Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

In Eindhoven dacht men aan 1 aprilgrap: ‘Hij haalt de kerst niet bij Ajax’

Laatste update:

Willy en René van de Kerkhof zijn blij dat Peter Bosz geen trainer van Ajax, maar van PSV is geworden. De twee voetbalbroers hopen dat de Apeldoorner er met een aanvallende voetbalstijl voor kan zorgen dat de Eindhovenaren weer eens landskampioen worden, zo klinkt het tijdens de Willy & René Podcast van Omroep Brabant. De aanstelling van Maurice Steijn bij Ajax leidt tot hoongelach bij de broers.

Bosz was na zijn ontslag bij Olympique Lyon een tijdje vrij man en werd gelinkt aan de trainersvacatures van Ajax en PSV. Uiteindelijk gingen de Brabanders met de voormalig middenvelder aan de haal en daar is René van de Kerkhof erg blij mee. "Het is misschien wel een keer verfrissend dat er iemand voor de groep staat die geen PSV-dna heeft", zo klinkt het in de wekelijkse podcast. "Ik verwacht veel van hem."

Broer Willy sluit zich daarbij aan. Het niet hebben van een verleden in Eindhoven hoeft Bosz niet dwars te zitten, denkt hij. "Het gaat erom dat hij PSV weer een keertje kampioen van Nederland maakt. Dat is veel te lang geleden." De laatste keer dat de Brabantse club landskampioen werd, was in 2018. Toen pakte het de titel door in het eigen Philips Stadion met 3-0 van Ajax te winnen.

De Amsterdammers besloten onlangs om Steijn aan te stellen als nieuwe hoofdtrainer. Dat kan volgens René nooit goed gaan. "Hij heeft het bij Sparta goed gedaan, maar dan ben je nog niet meteen geschikt voor de top. De Amsterdamse mentaliteit is toch heel anders. Ik denk dat hij de kerst niet haalt, maar we zullen het zien." Broer Willy moest er vooral om lachen. "Ik dacht aan een 1 aprilgrap toen ik het hoorde! Maar ik vind dat hij het voordeel van de twijfel verdient."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik schaam mij als PSV supporter toch altijd zo erg voor deze twee .. Kunnen ze namens de club deze geen spreekverbod in de media geven?

19 juni 2023 om 15:32

Ajax heeft Swart. Feyenoord heeft Van Hanegem, jullie hebben broers vd Kerkhof. Zo moet iedereen zn oudoom hebben waar jeje eigenlijk voor schaamt, maar je houdt toch van ze

19 juni 2023 om 15:43

Ik vind bij die 3 er nog wel gradities in zitten. Waarbij Van Hanegem.nog het meest serieus te nemen is met soms goede analyses en de gebroeders Kerkhof zichzelf het meest voor schut zetten.

19 juni 2023 om 15:45

Swart staat toch ook behoorlijk hoog in de seniele top 10 hoor.

19 juni 2023 om 15:50

"swart staat toch ook behoorlijk hoog in de seniele top 10 hoor."

Ik vind het bij Swart toch vooral een beetje jammer. Dat is een aardige, welbespraakte, charmante man zo lang het niet over Ajax, concurrenten van Ajax, of zijn eigen loopbaan gaat. Maar snij je wel die onderwerpen aan, dan gaat het vaak al snel mis.

19 juni 2023 om 15:50

Van Hanegem is wel een apart karakter, maar heeft wel gewoon decennialang een hele goede kijk op voetbal gehad. Laatste tijd vind ik hem wel steeds meer last hebben van een hele zwart/wit visie.

Bij de gebroeders vd Kerkhofheb ik ze nog nooit iets zinnigs horen zeggen.

19 juni 2023 om 15:50

Haha het is geen wedstrijd natuurlijk maar Swart staat toch nog mijlenver boven de Kerkhofjes? 😅 Alleen z'n degradatie uitspraak is al genoeg om hem voor de komende 10 jaar die eretitel te geven....

19 juni 2023 om 15:53

Swart staat er ver boven. Dat is ook de enige van deze namen die door de meesten niet als grote voetballer, maar als seniele zeurpiet zal worden herinnerd.

19 juni 2023 om 15:54

Ik ben het wel met Inkemontana eens.
Swart is nauwelijks serieus te nemen omdat hij totaal verblind is door clubliefde.
V. Hanegem kan ondanks zijn clubliefde nog wel objectief zijn en zegt nog wel eens wat nuttiogs, ondanks het feit dat het wel een oude brompot is (geworden).
De gebroeders v/d Kerkhof zijn met alle respect gewoon 2 clowns die je eigenlijk alleen met carnaval vrij moet laten.

Maar om heel eerlijk te zijn....ben ik het hierin wel gewoon met ze eens. Ik vind Steijn een leuke vent en goeie trainer (voor laag geklasseerde clubs). Maar bij Ajax zie ik hem ook niet langer dan een maand of 4 overleven.

19 juni 2023 om 16:27

Praat vooral voor jezelf en de psvkliek. . De vdkhosjes worden werkelijk door niemand serieus genomen. Ja door jullie misschien. Dit soort maffe uitspraken doen ze wekelijks terwijl Swart nog op zijn Graafschapuitspraak wordt afgerekend.

19 juni 2023 om 16:29

Ja dat is echt ook zo, Westend

19 juni 2023 om 17:24

Sjaak weet tenminste wie hij zelf is, dat duo kan elkaar nog niet eens van naam voorzien..

19 juni 2023 om 17:25

Alleen hebben we heb bij Swart nog steed over uitspraken van 7 jaar geleden, het sneue van de gebroeders Kerkhof is dat het bijna wekelijks is

19 juni 2023 om 18:26

Mooi man, je liet me even schateren op de maandagmiddag ‘2 clowns die je eigenlijk alleen met carnaval vrij moet laten” geweldig!!

19 juni 2023 om 18:56

Toch weer komisch om te zien dat er na jouw uitspraak een hele discussie ontstaat wie de grootste dorpsgek heeft... zouden de meeste nu niet doorhebben dat ze dan precies op die gasten lijken zo. Waarom zouden we zoveel waarde moeten hechten aan deze heren? Laat ze lekker. Maar dat wil niet zeggen dat ze hun mening niet mogen geven, ze worden er toch vanzelf weer op afgerekend.

19 juni 2023 om 19:50

@bizzlad, laten we het anders stellen. Bosz werd aangesteld na een successeizoem bij Vitesse, Ten Hag na een successeizoen bij Utrecht en Steijn ma een sucvesseizoen bij Sparta. In tussen neemt PSV een Bosz die na Ajax overal eruit gegooid is, clubloos thuis zat en op TV haast smeekte naar een baan bij Ajax. Maar Ajax heeft in deze de slechte keus gemaakt?

19 juni 2023 om 15:33

Elke club heeft er een paar. Niet teveel van aantrekken.

19 juni 2023 om 15:38

Ach zo heeft elke club een azijnzeikerd, Feyenoord heeft van Hanegem en Ajax Swart.Lekker laten gaan joh.

19 juni 2023 om 15:44

Ach, elke club heeft iconen die er weleens wat minder slimme teksten uit gooien. Ik vind dat juist wel mooi, al zou ik het nooit serieus nemen. Hoef je je als supporter niet voor te schamen hoor!

19 juni 2023 om 16:02

"ik schaam mij als PSV supporter toch altijd zo erg voor deze twee .."

Ach, schamen... Ze komen soms niet overdreven intelligent over en hun PSV-bril is, zoals we dat in Eindhoven noemen, verrekes groot. Maar als voetballers waren het wel grootheden, hoor. Rene heeft twee WK-finales gespeeld. Willy heeft een WK-finale gespeeld en de Europa Cup I gewonnen. Hij is bovendien de enige speler die met PSV twee Europese hoofdprijzen heeft gewonnen en na Willy van der Kuijlen ook de speler met de meeste competitiewedstrijden voor PSV (418).

19 juni 2023 om 18:33

Los van de prestaties die ze in hun carrière hebben geleverd natuurlijk, ben ik het helemaal mee eens.

19 juni 2023 om 19:17

Ja snap ik, er gaat nu een hele discussie over wie van de drie clubs de gekste oude mascotte(s) heeft. Als ik mn mening moet geven (misschien met Ajax bril?) Dan ga ik voor van Hanegem als minst gekkie, Swart op ruime afstand als tweeds gekkie en daar valkbij de winnaars, representing psv.. De grootste gekkies: Rene en Willie! *Applaus*

@vz kunnen jullie Sjaak, Willem en deze 2 niet een keer vervangen voor een paar jongere exemplaren. Totaal niet serieus te nemen.

19 juni 2023 om 15:32

Bij van Hanegem komt er zo nu en dan nog wel wat nuttigs uit. Die mag van mij af en toe best geciteerd worden, zeker omdat hij één van de beste Nederlandse voetballers ooit is. Die anderen kramen inderdaad 99% van de tijd onzin uit en brengen hun eigen club eerder in diskrediet dan dat ze wat voor de club betekenen met hun media optredens.

19 juni 2023 om 15:39

van hooijdonk, Sneijder, vdmeijde, van der Doelen zijn er genoeg hoor van een jongere leeftijd.

19 juni 2023 om 15:51

Van der Vaart heeft zich het afgelopen seizoen wel als een goede vervanger voor Sjaak opgeworpen met al zijn clowneske opmerkingen.

19 juni 2023 om 15:59

Maar je kan van Van det Vaart niet zeggen dat hij alles door een Ajax bril bekijkt. Hij zeikt ze vaak genoeg af…

19 juni 2023 om 16:11

Dat is waar, al was er het afgelopen seizoen ook wel heel veel te zeiken. En hij bekijkt alles uiteraard wel op de typische wij hebben sowieso de beste selectie bij Ajax manier.

19 juni 2023 om 15:56

Ze werken niet voor VZ hé, VZ is alleen maar goed om journalistiek werk van andere media over te nemen met clickbait titels en sensatieteksten.

19 juni 2023 om 16:55

Dutchgio dat snap ik, vz kan er dus heel eenvoudig voor kiezen om meningen van andere oudgedienden te publiceren.

19 juni 2023 om 16:31

Zolang ze Valentijn elke week een podium geven hier, blijft het regenen met onzin uitspraken

Nu worden we kampioen. Dank heren!

Bij Peter Bosz maakt het niet uit dat hij geen PSV-DNA bezit, maar bij Steijn gaat het mis omdat de Amsterdamse mentaliteit anders is. Juist..

19 juni 2023 om 15:42

Het slaat natuurlijk nergens al op om Steijn bij voorbaat al af te schrijven, maar op zich denk ik dat hier wel een kern van waarheid in zit. Bij Ajax hoort normaal gesproken toch wel een bepaald soort trainer: een assertief type dat autoriteit en zelfvertrouwen uitstraalt. Ik denk dat er een minder specifiek profiel is voor een PSV-trainer.

19 juni 2023 om 16:01

Het is zelfs juist verfrissend dat hij geen PSV-DNA heeft.

Steijn was ook niet mijn eerste of tweede keus geweest, maar ik ben vooral blij dat Maduro er ook is. Als ik die hoor praten en zie hoe Almere City heeft gespeeld dan denk ik dat het wel goed gaat komen.

19 juni 2023 om 16:38

"bij Peter Bosz maakt het niet uit dat hij geen PSV-DNA bezit, maar bij Steijn gaat het mis omdat de Amsterdamse mentaliteit anders is. Juist.."

Dat is correct Messi. En dat is vrij simpel en eenvoudig.
Gezever en nogal loze nonsens zoals praten over een 'clubdna', alsof zoiets zou bestaan, dat is nogal een belangrijke hobby voor Ajax supporters. Zij hebben het constant daarover, waarbij dan vooral opvalt hoe mensen als Eric ten Hag (provinciaal, opgeleid als trainer bij PSV, de anti these van een Ajaxman), Jan van Halst etc allemaal opeens 'ajaxdna' bezitten. Terwijl die mensen overduidelijk veel hebben behalve 'ajaxdna'.

En in Eindhoven hebben ze daar inderdaad geen last van, dat soort dwangmatige gedoe over niets. Bij PSV maken ze zich er niet druk om of een trainer of Directeur bij PSV is opgeleid en opgegroeid en daarnaast gepokt en gemazeld is in volgens de principes en de kenmerken van voetbalclub PSV. Daar moet iemand capabel zijn en laten zien geschikt te zijn voor de functie. En gaat het niet om vage begrippen en sentimenten. Logisch ook, want PSV wordt al omringd door een heleboel mensen die met hun hart en ziel de clubgeest en de clubcultuur bewaken. Daar hoeven dan geen praatjes meer bij over 'dna' en weet ik al wat.

Dus ja, dan kan er hard gelachen worden om het feit dat Ajaxdna dus zóóó enorm belangrijk is dat je nu gewoon zomaar eventjes een trainer kunt halen die dat uiteraard niet heeft. terwijl PSv fans zich er niet druk om maken dat Bosz geen PSV achtergrond heeft. Bij PSV boeit dat namelijk niet.

Maarreh, even een gewetensvraag. Kort geleden werd Steuijn nog genoemd als kandidaat bij PSV. Er werd toen knoeperhard gelachen om die kadidatuur. Vooral door Ajaxfans. Want als PSV een lichtgewicht zoals hij aanstelt, nou dat zei dan voldoende over de ambities bij PSV momenteel. Hoe zit dat nu bij Ajax dan precies? Jij maakt mij namelijk niet echt wijs dat jij bij de gedachte aan een nieuwe trainer van Ajax (gallardo, Knutsen, ....) zelf meteen met de naam Steijn op de proppen kwam. Of wel soms??? Uiteraard was dat gewoon een harde klap voor je.

Ik denk dat de gebroeders te vroeg praten. Maar we gaan het zien. Vooralsnog lijkt er meer duidelijkheid te komen met een nuchtere trainer bij Ajax.

19 juni 2023 om 19:20

Dat is niks nieuws. En ze maken het ook nog extra ongemakkelijk als straks het tegendeel waar blijkt. Altijd maar gekleurd roeptoeteren. Nooit lijken ze ervan te leren.

Met dit soort ongein hoop je natuurlijk dat, in dit geval, Maurice Steijn enorm verrast en Ajax plots weer als van ouds laat voetballen. We gaan het zien!

Bosz is vaker ontslagen dan Steijn, psv heeft de laatste jaren vaker trainers ontslagen dan Ajax.

19 juni 2023 om 15:47

"psv heeft de laatste jaren vaker trainers ontslagen dan Ajax."

PSV heeft sinds 2012 precies 1 trainer ontslagen (Van Bommel). De rest is uit eigen initiatief vertrokken.

19 juni 2023 om 16:19

Misschien hadden ze dat bij PSV dan wat vaker moeten doen, aangezien ze in 15 jaar slechts 3 keer kampioen zijn geworden

19 juni 2023 om 16:40

vier keer:

2008, 2015, 2016, 2018.

19 juni 2023 om 16:41

En de vijftien jaar daarvoor zeven keer.

1997, 2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2007...

19 juni 2023 om 17:19

Constant kante, als je bijdehand doet, doe het dan goed

Of geloof jij nog in de titel voor psv in 2023? Na 2008 zijn er 15 seizoenen gespeeld.

19 juni 2023 om 19:24

Komend seizoen wordt PSV weer kampioen, hoe zit het met afgelopen 20 seizoenen dan.



19 juni 2023 om 16:54

@rickylate,

Steijn is ook al gewoon 2 keer ontslagen hoor. Daarnaast is Peter Bosz ontslagen in het buitenland. Zo'n beetje alle trainers in de top zijn ontslagen in het buitenland, Guardiola is denk ik een van de weinige die nooit ontslagen. Op dit moment zou ik zeker zeggen dat Bosz de betere trainer is, maar wie weet kan Steijn verassen.

Alle vertrouwen in Steijn, was ook niet mijn beoogde eerste óf tweede keus. Maar samen met Maduro en Mislintat kan het best eens wat worden. De club moet eerst eens in rustig vaarwater komen en resultaten boeken die verwacht worden. Ik hoor al 80% van de mensen beangstigend schreeuwen dat het voetbal niet aan te gluren zal zijn, maar dat is niet eens ons grootste zorgenpuntje. Het voetbal komt ook onder Steijn goed verwacht (en hoop) ik, maar laten we eerst eens de rust terugbrengen binnen de club en de basis herstellen. En oh ja, puur vanwege deze twee broeders hoop ik alleen al dat Steijn een succes wordt. ; - )

Wat een schande zulke zgn BOEGBEELDEN.
Weet dat ajax en fey ze ook hebben maar kom op.
ZIT pieterbaan al vol ofzo

19 juni 2023 om 15:34

Ach stel je niet zo aan yo. Elke bejaarde oudgediende zit vol met conservatieve praat dat je niet al te serieus moet nemen. Enige die je erop aan kan spreken is de krant die ze een podium geven. Dus blijkbaar vinden mensen het wel lekker om af en toe verontwaardigd te reageren op dit soort mannen

Haha zorg nou maar dat je club weer een keer kampioen wordt. Of weet je? Zorg er even voor dat je dit keer wel door die voorronde CL komt. Naar Ajax kijken moet je als PSV zijnde gewoon niet doen. Als ik een auto wil kopen kijk ik ook niet naar Ferrari, Lamborghini etc

Mogen we dan ook nog even de meningen weten van de heren Swart en van Hanegem dan hebben we alle volledig door clubliefde verblinde nietszeggende meningen weer gehad voor deze week.

Voor deze 2 en voor Pierre hoop ik toch zo dat Ajax eind maart al kampioen is, met een straatlengte voorsprong op PSV.

19 juni 2023 om 16:05

Besef je wel dat deze reactie eigenlijk hetzelfde is als Sjaak Swart die zegt dat hij hoopt dat De Graafschap degradeert?

19 juni 2023 om 16:07

Ja, en waar zeg ik dat ik die uitspraak normaal vind?

Als ik bij elke reactie die ik plaats de hele geschiedenis erbij moet halen dan worden mijn reacties denk ik te lang om te lezen.

19 juni 2023 om 16:13

"ja, en waar zeg ik dat ik die uitspraak normaal vind?"

Nou, jij zegt feitelijk dus hetzelfde als Sjaak Swart, dus blijkbaar vind je het normaal.

Ik acht de kans dat Bosz het bij PSV goed gaat doen net zo groot als die van Steijn bij Ajax. Sommige doen alsof Bosz een hele grote trainer is, maar het feit is dat hij in het buitenland gewoon uitgescheten is. Nergens noemenswaardig gepresteerd.

19 juni 2023 om 16:12

Sterker nog....die man heeft nog nooit ergens een prijs gewonnen. Gaat vaak ten onder met leuk aanvallend voetbal omdat hij het fenomeen rest verdediging niet kent.

Kan volgens mij ook alleen z'n eigen spelletje spelen, dus daar zul je de gehele selectie op moeten samen stellen.

"hij heeft het bij Sparta goed gedaan, maar dan ben je nog niet meteen geschikt voor de top.''

Ja want van Gaal, Frank de Boer en ten Hag hadden ook al 0 topclubs getraind.

19 juni 2023 om 16:19

Niet helemaal vergelijkbaar. Van Gaal, De Boer en Ten Hag waren toen ze hoofdtrainer van Ajax werden wel al mannen die wisten hoe het er aan toe gaat bij een topclub, die hadden al best wat ervaring opgedaan als speler en/of assistent-trainer bij grote clubs. Steijn niet. Die heeft als speler alleen bij ADO en NAC en als trainer alleen bij ADO, VVV, NAC, Sparta en in de Emiraten gezeten. Dat zou een nadeel kunnen zijn.

19 juni 2023 om 16:40

Dat maakt hun statement toch niet minder waar?

19 juni 2023 om 16:58

Stel je niet zo aan. Toen het bericht van Steijn naar voren kwamen hoorde ik zelfs van vrienden of dit een grap was of niet. Jullie zagen het zelf ook helemaal niet aankomen en heb hier werkelijk nog geen 1 keer zijn naam gehoord, voordat hij trainer bij Ajax zou worden. Zelfs namen als Ron Jans heb ik vaker gelezen.

Maar goed de geruchten zeggen toch ook niet zo veel. Alsof Ajax nu al topspelers aangetrokken heeft van den Boomen, heeft in zijn hele carriére in Nederland niet echt weten te overtuigen, nu heeft hij blijkbaar uitstekend gepresteerd bij Toulouse maar een zekerheid je is hij naar mijn mening zeker niet. Datzelfde geldt natuurlijk voor een speler die bij Roma nauwelijks minuten krijgt, het akn echt wel wat zijn hoor maar denk dat Ajax onder Overmars echt betere aankopen doet.

Het is gewoon nog heel vroeg om er iets van te zeggen en we hebben nog totaal geen weet van wat PSV verder nog gaat doen. Pepi en zeker Lang lijken mij ook niet de alle slechtste aankopen, zeker Lang hij lijkt mij ondanks zijn vervelende uitstraling gelijk een van de betere spelers van de eredivisie.

19 juni 2023 om 17:23

Ik geef je gelijk dat ik helemaal nooit aan steijn gedacht heb en mijn wenkbrauwen deed fronzen toen ik het hoorde maar de onderbouwing waarom en het uit de boks denken bevallen mij wel. Ik zou zelf ook eerst Ron Jans,peter Bosz bedacht hebben maar eigenlijk is dat afgaan op grote namen die al sporen verdient hebben of bij grote clubs actief waren. Wat Ajax nu in het groot doet doet twente in het klein en ik vind het in ieder geval verfrissend en ben benieuwd of het gaat werken.
Verder zie ik hieronder (lekker makkelijk niet zo bedoeld) mijn punt omtrent de verdediging in eindhoven wel voorbij komen al is de transferperiode nog lang.

Dat Ajax onder Overmars betere aankopen heeft gedaan staat nu nog las een paal boven water al heeft Mark ook zijn missers gehad en wilde Mark Bergwijn ook halen. Er waait een nieuwe wint bij Ajax en die was echt even nodig al kan het windje wel eens de verkeerde kant op staan maar dat moet de toekomst uitwijzen. ik denk wel dat niemand weet waarvan hij kan uitgaan hoe ajax speelt of gaat staan en dat ze een geheel ander strijdplan om dit ajax te bespelen moeten ontwikkelen en dat kan in amstrdams voordeel zijn.

En dan noemen ze Ajax arrogant

Nou ja, we weten wie het zegt. Sjakie is natuurlijk niet veel beter.

Ik lach me de ballen uit mijn broek als Bosz de kerst niet haalt

Ik zou me vooral druk maken over de verdediging van PSV broertjes. Je kan wel aan Pepi en Lang denken maar als ze niet stel een stel verdedigers halen die het Bosz spelletje spelen dan lacht de rest van het land straks de ballen uit de broek als ze tegen PSV moeten.

Wat ik aan de reacties hier vooral heel erg grappig vindt is dat de van der Kerkhofjes eigenlijk exact hetzelfde zeggen als de eerste reacties hier op VZ waren op de aanstelling van Steijn.
Ook die van de ajacieden, PSV-ers en Feyenoorders, enz enz.
Natuurlijk waren er uitzonderingen die het meteen zagen zitten, maar de meesten waren verrast, boos, lacherig.
Stijn is ook gewoon een goede trainer, maar het blijft de vraag of ie goed genoeg is voor Ajax.
We gaan het zien, net als met Bosz, maar ook of Feyenoord het niveau kan vasthouden.

Wat ze eigenlijk eens zouden moeten doen, is een podcast opnemen met Van Hanegem, Swart en de broertjes van de Kerkhof allemaal samen. En dan het afgelopen seizoen evalueren en vooruitblikken op het komend seizoen van Ajax, Feyenoord en PSV. Dan heb je echt wel goud in handen hoor.

We zagen hoe dat afliep met Schmidt, een trainer zonder psv-dna.

Eerst Ajax DNA, nu ook PSV DNA. Het lijkt een trend te worden om in DNA’s te gaan denken. Wat een onzin, een goede trainer bewijst zichzelf wel, die heeft zijn eigen DNA

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren