Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars: ‘We hebben Frenkie anderhalf jaar te laat gekocht’

Laatste update:

Ajax heeft Frenkie de Jong anderhalf jaar te laat in huis gehaald, stelt directeur spelersbeleid Marc Overmars. De 21-jarige middenvelder werd opgeleid bij Willem II en maakte in 2014 de overstap naar Ajax. De Jong verscheen bij Overmars op de radar na een wedstrijd met Oranje Onder-16.

“Dat is wel een grappig verhaal”, zei Overmars maandagavond bij Ajax Kick Off, geciteerd door Ajax Showtime. “Ik ging kijken naar Oranje Onder-16 in Arnhem. Het was 2012 en Frenkie de Jong (toen vijftien jaar, red.) zat op de bank. Hij viel in en dan geef je na de wedstrijd een cijfer. Dat deed ik bij Frenkie ook. Ik gaf hem een goed cijfer en ging met Frenkie in mijn achterhoofd weer terug naar huis.”

Uiteindelijk duurde het twee jaar voordat De Jong de overstap naar Ajax maakte. “Ik vergat hem niet, maar hebben hem anderhalf jaar te laat gekocht. Dit kwam doordat we het niet eens konden worden binnen de organisatie over hem”, besluit Overmars over De Jong, die tegen Peru (2-1 winst) zijn debuut in het Nederlands elftal maakte en afgelopen zondag tegen wereldkampioen Frankrijk (2-1 nederlaag) voor het eerst vanuit de basis mocht starten.

PSV had ook interesse in de Jong, maar na een gesprek met Overmars, Dennis Bergkamp en Orlando Trustfull koos hij voor Ajax. De Amsterdammers betaalden slechts een euro aan Willem II en liet spelers als Mitchell Dijks en Lucas Andersen op huurbasis naar Tilburg gaan. De Jong werd eerst nog een seizoen uitgeleend aan Willem II, maar na een gebrek aan speeltijd werd hij in januari 2015 definitief naar Amsterdam gehaald. Het contract van De Jong bij Ajax loopt door tot de zomer van 2022.

Voor welk bedrag zie jij Frenkie de Jong bij Ajax vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een euro? Moet een grap zijn toch?

11 september 2018 om 12:58

Nee dat klopt wel. Maar ik dacht dat er ook een doorverkoop percentage betaald moest worden. Maar dat weet ik niet zeker

12 september 2018 om 16:43

was volgens mij ook dat zijn contract niet beschermd was, of afliep... en Ajax wou meteen handelen ipv wachten tot er meer kapers op de kust zouden komen. Vandaar de symbolische euro zodat de twee andere spelers als ruilmiddel konden worden ingezet, hoop voor willem II dat ze ook een doorverkoop-clausule hebben afgedwongen. Zou echt een kapitale fout zijn als ze dat hebben nagelaten!

11 september 2018 om 12:59

Nee, een euro en het salaris van de 2 geleende spelers.

11 september 2018 om 13:30

1 euro en een doorverkoop regeling van 10 of 15 procent. En dan die 2 spelers.

11 september 2018 om 13:37

Zou wel lekker zijn voor Willem II mochten ze een doorverkooppercentage hebben bedongen. Kunnen ze 5 tot 8 miljoen bijschrijven.

11 september 2018 om 13:45

Is bedongen. Rond de 10% dat 60-40 verdeeld moet worden met RKC Waalwijk omdat de opleiding samenwerking heeft/had. Dus 10% over de winst + rond de 5% opleidingsvergoeding over totale bedrag.

11 september 2018 om 13:57

RKC Waalwijk krijgt als het goed is 5% van de totale tranfersom. Dit omdat RKC geen beloning kreeg bij de verkoop naar Ajax. Als Frenkie dus voor 40 miljoen verkoopt krijgt RKC 2 miljoen.

11 september 2018 om 15:37

10% over de winst/ Welke winst?

11 september 2018 om 16:00

Willem II 10 procent en ook RKC plm. 3 procent omdat de Jeugd nog enkele jaren samen was gegaan.
Ook krijgen ze straks nog veel geld als van Dijk in Engeland verkocht wordt.

11 september 2018 om 16:15

De winst van pak hem beet 50 miljoen.

11 september 2018 om 16:59

@wolterx die winst is alles boven de euro :D dus nagenoeg gelijk aan de opleidingsvergoeding

11 september 2018 om 17:00

alles boven de euro zlatan65 . met over de winst bedoeld wolter transfersom - de eerder betaalde som = bedrag waar doorverkooppercentage betrekking op heeft / winst .

Stel ajax koopt een speler voor 100 euro en verkoopt hem voor 250 euro dan geld die 150 euro als winst waar dan weer die doorverkooppercentage van moet worden afgedragen .
Bv 10 van 150 euro zo betekenen dat ajax 15 euro moet afdragen aan de club waarvan zij de speler hebben gekocht.

11 september 2018 om 13:13

Ze kregen er Dijks (ik dacht transfervrij) en Andersen (te huur) voor terug. Dat waren toen directe versterkingen voor Willem II. Daarbij werd Dijks later ook nog terug gekocht door Ajax en zal er wel een leuke doorverkooppercentage aan vast zitten

11 september 2018 om 13:27

Destijds vond ik het maar een aparte deal vanuit de kant van Ajax. Dijks had al wat wedstrijdjes gespeeld voor Ajax en Andersen was toen nog een ‘mega talent’ en daar alleen frenkie de jong aan overhouden. Maar uiteindelijk is deze deal toch eigenlijk bijna diefstal van Ajax gebreken.

11 september 2018 om 13:53

Klopt niet helemaal. Dijks was dat seizoen ervoor al gehuurd en ging juist weer terug naar Ajax. Ajax verhuurde De Jong (meteen weer terug), Andersen, Zivkovic, Ligeon en De Sa aan Willem II. PSV had al eerder interesse in De Jong, maar was niet bereid om de gewenste 1 miljoen te betalen. Ajax wist Willem II dus te overtuigen door 5 selectiespelers te leveren en hun salaris te betalen (denk bij elkaar wel meer dan 1 miljoen).

Willem II bedong tevens een doorverkooppecentage van 10 procent en heeft recht op een solidariteitsbijdrage van 5 procent. Van die 15 procent gaat 40 procent naar RKC Waaklwijk, omdat De Jong in de gedeelde jeugdopleiding speelde van die clubs.

Als De Jong voor 50 miljoen verkocht wordt gaat er 4.5 miljoen naar Willem II en RKC krijgt 3 miljoen. Vooral voor RKC is dat een enorm bedrag. De afgelopen 10 jaar is Boerrigter de duurste uitgaande transfer van Rkc, 550.000 euro.

11 september 2018 om 13:25

Destijds leek het voor Willem II niet eens zo'n slechte deal. Ze deden een speler van de hand die pas 22 minuten in het eerste gespeeld had en in ruil daarvoor mochten ze een paar spelers huren (ik weet niet precies welke spelers rechtstreeks bij die deal betrokken waren, maar Andersen, Ligeon, Zivkovic en De Sa werden dat jaar gehuurd van Ajax). Bovendien heeft Willem II een doorverkooppercentage van 10 afgedwongen en dat kan natuurlijk nog wel eens heel interessant worden.

11 september 2018 om 13:34

Frenkie dit Frenkie dat, duidelijk een toptalent wat iedereen die verstand heeft van voetbal, allang heeft kunnen zien. Al die aandacht nu ineens is zo krom en fout, hij speelt prima, maar laten we nou nirt doen alsof hij al op het niveau Ziyech zit. Hij moet nog een hoop leren wil hij zo belangrijk worden waar hij speelt.

11 september 2018 om 13:44

Dat hij zo weinig had gespeeld lag vooral aan Streppel volgens mij. Volgens mij waren de Willem II fans destijds al pissig. Van Dijk en De Jong zijn allebei opgeleid bij Willem II, maar hebben nooit een rol van betekenis mogen betekenen op het veld bij het eerste. Dat moet toch pijn doen in Tilburg. De opleidingsvergoedingen en doorverkooppercentages zullen die pijn wel verzachten.

11 september 2018 om 13:50

@frankrami:

Frenkie de Jong is een totaal ander type speler dan Ziyech. Frenkie de Jong is namelijk meer een nummer 8, terwijl Ziyech een pure ras nummer 10 is. Dat zie je ook terug in het rendement. Ziyech geeft veel meer assist, goals en steekpassjes dat een aanvaller 1 op 1 met de keeper zet, wat ook een eis is op de nummer 10 positie, terwijl Frenkie een pure nummer 8 of 6 is dat vanuit het middenveld de openingen en de vrij ruimte moet vinden om een overtal situatie te krijgen. Ook heeft Frenkie de Jong meer de taak om ballen af te pakken en op te bouwen van achteruit dan Ziyech.

11 september 2018 om 14:15

De Jong was net 17 en wilde al een basisplaats terwijl Willem II dat seizoen 9de werd en hele dicht bij play-offs was. Zou toch wel een beetje meer clubliefde verwachten van iemand die zn gehele jeugd bij Willem II heeft gespeeld. Heeft daarna nog 2 jaar bij jong Ajax gespeeld dus heel vreemd dat hij wel een basisplaats wil bij Willem II (toentertijd nummer 9 van de eredivisie) maar wel 2 jaar in de Jup gaat spelen. Streppel ging overigens ook weg dus dat was ook geen argument. Frenkie heeft Willem II gewoon erg slecht behandeld. Gun hem van harte alle succes maar blijft toch jammer dat zulke spelers clubliefde niet kennen want zeg nou eerlijk Jong Ajax is echt niet beter dan middenmoot eredivisie.

11 september 2018 om 14:26

Clubliefde omdat je bij een club in de jeugdopleiding hebt gezeten?... Ik dacht dat clubliefde meer te vergelijken was met een supportershart.. Ik weet niet van welke club Frenkie vroeger posters boven z'n bed had hangen, maar als dat Willem II is dan geef ik je gelijk.. Maar ik vind het niet raar dat hij bij Ajax wel accepteerde om in de Eerste Divisie te spelen en bij Willem II een basisplek eiste.. Want wat clubs als Willem II verkeerd doen is dat ze jonge talenten niet laten spelen in het eerste om ervaring op te laten doen.. Je moet het zo zien dat de kleinere clubs in principe dezelfde rol zouden moeten hebben op landelijk niveau als bv. Ajax op Europees/ Wereld niveau, dus spelers opleiden die dan weggekocht worden door rijkere clubs.. En zeg nou zelf, als je de keuze hebt bij Willem II in het tweede spelen (want in het eerste werd hij niet opgesteld) of bij Ajax in het tweede dat is toch een wereld van verschil?... Kijk bv. maar naar de trainers waarmee je te maken krijgt als je bij Ajax in de opleiding terechtkomt.. Dus als je geen speciale binding hebt met Willem II, dan zie ik niet waarom je dan over clubliefde moet spreken als je de mogelijkheid hebt om er op alle fronten op vooruit te gaan..

11 september 2018 om 14:40

"clubliefde omdat je bij een club in de jeugdopleiding hebt gezeten?"

Maar dat was niet slechts een paar jaartjes, he. De Jong heeft van z'n 8e tot z'n 18e bij Willem II gezeten.

11 september 2018 om 17:46

Is wel heel makkelijk praten, Frenkie was gewoon nog niet genoeg voor de basis toen die 16/17 jaar werd. We vechten vaak voor lijfsbehoud dan kun je niet zomaar alleen maar talenten op gaan stellen..

11 september 2018 om 18:52

Nee, ok maar dan is het niet vreemd dat spelers verder gaan kijken als er geen, of bijna geen zicht is op speeltijd? En tja, 2e van Willem 2, op maandag avond in weet ik wat voor competitie, of in eerst instantie 2e van Ajax waar je in de nu keukenk divisie speelt. Ik zou het ook wel weten. Het is niet zo dat hij van W2 naar Pec ging ofzo.

11 september 2018 om 19:48

Ja dat is dus de misvatting want hij speelde helemaal niet bij het 2de, zat gewoon bij het eerste en maakte soms ook minuten. Als net 17 jarige jongen is dat toch al heel wat als je bij de nummer 9 van de eredivisie af en toe mag invallen. Het seizoen daarna met een nieuwe trainer had die misschien wel meer kansen gekregen. Ah fijn hij zit nu bij Ajax en doet het daar goed dus heeft weinig zin om me nog druk te gaan maken over een speler die toch niet dankbaar is aan de club die hem heeft opgeleid..

Waarom hebben ze hem nou uiteindelijk te laat gehaald? Ze konden het niet eens worden, maar waarom word niet verteld? Al met al een geweldige deal tot nu toe. Voor slechts €1 en dan volgend jaar verkopen voor €50miljoen. Aardige winst.

11 september 2018 om 13:12

Mij lijkt dat aanwezigheid van Nouri en Vd Beek mee heeft gespeeld daarin. Op dat moment speelde De Jong iets verder naar voren dus voor de bestbezette posities in de toenmalige B-jeugd. Dit is ook rond de tijd dat Bazoer die jaartje ouder is kwam van PSV en jaartje erachter zat Mink Peeters toen. Op dat moment was een extra middenvelder niet per se nodig. Later is Peeters naar Real Madrid vertrokken en zat Bazoer bij Ajax 1. Toen sloot de Jong bij Jong Ajax aan en speelde zich vast de basis in toen Vd Beek ook naar Ajax 1 ging. Denk dat het meer met overvloed op middenveld te maken had dan met het niet goed genoeg bevinden van de Jong.

11 september 2018 om 13:20

yes. Had vooral met Nouri en Peeters te maken. De Jong werd toen gezien als dezelfde soort speler. Dat vond ik ook.

Maar uiteindelijk speelde hij samen met Nouri op het middenveld. Smullen was dat! Zo goed De Jong nu is, met een speler die net zo goed kan voetballen is hij nog 3x beter. Jammer dat we dat nooit meer zullen zien.

11 september 2018 om 15:05

Jij weet altijd het meest over de jeugd, vraagje dus: waarom vond Frenkie het goed om twee jaar in Jong Ajax te spelen terwijl hij naar het schijnt bijna een basisplek eiste/vroeg bij Willem II? Één jaar Jong Ajax kan ik nog begrijpen, maar twee jaar de JL in terwijl ie daarvoor in de Eredivisie een basisplek eiste bij een enigszins stabiele club vind ik persoonlijk erg vreemd. Vooral aangezien ie naast Donny normaal ook nog Nouri voor zich zou hebben qua speeltijd, en de verwachting was dat Andersen mogelijk ook weer terug zou komen en je Bazoer ook nog had rondrennen volgens mij? Het is niet zo dat het perspectief ten tijde van zijn transfer nu zoveel beter was vergeleken met Willem II of zelfs Psv, naar mijn mening.

Achteraf een topdeal vanuit Ajax, maar ik snap Frenkie's motivatie echt niet. Heeft ie zich daar ooit nog eens over uitgelaten toen nog niet iedere scheet van hem in het nieuws kwam?

11 september 2018 om 19:22

Omdat spelen in de JL beter voor je ontwikkeling is dan op de bank zitten in de Eredivisie. Daarnaast heeft Ajax 75 minuten de bal en Willem II rent 75 achter de bal aan. En Frenkie heeft balbezit nodig om zich als balbezit-speler te ontwikkelen. Het is ook financieel interessanter. Qua staf/omstandigheden/begeleiding interssanter, en voor je CV interessanter om bij Ajax te spelen. Etc.

13 september 2018 om 09:26

Willem II (lees Streppel) heeft het toen zelf verkloot. Ze hadden hem de optie moeten aanbieden dat hij een jaar verhuurd zou worden aan een (toen nog) JL ploeg. Hij wilde niet meer in de belofte competitie uitkomen maar in de JL, omdat dat beter zou zijn voor zijn ontwikkeling, en dat kon bij PSV en Ajax. Maar Streppel was niet zo van de talenten. Als hij tegen hem had gezegd ik zoek een leuke club om een jaar te spelen dan had hij bijgetekend. Nu werd dit afgehouden en ging zijn zaakwaarnemers naar PSV en Ajax om te vragen of zij interesse hadden. PSV hield de boot af (lees wilde niet aan de transfereisen van Willem II voldoen) Ajax handelde sneller. Godzijdank is er een doorverkoopclausule afgesproken zodat we nog een behoorlijke transfersom voor Frenkie gaan krijgen. Echter hebben we sportief gezien niets aan hem gehad en dat had wel gemoeten. Nu speelt Frenkie en Virgil een belangrijke rol in het Nederlands Elftal maar beide spelers speelde niet of nauwelijks in het eerste van Willem II. Hopelijk maken we die fout nu niet meer met de nieuwe technische staf.

Ben benieuwd wie de nieuwe record klapper van Ajax gaat worden? Frenkie? de Ligt? Neres?

11 september 2018 om 12:59

Ik verwacht toch de Ligt vanwege zijn leeftijd. 2 jaar jonger. En het is gewoon een beest. Hij heeft Sanchez gewoon redelijk makkelijk weten te vervangen. Hij heeft ook nog is een on Nederlands fysiek lichaam. Het zou mij echt verbazen als hij de top niet haalt.

11 september 2018 om 13:11

Vergeet niet dat de eredivisie een behoorlijk zwakke competitie is.
In duitsland, engeland, spanje etc lopen alleen maar beesten rond.

Het is een groot talent, maar dat waren klaassen en bezoer ook.

Geeft geen enkele garantie dat hij gaat slagen in de top van het buitenland.
Een stap naar een subtopper zou beter zijn...
Liverpool ofzo!

11 september 2018 om 13:15

Je vergeet erbij te vermelden dat hij een geweldige mentaliteit heeft! De Ligt gaat nóg beter worden dan Van Dijk!

11 september 2018 om 13:16

Hij kan het nu gaan bewijzen in de CL en in wedstrijden met Oranje (tegen betere landen dan). Daar worden clubs eerder door overtuigd inderdaad dan wat Eredivisiewedstrijden.

11 september 2018 om 13:46

"in duitsland, engeland, spanje etc lopen alleen maar beesten rond." Dit is natuurlijk niet waar. Oke, op Matthijs z'n positie veelal wel fysiek sterke spelers maar De Ligt is voor zijn leeftijd prima in orde wat fysiek betreft, dat zal echt niet per se problemen opleveren.

"het is een groot talent, maar dat waren klaassen en bezoer ook." Klaassen is helemaal nooit als uitzonderlijk groot talent gezien. Wel een jongen van de club, vechter en echte aanvoerder. Bazoer was wel een erg groot talent inderdaad.

"een stap naar een subtopper zou beter zijn... Liverpool ofzo!" Welja joh, de CL-finalist van vorig seizoen en tevens grote kanshebber voor de PL titel van dit jaar is tegenwoordig al een subtopper, dan blijft er weinig meer over als topclub he haha.

11 september 2018 om 13:56

@lars#16

Van Dijk heeft geen geweldige mentaliteit dan? hij heeft anders flinke progressie geboekt om het vanaf FC Groningen helemaal naar Liverpool te schoppen. dan moet het toch qua mentaliteit ook wel goed zitten zou je denken

11 september 2018 om 14:07

Haha ik snap je punt.
Maar je kan Liverpool moeilijk als Europse top beschouwen, dus dan subtop!

Real, Juve, Psg, City, Bayern en Barca zijn absolute top.
Daaronder krijg je tientallen clubs die subtop zijn waaronder liverpool, ondanks dat ze in de CL finale hebben gestaan.
Dit was toch echt een uitzondering vind ik.

Tuurlijk is het fysiek goed in orde van Matthijs! Maar in het buitenland valt dat fysiek veel minder op, want dat zijn ze bijna allemaal daarzo.
Hier vinden we zijn fysiek imposant, maar in het buitenland niet hoor dat probeer ik ermee te zeggen.

11 september 2018 om 14:35

Klaassen en bazoer waren ook zeker talenten maar echt totaal niet te vergelijken met de ligt.
Qua leeftijd niet qua speelstijl niet en ook qua ervaring niet.
Het is een echte drager in het team en ook in het Nederlands elftal is het al een vaste waarde.
Van Klaassen is het wat mij betreft duidelijk dat hij tekort komt voor de top al ben ik echt fan van hem.
Bazoer is na mijn mening te snel afgeschreven bij Ajax en daardoor te snel vertrokken.

11 september 2018 om 14:50

Jawel, maar De Ligt gaat zich makkelijk aanpassen als hij op het hoogste niveau komt te spelen, daar ben ik absoluut van overtuigd en hetzelfde geld overigens voor De Jong.. Als je bekijkt hoe De Ligt zich de afgelopen 2 jaar heeft ontwikkeld en hoe hij nu al in Oranje speelt alsof hij daar al 10 jaar een vaste plek heeft.. En je kunt Klaassen en Bazoer absoluut niet vergelijken met Frenkie en Mathijs.. Bazoer heeft de mentaliteit niet om de top te halen en Klaassen is toch meer een harde werker dan een echte voetballer..

11 september 2018 om 14:52

Volgens mij wou Bazoer zelf weg omdat hij op de bank terecht kwam, zonder ervoor te knokken om die plek terug te krijgen..

11 september 2018 om 14:58

Jongen, wacht nou meer eerst eens af.
De eredivisie stelt echt geen ene zak voor! Altijd die excuses achteraf omtrent talenten die het toch ineens niet gered hebben zoals Klassen en Bazoer. Kan me die tijd nog zo voor de geest halen. Werden beide ook zwaar overhype, konden zogenaamd ook mee met de internationale top...die stap is verschrikkelijk groot.!
Rustig afwachten...

11 september 2018 om 15:07

Ik kan me niet herinneren dat er ooit iemand heeft gezegd dat Klaassen geschikt was voor de internationale top. En als er wel iemand was, was dat een eenling. Bazoer had ook veel talent, maar een waardeloze mentaliteit.

13 september 2018 om 09:39

Noem De Ligt en Klaasen aub niet in 1 zin. Klaasen is een leuke voetballer maar geen top talent zoals De Ligt. Die jongen gaat het ver schoppen. Die beland niet een jaar op de tribune. Je heb nooit garanties, maar met zijn talent is het onmogelijk om te falen als er geen anderen situaties zich voordoen zoals blessures of dergelijken.

11 september 2018 om 13:11

1) De Ligt;
2) Frenkie;
3) Neres;
4) Ziyech;
5) Onana.

Ik verwacht dat De Ligt en Frenkie het transferrecord gaan breken. Neres zal net wel of net niet het record van Sanchez breken.

11 september 2018 om 13:37

Schrijf Dolberg nog niet af.

11 september 2018 om 14:38

Ik zie Tadic ook wel een grote transfer maken. Misschien niet naar een grote club maar wel met een grote transfersom. Menig Chinese club die hem voor veel winst van Ajax wil overnemen. Hij heb zich in de voorronde CL behoorlijk in de kijker gespeeld, zet die dat in de groepsfase door, is die volgend zomer weg voor 30 miljoen

Ja jammer anders was hij verder geweest natuurlijk. Maargoed Frenkie voor 1 euro kopen is ook niet slecht! Het is ook niet gezegd dat hij direct had gespeeld bij Ajax

Dijks was bij Willem2 wel echt een beest, dus op dat moment was het een zeer goede deal. Nu is het te gek voor woorden natuurlijk.

Ja, waarom te laat?
Hij krijgt pas sinds ……. 2 jaar(?) speeltijd.

Euroknallers:
Hamburger
Sundae
Frenkie de Jong

Ik hoop zelfs als Ajax fan stiekem dat Willem 2 een doorverkoopclausule heeft, al is het 'maar' 5%
Wat een geld gaat deze jongen opleveren voor Ajax

11 september 2018 om 13:36

Het schijnt dat Willem II een doorverkooppercentage van 10 procent gaat krijgen, plus de verplichte solidariteitsbijdrage van 5 procent. Maar van het totaalbedrag moeten ze wel weer 40 procent afstaan aan Rkc, omdat ze daarmee een samenwerkingsverband hebben bij de jeugd.

11 september 2018 om 13:43

Zoals Cabinessence al zegt volgens de verhalen zal Willem II 10% over de winst krijgen, eigenlijk totale bedrag -1 euro. Waarvan 40% naar KRC Waalwijk moet. Die 5% voor het gespeeld hebben van een x-aantal seizoenen weet ik niet hoe verdeeld zal worden of dat 3% over totale bedrag naar Tilburg is en 2% naar Waalwijk of dat die wel 50-50 is met elk 2,5%.

11 september 2018 om 13:50

Zo dat zou een klapper van jewelste betekenen voor een club als RKC Waalwijk. Een verkoop van 50M betekent al gegarandeerd 2M (plus nog de solidariteitsbijdrage), zij hebben een begroting van 3.2m euro dus dat geld zal zeer welkom zijn. Ook voor Willem II gewoon een lekkere smak geld natuurlijk!

11 september 2018 om 13:58

Solidariteitsvergoeding wordt ook 60%/40% verdeeld.

12 september 2018 om 07:41

Solidariteitsvergoeding is 5% van de transfersom
0,25% voor de jaren dat hij 12 en 13 was
0,5% voor de jaren dat hij 14,15,16,17,18,19,20,21,22 is.

Er gaat dus wel een deel naar Waalwijk en Tilburg maar er blijft ook een deel in Amsterdam omdat hij daar ook is opgeleid.

Wat ik toen vooral vreemd vond is dat o.a. het AD al zeker wist dat hij een 3-jarig contract bij PSV zou gaan tekenen. Ze pakte echter niet door. Achteraf doodzonde, Ajax heeft echt goud in handen met deze jongen.

gezien zijn ontwikkeling lijkt het precies goed hoe het is gelopen voor m... te vroeg en hij was nooit zo goed geweest wellicht en te laat had je hem aan een concurrent moeten laten... het is goed zo..

Deze jongen komt uit een Feyenoordfamilie. Wat heeft Feyenoord weer liggen slapen

11 september 2018 om 15:30

Dat valt wel mee hoor, hij heeft zelf gekozen voor Willem 2. Heeft toen hij 7 was stage gelopen bij Willem 2 en Feyenoord, maar uiteindelijk koos hij voor Willem 2 omdat hij daar een beter gevoel bij had. Feyenoord heeft niet liggen slapen, maar viel helaas af bij zijn keuze (aldus de vader van De Jong)

Dat weet je niet.
Voor hetzelfde geldt als je hem eerder had gehaald was ie ook eerder bij buitenlandse clubs in de picture gekomen en transfervrij de deur uitgegaan.

Goed opgeleid door Willem 2!

Dit geeft ook maar aan dat al dat gezever over opleiding ook niet compleet heilig is. Uiteindelijk gaat het gewoon vooral om talent. Natuurlijk moet je talent kneden, maar ik heb zelden mensen horen praten over de fabelachtige opleiding van Willem 2, maar blijkbaar komt het grootste talent sinds Johan Cruijff er toch maar mooi vandaan.

11 september 2018 om 23:36

Inderdaad frappant dat je met Van Dijk en De Jong 2 van de beste Nederlandse voetballers uit de Willem II opleiding hebt.

13 september 2018 om 09:34

Als je verder terug gaat werd de opleiding bij Willem II zeker wel geroemd! Willem II heeft jaren lang een van de beste jeugdopleidingen van Nederland gehad (na Ajax). Echter door financiële problemen is daar minder geld naar toe gegaan en is zelfs een jaar het belofte team opgeheven.

Dit wordt nu weer opgepakt maar dat zal een jaar op 5 nodig hebben om daar iets van te gaan merken. Riemersma (oud Psv) is nu hoofd opleidingen bij Willem II en is momenteel bezig zijn visie uit te rollen bij de jeugdopleiding. Met Koster en Vink is ook gekozen voor trainers die goed met jeugd kunnen werken maar zoals gezegd Riemersma heeft hiervoor tijd nodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren