Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag ziet ‘spanningsveld’: ‘De omgeving snapt dat vaak niet’

Laatste update:

Donny van de Beek is niet altijd meer zeker van een basisplaats. Zaakwaarnemer Guido Albers zei donderdag daarom dat een vertrek bij Ajax ‘voor alle partijen een betere optie’ is wanneer de situatie van zijn cliënt voor een langere periode hetzelfde blijft. Erik ten Hag haalt zijn schouders op over die uitspraken.

De trainer van Ajax geeft in een interview met Voetbal International aan dat er binnen een ‘groepsproces altijd ‘individuele belangen’ spelen en dat er daardoor een zeker ‘spanningsveld’ kan ontstaan. “De speler zelf, die kun je vaak wel overtuigen, maar de omgeving snapt dat niet. En dan vooral de agenten, die spelen daar niet altijd de goede rol in.”

“Die hebben een ander belang, de speler is hun melkkoe, dus die moet spelen. Dat botst nog weleens met het teamproces, maar dat is niet nieuw. Daar moeten we mee om kunnen gaan”, aldus Ten Hag. Albers voegde er overigens aan toe dat hij ‘afspraken’ met Marc Overmars heeft gemaakt. Blijft Van de Beek wisselspeler, dan zou een transfer ‘bespreekbaar’ zijn.

Van de Beek werd na de 5-0 zege op AZ met de uitspraken van zijn agent geconfronteerd. “Of mijn zaakwaarnemer een slimmerik is? Dat weet ik niet, maar hij zegt gewoon wat hij vindt en dat mag hij doen. Ik moet gewoon mijn mond houden en voetballen. De één vindt het niet zo leuk wat hij zegt, de ander snapt het.”

Denk jij dat Donny van de Beek volgend seizoen nog voor Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is niet netjes om de 'schuld'in de schoenen van een zaakwaarnemer te schuiven. Zo een zaakwaarnemer heeft gewoon een samenwerkingsverband met zijn cliënt. En die spreekt gewoon indirect namens zijn cliënt. Dus ik vind die Donny nogal onbetrouwbaar overkomen. .

10 oktober 2018 om 10:56

Dit is denk ik een probleem omdat Van de Beek zijn hele leven lang de stempel toptalent heeft gekregen. Was er niet ongeveer een zelfde situatie met Bazoer?

Die jongens moeten gewoon dankbaar naar de club zijn dat ze op zo'n jonge leeftijd veel minuten mogen maken. Hendrix had ook 3 volledige seizoenen nodig om zich in de basis te knokken. Als vd Beek echt veel te goed is om op de bank te blijven zitten speelt hij Schone er toch zo uit?

10 oktober 2018 om 11:21

Schone is niet eens zijn concurrent. Dat zijn Ziyech, Frenkie, tadic en neres als lopers op het middenveld. Toch wel andere koek.
Voor de rest eens overigens.

10 oktober 2018 om 12:08

Ja beetje onzin man om te zeggen dat je Schone eruit speelt. Ik ken genoeg Managers die bepaalde mensen voorkeur geven op basis van hun persoonlijkheid, maar echt niet perse beter zijn. Donny die laat het dit seizoen keer op keer zien en zelfs in de Knvb en CL is hij van grote waarde. Schone vind en vond ik nooit een verademing om naar te kijken. Sinds hij basis speelt heeft Ajax geen een keer een prijs gepakt! Maar wellicht kan hij goed lullen bij de Directie en zodoende een basisplaats afdwingen. Want als je hem hoort praten, is het wel iemand die goed kan babbelen. Donny is bij far de beste middenvelder. Heeft alles wat je mag verwachten van een middenvelder. Behalve vrije trappen en corners nemen. Kan hij verdedigen en aanvallen. Verzaakt bijna nooit en weet precies wanneer hij dingen moet uitvoeren.

10 oktober 2018 om 12:41

Correctie: Lasse is 2 keer kampioen geworden met Ajax en in beide seizoenen speelde hij zijn wedstrijden.

Overigens ben ik ook niet kapot van Lasse en vermoed ik dat hij snel eruit word gespeeld wanneer Frenkie weer helemaal fit is. Wober en De Ligt centraal achterin met daarvoor Daley en Frenkie, lijkt me een prima as met zowel een sterke verdediging als meer dan voldoende voetballende kwaliteiten.

10 oktober 2018 om 12:51

@lee112 Klopt dat vd Beek natuurlijk een meer aanvallende middenvelder is dan Schone. Dan is het ook jammer voor Donny dat hij niet echt in dit systeem past. Op 10 heeft Ajax gewoon betere spelers. De Jong moet altijd spelen op het middenveld, die laat gewoon constant een beter niveau zien.

Dan nog zie ik het probleem niet dat een jongen van 21 jaar als 12e man wordt gebruikt. Hij gaat echt nog wel veel minuten maken dus hij moet gewoon stil zijn en laten zien dat hij beter is dan zijn concurrenten.

@erodinho By far de beste middenvelder? Nou nee..
Op 6 zijn De Jong en Blind sowieso beter in mijn ogen. Op 10 zijn Ziyech en Tadic beter. Daarom denk ik dat hij zijn basisplek zou kunnen veroveren ten koste van Schone.

10 oktober 2018 om 13:06

Precies. Donny heeft de pech dat de rest gewoon beter is in de nr 10 rol of als spelverdeler op het middenveld. Hij is de enige met diepgang vanuit het middenveld zonder bal, echter kiest de coach eerder voor een passer alla schone, Frenkie en nu dus ook blind op het middenveld. Zelfs eiting zal hij boven Donny verkiezen.

10 oktober 2018 om 17:26

Donny verdient wel meer speeltijd, dat is gewoon een feit. het punt is alleen, dat binnen het spel van Ten Hag, hij het afdoet op positionele kwaliteiten.

Schone en blind verdelen het spel beter, en staan positioneel sterker dan donny op 6. Kwaliteiten die belangrijker zijn op 6 dan bijvoorbeeld zijn loop en doorzettingsvermogen, of zijn neusje voor de goal.
Op 10 en 8 heeft hij ziyech en fdj voor zich te dulden, die veel beter in de korte combinatie en creatieve oplossingen zijn. Je kan in sommige wedstrijden pleiten voor een lope met scorend vermogen, type klaassen, wat donny meer is, maar het blijkt ook prima te werken met twee creatieve middenvelders, vaak zelfs nog beter naar mijn mening. Als Fdj en Ziyech het op hun sloffen hebben zijn er weinig verdedigers of middenvelders die de combinatie met tadic en neres kunnen tegenhoden.

Donny moet verdedigend stappen maken, want ik zie hem de concurrentiestrijd uiteindelijk nog wel winnen van Schone, maar blind gaat het hem echt lastig maken om op 6 de strijd te winnen.

10 oktober 2018 om 11:00

Het is wat mij betreft prima om eens wat tegengas te geven tegen de smerige zaakwaarnemers. Die denken alles te kunnen roepen en de clubs en trainer moeten het vreten? TH legt hier prima de vinger op de zere plek en doet dat beschaafd. Hij spreekt zeker namens zijn cliënt maar dit idee komt van Albers. Donny had dit echter niet moeten accepteren. Dus zoals jij al aangeeft in ander woorden, stom gespeeld en plaatst zichzelf kennelijk boven de club. Dat kan voor hem alleen maar slecht aflopen als dit zo doorgaat.

10 oktober 2018 om 11:00

Dat is zoals de situatie hoort te zijn, maar dat is in de werkelijkheid natuurlijk niet altijd hoe het gaat. Een zaakwaarnemer verdienmodel zit hem nu eenmaal in de transfers. Dus zij hebben een prikkel om zoveel mogelijk transfers af te dwingen. Daardoor kan en zal het vaak voorkomen dat een zaakwaarnemer zelf begint over een transfer. Zoals iedereen weet zijn over het algemeen jonge jongens wat gevoeliger voor dit soort praat dan oudere. Ik vind persoonlijk dat gezeik over te weinig minuten maar onzin. Ga je naar een grotere club, dan ga je nog meer banken waarschijnlijk. Ga je naar een mindere club, dan heb je vaak slechtere trainingen (minder weerstand). Voordeel van een mindere club kan alleen wel zijn dat je je in de kijken speelt.

10 oktober 2018 om 11:00

Natuurlijk spelen zaakwaarnemers daar een slechte rol in. Ten Hag heeft hier gewoon gelijk en hij zegt het nog netjes. Die zaakwaarnemer heeft gewoon een eigen belang. Die wil zijn speler gewoon zo vaak mogelijk van club zien veranderen omdat hij daar geld mee verdient. De teksten van Donny zelf zijn overigens veel minder uitgesproken dan zijn zaakwaarnemer. En als hij bij Ajax al niet voor zijn plek kan/wil vechten dan gaat hij het bij grote clubs in Europa ook niet redden.

10 oktober 2018 om 11:26

Een extra rol van zaakwaarnemers in de huidige voetballerij is om de spelers te waarborgen voor imagoschade bij de supporters. Ze werpen zich vaak op als zondebok, zodat de spelers wat ontzien worden voor de vaak emotionele supporters. Kijk naar bv Raiola.

10 oktober 2018 om 11:33

Donny stelt anders dat de uitspraken voor rekening van zijn agent komen en niet voor de zijne. Hij wil zich concenteren op zijn voetbal. En met inmiddels 865 minuten voetbal in het eerste van Ajax, (komt overeen met 9.6 volledige wedstrijden), heeft Donny niets te klagen.

10 oktober 2018 om 11:43

@ Steven West

Volgens mij heeft Donny altijd geroepen dat hij dit jaar bij Ajax zou blijven.
Zaakwaarnemer roept dat het bespreekbaar is dat hij vertrekt wanneer situatie niet veranderd.

Wie is dan de breuk aan t forceren en wie is onbetrouwbaar?

10 oktober 2018 om 11:59

@conti

Dat is dan toch duidelijk? Donny natuurlijk!!

Een zaakwaarnemer gaat echt niks in de media roepen waar zijn cliënt niet mee eens is. Zaakwaarnemers verdienen geld aan hun cliënten en nemen echt niet het risico dat zij overstappen naar een concurrent. Dus alles gebeurt gewoon in overleg.

En kennelijk wil meneer Donny alleen bij Ajax blijven als hij gegarandeerd in de basis staat. Bij minder neemt hij duidelijk geen genoegen en is via zijn zaakwaarnemer direct gaan huilen in de media.

Begrijp het ook wel. Er is hem namelijk veel onrecht aangedaan

10 oktober 2018 om 12:16

@ Steven West

Zaakwaarnemers roepen zoveel, wat ook hun spelers in diskrediet brengt.
Mino met Balotelli bijvoorbeeld?
Seluk met de grote Yaya Toure?
Mino met Donnaruma soms vergeten?
Vele cliënten van Mendes in Spanje, met hun belastingconstructies, welke de spelers een strafblad op heeft geleverd? Kon gewoon volgens Mendes, dit soort constructies komen uit zijn koker(lees entourage). blijkbaar toch niet in Spanje.

Hierbij ff een link naar het AD, mag niet maar om even aan te geven wie er onrust zaait en onbetrouwbaar is:
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/van-de-beek-i...

10 oktober 2018 om 12:30

@conti

Ik ken niet alle situaties tussen zaakwaarnemers en cliënten . Gelukkig niet ik heb ook een leven

Maar iedere speler in ieder geval in NL is vrij om zijn eigen zaakwaarnemer aan te wijzen. (heb wel eens ergens een keer iets gelezen dat het bij onze Zuid-Amerikaanse vrienden er anders toe gaat maar dat terzijde).

Zodra een speler geen goede samenwerkingsverband meer heeft met zijn zaakwaarnemer of hem zelfs in diskrediet brengt is hij gewoon vrij om te overstappen naar een betrouwbare partner.

Donny heeft nergens laten blijken dat hij het volledig oneens was met zijn zaakwaarnemer. Sterker nog hij werkt er nog gewoon mee samen. Dus je mag duidelijk concluderen dat de zaakwaarnemer handelt zoals Donny het graag ziet.

Overigens werkt je link niet. Dus kan niet hierop reageren.

10 oktober 2018 om 12:43

@conti

Bedankt voor je link. Juist in het gestuurde artikel bevestigd Donny juist dat hij niet oneens is met zijn zaakwaarnemer en dat hij teleurgesteld is over het gebrek aan speeltijd.

Kortom: 1 plus 1 is gewoon twee

10 oktober 2018 om 14:14

Huh? Wat? Serieus, jij ziet er een bevestiging in?
Ik juist niet..... Hij geeft aan: Hij mag zeggen wat hij wil, ik moet mijn mond houden en voetballen.... Waar zie jij serieus een bevestiging? Ik lees tussen neus en lippen door dat zn zaakwaarnemer dat mag zeggen, maar hij dat niet doet en gaat voetballen.

10 oktober 2018 om 15:02

@conti

Iedere weldenkend mens weet dat Albers in dienst is van Donny en dat hij niet uit zichzelf zomaar iets roept in de media roept. Als dat wel het geval is had Donny dit juist kunnen ontkrachten tijdens het betreffende interview.

Maar integendeel zelfs. Hij zegt zelfs dat Albers alles mag roepen wat hij wilt. Dat is natuurlijk gewoon kolder. Daar trapt toch geen mens toch in?

Zijn zaakwaarnemer is in dienst van Donny. Hierna bevestigd hij ook nog eens dat hij teleurgesteld is. In feite zegt zijn zaakwaarnemer hetzelfde alleen in een stuk dreigender taal dan Donny.

Natuurlijk kan Donny dat zelf niet direct roepen. Hij verschuilt zich achter zijn zaakwaarnemer. En probeert nog de ideale schoonzoon uit te hangen voor het grote publiek. En zijn zaakwaarnemer mag de 'zondebok' zijn. Dat is echt zo klaar als een klontje.

Uiteraard werken die twee gewoon samen. De zaakwaarnemer denkt aan het geld en het zal hem een worst wezen wat het publiek van hem vind. En speelt gerust de zondebok. Zijn grootste belang is zijn cliënt.

Je ziet dit soort zaken wel vaker. Is niet nieuw en zal vaker voorkomen. Is pure tactiek om de club onder druk te zetten.

10 oktober 2018 om 15:23

Ieder weldenkend mens ziet ook de reactie van een zaakwaarnemer als een reactie van een zaakwaarnemer en ziet de reactie van een speler als een reactie van een speler..... Jij ziet een reactie van zaakwaarnemer aan als een reactie van een speler, wat niet t geval is.
Een zaakwaarnemer dient t beste contract voor zijn speler eruit te slepen, bij de club die hij wilt.... Wat hij in de media roept is inderdaad pure tactiek, maar vooral uit zijn eigen oogpunt. Zo zet hij de relatie tussen hem en Ajax op scherp waardoor de kans is dat Donny kan vertrekken groter is, zodat hij zijn commissie pakt dan wel percentage van een hoger salaris. Aka, eigenbelang....

Als Donny het gaat zitten ontkrachten of beamen, gaat hij zijn eigen glazen in gooien m.b.t. zijn relatie met Ajax of de relatie met zaakwaarnemer. Nu houdt hij zich in t midden en regelt hij t intern.

In feit zegt Donny dat hij niets erover wil zeggen, moet voetballen maar uiteraard wel teleurgesteld is dat hij niet alles speelt. Zou toch gek zijn wanneer hij niet alles speelt, maar wel tevreden is met alles?

10 oktober 2018 om 15:32

Overigens is de directie van Ajax echt niet gek. Zij weten heus wel hoe het spelletje wordt gespeeld. Zij hebben zelfs immers ook allemaal eigen zaakwaarnemers of hebben ermee gewerkt. ( Overmars, van der Sar, Ten Hag etc)

Alleen zij hebben kennelijk nog belang om van de Beek te behouden voor de club. En zitten toch in hun maag met deze situatie.

Wanneer het grote publiek het gehad heeft met een speler is het zeer moeilijk om een speler te behouden. Vandaar dat er voor gekozen is om zogenaamd net te doen of het aan al die zaakwaarnemers ligt. En probeert men Donny positief in het nieuws te houden wat ik ook wel begrijpelijk vind gezien hun belang.

Wel lachwekkend als je bedenkt dat zij er zelf 1 hebben of ermee hebben gewerkt.

Maar als een gedeelte van het publiek zo dom is om hier in te trappen is het doel bereikt.

10 oktober 2018 om 15:44

@conti

Stel het is zoals jij beweert. De zaakwaarnemer roept iets in de media zonder toestemming van zijn cliënt. Dat zijn dan wel de domste zaakwaarnemers in het voetbal.

1. De klant is dan niet blij en zal overwegen om een ander te zoeken.
2. Toekomstige klanten werven zal lastig worden gezien dat je onbetrouwbaar ben gebleken. Als je iets anders doet dan de klant wilt kan je beter direct stoppen.

Kortom: Geen zaakwaarnemer zal zoiets doen. Je kan nu heel veel geld mislopen maar ook voor in de toekomt.

Die zaakwaarnemers zijn echt niet zo dom als jij denkt. Het zijn zakenmannen en weten echt wel hoe het spelletje werkt.

10 oktober 2018 om 16:27

Jij legt mij nu woorden in de mond.....
Nergens heb ik t erover dat hij t zonder toestemming doet of juist met toestemming.

Ik ga alleen uit van t gene wat er door de mensen wordt gezegd van hun komt.
Jij gaat woorden van een zaakwaarnemer neerleggen bij de speler in kwestie. Dat moet je imo niet doen. Zaakwaarnemer zegt iets uit zijn functie en vervolgens krijgt de speler t voor de kiezen, raar toch?

Zaakwaarnemers zijn inderdaad niet dom, maar zo geniaal als jij doet overkomen bij mij, zijn ze ook absoluut niet.
Zie alleen al Seluk met Yaya Toure. Mino met Balotelli en Donnaruma…..

Ik geloof oprecht dat Donny, of Albers het nou wil of niet, bij Ajax blijft dit seizoen. Er veranderd 'niets' aan de situatie, Donny blijft veel minuten maken in de basis en vanaf de bank.

Ik zie dit zelf als een poging Don in de etalage te zetten. Wanneer Albers dit roept gaan de clubs hun oren spitsen, zich bij hem melden met de vraag wat er mogelijk is en daarmee kan hij dan weer schermen bij Ajax (of andere clubs) om daar een hoger salaris en betere voorwaarden eruit te slepen.
Waarom zou Don daar iets op tegen hebben? Hij houdt zich alleen, heel wijs, hier buiten.

10 oktober 2018 om 12:58

Ik snap de zaakwaarnemers, maar men moet ook beseffen dat het de zaakwaarnemer is dat spreekt en in dit geval niet van de Beek zelf.

10 oktober 2018 om 14:17

Ik hou wel van de drive die Van de Beek aan de dag legt. Hij is bovendien fysiek sterk, heeft loopvermogen en biedt scorend vermogen. In mijn ogen een betere en technisch vaardiger variant op Davy Klaassen, ook al behoort hij niet tot de categorie toptalenten waar Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt lid van zijn. Niettemin vind ik het een doorn in het oog dat Lasse Schöne hem uit de basis houdt, volgens mij heb je namelijk een prima balans op het middenveld als dit uit De Jong, Van de Beek en Ziyech bestaat.

Niettemin, als de trainer anders beslist en het goed draait, moet je ook in dat opzicht professioneel zijn. Van de Beek kan wel gaan zitten pruilen en statements maken bij het vieren van zijn goals, maar wees gewoon een vent en laat je voeten spreken. En niet je zaakwaarnemer, die je niet de schuld kunt geven van praatjes die je samen met hem bekokstoofd hebt. Die Bazoer- en Kluivertgevalletjes hebben we wel genoeg gehad onderhand. Vanwaar de haast eigenlijk bij dit soort spelers? Van de Beek moet nog 22 jaar worden! Pak gewoon lekker nog twee, drie jaar Ajax, groei uit tot de dragende kracht en dan door naar een topclub of ambitieuze subtopper in Engeland of Duitsland. Ik zie hem wel voor Tottenham of Dortmund spelen, mooie clubs voor een speler als hij.

10 oktober 2018 om 14:18

En verwacht de zaakwaarnemer wel als Donny na een club in buitenland binnen een seizoen basis plek krijgt ? Die mensen vepest carrière van talenten uit Nederland man

Ik vind vooral het laatste stukje tergend van Donny... je speelt het laatste half jaar als een natte krant vriend (toegegeven, mede door een blessure) ook begin dit seizoen speelt dat nog en als je zelf speelt is het allemaal niet heel best. Muv BM en AZ trouwens. Maar vechten voor een plek hoort bij de top. Als je via je zaakwaarnemer nu al gaat lopen muiten, voorspel ik hem geen grote toekomst. Of zou Donny denken dat hij bij de goemde clubs als Chelsea, Manu en Liverpool basis staat. Met alle respect voor Donny maar ik denk dat hij daar niet eens op de bank begint... helaas is een beetje zelfreflectie bij die gasten ver te zoeken. Laat je voeten maar spreken. Die hebben in drie minuten tegen AZ al meer goede dingen gezegd dan jij en je zaakwaarnemer in de pers.

10 oktober 2018 om 11:36

Ik ben het met je eens. Het valt de laatste jaren op dat bepaalde jeugdspelers na een paar goede wedstrijden al denken de wereldtop aan te kunnen. Maar na een tegenslag jezelf terugvechten, ho maar. Toentertijd met Bazoer idem dito. Zonde, want potentie hebben ze, alleen laten ze het kopje sneller zakken.

Donny moet z'n kop houden en gaan vechten voor zijn plek. Kijk Wober nou toch eens hoe die zich terugknokt. Maar in Nederland willen we alles toebedeeld krijgen want we zijn zo goed opgevoed.

10 oktober 2018 om 10:58

Precies. Ik dacht dat Wober klaar was toen Ten Hag tegen PSV met Blind en Frenkie begon. Ik dacht dat dat een mentale tik zou zijn voor die jongen maar hij speelt nu een stuk beter dan voorheen.

10 oktober 2018 om 11:20

Wober vorig jaar (voor zijn blessure) was al een goede verdediger. Ja natuurlijk maakt hij af en toe een foutje maar welke 20 jarige speler doet dat niet? Werd alleen volledig afgeserveerd toen hij het, in mijn ogen niet onverdienstelijk maar goed, slecht deed als linksback. Ben blij dat hij nu langs de Ligt staat, denk dat Max makkelijk verder kan komen dan Ajax maar daar moet je dan vertrouwen en tijd in stoppen.

Verder moet Donny eens een voorbeeld nemen aan Schone. De ideale 12e man werd hij genoemd. Heeft ondertussen zijn 250e wedstrijd voor ajax gespeeld. Daar waar de trainer hem nodig had, als controlerende 6, aanvallende middenvelder of rechtsbuiten. Schoon voorbeeld van hoe het moet, een speler die trots is dat hij bij ajax mag spelen. En als het dan even tegenzit niet gaan treuren maar gewoon laten zien dat de trainer het verkeerd ziet.

Wat ik me dan wel afvraag is hoeveel Donny zegt en wat zijn agent daarin naar buiten brengt. Vond het altijd wel een nuchtere jongen die vaak bij Sjaak Zwarts langs kwam. Had deze uitspraken dan ook niet verwacht. En die zaakwaarnemer moet ook eens gaan denken dat als deze speler niet basis speelt bij ajax 1, of hij dat wel gaat doen bij een premier league club of zo? Maar goed dan heeft meneer de zaakwaarnemer wel zijn klapper gemaakt hé

10 oktober 2018 om 11:53

Daarnaast moet Vd Beek ook niet zo raar doen met z'n 'maar hij zegt gewoon wat hij vindt en dat mag hij doen'.

Je zaakwaarnemer werkt voor jou, niet andersom.

10 oktober 2018 om 11:59

Donny houdt zijn kop ook en dat is ook precies wat Ten Hag zegt: zijn omgeving, met de spelersmakelaars voorop "begrijpen het niet". Vooral de spelersmakelaars willen het niet begrijpen om zsm een breuk te kunnen forceren en geld aan die spelers te verdienen.

Donny is natuurlijk wel een echte Ajacied en gezien de laatste weken lijkt mij juist dat Donny bij Ajax op de juiste plek zit, voldoende uitdagingen en leermomenten nog heeft en gewoon tegen de grootste clubs van Europa mag spelen.

10 oktober 2018 om 13:22

Of Ten Hag begrijpt het niet?

Spelersmakelaars verdienen niet alleen bij transfers. Zij krijgen vaak ook een percentage van het salaris. Maar voor de ontwikkeling van een talent is het belangrijk dat hij wekelijks voetbalt. Dat zeggen wij supporters ook als weer een talent op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekt. Wat stom, hij moet wekelijks spelen, nu gaat hij banken.

Donny is het slachtoffer van de koopwoede van Overmars om niet weer een seizoen zonder prijzen te eindigen alsmede de te hoog gevraagde transfervergoeding voor Ziyech. Daarbij zijn er nieuwe (gekochte) talenten bijgekomen. En de duur gekochte spelers voldoen niet voor de gehaalde positie en/of al eerder genoemde bevindingen hierboven. Als laatste moet Donny zelf wel goed spelen om een basisplaats af te dwingen. En in sommige wedstrijden was het niet best.

We wisten allemaal, ajacied of niet, dat Blind op 6 thuis hoort. Frenkie ook het beste op het middenveld flureert. Ziyech op 10 of een vrije rol op rechtsbuiten. Tadic op links of op 10. Neres op de vleugels. Dan heb je ook nog een voormalig topspits en een talentvolle spits met veel blessureleed achter de rug. Dan heb je nog een lieveling van de trainer genaamd Eiting en een ouwe rot die misschien wel belangrijk is voor de balans en met zijn schot uit het niets een wedstrijd kan openbreken. Alleen achterin is Ajax wat kwetsbaar of minder sterk dubbelbezet.

Donny moet zorgen dat hij beter is dan Schöne en Eiting. Ziyech, De Jong, Blind en Tadic moeten spelen, maar zijn ook (bijna) allemaal linkspoten. Dus voor de balans in het elftal heeft hij kans op speelminuten. Maar die moet hij dus ook delen met niet alleen Schöne en Eiting, maar ook Huntelaar / Dolberg en of Neres. De concurrentie is gewoon te veel. En dan komt ook nog eens Gravenberg om de hoek kijken.

Wat een luxeprobleem heeft Ten Hag toch.

Donny moet zorgen dat Ten Hag niet om hem heen kan. Dat doet hij niet door na een doelpunt met zijn armen over elkaar gaan staan kijken alsof hij daarmee zijn gelijk heeft gehaald, maar door te zorgen dat hij zo goed speelt dat Ten Hag hem als eerste op het wedstrijdformulier zet.
Zo goed is hij in de ogen van Ten Hag kennelijk nog niet.
Misschien moet Albers daarom ook niet zo hoog van de toren blazen.

Wat een gedoe allemaal zeg. Ajax speelde tot dusver 17 officiële duels en Donny kwam in alle 17 in actie, hou je gezeik eens man.. Eredivisie: 8 wedstrijden (3 keer basis, 5 keer als invaller), voorronde CL: 6 wedstrijden (3 keer basis, 3 keer als invaller), CL: 2 wedstrijden (basis tegen Bayern, invaller tegen AEK) en 1 pot in de beker waarin hij ook in de basis stond. Ik snap dat hij altijd wil starten maar het is overvol met talent op het Ajax middenveld, er wordt nou eenmaal gerouleerd. Zijn zaakwaarnemer doet net alsof Donny nooit speelt bijna maar feitelijk heeft hij als 1 van de weinigen nog geen enkel duel niet gespeeld...

10 oktober 2018 om 11:25

@sanderkoevoets, goed dat je die feiten zo belicht. Door de verontwaardiging van z’n zaakwaarnemer krijg je namelijk al snel de indruk dat Donny structuur gepasseerd en genegeerd wordt en z’n ontwikkeling in het gedrang is. Daar is echter niets van waar. Als hij dit al als uitzichtloos ervaart, hoe zou het dan zijn als hij bij een van de geïnteresseerde clubs (waar de zaakwaarnemer mee schermt) zned op de tribune moet plaatsnemen? Laten we eerlijk zijn, Donny kan goed voetballen, maar is geen basis materiaal voor die clubs.

10 oktober 2018 om 11:57

Volgens mij zelfs als enige speler speelminuten in al die wedstrijden

10 oktober 2018 om 12:02

Dat zou heel goed eens kunnen kloppen inderdaad, geen zin om het voor heel de selectie na te lopen maar Donny moet in ieder geval even zeggen dat z'n zaakwaarnemer moet dimmen. Iedereen speelt liever elke pot 90 minuten maar bij een club als Ajax, zeker met de brede selectie die we dit jaar hebben, gaat dat gewoon niet gebeuren..

Pffff, als iedereen in een team gaat lopen muiten omdat ze geen basis staan, houd je als club alleen nog 11 spelers over.

Dus Donny kerel, gewoon blijven voetballen en laten zien dat je beter bent dan Schone. Je krijgt een vorstelijk salaris en in deze vorm ga je zeker geen basis staan bij een, door jou gewenste, club.

Kort gezegd: niet zeiken in de vorm van je zaakwaarnemer.

Ik las het reeds op AS en ben het er ook mee eens. Vind het een behoorlijk gedurfde uitspraak van Ten Hag richting zaakwaarnemers. Geeft aan dat zaakwaarnemers hun spelers zien als melkkoe wat natuurlijk een feit is, dat dit vaak botst met de filosofie van clubs/trainers is ook niets aan gelogen. Hij zegt waar het op staat en dat vind ik wel mooi, beter dan er steeds omheen draaien. Zaakwaarnemers zullen deze uitspraak niet zo leuk vinden maar goed, de waarheid is vaak hard.

vd Beek moet gewoon zijn best doen, maakt genoeg minuten, de wedstrijden die hij voordat hij bankte speelde, speelde hij helemaal niet zo super, lijkt nu weer wat beter te spelen en krijgt ook zijn kansen. Volgend jaar zal hij waarschijnlijk meer minuten bij Ajax maken dan bij welke andere club dan ook. Vertrek je nu, gooi je je eigen glazen in, kijk naar Bazoer, Riedewald, Tete etc. Ik hoop dat vd Beek verstandiger is en uiteindelijk verder komt, aan zijn talent zal het niet liggen.

Van Beek moet gewoon even terugkomen naar de realiteit. Albers al helemaal, maar die ruikt geld. Als die twee zien hoe Wober zich gedraagt dan kunnen ze nog wat leren. Ook Schone kan Donny wel het een en ander vertellen over geduld. Ik hoop dat de situatie niet gaat escaleren en dat het invloed gaat krijgen binnen de groep. Daar moet Ten Hag echt voor waken.

10 oktober 2018 om 12:48

Dan hoop ik dat hij hem rechtstreeks naar jong Ajax stuurt. Zoals Sanderkoevoets hierboven al aangaf heeft Donny in alle wedstrijden al speeltijd gehad en ongeveer de helft van die wedstrijden basis gestaan. Ziyech is onverwachts (gelukkig) gebleven en daardoor is het dringen geworden, desondanks krijgt hij voldoende minuten en word hij als enige iedere wedstrijd toegezongen door supporters. Beter gaat hij voorlopig niet krijgen dus wat meer realiteitsbesef zou fijn zijn.

Beter muilkorft hij die Albers snel.

Hoho omgeving and zaakwaarnemers, daar hoef je als clubtrainer ook geen uitleg aan te geven. Enkel aan de speler. Daarom heen is het aan de speler zelf.
van de Beek zijn zaakwaarnemer doet de uitspraken in het belang en namens hem. Als Donny het anders ziet, als je hem inderdaad overtuigd en deze uitspraak puur op conto van de zaakwaarnemer is dan is het aan hem om zijn zaakwaarnemer terug te fluiten. Zover ik heb gehoord is dat niet gebeurd, of te wel, Donny is het hier mee eens en deze uitspraak moet je dan ook zien als die van hem.
En of je het er dan mee eens, is een tweede. But don't shoot the messenger

Je hebt aan de ene kant een trainer die ineens een vleugelspeler naar het middenveld haalt omdat hij denkt dat hij daar thuis hoort. Soms heeft ten Hag van die vreemde keuzes.
Aan de andere kant moet kamp van de Beek ook niet meteen piepen als ze er even naast staan.

Een paar wedstrijden wissel en gelijk weg moeten of willen, en dat op je 20e. Ga vechten voor die basis plek joh!

10 oktober 2018 om 13:32

Inderdaad. Kijk eens wie er in de afgelopen CL-speelronde her en der in Europa op de bank zaten en je zult knipperen.

Donny, zoek een nieuwe zaakwaarnemer. Je kunt bij Ajax vechten voor je plek en in de Champions League overwinteren of ergens in het buitenland degradatie voetbal gaan spelen. Snap niet waarom al die Ajax spelers zo nodig weg willen als ze op de bank zitten. Alle voormalige bankzitten van Ajax falen in het buitenland. Ga aub die spelers niet achterna!

Kan Sjaak Zwart of in ieder geval iemand van de oude stempel die jongen niet uitleggen hoe het werkt?? Ik word een beetje moe van die verhalen iedere keer (niet dat dit allemaal zijn schuld is). Ik snap het wel want dit is hoe het gaat in veel gevallen vandaag de dag, en ze trots zal gerust wel gekrenkt zijn . Zijn reactie over ze mond houden en gewoon voetballen kan ik dan wel weer waarderen. Het is eigenlijk alleen wel een beetje lachwekkend om te zien welke clubs in de rij staan voor hem. Geen basis speler bij Ajax maar wel bij de top clubs die genoemd worden???

Verder een leuke voetballer en ik hoop dat ie blijft (zonder iedere week een hoop gezeur). Het is alleen lastig om altijd basis speler te zijn met deze selectie. Zet em op en doe wat je zelf zegt gewoon lekker voetballen.

Begin dat gejank van de heer van de Beek nu wel zat te worden. Als het zo moet, dan ga je maar lekker naar het buitenland (waar je overigens nog totaal niet aan toe bent). Niemand is groter dan de club.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren