Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag slaat terug: ‘Ziyech is zeker al negen of tien keer gewisseld'

Laatste update:

Voor Ajax staat komende zondag de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag op het programma. Voorafgaand aan het treffen in het Cars Jeans Stadion is het vooral de vraag wie trainer Erik ten Hag in de punt van de aanval zal posteren bij de Amsterdammers. De oefenmeester maakt zich in ieder geval geen zorgen over de vorm van Kasper Dolberg, die de laatste tijd wisselvallig presteert.

“Hij was even minder belastbaar. Hij is wat wedstrijden vanaf de bank begonnen, maar hij is in prima doen”, geeft Ten Hag te kennen op de persconferentie in aanloop naar de uitwedstrijd in Den Haag, waar zondagmiddag om 12.15 uur afgetrapt zal worden. De oefenmeester posteerde Dusan Tadic de laatste weken in de punt van de aanval. “Dusan is geen specifieke centrumspits. Hij wil continu in het spel betrokken zijn, kan wat creëren en heeft een goede voorzet. Bovendien hebben we zijn scorend vermogen gezien.”

“Dolberg is een specifieke centrumspits. Hij kan het geduld opbrengen om diep te blijven staan en kan ook meespelen, maar hij leeft toch vooral van goals. Dat is denk ik het verschil”, zo gaat de trainer van Ajax verder. Ten Hag kan in de Hofstad vermoedelijk voor het eerst beschikken over Bruno Varela, die met een blessure in Amsterdam arriveerde. Lisandro Magallán is naar verwachting niet inzetbaar bij Ajax, aangezien hij nog niet voldoende hersteld is van een bovenbeenblessure.

De KNVB besloot eerder deze week om het competitieduel van Ajax met PEC Zwolle te verplaatsen, om de Amsterdammers meer rust te geven in aanloop naar de Champions League-ontmoeting met Real Madrid. “Het is een beslissing van de KNVB, maar ik ben er blij mee. Het is in het belang van het Nederlands voetbal, het gaat om de punten. Daar gaan wij voor strijden”, reageert Ten Hag op het besluit, dat op weerstand stuit van PEC Zwolle en PSV. “Je moet altijd dingen afwegen, maar Europees is het in ieder gevel een voordeel. Wij hebben nu meer rust in de voorbereiding op de wedstrijd tegen Real Madrid.”

Ten Hag krijgt dit seizoen geregeld het verwijt dat hij spelers niet ‘durft’ te wisselen. “Nee, dat doet me niets. Het is ook niet waar. Ik denk dat Hakim Ziyech zeker al negen of tien keer gewisseld is dit seizoen", aldus Ten Hag. Ziyech werd dit seizoen acht keer gewisseld: vijf keer in de Eredivisie, één keer in de KNVB Beker en twee keer in Europa. "Waarom zou ik het ontkrachten? Ik richt mij op het elftal en dat doe ik op mijn manier, dat functioneert. Je moet wat met dingen doen waar je invloed op hebt en de randzaken moet je van je schouders laten afglijden. Dat kost alleen maar energie en dat helpt niet mee aan de resultaten van het elftal.”

De Telegraaf kwam vrijdagochtend met het bericht dat Ajax belangstelling zou hebben voor Timothy Fosu-Mensah. Ten Hag wilde daarover weinig kwijt. “Ik heb het ook zien verschijnen, maar zoals gewoonlijk geven wij daar geen antwoord op”, zo reageert de oefenmeester. “Op het moment dat het echt actueel zou zijn, dan brengen we dat wel via de bekende kanalen. Zoals gezegd: als wij hier nieuws over hebben, dan melden we dat.”

ADO Den Haag - Ajax eindigt in een ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja Ziyech wordt gewisseld als de wedstrijd gespeeld is ergens in de laatste minuten. Datzelfde geldt voor Tadic en andere heiligen.
Niet omdat ze slecht spelen maar voor rust.
Niemand doelt op deze wissels. Het gaat om wissels wanneer ze als een natte krant spelen en gewisseld moeten worden.

22 februari 2019 om 15:05

Ziyech speelde tegen Real en Nac niet zijn beste wedstrijd, maar scoorde wel tegen Real en was een paar gevaarlijk en tegen Nac was hij betrokken bij 4 doelpunten. Altijd laten staan.

22 februari 2019 om 15:09

Ziyech zeker laten staan, maar dat kan ook betekenen dat hij naar de 10 gaat en Neres op de vleugel voor de diepgang zorgt die Ziyech en Tadic niet hebben.

Soms zit alles op slot en zit Neres nog steeds op de bank. tegen Real liet hij zijn hoe nodig hij is.

22 februari 2019 om 15:25

Dit dus! Echt ongelofelijk hoe mensen Pierre en andere analisten na papagaaien. Die jongens hebben hun strepen verdiend gewoon altijd laten staan al lijden ze 30 keer per wedstrijd balverlies 1 keer goed is meteen extreem gevaarlijk. Ik vondt trouwens Ziyech gewoon goed spelen tegen Real.

22 februari 2019 om 16:01

Dat geld toch ook voor lozano bijvoorbeeld? Die heeft zijn strepen ook verdiend en kan uit het neits scoren, maar goed. Ik vind je argument onzin, want ook viergever kan uit t niets scoren ookal maakt ie 10 eigendoelpunten

22 februari 2019 om 16:11

@rasras
Ik roep dit al sinds september.
Pierre aapt mij na.
Ik vind het niet erg als spelers mogen blijven staan die beslissend zijn zoals Tadic en niet in de wedstrijd zitten.
Waar ik niet tegen kan als spelers niet in de wedstrijd zitten en niet omschakelen zoals de luie Tadic.
Dat Ziyech niet wordt gewisseld vind ik terecht. Ondanks dat hij niet in de wedstrijd zit, werkt hij hard en is ondanks zijn vorm toch beslissend.
Ik kan niet tegen spelers als Tadic en Blind die gewoon blijven staan en geen meter teveel lopen.
Verwende spelers die denken alles te kunnen maken.

22 februari 2019 om 16:14

@jaouadAmhaouch Dat is van Beek..

22 februari 2019 om 19:07

Je laat je beste speler altijd staan

22 februari 2019 om 15:15

In de wedstrijden waarin ajax punten heeft verspeeld kon je in principe iedereen wel wisselen, gewoon een keuze die je maakt dan.

22 februari 2019 om 15:22

Precies ... en die keuze valt nooit op Ziyech e/o Tadic en dat wordt ETH dan ook verweten.

Dit betoog van ETH slaat nergens op en Rombomcu toont dat feilloos hieronder aan.

22 februari 2019 om 15:42

Logisch omdat Ziyech en tadic nagenoeg altijd voor doelpunten zorgen. Ook al spelen ze slecht. Zo iemand wissel je niet en zeker niet bij een spannende stand

22 februari 2019 om 17:57

Jammer dan, dit zijn je beste spelers die ook als ze ruk spelen nog beter zijn dan veel alternatieven. Ziyech en Tadic kunnen met een actie de wedstrijd beslissen en dat kan bijna niemand bij Ajax. Altijd wat zoeken om ten Hag in diskrediet te brengen terwijl hij gewoon goed werk levert dit seizoen. Alles is relatief, als Ajax tegen Real Madrid verliest en Feyenoord verliest is het al bijna een verloren seizoen, maar sinds lange tijd genieten velen weer eens van Ajax. Typisch Nederlands om altijd te zoeken naar het negatieve

Lekker makkelijk er zo overheen te praten. Tadic speelt vaak enorm slecht en werd laatst na aanhoudende kritiek hierop pas voor de eerste keer gewisseld.

Verder ziet iedereen dat er nog een geweldenaar op de bank zit genaamd Neres die er bijna nooit in mag, en als het al zo is voor Donnie. (Terwijl Neres absoluut geen 10 is en Donnie vaak gewoon prima speelt)

Soms heb je diepgang nodig, maar alsnog blijven Ziyech en Tadic de hele wedstrijd op de vleugels staan.

Koppig gedoe altijd van Ten Hag. Begin eens normaal de wisselen. Afgelopen wedstrijd tegen NAC eindelijk de wissels die iedereen wil; Donnie op de plek van Schöne, Ziyech op 10 en Neres rechtsbuiten. Óf wanneer je met Tadic als spits speelt Dolberg eruit Neres links Ziyech rechts en middenveld zoals het nu staat.

Waarom snapt iedereen dit behalve Ten Hag????

22 februari 2019 om 16:11

Vaak enorm slecht? Waar heb jij het over... voor de winterstop verreweg de belangrijkste speler en bijna altijd goed, alleen tegen PSV, net als iedereen, slecht.

Na de winterstop 6 wedstrijden gespeeld, waar die tegen Real, Heerenveen, NAC en VVV gewoon prima tot goed was.

Alleen tegen Feyenoord en Heracles was die slecht, maar dat waren er meer. Maar als er iemand krediet moet hebben is hij het wel.

22 februari 2019 om 20:18

bakkert

"vaak enorm slecht? Waar heb jij het over... voor de winterstop verreweg de belangrijkste speler en bijna altijd goed, alleen tegen Psv, net als iedereen, slecht."

Hij heeft het erover dat 'goed spelen' en 'belangrijk zijn' twee totaal verschillende dingen zijn. Een speler die van de 100 ballen die hij krijgt er 98 verspeeld, maar wel één assist geeft en één goal maakt, die speelt helemaal niet 'goed' maar is wel 'belangrijk'.

Het is ook nogal verwarrend, want wat maakt precies of een speler 'goed' speelt of 'niet goed'? Dat is puur subjectief. Krijg je die discussies met mensen die nauwelijks wedstrijden kijken of alleen samenvattingen en dan zeggen: 'speler X had een goal, en dús speelde hij goed', terwijl anderen die speler bijna alleen maar balverlies zagen lijden, drie tegengoals veroorzaakte en verder niets heeft laten zien.

En dat heeft álles te maken met het gegeven dat 'goed' en 'fout' subjectieve dingen zijn, terwijl goals objectieve grootheden zijn. Je kunt niet een slechte goal maken, noch een goede. Je kunt alleen een goal maken.

Zelfde geldt voor de beoordeling van het 'spel' van een team als geheel. Ik heb ellelange discussies gevoerd met PSV fans omdat ik zware kritiek had op het spel van Psv, dat ik (onder Cocu) echt abominabel vond. Kreeg ik te horen dat ik onzin verkocht, want: ze hebben toch gewoon gewonnen en staan toch vijf punten los van Ajax? Ja, dus? Allemaal prima, maar dan kunnen ze in mijn ogen toch nog steeds gewoon heel erg slecht voetbal spelen?

En voor jouw begrip, Tadic heeft in mijn ogen wel degelijk gewoon een periode heel slecht gespeeld, in die zin dat hij wedstrijden lang gewoon een hele matige bijdrage had en zelfs een dissonant was. Je ziet bij die Pereiro van PSV hetzelfde fenomeen. Lange tijd puur verstoppen in het veld, maar dan wel een assist en dan zou hij opeens 'goed gespeeld' hebben? Onzin. Als je slecht of matig speelt, dan speel je slecht of matig. Let wel, vind ik. Als jij vindt dat hij alleen tegen Feyenoord, Heracles en PSV (toevallig alle drie wedstrijden die verloren werden) slecht speelde, dan hebben jij en ik gewoon een hele andere visie over wat goed en slecht is. Maar dat kan dus wel.

Of hij desalniettemin 'krediet' verdiend, is dan ook al weer een totaal andere discussie.

Er wordt wel zo makkelijk geroepen om Ziyech of Tadic te wisselen wanneer zij een mindere pot spelen, maar voor wie in hemelsnaam? Al spelen die twee een mindere pot, dan nog zijn zij de gevaarlijkste spelers voor Ajax en kunnen ze uit het niets scoren of een kans creëren. Wisselen puur om een signaal af te geven terwijl je achter staat is gewoon te riskant, vooral in deze fase van de competitie.

22 februari 2019 om 15:10

Uhmmm misschien David Neres, kijk voor de lol even naar zijn statistieken vorig jaar en naar de wedstrijden tegen Bayern en Real Madrid. Dat is wat wij wekelijks op de bank hebben zitten...

Een blik op transfermarkt en het hele argument van Ten Hag kan de prullenbak in. Ziyech is dit seizoen 5 keer gewisseld (eredivisie) en ik zal alle wedstrijden eens even nagaan.

Bij Ajax- de graafschap kreeg hij een publiekswissel (8-0)
Ajax Willem 2 (2-0) in de 86 minuut
Heereveen- Ajax: bij een stand van 0-4 werd Ziyech gewisseld
Ajax- Groningen 86 minuut weer bij een stand van 3-0
Ajax- Emmen 78 bij een stand van 4-0 kreeg Johnsen speelminuten voor Ziyech.

Niet alleen is het aantal wissels de helft van wat ten Hag hier beweerd, maar is het ook nog voor redenen die totaal niet relevant zijn aan het onderwerp. Ziyech speelt af en toe gewoon echt als een natte krant en dan moet er juist door zo een trainer ingegrepen worden.

22 februari 2019 om 15:12

Exact. Ten Hag doet alsof zijn neus bloedt, maar denkt hij nou echt dat een heel stadion vol en niks van snapt?

22 februari 2019 om 16:51

Los daarvan is het toch zijn goed recht om Ziyech niet te wisselen? Niet dat jullie het tegendeel beweren hoor, maar ik snap de ophef vanuit de media niet zo. Oké, Van de Beek wordt als makkelijk slachtoffer gezien, maar die heeft ook minder de kwaliteiten om uit het niets iets te kunnen doen. Tadic en Ziyech kunnen dat wel. Neemt niet weg dat ik Van de Beek een goede speler vind en eerder Schone zou wisselen

22 februari 2019 om 15:22

Ten Hag overdrijft een beetje. Ziyech is 8 keer gewisseld: 5x in de Eredivisie, 1x in de beker en 2x in een Europese wedstrijd. Maar het maakt niet zo veel uit. Ten Hag probeert gewoon de beste 11 op te stellen, en Ziyech en Tadic halen over het algemeen hele goede cijfers. Tadic is dit jaar de beste aanvaller bij Ajax, dus die wissel je liever niet te vaak, want dan wordt hij knorrig en gaat hij slechter spelen.

De smaken die we hebben, zijn als volgt:
-Van de Beek wisselen en Ziyech, Tadic of Neres naar het middenveld,
-Tadic in de spits en dus zonder echte 9 spelen,
-Neres op de bank zetten, of
-Tadic ofwel Ziyech op de bank zetten en Neres in de basis.

Ten Hag vindt Ziyech en Tadic de beste spelers, dus die laatste optie kiest hij liever niet. De rest heeft hij al regelmatig geprobeerd. Ik neem hem alleen kwalijk dat hij Neres op 10 zette in plaats van Ziyech. Ziyech is daar veel beter. Verder vind ik dat hij vrij logische dingen doet in de aanval.

22 februari 2019 om 16:16

Ik snap alleen niet zo goed waarom Ziyech per se gewisseld moet worden? Ziyech kan altijd beslissend zijn, ook als ie slecht speelt. Het is toch logisch dat bepaalde spelers meer krediet hebben?

22 februari 2019 om 17:41

Juist, Skede. Zelfs als Tadic bijvoorbeeld slecht speelt zoals laatst, was hij toch betrokken bij 2 doelpunten. Voor Ziyech geldt hetzelfde. Gewoon laten staan. Jeetje, waar kunnen mensen zich toch druk om maken.

22 februari 2019 om 17:47

Inderdaad, alleen in het kader van een vol programma kan een wissel soms goed zijn voor dat soort spelers. Al snap ik ook dat het voor jongens als van de Beek ook niet motiverend werkt om altijd als eerste de dupe te zijn.

22 februari 2019 om 19:09

Ja je hebt gelijk hoor en Ten Hag doet ook gewoon maar alsof z'n neus bloedt, maar Ziyech is de man met het meeste rendement en de beste speler van Ajax. Zelfs in zijn slechte wedstrijden is hij altijd beslissend. Hoe slecht een Messi of Ronaldo eens een keer spelenl, je laat ze altijd staan omdat ze de kwaliteiten hebben om met een bevlieging de hele wedstrijd kunnen veranderen.

Wanneer zal Ten Hag nou eindelijk inzien dat Ziyech op 10 het best uit de voeten komt.
Dan heb je Tadic en Neres op de vlanken en Frenkie + van de Beek erachter......

Natuurlijk gaat Ten Hag Tadic en Ziyech niet snel wisselen als de wedstrijd nog niet is gespeeld. Dit zijn zijn beste spelers en zijn altijd in staat om beslissend te zijn.

Daarnaast heeft Ajax nauwelijks slechte wedstrijden gespeeld dit seizoen. Ik kan me er maar 4 bedenken. Hiervan werden er 2 kansloos verloren. Tsja, wellicht dat je in die wedstrijden Ziyech en/of Tadic had kunnen wisselen. Om hem dan op die 2 wedstrijden af te rekenen lijkt me erg ver gaan.

22 februari 2019 om 17:09

Inderdaad, het is ook niet zo dat je die 2 spelers triggert door ze te wisselen, daarvoor hebben ze al te veel ervaring en loop je eerder het risico dat ze zich juist tegen je keren en lig je er nog veel eerder uit bij een tegenvallend resultaat.
Tadic en Blind zijn bijv. gehaald om ervaring binnen te halen en ook niet een stapje terug te doen om dan weer 2 vooruit te doen(naar een andere club) die 2 spelers moet je juist koesteren en je toekomstige elftal opbouwen.

25 februari 2019 om 11:00

Zie het bewijs dat gisteren is geleverd. Ziyech speelde ruk, maar beslist de wedstrijd wel.

Een trainer wisselt zelden zijn beste spelers

bij een voorsprong wel logisch maar anders niet. Ziyech is bij uitstek zo een speler die helemaal niet in de wedstrijd kan zitten en dan uit het niets opeens een geniale ingeving kan hebben die heel de wedstrijd kantelt

Als z.g. "sportjournalisten" geen voet tussen de deur kunnen krijgen dan gaan ze verhalen verzinnen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren