Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ronald Koeman kiest voor drie debutanten tegen Duitsland’

Laatste update:

Het Nederlands elftal speelt zaterdagavond de belangrijke Nations League-wedstrijd tegen Duitsland en bondscoach Ronald Koeman gaat zijn elftal volgens het Algemeen Dagblad flink omgooien ten opzichte van de vorige keer. De ochtendkrant stelt dat de keuzeheer tegen Die Mannschaft plek gaat inruimen voor drie debuterende PSV’ers.

Afgaande op de vermoedelijke opstelling die het Algemeen Dagblad zaterdagochtend heeft gepubliceerd, mogen Denzel Dumfries, Pablo Rosario en Steven Bergwijn alle drie hopen op een basisplaats in de Johan Cruijff ArenA. Het trio van Eredivisie-koploper PSV maakt in deze interlandperiode voor de eerste keer deel uit van de selectie van het Nederlands elftal en lijkt dus meteen in actie te komen.

De drie spelen waarschijnlijk allemaal aan de rechterkant, terwijl Koeman verder lijkt te kiezen voor de spelers die de afgelopen interlands ook in actie komen. Zo speelt Daley Blind volgens het Algemeen Dagblad op de linksbackpositie, terwijl de van een blessure herstelde Frenkie de Jong zijn rentree maakt op het middenveld. Oranje en de ploeg van bondscoach Joachim Löw treffen elkaar zaterdagavond om 20.45 uur in Amsterdam.

Is dit wat jou betreft op dit moment de sterkst mogelijk opstelling voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De opstelling kan me bekoren.

13 oktober 2018 om 07:41

Mij ook ja. Zou wel liever geen Blind op linksback willen zien, maar misschien kan het wel niet anders.

13 oktober 2018 om 07:53

Als je van Aanholt ziet in de premier league lijkt me dat momenteel de beste links back.
Maar zal wel iets hebben waar ze niet tevreden over zijn.

13 oktober 2018 om 09:05

Niet omdat Blind van Ajax is maar gewoon omdat hij niet in Oranje hoort en al helemaal niet als linksback

13 oktober 2018 om 10:12

Juist in deze wedstrijd denk ik dat Blind kan. Als het goed is zal Müller hangend rechtsbuiten speler. Die is ook niet heel snel dus dan heb je een voetballer op linksback. Sané komt dan tegen Dumfries, weet juist niet of ik daar heel blij van moet worden. Had misschien zelf De Vrij op rechtsback gezet (en ja ik weet dat dat een CV is

13 oktober 2018 om 10:13

Volgens mij slaat dat als psver op het feit dat ie tevreden is met de opstelling, vanwege debuterende psvers neem ik aan, en niet op het opstellen van Blind. Jullie leggen allen een link die ik niet zie en gaan dan verontwaardigd reageren.

13 oktober 2018 om 10:56

Ik snap niet dat je niet inziet dat Blind niet LB moet spelen, heeft niks met Ajax te maken, hij kan t gewoon niet

13 oktober 2018 om 19:16

Ake is veel beter dan Blind en ook Van Aanholt is beter als linksback.

Op Blind en Babel na, een goede opstelling dunkt me. Tenzij Babel in de spits speelt.

13 oktober 2018 om 07:48

Helemaal eens! Blind en Babel zijn niet goed genoeg! En voor de ervaring hoef je het ook niet te doen. Blind als controleur gaat nog, Babel nooit begrepen. Als we daar niet beter voor hebben....

13 oktober 2018 om 08:30

Babel is betrokken bij aardig wat goals in oranje de laatste tijd. Hij doet het stukken beter dan promes bijvoorbeeld. Blind indd eruit.

13 oktober 2018 om 11:03

“Als we daar niet beter voor hebben”. Dat lees ik wel vaker op VZ. Je weet toch wat we hebben? En zoals Lee112 terecht stelt, Babel is behoorlijk betrokken geweest sinds hij zijn rentree heeft gemaakt en laat veel meer zien dan Promes.

13 oktober 2018 om 08:31

Babel begrijp ik onder de huidige omstandigheden nog wel. Depay zal veel gaan zwerven en Babel kan zowel als buitenspeler als als spits fungeren. Was tegen Frankrijk ook niet vies van wat verdedigende arbeid. Ideaal is het niet, maar de spoeling is voorin nou eenmaal dun als je niet uitsluitend dezelfde types wil opstellen. Blind als linksback begrijp ik niet goed. Ook daar is de spoeling helaas dun. Hoe Van Aanholt het in Engeland doet weet ik niet. Is misschien verdedigend niet de sterkste? Maar als je je backs hoog gaat zetten spelen ze met veel ruimte in hun rug en in die situaties is Blind nou juist 9 van de 10 keer de sjaak, zeker als hij op de flank staat.

13 oktober 2018 om 09:40

Blind heeft bewezen een betere 6 te zijn dan een verdediger. Je zou er voor kunnen kiezen om Blind ipv Rosario neer te zetten, alleen mis je dan wat body op het middenveld. Je zou ervoor kunnen kiezen om Van Dijk en De Ligt wat meer op te schuiven in de verdedigende linie door meer door te dekken, maar dat is natuurlijk heel riskant.

13 oktober 2018 om 10:05

Precies dat, Ake voor Blind aub aangezien die in vorm is en Babel eraf voor Vd Beek erbij op t middenveld

13 oktober 2018 om 10:28

Ake is geen back. En je wil toch wel wat voorzetten van de zijkant hebben lijkt me. Blind is wel iemand die de achterlijn wil halen en een aardige trap heeft

13 oktober 2018 om 18:07

Voorzetten geven kan een middenvelder ook voor t geval je dat even ontgaan was, liever iemand die beter kan verdedigen met deze selectie eb dan kan Ake anders prima

13 oktober 2018 om 19:19

Ake kan ook prima als back spelen hoor. Staat het verdedigend toch een stuk sterker. En zoveel voorzetten komen er ook weer niet van de backs.

13 oktober 2018 om 12:08

Gedrieën voorin zullen vast voortdurend van positie wisselen.
Babel in de spits lijkt me een goed alternatief, zijn doelpunt tegen die Fransen was een typisch midvoor goal.
Ben redelijk tevreden of het werkt zien we straks wel maar het ziet er toch wel veelbelovend uit als Blind het dicht houd aan zijn kant en mooie passes verstuurd.

Frenky op 10?
Gini als box-to-box
Rosario de controleur?

13 oktober 2018 om 07:56

Nee, ik denk dat Frenkie en Rosario de bal zullen komen halen en juist Gini wat verder naar voren speelt.

13 oktober 2018 om 08:00

Denk 2 controleurs alleen Rosario heeft wat meer body

13 oktober 2018 om 19:44

Ik balbezit zal De Jong in de opbouw als controleur spelen en in de aanval doorschuiven als 10. Wijnaldum en Rosario zullen meer box-to-box spelen met een iets aanvallendere verantwoordelijkheid voor Wijnaldum.

Goede opstelling! Zelf zou ik Promes wel in plaats van Babel willen zien en een andere linksback dan Blind. Wie weet ik even niet, misschien Willems, Pieters of Van Aanholt? Welke linksbacks zijn er nog meer die in aanmerking kunnen komen...?

13 oktober 2018 om 07:47

Ake?

13 oktober 2018 om 11:36

Ake heeft al 2 jaar niet op linksback gestaan.

13 oktober 2018 om 07:51

Hoe doet Willems het eigenlijk in Duitsland? Iemand op de hoogte?

13 oktober 2018 om 07:55

Wel redelijk geloof ik, heeft dit seizoen wel 2 domme rode kaarten gepakt in de competitie en 1 in de Europa League, maargoed dan nog heb ik hem liever op linksback dan Blind, Aké of Van Aanholt zouden die plek ook moeten kunnen invullen.

13 oktober 2018 om 10:06

Willems kun je echt niet meer mee aankomen nu, we hebben inmiddels n luxeprobleem achterin met simpelweg betere opties

13 oktober 2018 om 10:46

Hoe kun je het redelijk doen, wanneer je 2 rode kaarten pakt in 300 minuten ? In mijn ogen stel je dan juist teleur.

13 oktober 2018 om 07:57

Ook Kongolo zou nog kunnen met zijn basisplaats bij Huddersfield. Wat mij betreft allen betere opties dan Blind.

13 oktober 2018 om 09:16

Kongolo ligt er een maandje uit met een blessure

13 oktober 2018 om 08:06

Promes is toch ook helemaal niks. Dat vind ik echt een waardeloze voetballer. Blind op links back is ook belachelijk inderdaad. Dat is ook zo’n slappe droeftoeter.

13 oktober 2018 om 08:43

Babel heeft sinds zijn terugkeer in het NL elftal al meer laten zien dan Promes de afgelopen jaren. Depay en Babel kunnen continu wisselen en dus irritant om te verdedigen.

13 oktober 2018 om 09:40

Vilhena zou ook kunnen, maar dat doet Koeman toch eerder met 5 verdedigers

13 oktober 2018 om 10:16

Hoezo Vilhena in hemelsnaam? Dat is een beperkte pure middenvelder joh. Laten we op zn minst de voorkeur geven aan onze linksbacks

13 oktober 2018 om 10:59

Bedoel je die Vilhena die Ronaldo uitschakelde op LB laatst? Die beperkte speler? Vind het totaal geen slecht idee

13 oktober 2018 om 09:57

Promes? Die is echt slecht bij het NLs elftal. Hopelijk wordt hij niet een 2e Strootman.

13 oktober 2018 om 10:32

Ik zou gaan voor Aké en Fosu-Mensah als backs.

13 oktober 2018 om 12:01

Ake is geen echte Lb.. dan nog liever Buttner

13 oktober 2018 om 19:22

Ake is verdedigend het beste linksback optie die we hebben. Van Aanholt kan beter opstomen.

13 oktober 2018 om 19:47

Gezien de recente prestaties is het logisch dat Babel nu boven Promes in de pikorde staat. Promes moet zichzelf echt herpakken want Danjuma, Dilrosun en Kluivert komen eraan. Danjuma kan in zowel 352 of 433 de linkerflank op zich nemen.

Blind en Dumfries kunnen eigenlijk echt niet. Zou niemand die back posities beter in kunnen vullen?

13 oktober 2018 om 07:50

Bij Dumfries zit er nog groei mogelijkheden in maar bij Blind niet.

13 oktober 2018 om 07:50

Waarom kan Dumpfries niet? Die jongen haakt vooralsnog moeiteloos aan bij een goed spelend PSV. Hij oogt wat lomp kaar schakelt zijn man wel uit en heeft drive vooruit. Ben juist blij dat de meer echte verdedigers weer in NL gewaardeerd worden.

Koeman ziet hem ook trainer en durft het toch aan om hem te laten debuteren..

13 oktober 2018 om 07:57

Dumfries is geen topvoetballer maar fysiek zul je niet snel zo'n tank vinden die toch nog zo snel is.

13 oktober 2018 om 08:39

Dumfries is ijzersterk,je weet niet wat je zegt. Speelt een héél.goed seizoen tot nu toe en staat zijn mannetje in de Champions league.

Voor het eerst sinds tijden dat we weer eens kunnen zeggen: een elftal met veel (potentieel toekomstige) grote namen

13 oktober 2018 om 08:30

Inderdaad. Zo lekker dat er weer ligt komt aan de horizon. Over 4 tot 6 jaar gewoon weer Europese/wereld top

13 oktober 2018 om 09:28

Serieus? Waarom zijn mensen zo opportunistisch?
Denk je dat spelers als Rosario, Dumfries, Cilessen, Wijnaldum over 4 a 6 jaar wereldtop is? Bergwijn doet het goed maar moet het nog meer echt zien waar te maken. Kishna, Narsingh en El Ghazi deden het voor een paar jaar geleden ook wel leuk maar daar hoor je niks meer van.
Depay, De Ligt, De Vrij, Van Dijk en Frenkie schat ik wel als Europese/wereld top in.

13 oktober 2018 om 09:41

Duidelijk een ajacied. Dus frenkie en de ligt hebben het al laten zien? Maar bergwijn, rosario en dumfries niet? Verder reken je nou serieus wijnalbum als iemand die het niet heeft laten zien? Heel hypocriet dit

13 oktober 2018 om 09:58

De Ligt zie ik echt veel eerder de wereldtop halen dan Rosario en Dumfries. Het is niet voor niets dat al die topclubs interesse hebben in de Ligt hetzelfde geldt voor de Jong.

13 oktober 2018 om 10:09

Ehmm ja? De Ligt heeft een Europese finale gespeeld en is de leider van Ajax- heeft echt al veel meer laten zien dan de andere spelers in dat rijtje. Bergwijn vind ik persoonlijk ook een topper. Frenkie wordt ook wereldtop; zijn voetbalintelligentie ligt echt een stuk hoger dan rosario en dumfries, mag je best toegeven is echt niet erg of zo hoor? Dumfries en Rosario worden vast prima spelers net als een mazraoui of een eiting maar de Ligt en Frenkie en ook wel Bergwijn zijn gwn 3x klasses hoger dan de andere spelers.

13 oktober 2018 om 10:11

Jij bent duidelijk een PSV’er. Hoe zo heeft Rosario het laten zien? Speelt dit seizoen pas in de basis en het seizoen is pas begonnen. Verder zie ik bergwijn wel de top halen. Van Dumfries ben ik overtuigd in de ed, maar in Frankrijk of zo heb je zoveel fysiek sterkte spelers. Daar valt hij niet op. Echter gun ik hem het beste.

Waroom maar blind opstellen bewijst och echt elke keer dat hij geen back is zet van Aanholt neer of neutraliseer die Angelino

13 oktober 2018 om 19:07

Naturaliseren.. dat stel je alleen voor bij mensen, die om andere redenen dan dat ze voetballer zijn, hier komen wonen. Anders kunnen we net zo goed interlandvoetbal stoppen en met clubvoetbal verder gaan.

Ondanks de vele oppositie versus Blind stelt Koeman hem gewoon weer op...kennelijk zien de bondscoaches iets wat de meerderheid in Nederland niet zien.
Echter onterecht dat juist Virgil door Koeman werd aangesproken over 'Parijs' hoewel juist Blind daar de mist inging(zie de video-beelden en analyses vanuit meerdere camera uitvalhoeken), wellicht verwacht Koeman veel meer van zijn aanvoerder dan van Blind, terecht maar toch.
Ik hoop oprecht dat het nu wel goed draait achterin met Virgil en Daley, het sleutelwoord is rugdekking geven en aanwijzingen opvolgen, van Dijk is tenslotte niet voor niets de aanvoerder én de leider in de defensie.

Op voetbalgebied is Oranje de Duitsers zonder twijfel weer de baas echter bereidt je voor op het mentale aspect, die Duitsers gaan provoceren, zuigen en trekken etc., daar zijn ze meesters in om de tegenstander uit het spel te halen, in het bijzonder 'gegen die Holländer'.
Dat heeft U-20 gisteren weer overduidelijk ervaren, gelukkig hebben de jongens hun mentale weerbaarheid getoond(op een incident na die enorm werd opgeklopt in de lokale Duitse kranten.

13 oktober 2018 om 08:53

Jij hebt gewoon de pik op Blind. Promes ging de fout in... blind was volkomen logisch al in voorwaartse beweging en stapte daarna inderdaad verkeerd in. Ik zou Blind zelf ook niet opstellen, omdat hij geen back is... maar kennelijke vinden vele mensen (waaronder jij) het leuk, om een volkomen realistische en normale jongen als Blind, lekker met z’n allen af te zeiken. Een speler die wel bereid is handtekeningen uit te delen, zonder een mega koptelefoon loopt enz... maar helaas, zonder dat hij er zelf veel aan kan doen (want hij werkt keihard), net niet goed genoeg is voor de eerste 11 en naar jou mening ws ook 23.

13 oktober 2018 om 11:01

@shenkie

Je schrijft: "jij hebt gewoon de pik op Blind. Promes ging de fout in... blind was volkomen logisch al in voorwaartse beweging en stapte daarna inderdaad verkeerd in. Ik zou Blind zelf ook niet opstellen, omdat hij geen back is... maar kennelijke vinden vele mensen (waaronder jij) het leuk, om een volkomen realistische en normale jongen als Blind, lekker met z’n allen af te zeiken. Een speler die wel bereid is handtekeningen uit te delen, zonder een mega koptelefoon loopt enz... maar helaas, zonder dat hij er zelf veel aan kan doen (want hij werkt keihard), net niet goed genoeg is voor de eerste 11 en naar jou mening ws ook 23".

Het is inderdaad al jaren een nationale folklore om de familie Blind af te zeiken, eerst vader Danny en nu zoon Daley. Een dergelijke hetze zegt meer van de daders en hun niveau dan van de slachtoffers, dus daar zou ik me niet zo druk over maken. Ze geven daarmee echter ook hun eigen onnozelheid aan omdat ze ten eerste voetballers als individu beoordelen terwijl voetbal een teamsport is en ten tweede kennelijk niet door hebben dat spelers als Blind en ook Dumfries die verdedigend ook nogal eens een steekje laat vallen, daar worden neergezet vanwege hun opbouwende kwaliteiten en dat het feit dat ze verdedigend wat minder sterk zijn, op de koop toe wordt genomen. Bij Ajax gebeurt en gebeurde exact hetzelfde met Mazraoui, Frenkie de Jong en Daley Sinkgraven en Blind in de verdediging. Je kunt de mindere punten van spelers opvangen door een goede organisatie neer te zetten en in de verdediging van Oranje is dat een taak van De Ligt en Van Dijk. Een blinde heeft met zijn stok kunnen zien dat de fouten die aan Blind worden toegeschreven in werkelijkheid werden veroorzaakt door organisatorische wanorde in de verdediging en dat is de verantwoordelijkheid van Van Dijk. Het is daarom volkomen terecht dat Koeman Van Dijk aanwees als zondebok en niet Blind. Dat mensen die er iedere keer blijk van geven dat ze helemaal niets begrijpen van het spelletje en spelers van een teamsport als individu beoordelen en als er iets mis gaat, de schuld daarvoor steevast neer leggen bij een speler in wie ze het niet zien zitten, doet daar niets aan af. Bij Ajax maakt Daley Blind de fouten die hij bij Oranje maakt, zelden of nooit en dat komt natuurlijk dat de verdedigende organisatie bij Ajax veel beter staat dan bij Oranje omdat de spelers dagelijks met elkaar trainen.

13 oktober 2018 om 18:26

"Jij hebt gewoon de pik op Blind."
Sorry hoor maar dat is jou aanname, persoonlijk heb ik totaal geen aversie tegen Daley, een goede jongen met discipline en loyaliteit 'de ideale schoonzoon'.

Als voetballer vind ik echter(en het merendeels van de voetballiefhebbers) dat hij specifieke beperkingen kent wo.balbehendigheid op de meter, reactiesnelheid, (snelle)loop- en aanvallendvermogen, sterke kopvaardigheid en spelinzicht korte passes, allen vaardigheden die de huidige moderne verdediger cv/backs dienen te bezitten.

Blind is redelijk balvast, opbouwend sterk en heeft goed overzicht op de lange pass daardoor hij veel beter geschikt is als centr.verd. middenvelder echter die posities zijn bij Koeman excl.voorbehouden aan FdeJ en Wijnaldum.

In een 5-mans defensie (bv.met de Vrij)zal Daley veel beter tot zijn recht komen, dan zullen zijn beperkingen goed kunnen worden opgevangen en zijn kwaliteiten het beste bovendrijven zoals onder vGaal op het WK'14.

Tenslotte;
Nogmaals: "het sleutelwoord is rugdekking en aanwijzingen opvolgen..", vDijk gaf aanwijzigingen om rugdekking aan zijn defensie specifiek aan Blind die helaas verschrikt(?)precies het tegenovergestelde deed (wellicht niet gezien of niet gehoord?, in ieder geval onlogisch).
"Van Dijk is tenslotte niet voor niets de aanvoerder én de leider in de defensie."

13 oktober 2018 om 09:31

De voornaamste fouten werden gemaakt door Promes en Virgil. Blind ging inderdaad ook niet vrijuit. Maar ik vind Blind dan ook totaal geen back. Op het middenveld speelde hij afgelopen weekend tegen AZ bijvoorbeeld een puike wedstrijd. Werd ook tot MOTM verkozen. Blind afzeiken lijkt wel een nationale traditie te zijn geworden, terwijl Promes maar jaren mag blijven aanmodderen. Of wat te denken van Wijnaldum en Strootman.

13 oktober 2018 om 19:18

Hij wordt door Koeman niet gepositioneerd op het middenveld maar als back..en juist daar is hij zwak, dus..
Promes is bij Koeman geen vaste basisspeler en Strootman tja.

14 oktober 2018 om 00:23

Ja, dat zeg ik toch ook? Maar moeten we het Blind kwalijk nemen dat hij linksback staat? Of Koeman? En hoe zwak hij ook speelde, de echte fouten waren van Promes en Virgil.

Prima om de drie PSV'ers te laten debuteren. Ze zijn in vorm en zeker op de rechtsachter positie heb je nu niks beter. Dumfries moet echt deze kans pakken want zelf als z'n concurrenten fit zijn zou het zomaar kunnen dat hij de strijd wint.

Toch snap ik niet waarom Koeman Daley Blind als linksachter blijft opstellen. Dat is de slechtste positie waar de speler kan spelen. Bij Ajax ziet nu iedereen dat Daley veel beter tot z'n recht op het middenveld komt.

13 oktober 2018 om 10:28

De rechtsback positie was nog niet zo lang geleden de best bezette positie die we hadden. Karsdorp, van der Wiel, Tête, Janmaat en evt Van Rhijn. Het was echt een concurrentieslag. Nu Dumfries en ?. Niks ten nadele van Dumfries, maakt een goede ontwikkeling door, gaat het ook wel redden denk ik, maar bij Oranje hoop je op iets meer, iemand die er al staat. Blind op linksachter is een raadsel voor me. Had ik nu op 6 gezet met Rosario als wissel. Maar ja. Denk trouwens dat De Ligt nu een stapje hoger staat dan De Vrij?!

13 oktober 2018 om 10:56

Ik denk dat we overdreven met de kwaliteit die we hadden op de rechtsachter positie. Tete was verdedigend sterk en Karsdorp juist aanvallend. Ik ben erg benieuwd hoe Dumfries het vanavond gaat doen.

Die Nations League gaan we toch niet winnen dus ik vind het niet erg dat Koeman Rosario opstelt. Hij is in form. En wat betreft de Vrij. Wanneer je drie goede spelers hebt voor twee spelers valt er één buiten de boot. Als de Ligt had moeten banken had ik dat ook begrepen. Waarschijnlijk ziet de bondscoach nu even meer potentie in de jonge Ajacied. Het is een luxe probleem want bij een eventuele blessure zouden we er niet slechter op worden. Mooi toch?

Ik denk dat Koeman zich hiermee in de vingers snijdt. Leuk 3 jonge PSV-ers, maar te veel voor Oranje. Ik zou alleen Dumfries opstellen. Bergwijn is leuk voor de bank en kun je inbrengen voor meer aanvallende kracht. Pas tegen Belgie zou je met alle 3 kunnen spelen, want dan gaat het nergens over. Vergeet niet dat PSV tot nu toe elke wedstrijd in het hoofdtoernooi verliest....

13 oktober 2018 om 08:33

Van alle PSV-ers maakt Bergwijn tot nu toe de beste indruk in de CL, dus denk ik dat hij ook niet misstaat in de basis van Oranje.

13 oktober 2018 om 09:35

Precies. Als er naar mijn mening 1 moet spelen, dan is het sowieso Bergwijn wel. Promes heeft het gewoon niet. Zeker bij het Nederlands elftal niet. Ik zou zelfs Danjuma/Groeneveld er eerder inzetten momenteel. Dumfries is fysiek ijzersterk, dus ik snap die keuze ook nog wel. Alleen Rosario en De Jong is wel vrij jong. Maar goed, ook Rosario brengt de nodige power mee. En De Jong kan geweldig voetballen, vraag maar aan de Fransen.

13 oktober 2018 om 09:42

In mijn ogen (ook PSV fan ) is Rosario juist degene die indruk maakt in de CL. Ik vind hem echt enorm goed geworden. Bergwijn doet het ook leuk, maar geen goal gemaakt, geen assist gegeven, en dat is waar het bij een aanvaller om gaat.

13 oktober 2018 om 10:29

Bergwijn is echt een briljant. Dat had ik de afgelopen twee jaar volledig verkeerd ingeschat.

13 oktober 2018 om 16:57

Toch denk ik dat 3 debutanten te veel is. Dumfries heeft het geluk dat Janmaat er niet bij is...

13 oktober 2018 om 08:38

Ik vind het wel logisch, Bergwijn maakt een goede indruk en dat doet Promes op het moment minder bij Sevilla. Dus dan blijft de keuze tussen Groeneveld of Bergwijn waar ik beide wel mee had kunnen leven. Ben bij beide wel benieuwd hoe ze meedraaien in NL elftal. Rosario speelt als vervanger van Pröpper als controleur. Snap dat je iets anders probeerd dan Strootman en Dumfries doet denk ik niet onder voor andere rechtsbacks die we hebben

Aardige opstelling denk ik. Zou misschien Wijnaldum wisselen voor Klaassen en Babel voor Luuk de Jong. Gaan het zien vanavond .

13 oktober 2018 om 08:43

Luuk de Jong??? Ik zou zoet voor cilessen doen en viergever voor de ligt/van dijk en dan hendrikx voor F. De jong.

13 oktober 2018 om 09:27

@shenkie.. Hahhaha Hendrikx? De gene die zodra het niveau te hoog wordt verzuipt? Waarom denk je dat Koeman Rosario eerder oproept als Hendrikx? En Viergever ook nog? Laten we anders elke Nederlander van PSV opstellen, ik zou Maken doen ipv Depay en misschien zelfs het beste talent van de wereld Obispo opstellen, veeeeeel beter als de Ligt......

13 oktober 2018 om 09:01

Klaassen? Waar is die...
Luuk? In deze opstelling, notabene tegen opgefokte Duitsers, mag het ook een beetje leuk en interessant blijven?

Ik blijf erbij; De vrij moet spelen! En in dat geval is Bergwijn of Rosario (depay op 10) bij mij de lul. 3 man centraal! Blind eruit voor ake en dan vind ik t wat. Zie veel negatieve berichten over babel, maar hij is sterk, snel en kan goed schieten en heeft de nodige ervaring. 10x liever dan promes!

13 oktober 2018 om 09:52

Denk je dat Ake de hele linker flank op zich kan nemen? Ik heb hem nooit zo zien spelen, maarja ik volg hem ook niet echt. Blind heeft eigenlijk laten zien dat hij verdedigend zwakker is dan de rest.

Weer lekker een multicultureel gekleurd elftal tegenwoordig. Herinneringen aan de Kluivert Davids generatie komen weer naar boven. Helemaal mooi.

Blind kan spelen omdat je de ligt en van dijk centraal hebt. Zij compenseren. Jammer dat er geen back staat die zijn eigen boontjes kan doppen. Door blind zul je regelmatig 1 tegen 1 staan in het centrum. Blind kan hier niks aan doen. Deze verantwoordelijkheid ligt bij Koeman.

Mooi, lekker veel snelheid voorin. Nu nog op termijn Blind en Babel vervangen met goede spelers en je het een goed team. Je krijgt weer zin om naar oranje te kijken.

5 (ex) Ajacieden, 5 (ex) Psvers en Van Dijk. Gruwelijk.

13 oktober 2018 om 09:42

Wijnaldum is net zo goed een Feyenoorder...

13 oktober 2018 om 09:49

Ojaa dat klopt he serieus helemaal vergeten.

Ik heb zo m'n vraagtekens bij deze opstelling. De keeper en de verdediging is opzich prima al zou ik Blind liever niet in de verdediging zetten. Zijn voetballende kwaliteiten kun je prima gebruiken op het middenveld maar verdedigend heeft hij teveel zwakke punten. Verder weet ik niet zo goed waarom je nu af zou wijken van 532 en is Dumfries natuurlijk een risico. Het middenveld vind ik zo ook apart neergezet. Wijnaldum is opzich prima maar Roasrio is natuurlijk ook een vraagteken en Frenkie de Jong komt net terug van een blessure. Dat is dus wel heel veel onzekerheid als je bedenkt dat er ook maar 4 verdedigers zijn nu. Dit middenveld is prima maar dan wel met 532. En in de aanval zou ik niet voor Babel kiezen. Ik heb dus liever 532 en dan met Bergwijn en Memphis.

13 oktober 2018 om 09:48

Koeman zal in Blind toch wel een betere verdediger zien dan alle andere alternatieven. Duitsland zal ongetwijfeld de bal vaker hebben, dus dan is het belangrijk dat je in de organisatie goed staat. Denk dat je met Blind ook een betere speler hebt in het combinatiespel door het middenveld, en hij heeft natuurlijk ook gewoon een goeie pass in zijn benen.

Gvd Koeman blijf met je poten nou juist van frenky af!! Is geblesseerd gekomen en dit is een veel te fysieke wedstrijd! Zo toon je geen enkele compassie met Ajax ik vind dit echt serieus hufterig gedrag clubs zouden de regie moeten krijgen op moment dat een speler de laatste wedstrijd mist door een blesure zoals frenky.
En kom maar niet aan dat het zo goed is voor het nederlandselftal als hij speelt het belang van zn broodheer Ajax hoort ten allertijde leading te zijn ten opzichte van dat hoempapa zooitje met folkloristische gevoelens!

13 oktober 2018 om 10:36

WoW wat intense reactie! Hier was afgelopen week al een artikel over. Daarnaast zat Frankie zondag tegen AZ al op de bank, dus dan ben je wel fit om te spelen.

13 oktober 2018 om 16:39

Ten Hag liet Frenkie op de bank zitten dat betekend dat hij voldoende medisch en conditioneel speelgerechtig is.
Misschien vond ten Hag hem niet nodig tegen AZ en gezien het wedstrijdverloop begrijpelijk.
De verantwoordelijkheid ligt dus bij de medische staf van Ajax en niet bij Koeman, tevens wordt de Jong ook bij de KNVB nog getest en geobserveerd.
Het zijn geen amateurs!

Van Basten had al een zeer lange tijd niet gespeeld vanwege ernstige blessures maar vlak voor het EK'88 werd hij alsnog opgeroepen en speelde de sterren van de hemel op 'zijn' toernooi...en Nederland werd Europees Kampioen!

13 oktober 2018 om 19:09

Compassie met Ajax?? Nederlands elftal staat voor mij een treetje hoger hoor..

13 oktober 2018 om 23:16

Dan ben jij fan van een van de clubs onder de top 2 .. nl elftal is voor ons een gevaar op blessures.

Nu nog Pieters als linksback, en je zou in theorie geen enkel kopduel achterin mogen verliezen....

13 oktober 2018 om 10:17

Pieters speelt op dit moment met Stoke City op het tweede niveau van Engeland dus het is volkomen terecht dat hij niet meer wordt opgeroepen.

Ik kan mij er wel in vinden, alleen Rosario vindt ik even te snel want heeft net een paar leuke potjes gespeeld.
Oké leuke voetballer maar voor hetzelfde geldt speelt hij super skecht tegen die Duitsers dat hakt er wel in voor zijn carriete

13 oktober 2018 om 10:24

Dat kan ook gewoon bij PSV gebeuren. Als je iemand al buiten de selectie moet gaan laten omdat er een risico is op een slechte pot kunnen we beter gewoon het Nederlands elftal opdoeken... Rosario deed het echt zo slecht nog niet in de CL, en in het kader van verjonging, opbouwen van een nieuw elftal en nieuwe spelers uitproberen juich ik het toe als hij start. Tegen België gaat nergens om en die Nations League weet ik ook niet wat ik ervan moet vinden, dus ga er gewoon voor!

Mijn voorkeur zou zijn: 5-3-2 met:
Keeper: Cillessen,
Verdedigers: Dumfries, De Ligt, De Vrij, Van Dijk, Vilhena,
Middenveld: Blind, F. De Jong, Wijnaldum,
Aanval: Babel, Depay

13 oktober 2018 om 12:37

Ik zou zeggen: Cillessen; Dumfries, De Ligt, De Vrij, Van Dijk, Van Aanholt; Blind, Frenkie, Wijnaldum; Memphis, Bergwijn. Met de huidige selectie. Pröpper zou ik mits fit ook weer opstellen, ten faveure van Blind denk ik.

Blind niet in de verdediging opstellen. Is iedereen blind daarvoor? Hoort niet eens thuis en de selectie. Komt in alles tekort en daarnaast beschikt Oranje over zoveel betere spelers. Rest van de opstelling ziet er keurig uit. Van Aanholt dan maar op de linksback positie, die is zoveel beter dan Blind.

Dumfries, Rosario, Bergwijn... 7 redelijke wedstrijden in de competitie gespeeld en worden meteen opgesteld, ongelooflijk.
Hadden ze nou Europees ook top gespeeld maar Europees is het allemaal zeer matig. En als je op dat niveau er niet bovenuit steekt, dan ben je in mijn inzien niet klaar voor het Nederlands elftal.
Maargoed, het komt uit het AD dus wellicht zal het wel geheel anders zijn.

13 oktober 2018 om 11:14

Ja en Frenkie is natuurlijk volkomen logisch na die ene super wedstrijd europees tegen het grote ASK Athene.....

13 oktober 2018 om 11:21

Sorry hoor hij heeft er wel meer wedstrijden op zitten dan Rosario en constant tot goed gespeeld.
Hoe je er wel rekening mee als Rosario waarvan ik vindt dat die veel te snel gebracht wordt misschien een draak van een wedstrijd kan spelen en zo ja krijgt hij wel op zo'n jonge leeftijd een giga klap he.
Ik hoop uiteraard van niet maar ik zou in ieder geval Rosario de 2de helft speel minuten geven geen hele

13 oktober 2018 om 11:46

De Jong heeft zich wel al iets meer bewezen. Overigens ben ik van mening dat we juist zo min mogelijk eredivisiespelers moeten opstellen, de eredivisie is zo ontiegelijk zwak dat je geen juiste conclusies kan trekken over iemands niveau. De Ligt daarentegen heeft zich ook Europees geweldig staande gehouden, wat toch het podium waar je het moet laten zien, die verdient inderdaad een basisplek. Verder moet je het houden bij spelers die in het buitenland actief zijn. En wat in het buitenland speelt kan je een prima elftal van samenstellen.
Janmaat bijvoorbeeld heeft zich al veel meer bewezen dan een Dumfries, dus moet je Janmaat boven Dumfries verkiezen.

13 oktober 2018 om 13:35

Janmaat is 2 weken geleden geopereerd, Fosu Mensah is geblesseerd, net zoals Tete, Karsdorp heeft in anderhalf jaar tijd nog geen eens 200 minuten gespeeld. Dan kom je op een eredivisie speler als Dumfries uit. Zoveel keuze is er niet meer

13 oktober 2018 om 11:31

Die jongens hebben het in de CL ook prima gedaan hoor. Het zijn juist spelers als de Jong die lieten zien dat het een niveau te hoog voor hen is.

13 oktober 2018 om 11:41

Bergwijn was in beide wedsstrijden onzichtbaar. En Rosario trapte iedere bal mis, op die ene goal na. Kijk de statistieken er maar op na.

13 oktober 2018 om 15:40

Hahahah. Rosario was goed tegen inter. En bergwijn was de enige bij barca uit de nog aardig goed speelde. Daarnaast spelen ze allebei de overige wedstrijden geweldig.

Wie is momenteel de beste linksachter voor Oranje?

Echt heel vreemd dat de ligt en blind de voorkeur krijgen boven de vrij ... maar goed ... daarnaast hoop ik niet dat hij de jong gaat gebruiken als links of rechtshalf ... want die jongen moet zich met de verdediging bemoeien om op te bouwen .. het spelletje verdelen ... dat kan niet als wijnaldum daar de hele tijd opduikt ...

Verbaasd mij dat iedereen zo positief is over dit NL elftal!? En de jongens die spelen moeten zich ook nog bewijzen in het buitenland. De laatste eredivisie toppers die naar het buitenland gingen waren geen doorslaand succes. Maar goed het kan ook aan mij liggen...

Zijn we al zover anti-Psv en anti-Ajax dat we niet meer pro Oranje kunnen zijn...alsjeblieft relativeer een beetje en laat je niet zo snel op de kast jagen, we zijn toch allemaal Nederlanders of niet...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren