Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag lovend over ‘absolute winnaar’ van Ajax: ‘Mentaal is hij ijzersterk’

Laatste update:

Erik ten Hag wilde zondag na afloop van de topper tussen PSV en Ajax (1-1) geen hard oordeel vellen over Dusan Tadic. De aanvaller, die vanaf elf meter een punt redde voor de bezoekers in de slotfase, probeerde Denzel Dumfries na de treffer te provoceren, maar volgens Ten Hag moet er niet te veel worden gezocht achter de opmerkelijke en veelbesproken actie van Tadic.

"Mentaal is hij (Tadic, red.) ijzersterk", deelde Ten Hag een compliment uit aan zijn aanvoerder tijdens de aansluitende persconferentie in het Philips Stadion. "Hij werd tot op het bot geprovoceerd bij die penalty en ze (spelers van PSV, red.) maakten het veld ook slecht. Maar dan zie je hoe sterk hij is in zijn hoofd. Hij is uitermate koel en ik zit dan ook heel rustig. Ik weet zeker dat het dan een goal is, ook nu weer. Dan gebeurt er wat en dat gebeurt in de emotie. Ja, dat zit ook in zijn karakter. Dat moeten we niet te groot maken. Uiteindelijk gaat het erom wat er op het veld gebeurt en wat het resultaat is. Hij was in ieder geval op het juiste moment koelbloedig."

Reacties PSV - Ajax | Tadic: 'Als Dumfries mij pussy noemt, kan 'ie wat terug verwachten'

Ten Hag heeft dan ook geen moeite met het soms explosieve karakter van Tadic, die zelf op de persbijeenkomst aangaf dat Servische spelers nou eenmaal zo in elkaar zitten. "Dat is Dusan Tadic, een absolute winnaar", ging de Ajax-coach verder met een glimlach. "Hij weet op het juiste moment zijn emoties in te zetten. Dat maakt het verschil tussen een topper en de absolute top", aldus de oefenmeester van de lijstaanvoerder in de Eredivisie, die overigens nog niet wil vooruitlopen op een eventueel kampioenschap voor Ajax.

"Nou, het is wel duidelijk dat wij hier met 1-1 gewonnen hebben, maar het is nog niet afgelopen. Want er zijn nog heel veel wedstrijden te spelen." Ajax heeft met nog elf competitiewedstrijden voor de boeg een voorsprong van zes punten op nummer twee PSV. Daarnaast heeft de ploeg van Ten Hag een duel minder gespeeld in de Eredivisie. Ajax hervat de titelstrijd zondag met een thuiswedstrijd tegen FC Groningen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus omdat het een Servische speler is moeten we het accepteren?
Ik persoonlijk vind hem 1 van de meest irritantste speler van de eredivisie.
Zuigt altijd de ene kant op en piept altijd als hij maar denk een tikje te krijgen.
Dat hij een echte winnaar is wil ik best geloven alleen moeten we dan alles accepteren omdat hij een echte winnaar is?

1 maart 2021 om 11:33

Tja heeft ook wel iets met een clubbril te maken denk ik zo. Berghuis vinden mensen een naar mannetje. Dumfries vinden mensen een naar mannetje en Ajax heeft Tadic. Ik zie hrt meer als compliment. Veel goeie spelers worden nou eenmaal gehaat. Heerlijk is dat

1 maart 2021 om 11:49

Los van dit hele gebeuren is Tadic toch gewoon een ongelooflijk nare vent. Wat hij bij tegen Geertruida flikte was ook zo ontzettend triest om te zien. Wat dat betreft kan ik meer respect opbrengen voor spelers die uit frustratie hard inkomen en dit later toegeven (a la Berghuis) dan zo’n galbak van Tadic die iedereen zijn tegenstanders probeert te naaien. Gisteren ook; eerst Dumfries voor h*erenzoon uitschelden om vervolgens binnen een seconde met sorry sorry sorry bij Makkelie te komen. Blegh

1 maart 2021 om 11:55

Jij hebt meer respect voor iemand die wild inkomt keer op keer met het gevaar iemand ernstig te blesseren?

1 maart 2021 om 11:59

Dan ga je er wel heel erg vanuit wat Dumfries zegt klopt. Jij denk niet dat Tadic voor iets is uitgemaakt gisteren? Tadic zegt dan tenminste nog dat hij dingen heeft gezegd. Dumfries is gewoon laf en die durft nog zowat te beweren dat de penalty onterecht was.

1 maart 2021 om 12:01

TheKing, grappig dat 055 de juiste snaar raakt door te zeggen dat t waarschijnlijk te maken heeft met clubbril en jij durft zonder blikken en blozen te zeggen dat dodemansacties van Berghuis minder erg zijn? (En dat ie ze later nog toegeeft ook? Doet ie namelijk echt nooit). Denk dat 055 hier zijn punt bekrachtigd ziet hier. Maar wat een kwalijke reactie zeg, met of zonder bril.

1 maart 2021 om 12:12

@TheKing, ten eerste zei Tadic "son of a bitch". Dat is een algemeen scheldwoord dat niet zozeer op iemands moeder slaat.

Ten tweede zei hij daarna ook dat hij veel respect heeft voor Dumfries die in zijn ogen een van de beste rechtsbacks is in Nederland. Ook gaf hij alle credits aan PSV gisteren toen de journalist vroeg aan wie het lag dat Ajax zo slecht speelde. Dat kwam voornamelijk door PSV, gaf hij aan. Maar ach, wat is het een nare vent.

1 maart 2021 om 12:13

Keer op keer? Het gebeurt bij Berghuis een keer per jaar. Dat is alsnog één keer per jaar te veel en idioot, maar dat kan ik inderdaad beter handelen dan zo'n nep persoon als Tadic die wekelijks ervoor probeert te zorgen dat zijn tegenstander geschorst wordt. Als je het trouwens toch over "keer op keer" wil hebben kunnen we het trouwens beter hebben over Tagliafico, Antony en Martinez vind je ook niet?

1 maart 2021 om 12:15

Kyle66: is dat wat ie zei? Want vond het kinderachtig dat ie zei dat ie het zich niet meer kon herinneren. Of zeker iets in het Servisch. Zeg dan niks. Maar Dumfries liet zich hoe dan ook ontzettend kennen gisteren en was de mentale verliezer imo.

1 maart 2021 om 12:16

@kyle Leuk achteraf hoor, Geertruida was zeker ook éã©n van de beste talenten nadat ie hem heel recent een rode kaart probeerde aan te naaien?

1 maart 2021 om 12:18

Dus als je elke keer achteraf sorry zegt mag je de volgende keer als een dolle dwaas erin vliegen? Je zegt zelf al dat Tadic blijkbaar ook sorry zegt na zijn actie, waarom is het dan ineens 'blegh'? Dumfries heeft gisteren elk grassprietje van dichtbij gezien, was dus constant aan het naaien, waarom veroordeel je dat niet!? Omdat je een clubvoorkeur hebt en dat is helemaal niet erg, maar wees wel rationeel. Uiteindelijk lokt Dumfries zelf een reactie uit. Vanaf de luie bank kunnen we makkelijk oordelen dat je anders moet reageren, maar op dat moment, in heetst van de strijd, met die belangen, nadat je belachelijk wordt gemaakt, snap ik best dat Tadic zo reageert. Ook snap ik dat Dumfries van te voren een psychologisch spelletje probeert te spelen.

1 maart 2021 om 12:21

Een keer per jaar? De overtreding van gisteren, recent nog tegen heerenveen dat hij doelbewust Veerman natrapt. Die kamikaze tackle tegen az in de kuip. Maar omdat het een keer per jaar is mag het gebeuren? Anthony trapt na en is ook kwalijk maar daar raakt niemand van geblesseerd, net zoals dat martinez even op zn poot gaat staan. Overigens heb ik dit martinez niet vaker zien doen. Tagliafico is wel vaker onsportief maar maakt geen schandalige overtredingen zoals berghuis dat wel doet.

1 maart 2021 om 12:24

Lunny, bij hem lijkt het me geen clubvoorkeur in dit geval, maar vooral een clubafkeur. Want ik denk dat ie voor Feyenoord is.

1 maart 2021 om 12:31

Berghuis één keer per jaar en vervolgens Martinez erbij betrekken, wat schattig dit zeg. Het is mij wel duidelijk dat jij niet veel met Ajax hebt, maar dat mag natuurlijk.

Voor wat betreft Tadic.. Ik denk dat iedere (mede) Ajacied het ermee eens is dat het simpelweg een jankerd is en ik kan mij op zulke momenten ook echt vreselijk irriteren aan hem. Maar hij staat momenteel op 131 doelpunten (goal of assist) in 133 wedstrijden geloof ik en daarom houd ik van de beste man. Hij hoeft niet goed te spelen, maar is altijd belangrijk. En zoals Ten Hag aangeeft, het is een echte winnaar. Ik vind Tadic behoorlijk sterk, maar hij gaat echt nog de grond als een oud wijf soms. Dit doet hij naar mijn mening puur vanuit zijn winnaarsmentaliteit. Heel irritant, maar heel effectief.

En ik geef hem overigens groot gelijk dat hij even z'n gram komt halen bij Dumfries v.w.b. het vernielen van de penaltystip en het voeren van het psychologische spelletje omtrent het benutten van de penalty. Welke uitspraken er zijn gedaan weet ik niet, dus daar brand ik mijn vingers ook niet aan. Ik vond het alleen echt een stelletje kinderen zo na het laatste fluitsignaal zeg.

1 maart 2021 om 12:32

Kamikaze tackle was inderdaad in september 2019. Twee jaar geleden. Nogmaals, jij doet net of ik dat goed vind en dat van Tadic niet? Dat is niet zo. Het verschil zit 'm in het feit dat ik in mijn oorspronkelijke reactie al twee voorbeelden van januari en februari heb en jij moet graven naar twee jaar terug. Allebei slecht en schandalig, maar minder respect voor Tadic.

1 maart 2021 om 12:46

Maar De.The, jij vindt oprecht dodemansacties van Berghuis waar je iemand vreselijk mee kan blesseren minder erg dan duikelen? En oprecht zonder clubvoorkeur?! Ik veroordeel allebei, maar die dodemansacties echt nog veel meer.

1 maart 2021 om 12:46

September 2019 is eerder 1.5 jaar geleden dan 2 jaar terug, maar het is me inmiddels wel duidelijk dat jij alles naar jouw voorkeuren lult. Mooi dat je iig wel respect kan opbrengen voor iemand die meer dan eens zn hoofd verliest en anderen gaat proberen te blesseren.

1 maart 2021 om 13:25

@formus en Mickey. Dat vind ik niet en dat zeg ik ook nergens. Ik veroordeel een dodemansactie ook meer, logisch lijkt me? Het feit dat jullie mij puur op Berghuis zijn acties willen wijzen in plaats van inhoudelijk over Tadic te hebben zegt mij ook al genoeg, niemand hier op vz durft toe te geven hoe triest Tadic Wekelijks is tegenover zijn tegenstanders (vrij recent met Geertruida nog, nog steeds niemand over gehoord?), daar waar ik wel toegeef hoe idioot Berghuis is.

Dan wat betreft de vergelijking over respect. Vertaal het eens door naar je eigen team, als je voetbalt: iemand die elke zaterdag met zijn volle bewustzijn loopt te janken bij de scheids, schwalbes maakt en op zijn 32e probeert zijn tegenstanders van 18 jaar een kaart te naaien is toch naarder persoon dan een aanvoerder die de druk niet aankan en hierdoor één keertje per jaar zijn hoofd verliest maar verder tenminste fair is.

1 maart 2021 om 14:46

Exact. Wat een gehuil. Gewoon clubvoorkeur. Zielig dit. Van Bommel of Berghuis of Tadic, allemaal niet fijn voor de tegenstander. Maar doe alsjeblieft niet alsof Tadic of Tagliafico nou zo uniek slecht zijn. Gewoon onkunde en onmacht in de hoop de scheids volgende keer te beïnvloeden. Calimero gedoe.

1 maart 2021 om 16:38

Kyle dat is buiten het veld. In elk interview dat ik van Tadić zie, zie ik een sympathieke vent die hard werkt en daarin een voorbeeld is voor jonge teamgenoten. Binnen het veld gedraagt hij zich zo nu en dan als een oud wijf. Wat hij bij Dumfries deed vind ik verder ook totaal overtrokken en Dumfries moet ook leren incasseren. Die heeft in 2021 al drie penalties versierd door te gaan liggen. En als je je beledigd voelt als iemand iets provocatiefs over je moeder zegt, kun je beter een andere sport zoeken. Hij wil naar de top, nou.. succes als je zo makkelijk uit de tent te lokken bent

1 maart 2021 om 16:45

Mickey, je noemt nu Veerman.. dat was echt geen doodschop. Gewoon een terechte gele kaart, meer niet. Die van gisteren vind ik dat persoonlijk ook niet, maar meningen verschillen. Laten we zeggen dat het gisteren een doodschop was en toen bij Koopmeiners ook. Dan is dat één keer per jaar ja. Verder heeft hij ooit Luuk de Jong lelijk geraakt, maar meer écht gemene overtredingen heeft hij niet gemaakt hoor. Dan kom je uit op drie stuks tussen 2016 en 2021. Nou nou.. Ik vind elke doodschop er één te veel, maar laten we niet doen alsof het Pepe, Felipe Melo of Materazzi is. Zelfs Totti heeft ergere dingen gedaan

1 maart 2021 om 16:47

@theking punt blijft gewoon dat iemand de wedstrijd uit “naaien” minder erg is dan iemand zijn ledematen vernielen. Dat zijn tegenstanders 18 zijn kan hij toch niks aan doen, zijn gewoon full time profs.

En je vergelijking met zelf voetballen slaat al helemaal nergens op, als iemand een doodschop uitdeelt ga ik met heel mijn team matten. Als iemand schwalbes gaat maken is er maar een iemand die fout is en dat is de scheids die het niet ziet( ook al is het onsportief). En zoals tadic idd al zei, dat zijn mindgames. Wil je winnen dan doe je je best en dan kan dit helpen. Iemand een doodschop geven dan ben je gewoon een rasechte idioot. En dat jij dit steunt en liever hebt... tja misschien wil je maandelijks 2 selectie spelers missen voor gescheurde kruisbanden of iets dergelijks, maar met deze opmerkingen voldoe je nu wel aan het stereotype feyenoord supporter, en dat is geen goed iets. Als je 11 spelers opstelt die eens per jaar doordraaien, zit je toch mooi op iets meer dan een persoon van de tegenstander per maand een operatie bezorgen.

1 maart 2021 om 16:47

@theking punt blijft gewoon dat iemand de wedstrijd uit “naaien” minder erg is dan iemand zijn ledematen vernielen. Dat zijn tegenstanders 18 zijn kan hij toch niks aan doen, zijn gewoon full time profs.

En je vergelijking met zelf voetballen slaat al helemaal nergens op, als iemand een doodschop uitdeelt ga ik met heel mijn team matten. Als iemand schwalbes gaat maken is er maar een iemand die fout is en dat is de scheids die het niet ziet( ook al is het onsportief). En zoals tadic idd al zei, dat zijn mindgames. Wil je winnen dan doe je je best en dan kan dit helpen. Iemand een doodschop geven dan ben je gewoon een rasechte idioot. En dat jij dit steunt en liever hebt... tja misschien wil je maandelijks 2 selectie spelers missen voor gescheurde kruisbanden of iets dergelijks, maar met deze opmerkingen voldoe je nu wel aan het stereotype feyenoord supporter, en dat is geen goed iets. Als je 11 spelers opstelt die eens per jaar doordraaien, zit je toch mooi op iets meer dan een persoon van de tegenstander per maand een operatie bezorgen.

1 maart 2021 om 17:24

Laat me niet lachen Indy, dus het is de scheids zijn schuld als iemand schwalbes maakt. Zei je dat ook over Getafe en Deyverson? Over stereotype supporters gesproken. Verder ben ik benieuwd op wie je doelt met operaties en gescheurde kruisbanden. Dat je moet overdrijven om je punt te willen maken zegt al genoeg.

1 maart 2021 om 20:29

En natrappen op de training bij eigen teamgenoot

1 maart 2021 om 11:33

Had de reacties wel eens willen zien als dit Berghuis was ipv Tadic. Want hij is niet Servisch en kan dus geen winnaarsmentaliteit hebben🤷🏼‍♂️. Wat een dom excuus zeg. Overigens vond ik de actie van Dumfries etc. net zo dom maar het gaat hier nu over Tadic.. als Ajax spelers natrappen dan wordt dat ook onder winnaarsmentaliteit geschaard zeker... heb het nu al zeker 4x gezien bij Tagliafico en Martinez..

1 maart 2021 om 11:41

Volgens mij zijn er genoeg Ajacieden (waaronder ik) die gewoon aangeven dat we dat niet willen zien. Ik vind zeker wel dat hij een winnaarsmentaliteit heeft, maar niet hierdoor. Actie van Martinez vond ik ook oerdom gisteren. Dat is gewoon dommigheid en heeft mijns inziens niets met winnaarsmentaliteit te maken. Maar even een vraag terug, vind jij dat Tadic een winnaarsmentaliteit heeft?

1 maart 2021 om 12:04

Je wordt op je wenken bediend, staat net een relevant artikel op voetbalzone: Feyenoord-trainer Dick Advocaat wil niets weten van kritiek op zijn aanvoerder Steven Berghuis, die zondag bij een 4-2 achterstand geblesseerd raakte toen hij hard doorging op AZ-verdediger Pantelis Hatzidiakos.

1 maart 2021 om 12:06

Tilburg013, veel Ajacieden keuren het af. Echter, wat deed Tadic nou echt daadwerkelijk verkeerd gisteren? Er kwam emotie vrij nadat hij de hele tijd gesard, getreiterd, bespeeld werd. En het was een topper, met heel veel emotie en zeker veel druk op de penalty. Man man. Dit was toch echt helemaal niks wat ie deed. Vond het echt veel (eenzijdige) heisa om niks. Martinez en Dumfries waren echt veel schandelijker in deze pot. En Berghuis, om je vb aan te halen, gooide er weer een veel ergere vliegende tackle uit. Maar Tadic is de gebeten hond bij velen. Het lot vd winnaar denk ik dan maar.

1 maart 2021 om 12:14

@Formus, wat kan Dumfries zich aanstellen als hij een schwalbe maakt! Bij de penalty ging hij als een stervende zwaan naar de grond terwijl er geen overtreding op hem werd gemaakt. Ongelooflijk! Mensen maar klagen over Tadic die bij het minste of geringste naar de grond gaat, maar Dumfries wordt niet eens aangeraakt!

1 maart 2021 om 12:18

Dumfries vroeg ook een aantal keer om een penalty. Doet ie de laatste tijd heel vaak. Daarnaast veel geschreeuw, theater en gejank. Maar dat Rivaldootje met bijkomende blessurebehandeling was echt het toppunt. En dan idd Tadic maar veroordelen als er wat emotie en evt wat scheldwoorden uitkomen. Dumfries was echt gisteren de veel grotere acteur, naaier en huiler. Maar, nogmaals, het lot van een winnaar waarschijnlijk.

1 maart 2021 om 12:33

Het zijn deze dagen juist de Ajacieden die volledig erkennen dat Tadic zich vaak niet correct gedraagt. Echter zijn het veel supporters van andere clubs die bij het voorval van gisteren vooral (of alleen) naar Tadic wijzen. Terwijl gisteren heel duidelijk juist Dumfries aan het provoceren was en Tadic zijn gram haalde. Na de wedstrijd en voor zijn uitbarsting was Tadic juist heel berekenend, terwijl Dumfries zijn emoties verloor.

1 maart 2021 om 11:40

Jongens als toivonen, lozano, van bommel, mertens en dumfries zijn helden in eindhoven. Dat zijn grotere jankballen dan Tadic. Iets met een pot en ketel.

1 maart 2021 om 11:40

Andersom net zo trouwens.

1 maart 2021 om 11:43

Daarom praat ik ook over mijn persoonlijke mening. Voor Ajax supporters zal Tadic een echte held zijn.
Alleen ik ken er op dit moment weinig in de eredivisie die ik erger vind.
Qua overtredingen vind ik er wel 1 erger maar die speelt ook bij jullie haha

1 maart 2021 om 11:49

Ik vind Berhuis erger en zo heeft iedereen dus zijn mening. Nogmaals, ik zie het alleen maar als compliment. Net als bij Suarez destijds.

1 maart 2021 om 11:50

Qua overtredingen? Ik zie Tadic echt nooit een lompe overtreding maken zoals malen dat wel op Tadic deed gister. Of berghuis op wijndal. Tadic gaat soms te makkelijk liggen, maar het is echt geen vieze speler die lompe overtredingen maakt. Nogmaals als je Tadic een jankbal vind dan vraag ik me af wat je van een speler vind die een bal op zijn arm krijgt in de 16, 3 minuten op de grond blijft liggen alsof hij in zijn gezicht is geraakt, verzorging op het veld laat komen terwijl er 68 camera's + VAR zijn die hebben gezien dat die bal op de arm kwam. Daarna kinderachtig een gat gaat graven bij de penaltystip, de bal nog even weg pakt als Tadic hem neer wil leggen en allemaal dingen naar Tadic in zijn gezicht gaat roepen. Als Tagliafico dat had gedaan dan had ik je reactie wel eens willen zien. Dat cynische juichen voor dumfries was meer dan terecht.

1 maart 2021 om 11:54

Het is gewoon onderdeel van het spelletje, ieder team heeft in principe baat bij zulke spelers als ze geen rood pakken met dergelijke acties. Nu lijkt het wel een wedstrijd wie het ergste kan zuigen / irritant kan zijn. Lekker boeiend toch? Laat de arbitrage daar hun werk doen als ze over het randje gaan. Anders verdwijnt dit toch nooit.

1 maart 2021 om 12:06

@bliek Er is er toch ook eentje die bij jullie speelt hoor. Die ging gisteren weer aardig over de schreef. Gelukkig vind zijn trainer het allemaal niet zo erg.

1 maart 2021 om 12:07

Zytto,

Deze collum gaat eenmaal over Tadic.
Maar tuurlijk is de actie van Dumfries verschrikkelijk lomp.
Het schijnt zo te zijn dat spelers zich nog niet te bedenken dat de VAR meekijkt.
Kijk Martinez die rustig op een been gaat staan. En het mooie is het mag allemaal. Doelbewust op een been staan kan "maar" bestraft worden met geel.

Het gat graven of de stip bewerken gebeurd al sinds mensheugenis vind dat niet zo erg.
Het irritante gelul met zijn 3 en vind ik vervelender je weet toch dat niet gaat helpen.

Het zijn beide kleine kindjes die zich laten gaan zo simpel is het.

1 maart 2021 om 12:09

bliek, kom op, Tadic maakt nooit vuile overtredingen. Nu verzin je echt dingen. Hij kreeg gisteren qua overtredingen veel te verduren en qua naaierij was er minstens 1 aan de andere kant veel erger. Met nog een blessurebehandeling er op volgend ook. Dat was zoveel sneuer.

1 maart 2021 om 12:10

Speedy dat komt omdat het een echte winnaar is daarom vind de trainer het niet erg.

Maar inderdaad Berghuis is ook niet altijd even slim. Maar ik vind niet erg omdat toe te geven hoor hoef hem daarop niet te verdedigen.
Gelukkig doet hij dat niet wekelijks.

Maar het is een beetje de pot verwijt de ketel toch. Bij jullie speelt er ook 1 dus is het niet erg als er bij ons ook 1 speelt.
Als dit topic over Berghuis had gegaan had ik ook gezegd dat hij niet altijd even handig bezig is.
Alleen gaat deze over Tadic en is berghuis offtopic

1 maart 2021 om 12:12

Formus ik zal het waarschijnlijk verkeerd geformuleerd hebben.
Nee ik vind Tadic niet degene die vieze overtredingen maakt.
Ik vind Tadic een vieze zuiger die altijd probeert een tegenstander iets aan te naaien. Nee ik kan tadic niet veel betrappen op overtredingen.

Ik bedoelde qua overtredingen eigenlijk alleen Tagliafico.

1 maart 2021 om 13:42

Ik heb niet echt het idee dat Tagliafico al die vuile overtredingen bewust maakt, misschien af en toe wel. Hij is gewoon een beetje een dommige speler die overal in elk duel vol inklapt. Berghuis zet nooit een tackle in, behalve als hij gefrustreerd is en iemand door midden wil trappen.

1 maart 2021 om 13:43

Tadic inderdaad een enorme zuiger, vond ik vanaf dag 1 bij zij cterugkomst al. Heeft zich inmiddels voetballend zoveel bewezen dat hij sportief gezien voor mij ook een held is, maar van dat gedrag van hem walg ik en dus zal ie voor mij green absolute legend zijn.

1 maart 2021 om 16:25

Shorty de 1 noem het lompig de ander niet. Lompig of niet ik vind echt dat hij er vaak mee weg komt.
Berghuis is niet altijd even slim nee heb ik al eerder aangegeven.
Hij heeft dat ook helemaal niet nodig maar mist af en toe net een stofje ofzo in zijn hersenpan.

Wat ik zeg Tadic heeft het helemaal niet nodig. Als hij die vieze trekjes zou laten zou zijn waardering veel hoger zijn. Al zou het hem denk niet boeien hoe wij hem wel of niet waarderen. Maar zijn aanzien was iig veel groter geweest.

1 maart 2021 om 23:45

Zytto34, dit is nu juist wat ik ook wou zeggen en tadic geeft tenminste toe dat hij wat heeft gezegd, dit doet humpries niet, daar is hij te laf voor. Tadic gaat miss te vaak te snel jankend n liggen. Maar hij krijgt ook vaak genoeg harde tikken te verduren, omdat de tegenstander gewoon gefrustreerd raakt

2 maart 2021 om 10:54

Dat heeft ook alles met zijn spel te maken.
Hij zorgt ervoor dat de tegenstander gefrustreerd raakt wat hij goed doet.
Hij weet ook als geen ander dat je daar op afgerekend word en dat er eens een keer de been word gespeeld in plaats van de bal.
Je ken het allemaal wel als je zelf ook voetbal er is er altijd wel 1 bij de tegenstander die dat heeft en die krijgt dan ook vaak de schop.
Maar je moet dan zelf ook niet zeuren toch?

2 maart 2021 om 13:53

Denk niet dat PSV-fans (inclusief ikzelf) niet erkennen dat Lozano, Toivonen of van Bommel ook zeer irritant konden zijn en soms over de schreef gingen. Verschil is dat Dumfries er alles aan doet om te winnen maar nooit volledig over de schreef gaat. Tagliafico, Tadic, Martines(afgelopen week) Gaan met regelmaat wel volledig over de schreef.

Dat Tadic of tagliafico een winnaarsmentaliteit hebben is overduidelijk. Het is ook overduidelijk dat het beide allebei erg zielige mannetjes kunnen zijn als het niet gaat zoals zij het willen.

1 maart 2021 om 11:41

Ik vind Dumfries minstens net zo irritant en die piept ook bij het minste of geringste. En nog meer misselijk gedrag, balletjes vasthouden bij ingooien etc, kinderachtig gedrag. Accepteren hoeft niet, maar niet "te groot maken" heeft ten Hag gelijk in. Beiden waren ze irritant en provocerend, dan kan zo'n opstootje gebeuren.

1 maart 2021 om 11:43

Natuurlijk moet je niet alles accepteren. De irritante trekjes van Tadic mag en moet je absoluut benoemen. Het is beide waar: Hij is enorm irritant, een zuiger, klaagt bij de scheids en maakt schwalbes. Tegelijk is hij wel een echte winnaar, hoe irritant hij ook is helpt dat de ploeg enorm. Dat is ook waar.

1 maart 2021 om 11:56

Hoe zou jij reageren als een Dumfries de hele tijd tegen jou heeft lopen praten, tackelen en tot slot de penaltystip aan het glad maken is? Zou je dan na een gescoorde penalty normaal juichen? Dat is een inderdaad de meest volwassen reactie. Maar in een wedstrijd met zoveel emoties, betwijfel ik in hoeverre speler daartoe in staat moeten zijn. Ik denk dat veel spelers zoals Tadic hadden gereageerd als ze in dezelfde situatie zaten.

Daarnaast is het toch mooi om te zien dat er passie en strijd in deze wedstrijd zat? Eindelijk eens een wedstrijd in Nederland waarin spelers niet over zich heen laten lopen, dat is vaak anders geweest, ook in topwedstrijden als deze.

1 maart 2021 om 12:38

Maar wat vindt je dan zo irritant aan hem? Ik snap dat ik dit wss door een andere bril bekijk als Ajax fan maar probeer t is uit te leggen

1 maart 2021 om 23:29

Accepteren hoef niet, maar die uithalen komen van twee kanten hé, kinderachtig om het penalty stip kapot te maken en met drie spelers gaan provoceren. Laf dat men dit niet alleen durft te doen. En het maakt niks uit if het een van van Servië is of Afrika of van ergens anders,

3 maart 2021 om 08:57

Dat is wel weer erg Nederlands ja. Als het een servier is die zoiets doet of een zuid amerikaan dan is het een strijder. Maar als het een Nederlander is dan is het een irritant mannetje en moet hij zich niet zo laten gaan. Het is inderdaad ook wat 055 zegt het ligt er maar net aan met welke clubbril je opkijkt. Ik denk eerlijk gezegd als je zo uit je plaat gaat dat het niks meer met strijder of winnaar te maken heeft. En als je dit soort gedrag niet bestraft dan wordt het straks steeds gekker. Zowel van Tadic als Dumfries.
Hetzelfde met de schoppen die de buitenlandse spelers van Ajax de laatste tijd steeds vaker lijken te geven. er wordt gezegd dat het mag als het maar niet hard is. Hoe zit dat dan met een slaande beweging mag dat dan ook weer want je raakt hem niet. Als je zulke dingen toelaat is het hek toch van de dam. Ik zou als trainer van de eerstvolgende tegenstander van Ajax al mijn spelers steeds als Tadic op de grond ligt hem even een klein tikje laten geven met de punt van de schoen net tegen de enkel of op een spier. Als er iemand is die daar niet tegen kan dan is hij dat wel en dan kijken hoe hij en of de scheids reageert.

Duidelijke woorden van ten hag. Vond het ook raar dat er 4 man rondom tadic stond bij de penalty stip. Buiten dat woensdag lekker een paar spelers rust geven en anderen de kans geven. Laat die dumfries eerst maar gewoon op zijn benen blijven staan. Wat valt die jongen toch vervelend elke keer.

2 maart 2021 om 07:06

Lekker makkelijk praten dit. Tadic is de aanstichter hiervan. Hij ging als een jankende zwaan naar de grond waardoor PSV een vrije trap tegen kreeg en waaruit de penalty kwam. Waarom vergeet iedereen dat toch te vermelden. Net als die 100%rode kaart van Martinez wordt amper over gepraat. Beide gebeurtenissen waren cruciale punten in deze wedstrijd en beide kreeg Ajax het voordeel mee. Onbegrijpelijk.

2 maart 2021 om 08:52

Het begint met het verschrikkelijk dom inkomen van malen waar die vrije trap uitkomt

Ja , je bent mentaal echt ijzersterk als je als aanvoerder van de grootste club van Nederland voor de tegenstander zijn neus gaat juichen en zijn moeder uitscheld.. daarmee praat ik overigens niet goed wat dumfries en die andere deden maar als je mentaal ijzersterk bent dan zou je zeggen dat je daar dan toch boven staat? En wat bedoelt Ten Hag precies met absolute top? Qua voetballers hoort Tadic daar uiteraard niet bij, misschien doelt hij op het mentale vlak..

1 maart 2021 om 11:35

Hij is wel degelijk mentaal ijzersterk aangezien menig speler zich zou laten afleiden door die droeftoeters van PSV. Dumfries vraagt er zelf ook wel een beetje om. Dat alleen Tadic hier word aangepakt vind ik wat triest. Dumfries is net zo'n tot misschien wel een grotere naaier dan Tadic. Beide zijn net zo schuldig aan dit trieste gedoe. Het onsportieve van PSV voorafgaand aan de penalty word wel erg onder de radar gehouden door de media.

1 maart 2021 om 11:38

Ik vond ook dat Dumfries niet moet zeuren aangezien hij zelf ook schuldig is. Maar hier gaat het over Tadic en ik vind dat je pas laat zien dat je mentaal ijzersterk bent als je hier als aanvoerder boven staat, dat is mijn punt..

1 maart 2021 om 11:43

Hij liet juist zien metaal ijzersterk te zijn door die penalty onberispelijk binnen te schieten na het onsportieve uitschelden - penaltystip vernielen en hem met 4 belagen en omsingelen. Daarna even je gelijk halen kan ik wel begrijpen. Tadic zit wat mij betrefd fout maar er word echt veelste zwaar aan getild. Wat mij betrefd had Tadic gewoon gelijk met het halen van zijn gelijk alleen de manier waarop is niet goed misschien en als hij (Dumfries) niet uitgescholden of beledigd wil worden omdat je daar niet tegen kan moet je het ook niet de andere kant op doen. Wat mij betrefd moet Dumfries voornamelijk in de spiegel kijken.

1 maart 2021 om 11:45

Mentaal ijzersterk als je je zo van de kook laat brengen door een huis-tuin-en-keukenrechtsback van Psv? Zie je het al voor je dat Cristiano Ronaldo zo zou reageren

1 maart 2021 om 11:55

@hlozek, Tadic laat zich niet gek maken, het maakt hem juist nog fanatieker. Echte winnaar in mij ogen die Tadic. Dumfries mag dromen mentaal ooit dat niveau te bereiken, en persoonlijk vind ik hem op de goeie weg... alleen nu nog wat kinderachtig met die stip en dat huilen achteraf, haha.

1 maart 2021 om 12:03

tadic laat zich niet gek maken? hij gaat compleet uit zijn plaat. als jij of ik ons zo gedragen op straat vragen mensen zich terecht af of we wel goed bij ons hoofd zijn kijk anders even hoe ronaldo een penalty inschiet als tegenstanders hem proberen af te leiden. die schiet de bal met 200 kilometer in het doel en besteedt vervolgens nul aandacht aan zijn tegenstanders. mooi voorbeeld daarvan is de penalty tegen juventus toen met real maar hij heeft er zo honderd genomen. al zet je een pistool tegen zijn hoofd, ronaldo schiet de penalty binnen en gaat gewoon juichen. is niet met tegenstanders bezig en zeker niet met tegenstanders van het kaliber dumfries. maar ronaldo is mentaal dan ook van een ander level.

1 maart 2021 om 12:41

Vorig seizoen was Ronaldo anders nog degene die een keeper provoceerde nadat hij een penalty scoorde, maar dat ben je zeker vergeten.

1 maart 2021 om 12:52

Daar herinner ik me idd niks van dus zal wel geen serieuze provocatie geweest zijn

1 maart 2021 om 13:13

BJP79 ik denk dat je niet zo goed snapt wat mentaal betekent. Tadic bewijst over veel concentratievermogen te beschikken, wat een mentaal aspect is. Tadic bewijst daarnaast ook dat hij zichzelf totaal niet kan beheersen in sommige situaties, wat ook een mentaal aspect is.

1 maart 2021 om 13:47

Ronaldo liep expres naar de keeper toe, wachtte tot hij opstond en liep toen tegen hem aan terwijl hij iets tegen hem zei, zelfde situatie als hier.

1 maart 2021 om 15:24

Tadic heeft laten zien een penalty er in te kunnen schieten onder druk. Hij heeft ook laten zien allesbehalve mentaal sterk te zijn. Kom op zeg, hij reageert als een zielige puber. Dan ben je een vent van 30... als hij mentaal zo sterk geweest zou zijn doen de woorden van je tegenstander er niet toe en lach je een keer lief wanneer je een penalty raak schiet. Hij is 10 minuten lang een emotioneel wrak omdat de tegenstander hem "geen echte leider" noemt.

1 maart 2021 om 11:48

Het had wel een duidelijk effect op Dumfries. Die was de laatste minuten bijna meer met Tadic bezig in zijn hoofd lijkt het wel dan met de overwinning.

1 maart 2021 om 12:12

En Tadic maakt de penalty, wat er ook ervoor gebeurde. Tadic-Dumfries 1-0.

1 maart 2021 om 13:51

maar door de reactie van Tadic daarna werd het van Tadic - dumfies 1-0 weer gewoon 0-0 want die reactie was gewoon een -1,

1 maart 2021 om 12:43

Heb je enig idee hoeveel druk er op zo een strafschop staat? Hij heeft maling aan alles en iedereen en rost die bal erin. Als je dan niet mentaal sterk bent....
Ik genoot van dat juichen voor Dumfries zijn gezicht. Dat is ook Dumfries zijn hele probleem niet, want hij had echt wel hetzelfde gedaan. Dat uitschelden vond hij niet kunnen en dat hoort ook niet nee. Maar ja zo flippen omdat iemand wat over je moeder zegt? Hij kent zijn moeder het beste toch? Wat boeien een ander zn woorden. Zeer zwakke mind die Dumfries.

Haha oke, im outta here. Als je Tadic gaat bestempelen als absolute top(Messi, Mbappe??) en een echte winnaar na een gestolen gelijkspel heb ik wel even genoeg gezien op voetbalzone haha😂.

1 maart 2021 om 11:35

Tja, ligt eraan wat er bedoeld word met de absolute top. Van de wereld? Nee zeker niet, wellicht in 2019, toen had hij een absurd jaar. Absolute top van de Eredivisie is hij dan weer wel. Denk (en hoop) dat ten Hag daarop doelt.

1 maart 2021 om 11:39

Dat is niet wat absolute top betekent, maar goed, we zijn van Erik gewend dat ie z'n woorden niet altijd juist kiest. 2019 was wel een mooie uitschieter inderdaad!

1 maart 2021 om 11:56

Doen trainers gewoon vaak over hun spelers. Dat houdt de financiële waarde ook hoger dan dat je je spelers de put in praat.

1 maart 2021 om 12:03

Ik geef Erik, voor mijn eigen gemoedsrust, tegenwoordig gewoon het voordeel van de twijfel bij zijn uitspraken. Ik ga er dus vanuit dat hij niet dom en onrealistisch is en Tadic absolute top vindt voor de eredivisie.

1 maart 2021 om 12:46

uitschieter nog wel. Nee hij was gewoon absolute top destijds. Team of the year CL op zowel middenveld als aanval. Hoeveel ED spelers kunnen dat zeggen? Daarnaast ook nog steeds zo belangrijk voor Ajax.

Gestolen overwinning? Omdat Dumfries een 100 procent strafschop veroorzaakt?
Niks gestolen aan dit gelijkespel. Gewoon geknokt voor een punt. Wat kom je jaloers over zeg.

1 maart 2021 om 12:57

Ja, maar dat was toch een uitschieter? De jaren erna en ervoor heeft hij dit toch bij lange na niet geëvenaard? Even de term uitschieter opzoeken mijn beste. Ik vond hem gestolen ja, maar dat hoeven we niet eens te zijn. Dat terwijl ik voor Ajax was, zodat Fey nog mee kon doen voor plek 2. Maar na de deceptie van gister tegen AZ ben ik weer een illusie armer haha. Jaloers ben ik overigens alleen op Stevie Ray Vaughan en Jimi Hendrix, maar dat terzijde. Laten we het omdraaien: wat ben jij onzeker zeg, dat je je geroepen voelt iemand (nog fout ook, haha) de les te willen lezen.Nee Lee, niet een van je sterkere stukjes, jammer genoeg.

1 maart 2021 om 13:41

Gluubstertj, waarom reageer je nog? Je zei zojuist "i'm outta here".
Tadic is gewoon een winnaar ten top. Hij zal letterlijk alles doen om het de tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken. Moet je daarvoor even naar de scheids, even gaan liggen, even schelden. Prima toch. Een echte prof laat zich hierdoor niet afleiden.

1 maart 2021 om 14:25

Nehh ik ben zeer zeker van mn zaak.
Ik zal je aangeven waarom ik het geen uitschieter vond. Simpelweg omdat hij nog steeds net zo belangrijk is met zijn goals en assists. Check maar zn cijfers. Dat het Europees minder is heeft vooral te maken met het feit dat we natuurlijk geen Frenkie, de Ligt, Donny en Ziyech meer hebben. Tadic doet wel nog steeds gewoon zijn ding. Dus bij lange na niet geëvenaard is een leugen.

1 maart 2021 om 15:10

@Jeroen: haha touche, scherp!Oke dus hij is in 2019 absolute top(dat zijn er toch maar een handjevol dacht ik), de overige seizoenen dus ook omdat hij in de ED goede statistieken kan overleggen. Begrijp ik dat goed? Ik zou willen dat ik kon geloven dat iemand die op zijn 30e/31e in de eredivisie speelt absolute wereldtop zou zijn, maar dat gaat er bij mij helaas niet in. Puur omdat de wekelijkse tegenstand daarvoor te laag is, er te inconsistent Europees is gepresteerd en omdat hij in een andere competitie buiten de ED nooit een sterspeler is geweest. Ik snap dat je je eigen spelers op een voetstuk plaatst, zeker als ze belangrijk zijn, maar er is denk ik buiten Ajax en diens aanhangers om echt niemand die Tadic absolute top gaat vinden of noemen. Wat heeft hij naast de eredivisie gewonnen, zullen we die statistieken er anders even bijpakken? Of zijn stats PL?

1 maart 2021 om 17:28

statistieken ED zullen me een zorg zijn. Europees presteert hij gewoon als een topspeler. Je kunt ontkennen wat je wilt maar het is zo.
Dat hij in de ED top presteert who cares. Dat doen er wel meer.
Buiten de ED heeft hij alleen bij South gespeeld en ook daar was hij zeer belangrijk. Zelfs ook 12 assists in een BPL seizoen en kijk de ploeg eens. Het is maar hoe je het bekijkt. Ja geen United of zo, maar ook voor South een meer dan prima speler. Lijkt me logisch dat je als South winger niet standaard in de dubbele cijfers komt per seizoen. Dus zeer flauw van je om zo te beginnen.
Als jouw club een Tadic had, dan had ik het nog wel voor jullie willen zien.
Niemand noemt hem Messi of Cr7. Dat weet je ook best.

1 maart 2021 om 11:37

Dat het een gestolen gelijkspel is, is niet relevant voor het bestempelen van iemand tot absolute top, want elke club/speler maakt dat mee.

1 maart 2021 om 11:39

Hoezo gestolen gelijkspel? Waarom doet iedereen alsof psv zo goed was? Het was bedroevend van beide kanten. Gelijkspel was gewoon op zn plaats.

1 maart 2021 om 12:28

Het was bedroevend maar PSV had wel veel kansen. 9 van de 10 keer winnen ze zo'n wedstrijd.

1 maart 2021 om 12:32

Beide clubs hebben bar weinig kansen gehad. Dus psv had sowieso al niet "veel" kansen. Daarnaast kan ik me ook wel wat kansen van ajax herinneren.

1 maart 2021 om 12:40

De laatste maanden weinig van gezien 😉 de laatste weken verspelen ze juist de punten in de laatste minuutjes

1 maart 2021 om 12:49

Veel kansen? Noem ze op dan? Je doelt vast op die handsgoal, maar hands is hands he. Ook PSV had amper kansen en de passing bij PSV was nog slechter dan bij Ajax.
Beiden ploegen waren zeer slecht voetballend en qua kansen. Lachwekkend dat men doet alsof PSV goed speelde. Ze waren slecht. Ajax ook dus 1-1 prima.

1 maart 2021 om 12:05

Penalty's nemen is ook een kwaliteit/specialiteit. En dat hoort zeker bij Tadic, zijn laatste 16 strafschoppen in de Eredivisie allemaal raak. En ook in de El/cl mist hij zelden, en scoort hij eigenlijk altijd als het er toe doet (bayern, Atalanta, Athene, Lille).

Tadic probeerde Dumfries doelbewust te provoceren? Volgens mij begon het toch echt andersom. Met sneue harde woorden en de penalty stip onbespeelbaar maken als koude amateur psychologie om iemand uit zijn concentratie te halen bij de penalty. Tadic reageert daarna inderdaad als een kind terug na het benutten van die desbetreffende penalty en dus wat het hele kinderfeestje compleet.

1 maart 2021 om 11:37

Ach ja de reactie van Tadic kan ik wel begrijpen.. kijk naar een Ruud van Nistelrooij met zijn juichen in een ver verleden.. Toen vond iedereen het prachtig en schitterend.. Tadic doet het nu ook (wat overdreven) en ineens valt hier heel ajax hatend Nederland over.. En dat terwijl Tadic ook aangeeft ja hij begint dus dan kan hij een reactie terug verwachten (nogmaals vrij vergelijkbaar met Ruudje.. maar die werd er voor op schouders gezet).. Vind het echter een beetje jammer dat de aanvoerders van de 'top 3' een vallende kleuter is die dit jaar al 10 keer zijn kruisband heeft gescheurd, zijn enkel heeft gebroken en sinds gisteren een hersenschudding had (dumfries), een psychopaat die op alles en iedereen schopt als het niet gaat (en er steeds mee wegkomt, net als gisteren trouwens; Berghuis) en een zuiger die bij ieder contact het zo erg overdrijft dat je denkt daar heb je hem weer, en zijn emoties soms niet de baas kan (de reactie richting Bazoer, en nu vandaag dan ook weer; tadic)

1 maart 2021 om 11:53

Dat Ruud van Nistelrooy stond te juichen als een gek tegen die amateurvoetballer uit Andorra? Kan me niet voorstellen dat iemand dat prachtig vond.

1 maart 2021 om 11:56

Ik heb bij Tadic altijd het idee dat hij geen respect heeft voor zijn tegenstanders, omdat meneer bij het grote Ajax speelt. Dat komt op mij toch altijd behoorlijk zwak en kinderachtig over. Wat er gisteren gebeurde was natuurlijk van beide kanten behoorlijk kinderachtig.

1 maart 2021 om 11:59

Zoek de beelden terug, en luister naar bijvoorbeeld alleen de reactie van de verslaggever. Het is dat er geen archief meer te vinden is van voetbalzone.. dus kan het daar niet doorzoeken.. maar volgens mij waren het er meer dan genoeg.. de reacties op youtube er ook bij pakkende.. @mas_afca.. tsja dat kan het ook zijn.. al denk ik dan toch dat meneer zijn emoties soms niet de baas kan.. ook vind ik dat je in het veld voor niemand respect moet hebben maar er buiten wel.. Maar dat is hoe ik het interpreteer natuurlijk

1 maart 2021 om 12:01

Dan was je zeker iets anders aan het doen na tijdens de live chat en daarna. Want hier op VZ was er voornamelijk lof voor de actie van Van Nistelrooy.

1 maart 2021 om 12:06

Als het tijdens een wedstrijd van Oranje gebeurt klaagt vrijwel niemand omdat we dan ineens 1 zijn. Deed Ruud het tijdens een wedstrijd van Psv tegen Ajax en de comments waren ook anders. Clubvoorkeur (of juist afkeur) is altijd leidend voor je mening.

1 maart 2021 om 12:14

Vandaar dat ik ook expliciet ajax hatend Nederland er bij haal.. En natuurlijk clubvoorkeur speelt mee.. Zo kan een ajax fan met droge ogen beweren het gedrag van Tadic niet erg te vinden, en zich verschrikkelijk ergeren aan Duikelaar Dumfries.. en zo kan een PSV fan Dumfries helemaal niks kwalijk nemen en Tadic helemaal verrot schelden. Ik als ajax fan bedek heel eerlijk het gedrag van Tadic ook iets vaker door de clubvoorkeur.. al heb ik gelukkig nog wel het vermogen om het te veroordelen haha. Zo vind ik het bijvoorbeeld ook wonderbaarlijk dat Tadic geen geel kreeg voor zijn juichen. En ook wonderbaarlijk dat Dumfries slechts geel kreeg. En opmerkelijk dat Martinez niet eens nagekeken werd.. maar goed dat is blijkbaar de nieuwe regel.. die regel is wel heel gunstig voor ajax dit jaar laten we maar zeggen.

1 maart 2021 om 12:19

@Mas_AFCA, dan heb je het interview daarna duidelijk niet gezien. Hij gaf aan dat hij veel respect heeft voor Dumfries die in zijn ogen een van de beste rechtsbacks is in Nederland. Ook gaf hij alle credits aan PSV gisteren.

1 maart 2021 om 12:41

Echt wel. Iedereen vond het geweldig en volkomen terecht maja nu gaat het om een Ajacied he...

1 maart 2021 om 12:04

Het ligt wel genuanceerder dan dat je het nu schets. Tadic was een paar luttele minuten daarvoor onsportief bezig om de bal niet terug te geven aan de tegenstander omdat PSV de bal uit speelde gezien iemand geblesseerd op de grond lag. Daar werd hij ook aangesproken over Dumfries waarop hij disrespectvol reageert. Gevolg: Dumfries gaat dan meedoen met het onsportief spelletje waar Tadic zo goed in is. Hij wilde de bal niet terug geven, maarja als dit bij Ajax gebeurd is het natuurlijk niet onsportief omdat ze moeten winnen. Maar bij een Getafe of een andere club wel zijn het waardeloze clubs als ze het doen.

1 maart 2021 om 12:20

Rockett, het terugspelen van een bal of niet is altijd goed te praten.. kom op.. er zijn zoveel ploegen die dit niet doen als het ze even niet uit komt! En in mijn ogen is PSV hier koploper in van Nederland. Dit is gewoon de pot die een ketel verwijt dat hij zwart ziet. Zelfs deze wedstrijd nog toen er 2 spelers op de grond lagen (blind en Thomas) met een hoofdblessure en de scheidsrechter niet affloot speelde PSV vrolijk verder. En mag jij raden wie toen volgens mij de bal aan zijn voeten had.

Ik vind het juist niet goed wat er gisteren is gebeurd. Dat Ten Hag het deels prijst vind ik jammer.
Echter heb ik wel respect voor het feit dat Tadic toegeeft dingen geroepen te hebben in zowel de interviews bij de NOS als Espn. Dumfries staat daar bij Espn (ook snel wat ik respecteer) maar zegt dan ik ga niet wijzen (wat hij vervolgens dan juist gaat doen!) en zegt hij moet niet over mijn mama beginnen. Als hij dan geconfronteerd wordt met het kapottrappen van het veld en of hij iets heeft geroepen lacht hij een beetje schaapachtig en zegt hij niks.. om vervolgens weer te roepen ja maar Tadic roept over mijn mama.
Ik zou het wel weten Seuntjes volgende week tegen Dumfries. Mijn eerste vraag zou zijn, en hoe gaat het nu met je mama? Is ze nog boos op Tadic?
Wederom heel lullig, maar als hij dan weer zo reageert haal je hem wel uit de wedstrijd..

1 maart 2021 om 11:35

nou idd. Als iemand je moeder niet eens kent, hoe kan ie haar dan beledigen. Wat liet hij zich kennen gisteren zeg...stond daar als een door gesnoven stier met zn armen te zwaaien en had zichzelf totaal niet onder controle.

Wat Tadic doet vind ik ook totaal niet nodig, t siert hem niet, maar hij had zichzelf tenminste nog in bedwang.

1 maart 2021 om 12:22

Tadic zei overigens picka ti materina. In zijn taal is dit iets als sukkel. Ik snap de reactie van hun beiden. De strafschop was 3 punten waard en kan je zo het kampioenschap kosten/winnen. Het is niet leuk om te zien, maar ik heb liever dit dan een team dat al vrede heeft met de verliespunten.

1 maart 2021 om 12:46

@regulator

In het Servisch zijn er enorm veel scheldwoorden en vele ook met moeder maar die zal ik maar niet opnoemen.

Als hij riep wat je zei is het meer van fuck off of donder op...letterlijk vertaald betekend het de ... van je moeder.

Net zoals Polen altijd kurwa gebruiken en dat vrouw van lichten zeden is, maar niet zo bedoeld in hun taal...dat gebruiken ze bij alles...

En als die dat gezegd heeft heeft Dumfries het idd niet goed begrepen... als die zou zeggen iets van jebe te maika dan zou Dumfries een punt hebben....even vragen aan Dusan

1 maart 2021 om 13:37

Dan zou het zijn: Jebem ti picku materinu. Ook dat is iets wat niet al te ernstig is. Zoals je zelf zegt zijn er vele scheldwoorden in het Servisch over moeders haha. Maar zulke perikelen krijg je altijd met schelden in andere talen. Het is heel erg afhankelijk van de cultuur, hoe een scheldwoord zich vertaalt. Net zoals toeristen die er ontzettend van schrikken dat er in NL met ziektes wordt gescholden.

Ik vond het interview van Dumfries overigens erg tenenkrommend. Stond erbij als een peuter die aan de juf gaat vertellen wat Tadic tegen hem zei. Laat zulke dingen gewoon op het veld.

1 maart 2021 om 14:27

Dumfries stond er bij alsof hij zelf niks fout had gedaan.. Ja maar hij zei dat!
Echter vind ik het heel knap als Tadic daadwerkelijk iets in het Servisch heeft gezegd dat Dumfries weet wat hij heeft gezegd! Want dat betekend dat hij die taal ook machtig is.. of mag ik dat niet aannemen en wordt Dumfries boos op een woord zoals de meeste die dit soort kaarten trekken (webo laatst nog met de Roemeense scheidsrechter die zwart is gemaakt maar geen sorry krijgt)..
@regulator, mag ik dan ook vragen hoe je weet dat Tadic dit heeft gezegd? Ben ik wel benieuwd naar haha

1 maart 2021 om 16:54

Volgens mij zei hij gewoon motherfucker hoor. Tja dat Dumfries dan zo pannenkoek is dat hij dat letterlijk gaat vertalen. In andere landen betekend dat gewoon klootzak.

ja, een duel minder en een veel beter doelsaldo.
Willem van Hanegem deed of het gisteren nergens om ging, maar je hebt gewoon een enorme stap gezet naar de titel en dus directe CL plaatsing met die late gelijkmaker. T was dus gewoon een heel erg belangrijk gelijk spel, want zonder CL komt het plaatje er toch heel anders uit te zien, ook al door de gemiste opbrengsten van een vol stadion.

Je krijgt nog wel Feyenoord en AZ, maar PSV gaat ook geen 11 wedstrijden winnen. Dit moet je dus gewoon halen.

1 maart 2021 om 11:37

Willem was gewoon een beetje zuur van zijn eigen cluppie en dat gaat hij dan afreageren op Ajax. Die man is ongeveer net zo kinderachtig als Dumfries en Tadic

1 maart 2021 om 11:43

Willem is het als het over ajax gaat soms de realiteitszin een beetje kwijt. Hij praat het gedrag van Tadic niet goed, maar looft dan Dumfries om zijn gedrag.. Volgens mij deden ze juist precies het zelfde.. Beetje hypocriet van Opa Willem om dat Tadic af te branden en te zeggen dat Denzel mee moet naar de Ek/wk.. als hij zo gaat staan tijdens de EK finale (bij wijze van..) en hij gaat daar ook weer een kuiltje lopen graven.. sta je als Nederlander toch voor lul.. Maar nee Denzel speelt niet voor ajax dus dan is het wel prima voor Opa Willem.. vond dat echt een van zijn aller slechtste stukken ooit..

1 maart 2021 om 11:48

Dat was uiteindelijk waar het om ging. De doodsteek voor PSV en dat in de laatste minuut. Mooier dan dit krijg je ze niet. En dan vooral de haat reacties daarna. Heerlijk!

Tja, bij Ajax zijn we zovaak uitgeschakeld door een klootzakken-team met minder kwaliteit. Ik denk dan snel aan een Getafe van vorig seizoen, maar in het verleden lieten Boekarest, Rostov, FC Dnipro en in mindere mate teams als Molde zien hoe je Ajax met enigszins provocerend spel het vuur aan de schenen legt. Met Alvarez, Martinez, Tagliafico en Tadic heeft Ajax dat gif nu ook. Wedstrijden worden over de streep getrokken, het randje wordt opgezocht en er zit veerkracht in het team. Het zegt genoeg dat je in 2021 uit mijn hoofd zeven topwedstrijden speelt en ondanks alle blessures en tegenslagen er vijf wint en twee remiseert.

1 maart 2021 om 11:41

Weet je je heb uiteraard gelijk hoor en ben zeker met je eens dat ajax nu het gif ook heeft.
En weetje het randje opzoeken vind ik persoonlijk wel een breed begrip. En eens als ze geen rood krijgen dan zitten ze onder het randje.
Persoonlijk vind ik wel dat ze zeker het randje over gaan.
Gisteren een Martinez.
We hebben het Tagliafico ook al een aantal keer zien doen.

Het is in de situatie van gister nog te triester dat de regel is aangepast en dat dat geen rode kaart is dat vind ik nog onbegrijpelijker. Uiteraard kan ajax daar niks aan doen en zijn dat de regels van de Knvb.

1 maart 2021 om 12:09

@bliek Dat zijn allemaal overtredingen die met geel bestraft worden. De spelers van Ajax kennen de regels wel hoor. De regels zijn overigens van de Ifab, niet van de Knvb.

1 maart 2021 om 17:28

Heb je gisteren Götze zeker ook gemist met zijn subtiele sleep natrapje?
Uiteraard ook niks met de nieuwe regel.

Tadic is toch gewoon DE definitie van een complete loser of heb ik dat verkeerd ? Wat een kleuter joh en dat op die leeftijd..

1 maart 2021 om 11:45

Dat hij de bal eerst nog kalm overtuigend inschiet, maakt dat hij al nooit meer "de definitie van een complete loser" genoemd kan worden. Want hij liet zich niet gek maken op het moment dat het erom ging voor het resultaat. Daarna gaat hij inderdaad als een kleuter zijn gelijk halen, moet ie niet doen. Dat is kinderachtig, je hebt met de late gelijkmaker al ultieme revanche.

Maar voor de definitie van complete loser kan je misschien beter naar Dumfries kijken. Veroorzaakt met een opzichtige handsbal een penalty die zijn club de overwinning kost. Doet vervolgens alsof hij op het hoofd is geraakt. Vernielt de penaltystip en heeft geluk dat hij daar geen tweede geel voor krijgt. Scheldt Tadic uit om hem uit zijn concentratie te halen. En uiteindelijk ligt de bal "gewoon" in het netje, is hij de grote schlemiel.

1 maart 2021 om 11:51

@passionforpink

Inderdaad helemaal gelijk...toch frappant dat er zo weinig mensen kritisch zijn naar hem...
Maar dat zijn we wel gewend...de afgunst is zo groot tegen Ajax dat het de rest niet uitmaakt.

Er is maar 1 loser in die pot, en dat is Dumfries die 3 punten vergooid, dan als een debiel gaat rollen, als een kleuter de penalty stip kapot trapt en vervolgens Tadic voor van alles uitmaakt.

Ik ken heel veel Serviërs en het is een prachtig land met enorm gastvrije mensen, maar als je ze opnaait heb je de verkeerde aan ze. Het zijn mensen van uitersten...vaak heel mooi en goed...soms wat minder.

Tadic had dit niet moeten doen, maar ik begrijp het wel!

1 maart 2021 om 11:47

Man man, wat zijn jullie toch allemaal eenheidsworsten zeg!
Iedereen heeft emotie in zich!

Als je provoceert kan je een reactie verwachten! Ik zou precies hetzelfde doen als ik hem was en dat tegen mij gezegd zou worden!

En grappig dat niemand het er over heeft hoe oliedom dat die Dumfries weer is! Lekker dat we die bij Oranje hebben...not!

Die vent kan alleen rennen en dom lullen! Doet weer een oliedomme actie en denkt wat kan ik doen om de schijnwerpers van mij af te halen?

Aha...gewoon provoceren tegen Tadic en de rest gaat erin mee!
Normaal moet het er over gaan dat PSV weer 3 punten kwijt is door zijn domme aanvoerder...ipv daarvan zitten we hier eindeloze discussies te voeren over niks.

Elke supporter zou maar wat graag hem in team hebben!

1 maart 2021 om 12:48

‘Iedereen heeft emotie in zich’. Die psv fans (zijn geen echte fans) waren ook ook vol emotie toen tadic langsliep. Maar praat je dan het gedrag goed? Nee, want het gedrag was fout. Net zoals bij tadic. Mensen moeten zich gewoon gedragen en niet het smoesje gebruiken, ‘ik zat vol emotie’. Beetje flauw om te doen alsof niemand iets zegt over Dumfries. Daar hebben genoeg mensen wat van gezegd, incl PSV’er. Je weet dat dit topic gaat over tadic hè? Ik hoef tadic trouwens echt niet in mijn team te hebben. Kan fantastisch voetballen in de kleine ruimte maar zijn gedrag is niet best. Had bij Getafe niet misstaan.

1 maart 2021 om 17:05

@arsenal890,

Sorry maar dat is complete onzin dat mensen wat zeggen over Dumfries.
Hij heeft er gelukkig voor gezorgd dat Ajax een punt pakt en PSV er niet 3 inloopt.

Als Tadic niets had gezegd of gedaan zou iedereen het over hem hebben hoe oliedom het vergrijp was.

Zie je niet in dat Dumfries dit doet om alle aandacht van hem af te halen om zijn eigen falen te verbloemen?

Ik praat het gedrag van Tadic niet goed, maar dat is op een heet moment...actie is vaak reactie.

Dat er dan heethoofden een uur nadien nog buiten zo staan heeft niks meer met normale emotie te maken.

En ik heb het over Nederlandse clubs, elke ere divisie club zou Tadic willen hebben de rest is gewoon onzin. Hij zou zelfs bij Arsenal niet misstaan.

In het verleden hebben o.a een V Bommel zo vaak mensen uit hun concentratie gehaald met succes. Dat is gewoon smerig en zwak. Dat zie je Tadic nooit doen.

Ook zie je Tadic eigenlijk nooit een smerige overtreding maken naar een tegenstander.

Hij is enkel extreem gedreven en slaat wel eens wat door. Maar dat veel liever dan mensen die niks zeggen! Je moet soms voor wat vuur zorgen in je team.

Hij is van onschatbare waarde, en mensen kunnen daar gewoon slecht tegen.
Iedereen hoopt dat die de penalty mist, en de 16e achter elkaar weer raak!

Een Berghuis is iemand waar je over moet klagen, die schopt soms mensen half neer...dat is pas verwerpelijk! Of die domme Dumfries...met een paar minuten op de klok zo een lompe overtreding maken als aanvoerder.

Ik vind hem PSV onwaardig en al helemaal Oranje...echt tenenkrommend slecht dat dit onze beste rechtsback is...gelukkig komt er snel weer een goede lichting aan...want dat kan gewoon niet.

We branden Tadic tot de grond af voor eigenlijk helemaal niks....gewoon doorlopen en doorgaan met leven...iemand schold even...wauw!

1 maart 2021 om 12:04

Nee ben ik niet met je eens. Een loser zou hem missen. Ik vind Dumfries een grotere loser als je zo voor iemand gaat staan die een penalty wil nemen. Buiten dat dupeert hij zijn eigen team met zijn domme hands bal.

1 maart 2021 om 12:07

@overloadofred nee de loser is hier Dumfries die zichzelf totaal niet onder controle heeft.
Het gedrag van Tadic siert hem ook niet, en ik zou er voor kiezen om het niet te doen, maar hij heeft er tenminste controle over met als resultaat de gewenste uitkomst.

Dumfries probeert te provoceren, terwijl ze de winst weggeven en hij zichzelf helemaal laat gaan en begint te schuimbekken.

1 maart 2021 om 15:42

Dumfries zn gedrag heeft tenminste nog invloed op het spel zoals de stip kapot maken, wat overigens vaker gebeurt.. Tadic heeft niks met voetbal te maken dat uitschelden en juichen voor zn gezicht

1 maart 2021 om 16:28

Tadic maakt eerst rustig de strafschop en wrijft het er vervolgens in bij Dumfries.
Dumfries heeft vervolgens zichzelf niet meer onder controle, verliest het kampioenschap en gaat schuimbekkend het veld af.
Vervolgens staat ie vervolgens bij een interview als een klein kind wiens knikkers zijn afgepakt te klikken voor de camera, terwijl hij het niet over zn eigen gedrag heeft.
Tadic zegt gewoon dat ze alle 2 niet netjes bezig waren.

Tadic had twee gezichten in die situatie. Eerst zich niet gek laten maken, opperste concentratie en de penalty overtuigend inschieten, dat was sterk. De reactie na de goal op Dumfries vond ik kinderachtig. Je hebt met die goal al ultieme revanche, hou het daar dan bij.

Wat zijn de meeste mensen hier toch een stel moraalridders zeg! Lekker opblazen van iets wat begrijpelijk is wat hij doet. Is het slim? Nee! Maar kan ik het me voorstellen? Jazeker! Hij wordt van alles verweten en ze proberen hem zo uit zijn concentratie te halen wat ze gelukkig op het moment suprãªme niet lukt. Als jij in het echt zo wordt behandeld en je kan je gram daarna halen doe je het ook. Niemand heeft er erover dat Dumfries van alles ervoor doet! Niemand heeft het erover dat Dumfries erg dom die penalty tegen krijgt! Hij doet het gewoon om alle aandacht van hem af te wenden omdat PSV door hem de 3 punten verliest en het lukt! Want veel mensen hebben toch al een antipathie voor Ajax en dan zoeken we graag de betere spelers op en uiten we zo de frustratie door bijzaken. Tadic zie je nooit spelers blesseren. Ja hij gaat af en toe wat verder dan gemiddeld als hij geraakt wordt. Maar hij is zo ontzettend balvast en een absolute penalty killer...want Dumfries wist ook dat dit de enige kans was om de 3 punten te behouden! Iedereen die nu zo op Tadic zit te zeiken, zou hem dolgraag in hun eigen team hebben! Degene die beweren van niet zijn gewoon hypocriet!

Prima gereageerd door Ten Hag. Al die huilverhalen rondom alleen het gedrag van Tadic. Slechte verliezers zoeken een zondebok, en die is vaak aanwezig bij de tegenstander. Ik lees of hoor amper over het gedrag van de Psv’ers tijdens het slotincident, maar ook tijdens de wedstrijd. Er werd van beide kanten geprovoceerd en uitgedaagd. En waar Ajax qua resultaten de wind flink mee heeft, ook heeft afgedwongen, zit dat bij PSV flink tegen. In cruciale wedstrijden door de mand gevallen, ondanks dat de trainer dat goed tracht te praten, en dus moet er naar iets anders worden gezocht. De arbitrage? Natuurlijk! De tegenstander? Ook! Maar moet er zo stilletjes aan niet naar andere oorzaken worden gezocht in Eindhoven? Dat er geen eenheid is in de selectie? Dat de resultaten en fitheid van de PSV spelers onder Schmidt bijna de ondergrens doorbreken? In plaats van met de vinger te wijzen naar de splinter in het oog van Ajax, zou ik me maar eens gaan concentreren op de balk in het eigen oog.

Ach, hoewel ik Tadic een van de meest irritante spelers vind die ik ooit op de Nederlandse velden heb zien spelen, kon ik zijn reactie van gisteren nog wel begrijpen. Als spelers jou uit je concentratie proberen te brengen (overigens deed Willem van Hanegem dat in 1974 ook door een kluit modder naar Paul Breitner te gooien toen hij zijn aanloop voor de strafschop nam, maar blijkbaar was zoiets toen minder een probleem), dan mag je best terug reageren. Dat hij daarbij wat over de schreef ging, dat zij dan zo.
Wat ik eigenlijk veel erger vind, is de structurele natrap acties die in dit Ajax elftal zitten, gisterern weer Martinez die het overduidelijk deed, eerder dit seizoen hebben Anthony, Alvarez en Tagliafico zich hier ook al meerdere keren schuldig aan gemaakt. En elke keer weer komen ze ermee weg bij scheidsrechters en de Var. Dat vind ik persoonlijk veel kwalijker dan wat Tadic gisteren deed. Dat van Tadic is hooguit een wat te ver doorgevoerde mindgame waar Dumfries zelf ook schuldig aan was. Wat die andere Ajacieden eerder deden is moedwillig een tegenstander proberen te blesseren, en dat hier nog steeds niet tegen is opgetreden vanuit Zeist vind ik een regelrechte schande.

1 maart 2021 om 11:56

Ik ben het eens met onze zuid Amerikanen...die gaan de laatste tijd wel te ver vaak...ik begrijp niet dat Martinez dit deed!

Ik denk dat ze enorm gefrustreerd zijn niet altijd te spelen, maar dit mag nooit een excuus zijn daarvoor en is zeer kwalijk.

Tadic zie je nooit gemene dingen doen naar andere spelers, hooguit zich wat aanstellen.
Tadic is een echte winnaar! Ik hou van dit soort spelers! En buiten een echte winnaar ook een echte leider en aanwinst!

Want wat hij ons al heeft bezorgd is onmeetbaar! Beste aankoop ooit denk ik wel voor onze club!

Daarmee bedoel ik dus dat hij zolang bij ons is en van zo een meerwaarde. Zlatan en anderen waren nog een tree hoger maar speelde veel minder en minder belangrijk totaal...

1 maart 2021 om 12:09

De actie van gisteren van Martinez kan natuurlijk nooit komen omdat hij gefrustreerd is dat hij niet altijd speelt. De laatste wedstrijden heeft hij steeds basis gestaan en doet hij het meestal prima.
Als je dan een domme rode kaart haalt, kun je die basisplek weer verspelen, dus nee, dat had er ongetwijfeld niks mee te maken.

1 maart 2021 om 12:53

Ik denk toch wel een beetje van beide...het zit in hun aard...in Latijns Amerika zijn ze ook vol temperament...en dat komt af en toe tot een vreemde uiting of kortsluiting.

Hij had gisteren natuurlijk gewoon rood moeten hebben...zo simpel ligt dat.

1 maart 2021 om 20:16

Het klopt dat Tadic niet echt vuile overtredingen maakt. Dit maakt hij wel weer goed daar zich vaak aan te stellen, continue te zeuren om kaarten en maar verontwaardigd te blijven kijken.

1 maart 2021 om 12:44

Het klinkt misschien stom maar als je de namen ziet van de spelers die dat soort overtredingen maken.....nico, Martinez, Antony.... allemaal zuid amerika. Daar is het spel nu eenmaal harder.
Het is niet goed te praten want het slaat nergens op die overtredingen maar dat soort spelers zijn nu eenmaal gewend zo hard te spelen. Wij houden over het algemeen toch meer van fair play.

Joh dit gedrag kan mij niet vaak genoeg in dit soort wedstrijden, hoort erbij. Dat geneuzel dat we alles maar moeten veroordelen en benoemen als het een keer buiten het boekje gaat vind ik helemaal niks. Dit zijn de wedstrijden waar je het voor doet, daar horen provocaties, irritaties, scheldpartijen en vuil spel in mijn opinie bij.

Ik vind het heel vreemd waarom er de hele tijd meer aandacht aan Tadic zijn gedrag wordt besteed dan aan dat van Dumfries

1 maart 2021 om 12:22

Dat valt mij ook op! Niemand heeft het over het gedrag van Dumfries of dat hij als een stervende zwaan naar de grond ging terwijl er geen overtreding op hem werd gemaakt.

1 maart 2021 om 12:42

Dat komt omdat het voornamelijk anti ajax mensen zijn die heel graag een ajax speler overal de schuld van geven maar niet gewoon naar beide kanten willen kijken. Gelukkig zijn er wel veel ajacieden die niet alleen naar clubvoorkeur kijken en het gedrag van beide heren niet goedkeuren.

ik kan mij berghuis nog goed herinneren die na een penalty boos reageerde omdat iemand van de tegenstanders tijdens het nemen riep dat ie zich gek zou laten maken en zou missen. Heel menselijk dat je dan boos roept "" niemand maakt mij gek "" als je hem er met overtuiging inramt, zo ging het ook bij tadic alleen bleef het bij dumfries niet alleen bij woorden maar ook nog eens de stip onklaar maken, hoe zielig en onsportief ben je dan ? ik snap de reactie van tadic er na heel goed, actie is reactie, en zo geschiedde

Ach, al die drukte om niks. Dumfries veroorzaakt een penalty en baalt daardoor als een stekker en dus probeert hij Tadic uit zijn concentratie te halen. Tadic scoort en juicht vervolgens wat provocerend (net als Van Nistelrooy destijds). Nou, wat een gedoe. Ik vind het van beide kanten niet zo erg allemaal. Tadic mag zich overigens wel wat minder laten vallen als een stervende zwaan, maar ook daar is hij niet alleen in.

Er was gisteren maar een man kansloos bezig: Dumfries. Schwalbes, faken bij de handsbal, onsportief gedrag bij de penalty, treiteren bij Tadic. Als je dan toch scoort mag je best even terug reageren. Ok Tadic ging iets te lang door (ik denk dat hij Dumfries geel wilde laten krijgen als karma om hem een lesje te leren)... Maar voor de rest snap ik de ophef over Tadic niet. Die wordt veel groter gemaakt dan nodig en Dumfries mag er maar mee weg komen. Toneel spelen en schwalbes maken zijn juist mijn grootste irritaties op de velden.

1 maart 2021 om 12:23

Dat komt voornamelijk door je Ajax bril. De ophef gaat over beide heren. Ze misdroegen zich allebei. Zoals ik hieronder aangeef vind ik daar overigens weinig mis mee in een topper. De emotie hoort erbij. Maar om nou net te doen alsof je niet snapt waarom er ophef was over Tadic, dat gaat me (als mede Ajacied) wel wat ver.

1 maart 2021 om 13:20

Als ik de media er op na lees, lees ik meer over Tadic dan over Dumfries. Dat is het punt dat ik probeer te maken. Terwijl dit volgens mij andersom zou moeten zijn. Nu is Tadic ook een vervelend mannetje. Maar gisteren moest hij zijn meerdere erkennen. Dat hij na het scoren reageert is dan ook prima. Wel iets te lang. Maar het gedrag van Dumfries vond ik pas echt niet door de beugel kunnen.

1 maart 2021 om 14:30

Voor mij was het gewoon een 50/50. Allebei een beetje debiel gedrag voor een volwassen man. Maar kan me er niet druk om maken. Ik lees overigens bijna overal dat 'dumfries Tadic provoceerde', dus zo gefocussed op Tadic is het ook niet eens.

Het is oprecht lang geleden dat een wedstrijd tussen PSV en Ajax zo was geexplodeerd. Ik vond het eigenlijk wel mooi. Hoewel ik het gedrag van de heren in een normale situatie zou afkeuren, kan ik het in de laatste minuut van een topper helemaal begrijpen. Dumfries maakt een handsbal en probeert vervolgens alles er aan te doen dat de penal wordt gemist. Ja het is spelbederf en oncollegiaal etc. Maar stel dat het zou hebben gewerkt, dan was de titelstrijd weer opengebarsten. Wordt onze teams in de ED vaak verweten dat ze deze stap in Europa niet nemen. Tadic weet wat Dumfries probeert te doen. Houdt zn hoofd koel tijdens het penaltymoment en haalt daarna zijn gram omdat hij ook helemaal vol zit met adrenaline. Je ziet ook bij hem hoe belangrijk dat puntje was.

1 maart 2021 om 20:52

Exact, zo is het ! Een beetje pit vinden we tijdens toppers in zuid Europa mooi en hier zouden we ht moeten afkeuren. Beide heren stelden zich aan, dat weten ze maar al te goed. Vandaag kunnen \e er alweer om lachen en dan weer over tot de orde van de dag !

Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo'n ramp wat er gebeurde. Het is een topper, daarbij horen nou eenmaal emoties. Aangezien de wedstrijd zelf van een bedenkelijk niveau was, vond ik dit einde dan tenminste nog vermakelijk. Spelers die gaan provoceren en de penatly stip van hun eigen (dramatische) veld kapot trappen, vervolgens krijgen die een koekje van eigen deeg bij het 'vieren' van de goal. Tja.. Ik vind het allemaal niet zo'n ramp hoor. Tadic en Dumfries zijn beide boefjes. Tadic is iets meer open over wat er gebeurde en Dumfries doet net of z'n neus bloed. Uiteraard is het vrij duidelijk dat ze beide foute dingen hebben gezegd tegen elkaar.

1 maart 2021 om 13:42

In het buitenland lachen ze hierom, daar heb je soms veldslagen tijdens toppers. Wat hier gebeurde is daar maar een klein gevalletje haha. We moeten het ook niet groter maken dan het is. Niet netjes van beide heren en ook niet het gedrag wat bij een aanvoerder hoort, maar er is ook geen slachtoffers gevallen dus afsluiten en door naar de volgendenwedstrijd

1 maart 2021 om 14:28

Precies, dat gevoel had ik ook heel sterk. Een opstootje na een topper is echt niet zo bijzonder.

Er zijn genoeg spelers die zich wel eens laten gaan, de een wat vaker dan de ander. Ik ben geen fan van Tadic maar dit is hier wel bekend en door dit soort acties wordt dat alleen maar versterkt. En dat mensen dat dan goedpraten dat mag maar als we als Nederlands elftal straks weer tegen portugezen of italianen op zo een manier verliezen moeten we ook niet zeiken dan. Dat ten Hag dit niet afkeurt verbaasd me niks na die uitval laatst van Tadic tegen zijn medespeler. Het is een volwassen vent althans daar gaan we vanuit. Als je dan beetje geprovoceerd wordt en je laat je zo gaan dan laat je je echt wel kennen. Vroeger had je Bergkamp bij Ajax en Petterson en weet ik veel wie allemaal. Die werden ook 90 minuten langs geschopt en van teksten voorzien. Die pakten de bal schoten hem erin en glimlachten in het voorbijgaan naar de eigen helft nog heel even. Super irritant voor ons als (supporter van de ) tegenstanders. Maar dan ben je in mijn ogen een winnaar en ben je mentaal ijzersterk niet als je zo reageert als Tadic dit keer maar ook Berghuis en Dumfries.

Tadic is een geweldige voetballer maar ook een afschuwelijk naar mannetje dat altijd naar anderen wijst maar zijn eigen aandeel nooit wil zien. Hier in de eredivisie is hij het mannetje, is niet voor niets teruggekomen. In het buitenland maken ze je af om dit gedrag.

1 maart 2021 om 12:40

Dat zelfde wat je nu zegt kan je ook over Dumfries zeggen toch? Waarom weer een kant kiezen. En in het buitenland komt dit gedrag gewoon vaker voor hoor. Niks gewend zeker.

1 maart 2021 om 13:32

Ik heb helaas geen voetbalcarrière gehad in het buitenland, jij wel? Ik kies geen kant, ik geef mijn mening en dat mag volgens mij?

Dit gedrag wordt in Engeland niet getolereerd, krijg je meteen een schorsing aan je broek.

1 maart 2021 om 20:18

Maar als je commentaar levert op een speler kies je gelijk een kant ? Wat een onzin.

Zowel Tadic als Dumfries gedragen zich bijna wekelijks als kleine kinderen. Als Ten Hag en Schmidt dit gedrag accepteren, moet de clubleiding ingrijpen door de aanvoerdersband af te pakken. Maak blind/klaassen of Götze/Zahavi aanvoerder. Allemaal wars van raar gedrag en ook voorbeelden voor de groep. Tadic heeft een kwartier uitleg gegeven en niemand die er iets van verstaan/begrepen heeft. Dit kan toch niet.....

Dumfries gaf na de wedstrijd dan nog wel toe dat het een penalty voor ajax was. Maar ik erger me dood aan het gedrag van beide spelers en het effect dat dat heeft op supporters. Die bekijken het vaak alleen van 1 kant en nemen hoe dan ook de eigen speler in bescherming. Dit is gewoon aanvoerder onwaardig gedrag van beide spelers.
Dumfries hoort die penalty stip niet kapot te maken en dingen te roepen naar Tadic en Tadic moet na de penalty gewoon rustig omdraaien en niets anders doen dan het vieren met zijn medespelers. Dat kinderachtige gedoe moet gewoon klaar zijn. Hij duwt zelfs Davy nog hard weg als hij Tadic wil tegenhouden. Hou jezelf in bedwang zeg.
Wat wel mijn gevoel is dat Tadic in het interview iets eerlijker was dan Dumfries. Die liet weinig los. Tadic vertelde alles gewoon. En als Dumfries zegt dat bepaalde dingen niet op het veld thuis horen.....ja idd dat klopt ja, helemaal gelijk in....maar kijk dan zelf ook in de spiegel. Penaltystip kapot schoppen hoort ook niet op het veld thuis.
Hoop dat beide trainers wel met hun aanvoerders in gesprek gaan en dat het de volgende keer wel uitgesproken is tussen Tadic en Dumfries. Anders gaat het een terugkerend iets worden en dat wil niemand.

Zolang we valsspelen en zuigen blijven typeren als winnaarsmentaliteit blijft voetbal voor een hoop mensen een een mietjessport. Jammer, want het zou anders nog groter kunnen zijn. Weet je wanneer je echt een winnaar bent, als je die pingel erin schiet en rustig terugloopt. Dan sta je er boven. Dan kan je ook van een ploeg als Getafe winnen. Want nu maalt ie die pingel, maar hij laat zich natuurlijk wel meeslepen door het geneuzel van Dumfries. Ik vind zowel Tadic als Dumfries niet het voorbeeld van een winnaarsmentaliteit. Bij winnaarsmentaliteit denk ik aan iemand als Ronaldo of Robben, die bij een 5-0 voorsprong in de 90e minuut nog zichtbaar boos opzich zelf zijn als ze een kans missen. Nou is Robben wel ook een duikelaar natuurlijk, dus op dat gebied ook onderdeel van het probleem. Punt blijft, winnaarsmentaliteit en tegenstanders opnaaien is niet hetzelfde en zowel Ten Hag als Schmidt (of Advocaat mbt Berghuis) moeten dit gedrag gewoon veroordelen.

We kunnen hem goed gebruiken met zijn ervaring, maar een aanvoerder moet het boegbeeld van de club in het veld zijn (naar mijn mening). Wat hij gisteren deed, zou voor mij (als ik trainer was geweest) een reden zijn om de aanvoerdersband af te nemen.

Zolang mensen als Tadic geen andere keuze zien dan zo te reageren op een provocatie, zal strijd en oorlog blijven bestaan. Helaas wordt dit ego-gedrag normaal gevonden door te veel mensen. Actie-reactie. Zo werkt het niet. Je hebt altijd een keuze. En als Tadic het over zijn ervaring heeft ten opzichte van Dumfries, zou hij juist hierboven moeten staan in plaats van trots zeggen 'hij moet geen mind games spelen met mij, die verliest hij'.

Tadic krijg je niet uit zijn evenwicht met dit soort kleutergedrag. Deze man is op dat gebied ijzersterk.
Ik meen dat de zaak nu ook gesloten moet worden. Ook de betrokkenen zijn deze mening toegedaan.
Belachelijk en schandalig vind ik het optreden van zichzelf supporter noemende malloten.
Dat de zaak helaas niet voorbij is blijkt wel uit appjes die verstuurd worden
zoals
Dumfries is nog steeds een gat aan het graven ( en je ziet een joekel van een gat)
Of Ja, Dumfries wie een gat graaft voor een ander enz

Nu weer allemaal de focus op de competitie

Ik vind dat ze beide wel wat ver gingen , zeker tadic maar ik kan hier zo van genieten.. voetbal is emotie en zeker op zon moment als je die penalty erin knalt.

We maken het ook wel erg groot hoor. Emotie hoort erbij alleen had Tadic wel iets minder heftig mogen reageren en Dumfries had wat minder onsportief kunnen gedragen. Zeker niet netjes van beide heren en zeker niet het gedrag wat bij een aanvoerder past, maar het hoort ook wel weer beetje bij een topper waar de gemoederen hoog op kunnen lopen. We praten erover of er een moord is gepleegd door deze 2 heren. Sluiten dit hoofdstuk en doorgaan naar de volgende wedstrijd, want zo groot is dit allemaal ook niet echt en wordt aardig uit zn verband gerukt.

Wat praat iedereen hier over netjes etc.? Dit is een wedstrijd waarmee het kampioenschap zo goed als zeker bepaalt is. Wat boeit mij het op zo'n moment hoe we winnen, daarvoor mogen ze alles uit de kast halen. Dumfries probeert dat ook door middel van de penaltystip te ruineren en de bal lang vast te houden ( en wie weet wat daar nog allemaal gezegd is). Is zijn recht, maar dan is het ook Tadic's recht om daarna even uit revanche terug te komen bij hem. Nog sterker, ik had hem op zo'n moment gewoon even vriendelijk bedankt voor de penalty, en na de wedstrijd nog even bedankt voor het punt. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Prachtig die ontlading.

Ik vond het heerlijk om te zien. Als het voetbal zo belabberd is, dan is het toch heerlijk om wat sensatie te zien op deze manier. Dumfries heeft gelijk dat ie probeert om Tadic uit zijn concentratie te halen en om daar te gaan irriteren, want misschien mist Tadic daardoor de penalty. Ik genoot vervolgens echt van het provocerende gedrag van Tadic, die even zijn gelijk gaat halen bij Dumfries, waarna alle stoppen doorslaan bij Dumfries. Als Dumfries dat vervelend vindt, dan moet hij überhaupt niet beginnen met het irriteren van Tadic. Als je dat dan toch doet, moet je ook accepteren dat Tadic hem terugpakt. Ik heb genoten van dat moment.

1 maart 2021 om 16:58

Ik snap er dus werkelijk ook helemaal niks van. Volgens mij wil men gewoon goedkoop scoren ofso, al die onzin reacties, ook van de zogenaamde analisten. Dit is gewoon die heerlijke winnaarsmentaliteit. Toen van Nistelrooij het deed was het wel tof. Wat een onzin. Gewoon bazig van Tadic. Zulke leiders heb je nodig in je team. Men onderschat zijn waarde enorm. Ik vind dit totaal niet erg ofso, misschien na de match moet het voorbij zijn maar dan nog. We gaan geen lieverig gedoe laten zien wanneer men je probeert te provoceren en alles. Psv was ook onsportief bezig, so what! Man, dat lievig gedoe is juist wat vaak Nlse teams in Europa de das om doet!

1 maart 2021 om 17:16

Zo is het Sociofan1. Dit is topsport en het gaat om miljoenen. Als het dan nodig is om iemand uit zijn concentratie te halen of om te provoceren, dan moet je dat gewoon doen. Tadic heeft dat heel goed begrepen. Dumfries deed in principe ook wat hij moest doen, door te proberen Tadic uit de concentratie te halen en zelfs de penaltystip te mollen.

Het is denk ik een combinatie van mensen die goedkoop willen scoren (oh, kijk mij eens vinden dat dit onsportieve gedrag niet kan!) en mensen die erg nostalgisch zijn en het idee hebben dat sportiviteit belangrijker is dan winnen. Dat is naïef in deze tijden. Ik geniet persoonlijk ook meer van vuur met vuur bestrijden dan van het softe sportieve verhaaltje, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

1 maart 2021 om 20:23

Dus toen Ajax in Europa verloor van een elftal aanstellende Spanjaarden heb jij lopen juichen omdat dit erbij hoort ? Dit soort gedrag, net zoals de actie van Martinez is niet goed te praten.

2 maart 2021 om 13:42

Nee, natuurlijk niet Janssen. Maar die Spanjaarden zijn wel diegenen die doorgegaan zijn naar de volgende ronde, en dat is wat telt. En als ze dat tegen je gebruiken, zul je zelf slimmer moeten zijn.

1 maart 2021 om 20:21

Ik weet niet of jij de beelde gezien hebt, maar ook bij Tadic sloegen de stoppen volledig door. Davy Klaassen kreeg bijna klappen van hem omdat hij probeerde Tadic te laten stoppen. Het gedrag van beide sloeg nergens op.

Tja Tadic is een gevalletje love him or hate him. Heb je deze man in je team is het de onmisbare schakel in zowel sportief als mentaal vlak. Ben je neutraal of tegen Ajax dan kun je hem soms vervloeken. Persoonlijk hou ik echt van zijn winnaarsmentaliteit en hij is daarmee ook van onschatbare waarde geweest voor het Ajax van de afgelopen jaren, los van de feiten/cijfers (goals en assists) ook vooral met de drive die hij over kan brengen op de rest van het team. En dat schortte afgelopen decennia er nog wel eens aan de Europese subtopploeg uit Amsterdam. Ik vind het prachtig om te zien, even los van het 'opgeblazen incident' gisteren met Dumfries. Een van de betere aankopen van Ajax deze eeuw.

1 maart 2021 om 14:55

Zoniet de beste aankoop! Klasbak en winner put sang. Jongen van de Balkan!

Zoals gezegd, wangedrag goed praten onder het mom van "mentaliteit". Laten we even niet vergeten dat er nu nog 20 spelers waren met werkende hersenen. En let wel, dat is dus inclusief een idioot die de bal meent te moeten wegtrappen voor tijdrekken en een volslagen onbenul die zo'n idioot op de enkel trapt....

Maar serieus zonder die andere waren ze elkaar gewoon in de haren gevlogen. Maar nee, nu zijn het echte winnaars en mentaalsterk.

Als een religieus persoon zo reageert op het belachelijk maken van zijn haar religie spreken we er Terecht schande van, stellen we kamervragen. Ow en klein detail, passen we de wet aan want tot 10-15 jaar geleden hadden we wetgeving tegen blasphemy! Tsja voetbal is niet veel anders, bleef het maar bij supporters nu zijn het de miljoenen die zich misdragen....

Wat een mierenneukerij hier zeg. Welkom in de wereld die voetbal heet. Mag het nog een beetje primitief zijn zo nu en dan? Lekker zeiken, etteren en weet ik veel wat. Hoort erbij man. Irritant is het zeker, maar oh zo lekker. Tadic is daar goed in, Dumfries net zo. Mooi toch.

Als je mentaal zoo sterk bent dan laat je jezelf niet zo idioot gaan. Behoorlijke kortsluiting bij Tadic.

1 maart 2021 om 20:48

Gelukkig hanteert hij wel de juiste volgorde. Eerst scoren en dan flippen en laten zien wie de winnaar is. Degenen die mentaal minder sterk zijn, missen vanaf 11 meter.

Een penalty erin rossen heeft niks met mentaliteit te maken maar gewoon inschieten en hopen dat de keeper de bal niet stopt. Als je bij Ajax speelt mag je op zijn minst een winnaarsmentaliteit verwachten van de speler, echt zo kul opmerking. Die Ten Hag lult maar wat. Iets van 'wij zijn Ajax en vinden dat we alles mogen'. Hard op weg om de lelijkste club van Nederland te worden zo.

1 maart 2021 om 19:43

Blijft voor mij gewoon de mooiste club hoor en vele met mij. Sympathie van andere club supporters kan me gestolen worden en al zeker als die ook zat van die lelijke spelers hebben en hebben gehad.Kuijt, Lozano, v. Bommel, Kramer, Farfan, de Jong, Berghuis enzovoort.

1 maart 2021 om 20:49

Nobody like us, but I don't care ! Ieder zijn club en dan is het mooi dat er altijd een keuze is.

Het is echt niet normaal hier. Zelfs sommige mede Ajacieden. Dusan Tadic! Onze kapitein op het veld haalt gewoon zijn gram. Simpel. Kunnen lang of kort erover zijn. Hij laat niet met zich sollen. Heerlijk die kop ook als hij kookt van woede. Controleert die woede ook nog perfect tot het gaatje en krijgt niet eens een gele kaart. Weet je wat nog het ergste is? (en best schrijnend) Dat Tadic zijn medespelers niet eens voor hem in de bres sprongen toen 3 lafaards hem uit de tent willen lokken! Dumfries kijkt ook altijd alsof hij een luchtje ruikt hangen ergens. 😂 Zo een spanning en intensiteit. Heerlijk. Wij in Nederland gaan dan nog een week door over moraal en voorbeeldfunctie en wie wat heeft gezegd. Waar gaat het over!? Zonde zonde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren