Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Roger Schmidt verklaart opvallende wissels en reageert op boze fans

Laatste update:

PSV ging zondagmiddag op eigen veld met 0-4 onderuit tegen Feyenoord. Trainer Roger Schmidt baarde opzien door Noni Madueke niet op te stellen, hij Eran Zahavi, Mario Götze en Davy Pröpper na 45 minuten spelen wisselde en vervolgens Cody Gakpo na een uur spelen naar de kant haalde. Toen Gakpo werd gewisseld lieten de supporters daar in woord en gebaar hun onvrede over blijken. Schmidt laat tegenover ESPN weten begrip te hebben voor de reactie van het publiek.

“Ik snap de reactie van de fans”, aldus Schmidt, die na een uur werd uitgefloten toen hij Carlos Vinícius binnen de lijnen bracht ten koste van Gakpo. “Cody is een goede speler die veel doelpunten maakt, maar hij komt terug van een blessure en speelde donderdag bijna een hele wedstrijd', zo klonk de verklaring van de trainer. Schmidt legde ook uit waarom hij Zahavi, Götze en Pröpper wisselde. “Eran zat niet goed in de wedstrijd en was niet fris. Mario had wat problemen en moest eruit. Pröpper is lang geblesseerd geweest. Hij was oké, maar ik vond dat hij moe oogde. Daarom moesten we een aantal wissels doorvoeren.”

Yorbe Vertessen, Ritsu Doan en Ryan Thomas moesten volgens Schmidt voor nieuwe energie zorgen bij PSV. “Zij hebben de laatste wedstrijden laten zien dat ze voor nieuwe spirit kunnen zorgen. Ze deden hun best, maar het hielp ons vandaag niet”, aldus Schmidt, die er zondag voor koos om Madueke rust te gunnen tegen Feyenoord. “Noni startte niet, omdat hij moe was. Als je niet fris bent, dan is het ook moeilijk om 45 minuten te spelen, om dingen te creëren, om duels te winnen. Daarvoor moet je fris zijn. Als je moe bent, ben je moe. In mijn ogen was het nodig om Noni rust te gunnen. We moeten op hem passen.”

Kleedkamer Feyenoord blij: ‘Hoop niet dat ik iets vervelends zeg voor Schmidt’

De keuzes van Roger Schmidt werden goed ontvangen bij Feyenoord.Lees artikel

Het is niet voor het eerst dat Schmidt opvallende keuzes maakt in zijn opstelling of wisselbeleid. Dat supporters het daarin niet altijd met hem eens zijn, ziet Schmidt als het lot van de trainer. “Je moet beslissingen maken. Ik probeer altijd de beste keuzes te maken voor zowel het team als de spelers. Als je verliest en je wisselt niet, dan zegt iedereen: waarom wissel je niet? Als je verliest, heb je het gelijk helaas nooit aan je zijde.”

Tegenover de NOS ging Schmidt nog dieper in op zijn wisselbeleid. "Het is onze taak om op onze spelers te letten”, aldus de trainer. "Spelers verliezen door blessures zou een grotere impact hebben dan het verlies van vandaag. Ons schema is zwaar. We spelen veel wedstrijden, misschien te veel om alles te winnen. We hebben ook al veel gewonnen. Vandaag was een verdiende zege voor Feyenoord. Bij AZ (0-3) bezorgden de invallers ons de overwinning. Vandaag werkte het niet. Veel spelers waren niet op topniveau."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is PSV een voetbalclub of een bejaardencentrum? Iedereen is volgens Schmidt moe. Wellicht eens spelers een lange tijd laten staan zodat zij wedstrijdfit worden? Vraag mij ook af hoe dit in de groep leeft. De eerste speler die op dat niveau het leuk vindt om gewisseld te worden, die moet nog geboren worden.

19 september 2021 om 18:02

Dat komt door al die intensieve Duitse duurlopen en de op NASA technologie gebaseerde tactische instructies van meesterbrein Schmidt

19 september 2021 om 18:12

Japie, oprechte vraag. Wat weet jij over de duurlopen tijdens trainingen van Psv? Of is dat een aanname?

19 september 2021 om 18:27

Psv was na de JC schaal fantastisch fit en het was een schande dat Ajax nog niet fit was. Nu is het half september en de hele ploeg is moe met zware beentjes en moeten spelers gespaard worden. Het kan verkeren.

19 september 2021 om 18:28

@Mas_Afca Het was sarcastisch bedoeld aangezien fitheid bij Schmidt zo belangrijk is dat hij niet twee weken achter elkaar met hetzelfde elftal durft te spelen

19 september 2021 om 18:36

Maar serieus Japie, denk wel dat je sarcasme de waarheid is. Dit zag je vorig jaar bij PSV ook. De tweede helft stortte pSV vaak in. Als je spelers in september al moe zijn, klopt er iets aan je manier van trainen gewoon niet.

19 september 2021 om 18:52

Stel je spelers zijn half september al moe hé, kan, ik weet het niet, zou het ook niet een idee zijn om je toppers dan eens een traininkje (of twee) te laten overslaan? Misschien dat ze er zondagmiddag dan gewoon kunnen staan in een topwedstrijd. Als je dan comfortabel op 2-0 staat kun je er nog altijd een stuk of drie, vier rust geven misschien. Zomaar een suggestie.

19 september 2021 om 18:57

@hansje @manodedios Ik snap het ook niet. Ook Feyenoord en Ajax hebben drukke schema's en Vitesse en AZ ook maar die wisselen ook niet constant. Wie weet traint hij idd te hard

19 september 2021 om 19:32

Tja. Ten Hag heeft ook wel eens een eigenzinnige opstelling of een vreemde uitleg bij een wissel. Maar dit is van een ander niveau, het lijkt oprecht bijna of hij erop geilt om onnavolgbaar tegendraads te zijn. Alleen ontbreken de resultaten om zijn gelijk te halen. En psv zit er ZO diep in, tegen de tijd dat ze inzien dat het niks wordt met deze man gaat hij zo een puinhoop achterlaten. Echt gegokt en verloren wat mij betreft. Veel te zwaar ingezet op deze vreemde snuiter.

19 september 2021 om 19:42

Klopt idd. Hij hangt een beetje de Guardiola uit maar al die vreemde wissels gaan alleen maar ten kostte van het spel en de resultaten

19 september 2021 om 20:40

@JapieK: ik vind het wel frappant dat veel PSV-spelers niet 90 minuten kunnen spelen volgens de filosofie van Schmidt, terwijl andere clubs daar geen probleem mee hebben. Dat is toch echt heel gek, zeker als je weet dat je wisselspelers kwalitatief gezien echt een heel stuk minder zijn.

19 september 2021 om 20:49

@4Ever4Ajax ik snap het ook niet en aan spelers als Madueke en Gakpo zie je dat ze niet blij zijn als ze gewisseld worden dus zo moe of geblesseerd zullen die niet zijn. Die gaan zich straks ook steeds meer irriteren aan zo een coach en dan raak je je spelers kwijt. Zeker als de resultaten gaan tegenvallen want dan gaan ze ook nog eens twijfelen aan je visie en beslissingen

19 september 2021 om 21:36

Propper begreep zijn wissel ook niet, althans niet om de reden die Schmidt opgaf (moe).

19 september 2021 om 23:27

Niet dat ik zelf zijn wisselbeleid goed vindt maar het is wel zo dat er enkele spelers zoals Van Ginkel en Propper en zelfs Gotze lang geblesseerd geweest zijn, als in jaren. Moeten ze toch mee oppassen, Beetje zoals Fer bij Feyenoord. Gakpo was kennelijk ook al een tijdje (sinds de interlands) niet heel fris meer cq quasi geblesseerd, en Madueke doen ze voorzichtig mee. Het grote verschil is dat bij Ajax Klaassen geblesseerd terugkomt en Berghuis dit prima invult maar de bank van Psv is gewoon minder. Het seizoen is nog lang en qua basiself doet Psv bijna niks onder tov Ajax. Er is dus nog niets verloren voor Psv. Ik zou trouwens zelf juist wel tegen Feyenoord de besten opstellen, fit of niet, want dat is een ploeg die Psv jaarlijks veel punten kost.

19 september 2021 om 18:07

Deze trainer hecht meer waarde aan fitheid dan aan voetballend vermogen als ik hem zo hoor. Dat is best pijnlijk.

20 september 2021 om 23:24

Wat heb je aan voetballend vermogen als de spelers niet fit zijn.

21 september 2021 om 16:52

Dat is het andere uiterste en is ook het punt helemaal niet.

19 september 2021 om 18:07

Ergste is dat we in September zitten. Niet vlak voor de winterstop of tegen het einde van het seizoen. Ik denk dat alleen Drommel alles heeft gespeelde tot nu toe. Laat gewoon je toppers in dit soort wedstrijden 90 minuten staan en zet ze dan tegen Cambuur of Zwolle op de bank. Zoals menig analist al heeft gezegd, dit is wisselen om het wisselen.

19 september 2021 om 18:09

Ramalho en Max denk ook?

19 september 2021 om 18:20

Even nagezocht, Max speelde niet tegen Heracles en Ramalho niet tegen Cambuur. En als we het over fitheid hebben, de tegenstander van vandaag speelde ook 3 Europese voorrondes en die stonden wel met hun tactisch sterkste 11 in de basis. Het is onbegrijpelijk

19 september 2021 om 18:45

Misschien dat Schmidt kijkt naar het hele seizoen. Wie weet wordt psv wel kampioen en doen ze lang mee in Europees verband dankzij zijn wisselbeleid.

19 september 2021 om 18:47

Tegen de lamme en de blinde spelen die europees ja. Maar snap je punt

19 september 2021 om 18:50

Dat was de gedachten achter vorig seizoen ook al. Zal er dit seizoen toch echt moeten komen.

19 september 2021 om 18:50

Weet je wat ik zo jammer vind @De Toekomst? Voorafgaand aan Sporting - Ajax veel mensen die zeggen dat het spannend wordt, als antwoord op de 70/30 kans die jij aan Ajax toedichtte. Achteraf heb je daar mooi gelijk in gekregen, maar ik weet zeker dat je ook wel snapte waarom mensen er niet zomaar vanuit gingen dat er gewonnen werd. Dan ga je na de uitslag bij iedereen die op je reageerde dat het spannend zou worden ipv 70/30 in het voordeel van Ajax, je gelijk halen. ‘Jij zei dit en dit, zie je wel…’. Snap dat je even wilt zeggen dat je gelijk had, maar je doet het zonder knipoog. Reageer ik op je met felicitaties en de vraag of je begrijpt waarom ik dacht dat het spannender zou worden: geen reactie. Wat wil je bereiken? Even iedereen melden dat jij goed zat en zij fout? Het is toch leuker om een inhoudelijke discussie te hebben. Dan moet je wel open staan voor tegengeluid. En dan zodra Ramalho minder speelt een opmerking ‘beste verdediger (of aankoop) van de afgelopen 10 Jaar’ van een PSV fan meteen droppen om te laten zien hoe dom die uitspraak was volgens jou. Maar een inhoudelijke discussie of überhaupt een reactie kan er niet vanaf. Net zoals je net PSV afbrandt omdat ze zichzelf met de eventuele verlenging met Schmidt op de borst hebben geslagen. Vraag ik je bron, geen reactie. Ik ben oprecht benieuwd hoe jij dit allemaal zit, dus dat vraag ik bij deze.

19 september 2021 om 18:59

Onbegrijpelijk dat je dit zo vergelijkt. Veel te zwart wit. Een wedstrijd zoals tegen Benfica kost veel meer energie, waarbij je de hele wedstrijd vol gas moet gaan om iets te bereiken. En dan nog niet te spreken over het mentale aspect. Vergeleken met een wedstrijdje tegen Elfsborg die je op halve kracht kan spelen na een snelle voorsprong..

19 september 2021 om 19:13

@JustinMorris, ik begrijp je punt, maar reageer via mijn telefoon. Ik krijg geen pushbericht of melding van reacties. Ik probeer wel in de gaten te houden of er gereageerd wordt, maar soms zijn er zoveel artikelen of reacties dat ik niet alles kan lezen. Hopelijk begrijp je dat. En over die Ramalho heb ik ook gezegd dat ik hoop dat hij gelijk heeft, maar ik dat nog erg voorbarig vind. Meer niet. Die tweede opmerking was gewoon een dolletje, moet kunnen. Het op de borst kloppen over het behouden van Schmidt ga ik even opzoeken. Waar ik dat precies gelezen heeft/wie dat heeft gezegd weet ik even niet uit mijn hoofd, maar daar kom ik op terug. Ook als ik ernaast zit.

19 september 2021 om 19:19

Interview van Gerbrands bij de NOS van 21 augustus. Daarin wordt gesproken over clubs met interesse, maar dat ze blij zijn dat Schmidt behouden bleef voor de club. Over contractverlenging moet nog worden gesproken, maar daar was nog geen afspraak voor gemaakt. Al is het deel over de contractverlenging minder concreet dan ik dacht, dus in mijn reactie(s) stond dat niet juist.

19 september 2021 om 19:55

Blij zijn en op de borst slaan is toch wat anders? Enfin, ik kreeg het gevoel dat je insteek gewoon negatief was bij een aantal opmerkingen. Ook omdat je wel precies wist wie op je had gereageerd over de kansverhouding Sporting - Ajax om daarna het bij iedereen te adresseren, maar als je dan reacties krijgt zie je díé niet. Maar als je het zo zegt, klinkt het al iets genuanceerder, thanks vorig je antwoord.

19 september 2021 om 20:09

@JustinMorris, dat had ik even opgezocht. Doe ik eigenlijk nooit, terugkomen op zoiets. Niet als ik gelijk heb in ieder geval. Als ik ernaast zit, geef ik het zelf aan in mijn reacties en zeker als iemand eraan refereert. Ik heb echt niet altijd gelijk en zit er ook vaak genoeg naast, dat is normaal op zo'n site en heb geen behoefte om daarom heen te draaien. Echter vond ik die keer een uitzondering, omdat ik het echt niet eens was met de manier waarop veel mensen (maar vooral de Ajacieden) de club in een soort underdogpositie aan het praten waren. Dat is niet des Ajax en misplaatst in dit geval. Dat heb ik meerdere keren op een normale manier proberen te bespreken, maar leek maar niet te landen. Dus daarin sloeg ik wat door na de wedstrijd. Is ook niks persoonlijks, want vaak ben ik allang vergeten met wie ik precies welke discussie(s) heb gehad. Hoe dan ook, nog een fijne avond!

19 september 2021 om 20:44

Nogmaals bedankt voor je reactie. Dan was het een iets vertekend beeld, jij ook fijne avond

20 september 2021 om 13:35

@justinmorris,

Hij heeft toch ook gewoon een punt betreft Ramalho.
Die jongen speelt 6 wedstrijden goed en hij moet de hemel in geprezen worden als beste verdediger van de ED, Vervolgens speelt hij 2 slechte wedstrijden, maar mag er niets over gezegd worden. Beetje raar toch ?!

19 september 2021 om 18:24

Zoals ik hier onder ook al zei: Volgens mij moet je spelers fris houden door ze juist rust te geven in kleinere wedstrijden en zorgen dat ze fit zijn voor de grote, ook als er 2-3 grote wedstrijden achter elkaar zijn + je training arbeid er op aan passen…
Wat een kul om te zeggen dat spelers rust nodig hebben terwijl je een topper gaat spelen en anders is het ook nog misplaatste arrogantie omdat je Feyenoord thuis geen topper vind… dan verdien je de deksel

19 september 2021 om 18:03

Wat een bizarre coach hè. Ik las vandaag van iemand dat je trollvoer hebt voor 3 maanden maar je spreekt gewoon de waarheid. Dat het wordt weggezet als getroll na keer op keer de bevestiging te krijgen zegt meer over hem dan over jou.

19 september 2021 om 18:07

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het ziet. Ik snapte de kritiek van de PSV supporters op Van Bommel maar Schmidt presteert amper beter en daar mag je dan niet kritisch op zijn want dan ben je een troll. PSV heeft een geweldige selectie staan maar naar mijn mening wordt er verre van het maximale uitgehaald. Dat wisselbekeid is ook onnavolgbaar. Na een mindere helft onder Schmidt wordt je gewisseld of start je op de bank. Hoe komt een spelersgroep dan ooit in een flow?

19 september 2021 om 18:11

En die wissels steken des te meer als je alleen maar matige voetballers als Thomas en Doan kan brengen.

Ihattaren had achteraf gezien steeds meer gelijk met betrekking tot zijn conflict met Schmidt

19 september 2021 om 18:08

Dit is wel heel simpel. Bij Sampdoria zit Ihattaren inmidels ook op de tribune. Of heeft de trainer van Sampdoria er ook geen kijk op?

19 september 2021 om 19:28

Hij spreekt waarschijnlijk de taal nog niet eens. De beslissing om hem op de tribune te zetten is logischerwijs geen sportieve. Die jongen heeft een tijd niet gespeeld en zal moeten wennen aan alles daar. Dus er is niets vreemds aan om hem op de tribune te zien

19 september 2021 om 18:08

Wat is dat voor onzin zeg. Wat heeft Ihattaren te maken met de wissels van Schmidt? Ihattaren heeft het zelf verpest door zich oa 5 keer ziek te melden in 7 maanden.

19 september 2021 om 18:09

Hoezo? Dat heeft toch weinig met het wisselbeleid van Schmidt te maken?

Zonder die discussie over te doen, Ihattaren moet echt eerst zelf in de spiegel kijken

19 september 2021 om 18:20

Ihattaren? Alsjeblieft zeg die speelt bij Sampdoria ook amper. Dat wordt een talent van niks, als die zo doorgaat. Hij moet maar is gewoon keihard gaan werken en vanzelf zijn kans pakken als die er komt. Want als hij zo doorgaat dan zie ik hem Bouy achterna gaan. Heeft niks te maken met de trainer over Ihattaren. Hij heeft het zelf verknoeit bij PSV.

19 september 2021 om 18:38

Hij had gewoon basis kunnen staan als ie het vol hield..

Ik zei het al in een ander topic.
Dit is hoogstwaarschijnlijk de zwaarste periode voor Psv.
Eerste wedstrijd tegen Galatasaray was 8 weken geleden en ondertussen zijn we weer dertien verder en dan reken ik de interlandbreak niet mee.
Reken daarbij wedstrijden tegen Ajax, Az, Benfica, Sociedad en Feyenoord waar je veel energie in moet leggen.
Dit soort wedstrijden zijn onvermijdelijk en je hebt ook geen garantie voor winst als je iedereen opstelt en er staan nog meer wedstrijden op het programma.

Tel daarbij op dat Feyenoord een schoolreisje naar Israã«l heeft gehad en daarvoor ook het weekend vrij heeft gehad en dan is het helemaal niet zo gek. Kan gebeuren, situatie evalueren en door naar de orde van de dag.

19 september 2021 om 18:06

Is this you, Roger?

Dus voor Feyenoord was het een schoolreisje maar voor PSV een loodzware week?

Met sterspelers opstellen heb je geen garantie maar wel een grotere kans om te winnen

19 september 2021 om 18:10

Met alle respect, Feyenoord speelt tegen Macabi Haifa waar Chery de beste voetballer is. PSV speelt tegen een subtopper in Spanje die zomaar aan het eind van de avond bovenaan kan staan. Verder heeft Feyenoord ook nog het weekend ervoor vrij gehad.

Natuurlijk heb je een grotere kans om te winnen, maar voor hetzelfde geldt verlies je dan ook en dan heb je tegen GAE spelers die vermoeid zijn. Ik vind de reacties nogal overtrokken als ik heel eerlijk ben.

19 september 2021 om 18:24

Feyenoord moest dus wel 2x in het vliegtuig zitten, PSV kon gewoon thuis tegen Sociedad spelen. En PSV heeft volgens mij datzelfde weekend ook de mogelijkheid gehad om een wedstrijd uit te stellen, maar daar niet voor gekozen. De consequentie is dat je thuis 3 punten verliest tegen een concurrent en 8 goals qua doelsaldo erop achteruit gaat. Wanbeleid.

19 september 2021 om 18:28

Hoe kom je erbij dat PSV die mogelijkheid heeft gehad? Ze hadden misschien het tijdstip kunnen verzetten, maar niet de wedstrijd zelf. Daarnaast is een intensieve wedstrijd tegen Sociedad een stuk zwaarder dan in het vliegtuig zitten en op 60% kracht gelijk spelen tegen Macabi Haifa.
PSV heeft ondanks dit verlies maar één minder doelsaldo dan Feyenoord, drie punten meer (feyenoord moet nog wel inhalen) en zwaardere wedstrijden gehad.
12 uit 4 na wedstrijden tegen Groningen, AZ, Feyenoord en het kunstgras van Heracles is prima.

19 september 2021 om 18:29

Psv heeft een veel bredere selectie, dus dit is echt een hoog smoesjes gehalte hier. Als je spelers nu al niet fit meer zijn dan gaat dit seizoen niet veel beter worden dan vorig jaar.

19 september 2021 om 18:31

Ben het wel met je eens yamiown. Zoals Schmidt zelf zegt, als je verliest heb je nooit gelijk. Maar tegen AZ werkte zijn wisselbeleid en dan hoor je niemand. Los van of ik het met hem eens ben, ik snap zijn achterliggende theorie wel. Hij probeert gewoon iets te forceren met spelers die 100% energie hebben en haalt daarom een speler met, bij wijze van spreken, nog 60% energie over eraf. Over het algemeen zijn dit wel kwalitatief mindere spelers, al is Schmidt zelf van mening dat de verschillen niet groot zijn. En eerlijk gezegd is een Propper of Thomas mij ook om het even. Gotze en Zahavi oogden sowieso zwak vandaag, vanaf het begin. Gakpo wisselen is dan wellicht de enige echt opvallende wissel. En Madueke laat het ook al enkele wedstrijden niet meer zien. Kortom, reacties vind ik ook wat overdreven. Tot op heden presteerde PSV prima en ze hebben ook 4-0 van Ajax gewonnen. Een keer tegen een 4-0 verlies aanlopen, kan dus de beste overkomen.

19 september 2021 om 18:35

Ze maken ook gebruik van de brede selectie, alleen die is niet zo goed als de basis van Feyenoord.
Daarnaast mis je voor twee sleutelposities je eerste keuze en komen de andere twee net van een blessure af.
Je kan het smoesjes noemen, maar het is lange termijnvisie om nu niet iedereen over te belasten.
Wanneer Feyenoord een intensief programma krijgt met moeilijke tegenstanders dan moeten ze ook gaan roleren en mindere spelers inbrengen.
Enige team dat dat niet hoeft is Ajax, want die hebben een selectie die bij elkaar zo'n 140 miljoen kostte.

19 september 2021 om 18:37

@marton3103
Precies.
Afgelopen weken stond nog in de krant dat in 2021 voor PSV dertien doelpunten gemaakt zijn door wissels, bijna het dubbele van de nummer twee (ik geloof Ajax met zeven of acht).

19 september 2021 om 18:41

De breedte van je selectie wordt gebruikt om tegen Feyenoord dus goede spelers te wisselen. Dat is toch de omgekeerde wereld? Die potjes moet je er staan en wederom staan ze er niet. Als je nu al met vermoeidheid moet dealen over meerdere spelers dan deugt je training voor geen meter natuurlijk. Het is half september waar hebben we het over?

19 september 2021 om 18:48

Je hebt nooit garanties tegen Feyenoord. Hoop spelers hebben zich afgelopen week kapot gewerkt tegen Real Sociedad, ga je dan Madueke uit vorm starten die op 60% is, of juist Bruma op 100% die een gretige indruk maakt? Ik snap het wel.

19 september 2021 om 19:46

Madueke speelt gemiddeld maar een uurtje per wedstrijd en zit dus op 60%? Dan ligt het toch echt aan de training.

19 september 2021 om 18:17

@Yamiown als PSV supporter kan ik hier echt slecht tegen, sorry. Feyenoord heeft ons gewoon afgetroefd. Waren we met de beste 11 gestart en hadden we meer kansen gecreëerd, prima. Maar dat was simpelweg gewoon niet zo, de wissels waren vandaag echt onverklaarbaar en slecht. Vorige week tegen AZ zag het ook vermoeid uit maar toen gaven we bijna niks weg en waren we heel effectief, nu speelden we de hele tweede helft met een B-team. We hoeven PSV en Schmidt niet altijd te verdedigen als supporter, soms is het gewoon slecht en moet je je meerdere herkennen. We hebben veel meer moeilijke wedstrijden gespeeld dan de rest en de balans is tot nu toe gewoon prima (los van vandaag). Aankomende weken gewoon weer in een goede flow komen.

19 september 2021 om 18:22

Feyenoord was vandaag ook echt een stuk beter, dat kon iedereen zien. Maar ik vind dat je niet alleen naar deze 90 minuten moet kijken. Je moet naar het totaalplaatje kijken en je kan niet ontkennen dat PSV het gewoon een stuk zwaarder heeft gehad dan Feyenoord de voorbije weken dus dan zitten dit soort wedstrijden erbij. Ajax en Feyenoord laten ook punten liggen, dus dit is niet rampzalig.
Volle focus weer op Go Ahead aankomende week en weer knallen.

19 september 2021 om 18:36

Als jij vond dat ze er tegen AZ vermoeid uit zagen, dan zou je des te beter moeten begrijpen dat 100% fitte spelers/wissels een wedstrijd kunnen openbreken. Het is vrij aannemelijk dat spelers na de pittige wedstrijd tegen Sociedad nog meer vermoeid waren dan tegen AZ.

2 wedstrijden in de week is kennelijk teveel voor ons PSV. Een A elftal, B elftal creëren en de makkelijkere wedstrijden met B beginnen. Lukte uit bij Heracles ook. Bij nood aan de man mag je toch 5x wisselen. Moeilijke wedstrijden met team A starten. Creëert vastigheden, duidelijkheid. Meer duidelijkheid dan de onvoorspelbare wissels zoals vandaag. Uiteraard wel transparant en flexibel blijven. Scoort spits team B vaker dan spits team A wissel je die een keer. De meesten raken zo ook gewend aan hele wedstrijden op den duur. Nu is t iedereen een uurtje per week bij wijze van spreken.

"Als je verliest en je wisselt niet, dan zegt iedereen: waarom wissel je niet?"

Ja Schmidt, maar niemand vraagt je dan om je sterspelers eruit te halen. Dat is het hele probleem. Bord voor zijn kop

19 september 2021 om 18:08

De man is echt het toppunt van eigenwijs en daarbij gelooft hij ook nog heilig in zijn eigen gelijk ondanks dat het er telkens op wijst dat hij fout zit.

Deze tik komt wel aan daar in Eindhoven. PSV begon goed in Europa en de winst op Ajax en dan dit. Nu heeft PSV het altijd wel moeilijk tegen Feijenoord , maar op deze manier en met deze cijfers te verkiezen , dat zal wel even door dreunen .

19 september 2021 om 18:17

Dat denk ik dus ook. PSV moet nu eigenlijk weer minimaal 4 wedstrijden overtuigend winnen om dit een beetje te vergeten, maar bij de eerste tegenslag gaat dit weer opborrelen. Dit gaat Schmidt achtervolgen en uiteindelijk wordt het een keer een optelsom...

19 september 2021 om 19:22

Ook zijn manier van wisselen zal uiteindelijk voor onbegrip en wrijving zorgen. Het is goed dat hij die jonge gasten wilt beschermen tegen zichzelf, maar je moet ook niet overdrijven.

19 september 2021 om 19:53

Wordt vast lastig, want de volgende drie wedstrijden zijn uitwedstrijden, dus ik weet al wat het excuus wordt van Schmidt…

Tja misschien missen ze daar die Sangarã© wel? Geen idee, maar sinds hij weg is is het niet zo dominant en stabiel als voorheen. Net als wat ik bij Ajax heb met Alvarez. Als die ook niet speelt, kan het ook zomaar gatenkaas worden. Zulke spelers zijn toch wel ontzettend onderschat. Mensen maken ze steeds belachelijk dat ze niet kunnen voetballen etc maar je kan niet met 11 prima donna's winnen. Moet altijd wel lachen als die analisten ze helemaal belachelijk maken maar als ze er een tijdje niet in staan dan zie je het resultaat.

19 september 2021 om 18:14

Alvarez is dit seizoen voetballend anders ook een stuk beter bezig. Het zal nooit een Frenkie de Jong worden, maar dat vele balverlies is eruit en zijn passing is ook steeds meer vooruit in plaats van enkel veilige tikkies breed of terug. Verder heb je gelijk dat zulke types verdedigend belangrijk zijn, maar aanvallend is PSV het gewend om het zonder hem te doen en dat was ook zwaar ondermaats vandaag..

19 september 2021 om 18:18

Klopt Alvarez ontwikkelt zich gewoon prima aan de bal. En daarnaast zie je bijvoorbeeld dat Gravenberch gewoon ontzettend offensief is en soms wel nonchalant terug loopt om te verdedigen. Dan heb je een type Alvarez nodig ook omdat Mazraoui en Tagliafico/blind ook als een malle naar voren gaan. Dan heb je iemand nodig die alle gaten probeert dicht te lopen. Tja mensen kunnen zeuren over dat soort types maar een balans in je elftal is het allerbelangrijkste wat je nodig hebt om constant te gaan presteren.

19 september 2021 om 18:25

Helemaal mee eens al denk ik dat je ook zonder zo'n speler uit de voeten kan als de balans op een andere manier wordt bewaakt. Bij Ajax in de Champions League in dat goede jaar speelde we ook zonder zo'n pure stofzuiger en behoorlijk aanvallend bijvoorbeeld, maar goed, ons elftal is nu op zo'n manier opgebouwd dat we hem wel keihard nodig hebben.

19 september 2021 om 18:26

Komt mede door het dominante spel en ook dat Frenkie de Jong verdedigend ontzettend sterk was. Die heeft verdedigend ontzettend veel opgestoken toen die een tijdje als centrale verdediger speelde.

19 september 2021 om 18:27

Frenkie was toen echt een geweldige stofzuiger, haalde zoveel eruit. Maar omdat het zo sierlijk gebeurde vaak en hij voetballend ook nog sterk is, werd hij niet per se als de ‘stofzuiger’ gezien.

19 september 2021 om 18:23

Die wordt hoognodig gemist, die haalt elke wedstrijd zo veel aanvallen eruit. Vooral in deze topwedstrijden wordt hij echt gemist. Afgelopen 3 wedstrijden hebben dat naar mijn idee echt wel aangetoond...

Ik vond wel dat hij netjes kalm bleef in het interview, maar daar is wel alles mee gezegd. Hoe kun je nu met droge ogen beweren dat Madueke vanwege fitheid niet eens 45 minuten kan spelen in een belangrijke topper vlak na een interland periode en twee keer een uurtje spelen? En als dat echt zo is dan heb je als coach toch keihard gefaald? Spelers als Madueke, Gakpo en Götze kunnen een wedstrijd openbreken, ook als ze een beetje vermoeid zijn. Bruma, Vertessen en Vinicius hebben die kwaliteit veel minder. Onbegrijpelijke keuzes, maar je hoort mij niet klagen. En waarschijnlijk had het niet een uitgemaakt zoals Feyenoord stond te verdedigen. Trauner en Senesi heersten achterin.

19 september 2021 om 18:21

Helemaal met je eens. Juist in deze periode van het seizoen horen spelers topfit te zijn. Dat je in de voorbereiding of eerste paar wedstrijden van het seizoen daar nog mee bezig bent, oké, maar PSV heeft nu al 12 wedstrijden gespeeld of zo.. Dan moet je qua fitheid toch veel verder zijn? En zoals je zegt, als dat niet zo is faal je als coach ook flink.

Alles en iedereen is altijd maar moe volgens Schmidt. En ow wat hebben ze toch veel wedstrijden gespeeld. Nou nou. Dit aantal wedstrijden is heel normaal hoor. Telkens keurig een aantal dagen rust ertussen. Maar nu Schmidt de trainer is kunnen spelers dit blijkbaar niet meer aan. En dan niet 1 speler maar telkens de complete voorhoede, waar de beste spelers lopen, is niet fris. Daarbij spelen de meeste zelden tot nooit de volle 90 minuten. Schmidt moet echt een manier gaan vinden die jongens wel fit te houden anders kun je puntverlies na een Europees duel nu al gaan incalculeren. Wat een geluk voor Schmidt dat ze geen Champignons League spelen, die wedstrijden zijn nog veel zwaarder. Heb ook het idee dat jongens als Madueke en Gakpo langzaam hun goede vorm aan het kwijtraken zijn, telkens moeten ze er af. Word je toch gek van.

Volgens mij moet je spelers fris houden door ze juist rust te geven in kleinere wedstrijden en zorgen dat ze fit zijn voor de grote, ook als er 2-3 grote wedstrijden achter elkaar zijn + je training arbeid er op aan passen…
Wat een kul om te zeggen dat spelers rust nodig hebben terwijl je een topper gaat spelen en anders is het ook nog misplaatste arrogantie omdat je Feyenoord thuis geen topper vind… dan verdien je de deksel

19 september 2021 om 18:30

Vind het ook wel opvallend dat ze niet doorvragen over die zogenaamd vermoeide spelers. Hoe kan Madueke nu moe zijn? Hoe kunnen al die spelers moe zijn? Want als ze nu nog bezig zijn met het optrainen dan wordt er bij PSV ook enorm gefaald op dat vlak..

19 september 2021 om 18:52

Ja toch, of niet de kritische vraag stellen! Rust geven voor een topper??!! Dat is niet uit te leggen..
Kun je voorstellen dat Ole bij ManU Bruno of Pogba rust geeft als ze tegen Liverpool spelen en Klopp Mo en Virgil rust geeft dan???

Iedereen gaat altijd maar als een blind paard mee in de euforie. Ik zei het in het begin al eerst zien dan geloven. De kleine haarscheurtjes worden zichtbaar. Thomas, Doan en al die andere rotzooi is niks waard, speel gewoon met een vast team ipv dat gejank over fitheid. Als na de rust Gotze, Zahavi en Propper eruit gaan en je ziet dan Doan, Thomas en Vertessen binnen de lijnen komen zakt toch de moed je in de schoenen. Gat is kleiner met Ajax is helemaal niet waar blijkt na vandaag. Nee nee er is geen enkele progresse tov vorig jaar. Met Schmidt aan het roer gaat PSV nooit wat winnen. Tegen iets sterkere tegenstanders delven ze steeds het onderspit. Schmidt heeft tot nu toe helemaal niks gepresteerd bij PSV. Eind van het seizoen weer een straatlengte achter Ajax die steeds verder weg lopen. Ihatarren helemaal naar de klote geholpen grootste talent van PSV ooit ligt zeker aan de mentaliteit van Mo maar ook zeker versterkt door deze narcistische mafketel van een Schmidt.



Zo lang hij er zelf maar in blijft geloven heb ik er geen problemen mee. Maar ik ben dan ook geen Psv fan.
Europees moet Ger Brandts niemand naast hem zetten. Geen idee wie nu voor spek zonder bonen assistent is

Deze pannenkoek heeft Ihattaren de deur gewezen omdat hij verre van wedstrijdfit zou zijn en nu blijken een paar van zijn beste spelers niet wedstrijdfit te zijn volgens zijn denkwijze. Tegen Benfica maakte hij ook al fouten in de wissels. Madueke werd daar te vroeg naar de kant gehaald en werd nu te laat gebracht. Apart figuur die Schmidt.

19 september 2021 om 18:43

Onzin, Ihattaren is niet weggestuurd omdat hij niet wedstrijdfit is maar omdat hij zich niet normaal kan gedragen. Oa 5 keer ziek in 7 maanden. Dan vraag je om problemen.

19 september 2021 om 19:45

Ik zou er ook ziek van worden als ik constant gewisseld wordt. Ik denk dat Gakpo en Madueke hier ook niet blij mee zijn want je komt nooit in je ritme

19 september 2021 om 20:13

Tuchel heeft anders met vele wisselingen de CL gewonnen bij Chelsea. Die wisselt ook constant door. Nu probeer jij de zaken van Mo goed te praten omdat jij fan van hem bent. Als je objectief bent zou je gezien hebben dat hij er zelf met de pet naar gooide.

19 september 2021 om 20:39

@arsenal890, allemaal leuk en aardig, maar Chelsea heeft natuurlijk wel een selectie die in de breedte veel meer kwaliteit heeft... Bij PSV moet je, gezien het verschil in kwaliteit tussen de basisspelers en de meeste reserves, zoveel mogelijk halen uit de basisspelers en zorgen dat ze fit zijn voor topwedstrijden zoals vandaag. Misschien moet je ze soms zelfs even "in het rood" laten gaan in die wedstrijden en ze later weer rust geven...

19 september 2021 om 20:45

Dat ze geen brede selectie hebben kun je weer de jong aanrekenen. Die Duitsers zien dat gewoon anders. Zij vinden dat een speler van 100% meer toevoegt dan een speler van 50-60%. In principe geen gekke gedachte. Maar als je meer kwaliteit hebt zal het wel meevallen in hoeverre het fout zal gaan. Het idee werkt wel want de invallers zijn vaak wel van waarde in de wedstrijd.

19 september 2021 om 20:52

@arsenal890 of het idee heeft gewerkt zullen we aan het eind van het seizoen zien. Als dat weer teleurstellend is dan heeft 2 seizoenen Schmidt PSV helemaal niks opgeleverd maar we gaan het zien

19 september 2021 om 20:54

@arsenal890 of het idee heeft gewerkt zullen we aan het eind van het seizoen zien. Als dat weer teleurstellend is dan heeft 2 seizoenen Schmidt PSV helemaal niks opgeleverd maar we gaan het zien

19 september 2021 om 21:02

Deze wedstrijd heeft het niet gewerkt en vorige bijv wel. Uiteraard kun je pas aan het einde van het seizoen zien wat de stand van zaken is. Psv is verplicht om Ajax het lange tijd moeilijk te maken.

Iedere logica ontbreekt imo bij deze trainer,niet alleen dit jaar maar toen kon hij zich nog verschillen achter kwaliteit maar nu heeft hij die en kom je hier mee op de proppen

Valt me op dat er toch mensen zijn die het verhaal van Schmidt voor zoete koek slikken. Hoezo kan een goedgetrainde profvoetballer geen twee wedstrijden in de week spelen? Dat is toch pure onzin. Maar kennelijk gelooft hij zelf wel in dat zelfverzonnen sprookje en in zijn kielzog nog een aantal mensen. Bijzonder....

De excuses gaan je niet helpen Roger, die is niet goed te praten gewoon een faler ben je. Blunder van de leiding om de volledig macht bij Roger te leggen, verbaast mij dat nog gene bericht is van Roger is ontslagen.

19 september 2021 om 19:22

Aqua1 man man, uren later ben je nog steeds zo emotioneel en onredelijk. Je denkt toch niet dat ze Schmidt na 1 verlies partij gaan ontslaan? Het kampioenschap is nog lang niet beslist, daar zijn nog veel te veel wedstrijden te spelen. Maar we zijn het allemaal over eens, dat vanavond één man verantwoordelijk is en dat is Schmidt. Die maar door blijft gaan met een rommeltje maken van de selectie.

Als je dit zo leest is het in de ogen van Schmidt één krakkemikkige zooi bij PSV.

Verdedig Schmidt aub niet, dit sloeg nergens op. Nu zijn we vernederd door Feyenoord, maar dat was totaal niet nodig. Verschrikkelijke coaching.. Uiteraard de felicitaties aan Feyenoord

Ventjes verdienen tonnen dan wel niet miljoenen per jaar, verdomme nieteens in staat om 2x 90 minuten te hobbelen in de week? Hou toch op man. Aanpakken die jongens, werken voor je centen

Zou Schmidt niet beter een club kunnen trainen dat alleen in het weekend een wedstrijd speelt en verder niet? Het is het begin van dit seizoen en continue komt hij met verhalen dat de spelers moe zijn. Ik begin het idee te krijgen dat hij niet gemaakt is voor een club dat ook Europese ambities heeft.

Wat een topcoach, die zó zijn spelers kan aflezen. De ene is een beetje moe, de ander oogde niet fris. Wat zorgzaam !! Nou de volgende keer maar met Vertessen en Thomas beginnen. Dat zijn hele beperkte spelers, maar die wel 100 minuten kunnen rennen, daar houdt schmidt wel van...

Slechtste trainer ooit! Als je je captain en beste aanvaller niet opstelt dan ben je niet goed.

Tegen Feyenoord moet je altijd met je beste 11 starten. Arrogante lul dat je bent.

Wissel voor de trainer. Roger out Ooijer in.

Ik denk dat ze bij psv meer zorgen moeten maken over de vermoeidheid van spelers die er nu al is. En Schmidt gaat dan weer wisselen enz. Maar die vermoeidheid gaat er wel inhakken.

Ziek, zwak en misselijk. Wat een nonsens is dit alweer zeg.. Deze clown past gewoon totaal niet in onze nuchtere voetbalcultuur. Het is een kwestie van tijd voor de supporters zijn vertrek gaan eisen. Tot nu toe kon hij het nog verbloemen met een goede start. Bij AZ uit kwam PSV nog goed weg, maar vandaag hebben ze echt flink billenkoek gehad en is Schmidt terecht de gebeten hond.

Voor het seizoen heb ik al gezegd dat PSV veel spelers heeft met een blessure-gevoelige historie, waaronder Propper, v Ginkel, Boscagli, Gakpo, Madueke. Bovendien heeft Götze ook geen travkrecord van alle wedstrijden alle minuten. En toen zei ik al dat dit zou gaan opbreken.
Ik snap dat je je spelers wilt gebruiken over een heel seizoen ipv te laten ballen tot een mogelijke blessure, maar misschien moet je toch spelers laten staan ook al gaat het dan een tandje langzamer.

Het zag er ook gewoon uit alsof iedereen moe was dus wat is nu het probleem precies 😂 iedereen ziet dit toch het wordt ook gezegd na de wedstrijd door Kenneth. Ik vindt het trouwens ook niet gek dat de spelers die hij noemt en wisselt moe zijn, ze spelen ook gewoon veel meer wedstrijden als de rest. Ajax wisselt ook genoeg maar die hebben wel de kwaliteit op de bank en het geld op de bank dus is het nooit een probleem.

Fijn dat iedereen tegen Go Ahead topfit is, dat zijn immers de wedstrijden waar het om gaat en waar je het resultaat niet wilt laten afhangen va. Thomas, Bruma en Doan…

Maar als je zo wisselt, mis je elke speler uiteindelijk ongeveer ook 4 hele wedstrijden toch?



Kan je het snappen? Ik niet.

Van Ginkel voor Prã¶pper was veel logischer (anders waarom zat van Ginkel überhaupt op de bank?)

Doan voor het Gã¶tze, had gekund. Liefst niet maarja. Maar dan breng Madueke ook meteen voor Bruma zodat de druk op Doan niet zo groot is. Of Gã¶tze laten staan.

Zahavi had je ook een tijd kunnen laten staan. Was niet erg goed maar is iemand die een wedstrijd kan openbreken. Vertessen is dan de logisch vervanger, maar later, als Feyenoord moe is. Vinã­cius is net gekomen en kent het hele systeem nog niet.

Gakpo moet je altijd laten staan. Zelfs als hij moe is kan er altijd een actie uitkomen.

Maar de drie wissels bij rust hebben direct tot de 0-2 geleid. Dan pas is Madueke ingekomen.

Met die opstelling van Schmidt in de 2e helft is het gegarandeerd 80 balbezit en 0 kansen. En dat is precies wat wij hebben gezien.

Gefeliciteerd aan Feyenoord . 0-4 is wel een beetje geflatteerd maar 0-2 was zeker verdiend. Gewoon sterk verdedigd. En PSV had geen creativiteit om door te komen. Met alleen "laufen" kom je er niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren