Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kopzorgen voor Van Bronckhorst: ‘We bekijken of zij mee kunnen’

Laatste update:

Feyenoord speelt donderdag het belangrijke voorrondeduel tegen AS Trencín op weg naar de groepsfase van de Europa League en trainer Giovanni van Bronckhorst kampt met de nodige personele problemen. Naast de geschorste Tonny Vilhena en al eerder geblesseerd geraakte Yassin Ayoub en Nicolai Jörgensen is ook Jeremiah St. Juste vanwege een kwetsuur niet van de partij. Achter de namen van Jens Toornstra en Robin van Persie staat daarnaast een vraagteken: “We bekijken morgen of zijn mee kunnen”, maakte de oefenmeester dinsdagmiddag duidelijk op een persconferentie.

De afwezigheid van Vilhena, Ayoub en het mogelijke ontbreken van Toornstra is echter geen reden tot bezorgdheid voor de trainer: “Ik maak me geen zorgen over de bezetting van het middenveld, ondanks de blessures en schorsing van Vilhena. We hebben middenvelders genoeg”, tekent RTV Rijnmond op. Van Bronckhorst verwacht daarnaast een ander soort wedstrijd dan Feyenoord afgelopen weekend afwerkte tegen PSV in de strijd om de Johan Cruijff Schaal.

“We zullen ons goed moeten aanpassen. Kunstgras is niet ideaal en gezien de hitte had ik liever later gespeeld. Maar we klagen niet. En van een 'protest' tegen het aanvangstijdstip is nooit sprake geweest”, vervolgt hij zijn verhaal over de uitwedstrijd die om 19.00 uur van start zal gaan. Van Bronckhorst wees onlangs Justin Bijlow aan als eerste keus onder de lat, maar de kans is aanwezig dat de jongeling in Europees verband op de bank plaats moet gaan nemen.

“Ik denk eraan om te rouleren met mijn keepers. Vermeer is bijna fit en het is een mogelijkheid dat hij op termijn in de Europa League gaat spelen. Hij traint mee, maar is nog niet honderd procent”, maakt Van Bronckhorst duidelijk. Feyenoord voegde maandag met Joris Delle nog een ervaren kracht toe aan het keepersgilde en de coach is blij dat hij er een extra optie bij heeft gekregen: “Delle is een keeper met ervaring en op leeftijd. Hij kent de Nederlandse competitie. We gaan het seizoen in met vier keepers: Bijlow, Vermeer, Delle en Ramón ten Hove. Vorig jaar hadden we er ook vier.”

Denk jij dat Feyenoord de heenwedstrijd gaat winnen van AS Trencín?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat kan nog wel eens een probleem worden, zeker als die niet fit zijn voor een eventuele play-off ronde.

7 augustus 2018 om 14:38

Jazeker. Feyenoord is gewoon erg afhankelijk van Jorgensen en van Persie. Berghuis is bewezen EL waardig, maar de rest zit toch meer op ED niveau. Desondanks hoop ik toch dat Feyenoord wint voor de Europese ranglijst van NL.

7 augustus 2018 om 14:40

Ach wie is er niet afhankelijk van z'n 2 eerste spitsen. Noem mij een club die een volwaardige derde spits heeft en er niet flink op achteruit gaat. Al doet Vente het trouwens prima

7 augustus 2018 om 14:50

Bedoel meer dat Jorgensen, van Persie en Berghuis de enige spelers die zich echt in Europa bewezen hebben en de kwaliteit/creativiteit hebben. Larsson, JPB en de overige aanvallers/middenvelders vind ik niet het gewenste EL niveau hebben. Daarentegen denk ik dat de andere Nederlandse ploegen meer variatie en internationale ervaring hebben.

7 augustus 2018 om 15:12

Maar Trencin is met alle respect toch niet echt een hoger niveau dan ED niveau?

7 augustus 2018 om 15:23

Klopt, maar denk wel dat het een 50/50 match is. Feyenoord is niet beter dan Trecin zonder v Persie en Jorgensen en visa versa.

7 augustus 2018 om 16:46

Als Feyenoord inderdaad zo veel basisspelers moet missen, zie ik het ze ook wel lastig krijgen in de heenwedstrijd. We hebben inmiddels wel geleerd dat we niet te makkelijk moeten denken over relatief kleinere Europese tegenstanders.

7 augustus 2018 om 14:41

Mag geen excuus zijn, Europees voetbal moet behaald worden en wil je je een topclub in Nederland noemen moet je selectie hier gewoon breed genoeg voor zijn.
Ipv te zoeken naar excuses moeten ze zoeken naar de sterke punten van dit Feyenoord.

7 augustus 2018 om 14:46

Denk dat iedere ploeg kopzorgen zal hebben als zij net als Feyenoord 5 of 6 basisspelers missen en 2 a 3 goede wisselspelers.

7 augustus 2018 om 14:52

Er ontbreken 5 spelers waarvan er 2 geen vaste basisplek hebben dus overdrijven is ook een vak.

7 augustus 2018 om 14:56

Vaste basisspelers: St. Juste, Haps, Vilhena, Toornstra (?), Jorgensen, Van Persie (?).

Ayoub, Tapia en de Colombiaan zijn er ook niet bij.

7 augustus 2018 om 14:58

In feite ontbreken St. Juste, Haps, Jorgensen, van Persie, Vilhena/toornstra al uit de basis. Maar van twee was het inderdaad al eerder bekend.

7 augustus 2018 om 14:59

Haps wordt niet vernoemd als afwezig.
Vilhena, toornstra Ayoub van Persie Tapia Clasie en Amrabat zijn de middenvelders. Hiervan mis je er 5 maar daarvan zijn er max 2 basisspelers.
En de verdediging is toch ook prima met Jan Arie, vd beek en Botteghin

7 augustus 2018 om 15:14

@gerard:
Haps ligt er voorlopig nog lang uit dus vandaar!
en als dan ook nog St Juste nu alweer met blessures begint.

En een flinke hap uit je aanval plus 2 van je basis middenvelders dan scheelt dat wel zeker heel erg!

Dat is 2 aanvallers basis
2 middenvelders basis
en 2 verdedigers basis die je moet missen!

Dat doet ieder team wel pijn hoor, top club of niet......

7 augustus 2018 om 15:22

Dat iemand wel of niet afwezig wordt genoemd is toch niet relevant? Gaat erom wie er wel en niet mee doen. Als je de gehele afwezigen lijst bekijkt, zijn dat er aantal wat. Iedere club zal dan kopzorgen hebben, daar ging het mij om.

7 augustus 2018 om 15:23

1 aanval basis want Jorgensen en v Persie spelen nooit samen als spits.
Op het middenveld zijn de rollen nog niet verdeeld. Vilhena die ga je missen.
En voor de verdediging zijn er ook genoeg optie's in mijn ogen met Malacia die het vorig jaar uitstekend heeft gedaan. Nieuwkoop op rechts en dan heb je nog 3 goede centrale verdedigers over. Dus ik vind dit geen excuus om hierdoor straks uit te worden geschakeld in de Europa league. Berghuis, Clasie moeten dit team makkelijk naar een overwinning kunnen leiden tegen een matige tegenstander.

7 augustus 2018 om 16:27

@gerard:
Van Persie en Jorgensen spelen vaak zat samen Ena ls dan ook eventueel Toornstra weg valt. zijn echt wel je opties voor de spits/10 flink uitgedund.

En rollen verdeeld of niet, dit zijn normaal wel de basis spelers en mis je in iedere linie er 2.

Niemand zegt dat het een excuus is. Maar dat maakt toch echt wel een stuk lastiger. D

Het begint bijna weer zoals vorig jaar.. Veel geblesseerden en dat sukkelde door tm de winterstop bij de meeste en het was het hele seizoen sukkelen. Ik moet het nog maar zien donderdag. Natuurlijk moet je winnen maar het kan ook maar zo een saaie wedstrijd zijn of een 0-1 overwinning voor Feyenoord. Niet ideaal om van start te gaan met een half geblesseerd elftal

7 augustus 2018 om 14:29

@wazza

ik snap er echt helemaal niks van van al die blessuregolven bij Feyenoord steeds. trainen ze niet te hard ofzo?

7 augustus 2018 om 14:36

Ja, heel vervelend. En er is ook geen touw aan vast te knopen met die blessures. Bij Jorgensen z'n voet op de training/wk, Tapia z'n knie op het WK, Toornstra z'n elleboog tijdens de wedstrijd, St. Juste z'n bovenbeen o.i.d. in de wedstrijd. Allemaal weer botte pech als je het zo bekijkt.

Ben benieuwd donderdag. Zouden zomaar eens minuten kunnen worden voor Burger of Kokcu. Al kan Wehrmann er natuurlijk ook spelen, maar die heeft minder drang naar voren. Als we er maar een positief resultaat halen met deze 'handicap', om het thuis af te maken.

7 augustus 2018 om 15:20

Precies. Al is het zo dat een RvP of Toornstra gewoon op 10 staat mocht een van de twee fit zijn. Ik verwacht Toornstra eerlijk gezegd en denk dat rustig aan wordt gedaan met Rvp.

Anders inderdaad Kökcü. Is momenteel toch een stukje verder dan Burger nog. Maar goed, we zullen zien!

Opstelling lijkt me:

Bijlow/vermeer
Nieuwkoop - Botteghin - vdheijden - Verdonk
Clasie - Amrabat - Kökcü
Berghuis - Vente - Larsson

7 augustus 2018 om 15:36

Ja, las dat Toornstra wel 'gewoon' mee trainde vandaag dus zou toch wel goed kunnen inderdaad dat hij mee kan doen en dus ook basis staat in dat geval.

Persoonlijk ben ik juist erg gecharmeerd van Burger, maar is hij ook wel een ander type speler dan Kokcu, die veel meer kort bij de spits speelt. Schat ze qua niveau wel even hoog in. Maar verder helemaal eens met je opstelling zo. Is ook de meest logische uiteraard.

7 augustus 2018 om 15:47

Ja echt niet normaal. Mits iedereen fit is staat er gewoon een goed elftal. Dat hebben we eind vorig seizoen gezien..

Als Vermeer gaat keepen in de E.L. zal het voor Feyenoord geen lang avontuur worden... Gewoon Bijlow op blijven stellen, een groot talent, die dmv veel wedstrijden enorm zal groeien...

7 augustus 2018 om 14:26

Eerst maar eens Trencin zien te verslaan, zal moeilijk worden. Vooral met alle afwezigen.

7 augustus 2018 om 14:27

Ja want Vermeer is zo slecht.... Kom op zeg, niet zo populair roepen.

7 augustus 2018 om 14:46

Wat populair... Hou je bij de feiten; dan weet je hoe fit die is en hoeveel hij gespeeld heeft. Investeer in 1 vd grootste keeperstalenten van NL.

7 augustus 2018 om 15:10

Vermeer is een showkeeper waarbij vrijwel altijd de beentjes van de grond komen. Heeft een aardige reflex, maar is zeer matig bij hoge ballen. Een grillige keeper die het tot nu toe nergens echt heeft gemaakt.

7 augustus 2018 om 14:58

Ik kan me de wedstrijd Ajax - Fiorentina voor de EL nog herinneren. Werd 1-1 dankzij Vermeer die de ene na de andere redding wist te maken. Zelfs van dichtbij wist hij de ballen van Mutu nog te stoppen. Die gast werd helemaal moedeloos van Vermeer.

Maar als jij denkt dat Bijlow het beter zal doen in de EL, be my guest. Ik weet wel beter.

7 augustus 2018 om 15:38

@speedyafc

Vermeer toen, is Bijlow nu. Zo simpel is het. Vermeer heeft ook echt de grootste blunders gemaakt ook (zoals die trap van, van Rhijn, vond ik persoonlijk wel een lekkere binnenkomer voor hem bij zijn nieuwe club).

Van Bijlow weten we helemaal niet wat hij nou wel en niet gaat laten zien in de EL, maar een ding staat vast hij heeft wel serieus talent en dat moet ontwikkeld worden.

Wat de geblesseerde betreft, dat mag geen excuus zijn. Feyenoord wil een topclub zijn, er wordt veelvuldig gewezen naar het aantal prijzen in de afgelopen jaren, presteer dan ook maar Europees. Europese resultaten worden bekeken over de afgelopen vijf jaar, dan mag het toch nooit zo zijn als topclub zijnde dat AZ een hogere ranking heeft dan Feyenoord. Dit jaar kan Feyenoord een begin maken met het overnemen van de rol van AZ als derde club in Europa.

7 augustus 2018 om 15:52

Mutu in 2009 was een absolute topspits. Vermeer heeft bewezen dat hij in Europees verband tegen dat soort spitsen opgewassen is. Bijlow is een talent, van hem weet je niet of hij dat niveau aan kan of uberhaupt ooit aan zou kunnen.

Geeft Feyenoord Vermeer genoeg speeltijd, dan heb je snel een top keeper van Europees subtopper niveau. Ga je vol voor Bijlow, dan is het maar afwachten.

Misschien wordt hij ooit wel beter dan Vermeer maar voor hetzelfde geldt wordt het drie keer niks en dan lig je uit de El.

7 augustus 2018 om 16:20

@speedyafc, ik kan me ook nog een Vermeer herinneren die in en tegen Utrecht namens Ajax hilarisch stond te schutteren tijdens een 6-4 nederlaag. Diezelfde Vermeer biedt toch ook geen enkele zekerheid? Dat deed hij al niet enorm toen hij nog speelde en fit was (wel was alles al snel beter dan Mulder), maar na zijn blessures kunnen we ook niet inschatten hoe stabiel en fit hij nog is.

7 augustus 2018 om 16:24

@speedyafc
Altijd klagen dat Feyenoord met te weinig jeugd speelt, nu is er een talentvolle keeper, en dan draai je weer 180 graden door te zeggen dat Vermeer moet spelen.
Soms vraag ik me af wat je nou wilt Speedy. De mogelijkheid tot het "een keer niet beter willen weten" is er nog steeds.
ON: Hoe meer Bijlow, hoe beter. Deze man gaat voorlopig heel lekker, en wil meer van hem zien.

7 augustus 2018 om 16:47

Klagen dat Feyenoord met te weinig jeugd speelt? Dat kan ik me echt niet herinneren.

Vond het wel raar dat ze een speler als Haps halen terwijl je zoveel goede linksbacks in je opleiding blijkt te hebben, hetzelfde dat ik niet begrijp dat Bente zo weinig speeltijd krijgt maar verder klaag ik toch zelden over de jeugd van Feyenoord?

Als Feyenoord vol voor Bijlow wil gaan, moeten ze dat vooral doen. Ligt geweldig bij het publiek, hij zat tot voor kort immers wekelijks tussen de harde kern als supporter dus dat zit wel goed. Maar of het verstandig is, dat durf ik wel te betwijfelen.

Straks verzuipt die jongen en is zijn carriere beschadigd. Talent moet je voorzichtig brengen, het gaat immers altijd met goede periodes afgewisseld met zeer matige periodes.

7 augustus 2018 om 16:57

Bijlow is juist voorzichtig gebracht. Zit al een aantal jaren op de bank, trainde dagelijks mee met Vermeer/jones, speelde al een aantal potten (waar hij goed tot erg goed speelde) en is er nu gewoon echt klaar voor. Als Vermeer nou twee klasses beter was, zou hij keepen, maar dat is Vermeer echt niet (meer), zeker niet na z'n blessures.

Dat Haps gehaald was is logisch. Uitstekende back en je kan het seizoen niet in met alleen Malacia, die (om in jouw woorden te spreken)) wellicht verzopen zou zijn en/of onder de druk gebukt ging. En dat Verdonk het nu zo goed doet verbaast veel Feyenoorders, aangezien zijn verhuurperiodes weinig goeds beloofden en is dus achteraf makkelijk praten. En Vente speelt als 19-jarige spits al behoorlijk wat potjes en traint met van Persie/jorgensen/makaay. Komt wel goed.

7 augustus 2018 om 17:14

@mgmv

We hebben het erover of Feyenoord gaat rouleren met de keepers om Vermeer te behouden of dat ze alle kaarten op Bijlow moeten zetten. Bij het laatste lijkt een vertrek van Vermeer onafwendbaar. Ik persoonlijk zou roulatie niet onverstandig vinden.

Met een linksback zou ik eerder voor eigen jeugd kiezen, op die positie mag een speler nog weleens een foutje maken. Zeker omdat Feyenoord ook Verdonk nog had, die ze na het aantrekken van Haps gingen verhuren. Nu blokeert Haps toch een beetje Malacia en Verdonk of Haps moet gaan banken maar dan had je die miljoenen ook voor een andere positie versterking kunnen gebruiken. Drie links backs lijkt me een beetje veel van het goede.

Maar goed, iedeeen moet het zelf weten. Wat voor mij onbegrijpelijk is, is voor een ander wellicht een slimme move.

7 augustus 2018 om 19:22

Ik zie je reageren dat Bijlow voorzichtig gebracht moet worden. Dat gaat niet om rouleren in mijn ogen. Bijlow is nu gewoon eerste keeper en ik ben verder ook van mening dat hij dat dan ook overal eerste keeper moet zijn. Dat rouleren is nu alleen om Vermeer te pleasen, die niet heeft aangetoond dat hij eerste keeper moet zijn t.o.v. Bijlow.

En zoals ik al zei; iedereen is verbaasd over de ontwikkeling van Verdonk momenteel. Dus erop gokken dat hij als 2e linksback het goed zou doen, is juist onverstandig. Om nogmaals met jouw woorden te spreken: een talent had dan kunnen verzuipen. Had je dan Verdonk moeten laten verzuipen? Of Malacia?

We zijn het in elk geval totaal niet eens, en dat kan. Maar meer omdat je zelf met iedere wind mee waait lijkt het.

7 augustus 2018 om 15:10

Als ik het aantal mogelijke afwezige tel met St. Juste, Vilhena, Toornstra, Jorgensen, Ayoub en van Persie dan zou ik mij eerder zorgen maken over de veldspelers, dan over Vermeer op doel.

Waarom nou weer dat rouleren? Is allemaal begonnen bij Barca toen met hiphop Pinto. Eerste doelman is gewoon eerste doelman klaar

7 augustus 2018 om 14:29

Als dit een vertrek van Vermeer voorkomt, heel graag rouleren. Je moet er toch niet aan denken dat die Delle tweede keeper word?

7 augustus 2018 om 15:54

Het gaat hier om risico management. Als het toch niets met Bijlow wordt, dan heb je een probleem. Dan ben je de rest van het seizoen het haasje.

Weet je met rouleren Vermeer als nog binnenboord te houden, dan heb je een plan B voor als het toch niet lukt met Bijlow. Dan kan je tijdens het seizoen ingrijpen om de schade beperkt te houden.

Robin dus ook alweer half geblesseerd. 2 keer in de week spelen zit er gewoon echt niet meer in voor hem.

7 augustus 2018 om 14:27

Geblesseerd? Dan zou hij sowieso niet inzetbaar zijn. Van Persie heeft qua herstel langer nodig dan de rest. Logisch dat er morgen dus wordt gekeken of hij mee gaat.

7 augustus 2018 om 14:31

Dat was al een tijd duidelijk. Met 3 wedstrijden in de week wordt het gewoon kijken in welke pot van Persie wel mee kan doen, omdat - zoals rbn ook al zegt - zijn herstel langer duurt. Vooral met Europese potten is het dus passen en meten.

7 augustus 2018 om 14:38

Dan had ik Van Persie toch heel wat liever bewaard tot Trentin. Want dat is toch een stukje belangrijker dan die schaal !
De ervaring van Van Persie kan goud waard zijn in zo'n belangrijk duel.

7 augustus 2018 om 14:41

34 graden op kunstgras? Als je m echt wilt opblazen moet je m daar 80 minuten laten maken lijkt me

7 augustus 2018 om 14:47

Ja, valt voor beide wedstrijden wat te zeggen. Maar persoonlijk heb ik ook vertrouwen in een goede afloop met Vente in de punt. Zolang we er maar een resultaat halen om het thuis (hopelijk) af te maken. Als van Persie meespeelt is dat momenteel een extra bonus.

En oja, er is daar kunstgras inderdaad, wat ook een reden is om hem eventueel niet te laten spelen.

Dat zijn inderdaad nogal wat blessures van belangrijke spelers. Hoop van harte dat Feyenoord desondanks een resultaat neerzet waarmee ze het thuis af kunnen maken.

Het valt mij wel op dat Feyenoord nu weer een seizoen ingaat met enorm veel blessures/kwetsuren.
Ik begin te geloven dat er iets systematisch fout gaat qua trainen en/of rusten. Of allicht de verhouding daarvan. Kan toch niet alleen op pech berusten?

7 augustus 2018 om 15:38

Alleen bij St. Juste en Ayoub zijn het spierblessures en verder zijn het erg willekeurige/ongelukkige blessures. Zoveel lijkt me niet mis met de trainingsintensiteit eerlijk gezegd. Opvallend is het natuurlijk wel.

7 augustus 2018 om 15:57

Feyenoord traint via de interval trainings methode van Verheijen. Alhoewel ik niets op heb met Verheijen, met name door zijn interviews over anderen zodra er ergens een blessure is en zijn gedrag na de dood van de bondscoach van Wales. Maar het staat wel vast dat zijn methode juist geschikt is om blessures te voorkomen.

Sommige trainers vinden hem zelfs te voorzichtig, vinden dat je speler wel zwaarder kan belasten dan zijn methode voorschrijft. Dat je op die manier speler smet meer inhoud kan krijgen, zoals we vaak in de Pl zien.

Dus ja, het aantal blessuregevallen berust volledig op pech. Het ligt niet aan de trainingen.

Vreselijk balen dit ! Trencin waar vrij lacherig over gepraat wordt is niet zo makkelijk als dat gedacht wordt, Feyenoord op oorlogssterkte is echt noodzakelijk , nu kan het wel eens een lastige pot worden .

Waarom is vilhena geschorst?

7 augustus 2018 om 18:37

Twee keer geel nog van de Champions League vorig jaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren