Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Scouts van Tottenham Hotspur zijn razend enthousiast over Blind'

Laatste update:

Ajax verkocht Jan Vertonghen en Christian Eriksen al aan Tottenham Hotspur en doet in de zomer mogelijk opnieuw zaken met de subtopper uit Londen. Volgens de London Evening Standard is de belangstelling van Tottenham voor Daley Blind namelijk concreet. De Engelsen zouden serieus overwegen om in de zomer een bod uit te brengen op de middenvelder annex linksback.

/

Volgens de Engelse krant zijn de scouts van Tottenham onder de indruk van Blind, die nu al meerdere malen is bekeken. De negenvoudig international werd vorig seizoen nog door de supporters van Ajax gekozen tot Ajacied van het Jaar en is ook dit seizoen weer goed bezig. De kans dat Blind in de zomer met het Nederlands elftal mee zal gaan naar het WK in Brazilië, is zeer groot.

De 24-jarige Blind ligt nog tot de zomer van 2016 vast bij Ajax en voor de Amsterdammers is er dan ook geen noodzaak om hem in de aankomende transferperiode te verkopen. Het is niet bekend hoe Blind denkt over een mogelijke overstap naar Tottenham, dat momenteel vijfde staat in de Premier League. Ajax is de koploper van de Eredivisie.

Daley Blind zou het niveau van Tottenham Hotspur aankunnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk kan Ajax Blind nog een paar jaar houden. Zeer betrouwbare kracht die zeker op het middenveld een steeds belangrijkere rol vervult binnen het elftal.

Overigens lijkt het me jammer als Blind naar de Spurs gaat want daar wordt hij waarschijnlijk weer op de linksback positie gezet aangezien die positie daar slecht bezet is.

14 maart 2014 om 13:28

Nee gewoonverkopen. Beter zal hij niet worden. Hij is te slap en te zwak voor een VM. Kan geen ballen afpakken niks. In de Eredivisie waar ploegen geen druk zetten is dat geen probleem, maar anders wordt je gewoon conpleet overlopen

14 maart 2014 om 13:29

Slap gelul. Ik weet niet of jij uberhaupt wedstrijden van Ajax bekijkt maar zo ja, kijk dan eens wat beter of koop een bril.

14 maart 2014 om 13:31

Ik denk dat ik sinds Blind in het eerste zit alle Ajax wedstrijden heb gezien... Slappe hap dat is het. Balletjes breed elke keer. Geen verassingselement en helemaal geen agressiviteit of verdedigende kwaliteiten. Aanvallend ook weinig tot niets. Enige wat hij kan js goed positioneren en de bal plichtmatig rond laten gaan

14 maart 2014 om 13:35

Ik zal de wedstrijd tegen Barcelona er eens even bijpakken, goed?
Blind was heer en meester op het middenveld. Veel aggresiviteit in het spel, altijd de voetballende oplossing en veel lef. Sorry maar als iedere kenner lof over hem heeft snap ik niet dat jij andere dingen beweert hier.

14 maart 2014 om 13:36

Mee eens, hij heeft dit seizoen goed gepresteerd, maar ik denk ook dat hij niet beter zal worden. Als hij ook een basis plek zal krijgen op het middenveld of verdediging op het WK, dan zal hij door de mand vallen. Komt voor de absolute top snelheid tekort.

Wilt Ajax nog echt geld aan hem verdienen, dan kunnen ze hem nu het beste laten gaan.

14 maart 2014 om 13:40

Balletjes breed vind ik nog het meest komische. Hij is één van de weinige middenvelders met een drang naar voren. Deze jongen raakt gefrustreerd van het balletje breed leggen. Heel raar wat je hier zegt.
OT: Goede aankoop van Tottenham. Een stille motor met 400+ pk.

14 maart 2014 om 13:40

Leuk zo een wedstrijdje tegen Barcelona... Ik pak even die 2 tegen Salzburg erbij goed...? Daar kan je zien dat Blind onder druk niks is. Kinderlijk eenvoudig weggespeeld. Ik ben ook Ajacied maar jij bent er zo 1 die niet realistisch is en jaren blijft hameren op 1 wedstrijdje tegen Barcelona... Face it Blind is gewoon zeer matig

14 maart 2014 om 13:42

Leuk dat jij die wedstrijd er weer bij wilt pakken, maar er zijn ook genoeg voorbeelden dat hij totaal overlopen werd. Blijf niet continu terug komen op die wedstrijd tegen Barcelona.

Ik zal het nog maar een keer zeggen, maar heel Ajax stak die avond boven zichzelf uit en Barcelona had er ook niet heel veel zin. Barcelona was al door in de poule, terwijl Ajax er alles aan moest doen om 2e te worden in de poule. Beide ploegen gingen met een hele andere instelling het veld in.

Wat ik nu wil duidelijk maken? Blijf niet continu bouwen op die wedstrijd tegen Barcelona. Gebeurt is gebeurt en weer verder gaan. Want er zijn ook genoeg voorbeelden van wedstrijden dat Blind totaal door de mand viel.

14 maart 2014 om 13:44

Yow AFC,

Trek ff je Ajax shirt uit en schiet niet gelijk in de stress... Joe heeft een punt .. In de ED krijgt Blind inderdaad geen echte krachtige 10 tegenover zich met een Loopvermogen waar je u tegen zegt.. Deze lopen er wel in de BPL wel rond en Blind zou zich eerst maar moeten bewijzen of hij hier tegen opgewassen is..

Zoals hij nu speelt doet hij het vrij aardig, maar is zeker nog geen basisspeler bij een team als The Spurs in de BPL en moet nog vele stappen maken om dat niveau te halen.

Dus haal ff rustig adem, want de kritieken zijn niet ongegrond..

14 maart 2014 om 13:44

Tegen Salzburg was het een collectief falen. Heel het team is er niet op getraind om zo onder druk te staan. Hetzelfde wat Ajax tegen Barcelona deed. Vroeg mij een paar seizoenen geleden wat ik van Blind vond en het was het tegenover gestelde. Maar goed ik respecteer jouw mening.

14 maart 2014 om 13:45

Eindelijk iemand die het begrijpt. Ik ben ook nooit gecharmeerd van spelers die altijd kiezen voor de makkelijkste oplossing. Een speler zonder diepgang kan het mij inziens niet redden op het hoogste niveau.

14 maart 2014 om 13:54

@ AfcAjax wat jij wilt.je zal het wel merken als ie naar een grotere club gaat. Dan zal je terug denken aan wat ik zei. klopt dt Ajax een offday had maar als je goed kan relativeren kon je wel zien dat blins tekort komt als VM..

En ja Blind speelde de laatste 2 jaar veel beter dan voorheen en heeft zich ontwikkeld. Maar veel beter is hij op de LB niet geworden

14 maart 2014 om 13:57

Blind is juist een verdedigende middenvelder. In de jeugd altijd al geweest. Hij is puur uit noodzaak op linksback gezet. Bij Ajax werken ze met nummers en hij is een typische "6".

14 maart 2014 om 14:01

Of jij zet je Ajax bril even af! Blind is alleen goed in balbezit! Wanneer de tegenstander de bal heeft dan zie je hem achter de feiten lopen...

14 maart 2014 om 14:01

Hoezo zal hij niet beter worden? Dit zei men 3 jaar geleden ook en kijk nu eens! 1 van de meest constant presterende en beste spelers in de Eredivisie.

Verder speelt Blind nu pas net een half jaar als Verdedigende Middenvelder dus zal hij daar nog best wel wat kunnen groeien.

14 maart 2014 om 14:01

Nou, dan moet je echt eens een bril gaan kopen.

14 maart 2014 om 14:03

Dus jij denkt dat hij het wint van Toure? Of van Wanyama, of Ramsey? Of nog wat lager: Fer? Ik niet. En bij Spurs heb je wel balbezig, maar niet zoveel tijd als in Nederland, als je daar rustig een bal wil aannemen lig je vaak al op de tribune.

14 maart 2014 om 14:10

Blind is al een tijdje de beste CVM van Nederland. De kans dat hij bij het WK 2014 in de basis staat is ook groot. Dit is allemaal te danken aan zijn geweldige seizoen bij Ajax.

Het was een gouden zet van Frank de Boer om Blind op het middenveld te zetten. Blind heeft een uitstekende passing en een geweldig veldoverzicht. Hij is wat slomer, maar dat lost hij prima op door zijn positionering. Op dit moment is er geen betere CVM als Blind in Nederland.

In Engeland is het allemaal van een wat hoger niveau, maar Blind kan daar prima aanhaken. Je krijgt daar veel meer ruimte, zeker achterin. Ruimte betekent dat je nog meer overzicht krijgt en de tijd om na te denken. Zoals ik al zei, zijn pass is prima. Daar kan hij waarschijnlijk nog beter uit zijn verf komen dan in de Eredivisie.

Maar ach, Saurez, Vertongen en Eriksen waren ook niet goed genoeg. Kijk even waar ze nu staan... Uiteraard hoop ik dat dit niet doorgaat, hij is veel te belangrijk voor Ajax. Een vervanger hebben we momenteel nog niet klaarstaan.

14 maart 2014 om 14:23

Bassie ik mag toch hopen dat Blind niet in de basis staat in Brazilie.... Ja hij deed het leuk op de VM in de eredivisie en 2 wedstrijdjes CL. Maar tegen Frankrijk en Salzburg 2x werd pijnlijk duidelijk dat de eredivisie niks meer voorstelt. In de eredivisie lijkt hij heel wat, internationaal is het huilen met de pet op. Aan alle kanten voorbij gelopen

14 maart 2014 om 14:26

@ Don Joe; Hoe kun je dat nu zeggen als je de wedstrijden kijkt? Met name op het middenveld versneld hij juist het spel en blinkt hij uit in ballen afpakken ook door fysieke kracht....

14 maart 2014 om 14:33

Dan zal ik de wedstrijd tegen zwolle er even bij pakken. Totaal geen druk naar voren, passjes breed en geen stempel gedrukt. Jij begint over 1 wedstrijd, dan kan ik dat ook. Dat is toch totaal geen maatstaf? Iedereen kan zien dat zodra het niveau hoger word blind problemen heeft met aanhaken. Voor de eredivisie prima, daarboven word het zielig

14 maart 2014 om 14:45

Dankje pedro@work..

@ ajaxglobal.. Blind versneld her spel..? Nog nooir gezien... Hij is juist een 1 tempo speler zonder versnellingen of verassingen.. Zeg je nou Blind en fysieke kracht in 1 zin..? Zucht....

14 maart 2014 om 14:54

Don Joe ik heb een seizoenskaart, ik zie hem alle thuiswedstrijden dus, waar jij niet alles ziet aangezien de camera op de bal is gefocussed(meestal) zie ik hem altijd, hij geeft zelden een balletje breed.
Dit seizoen sinds hij op CVM speelt is het gewoon een uitstekende speler geworden.
Hij gaat er juist niet slap in zoals jij het zegt.
Aanvallend brengt hij genoeg, en dat als Cvm.
Dus stop gewoon met het verkopen van onwaarheden of in de volksmond ook wel onzin genoemd.
Zo goed als iedereen, ook de kenners beweren anders maar jij zit weer te zeuren van niet.
Ok jongen wat jij wilt.

pedro net als dat Eriksen en Vertonghen het niet zouden gaan redden zeker... haha ga toch knikkeren.

14 maart 2014 om 14:58

Prima verdediger voor een engelse subtopper of middenmoter. Goede aankoop van Tottenham.

14 maart 2014 om 15:00

Haha, zeker geen Ajax Barca gekeken waar hij heer en meester was op het middenveld.

14 maart 2014 om 15:03

@don Joe: Jij bent echt een objectieve Ajacied, mooi om te zien. Blind komt eigenlijk alles tekort wat in het moderne voetbal van een CDM gevraagd wordt, loopvermogen, duelkracht, agressie en snelheid. Op het slakkentempo van de Eredivisie kan het nog, maar als hij onder druk komt zie je wat er gebeurt... Tegen Salzburg werd hij schrijnend weggespeeld.

En kom niet met jullie Barca thuiswedstrijdje (alleen de 1e helft eigenlijk) aan, want dat is slechts een helft waar Ajax geweldig speelde en Barca heel matig was.

14 maart 2014 om 15:15

Als je die wedstrijden tegen Salzburg erbij pakt dan is de enige die meekon juist Blind.

14 maart 2014 om 15:15

Ach daar hebben we die stumperd Nisdenaam weer...
De nummer 1 Ajax groupie die iedereen op deze site elke dag wil laten weten dat ie weer in de Arena is geweest...nou jongen gefeliciteerd...

Het maakt geen moer uit of je in de Arena zit of live thuis kijkt, aangezien op tv alles 100 keer wordt herhaald vanuit alle posities en daarbij ook nog analisten meekijken die alles haarfijn terug spoelen en relativeren.

Jij bent echt zo een zielige Ajax aanhanger die alles maar wilt goed praten wat met zijn club te maken heeft. Alsof de club van je vader is en de spelers je kinderen zijn. Walgelijk zulke gasten als jij.

0,0 verstand van voetbal maar omdat je elke week in de Arena zit denk je het beter te weten dan iedereen. In elke voetbalstadion zitten een hoop mongolen dus niet denken dat je een of andere allesweter bent omdat je tweewekelijks in de Arena te zien bent.... Sufferd

14 maart 2014 om 15:18

En wat voor kenners? Jij doet net alsof alle kenners Blind de hemel inprijzen en allemaal zeggen dat hij klaar is voor een volgende club.... Er zullen genoeg zijn die Blind helemaal niet zo goed vinden.. Wat ie ook niet is...

Aanvallend genoeg brengt..? Zelfs tegen de uitermate zwakke tegenstanders uit onze Mickey Mouse league brengt hij weinig tot niets... Kom even uit de billen van je clubje en veeg de stront uit je ogen... misschien kan je dan weer helder zien

14 maart 2014 om 15:20

Dankjewel Wilshere... blijkbaar begrijpen alleen de mensen het die niet zoveel met Ajax hebben... goh zou het toch te maken hebben met objectiviteit..??

Een ieder die weleens voetbal gekeken heeft kan zo zien dat Blind tekort komt op de VM op een niveau zoals de Premier League of een Wk... alleen de subjectieve "wzawzdb-schreeuwers" zoals Nisdenaam en Afcajax blijven nog volhouden... haha lachwekkend

14 maart 2014 om 15:55

@afcajax
Ben zelf een amsterdammer met een ajax hart maar schaam me voor al die aja fans die zeggen dat blind bij barca oid zou kunnen spelen

14 maart 2014 om 16:00

Don Joe

Ten eerste pakt hij juist veel ballen af. Maar we hebben in de cl al gezien dat hij daar ook prima stand houd.

14 maart 2014 om 16:04

Blijkbaar zit ik ergens in het midden van de hele Blind discussie.
Ben het eens met Don Joe dat hij tekort komt voor de Premier League, maar om elke x te zeggen dat hij het niks is vanwege de wedstrijden tegen Salzburg en Frankrijk? Ik weet niet of je RVP gezien hebt, maar die was ook niks tegen Frankrijk. En die is toch al echt een paar x topscorer van de PL geweest.
En verwachten dat Blind dan zo'n wedstrijd draagt is natuurlijk ook onzin.

Ik zal maar meteen zeggen dat ik geen seizoenskaart heb, maar op tv kan ik wél zien dat Blind wekelijks 1 van de beste aan de Ajax kant is, en echt niet de man is van balletjes breed. Blind is sinds een paar maanden de motor op het middenveld, het zegt toch wel wat dat ze nog geen wedstrijd verloren hebben in de Eredivisie sinds Blind op CVM staat?

Blind is zo'n geval die zeker bij Ajax heel goed tot z'n recht komt, maar waarbij het wel moeilijk inschatten is waar zijn top ergens ligt. Die ligt niet in de Premier League vrees ik, maar Blind bij een subtopper in Duitsland zou echt wel kunnen over een paar jaar. Nu nog gewoon even bij Ajax blijven.

14 maart 2014 om 16:05

san90 of jij praat is niet wim kieft na en kom zelf is met un mening want al de dingen die jij zeg zijn of door wim kieft gezegd of door rene vander gijp

14 maart 2014 om 16:15

Don Joe... Doe niet zo ontiegelijk zielig man.
Je zegt allemaal feitelijke onjuistheden.
Ik praat helemaal niks altijd goed, ik kom je hier pas voor het eerst tegen dus verspreid niet wederom onzin nare vent.

Ik heb overigens meer verstand van voetbal in mijn kleine teen dan jij ooit zal hebben grapjas.

En iemand uitschelden doe je maar tegen je puber vriendjes...
Oh en ja omdat ik vaak bij Ajax kom denk ik dat ik sowieso wel even meer weet van Ajax en haar spelers dan jij he.

14 maart 2014 om 16:16

Dat vind ik ook, ik zeg ook bijvoorbeeld helemaal nergens dat ik Blind daar zie slagen daar komt hij namelijk op veel fronten te kort voor.
Maar meneer doet alsof hij verstand heeft van voetbal en komt even leuk zeggen dat hij er niks van kan.
Nee sorry hoor dat gaat er bij mij niet in.

14 maart 2014 om 16:18

Van Halst, Perez, Van Marwijk... kan wel doorgaan hoor.
Of weet jij het beter dan hun?

Oh en denk nou eens na man, jij vind iedereen die negatief is over Ajax objectief en gelijk hebben.
Misschien ben jij wel subjectief met je antibril.

14 maart 2014 om 16:20

Rearsenal, heb niemand gezien die wel even zei dat hij bij barca wel kan spelen.
Jammer dat Don joe dan denkt dat ik wel denk dat hij bij tottenham kan spelen.
Zeg ik nergens.
Maar hij trekt zijn eigen conclusies en dat moet hij zelf weten, ik weet wel beter namelijk.

14 maart 2014 om 16:31

Haha meer voetbal verstand dan ik... Waar baseer je dat op ? Dat je elke week met je kleutervriendjes op de tribune in de Arena zit..? Kerel ik ben 26 dus ik weet niet wie je denkt dat je voor je hebt.... Je moet niet zo stoer praten snotneus.

Jij komt mij voor het eerst tegen ja, ik moet jou onzinnige reacties elke dag lezen. En je hebt me nog nooit aangetoond dat je ook maar enig verstand van voetbal bezit.... Laat staan meer dan ik.... Laat staan jij meer in je kleine teen dan ik in mijn hele lichaam....

Haha echt grappig van die Nederlandertjes met hun hoofd diep in de billetjes van Ajax... En maar denken dat je verstand hebt van voetbal...

geloof mij ik lees jou reacties dagelijks... En ik kan je zeggen dat jij de ballen verstand hebt van voetbal.. Sowieso niet meer dan ik.. Heb je zelf weleens gevoetbald stumpertje???

Of ben je zo'n zijlijn supporter die het spelletjes denkt uitgevonden te hebben?

14 maart 2014 om 16:40

Ten eerste ik ben 22... nou scheelt 4 hele jaren.
De enige die stoer praat ben jij met je gescheld.
Ik betwijfel of je mijn reacties leest anders zou je wel met je wijsneus gezichie op mij hebben gereageerd.

En met deze zin ''haha echt grappig van die Nederlandertjes met hun hoofd diep in de billetjes van Ajax... En maar denken dat je verstand hebt van voetbal...''

Geef je aan geen ajacied te zijn want het slaat simpelweg gewoon nergens op.

Ja ik heb tot mijn 18e gevoetbald.

en als laatste, lees je inbox.

14 maart 2014 om 16:41

Hahaha. Dus jij met je seizoenkaart gaat elke week heen om op blind te letten? Jij volgt de bal niet maar kijkt alleen naar blind? Dan is het idd logisch dat je het niet zo goed snapt. Je herinnert me aan vertonghen en eriksen, jij wil hun ontwikkelingen vergelijken met blind? Je maakt het steeds lachwekkender. De 2 die jij opnoemt waren uitgeleerd in nl dus is het logisch dat ze een stap maken, blind daarentegen kan als vm in nl nog behoorlijke stappen maken.

14 maart 2014 om 16:47

Ik volg Ajax, maar kijk niet alleen naar de bal, ook naar andere spelers, en 410 etc.
Ik vergelijk nergens de kwaliteiten of groei van Chris Jan met die van Blind.
Ik bedoel er alleen mee dat men niet zo voorbarig moet reageren.
Je hoort namelijk bijna alleen maar ''ooh die red het niet'' bij spelers die vertrekken, maar het tegendeel is waar.
En alsnog blijven mensen dat zeggen.
Natuurlijk mogen mensen hun mening geven, dat is namelijk ook de bedoeling van een site zoals deze.
Maar simpelweg 'hij komt te kort' is een te makkelijk zinnetje.
En vervolgens mensen met een andere mening in het ongelijk stellen.

Begrijp me niet verkeerd ik zie hem ook zeker nog niet rijp genoeg zijn voor een stap, hij kan ook zeker nog veel stappen maken.

14 maart 2014 om 17:03

Dat is iets typisch nederlands, wij kraken onze eigen talenten af als ze een mindere pot spelen, praten ze oranje in als ze 1x goed spelen. Helaas zie je over de afgelopen seizoenen dat wij als nederlandse ploegen telkens een stap tekort komen als we europees moeten spelen. Natuurlijk hebben we succesjes maar op het moment dat het moet komen we steeds tekort. Zo reeel moeten we nu eenmaal zijn

14 maart 2014 om 17:14

@ Afcajax0164

Ik pak eens een wedstrijd PSV - AC Milan er bij. Een jonge Aissati speelde het complete Italiaanse middenveld kapot. En kijk hoe het hem is verlopen? Een zo'n wedstrijdje zegt niks. Ik ben ook niet echt onder de indruk van Blind, hij is stukken minder dan bijvoorbeeld een Eriksen. Voor een verdedigende middenvelder mag je verwachten dat hij een beetje kan verdedigen, maar dat kan hij dus totaal niet. Verder mist hij aardig wat snelheid en voetballend is hij wel oké, maar nu ook niet bepaald top.

14 maart 2014 om 17:24

En aan de blessure van Strootman.

14 maart 2014 om 19:02

Hahahhaahaahahja @don joe, jij hebt mijn dag compleet gemaakt. Wat een irritant ventje is die ndisdenaam, altijd heel kort door de bocht, alles wat hij vertelt is 'waarheid' en meningen van andere kloppen volgens hem niet; wat een subjectief irritant ventje

14 maart 2014 om 13:28

Aan de ene kant hoop ik als Ajacied ook dat ie blijft en gewoon nog een tijd als verdedigende middenvelder kan spelen. Aan de andere kant zal hij toch op een gegeven moment naar het buitenland moeten als hij echt beter wil worden. Je ziet gewoon bij Oranje dat de jongens uit de Eredivisie te weinig weerstand gewend zijn, dus met het oog op de toekomst van Oranje is het dan weer belangrijk dat jongens als Blind ook gewoon op een gegeven moment naar grote competities vertrekken.

14 maart 2014 om 14:27

Hoop dat ajax hem zelf houd tottenham is voor daley een prima club al zie ik hem gewoon nog het liefst 1paar jaar bij ajax hij is niet voor niets al voor het 2 de seizoen de beste ajax speler maar laat hem maar lekker bij ajax

Mooie ontwikkeling heeft hij doorgemaakt. En totaal afgeserveerd door vele "kenners". Denk dat hij er wel van waarde kan zijn, absolute top is hij niet maar kan prima mee op het niveau daar net onder.

14 maart 2014 om 13:34

De "kenners" zien allemaal dat wanneer hij op linksback staat hij het Eredivisie niveau nog wel kan bijbenen. Maar in de topcompetities zijn de buitenspelers over het algemeen een paar gradities technischer, sneller en wendbaarder en daar ligt Blinds zwaktepunt. Als hij naar Spurs zou gaan dan wordt hij in ieder sprintduel bij een lange bal eruit gelopen door de aanvallers. Hij zou enkel kunnen slagen als hij als verdedigende middenvelder wordt gebruikt en het spelsysteem op zijn kwaliteiten is afgestemd. Anders zal hij gegarandeerd falen.

14 maart 2014 om 13:42

Haha, zet eens een Walcott tegen hem, dan zie je Blind de hele wedstrijd niet denk ik. Of een Sterling. Ik denk dat hij zelfs met Valencia moeite zou hebben.

14 maart 2014 om 13:47

Tegen Barcelona hield hij zich anders prima staande tegen de snelle aanvallers. Ook tegen Real Madrid was hij de beste en meest constante speler op het veld bij Ajax en kwam hij niet vaak in de problemen.

14 maart 2014 om 13:48

Scheet dat Walcott en Valencia verder niks met een bal kunnen. Overigens zal Arsenal op de helft van Ajax wss spelen, dus zo'n ramp zal het niet zijn.

14 maart 2014 om 13:53

Ik bedoel dat als hij naar Spurs gaat hij wekelijks zwaar overlopen word. Agbonlahor, Walcott, Oxlade, Redmond, Valencia, Sterling, Navas, Johnson, allemaal veel te snel voor Blind.

14 maart 2014 om 13:55

Op de CVM positie is snelheid niet je belangrijkste wapen, kijk maar naar Busquets. Op de linksback positie wel en ik vind ook dat Blind daarop tekort komt voor de top, maar op CVM positie niet.

14 maart 2014 om 13:56

Tsja vooral Walcott kan niet veel anders dan 'blind' draven. Blind is als noodverband back gezet, blijft van origine een dm.

14 maart 2014 om 14:01

Daar word hij al helemaal overlopen. Tegen een Ozil, een Hazard, een Ramsey, Toure, Rooney, Gerrard, Mata, Oscar, Silva, Aguero en Nasri geef ik hem gewoon geen schijn van kans, die spelen hem gewoon helemaal kwijt. En dan komen jullie met: Ja, maar Barcelona. Mijn antwoord daarop: Salzburg.

Spurs gaat hem nooit als DM halen, eerder als LB, en daar word hij gewoon overlopen, net als op de DM trouwens.

14 maart 2014 om 14:03

Musa kon nog veel minder met een bal en volgens mij verloor Ajax toen omdat Musa steeds te snel was!

14 maart 2014 om 14:04

En tegen Frankrijk zag het er pijnlijk uit hoe hij er steeds werd uitgeprint...

14 maart 2014 om 14:06

Stravven deze eigenwijze Ajacieden willen her gewoon njet geloven. Daarom heb ik zoiets can ga aub naar Spurs dan kijken we volgend jaar hoe het is verlopen. Het is dat veel Ajacieden me hierin gelijk geven, maar ik verbaas me.toch erover.hoelang fans hun eigen spelers kunnen blijven verdedigen

14 maart 2014 om 14:12

Straven we spelen geen Fifa, snelheid is niet alles.

14 maart 2014 om 14:17

Ozil , Ramsey , Gerrard , Mata en Oscar zijn niet bepaald snel..

14 maart 2014 om 14:30

Ja dat is inderdaad een gekke eigenschap dat fans het voor hun spelers opnemen.... De vraag is is hij als LB of al vdm gescout? Of hijj daarvoor geschikt is hangt ook van de speelwijze van de club af. Wanneer de spurs erg verdedigend gaan spelen en blind weinig ruimte achter zich heeft houdt hij zich prima staande.... En op het middenveld kan hij door goed positiekiezen ook zijn waarde toevoegen... buesquets is ook niet echt een fysiek beest toch?

14 maart 2014 om 16:36

??????? Ozil, Ramsey, Gerrard, Mata en Oscar niet bepaald snel? Ze zijn niet de snelste spelers, maar hebben zeker iets wat Blind mist. Explosiviteit, diepgang en fysieke drives. Als een van die spelers aan een drive begint zijn ze moeilijk af te stoppen. Geef blind een schouder duwtje en hij valt om.

Ik schaam me al dat Blind bij Oranje speelt. Laat staan dadelijk bij Spurs, waar Eriksson (20x beter dan Blind) niet gegarandeerd een basisplek heeft.

Blind is te sloom, fysiek te slap, niet explosief genoeg, heeft geen goed schot, speelt te veilig en heeft geen goede lange pass. Kansloos tegen het niveau wat er op de nummer 10 positie rondloopt in de Bpl.

15 maart 2014 om 17:04

Stravven, als hij in spurs zit en tegen ''salzburg'' speelt, speelt het hele team anders.

Een goede speler voor een mooie club blind draait daar zo mee.

14 maart 2014 om 14:41

Ik vind The Spurs toch echt een "net niet club' ze zeggen al jaren te willen meestrijden om de bovenste vier plaatsen maar het komt er nooit van en het zal er ook nooit van komen..

14 maart 2014 om 16:40

Spurs eindigingen stand:

2012-2013: 5de
2011-2012: 4de
2010-2011: 5de
2009-2010: 4de

Weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar ik zou toch eens wat onderzoek doen voordat je domme dingen gaat roepen. Niemand heeft beweert dat ze een topclub zijn. Ze zijn subtop.

Dit jaar hebben ze een slecht jaar. Dat kan gebeuren. Manchester United heeft er ook last van.

Toch is Spurs subtop. Ze dulden alleen clubs als Manchester City, Arsenal, Chelsea, Man Utd voor zich. Dit zijn toch topclubs.

14 maart 2014 om 16:04

Als middenvelder zie ik hem bij Tottenham echt geen basisspeler. Ook als linksback speelt hij Vertonghen er niet uit dus dat word banken. Een Everton zou leuk zijn voor Blind, maar hoger echt niet. Je ziet dat hij niet tegen de grote tegenstanders kan spelen zoals je zag tegen Frankrijk. Word gewoon overgelopen.

14 maart 2014 om 16:09

Daarom moet hij ook lekker blijven, meneer Fcds ziet hem liever vertrekken... moet hij zelf weten maar de meeste en dan bedoel ik ook echt het overgrote deel wilt hem zien blijven.
Naast dat hij gewoon goed speelt is hij Ajax altijd trouw gebleven, en heeft zich terug geknokt... dat wil je als ajacied zien.
Gewoon schijt hebben aan het gezeik van andere en je voeten laten spreken.

Mooi hoe deze jongen, waarvan ik in het begin twijfelde of hij het niveau wel aankon, zich geweldig heeft ontwikkeld. Ben echt fan van deze voetballer geworden en gun hem een mooie club.

Iedereen dacht ook dat Eriksen het niveau en fysiek niet zou aankunnen in Engeland. het tegendeel is inmiddels al bewezen. Dus denk dat Blind ook hier redelijk mee kan voetballen.
Zou alleen jammer zijn voor Ajax want is de dragende kracht van het team.
we zullen zien.

14 maart 2014 om 13:29

Wie is iedereen...? Iemand mer een beetje voetbalverstand kon allang zien dat Eriksen het Ajax niveau ontgroeid was en toe is aan een stap hogerop... Dus wie bedoel je met iedereen..? Mensen zonder voetbalverstand ja

14 maart 2014 om 14:06

dude stop met wat je gebruikt. Eriksen heeft een half seizoen gepresteerd en ging toen weg. Vond hem daarvoor een vertragende factor op het veld vaak balletje terug en weinig drang naar voren.

14 maart 2014 om 14:59

Wel grappig, ik doel nu niet per se op jou hoor.
Maar het was toch echt het gros van de VZ bezoekers dat zei dat Eriksen het niet ging redden in Engeland vanwege zijn fysiek.
En nu zeg jij dat mensen met voetbalverstand weten dat hij dat wel zou doen, of in ieder geval het niveau hier ontgroeid was.(dat laatste is wel zo).

14 maart 2014 om 15:00

Florian Gray, nee Eriksen hield het overzicht, kwam altijd wel met geniale passes en zorgde voor veel ruimte.
Helaas dat vooral niet ajacieden dat niet zagen.
Was met uitstek de beste eredivisiespeler.

14 maart 2014 om 13:41

Eriksen valt mij tegen. Ik had gedacht dat hij het beter zou doen bij Spurs, maar hij heeft eigenlijk nog niet heel veel laten zien.

14 maart 2014 om 13:47

Klopt.maar is ook pas zn 1e seizoen..hij komt vanuit de eredivisie (immens verschil) en hij is nog jong... Daarbij nieuw team etc. In Eriksen heb ik nog vertrouwen

14 maart 2014 om 14:06

Ik denk dat Arsenal hem anders goed had kunnen gebruiken, was ook de perfecte club voor Eriksen geweest. Hij heeft echt altijd oog voor zijn medespelers.

14 maart 2014 om 14:19

Heel Spurs valt tegen .. had hem bij een Arsenal gezet en hij zou het al veel beter doen

14 maart 2014 om 15:01

Het is zijn 1e seizoen, heeft er even uit gelegen met een blessure, en niet geheel onverwacht begon hij niet meteen als basisspeler.
Echter als hij speelde/speelt is hij altijd wel een van de betere, dus ook als het elftal slecht speelt...is hij een van de minst slechtste.

Meteen doen! Strik eromheen en verkopen. Ik zie in Blind nog weinig groeimarge... Buiten de Eredivisie valt ie op VM vreselijk door de mand... En LB hoeven we niet over te beginnen... Als Tottenham spelers zoals Blind blijft kopen worden ze nooit kampioen

14 maart 2014 om 13:30

Ik heb 'm anders in de CL als verdedigende middenvelder prima wedstrijden zien spelen. Hij kan juist beter worden bij een club als de Spurs.

14 maart 2014 om 13:33

Ja tegen Barcelona deed hij het goed. Maar zodra je een team treft dat met drukt speelt zoals Salzburg word je gewoon compleet overlopen. Hij heeft vrijwel geen verdedigende kwaliteiten en pakt geen ballen af.

14 maart 2014 om 13:36

Pakt geen ballen af? Weet niet of je vaak een wedstrijd bekijkt van Ajax, maar Blind pakt genoeg ballen af.
Enige nadeel van Blind is zijn snelheid, maar dat compenseert hij met zijn slimheid. Blind wordt enorm onderschat.

14 maart 2014 om 13:40

Geen enkele middenvelder kan het in zijn eentje doen. Met Serero en Klaassen naast je heb je ook niet persé spelers die dat al gewend zijn. Tevens kan hij ook nog léren om beter onder grote druk te spelen. Alsof een speler als Nigel de Jong er meteen elke wedstrijd stond toen hij op dit punt van zijn carrière zat. Daar moet je stappen voor maken en Blind heeft ook naast zijn kwaliteiten ook nog eens de juiste mentaliteiten om van zichzelf te weten waarin hij nog stappen kan maken. Das ook belangrijk.

14 maart 2014 om 14:32

dat had niet zozeer met zijn kwaliteiten te maken. Salzburg zette gewoon goed en slim druk op de slechtste opbouwers, daardoor kwam hij er ook niet aan te pas....

14 maart 2014 om 15:03

Ach laat hem, ik zie blind wekelijks ballen afpakken in een fysiek duel en ook met tackles.
Alleen zie je die niet in de samenvattingen.

14 maart 2014 om 13:33

Waar valt hij als vm vreselijk door de mand dan? Als linksback bij het Nederlands elftal ja. Maar als VM heeft hij zijn beste wedstrijden in de Champions League gespeeld.

14 maart 2014 om 13:35

Ik vind hem als VM ook niks. Die paar wedstrijden in de CL kan je weer afzetten tegen die van Salzburg, waar pijnlijk duidelijk werd dat Blind geen VM is... Als je dat niet ziet heb ik weinig hoop voor je. Weer 1 van Franks falende theorieen

14 maart 2014 om 13:49

Haha, nou jammer dat je weinig hoop voor me hebt. Tegen Salzburg was iedereen slecht, echt letterlijk alle 11. Die wedstrijden worden nu voor alles gebruikt. Om te laten zien hoe slecht onze competitie is, om te laten zien dat elke speler van Ajax eigenlijk jupiler niveau is en blablabla. Echt zulke belachelijke onzin.

Blind heeft op VM bijna altijd geweldig gespeeld. Zit bijna overal tussen en is ook nog belangrijk bij het voetbaltechnische gedeelte. Als jij dat anders ziet, dan heb ik nogsteeds hoop voor je en respecteer ik jou mening. Ik ben het alleen absoluut niet met je eens, kan toch?

14 maart 2014 om 14:03

Klopt maar waren ze zowel uit en thuis alle 11 slecht..? Dan moet ik toch ja zegge.. Dan lijkt het me een kwestie van kwaliteit...

Klopt dat die wedstrijd te pas en te onpas gebruikt wordt, maar hetzelfde met die match tegen Barcelona. Elke keer moeten we weer horen hoe geweldig het toen was etc.

Qua inzicht en voetbaltechnisch zit het idd wel goed met Blind, maar verder komt hij toch tekort voor Vm. Vooral vind ik hem te lief. Frank draait weer door in zijn experimenten.

Ps ik had het inderdaad anders kunnen verwoorden. My bad. Complimenten voor je weder reactie

14 maart 2014 om 14:14

Don Joe
Ajax was slecht tegen Salzburg, maar vergeet niet niet da Salzburg beide keren geweldig speelde. Daarnaast hebben ze het grote Bayern Munchen van het veld geveegd en vernederd en gisteren tegen Basel waren ze ook weer uitstekend alleen scoorden ze niet. Kortom; op dit moment vallen heel veel spelers door de mand tegen salzburg, of denk je dat de bayern spelers ook niet bij de spurs mee kunnen omdat ze een keer slecht spelen?

14 maart 2014 om 14:21

Don Joe, zie je nu al paar keer roepen dat we ' dat ene wedstrijdje tegen Barcelona' er steeds bij halen. Kan je zelf eens wat concretere voorbeelden geven van een wanhopig slechte wedstrijd van Daley op de CVM Behalve tegen Salzburg?

14 maart 2014 om 14:26

Gelukkig dram je zelf niet door, smaken verschillen en we gaan het allemaal zien.

14 maart 2014 om 14:27

Ja die wedstrijd tegen Frankrijk... En ik zeg toch ook in de Eredivisie houdt hij zich goed staande. Maar is dat een goede afspiegeling. Voor het niveau van Spurs of het Nederlands elftal..?

14 maart 2014 om 14:29

Daar zeg je het al Don Joe.... JIJ vind hem niks.... maar dat betekent natuurlijk niet dat hij er niks van kan!!!
Blind is een zeer degelijke Vm... de wedstrijden tegen Redbull moet je niet alleen op Blind afschuiven pik! daar faalde het hele elftal!!
Zoals ik uit je andere reacties kan halen ben je een behoorlijke hater richting Ajax, dus zal ik je post niet te serieus nemen..... maar nogmaals wat jij vind is natuurlijk verre van de waarheid!
Succes verder met je gehaat!

14 maart 2014 om 14:39

Waarom ben ik een hater Sjaakie? Omdat ik niet meega in de hosanna maar alles relativeer..? Ik ben namelijk zelf Ajacied...

Dus waarom hater? Omdat ik niet net als al die kleuters overal wzawzdb loop te typen? Of omdat ik wel kritiek kan leveren op een eigen speler?

14 maart 2014 om 15:05

Weet je Don .... als jij een Ajacied bent..... dan ben je de meest zure Ajacied ever!!! en je relativeert niet alles.... je relativeert alles Dood!!!
Ik heb je in deze tread alleen nog maar zien haten!!! Slecht onderbouwde uitingen richting Blind.... en alleen maar Blind afkraken! en zijn kunnen inschatten op 2x een klote pot tegen Salzburg waarbij het hele elftal faalde!!!
Tuurlijk hoef je niet zoals enkele Ajacieden hier wzawzdb te schreeuwen en al dat soort ongein... liever niet zelfs, maar jezelf Ajacied noemen en dan alleen maar lopen zeiken (haten) over Ajax ...... spelers van Ajax...... Dan heb ik liever als hater

(toch heb ik je een duimpje voor je reactie gegeven!)

14 maart 2014 om 15:25

Ik vind Blind gewoon een zeer matige speler... Altijd al gevonden... Hij is een stuk beter geworden en 1 van de betere spelers bij Ajax... maar hij blijft een matige speler...

Helemaal als hij bij Spurs zou spelen of in het Nederlands Elftal ontbeert hij gewoon kwaliteit... Ja dat is mijn mening...

Waarom zou ik nu een zure supporter zijn..? Omdat ik Blind maar een zwakkeling vind..? Ik heb niks anders gezegd over andere selectie spelers alleen over Blind.... en nu ben ik een hater... ?

R.i.p. Logic

14 maart 2014 om 17:06

Don, net als jij mogen andere ook hun mening hebben.(niet iedere mening is een feit)
Sjaakie Wolfs heeft een punt, je ziet alles zo negatief.
Het kan wel wat positiever hier hoor.

En vertel nou eens(serieus) in welke spelers zie jij potentie(of ben je fan van) en welke zie jij het liefst vertrekken?

14 maart 2014 om 19:12

Ik kan gewoon niet meer positief over Blind zijn... Hij heeft genoeg jaren de kans gehad... Op Linksback zal het niks worden en ook als VM komt hij tekort (mocht hij hogerop willen). En dat lijkt me wel de bedoeling, hij zal ook niet zijn hele leven bij Ajax willen blijven...

Vertrekken zie ik het liefst Siem de Jong (geweldige jaren gekend maar momenteel voegt hij niets toe aan het Ajax spelletje), Sightorsson (behoeft denk ik geen uitleg), Blind (staat zo te zien in belangstelling van bepaalde clubs, verdiend ook een transfer).

Momenteel vind ik de Ajax selectie zo matig dat ik niet echte favorieten ertussen heb.

Van Bojan was ik altijd al gecharmeerd en hem zou ik dan ook nog een seizoen willen huren. Natuurlijk heeft hij niet zijn potentie laten zien, maar hij wordt dan ook verkeerd gebruikt.

Nog een voorbeeld van Franks falende experimenten... Bojan hoort gewoon in de spits klaar... Geef hem daar net zoveel kansen als Siem en Sigi en ik denk dat hij het beter zal doen.

Veltman en Denswil ben ik ook weg van. Ze zijn natuurlijk nog jong en komen net kijken maar bij beiden heb ik potentie gezien. Bovendien zijn ze van onze eigen jeugd dus dat is mooi meegenomen.

Fischer heb ik ook nog steeds vertrouwen in... Boilesen is misschien wel mijn favoriete speler van de gehele selectie... Jammer dat hij van glas is... Kishna begint geweldig maar is nog maar even afwachten...

Klaassen en Serero ben ik ook wel over te spreken... Evenals Duarte die liet zien gewoon een meerwaarde te kunnen zijn (behalve op LB, Weer 1 van Frank zijn faal experimenten).

Dus ja kortom zou ik gaan voor een verkoop van Siem, Sigi en Blind en eventueel ook Moisander (al lever je dan veel ervaring in), dus die zou ik wellicht houden.

Je zal het er wel niet mee eens zijn maar ik hoor het wel van je dan

Ik hoop niet dat hij weggaat, wel een mooie stap voor hem. Tottenham is toch wel de subtop van Europa

Nou als dat het niveau is waar Tottenham naartoe wil, meteen verkopen. Komt tekort voor het buitenland. Is voor Ajax nuttig, maar niet voor alle clubs die een hoger niveau hebben en nastreven.

Met Dembele en Paulinho op zijn positie is het denk ik beter om bij Ajax te blijven

14 maart 2014 om 13:32

Sandro en Capoue bedoel je, en ook nog Bentaleb, dat zijn de Dm's van Spurs, Dembele en Paulinho zijn CM, dat is sowieso al niet zijn positie.

14 maart 2014 om 13:37

Ik ga er vanuit dat ze volgend jaar met Dembele, Eriksen en Paulinho gaan spelen. Overigens vind ik Vertonghen één van de beste verdedigers van de Premier League en sowieso de beste van Tottenham. En je kan niet verwachten dat Eriksen in zn eerste jaar meteen het hele team op sleeptouw neemt. Dat doet Ozil ook niet bij Arsenal. Eriksen doet het gewoon prima, heeft alleen een beetje pech gehad met blessures

14 maart 2014 om 13:45

Dembele en Paulinho kan, maar dan moeten ze Sandro verkopen. Sandro is de enige speler bij Spurs die ik echt van wereldklasse vind, vorig seizoen Lloris ook, maar die is dit seizoen niet heel goed bezig, maar Sandro is sowieso een van de beste, zo niet de beste, brekers in de PL.
Vertonghen is verdedigend zwak, dat word keer op keer duidelijk. Aanvallend ziet het er leuk uit, maar zijn eerste taak is verdedigen en die voert hij niet goed uit. Echt, hij heeft Spurs al heel wat punten gekost, meer dan dat hij er heeft gewonnen.

14 maart 2014 om 14:03

Probleem is dat Vertonghen iemand naast hem nodig heeft die zijn foutjes op kan lossen maar in werkelijkheid moet hij bij Spurs juist alle foutjes van de backs en Dawson oplossen dit jaar. Ik denk dat als we een degelijke linksback hadden gehad en Kaboul en Sandro het hele jaar fit waren geweest dat hij het een stuk beter zou doen.

14 maart 2014 om 14:06

Maar dat is niet zo. Als als als, Als Arsenal een selectie had zonder blessures waren we nu ook een heel eind verder in de strijd om het kampioenschap, maar dat is niet zo.

En het gaat Spurs ook niet lukken om de echte toppers te halen, Arsenal, Liverpool, Chelsea en City spelen CL, dat is iets wat spelers aantrekt, financieel kan Spurs niet mee met die clubs, en dan is er ook nog United wat gewoon de status heeft.

14 maart 2014 om 14:18

Tja goed scouten op de nieuwe Bale en de nieuwe Modric en de nieuwe bla bla. Dat is het enige wat je kan doen met United, City, Chelsea en (waarschijnlijk) Liverpool die de koopgekte in gaan deze zomer. Ik zou als Arsenal fan ook maar niet te happy zijn met Liverpool die stappen aan het maken is want als Liverpool een paar degelijke verdedigers koopt en Suarez houd kom je daar niet meer bovenuit. Ik verwacht dat United wel eens iets van 200 miljoen uit zou kunnen gaan geven deze zomer dus dan zou je zomer 5e kunnen staan volgend jaar.

14 maart 2014 om 17:10

Vertonghen kent dit seizoen niet echt een gelukkig seizoen.
Laatst lieten ze dat ook zien, weet alleen niet meer of het BBC of NOS was.
Hij is ongeconcentreerd, is sneller boos enzo.

Jammer want vorig seizoen was hij echt geweldig.

Weet niet of het te maken heeft gehad met de positiewisselingen, maar sinds sherwood er is speelt hij standaard op Lcv.

Een goede aankoop voor Spurs, precies het niveau: Middelmaat. Echt, met Blind gaat Spurs de PL niet winnen, en als ze hem halen komen ze niet vooruit maar blijven ze precies waar ze zijn. Iedereen die denkt dat hij zo meedraait: Absoluut niet. Vertonghen draaide aardig mee maar komt verdedigend tekort, Eriksen begon goed maar is na zijn blessure ook de oude niet meer geworden, ik denk dat Spurs te hoog gegrepen is voor Blind. Ik vind en vond Fer een betere middenvelder dan Blind, en die doet het goed bij Norwich, maar bij Spurs zou hij het ook niet redden. Als LB is er een kans, maar er zijn betere Lb's te vinden dan Blind.

14 maart 2014 om 13:32

Vertonghen is de beste verdediger die ze hebben en Eriksen is juist de smaakmaker bij de Spurs met Ade. Blind zijn top is nog niet in zicht. De Spurs zou een goede eerste stap zijn.

14 maart 2014 om 13:35

Onzin, Vertonghen is aanvallend gezien een goede verdediger, maar laat verdedigend zoveel steken vallen en heeft al flink wat punten gekost. Eriksen is een aardige speler, maar iemand op zijn positie zou een dragende speler moeten zijn en dat is hij ook zeker niet. OK, tactisch is Spurs ook vreemd bezig, maar dan nog steeds. En zegt dat ook gelijk dat iedere speler van Ajax gaat slagen? Nope. Chadli is nou ook niet bepaald een succes.

En het is Spurs als je het over Tottenham hetb, als je het over De Spurs hebt heb je het over de San Antonio Spurs, een team in de Nba(basketball), en iets zegt me dat Blind daar absoluut niet gaat slagen, hij is niet zo heel erg lang...

14 maart 2014 om 13:41

Dit is een voetbalforum dus met "De Spurs" bedoel ik dan natuurlijk geen basketball team. Maar dat terzijde, gisteren was de inbreng van Eriksen als enige merkbaar in de EL. Je kan het teleurstellende seizoen dus niet aan hem verwijten. En natuurlijk maakt Vertonghen fouten maar welke verdediger niet? Hij is een voetballende verdediger die graag opkomt. De man die de rugdekking moet geven is vaker de zwakkere van de 2.

14 maart 2014 om 13:47

Nee, hij weet met wie hij speelt, daar moet hij rekening mee houden. Dawson en Mertesacker zijn qua snelheid vergelijkbaar, maar ik zie Koscielny niet om de haverklap naar voren gaan en dan de verdediging achterlaten. Voetballen is zijn sterke, maar ook zijn zwakke punt, hij vergeet dat hij moet verdedigen, en dat kan niet tegen een spits als pakweg Benteke.

14 maart 2014 om 13:35

Haha, je geniet er intens van ouwe.

14 maart 2014 om 13:36

Ja hehe, zou jij dat niet doen als Fener of BJK ineens een speler als Blind zou halen?

14 maart 2014 om 13:40

Denk het niet. Blind zou echt wel een meerwaarde zijn voor die twee clubs

14 maart 2014 om 13:41

Hahaha, ik zou denken dat ik Blind was! Helemaal waar joh, het is jouw recht!

14 maart 2014 om 13:58

Precies, dat bedoel ik. Alle Ajaxsupporters hier overschatten die jongen enorm. Tegen Salzburg heb ik hem niet gezien, en Salzburg is een betere graadmeter dan Barcelona.

14 maart 2014 om 14:00

Een slechte wedstrijd is inderdaad een betere graadmeter dan een heel seizoen goed spelen

14 maart 2014 om 14:05

Hou toch eens op man, jullie overschatten dat subtop elftal van jullie ook. Hoeveel punten alweer op Chelsea? Aan de andere kant begrijp ik je nog ook, moet fijn zijn dat er nog een club is die nog beroerder presteert.

14 maart 2014 om 14:09

Deeveedee, het gaat er vooral om dat Spurs nu al 5 jaar op rij aan het zeggen is dat ze boven ons gaan eindigen, en iedere keer lukt het ze niet. En ja, daar moet je op een moment gewoon enorm om gaan lachen. Dan lijkt het ervan te komen, geven ze meer dan 10 punten voorsprong op Arsenal weg, niet een keer maar twee keer. Ja, daar moet ik gewoon om lachen, en waarom ook niet? Feit is en blijft dat Blind in de PL niets te zoeken heeft, laat hem nog maar eens een jaar presteren op de DM bij Ajax, misschien dan, maar niet bij Spurs, denk dan aan Swansea.

14 maart 2014 om 13:43

Blind is beter dan wat er op dit moment bij Arsenal rond loopt op de CVM positie

14 maart 2014 om 13:49

Haha, da's een goede, Arsenal heeft geen pure DM, Arteta en Flamini zijn allebei CM, Arsenal speelt met een dubbele pivot, dus dat is altijd zo. Maar bij Spurs gaat hij geen DM spelen, daar hebben ze Sandro al, volgens veel mensen de beste breker in de PL. En als LB komt hij ook tekort tegen spelers als Redmond, Walcott, Valencia en Sterling.

14 maart 2014 om 13:51

Lol. Flamini en Arteta zijn niet geweldig maar zeker beter op de VM dan Blind... Laten we realistisch blijven

14 maart 2014 om 13:52

Flamini speelt gewoon in de CVM rol en als Wilshere en Ozil spelen met Arteta dan probeert de Spanjaard die rol over te nemen, wat hem overduidelijk niet makkelijk afgaat. Hij lijkt angst te hebben om vooruit te verdedigen, iets wat Blind ontzettend goed kan.

14 maart 2014 om 13:56

Onzin, Arsenal speelt met de dubbele pivot. Arsenal is wel bezig om een DM te halen, maar dan in de vorm van Lars Bender. En dan nog is Flamini een betere middenvelder dan Blind. 320 wedstrijden in de Serie A en PL of 130 wedstrijden in de Eredivisie, wat kies jij? Juist!

14 maart 2014 om 14:00

Ga je altijd voor ervaring? Wat een onzin. Flamini is echt niet beter dan Blind, Blind heeft een betere passing, is positioneel beter, kan makkelijker onder druk door voetballen en heeft niet om de haverklap een been breker nodig om zich staande te houden.

En je kunt wel vast houden aan de dubbel pivot maar als je met een middenveld Flamini - Ramsey/wilshere - Ozil speelt lijkt me de rolverdeling duidelijk en is Flamini de meest verdedigende middenvelder.

14 maart 2014 om 14:08

Ik moet vooral lachen om al die namen die jullie altijd de revue laten passeren om vervolgens aan te komen met helden als Giroud, Podolski, Sanogo, Arteta, Flamini en wat franse kleuters. Arsenal geeft de term spek en bonen weer nieuwe glans.

14 maart 2014 om 14:17

Ah, maar jij hebt het over het feit als je in balbezit bent. Maar wat als je niet in balbezit bent? Blind is een echte Nederlander, voetballend goed maar verdedigend zwak. En dat is waar Flamini wel echt beter in is. Bovendien is Flamini ook een echte leider, iets wat Blind ook niet is. En qua pass accuracy: Flamini 93 procent, Blind 88 procent. Duels won: Flamini 66 procent, Blind 54 procent. Crucial balls intercepted: Flamini 3.1 per game, Blind 1.2 per game. Shots blocked: Flamini 0.5 a game, Blind 0.1 a game.

Verdedigend is Flamini dus met afstand de beste, voetballend ontloopt het elkaar niet heel erg.

14 maart 2014 om 14:55

Voetballend is Blind zeker een klasse beter dan Flamini. Of ie dan ook over het geheel beter is, dat laat ik in het midden, want dat ligt aan het type speler dat je wil hebben en wat je maatstaf is.

Verder vind ik het een slechte vergelijking met die pass accuracy (weet niet waar je het vandaan haalt), maar dat moet je tegen elkaar opzetten in aantal passes en passes naar voren. Blind haalt namelijk 66 passes per wedstrijd in de CL, waarbij er meer dan 85% aankomt. In die 6 wedstrijden heeft ie maar 2x een echt duel verloren en 5x een onderschepping gedaan waar ie er meteen een aanval mee opzette. Flamini heeft in de CL (5 wedstrijden + 1 invalbeurt) significant minder passes per wedstrijd, namelijk 53 (in de PL haalt ie er nog geen 45), waarbij er net geen 90% aankomt. Daarbij is ie 4x van de bal gezet en heeft ie 7x een counter ingezet.

Het zal elkaar wat dat betreft vrij weinig schelen en het is dus nutteloos om het zo te vergelijken. Waar het lijkt alsof bij Ajax redelijk veel via Blind gaat, worden bij Arsenal de meeste aanvallen opgezet via andere spelers.

OT: Blind heeft 1 zwakte en dat is zijn snelheid. Echter denk ik dat ie zolang ie op de 6 staat, dat ie daar weinig last van heeft, omdat ik denk dat inzicht en slimheid stukken belangrijker zijn op die plek.

14 maart 2014 om 14:00

Vertonghen is dit jaar niet geweldig maar Eriksen is juist wel 1 van de licht puntjes vooral als je bedenkt dat hij op links moet spelen met een slecht excuus voor een linksback als Naughton achter hem. Ik ben het er wel mee eens dat Blind het niveau niet aankan al denk ik dat hij beter is dan Naughton, Fryers of Rose.

Blind heeft meerdere keren aangeven tevreden te zijn bij Ajax. Vanaf volgend seizoen zal hij vast op het middenveld gaan spelen, en aanvoeder worden mits Moisander bijft. Tevens denk ik dat we te maken met een type Totti/zanetti/xavi, heel hun carriere bij dezelfde club.

Zogenaamde club met ambitie dat Tottenham Hotspur, dat merk ik dan weer niet in de aankopen. Daley Blin ga je als club met ambitie voor de top van de Premier League toch niet halen? Die willen dan gewoon geen Champions League voetbal halen.

Bij Fc Groningen deed hij het uitstekend. Bij Ajax, vind ik het niet best. Maar je weet niet hoe hij met een sterker team zal gaan presteren. Ik denk toch dat Tottenham een sterker team is dan Ajax. Maar ik zie echt niet een top speler in Bind. Hij lift meer meer op de naam van zijn vader vind ik.

14 maart 2014 om 14:12

Daar kan ik echt niet mee eens zijn. Denk eerder dat de naam Blind een lange tijd tegen hem heeft gewerkt. Wat ik wel grappig vind al hier een aantal personen rond lopen die denken meer verstand te hebben van dit spelletje dan de Scouts van de Spurs of andere betaalde voetbalclubs.

14 maart 2014 om 14:38

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Maar ik geloof het nooit dat een speler met deze kwaliteiten voor Ajax of het Nederlands elftal in aanmerking zou komen als zijn vader niet bij de club of het elftal betrokken was. Voor mij is het absoluut duidelijk dat Blind een kruiwagentje aan zijn vader heeft. Nogmaals bij Groningen vond ik hem bijzonder goed.

En dat sommige mensen denken verstand van zaken te hebben. Ach zo gaat het nu eenmaal bij voetbal.

14 maart 2014 om 15:03

Deels heb je wel gelijk denk ik. Blind heeft vrij veel kansen gehad en dat zal deels wel door vader Danny komen. Het eerste jaar na zijn terugkeer van Groningen was het allemaal niet zo geweldig (het jaar erop ook niet) en zouden de meeste spelers al afgeschreven zijn geweest (hij was namelijk toch al 21). Dat is wel een beetje het geluk wat ie daarmee heeft gehad.

Echter moet ook meegenomen worden dat de verwachtingen meteen heel hoog waren, omdat ie de naam Blind droeg. Dat heeft hem ook veel tegengewerkt, want hij kreeg ook weinig tijd om die verwachtingen waar te maken.

Er moet gezegd worden dat het toch echt de verdienste van Daley is dat ie zich in de basis heeft gevochten, het Nederlands elftal heeft gehaald daardoor en een bepalende speler bij Ajax is. Dat kun je echt niet op het conto van Danny Blind schrijven.

Op zijn Engels. Kopen na een minder resultaat alles wat los of vast zit. Totaal geen visie maar een geld buidel. De PL begint meer en meer op een dure scrap yard te lijken met camera bewaking.

14 maart 2014 om 13:37

Eehm, je kan zeggen van Spurs wat ze willen, het is een van de clubs die wel gewoon fatsoenlijk met zijn geld omgaat. Modric en Bale samen voor 140 miljoen verkocht, vind ik toch vrij netjes.

14 maart 2014 om 14:12

Dat is ook het enige compliment wat ik ze kan geven. Dat ze een andere gek hebben gevonden die 100 miljoen aan transfer geld betaald voor een paar jaar.
Ik vind het niet normaal, simple as that.

15 maart 2014 om 00:35

Ik wil niet zeggen dat Tottenham niet met geld om kan gaan, maar dat Real bereidt is om zo diep in de buidel te tasten voor twee voetballers heeft natuurlijk niks te maken met het wel of niet om kunnen gaan met geld.

Ik vind het typisch Nederlands dat hij nu niks meer zou kunnen na de wedstrijd tegen Frankrijk. Ja hij werd overlopen maar dat werd het hele team en ik vind dat meer de fout van het middenveld en buitenspelers die de hele tijd hun man lieten lopen dan van Indi en Blind die dan overtredingen moeten maken om het weer op te lossen.
Gewoon een jongen die zich zeer goed ontwikkeld heeft, je zag wel dat bij hem een beetje de vermoeidheid begon in te hakken de afgeliopen weken maar denk dat hij de komende weken gewoon meer fit en fris is en zijn vorm gaat halen. Tottenham zie ik nog net iets te hoog voor hem momenteel maar neemt niet weg dat het gewoon een heel goede speler is die echt nog wel een paar stappen omhoog zal maken als hij dat wil

14 maart 2014 om 13:49

Ik stoor me daar ook aan. In Nederland zijn we er als de kippen bij om een speler op te hemelen als hij nog nauwelijks een bal heeft geraakt, maar ook om hem net zo snel weer omlaag te halen als hij dan een paar keer terug valt. En dat voor 'een opleidingsland'. We zouden toch beter moeten weten? En dan worden spelers die al op topniveau spelen als maatstaf gebruikt, alsof die spelers toen ze jong waren niet hun grilletjes hadden. Niet om te verkondigen dat deze jongen nou hetzelfde niveau heeft, maar ik heb de Nigel de Jongs en Wesley Sneijders van deze wereld ook baggerwedstrijden zien spelen in hun Ajax-tijd.

Blind niet goed genoeg voor de Spurs wat mij betreft. Ook hebben ze voldoende controlerende middenvelders. Ze zouden hun prioriteiten moeten stellen op het halen van nieuwe vleugelspelers.

Ja hoor en nu kan ie er natuurlijk weer helemaal niets van... Is gewoon een goede slimme middenvelder. Ik zou hem niet meer als linksback opstellen want je hebt niets aan hem tegen snelle buitenspelers.

@ Bk4life... Drang naar voren laat me niet lachen... Wanneer zie je hem een goede steekpass geven of het middenveld openrijgen met ee. Splijtende pass..? Vrijwel nooit. hij loopt vaak de ruimte in maar kiesr dan toch voor safe. Balletje terug balletje breed. Precies zoals Frank het wilt, voor de

Blind heeft zich zo goed ontwikkelt.
Waar hij een paar jaar terug wanneer ze uit bij real speelde nog liever fotos maakte van Bernabeu omdat hij daar helemaal van onder de indruk was. Is hij nu een echte man geworden en de absolute leider van ajax.
Daley is heel belangrijk voor dit ajax met zijn overzicht en rust in zijn spel.

Als hij zo door blijft gaan denk ik dat hij bij elke subtop club in de wereld mee kan. Voor de absolute top komt hij wel wat te kort,omdat hij niet eens van de snelste is en ondanks dat ie wel sterk is komt ie net wat duelkracht tekort voor de top.

Daley Blind wordt zwaar onderschat hier. Hij is op dit moment gewoon de beste CVM in de Eredivisie en is met zijn aanvallende stijl (naar voren verdedigen, makkelijk onder druk voetballen en diepte zoeken als het kan) geschikt voor clubs die vooral op balbezit voetballen zoals Everton en Arsenal. Spurs zou ook kunnen gezien zij een echte CVM missen.

14 maart 2014 om 13:50

Onzin, verdiep je voordat je ergens over praat. Everton heeft Barry die dat goed invult, Spurs heeft met Sandro de beste breker in de PL en Arsenal mikt hoger, Lars Bender genaamd.

14 maart 2014 om 13:54

Everton heeft hem niet nodig maar hij zou er wel passen. Wat ik van Spurs en Sandro heb gezien .. ik ben niet onder de indruk.

14 maart 2014 om 13:57

Een breker zie je ook niet op het veld, als je hem niet ziet doet hij het juist goed...

En begin niet over Arsenal, Blind komt niet in de buurt van het niveau van Arsenal.

14 maart 2014 om 14:01

Dat klopt, Blind houd zich wel staande met druk naar voren tegen Barcelona, dat lukt Arsenal middenvelders niet echt tegen topclubs.

14 maart 2014 om 15:58

En welk niveau is dat precies? Het niveau van nooit een prijs winnen? Arsenal is een team vol met overhypte spelers die zich kapot zouden moeten schamen dat ze nooit een platte prijs winnen.

Als je er iets van 7/8 miljoen voor kan vangen net zoals bij Anita, strik eromheen en verkopen. Leuke speler voor in de eredivisie en heeft zich - toegegeven - uitstekend ontwikkeld sinds zijn dramatische debuutperiode, maar gaat Ajax niet verder brengen dan het nu staat.

Ik begin hier echt moedeloos van te worden, een speler die het goed doet wordt gelijk al weggekocht. Voetbal is kapot. Football in Australié is leuker, elkaar jaar is het spannend en niet telkens dezelfde teams halen de finales. Ik begin voetbal moe te raken, het breekt steeds meer af en af.

Mensen onderschatten Blind. Ik zie Daley Blind zomaar, net als Cocu, op latere leeftijd naar een club als Barcelona vertrekken. Zeker als De Boer hetzelfde doet als Van Gaal; na een succesvolle periode bij Ajax naar Barcelona gaan en meerdere Nederlandse spelers meenemen die begrijpen wat hij wil. Blind moet zich de komende jaren dan wel door blijven ontwikkelen zoals hij de afgelopen twee jaar deed. Het is gewoon een erg slimme speler.

14 maart 2014 om 14:20

Ik mag als Ajacied / Blaugrana toch hopen dat een speler als Blind nooit het blauw rood zal dragen van Fcb. Dat niveau zal hij in zn dromen niet halen. Leuk dat vGaal half Nederland naar Catalonie haalde maar achteraf was men daar niet zo tevreden over aangezien de hollandse kolonie de nodige kwaliteit ontbeerde.. Dus dar zal niet nog eens gaan gebeuren... Blind bij Barcelona haha wat een giller. Jij verdient reactie van de dag award

14 maart 2014 om 14:57

Jij bent echt geen Ajacied.....don Joe...!
Je bent een undercover Ajax hatertje

14 maart 2014 om 15:28

Wat jij wilt Sjaakie.

ps. Blind komt tekort voor het niveau van Tottenham

14 maart 2014 om 15:59

PS jij komt te kort voor het niveau van VZ! En dat is nauwelijks mogelijk.

14 maart 2014 om 16:27

Jij, renevang, bent het levende bewijs dat het wel kan..
Niks van toegevoegde waarde gemeld en aan je puntenbalkje te zien is dat in het verleden ook niet al te vaak gebeurd...

Maar goed zoals ik al aangaf ben ik van mening dat de Spurs met aankopen zoals Blind nooit kampioen zullen worden

15 maart 2014 om 00:11

Sjaakie, gelukkig bestaan er nog objectieve ajacieden en daar ben jij er geen van en Don Joe wel. Hij hypete tenminste niet elke speler, Blind komt gewoon te kort voor een hoger tempo, meer fysiek en/of andere speelstijl.

14 maart 2014 om 19:54

mensen overschatten blind ook of zijn blind..cocu werd met de jaren beter en blind lijkt nu wel aan zijn plafond te zitten want internationaal gezien loopt hij al op zijn tenen..

Wat een lachertje. Blind akn leuk meekomen in de eredivisie. Maar internationaal komt ie heel veel te kort, verdedigend een drama, heeft geen tackle als middenvelder.
Als ie verstandig is blijft ie zijn hele leven in de eredivisie ballen, net als zijn vader voorheen.

Premier league lijkt me niet optimaal voor Blind. Hij is een goede voetballer, maar kan zich fysiek niet staande houden tegen de beesten die vooral vanaf de middenmoot rondlopen in Engeland. Toch een trend in de moderne Nederlandse voetballer, technisch prima, maar fysiek te slap.

Die Engelse scouts kun je volgens mij amper serieus nemen. Gaat niet om blind maar meer om het beleid. Tottenham presteert ondanks forse investeringen eigenlijk al decennia zwaar ondermaats. Lijkt totaal geen lijn in te zitten. Dat Vertonghen daar linksback moet spelen zegt genoeg.

14 maart 2014 om 15:19

Typische Tottenham transfer.

Een speler die het net niet is. Wat moet je met blind als je Paulinho, Dembele en Sandro hebt voor dezelfde plek.

Niemand maakt me wijs dat Blind beter is dan de bovenstaande 3 spelers.

Grappig dat alle Ajax supporters dit geloven! Wanneer er een gerucht is over een speler van een andere club dan zijn de Ajax supporters de eerste om te zeggen dat het onzin is, maar van eigen spelers zou het zeker wel waar zijn? Haha

Ik ben het helemaal met Stravven eens, Blind is pure middelmaat. Ik zou blij zijn als Spurs hem haalt, betekend dat wij weer lekker boven hun eindigen en van ze winnen. Die jongen komt alles te kort om te slagen buiten Ajax: body, fysiek, snelheid, tactisch, mentaal enz. Hij wordt zo hard overlopen/overklast in de PL zelfs door norwich en stoke. Die jongen kan maar op 2 plekken terecht, en dat zijn Barça en Bayern. Maar daar is hij te slecht voor. Dat krijg je met die filosofie in de opleiding, ze zullen buiten Ajax met een andere speelstijl zelden succesvol zijn. In de eredivisie is ie zelfs niet speciaal zoals Afellay of strootman was. Nee blind blijf maar lekker bij Ajax teren op een goed wedstrijdje tegen Barça. Want niemand wint van Barça, rubin kazan en valladolid zelfs... Meest overschatte Nederlandse voetballer ooit.

14 maart 2014 om 15:56

Goeie tekst. Helemaal mee eens.

14 maart 2014 om 19:58

mentaal is hij juist zéér sterk; speelde in groningen op de rechtsback positie en liet zich daar nooit gekmaken na een slechte wedstrijd en stond een week later weer met vol vertrouwen op rechts; maar waar ik het meeste op doel zijn al die verwensingen en geschreeuw van zijn eigen fans lees: ajaxsupporters die hij na zijn hoofd kreeg na een zwakke wedstrijd maar hij heeft zich daar nooit door in de war laten brengen want het gebeurde meerdere malen!

14 maart 2014 om 21:58

Bedoel meer de vechtmentaliteit en over mijn lijk mentaliteit. Wat jij zegt klopt ook, maar het is een mietje qua voetbal. Geen uitstraling.

Bij een goede prijs direct verkopen. En dan eens een kerel halen voor die positie....

Altijd die excuses van: ja hij speelt er pas een jaar. hij moet nog wennen. Als je dat niveau aankan dan hoor je na een aantal weken te presteren. Eriksson (toen beste speler van de eredivisie) doet het ook nog niet heel goed op een paar wonder afstandschoten na. Wennen. Niks wennen.

Als de beste speler van de eredivisie nog geen impact kan maken bij een subtop van Engeland, zegt dat wel heel veel over de Nederlandse competitie.

Wel mooi deze discussie. Ik denk dat pak weg 3 jaar geleden niemand had verwacht dat Blind dit zou kunnen. Werd zelfs in zijn eigen stadion uitgelachen en gefloten. Die jongen heeft onder zo'n ontzettende druk gestaan en heeft zich onder die druk ontwikkeld tot een van de betere spelers van Ajax en de eredivisie. Ik snap wel dat sommige mensen hier alleen maar hopen dat hij faalt. Maar ik denk dat die het juist wel red. Blind leest het spelletje goed weet wanneer die druk moet zetten ziet wanneer die moet knijpen. Zijn grootste kwaliteit is dat de die bijna geen balverlies heeft. Ik vind ook dat die soms wel wat harder in het duel mag en dat die niet echt een versnelling heeft. Maar door zijn inzicht en het vermogen daarna om de bal bij de goede kleur in te leveren zie ik het hem wel redden. ook omdat ik hierboven beschreven heb dat hij zich ontwikkeld. En de scouts van zo'n club zijn niet helemaal gek natuurlijk.

Heb het tijden totaal niet gezien in Blind, is blijven vechten voor zijn plek.

Zou zeggen als Tottenham Hotspur echt interesse heeft, gaan is toch fantastisch als je in Engeland mag spelen.

Laat maar aan iedereen zien dat we het allemaal verkeerd zagen.

Kan een mooi bedrag opleveren, transfer heeft hij zeker verdient.

Bazoer mag het wat mij betreft zijn positie overnemen.

We zijn en blijven wel een opleidingsclub, Danny Blind hoort ook bij het door selecteren en daar is niets mis mee.

Meteen ontslaan die scouts!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren