Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kylian Mbappé reageert na haat richting Camille (8): ‘Dit is het dieptepunt’

Laatste update:

Kylian Mbappé betreurt de manier waarop Camille, een achtjarig meisje met een zeldzame ziekte, op sociale media aan de schandpaal wordt genageld. De aanvaller van Paris Saint-Germain en het nationale elftal van Frankrijk deelt via zijn sociale media een bericht van de vereniging ‘Een glimlach voor Camille’, die zich inzet voor kinderen met zeldzame en genetische aandoeningen. Het bericht is een verzameling van hatelijke teksten richting het meisje na haar videoboodschap voor de aanvaller.

Camille vroeg zondag aan Mbappé of hij ‘alsjeblieft’ bij Paris Saint-Germain wilde blijven. “Dan kun je ons nog lange tijd verder laten dromen.” De aanvaller beschikt over een aflopend contract en geniet al langere tijd belangstelling van Real Madrid. Een transfervrij vertrek in de zomer naar de Spaanse hoofdstad lijkt een reële mogelijkheid. De onschuldige video van Camille leidde tot veel hatelijke en schandalige reacties van sociale media-gebruikers, die Mbappé blijkbaar liever kwijt dan rijk zijn.

“Camille, onze moedige en kleine krijger, wilde gewoon haar liefde jegens Kylian Mbappé verklaren. We hadden nooit zoveel haat kunnen bedenken. Camille vecht elke dag om een glimlach te verspreiden. Het verdriet dat we voelen is gelijk aan dit geweld”, zo laat de vereniging weten. Mbappé betreurt de reacties. “Ik wens je ook een gelukkig nieuwjaar, mijn kleine Camille. Blijf strijden zoals je nu doet, je geeft ons allemaal een levensles.” Woorden die meer dan 100.000 likes genereerden.

“Het geweld van de opmerkingen richting een meisje… We staan echt op het punt het dieptepunt te bereiken. We moeten wat rustiger aan doen”, verzucht Mbappé. Het is zeker niet de eerste keer dat de aanvaller grote vraagtekens zet bij negatieve, beledigende of totaal onrechtmatige opmerkingen op sociale media. Vorig jaar zomer was hij zelfs degene die ermee te maken kreeg.

Een gemiste strafschop van Mbappé tegen Zwitserland leidde de eliminatie van Frankrijk op het EK in en de schuld werd vervolgens bij de aanvaller gelegd. “Het was mijn schuld, maar het doet pijn als je bepaalde berichten onder ogen krijgt”, vertelde de aanvaller eerder deze maand aan CNN. “Hoe we dat kunnen stoppen? Het begint bij de sociale media zelf, maar ook de voetballers moeten zich ermee gaan bemoeien. We kunnen niet wachten tot het moment dat er beledigingen zijn. Er moet actief tegen worden opgetreden. Het is onwaarschijnlijk dat dit in 2022 nog kan en mag.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je een kind van 8 belachelijk maakt, ben je echt sneu

11 januari 2022 om 10:14

Social media is ook sneu. Brengt weinig goeds.

11 januari 2022 om 10:40

Ik moet zeggen dat ik waardering uit voor de berichten van Bappé, Hij zet zijn bereik in om een statement te maken tegen dit soort walgelijke uitlatingen.
Beste Kylian Mbappé., heel goed!

11 januari 2022 om 10:40

VZ is ook social media he. Ik vermaak me hier prima. Niks mis met social media an sich, maar wauw, wel met je eens dat het tot veel shit leidt.

11 januari 2022 om 11:03

Dit wordt in principe niet verstaan onder social media, want daarin zijn het vooral de gebruikers die de inhoud bepalen. Daarom levert het ook zoveel shit op. Hier is dat de redactie en heb je de mogelijkheid te reageren.

11 januari 2022 om 11:31

Juist Pelletje, daarom heb ik het ook niet! Ik mis die onzin ook niet, zonde van me tijd. Facebook, Snap chat, TikTok & Instagram die onzin kan me gestolen worden!

11 januari 2022 om 12:18

Om even de advocaat van de duivel te spelen: Het is ook wel hoe je persoonlijk je social media inricht en je bubbel traint. Mijn instagram bestaat bijv uit tieten en tatoeages. Mijn fb uit films en muziek. Linkedin is alleen werk gerelateerd. Op geen enkel kanaal word ik geconfronteerd met politiek, maatschappij & wetenschap e.d. Daar heb ik aparte websites & bronnen voor.

Afgezien van dat is social media gewoon vergif. Jammer dat het voor velen een eerste en enige bron van informatievoorziening en sociale contacten is geworden. Alhoewel dat ook wel te verklaren valt.

11 januari 2022 om 13:21

@regulator. Haha tieten en tatoeages, nice. Eea hangt dan wel af van je connecties/vrienden, want Linkedin begint de laatste tijd meer en meer op FB te lijken. Is weinig werk gerelateerds meer aan, maar louter meningen over corona en mensen die zichzelf de hemel in prijzen omdat ze iets bereikt hebben.

11 januari 2022 om 13:46

Het is eerlijk gezegd allemaal zelfpijperij. Alles moet opeens een 'levensles' zijn en iedereen moet zijn eigen filosofie over corona uiten. Alsof je de energie hebt om hier iedere dag een fuck om te geven. Sommige dagen tel je gewoon af tot het avondeten.

Als ik je een tip mag geven: klik op iedere post die je op enige wijze irriteert en selecteer "ik wil dit niet zien" ed opties. Ook kun je de posts van mensen die je niets interesseren maar wel tussen je vrienden zitten ontvolgen. Houd dit een tijdje vol en je zult met een chiller gevoel scrollen. Je traint hiermee namelijk de AI die jou voorschotelt wat je te zien krijgt en dit zal zich op den duur vertalen naar info waar je daadwerkelijk iets aan hebt. Of in ieder geval, minder aan stoort.

11 januari 2022 om 14:29

social media mag van mij morgen wel ophouden te bestaan, het draagt bij aan een verharding van de maatschappij en zet mensen tegen elkaar op. cijfers qua pesten en zelfmoord is bijv nog nooit zo hoog geweest.

Tsja.. Je zou bijna zeggen dat social media-accounts écht gekoppeld moeten worden aan identiteitsbewijzen. Probleem is helaas dat dat voor velen gelijkstaat aan totale controle door de overheid. En ergens zou het ook wel naar zijn, maar goed, je kan er ook voor kiezen om géén social media te hebben. Het zal vast niet alle problemen oplossen, maar als iemands account daadwerkelijk wordt gekoppeld aan zijn paspoort/id.. ik kan me voorstellen dat velen het dan opeens wel laten om waanzinnige teksten het internet op te slingeren.

11 januari 2022 om 10:17

Of je houdt je gewoon verre van de flauwekul op de socials. Ben een ouwe lul gok ik, maar na het verwijderen van de meeste accounts mis ik niets, ben ik minder opgefokt om de ondenkbare domheid van velen (in mijn ogen).. De triestheid is de tekortkoming van al die sneuneuzen, dat komt ‘vanzelf’ goed..

11 januari 2022 om 10:27

@nattekano: nee, ik denk niet dat je een 'ouwe lul' bent. Ik ben 38 jaar (best nog jong, vind ik zelf:-)) en heb bewust nooit iets van sociale media gehad en zal dat nooit hebben ook.

Zoals je aangeeft: socials zijn voor 90% absolute flauwekul, waarbij mensen er een sport van maken om zichzelf beter voor te doen dan ze in werkelijkheid zijn en indruk willen maken op mensen die ze eigenlijk niet kennen of kunnen uitstaan.

11 januari 2022 om 10:32

Als je wegblijft van Twitter en niet door de comments op Facebook bij nieuws artikelen gaat scrollen dan valt al dat negatieve van de social media wel mee vind ik persoonlijk.

11 januari 2022 om 11:28

@lierse, Maar jij kunt inmiddels als volwassene dat goed relativeren, kan de jeugd dat mogelijk een stuk minder. Zij hebben bijvoorbeeld al groepsdruk om daar iets mee te doen, want status.. Het is 1 van de dillema's van deze tijd. Je ziet zoveel volwassenen die alleen maar beledigen en mensen afmaken, om vervolgens boos en verongelijkt te worden als zij een block krijgen op die platforms en ze niets mogen.

Dat meisje krijgt misschien wel honderden haatberichten, ik heb geen idee wat zo iets voor impact heeft. Je ziet dat ook altijd bij populaire kinderen, want het is nooit goed. Dus ontvangen ze naast alle lof ook een hoop negatieve berichten.

Het koerst inderdaad mede daardoor juist af op waar iedereen zo bang voor is, dat iedereen weet wat je doet.

Heel goed dat Mbappe zich uitspreekt, het zal aan dovemansoren gericht zijn, maar het kan een begin zijn.

11 januari 2022 om 11:33

Voor jongeren is het een andere zaak inderdaad en als je bijvoorbeeld gepest wordt dan kan social media ervoor zorgen dat het niet stopt als thuis komt van school.

Maar ik doelde er eerder op dat social media echt geen baken van negativiteit moet zijn.

12 januari 2022 om 12:49

Ik heb al mijn social media apps afgelopen zomer van m’n telefoon verwijderd en ik vind het heerlijk

11 januari 2022 om 10:19

Dat is wat ik zelf ook al tijden zeg. Dit is echt schandalig en gebeurt hier ook veel. Daar kan je zeer onsmakelijke reacties niet mee aanpakken, maar andere strafbare feiten wel. Hopelijk gaan mensen dan beter nadenken wat ze zomaar de ether in slingeren.

11 januari 2022 om 11:15

Pesten is in principe niet strafbaar, want in de wet staat de term 'pesten' nergens vermeld. Zeker een enkele belediging niet. Het is niet goed om de privacy van miljoenen mensen op het spel te zetten voor een paar malloten zonder leven op het internet

11 januari 2022 om 12:31

"het is niet goed om de privacy van miljoenen mensen op het spel te zetten voor een paar malloten zonder leven op het internet"

Vrijheid van meningsuiting zonder accountability is net zoiets als oorlog voeren. Het levert alleen maar nodeloze slachtoffers op, het brengt louter het slechte in mensen naar boven en je hebt er letterlijk helemaal niets aan!

Dé grootste denkfout die zelfbenoemde vechters voor 'de vrijheid van meningsuiting (...als grootste goed en deugd van onze liberale rechtsstaat)' standaard en consequent maken is dat ze stellen dat het recht op een meningsuiting alleen maar een recht is en dat daarbij geen plicht en verantwoordelijkheid zou bestaan. Die bestaan wél. En daarom is die zogenaamde gestelde 'noodzaak' om je mening vooral overal anoniem te kunnen uiten puur ingegeven door het feit dat mensen die dekmantel vooral gebruiken om hun racisme, xenofobie, haat, bedreigingen en ander crimineel gedrag te rechtvaardigen. Immers, als jij iets nuttigs te melden hebt, en iets waardevols, of iets belangrijks, dan hoor je niemand over privacy. Je hoort dit gedoe alleen als het gaat om confronteren met leugens, bedreigen, fake news, racisme, beledigen, stemming maken, stoken, roddels etc. En yep, het recht op een vrije meningsuiting omvat ook het recht om te beledigen. prima. Maar, als je nou een kerel bent, dan doe je dat, dus, openlijk. Als jij stoer genoeg bent om zulke woorden in je mond te nemen, ben dan ook zó stoer dat je dar doet met naam, en toenaam. Maar dát is nou exact het probleem. Iedereen wil beledigen en bedreigen, maar dan stiekum, slinks, achterbaks en laf. Anoniem dus. Niks stoers aan. Gewoon laf. Dus mensen die zich, in zaken die niets met privacy maar met racisme, beledigen, over één kam scheren, uitsluiten en trollen te maken hebben, beroepen op 'privacy (bestaat dat, het recht om je racisme en xenofobe karkater geheim te houden???) dat zijn eigenlijk gewoon hele bange en laffe mensen. Zeg gewoon wat je te melden hebt met open vizier! En kan je dat niet, dan is wat je te melden hebt het horen of lezen niet waard.

En nee, dit gaat niet over een paar malloten. Dit gaat om een heleboel mensen.

11 januari 2022 om 12:33

nr 11

Overigens, je hebt een punt dat pesten formeel niet strafbaar is, op zichzelf. Maar pesten gaat standaard samen met zaken die uiteraard wél strafbaar zijn. Hinderlijk volgen, geweld, dreiging, bedreiging, afpersing, etc. etc.

11 januari 2022 om 13:28

Pesten niet, maar als je dat onder je echte naam op social media doet, kan je omgeving dat ook allemaal zien. En er gebeurt genoeg wat wel strafbaar is, dat zijn niet 'een paar malloten'. Kijk naar alle racistische uitlatingen op social media.

11 januari 2022 om 13:30

@constant kante: We zijn het niet altijd eens met elkaar, maar ik kan echt 100 procent achter je post staan. Goed stuk van je!

12 januari 2022 om 15:24

Ik ben het er bijna helemaal mee eens. Maar stellen dat de vrijheid van meningsuiting ook het recht om te beledigen omvat, is onjuist. Immers is belediging strafbaar gesteld en het betreffende artikel uit het Wetboek van Strafrecht kan de toets der kritiek doorstaan. De verschillende vrijheden en rechten zijn niet absoluut: eenieder heeft een verantwoordelijkheid volgens de wet, naast een morele verantwoordelijkheid. Met grote vrijheid komt grote verantwoordelijkheid (vrij naar Stan Lee).

Wat de reacties van die leeghoofden op het bericht van dit meisje betreft: schaam u!

11 januari 2022 om 10:20

Elk account is gekoppeld aan een ip die vervolgens is gekoppeld aan een id. Er is principe heel makkelijk achter te komen wie het zijn. Maar misschien denken mensen wat meer na als het direct is gekoppeld aan een id. Niet zo’n gek idee. Mensen denken alles te kunnen en mogen zeggen online. Er moet zeker iets gebeuren want dit wordt van kwaad tot erger wat social media allemaal teweeg brengt.

11 januari 2022 om 10:33

Je vergeet echter wel iets belangrijks: een IP-adres is met een VPN makkelijk te verbergen.

11 januari 2022 om 11:17

Klopt. Maar de meeste mensen gebruiken dat niet. En daarnaast zijn er veel meer methodes om je identiteit te achterhalen. En als je een account hebt aangemaakt voordat je vpn ging gebruiken of een paar keer bent vergeten in te loggen heeft het zowieso al geen zin.

11 januari 2022 om 12:03

Hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je data stored, vooral met het AVG in het achterhoofd. Technisch gezien is het natuurlijk wel mogelijk. Wel is de identiteit alleen te achterhalen voor de SP. Buiten een verzoek versturen, kom je echter niet veel verder.

11 januari 2022 om 12:38

Pelletje

" Maar misschien denken mensen wat meer na als het direct is gekoppeld aan een id. Niet zo’n gek idee. Mensen denken alles te kunnen en mogen zeggen online. "

Goed punt. En ook helemaal waar. Tuurlijk gaan mensen nadenken als er consequenties zitten aan hun daden. Zolang dat niet zo is, als je mensen anoniem laat reageren, houdt je dit soort taferelen.

Peter R de Vries heeft het trouwens ook weleens gedaan. Die kreeg ook constant bedreigingen, van mensen die vonden dat hij veel te links was en zo. Heeft hij eens zo'n onnozele hals getraceerd en opgezocht. Nou, wat denk je? Man die De Vries met de dood bedreigd had bleek, uiteraard, een zielig half stotterend mannetje te zijn dat nauwelijks uit zijn woorden durfde te komen. Totale stakker. Stond hij daar te mompelen toen De vries vroeg wat hij nu achteraf dacht van zijn gedrag.
Dát is het niveau waar we over praten mensen! Sorry, maar als mensen hun onmenselijke vrijheden standaard misbruiken waar die niet voor bedoeld is, is het tijd om die vrijheden te herijken. Koppel aan je ID! En dan wil ik weleens zien wie er nog zo stoer is als nu.

11 januari 2022 om 13:14

@Pelletje, zodra dat de wetgeving wordt gaat er een gigantische run komen op VPN-netwerken. Totaal puntloze oplossing dus

11 januari 2022 om 13:52

@bongiorno: Mensen kunnen hun belangrijkste wachtwoord al niet veranderen van huisdiernaam + 123! naar iets moeilijkers. Laat staan two factor authentication aanzetten.

Gedrag van mensen is ontzettend voorspelbaar en ook de mate aan moeite die ze bereid zijn om iets te veranderen. Er zal in het begin natuurlijk ontzettend veel geschreeuwd worden. Maar goed, dat deden de Feyenoorders ook toen Ziggo de sponsor van Ajax werd. Eindconclusie: Ajax wordt mede gesponsord door diehard Feyenoorders.

11 januari 2022 om 14:00

@Bongiorno
Backcorner heeft het over het koppelen van accounts aan identiteitsbewijzen. Dan heeft een vpn weinig zin kan ik je vertellen.

11 januari 2022 om 11:08

Dat is echt een enorm slecht idee. Je ruilt de privacy van miljoenen mensen in voor een paar gekkies op het internet zonder leven. De implicaties van een digitaal ID zijn rampzalig

11 januari 2022 om 11:21

Je kunt tegenwoordig niet meer spreken van een paar gekkies en het worden er nog steeds meer, aangezien steeds meer landen, bedrijven en politici steeds meer inzien hoe makkelijk je de mensen kunt bereiken en kunt beïnvloeden via social media. Serieus probleem. Er zal toch op één of andere manier veel meer controle moeten komen. Voor een groot gedeelte ben je al te laat, want die hebben elkaar via social media al gevonden en zitten nu op apps als telegram waar je helemaal niet meer bij komt of controle over hebt.

11 januari 2022 om 12:42

"de implicaties van een digitaal ID zijn rampzalig"

Dat mensen, voortaan, weer eens eerst gaan nadenken voordat ze wat zeggen?
Dat mensen zich weer herinneren dat er tussen datgene wat er allemaal in je hoofd opkomt en datgene wat je uit je mond laat komen zoiets staat als een filter, omdat het pas écht een totale ramp zou worden als iedereen, voortaan, exact continue datgene gaat zeggen wat in hun hoofden opkomen?
Dat we gewoon weer accountability krijgen op acties van mensen?
Dat we gewoon weer zorgen dat mensen verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag en hun keuzes??

Ja joh, echt totaal rampzalig allemaal zeg, poeh.

11 januari 2022 om 13:12

Ik zou het wel gesnapt hebben als hij stelde dat ze potentieel rampzalig zijn. In een liberale samenleving als de onze waar je voor zover het binnen het wettelijke kader past mag zeggen wat je wil, zie ik de risico’s ook niet meteen. Maar dan ga je er wel van uit dat de huidige situatie er eentje is van permanente staat, iets wat niet te doen is naar mijn mening.

11 januari 2022 om 13:32

"maar dan ga je er wel van uit dat de huidige situatie er eentje is van permanente staat, iets wat niet te doen is naar mijn mening."

Hmmmm, op zich heb je wel een punt ja. Onze liberale rechtsstaat staat zwaar onder druk. En dan vooral intern vanuit hele sinistere en reactionaire kringen die niets liever willen dan onze liberale vrijheden (die zij een doorn in hun ogen vinden omdat liberale vrijheden als rechten voor homo's, vrouwen, en het bestrijden van racisme en anti-semitisme) vernietigen omdat die niet passen in het boreale ideale wereldbeeld van de jaren '50 dat die kliek heeft. En aangezien die mensen ook nog openlijk heulen met onze vijanden (rusland) moeten we inderdaad heel scherp oppassen en waken over onze liberale vrijheden.
Frappant genoeg trouwens is wel dat het juist dát reactionaire rapaille is dat zich , zogenaamd, rond de Covid/vaccinatie toestanden inspant voor 'vrijheid'. Gezien de realiteit is dat echt het beste voorbeeld van volksverlakkerij dat ik ooit heb gehoord.

11 januari 2022 om 20:57

Ik ben het niet geheel eens met je Kante. Dat mensen voortaan maar weer nadenken voordat ze iets zeggen? Wat geeft jou het idee dat dit vroeger het geval was? Er zijn een hoop plus en minpunten wat betreft social meda, echter betekent dat niet dat we ons nu los van god voelen omdat we alles kunnen zeggen zonder dat mensen weten van wie het komt. Net zoals vroeger zijn er nu mensen/idioten die zich niet kunnen gedragen. Net zoals vroeger nemen deze idioten elkaar mee in hun gedrag. Spreekkoren en rellen zijn qua niveau niet veel hoger dan wat er hier met dit meisje is gebeurd. Overigens diep triest dat ze al deze rotzooi over haar heen kreeg hoor, daar niet van. Ik ben zeker geen 'companies and government bad, wake up sheople' persoon, maar ik denk dat elke vorm van privacy die behouden kan worden, behouden moet worden.

12 januari 2022 om 15:31

Het verschil zit 'm er in dat het vroeger ook gebeurde, maar dat men niet bepaald een groot bereik had, omdat het 'offline' gebeurde. Dan beïnvloed je hooguit je familie, collega's, vrienden, teamgenoten en de kassajuf. Ook niet goed, maar tegenwoordig waant iedereen zich het centrum van het universum en meent iedereen de waarheid in pacht te hebben, zodat die 'waarheid' ongefilterd op het internet wordt uitgebraakt en de hele wereld over zwerft. Dáár zit het werkelijke probleem: schaalvergroting én anonimiteit.

11 januari 2022 om 11:24

In NL zou ik dat wel aandurven, maar je moet je ook voorstellen dat wanneer westerse landen dit gaan doen het een vrijbrief is voor andere landen. En je moet eens indenken wat voor ramp dat wordt als inwoners van een China, Rusland, Kazachstan, Syrië, Zuid-Sudan, etc niet meer anoniem op internet kunnen…

11 januari 2022 om 11:42

Ga er maar vanuit dat ze nu al niet meer anoniem op internet kunnen. We moeten ook vooral kijken naar ons eigen land. Beste zou zijn als de social media bedrijven zelf er wat aan doen. Te beginnen met de algoritmes veranderen zodat mensen niet ergens ingezogen worden en alleen maar dingen zien die ze willen zien.

11 januari 2022 om 12:21

Ironische is dat als je mensen bewust zou maken van hoe hun online bubbel werkt, platformen direct geld zouden verliezen.

11 januari 2022 om 16:22

Dan wordt identiteitsfraude wel heel gemakkelijk.

12 januari 2022 om 15:02

Ben het hier echt roerend mee eens en verkondig dit ook aan iedereen die het wilt horen. Er is geen verantwoordelijkheidsgevoel op socials want niemand kan je echt ter verantwoording roepen.

Dit soort schandelijk gedrag komt helaas iet alleen in Frankrijk voor maar is de andere kant van de medaille van het sociale media waar iedere imbeciel wat kan neerplempen.

Echt belachelijk hoe 'volwassen' mensen een klein meisje belachelijk maken om een reactie. Ze heeft gewoon een goeie band met Mbappã©. Dus niks meer dan logisch dat ze dat zegt. Je zou je echt moeten schamen om hatelijk reacties te sturen naar een zieke kind van 8 jaar. Social media kan echt zo schadelijk zijn.

Anders vragen we Erdogan en Xi Jinping hoe we deze berichten van social media kunnen weren .

zelf heb ik geen Fb , insta , linked in , twitter, tiktok en ben ook zeker niet van plan er mee te beginnen . de reacties op deze site zijn soms al best verwerpelijk .

11 januari 2022 om 10:26

Nou zo moeilijk is dat niet. Dat kunnen wij in Nederland ook heel goed door alle 'wappie' berichten over Covid te verwijderen en gebruikers te blokkeren op zowel Linkedin als Facebook.

Dit zijn achterlijke mensen die totaal geen respect tonen tegenover een ander en altijd maar proberen te kleineren. Mooi van Mbappe dat hij dit aanhaalt.

11 januari 2022 om 10:58

@ lelijk , en wie bepaalt er wat een wappie bericht is ? ik zelf ben van mening dat het aan beide kanten van de covid discussie stikt van de wappies . en wie ben jij dan om te bepalen wat waar is en wat niet in deze discussie ? hopelijk krijgen we vrijdag bericht dat we Engeland en Spanje gaan volgen in de benadering van covid .

11 januari 2022 om 11:12

Inderdaad Witjan. Ik ruil mijn privacy of het recht om te zeggen (bijvoorbeeld voor- of tegen de coronamaatregelen) niet in voor een 'bescherming' tegen een paar anonieme gekkies die me beledigen op het internet

11 januari 2022 om 12:45

Dat recht om te zeggen wat jij wilt (behoudens je verantwoordelijkheid voor de wet) dat had je, heb je en blijf jij houden. Daar hoef jij je privacy niet voor in te ruilen. Tenzij jij louter dingen wilt zeggen die maken dat jij belang hebt om anoniem te blijven. Want als jij niets te vrezen hebt, kun je dat allemaal gewoon zeggen wat je wilt zeggen, maar dan mét verantwoordelijkheid en accountability.

11 januari 2022 om 12:53

@Witjan, je bent ervan op de hoogte dat er in Spanje ook een mondkapjesplicht op straat is? Wat denk je dat er gaat gebeuren als Rutte vrijdag zegt dat iedereen op straat een mondkapje moet dragen? Ze doen nu al moeilijk over het dragen in winkels.

12 januari 2022 om 12:52

@ Kyle66

dat moeten ze ook echt niet gaan doen , ik draag hem nu al niet in de winkel .

ieder weldenkend mens weet dat ze meer schade toebrengen dan goed doen , in 2020 hebben leden van het OMT , Rutte en de Jonge dit zelf ook verklaard . een deel van het volk is er hier zelf om het mondkapje gaan vragen , (natuurlijk gesteund door mensen die er ook beter van worden , toch Siewert )

ik zou eens rond kijken op de site van ademvrij.nu mocht je nog twijfelen

11 januari 2022 om 10:27

Dat is inderdaad het probleem hè. Wat mag dan nog wel en wat mag niet en wie bepaalt dat. Toch lijkt het me vrij evident dat je op basis van dit soort teksten iemand de toegang tot social media best kan ontzeggen. Maar ja... waar ligt de grens? Ik denk zelf dat het uiteindelijk wel gaat uitdraaien op een verplichte (directe) koppeling van social media en een identiteitsbewijs, en terecht (helaas).

11 januari 2022 om 10:28

Social media platleggen heb je Erdogan en Xi Jinping niet voor nodig.

11 januari 2022 om 12:12

Zolang je de kring klein houdt is er niet zo veel aan de hand in de sociale media, aangezien het dan immers je vrienden en kennissen zijn waarvan je het contact verlegt online. Het wordt pas problematisch als je algemene pagina's hebt met een groter bereik, daar lijkt opeens iedereen gevrijwaard om alles af te katten, de posts en de reacties.
Ik verbaas me er niet over, een grote groep mensen wordt gewoon nooit gehoord en mede daardoor zijn ze over het algemeen best verzuurd.
Neemt niet weg dat sociale media eigenlijk onnodig en hinderlijk zijn, verwerpelijk zelfs.

A-sociale-media. Wat laat de mensheid zich toch van haar slechte kant zien elke keer. En dan wordt er nog gezeurd over het feit dat sommige mensen zeggen dat we maar wat minder mensen nodig hebben op planeet aarde.
Minder van het volk dat continue en doelbewust andere pijn doet kan echt prima, ik hoop oprecht dat dit gedrag vanzelf uitsterft. Dat is het voordeel aan het zijn van een levend wezen, het is niet onsterfelijk.
Echt een grove schande, weer.

Prachtig dat Mbappe zich daar over uit laat, een jong jochie nog maar ik heb respect voor hoe hij zich elke keer uit. Zelden/nooit negatief in de media, heerlijk dat soort voetballers die als ze in de media komen zinnige dingen zeggen en verder lekker aan het voetballen zijn.

Ziek, echt vreselijk ziek moet je zijn. Waarschijnlijk 'fanboys' van een andere club die Mbappe graag zien komen, die hierin verschrikkelijk doordraaien, wat een idioten. Wat bezielt je dan om tijdens je vrije uurtje bedreigingen te uitten richting een meisje van 8 jaar die ziek is? Wat gaat er in mensen hun hoofd om. Simpele zielen!

11 januari 2022 om 12:57

Lijken me geen fanboys. Alle comments zijn namelijk in het Frans. Lijken me eerder PSG fans of fans die nog een wrok koesteren vanwege die gemiste penal tegen Zwitserland

@VZ: is dit een bericht uit de 16e eeuw en denken jullie dat iedereen Frans spreekt of lees ik over de inhoud van de berichten die geuit zijn heen? Waarom wordt niet vertaald wat nu de inzet is van de verontwaardiging?

11 januari 2022 om 11:27

Mijn Frans is sowieso nogal stoffig maar zeker als het aankomt op beledigingen en bedreigingen maar wat ik er van maak is dat er onder andere gezegd wordt dat ze haar bek moet houden, dat ze naar de hel kan lopen, dat ze zich beter moet bezighouden met de tafel van vermenigvuldiging omdat ze niks van voetbal kent en volgens mij zegt er ook eentje dat ze een rechter (een vuistslag) kan ontvangen.

11 januari 2022 om 12:07

Waarom denk je nu zelf gomes1psv. Die jongens vonden het zelf al een hele klus om het te vertalen want zeg nou zelf, wie spreekt er nog Frans in deze tijd, gênant genoeg.
"je voudrais un pain de stok s'il vous plaît"

Erg laag, en totaal onnodig, want dan ben je echt wel een grote jongen als je een 8 jarige de les durft te lezen, maar misschien moet er ook even goed gekeken worden naar het meiske en haar ouders, twitter is volgens mij vanaf 13 en facebook ook, misschien is dat met een reden gedaan......

Hoe fucking triest kan je zijn?

Ik krijg ook steeds meer en meer respect en sympathie voor Mbappe. Geweldige voetballer met een geweldige karakter.

Hoe oud is die Mbappé ook al weer en wat is dat boek dat er naast dat kind op de foto staat? Dát moet je belachelijk maken. Er is nota bene een papier te kort maar toch moeten iedere idioot van 20 een biografie op zijn naam hebben? Mbappé heeft waarschijnlijk nog ruim tien jaar aan carrière te goed, hoezo is er nu al zo'n vuistdik boek?

En al de haters op dat lieve meisjes, wat een droeftoeter ben je dan. Social media is echt een soort spiegel voor de mensheid, al die jaren aan zogenaamde beschaving en zie : dit zijn wij mensen. Walgelijk.

11 januari 2022 om 12:29

Het is een grafisch boekje dat specifiek geschreven is voor kinderen. Bedoeling van het boek is om kids te inspireren om kansen te grijpen waarmee ze hun dromen verwezenlijken. Aan de hand van Mbappe's verhaal natuurlijk. Een voorbeeld voor vele kids en iemand die op zijn 20e al wereldkampioen is geworden. Niet overal iets negatiefs achter zoeken.

11 januari 2022 om 13:21

Dank voor dit inzicht, ik had inderdaad geen idee. Neemt niet weg dat mijn mening betreffende de grote selectie aan sportlectuur van atleten van begin 20 naar mijn idee ridicuul zijn en een grote zonde voor de papierhandel en voor de ontwikkeling van het laagdrempelige boek.
Ik ben hierin vrij eenzijdig in mijn mening en dat maakt mij in deze helemaal geen gezellig gesprekspartner, dat besef ik mij al te goed, iet wat te elitair mijn excuus.

11 januari 2022 om 14:19

Ik snap wat je wil zeggen. Van alle boeken die bekende mensen uitbrengen was dit echter 1 van de bijzondere uitzonderingen

Wel wil ik je standpunt enigszins proberen te nuanceren. Ook als Mbappe op zijn 20e een biografie uitbrengt. Het komt natuurlijk over als zelfpijperij.

Aan de andere kant: misschien zijn wij zijn doelgroep voor de biografie helemaal niet. Kids zijn helemaal geobsedeerd met Mbappe en juist voor degene die het in de topsport willen maken, kan zijn bio misschien inspirerend zijn.

Ze lezen dan over het leven van iemand met wie zij zich kunnen relateren. Iemand die obstakels heeft overwonnen waar de kids zelf op het moment tegenaan lopen. Voor dat soort kinderen kan ook de bio van een 20 jarige nuttig zijn.

Daarbij zet het kids gewoon aan tot lezen. Dus ieder geprint boek dat gelezen wordt zal ik nimmer als verspilling zien.

11 januari 2022 om 12:59

Ikea...als je niet weet wat voor boekje dat is zeg dan aub niks want je gooit een hoop negativiteit op iets wat gewoon een positief boekje is voor kinderen. Dat zou jij juist moeten toe juichen.

'Ik heb altijd gedacht dat er een bodem was betreffende domheid, maar er blijkt zelfs een hele kruipruimte onder te zitten..'

- Theo Maassen

11 januari 2022 om 13:04

"two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

- Albert Einstein

11 januari 2022 om 14:02

"waar zijn in vredesnaam mn sleutels"

- Westend

Ik ben al een hele tijd kotsmisselijk aan het worden van social media. Twitter vooral is een rioolput vol mensen die blijkbaar niets in hun hoofd hebben zitten dan zaagsel. Alleen maar schelden schelden schelden. En als je je dan zo laat zien tegenover een klein onschuldig meisje dan mag je wat mij betreft echt flink gestraft worden.

11 januari 2022 om 13:10

En toch is het, zoals ook door @regulator al aangegeven, echt afhankelijk van jezelf. Ook ik gebruik Social Media op een voor mij prima bruikbare manier.

Twitter en Linkedin gebruik ik enkel zakelijk (en heel af en toe om de opstelling van AZ te zoeken ).

En zo gauw als ik op een van die media politieke of andere zaken zie langskomen die ik op dat platform niet wil lezen (vooral Linkedin de laatste tijd), dan is het contact snel verbroken.

Op Facebook heb ik alleen contact met vrienden en familie die ik graag volg (minder dan 100) en ben ik lid van groepen die ik volg voor muziek en andere zaken die me interesseren en daar geldt dat zo gauw als er contacten zijn die meer dan twee keer met reclame-posts meedoen omdat ze een kans van 1 op 2 miljoen hebben om een nieuwe bank te krijgen, dan ontvolg ik ze.

En daarmee schoont je tijdlijn snel op.

Beetje dilemma tussen waarom reageren ze zo agressief op een jong kind tegenover waarom zit een jong kind op twitter

Zulke zielige mensen heb je helaas rondlopen op deze aardbodem. Ongelooflijk gewoon.

Social Media is zo overbodig, nep, vies, et cetera. Echt de lelijkste “uitvinding” ooit bedacht.

En zo raken mensen steeds meer het spoor bijster! Hoe komt het in je op een meisje van 8 jaar jong met een ziekte allerlei verwensingen te maken?

Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Mar goed, met media en social media is het altijd maar de vraag wat wel en niet waar is.

Mensen verliezen zichzelf steeds meer om niets!

Wat zet een mens aan tot zulke berichten te sturen naar een 8-jarig kind? Of wie dan ook zelfs. Wat bezielt deze mensen, echt serieus?

Mensen moeten zicht schamen om Camille belagelijk te maken het is een meisje van 8, die zich een wens heeft en graag zou willen vervullen als Mbappé zou blijven bij paris saint Gemain als die zou blijven is een andere punt, hij zou dan met camile op de foto kunnen gaan shirtje geven met hand tekeningen er op daar zou ze ook gelukkig mee zijn denk ik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren