Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schöne smeet met kussen na doelpunt PSV: ‘PEC Zwolle was veel beter’

Laatste update:

Lasse Schöne hoopt dat PSV zondag punten laat liggen op bezoek bij Excelsior. De Eindhovenaren leken vorig weekend averij op te lopen tegen PEC Zwolle, maar diep in de blessuretijd bepaald Nicolas Isimat-Mirin anders (0-1). Volgens Schöne was het een kwestie van geluk en moet PSV op den duur ook punten gaan morsen.

In gesprek met Het Parool vertelt de middenvelder van Ajax dat hij het laatste kwartier zag van PEC - PSV. "Ik ben niet vaak boos, maar ik smeet bij dat doelpunt van PSV in de 93ste minuut wel een kussen op de grond. PEC was veel beter en dan zo'n goal. Knap van PSV? Nee, dat is niet knap, want ze speelden niet best", zegt Schöne.

PSV won de laatste acht wedstrijden in de Eredivisie. Toch laat de Deen, die het zondag zelf opneemt tegen Roda JC Kerkrade, zich niet ontmoedigen. "Ik kan me herinneren dat Ajax rond de winterstop ooit tien of elf punten achter heeft gestaan op PSV en toch kampioen is geworden. Ik houd me maar vast aan de gedachte dat PSV niet alles kan blijven winnen."

Zie je PSV zondag winnen bij Excelsior?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schone laat zich heel vaak in de media uit over andere clubs, vorig jaar regelmatig over Feyenoord en nu over PSV, misschien moet hij zich bezig houden met de resultaten en het spel van Ajax..

25 november 2017 om 11:35

Ik vond hem vorig jaar al vrij triest, maar hij trekt de ingezette lijn dit seizoen moeiteloos door.

25 november 2017 om 14:05

Wat is er triest aan? was teleurgesteld dat Psv in de laatste minuut scoorde, mag dat niet? Mag je geen kussen door je eigen huis gooien? En wat moet hij dan zeggen? Dat Psv is zo'n topploeg, dat laat tegenstanders tot de laatste minuut in hun waan dat ze een resultaat gaan boeken maar ze weten zelf al dat ze 20 seconde voor tijd de winnende toch altijd gaan maken, je zal denken dat is geluk maar ik zie dit als pure kwaliteit. Ingeven door een fantastische trainer die dit scenario voor de wedstrijd al schets en de spelers die het feilloos uitvoeren.
Waar mensen tegenwoordig al niet over vallen, dat dit topic de meeste reacties van heel de dag heeft zegt veel over het calimero publiek wat VZ enkel nog rijk is.
Als ze bij Ajax nog net zoveel moeten gaan praten als dat ze bij Psv over Ajax doen dan staat jullie nog heel wat te wachten.
Van Ginkel zegt gisteren tussen de regels door dat hij zich erg stoort aan de euforie bij Ajax naar de 0-8 (waar totaal geen sprake van was maar goed) en iedereen zit hier instemming te knikken.



25 november 2017 om 16:23

Schone vindd ik triest, omdat het een babbelzieke tante is. Hij zou zich beter om zijn eigen spel en dat van zijn team kunnen bekommeren.

Jullie ??? Ik denk dat je wat mist

Tav v Ginkel heb ik gisteren een opmerking gemaakt dat PSV (en reageerder) wat geirriteerd en frustreerd ovekwamen door zulke uitspraken.

Mij svp geen woorden in de mond leggen.

25 november 2017 om 17:01

Joh stel je niet zo aan, interviews horen er ook bij. Hij moet dan toch antwoorden, of moet hij een balletje hooghouden voor de camera? En hoe is dit resultaat van PSV niet van invloed op Ajax? Het gaat toch om de strijd om de eerste plek, net als vorig jaar. Toen mocht hij ook niks zeggen. Jij hoort blijkbaar liever 'we kijken alleen naar onszelf, wat de tegenstander doet maakt niet uit, blablabla'.

Ik snap het wel hoor, elk team heeft wel eens zo'n speler. Toivonen, Guidetti, en blijkbaar heeft Ajax Schöne. Ik zie ook niet wat ie verkeerd zegt, hij is tenminste eerlijk in plaats van al die voorgekauwde teksten die je wekelijks hoort.

25 november 2017 om 18:29

@NJfromVOL

Volgens mij spreekt Willem410 in zijn laatste alinea over 'iedereen hier' en legt hij je persoonlijk geen woorden in de mond. Je tackled overigens vaak op de grens imo, maar loopt te piepen als je zelf onderuit wordt gehaald valt me meermaals op.

25 november 2017 om 22:03

Over welke wedstrijden heb je t man. 1 potje tegen Zwolle en de rest??? De competitie bestaat uit meer dan de laatste competitiewedstrijd.

25 november 2017 om 11:44

Ben ik met je eens, maar hij heeft wel een punt.

Dit eredivisiejaar is qua niveau het slechtste wat ik ooit gezien heb, met geen enkel team dat ik kampioenswaardig kan noemen en met sub-toppers die links en rechts onderuit gaan.

Het enige wat de eredivisie nu nog heeft te bieden is spanning tot de laatste ronde, maar doordat psv zoveel met mazzel weet te winnen is die spanning ook weg. Enige reden dat ik nu nog kijk is of mijn cluppie Twente niet degradeert. Het niveau eredivisie is echt om te huilen op het moment.

25 november 2017 om 16:31

Helemaal mee eens. Het is jammer dat tijdreizen niet bestaat, maar ik durf de stelling aan dat een degradatiekandidaat rond de eeuwwisseling in de huidige tijd hoge ogen zou gooien in de Eredivisie. Het niveau is gewoon dramatisch en dat PSV weet te winnen is meer geluk dan wijsheid. Ze zijn tegen Feyenoord weggespeeld tegen 10 man, Twente gewonnen door een eigen doelpunt in de laatste minuten, PEC winnen ze tegen de verhouding in in de laatste seconde en in de eerste wedstrijd van het seizoen tegen AZ hadden ze ook zo maar met een dikke nederlaag van het veld kunnen stappen. Het AC Milaan van Inzaghi won zijn wedstrijden ook vaak op een luizenmanier, maar daarvan had je ten minste nog het idee dat er kwaliteit in de ploeg zat.

25 november 2017 om 11:51

Ik heb het hele interview nergens kunnen vinden, maar moet hij dan zeggen dat hij niet heeft gekeken naar de wedstrijd van Psv? Grote kans dat de journalist dit ter sprake brengt. Bovendien houdt hij zich genoeg bezig met Ajax... het is maar net op welk artikel je klikt.

25 november 2017 om 12:23

Klopt. Vorig jaar deed hij dit met Feyenoord en de twee seizoenen daarvoor met PSV. Ik begrijp zijn frustratie maar hij kan zich beter focussen op zijn eigen club. Ik vind zijn opmerking van geluk veel te kort door de bocht eerlijk gezegd. En ook zijn opmerking dat PSV op een gegeven moment punten zal verspelen is nog zo'n open deur. Iedere club verspeelt punten. Zijn relaas voegt niets toe vind ik.

25 november 2017 om 12:36

Inderdaad, want je wint natuurlijk niet zomaar van NAC. Dat kunnen jullie weten...

25 november 2017 om 21:50

Dat heeft hier toch niks mee te maken?

25 november 2017 om 13:46

Schone durft tenminste echt iets te zeggen ipv open deuren in trappen. Jij hebt liever kootknaap Kuijt die altijd politiek correct is en waarbij je in slaap valt als je naar een interview kijkt?

25 november 2017 om 14:05

Inderdaad. Het zijn ook altijd dezelfde Feyenoorders hier, die altijd haantje de voorste staan om hun negatieve mening over Ajax en Ajacieden te ventileren bij artikelen over de Amsterdamse club. Die met termen als triest, naar figuur, matenenaaier, et cetera komen. Ze trekken deze lijn hier ook weer moeiteloos door Over bezig houden met je eigen club gesproken...

Schöne zegt hier niets verkeerd, ik kan me helemaal voorstellen, dat hij gefrustreerd een kussen gooide en zich verbeet dat PSV in de dying secondes scoorde na zo'n beroerde performance. Dat had ik ook. Mag hij best zeggen. Dit resultaat gaat ook over zijn eigen club.

25 november 2017 om 21:22

Het Parool gaat met hem in gesprek en vraagt hem waarschijnlijk wat hij vond van PSV. Dan mag hij toch zijn mening uiten als hij vindt dat PSV lucky was.

Waarom wordt er zoveel aandacht gegeven aan een lucky overwinning van Psv? Als Ajax lucky wint wordt er amper aandacht aan gegeven.

25 november 2017 om 11:38

Meen je deze opmerking nou serieus?? Ajax wordt door heel Nederland te pas en te onpas Lucky Ajax genoemd. Als Ajax een geluksgoal maakt in blessuretijd ontploft elk voetbalforum en dat weet jij zelf ook wel hahah!

25 november 2017 om 11:41

Oh en om het af te maken kan er eventueel ook zelfs nog aangifte worden gedaan als je wil

25 november 2017 om 12:15

@ Sanderkoevoets

Zeg maar, zoals die Schöne dus ontplofte na het doelpunt van Psv?

25 november 2017 om 12:55

@Sander die aangifte werd gedasn omdat Ajax geholpen werd door de scheids. Maakt het niet minder belachelijk om daar asngifte van te doen, maar dat had niks met geluk te maken.

25 november 2017 om 13:15

Geluk om in de laatste minuut te scoren tegen de verhoudingen in of geluk om een discutabele penal krijgen voor de gelijkmaker. Beide is gewoon geluk: mijn opmerking ging over het feit dat PSV_FAN 2000 zei dat áls Ajax geluk heeft er geen aandacht voor is, wat natuurlijk volstrekte onzin is. Als dat bij een titelkandidaat gebeurt krijg je altijd gedonder in de media, dat is bij Ajax niet anders, sterker nog: ik denk dat het bij Ajax erger is dan bij welke andere Nederlandse club dan ook.

25 november 2017 om 14:30

Ajax werd tien niet geholpen door de scheids. Beeyje trieste opmerking psveindje

26 november 2017 om 10:09

Grappig. Dit is nou waarom ik me zo erg aan die Amsterdammers

26 november 2017 om 10:12

En hoe dat ze werden geholpen. Dat weet jezelf ook wel. Maar goed uiteindelijk werden jullie toch niet kampioen.

25 november 2017 om 11:39

Omdat Psv koploper is misschien? Niet zo heel moeilijk om te bedenken, lijkt me. En amper aandacht gegevan aan Ajax? Ha. Het is dat het dit seizoen nauwelijks voorgekomen is, maar bij Ajax schreeuwt iedereen juist moord en brand.

25 november 2017 om 11:40

Wanneer heeft Ajax lucky gewonnen dan?

25 november 2017 om 11:54

Tegen Heerenveen

25 november 2017 om 12:02

0-4, heel lucky inderdaad. 1e helft wellicht iets de mindere, maar 2e helft stukken beter.

25 november 2017 om 12:15

Als we heereveen als lucky gaan bestempelen dan heeft psv alles nog lucky gewonnen.

25 november 2017 om 11:41

Omdat het bij Ajax niet op deze manier voorkomt. Als Ajax een lastige 0-0 wedstrijd heeft komt het meestal omdat ze gewoon pech hebben met afronding of kansen. PSV kwam gewoon niet aan PEC te pas en waren veel minder.

25 november 2017 om 12:08

Aan de andere kant heb je zoet nou ook geen 1 wereldredding zien maken. Pec had wel meer kansen natuurlijk maar zo gevaarlijk waren ze nou ook weer niet. Daarnaast weet je van PSV dat ze op zulke manieren kunnen scoren want ze hebben gewoon spelers die je liever niet in de 16 wil hebben staan. Met de Jong, Isimat, van Ginkel, Locadia, Pereiro, Schwaab, Luckassen is elke vrije trap, lange bal of corner een groot gevaar in de eredivisie. PSV heeft dit toch meer dan de andere teams.

25 november 2017 om 12:55

Tja gewoon een blunder van Diderick Boer om een lang verhaal kort te maken. Soms zit het nou een maal even ergmee en soms niet.

25 november 2017 om 13:10

Klopt Zoet heeft geen enkele wereldredding gemaakt, want het is ook geen wereldkeeper. Geef ik liever de voorkeur aan Jasper. Veel meer vertrouwen en rust als doelman.

25 november 2017 om 11:43

Het ligt niet zozeer aan de overwinning van Psv, maar aan Schöne. Zijn uitspraken zijn veelal voer voor pagina's als deze. Ik weet het niet hoor en misschien ben ik één van de weinigen die in een deuk ligt van het feit dat Schöne met een kussen gaat gooien. Misschien een ideetje voor de volgende ontmoeting tussen PSV en Ajax, neem een kussen mee voor Schöne :P

25 november 2017 om 12:58

Droppie, dat zou een mooie sfeeractie zijn. Als PSV scoort, allemaal een kussen gooien.

25 november 2017 om 14:31

Zoiets had ik ook in gedachten Ik denk dat er een aantal 'gek' genoeg zijn in Eindhoven om het daadwerkelijk te doen.

25 november 2017 om 13:00

Ah ja, nu krijgt Ajax weer te weinig aandacht. Het is ook maar net wat lekker uitkomt hè? Elke andere dag van de week heeft alle Ajax minded media alleen maar oog voor Ajax maar vandaag even niet.

25 november 2017 om 13:43

@ Psv_fan 2000, ik zie Ajax zelden Lucky winnen. Kan jij een wedstrijd van dit seizoen of vorig seizoen in de ED herinneren dat Ajax compleet werd weggespeeld maar de overwinning lucky pakte?

25 november 2017 om 14:29

Ehm al wint ajax met 3-0 of zo wordt het door supporters van andere clubs bestempeld als Lucky..

25 november 2017 om 16:22

@finalvoetbal, nee, maar ik ken wel wedstrijden waar Ajax absoluut niet in goede doen was en alsnog wist te winnen (willem II-uit bijvoorbeeld). Maar goed, ik zie dat niet als geluk, ik zie dat als een verschil in kwaliteit en de ervaring van het toeslaan op de juiste momenten.

Haha een kussen. Stoere jongen is het.

Hij moet minder praten en meer voetballen, Ajax is zelf ook heel erg vaak door het oog van de naald gekropen. De term 'lucky Ajax' bestaat niet voor niks. En inderdaad, PSV heeft stiekem minstens net zo veel geluk, maar het is nou niet ineens zo dat bij Ajax alles tegenzit en bij PSV altijd alles mee.
Ajax kreeg afgelopen weekend echt bizar weinig weerstand van Nac, dat een maandje ervoor bij Feyenoord won, bovendien was Heerenveen tegen Ajax heel veel slechter dan tegen Psv.
Andersom was Utrecht tegen PSV slecht en tegen Ajax goed.

25 november 2017 om 11:42

De term lucky Ajax bestaat door gefrustreerde haters. Ze hebben niet meer mazzel dan elke andere ploeg, dus het woord lucky heeft n.m.m weinig waarde. En dat van Nac en Heerenveen... waar slaat dat nou op?

25 november 2017 om 13:41

Sommige ploegen hebben het ip een of andere manier altijd lastig tegen een ander en juist moeilijk tegen een ander. Stom maar waar. Waar Ajax het altijd lastig heeft tegen Utrecht Is Heerenveen en AS in de regel redelijk makkelijk. PSV heeft het altijd moeilijk tegen Heerenveen en het in de regel makkelijk tegen Utrecht en Vitesse. Waarom, geen idee.

25 november 2017 om 14:04

De term Lucky Ajax bestaat inderdaad niet voor niks.
Dat is de naam van het team met oud-speler van Ajax.
Maar ja als je je nergens in verdiept kan het natuurlijk zijn dat je dit niet weet.

25 november 2017 om 15:46

Lucky Ajax refereert inderdaad misschien naar een team van oud-spelers, maar dat kan ik niet weten als niet-Ajacied.

Ik doelde zelf op de term dat Ajax nogal eens gelukkig is in wedstrijden. Maar PSV minstens net zoveel. En Schone doet nu alsof PSV veel meer geluk heeft, wat dus gewoon nergens op gebaseerd is.

26 november 2017 om 11:44

En dus ga je me de meute mee zonder ergens in te verdiepen.
Begrijp me niet verkeerd, maar de term Lucky Ajax verkeerd toepassen kan erg proocerend overkomen, en roept om tegenreacties.

Djeeeeez, is het nu een keer klaar?
Ja, een gelukkige overwinning voor de Onzen vorige week. We zijn een week en 278 verontwaardigde artikelen hierover verder en nog steeds moeten mensen hun frustraties kwijt? Allemachtig. Get a life.

25 november 2017 om 13:06

ach zo gaat dat rudeboy65. Als Ajax in de laatste minuut een mazzeltje heeft, gaat het ook echt wel hetzelfde. Hoe lang hebben we niet de verhalen over makkelie en Milik moeten lezen met die pingel tegen Utrecht? Verontwaardigd is dus een beetje verkeerde woordkeus. Maar als Schöne er naar gevraagd wordt, mag hij toch wel zeggen dat hij baalde?

25 november 2017 om 23:27

Tuurlijk mag hij dat desgevraagd zeggen hansje1969! Maar is het hem zo gevraagd of kwam hij er zelf mee?
En dan nog: indien antwoord op een vraag, dan geldt nog steeds wat mij betreftdat we er best over mogen ophouden na een week gezeur.

26 november 2017 om 09:50

Tja geen idee, dat zal je aan de interviewer van het Parool moeten vragen. Maar de strekking van mijn antwoord is dat dit bij PSV net zo hard gebeurt zoals nu bij Schöne.

Ik als ajaxieed zegt altijd dat als een ploeg nummer 1 staat het ook verdiend.

25 november 2017 om 12:12

En zo is het ook, met alleen geluk sta je nooit bovenaan een lijst. Het is tenslotte een sport en geen kansspel.

Hij heeft toch gelijk. PSV komt al een paar keer goed weg. Dan staat Cocu te glimmen voor de camera dat het team erin blijft geloven en wat dies meer zei. Maar PSV had ook makkelijk 6 punten minder kunnen hebben.

25 november 2017 om 12:04

Dat klopt, maar vorig seizoen hadden we rond deze tijd acht punten meer kunnen hebben met al die onnodige gelijke spelen. Zo kun je wel bezig blijven. Het zit inderdaad niet tegen, maar afgezien van de wedstrijd tegen PEC waren alle overwinningen van PSV dit seizoen gewoon verdiend.

25 november 2017 om 13:00

@GL als je de betreffende wedstrijden gezien zou hebben, zou je zien dat PSV er ook in bleef geloven. In de wedstrijden tegen Twente en Zwolle zettr PSV heel erg aan in de laatste minuten. Ze gaven het dus niet op.

25 november 2017 om 16:17

Ze hadden ook makkelijk drie punten meer kunnen hebben @gl, of nog tig goals meer gescoord als pingelsituaties wel continue consequent werden beoordeeld. Als niet Kevin Blom, maar een andere willekeurige scheidsrechter had gefloten in Heerenveen en wel de handsbal van Zenelli en de gele kaart van Lozano had geconstateerd, hadden ze misschien daar ook wel gewonnen.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Ach schone het was vervelend ja. Maar blijf aub eerst naar het eigen team kijken. Er eerst voor zorgen dat het team en spel in orde komt en het niveau hoog blijft. Op dit moment is het elke week 50/50 van te voren. Of het is okey en er wordt gewonnen of het is bizar slecht en weer puntverlies. Het is maar afwachten wat ajax brengt volgende wedstrijd. Zolang dat erin blijft hoef je echt nog niet naar psv te kijken, want ook al lijdt psv puntverlies, de kans is (op dit moment) zeer groot dat Ajax dat ook doet. (Verdiensten van Keizer trouwens)

Misschien minder naar je concurrent kijken en meer naar je eigen spel. Speelt dramatisch. Wij spelen niet best, maar als nog beter dan Ajax.

25 november 2017 om 14:38

Zullen we 10 december wel zien hoe goed psv is. Zonder al.die mazzel de laatste wedstrijden hadden jullie 4 a 6 punten minder. Zowel tegen twente als pec de mindere partij en alsnog de winst gepakt.
Daarnaast wordt Schöne alleen een vraag gesteld waar hij gewoon eerlijk een antwoord op heeft gegeven.

25 november 2017 om 16:15

Tegen Twente de mindere partij? Wil je die even onderbouwen met statistische gegevens Limboroy? Want, ja anders is het gewoon mening versus mening en dat is behoorlijk subjectief. Ik ben heel benieuwd naar die onderbouwing namelijk, ontzettend benieuwd zelfs.

25 november 2017 om 18:19

Gewoon de wedstrijd bekijken ipv scorebordjournalistiek toepassen dan zie je het vanzelf

Het verbaast mij wel dat de grote meerderheid van de poll stemmers PSV zien winnen bij Excelsior. PSV speelde de afgelopen weken naar mijn mening niet erg goed tegen Twente en Zwollen maar wonnen beide wedstrijden op een gelukkige wijze. Het kan niet anders dan dat PSV snel tegen puntenverlies gaat aanlopen en ik als Ajax supporter hoop dat Excelsior in de allerlaatste minuut de winnende maakt tegen Psv.

25 november 2017 om 12:20

Ajax is ook verre van stabiel. De ene week thuis onderuit tegen Utrecht om de week er op de vloer aan te vegen met Nac.
Ik denk dat beide redelijk eenvoudig gaan winnen. Excelsior is uit sterker dan thuis en Roda bakt er sowieso niet veel van.

25 november 2017 om 13:20

"het kan niet anders dan dat PSV snel tegen puntenverlies gaat aanlopen"

Ik verbaas me er een beetje over dat ik sinds afgelopen zondag zo vaak reacties van Ajax-supporters lees waarin ze zeggen dat PSV snel een keer punten zal gaan verliezen. Ja, dat zou best eens kunnen. Maar Ajax heeft daar pas iets aan zodra ze zelf eens een hele periode geen punten meer laten liggen. En dat zie ik momenteel nog niet echt gebeuren. Een keer met 0-8 winnen van een degradatiekandidaat die open huis houdt wil nog niet zeggen dat het lek boven is. Dit is nog steeds het Ajax dat drie weken geleden thuis verloor van Utrecht, dat thuis verloor van Vitesse, dat gelijkspeelde tegen ADO en dat verloor van Heracles.

Wat is Schöne toch vaak bezig met de concurrentie? Vorig seizoen was hij week na week in de media om te zeggen dat hij zeker wist dat Ajax Feyenoord nog wel zou passeren op de ranglijst en voor de winterstop is hij een seizoen later alweer aan het huilebalken dat het allemaal zo oneerlijk is dat PSV geen punten laat liggen. Zou het niet verstandig zijn voor Lasse om zelf te zorgen dat Ajax geen punten verliest, in plaats van dit kinderachtige gejammer?

25 november 2017 om 17:50

Als je dat spelletje van vorig jaar niet begrijpt kun je maar beter stoppen. Als het lukt heb je dubbel plezier, lukt het niet ga je dubbel zo hard af. Vorig jaar was het dus het laatste, jammer voor Schöne en Ajax, volgende keer beter. En ondertussen houd je de gemoederen lekker bezig. Kom op zeg, dit hoef ik toch niet uit te leggen?

Het woord 'huilebalken' en 'huilie' wordt ook te pas en te onpas gebruikt als iemand z'n mening geeft tegenwoordig, dat vind ik eigenlijk nog veel sneuer. En denk je niet dat Schöne daar z'n best voor doet naast het feit dat hij wel eens een interview geeft? Als het interview nou tijdens de wedstrijd plaats vond had je misschien een punt gehad, maar kom op zeg. Denk zelf ook even een beetje na. Oh ja, wijs me ook even aan waar hij zegt dat het oneerlijk is. Pff, een sportman die baalt dat het puntverlies van de directe concurrent op het laatste moment niet doorgaat waar het de hele wedstrijd er op leek dat dat ging gebeuren. Wat een huilebalk zeg.

27 november 2017 om 08:58

Het was natuurlijk een uitermate treurige vertoning van Schone vorig seizoen. Dat je een keer een opmerking maakt, oke maar week in week uit in herhaling vallen komt erg zielig over. Ik kan me niet voorstellen dat Schone ook 1 moment het idee heeft gehad dat dat zielige gejammer ook maar 1 moment invloed zou hebben op Feyenoord, tenminste ik hoop niet dat hij zo naïef is.

Schone moet niet zeuren. Weet je wat geluk is? Dat Ajax na de dramatische wedstrijd tegen Utrecht tegen 2 degradatiekandidaten moet. Als ze daarna tegen subtoppers hadden gespeeld hadden ze meer dan 8 punten achter gestaan en was het crisis geweest in Amsterdam. Ach misschien is dat ook wel pech, zitten ze nu nog steeds met prutser Keizer.

25 november 2017 om 13:02

Als ze daarna......? Als, als als. Echt wow, ik wist niet dat glazen bollen daadwerkelijk werkten.

Wat zegt Schöne nou verkeerd? Dat hij gefrustreerd was dat PSV met geluk de wedstrijd won? Was dat dan gelogen?

Schöne is blijkbaar door iemand iets over die wedstrijd gevraagd en hij antwoord daarop gewoon. Doe niet zo gefrustreerd over iets onschuldigs.

Gooide Schöne ook met een kussen bij de wedstrijden waarin Ajax zijn 8 verliespunten meer dan PSV opbouwde?
Je kunt wel over de afloop van een wedstrijd van PSV mopperen, maar je moet vooral naar jezelf kijken lijkt mij. Daar heb je invloed op, wat een ander doet niet.

25 november 2017 om 14:01

Ik zie tijdens de wedstrijd nooit kussentjes op het veld liggen en ik heb het hem ook niet zien doen. Dus nee. Ondanks dat kun je alsnog balen als je verwacht 2 puntjes in te lopen. Tuurlijk moet je eerst naar jezelf kijken. Als je zelf hebt gewonnen dan hoor je wel vaker van die opmerkingen van de concurent dat ze nu lekker op de bank gaan kijken wat de concurent doet. Het was gewoon heel close natuurlijk. Als pec iets meer tijd had gerekt of een tijdrovend trucje had uitgehaald was het waarschijnlijk niet gelukt en daar mag je best een beetje van balen als je van de concurent bent

25 november 2017 om 17:11

Natuurlijk, maar dat neemt toch niet weg dat hij kan balen als PSV wint? Zeker als het een wedstrijd betreft die er heel lang alle schijn van heeft dat ze er geen 3 punten aan zouden overhouden.

Ik kan zelf wel genieten van dit soort uitspraken. Je maakt jezelf er zo ontzettend klein mee, net alsof je een reactie van een klein kind leest. ‘zij hebben geluk en wij niet, boehoe..’

Sowieso is dat hele gelukverhaal onzin, want die goal komt voort omdat Isimat de ballen heeft om in de laatste minuten nog mee te gaan en PSV blijft gaan voor die zege.

25 november 2017 om 13:54

Wou je zeggen dat het geen geluk was dan in de 93e minuut. Kom op zeg probeer het verhaal is om te draaien. Dan was het sowieso lucky Ajax geweest en dat weet jij ook wel. Schone beleeft die wedstrijd ook als supporter van Ajax. Ik denk dat er wel meer kussentjes en dergelijke door meer kamers hebben gevlogen. Wat moet hij dan zeggen dat hij het geweldig vond dat Psv nog de goal maakte en dat het dik verdient was? Lijkt me niet toch want dan zou hij liegen. Je maakt je ook ontzettend klein om je hier druk om te maken en niet kan inzien dat dit gewoon een normale reactie is maar omdat het om jou club gaat het waarschijnlijk anders ziet

25 november 2017 om 15:42

@Robsch, ik maak mij er allesbehalve druk om? Zie niet waar jij dat erin leest. Ze hebben niet verdiend gewonnen, maar ik word wel een beetje moe van die hetze tegen PSV. Er wordt net gedaan alsof ze elke wedstrijd alles mee hebben gehad. Ja persoonlijk vind ik dat zo'n ontzettende onzin en dan kun je zeggen dat ik niet objectief ben, maar kijk dan ook eens naar jezelf.

In het begin van het seizoen zei vrijwel iedereen. God wat een matig team die eindigen nog onder Vitesse en Utrecht. Nu hebben ze beide die ploegen vernederd en kunnen mensen dat opeens niet hebben ofzo? Tja, kinderachtig vind ik het.

Oja en wat het moment van scoren in godsnaam met geluk te maken heeft is mij al helemaal een raadsel. Dat is ook echt iets wat alleen in Nederland leeft geloof ik. Ajax scoorde tegen Willem II ook na de 80e minuut. Hoe noem je dat dan?

25 november 2017 om 14:41

En nu objectief. Als jullie die westrijd met 5-0 verliezen mogen jullie niks zeggen dus ja het was behoorlijk mazzel dat het balletje net goed viel.

25 november 2017 om 15:49

Natuurlijk hebben ze tegen PEC mazzel gehad. Geen enkele moeite om dat toe te geven. Maar als je echt objectief wil kijken, moet je ook kijken naar de kansen van PEC. Zat amper echt een gevaarlijk schot op goal tussen. Het enige dat PEC echt veel meer had was balbezit. En ja ik zie niet in waarom het dan geluk is als je als uitspelende ploeg de laatste minuten slim profiteert van onoplettendheid bij PEC. Je kunt het vanuit afgunst benaderen, je kunt PSV ook prijzen voor de efficiëntie. Het is maar waar voor je kiest.

25 november 2017 om 18:18

Ik kies voor de objectieve kant en dat is dat psv mazzel heeft gehad. Heeft 0 te maken met afgunst

Schöne uitgerekend jij uit dit. Weet je wel hoevaak het ons (Ajax) is overkomen? Laat die focus hoe psv speelt ff aan de kant en focus je meer op ons en je eigen spel man! En Schöne tuurlijk is het knap dat je hem dan toch maakt in de laatste seconden. Dat is bij ons toch ook zo. Je zal dan als verklaring horen dat we rustig zijn gebleven en het geloof hadden dat hij toch wel zou vallen. Ik vind het maar n rare reactie van hem.

25 november 2017 om 14:12

Ik zou willen dat Ajax dat had wat Psv vaak kan in de laatste minuut scoren want naar mijn mening heeft Ajax dat dus helemaal niet zo vaak. Bij Ajax ga ik vaak al niet eens meer uit van een overwinning als het lang 0-0 staat. Bij psv zeg ik regelmatig tegen mijn vriendin zal je zien dat hij zo in de laatste minuutjes nog valt ook en dan gebeurd dat ook nog meestal. Dat voelt als je voor Psv bent heerlijk maar als je voor Ajax bent toch wat minder hoor. Dat mag je toch gewoon zeggen. Ajax kan nou eenmaal niet inlopen als Psv niks laat liggen he.

25 november 2017 om 15:54

Uh Willem II - Ajax. Hoe lang is dat nu geleden Robsch?

Ik snap echt niet wat Schone hier nou fout zegt waarom veel supporters hier op hun achterste poten gaan staan. Hij mag toch balen dat het doelpunt uiteindelijk toch nog viel. Dat is toch ook het enige waar de hoop op is gevestigd als je achter staat dat de concurent morst. Dat hij dan met een kussentje gooit wow wat erg zeg. Bij mij kwamen er andere scheldwoorden aan te pas. Dit is toch gewoon mooi en voetbalemotie. Als Ajax nu zoveel voor zou staan en zij hadden in de 93e minuut de winnende gemaakt dan waren de reacties hier precies hetzelfde geweest en had misschien Van Ginkel met een kussentje gegooid. Dat er een aantal Feyenoord supporters nog steeds fel reageren op Schone omdat hij wat heeft gezegd in het heetst van de strijd om zo Feyenoord een beetje “bang” te maken vind ik ook net zo zielig. Uiteindelijk heeft het bij Feyenoord niks uitgehaald dan zou je daar toch om moeten lachen. Dat hij het probeerde is toch ook niet zo gek.

25 november 2017 om 15:55

Nou je zegt dit nu wel, maar waarom maak je je er in godsnaam dan zo druk om dat ik het kleinzielig van Schone vind. Dat is toch ook gewoon mijn mening dan? Het werkt twee kanten op.

Kijk om ff van al t gezeur af te zijn
Voor welke club je ook bent
Als je 34 x met geluk wint ben je kampioen simpel is dat.
Ene jaar feyenoord dan ajax dan psv het is elk jaar anders.
Als t nederlands elftal in een wk finale weggespeeld wordt en we maken in blessuretijd een frommelgoal mouwen we ook niet.
Fijne middag

25 november 2017 om 14:17

Ik vind het niet echt een goeie vergelijking want met het Nederlandse elftal staat vrijwel iedereen in ons landje achter het elftal maar nu gelden er verschillende belangen.

Als schone met een kussen gooit, wat gooit de gemiddelde Ajax supporter dan toen Smeets scoorde en toen het eindsignaal klonk?tv meubel?😂

25 november 2017 om 14:27

Waarschijnlijk hetzelfde als wat jij zou gooien als je op een haar na geen kampioen zou worden
Heerlijk toch die voetbal emoties..

ik baalde vorige week ook dat psv scoorde in de laatste seconde en het voetbal van psv was ook niet om aan te gluren,maar als pec zwolle 34 wedstrijden zo speelde als psv en in de laatste seconden iedere x de wedstrijd wint dan sta ik ook op de banken te juichen hoor,met mooi voetbal word je geen kampioen van nederland,maar als psv volgend jaar zo voetbalt in Europa dan zie ik ze ook wel ver komenvoor de supporters van psv is het hartstikke mooi voor de neutrale toeschouwer is er geen reet aan

25 november 2017 om 16:17

38 goals in 12 wedstrijden. Ik verveel me inderdaad kapot bij Psv.

Ik ga er nog een keer iets over zeggen en daarna hoop ik het nooit meer te hoeven doen.

Wij moeten in Nederland eens afstappen van afgunst vergelijken met geluk. Het is heel logisch dat Schone baalt dat PSV in de laatste minuten scoort. Maar daar spelen meerdere dingen mee. Schone ziet dat PEC beter voetbalt in de tweede helft, maar niet tot echt grote kansen komt. PSV ziet dat ook en besluit de laatste minuten wat meer naar voren te voetballen (immers die minuten daarvoor kwamen ze er niet aan te pas). Op het laatste moment besluit Isimat ook naar voren te gaan en daarmee maakt ie de kans (ja de kans, niet het geluk) groter dat de bal bij een Psvér terecht komt. Een goed schot wordt niet goed gepareerd door Boer en Isimat staat daar om de 1-0 binnen te tikken. Nou mag iemand mij uitleggen wat hier nou precies geluk aan is? Is het geluk dat Boer in de eerste helft wel de ballen tegenhoudt en nu moet capituleren? Is het geluk dat PSV zelf besluit naar voren te voetballen meer risico te nemen? Of, als je nu heel eerlijk bij jezelf nagaat, baal je gewoon dat PSV op het einde efficiënter met haar kansen omgaat dan Zwolle en de drie punten mag bijschrijven. Volgens mij is het gewoon dat laatste.

Kijk, tegen Zwolle kun je dan nog opwerpen, ze waren de mindere partij dus uiteindelijk verdien je dan niet te winnen. Maar de goal zelf, daar zat geen geluk bij. Geluk noem ik eerder een penalty krijgen die er geen is, of met een handsbal scoren, of een keeper die een eigen goal maakt. Dan kun je spreken van een mazzeltje, maar ook zo'n mazzeltje kan voortkomen uit goed druk zetten van de aanvallende partij. In Nederland wordt dan al heel snel teruggegrepen op, 'poeh wat een geluk' blabla. Tja ik denk dat we daar maar eens vanaf moeten stappen.

En dan nog een tweede voorbeeld. PSV - FC Twente. Iedereen hoopt dat Twente een punt (of meer) aan de wedstrijd overhoudt. Met dat sentiment zet men ook de televisie aan. Twente schiet deze wedstrijd in totaal vier keer op doel en scoort drie keer. PSV schiet acht keer op doel en scoort vier keer. PSV heeft 9 schoten naast doel en Twente heeft een vier. Dan kun je het best Twente gunnen, prima, maar kijk dan eens in dit geval naar de statistieken. Hoe kun je dan ooit stellen dat PSV geluk heeft gehad? Is het niet volstrekt logisch dat als je vaker op goal schiet, je ook een grotere kans hebt om te scoren? Dat als je meer vooruit voetbalt (zeker de tweede helft: Twente veel meer overtredingen nodig, veel meer vrije trappen tegen) dat de kans groter is dat de bal dan goed valt voor PSV dan voor Twente? De goal valt dan uiteindelijk diep in de blessuretijd, maar hé de wedstrijd duurt 90 minuten + blessuretijd. Was de goal minder 'gelukkig' als die in de 81e minuut was gevallen? Zit daar enige logische onderbouwing achter, volgens mij niet? Dat lijken mij stuk voor stuk terechte constateringen.

Moraal van het verhaal: het is prima dat je een tegenstander de zege niet gunt of wat dan ook, maar ga eens minderen met het continue op 'geluk' gooien. Dat komt, op mij althans, behoorlijk kleinzielig over, en dus ook deze opmerking van Schone. Hij kan het niet over zijn hart verkrijgen om te zeggen dat PSV 'efficiënt' met haar kansen omging en noemt het daarom geluk, naja prima Lasse, als jij dat zou wil doen, moet je dat vooral zelf weten.

25 november 2017 om 17:19

Je slaat de spijker op zn kop, veel mensen lijken met twee maten te meten hier ipv opjectief te beoordelen. Mensen gooien het gebrek van de inefficiëntie vandere teams als pech onder het kopje geluk, ipv onvermogen van pech zelf. Afmaken is niet voor niets een kwaliteit waar weer Europees vaak op af gaan.

25 november 2017 om 17:42

Leuk verhaal en je hebt gelijk maar ik zal je gelijk maar even uit de droom helpen: er lopen teveel domme mensen rond en die gaan dit nooit begrijpen. Niets meer niets minder. Zeker op het internet is het om te huilen, dit zijn niet de reacties die je als maatstaf moet nemen voor een algemene opinie.

Verder had je jezelf de moeite flink kunnen besparen, want ik heb het stuk net gelezen via Blendle en Schöne heeft het woord geluk helemaal niet genoemd. Maar goed, daar heb je nu niks meer aan.

25 november 2017 om 22:45

@Spandoek, dat doet verder niks af aan de kern van de boodschap. Dat VZ Schone verkeerd citeert kan ik ook niet helpen. Echter, hierboven zijn genoeg mensen die in het straatje passen die het wel op 'geluk' zouden gooien. Ben het verder ook met jou eens. Een echte fatsoenlijke discussie voeren op niveau met zoveel mensen is ook onmogelijk, maar goed de hoop mag er blijven natuurlijk :-)

Ik zie hier meerder berichten dat psv alleen maar lucky is terwijl het niet bij ajax voorkomt en vragen wanneer ajax zo'n geluk had... sommige supporters lijden aan wel een heel subjectief geheugen. Wanneer was ajax Lucky? Nou Heerenveen en Sparta of zijn wel dat vergeten? Nee Heerenveen wastafel niet Lucky aangezien Heerenveen de eerste helft 'iets' beter was en ajax de tweede helft 'veel' beter...das dat er in de 1e helft meerdere keren door Heerenveen op de paal en lat schoot en ajax vervolgens scoort is het geen geluk? En zijn we de wedstrijd tegen sparta vergeten met twee eigen doelpunten en een verrichting wordt veranderd schot? Dat waren drie van de vier doelpunten die 'lucky' waren, maar dat maakt weer niet uit want ajax wassen beter. Terwijl ze als eerste ter plekke waren om de overwinning tegen twente door een eigendoelpunt lucky noemden. Toen was psv ook beter alleen twente super efficiënt, maar dan is het wel 'lucky'... Ik wordt echt een beetje moe van een aantal supporters en vooral die schone die wel erg selectief hun mening geven.

Bij Ajax wordt het steeds meer geen daden maar woorden. Presteren, heren, daar gaat het om. Dan speelde je nog Europeees en stond je niet een straatlengte achter in de competitie. Dus ophouden met over PSV of wie dan ook praten, maar gewoon winnen. Bijkomend voordeel, dan hoef je niet over anderen te praten....

PSV-AZ
PSV-Feyenoord
PSV-Twente
PEC-PSV

Zijn toch allemaal wel wedstrijden waarin PSV makkelijk punten had kunnen verspelen.

PSV staat verdient bovenaan hoor, maar het puntenverschil is erg geflatteerd.

Niet leuk voor de competitie en neutrale toeschouwer.

PSV gaat nog meer wedstrijden krijgen die geflatteerd gewonnen gaan worden.

Dit jaar zal PSV dan ook duidelijker dan ooit de kampioen van de armoede gaan worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren