat ik ook liever FC Eindhoven heb, omdat het ook wel (waarschijnlijk) iets makkelijker is dan FC Twente.

Ik vind het ook jammer dat we weer uit moeten. Heb liever FC Twente thuis. Zou ook mooier zijn, aangezien we vorig jaar ook naar Enschede moesten, dan hadden ze dit jaar hierheen mogen komen.

28 oktober 2011 om 07:30

Als we die beker willen winnen moeten we alle wedstrijden kunnen winnen;

28 oktober 2011 om 12:39

maar het jammere is dat het uit is. als ze nou twente thuis hadden dan is het veel beter. maarja het is ook wel goed om, als je hem toch niet wint omdat je tegen twente verliest, dan twente maar vroeg te loten. spaart je weer wat energie.

Waarom wist ik dit al gewoon? Alweer uit? Alweer FC Twente? Maarja wel leuk. 3 punten zijn uiteraard voor ons!

28 oktober 2011 om 00:06

Alweer uit? Volgens mij hebben jullie gisteren nog thuis gespeeld.

28 oktober 2011 om 00:28

attamotta
kijk is verder dan je neus lang is. psv speelt bijna altijd uit de afgelopen jaren

28 oktober 2011 om 00:29

attamotta
kijk is verder dan je neus lang is. psv speelt bijna altijd uit de afgelopen jaren

28 oktober 2011 om 00:17

in de beker gaat hhet niet om punten
en volgens de statistieken loten jullie vaker thuis dan uit

28 oktober 2011 om 00:42

ja maar als je in de wedstrijden die het erom gaan uit loot, heb je daar nog niets aan. ik had liever lisse uit en twente thuis gezien, voor de statistieken hetzelfde maar maakt toch veel uit voor je kansen in de beker

28 oktober 2011 om 01:48

Leg je nou gewoon er eens bij neer dat een loting een loting is en dat het daarom kan gebeuren dat je 2 jaar achter elkaar dezelfde tegenstander loot. Komt ook heel vaak voor bij de kwalificatie rondes voor wk's en ek's en bv. zaten Ajax en Real M. vorig jaar ook bij elkaar in 1 poule voor de CL. Da's nou loten.

28 oktober 2011 om 00:27

Welke 3 punten? De winnaar gaat gewoon door naar de volgende ronde. Het is puur toeval dat Ajax weer tegen Az moet en Twente tegen Psv. Leuke wedstrijden maar de derby NEC - Achilles 29 mag er ook wezen.

Was leuker geweest als az dit keer thuis mocht spelen tegen Ajax ach jah het lot bepaalt .

lekkere bekerronde de 4 toppers tegen elkaar zullen me leuke potjes worden

Hoe is toch mogelijk dat we weer Twente uit loten. Het zit PSV niet echt mee de laatste jaren wat lotingen betreft... maar dat systeem met die balletjes ook... zooo amateuristisch, Ze kunnen beter gewoon lootjes trekken. Maar goed dat is mijn mening dan he.

Ben trouwens benieuwd of Gvvv weer in Rotterdam kan stunten :P
Spelen zelfs een divisie lager dan Excelsior.

28 oktober 2011 om 00:40

Ik zat dinsdagavond op Woudestein, en onder normale omstandigheden moet Sparta dat gewoon kunnen winnen. Excelsior was echt dramatisch dinsdag. Niet eens Jupiler League-waardig.

Wat heel verdacht was is dat die gast zei meteen ajax en toen kwam ie meteen uit de koker. Kan toch geen toeval meer zijn?

28 oktober 2011 om 00:06

Klopt

28 oktober 2011 om 00:07

Nee die gast wou Ajax graag hebben tegen zijn club.

Maar ach, die loting is echt het lot inderdaad. Het is jammer die topwedstrijden zo vroeg, maar dat is de charme van het bekervoetbal!

28 oktober 2011 om 00:10

Nee inderdaad je hebt gelijk! Ajax wordt altijd gematst met dit soort lotingen, het is gewoon te verdacht. Eerst loten ze Roda-uit waar Ajax het traditioneel moeilijk heeft en nu loten ze tegen de koploper van de Eredivisie.

28 oktober 2011 om 01:51

kan wel hoor

Mooie loting, moeten we toch kunnen winnen tegen Eindhoven uit. Verder 2 krakers, Ajax-az en Twente-psv. Sparta heeft alweer een makkie, 3 amateurclubs achter elkaar! En hoeveel heeft een Vitesse er, 2 eredivisie en 1 jupiler league! Schandalig!!!

28 oktober 2011 om 00:18

Een ploeg die uit wint van een eredivisieploeg is niet echt een makkie he.
Deze ploeg speelt in de top van de topklasse dus Sparta gaat het nog lastig krijgen.
Maar uiteraard zijn wij favoriet omdat we ook thuis spelen.

28 oktober 2011 om 09:01

met je complot-theorieën. Wat moeten ze in Alkmaar wel niet denken. Behalve Dordrecht hebben die Groningen en nu Ajax. En om de beker te winnen krijg je normaliter in de finale ook een goede tegenstander. En Vitesse heeft toch de kwaliteiten om het alle ploegen lastig te maken.

Deze keer kunnen de wanhopige pessimisten niet spreken van een 'lucky' Ajax of een 'lucky' Twente. Beide clubs hebben het zwaar.

28 oktober 2011 om 00:10

dat mag in de krant, zovaak gebeurd dat niet

Zeker interessante loting! Hoewel ik FC Eindhoven nog wel van Vitesse zie winnen!

28 oktober 2011 om 00:11

Het Vitesse van Ferrer had dat op zeker verloren. Het Vitesse van Van den Brom zou dit gewoon moeten winnen. Als ik deze ronde een 'verrassing' zou moeten voorspellen zou ik inzetten op Gvvv...

28 oktober 2011 om 00:18

Vitesse kan zo maar de beker winnen. In de winterstop gaan ze vast shoppen.

28 oktober 2011 om 09:38

Ach...vitesse kent ook zijn matige wedstrijden en zwakke punten. 4 jaar geleden was het overwicht van Vitesse op papier groter....

Ik zeg niet dat Eindhoven gaat stunten, maar makkelijk voor Vitesse wordt het denk ik niet.

28 oktober 2011 om 08:38

@dinhero.heb je daar ook nog argumenten voor? Met deze prietpraat kun je weinig

Leuk voor de ploegen uit de middenmoot van de Eredivsie, hun kans op bekersucces is flink toegenomen.

Het is weer jammer, had graag een keer thuis gespeeld tegen de tukkers...

Jammer dat Gvvv niet thuis speelt, maar oke dan nog maar een overwinning in Rotterdam

28 oktober 2011 om 00:15

Zullen we nog wel eens zien!! Het gaat in ieder geval een stuk lastiger worden dan Excelsior uit;

Ajax - twente weer de finale. Misschien dat Twente weer mag winnen en Ajax dan kampioen wordt, dan is er weer niets in eindhoven, dan is het echt crisis daar. Neem aan dat az al lang niet meer aan kop staat tijdens de bekerwedstrijd. Dus vind ik het weer een mooie loting. Neem aan dat Ajax wint er dan zijn er weer 2 concurrenten minder in de beker. Wie weet finale tegen Achilles of Gvvv. Zou uniek en mooi zijn!

Fc Oss dat moet te doen zijn voor Heerenveen want kwalitatief zijn we toch veel beter maar desalniettemin moet je niet denken dat het een makkelijk dagje word dat zie je deze ronde maar weer waar toch een aantal verrassingen zijn.

Heerlijke loting. En alles te zien bij Eredvisie Live!

Nu al zin in!

Ik had er de hele dag al een voorgevoel van, neem aan dat de loting eerlijk was, maar zo kan een outsider nog de finale halen. Revanche voor AZ voor vorig seizoen maar ze zullen wel weer de scheidsrechter tegen hebben zal wel Kuijpers worden . Dan kan AZ rustig naar het kampioenschap gaan en kan Ajax de wonden likken na het zoveelste interne debacle Groeten uit Alkmaar

28 oktober 2011 om 11:48

Kijken jullie mee naar Calimero en zijn vriendjes op tv. Zitten jullie goed voor calimero......

Weet ook nog wel een paar jaar geleden dat ene de zeeuw zwaar doorgleed op steek en de scheids het toen ook door liet gaan. Dus de ene keer heb je hem mee en de andere keer weer tegen. ;

Ik zie Twente en AZ doorgaan.

Met een fitte Chadli is Twente in mijn ogen titelkandidaat. Bij AZ komen Holman, Martens, Falkenburg en Messaoud terug. Ze hebben al een keer 0-2 voorgestaan in de Arena en ze gingen teleurgesteld weg. Ze willen die record uit bij Ajax nu nog wel breken.

Prachtige potjes!

Mijn nachtmerrie is net werkelijkheid geworden.
Na deze ronde zijn we afhankelijk van 2 ploegen om rechtstreeks Europa in te gaan.
Zal me trouwens niks verbazen als vitesse de finale gaat halen

Mooie loting, ben benieuwd of AZ het nu wel voor elkaar krijgt om in De Arena te winnen van Ajax!
Wanneer Ajax een makkelijke tegenstander had geloot dan was het weer 'lucky' geweest etc. Nou dit keer loten ze echt zwaar tegen de huidige koploper waar de Amsterdammers al 8 punten op achterstaan in de competitie.

Komend weekend FC Twente - Psv, dan is het jammer dat in de volgende ronde weer FC Twente - PSV is...
Maar ja dat kun je ook zeggen van Ajax - AZ die ook al gespeeld is in de competitie.

Wat een gezanik om die loting zeg. Vroeg of laat kom je toch wel een goe hoe beter...de club tegen dus hoe eerder je ze uitschakelt

Jammer dat de 'grote' ploegen elkaar zo vroeg loten.. Zou leuker zijn als dit de halve finales zouden zijn. Ajax uit wordt moeilijk voor AZ vrees ik. Nog nooit gewonnen in Arena.. Natuurlijk wel leuk dat de kleinere ploegen een veel grotere kans hebben om halve finale/ finale te halen. Als de winnaars van Twente/psv en Ajax/az elkaar voor de finale treffen heb je gelijk al een minder goede ploeg in de finale die dan waarschijnlijk al verzekerd is van Europees voetbal.

28 oktober 2011 om 10:11

Ben het niet met je eens , dit is juist de charme van het bekervoetbal , kijk maar naar Engeland en Duitsland .
De grote clubs worden al genoeg bevoorrecht eerst 2 ronde ,s vrij dan de 3e ronde kunnen ze al niet tegen elkar loten ( belachelijk ).
Als jij wil dat deze 2 wedstrijden de halve finale,s zouden moeten zijn , dan moeten ze de beker alleen tussen de bovenste 8 ploegen van de ere divisie laten spelen

Blijf het ongelofelijk vinden, weer Twente uit zoals vorig jaar, maar we moeten erin geloven vorig jaar waren we heeel en heeel dichtbij toen we veel beter waren in de verlening tegen Twente waar Dzsudszak de 1-2 had moeten maken maar dat is verleden tijd. Je moet het ook zo bekijken als we Twente eruit knikkeren hebben we nog veel meer kans op een Finale plek, we zullen het zien ik heb er vertrouwen in eerst is ff kijken wat PSV deze week doet in Enschende in de competitie

28 oktober 2011 om 01:33

PSV was idd beter in de verlenging. Alleen je vergeet te vermelden dat Twente de 90 minuten ervoor beter was. Het was dat Koevermans een prachtige goal maakte in de laatste minuut anders was er nooit een verlenging geweest.

28 oktober 2011 om 07:52

Ik denk dat jij met de verkeerde wedstrijd in je hoofd zit. PSV was de eerste helft veel beter, een van de betere helften van het seizoen. In de tweede helft ging Twente beter voetballen, toen scoorde Twente. PSV kwam aanvankelijk goed weg met de goal van Koevermans maar verloor uiteindelijk met strafschoppen, Engelaar miste toen. Hopelijk gaat het deze wedstrijd beter wat betreft scoren, want daar ontbrak het vorig jaar aan.

Ik vind het wel leuk dat de 4 grote clubs elkaar nu ontmoeten, op die manier kunnen de kleinere clubs mooi verder doorstromen namelijk. En daarnaast levert ajax-az ook weer wat sensatie op in dit stadium en dat geld ook voor Twente-psv. Er is dan meer aandacht en zon wedstrijd is beter dan ajax-rkc.

Mooie loting voor Heerenveen, hopelijk kunnen we dit jaar minimaal de halve finale halen. Als we winnen van Oss thuis tegen Sparta/gvvv of Nec/achilles is zeker mooi!

Mooie loting voor twente lekker thuis

Ok jammer. Feyenoord eruit en volgende ronde sowieso weer 2 topteams. Nu maar hopen dat vitesse en in mindere mate heerenveen ver komen. Want moet er niet aan denken dat 1 van die andere teams per ongeluk in de finale komen tegen een team dat cl haalt waardoor ze sowieso eruopa in mogen. Die kans is nu aanzienlijk.

Mooie loting voor Twente lekker thuis. lekkere volle grolsch veste goede sfeer heb er zin in kom maar op eindhoven

Wat een gezeur over Ajax hier zeg, de loting word gewoon eerlijk verricht en Ajax heeft met Az al een zware wedstrijd lijkt me. En dat ze thuis spelen kan Ajax niks aan doen. Als je het over 10 jaar bekijkt liggen de verschillen allemaal niet zo ver van elkaar verwijderd, en voor een ploeg als Ajax maakt uit of thuis toch niet bijster veel uit hoor.

28 oktober 2011 om 01:01

De resultaten onder de leiding van de boer, uit en thuis? Scheelt dus zeker wel.

Ik geloof in een eerlijk verlopen loting, die behoorlijke affiches heeft opgeleverd.
Toch denk ik dat Achilles’29 het nog moeilijk gaat krijgen.

Ik voorspel een volle Goffert! Nijmegen vs. Groesbeek dit gaat een groot gekkenhuis worden xD Paar jaar geleden bij De Treffers - NEC Nijmegen ook al 6.000 man waarvan 3.000 van Nec. Hopen op live beelden van eredivisielive want dit gaat legendarisch worden!!! Zelfs ik als treffers man zou het mooi vinden als Achilles het zou flikken om NEC eruit te knikkeren en geef ze nog een kans ook...

to be continued...

28 oktober 2011 om 02:34

Toch zullen genoeg Achilles supporters met mixed-feelings op de tribune zitten. Ik ken genoeg Achilles supporters die wekelijks naar zowel NEC als Achilles gaan (tenminste als ze niet tegelijkertijd op zondag spelen, dan moeten ze een keuze maken..).
Ik mag aannemen dat NEC gewoon doorgaat maar het zal een beladen duel worden. Zeker voor jongens als Thijs Hendriks. Heb er iig zin in!

28 oktober 2011 om 03:06

volgens mij kreeg thijs hendriks rood in de wedstrijd tegen Mvv, dus zal hij geschorst zijn?

28 oktober 2011 om 08:35

Prachtig inderdaad, alweer een 'derby'. Achilles laat zien dat het prima op tweede divisie niveau meekan.

(1 is thuisploeg door, 2 is uitploeg door)

Ajax - AZ 1
Ik denk dat in deze wedstrijd Ajax doorgaat. De Amsterdamse ploeg speelt thuis en de geschiedenis van dit onderlinge treffen leert ons dat AZ maar een keer gewonnen heeft in Amsterdam en dat was 30 jaar geleden. Ook eerder dit seizoen wist de Alkmaardse koploper niet te winnen bij de buurman uit de nationale hoofdstad en dat zie ik in december weer niet gebeuren.

RKC Waalwijk - Go Ahead Eagles 1
RKC speelt in de hogere divisie, is in vorm en speelt lekker fris voetbal. Dat gecombineerd met het thuisvoordeel zie ik RKC aan het langste eind trekken. Zeker omdat het aan motivatie niet zal ontbreken. want het is en blijft de beker.

FC Eindhoven - Vitesse 2
Eindhoven speelt weliswaar thuis, maar beide ploegen zijn in prima vorm en Vitesse is een paar klasses beter en heeft een paar spelers rondlopen die zo'n wedstrijd in hun eentje kunnen beslissen met hun individuele kwaliteiten. Een stunt kun je natuurlijk nooit uitsluiten, maar zie het in deze niet gebeuren.

Heracles Almelo - De Graafschap 1
Heracles heeft met hun kunstgrasveld misschien wel een groter thuisvoordeel dan een ploeg met natuurlijk gras, wat ze ook gaan uitbuiten. Tel daarbij op dat Heracles weer in prima doen is, zeker ook thuis, en eerder dit seizoen de ploeg uit de Achterhoek naar huis hebben gestuurd met een 2-0 nederlaag.

sc Heerenveen - FC Oss 1
Heerenveen wil waarschijnlijk wel weer Europa in en de beker is daarbij de kortste weg. Ze zijn eigenlijk ook aan hun stand verplicht te winnen van de ploeg uit de Eerste Divisie, zeker omdat ze zelf als subtopper uit de Eredivisie ook nog eens thuis spelen

NEC - Achilles’29 1
Ondanks dat NEC allesbehalve in goede doen is, zijn ze als Eredivisieploeg natuurlijk aan hun stand verplicht deze amateurploeg uit te schakelen, zeker omdat ze ook nog eens thuis spelen. Ze presteren ook ietsjes beter dan Excelsior, dat deze week onderuit ging tegen Gvvv, de Rotterdammers speelden zonder vertrouwen, gezien ze nog niet gewonnen hadden in de competitie.

FC Twente - PSV 1
De tweede topaffiche van de achtste finales, na de Noord-hollandse derby tussen Ajax-az. In de competitie hebben ze hetzelfde aantal punten en hetzelfde doelsaldo, dus de verschillen zijn klein. Het kan alle kanten op, maar toch denk ik dat het thuisvoordeel van Twente de doorslag gaat geven in deze close match.

Sparta Rotterdam - Gvvv 1
Gvvv mag weer naar Rotterdam, na de zege tegen Excelsior op Woudenstein. Maar dit keer zie ik ze niet winnen. Waar Excelsior totaal zonder vorm en vertrouwen speelde, pakt de eigen buurman toch iets vaker de punten, ondanks hun wisselvallige status, en spelen zodoende met iets meer vertrouwen. Zodoende wint Sparta.

28 oktober 2011 om 11:36

@viktor
Vond het een mooie reactie en ben grotendeels eens, toch maar even uiteengezet:

Ajax - az een 2
ajax draait niet lekker en ik zie de Boer dit zomaar niet omdraaien. Ajax speelt wel thuis, maar voor hen is de wedstrijd een "gewone wedstrijd tegen een goede ploeg". Az daarintegen zal meer dan ooit gemotiveerd zijn, dus zolang Verbeek AZ in vorm houd geef ik AZ het voordeel van de twijfel

RKC - GAE 1
Rkc zal niet onderschatten, voetbald behoorlijk positiespel waar het kan, dus verwacht dat GAE "gewoon" naar huis gestuurd wordt.

Eindhoven - Vitesse 2
Vitesse zal niet onderschatten, zal voor het publiek de beker meer dan ooit willen winnen.. Het publiek verwacht wat van Vitesse en ze zullen dit seizoen hun ambities proberen te laten zien door alles te geven voor de beker. Eindhoven zal dan gewoon tekort komen tegen vitesse.

Heracles - de Graafschap 1
Heracles heeft de kwaliteit om de graafschap te verslaan, ook spelen ze thuis. De graafschap heeft ook een aantal personen met goede individuele kwaliteiten en een sterk collectief. Ik verwacht hier eigenlijk een zwaar duel incl. verlenging waarbij Heracles uiteindelijk met de winst aan de haal gaat.

Heerenveen - Oss 1
Dit lijkt me zo klaar als een klontje, dit geeft heerenveen, zeker thuis, niet weg. Eenvoudige winst voor Heerenveen voorspel ik dan ook.

Nec - Achilles '29 1
Nec speelt thuis en heeft meer kwaliteit als Achilles, maar door hun vorm (huidige vorm) zullen ze een zware pot krijgen waarbij misschien wel een verlenging nodig is om Achilles te verslaan. Ik zie Nec uiteindelijk dan ook wel winnen.

Sparta - Gvvv 1
Sparta gaat hier op kwaliteit winnen. ze spelen thuis en onderschatting zal niet meespelen.

Twente - Psv 1
Geweldige loting voor mij als twente supporter. Zwaar en boeiend duel waarbij kleine zaken de doorslag gaan geven. Zoals het er nu uitziet verwacht ik dat twente thuis van psv zal winnen gesteunt door het publiek, het thuisvoordeel dus.

Verder wil ik hier wel aan toevoegen dat ik het geweldig vind dat we zo snel een topploeg loten! Velen klagen hierover, maar ik vind het super. Als je wint zijn er na deze ronde 2 topploegen uitgeschakeld en maak je redelijke kans op de finale, als je verliest dan het liefst zo vroeg mogelijk zodat je je kunt richten op de andere competities! Naar mijn mening prima dus!

Mooie loting! Verwacht alleen dan Ajax-az doorgaat i.v.m. de verwachte horror winter. Indien er teveel sneeuw op het dak ligt in de Arena dan gaat ook die wedstrijd niet door. Dus mensen het verheugen op de mooie potjes zal wel pas in maart plaatsvinden, komen drie barre winterse maanden aan.

28 oktober 2011 om 02:02

En jij weet ook al wie het EK gaat winnen en kampioen wordt ??

Sparta Rotterdam uit, makkie! Rotterdam ligt ons wel;.

Al dat geneuzel over verwarmde balletjes en dat het doorgestoken kaart is... Het is bekervoetbal, het maakt niet uit wie je loot, je continu opladen voor een wedstrijd tegen zwakke ploegen is misschien nog wel moeilijker dan veel sterke tegenstanders loten. Motivatie speelt een grote rol, net als onderschatting of het nou bewust of onbewust is.

Ajax-az in december, en in Januari Az-ajax. Lekkere wintermaanden voor de boeg.
Tja over de loting verrassend, hopelijk krijgen we nu wel eens een keer wat we verdienen.
Zolang het dus maar niet weer beslist wordt door het falen van de scheidsrechter, maar puur op eigen spel.

Niet goed voor de subtoppers in de eredivisie. De kans dat een topclub de beker wint, is zo een stuk kleiner geworden. Dus ook de kans dat de Europese plek van de bekerwinnaar doorschuift naar de volgende op de ranglijst. Trouwens wel jammer dat de amateurclubs niet automatisch een thuiswedstrijd loten. Dat is in Duitsland volgens mij wel zo.

Altijd mooi als grote ploegen elkaar vroeg loten. Neemt de kans alleen maar toe dat een club de finale haalt die je daar op voorhand niet verwacht. Verder hopelijk nog wat stuntjes zodat de kwartfinale niet bestaat uit alleen maar Eredivisieclubs (en de winnaar van Sparta-gvvv).

Mooie wedstrijden hoor, met Ajax - AZ en Twente - Psv! Ik ben heel benieuwd, vooral naar Twente - Psv. Was vorig jaar spannend, hopelijk dit jaar weer!

Schitterende loting !
Ajax krijgt nu een 2de kans in de Arena de zaken recht te zetten tegen Az.
Psv krijgt net als vorig seizoen in de beker trouwens, weer met een uitwedstrijd tegen Twente te maken.
A.s zaterdag zijn ze er voor de competitie, kunnen ze genieten van het prachtige uitgebreide stadion met een capaciteit van 30.000 mensen !!

Als je naar de overige wedstrijden kijkt, ligt het voor de hand dat de winnaars van beide wedstrijden elkaar in de finale gaan treffen. Zie alleen Heerenveen nog als een gevaarlijke outsider !

Ik wis niet wat ik zag, wat een Topper! FC Twente - Psv, heerlijke pot voetbal natuurlijk en dan ook nog eens Ajax - AZ, ongelooflijk. Erg verrassend.

Heftige loting voor psv. Kijk er nu al naar uit want wordt een echte bekerkraker. En ajax moet heel toevallig weer thuis spelen. Het wordt ze ook altijd makkelijker gemaakt. Ze zullen zulke wedstrijden nooit uit hoeven, en als dat wel zo is, dan verzint de knvb wel weer dat het over 2 wedstrijden wordt gespeeld.

Interessante loting dit, ook voor Vitesse. Met de huidige selectie en misschien wat aankopen in de winter doen ze in de competitie al mee voor Europees voetbal maar ze zouden ook zomaar eens een gooi naar de beker kunnen doen.
Onder 'normale' omstandigheden heb je als Vitesse zijnde in de kwartfinale nog maar 2 echt zware opponenten en dan nog Heerenveen-uit die je kan loten. De vroege uitschakeling van 2 topploegen (en Feyenoord in deze ronde) biedt flink wat perspectief voor de subtop om een gooi naar de beker te doen of via een finale plaats Europees voetbal op te dwingen.

Ik vind het wel jammer deze loting! Het zijn natuurlijk mooie wedstrijden, maar ik zag dit liever in de halve finale van het bekertoernooi. De ploegen die winnen tussen Ajax-az en Twente-psv die hebben nu wel een grote kans om in de finale te komen.

Perfect voor Eredivisie Live, 2 topduels in de fase waarin zij het alleenrecht hebben op uitzenden!!!

Mooi hoor, leuke wedstrijd erbij, ik hoop dat de boer eens wat meer wissels en jeugdspelers gaat gebruiken, kunnen die op het hoogste niveau ervaring op doen. Wie zeurt er nog dat ajax altijd een makkelijke loting krijgt? ;

Toch jammer dat de 4 beste clubs, elkaar al loten in deze ronden, als het wat later was zou het veel spannender worden vind ik, toch verwacht ik dat psv en ajax doorgaan

Mooie loting weer voor Heerenveen..... als je ziet hoe makkelijk zij naar de kwartfinale mag wandelen zonder enig serieuze vorm van tegenstand.

De knvb doet er ook alles aan om op de fifa te lijken. Bert van oostveen zijn roversbende word steeds minder geloofwaardiger. Na het laatste artikel in de vi over vermeende fraude praktijken met declaraties en dergelijke begin je zeer aan de integriteit van de bestuurders te twijfelen.

Heerlijke loting,
hopelijk straks weer een Finale met Ajax - Twente.
Psv zal wel kampioen worden dus dan zou dat een mooie prijs zijn voor beide clubs.

Als Ajacied hoop en denk ik dat we thuis winnen van AZ en vervolgens weer een lekkere tegenstander loten liefst thuis, bijv. Vitesse of Heerenveen.

Vind het toch leuker om zoals van de week bijv. Roda uit te kijken dan met alle respect een amateur of Jupiler ploeg uit of thuis te kijken.

Ook lekker dat de Eagles een topper eruit gekegeld hebben.
Was toch een uitgelezen kans op Europees voetbal voor Feyenoord.
Zij krijgen nu een zware reeks wedstrijden.

28 oktober 2011 om 09:25

Als Ajaxied? Hoelang ben je dat al als ik vragen mag?

Ik denk dat Ajacieden nu niet blij zijn met Az. Ajax heeft al een moeilijk programma.

Vitesse heeft een mooie loting na de wedstrijden tegen Nac en Ado. Ik hoop hierna ook een thuiswedstrijd alleen graag tegen Nec.

28 oktober 2011 om 10:40

Nemert?
Waarom vraag je dat?

Natuurlijk ben ik blij met AZ wij hebben wat recht te zetten na het onverdiende verlies tegen AZ ( in de 3e minuut had Dirk Marcellis al m et rood er af gemoeten )
2 ballen op de lat.

Daarbij zorgt AZ voor een hopelijk uitverkocht stadion en zijn ze nog altijd minder sterk als PSV of Twente.

Dat moeilijke programma valt mee tegen die tijd, het is pas eind december deze pot en dan is er rust in de CL laatste pot 7-2 Real thuis.
En qua competitie beginnen we altijd na de winterstop helaas om kampioen te kunnen worden.

Dat jullie NEC thuis willen ontvangen snap ik wel ja.

28 oktober 2011 om 10:51

@ de havik

Het was een gelijkspel tegen AZ (2-2)

en je dan maar afvragen waarom de Knvb beker niet serieus genomen wordt...
Dit soort lotingen voor de 8e finales zouden niet mogen.
deze vier ploegen horen elkaar pas in de kwartfinales of zelfs halve finales tegen te komen...

Ondanks dat zijn het prachtige affiches, kijk er naar uit!

28 oktober 2011 om 08:58

Loting... Daar heb je dus geen invloed op. Bij de FA cup heb je dit ook wel eens en daar zeurt niemand er over en daar wordt de cup wel serieus genomen. En volgens mij wint de beker ook aan status heb ik het idee. Zeker nu het voor de grote clubs niet meer vanzelfsprekend is dat ze een landstitel winnen nu de laatste jaren AZ en Twente ook mee zijn gaan doen.

En wat zeur je? We hebben twee heerlijke wedstrijden. En al hadden de clubs 'makkelijker' geloot. We hebben gezien aan Feyenoord en AZ wel gezien dat dit in de beker niets hoeft te betekenen. Ik heb er in ieder geval zin aan.

28 oktober 2011 om 08:59

Maar dat is juist het mooie van het bekervoetbal, zo een vrije loting.
Als je de beker wilt winnen moet je toch ooit tegen de beste spelen.
Ik vind dat het zo mag blijven hoor, beschermde status is hier niet nodig.

28 oktober 2011 om 10:16

Laat dan de bovenste 8 ploegen van de ere divisie voor de beker spelen , dan heb jij je zin ,
Of meschien nog beter voor jou alleen de bonvenste 4.
Laten we de competitie ook maar halveren naar 8 ploegen , kan je ook geen uitglijder meer krijgen tegen bijv Excelsior wat je dan het kampioenschap zou kunnen kosten

Voor de neutrale toeschouwer een leuke loting, voor PSV kan deze zware uitwedstrijd wel weer eens het einde van het bekertoernooi zijn. Hoe vaak komt het immers voor dat PSV in Enschede weet te winnen.

De loting van Ajax is natuurlijk ook geen gemakkelijke, al zal het thuisvoordeel behoorlijk schelen.

Ik ben er absoluut van overtuigd dat de loting op een eerlijke wijze gebeurd, maar dat nou net deze wedstrijden geloot worden is wel heel erg toevallig. Hoe groot is de kans nou dat je net de 4 betere ploegen tegen elkaar loot?

28 oktober 2011 om 10:52

Het is zoiezo lang geleden dat PSV van Twente heeft gewonnen. Dit seizoen dan maar 3 keer

Leuke loting, maar wel een beetje vroege confrontaties van de topclubs vind ik. Verwacht dat Ajax wint van AZ, Ajax is dan als het goed is weer in vorm en dan gaan de kwaliteiten van de selecties een rol spelen + Ajax wilt vast graag revanche op Az!

Ik denk dat PSV van FC Twente wint. PSV wint weinig in Enschede, maar PSV lijkt mij een betere selectie hebben.

Precies wat ik had voorspeld

tijdens de wedstrijd van AZ, hahahaa

28 oktober 2011 om 09:16

Bedoel dus dat ajax-az en twente-psv.

Wat een waardeloze loting zeg. Zulke wedstrijd moet je pas aan het eind hebben en niet al in de achtste finales..

28 oktober 2011 om 09:56

Dat is juist de charme van bekervoetbal, zou toch leuk zijn om eens niet een Ajax-psv in de finale te hebben maar een Az-vitesse ofzo.

Btw met deze loting kan Vitesse echt goede zaken doen in hun groeiproces door misschien al mee te doen om prijzen. 2 grote concurrenten gaan er al uit en zelf tegen met alle respect 'eindhoven' waar ze gewoon van moeten winnen.

Ben als PSV supporter wel blij met deze loting.

Als PSV wint ben je direct twee grote concurrenten kwijt.
Als PSV verliest is het geen schande, en heb je na de winterstop twee doordeweekse wedstrijden minder. Kan wel eens van pas komen, zeker als we ver komen in EL.

28 oktober 2011 om 11:48

Dat exact zelfde had ik als twente supporter ook!

Vind de opzet dat topploegen elkaar vroeg kunnen loten beter, alleen moeten er wel regels komen voor ploegen die via die finale europees kunnen halen. Met alle respect, maar willen we europees weer omhoog klimmen en een beetje mee gaan doen, dan moet je geen Rkc, FC Einhoven of NEC erbij hebben... Misschien schop ik iemand tegen het zere been nu, maar europees gezien is dat gewoon een fiasco. Wel leuk dat die clubs nu wel een vergrote kans maken op de finale!

Jammer dat we tegen Ajax loten. Niet dat we die niet kunnen hebben, maar dat kan wel weer eens een slopende wedstrijd worden. Ik had toch liever een jupiler leage club gehad of een topklasser.
Die topklassers hebben nu trouwens wel mooi de kans om nog een ronde verder te komen. Ik ben benieuwd.
Goeie loting voor Vitesse en Heerenveen trouwens. Die kunnen ook nog wel eens ver komen.

Mooie loting, kom maar op hopen op een betere wedstrijd dan vorig jaar tegen psv in de beker,

Ja zo zie ik het ook als je doorgaat zijn er gelijk 2 toppers uitgeschakeld .alleen jammer dat we bijna tot de kerst moeten wachten.

Gvvv weer naar Rotterdam. Met een beetje geluk kunnen ze gewoon nog een ronde verder komen gezien sparta redelijk wisselvallig presteert tot nu toe.

maar ik zat dus eredivisie live te kijken. toen kwamen de samenvattingen. en ik zat al helemaal klaar om die loting live te zien. zijn de samenvattingen klaar, zie ik ineens dat de balletjes al in de kokers zitten. of werd het wel uitgezonden op een ander kanaal???

mocht dat niet zo zijn, dan vind ik dit toeval. Ajax AZ en Twente Psv. kom nou even zeg....

Al zie ik veel Psv-supporters klagen, ik ben er best wel blij mee. Leuke wedstrijden.
Als je de beker wilt winnen, dan zul je ook van de beste ploegen moeten winnen, het enige verschil is dat het nu al in de achste finales is, en normaal in de finale. Maarja, ik hoop op mooie wedstrijden .

Nou het word in ieder geval een leuk potje voetbal wat we weer gaan zien.
Ik wens alle ploegen die erin zitten veel succes en Ajax - AZ en FC Twente - PSV worden leuke duels om naar te kijken hoop ik.
Hopelijk kunnen de amateur ploegen weer een stuntje uithalen, maar ik denk dat Achilles'29 wel een ronde verder zou kunnen komen.
Ik ben blij met de loting die er verricht is maar had liever een in de 1/4 finale gezien dat de topploegen eruit gingen, maar het is en blijft toch de Knvb beker. Daar komen stuntjes van.

Het is in ieder geval toeval , maar dat worden mooie wedstrijden om te kijken .
Ik hoop dan dat ze live uit worden gezonden .
Want dan is mijn Eredevisie live verlopen .

Leuke loting, dit geeft mindere clubs de kans om op een andere manier Europees voetbal te behalen. De finale kan dan wel eens heel verrassend gaan worden als bijvoorbeeld Ajax of Twente er niet in zit, maar bijvoorbeeld Go Ahead of FC Eindhoven.

Gvvv weer naar Rotterdam. Daar zijn de blauwen zeker niet kansloos, maar had liever gezien dat ze een thuiswedstrijd hadden geloot.
Blauwen zijn de baas in Rotterdam!! ;

Ach, de laatste jaren mag AZ alleen maar naar Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven, je raakt eraan gewend. Als we toch eens een thuiswedstrijdje tegen die clubs mochten loten, dan was de prijzenkast wat gevulder geweest.

28 oktober 2011 om 20:52

Wat is daar erg aan als je uit speelt?

Az was laatst veel beter dan Ajax in Amsterdam, dus ik zal me niet druk maken als ik jou was.

Opzich geen leuke loting.

Maar daarentegen is het wel leuk voor de Knvb beker zelf.
Er worden nu 2 topclubs uitgeschakeld en dat maakt de kans ook weer groter dat een in principe kleinere club kans op de finale en dat maakt de beker wel weer mooi,

Ik hoop wel dat PSV door gaat ten koste van Twente.

Dit is een mooie loting. Vooral PSV en AZ zullen het lastig krijgen!
Mijn voorspellingen voor de eerste 90 minuten:
Ajax - AZ 1
RKC Waalwijk - Go Ahead Eagles 1
FC Eindhoven - Vitesse X
Heracles Almelo - De Graafschap 1
sc Heerenveen - FC Oss 1
NEC - Achilles’29 1
FC Twente - PSV X
Sparta Rotterdam - Gvvv 1

Veel thuisoverwinningen dus. Ik verwacht wel dat Ajax wint.

31 oktober 2011 om 17:35

Denk je echt dat Vitesse gelijk speelt tegen Eindhoven?

1 november 2011 om 20:53

Ja, je weet maar nooit. Wie denk jij dan?
Denk jij 'vitesse wint makkelijk'?
Ik denk dat Eindhoven wel voor een stuntje kan zorgen.

En zo zie je maar weer dat de Europese bescherming een belachelijk waardeloze maatregel was van de Knvb. Als die teams (ajax, AZ, Psv, Twente) hun kwaliteit werkelijk bewijzen in de beker, dan is het onvermijdelijk dat ze elkaar ooit eens zullen treffen, of het nou in de tweede ronde of in de halve finale is.

Kortom, volgend jaar afschaffen die onzin.

Ach zo vlak voor de kerstdagen mag je verwachten dat de geblesseerden van dit moment Martens, Holman, Boymans, Falkenburg, Messaoud, Poulsen, Elm, Wernbloom en Beerens allemaal weer fit zijn. Marcellis zal naar verwachting pas na de winterstop weer aansluiten

Als gevolg van deze blessuregolf draait AZ momenteel stroef, zacht uitgedrukt ;

Een compleet AZ hoeft echt niet bang te zijn voor Ajax, integendeel zelfs......

Eens kijken wie nu de scheids is bij Twente - PSV voor de beker, ik weet al wie .

31 oktober 2011 om 19:21

Ben maar niet bang, Blom zal het niet zijn.

In die periode is Blom op vakantie in Aruba, een relatiegeschenk dat hij aangeboden heeft gekregen van Arke reizen.

Weer die belachelijke tijd van 18.45 voor Heerenveen. Alles draait tegenwoordig om geld en tv-rechten blegh.

winnaar van Psv-twente mag gaan loten. mooi dat het donderdag is. zowel PSV als FC twente zit een beetje in het ritme zat/zondag spelen en dan donderdag weer.

31 oktober 2011 om 17:43

Dat zou zo zijn, ware het niet dat het weekend van 18 december de laatste speelronde is voor de winterstop. Dus na de donderdag 22e komt er zondag geen wedstrijd meer :P Desondanks hoop ik dat deze wedstrijd net zo top wordt als die van afgelopern zaterdag, genieten was datm behalve dat veelbesproken moment waar ik geen woorden meer aan ga vuil maken :P

31 oktober 2011 om 19:33

inderdaad, laten we hooen dat er uit die loting weer mooie wedstrijden volgen.. Bijvoorbeeld winnaar ajax-az tegen de winnaar van twente-psv

31 oktober 2011 om 20:56

Weet zeker dat de 2 winnaars elkaar pas in de finale zullen tegenkomen, met bijv. finale sparta - twente/ajax/psv/az zal het zeker geen storm lopen

31 oktober 2011 om 21:16

maar als bijvoorbeeld een vitesse of heerenveen de tegenstander word van een van de vier dan heb je ook een mooie finale vind ik.

31 oktober 2011 om 21:30

@aztje
er wordt geloot dus dat is een kleine kans dat dat zo is.

Laat maar in de verkoop gaan, ik zal er weer bij zijn!

ik neem aan dat fc-twente -psv niet gefloten word door blom dan gaat het weer mis dan verspel ik een onterechte kaart voor strootman (rood)

31 oktober 2011 om 19:35

nou zeg nooit nooit.. Blom is 1 van de betere scheidsrechters in nederland

31 oktober 2011 om 19:38

ik zeg niet dat het een slechte scheids is , maar hij heeft psv 2 punten door de neus geboort dat is gewoon heel zuur en vooral als je net als ik een psv suporter bent

31 oktober 2011 om 22:06

Als je het mij vraagt is Blom best een getalenteerde scheidsrechter. Wel is het appart dat hij vaak blunderd in belangrijke wedstrijden.

Ondanks dat ik me nog steeds dooderger aan de rode kaart die hij ( in mijn ogen) onterecht aan Strootman gaf, heb ik er niet zo veel problemen mee als hij de volgende wedstrijd tegen Twente weer zou gaan fluiten.

lekker ajax midweeks om 20:45. Die dag had ik eigenlijk al beetje gehoopt omdat ik die andere dagen niet kan..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren