Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Matig optreden Hateboer kan voor nieuwe Oranje-uitnodiging bij Ajax zorgen

Laatste update:

Hans Hateboer speelde woensdagavond tegen Polen niet zijn beste wedstrijd in Oranje en werd door Voetbalzone beoordeeld met een 4, het laagste cijfer van alle spelers. Jeroen Grueter stelt in de voetbalpodcast van de NOS dat de vleugelverdediger van Atalanta langzaam een punt bereikt waarop men zich moet afvragen of hij nog opgeroepen dient te worden. De commentator van de NOS stelt dat de staf van Oranje ook nadrukkelijk de verrichtingen van Sean Klaiber in de gaten houdt.

“Hij begint langzaam maar zeker een punt te bereiken dat je je moet afvragen of hij nog bij de selectie hoort. Hij heeft toch genoeg kansen gekregen”, zegt Grueter over Hateboer. Hij kreeg in Polen, waar Oranje met 1-2 won, de voorkeur boven Denzel Dumfries, omdat bondscoach Frank de Boer ‘frisse benen’ wilde. In de laatste acht interlands van het Nederlands elftal kreeg Hateboer zes keer een basisplaats als rechtsback. Als Hateboer buiten de selectie van Oranje gelaten gaat worden, zou Klaiber zijn plek weleens kunnen overnemen.

De beste drie spelers van Oranje waren ook helemaal niet zo goed

Hateboer kreeg het laagste cijfer in het rapport van Voetbalzone. Lees artikel

“Misschien dat Klaiber een stap kan gaan maken. Daar kijken ze in de staf van Oranje wel naar. Maar hij moet eerst grote wedstrijden gaan spelen en zich gaan onderscheiden. Die zou daar met zijn aanvallend vermogen misschien een rol kunnen spelen, al is hij verdedigend ook niet top”, stelt Grueter. Klaiber werd door Ajax afgelopen zomer voor ruim vier miljoen euro overgenomen van FC Utrecht. Voorlopig speelde de 26-jarige rechtsback zes officiële wedstrijden voor de Amsterdammers, waarvan drie als basisspeler. Normaal gezien is Noussair Mazraoui de eerste keuze van trainer Erik ten Hag op de rechtsbackpositie.

Mocht Klaiber een uitnodiging krijgen, volgt hij Ryan Gravenberch. De achttienjarige middenvelder maakte deze interlandperiode voor het eerst deel uit van de Oranje-selectie, zonder dat hij overigens aan spelen toekwam. “Hij is een linkermiddenvelder. Eigenlijk speelt hij op de positie van Frenkie de Jong. Logisch dat Gravenberch bij de selectie zit zeker met zoveel blessures en spelers die afhaken. Zo'n talentvolle jonge voetballer moet je dan onmiddellijk de mogelijkheid geven om te wennen.”

Vind jij dat Sean Klaiber een uitnodiging voor Oranje verdient?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Ben eigenlijk wel benieuwd naar zeefuik moet zeggen dat ik hem weinig volg maar daarnaast zijn er niet echt veel andere keuzes. Wat is er eigenlijk met Tete gebeurd was altijd wel een redelijk optie?ondanks dat bergamo anders speelt dat Oranje verbaast het mij hoe hij het daar behoorlijk doet en in het NL elftal enorm door de mand valt.

19 november 2020 om 09:57

Tete speelt bij Fulham en is geblesseerd. Zeefuik speelt niet heel fantastisch in Duitsland.

19 november 2020 om 10:07

Het valt te bezien hoe een Teze, Geertruida en Zeefuik zich gaan ontwikkelen. Tot nu hebben Teze en Geertruida een zeer sterk seizoen en valt Zeefuik een beetje tegen. Teze speelt dan wel als CV, maar is van origine rechtsback

19 november 2020 om 10:24

Vind Geertruida als rechtsback echt niet klaar voor Oranje. Als je al zoveel moeite hebt met Menig dan heb je echt niks te zoeken op die positie in Oranje. Ik zie hem liever centraal spelen, daar heeft die ook de meeste potentie.

19 november 2020 om 10:28

Mee eens hoor. Voor nu nog geen optie. Laat hem eerst maar eens wat topwedstrijden in de Eredivisie spelen en wat EL ervaring opdoen.

19 november 2020 om 11:15

Vind Geertruida op de backpositie ook helemaal niet sterk spelen. Te onrustig en ook te vaak zijn man kwijt en voegt aanvallend weinig toe. (Ondanks zijn goede assist laatst) Centraal speelde hij wel twee aardige wedstrijden, maar bij lange na geen oranje materiaal op dit moment.

19 november 2020 om 11:26

Bij Ajax is Klaiber een tijdelijke oplossing, zit veel jeugd aan te komen die ook als rechtsback prima uit de voeten kan. Zoals Rensch (nog maar 17) al selectiespeler van ajax1. is van origine een CV maar kan ook rechtsback, net als Llansana die middenvelder is maar daar ook wel neer wordt gezet en ook Jurrien Timber kan daar spelen. Binnen de kortste keren zal 1 van hen doorbreken en dan krijgt zeker Klaiber het lastig. Mazraoui heeft overigens ook minder talent gehad dan die drie namen maar voor hen wordt het met name wat doet de overstap naar senioren mentaal met ze. Ik heb zelf wel hoge verwachtingen van met name Rensch

19 november 2020 om 10:00

Ach, ik wil wel zien wat er gebeurd als De Boer een keertje tegen Hansie zegt dat hij 2 wedstrijden op rij volledig speelt. Dumfries en Hateboer zitten in een concurrentiestrijd verwikkeld waardoor ze beiden niet beter gaan spelen. Ze constant omwisselen, vooral tijdens de wedstrijd, is voor geen van beiden goed.

19 november 2020 om 10:26

Maar je ziet toch duidelijk dat Dumfries beter is dan Hateboer? Ik vind Dumfries niet anders spelen in 45 minuten dan in 90.

19 november 2020 om 10:37

@messibazoer Ja tuurlijk zie ik dat. Ik zie echter ook Dumfries (grote) fouten maken, vooral verdedigend. Dat constante gewissel helpt geen van beiden. Ze hebben afgelopen 3 interlands allebei ongeveer 135 minuten gespeeld, waarom dan niet allebei anderhalf achter elkaar ipv 3 halve interlands? Het enige wat je wint met 3x 45 minuten is dat je een extra streepje achter je naam mag zetten, maar je hebt er verder weinig aan.

19 november 2020 om 10:46

@FCG95, Kwam volgens mij voornamelijk omdat Dumfries geen hele wedstrijd kon spelen ivm zijn recente Corona besmetting. Dumfries is ook geen geweldenaar, maar is wel een echte doorzetter en klapt er tenminste in. Verder is hij snel, al die punten mis ik bij Hateboer. Als hij nou of heel goed kon verdedigen óf heel goed kon aanvallen, maar hij stelt in beide teleur. Komt gewoon te kort.

19 november 2020 om 10:48

@messibazoer volgens mij heeft hij gewoon zijn niveau nog niet gehaald, ik den kdat er met een beetje meer vertrouwen (en wellicht een 5-3-2) een stuk beter kan gaan.

19 november 2020 om 11:18

In mijn ogen is het rijtje als volgt.
1. Dumfries 2. Promes 3. Tete 4. Frimpong 5. Geertruida 6. Van Ewijk 7. Klaiber 8. Rechtback van een willekeurige amateurclub 9. Alle andere spelers van amateurclubs 10. Alle jeugdelftallen 11. Hateboer.

19 november 2020 om 13:17

Vergeet fosuh mensah niet .. en ik denk dat Teze een goede gaat worden .. vind hem nu al meer rust uitstralen dan Zeefuik

19 november 2020 om 10:03

Karsdorp is inmiddels weer fit en speelt ook. Als hij dat kan vasthouden, is het een prima optie.

19 november 2020 om 10:17

Alleen wordt Karsdorp er van alle kanten voorbij gelopen... speelt matig bij een goed draaiend Roma...

19 november 2020 om 10:19

Alsjeblieft geen Karsdorp. Speelt heel matig. Wordt nog net niet door iedereen voorbij gelopen bij Roma. Hij is momenteel de zwakste bij verder een uitstekend draaiend Roma; slechte zaak dus. Als je zelfs zwak speelt met een goed draaiend team.

19 november 2020 om 10:24

Karsdorp heeft de afgelopen jaren eerder laten zien dat hij boven zichzelf uit steeg voor een seizoen. Daarna geen knikker meer geraakt en verdiend wat mij betreft nog lang geen oproep.

19 november 2020 om 10:33

Tsja, je moet ook kijken naar de alternatieven en die zijn nog minder dan Karsdorp. Zeefuik zit vooral op de bank, Tete heeft dit seizoen 2 wedstrijden gespeeld, Klaiber zit voornamelijk op de bank en voor Teze en Geertruida komt een oproep veel te vroeg.

19 november 2020 om 10:41

Idd, ik denk dat Karsdorp best een paar wedstrijden gevolgd mag worden. Het beter doen dan Hateboer is niet zo lastig.

19 november 2020 om 11:17

Karsdorp is dan ook ieder seizoen geplaagd door blessures. Afwachten of hij nu een keer fit blijft en terug kan komen op niveau. Het moet wel beter dan nu, maar heel veel concurrentie is er ook niet.

19 november 2020 om 14:47

Tete 2 wedstrijden en karsdorp 4 waarvan hij 3x niet eens de wedstrijd vol gespeeld heeft. Wanneer is uberhaupt de laatste keer geweest dat hij fit is? Lijkt me dat ze beide dus voor geen meter in aanmerking moeten komen.

19 november 2020 om 15:41

klopt Teze en Zeefuik komen nog te vroeg, echter is dat geen reden. Schuurs wordt ook opgeroepen en voor hem komt het ook vele te vroeg, net zoals voor Gravenbergh.

Dus waarom zou je een Teze of Geertruida of Zeefiuk niet oproepen?

Teze speelt gewoon basis due zou je sowieso kunnen oproepen

19 november 2020 om 10:15

Klaiber slaat nergens op. Echt nergens op. Karsdorp, Zeefuik of Tete lijken mij al betere opties. Allicht zelfs Geertruida. Maar Klaiber, neen.

19 november 2020 om 10:39

@lanjouwer Het slaat in jouw ogen wellicht nergens op en het klinkt ook wat krankzinnig, maar van al die namen heeft Klaiber wel het meest stabiel gepresteerd altijd. Tete nog beter, maar is een heel ander type back (zou wel voorstander van hem zijn trouwens). Klaiber is altijd fit, is oerdegelijk maar natuurlijk geen geweldenaar. Maar toch heb ik dat liever dan zo'n risicofactor als Hateboer.

Zeefuik is natuurlijk de toekomst achter Dumfries. Die komt er wel, maar heeft het momenteel even pittig in de Buli. Karsdorp, tja. Die noemen we al jaren, maar is van origine zelfs een nummer 10. Die kan niet verdedigen. Wel heel fijn aanvallen trouwens zonder 'harde voetjes', maar die zal ongetwijfeld opgeroepen worden als hij lang goed blijft presteren bij Roma. Alleen, dat is een nogal grote 'als'.

19 november 2020 om 10:40

Je vergeet in mijn ogen teze. Wat botman van jong oranje door geschoven is zou dit met teze ook moeten gebeuren.

19 november 2020 om 11:28

Teze speelt als CV toch?

19 november 2020 om 12:02

Karsdorp en Zeefuik zijn beide spelers waarbij je op een eindtoernooi voortdurend de dreiging voelt dat je met 10 man komt te staan. De eerste is veel te snel opgefokt, de tweede veel te druistig en ongecontroleerd.

19 november 2020 om 10:15

Tete is geblesseerd. Zeefuik en Karsdorp lijken mij op dit moment betere opties dan Klaiber. Laat die eerst maar eens een basisplaats bemachtigen bij Ajax, dat zal al lastig genoeg worden. Maar uiteindelijk denk ik dat Hateboer gewoon bij de selectie blijft. Op zich is die zeker niet minder dan de namen die nu genoemd worden. Zijn laatste optredens in Oranje zijn dan wel erg zwak, maar hij is gewoon basisspeler bij één van de sterkere ploegen in Italië. Als hij iets meer kan wennen aan de rol in Oranje (minder hoog staan, minder risicovol spelen) is het een redelijk standin voor Dumfries. In ieder geval totdat Tete terug is of Karsdorp langere tijd speelt bij Roma.

19 november 2020 om 10:29

Jeremie Frimpong, 19 jaar en al anderhalf jaar basisspeler bij Celtic.
Aanvallend zeker beter dan Dumfries en Hateboer.

19 november 2020 om 11:59

Ook een interessante speler, maar die zit zelfs niet eens bij O21.onbegrijpelijk overigens.

19 november 2020 om 13:06

Verdedigend heeft hij nog niet het juiste niveau te pakken om bij Oranje aan te sluiten. Wel ontzettend fan van hem overigens. Pijlsnel, technisch heel sterk, aanvallend goed. Maar moet verdedigend echt nog flink verbeteren, ondanks z'n felheid waarmee hij compenseert. Maar hij komt er wel, top joch is dat. En heerlijk in interviews ook, al is z'n accent echt heel vreemd haha.

19 november 2020 om 16:50

Ik kan een zeer makkelijke reden verzinnen. Schotse competitie.
Daar kun je jezelf bijna niet bewijzen. Ik ben bovendien benieuwd waar Handball zijn wijsheid vandaan haalt dat hij aanvallend beter is dan Dumfries. Die is aanvallen heel sterk, draait al jaren goed mee in Nederland en is al een poos international. Dumfries heeft gepresteerd tegen toplanden (wat hij bij PSV presteerd zegt niet veel want...geen champions league weerstand).
En Frimpong? Die walst weekelijks over de verdediging van Kilmarnock en St Mirren? Waarom niet een keer proberen in Jong Oranje...eens. Aanvallend beter dan Dumfries...totaal ongefundeerd.

19 november 2020 om 10:50

Hateboer speelt bij Atalanta met 5 verdedigers. Dan is zijn zone om in te voetballen veel kleiner en hoeft hij niet met zoveel ruimte in zijn rug te verdedigen. Het is gewoon een voetballer met specifieke kwaliteiten die Atalanta nodig had. In elke andere tactiek gewoon een matige voetballerr met een nog matige techniek

19 november 2020 om 11:12

Zeefuik was gister belachelijk slecht bij Jong Oranje helaas.

19 november 2020 om 12:29

Ik zou persoonlijk voor Ehizibue kiezen, hij is snel, heeft techniek en heeft vorig seizoen wel wat wedstrijden achter zijn naam gehad in de Bundesliga in tegenstelling tot Zeefuik. Hij is een paar keer opgeroepennvoor Nigeria maar heeft nog geen debuut gemaakt.

19 november 2020 om 19:12

Zeefuik is zeker iemand om in de gaten te houden. Geen wereldtop. Maar met nog een beetje groei kan hij zeker een speler voor de breedte worden voor oranje.
Klaiber; tsja. Degelijk voor de eredivisie. Maar zal echt nog een stap moeten zetten voor Oranje. Aan de andere kant; positief begin bij Ajax. Wordt toch iets meer gevraagd dan bij Utrecht. Als hij in de cl laat zien mee te kunnen, dan kan hij ook als 2e rb mee. Maar veel groei zal er niet in zitten.

Lijkt mij dat je als RB moet rouleren tussen dumfries en Veltman. Dumfries heeft meer power, Veltman is slimmer en de beter voetballer. Beetje kijken tegen wie je speelt.
Aan de andere kant heeft Veltman in de CL tegen clubs als Real en Juve laten zien een van de beste van het veld te zijn. Hij maakte oa Ronaldo kapot.

Dus op dit moment zijn de twee enige realistische keuzes voor RB dumfries en Veltman. Andere serieuze alternatieven moeten nog in de jeugd groeien.

Haha ze houden Klaiber wel goed in de gaten maar hij moet zich wel gaan onderscheiden en grote wedstrijden gaan spelen. Lijkt mij een beetje de verkeerde volgorde. Moet je niet eerst goed presteren voor ze je gaan volgen.

19 november 2020 om 10:11

Hoezo, verkeerde volgorde? Van Klaiber weet je dat hij ergens in de pikorde net iets buiten de voorselecties valt. Had hij nog bij Utrecht gespeeld en wekelijks zijn minuten gemaakt, dan was zijn uitverkiezing voor Oranje misschien wel dichterbij geweest dan nu bij Ajax, waar hij het moet doen met een plek achter Mazraoui. Je doet net alsof we Klaiber nog nooit hebben zien spelen, maar het is toch gewoon bekend wat Klaiber wel en niet kan? Niet zo gek dat hij dus in de gaten gehouden wordt, en zodra hij zich onderscheidt en grote wedstrijden speelt wordt hij eventueel een optie voor Oranje. Heel logisch dus.

19 november 2020 om 10:23

@magnetics Denk je serieus dat hij dichterbij oranje zou zijn als hij nog voor Utrecht zou spelen? Hij was bij Utrecht niets eens één van de betere. In vorm was het prima back voor Utrecht maar hij is ook heel vaak erg matig.

19 november 2020 om 10:46

Om de simpele reden dat hij bij Utrecht basis stond en bij Ajax slechts af en toe wat minuutjes krijgt, denk ik inderdaad dat hij bij Utrecht sneller voor Oranje in aanmerking zou komen. Ik geloof niet zo enorm in de gekleurde bril van De Boer, en als de nood echt aan de man is, kan ook bij wijze van spreken de rechtsback van Groningen, Vitesse of Willem II (voor zover het Nederlanders zijn) geselecteerd worden als die op eredivisieniveau voldoende laat zien het beste alternatief te zijn. En dat geldt dus ook voor de Klaiber die we kennen van Utrecht: een prima eredivisievoetballer, maar wel eentje van een niveau waarop er wel meer vergelijkbare opties zijn. Ik hoop dus ook van harte dat die dag nooit komt... En persoonlijk zou ik altijd liever Veltman op rechtsback zetten in Oranje als Dumfries een keer niet beschikbaar is, en pas daarna verder kijken.

19 november 2020 om 12:04

Dat denk ik juist niet. Ze zoeken ook spelers die goed als back up kunnen en willen functioneren. Dat hij dagelijks traint met Blind, Klaassen en Schuurs maakt afstemming ook makkelijker.

19 november 2020 om 10:13

Het lijkt mij dat je als Bondscoach en technische staf iedere speler met een Nederlands paspoort die op een bepaald niveau in de gaten houdt. Anders doen zij hun werkt niet.

19 november 2020 om 10:18

Tuurlijk houden ze iedereen in de gaten, ze zien alle wedstrijden. Maar nu gaan ze hem al nadrukkelijk in de gaten houden voordat hij maar iets gepresteerd heeft.

19 november 2020 om 10:27

Wat hij gepresteerd heeft: hij was een belangrijke speler voor Utrecht, en dit seizoen heeft hij zich bij Ajax in de CL redelijk gehouden. Dat is niet genoeg voor een uitverkiezing in Oranje mag ik hopen, maar om nou te doen alsof hij nog nooit iets heeft laten zien is natuurlijk onzin.

19 november 2020 om 10:43

Klaiber een belangrijke speler voor Utrecht? Dan denk ik bij Utrecht toch eerder aan andere spelers. Ik denk ook dat er maar weinige aan zagen komen dat Klaiber weleens een stap hogerop zou maken. Zonder corona had Klaiber denk gewoon nog Utrecht gevoetbald en zou zijn naam echt nooit genoemd worden voor het nederlands elftal.

19 november 2020 om 11:07

Daarin verschillen we dan van mening In mijn ogen een redelijk betrouwbare stabiele factor, in jouw ogen erg matig. We zijn het er in elk geval over eens dat hij verre van een geweldenaar is, en laten we hopen dat dit vooral een hypothetische discussie blijft!

19 november 2020 om 10:20

Dit lijkt mij precies het pijnpunt waar veel mensen over vallen. Waarom word je bij Ajax sneller opgeroepen dan bij andere clubs is dan vaak de kritiek. Toch werkt het wel zo, als je bij Real Madrid, Liverpool of Bayern speelt word je toch ook al in de gaten gehouden voordat je in de basis staat. Maar als je wissel bent bij AZ word je nog niet in de gaten gehouden..

19 november 2020 om 10:33

Ja dat begrijp ik dat je eerst bij de grote clubs kijkt maar als je ziet dat bij Ajax alleen Klaiber als rechtsback rond loopt die voor het nederlands elftal mag uitkomen, dan ga je toch heel snel verder kijken.

19 november 2020 om 11:14

Het is inderdaad wat armoedig, maar we hebben helaas weinig om uit te kiezen..

Vind ik helemaal niet gek, Klaiber is altijd stabiel geweest. Ik hoop dat Glenn Bijl ooit een stap kan maken naar hogerop, toch ook een prima rechtsback mocht zeefuik niks worden.

19 november 2020 om 10:41

Ik snap ook niet waarom Utrecht Bijl niet heeft gehaald als opvolger van Klaiber. Nu zit je weer met die Van de Maarel, haha.

19 november 2020 om 11:10

Klaiber moet eerst een basisplaats krijgen bij Ajax. Dat is hij niet en wordt hij niet. Geen oranje dus.

Ik moet zeggen dat alles beter is dan Hateboer en ik weet ook niet zo 1-2-3 welke rechtsback nog meer in aanmerking zou komen. Nu ik erover nadenk; Teze! Die is beter als rechtsback dan als centrale verdediger. Al ga je daar de oorlog voorlopig ook niet mee winnen. Met Sean Klaiber ook niet trouwens.

19 november 2020 om 09:58

Alleen speelt Teze helaas niet op die positie bij zijn club. Het is voor hem qua niveau waarschijnlijk al lastig genoeg om bij oranje aan te haken, laat staan op een ongebruikelijke positie. Zeefuik speelt op rechtsback in jong oranje en is vaak één van de uitblinkers. Hij zou wat dat betreft, indien hij zich zo blijft doorontwikkelen, de meest logische keuze zijn

19 november 2020 om 10:07

3 Maand geleden speelde Zeefuik bij Groningen en was het lachen gieren brullen als ik hem noemde voor oranje. Nu heb ik hem al 6x genoemd zien worden en het enige verschil is dat hij bij Herta speelt. Heel apart.

19 november 2020 om 10:09

Ik vond hem in zijn periode bij Groningen juist in aanmerking komen voor Oranje, nu speelt hij niet heel denderend bij Hertha.

19 november 2020 om 10:19

@repuiztav Geeft maar aan wat een grotere club en competitie blijkbaar betekenen. Teletext bondscoaches eigenlijk.

19 november 2020 om 10:33

Eens! "Kleinere" clubs worden te vaak nog overgeslagen wat Oranje-internationals betreft. Zeefuik had in mijn optiek al lang een kans moeten krijgen

19 november 2020 om 10:51

Ik weet niet of hij een kans had moeten hebben, maar het is onzin dat nu hij bij Herta zit hij wel een optie is, en bij Groningen niet. Zelfde geldt voor Klaiber bij Ajax.

19 november 2020 om 11:03

Fcg95. Geen idee of dit jouw algemene frustratie is, maar ik heb er toen niet zo op gereageerd. Zoals ik het doorschuiven van Gravenberch en Botman verdedigde, vind ik het in dit geval ook logisch om de basisspeler van Jong Oranje op die positie serieus te nemen. En toen hij nog bij Groningen speelde was hij dat ook al. Daarnaast zag ik vorig seizoen velen opperen dat hij de perfecte opvolger van Dumfries bij psv zou zijn, dus ik snap het verongelijkte niet zo heel goed eerlijk gezegd.

19 november 2020 om 11:21

FcG95 dat is bij Klaiber toch niet anders. Hij zit nu als noodverband bij ajax maar is ineens oranje materiaal terwijl toen hij bij Utrecht niet eens in de voorselectie zat van de voorselectie van Oranje bij een oefenduel. Blijkbaar durven coaches niet op zichzelf te vertrouwen en dus vertrouwen ze op de kennis die een club als ajax heeft.

19 november 2020 om 11:30

@furrr.. Maar nu wordt Klaiber ook nog niet bij de voorselectie gehaald. Het is slechts een journalist die aangeeft dat hij wellicht overwogen wordt. Op zich niet heel vreemd dat je als bondscoach hoopt dat een nederlandse rechtsback bij een topclub zich goed ontwikkeld. Je zag bij de komst van Klaiber dat vele ajacieden gelijk dachten "waarom Klaiber?!", maar als je ze vervolgens had gevraagd welke nederlandse of eredivisie rechtsback er dan gehaald had moeten worden zouden ze geen antwoord hebben.

19 november 2020 om 11:30

@furrr dat is letterlijk wat ik zeg. Spelers komen opeens in aanmerking bij grotere clubs terwijl ze bij de kleinere clubs al beter en vaker spelen. @siepie het is niet persoonlijk tegen jou gericht, het is algemeen. Vorig jaar was Zeefuik volgens velen ook niet goed genoeg om Dumfries op te volgen, laat staan oranje, maar nu speelt hij bij Herta (als een krant blijkbaar) en nu moet hij opeens naar oranje. En voor de duidelijkheid, de meerderheid vond hem echt niet goed genoeg voor Psv, de "velen opperden" waar je het over hebt klopt niet helemaal. Het werd af en toe genoemd waarop dan veer reacties kwamen waarin het niet meer dan een draver was.

19 november 2020 om 11:49

Nou ja.. Op zich wel grappig dat we nu een discussie voeren waarin het lijkt dat we het totaal oneens zijn, terwijl ik juist hetzelfde over Zeefuik denk en dacht als jij. Maar ik heb de discussies erover heel anders beleefd, waarschijnlijk omdat ik geen groningen supporter ben en ik me de kritische reacties dus ook niet aantrek of misschien zelf veel minder registreer. Wat betreft Zeefuik ben ik wel bijzonder verbaasd over zijn ontwikkeling trouwens. Bij Ajax vond ik hem dermate slecht dat zelfs Orejuela een oase van rust was in vergelijking met hem. Maar man wat heeft hij stappen gemaakt zeg. Bij de flarden die ik live zag van Groningen viel me dat al op, maar ook in jong oranje verbaasd hij me telkens weer (in positieve zin).

19 november 2020 om 12:39

Haha waarschijnlijk is dat het inderdaad. Ik vind het altijd een verademing om spelers als Zeefuik te zien spelen. Zo'n felheid en drive, je weet als buitenspeler dat je de hele wedstrijd geen vrije meter gaat krijgen en als je niet oppast dendert hij volle bak over je heen. Als je hem dan een keer hebt laten lopen en denkt te counteren, nee hoor, hij is gewoon net zo snel weer terug. Moet er niet aan denken tegen zo'n back te spelen joh.

Ik zou altijd voor Dunfries gaan op de rechtsback in Nederland. Miaschien doet de Boer er goed aan om Zeefuik eens mee te nemen?

19 november 2020 om 10:05

Zeefuik ?? dan mag je de hekken voortaan wel open zetten in de stadions waar ze spelen want wat is dat voor een hardloper zeg .

19 november 2020 om 10:27

Net zo'n hardloper als Dumfries 2 jaar terug.

19 november 2020 om 12:06

Dumfries is lang niet zo wild. Met Zeefuik loop je voortdurend het risico van domme kaarten. Van Gobbel 2.0

19 november 2020 om 13:09

Vorig jaar: Dumfries: 25 wedstrijden, 7x geel. Zeefuik: 26 wedstrijden, 3x geel, 1x direct rood. Valt mee dacht ik.

19 november 2020 om 13:12

Zeefuik pakt 1 kaart per 5,5 wedstrijden. Voor Dumfries staat dit aantal op 5,3.

Zullen we ze dan maar allameaal van Ajax oproepen. Dan hebben we dat ook meteen gehad. Er is echt wel meer als alleen daar.

19 november 2020 om 10:06

Dat is alleen niet mogelijk omdat er ook veel niet Nederlanders bij Ajax spelen. Ik snap dat gezever ook niet zo dat er zoveel mensen als het om het Nederlands elftal gaat kijken naar het feit bij welke club een speler onder contract staat. Er worden van alle clubs (Ajax, PSV, Feyenoord etc) wel spelers opgeroepen die het niveau (nog) niet hebben. Ik bedoel deze Frank de Boer wordt weggezet als pro Ajax, maar hij is wel degene die in tegenstelling tot Koeman Promes en Babel niet in de basiself opneemt. Dat doorselecteren gaat steeds meer en meer zijn vruchten afwerpen straks en dan zullen bijvoorbeeld een Veltman en Babel etc überhaupt niet eens meer tot de selectie behoren.

19 november 2020 om 11:19

Welke spelers van psv en Feyenoord die het niveau nog niet hebben zijn dan precies opgeroepen? Serieuze vraag...ook kijkend naar de concurrentie op de betreffende posities?

19 november 2020 om 11:22

Babel had corona dus die kon niet in de basis 🤣

19 november 2020 om 13:18

Van Feyenoord zijn alleen Berghuis en Bijlow (als 4e keus) opgeroepen. Twee spelers die dit seizoen bij de top van alle spelers in de Eredivisie horen. Bijlow zou het over een langere periode moeten laten zien, terwijl hij elke week de beste Feyenoorder is. Gravenberch speelt een aantal leuke wedstrijden, maar zeker ook een aantal flink wisselvallige potten en wordt er meteen bijgehaald. Ik snap de frustraties van Feyenoord-supporters wel. Dat heeft niks met clubvoorkeur te maken, als zou ik Hans Mulder graag een interland gunnen.

19 november 2020 om 13:28

Ik denk dat je je vergist in Veltman. De enige speler die niet als rechtsback wordt genoemd terwijl hij in het verleden in de cl heeft bewezen een uitstekende rb te zijn. De boer gaat Veltman gewoon voor die positie meenemen.

19 november 2020 om 13:20

@pierreweijers, Calimeroooo Het is toch logisch dat Ajacieden sneller opgeroepen worden? Ajax is de enige club die CL speelt. Daarbij kan je om sommige namen niet heen: Frenkie de Jong (barca) de Ligt (juve), van de Beek (man United) Blind (stabiele factor bij Ajax), Veltman ( altijd degelijk gepresteerd). Enige die ik zo op kan noemen waarbij jij vraagtekens zet zijn Babel en Promes, waarbij ik Babel ook niet snap, maar Promes was afgelopen seizoen gewoon in de competitie en europees zeer belangrijk voor Ajax. Die man gaat zijn vorm wel terug pakken.

19 november 2020 om 16:22

Wat zijn dan de alternatieven buiten Dumfries en Hateboer? Zeefuik en Tete worden genoemd, maar dat is ex-Ajax, dat kan vlgs sommigen anti-Ajacieden ook niet... Altijd zo makkelijk om te roepen dat een bondscoach pro-Ajax is, pro-PSV of welke club dan ook. Koeman bleef Promes en Babel erbij halen, werd er nooit gerefereerd naar een club. We hebben nu n paar wedstrijden een nieuwe bondscoach en dan is hij pro-Ajax terwijl hij dezelfde spelers selecteert... Apart...

Ik weet dat een systeem veel kan doen met een speler, maar zo veel? Ik kan het me haast niet voorstellen. Is die Gasperini een magiër die met een geweldige kern (ilicic, Papu Gomez, Zapata) en redelijke Serie A spelers (miranchuk, Toloi, Pasalic, Gosens, Muriel) van matige spelers geweldige spelers maakt? Of is Oranje te slecht voor dit soort type spelers als Hateboer en De Roon? Ik snap het niet.

19 november 2020 om 10:26

Alles heeft toch met onderlinge afstanden en afspraken te maken? Bij Atalanta mag Hateboer lekker rennen en bikkelen en krijgt hij in een verdedigende rol altijd rugdekking van 1 vd 3 centrale verdedigers. In een 433 heeft hij aanvallend een Berghuis/Stengs die ruimtes bezet houden en verdedigend krijgt Hateboer weinig rugdekking omdat er maar 2 cv’s staan.
Hateboer kan wel ballen, maar zijn kracht zit m niet in 433.
De beste periodes in de carriere van de Vrij speelden zich ook af met een 532 systeem. Afstanden minder groot, dan komt hij in zijn kracht: timing en onderscheppen.

19 november 2020 om 11:24

Kan Hateboer wel ballen? Want ik heb hem aanvallend ook niet 1 ding goed zien doen. Opkomende vleugelverdediger zonder voorzet, goede kaats, actie... wat kan die wel?

19 november 2020 om 21:55

De Roon heeft het gewoon prima gedaan voor Nederland. Ik vind Klaassen in deze 2 interlands toch een aantal keer hard door de mand vallen in verdedigend opzicht.

Hateboer kreeg gisteren 2 of 3 keer bij vrije trappen of corners ineens die bal waar hij van schrok. Had hij meer mee kunnen doen met een iets snellere en betere reactievermogen. Hij toucheerde het en leidde 2 keer tot niks. Maar van Klaiber ben ik ook nog niet overtuigd. Als alles zo zou blijven als nu, zou ik Hateboer toch als 2e man achter Dumfries houden, op de bank dus. Verdedigend kan hij best zijn mannetje staan en beter hebben we gewoon niet als 2e rechtsback.

Straks wordt beugelsdijk ook nog uitgenodigd.

Sean Klaiber komt voor ajax al tekort laat staan voor oranje. Dat moet je toch niet willen. Met alle respect voor de beste man.

Ik snap dat de spoeling dun is, maar dumfries en wijndal op de flanken zijn de beste opties.

19 november 2020 om 10:15

...en helaas heb je meer nodig dan één linksback en één rechtsback. As Hateboer door de mand blijft vallen, dan moet je toch op zoek naar andere opties. En dan kom je al snel terecht bij spelers van een niveau dat je eigenlijk helemaal niet in Oranje wilt zien, zo dun is de spoeling dus.

19 november 2020 om 11:25

Als beugelsdijk naar ajax gaat dan is de kans groot dat hij erbij komt. Uiteraard in het kader dat er meer gif in de ploeg moet.

Grueter, eventjes heel gauw normaal doen.. Ja Hateboer is werkelijk een verschrikking maar nu moet Klaiber ineens opgeroepen worden? Sorry hoor maar die heeft nog amper minuten gemaakt bij Ajax laat hem daar eerst Mazraoui maar uit de basis spelen. Zie dan nog liever twee linkspoten op de back als Dumfries er niet bij is dan Hateboer of Klaiber tot nu toe.

19 november 2020 om 10:07

Ja. Hateboer is voor het Nederlands elftal door het ijs gezakt.

De volgende interlands zijn volgens mij pas in maart. Daar kun je dus nog geen zinnig woord over zeggen of Klaiber dan in beeld is en wie er als mogelijke vervanger van Hateboer in beeld komt. Wellicht blijven Teze, Geertruida of Zeefuik zich wel ontwikkelen of doet Tete het bij Fulham naar behoren.

19 november 2020 om 10:06

@Master D, toch vind ik dit wel een heel vreemde suggestie van Grueter. Klaiber is bankzitter en heeft af en toe mogen invallen. Die kan je dan toch nooit uitnodigen voor Oranje? Dan zet ik toch echt liever iemand als Teze daar neer, die momenteel 3 wedstrijden per week speelt. Weliswaar op een andere positie, maar achter Dumfries lijkt me dat prima mogelijk.

19 november 2020 om 10:30

Ik zou ook niet meteen aan Klaiber denken op dit moment, dus wat dat betreft vind ik het ook een vreemde suggestie. Ik sluit niet uit dat Mazraoui geblesseerd raakt waardoor Klaiber veel speelminuten gaat maken en zich zo in Oranje zou kunnen spelen. Maar dat is wel erg koffiedik kijken. Dus nee, ook ik zou nu niet direct de naam van Klaiber als eerste, tweede of derde noemen als potentieele vervanger van Hateboer.

Gaan we nog doen alsof dit ook mogelijk was geweest als hij nog bij Utrecht had gezeten of is "bij Ajax komt er wel wat meer bij kijken" belangrijker dan wekelijks spelen?

19 november 2020 om 10:04

Nouja, Zeefuik speelt net 2 maand bij Herta en is blijkbaar voor veel mensen opeens ook een optie, dus die kan je zelf ook wel invullen denk ik.

19 november 2020 om 12:07

Hertha doet het ook zo goed in de Bundesliga, maar niet heus...

19 november 2020 om 12:40

@falcao dat maakt niet uit, hij speelt opeens bij een redelijk grote club in een redelijk grote competitie, dus dan ben je een optie.

19 november 2020 om 10:21

Wat mij betreft is er aan de status van Klaiber niet zo heel veel veranderd sinds hij nog bij Utrecht speelde. Prima back voor Eredivisiebegrippen, maar echt geen materiaal voor Oranje. Alleen is nu de spoeling zodanig dun dat het logisch wordt om dat soort opties af te wegen. Eén ding spreekt voor Klaiber sinds zijn overgang naar Ajax: hij heeft zichzelf ook in CL-wedstrijden redelijk overeind weten te houden. Maar in principe lijkt hij me nog gewoon dezelfde speler als destijds bij Utrecht: prima eredivisiemateriaal, maar een verschrikking om hem tegenover een wereldtopper de eer van het land te moeten zien verdedigen. Laten we hopen dat het niet nodig gaat zijn.

De backposities zijn gewoon dun bezet. Dat je met alle respect bij Klaiber uitkomt zegt alles. Maar dan moet er toch zeker nog wel iets beter te vinden zijn? Hoe doet Tete het bijvoorbeeld bij zijn nieuwe club? En zelfs een Zeefuik ben ik dan nog eerder benieuwd naar dan naar een Klaiber, al heb ik van hem ook geen idee hoe hij het doet in Duitsland.

19 november 2020 om 10:09

Ik heb dan voor het EK liever dat een Teze, Geerttruida of Veltman als back-up van Dumfries meegaan. dat zijn dan ook nog spelers die allen in nood ook nog centraal kunnen spelen.

Ik zal wel wat mensen tegen het zere been schoppen maar ik denk dat Veltman beter is dan alle genoemde opties hieronder.

19 november 2020 om 10:05

Je trapt meer tegen mijn lachspier dan tegen het zere been

19 november 2020 om 10:27

Nee hoor. Ik vind hem prima als backup achter Dumfries. Die laatste vind ik trouwens verdedigend wel wat steken laten vallen maar dat kwam misschien door zijn gebrek aan ritme.

19 november 2020 om 11:27

Ik vind Veltman niks maar altijd nog een stuk beter dan Hateboer. Dus tja geen gekke suggestie als we de jeugd compleet gaan negeren.

Nou ja zeg, wat moeten we met Klaiber in Oranje. Bij Ajax zie je hem vooral als invaller en daarnaast is het veelal een tikkie-breed, tikkie-terug. Ga dan voor Zeefuik, de back van jong Oranje.

Klaiber heeft nog niets laten zien en is voorlopig gewoon wisselspeler van Ajax. Schandalig dat je nu al met dit soort namen gaat komen. Geef Dumfries gewoon het vertrouwen, die heeft gewoon wederom bewezen dat hij de beste keuze is op rechtsback.

19 november 2020 om 10:10

Dumfries is natuurlijk ook de eerste keuze, het gaat hier om zijn back-up. Al zie ik daarvoor liever Teze, Geertruida of Veltman meegaan omdat die ook nog centraal kunnen spelen.

19 november 2020 om 10:12

Dumfries is eigenlijk een buitenspeler die omgeschoold is als back. Bemoeid zich zoveel met de aanval dat hij vergeet dat er ook verdedigd moet worden. In de eredivisie kan je dat aardig verbloemen maar op Europees niveau kom je daar niet mee weg.

19 november 2020 om 10:15

@janta Was Dest dat ook niet?

19 november 2020 om 12:26

@ janta. Denk dat je Dumfries niet vaak genoeg hebt zien spelen, hij verdedigt echt meer dan prima altijd. Is daarnaast fysiek ongelooflijk sterk en jaagt goed af, daarnaast blijft hij de volle negentig minuten gaan. Is daarnaast ook een echte persoonlijkheid, iemand met karakter. Dat zijn allemaal pluspunten.

19 november 2020 om 13:13

Dumfries krijgt ook het vertrouwen. Maar je moet wel iemand daar achter hebben. Mocht Hateboer definitief de stempel 'niet geschikt' krijgen, moet je dus verder kijken. Naast Veltman kom je dan in de categorie Klaiber, Teze, Geertruida, Bijl en co. uit. 1 is wisselspeler, 2 zijn centrale verdedigers, en de laatste speelt bij Emmen. Tja, zeg het maar. Edit: Ik vergeet Karsdorp en Janmaat. De ene kan niet verdedigen en speelt echt verschrikkelijk matig bij Roma, de ander is clubloos.

Kaliber heeft niet eens een basisplaats bij Ajax. Kan je dan niet beter een Karsdorp uitproberen?

19 november 2020 om 10:11

Japie,

Denk inderdaad ook dat een speler wel elke week moet spelen bij zn club. Daarnaast wie is er t meest in vorm. Dan is dat op dit moment in mijn ogen gewoon Dumfries.
We zijn iig niet sterk bezet qua backs .

19 november 2020 om 10:15

Klopt, Wijndal en Dumfries zijn eigenlijk onze enige acceptabele backs

19 november 2020 om 10:26

Want Karsdorp presteert zo puik momenteel? Die heeft enkel aangetoond de afgelopen jaren dat hij het niveau totaal niet heeft. Kan hij al eens 90 minuten spelen?

19 november 2020 om 10:30

Hij schijnt in de Serie A alles te spelen. Dan lijkt me dat hij er meer recht op heeft als een Eredivisie bankzitter

19 november 2020 om 11:27

@Japie, Hateboer speelt ook alles in de Serie A. Nog eens niet onverdienstelijk ook, maar die wordt hier nu compleet afgeschreven.

19 november 2020 om 11:51

De serie a stelt helemaal niet voor. Dat zie je maar weer aan De Vrij. Als hij daar als de beste verdediger van Italië wordt gezien is het echt droevig gesteld. Was met afstand de slechtste speler gister. Die gozer heeft geen uitstraling en is echt een watje. Blijft een jochie..

19 november 2020 om 12:39

Als beste verdediger worden gezien in een competitie met de ligt, chiellini, Bonucci & Koulibaly. Dat stelt inderdaad niets voor 😉

19 november 2020 om 14:46

Volgens die logica hebben we aan Hateboer een pareltje. Hij heeft slechts 1x de 90 minutne volgemaakt, lijkt me niet iemand die recht heeft op Oranje als hij nog niet eens volledig fit is. Daarnaast moet je kijken naar prestaties en die heeft hij niet in de afgelopen seizoenen. Karsdorp heeft ongeveer net zoveel recht op een plekje als v/d Maarel - geen.

19 november 2020 om 14:53

@apeldoorner tja, als je zo gaat beredeneren dan zet je de Ligt dus ook weg als een eerste klas amateur want die zakte afgelopen seizoen zwaar door de mand bij Juventus

19 november 2020 om 14:56

@JK-Ajax dat kan je vinden maar op wat voor basis heeft Klaiber dan recht op een uitverkiezing? waarschijnlijk net zoveel als Vd Maarel want Klaiber heeft het buiten FC Utrecht ook nog nergens laten zien. je kan moeilijk met droge ogen gaan beweren dat een spaarzaam wedstrijdje met Ajax tegen VVV een reden is om iemand op te roepen voor het nationale elftal

19 november 2020 om 16:53

Dat zeg ik dan ook nergens. Ik reageer dat ik het oproepen van Karsdorp absurd vind omdat hij niets heeft laten zien en al tijden niet fit is. Het minste moet toch zijn dat je uberhaupt in staat bent om 90 minuten te maken zonder al teveel gedoe.

Ben benieuwd hoe hier gereageerd zou worden als Klaiber nog bij Utrecht speelde.

Zelfs de rechtsback van Harkemase Boys zal al een verademing zijn.
Hateboer is diverse malen gewogen en gewoon te licht bevonden.

Hou op man wie verzint zulke kulnieuws nou, je maakt die jongen onnodig blij met zown uitspraak. Dan gaatie langs zn schoene lopen en nog slechter presteren. Dit is toch niet een speler die we volgend jaar zomer tegen de Kane’s en Mbappe’s van europa op laten nemen.

19 november 2020 om 10:15

EhvMrc,Nu zie ik Klaiber niet aan voor iemand die gauw naast z'n schoenen gaat lopen. Lijkt me totaal niet zo'n type. Qua voetbal heeft hij ook voornamelijk van z'n werklust. Eigenlijk net als Dumfries. Ook geen verfijnde speler en ook geen type dat snel gaat zweven. Alleen is Dumfries wat mij betreft gewoon beter dan Klaiber. Plus hij speelt wekelijks.

19 november 2020 om 10:15

EhvMrc,

Nu zie ik Kaliber niet aan voor iemand die gauw naast z'n schoenen gaat lopen. Lijkt me totaal niet zo'n type. Qua voetbal heeft hij ook voornamelijk van z'n werklust. Eigenlijk net als Dumfries. Ook geen verfijnde speler en ook geen type dat snel gaat zweven. Alleen is Dumfries wat mij betreft gewoon beter dan Klaiber. Plus hij speelt wekelijks.

Grueter wil weer even lekker stoken hoor en voor VZ is dit natuurlijk koren op de molen want er kan direct weer discussie losbarsten over hoe Ajax-minded Frank de Boer zogenaamd wel niet is.. Eigenlijk is het mijns inziens gewoon droevig dat een platform als Voetbalzone zulk 'nieuws' publiceert, het is enkel bedoeld om reacties uit te lokken namelijk. Maar goed, dat zal wel aan aan mij liggen. Maar kom op mensen, natuurlijk is Klaiber, als reserve rechtsback van Ajax, niet in beeld bij Oranje, waar slaat dit op? Sowieso is de volgende interland periode pas over 4 maanden dus laten we eerst de vorm dan bekijken maar Haps komt hiervoor natuurlijk eerder in aanmerking, wellicht Karsdorp weer tegen die tijd, of je kijkt naar aanstormende jongens bij Jong (dus Zeefuik of Geertruida). Hateboer moet je niet meer aan beginnen, dan heb ik nog liever Veltman als nood optie (ook omdat hij RB en RCV kan) achter Dumfries en Haps.

19 november 2020 om 10:31

@Sander, natuurlijk is dit geplaatst om clicks te genereren, want Klaiber wordt zeker niet opgeroepen voor Oranje. Hij is niet eens basisspeler bij Ajax. Dat gezegd hebbende valt het me op dat weinig mensen iets zeggen over de verdedigende fouten die Dumfries maakt. Hij is weliswaar onze beste optie op RB, maar het is in mijn ogen ook niet zo dat hij de sterren van de hemel speelt.

19 november 2020 om 10:59

Nou, Dumfries maakt verdedigende fouten. Dan hebben we dat ook weer gehad.. hij heeft veel ontwikkelingspunten en toch blijft het de beste optie. Zo hebben 5 andere basisspelers van Oranje nog enorme ontwikkelingspunten, maar aangezien er niet beter is hoeven we daar toch niet elke keer bij stil te staan.

19 november 2020 om 11:24

Als je de goede kanten benoemt, moet je ook de slechte noemen. Waarom zien mensen het als een aanval als ik opmerkingen maak over Dumfries?

19 november 2020 om 11:30

@Kyle, ben het wel met je eens hoor. Dumfries is verdedigend niet heel bijzonder. Ik vind hem aanvallend echter van zo'n meerwaarde, zeker in vergelijking met Hateboer, dat ik hem toch echt wel de beste rechtsback van Nederland vind. Als team moet je daar dan rekening mee houden en je op instellen. Dus meer/betere rugdekking van een centrale verdediger of controlerende middenvelder. Hateboer deed het gisteren bij de tegengoal niet goed, maar dat geldt net zo goed voor Klaassen die het niet kon belopen en de Vrij of Blind die vergat in te stappen.

19 november 2020 om 13:46

Ik zeg ook dat hij momenteel de beste optie is als RB. Absoluut. Maar we hebben wel geluk gehad dat zijn fouten niet tot een tegendoelpunt hebben geleid.

19 november 2020 om 10:49

Haps heeft (bij Feyenoord in ieder geval) nog nooit als rechtsback gespeeld. Op links verdient hij zeker een kans, maar op rechts lijkt hij me geen optie. Overigens is Klaiber dat ook niet lijkt me, ik zie liever Teze, Tete, Geertruida of Zeefuik de kans krijgen en ik vind het eigenlijk ook nog te vroeg om Hateboer volledig af te serveren. Er zitten spelers bij de selectie die al veel langer lopen te schutteren en wel krediet blijven houden. Hateboer is ook echt niet zo slecht als velen nu beweren.

De suggestie om Klaiber op te roepen lijkt mij inderdaad vooral goedkope poging van Grueter om mee te surfen op het sentiment dat De Boer een voorkeur voor Ajaxspelers zou hebben. Daar geloof ik ook geen donder van, De Boer is echt niet zo kinderachtig. Wel heb ik het idee dat hij soms wat bevoordeeld is ten faveure van spelers waarmee hij gewerkt heeft of een goede band heeft, bijvoorbeeld het opnemen van Sinkgraven (die hijzelf koste wat het kost nqar Ajax wilde halen) in de voorselectie (in plaats van Haps) en het opstellen van Stengs boven Berghuis. Dat zijn net van die dingetjes die niet helpen in de perceptie, maar dat heeft natuurlijk niks te maken met clubvoorkeur.

19 november 2020 om 10:57

Excuus niet helemaal duidelijk omschreven. Doel met Haps op de linkerkant inderdaad, Van Aanholt ben ik namelijk ook niet gecharmeerd van, maar Sinkgraven is daar ook nog een optie inderdaad. En vind je echt dat er veel mensen zijn die zo slecht hebben gespeeld in Oranje als Hateboer de afgelopen duels? Die raakt echt geen bal fatsoenlijk..

19 november 2020 om 11:19

Nou ja, ik word 's nachts nog weleens gillend wakker met het beeld van een felroze haardos op mijn netvlies, dus dan valt Hateboer ook wel weer mee
Zonder dollen, spelers als Babel en eerder ook Strootman hebben haast eindeloos krediet gekregen zonder een knikker te raken. Waar ik vind dat zij er te lang bij zitten of hebben gezeten, daar vind ik het weer oneerlijk om Hateboer na een handvol slechte wedstrijden (waarvan de wedstrijd tegen Italië ook grotendeels te wijten was aan Wijnaldum / Lodeweges) te slachtofferen.

Denk zelfs dat Janmaat nog beter is dan Klaiber ondanks dat ie geen club heeft

Hateboer komt wel erg veel te kort voor Oranje.
Logisch dat men nu alternatieven zoekt.

Lijkt me dat Dumfries gewoon de eerste back moet zijn en of je dan Tete, Zeefuik, Veltman of Klaiber bijvoorbeeld als backup houdt is lood om oud ijzer denk ik.

als een basisplaats het criteria wordt dan kunnen we straks misschien 4 a 5 spelers niet meer oproepen/opstellen want als je bij topclubs speelt dan zit je wel vaker op de bank, zie een cillessen of vd beek en zullen er straks ook nog wel spelers komen die af en toe banken. We zijn nu eenmaal niet in die positie dat we zoals Frankrijk 23 gelijkwaardige spelers hebben, de beste moet spelen op die plek , basisplek bij de club of niet!

Om nu al over Klaiber te filosoferen vind ik nog veel te vroeg. Laat hem eerst maar eens zijn plek bij Ajax vinden en speeluren maken. Maar dat Hateboer ongeschikt is voor Oranje, is inmiddels wel overduidelijk. Gisteravond was ook weer om te huilen hoe hij stond te spelen.

Gewoon simpel toch. Dumfries gewoon als eerste back. Kan voetballend zeker nog stappen maken maar heeft in ieder geval zijn waarde in de vorm van assists en goals. Gaat in ieder geval altijd 100% en kan redelijk verdedigen (vooral in aspecten snelheid en fysiek). Tete en Hateboer als wissels?

Te zot voor woorden. De man heeft 147 minuten gespeeld in Ajax 1, na jarenlang basis te hebben gespeeld bij Utrecht en zou nu ineens in aanmerking komen? Ga toch weg zeg...

Normaal gesproken gaan er 8 verdedigers mee naar een eindtoernooi. Voor de linkerkant zijn voor mij Van Dijk, Blind, Aké verzekerd en nu is voor mij Wijndal de 4e.
Voor de rechterkant, idem voor De Ligt, De Vrij en Dumfries. De 8e zou ik zo snel niet weten.

19 november 2020 om 11:33

@jlp, dan kom je inderdaad in een rijtje namen terecht. Teze, Botman, Schuurs, Veltman, dat soort spelers.

19 november 2020 om 11:46

Ik denk dat ik gewoon voor Veltman zou gaan. Kan zowel centraal als op de back. De kans op speelminuten is minimaal maar mocht het nodig zijn heeft hij wel de ervaring. Maar ik zou straks wanneer De Ligt weer fit is een x experimenteren met De Vrij als rechtsback.

Ik vind Grueter als commentator al verschrikkelijk maar als analist (of hoe je dit dan ook moet noemen) is het al helemaal drama. Klaiber heeft een paar minuten leuk meegedaan bij Ajax tegen o.a. VVV maar zit verder meestal op de bank. Heeft eigenlijk nog helemaal niks bewezen in Amsterdam. Dan zou ik eerder voor iemand gaan die wekelijks op het hoogste niveau speelt. Zeefuik en Geertruida lijken mij goede opties om er een keer bij te halen, wetende dat Dumfries gewoon de vaste rechtsback wordt. Frimpong van Celtic vind ik ook wel een leuke speler maar die zou misschien eerst een keer bij Jong Oranje moeten aansluiten. Lijkt mij voor nu nog veel te licht voor het grote werk maar zeker iemand om in het achterhoofd te houden.

Klaiber doet het bij Ajax verrassend beter dan ik dacht. Voor Oranje vind ik het nog te vroeg. Eerst een langere periode laten zien dat hij het inderdaad aan kan. Wat wel duidelijk is, is dat Hateboer zwaar tekort komt voor Oranje. Ook in de wedstrijd toen er met 5 verdedigers werd gespeeld vond ik hem gewoon niet goed. Gister was het echt dramatisch wat hij liet zien. Heb dan liever Klaiber of zelf Tete waar ik geen fan van ben, omdat hij aan de bal en aanvallend erg matig is.

Haha nou van Hateboer naar Klaiber schiet ook niets op. Achteraf nu jammer dat een Dest niet voor Oranje gekozen had die was onbetwist basisspeler geweest. Na Dumfries is het gewoon erg matig en loopt er weinig Nederlands talent rond. Ik weet niet hoe een Tete speelt en of hij nog speelt? Maar anders zou je die weer kunnen polsen als backup en bij gebrek aan beter. Zijn toch echt in Oranje een paar posities waar echt heel weinig talent doorkomt maar die wel super belangrijk zijn tegenwoordig.

Verbaasd mij dat niemand Fosu Mensah roept... Heeft vgm meer minuten gespeeld dan Van de Beek dit seizoen en speelde altijd zeer stabiel. Ik denk dat hij voorlopig een goede concurrent is voor Dumfries en in de toekomst Zeefuik en Frimpong kunnen aanhaken.

19 november 2020 om 14:45

TFM heeft sinds september voorbij is nog geen kwartier gespeeld voor Man U. Vd Beek die weinig speelt heeft alsnog 9x zoveel minuten gemaakt sinds die periode. Als we echt sinds laatste pot dat TFM meer dan 15 minuten speelde gaan kijken ligt dat aantal nog stuk hoger. Zou Frimpong van die namen het meest toejuichen gezien zijn kwaliteiten die totaal anders zijn dan de alternatieven al kan het ook zijn dat Promes die optie is als puur aanvallend ingestelde back. Is imo enige positie waar hij van waarde kan zijn voor Nederlands elftal.

Ik wacht nog steeds op de dag dat Frimpong van Celtic de aandacht krijgt die hij verdiend.

Dumfries brengt oranje meer dan Hateboer. Die laatste doet het natuurlijk uitstekend bij Atalanta, maar heeft het bij oranje zeker niet waar kunnen maken. Verdedigend te kwetsbaar. Daarnaast brengt Dumfries fysiek maar ook mentaal power. Is voetballend ook niet de beste, maar wel een goeie om erbij te hebben. Waarom je dan zou moeten spreken over Klaiber, geen idee. Omdat hij bij Ajax speelt?

Dat Hateboer te kort komt voor Oranje is de laatste paar interlands wel gebleken, maar om nou Klaiber als optie te overwegen.... Beste man staat geen eens basis bij Ajax. Dan zie ik liever een Tete ofzo, dat is tenminste nog een echte verdediger die zijn directe tegenstander kan slopen als het moet.

Veltman kan rechtsback spelen en Bij Udinese speelt Ter Avest rechtsback.
De Kuyt variant van 2014 is ook een optie.
Probeer een paar middenvelders op die positie,propper zou kunnen,
of Klaassen al is die wat traag.
Het blijft een probleem die positie ,ook met Dumfries die ook geen hoogvlieger is
Op links gelukkig meer keuze met Blind,ake en Wijndal.
van Aanholt hoef je ook niet meer op te roepen.
Hopelijk dient er zich nog een speler aan dit seizoen,ik bedoel Mazra en Dest stonden er ook opeens.
Een andere mogelijkheid is 5 3 2 te gaan spelen, dan kan je de Vrij mooi inpassen en heb je met Hateboer wel een bruikbare rechtervleugelverdediger.

Hou toch op met Klaiber. Als dit oranje materiaal is dan kunnen we beter een rechtsbuiten gaan ombouwen naar rechtsback. Wat voor Promes misschien?

Babel en promes op de bank zetten is toch geen doorselecteren? Je hebt niet zoveel tijd om spelers aan het werk te zien, dus het logisch dat andere nu de kans krijgen. Daarnaast blijft het duo hateboer/dumfries beter dan Klaiber en zou je eerder bij jong moeten kijken of daar iets doorgeschoven kan worden zeefuik of teze (van orgine RB die het nu heel goed doet als CV)

19 november 2020 om 12:55

Kom op zeg. Dumfries zou inderdaad altijd in de basis moeten staan maar heb je Hateboer uberhaupt wel zien spelen? Ik heb nog nooit zo'n matige voetballer in Oranje gezien. Alles doet die vent fout. Belachelijk dat hij bij de selectie zit. Zelfs bij simpele passes over 2 of 3 meter houd ik mijn hart telkens vast. Weg met die vent en anders gaat de tv bij mij weg uit huis. 10 x liever Veltman in Oranje dan deze veredelde stratenmaker.

Ik hoef Hateboer nooit meer in een Oranje-shirt te zien, maar Klaiber?! Dat vind ik wel een hele bizarre. Dan nog liever eentje van Jong Oranje doorschuiven.

Joshua Brenet is er nog, mits in vorm altijd meenemen..

Roep xan karsdorp op maar klaiber dan ken je net zo goed een c pupil oproepen

Ik ben voor Ajax in Nederland maar om nu de reserve van Ajax op te gaan roepen gaat mij ook wel iets te ver. Is die Pieters of Jan Maat niets meer? Waar lopen die rond tegenwoordig?

19 november 2020 om 15:04

Nou een reserve van Ajax klinkt nog altijd 10x beter dan een clubloze speler als Janmaat. Pieters is een linksback

Voor hetzelfde geld als je nu luxe met Mazaraouie of Dest, niet dat dit toppers zijn maar toch.
Ik zou ook eens kijken naar goede voetballers die te kort komen om hun positie momenteel.
Denk aan speler als Promes

19 november 2020 om 13:00

Exact, Promes was ook waar ik aan dacht! Waarom niet? Die kan tenminste nog voetballen en hij heeft vaker op die positie gespeeld o.a. in Spanje. Maar let op: Wel als reserve voor Dumfries. Wat mij betreft is Dumfries onomstreden op dit moment. Kan echt genieten van deze speler. Al mag hij nog wel werken aan zijn voorzet :-)

Hateboer, wat haat ik zijn spel zeg. Vreselijk. Het doet pijn aan je ogen zoals hij voetbalt en zelfs voor jong Oranje zou hij nog tekort komen. Dat zulke spelers gewoon worden opgeroepen voor ons grote Oranje, dat kan gewoon echt niet.

Roep dan Zeekfuik op. Die heeft volgens mij veel meer potentie.

Bij Utrecht was Klaiber een vaste basiskracht maar nooit opgeroepen en nu is het een wisselspeler van Ajax en maakt die kans voor het Nederlandse elftal.. Lachwekkend dit

Ik zat hier gister ook over na te denken tijdens de wedstrijd. Hateboer heeft tot nu toe nog niet weten te overtuigen in Oranje en de afgelopen interlandperiode was het helaas ook drie keer niks. Dumfries is op het moment duidelijk beter. Toen ik ging nadenken over een vervanger voor Hateboer was mijn eerste gedachte ook gelijk Klaiber, maar ik zie hier nog meerdere suggesties voorbijkomen zoals Tete, Geertruida, Teze en Zeefuik. Het is moeilijk want al de genoemde spelers hebben wel iets. Tete en Zeefuik spelen amper, Teze staat voor centraal achterin en Geertruida is ook nog niet het je van het. Daarnaast speelt Klaiber natuurlijk ook niet elke wedstrijd. We hebben natuurlijk ook nog Fosu-Mensah, maar ook hij speelt amper. Het is te hopen dat Karsdorp een stijgende lijn weet in te zetten, want de rechtsback positie is op Dumfries na wel erg matig.

Kaliber is het ook niet . Alweer 26 en je dan proberen verder te ontwikkelen . A waste of time voor Ajax en het Nederlands elftal. Aan Dest en Mazraoui zag je de potentie . Niemand snapt iets van het aantrekken van Klaiber bij Ajax. Dan nog liever Veltman als stand-in .

Hateboer is het lachertje van Oranje. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Heeft nog niet 1 fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, maar wordt wel weer telkens opgeroepen. Dus is niet hij schuldig aan zijn uitverkiezing voor de Oranje selectie, maar de trainer/coach. Geldt ook voor Strootman. Maar het lijkt er op dat deze groep als 1 roedel door wil. Dus inclusief Hateboer. Maar het is net als die Bizot op doel: je wint er nooit de oorlog mee. Op de een of andere manier zijn ze Oranje in gerommeld. Nou, dan er nu maar weer uit. En kiezen voor spelers die wel eens te betrappen zijn op een positieve match....

Hoe is Klaiber in vredesnaam in beeld bij het Nederlands elftal? Kijkt Frank naar hoe die op de bank zit? Of doet hij het op de training zo geweldig? De man is 3x ingevallen, tegen Atalanta was hij koning terugspeelbal. Die Frank heeft echt een enorme tunnelvisie als dit waar is. Geef dan een Zeefuik, Geertruida of Teze een kans!

19 november 2020 om 14:36

Het lijkt me duidelijk dat Dumfries de strijd voor de rechtsbackpositie wel heeft gewonnen. Wie zijn stand-in moet worden vind ik een beetje een nutteloze discussie. Natuurlijk is het huwelijk tussen Hateboer en Oranje nog niet bepaald gelukkig, maar is een reserveback van Ajax gelijk beter? Of een ex-back van FC Groningen die net een handvol wedstrijden in de subtop Bundesliga meedraait? En Geertruida en Teze zijn geen fullbacks en op die plek evenmin beter dan Hateboer, waarbij ik hen en met name Teze wel zou noemen in de discussie of Veltman nog een uitnodiging voor het Nederlands elftal moet krijgen.

Damn ik schrok mij kapot toen ik dit bericht las.

Daarna gaan nadenken na 5 andere opties die beter waren!
Helaas kom ik tot de conclusie dat het inderdaad erg mager is..

1. sowieso Dumfries
2...tete mits hij minuten maakt
3 Kom je inderdaad uit op jongens als: Klaiber, Zeefuik, Kasdorp, Geertruida

Wat een onzin dit bericht. Die is er nog veel te ver van verwijderd. Zou mooi zijn voor Klaiber, maar hij is als back-up gehaald voor Mazraoui. Hij zal vast enkele wedstrijdjes spelen, maar ik denk dat Klaiber geen basisspeler gaat worden en het is wachten op een nieuwe rechtsback uit de jeugd of elders vandaan. Tot die tijd lekker Veltman als back-up houden voor RB, tot dat er een beter alternatief zich aandient.

Hahahahahaha natuurlijk de 2e back van Ajax.

Kunnen we niet gewoon alle niet Ajax spelers direct uitsluiten van het Nederlands elftal? je kunt het altijd zo beredeneren dat de 2e rechtsback van Ajax in het Nl moet dus laten we maar de rest direct uitsluiten. dat zorgt ook ervoor dat we geen discussies meer hebben!

Voor mensen hier al te serieus op gaan reageren, het is een suggestie van voetbalcommentator. Veel opties op rechtsback hebben we inderdaad niet, maar het duurt nog een paar maanden tot de volgende interlandperiode. Onder normale omstandigheden blijft Mazraoui basisspeler bij Ajax en zal Klaiber zich niet in de kijker gaan spelen. Wie dan wel ... Geertruida misschien? Karsdorp misschien? Tete als hij hersteld is van zijn blessure misschien. En misschien dat Hateboer zich toch goed blijft ontwikkelen in Italiã« dat hij toch gezien zal worden als het beste alternatief voor Dumfries. Momenteel lijkt de eerste taak van De Boer om te gaan doorselecteren op weg naar het EK in de selectie die hij van Koeman heeft geã«rfd. Eerst slachtoffer is Kevin Strootman die niet speelde en desondanks uitnodgingen bleef krijgen. Die veel deze periode al af. Door het gebrek aan verdedigers zat Veltman er uiteraard bij, maar die speelt bij Brighton ook amper dus die gaat ook afvallen onder normale omstandigheden. Babel die in Turkije ook tussen bank en basis zweeft zou daarna ook kunnen afvallen. Helemaal als Gapko en Stengs zich blijven ontwikkelen, Malen, Promes en Berghuis hun vorm vinden en Bergwijn weer gaat spelen. Dan lijkt me Babel ook een aflopende zaak. Dan zijn we al een heel eind op weg naar een fatsoenlijke selectie voor het EK.

Als het gaat om een backup van Dumfries, logische 1e keuze, dan heb je naast Hateboer eigenlijk niet veel andere opties op dit moment? Veltman is r toch ook nog (zie ik liever RB dan Cv), Tete speelt niet, Zeefuik nog niet rijp genoeg(?), Karsdorp geen idee, Janmaat speelt niet... In dat geval kom je dus uit op spelers van het 2e plan... of er zou in Jong Oranje iemand moeten zijn die kan doorschuiven?

Bart Nieuwkoop van Feyenoord eens proberen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren