Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jasper Cillessen ‘ontploft’: Van Gaal laat doelman van NEC thuis

Laatste update:

Jasper Cillessen behoort niet tot de definitieve selectie voor het WK, meldt de Gelderlander. De doelman van NEC heeft van bondscoach Louis van Gaal te horen gekregen dat hij niet is opgenomen in de 26-koppige selectie. Welke doelmannen wel meegaan naar Qatar, wordt om 12.00 uur bekend, als alle namen naar buiten komen. Volgens bovengenoemd dagblad zou Cillessen 'ontploft' zijn toen hij het nieuws tot zich kreeg.

De Gelderlander schrijft dat Cillessen 'zwaar teleurgesteld' zou hebben gereageerd op de mededeling van Van Gaal. De doelman van NEC was lange tijd de eerste keus bij Oranje, maar moest tijdens de afgelopen Nations League-wedstrijden tegen Polen en België zijn plek afstaan aan Remko Pasveer. Cillessen kwam tot dusver 63 keer uit voor Oranje. Tijdens het WK van 2014 haalde hij met Oranje de derde plaats.

Tijdens het EK vorig jaar maakte Cillessen ook al geen onderdeel uit van de selectie van het Nederlands elftal. De doelman werd destijds door toenmalig bondscoach Frank de Boer thuisgelaten nadat hij een coronabesmetting had opgelopen. Maarten Stekelenburg verdedigde toen het doel van Oranje. De mededeling van Van Gaal is een hard gelag voor Cillessen. De sluitpost maakte deze zomer juist de overstap van Valencia naar NEC om zijn kansen op het WK te vergroten.

Omstreeks 12.00 uur maakt Van Gaal de definitieve selectie van het Nederlands elftal bekend voor het WK. Pasveer, Mark Flekken, Justin Bijlow en Andries Noppert zijn de andere vier keepers die onderdeel uitmaken van de voorselectie. Om 12.55 uur zal de bondscoach al zijn keuzes toelichten tijdens een speciaal ingelaste persconferentie. Van Gaal heeft al bekendgemaakt sowieso een penaltyspecialist mee te zullen nemen. Daarvoor werden verschillende tests afgenomen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bijlow of Flekken eerste keeper dus, en v. Gaal ziet in Cillessen geen goede reserve. Lijkt me allemaal goed te begrijpen

11 november 2022 om 10:02

Bijlow, Flekken zijn ook betere keepers en Noppert mee voor de penalty’s verwacht ik.

11 november 2022 om 10:23

Je mag best een hekel aan Cillessen hebben hoor. Maar die grabbelaars Bijlow en Flekken zijn natuurlijk in geen 100 jaar beter dan Jasper😂😂😂

11 november 2022 om 10:25

Martijn R. De laatste die van de drie gebrabbeld heeft is toch echt Cillessen. Dus wat bedoel je precies?

11 november 2022 om 10:26

Bijlow is een tijd minder geweest en om die wisselvalligheid en zijn jeugdigheid vind ik een keuze voor Cillessen te rechtvaardigen, ook omdat hij een ervaren rot is. Maar als je kijkt naar een Bijlow zoals nu die in vorm is, dan is die wel beter dan Cillessen.

11 november 2022 om 10:27

Bijlow gaat niet mee. Het is toch bekend hoe Frans over hem denkt.

Pasveer eerste keeper.
Flekken reserve keeper.
Noppert voor de penalty’s.

Pasveer heeft in de ogen van Van Gaal geleverd. Flekken is de ideale reservedoelman die blij is dat hij meegaat. Noppert penalties.

11 november 2022 om 10:31

Effe serieus een gast die tot z’n 28e tweede keeper was bij Twente en Heracles, nu effe in vorm is en eruit ziet als n 45 jarige barista… die moet keepen ten koste van cillesssn die bij barca en Valencia gespeeld heeft en nog nooit teleurgesteld in oranje? Ik vind dit n hele raar besluit en lijkt alsof de haatcampagne in de media gewerkt heeft…

11 november 2022 om 10:31

Martijn, laten we nou niet doen alsof het ook maar iets uitmaakt welke keepers we meenemen. Niemand steekt er met kop en schouders bovenuit en bij elke keeper moeten we hopen dat hij boven zichzelf uitsteekt in dit toernooi. Flekken en Bijlow zijn twee uitstekende keepers die dat wel in zich hebben. In de Stekelenburg 2010 rol boven zichzelf uitstijgen.

11 november 2022 om 10:32

4f. Dat zou echt een fout zijn van jeweleste en een dikke middelvinger naar je keepersgilde. En hij heeft in de ogen van Louis niet geleverd, want het is bij Pasveer laatste weken een foutenfestival. Als Louis consequent is selecteert hij Bijlow, Flekken en een penaltykiller, want die hebben geleverd.

11 november 2022 om 10:32

@4fRedondo
Ja sorry hoor, maar Pasveer is de laatste die wat in Oranje te zoeken heeft. Iedere bal die ze niet tegen hem aanschieten is een doelpunt. Wat is die slecht zeg momenteel.

Cillessen zou altijd mee moeten als eerste keeper, Bijlow is ook top drie maar geen basis. En dan kan je nog Flekken meenemen als toerist.

11 november 2022 om 10:34

Ik hoop niet dat je bij sollicitatieprocedures op eenzelfde manier selecteert.

11 november 2022 om 10:34

Stekelenburg was in 2010 gwn een van de betere keepers die er was

11 november 2022 om 10:43

Het zegt echter genoeg dat hij het niveau van 2010 nooit meer heeft gehaald. Hij steeg simpelweg enorm boven zichzelf uit in dat toernooi, gelukkig maar.

11 november 2022 om 10:46

Meest overschatte keeper van de afgelopen twintig jaar. Niet dat ie slecht was, zeker niet. Maar alleen Nederlanders zagen wereldklasse in hem. Is ie natuurlijk nooit geweest. Zelfs zijn reddingen van 2010 waren niet zo geweldig als men over wil doen komen.

11 november 2022 om 10:49

Maar in Oranje laatst speelde Pasveer toch heel goed? Dat is dan toch ook leveren?

11 november 2022 om 10:49

Hahaha je mag best een voorliefde hebben voor Cillessen, maar die is natuurlijk in geen 100 jaar beter dan Flekken en Bijlow. Allemaal zelfde niveau man.

11 november 2022 om 10:51

@Almogaver, Stekelenburg heeft twee hele, hele goede jaren gekend. 2010 en 2011. Ik denk dat hij toen zeker bij de 5/8 beste keepers van Europa hoorde! Maar daarna is hij weer teruggekomen op zijn eigen niveau en was het niet veel soeps meer.

11 november 2022 om 10:54

Haha Almogaver, wat een giller. Met je zelfs zijn reddingen van 2010 waren niet zo bijzonder, natuurlijk tikt zogenaamd elke keeper zon bal van Kaka wel even uit de kruising toch? Dat was gewoon een hele goede redding op een cruciaal moment. En ook in de WK finale zelf heeft hij ons een paar keer in de wedstrijd gehouden, en dan laat ik zijn reddingen tegen Slowakije nog even achterwege. Maarten Stekelenburg was dat toernooi zeker 1 van de beste 3 keepers samen met misschien Casillas, Muslera/neuer. Julio Cesar had het moeten worden maar hij was, zoals Sneijder al aangaf, geen held met ballen van de zijkant. En zo bleek gezien zijn enorme blunder tegen ons.

11 november 2022 om 10:57

Sta je straks in de kwartfinale tegen Argentinië op penalty's en dan ga je noppert laten debuteren? Dat kan toch ook niet op een wk?

11 november 2022 om 11:07

Als je spelers blijkbaar wel of niet selecteert op basis van of ze sympathiek overkomen. Is zo'n jankbal als een Noppert überhaupt de laaste die je mee moet nemen. Wat een griezel is dat zeg...

11 november 2022 om 11:07

Welke wereld leef jij Martijn, sjees Cillessen is gewoon een naar ventje.
Je moet een team hebben en er is geen Team als die huilebalk meegaat.

11 november 2022 om 11:08

Dan kun je stekelenburg ook meenemen die ervaren rot is beter dan Cillessen

11 november 2022 om 11:08

Hij was op het WK 2010 echt fantastisch. Verder was Stekelenburg idd geen wereldtop, maar dat toernooi wel.

11 november 2022 om 11:24

Flekken is echt wel een stuk minder dan Cillessen en Bijlow.

11 november 2022 om 11:26

Cillissen keept al jaren niet tot weinig, sinds 2 wk’s geleden, is een lastige jongen in groepsverband als het hem niet naar zin is, en is gewoon niet beter als de rest. Goede keude dus

11 november 2022 om 11:30

Als mensen Bijlow een grabbelaar gaan noemen weet je al dat je met een ajax-supporter te maken hebt die totaal niet objectief is en waar je dus ook geen zinvolle discussie mee kunt voeren.

11 november 2022 om 11:42

@almogaver, precies. Die redding op dat schot van Kaka doe ik ook elke zaterdag op het veld. Sterker nog ik heb ze klem.

11 november 2022 om 11:47

Pasveer 1ste keeper???? Bijlow kiest aantoonbaar beter de laatste 2 maand

11 november 2022 om 12:19

Pasveer eerste keeper? Tegen Vitesse leek het wel of er een 60-jarige in het doel stond. Het was ronduit gênant hoe hij die beide ballen liet gaan.
Dat Cillessen niet mee gaat vind ik een brevet van onvermogen van Louis.

11 november 2022 om 12:35

De bedoeling is dat Argentinie dan denkt: Hola! Wat hebben we nu opeens aan onze fiets hangen? Wie is dat, waar komt die vandaan?
De verwarring zal zo gigantisch zijn dat enkele ballen in Dubai terechtkomen en eentje op de paal. Oranje gaat dan door. Simpel toch?

11 november 2022 om 18:41

vd Vaart heeft nu zijn zin, ik ben zeer benieuwd hoe hij Zondag gaat reageren op zijn behaalde succes richting jasper. In studio voetbal. Hopelijk zal zijn vriend pasveer het heel goed doen

11 november 2022 om 10:02

Ik vind Jasper met zijn ervaring bij Barcelona en Valencia wel een pluspunt hebben tov de rest. Doet allemaal niet zoveel onder voor elkaar qua keepers, dus weet niet zo goed wat ik hier van vind. Wat je zegt klopt wel, het lijkt me niet de ideale reserve.

11 november 2022 om 10:16

Welke ervaring? Hij heeft 5 jaar op de bank gezeten.. Op basis daarvan ga je toch niet iemand meenemen naar een WK? Er zijn in Nederland betere keepers te vinden dan Cillessen en als hij echt zo gereageerd heeft als hier beschreven wordt dan heeft hij het ultieme gelijk van Van Gaal bewezen.. Dan is hij echt dat nare mannetje wat niet op de bank kan zitten en dan is hij dat nare mannetje wat lastig zal doen en de sfeer zal vergallen..

11 november 2022 om 10:21

Ik vind Pasveer, Bijlow, Cillisen en Flekken niet zoveel voor elkaar onderdoen. Dan vind ik de ervaring van halve finales CL, meedoen in de Spaanse top, weliswaar op de bank, meetellen. Zijn concurrenten hebben de druk die bij een wk komt kijken nog nooit meegemaakt, dat bedoel ik.

11 november 2022 om 10:21

Cillessen heeft gewoon aangetoond tegen de immense druk van zo'n eindronde te kunnen en heeft ook nog genoeg potjes gekeept in Spanje.

11 november 2022 om 10:25

@YoeriCFC Heb jij hem zien keepen in de beker en als hij in mocht vallen, keepte echt goed, wordt alleen maar afgerekend omdat hij geen pingels tegenhoudt, ervaring niet belangrijk???

11 november 2022 om 10:27

Je vindt serieus Cilessen beter dan Bijlow? Ik heb hem ten alle tijden een onzekere keeper gevonden. Daarnaast begint Bijlow ook weer in goede vorm te komen dus die moet gewoon keepen. Daarnaast is Cilessen een kwal dus lekker thuis laten.

11 november 2022 om 10:32

@MitchAjax020, welke ervaring? Een eindtoernooi in 2014? Dat is toch geen relevante ervaring.. Dat is praktisch 10 jaar geleden.. Ik heb zien spelen ja, maar zo overdreven goed was het ook niet zeg kom op he..

11 november 2022 om 10:33

@Gapko, hij heeft niet meegedaan in de wedstrijden die jij noemt. Hij heeft op de bank gezeten. Ik heb ze op tv gezien en gespeeld met Football Manager, waar is mijn WK plaats in deze selectie?

11 november 2022 om 10:34

Waarom lieg jij Youri? Hij heeft helemaal niet alleen op de bank gezeten. Was stand-in van Ter stegen wat geen schande is en als ie keepte in bijv de beker was ie goed. Bij Valencia merendeel eerste keeper geweest en gewoon goed. Nu bovenaan alle lijstjes van beste spelers in de eredivisie. In oranje nooit gefaald. Wk ervaring. En dan kom jij met je nare mannetje verhaal wat vd vaart lekker geroepen heeft. dat ie boos wordt en teleurgesteld lijkt mij heel erg normaal. Voor n topsporter die volkomen onterecht z’n laatste kans op n wk verliest…

11 november 2022 om 10:35

Cillessen heeft in de basis gewoon twee Copa's op rij gewonnen met uitstekend spel. Welke grote wedstrijden en bijbehorende prijzen hebben spelers als Bijlow en Flekken meegepakt?

11 november 2022 om 10:35

@YoeriCFC ervaring bij Barca waar hij elke dag onder druk trainde, invalbeurten zich prima heeft bewezen en daar in de beker goed heeft gekeept, dat bij elkaar bouw je wel ervaring op als je met de beste vd wereld toen destijds mee mocht spelen en keepen.
Die ervaring verlies je niet zo maar 1 2 3

11 november 2022 om 10:41

Maar Youri, wie wil jij dan zien? Ben ik wel benieuwd naar.

11 november 2022 om 10:42

Als reservekeeper met veel bankervaring zou het goede keuze zijn. Maar hij blijkt bij oranje niet zo goed tegen een reserverol te kunnen. En hij is gewoon minder (mening) dan Bijlow die volgens mij weer op niveau is na zijn blessure. Die Flekken schijnt het in Duitsland heel goed te doen, maar zie dat nooit. Die twee keer in Oranje werd ik niet warm van.

11 november 2022 om 10:46

Laten we niet doen alsof je bij Barcelona alleen druk hebt om te presteren. Een Bijlow zal die druk net zo goed voelen. Hij heeft het in die Copa aardig gedaan maar ook bij Valencia kun je het toch geen succes noemen. Nu ook bij NEC vaak genoeg aan het grabbelen geweest. Wat mij betreft heeft hij niets in Oranje te zoeken.

Dan ga ik nog maar voor het gemak even voorbij aan het feit dat hij dat penalty syndroom heeft. In Nederland is het natuurlijk mode om 50% van het spel niet beheersen, want verdedigen bijvoorbeeld is maar jakkiebah, maar als je zo’n belangrijk facet van je vak niet verstaat dan ben je gewoon een liability voor je team, ben je bij voorbaat al geen goede keeper en heb je niets in het Nederlands elftal te zoeken..

11 november 2022 om 10:48

@Gapko, Bijlow of Flekken. Welke van die twee maakt mij verder niet uit, maar dat zijn de enige juiste keuzes.

11 november 2022 om 10:52

Waarom lieg je nou clarkkent.
Hij heeft bij Valencia 51 wedstrijden in 3 seizoenen gespeeld. Dat is toch niet meerendeel 1e keeper.

11 november 2022 om 10:57

Ik denk dat het allemaal weinig uitmaakt, we gaan zien waar onze Louis mee aankomt😉

11 november 2022 om 10:59

Hahahah want je kent hem? Lekker Van der Vaart in de kont kruipen man man man droeftoeter

11 november 2022 om 11:26

Leuk al die wedstrijden uit het verleden, maar daar koop je nu niks meer voor. Cillissen keept niet voor niks inmiddels weer bij NEC

11 november 2022 om 11:27

Precies dat! Allemaal leuk en aardig dat Flekken lekker kan meevoetballen en Noppert in een test op de training een strafschop heeft gepakt, maar op een WK worden andere dingen gevraagd van een keeper. En Cillessen is de enige doelman die al heeft aangetoond dat te kunnen, met Bijlow als goede, talentvolle reserve.

11 november 2022 om 12:26

Ik vind Cillessen minstens net zo goed als Bijlow, alleen dan met ervaring en heeft bewezen om in grote wedstrijden goed te presteren. Bijlow heeft talent en dat is het. Nul ervaring op het hoogste niveau en nog nooit de druk van een eindtoernooi gevoeld. Is gewoon een grote gok.

11 november 2022 om 13:26

yoeri: hij heeft 5 jaar lang mogen trainen met pessi

11 november 2022 om 10:03

Idd, als reserve kan je hem er denk ik beter niet bij hebben. Of het is je eerste doelman, of helemaal niet erbij.

11 november 2022 om 10:03

Mag hopen dat het geen Pasveer is in ieder geval.

11 november 2022 om 10:16

Objectief gezien is Jasper het zwakst van de concurrenten zoals bijlow, flekken, pasveer, noppert. Want eerlijk gezegd heb ik cillese zijn hele carrière geen bijzondere wedstrijden zien keepen. Hij scoort 6.5/7.0 op zijn best, maar blundert ook regelmatig waardoor zijn dal erg laag is. Pasveer keept ook nog eens structureel op een hoger niveau.

11 november 2022 om 10:19

Cillessen is in ieder geval beter dan de huidige Pasveer en ik denk ook beter dan Noppert, die vooral opvalt omdat hij in de schaduw kan presteren. Vind Bijlow (in vorm, wat hij nu wel is) wel een stuk verder. Van Flekken te weinig gezien.

11 november 2022 om 10:20

Jouw objectiviteit is ver te zoeken naar mijn subjectieve mening.

11 november 2022 om 10:21

Objectief? Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoeld, want het is gewoon de beste die wij op dit moment hebben. Nee, het niet een absolute topkeeper, maar nog steeds de beste.

11 november 2022 om 10:22

Overigens: als je Cillessen geen bijzondere wedstrijden hebt zien keepen raad ik je de Klassiekers van 2014 aan. Vooral bij de 0-1 heeft hij echt drie bizarre reddingen. Ook het CL-duel met Barcelona in 2013 is een goede. Is niets voor niets uitgeroepen tot Ajacied van het Jaar in twee seizoenen. Duels met Barcelona in de beker tegen bijvoorbeeld Valencia of in de CL tegen Sporting en Spurs zijn ook aanrader. Nee, het is geen wereldtopper. Maar verbaas me wel over jouw reactie.

11 november 2022 om 10:25

Objectief gezien vind ik Pasveer de minste van de 5. Dat vind ik echt een matige keeper. Heeft afgelopen weken heel wat houdbare ballen doorgelaten. Niet eens zozeer allemaal fouten, maar die 2e goal van Vitesse afgelopen woensdag pakt een goede keeper gewoon.

11 november 2022 om 10:27

Lekker provocerend met je ‘objectief gezien’. Vervolgens je tweede zin aankomen met ‘ik heb hem geen goede wedstrijden zien keepen’. En op basis waarvan is de rest nou echt aantoonbaar beter dan?

11 november 2022 om 10:31

Allen, het feit dat je moet verwijzen naar een wedstrijd van 10 jaar geleden zegt eigenlijk wel genoeg. Als je de afgelopen jaren de carrière van cillese analyseert, dan is het pover. Uiteraard, de concurrenten zijn allen geen wereldkeepers. Maar spelen wel op een hoger niveau, regelmatiger, met meer zelfvertrouwen en leiderschap skills, en met een hogere basisscore in hun performance. En dat is het belangrijkst voor oranje

11 november 2022 om 10:59

Bocherrief, volgens mij moe je even gaan opzoeken wat objectief betekent want met elke post toon je aan dat totaal niet te begrijpen. Pasveer keept al zeker 2 maanden als een natte krant. Het is ook Cillesen met een n, en hij is echt een hele goede keeper geweest. Vind eerlijk gezegd Noppert en Bijlow op dit moment de beste keepers waar Bijlow in potentie er uit springt als ie wat langer niet geblesseerd kan blijven.

11 november 2022 om 11:04

Wat een bizar vreemde manier van redeneren houd jij erop na bocherief. Je zegt dat je in zijn HELE CARIERE hem geen bijzondere wedstrijden hebt zien keepen. Ik geef dan voorbeelden van bijzondere wedstrijden en opeens praat jij totaal langs me met argumentatie die er niks mee te maken heeft. Je praat om het punt heen.

11 november 2022 om 11:30

Noem mij dan eens de top-3 van blunders die Cillessen in het Nederlands Elftal heeft gemaakt?

11 november 2022 om 11:57

Alsof ik een lijstje paraat heb van al cilleses blunders met ook nog eens een rangschikking. Hij heeft geblunderd tegen turkije (0-3) uit m'n hoofd, finale nations league, nations league wedstrijd tegen België. En zo kan ik wel tientallen momenten opnoemen als ik erin duik. Het is gewoon een beperkte keeper. Hoeveel voorbeelden moet ik opnoemen om dit in te zien? Of denk je dat van gaal gek is? Waarom neemt hij cillese niet mee dan

11 november 2022 om 10:07

Lijkt me ook prima. Het niveau ligt enorm bij elkaar dus verrassend ja, prima keuze? ook ja. Maar dat was het ook geweest bij flekken of bijlow in mijn ogen hoor.

11 november 2022 om 10:10

Niet meer dan logische keuze. Cillese heeft niet het karakter, het zelfvertrouwen of de skills om bij oranje te kunnen keepen. Gelukkig heeft van gaal dit ook ingezien, ik maakte me ernstig zorgen.

11 november 2022 om 11:06

Hey, Van der Vaart, hoe is het hier op Voetbalzone?

11 november 2022 om 12:03

En dan neem ik de argumenten die oud collega's als van der vaart geven niet eens mee. Cillese is ook buiten het veld een vervelende collega. Als meerdere mensen dit beweren, dan zou ik het maar eens serieus nemen.

11 november 2022 om 10:20

Het zal qua niveau allemaal dicht bij elkaar liggen, maar waar komt het vandaan dat hij geen goede reserve is? Cillessen heeft 3 jaar de bank warm gehouden bij een topclub als Barca? Ik zou niet weten waarom het ineens bij NL niet kan? Maargoed, ik denk dat de keuze vooral ging tussen hem en Bijlow, aangezien ze beide blessuregevoelig zijn. Beide meenemen zou riskant zijn in dat geval.

11 november 2022 om 10:22

Voor iedereen denk ik wel te begrijpen, echter hoorde ik dat pa & ma Cilissen onderweg zijn naar Zeist om zichzelf vast te lijmen.

11 november 2022 om 10:53

Klopt, deze man kan alleen maar frictie binnen de groep veroorzaken. Slimme keuze

11 november 2022 om 12:00

Ik denk dat het meer te maken heeft met dat LvG geen gedoe wil en Jasper heeft gedoe met een Spaanse dame. Dat leidt af.

Maar wie gaat er dan keepen? Bijlow of Flekken. Aub niet Pasveer.....

11 november 2022 om 10:02

Mag het hopen inderdaad. Wat een dramatische keeper is Pasveertig dit seizoen.

11 november 2022 om 10:02

Het zou vrij logisch zijn mocht het Pasveer worden gezien zijn laatste twee optredens in Oranje. Die man straalt gewoon rust uit achterin, rust en ervaring die we daar nodig gaan hebben.

11 november 2022 om 10:05

Consy heb je Ajax wel gekeken de laatste tijd? Pasveer is een dra-ma en verdiend het niet om eerste keeper te zijn bij het Nederlands elftal

11 november 2022 om 10:06

Ben het met Consy eens, bij NL staat er natuurlijk wel een prima verdediging niet zon gatenkaas als bij Ajax momenteeel.

11 november 2022 om 10:08

Consy. Je bent neem ik aan sarcastisch? Pasveer is gemaakte rust. Wordt het een beetje druk voor zijn doel dan begint het geblunder en gaat die gevaarlijke balletjes geven naar zijn verdedigers. Heeft echt niks te zoeken bij het Nederlands elftal. Want zijn laatste twee optredens heeft die tegen Polen niks te doen gehad, en tegen België 3 balletjes op goal? Hebben een keeper nodig die er ook staat in zware tijden, hebben niks aan die mooi weer keepers.

11 november 2022 om 10:08

Pasveer hoort echt niet opgeroepen te worden. Maakt fout na fout. Heeft echt niks met die verdediging te maken. Alleen maar smoesjes zijn dat. Dus omdat de verdediging fouten maakt is het oké dat Pasveer zelf fouten maakt? Wat een onzin zeg.

11 november 2022 om 10:08

Hoe bedoel je logisch? Pasveer straalt rust uit, maar welke ervaring? De beste man heeft nog nooit op een eindtoernooi gestaan, en het is niet dat Bijlow of flekken met knikkende knieën onder de goal staan wel? Die hebben wat betreft ervaring net zoveel als Pasveer dit heeft.

11 november 2022 om 10:09

Sociomasia en Consy, zit wat in, maar je wilt ook een keeper die de ballen tegenhoudt en dat lukt Pasveer wat minder goed de laatste weken...

11 november 2022 om 10:09

Nou die twee goals tegen Vitesse waren voor 70% de schuld van Pasveer... op een gegeven moment kan je de verdediging ook niet meer de schuld geven.

11 november 2022 om 10:14

daei16, Pasveer zijn fout? Beide goals komt hij alleen op hem afgelopen? Als we dat al als fout gaan bestempelen..... Pasveer zorgt voor rust, met een 5 mans verdediging zal ik persoonlijk voor hem gaan. Pasveer is inderdaad niet top maar zie hem met betere spelers wel als de beste optie!

11 november 2022 om 10:17

Uit die hoek mag er echt nooit gescoord worden. Wel degelijk fouten van Pasveer.

11 november 2022 om 10:17

Een bejaardenhuis straalt ook rust uit. Flekken gaat gewoon keepen denk ik. Das toch de "ontdekking" van Van Gaal. Of het wordt Bijlow die weer in vorm is omdat koning Louis hem op scherp heeft gezet.

11 november 2022 om 10:18

Oeps, lees verder en zie ook de naam van Bijlow voorbij komen. Was hem helemaal vergeten Ook een prima optie, of misschien tegen betere tegenstanderd wel de beste optie!

11 november 2022 om 10:20

Socio. Wellicht kijken of er een Nederlandse Gandhi te vinden is? Heb liever een keeper op goal die ballen stopt dan een keeper die voor 'rust' zorgt. Toch mooi dat bij Pasveer er altijd totaal niet meetbare kwaliteiten worden genoemd. 'zorgt voor rust', waar blijkt dat uit? Wat voegt het toe? Wat kan hij daarin beter dan andere keepers die wij hebben? Enz...

11 november 2022 om 10:21

Ducktaildo. Gemaakte rust is nog altijd beter dan onrust. Want dat is wat cillese met zich meebrengt, in het veld en erbuiten. In het veld omdat hij geen zelfvertrouwen heeft, dit uitstraalt naar de defensie waardoor de gekste blunders worden gemaakt. En buiten het veld omdat cillese niet zo een fijne kerel is volgens veel oud collega's, zijn reserverol niet kan accepteren en natuurlijk de affaire met het kind dat nog niet erkend is. Allemaal extra onrust waar van gaal niet op zit te wachten

11 november 2022 om 10:24

Nee het was in eerste instantie een fout van de verdediging. Echter ben ik het met je eens dat hij meer had moeten doen.

11 november 2022 om 10:28

Bochherief. Waarom brengt Cillessen precies onrust met zich mee? Kom maar met voorbeelden? Pasveer heeft er al sowieso 1, namelijk Napoli thuis waarin hij heel onrustig was. 2 foute ballen inspelen bij de verdediging enz.. Inderdaad wat een rust verzorgt hij....

11 november 2022 om 10:28

Zeker heb ik gekeken, en nee indd dat was niet best. Ik zou het alleen wel logisch vinden mocht Louis nu kiezen voor Pasveer als eerste keeper. Dit vanwege de laatste twee interlands met een verdediging voor hem die hem nu kent en andersom. Persoonlijk zie ik ook liever een Bijlow, ook gezien de toekomst maar ik geef alleen maar aan de keuze voor Pasveer ook te kunnen begrijpen.

11 november 2022 om 10:32

Ducktaildo. Ik heb in mijn reactie diverse voorbeelden gegeven waarin cillese onrust met zich meebrengt.

11 november 2022 om 10:42

Consy. Ik snap werkelijk niet waarom jij een keeper op goal wilt hebben die de afgelopen weken heeft bewezen dat die er niet hoort te staan? En dan is je argument 'hij kent de verdediging'? Hij heeft twee wedstrijden gekeept waarvan er 1 was waar de tegenstander niet over de middenlijn is gekomen? Hoe ken jij dan de verdediging? En wat is de toegevoegde waarde? Je traint met elkaar dus Bijlow en Flekken kennen die gasten ook allemaal. Maar vooral met Pasveer op goal gaan ja, dan weer je geheid dat je snel weer thuis bent. Die zal geen punt pakken. Maar gelukkig kent hij dan wel de verdedigers bij naam en wellicht ook wel wat hun lievelingseten is...

11 november 2022 om 10:55

Er is maar 1 iemand die het verdient en dat is Flekken. Presteert al 2 jaar uitstekend in de Bundesliga. Je kunt zeggen wat je wil, maar jij kunt hem niet beoordelen na 2 NL elftal wedstrijden. Lat dit maar aan de kenners over die de Bundesliga volgen

11 november 2022 om 11:34

Elk schot op goal hij Pasveer hangt in het netje. Maakt me geen reet uit dat hij rust uitstraalt als hij alle ballen doorlaat. Hij heeft nota bene twee dagen geleden laten zien dat vorig seizoen een uitschieter was.

11 november 2022 om 10:11

Bijlow lijkt me een logische keuze. Heeft de vorm weer gevonden, heeft kwalificatie meegedaan en zal in de toekomst ook gewoon je keeper zijn.

11 november 2022 om 10:16

Hopelijk laat ie Pasveer thuis, heeft er niks te zoeken.. Bijlow en Flekken sowieso mee, en dan Noppert maar als derde keeper. Sowieso onzin dat Van Gaal het liefst 4 keepers mee zou willen nemen, de kans dat een keeper geblesseerd raakt is al nihil, de kans dat er twee keepers binnen twee weken geblesseerd raken is gewoon 0. Liever een extra veldspeler mee, daar zijn de kansen op blessures aanzienlijk groter.

11 november 2022 om 10:28

@PSVNEC Noppert?

Jammer, maar er zijn betere keepers.

11 november 2022 om 10:15

Ja, in het buitenland ja. Cillessen is de beste Nederlandse keeper. Schandalige beslissing. Hopelijk wordt Nederland snel uitgeschakeld op een keepersfout en wordt deze arrogantie van Louis afgestraft!

11 november 2022 om 10:22

Hoe bedoel je? In Nederland als in de competitie of Nederlands de nationaliteit? In beide categorieën zitten er betere keepers namelijk.

11 november 2022 om 10:25

Met een andere nationaliteit ja. De enigen die geloven dat we een betere keeper hebben zijn de Feyenoorders met hun eeuwig talent Bijlow die geen enkele lastige bal pakt.

Cillessen is met afstand de beste Nederlandse keeper.

11 november 2022 om 10:59

Ben jij niet het anonieme account van Jasper Cilessen? 😂 ik zie je het overal voor hem opnemen, maar laten we eerlijk zijn. Cilessen verstoord alleen maar de groepsdynamica

11 november 2022 om 11:04

Jij hebt duidelijk Feyenoord Lazio niet gekeken

11 november 2022 om 11:08

Helemaal gelijk Martijn R. In het buitenland zijn betere keepers. Zoals Mark Flekken, die al 1.5 jaar geweldig keept in de (sub)-top van de Bundesliga en behoorlijk wat Europees gekeept heeft ook. Dat gelul over die 10 bekerwedstrijden onder de lat bij Barca en Valencia (wat toen al geen topteam meer was). Hij speelt niet voor niets bij NEC.

11 november 2022 om 11:21

Oo Ron zit je in de selectie dat je dit allemaal weet!!!

11 november 2022 om 11:33

Heb je Flekken wel ooit zien keepen in de Bundesliga of internationaal verband? Die heeft echt niet het vereiste niveau om eerste keeper van Oranje te zijn.

En Jasper maar denken dat hij goede kans maakte 1e keeper te worden

11 november 2022 om 10:11

Z'n zure glimlach ook toen in dat interview. Zo van im the man, the nr 1.

11 november 2022 om 10:12

Ja bizar in wat voor schijnrealiteit cillese leeft. Als je zelfreflectie hebt, dan kun je toch concluderen dat je de afgelopen 7 jaar wissel bent geweest bij barca en valencia, en als je basis stond was het altijd matig tot slecht. Nu keep je bij nec waar je het leuk doet, maar het is maar eredivisie en rechterrijtje niveau. Gewoon eerlijk concluderen dat je niet geschikt bent voor het niveau van het wk

11 november 2022 om 10:19

Ik heb zelden zo'n domme reactie gelezen. Altijd matig tot slecht? Cillessen was altijd geweldig als hij speelde voor Barcelona! Werd daar op handen gedragen. Heeft bijna eigenhandig nog een Copa gewonnen daar. Echt, die jongen heeft Barcelona door zoveel wedstrijden gesleept met de ene onmogelijke redding na de andere.

Het is slechts dat hij de pech had dat Ter Stegen toen nog nét wat beter was, maar veel scheelde het niet.

Jij hebt zijn wedstrijden helemaal niet gekeken overduidelijk, maar kom dan niet met dit soort opmerkingen aanzetten. Lachwekkend.

11 november 2022 om 10:37

Bizarre reactie dit. Echt mijn broek zakt ervan af. Cillese was een reservekeeper bij barca, net zoals hip hop pinto. De reservekeepers mochten de copas keepen. Ga je nu serieus beweren dat ter stegen maar ietsje beter was dan cillese. Ik heb veel wedstrijden van cillese geanalyseerd. Zijn onzekerheid straalt uit op de defensie en zijn basisniveau is onvoldoende. Bij genoeg tegengoals bij hem hou je altijd de vraag: was die echt niet houdbaar, Jasper? Zie nations league finale, de wedstrijd laatst tegen psv enzovoort

11 november 2022 om 10:42

Het enige waar mijn broek van afzakt zijn al deze mensen die overduidelijk zijn wedstrijden niet hebben gekeken maar wel oordelen. Wat is dit voor onzin? Iedereen mag een mening hebben, maar baseer die ergens op. De domheid straalt er vanaf. Speelde 38 wedstrijden voor Barcelona in drie jaar, won twee Copa's. Werd daar op handen gedragen en heel erg gewaardeerd door de club en fans. Maar oh nee, bochgerief weet het natuurlijk beter.

11 november 2022 om 10:46

Misschien wil je objectief reageren op mijn reacties, want je clubvoorkeur dringt nu in je reacties door. Je gaat ook inhoudelijk niet in op de feiten die ik aanlever. Dan kunnen we kijken of we verder komen in deze interessante discussie.

11 november 2022 om 10:49

bochie kijkt helemaal geen voetbal joh. Is gewoon een troll. Zijn reacties vallen op omdat ze zo bizar dom zijn. Kan niet echt zijn.

11 november 2022 om 11:54

Almogaver, ik kan me discussies tussen ons nog herinneren 3 jaar geleden. Toen ik zei dat barca messi moest verkopen, flink cashen. En dat ik zei dat valverde niet ontslagen mocht worden. Jij direct in de bres, messi was te belangrijk (barca had met hem geen landstitels of cls meer gewonnen daarna) en setien zou het beter doen dan valverde. Die discussies zijn gewoon terug te lezen. En nu ook geen inhoudelijke bijdrage. Men weet hier heel goed wie er echt verstand van heeft en wie niet

11 november 2022 om 12:03

Klopt inderdaad, schijnt zelfs dat ze overwegen om een standbeeld van Cillissen voor Camp Nou neer te zetten.

Hou toch op man, het was een prima reservekeeper die nergens een onuitwisbare indruk heeft achterlaten. Hij keept nu bij NEC op zijn niveau, als Nederlands elftal moet je dat toch niet als eerste keeper willen?

"ontploft". En om die reden moet je hem inderdaad niet meenemen. Goede keuze!

11 november 2022 om 10:06

in deze kan ik me het wel goed voorstellen van Jasper overigens. Volgens mij vertelde Cillessen dat Van Gaal hem een positief advies gaf om naar NEC te gaan. De basiskeeper aanwijzen is lastig, maar Cillessen zit echt wel bij de beste 3 keepers van Nederland. Dat ''laten we allemaal bashen op Cillessen want hij heeft een jankhoofd'' word ik ook wel heel erg moe van. Wat heeft die jongen nu eigenlijk fout gedaan?

11 november 2022 om 11:12

Benieuwd of iedereen die nu pissed is dat Cillessen niet mee gaat, vanmiddag weer gaan zeuren om "het jankhoofd van Xavi Simons".

11 november 2022 om 10:08

Ben hier erg blij mee. Brengt alleen maar onrust en weinig sympathie mee. Hij is niet goed genoeg om zo een negatieve invloed te veroorzaken. Lekker in Nijmegen laten.

12 november 2022 om 10:02

Waar baseer je dit op? Wat heeft iedereen tegen hem terwijl niemand hem persoonlijk kent?

11 november 2022 om 10:12

Precies dat!! Totaal niet stabiel. Gelet op zijn gedrag absoluut een storende factor. Snap niet waarom hij denkt er recht op te hebben. Gewoon ook niet goed genoeg.

11 november 2022 om 10:16

Inderdaad een topsporter die zwaar teleurgesteld is als hij niet mee mag naar een WK, hoe haalt Cillissen het in zijn hoofd om zo te reageren. Voor de helderheid de eerste zin was sarcastisch. @thejump, er zijn legio redenen om Cillissen niet mee te nemen, maar teleurstelling is er absoluut niet 1 van. Dan begrijp je echt niets van topsport. Misschien dat je zelf nooit verder bent gekomen dn de regio kampioenschappen bitterballen eten, maar zelfs dan zul je wel teleurgesteld zijn als de mayo op was.

11 november 2022 om 11:08

Cillessen is instabiel, arrogant, geen teamspeler en als reserve daarom gewoon ongeschikt omdat hij dat meerdere keren heeft bewezen. Die uittrap met opzet tegen Gimenez aanschieten was de druppel lijkt mij.

11 november 2022 om 11:12

Welke tak van sport beoefende jij in de top, Rochus? Je maakt me toch nieuwsgierig zo. Althans, ik neem aan dat hier jou begrip vandaan komt, en de mogelijkheid tot oordelen to go with it.

11 november 2022 om 11:16

Dat kan allemaal wel, maar daar gaat het helemaal niet over. Arrogant is trouwens een karaktertrek die wel meer topsporters hebben. Instabiliteit ook. Overigens ben ik wel nieuwsgierig waaruit dat instabiel blijkt? Blijft over dat je hem geen teamspeler vindt en dat hij daarin ongeschikt is als reserve. Vrij summier. Zeg dan gewoon dat je om subjectieve redenen een hekel aan cilissen hebt en dat je daarom vindt dat hij niet mee moet gaan. Dan ben je tenminste eerlijk.

11 november 2022 om 11:20

@jackherrer, mijn werk wordt vaak vergeleken met topsport, waarin enkel winnen telt. Zijn ook redelijk wat ex topsporters werkzaam in deze tak van werk. En als ik dan verlies dan kan ik ook ontploffen. Los daarvan hoef je niet zo belerend te doen, wat ik zeg wordt door een veelheid aan mensen beaamd, daarvoor hoef je dus geen topsporter te zijn, maar hoef je slechts te luiteren en te lezen. Die tip geef ik jou dan weer mee, wise guy.

11 november 2022 om 12:17

@rochus.

'los daarvan hoef je niet zo belerend te doen, wat ik zeg wordt door een veelheid aan mensen beaamd'

Rochus, hieronder een overzicht van alle dingen die je zelf zegt:

'dan begrijp je echt niets van topsport' (is nog soort inhoudelijk)'
Misschien dat je zelf nooit verder bent gekomen dan de regio kampioenschappen bitterballen eten' (oke rustig gozer)
'zeg dan gewoon dat je om subjectieve redenen een hekel aan cilissen hebt' (lekker woorden in de mond leggen, het is Cillessen trouwens).
' maar hoef je slechts te luisteren en te lezen' (wie is hier belerend??)
'die tip geef ik jou dan weer mee, wise guy.' (wie is hier belerend?)

Ik geloof meteen dat je een goede baan en dito carriere hebt, maar jij schildert iemand meteen af als lui, dom en weet ik veel wat. Dat jij ontploft in je werk is niet een legitimering voor Cillessen (niet dat het dan meteen fout is). Ik vraag je vriendelijk om normaal te discussieren want je toon staat me echt niet aan.

11 november 2022 om 12:32

@justmorris, dan lees je mijn reacties niet als ze je niet aan staan. Ik zeg nergens dat iemand lui of dom is (over woorden in iemands mond leggen). Als je tere zieltje niet tegen mijn toon kan kun je gewoon rechtsboven op het kruisje klikken.

11 november 2022 om 11:23

Nee moet je accepteren en ja en amene zeggen, wat denk jezelf koekoek

Rare beslissing , maar kan er niet rouwig om zijn qua zijn persoonlijnheid.

11 november 2022 om 10:02

Wat is er met zijn persoonlijkheid dan?
Snap die heksenjacht tov zijn persoonlijkheid tot de dag van vandaag totaal niet....

11 november 2022 om 10:04

Hij komt erg onsympathiek over

11 november 2022 om 10:04

Gewoon populair geneuzel omdat zijn ouders van hem houden. Wesley heeft duidelijk geen liefde gekend thuis gezien zijn doen en laten. Niks mis met iemand die geen popiejopie en haantje de voorste is.

11 november 2022 om 10:06

Sneijder? Hij zei alleen dat hij vond dat Cillessen niet veel zei in de kleedkamer. Het was toch echt Van der Vaart dat zei dat Cillessen een nare persoon was.

11 november 2022 om 10:07

Niks populair geneuzel, kijk alleen de laatste weken al:

- bal aanschieten tegen Gimenez, waardoor NEC zou verliezen bij een goede scheids.
- Provoceren van het PSV publiek met gebaartjes
- In een interview aangeven dat hij geselecteerd moet worden, omdat hij de enige is met toernooiervaring, waarmee hij dus doelbewust zijn concurrenten bekritiseerd.

Niks schokkend allemaal, maar kan me goed voorstellen dat mensen hem daardoor niet sympathiek vinden.

11 november 2022 om 10:07

Raphael en Wesley zijn inderdaad de toonbeelden hoe het allemaal moet gaan 😂😂

11 november 2022 om 10:10

Vind er niks populairs aan. Die houding, slecht tegen kritiek kunnen. Misschien staat hij altijd onder hoogspanning dat hij zich zo presenteert, ik krijg gewoon een naar gevoel van die gast. Al zegt dat ook veel over mijn aangezien ik hem in het echt niet ken, daar is die miss wel een toffe peer

11 november 2022 om 10:12

De media boycotten omdat iemand iets onaardigs zei, het verongelijkte gedrag aan de lopende band.

11 november 2022 om 10:16

Ach formus we doen allemaal wel eens domme dingen? Daarnaast ging het bij Wes en Raf vooral na hun carriere.

11 november 2022 om 10:17

Iets onaardigs? Heel tv land viel opeens over hem heen. Een heksenjacht om helemaal niets. Rafael die op tv zegt dat hij het gewoon een naar persoon vond toen hij samenspeelde met hem. Sneijder die grapjes maakt omdat zijn ouders vaak komen kijken. Wat heeft die jongen nu echt fout gedaan? Op basis van zijn kwaliteiten zit hij sowieso bij de beste 3 keepers van NL.

11 november 2022 om 10:27

Of: - de bal tegen Gimenez aanschieten die hinderlijk ik de weg liep en daardoor kostbare tijd winnen.
- Op een grappige manier met het PSV publiek bezig zijn. Ik las ook positieve reacties van PSV ers.
- aangeven dat je de enige bent met toernooi ervaring omdat dit nu eenmaal zo is?

Is maar net hoe je er naar kijkt natuurlijk, maar blijkbaar heeft de hetze van de media ons nu toch beroofd van een uitstekende keeper.

11 november 2022 om 13:25

Alle argumenten zijn persoonlijke meningen, het is inderdaad hoe je er naar kijkt. Maar ik vind dat goede redenen om hem niet te selecteren. Ik ben het niet vaak eens met van Gaal, maar ook hij geeft aan dat Cillessen niet in vorm is de laatste weken.

Terechte reactie van Jappie, heeft al meerdere eindtoernooien meegemaakt en weet hoe Oranje speelt.

11 november 2022 om 10:03

Met een keeper tussen de palen en 10 man ervoor? Goede kans dat dat die andere keepers ook wel valt bij te brengen

11 november 2022 om 10:05

Meerdere eindtoernooien? Welgeteld 1? En hij weet hoe oranje speelt? Dat is ook alweer 8 jaar geleden met een hele andere selectie?

Hahaha heerlijk! Van Gaal word eindelijk wakker.

11 november 2022 om 10:04

Wie moet je opstellen dan volgens jou... Manneke van glas Bijlow... opa pasveer... hou toch op ma n

11 november 2022 om 10:09

Als het ergste van Bijlow is dat hij vaak geblesseerd is, kan je hem beter wel meenemen nu. Hij is nu fit en mocht hij alsnog geblesseerd raken heb je nog 2 of 3 keepers op de bank zitten

11 november 2022 om 10:14

Flekken één van de drie minst gepasseerde doelmannen van de Bundesliga.

Cejay leuk discussiëren als je alleen de negatieve punten belicht van de concurrenten. Bijlow is meer dan een man van glas, heeft meer talent dan Cillessen ooit zal hebben en is gewoon nu ook al een goede doelman.

11 november 2022 om 10:18

Bijlow geen wedstrijd gemist dit seizoen clown. Wat heeft vorig seizoen ermee te maken. Niks

11 november 2022 om 10:18

Bijlow vindt ik op dit moment ook nog niet het niveau hebben wat hij wel in zich heeft. Vind hem erg onrustig.

13 uur toch vz niet om 12 uur?

11 november 2022 om 10:02

12 uur komt de lijst online, 13 uur is de toelichting van van Gaal in de persconferentie

11 november 2022 om 10:33

Wat is je bron omtrent 12 uur?

11 november 2022 om 10:44

Zag ik op AD en Espn. N.a.v. jouw vraag via de officiële kanalen gekeken, maar daar staat niks

Tsja, niks geks toch? Als hij bij de top wilt horen, had hij niet naar NEC moeten gaan, met alle respect.

11 november 2022 om 11:35

Maar dan wel de keepers van Freiburg en Heerenveen meenemen zeker...

11 november 2022 om 11:37

Je weet dat Freiburg vorig jaar 6e geworden is in de Bundesliga en op dit moment 3e staat? Keeper van Heerenveen ben ik met je eens, dat slaat ook helemaal nergens op (of het moet bewezen zijn dat het een penalty-topper is ofzo)

Dat terwijl hij de enige was met toernooi ervaring….

Onbegrijpelijk. Beste keeper van NL en enige met toernooiervaring

Tja een keeper van NEC is het ook gewoon niet. Denk Bijlow of Flekken ja. En dan gaat het tussen Pasveer of Noppert voor 3e keeper.

11 november 2022 om 10:03

Een keeper van NEC is t niet, maar vervolgens wel met Noppert naar het WK? Die bij Heerenveen speelt?

11 november 2022 om 10:05

Je eerste zin spreekt boekdelen. Puur materialistische gedachtegang van je. Omdat hij 'maar' bij NEC keept moet-ie 'maar' 'gewoon' thuisblijven. Zet je topclub-bril af en zie in dat Cillessen op dit moment, hoe gek het ook klinkt, de beste keeper van Nederland is. En ja, hij keept bij Nec...

11 november 2022 om 10:12

Ik vind Cillessen dus niet de beste keeper momenteel, mag dat? Vind hem vooral de laatste weken veel rare fratsen uithalen. Afgelopen speelronde stond hij nog een meter of 10 voor z'n goal bij een lange bal. Het is dat de aanvaller van Cambuur (?) er niet veel van kan, maar op het wk is het gewoon een doelpunt. Tegen Feyenoord zorgde hij eigenhandig voor verlies, als de scheids hem niet zou redden. Daarbij is het geen speler voor op de bank, aangezien hij zichzelf de beste vindt. Ik had hem graag als 2e of 3e keuze gezien, maar dat verpest hij voor zichzelf.

11 november 2022 om 10:14

Ik vind Bijlow overtuigender dit seizoen. Ik vind Cillessen de laatste weken niet erg overtuigend keepen

11 november 2022 om 11:20

Waaruit blijkt dat hij de beste is dan? Hij is niet eens de best presterende keeper in de Eredivisie? Of moet ie dan maar 1e keeper zijn omdat ie een handvol bekerwedstrijden gekeept heeft voor Barcelona en hij 60+ Interlands heeft in een periode waar er volgens mij qua keepers ook niet heel veel beters rond liep? Nu heb je een keeper met potentie in Bijlow, een al 1.5 goed presterende keeper in de Bundesliga met Flekken, een laatbloeier die meer Europese wedstrijden gekeept heeft dan Cillessen in 2 jaar met Pasveer en een potentiele penaltykiller in Noppert. Ik zie totaal geen reden waarom Jasper mee zou moeten. En ja, hij speelt bij NEC. Maar het is ook niet zo dat ie er voor gezorgd heeft dat zij nu de minste tegengoals van de competitie hebben ofzo. Daar loopt 'ie ook gewoon te grabbelen.

11 november 2022 om 10:11

Schijnt dat Brandenhorst in het geheim is getest en nu mee gaat voor de penalty's. Helaas voor jou alsnog een NEC keeper op het wk.

Wel vervelend voor NEC dat hun eerste keeper ontploft is..

Bijlow als eerste keeper, 2e keeper Flekken en de “penaltykeeper” Noppert

Bijlow, Flekken en de eventuele penaltykeeper als Bijlow of Flekken dat niet is.

Een actie die getuigd van het lef van de bondscoach, maar ook een keuze die eigenlijk gewoon heel logisch is. Wat mij betreft hoort Cillissen er al jaren niet meer bij te zitten en is dit volledig terecht. We hebben veel betere keepers.

11 november 2022 om 10:20

Veel betere? Haha ga toch weg. Het verschil ontloopt elkaar nauwelijks, daarom is het ook zo verdeeld. De ene roept Bijlow, de ander Cillessen. Dan Flekken weer of misschien toch Pasveer. Cillessen zit sowieso bij de top 3. Samen met Bijlow en Flekken. Wie je dan in de basis zet is om het even.

11 november 2022 om 10:28

Objectief gezien zal dat vooral met clubvoorkeur te maken hebben. De enige reden dat Pasveer überhaupt genoemd wordt is vanwege zijn club, want zijn prestaties zijn al dik een jaar op z’n best matig te noemen. Tussen Flekken en Bijlow zit niet veel verschil, dat ben ik met je eens, maar Cillessen staat hier ook alleen maar tussen omdat hij 10 jaar geleden een WK gespeeld heeft en de bank bij Barcelona warm gehouden heeft.

Aparte keuze wel, gezien de concurrentie nou niet bepaald moordend is.

11 november 2022 om 11:36

Vermoed dat Louis denkt dat Cillessen geen prettige bankzitter is voor de groepsdynamiek

11 november 2022 om 11:37

Tussen de overgebleven keepers zou ik mij inderdaad ook nog wel staande kunnen houden.



Oef, deze is toch wel pijnlijk voor hem hoor. Is hij dan uiteindelijk dan toch voor niks naar N.e.c. vertrokken?

Verrassende keuze, denk dat ik toch voor jappie als eerste man was gegaan.

Dan word het wss Flekken 1e keeper, Bijlow en dan pasveer.

De enige keeper met echte toernooi ervaring gaat niet mee…… interessant

En meneer Jasper maar denken dat hij de betere keeper is. Hopen dat Bijlow nummer 1 is!

Als dit echt zo is kan ik het echt niet begrijpen. Komt het door dat verhaal met zijn ex?
Cillessen is toch gewoon minstens top 3 keeper in dit land? In mijn ogen samen met Flekken eigenlijk de beste maar goed..

11 november 2022 om 10:05

Ben het met je eens dat hij kwalitatief bij de beste 3 behoort. Er wordt veel gezegd over zijn persoonlijkheid, van Gaal kent hem natuurlijk ook goed. Wellicht dat hij een andere 1e keeper heeft en het derhalve niet goed voor de groep is om hem als 2e of 3e keeper mee te nemen.

11 november 2022 om 10:46

Ik denk dat de keuze voor van Gaal simpel was. Of Cillessen wordt eerste keeper, of hij gaat helemaal niet mee. Cillessen is namelijk alles behalve een ideale reserve keeper. Het groepsproces is heilig en Jesper zou daarin een stoorzender zijn. Nu rest de vraag wie van Flekken, Pasveer en Bijlow afvalt.. moeilijk om te zeggen hoe van Gaal hier in staat.

Ik denk dat Pasveer in zijn interlands heeft overtuigt, maar in de competitie is hij dit jaar en dan vooral de laatste weken echt dramatisch. Toch denk ik dat Pasveer zeker zal zijn.. en dan is de vraag wie het tussen Flekken en Bijlow zal worden. Lastig!

11 november 2022 om 12:03

Eerlijk gezegd vraag me af of die wel de beste bij NEC is, Branderhorst zit tenminste nog ontwikkeling in.

Dit is toch een hele grote verrassing! Ik denk dat zijn (vervelende) gedrag van de afgelopen weken ook niet positief heeft bijgedragen.

Lijkt het dan toch waar te zijn dat hij niet goed ligt in groepen? Afgezonderd etc.

Nouja, deze man krijgt ook wel iedereen over zich heen. Beetje apart soms.

Afvallers in mijn ogen:
Pasveer
Van de Ven Struijk Boman Frimpong Bakker
Taylor Gravenberch Clasie en Til
Janssen Lang en Weghorst
Aangetekend dat ik Frimpong niet goed ken en hij spreekt geen Nederlands. Dat vind ik een nadeel.

11 november 2022 om 10:11

Janssen gaat 100% mee, dat is zo'n Van gaal trekje die haalt er dan iemand bij waarvan iedereen denkt 'huh'? En dan straks op het WK een belangrijke goal scoren en dan zeggen we weer met z'n alle ''van gaal met z'n goude pik''

Ik hoop dat Luuk meegaat maar ik denk toch dat Weghorst meegaat i.p.v. Luuk, Luuk is heel de voorbereiding er niet meer bij geweest. Nu moet ik wel zeggen Weghorst speelt echt niet goed bij het Nederlands elftal als hij speelt.

Dan wordt Cillessen als reserve dus als stoorzender gezien. Bijlow of Flekken dus als eerste doelman neem ik aan.

Pfoe, Bijlow of Flekken dan? Pasveer lijkt me nu toch 3e keus? Was bij mij 4e keus en Jasper op plek 2 of 3. Laatste kans op een eindtoernooi lijkt voor Cillissen nu klaar te zijn.

11 november 2022 om 10:05

Mwah over nog geen 2 jaar staat het volgende EK in Duitsland al op het programma dus genoeg kansen om zich onder Koeman terug te knokken.

11 november 2022 om 10:11

Met het idee dat Bijlow alleen maar beter wordt en meer ervaring krijgt? Flekken die op zijn top punt van zijn carriere zit en misschien met Freiburg Europa ingaat. Denk ik dat als Cillossen bij NEC blijft het voor hem afgelopen is.

Volledig begrijpelijk natuurlijk. Het niveau van de keepers ligt dicht bij elkaar, maar de andere keepers hebben nog de kwaliteit om penalty's te stoppen en de baas in de 16 te zijn. Ook is Cillessen nogal een onzekerheid met zijn blessuregeschiedenis en ligt hij naar verluidt niet goed in de groep.

Ach dit waar zou zijn , dan is van Gaal de grootste clown, die er bestaan heeft.. Geen enkele keeper is op dit moment beter... Ouwe bok Pasveer altijd een matige keeper geweest in de provincie en net zoals Noppert, dat je Bijlow meeneemt prima maar verder

11 november 2022 om 10:14

Bijlow, Flekken zijn beter denk ik, Pasveer niet inderdaad. Noppert zou eventueel meegaan voor de penalties. Je kan veel zeggen over Cillessen, maar een penaltiekiller is het niet. Dus in dat opzicht is het nog te begrijpen.

11 november 2022 om 10:21

Geen enkele keeper is een penalty keeper. Dan zou je Tim Krul mee moeten nemen, die had nog de beste statistieken qua penalty's, en die waren eigenlijk al niet geweldig. Deed het toen tegen Costa Rica natuurlijk wel heel goed toen.

11 november 2022 om 10:31

Maar hij heeft geweigerd mee te doen aan de testen. En aangezien van Gaal wel een penaltiekeeper mee moet nemen, kan ik mij voorstellen dat hij niet bij Cillessen uitkomt.

Zou van Gaal dan toch hetzelfde gedaan hebben als met Sneijder in 2014? Bijlow niet oproepen en op scherp zetten in een poging hem in vorm te krijgen? van Gaal zal in ieder geval de credits opeisen. Zal wel Flekken of Bijlow worden dan, allebei prima keepers maar nog geen wereldtop.

Tuurlijk. Dit was te verwachten. Een keeper of speler van het kaliber NEC thuislaten is makkelijker dan een speler van een Ajax, Feyenoord of PSV. Het is een schande dat Van Gaal dit flikt. Niet uit te leggen gewoon. Ondanks dat er veel ophef is ontstaan de voorbije weken rondom Cillessen, is het te schandalig voor woorden dat de beste keeper van Nederland thuis wordt gelaten.

Nu zal die overhypte Bijlow wel zijn stand-in worden. Schandalig gewoon!

11 november 2022 om 10:06

Met alle respect maar Cillessen keept niet voor niets nu bij NEC. Bijlow is echt een betere keeper op dit moment plus het karakter van Cillessen past blijkbaar niet goed in de groep. En hij is niet goed genoeg voor van Gaal om dat naast zich neer te leggen.

11 november 2022 om 10:09

Een betere keeper op dit moment? Als Cillessen bij Feyenoord onder contract zou staan, zou Bijlow allang naar Feyenoord II zijn gestuurd of naar een Almere City. Nogmaals. Kijk eens iedere week een wedstrijd van NEC en laat je topclub-bril een keer af. En ja hij kan niet goed in de groep liggen. Maar ik denk dat ook een Memphis niet goed in de groep ligt. Laat men die dan ook thuis? Denk het niet. Omdat het een zielige jongen is die door de media altijd een schouderklopje en knuffel krijgt.

11 november 2022 om 10:19

Bijlow zou Cillessen wel degelijk uit de basis houden bij Feyenoord. Sterker nog: Bijlow heeft hem nu al uit de selectie gehouden. En Memphis ligt juist heel goed in de groep. Ik denk dat jij je rood groene bril maar eens moet afzetten.

11 november 2022 om 10:19

Schijnt dat de Duitsers willen proberen om deze topkeeper te naturaliseren, Neuer is al ontploft want ziet zijn kansen op een eindtoernooi in rook opgaan.

Cillessen is de laatste tijd alles, behalve stabiel, zowel in zijn prestaties als mentaal. Voor NEC een topkeeper, maar laat genoeg steken vallen wat gewoon fataal kan zijn op een WK. Ik noem de uittrap tegen de rug van Gimenez, het Provoceren van het PSV publiek, afgelopen weekend stond hij weer in niemandsland bij een diepe bal van Cambuur (?).

Niet dat Bijlow of Flekken foutloos zijn, maar die hebben veel minder rare fratsen. Daarbij zullen zij geen stoorzender zijn als ze op de bank belanden.

11 november 2022 om 10:30

Je hebt of 1. geen voetbalverstand of 2. je wil mij puur dwarszitten om het tegenovergestelde te verkondigen. Kom met argumenten waarom jij Cillessen minder vindt dan Bijlow of beter gezegd, Bijlow véél beter vindt dan Cillessen? Ik kan er geen één opnoemen. Ik heb zo twee á drie argumenten waarom Cillessen voor nu (!) hoger in de pikorde staat dan Bijlow.

11 november 2022 om 10:35

Als we afspreken dat 'wij' onze topclub bril afzetten, zet jij dan je NEC-bril af? Hij ligt al langere tijd niet goed in de groep, heeft de afgelopen jaren nou ook niet echt bepaald uitgeblonken in topprestaties (bankzitter) en keept momenteel bij de nummer 10 van de Eredivisie.

Nee, doe mij dan maar jongens die in vorm zijn, lekker in de groep liggen en ook Europees fatsoenlijke ballen op doel geschoten krijgen.

11 november 2022 om 10:36

Ik neem aan dat je het niet tegen mij hebt? Waar jouw enige argument tot nu toe is 'het is een schande' en 'mediahype', geef ik concrecte voorbeelden waardoor ik kan voorstellen dat van Gaal uitkomt bij andere keepers. Maar omdat jij schijnbaar niet alleen een gekleurde bril op hebt, maar ook nog eens een gekleurde bril met oogkleppen, wil ik het best nogmaals herhalen. Let op, hier mijn argumenten om te verdedigen dat Cillessen niet geselecteerd is;

1. Cillessen is de laatste tijd alles, behalve stabiel, zowel in zijn prestaties als mentaal.
2. de uittrap tegen de rug van Gimenez, waardoor NEC bijna verliest
3. het Provoceren van het PSV publiek
4. fgelopen weekend stond hij weer in niemandsland bij een diepe bal van Cambuur
5. Stoorzender zijn als ze op de bank belanden

Je kan het er niet mee eens zijn, maar het zijn voldoende argumenten waarom IK vind dat hij thuisgelaten kan worden. Nu hoor ik graag jouw argumenten waarom Cillessen beter is dan Bijlow en Bijlow naar Almere City zou moeten.

11 november 2022 om 10:36

Helaas voor jou. Je kan wel blijven roepen dat Cillessen een topkeeper is maar door het niet selecteren blijkt gewoon het tegendeel.

11 november 2022 om 10:38

Nee Cancellara je hebt gelijk, 90% hier op Vz (zo schat ik uit de reacties), de staf tijdens het vorige EK, Louis van Gaal nu, maar ook alle clubs die Jasper afgelopen zomer niet hebben opgepikt… die zien het allemaal fout.

11 november 2022 om 10:39

Ik merk dat je nogal hoog in de emotie zit en dat snap ik ook wel, je had het hem als kind van NEC gegund. Prima allemaal maar feit is gewoon dat hij bij NEC niet de wedstrijdspanning heeft die een Bijlow wel heeft bij Feyenoord. Zo word je beter klaargestoomd voor het WK. En Memphis zou niet goed in de groep liggen? Dat is natuurlijk een bizar statement aangezien keer op keer duidelijk is geworden dat hij juist uitstekend in de groep ligt en zich als leider laat zien binnen diezelfde groep. Bijlow is een betere keeper dan Cillessen en heeft de toekomst voor zich, vrij logische keuze wat dat betreft.

11 november 2022 om 10:40

Ik wil best met argumenten komen, maar betwijfel of iemand die Bijlow bij Almere City thuis vindt horen überhaupt voor rede vatbaar is. Dan heeft het niet zoveel zin een hele waslijst te typen met keepersaspecten die Bijlow beter beheerst, dat is dan toch aan dovemansoren gericht.

11 november 2022 om 10:09

@cancellara

Bijlow overhypt en Cillessen de beste keeper van Nederland noemen? Die gekleurde bril doet wonderen in Nijmegen..

11 november 2022 om 10:18

Bijlow overhypt, ja. Wat heeft die beste man aan toernooi-ervaring en überhaupt bereikt in zijn keeperscarrière? Bijlow komt net kijken, man. Cillessen keepte met de besten bij FC Barcelona, Valencia én Oranje. Moet ik je nog meer overtuigen?

11 november 2022 om 10:26

@cancellara

Nu zijn toernooi ervaring en spelers met wie je in het verleden gespeelt hebt opeens cruciale criteria. Spelers als Timber hebben toch ook geen toernooi ervaring? Moeten we die dan ook maar thuis laten?

Bijlow keept vooral de laatste weken meer dan uitstekend en ook Flekken keept heel stabiel. Jasper wilt, als we de verhalen moeten geloven, nog weleens moeilijk doen als hij geen 1e keeper is en daarom zal hij niet als 2e of 3e keeper mee gaan. Als van Gaal Bijlow en/of Flekken beter vindt dan Jasper, is het meer dan logisch om hem thuis te laten.

Doe je gekleurde bril even af en probeer objectief naar zaken te kijken aub. Dat scheelt jou veel stress en zorgt ervoor dat we normale discussies kunnen voeren hier.

11 november 2022 om 10:32

Timber moet je zeker niet thuislaten, nee. Maar om die dan direct in de basis te zetten is twijfelachtig. Het is toernooivoetbal he, het is geen vriendschappelijk duelletje tussen FC Bal op 't Dak en Assiemarakis 2... Het gaat om 90 minuten resultaat. Er moet direct resultaat geboekt worden en hoe fijn is dat als je dat met ervaren jongens als Cillessen kunt bewerkstelligen. Nee, men neemt liever een overhypt tattoo-keepertje als Bijlow mee omdat ie toevallig wat ballen pareerde tegen Cambuur of een zeer zwak Lazio...

11 november 2022 om 11:08

Hoezo komt Bijlow net kijken, Cancellara? Hij heeft de finale van Conference League gekeept, Jong Oranje tot de halve finale met het EK geloodst, heeft 100+ wedstrijden in Feyenoord 1 gekeept, al vanaf zijn 18e. Voor Oranje gekeept in de kwalificatie. Nu is ie 24 jaar en wel klaar voor het WK imo.

11 november 2022 om 10:11

Volgens mij moet je eerst even afkoelen en dan beetje objectief naar de situatie proberen te kijken kijken. Dan zie je dat Cillessen slecht in de groep ligt en daarom niet als back up keeper mee hoort. Is gewoon niet de beste doelman en speelt daarom ook maar bij NEC.

De enige die hem de beste vinden zijn de NEC supporters, toeval?

11 november 2022 om 10:39

Als hij terug naar Ajax was gegaan had hij ook gewoon basis gestaan en was er nu geen discussie over de 1e keeper.
Hij speelt bij NEC omdat dit zijn club is, niet omdat hij niet hoger kan.

11 november 2022 om 10:44

Schijnbaar kan die niet hoger anders had die dat wel gedaan als die serieus naar een WK wou. Hij is gewoon een matige keeper en daarom is hij geen eerste keeper. Als 3de keeper zou die in aanmerking komen achter Bijlow en Flekken. Alleen door zijn persoonlijkheid is er voor gekozen om hem niet mee te nemen lijkt mij. Is namelijk een moeilijk mannetje als het tegen zit.

11 november 2022 om 10:36

Cillessen is misschien heel even de minst slechte keeper van Nederland geweest, maar de kwaliteiten die hem worden toegedicht snap ik echt totaal niet. Buiten Nederland heeft hij nooit echt iets laten zien behalve wat reddingen in bekerpotjes die niemand boeit. Het keepersequivalent van Boterhamworst.

De landelijke anti-Cillessen campagne heeft gewerkt

11 november 2022 om 10:14

Van Gaal zou hem daardoor nog eerder wel meenemen dan dat hij zijn oren laat hangen naar de media. Ik denk dat we nu toch wel mogen concluderen dat er een kern van waarheid in zit dat hij als reserve een stoorzender is.

Sommigen doen hier alsof we van der Sar hebben thuisgelaten...

Is gewoon een modale keeper meer niet. Niets bijzonders. Zegt genoeg dat hij van Valencia naar Nec ging. En dat niet een andere iets grotere club naar zijn diensten heeft gevist.

opzich wel begrijpelijk, als je weet dat je beter bent als enkele andere keepers..... Cillessen is natuurlijk beter als Noppert en Pasveer,,,,, Ben benieuwd naar de andere verrassingen in de selectie.

Dit vind ik echt zo treurig. Deze man is gewoon compleet kapotgemaakt door de media. Ik snap van Gaal wel dat hij geen gedoe wil, maar zo zie je maar hoe iemand gewoon compleet buiten de boot valt omdat er een paar idioten iets moeten kunnen schrijven in hun kranten. Dus nu gaat er geen enkele keeper met toernooiervaring mee? Veel succes zou ik zeggen. Flekken, Pasveer en Bijlow zijn nauwelijks internationals.

Dit hoorde bij het plan ;-) Wel lullig voor Jasper; vorige keer Corona, nu naar NEC gegaan om zichzelf juist in de picture te spelen… en dan weer de boot missen. Persoonlijk drama, maar ik zeg Bijlow 1e keep. Flekken als goede 2e en Noppert als penalty killer.

Had gezien zijn ervaring hem meegenomen, wel twijfel ik aan zijn bereidheid om op de bank te zitten, aangezien hij zo zelfverzekerd was van plek nr 1.

Verwacht dat Flekken dan 1e doelman wordt. Lijkt me ook uitstekende keuze, doet het goed in een betere competitie.

Dat gelul met: “enige met toernooi ervaring” & “hij weet al hoe oranje speelt” slaat ook nergens op. Als dat een reden zou zijn dan kunnen we van Breukelen en van de Sar ook wel weer oproepen… Man faalt gewoon bij NEC. Dacht zichzelf daar in de picture te spelen omdat hij bij NEC nou eenmaal veel te doen krijgt, dat deel klopte ook. Maar dan moet hij ze wel pakken en niet grabbelen….

11 november 2022 om 10:15

Sorry maar als jij denkt dat hij faalt bij NEC dan heb je er echt de ballen verstand van, beste man was in het begin van het seizoen zo'n beetje niet te passeren en heeft echt een aantal punten gepakt voor NEC. Laatste weken is het wel wat minder maar voor Eredivisie-begrippen is het nog steeds een uitstekende keeper. Maar om de een of andere reden is er de laatste weken jacht op hem gemaakt en zijn er genoeg mensen die dat klakkeloos overnemen.

Gewoon terecht. Storende factor en niet goed genoeg.

En terecht. Je keept bij (met alle respect) N.E.C. Geen topclub of in een topcompetitie. En daarnaast heb je ook weinig toekomst bij het team en zou je ruimte innemen voor talenten die de wk ervaring kunnen gebruiken.

Ohja en je blijkt wel naar te zijn.

Heel logisch toch? Hij is niet goed genoeg voor eerste keeper (flekken en Bijlow zijn beter) ondanks zijn ervaring heeft hij de laatste jaren laten zien geen betrouwbare keeper te zijn. Als persoon is hij geen teamplayer en dat moet een reservekeeper juist wel zijn, dus een hele logische keuze.

Flekken 1.
Bijlow 2.
Noppert 3.voor de penalty's

Vreemd maar zijn keuze voor NEC was natuurlijk ook een dooddoener eerste klas. Je kan niet serieus genomen worden als je voor zo'n club kiest. Overigens wel de beste die we hebben, dus persoonlijk denk ik dat dit geen goede keuze is van van Gaal.

11 november 2022 om 10:34

Dit is typisch weer een antwoord van een topclub-fan. En of je echt fan bent, betwijfel ik. Maar dit is puur provocerend gedrag en de boel opnaaien. '... als je voor zo'n club kiest'. Houd toch op. NEC is gewoon een nette middenmoter in Nederland en als je hier wekelijks keept en je elftal punten bezorgt, is dat op dit moment goed genoeg om eerst doelman van Nederland te zijn...

11 november 2022 om 10:46

Hebben jullie dan ook nog een goede aanvaller dan? Spelen bij nec en redelijk doen is al genoeg voor oranje schijnbaar…

11 november 2022 om 11:10

Wat is dan een topclubbril? Een oneerlijke overtuiging dat spelers van topclubs beter zijn dan spelers van middenmoters? Lijkt me een vrij realistische overtuiging eerlijk gezegd. Cillessen heeft buiten de landsgrenzen nooit overtuigd. Hij is een prima keeper, maar het toonbeeld van onze keepersdroogte de afgelopen jaren.

11 november 2022 om 11:12

Middenmoter? Nou, voorlopig moet dat nog blijken.

11 november 2022 om 11:54

Ik denk dat je als je ambitie hebt als top speler/keeper je niet voor NEC kiest. Of iemand nou een 'topclub-fan' is of niet, denk ik dat je dat als elke fan wel kan begrijpen. Je gaat op een lager niveau trainen, spelen, je medespelers zijn minder, dat heeft gewoon effect.
Hij is ook mijn eerste keuze maar kan er goed inkomen dat van Gaal hem om die reden thuislaat.



Echt benieuwd naar de motivatie, misschien hebben enkele spelers aangegeven dat hij niet goed in de groep ligt?? Persoonlijk vind ik hem de minst slechtste van de 4.

11 november 2022 om 10:12

Ik vemoed dat hij geen 1e keeper zou zijn en dat men bang is dat hij zich zou gaan misdragen in de groep

11 november 2022 om 10:14

Minst slechtste? Bijlow en Flekken zijn echt wel beter dan Cilissen hoor. Mijn god.
En daarnaast zijn die twee ook nog eens in een stuk betere vorm.

11 november 2022 om 10:19

Met minst slechte geef ik aan dat ik alle 4 de keepers niet geweldig vind.

Niet dat ik veel met Oranje heb, maar wat dacht hij dan? De keepers die boven hem in de pikorde staan zijn allemaal beter dan hij. Ok misschien op Pasveer na, maar Bijlow en Flekken zijn sowieso beter. Cillessen is done out here, hij is klaar.

Mooi. Geen eerste keeper niveau en pakt ook geen penalty. Op een eindronde dus funest. Flekken 1. Bijlow 2. Pasveer 3.

Cillessen is in een korte tijd wel 'kapot' gemaakt hier in Nederland, en het lijkt alsof iedereen elkaar maar napraat.
Vreemde beslissing dit.

Ik vermoed dat men denkt dat hij zich niet bij een reserverol kan neerleggen, wnat kwalitatief is hij natuurlijk wel de 2e of 3e keeper van Nederland.

Heel blij dat hij niet is geselecteerd! Had het niet verwacht. Dacht die gaat wel mee maar gelukkig niet.

Justin Bijlow wordt de eerste keeper, mark my words. Cillessen zou dus sws geen 1e keeper worden en er is mogelijk terecht gevreesd dat hij het teamproces dan zou verstoren. Zijn opmerkingen in de media het laatste half jaar hebben daaraan bijgedragen, dom.

Denk dat van gaal.deze keuze vooral heeft gemaakt omdat hij cillisen niet als eerste keeper zal gaan gebruiken en hem te riskant vind als wissel. En dan met name in het groepsproces en de sfeer. Ik zou gaan voor bijlow, pasveer en flekken. En dan kijkend naar de huidige vorm bijlow als eerste keeper

Niet gelijk bashen… snap de teleurstelling. Mag toch best pissed zijn.

Prima toch. Cilissen moest qua niveau geen eerste keeper zijn. Penaltyspecialist is hij absoluut niet. Dan kan je zo'n man beter niet meenemen. Als je nu ook ''ontploft'', terwijl je amper gespeeld hebt (alleen bij NEC nu)....

Bijlow & Flekken zijn een slag beter dan Cilissen in mijn ogen. Bijlow is daarbij de toekomst, waarbij Flekken al 2 seizoenen nu goed presteert in de Bundesliga bij Freiburg. Voetballend is die ook nog eens prima.

Flekken zou mijn nummer 1 zijn. Bijlow nummer 2. 3e en 4e keeper is niet interessant. Penaltyspecialist gok ik op Noppert, maar weet ik niet zeker.

Pasveer voor de ervaring, maar ik mag hopen dat hij niet gaat keepen. Matige keeper die een leuk jaar bij Ajax heeft gehad. Ondertussen is hij nu ook regelmatiger al foutjes aan het maken. Voetballend is het ook zwaar overdreven. Zie hem regelmatig een bal de zijlijn over janken.

Tja, de keeper van NEC kan je best als 3e meenemen na Flekken en Bijlow, maar als je toch een Eredivisie uitblinker wil is Noppert beter.

Dit zou wel apart zijn. Cillessen is gewoon de beste ( lees minst slechte optie ) voor NL. Heeft altijd een goed niveau in het NL elftal gehaald en al op een eindtoernooi gekeept. Daarnaast keept hij gewoon prima ( op wedstrijd Sparta ) na. Deze man wordt helemaal kapot geschreven omdat het een lulletje rozenwater is en ligt blijkbaar niet in de groep maar zou naar mijn mening gewoon moeten kopen op het WK. Flekken maakte een zwakke indruk in het NL elftal ondanks dat hij het bij Freiburg heel goed doet. Bijlow is het grootste talent maar heeft ook een periode wat foutjes gemaakt, op 1 of andere manier heb ik het gevoel dat een blundertje altijd op de loer ligt. Pasveer hoef ik denk niet eens meer wat over te zeggen na de laatste weken.

11 november 2022 om 10:18

Bijlow de laatste 2 maanden gewoon weer heel stabiel, waarbij het ook wel helpt dat hij nu de laatste weken gewoon altijd Trauner en Hancko voor zich heeft. Daarvoor stond er elke week een andere verdediging, met Rasmussen, een keer Geertruida, en in de voorbereiding zelfs nog Aursnes

Wie van de keepers je er ook inzet het is allemaal gebrek aan beter. Jasper heeft de meeste ervaring dus dat is een slechte keus mr. van Gaal. En dat hij ontploft is is dat hij erg gemotiveerd is. Laat die statement rukkers maar lekker snel afgaan daar.

Tja, Van Gaal kan als geen ander een groepsproces bewaken. Cillesen op het bankie past daar niet in, dus dan kan je m beter thuis op het bankie laten zitten

Ik vind de titel een leuke woordkeuze!

OT: Ik snap de frustratie bij Cillessen wel, qua keeperskwaliteiten hoort die bij de beste 3. Als van Gaal denkt dat het frictie oplevert als hij geen 1e keeper is begrijp ik deze keuze.

Komt die: Als die bij Ajax had getekend en tevens onder de lat had gestaan (wat tevens realistisch is met het oog op de situatie Pasveer), was die 100% de 1e keeper op dit WK geweest.

Als Vitesse-man begrijp ik de keuze van Van Gaal volledig... Cillessen heeft gegokt door voor NEC te kiezen en nu dus verloren...

Maar laten we eerlijk zijn, Cillessen is toch wel veel beter dan een Pasveer en Noppert (flekken ken ik niet goed genoeg). Dus uit dat oogpunt een rare keuze.

Bijlow is de beste keeper momenteel, maar is niet altijd vrij van blessures. Dan kun je beter Cillessen achter de hand hebben dan een Pasveer... Maar goed , we gaan het meemaken om 12u

Dit zou een zeer grote fout zijn. Hij is gewoon de beste keeper die wij op dit moment hebben.

11 november 2022 om 10:22

Jij bent zeker nec fan. Want er zijn echt wel betere.

Belachelijke keuze van Van Gaal. Ik weet dat mensen Cillessen als een lulletje rozenwater zien en het niveau van de keepers in Nederland niet van wereldklasse is, maar als je kijkt naar de keuzes die we hebben kun je Cillessen niet thuislaten. Hij, Flekken en Bijlow zijn de drie beste keepers die we op dit moment hebben. Als je kiest voor een vierde doelman kun je Pasveer meenemen op basis van zijn afgelopen jaar (hoewel zijn recente weken, net als de rest van Ajax toch wel een aardig tandje minder zijn). Noppert zou je sowieso nooit moeten selecteren.

Flikken en bijlow gaan dus uitmaken wie de eerste keeper wordt en noppert gaat mee voor de penalty's?

Ik snap het wel. Hij heeft een lopende rechtzaak, wou de media niet te woord staan. Je wilt gewoon geen gozer in je ploeg die negatief in het nieuws kan komen en onder een vergrootglas ligt.

Dan is de keuze toch de juiste. Want als die mee was gegaan en niet 1e man was. Wat hij vermoedelijk wel dacht, dan had je n mega stoorzender. Dus juiste keuze wat mij betreft.

1 ding is zeker. Hij zou ook zeker niet meegaan als penaltyspecialist 😅

De enige die ik goed vindt zijn Bijlow en Cillessen, waarvan Bijlow nr 1 is.
De andere snap ik niet waarom die mee zouden gaan, Pasveer gewoon nee, Noppert alleen vanwege pingels hou zeg en Flekken kan ik niet beoordelen.
Cillessen heeft wel de nodige ervaring, nu neem je alleen maar jonge honden mee, niet echt handig

Bijzonder en voor mij toch wel een beetje onverwacht. Hoop zelf op Bijlow als 1e en Cillessen zal dan wel niet als reserve man geschikt zijn bevonden (dat kan ik wel volgen). Pasveer hoeft gezien de laatste wedstrijden niet echt lijkt me, al is het wel een prima reserve keeper denk ik

Het lijkt mij ook geen leuke jongen om in de groep te hebben, komt alles behalve sympathiek over tijdens interviews. Komt qua niveau ook niet boven Flekken of Bijlow op dit moment.

Op dit moment zeg ik Bijlow op doel!

Van der vaart toch zijn stempel gezet in analisten land! Nu nog blind aanpakken, maar dat durft niemand! Ff serieus, geen wereld keeper die Cillisen, maar wel beste van de 5.. Bijlow word geforceerd goed gevonden, ook niet bijzonder l.. 100x gezegd ga de fifa ranking na, top 20 landen zou geen enkele Nederlandse keeper in de basis staan

Heeft hij de komende weken wel voldoende tijd om z'n kind te zien in Spanje..!

Even los van de vraag of het terecht is of niet (dat hangt een beetje van de redenatie van de bondscoach af) is het natuurlijk wel echt een klein fiasco voor Cillessen. Hij maakte ergens een gewaagde keuze door terug te keren naar NEC maar het was wel een keuze uit het hart door terug te keren naar zijn club terwijl die daar eigenlijk nog te goed voor is. Dat valt ergens ook wel te prijzen en voor mij als NEC-supporter is hij dan ook gewoon een absolute held. En nogmaals, of hij mee moet of niet is een discussie op zich, daar kan je voor en tegens voor bedenken, maar de heksenjacht die er de afgelopen maand op Cillessen is losgelaten sloeg echt nergens op, zeker als veel mensen elkaar vervolgens als een stel kuddedieren gaan na lopen blaten. Voor hem ontzettend balen, maar nu kan hij zich gewoon focussen, want hij is blij met NEC en NEC is heel, heel blij met hem. Voor mij blijft het echt een topper, wat ze er in de rest van het land ook van vinden.

11 november 2022 om 10:36

Hij had van tevoren toch overleg gehad met vgaal over deze overstap? Dacht dat vgaal had gezegd dat als hij zou spelen en goed zou keepen, dan een plekje bijna gegarandeerd was. Snap de frustratie en woede volledig. Zeker als we zo zien dat Pasveer geselecteerd is. Ik vind Cillessen een klein kind in zn gedrag, maar qua keeper gewoon top 3 van Nederland en daarom zou hij mee moeten.

200 reacties op een topic over alleen de keeper. Ben benieuwd hoe hard men losgaat als ze de definitieve selectie bekend gemaakt wordt. Afgaande op deze keuze zal dat niet veel goeds betekenen. Als Pasveer boven Cillessen verkozen wordt, zou echt zo raar zijn. Pasveer kan gewoon echt niet meer, zelfs niet in de eredivisie. Als bijvoorbeeld ook Rensch, Taylor, Lang en zelfs Klaassen verkozen worden, is het einde zoek. Til is nog beter dan Klaassen dit seizoen en dat zegt vooral iets over Klaassen.

Schandalig. Heb er geen andere woorden voor.
De westerse media en hun prutsanalystjes hebben hun zin met de hetze.

Het zijn allemaal geen topkeepers die uiteindelijk het verschil voor je gaan maken. Het is aan Van Dijk & co om te zorgen dat de keepers zo min mogelijk te doen zullen hebben..

Het is wel duidelijk waarom van Gaal deze beslissing heeft gemaakt. Hij ziet in Cillessen niet zijn eerste keeper en ziet risico's als je hem op de bank plaatst. Lijkt mij geen jongen die zich schikt in een bijrol en daarom een potentiele stoorzender is voor het team

Ik denk dat Flekken eerste doelman zal worden, Cillessen is geen goede reserve dus vind het een logische keuze als je voor Flekken als eerste doelman gaat.

Even afwachten tot 12:00, maar mocht hij er inderdaad niet bij zitten is het op zijn minst opvallend te noemen. Cilessen is de enige met ervaring en op het moment de beste optie in het doel, ondanks zijn belabberde penalty status. Ik hoop niet dat Pasveer mee gaat. Was goed bezig, maar lijkt zijn vorm kwijt te zijn. Bijlow als 2e keep mee lijkt me. de 3e maakt niet heel veel uit. Flekken of Noppert ofzo.

11 november 2022 om 10:58

Ik vrees het ergste. Bijlow tweede keeper en Flekken of Pasveer derde keeper lijkt me logisch. Maar wie gaat dan in hemelsnaam eerste keeper worden?!

11 november 2022 om 12:01

Keept Kenneth Vermeer nog? haha

Cillessen is een slechte verliezer. Die gaat weer niet met de media praten

Ik moet eerlijk gezegd behoorlijk lachen om een groot aantal reacties hier aangaande Cilessen. Rafael van der Vaart heeft een poosje terug op persoonlijke titel gezegd dat hij Cillessen een nare vent vindt. Kennelijk is er een keer een akkefietje tussen die twee geweest. Maar: Cillessen heeft jaren lang bij Ajax, Barcelona en Valencia gelopen. Al dan niet als reserve. Ik heb er nooit iemand eerder over horen klagen. Maar nu ineens vindt half Nederland hem een naar mannetje. Knap hoor dat iedereen nu ineens weet dat Cillessen een naar mannetje is. En dat Cillessen "ontploft" is ook niet meer dan een typering van hoe Voetbalzone de kop van een verhaal neerzet. En daarbij: als je zoals Cillessen overleg pleegt met de bondscoach over de vraag of NEC een goede optie voor hem zou zijn om het W.K. te halen en van Gaal zegt dan dat het een prima keuze is dan zou ik nog goed begrijpen dat je als sportman "ontploft" als je dan toch niet mee gaat. Van Gaal zal zijn keuze vanmiddag wel toelichten en verdedigen, maar op voorhand begrijp ik die niet. Cillessen ligt m.i. vooral door zijn ervaring ver voor op Flekken, Bijlow en Noppert. Ik had dus gedacht dat Cillessen, Pasveer en Bijlow de logische keuze was.

11 november 2022 om 10:49

Amen. Zo is het maar net. Als je ziet wat voor 'n hetse er tegen Cillessen ontstond nadat Van der Vaart hem een 'naar mannetje' vond en hij de media boycotte. Wij zijn in Nederland zo goed te teren op andermans zwakte of fouten. Je zou haast gaan walgen van de Nederlander himself en het land. Sterker nog, het hoeft niet lang meer te duren of ik krijg een hekel aan dit land.

11 november 2022 om 11:15

Complotdenken is het begin van het einde. Ik wens je veel wijsheid.

11 november 2022 om 12:25

Dus jij ontkent die hetze tegen Cillessen? Van der Vaart, Van Gangelen, Espn, Studio Voetbal en Vandaag Inside vertelden allen wat anders?

Qua keepers hebben we al niet veel te kiezen en dan laat hij ook nog de beste, meest ervaren en meest betrouwbare keeper met toernooiervaring thuis?! Bijlow is in potentie ook goed, maar mist toernooiervaring en is vaak ziek, zwak en misselijk. De rest van de keepers is bij lange na niet goed genoeg voor Oranje, zeker niet als eerste doelman.

Over de mens en de maniertjes van Cillisen kun je wat vinden, dat heb ik ook, maar hij is toch zeker we een betrouwbare keuze lijkt me.
Ik kan zijn overgang naar NEC ook niet los zijn van zijn WK ambities.

Dat hij er dus nu niet bij zit vind ik echt wel verwonderlijk eerlijk gezegd.

Wat een farce, had natuurlijk altijd 1st keeper moeten zijn met zijn kwaliteiten en ervaring,

Geen moeite mee. Ik vind het maar een raar mannetje die heel erg vol van zichzelf is. Bijlow is een prima 1e keeper. En anders hebben we Flekken nog. Voor de strafschoppen heb je toch ook niks aan Jasper.

11 november 2022 om 11:07

Bijlopen 0 ervaring, niet in de beste vorm en altijd geblesseerd....

Zeker Bijlow, hij is weer in zijn oude vorm dus onbetwist de Nr.1 voor oranje.

Wat had ik graag een filmpje gemaakt toen Crybaby Cillessen het te horen kreeg. Zo'n zielig klein kind

11 november 2022 om 12:03

Want je kent hem persoonlijk? Cillessen is ook gewoon een mens hoor. Doe gewoon zelf normaal. Wat je ook van hem vindt, hij hoort er gewoon bij. Bijlow is echt niet (veel) beter.

Lijkt mij dat Cillessen dan ook gelijk bedankt voor Oranje.

Ik weet niet wat er precies allemaal voorgevallen is, maar dit is enigszins respectloos naar de staat van dienst van Cillessen. Dan kan je beter de eer aan jezelf houden.

11 november 2022 om 11:40

Precies, vergelijkbaar met De Gea die niet wordt opgeroepen bij Spanje.

Ach het is allemaal lood om oud ijzer. Ze zijn allemaal prima keepers maar niet meer dan dat. Persoonlijk zou ik voor Bijlow gaan. Denk dat hij met vertrouwen gewoon je beste keeper is.
Wij zitten te discussiëren over Pasveer Flekken en Noppert etc... Brazilië heeft gewoon Alisson Becker en Ederson haha.... wat een luxe.

Denk dat Van Gaal het doorhad dat Cillissen geen genoegen zou nemen met een plaats op de bank. Dan zou hij meegaan als stoorzender.

We hebben op dit moment geen 1 topkeeper ook niet voor in de toekomst, minst slechte optie zou zijn geweest cillesen, maar het is van gaal en zal flekken zijn ontdekken wel opstellen

Deze had ik eigenlijk niet zien aankomen.

Benieuwd wie er dan op doel staat. Bijlow doet het steeds beter, begint z'n niveau van vorig jaar aan te tikken. Flekken lijkt me stabiel.
Pasveer is het wel redelijk kwijt nu (al geldt dat voor heel Ajax)

Ik ben reuze benieuwd naar de persconferentie met van Gaal zo meteen. Ik denk zo dat er weer de nodige journalisten zullen zijn die hem het vuur na aan de schenen zullen leggen aangaande het passeren van Cillessen. Maar anderzijds, dat is ook weer typisch van Gaal die het heerlijk vindt om journalisten te kleineren. Het zal wel weer vermakelijke T.V. opleveren. Ik blijf vinden dat Cillessen een veel logischer keuze zou zijn dan in ieder geval Flekken en Noppert en dat het gezeur over zijn karakter pas is gaan spelen nadat Rafael van der Vaart hem ineens een naar mannetje vond. En dat wordt hier ineens ook door Jan en Alleman gevonden. Cillessen zou een stoorzender als reservekeeper zijn. Mijn kloten. Dat was hij bij Barcelona jarenlang ook niet, maar nu voor een paar weken ineens wel ?

Het zit allemaal dicht bij elkaar. Noppert zal wel meegaan voor de penalties, dus dat begrijp ik dan. Hoop alleen niet dat Pasveer op goal komt, dat kan echt niet. Bijlow of Flekken eerste keeper.

Nou van der Vaart, je zult wel trots op jezelf zijn. De afgelopen weken compleet met de grond gelijk gemaakt deze jongen door jouw toedoen. En de hele natie liep de polonaise met je mee, inclusief Louis nu dus.

Vraag me echt af, als er de laatste tijd niet zo’n ophef over de persoon Cillessen was ontstaan, of Louis dan ook deze keuze had gemaakt?

Maar ach, nu kan Pasveer gelukkig aansluiten bij de rest van de Ajax-clan.
En ben zo benieuwd of Gravenberch, Klaassen, Blind, Berghuis, Bergwijn en Timber geselecteerd worden.
Allemaal in topvorm momenteel!

11 november 2022 om 11:59

Nouja ik denk oprecht niet dat van Gaal zich laat beïnvloeden door wat een random Ajax-supporter op televisie zegt, sterker nog als iedereen roept dat Cillessen niet mee moet denk ik dat dat voor van Gaal een reden is om het juist wel te doen. Wel met je eens dat die hetze tegen Cillessen buitenproportioneel was. Van der Vaart en Sneijder roepen wat en opeens is Cillessen volgens velen hier een lastig mannetje die teamprocessen verstoord en heibel schopt. Dat kunnen mensen hier helemaal niet weten maar verkondigen dat toch als feit. Onvoorstelbaar hoe snel mensen achter iemand aanlopen, alhoewel dat natuurlijk altijd makkelijker is dan zelf na te hoeven denken en je eigen oordeel te vormen. Waarmee ik overigens niet zeg dat Cillessen perse mee hoeft of een geweldig sympathieke persoonlijkheid is. Maar de claims die mensen hier maken kunnen ze helemaal niet staven tenzij ze fulltime onderdeel zijn van de technische staf van Oranje.

Toen Cillessen voor de camera zei dat hij eigenlijk de beste keeper van het NL elftal zou zijn, had ik al een gevoel dat hij niet mee zou gaan. Dat soort gedrag wordt niet in dank afgenomen, zeker niet door Van Gaal.
Hij had zich meer bescheiden moeten opstellen en keihard werken. In plaats van steeds reclame te maken voor de camera’s

Begrijp ik wel, als hij op advies van Van Gaal naar NEC is gegaan met oog op het WK. Ik vind sowieso dat hij 1 van de 3 had moeten zijn, met zijn ervaring en is natuurlijk een goede keeper

11 november 2022 om 12:16

Geen advies. Was vraag Cillessen aan Van Gaal. Die heeft aangegeven dat het niet uitmaakte. Denk dat ander redenen een rol spelen. Volgens mij heeft Cillessen nog wat af te handelen in Spanje. Die is met zijn kop ook met andere dingen bezig.

Dit is wel unfair hoor, hij is geen wereldtop maar wel de beste die we hebben.

Cillessen is een goede keeper. Geen wereldtop, geen Van Der Sar en ik denk ook geen Stekelenburg in zijn beste jaren. Maar gewoon een goede keeper. Zoals de keepers die wel zijn geslecteerd dat ook zijn. Cillessen speelt zijn wedstrijden bij NEC. Pasveer bij Ajax, waar hij het goed doet. Noppert speelt net als Cillessen bij een middelmatige Eredivisieclub, maar is een stuk jonger: die zit in de lift omhoog. Hetzelfde geldt voor Bijlow, die bij een topclub in de Eredivisie speelt en die een grote of in elk geval goede toekomst wordt voorspeld.

Kortom, het is volkomen begrijpelijk dat Cillessen niet meegaat.
1. Hij was tijdens zijn topjaren niet zo goed dat hij puur op basis van ancienniteit autoriteit heeft.
2. Hij speelt nooit topwedstrijden.
3. Hij is niet significant beter dan de keepers die wel meegaan.
4. Hij is niet per se in vorm.
5. Hij is niet de keeper voor de toekomst (en de ene keeper die dat ook niet is die wel meegaat, is gewoon beter in vorm, en speelt topwedstrijden).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren