Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Karsdorp: ‘Ik was een straatjongen, het ging bijna fout’

Laatste update:

Rick Karsdorp was in de jeugdploegen van Feyenoord aanvallende middenvelder. Hij was zelfs zo goed, dat hij verkozen werd tot beste speler van de nationale jeugdcompetitie. Destijds liet Feyenoord-hoofdtrainer Fred Rutten hem opdraven op rechtsback. Aanvankelijk had Karsdorp daar helemaal geen zin in, maar nu is hij international.

/

Niet alleen Rutten heeft een belangrijke rol gespeeld voor Karsdorp, ook de vader van de verdediger was belangrijk. “Ik was een straatjongen, het ging bijna fout. Mijn vader haalde me toen van voetballen af, weg bij Feyenoord. Ik moest me gaan gedragen. Het is zijn verdienste dat ik het toch tot profvoetballer heb geschopt”, legt de tweevoudig international uit aan het Algemeen Dagblad.

Maandag maakte Karsdorp in de WK-kwalificatiewedstrijd een prima indruk tegen Frankrijk. Zijn directe tegenstander, Dimitri Payet, werd naar de kant gehaald: voor een verdediger voelt dat altijd als overwinning. “Natuurlijk heb ook ik afgelopen zomer Payet zien vlammen op het EK, maar hij werd nu gewisseld, dat gaf nog veel meer energie.”

Denk je dat Rick Karsdorp de komende jaren de vaste rechtsback van Oranje is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kasdorp heeft het in zich om de absolute top te halen hij heeft alles wat een moderne back nodig heeft. Drive snelheid een prima voorzet en een meer dan uitstekende basistechniek. Kasdorp moet wat meer doseren denk ik maar dat komt in de loop van de jaren wel nu heeft hij energie zat. Kasdorp is de rechtsback van de toekomst voor Oranje als hij zich zo blijft door ontwikkelen.

12 oktober 2016 om 08:20

Op rechtsback hebben we nu gewoon meerdere goede opties. Van der Wiel, Janmaat, Karsdorp en Tete. Nu piekt Karsdorp, over 4 maanden kan dat Tete zijn. Wie de toekomstige vaste rechtsback wordt, laat ik daarom in het midden. Brenet kan ook nog, of Diks. De opties zijn er in ieder geval. Laten we hopen dat ze zich allemaal optimaal ontwikkelen en dan zien we wel wie de beste wordt.

12 oktober 2016 om 08:25

Ik denk dat je meer naar de toekomst moet kijken en Van der Wiel en Janmaat al langzaam aan af kan schrijven. Spelers als Tete en Karsdorp zijn de toekomst voor Oranje. Zouden ook prima op het komende WK kunnen spelen als ze zich zo blijven doorontwikkelen.

12 oktober 2016 om 08:32

Van der Wiel en Janmaat al afschrijven? Die kunnen nog jaren vooruit. Hun nu al afschrijven is te vroeg. Neemt inderdaad niet weg dat Tete of Karsdorp komend WK, als we dat halen, al in de basis kunnen staan. Dat zien we dan wel weer, maar je moet niet op de zaken vooruit lopen. Gooi geen oude schoenen weg voor je nieuwe hebt.

12 oktober 2016 om 08:34

Wij zijn echt veels te snel om spelers af te schrijven. Janmaat en van der Wiel zijn 27/28 jaar....dan kan je echt nog wel een paar jaar vlammen hoor. Als we nu ook die leeftijdsgroep gaan uitsluiten dan kan je bij wijze van spreken met Jong Oranje gaan aantreden...

Kortom: van der Wiel en Janmaat moet je pas afschrijven als ze kwalitatief niks meer te bieden hebben. Wat de Toekomst zegt....dit zijn nog jongens die eventueel wat kunnen toevoegen op de RB positie.

12 oktober 2016 om 08:47

vd Wiel en Janmaat kunnen nog beide wel mee. Alleen zijn beide een type Kasdorp. Ook meer aanvallend dan verdedigend, dan hoop ik toch wel dat ze het vertrouwen nu in Kasdorp blijven houden/geven.

Tete, moet wel echt weer minuten gaan maken. Want dan zou je voor de toekomst toch 2 totaal verschillende backs. Ik schrijf vd Wiel en Janmaat ook zeker nog niet af, maar de rek is er toch wel een beetje uit bij die jongens.

Vondhet wel mooi om te zien dat Kasdorp bij Oranje misschien nog wel beter speelde dan bij Feyenoord. Veel minder foutjes in zijn spel, en niet nochelant wat hij soms nog wel eens heeft.

12 oktober 2016 om 10:57

Qua leeftijd hoeven Janmaat en Wiel niet afgeschreven te worden. Het zit hem meer in de stabiliteit. Als je 27-28 bent moet je elke wedstrijd een basisniveau halen, om in oranje te staan. Als je dat niet kan op deze leeftijd, dan moet je doorschakelen naar jonge talenten, die die stabiliteit nog wel kunnen bereiken.

Robben is een goed voorbeeld. Die moet je op dit niveau gebruiken tot hij alleen nog maar kan kruipen. Desnoods tot hij 40 is. Maar Wiel en Janmaat zijn daar niet stabiel/goed genoeg voor.

13 oktober 2016 om 15:56

Zo vroeg afschrijven is typisch Nederlands. Van der Wiel en Janmaat kunnen in vorm mee tot en met 2020.

Ik hoop zo dat karsdorp de weg niet kwijtraakt in het buitenland zoals vd wiel(in mindere mate) en depay. Het is wel een goede back had hem graag bij ajax gezien

12 oktober 2016 om 08:21

Depay is nog jong he! Daar kan nog vanalles mee gebeuren! Ben het wel met je eens dat ik hoop dat hij niet zo'n terugval kent!

12 oktober 2016 om 08:24

Ik denk alleen niet dat Karsdorp ooit voor Ajax zou uitkomen. Die jongen is zelf opgegroeid en ook echt supporter van de club. Karsdorp moet nu gewoon nog lekker een aantal seizoenen bij Feyenoord ballen. Depay pakte meteen zijn biezen na 1 redelijk seizoen.

12 oktober 2016 om 09:16

Dat zegt ie ook niet. Karsdorp zal idd nooit naar Ajax gaan. Maar hij zegt alleen dat hij hem graag bij zijn club zou zien spelen. Wel appart aangezien zij met Tete ook een geweldige rechtsback hebben.

12 oktober 2016 om 09:25

Zo apart vind ik het niet. Tete is een defensief ingestelde back, dat werkt gewoon niet goed wanneer je het grootste deel van de wedstrijden je de bovenliggende patij bent. Dan heb je veel meer aan een back die aanvallend veel kan bijdragen.

12 oktober 2016 om 09:53

Depay had een afspraak met PSV. Hij zou nog een seizoen blijven en daarna zou PSV meewerken aan een transfer.

12 oktober 2016 om 10:27

Die afspraak maakt toch niet uit? Depay is gewoon veel te vroeg weggegaan. Hij heeft een ijzersterk half jaar gekend, maar na zijn blessure haalde hij dit niveau al niet meer. Toch dacht hij wel even aan te kunnen haken bij United, wat een heel ander niveau is dan de Eredivisie / PSV.

12 oktober 2016 om 11:01

Ik ben Ajacied maar waarom zouden we het in vredesnaam hebben over Karsdorp bij Ajax? a) hij houdt van Feyenoord en b) hij is veel te goed en te duur om nu naar Ajax te gaan. Zinloos onderwerp dus.

Het gunstige aan Karsdorp is dat hij kennelijk al een ontwikkeling richting volwassenheid heeft gemaakt. Bijna elke speler moet daar een keer doorheen, en dat gebeurt maar beter vroeg in de carriere. Depay kan er nog uit komen, maar die heeft geen jaren meer om dat te bereiken. Karsdorp lijkt daar al doorheen te zijn. Dus die loopt minder risico om in het buitenland te verzuipen. Blijft natuurlijk feit dat hij zorgvuldig moet kiezen waar hij hierna naartoe gaat. Lekker nog tot zomer 2018 bij Feyenoord blijven zou ik zeggen, maar dat zal wel niet gebeuren.

12 oktober 2016 om 10:38

Bij ajax? Bosz had hem toch niet opgesteld. Die stelt gewoon veltman op rechtsback op. Karsdorp is een goede voetballer! Ik snap toch niet helemaal hoe het in Nederland bijna fout kan gaan. Hier heb je school, werk, dingen zijn geregeld en nog bijna crimineel. Gelukkig lette zijn vader op.

12 oktober 2016 om 11:08

Omdat die omgeving niet bij iedereen veilig en rustig is. Ook met een of twee betrokken ouders kan het dan mis gaan.

En daarnaast moet ieder kind opgroeien en op eigen benen leren staan. Dat gaat vaak met de nodige groeipijnen, en is bij iedereen anders. Dan maakt het niet uit of je de zoon van een advocaat in 't Gooi bent, of op straat in Rotterdam staat. Bij elk kind zijn de tienerjaren verhoogd risico op ontsporing. Soms gaat het goed, en soms niet.

Hij en tete zullen er om moeten knokken denk ik. Tete verdedigend veel sterker en Karsdorp aanvallend. Zal er om hangen wat nodig is in het elftal. In iedergeval fijn om twee zulke verschillende talenten voor 1 positie te hebben.

12 oktober 2016 om 08:23

Ach, op dit moment heeft hij geen enkele concurrentie van Tete, die heeft niet eens een basisplaats bij Ajax. En het zou me niet verbazen als dat nog wel even zo blijft, voor aanvallend voetbal is Tete gewoon zeer slecht geschikt, dat is een stopper zonder noemenswaardig voetballend vermogen.

12 oktober 2016 om 10:43

Persoonlijk heb ik liever iemand die erg goed kan verdedigen dan maar matig verdedigt en goed aanvalt zoals willems al heb ik geen idee wat de sterke punten zijn van karsdorp. Dat tete op de bank zit is gewoon omdat bosz niet nadenkt, iedereen weet dat tete beter op rb is dan veltman.

12 oktober 2016 om 11:11

@ljax ik deel die persoonlijke voorkeur, maar het hangt wel van het eigen elftal en van de tegenstander af.

Er zullen toch ergens aanvallende impulsen vandaan moeten komen. Als je een Robben en Depay in topvorm hebt, dan heb je wellicht geen aanvallende backs nodig, dus tegen een zware tegenstander kan je dan misschien beter voor een Tete gaan (mits in vorm).

Maar in het huidige oranje heb je de impulsen van iemand als Karsdorp gewoon nodig. En veel sterker dan Frankrijk krijg je ze voorlopig niet, en Karsdorp deed het uitstekend. Dus Tete is nu gewoon niet nodig.

12 oktober 2016 om 08:26

Er zijn internationaal niet zoveel landen die echt met een klassieke linksbuiten spelen als er een klassieke linksbuiten opgesteld wordt tegen Nederland dan kan je Tete overwegen maar anders zou ik altijd voor Kasdorp kiezen. Tete is verdedigend wat beter maar als Tete de middenlijn overkomt raakt hij geen bal meer goed, voorzetten verdwijnen veelal over de achterlijn of de zijlijn aan de linkerkant van het veld.

Hij is verdedigend niet eens zo heel sterk, maar hij is gewoon heel erg snel. Dat is een groot voordeel voor een back. Het leek maandag wel bijna of hij nóg beter speelde in Oranje dan de laatste tijd bij Feyenoord.

12 oktober 2016 om 08:20

Inderdaad, wanneer hij een fout(je) maakt kan hij het altijd nog compenseren met zijn snelheid. Verdedigend moet hij nog wel wat bijleren, maar aanvallend is hij ontzettend sterk. Wel apart dat de meeste het pas zien nu hij in Oranje speelt. Vorig seizoen heeft hij een erg sterk seizoen gehad namelijk. Niet voor niets 10 assists.

12 oktober 2016 om 08:29

Toch niet heel gek. Ik denk dat Oranje meer kijkers trekt en dus ook meer supporters van andere clubs.

12 oktober 2016 om 08:32

Het valt mij ook enorm op. Heel veel positieve reacties op Karsdorp, met name van fans van andere clubs, terwijl Karsdorp niet echt anders speelde dan bij Feyenoord en lang niet zijn allerbeste wedstrijd ooit speelde. Vraag je je wel af op welke grond die telkens terugkerende Tete/karsdorp discussies worden gevoerd als we blijkbaar zo slecht kijken naar voetballers van de concurrentie.

12 oktober 2016 om 11:17

Voor mij persoonlijk geldt dat ik Karsdorp vorig jaar nog wat wisselvallig vond. Dan is Oranje een risico. Ook voor hemzelf, dan kan je een Vlaar-scenario krijgen. In een zeer matig oranje debuteren en dan verzuipen is echt heel schadelijk. Overigens gold dat risico ook voor Tete. Maar die was toen in vorm en we hadden behoefte aan echte verdedigers. Dus die keuze is wat mij betreft toen goed geweest. @baardgrasmus; kijken naar de concurrentie gaat dus ook beide kanten op. Vorig jaar had Karsdorp meer concurrentie en was er behoefte aan een ander type speler.

Nu is oranje wat verder, Karsdorp is stabieler, en hadden we aanvallende impulsen nodig, onder meer om Promes uit de verf te laten komen. Karsdorp heeft dat fantastisch gedaan. Een zeer goed debuut, geen angst, en direct al een heel goede bijdrage aan de ploeg. Dat moet je altijd maar even afwachten, zie Propper, die bij PSV top speelt, maar in oranje meer moeite heeft. Bij Karsdorp is dat goed gegaan en dat geeft natuurlijk heel veel vertrouwen aan alle oranje-supporters.

12 oktober 2016 om 09:34

Ik heb de wedstrijd niet helemaal gezien, maar ik zag dat vooral vanuit Nederlandse media heel erg positief werd gesproken over Karsdorp. Echter, de Franse krant L'equipe geloof ik gaf hem een 3.0. Dit zal natuurlijk niet geheel subjectief zijn, maar kan ik dan aannemen dat hij echt goed speelde maandag?

12 oktober 2016 om 10:45

Ja. Lequipe snapt er dan niet zoveel van. Verdedigend niet veel fout gedaan. Stond af en toe verkeerd te dekken. Aanvallend fantastisch. Bracht in zijn eentje diepte in het spel en zorgde voor gevaar in de franse verdedigende linie.
Zijn directe tegenstander werd gewisseld en de wissel hebben we ook niet veel gezien.

12 oktober 2016 om 11:58

Karsdorp kreeg een 4 net als Maarten Stekelenburg
en de scheidsrechter een 7 van L'equipe

Denk niet dat de journalist die deze cijfers heeft gegeven veel voetbalverstand heeft



Trekt zijn stijgende lijn nog altijd door, wat natuurlijk razendknap is. Voorafgaand aan Nederland Frankrijk heb ik gezegd dat dit een wedstrijd is waarin je echt kunt zien wie zich aanpast aan dit niveau. Wie haakt aan en wie haken er af?

Van Dijk en Karsdorp vond ik echt voorbeelden van aanhakers. Uitstekend gespeeld en wellicht nu al de volgende selectie voor Oranje afgedwongen. Pröpper vond ik daarentegen echt afhaken. Veel verkeerde keuzes en als hij zijn passing dan niet op orde heeft is er ook vrij weinig waarmee hij dat kan compenseren. Hij mist kracht en snelheid namelijk. Zijn ontwikkeling zal dus verder door moeten gaan bij Psv, anders is Pröpper geen international waardig wat mij betreft.

12 oktober 2016 om 09:31

Propper was in mijn ogen niet de enige die afhaakte. Heel het middenveld haakte af. Klaassen, Wijnaldum, Strootman, Propper, Bruma, Dost, Willems. Allemaal speelden ze echt zwaar ondermaats. Zij mogen nog wel een stuk beter gaan presteren als Nederland iets wil bereiken in deze poule, want ze worden allemaal altijd opgeroepen...

12 oktober 2016 om 11:22

Dost speelde te kort om echt iets over te zeggen. En hij kreeg geen bruikbare voorzetten.

Strootman was niet top, maar ook niet superslecht. Die hebben we gewoon nodig.

Klaassen moet eerst weer ff bij zijn club in vorm komen, Wijnaldum ook. Propper maak ik me wel zorgen over. Die was in zijn debuut dramatisch, en nu ook weer niet goed. Tegen Wit-Rusland weer wel goed. Te wisselvallig, terwijl die bij PSV in topvorm is.

Bruma gaat gewoon door De Vrij gepasseerd worden nu, dat lijkt me duidelijk. Willems moet weg bij PSV en kijken waar zijn plafond dan ligt. Die heeft frisse wind nodig.

Alles leuk en aardig wat hij nu laat zien. Ik hoop echter van harte dat hij zijn kop er bij houdt dan gaat het volgens mij helemaal goed komen met hem. In Nederland zijn we namelijk wel goed om iemand na 2 leuke wedstrijden in oranje de hemel in te prijzen.

De pol verbaast me enorm. We hebben een heleboel spelers die kans maken om de komende jaren op rechtsback door te breken. Janmaat, Zegelaar, van Rijn, Riedewald, van Aanhold....

12 oktober 2016 om 10:49

Riedewald de linksbenige speler? Knap dat hij ook op rechts uit de voeten.kan. en is zegelaar rechtsbenig? En tete hoort er niet bij?

12 oktober 2016 om 10:54

Azpilicueta staat als rechtsbenige ook linksback bij Chelsea

12 oktober 2016 om 11:26

Janmaat is tweede helft 20 en is allang doorgebroken. Van der Wiel noem je niet maar valt in dezelfde categorie als Janmaat.

Van Rhijn lijkt zijn top al te hebben gehad.

Riedewald stond altijd aan de linkerkant, en nu bij Ajax als verdedigende middenvelder. Dus pas als jij bondscoach wordt, gaat hij op rechtsback getest worden. Lekker outside the box. Aanholt soortgelijk verhaal.

En dan natuurlijk Tete.

Dus laat ik voorzichtig zeggen dat je mening niet deel.

12 oktober 2016 om 11:45

Net als die andere 90% in de Pol, maar dan nog vind ik het bizar dat de stemmers zeggen dat na slechts 2 duels, net doorgebroken bij Feyenoord, een vaste rechtsback is van het Nederlands elftral voor de komende jaren. van Rhijn is 25. die heeft zijn beste tijd nog niet gehad hoor. Van der Wiel had ik wel in mijn achterhoofd, maar niet gekozen doordat hij ritme tekort komt. Zoveel speelde hij niet de afgelopen jaren.

12 oktober 2016 om 11:54

Oh ja, die poll. Daar heb ik niet op gestemd. In 2012 was Willems het enige lichtpuntje op een dramatisch EK. Toen zei men ook dat we onze linksback voor de komende 10 jaar hadden.

In de verdedigende linie zie je eigenlijk al jaren dat (op De Vrij na) niemand echt de stap naar een onbetwiste basisplaats zet. Je kan zo 10-15 namen noemen van mannen die het allemaal net niet 100% gered hebben. Dus laten we het met Karsdorp ook afwachten. Maar op dit moment heeft hij wel de beste papieren.

Tete prima speler, maar........te traag als back en te klein voor het centrum, die jongen dreigt tussen de wal en het schip terecht te komen, speelt bij ajax ook niet.

Karsdorp heeft alles voor de rechtsback plek.

Jammer dat Blind dan Klaassen als buitenspeler neerzet, dan kan je eigenlijk niets meer want die mist snelheid. Karsdorp met Promes liep zo lekker, die bloeide gelijk op, kreeg wat fijne balletjes aangespeeld in de zestien.

Dat Promes goed speelde tegen Wit Rusland was mede de verdienste van Kasdorp.
Als Kasdorp opstoomde zag je Promes zijn plek overnemen, dat ging heel lekker.

Dit lijkt een jongen die onder druk en in grote wedstrijden juist een extra boost heeft ipv bezwijkt. Voor Feyenoord een geweldige speler en eentje waar ook leiderschapskwaliteiten in zit. Ik vind het een hele goede speler. Maar we moeten verder ook niet overdrijven. Karsdorp was voor veel een onbekende dus kon of falen of verassen. Maar nu begint dat typisch Hollandse weer naar boven te komen. Het hele land is er vol op gevallen en hij word overladen met complimenten. We beginnen daarin door te slaan. Er is al tijden geen goede rechtsback en als Van der Wiel, Veltman of Van Rhijn op je netvlies staan is Karsdorp inderdaad een verademing maar dat komt grotendeels ook door zijn voorgangers. Verder is dit het Nederlands elftal. En daar moet men tevreden zijn met de top van de top. En dat is Karsdorp (momenteel) niet. Het is een garantie voor een 6 of 7 maar geen 8. Laat die jongen zich dus volop ontwikkelen, een leider worden bij Feyenoord en daar een prijs mee pakken. Dan maken we daarna de balans op. Dat is beter dan nu volop complimenteren en veren in de kont steken en later bij een mindere prestatie weer volledig te grond in boren. Net zoals dat bij Janmaat is gegaan.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren