Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Laporta reageert op ‘chantage’ van Frenkie de Jong, die er een optie bij krijgt

Laatste update:

Chelsea houdt de ontwikkelingen rond Frenkie de Jong nauwlettend in de gaten. Dat schrijft BILD. Mocht N'Golo Kanté besluiten om zijn tot medio 2023 doorlopende contract op Stamford Bridge niet te verlengen, dan komt de Nederlandse spelmaker van Barcelona in beeld. Joan Laporta reageerde ondertussen op de verwijten aan het adres van zijn club dat De Jong gechanteerd zou worden.

Chelsea werd deze transferperiode al meermaals afgetroefd door Barcelona, maar zou ook zomaar eens zaken kunnen gaan doen met de Catalaanse club. Als Kanté besluit dat hij zijn verbintenis bij the Blues niet wil verlengen, heeft Chelsea namelijk een nieuwe spelverdeler nodig en dan is De Jong een serieuze optie. Het is echter niet duidelijk of de voormalig Ajacied wel trek heeft in een transfer naar het blauwe deel van Londen. Eerder wees hij een overstap naar het Manchester United van trainer Erik ten Hag van de hand.

Barcelona zal ondertussen hopen dat het De Jong aan Chelsea kan verkopen, aangezien de Catalanen hun financiële huishouding op orde moeten hebben om alle nieuwe aanwinsten in te kunnen schrijven. Clubpresident Laporta sprak zelfs onlangs nog met Todd Boehly, de nieuwe eigenaar van de Londense club. "Ik heb De Jong niet aangeboden aan Chelsea", reageert Laporta desgevraagd in gesprek met CBS Sports op de geruchten. "We hebben gewoon over voetbal gesproken."

De voorzitter van Barcelona wil nog iets rechtzetten. Er wordt gemeld dat De Jong salarisverlaging moet accepteren en anders niet zal spelen en dat leidde tot een storm aan kritiek, waarbij ook het woord 'chantage' meermaals viel. Dat ziet Laporta anders. "Als hij geen salarisverlaging accepteert, gaat hij gewoon door bij Barcelona. Frenkie de Jong heeft een contract en wij zullen zijn beslissing respecteren. We rekenen verder op hem en van enige dwang richting hem of anderen is totaal geen sprake."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zal het zeer toejuichen als Frenkie de Jong bij ons in het blauw komt te spelen. Dan heeft Chelsea toch wel echt een geweldig middenveld. Chelsea moet er alles aan doen om Frenkie de Jong binnen te halen want het is toch echt wel een geweldenaar! Ik heb ook gelezen dat Frenkie de Jong liever naar Chelsea wilt dan naar de vereniging uit Manchester. Hoewel Chelsea niet zoveel centjes over heeft voor Frenkie de Jong is het voor Barcelona niet mogelijk om Frenkie de Jong te verkopen als Frenkie de Jong zelf niet naar Manchester United wilt. Dit biedt een uitstekende onderhandelingspositie voor toponderhandelaar Todd Boehly.

Het zal een geweldige slag zijn als Chelsea Frenkie de Jong weet binnen te halen. Bij Chelsea gaat Frenkie de Jong spelen onder tovenaar Tuchel. Hoewel Frenkie magisch is in het geven van korte passes waarmee hij het spel kan verdelen is Tuchel magisch op het gebied van tactiek. Deze twee magische dingen gecombineerd moet toch haast wel prijzen opleveren. Ik denk ook dat Herr Tuchel Frenkie de Jong nog beter kan maken waardoor hij wellicht in de toekomst ook individuele prijzen kan gaan pakken.

Wat kijk ik uit naar het komend seizoen. Chelsea heeft gister laten zien waarom ze de huidig wereldkampioen zijn. Als Frenkie de Jong Chelsea gister ook heeft zien spelen snap ik wel waarom hij naar London wilt komen. Chelsea is het team dat onder Thomas Tuchel in de toekomst hoge ogen gaat gooien en veel indruk gaat maken in het internationale voetbal.

Hopelijk tot snel Frenkie!

30 juli 2022 om 09:55

Ga toch weg joh, Kante oké, maar Kroos, Modric, Pedri, Verrati, KDB, Fabinho, Bruno, Kimmich, Gundogan, Foden, Thiago Alcantara etc staan al boven Kovavic (goede speler hoor) laat staan boven Frenkie. Gewoon trollen dit. Zeggen dat Frenkie en Kovacic top 5 middenvelders zijn. Zucht

30 juli 2022 om 10:05

HeinAzijn is gewoon de Prem in minder obvious vorm, maar het blijven allebei trolls en Hein is ook nog eens iemand die uitsluitend positieve reacties plaatst met alleen maar open deuren intrapt en zo hij de konten van de mods likt doordat hij nooit op het randje wat zegt. Dit wordt ongetwijfeld weer verwijderd maar het is eens tijd dat iemand zegt waar het op staat.

30 juli 2022 om 10:05

Absoluut niet mee eens. Kovacic is een fantastische speler die absoluut bij de beste middenvelders ter wereld hoort. Zijn enige nadeel is dat hij Net te vaak geblesseerd is, maar als hij speelt is hij de beste man op het (midden)veld

30 juli 2022 om 10:11

Als Chelsea fan zijnde snap ik je voorkeur voor Chelsea speler Kovacic, miljoenen voetbalfans wereldwijd noemen Kovacic echt niet in 1 adem met Toni Kroos, Modric, KDB etc. Top 10 misschien, maar echt geen top 5. Hoor zelden zijn naam voorbij komen in het beste middenvelders debat online

30 juli 2022 om 10:17

Dat kan, maar dat zegt me niet zo veel. Online wordt James ook nooit naast TAA gezet, terwijl we ondertussen toch wel kunnen zeggen dat hij minstens net zo goed is.

30 juli 2022 om 10:27

Nou dat is niet helemaal waar, 3 namen die nadrukkelijk worden genoemd in rechtsback discussie: Trent, Hakimi en James. Er is genoeg discussie alleen al in Engeland over wie rechtsback moet zijn voor het nationale team: Trent of James. Genoeg mensen die praten over James, ja Trent wel iets meer gehypt. En uiteraard zegt het best veel waar de overgrote meerderheid over praat als ze het hebben over de allerbeste middenvelders. Dus jij zou Kovacic serieus top 5 zetten dus ten koste van aardig wat toppers?

30 juli 2022 om 10:35

Trent wordt enorm overhypt, maar dat hoort erbij als je voor Liverpool of United speelt. Over Kovacic, wie zijn er beter dan? De Bruyne, Kroos en Modric. Dan ben je er wel zo’n beetje.

30 juli 2022 om 10:35

YoeriCFC

Haha dacht dat alleen wij Ajacieden overdreven waren in het hypen van eigen spelers. Maar denk dat geduchte concurrent hebben met de Chelsea fanboys


Kom op, Kova is goed, maar toch geen top 10 middenvelder ter wereld.

30 juli 2022 om 10:41

Het valt mij op dat spelers van andere clubs best wel snel gehyped worden t.o.v. Chelsea spelers. Zo een Thiago vind ik echt niet beter dan Kovacic hoor. Modric en de Bruyne zijn dat uiteraard wel, maar dan lees ik ook nog Foden, Gundugan, Pedri en Bruno Fernandes want ik tamelijk lachwekkend vind. Fernandes heeft 1 heel goed jaar gehad maar is daarna ook erg teruggevallen. Pedri en Foden zijn talenten met veel potentie, maar hebben het niveau van Kovacic nog niet. En Gundugan vind ik ook niet zo geweldig, had dan Bernardo Silva gezegd.

Verder vind ik Frenkie de Jong ook heel goed, maar in Nederland heb je een groep die heel negatief is over deze speler. Dat vind ik jammer voor jullie dat jullie niet kunnen genieten van zijn spel.

30 juli 2022 om 10:46

TAA is van een andere orde. Staat als rechtsback vaak bovenaan als creërende speler. James is erg goed maar TAA is een niveau hoger.

30 juli 2022 om 10:48

@Yoeri.
Geloof dat je Fabinho, Bruno, Kimmich, Gundogan, Thiago Alcantara en Verrati nog nooit hebt zien spelen? En @Heinazijn, je bent vergeten hoe Gundogan opstond toen KDB geblesseerd was vorig seizoen en voornamelijk dankzij hem City aan een brute winning streak begon waar ze de PL als speeltuin gebruikte? Die scoorde erop los als middenvelder hoor, en tevens wie schoot City naar de titel dit seizoen? Over ondergewaardeerde spelers gesproken... Maar goed, ook sommige Chelsea fans hebben dus blijkbaar last van cognitieve dissonantie.

30 juli 2022 om 10:52

@heintje...je noemt al die spelers op die zich meerdere malen hebben bewezen en er stonden wanneer ze moesten presteren. Iedereen heeft het over de zogenoemde supertalent Frenkie..maar ik heb hem tot op heden nog niet zien doen of een belangrijke rol zien spelen + continuïteit zoals: vd Vaart, Sneijder, Cocu, Davids, Seedorf, R.de Boer etc.
Het is redelijk 'nederlandse' subjectiviteit hoe je ernaar kijkt.
Want Pique moet ook z'n salaris inleveren en wordt naast het oud vuil gezet en het is uit met Shakira..
Ik zie daar geen bericht van jouw over?

Noem ook ajb welke wedstrijd tot op heden van waarde is geweest voor Barcelona? Alvast bedankt

30 juli 2022 om 11:12

@Somagunner, zodra Trent moet verdedigen laat hij steken vallen. James heeft niet de vrijheid die TAA heeft om maar 90 minuten bang ballen de 16 in te lanceren. TAA speelt bijna meer als een middenvelder dan als verdediger.

@Jeffrey_, ik zie ze erg vaak spelen en ik blijf bij wat ik zeg. Wat Fernandes en Fabinho in jouw lijst doen vraag ik me echt af, over Gundogan, Thiago en Kimmich valt nog te praten. Zij zijn toppers, maar beheersen minder facetten van het spel dan Kovacic. Kovacic heeft een beetje tegen dat hij zelf niet vaak scoort, maar hij is van het afpakken van de bal tot de assist geven de absolute toonaangevende speler bij een top club. Hij kan alles!

30 juli 2022 om 11:13

Hallo Dennis_wise,

Ik kijk niet zoveel Barcelona dus ik kan daar niet zoveel over zeggen. Maar bij het Nederlands elftal heb ik echt van Frenkie genoten. Bijvoorbeeld laatste nog in die 4 wedstrijden in de natie competitie vond ik hem erg goed spelen.

Verder wat wedstrijden geleden tegen Duitsland waar hij toen scoorde en de wedstrijd ombuigde. Ook in die wedstrijd toen in de Kuip tegen Frankrijk was hij enorm goed. Toen heeft Frankrijk door zelfs het systeem omgegooide puur en alleen om Frenkie de Jong af te stoppen. En natuurlijk niet vergeten de wedstrijden in de Champions League met Ajax. En dan vooral de wedstrijden tegen Real Madrid waar Frenkie als jongeman zelfs de grote Modric het bos in stuurde.

30 juli 2022 om 11:18

En dan heb je trollen zoals jij die alles en iedereen die niet NL is of geen ED verleden heeft standaard beter vinden.. Zucht.. On: Frenkie heeft vast en zeker keuze zat want z’n kwaliteiten staan buiten kijf en worden alom geprezen en gerespecteerd (behalve door eerdergenoemde trollen). Feit blijft dat als hij nergens heen wil hij nergens heen zal gaan. Barca moet gewoon lappen, desnoods over meerdere jaren uitgesmeerd maar het totale bedrag waar ie recht op heeft. Alleen dan zou ik meewerken aan een transfer, als ik Frenkie was. En anders niet. Dan maar “toevallig” op de bank.

30 juli 2022 om 11:19

Omdat deze fijne website zo lekker artikelen plaatst mag deze weg want dubbel..

30 juli 2022 om 11:20

James is beter dan TAA, just sayin'. En Franky de Jong kun je met een beetje gezond verstand niet scharen in een rijtje van Modric, Kroos, Valverde, Casemiro, Camavinga, Tchouameni, Pedri, Gavi, Henderson, Gundogan, De Bruyne, Rodri, Kimmich, Goretzka, Kante, Fabinho, Thiago Alcantara, Verratti en nog meer, ik vergeet er vast wel een stuk of 10, 20.

30 juli 2022 om 11:20

En dan heb je trollen zoals jij die alles en iedereen die niet NL is of geen ED verleden heeft standaard beter vinden.. Zucht.. On: Frenkie heeft vast en zeker keuze zat want z’n kwaliteiten staan buiten kijf en worden alom geprezen en gerespecteerd (behalve door eerdergenoemde trollen). Feit blijft dat als hij nergens heen wil hij nergens heen zal gaan. Barca moet gewoon lappen, desnoods over meerdere jaren uitgesmeerd maar het totale bedrag waar ie recht op heeft. Alleen dan zou ik meewerken aan een transfer, als ik Frenkie was. En anders niet. Dan maar “toevallig” op de bank.

30 juli 2022 om 11:56

@Heinazijn: de wedstrijden van de laatste drie seizoenen bij Barca zouden veel bepalender moeten zijn in je beoordeling over hem. Zeker ook omdat de belangrijkste wedstrijden die hij met het NL eftal heeft gespeeld (EK) hij niet indrukwekkend was.

30 juli 2022 om 13:55

Kroos? Echt waar? Je noemt Kroos als top-5 middenvelder? Ben je de 0 erachter vergeten? Want hij behoort al lang niet meer tot de beste 20! Zelfs bij Real zal hij dit seizoen zijn basisplaats kwijt raken.

30 juli 2022 om 14:05

Kroos niet meer. Kimmich, Fabinho, Bernardo, Rodri, Pedri en veratti zet ik er sowieso boven. Barella en Brozovic vind ik eigenlijk ook niet minder.

30 juli 2022 om 19:10

Hij mag toch gewoon zijn mening hebben?

31 juli 2022 om 08:08

Och HerbyHerbs, wat lachwekkende reactie! Is het jaloezie, onzekerheid of een stukje onvrede over je eigen leven? Nog liever open deuren intrappen, dan iemand de grond intrappen! Dat Hein positief in het leven staat, is een voorbeeld voor velen. Zij die zich daaraan storen, zouden eens in de spiegel moeten kijken en zich moeten afvragen hoe gelukkig ze eigenlijk zijn. Gelukkig trekt Hein zich niks aan van dit soort zielige posts. Hein jonge, blijf je bijdrage lekker positief houden.. Het wordt gewaardeerd!!

30 juli 2022 om 10:52

Al zou ik Fdj graag bij Chelsea willen zien hoop ik dat ze geen zaken met Barca doen. Laat Barca hun eigen puin zooi maar oplossen Chelsea moet daarin geen oplossing bieden. Fdj moet lekker blijven zitten met zijn huidige salaris en eens kijken of ze al hun spelers dan in kunnen schrijven.

30 juli 2022 om 10:52

Dank voor je bijdrage Hein. Wederom sla je de spijker op z’n kop. Ik ben het helemaal met je eens dat Frenkie en Tuchel en magisch koppel kan vormen. Een meester-tacticus met een voetballer als Frenkie in de as zal ervoor zorgen dat hij een kampioenselftal kan gaan smeden.

30 juli 2022 om 11:39

"dan naar de vereniging uit Manchester" dat is een vrij denigrerende uitspraak voor de succesvolste club uit Engeland. "toponderhandelaar tedd boehly" die van alle kanten wordt aangepakt door Barcelona. Want Raphina en Kounde liepen al op stamford bridge als ik de verhalen mocht geloven. En als laatste, als je de wedstrijd van gister aanhaalt om een argument te geven dat hij naar London komt, dan hoop ik oprecht dat hij de wedstrijd tegen Arsenal niet gezien heeft want dan komt hij daar niet eens om te shoppen.

30 juli 2022 om 11:54

Hij doelt natuurlijk op ‘united’ het is alleen verenigt Manchester en inderdaad niet vereniging.

30 juli 2022 om 13:01

Dat snap ik en United is de meest succesvolle club uit Engeland. City heeft nieteens interesse dus hoezo "verenigt Manchester"?

30 juli 2022 om 15:02

Troy010, Manchester United betekent verenigd Manchester, al betwijfel ik of HeinAzijn dat in eerste instantie bedoelde.Ironisch ook dat LondonisBlue met zo’n denigrerende IQ-opmerking komt, terwijl hij verenigd niet eens goed kan spellen.

30 juli 2022 om 19:49

Verenigt is vertaald United

30 juli 2022 om 13:42

Wat een bijzonder nare en zwakzinnige opmerking van jou. Hij heeft 72 likes omdat men zijn bijdrages waardeert. Het feit dat jij iedereen die laat blijken zijn bijdrage te waarderen wegzet als ‘zwak-socialen’ zegt eigenlijk wel genoeg. De rancune, och och och…

We gaan Kante vervangen voor De Jong? Lijkt me niet echt een directe vervanger.. Ik zit er niet op te wachten als ik heel eerlijk ben. Mocht Jorginho vertrekken dan lijkt hij me een veel logischere vervanger en dan zou het een aardige optie zijn. Op dit moment hoop ik dat Chelsea de prioriteit ergens anders heeft liggen. Als Werner vertrekt lijkt het me dat hij vervangen moet worden.

30 juli 2022 om 09:53

Overal waar Chelsea zijn prioriteiten ‘legt’ pakt niet zo goed uit dus misschien moet Chelsea gewoon helemaal geen prioriteiten meer ‘leggen’ en gewoon gaan kopen als ze iets willen voordat Barcelona weer een speler van de hengel weg plukt…

30 juli 2022 om 10:09

Nee je hebt gelijk, laten we gewoon 6 keepers kopen! Dat is een goed idee! Vooral niet kijken naar wat de selectie nodig heeft, maar vooral spelers kopen die Barca niet nodig heeft..

30 juli 2022 om 09:56

Zowel Frenkie de Jong als Ngolo Kante zijn vededigende middenvelders. Ze kunnen elkaar daarom ook wel 1 op 1 vervangen. Alleen zijn het twee andere types. Misschien wilt Tuchel wel meer een voetballende 6 hebben waardoor de Jong, Kante wel 1 op 1 kan vervangen.

30 juli 2022 om 10:06

Kante is geen verdedigende middenvelder. Hij kan goed verdedigen, maar hij is absoluut geen speler die je op een klassieke ‘6’ neer kunt zetten.. Dat hebben zowel Lampard als Sarri geprobeerd en dat heeft echt heel slecht uitgepakt.

30 juli 2022 om 10:20

Maar Sarri speelde toch altijd met Jorginho op de 6 positie? En dat werd toen altijd verafschuwd omdat hij de plek van Kante daarmee innam. Maar het beste kwam Kante inderdaad tot zijn recht toen hij speelde als 8 in dat 5-2-3 systeem van Conte waar hij naast Matic of Fabregas stond.

30 juli 2022 om 10:25

Ook Sarri heeft het geprobeerd. Ik werd gek van dat gezanik van mensen hier die constant bleven roepen dat Kante “op zijn eigen plek gezet moest worden” omdat FIFA hem als CDM in de database heeft staan..

30 juli 2022 om 10:35

Hmm oke ik had ook altijd in mijn hoofd dat Kante wel op zowel 6 als 8 kon spelen. Maar ik me ook op een gegeven moment nog wel herinneren dat hij erg ver vooruit kwam te spelen als een soort van rechter aanvallende middenvelder. Dat vond ik ook zonde gezien Kante zijn verdedigende kwaliteiten.

30 juli 2022 om 11:07

Eens. Kante is een hele lastige speler om in te passen. Hij heeft een echte niche en om daar optimaal gebruik van te maken zou je eigenlijk je hele team daarom heen moeten bouwen. Hij functioneert het beste in een middenveld met twee man waar hij degene is die de tegenstander opvangt op hun eigen helft tot aan halverwege onze eigen helft. Hij is op zijn best als hij over de breedte van het veld kan bewegen, niet in de lengte van het veld. Toen we met Matic en Fabregas speelde was dat een perfecte combinatie, nu met Kovacic en (in mindere maten met) Jorginho kan dat ook. Zodra je daar nog een speler tussen propt dan zal Kante over de lengte van het veld komen te spelen wat verdedigend problemen oplevert en hem in aanvallende situaties dwingt waar hij eigenlijk niet zo heel veel te zoeken heeft.

30 juli 2022 om 11:17

Bij het nationale elftal van Frankrijk speelde Kante vaak als defensieve middenvelder en onder Conte ook in een dubbele pivot, zoals aangegeven. Het gaat erom dat je de juiste formule vindt wanneer je Kante als verdedigende middenvelder neerzet, je moet bv. de opbouw niet aan hem overlaten. Kante is een goede 'mee-voetballer', maar niet diegene die de opbouw verzorgt. Hoe dan ook, De Jong zou zeker wel een goede vervanger/opvolger kunnen zijn voor Kante. Ofwel in een dubbele pivot naast Jorginho (die dan de Schone rol vervult zoals bij Ajax), ofwel met De Jong als rechtshalf of linkshalf en Jorginho daarachter op 6. In beide gevallen zou De Jong wel bij Chelsea passen denk ik, heeft het loopvermogen en de voetballende kwaliteiten om daar een draaischijf te zijn.

30 juli 2022 om 10:54

Idd Yoeri, Frenkie komt niet in de buurt van Kanté

30 juli 2022 om 12:12

Wat heeft het nou voor zin twee compleet verschillende spelers te vergelijken?

Frenkie de Jong zijn grote kracht is bij het omschakelen naar de aanval waarbij je hem kan aanspelen al wordt hij onder druk gezet. Hij is de man die je zo snel mogelijk in bal bezit wil hebben om zo onder de druk van je tegenstander uit te voetballen zodat je de eerste fase van je aanval op kan zetten.

Kante is een bal afpakker, een speler die in zijn kracht is wanneer de tegenstander in balbezit komt en een aanval op wil zetten. Dan heb je veel aan Kante om de aanval eruit te halen en de bal te veroveren zodat je zelf kan aanvallen. Alleen moet je die tegenaanval niet door Kante op laten zetten, die moet de bal zo snel mogelijk inleveren bij een type als Frenkie de Jong.

Als je Frenkie aan wil trekken om Kante te vervangen, dan betekend dat de coach in een heel ander systeem wil gaan voetballen waarbij de nadruk meer op balbezit, aanvallen en hoog druk zetten komt te liggen.

Laporta geeft dus in ieder geval toe dat er sprake is van salarisverlaging. Dan weet je verder al genoeg. Natuurlijk gaat FdJ verder bij Barca als hij geen verlaging accepteert. Het zal alleen ‘toevallig’ nooit meer in de basis zijn.

30 juli 2022 om 10:38

Hangt af wat je definitie van 'toevallig' is. Als het betere spelers zijn zoals Pedri, Gavi, Bus, Kessie dan eens.

Als Barca hem weg wilde pesten, hadden ze hem niet mee genomen en minuten gegeven. Dit zie je ook bij veel clubs. Ook Barca trouwens onder Koeman, stuurde gelijk aantal spelers weg. Mochten niet meer mee trainen en moesten ophoepelen. Pjanic bijv heb je toen ook geklaagd?

30 juli 2022 om 10:42

Als ze hem niet mee hadden genomen was zijn transferwaarfe ook direct gehalveerd. Zo slim zijn ze dus toch nog wel.

30 juli 2022 om 10:56

Er ligt al een akkoord met Man United over een vast bedrag van 75mio toch? Dus hadden ze hem makkelijk thuis kunnen laten. Wat je zegt is dus gewoon onzin om maar een reden te willen vinden dat er wel sprake is van chantage want stel nou dat hij echt niet gechanteerd wordt, is onmogelijk.

30 juli 2022 om 11:29

Deze haters zullen altijd een excuus blijven zoeken. Ik heb het opgegeven met ze in discussie te gaan. Nog een maand en dan is de transferwindow gelukkig dicht.

Als Laporta zegt salarisverlaging is gewenst maar we gaan hem niet dwingen en niks verplichtingen, dan betekent dat volgens hun dus het tegenovergestelde. Dan weten ze 100% zeker dat hij bedoelt, je gaat banken als je niet weg gaat.

Dus wat er ook naar buiten komt ze zijn ervan overtuigd dat de club hem weg pest en naar de uitgang duwt.

Kans is heel groot dat Frenkie gewoon blijft. En denk je echt dat Xavi hem op de bank zet als hij goed genoeg is voor de basis? Welke trainer gaat zijn beste spelers op de bank houden om ze te pesten? Enige reden dat Frenkie op de bank zal zitten is omdat de trainer de anderen op dat moment beter vindt. Wat heeft Xavi eraan om een kwalitatief minder elftal op te stellen en zo de titel of CL kwalificatie/ knock-out mis te lopen? Mensen roepen maar wat zonder na te denken

30 juli 2022 om 11:58

@MrKrillin, klopt als een bus! Het is ongelofelijk hoe sommigen zo hardnekkig vasthouden aan foutieve oordelen. Iedereen weet dat Barca een nieuw salarisschaal hanteert, vele spelers werden verzocht om in te leveren. Het is niet dat Laporta nu iets geheims onthult. Van meet af aan zei hij bij zijn aanstelling als voorzitter dat het zijn prioriteit is om het salarishuis te verlagen en een nieuw salarissysteem in te voeren. Dit deed hij in zijn eerste ambtstermijn als voorzitter van 2003-2010 ook al. Deze salarisschalen gaan wel gepaard met mooie bonussen bij sportief succes. Het is een salarismodel die Cruijff destijds al aan Laporta voorstelde, met als achterliggende gedachte dat spelers komen die écht voor de club Barca willen spelen, zoals we nu terugzien.
Het transferbudget staat daar verder los van, natuurlijk worden er nieuwe spelers aangetrokken gezien de financiële deals die gesloten zijn om het team competitief te maken. Hierover heeft Laporta overigens ook zeer mooi gereageerd gisteren (ik verwacht dat VZ dat stukje nog wel zal plaatsen later). Maar ook de nieuwe spelers die gekomen zijn, verdienen een salaris binnen de huidige schalen. Ook al konden ze elders meer verdienen, kozen ze zelfstandig voor Barca, zonder dwang. Dembele idem, die was vrij als een vogel en keerde zelf terug met 40% minder salaris.
Maar ja, wie de valse onzinnigheden wil blijven geloven dat De Jong onderdrukt en gechanteerd wordt, is ook vrij om dat te geloven.

30 juli 2022 om 12:01

@Lionaldinho84, niets aan toe te voegen, Dembele is daar het beste voorbeeld en bewijs van. Daarover werden ook speculatieve onzinnigheden gemeld dat hij een tribuneklant zou worden en weet ik veel wat nog allemaal, maar Xavi liet hem gewoon spelen zonder garantie dat hij zou bijtekenen. Hij leek zelfs al definitief niet meer bij te tekenen.

30 juli 2022 om 11:44

Er zijn dus ook mensen als jij die het gewoon niet willen snappen?? Laporta en co roepen al maanden dat de salarissen recht getrokken moeten worden conform nieuw beleid. Dat is niks nieuws. En denk je nou echt dat als FdJ geen salaris veraging accepteert hij dan nooit zal spelen? Allemaal onnozele aannames om toch te blijven geloven in je eigen gelijk. Blijf vasthouden zou ik zeggen.

31 juli 2022 om 10:55

De salaris verlaging kan ik begrijpen, maar het niet betalen vd 19 miljoen niet..

Als Kanté weggaat is dit wel een mooie stap. Chelsea is toch een stuk aantrekkelijker dan United op het moment helaas. Bij Barca is het gewoon geen gelukkig huwelijk en hij heeft nu de leeftijd dat ie het echt waar moet gaan maken.

30 juli 2022 om 10:39

Waar zou Kante heen gaan, PSG, Juve?
Heb eigenlijk niets gelezen over interesse ofzo.

30 juli 2022 om 10:55

PSG zou perfect zijn

Haha die oplichter ziet de bui al hangen. Nu hij merkt dat die verachtelijke houding van Barcelona alom wordt bekritiseerd trekt hij opeens de keutel in. Natuurlijk is er dwang. Alleen zullen ze dat nooit erkennen.

30 juli 2022 om 09:53

Haha ik zat er net aan te denken... Wat een kerel dit...

30 juli 2022 om 10:00

Denk niet dat dit gevalletje keutel intrekken is. Hij moet dit zeggen en zal dit blijven herhalen net als Frenkie zal blijven herhalen dat ie wil blijven. Als er spelers ingeschreven moeten worden gaat t interessant worden. Misselijk mannetje trouwens Laporta.

30 juli 2022 om 10:40

Nietszeggende woorden voor de buhne van een man voor wie liegen een tweede natuur is. Even alles willen kalmeren naar buiten toe en binnenshuis gewoon doorgaan. Wat een slang..

30 juli 2022 om 10:59

Want stel je nou eens voor dat Frenkie echt niet wordt gechanteerd dat is natuurlijk onmogelijk. Linksom of rechtsom, ze kunnen het dus niet meer goed doen. Interessant!

30 juli 2022 om 11:13

@fcvoetbal23 - Het is toch overduidelijk? Laporta zegt net genoeg om Laliga niet op z'n dak te krijgen. Niets tegen jou hoor, maar ik vind het werkelijk ongelooflijk dat veel supporters het per se niet willen zien. Misschien ligt het probleem wel bij het woord 'chantage', maar er is duidelijk sprake van drang en in een mindere mate dwang. Het probleem is dat de invalshoek van Barcelona (of nou ja, het bestuur) wel te begrijpen is, maar de handelingswijze is ronduit lachwekkend en walgelijk. Er is totaal geen sprake meer van enig respect en Laporta walst over alles en iedereen om z'n zin te krijgen.

Maar nu even een hypothetische situatie, aangezien ik die andere kant van de medaille wel kan voorspellen: Jij bent duidelijk een supporter. Wat nou als over drie jaar blijkt dat de genomen risico's onverantwoord zijn gebleken en dat Barcelona tegen die tijd nog veel zwaarder in de problemen zit? Hoe ga je dan terugkijken op de reacties van nu? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

30 juli 2022 om 11:24

@sirius, kijk daar heb je inderdaad een punt, misschien ligt het aan het woord chantage inderdaad want ik zie chantage heel anders. Vooral gezien de speeltijd die hij nu steeds blijft krijgen weliswaar op een andere maar geen onbekende positie. Als ik Frenkie had willen chanteren had ik hem niet als Puig, Mingueza en Braithwaith lekker thuis gelaten gezien de overeenkomst die er al ligt met Manu en had ik gezegd dat hij op weinig minuten had kunnen rekenen want dan zou hij eerder weg gaan toch? Maar dat doen ze niet, ik zie hem lachend trainen op beelden, hij wordt overal bij betrokken en dat is ook een plaatje wat heel veel mensen andersom niet willen zien.

Ik begrijp zeker wat je zegt, als je een beetje tussen de regels in leest zie je dat of verlagen of het liefst weg. Dit is wat Barca het liefst zou willen maar ik denk dat Frenkie uiteindelijk zelf beslist en dat Barca het moet accepteren, vraag is, hoe zal er dan met Frenkie om worden gegaan. Waarom zou Frenkie zo graag willen blijven als ze zo slecht met het om gaan en het WK op komst? Voor het geld en om zo op 24 jarige leeftijd zijn carrière te ver persten, ik zie dat namelijk niet. Waar ik moeite mee heb is dat mensen geruchten brengen als de waarheid/feiten en wel weten hoe alles zit etc, is jammer. Want wat weten we nou echt 100% zeker?

Ik ben een liefhebben van mooi voetbal en dus niet per definitie een Barca fan maar volg de club zeker. In hoeverre vindt je het onverantwoord? Voor Corona wilde de club naar een omzet van een miljard, probleem waren de hoge kosten en doordat de boel op slot ging trokken ze minder toeristen waar ze afhankelijk van zijn en als ze dan ook nog eens niet presteren en een matig team op het veld hebben staan dan verdienen ze er helemaal niet op. Daarom zou het ook onmogelijk zijn om niks uit te geven en alleen maar jeugd aan te passen want hoeveel toeristen gaat dit trekken en hoeveel prijzen ga je winnen? Dan zouden ze alsnog failliet gaan.

Ik ben voor de club blij dat Corona kwam want dat zorgde er voor dat ze wel moesten bezuinigen en nieuwe manieren moesten vinden om geld te verdienen (nieuwe sponsoren). Ze investeren in kapitaal op het veld omdat er een team moet staan wat toeristen trekt en om de prijzen speelt om weer geld te verdienen. Dus zolang de boel niet meer op slot gaat zie ik er weinig risico in omdat ze dan weer naar een normale omzet gaan als voor Corona. En dan zal je ook geen last meer hebben van de la Liga regel dat je x percentage uit mag geven van wat binnen komt omdat er genoeg binnen gaat komen en met alle bezuinigingen en extra sponsoren gaan ze denk ik nogal wat omzet draaien. Feit is dat door 2/3 jaar Corona geen toeristen kwamen en dus geen inkomsten met daarbij de hoge uitgaven, ja dan wordt het lastig.

Nu gaan ze zoals Real Madrid het stadion verbouwen om op lange termijn meer inkomsten te genereren en minder afhankelijk te zijn van prestaties. Wat Real gezien Corona tijd gewoon fantastisch heeft gedaan.

30 juli 2022 om 11:30

Dus nu zijn het opeens leugens? Dus we kunnen niks geloven van wat hij zegt? Dus ook niet dat hij wil dat Frenkie salaris inlevert? Is dat ook een leugen? Of alleen het deel van zijn verhaal wat past binnen wat jij wilt geloven?

30 juli 2022 om 12:35

Barca fans doen aan Cherry picking. Als de Jong zn achterstallige loon vd de afgelopen 2 jaar krijgt vergoed. Zal niemand problemen hebben als hij vervolgens om een loonsverlaging wordt gevraagd. Overigens vind ik ook dat Barca spelers oliedom zijn in dit soort constructies mee te gaan. Dacht dat Fenkie redelijk slim was maar hoe kun je in hemelsnaam zon slechte deal afspreken.

30 juli 2022 om 12:42

Is er iemand die heeft gezegd dat hij z’n salaris niet moet krijgen en dat het oké is al hij het niet krijgt? Niks van wat hier boven is gezegd heeft daar ook maar iets mee te maken. Ik vindt namelijk ook dat hij dat niet krijgen, dan zal Frenkie zelf ook wel een geste doen om te blijven om zijn salaris aan te passen in het nieuwe salarishuis.

30 juli 2022 om 16:51

Nee klopt barcafans hebben t alleen maar over salarisverlaging dat is dus exact mijn punt.

Als meneer Laporta zegt ‘we chanteren hem niet’ kan je de klok erop gelijk zetten dat die eigenlijk bedoeld ‘we chanteren hem wel en hij moet weg om iedereen te kunnen inschrijven’ dit is namelijk dezelfde manier die in zijn campagne voor het voorzittersschap zei ‘Als ik voorzitter wordt blijft Lionel Messi 100% en tekent hij een nieuw contract’ we weten allemaal hoe dat is afgelopen toch.. dus deze man op zijn Blauwe ogen geloven doe ik al een tijdje niet meer🤷🏻‍♂️

30 juli 2022 om 11:32

Jij wil hem gewoon niet geloven. Wat kan die man nog zeggen dan? Dit lijkt mij juist een eerlijk verhaal. We willen hem houden, we zouden ook graag minder salaris betalen maar als de speler het niet zit zitten gaan we hem niet dwingen (want dat kunnen ze ook niet).

Waarom.is dit niet geloofwaardig? Waarom moeten jullie allemaal complotten verzinnen terwijl er geen bewijs voor is?

31 juli 2022 om 10:59

En waarom geloof jij hem zo makkelijk @Lionaldinho84

Zou een goede transfer zijn , alleen dat zou betekenen dat het einde tijdperk kante is.
Daar zou ik erg van jammer vinden, frenkie is niet een zelfde soort middevelder.
Je gaat er zeker niet veel op achteruit alleen geen type 'kante'
En laat ze eerst maar Jorginho slijten want anders krijg je daar weer problemen mee op ten duur.
Ik laat me verassen.

30 juli 2022 om 10:03

Van Kante naar Frenkie ga je toch wel kilometers achteruit om eerlijk te zijn. Van 1 van de beste CDM's aller tijden naar iemand die teert op welgeteld 1 leuk seizoen bij Ajax jaren geleden. Zijn trouwens ook maar geruchten want lijkt me onmogelijk dat ze bij Chelsea liever Frenkie als Kante willen, in ieder geval de Engelse fans zullen dezelfde avond nog gaan rellen als dit gebeurt.

30 juli 2022 om 10:28

denk dat je een beetje vergeten bent wat Frenkie precies deed in dat ene leuke seizoen. Veelal wordt gerefereerd aan zijn dribbels en verleggen van het spel, maar het meest indrukwekkende waren juist zijn verdedigede acties. Snelheid, goede sliding en op harde doch faire wijze behoorlijk wat ballen veroverd. Frenkie en de Ligt waren het slot op de deur. Vervolgens zijn we hem gaan zien als cm omdat hij zo goed kan dribbelen en het spel verleggen en is Frenkie ook steeds verder naar voren gaan spelen en steeds krampachtiger op zoek gegaan naar goals en assists.

30 juli 2022 om 10:41

Waarom zou ik iets 'vergeten' zijn? Ik refereerde naar 1 goed seizoen bij Ajax, jij noemt dat "het slot op de deur", nou kijkend naar alleen al de counter van Tottenham waarbij Frenkie niet vrijuit ging denk ik daar anders over. Voor de rest wil ik die jongen niet gaan afzeiken maar met dit soort overdreven gedoe dwing je mensen haast om jouw reactie te ontkrachten. Tadic, Ziyech, De Ligt waren de absolute smaakmakers dat seizoen. Ik vind Frenkie beter in dribbels en balvast opzicht dan verdedigend, zie 3e goal van Mbappe's hattrick, werd gewoon kinderlijk gelokt en uitgespeeld om eerlijk te zijn. Balvast en wegdraaien zou ik als zijn sterkste punt omschrijven, verdedigend juist niet.

30 juli 2022 om 10:45

De Ligt is ijzersterk, maar een slot op de deur betekent vrijwel nooit passeerbaar. Type van Dijk is een slot op de deur. De Ligt heeft bijna elke wedstrijd wel 1 of twee zwakke momenten die soms ook beslissend zijn. Dat maakt hem juist geen slot op de deur, maar een over het algemeen ijzersterke verdediger die ook nog s veel inschuift / opkomt

30 juli 2022 om 10:58

@jeffrey volkomen gelijk man..en vergeet niet dat is 3/4 seizoenen geleden? Moeten we daarop blijven teren? Een eeuwig talent?

Seedorf heeft 4x CL gewonnen met 3 verschillende clubs.

Maar volgens mij heeft men meer respect voor Memphis en Frenkie en schatten hen hoger in..

Waar gaat de wereld heen😷😷😷🤦🏼

30 juli 2022 om 11:20

Ik mag toch hopen van niet. Met alle respect voor Memphis en Frenkie, maar spelers als Van Basten, Kluivert, Bergkamp, Makaay, Hasselbaink, RvP, Cocu, Davids, Seedorf etc. waren toch wel van een hele andere orde

30 juli 2022 om 11:35

Vergeet Robben, Gullit, Rijkaard en RVN niet.. inderdaad al die spelers die jij noemt hebben het uitstekend gedaan bij Europese topclubs en die zelfs bij de hand genomen.

30 juli 2022 om 11:42

Als we dan toch bezig zijn: ook Sneijder, Stam, Van Bronckhorst, Overmars, Van der Sar, mogen en moeten worden genoemd

30 juli 2022 om 12:23

Valverde en Modric zijn meermaals heel simpel uit Frankie de Jong zijn rug weggelopen evenzo de aanvallende middenvelders van Girona, Celta, Bilbao en Alaves. Dit overkomt hem/laat hij maar gaan op regelmatige basis. Het dilemma van Xavi is begrijpelijk.

30 juli 2022 om 22:17

Sneijder teert eigenlijk ook alleen maar op 1 geweldige seizoen verder stelde hij teleur. Op zijn 28e al aan het afbouwen.

Haha, "als hij geen salarisverlaging accepteert, gaat hij gewoon door bij Barcelona." Ja hã¨hã¨, dat noemen we een contract. Laporta doe echt alsof het een gunst vanuit Barcelona is met zijn " Frenkie de Jong heeft een contract en wij zullen zijn beslissing respecteren." Feit blijft dat Frenkie daar gewoon weg moet, dan maar Chelsea als United en Bayern niet concreet genoeg zijn. Alles is beter voor Frenkie zijn carriã¨re dan een Barcelona.

30 juli 2022 om 09:59

Ja Barcelona verdiend Frenkie misschien niet meer, maar aan de andere kant met het elftal wat er nu staat kan Frenkie wel eindelijk in een Barca waardig elftal gaan spelen. Ik kan me best voorstellen dat hij niet weg wil nu er eindelijk weer een kans op prijzen is. Liefst tegen de voorwaarden zoals nu in zijn contract staan

Nou, dus een storm in een glas water, Frenkie mag zijn salaris dus gewoon houden en gaat dan gewoon spelen. Maar wat is de keerzijde, las net ergens dat Lewan of Raphina niet ingeschreven konden worden, dat zegt hij er dan niet bij. Ben benieuwd wat er nu precies gaande is, waar rook is is vuur. Eigenlijk zouden spelers zich ook moeten kunnen uiten zonder represailles, want nu is het alleen incasseren zonder dat je je zelf kan verdedigen.

30 juli 2022 om 10:47

Geen storm in een glas water. Als er een speler niet kan worden ingeschreven, zullen sommige supporters Frenkie de schuld geven en we weten allemaal waartoe dat kan leiden.

30 juli 2022 om 12:03

Onzin, er ligt nog een deal die ze kunnen accepteren om meer inkomsten te genereren waar nodig. Daarnaast is Frenkie de enige speler die het niet accepteert, de rest allemaal wel en ook zij hebben geld te goed. Frenkie staat volledig in z’n recht maar supporters zijn supporters.

30 juli 2022 om 15:44

Was meer sarcastisch bedoeld, aangezien Frenkie's beslissing invloed heeft op andere spelers en dus idd wat jij zegt dat hij daarvoor wordt aangekeken. Wordt tijd dat Frenkie zich uit spreekt, oja dan worden er natuurlijk represailles uitgedeeld, dus het is eenrichtingsverkeer. Frenkie kan alleen maar op zijn tanden bijten.

30 juli 2022 om 16:11

Ah! Kee. Had het verkeerd begrepen. 😀

Ook als je niet hebberig bent is die 19 miljoen wel heel veel geld. Ik zou daar dus zeker geen afstand van doen. Toekomstig salaris inleveren is één ding, maar hij heeft recht op het achterstallige salaris.

Wat als Frenkie en zijn vriendin/toekomstige vrouw gewoon in Spanje willen blijven wonen?
Blijf het apart vinden, dat iedereen er altijd standaard maar vanuit gaat dat mensen wel even in Engeland of Duitsland willen gaan wonen voor maar werk.

Salaris verlaging weigeren.. ik zou me kapot lachen als Barcelona dan meer dan de helft van de nieuwe spelers niet kan inschrijven.. wat een incompetentie.. nieuwe spelers aanhalen terwijl je weet dat als er niet dingen geregeld worden je ze niet kunt inschrijven. Bijna amateuristisch te noemen...

30 juli 2022 om 11:40

Als de club een deel van de BLM rechten verkoopt kunnen ze alle spelers met gemak inschrijven en ook zonder salarisverlaging. Ook als er nog spelers vertrekken zoals Depay Puig, Braitwaith komt er al meet ruimte.

Ik weet dat er genoeg zijn zoals jij die hopen dat Lewa Raphinha en Kounde niet ingeschreven gaan worden. Hoop maar lekker verder want ze gaan echt wel ingeschreven worden.. denk je dat de club deze spelers koopt voor 150 miljoen+ zonder daar zeker van te zijn?

Ik denk dat Laporta advies heeft gehad van enkele advocaten die hem erop hebben gewezen dat hij zijn woorden moet bijstellen mbt Frenkie zijn salaris.

30 juli 2022 om 12:55

Laporta is zelf een advocaat en heeft heel lang zijn eigen succesvolle advocatenkantoor in Barcelona!

In gewoon Nederlands, hij probeer zijn kloten te klaren. Heeft te veel negatieviteit gehad in de laatste weken en is door la liga op de vingers getikt

Als frenkie niet naar Manchester wil, dan wil hij ook niet naar Chelsea lijkt me.

30 juli 2022 om 11:38

Lijkt me ook niet of het moet echt om de champions league draaien. Dat lijkt me niet het punt meer het leven in Spanje en het spelen voor Barca wat hij verkiest boven Engeland en de PL

Laporta kan duizenden opties gaan bedenken maar er ligt een miljoenenschuld aan Frenkie dat contractueel is vastgelegd en daar komt hij niet onderuit.

Denk dat de voetbalwereldje gewoon Barça moet laten stikken in hun financiële problemen. Niemand zou Frenkie moeten overnemen en Barça laten ten onder gaan aan hun wanbeleid. Barça kan zijn nieuwe spelers niet inschrijven zonder dat Frenkie verkocht wordt ....wel laat ze erin stikken. Barça geeft al lang meer uit dan werkelijk kan en dit is oneerlijk naar andere clubs toe, ook in de Europese competities , wel presenteer hen nu, de rekening!

30 juli 2022 om 13:01

Hoezo? Frenkie verdiend meer dan Lewa, Raphinha en Kounde bij elkaar. Logisch dat Laporta van een aankoop van zijn voorganger afwilt toch?

Als jij een restaurant overneemt en een van je koks verdient meer dan drie andere koks, dan wil je daar toch ook van af toch?

Iedereen zit hier te zeiken omdat Frenkie een Nederlander is, anders zou Laporta het allemaal wel goed doen!

Haha echt grappig dit dan zegt laporta hoe hij er over denkt en dat frenky gewoon kan blijven met de zelfde salaris mochten ze er niet uitkomen en dan is het nog niet goed. Al die huil reacties beginnen nu wel zielig te worden!!!!

"ik heb alleen maar over voetbal gesproken met Boehly", zo beweert Laporta.
Natuurlijk. En mijn tante heeft een olifant.

30 juli 2022 om 20:08

Barca is/was ook geïnteresseerd in Azpi en Alonsp misschien ging het daar wel over? Misschien is het ook over Dest of Depay gegaan? En wellicht ook wel over Frenkie. Het kan allemaal maar het kan ook best de waarheid zijn dat het niet over Frenkie is gegaan..

Hou me tegoede. Ik kan niet eens de helft van wat hij kan. Op zijn leeftijd had ik alleen een stuk sneller dan hem denk ik. Hij zal ook wel de ideale schoonzoon zijn. MAAR, wat en zwaar overgewaardeerde speler is dit. Samen met de Ligt misschien de meest overgewaardeerde spelers van de laatste 36 jaar dat ik Europees voetbal volg wat mij betreft.

30 juli 2022 om 17:17

Gelukkig denken de echte kenners daar heel anders over.

30 juli 2022 om 20:05

Hahaha de Ligt is 22. Was op z'n 17e aanvoerder van Ajax. Finale Europa league en halve finale CL voor zijn 20e. Basisplek bij juventus en is nog steeds pas 22. Bij Bayern zijn ze zeker dom om 75 miljoen aan hem uit te geven. Jij hebt er vast meer verstand van dan de technische mensen bij Bayern. Die club staat erom bekend dat ze de meest overschatte spelers aantrekken.. ohja op z'n 18e had hij spelers als Ronaldo en Lewandowski in z'n broekzak zitten in 1 op 1 verdedigen maar het is de meest overschatte speler van de afgelopen 36 jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren